Kinevezték az utánpótlás-szelekciók edzőit 2012.07.31 16:41 F.Kapus
Kinevezték az utánpótlás-szelekciók edzőit
2012.07.31. 16:54: Grumpy
195 komment
Címkék: válogatott utánpótlás mjsz gömöri williamson kangyal buzás kehler
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr794688985
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 12:48:33
@Dallanan: Még a hazai edzőképzésen is rengeteg olyan dolog hangzik el, amit a válogatott játékosok sem tudnak saját kútfőből. Honnan kéne ismernie egy játékosnak az anatómiát, ami egy testnevelőedzőnél elengedhetetlen tárgy? Enélkül honnan tudná, milyen terhelés alatt kell dolgoztatni a játékosokat?
Pszichológia. Ez is egy tudomány, amit a TF-en is tanítanak. Egy játékos saját kútfőből honnan tudná, milyen pszichológiai eszközökkel kell motiválni vagy a sérülésből való felépülés során segíteni a játékosokat?
Sportszervezés. Egy edzőnek tudnia kell, hogyan szervezze meg a csapata felkészülését, hogyan alakítsa ki a klub azon részének a struktúráját, amiért ő felelős. Erre hogyan lenne képes egy játékos, aki ezt soha nem tapasztalta vagy tanulta?
És ez csak a jéghegy csúcsa. Mindezt érzésből tudják szerinted?
Pszichológia. Ez is egy tudomány, amit a TF-en is tanítanak. Egy játékos saját kútfőből honnan tudná, milyen pszichológiai eszközökkel kell motiválni vagy a sérülésből való felépülés során segíteni a játékosokat?
Sportszervezés. Egy edzőnek tudnia kell, hogyan szervezze meg a csapata felkészülését, hogyan alakítsa ki a klub azon részének a struktúráját, amiért ő felelős. Erre hogyan lenne képes egy játékos, aki ezt soha nem tapasztalta vagy tanulta?
És ez csak a jéghegy csúcsa. Mindezt érzésből tudják szerinted?
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 12:49:57
@trollfeeder: Minden évben végeznek edzők B és A licensszel. Ők miért nem jöhetnek szóba?
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 12:51:27
@1885*: Egyetértek, csak hogy lássák a többiek, hogy ilyen is van. :)
acs63 2012.08.03. 13:04:01
@Disznóvágási Feri: A személyes rész nem zavar, írtam neki, meg tudjuk beszélni.
Az sem gond, ha valaki kiválasztja, kivel akar/tud együtt dolgozni.
De miért kell terelni?
Ha azt mondják, hogy a vezetőedző választotta a munkatársait, akkor egy kukk sincs róla...
(Egyikük alkalmassága sem volt megkérdőjelezve.)
Az sem gond, ha valaki kiválasztja, kivel akar/tud együtt dolgozni.
De miért kell terelni?
Ha azt mondják, hogy a vezetőedző választotta a munkatársait, akkor egy kukk sincs róla...
(Egyikük alkalmassága sem volt megkérdőjelezve.)
Dallanan 2012.08.03. 13:18:40
@Disznóvágási Feri:
Félreértesz. Nem azt mondom, hogy az elméleti oktatás nem fontos, és nem is azt, hogy egy válogatott játékos=egy kész és jó edzővel, hanem azt, hogy a szükséges tudást nem csak iskolapad koptatásával lehet elérni. Nyilván az az elsődleges cél (sajnos ma a papír sokszor fontosabb a tudásnál), hogy az ember próbálja iskolában megtanulni a szakmát. A világban számos példa van arra, hogy előbb lett valaki elismert edző, minthogy megszerezte hozzá a szükséges papírt, vagy a napi életben a munkahelyeken, sokszor hamarabb lett elismert szakember a területén, mint papírja volt róla, vagy egyáltalán elkezdte tanulni. És ez nem ritka jelenség, ezért írtam, ami írtam. :)
Félreértesz. Nem azt mondom, hogy az elméleti oktatás nem fontos, és nem is azt, hogy egy válogatott játékos=egy kész és jó edzővel, hanem azt, hogy a szükséges tudást nem csak iskolapad koptatásával lehet elérni. Nyilván az az elsődleges cél (sajnos ma a papír sokszor fontosabb a tudásnál), hogy az ember próbálja iskolában megtanulni a szakmát. A világban számos példa van arra, hogy előbb lett valaki elismert edző, minthogy megszerezte hozzá a szükséges papírt, vagy a napi életben a munkahelyeken, sokszor hamarabb lett elismert szakember a területén, mint papírja volt róla, vagy egyáltalán elkezdte tanulni. És ez nem ritka jelenség, ezért írtam, ami írtam. :)
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 13:44:13
@Dallanan: Nem értettelek félre. :) Itthon, ahol az edzői képzettség teljesítése egy viszonylag könnyen megugorható szint, nem kéne egyeseket azért előrébb tolni, mert a kezdő szakemberek közül ő már játszott vb-n. Egyáltalán nem kéne kezdőket a válogatottak mellett foglalkoztatni, de amikor szembetűnő, hogy valaki csak azért került oda, mert a Kerusz által támasztott elvárások közül egynek talán megfelel... eléggé emlékeztet pár emberre, akik egy remek játékoskarrier után rémes szakmai munkával igyekeznek feledtetni korábbi sikereiket.
Egy kis klubnál talán még megjátszható, hogy az illetőnek előbb lesz gyakorlata, mint képzettsége (szándékosan nem diplomát vagy papírt írok), de ezek válogatott csapatok, ahová nem érkezhet senki felkészületlenül, mert közel sem lesz hibátlan a szakmai munka, és ez az elégedetlenkedő, nagyképű fiatal játékosok (akinek nem inge...) és szüleik számára remek táptalaj lesz a kritikához.
Egyébként Thurston biztosan nem volt egyedül azzal, hogy nem vették őt komolyan, mert azért mindig hallok első kézből olyan sztorikat, amik megerősítenek abban, hogy a korosztályos válogatott játékosok közül többen (azt nem tudom, hogy kik) hajlamosak elvetni a sulykot.
Egy kis klubnál talán még megjátszható, hogy az illetőnek előbb lesz gyakorlata, mint képzettsége (szándékosan nem diplomát vagy papírt írok), de ezek válogatott csapatok, ahová nem érkezhet senki felkészületlenül, mert közel sem lesz hibátlan a szakmai munka, és ez az elégedetlenkedő, nagyképű fiatal játékosok (akinek nem inge...) és szüleik számára remek táptalaj lesz a kritikához.
Egyébként Thurston biztosan nem volt egyedül azzal, hogy nem vették őt komolyan, mert azért mindig hallok első kézből olyan sztorikat, amik megerősítenek abban, hogy a korosztályos válogatott játékosok közül többen (azt nem tudom, hogy kik) hajlamosak elvetni a sulykot.
1885* 2012.08.03. 13:46:24
@Disznóvágási Feri: élettan, edzéselmélet és módszertan, biomechanika
@Dallanan: elvileg a szabályokat is ismerik, mégsem lehetsz játékvezető bírói tanfolyam és vizsga nélkül.
Ha valaki úgy érzi edző, sőt válogatott edző akar lenni, akkor végezze már el a papírmunkát is, szerintem az is hozzátartozik a profizmushoz. Ha egy Ladányi úgy érzi kell a szakedzői...gondolom azért az ő játékosi tudása csak felér mondjuk Kangyaléval, vagy Svasznekéval.
@Dallanan: elvileg a szabályokat is ismerik, mégsem lehetsz játékvezető bírói tanfolyam és vizsga nélkül.
Ha valaki úgy érzi edző, sőt válogatott edző akar lenni, akkor végezze már el a papírmunkát is, szerintem az is hozzátartozik a profizmushoz. Ha egy Ladányi úgy érzi kell a szakedzői...gondolom azért az ő játékosi tudása csak felér mondjuk Kangyaléval, vagy Svasznekéval.
Tillasz 2012.08.03. 13:46:30
@acs63:
Köszi, este megnézem és igyekszem válaszolni.
@Disznóvágási Feri:
Én arra írtam, hogy minden pályázatot VALAKIK-nek kell elbírálni. És az Ő személyük támadható az itteni elvek szerint.
Történt már nem egy esetben pályázati kiírás az MJSZ részéről, nem nagy sikerrel.
A kiírásnál még arra próbáltam célozni, hogy pl. egy Sportigazgatói munmkakör betöltését milyen feltételekkel írnád ki?
Azt hiszem sokan félreértelmezik itt KB szerepét. Neki nem kell edzést vezetnie, de nem baj, ha ott van és megnézni, hogy mi folyik ott. És nem csak a pályán hanem az előtt és után.
(Most olyanokról nem beszélve, hogy a beadott tervek mennyire fedik a valóságot.)
Erikre visszatérve. Megközelítőleg 10 fő közül lett kiválasztva, olyanak közül, akik megfeleleő referenciával rendelkeztek olyan szakemberektől, akik már Magyarországon bizonyítottak. Még az illetékes kanadai sportszervezet vezetőjének véleményét is kikérték. (Nyilván Ő is értetlenül áll most Erik sikertelensége miatt.)
Amennyiben Magyarországon nem elég ok leváltásra, az, hogy a két utánpótlás VB-én jegyzett válogatott az elmúlt 5-6 év leggyengébb idényét zárta, U20-as válogatott a Div IIben 3., míg az U18 kiesett a Div I-ből, akkor ott már eredendően baj van. De ezen felül Erik nem - vagy csak részben - teljesítette azon feladatokat amelyekre fel volt kérve.
Ettől függetlenül nekem továbbra is az a véleményem, hogy Ő jó edző, de az utánpótlás szakmai iagazgató feladatkörre nem volt a legjobb választás.
Persze lehet mondani, hogy magára hagyták, ami persze szintén csak részben igaz, de azért ezt Neki észre kellett volna vennie és kérnie kellett volna támogatást. Ő ezt - tudomásom szerint - soha nem kérte, pedig nem egyszer fel volt ajánlva neki.
Köszi, este megnézem és igyekszem válaszolni.
@Disznóvágási Feri:
Én arra írtam, hogy minden pályázatot VALAKIK-nek kell elbírálni. És az Ő személyük támadható az itteni elvek szerint.
Történt már nem egy esetben pályázati kiírás az MJSZ részéről, nem nagy sikerrel.
A kiírásnál még arra próbáltam célozni, hogy pl. egy Sportigazgatói munmkakör betöltését milyen feltételekkel írnád ki?
Azt hiszem sokan félreértelmezik itt KB szerepét. Neki nem kell edzést vezetnie, de nem baj, ha ott van és megnézni, hogy mi folyik ott. És nem csak a pályán hanem az előtt és után.
(Most olyanokról nem beszélve, hogy a beadott tervek mennyire fedik a valóságot.)
Erikre visszatérve. Megközelítőleg 10 fő közül lett kiválasztva, olyanak közül, akik megfeleleő referenciával rendelkeztek olyan szakemberektől, akik már Magyarországon bizonyítottak. Még az illetékes kanadai sportszervezet vezetőjének véleményét is kikérték. (Nyilván Ő is értetlenül áll most Erik sikertelensége miatt.)
Amennyiben Magyarországon nem elég ok leváltásra, az, hogy a két utánpótlás VB-én jegyzett válogatott az elmúlt 5-6 év leggyengébb idényét zárta, U20-as válogatott a Div IIben 3., míg az U18 kiesett a Div I-ből, akkor ott már eredendően baj van. De ezen felül Erik nem - vagy csak részben - teljesítette azon feladatokat amelyekre fel volt kérve.
Ettől függetlenül nekem továbbra is az a véleményem, hogy Ő jó edző, de az utánpótlás szakmai iagazgató feladatkörre nem volt a legjobb választás.
Persze lehet mondani, hogy magára hagyták, ami persze szintén csak részben igaz, de azért ezt Neki észre kellett volna vennie és kérnie kellett volna támogatást. Ő ezt - tudomásom szerint - soha nem kérte, pedig nem egyszer fel volt ajánlva neki.
Dallanan 2012.08.03. 14:04:40
@1885*:
A jégkorongos is diplomázzon le matekból és fizikából, különben a mandiner helyett kiüti a pályáról a korongot, vagy ha nem tudja, hogy hol kell eltalálni a korongot a célzásnál, akkor a saját/ellenfél játékosát fogja fejbelőni. A korcsolya vizsga bevezetése is fontos lenne, mert különben nem biztos, hogy elhisszük a játékosnak, hogy tud korcsolyázni.
Változatlanul mondom, hogy nem a papír ellen van kifogásom, hanem ha annak hiányával leírunk valakit.
A bíró szerepe eredendően olyan, ahol a hitelességéhez, elfogadásához szükséges valamilyen jogosítvány és aminek alap szintje viszonylag gyorsan elsajátítható.
A jégkorongos is diplomázzon le matekból és fizikából, különben a mandiner helyett kiüti a pályáról a korongot, vagy ha nem tudja, hogy hol kell eltalálni a korongot a célzásnál, akkor a saját/ellenfél játékosát fogja fejbelőni. A korcsolya vizsga bevezetése is fontos lenne, mert különben nem biztos, hogy elhisszük a játékosnak, hogy tud korcsolyázni.
Változatlanul mondom, hogy nem a papír ellen van kifogásom, hanem ha annak hiányával leírunk valakit.
A bíró szerepe eredendően olyan, ahol a hitelességéhez, elfogadásához szükséges valamilyen jogosítvány és aminek alap szintje viszonylag gyorsan elsajátítható.
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 14:06:30
@Tillasz: Az alapvető elv, hogy meg kell pályáztatni a posztokat, sokkal jobb megoldás a találomra választásnál, mert általa megismerhetőek olyan opciók (személyek), akik eddig nem voltak képben. Nekem teljesen mindegy, ki bírálja el, mert ha nem lenne az, még nagyon sok ideig elhúzódna, mire itt bármi is történne. Viszont amit acs63 írt, kétségtelenül jobb módszer, mint amit alkalmazott a szövetség jelen esetben, és ez szerintem nem kérdés.
KB-nak felügyelnie kell az edzők munkáját, ami feltételez egy komoly edzői képzettséget, az viszont neki tudtommal nincs. A sportigazgatói posztot pedig rendszerint menedzserek végzik, bár az tény, hogy itthon ennek nincs gyakorlata. Viszont ez nem mentség az alól, ha a szövetség is figyelmen kívül hagyja az előzetes szakmai tudást. Azért tépem itt a számat, mert már évek óta türelmi időszakot ad a szövetség olyan embereknek, akikről első látásra tudni lehetett, hogy nem oda valóak, ahová tették őket. Évente cserélődnek a személyek fontos posztokon, aminek ennyi idő elteltével nem kéne megtörténnie.
Mondom, én az Eric-sztorit nem ismerem elég behatóan, így nem is folynék bele jobban. Nagyrészt el is fogadom, amit írsz. De. Az eredmények szerintem sok összetevősek, és ha az a hivatalos magyarázat, amit a válogatottakhoz közel álló szakemberektől hallottam, akkor elég rossz úton járunk. Ennek értelmében a játékosokat nem lehet igazán hibáztatni, hanem a szakemberek nem tudták megfelelően kezelni őket. Nyilván a szakembereknek is van benne felelősségük, de kérdem én, hogy lepődjünk meg azon, hogy a fiatal játékosok között túl sok olyan van, akiket egy igazán képzett edző sem tudna megfelelően kezelni?
Tudni is vélem, miért. Mert ők csak abból értenek, ha (jelképesen) mindig mögöttük áll valaki az ostorral. Ez van, valószínűleg otthon és az edzéseken túl sokat engedtek meg nekik fiatalabb korukban. De egy olyan világból érkezett ember, ahol a sportolók hallgatnak az edző szavára, mert tudják, hogy ez nekik fontos, honnan tudná, hogy a magyar viszonyok ettől teljesen eltérnek?
Nyilván voltak egyéb hibái is, amiket felsoroltál, de ezekre nem tudok reflektálni, tehát ahogy írtam, azokat elfogadom.
Viszont ha egy képzetlen, ámde hazai illetőt választunk hasonló posztra, átesünk a másik szélsőségbe, mivel itt reális veszélye van annak, hogy bár a játékosként elért tekintély még hat a játékosokra, a szülőkre és a fiatalabb magyar edzőkre, de ez csak addig fog tartani, amíg ki nem derül, hogy nem áll mögötte szakmai tudás. Tapasztaltam már ilyet, nem sült el jól.
KB-nak felügyelnie kell az edzők munkáját, ami feltételez egy komoly edzői képzettséget, az viszont neki tudtommal nincs. A sportigazgatói posztot pedig rendszerint menedzserek végzik, bár az tény, hogy itthon ennek nincs gyakorlata. Viszont ez nem mentség az alól, ha a szövetség is figyelmen kívül hagyja az előzetes szakmai tudást. Azért tépem itt a számat, mert már évek óta türelmi időszakot ad a szövetség olyan embereknek, akikről első látásra tudni lehetett, hogy nem oda valóak, ahová tették őket. Évente cserélődnek a személyek fontos posztokon, aminek ennyi idő elteltével nem kéne megtörténnie.
Mondom, én az Eric-sztorit nem ismerem elég behatóan, így nem is folynék bele jobban. Nagyrészt el is fogadom, amit írsz. De. Az eredmények szerintem sok összetevősek, és ha az a hivatalos magyarázat, amit a válogatottakhoz közel álló szakemberektől hallottam, akkor elég rossz úton járunk. Ennek értelmében a játékosokat nem lehet igazán hibáztatni, hanem a szakemberek nem tudták megfelelően kezelni őket. Nyilván a szakembereknek is van benne felelősségük, de kérdem én, hogy lepődjünk meg azon, hogy a fiatal játékosok között túl sok olyan van, akiket egy igazán képzett edző sem tudna megfelelően kezelni?
Tudni is vélem, miért. Mert ők csak abból értenek, ha (jelképesen) mindig mögöttük áll valaki az ostorral. Ez van, valószínűleg otthon és az edzéseken túl sokat engedtek meg nekik fiatalabb korukban. De egy olyan világból érkezett ember, ahol a sportolók hallgatnak az edző szavára, mert tudják, hogy ez nekik fontos, honnan tudná, hogy a magyar viszonyok ettől teljesen eltérnek?
Nyilván voltak egyéb hibái is, amiket felsoroltál, de ezekre nem tudok reflektálni, tehát ahogy írtam, azokat elfogadom.
Viszont ha egy képzetlen, ámde hazai illetőt választunk hasonló posztra, átesünk a másik szélsőségbe, mivel itt reális veszélye van annak, hogy bár a játékosként elért tekintély még hat a játékosokra, a szülőkre és a fiatalabb magyar edzőkre, de ez csak addig fog tartani, amíg ki nem derül, hogy nem áll mögötte szakmai tudás. Tapasztaltam már ilyet, nem sült el jól.
1885* 2012.08.03. 14:31:05
@Dallanan: szóval az edzői posthoz nem kell hitelesség, elfogadás?
De tudod mit? Nem győzködlek tovább.
Virágozzék a tapasztalat. A TF-re meg elég TF-napokon beugrani egy sörre.
Szerinted más sportágakban sikeres sportolók miért szereznek a tapasztalatuk mellé elméleti tudást is? Mert ők ráértek? Ott feljebb írtam már néhány nevet de elhiheted hosszú a névsor. De ha a hokinak jó így is akkor jó.
@Disznóvágási Feri: Én már anno írtam, hogy Eric nyilván nem érthette a magyaros mentalitását az ifjaknak, hiszen egy olyan országból jött, ahol úgymond 1 helyére 1000 is akad, ergo nem kell leüvölteni a fejét, csak szólnak, hogy lehet menni öltözni és ja, holnap már nem kell jönni.
Na nálunk nem ez van.
De tudod mit? Nem győzködlek tovább.
Virágozzék a tapasztalat. A TF-re meg elég TF-napokon beugrani egy sörre.
Szerinted más sportágakban sikeres sportolók miért szereznek a tapasztalatuk mellé elméleti tudást is? Mert ők ráértek? Ott feljebb írtam már néhány nevet de elhiheted hosszú a névsor. De ha a hokinak jó így is akkor jó.
@Disznóvágási Feri: Én már anno írtam, hogy Eric nyilván nem érthette a magyaros mentalitását az ifjaknak, hiszen egy olyan országból jött, ahol úgymond 1 helyére 1000 is akad, ergo nem kell leüvölteni a fejét, csak szólnak, hogy lehet menni öltözni és ja, holnap már nem kell jönni.
Na nálunk nem ez van.
Dallanan 2012.08.03. 14:38:50
@1885*: dr. 6, dr. 9, ha tudod miről van szó. :) Egy szóval sem mondtam, hogy az edzői poszthoz nem kell hitelesség/elfogadás.
De a legjobb tényleg au lesz, ha nem beszélünk el tovább egymás mellett. :)
De a legjobb tényleg au lesz, ha nem beszélünk el tovább egymás mellett. :)
kerusz 2012.08.03. 14:41:12
@Disznóvágási Feri: Csak az utolsó fejtegetésedre reagálok: ha van valami, amitől nem félek, az az, hogy Kangyal szavára nem fognak hallgatni a válogatott keretek játékosai.
Az a probléma, hogy a kritikák nagy része nem azért került elő, mert azt bárki is problémának érezte, hanem miután Kangyalt sokan nem szeretik, a kinevezése ellen kellett elméleteket gyártani. Megtörtént, gratulálok.
Most, hogy ezen túl vagyunk, szerintem kezdjünk el a magyar edzőképzés eddigi eredményeiről is beszélgetni.
Rendkívüli módon érdekelne egy lista a végzett és aktív A- és B-licenszes edzőkről például. De hoppálá, meg is találtam, íme, itt van:
www.regi.icehockey.hu/magyar/edzok.php
És ha meglesitek, nini, ki szerepel 286-os nyilvántartási szám alatt? Hát nem maga Kangyal Balázs, B-licensszel?
Ki fog meakulpázni, uraim?
Az a probléma, hogy a kritikák nagy része nem azért került elő, mert azt bárki is problémának érezte, hanem miután Kangyalt sokan nem szeretik, a kinevezése ellen kellett elméleteket gyártani. Megtörtént, gratulálok.
Most, hogy ezen túl vagyunk, szerintem kezdjünk el a magyar edzőképzés eddigi eredményeiről is beszélgetni.
Rendkívüli módon érdekelne egy lista a végzett és aktív A- és B-licenszes edzőkről például. De hoppálá, meg is találtam, íme, itt van:
www.regi.icehockey.hu/magyar/edzok.php
És ha meglesitek, nini, ki szerepel 286-os nyilvántartási szám alatt? Hát nem maga Kangyal Balázs, B-licensszel?
Ki fog meakulpázni, uraim?
1885* 2012.08.03. 14:56:30
@kerusz: nem mondtuk, hogy nincs edzőije én tudtam, hogy a középfokúja megvan, és Majorossnak is. Mea culpázhatok ha gondolod.
Svaszneket csak én nem látom a listán?
MEA CULPA mégegyszer. Mondjuk szerintem én végig azt mondtam, hogy egy válogatott keretedzőihez szakedzői diploma kellene.
Svaszneket csak én nem látom a listán?
MEA CULPA mégegyszer. Mondjuk szerintem én végig azt mondtam, hogy egy válogatott keretedzőihez szakedzői diploma kellene.
kerusz 2012.08.03. 15:34:04
@1885*: Hogy jön ide Svasznek?
Mi az a speciális dolog a szakedzői képzés kurrikulumában, ami miatt csak ilyen papírral lehet valaki válogatottnál edző?
Segítségül itt a képzési terv: tf.hu/wp-content/uploads/2010/03/MSc-Szakedz%C5%91-levelez%C5%91-%C3%93ra-%C3%A9s-vizsgaterv.pdf
Tényleg kíváncsi vagyok. Gondolom, nem a kétszer egyhetes edzéslátogatást hiányolod Kangyalnál...
Bár Kangyal ugye, nem edző a válogatottnál, ha jól sejtem.
Mi az a speciális dolog a szakedzői képzés kurrikulumában, ami miatt csak ilyen papírral lehet valaki válogatottnál edző?
Segítségül itt a képzési terv: tf.hu/wp-content/uploads/2010/03/MSc-Szakedz%C5%91-levelez%C5%91-%C3%93ra-%C3%A9s-vizsgaterv.pdf
Tényleg kíváncsi vagyok. Gondolom, nem a kétszer egyhetes edzéslátogatást hiányolod Kangyalnál...
Bár Kangyal ugye, nem edző a válogatottnál, ha jól sejtem.
acs63 2012.08.03. 15:52:45
@kerusz: Azt ugye tudod, hogy az OKJ-s államvizsgák _nem_csereszabatosak a szakedzői államvizsgákkal? (Az érte kapott bónusz kreditek is csak az MsC-nél számíthatóak be, a BsC-nél nem.)
A Te szakmádban egyenértékű a két végzettség?
A Te szakmádban egyenértékű a két végzettség?
1885* 2012.08.03. 16:03:06
@acs63: kösz, hogy válaszoltál helyettem.
@kerusz: szerintem Te pontosan tudod, mi a különbség, értem én kilövési tilalom van Balázsra.
Edzői végzettség ügyében Svaszneket kérdeztem, hogy csak én nem látom-e a nevét a listán.
És köszönöm szépen, felfogtam, hogy Balázs nem edző a válogatotnál, viszont a MAC-ban igen, javíts ki ha tévedek. Ja klubedzőnek elég a középfok.
@kerusz: szerintem Te pontosan tudod, mi a különbség, értem én kilövési tilalom van Balázsra.
Edzői végzettség ügyében Svaszneket kérdeztem, hogy csak én nem látom-e a nevét a listán.
És köszönöm szépen, felfogtam, hogy Balázs nem edző a válogatotnál, viszont a MAC-ban igen, javíts ki ha tévedek. Ja klubedzőnek elég a középfok.
kerusz 2012.08.03. 16:03:50
@acs63: Megtisztelő, hogy ilyen hülyének tartasz, hogy nem ismerem az OKJ-s képzés és a diplomát adó képzés közti különbséget, de fel kell világosítsalak, hogy ez nem így van, elég jól képben vagyok a magyar felsőoktatás (sőt a nem magyar felsőoktatás) dolgait illetően is.
Az elég szomorú lenne egyébként, ha - mint írod - az OKJ-s kreditek "csak" az MSc-nél lennének beszámíthatóak, a BSc-nél pedig nem, mert ugyanis az MSc a magasabb szintű képzés. De sebaj.
Meg sem nézed, hogy milyen dokumentumot linkeltem be? Ott van a fejlécben, hogy miről beszélünk. Egyesek szerint ugyan a TF képzései és doktori címei még egy OKJ-s képzés szintjét sem érik el, de most nem OKJ-ről beszélek.
Az elég szomorú lenne egyébként, ha - mint írod - az OKJ-s kreditek "csak" az MSc-nél lennének beszámíthatóak, a BSc-nél pedig nem, mert ugyanis az MSc a magasabb szintű képzés. De sebaj.
Meg sem nézed, hogy milyen dokumentumot linkeltem be? Ott van a fejlécben, hogy miről beszélünk. Egyesek szerint ugyan a TF képzései és doktori címei még egy OKJ-s képzés szintjét sem érik el, de most nem OKJ-ről beszélek.
kerusz 2012.08.03. 16:11:13
@1885*: Elég szomorú, hogy úgy fogod fel, kilövési tilalom van, ebből nekem az következik, hogy kilőni akarod Kangyalt. Még mindig nem mondtad meg, hogy mi a bajod vele, azon kívül, hogy utálod.
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 16:16:43
@kerusz: Nem kell félned tőle, ez csak úgy bekövetkezik. :)
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 16:17:24
@kerusz: Sokadszorra írom le, hogy én nem Kangyalra hegyeztem ki a mondanivalómat, csak te folyton mellette érvelsz. :) Beszéltem itt a többi szapporóiról is, Szupert külön is megemlítettem. Felesleges elméleteket gyártani a Kangyal-ellenes grémiumról. :) Védd meg most Svaszneket! :)
Örülök, hogy találtál egy listát, így legalább látszik, hogy mégiscsak van választék. :) Az is látszik, hogy Kangyal kimeríti a kezdő szakember fogalmát, mégis olyan poszton dolgozik, ami edzői (és menedzseri) rutint igényel. Hol itt a hiba? :)
Mellesleg meg kell jegyeznem, hogy a "komoly szakember" nem a B licenszes edző lesz, aki tanulmányai során heti 1 alkalommal megy be a suliba (jobb esetben), és összesen 2 x 4 napot foglalkozik jégkoronggal. :) Egy 3 éves A licensz azért a minimum.
Örülök, hogy találtál egy listát, így legalább látszik, hogy mégiscsak van választék. :) Az is látszik, hogy Kangyal kimeríti a kezdő szakember fogalmát, mégis olyan poszton dolgozik, ami edzői (és menedzseri) rutint igényel. Hol itt a hiba? :)
Mellesleg meg kell jegyeznem, hogy a "komoly szakember" nem a B licenszes edző lesz, aki tanulmányai során heti 1 alkalommal megy be a suliba (jobb esetben), és összesen 2 x 4 napot foglalkozik jégkoronggal. :) Egy 3 éves A licensz azért a minimum.
1885* 2012.08.03. 16:18:41
@kerusz: nem lövöm ki. Igazából nem is ért ennyit ez egész történet amennyit foglalkoztunk vele.
Sok sikert mindenkinek.
Sok sikert mindenkinek.
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 16:22:51
@kerusz: Belemagyarázol ártalmatlan kifejezésekbe olyan dolgokat, amik nem valósak. Itt senki sem utálatból írt, és még csak nem is egyedül Kangyalról. Légy szíves, ne tereld folyton erre a témát, mert ez nem érv.
kerusz 2012.08.03. 16:37:08
@Disznóvágási Feri: Nem Te hegyezted ki a mondanivalódat Kangyalra, hol látod, hogy ezt Neked róttam fel? Mindazonáltal ez a remek kis purparlé abból indult ki, hogy néhány remek sutkát megeresztettek Kangyal bőrére. Ahogy Svaszneket sem én kevertem a történetbe.
Az általános érvényű tanulságokról lehet persze beszélni, de nem így.
És lehet, hogy rosszul értelmezem a dolgokat, de az MJSZ licensz-rendszere nagyjából az alábbi 3 szinttel fedhető le:
Szakedző - A
Sportedző - B
Sportoktató - C
A Szakedző szint az a TF kurrikulumában az MSc szint. Ez 3+2 év.
A sportedző az a TF-nél OKJ-s képzési szint (2 félév), csakúgy, mint a sportoktató (szintúgy 2 félév OKJ). Akinek BSc-je van a TF-en, az szakedző semmiképp sem lehet, következésképpen Sportedző vagy Sportoktató lesz.
Gondolom, az MJSZ edzőlicenszeinek összhangba hozása a magyarországi felsőfokú szakképzésben illetve felsőfokú képzésben megszerezhető képesítésekkel az edzőbizottság feladata lenne, akinek vezetője történetesen a TF oktatója. Remek feladat, hogy az általad oly kívánatosnak tartott megfelelő szintű kiválasztási rendszer felé elinduljon sportágunk, és valószínűleg kb. 10 perces munkánál többet az előterjesztés elkészítése nem is venne igénybe.
Akkor talán itt kellene elkezdeni.
Az általános érvényű tanulságokról lehet persze beszélni, de nem így.
És lehet, hogy rosszul értelmezem a dolgokat, de az MJSZ licensz-rendszere nagyjából az alábbi 3 szinttel fedhető le:
Szakedző - A
Sportedző - B
Sportoktató - C
A Szakedző szint az a TF kurrikulumában az MSc szint. Ez 3+2 év.
A sportedző az a TF-nél OKJ-s képzési szint (2 félév), csakúgy, mint a sportoktató (szintúgy 2 félév OKJ). Akinek BSc-je van a TF-en, az szakedző semmiképp sem lehet, következésképpen Sportedző vagy Sportoktató lesz.
Gondolom, az MJSZ edzőlicenszeinek összhangba hozása a magyarországi felsőfokú szakképzésben illetve felsőfokú képzésben megszerezhető képesítésekkel az edzőbizottság feladata lenne, akinek vezetője történetesen a TF oktatója. Remek feladat, hogy az általad oly kívánatosnak tartott megfelelő szintű kiválasztási rendszer felé elinduljon sportágunk, és valószínűleg kb. 10 perces munkánál többet az előterjesztés elkészítése nem is venne igénybe.
Akkor talán itt kellene elkezdeni.
kerusz 2012.08.03. 16:41:45
Még annyit, hogy az edzői nyilvántartás adatbázisában a mai napon az alábbi A licenszes vagy Szakedzői végzettséggel rendelkező személyek szerepelnek:
Mihály Jenő (1137)
Bíró Ignác (3208)
Mayer Péter (502)
Szajbert Krisztián (687)
Balogh Tibor (3218)
Fekete Albert (4882)
Szabó István Pál (1087)
Szongoth Kristóf (526)
Keszthelyi Miklós (3212)
Szakács Ferenc (686)
Bukta András (6044)
Árkovics Miklós (5404)
Fekecs Norbert (186)
MacCallum J. Patrick (8321)
Kercsó Árpád (7274)
Fekti Bálint (46)
Markó István (291)
Williamson Glen (9843)
Dever Robert (8497)
Huszárné Simon Nikolett Andrea (878)
Viitassari Lasse (10262)
Nygren Hakan (11761)
Kurkinen Risto (11942)
Gegesy Boglárka (1534)
Ocskay Gábor (3507)
Sutinen Iiro (12506)
Szirányi Bence (710)
Lundh Stephan (13226)
G. Lindqvist Kjell (13293)
Keresztes Ottó (13989)
Mihály Jenő (1137)
Bíró Ignác (3208)
Mayer Péter (502)
Szajbert Krisztián (687)
Balogh Tibor (3218)
Fekete Albert (4882)
Szabó István Pál (1087)
Szongoth Kristóf (526)
Keszthelyi Miklós (3212)
Szakács Ferenc (686)
Bukta András (6044)
Árkovics Miklós (5404)
Fekecs Norbert (186)
MacCallum J. Patrick (8321)
Kercsó Árpád (7274)
Fekti Bálint (46)
Markó István (291)
Williamson Glen (9843)
Dever Robert (8497)
Huszárné Simon Nikolett Andrea (878)
Viitassari Lasse (10262)
Nygren Hakan (11761)
Kurkinen Risto (11942)
Gegesy Boglárka (1534)
Ocskay Gábor (3507)
Sutinen Iiro (12506)
Szirányi Bence (710)
Lundh Stephan (13226)
G. Lindqvist Kjell (13293)
Keresztes Ottó (13989)
acs63 2012.08.03. 16:44:15
@kerusz: Mea culpa, tényleg nem mentem rá a linkre.
Mentségemre szolgáljon, hogy hosszú idő óta pont azt piszkáljuk, hogy mitől több az "A" a "B"-nél és felment bennem a pumpa, hogy "edzéslátogatásról" úgy esett szó, mintha az lenne a különbség. (Attól még rá kellett volna mennem...)
@Disznóvágási Feri: Azon a listán sok mindent nem értek (1 éves, 1 év 3 hónapos sportedzőik, olyan sportedzőik, amik megszerzésére nem lehetett idő, stb.).
De ezek tényleg nem ide tartoznak.
Mentségemre szolgáljon, hogy hosszú idő óta pont azt piszkáljuk, hogy mitől több az "A" a "B"-nél és felment bennem a pumpa, hogy "edzéslátogatásról" úgy esett szó, mintha az lenne a különbség. (Attól még rá kellett volna mennem...)
@Disznóvágási Feri: Azon a listán sok mindent nem értek (1 éves, 1 év 3 hónapos sportedzőik, olyan sportedzőik, amik megszerzésére nem lehetett idő, stb.).
De ezek tényleg nem ide tartoznak.
kanada09 2012.08.03. 16:44:57
@Tillasz: igazad van,az Eric azt hitte hogy neki van megolda'sa a dolgokra,de motivacio nagyon nehe'z ha nem beszelsz magyarul es valaki kell forditja a mondanivalot.Szinte lehetetlen leforditani hid el.Az a mondas hogy hoki az hoki mindenhol nem valt be neki,nem tudott viszonyulni a magyar mentalita'shoz,Egyetemn nem kell ku"lo"n mitvacio ottan a fiuk halytanak hogy ne veszitse'k el az o"szto"dijukat.A valogatott ma's fajta leves,ha nem tudja meg talalni a jo mixet akkor kudarc lesz,es az is lett.Nem minde'g a legjobb jatekosok fogjal alkotni a jo valogatottat.kellenek a gol lo"vo"k de kell sok munkas aki fel a'ldozza a testit es hajlando a sok ve'dekezo" feladatokra,nem csak ta'mada's,ta'madasi egy oldalu ja'tekra ke'pes,Az ide la'tottakbol sok olyan volt aki ta'madot de keve's jo"tt vissza a ve'dekezo" harmadba,Es igen az edzo" dolga lett volna hogy meg tala'ja azokat akik inka'bb vedekezo" stilusu hokisok,es ez vedo"kre es csatarokra ugyszinten vonatkozik,Eric halgatott ma'sokra,de utolag az o' jobja volt hogy elo"re vigye a va'logatotti szintett,es nem tette.Meglepo"des vagy nem ha nincsen erdeme'ny akkor kint maradsz vagyis you are fired.Ez igy van Kanadaban,Oroszban,Magyarban stb,azt mondjak ezert vesznek fel edzoket hogy legyen kit ki rugni
jegib 2012.08.03. 16:49:44
Srácok/Lányok, kösz, én már megtudtam amit akartam, kicsit hosszadalmas volt, de jó volt olvasni az eszmefuttatásokat :)
acs63 2012.08.03. 16:51:58
@kerusz: Nem egészen:
"Felsőfokú végzettséget adó szakedzői végzettség a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Karán szerezhető. A bolognai folyamat nyomán első lépésként testnevelő-szakedző bachelor, azaz főiskolai végzettség, plusz 2 év elvégzésével master of science, azaz egyetemi diploma szerezhető."
forrás: jegkorong.blog.hu/2008/03/18/beszeljunk_akkor_az_edzokepzesrol
(Akkor ez volt a helyzet.)
"Felsőfokú végzettséget adó szakedzői végzettség a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Karán szerezhető. A bolognai folyamat nyomán első lépésként testnevelő-szakedző bachelor, azaz főiskolai végzettség, plusz 2 év elvégzésével master of science, azaz egyetemi diploma szerezhető."
forrás: jegkorong.blog.hu/2008/03/18/beszeljunk_akkor_az_edzokepzesrol
(Akkor ez volt a helyzet.)
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 16:54:57
@kerusz: Hogyan nem lehet általános érvényességű tanulságokról beszélni? Erről lemaradtam. :)
Most nem nyitja meg nekem a pdf-et, de én úgy emlékszem, a szakedző megnevezés már a 3 éves képzés után érvényes. Egyébként láttam a listán olyat is, aki sportedzőnek van beírva, de tudom, hogy sportoktatóira jár, és még be sem fejezte. Mindegy, a lista hitelességének megkérdőjelezésébe nem akarok belemenni.
Azt viszont megjegyezném, hogy nem "általam oly kívánatosnak tartott" ez a kiválasztás, hanem egyszerűen ez lenne a normális. A szakmát tanulni kell, és akár tetszik, akár nem, ez is egy szakma. Azt végképp nem értem, hogy kanadai szakemberek munkáját miképp tudja objektíven értékelni egy B licensszel rendelkező sportedző, aki életében nem irányított egy csapatot sem. Továbbá az ifi és junior válogatottak mellett miért dolgoznak olyanok, akik szintén kezdők a szakmában? És akkor még említhetnék olyan sportvezetőket (mert már több is van), akik vagy nem is fáradnak azzal, hogy szerezzenek bármilyen képzettséget, ami a pozíciójukhoz szükséges (lehet az akár TF-es, Corvinusos, BGF-es, vagy hasonló szakokat indító intézmények által indított szak), vagy csak most kezdik el.
Rutintalan kezdő szakemberből van elég, csak ők mondjuk nem 25-30, hanem 10-15 évig jégkorongoztak, és nem játszottak világbajnokságon. Miben áll ezeken kívül a helyzetbe hozott illetők előnye? És nekik miért nem kell rutin? Vagy honnan tudjuk, hogy ők jobbak, mint az általad bemásolt névsor szereplői? Hiszen ők csak most kezdték a szakmát.
Én a TF-en találkoztam épp elég emberrel, akik más sportágban hasonlóképpen jutottak munkához, és rossz volt látni, hogy pusztán a hírnevükkel maguk mögé utasítottak sok ambiciózus fiatalt.
Engem közvetlenül nem kell, hogy érdekeljen, nem irigylem egyikük helyét sem, de zavar, hogy még mindig ilyen kiválasztási elvek alapján működik a magyar rendszer. Ugyanúgy felsőbb szinteken, mint itt, a kis jégkorongban.
Most nem nyitja meg nekem a pdf-et, de én úgy emlékszem, a szakedző megnevezés már a 3 éves képzés után érvényes. Egyébként láttam a listán olyat is, aki sportedzőnek van beírva, de tudom, hogy sportoktatóira jár, és még be sem fejezte. Mindegy, a lista hitelességének megkérdőjelezésébe nem akarok belemenni.
Azt viszont megjegyezném, hogy nem "általam oly kívánatosnak tartott" ez a kiválasztás, hanem egyszerűen ez lenne a normális. A szakmát tanulni kell, és akár tetszik, akár nem, ez is egy szakma. Azt végképp nem értem, hogy kanadai szakemberek munkáját miképp tudja objektíven értékelni egy B licensszel rendelkező sportedző, aki életében nem irányított egy csapatot sem. Továbbá az ifi és junior válogatottak mellett miért dolgoznak olyanok, akik szintén kezdők a szakmában? És akkor még említhetnék olyan sportvezetőket (mert már több is van), akik vagy nem is fáradnak azzal, hogy szerezzenek bármilyen képzettséget, ami a pozíciójukhoz szükséges (lehet az akár TF-es, Corvinusos, BGF-es, vagy hasonló szakokat indító intézmények által indított szak), vagy csak most kezdik el.
Rutintalan kezdő szakemberből van elég, csak ők mondjuk nem 25-30, hanem 10-15 évig jégkorongoztak, és nem játszottak világbajnokságon. Miben áll ezeken kívül a helyzetbe hozott illetők előnye? És nekik miért nem kell rutin? Vagy honnan tudjuk, hogy ők jobbak, mint az általad bemásolt névsor szereplői? Hiszen ők csak most kezdték a szakmát.
Én a TF-en találkoztam épp elég emberrel, akik más sportágban hasonlóképpen jutottak munkához, és rossz volt látni, hogy pusztán a hírnevükkel maguk mögé utasítottak sok ambiciózus fiatalt.
Engem közvetlenül nem kell, hogy érdekeljen, nem irigylem egyikük helyét sem, de zavar, hogy még mindig ilyen kiválasztási elvek alapján működik a magyar rendszer. Ugyanúgy felsőbb szinteken, mint itt, a kis jégkorongban.
acs63 2012.08.03. 16:57:14
@kerusz: Én úgy tudom, hogy a "B" szint (sportedző)az OKJ-s, a BsC "A" licenccet (szakedző)ad, az MsC az a "mesteredző" szintnek felel meg, de tényleg van itt egy kis kavarodás.
kerusz 2012.08.03. 16:59:16
@acs63: OK.
Nem, az edzéslátogatást azért írtam bele, mert abban a kétéves levelező képzésben elég sok olyan dolog van, amivel nem nagyon tudok mit kezdeni.
Mondok példákat is.
Remek dolog nyolc kontakt órában humángenetikát hallgatni, de minek? Remek dolog a két év alatt kétszer nyolc kontakt órában funkcionális- és sportanatómiát hallgatni, de olyan kevésben minek?
Nem, az edzéslátogatást azért írtam bele, mert abban a kétéves levelező képzésben elég sok olyan dolog van, amivel nem nagyon tudok mit kezdeni.
Mondok példákat is.
Remek dolog nyolc kontakt órában humángenetikát hallgatni, de minek? Remek dolog a két év alatt kétszer nyolc kontakt órában funkcionális- és sportanatómiát hallgatni, de olyan kevésben minek?
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 17:00:39
@kerusz: Ja, és az előterjesztést nem nekem kell megírni, hanem az MJSZ-nek, mert ez az ő dolguk. Én legfeljebb javaslatot adhatok, mint mezei kommentelő.
acs63 2012.08.03. 17:02:48
@kerusz: Mint írtam, Te a mesterfokot írtad be, az már túl van az "A" szinten.
Ami lemaradt, az a "C" licenc, ez lenne a "sportoktató". Ami tkp. az LPT-vel is elérhető, egy napos tanfolyammal.
Ami lemaradt, az a "C" licenc, ez lenne a "sportoktató". Ami tkp. az LPT-vel is elérhető, egy napos tanfolyammal.
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 17:03:39
@acs63: Az LTP nem ad sportoktatói végzettséget, az is 1 éves OKJ-s tanfolyamon érhető el.
kerusz 2012.08.03. 17:05:39
@acs63: Én a TF honlapján néztem meg az aktuálisképzéseket, most testnevelő-edző képzés van nappalin és levelezőn (ez a BSc), és ez nem szakedzői.
tf.hu/wp-content/uploads/2009/08/kepzesi-struktura.gif
Az ehhez tartozó kurrikulumok:
tf.hu/wp-content/uploads/2010/03/BSc-Testnevel%C5%91-edz%C5%91-nappali-%C3%93ra-%C3%A9s-vizsgaterv.pdf
tf.hu/wp-content/uploads/2010/03/BSc-Testnevel%C5%91-edz%C5%91-levelez%C5%91-%C3%93ra-%C3%A9s-vizsgaterv.pdf
Ettől függetlenül itt legalább szerepel jégkorong sportági tételsor (tf.hu/oktatas/kepzeseink/bsc/testnevelo-edzo/ ) ellentétben az erre épülő MSc-szintű szakedzőivel (tf.hu/oktatas/kepzeseink/msc-ma/msc-szakedzo-levelezo/ ), de ennek a 3 éves képzésnek a végén a TF saját honlapja szerint _nem_ szakedző lesz az ember.
tf.hu/wp-content/uploads/2009/08/kepzesi-struktura.gif
Az ehhez tartozó kurrikulumok:
tf.hu/wp-content/uploads/2010/03/BSc-Testnevel%C5%91-edz%C5%91-nappali-%C3%93ra-%C3%A9s-vizsgaterv.pdf
tf.hu/wp-content/uploads/2010/03/BSc-Testnevel%C5%91-edz%C5%91-levelez%C5%91-%C3%93ra-%C3%A9s-vizsgaterv.pdf
Ettől függetlenül itt legalább szerepel jégkorong sportági tételsor (tf.hu/oktatas/kepzeseink/bsc/testnevelo-edzo/ ) ellentétben az erre épülő MSc-szintű szakedzőivel (tf.hu/oktatas/kepzeseink/msc-ma/msc-szakedzo-levelezo/ ), de ennek a 3 éves képzésnek a végén a TF saját honlapja szerint _nem_ szakedző lesz az ember.
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 17:07:02
@Disznóvágási Feri: Hehe, "hasonló szakokat indító intézmények által indított szak". Ezt a hülyét. :)
kerusz 2012.08.03. 17:07:50
@acs63: Nemnemnem, a sportoktatói szint nem egyenértékű az LTP-vel.
Sportoktató a TF szerint 2 félév OKJ szintű képzés után lehet az ember, ahogy sportedző is.
Az LTP az IIHF saját hatáskörében létrehozott, hangsúlyozottan nem magas szintű képzés, amely ha jól sejtem, az alapok elsajátíttatására alkalmas, de majd D. Feri pontosítja.
Sportoktató a TF szerint 2 félév OKJ szintű képzés után lehet az ember, ahogy sportedző is.
Az LTP az IIHF saját hatáskörében létrehozott, hangsúlyozottan nem magas szintű képzés, amely ha jól sejtem, az alapok elsajátíttatására alkalmas, de majd D. Feri pontosítja.
acs63 2012.08.03. 17:08:29
@Disznóvágási Feri: Azt tudom, csak azt nem, mennyivel ad több jogosítványt a sportoktató?
@kerusz: Mondom, hogy nagy a kavarodás. Erre egy frissen végzett BsC-s tudna válaszolni, vagy Gábor.
@kerusz: Mondom, hogy nagy a kavarodás. Erre egy frissen végzett BsC-s tudna válaszolni, vagy Gábor.
acs63 2012.08.03. 17:09:56
@kerusz: Mindkettő 2 féléves OKJ-s. Te melyiket választanád?
Nem látom az értelmét.
Nem látom az értelmét.
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 17:13:09
@acs63: Az LTP egy 1 napos tanfolyam, a végén egy teszttel, ami - ha jól emlékszem - arra jogosítja fel az embert, hogy segítse az edző munkáját akár a jégen, akár a cserepadon vagy az öltözőben. A sportoktató 2 félévben tanulja a szakmát. Ha jól emlékszem, ő tarthat önálló edzéseket, és talán még irányíthat is a legkisebb korosztályokban induló csapatokat, de ha valaki jobban tudja, segíthetne. :) Egyébként LTP-s papírjuk lehet 18 év alattiaknak is.
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 17:16:17
@Disznóvágási Feri: Az utolsó mondatomban nem vagyok biztos, de az tuti, hogy a legutóbbi tanfolyamon volt egy pár 18 éven aluli is. Nem tudom, ők mit kaptak a végén.
kerusz 2012.08.03. 17:21:46
@Disznóvágási Feri: Még egyszer kénytelen vagyok elmondani, hogy a jégkorongban a lehetőségek adottak ahhoz, hogy az ambíciózus (akár megfelelő TF-végzettséggel is rendelkező) fiatalemberek dolgozzanak, ha akarnak.
Mint ahogy azt is megígérem, hogy amennyiben a véleményedet tükröző javaslatodat tárgyalható formában elkészíted, haladéktalanul el fogom juttatni az MJSZ edzőbizottsághoz, és az MJSZ szakmai bizottsághoz. Gondolom, onnan már a megfelelő utat kell bejárja. Mondtam már, nem vagyok ellene a kritikának, de azt tartom szerencsésnek, ha a kritika mellé javaslat is kerül. Várom tehát az írásművet.
A kanadai szakemberek munkáját eddig sem azok kritizálták nagy nyilvánosság előtt, akiknek ehhez a megfelelő végzettségük megvolt, mégis jelentősen hozzájárultak a maguk aljas módján a karaktergyilkossághoz.
Továbbá a "diploma", a "jártasság" és a "képesség" nem ekvivalens fogalmak.
Mint ahogy azt is megígérem, hogy amennyiben a véleményedet tükröző javaslatodat tárgyalható formában elkészíted, haladéktalanul el fogom juttatni az MJSZ edzőbizottsághoz, és az MJSZ szakmai bizottsághoz. Gondolom, onnan már a megfelelő utat kell bejárja. Mondtam már, nem vagyok ellene a kritikának, de azt tartom szerencsésnek, ha a kritika mellé javaslat is kerül. Várom tehát az írásművet.
A kanadai szakemberek munkáját eddig sem azok kritizálták nagy nyilvánosság előtt, akiknek ehhez a megfelelő végzettségük megvolt, mégis jelentősen hozzájárultak a maguk aljas módján a karaktergyilkossághoz.
Továbbá a "diploma", a "jártasság" és a "képesség" nem ekvivalens fogalmak.
acs63 2012.08.03. 17:21:55
@Disznóvágási Feri: Lehet, hogy félreértettél. Én a sportoktató és a sportedző (B és C) közötti választásról beszéltem. (Azonos képzési idő.)
Sportoktatóként más sportágak alapszintjére is jogosult és a sportedző sportágspecifikus? (Másképp nincs értelme.)
Sportoktatóként más sportágak alapszintjére is jogosult és a sportedző sportágspecifikus? (Másképp nincs értelme.)
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 17:24:25
Közben egy kis sztori, szintén saját tapasztalatból. Ismerek egy srácot, aki évek óta Mol ligás csapatokban játszik. Nagyon beleásta magát az edzősködésbe (hobbiszinten), és ellesett egy csomó gyakorlatot az edzőitől, akik az utóbbi időben elég magas szintűek voltak. Jó kis edzéseket is tart, csak egy a probléma. Mivel nem ült be egyik edzői képzésre sem, nem tudja, hogy a gyakorlatokat hogyan kell edzéstervbe ültetni, hogyan kell jól felépíteni az edzéseket, és a tanítványai szintjének milyen feladatok felelnek meg. Bemelegítést és leveztést nem tart, mert megszokta, hogy náluk azt mindenki egyénileg csinálja. Na, ez csak most eszembe jutott. :)
kerusz 2012.08.03. 17:24:51
@acs63: Én egyiket sem választanám, nem vagyok nagy barátja az OKJ-s képzéseknek.
De itt a segédlet:
Sportedző: tf.hu/felvetelizok/kepzeseink/okj/sportedzo-tanfolyam/
Sportoktató: tf.hu/felvetelizok/kepzeseink/okj/sportoktato-tanfolyam/
Nini, még sportszervező-menedzser is leet valaki OKJ-s képzés által: tf.hu/felvetelizok/kepzeseink/okj/sportszervezo-menedzser-tanfolyam/
De itt a segédlet:
Sportedző: tf.hu/felvetelizok/kepzeseink/okj/sportedzo-tanfolyam/
Sportoktató: tf.hu/felvetelizok/kepzeseink/okj/sportoktato-tanfolyam/
Nini, még sportszervező-menedzser is leet valaki OKJ-s képzés által: tf.hu/felvetelizok/kepzeseink/okj/sportszervezo-menedzser-tanfolyam/
kerusz 2012.08.03. 17:26:30
@Disznóvágási Feri: És milyen licensze volt az eddigi edzőinek?
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 17:29:43
@kerusz: Még egyszer kénytelen vagyok elmondani, hogy én amellett emeltem szót, hogy KEZDŐ EDZŐK NE DOLGOZZANAK A VÁLOGATOTTAK MELLETT. :) Azok sem, akik nem voltak válogatottak, és azok sem, akik azok voltak. Azt tudom, hogy a kluboknál nagyjából el lehet helyezkedni, de talán mindenkinek itt kéne kezdenie, és ha majd kellő rutint és az iskolában elegendő tudást szerzett, onnantól áldásom reá.
Úgy tudom, hogy dolgoznak most elegen a szövetségben pénzért ahhoz, hogy ha valakinek ott kiadod a javaslatkészítést, örömmel megcsinálja. :) Nem vonom meg a segítséget, csak nem akarok olyat ígérni, amit jelen helyzetben nincs időm/energiám kivitelezni.
A kanadai szakembereket nem kritizálni kell, hanem értékelni a teljesítményüket. :) Ehhez pedig megfelelő szaktudás szükséges.
A három fogalmat én tudtommal nem kevertem össze. :)
Úgy tudom, hogy dolgoznak most elegen a szövetségben pénzért ahhoz, hogy ha valakinek ott kiadod a javaslatkészítést, örömmel megcsinálja. :) Nem vonom meg a segítséget, csak nem akarok olyat ígérni, amit jelen helyzetben nincs időm/energiám kivitelezni.
A kanadai szakembereket nem kritizálni kell, hanem értékelni a teljesítményüket. :) Ehhez pedig megfelelő szaktudás szükséges.
A három fogalmat én tudtommal nem kevertem össze. :)
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 17:31:52
@acs63: A sportoktató ha jól tudom, hivatalosan korcsolyaoktató lesz. A legkisebb korosztályoknál edzősködhet (szupermini, mini, és talán még EK), míg a sportedző a legmagasabb korosztályban is irányíthat csapatot, talán csak a válogatottaknál nem lehet vezetőedző.
kerusz 2012.08.03. 17:34:20
@Disznóvágási Feri: Nem, Te amellett emeltél szót, hogy csak megfelelő papírokkal ellátott edzők dolgozzanak. A tapasztalat később került elő.
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 17:34:39
@acs63: Egyébként a legutóbbi sportági szemináriumon sportoktatós is volt, tehát nem kapnak sokkal kevesebb infót, mint a sportedzők. Ezért én inkább a sportedzőt választanám. :) Mégpedig annak lehet ez jó, aki már nem akar / nem tud újabb diplomáért éveket senyvedni az iskolapadban, nem rendelkezik óriási ambíciókkal, de szívesen edzene klubcsapatokat. Vagy csak egyszerűen szeretne jobban érteni a jégkoronghoz.
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 17:36:13
@kerusz: Akkor úgy van a szabály, hogy amit kettővel előbb mondtam, azt nem kiegészíti az, amit eggyel előbb mondtam, hanem amit kettővel előbb mondtam, az blokkolja azt, amit eggyel előbb mondtam? :)
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 17:38:55
@kerusz: Tőlem keresd vissza, miket írtam, de biztosan nem érveltem amellett, hogy kezdő fiatalok dolgozzanak a válogatottak mellett. :)
Dallanan 2012.08.03. 17:47:59
@Disznóvágási Feri: a sztoriról nekem csak az jutott eszembe, hogy nem az edzősködésbe ásta bele magát, hanem ellesett néhány gyakorlatot, semmi többet, mi több igen felületesen kezelte az "edzősködést".
Azért egy sportolónak illik tudni, hogy a bemelegítésnél mikor, mit és miért, milyen sorrendben végzünk, illetve az edzésterv (mit, mikor, mennyit, hogyan) tudatos felépítésének alapszintű elsajátítása sem ördögtől való.
Azért egy sportolónak illik tudni, hogy a bemelegítésnél mikor, mit és miért, milyen sorrendben végzünk, illetve az edzésterv (mit, mikor, mennyit, hogyan) tudatos felépítésének alapszintű elsajátítása sem ördögtől való.
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 18:00:18
@Dallanan: Akár hiszed, akár nem, a magyar sportolók többnyire nem tudják. Elég elolvasni, Sofron István mit nyilatkozott a prágai edzésekről, de a korosztályos válogatottaknál is látni, milyen renyhén kezelik a száraz bemelegítést, ami pl. Szlovákiában egy gyerekkorban elültetett, már-már ösztönszerűen elvégzett mechanizmus minden edzés előtt. Aki sportol, általában nem figyel mindenre, mivel nem tudja, pontosan mikre kéne figyelnie, amikor el akarja lesni az edzéstechnikát. Éppen ezért mondhatjuk, hogy felületesen kezelte az edzősködést, valóban. Személyesen láttam, hogy sztenderd válogatott játékosok hogyan meg tudnak lepődni egy kéthetes sportági szemináriumon, amikor szintén csak felületesen átveszik velük az edzősködés alapjait.
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 18:02:41
Teszem hozzá, évtizedes válogatott múlttal rendelkező játékosokról van szó.
kerusz 2012.08.03. 18:20:16
@Dallanan: Leet, hogy A-licenszes edzője volt, tőle tanulta, hogy le kell szarni a bemelegítést...
acs63 2012.08.03. 18:32:55
@Dallanan: Gondolom, ezt tanítják abban a fránya iskolában és ebből kell majd vizsgázni a végén. Most mond, minek, amikor elleshető? (Elég, ha jó akit figyelsz.)
Én emlékszer olyan (amúgy végzett) edzőre, aki erősen figyelte a mestert, majd átvette a csapatot, azt hitte, már nincs újdonság. Szerintem korai volt...
"A szakértelem bolsevista trükk."
Én emlékszer olyan (amúgy végzett) edzőre, aki erősen figyelte a mestert, majd átvette a csapatot, azt hitte, már nincs újdonság. Szerintem korai volt...
"A szakértelem bolsevista trükk."
Dallanan 2012.08.03. 18:38:37
@Disznóvágási Feri: Most ezzel megleptél, mivel nem megfelelően felkészített, bemelegített izmokkal dolgozni sem lehet rendesen, illetve nem is adja le az izomzat azt a teljesítményt.
Akkor viszont futó edzőt minden hokicsapatba! Ők valóban ismerik az emberi test működését. :)
Akkor viszont futó edzőt minden hokicsapatba! Ők valóban ismerik az emberi test működését. :)
Dallanan 2012.08.03. 18:42:31
@acs63: Hidd el ha valakit tényleg érdekel az edzősködés és feltett szándéka, hogy az szeretne lenni, akkor már játékosként rengeteg dolgot meg tud tanulni (nem felületesen ellesni), legyen az pszichológia, anatómia, rendszertan. Persze nem ettől lesz edző valaki és nem is attól, hogy szerez a papírdarabot.
Dallanan 2012.08.03. 18:46:39
@1885*: Egyértelmű. De ha jégkorongban a legmagasabb szinten is előfordul ilyen, akkor van még hová fejlődni és ez nem pénz kérdése. Az, hogy több, mint 20 éve, amikor részese voltam jégkorong edzésnek, akkor nem volt komoly bemelegítés, még oké, mert a béka feneke alatt volt a sportág, "álló" hokiban a legjobbak voltunk a világon.
kerusz 2012.08.03. 18:51:05
@1885*: Nem. Már korábban arra jutottam, hogy vannak szar A-licenszes és jó Zs-licenszes edzők is. Pl. Kaposvárott is A-licenszes edző Bukta a legnagyobbat...................
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 19:11:36
@Dallanan: Tanítanak a TF-en gimnasztikát, azt alkalmazzák száraz bemelegítéskor. :)
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 19:14:26
@Dallanan: Na, azért a sportpszichológia (és a többi tantárgy is) kicsit bonyolultabb annál, mint amit a játékosok látnak belőle. :) Ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor az ember figyeli a tv-szerelőt. Nekem fogalmam sincs, melyik áramkör hogyan viselkedik, de látom. A szerelő meg nem magyarázza el nekem minden mozdulatát. Na, ez edzésen is hasonlóan működik, csak a játékosok a tv-k. :) Tudom, remek hasonlat. :D
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 19:16:24
@Dallanan: Pl. egy mezei játékos nem feltétlenül tudja, mi a combhajlító izom antagonista izma, pedig a gimnasztikához nem árt tudni. :)
Dallanan 2012.08.03. 19:24:34
@Disznóvágási Feri: Erre valók a kérdések, amikor látod, tapasztalod, és megkérdezed, hogy mit, miért. :) Néma gyereknek... :) Persze ehhez kell egy olyan edző is, aki át akarja adni a tudását/tapasztalatát...
Sajnos nekem sikerült szinte az összes izmomról, szalagról, csontról szaktudást megszereznem, annyi sérülésem volt sportpályafutásom során+a rengeteg gyógytorna alkalmával, amikor tettem fel a kérdéseket, hogy ez most melyikre, miért is? :)
Sajnos nekem sikerült szinte az összes izmomról, szalagról, csontról szaktudást megszereznem, annyi sérülésem volt sportpályafutásom során+a rengeteg gyógytorna alkalmával, amikor tettem fel a kérdéseket, hogy ez most melyikre, miért is? :)
kerusz 2012.08.03. 19:25:12
@1885*: Sínen van?
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 19:29:31
@Dallanan: Hát azért ahhoz elég sok különórát kéne tartania az edzőnek, legalább 1-2 éven keresztül, azt meg nem fizeti meg senki. :) Ráadásul utána még jön a számonkérés, a vizsga... :D
Nem minden sportoló lehet ennyire szerencsés. :D
Nem minden sportoló lehet ennyire szerencsés. :D
Dallanan 2012.08.03. 19:35:44
@Disznóvágási Feri: Jaja, nem rövid idő, az biztos.
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 19:42:34
@1885*: Ejha, egy igazi sikersztori. :)
1885* 2012.08.03. 19:52:48
@Disznóvágási Feri: az.
kapos.hu/hirek/sport/2012-01-18/feltorekvo_kaposvari_jegkorong.html
az utolsó 2 sort ajánlom figyelmedbe :)
kapos.hu/hirek/sport/2012-01-18/feltorekvo_kaposvari_jegkorong.html
az utolsó 2 sort ajánlom figyelmedbe :)
kerusz 2012.08.03. 20:06:26
@1885*: Ha úgy látod, hogy sínen van, annak örülök. Akkor Bill már bizonyított.
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.03. 20:42:33
@1885*: Igazából nincs is ott másik edző, csak ő. :)
1885* 2012.08.03. 20:48:22
@Disznóvágási Feri: igazából gyerek sem volt ott before K.B. :)
@kerusz: mind itt vagyunk a síneken.
@kerusz: mind itt vagyunk a síneken.
Theutus 2012.08.03. 23:17:40
@kerusz: lehet csűrni és csavarni a dolgokat, de a válogatott szóban benne van az, hogy elvileg a legjobbak vannak ott
a legjobbakkal foglalkozzanak már olyanok, akiknek a papírja is megvan róla, hogy foglalkozhat velük
a világegyetemtől kapott diploma nem teljesen ugyanaz, mint a valódi papírok
abban igazad van, hogy a kivétel erősíti a szabályt, de nem a válogatott fiataloknál kellene kísérletezni
szóval személyektől függetlenül továbbra is azt gondolom, hogy bármely válogatott edzői posztjaira olyanok pályázzanak vagy olyanok közül válogassanak, akiknek megfelelő végzettsége van, mert nem Észak-Koreában élünk
elsősorban nem személyeket, hanem a válogatott és hiányos képzettségű emberek leendő munkakapcsolatát mertük kritizálni páran
ettől függetlenül természetesen elsülhet jól is a dolog, de engedd meg, hogy ne mea culpázzak akkor sem
/nem örültem volna annak sem, ha a gyermekeimet képesítés nélküli "tanárok" tanítják az általános iskolában...te szeretnéd/szeretted volna?/
a legjobbakkal foglalkozzanak már olyanok, akiknek a papírja is megvan róla, hogy foglalkozhat velük
a világegyetemtől kapott diploma nem teljesen ugyanaz, mint a valódi papírok
abban igazad van, hogy a kivétel erősíti a szabályt, de nem a válogatott fiataloknál kellene kísérletezni
szóval személyektől függetlenül továbbra is azt gondolom, hogy bármely válogatott edzői posztjaira olyanok pályázzanak vagy olyanok közül válogassanak, akiknek megfelelő végzettsége van, mert nem Észak-Koreában élünk
elsősorban nem személyeket, hanem a válogatott és hiányos képzettségű emberek leendő munkakapcsolatát mertük kritizálni páran
ettől függetlenül természetesen elsülhet jól is a dolog, de engedd meg, hogy ne mea culpázzak akkor sem
/nem örültem volna annak sem, ha a gyermekeimet képesítés nélküli "tanárok" tanítják az általános iskolában...te szeretnéd/szeretted volna?/
kerusz 2012.08.03. 23:29:48
@Theutus: Ott van fent a lista ( hokikomment.blog.hu/2012/07/31/kineveztek_az_utanpotlas-szelekciok_edzoit/fullcommentlist/1#c17468293 ), válogassál.
Lazlee 2012.08.03. 23:33:54
a bánat se olvas vissza már megint ennyit, de.
az én "rosszallásom" az egészben: most akkor kreáltak Kangyalnak egy pozíciót?
az én "rosszallásom" az egészben: most akkor kreáltak Kangyalnak egy pozíciót?
Lazlee 2012.08.03. 23:36:33
@1885*: Ödi ott is hagyta már őket, minket örvendeztet meg a jelenlétével ballhokin. (én legalábbis rohadtul szerettem vele játszani :) )
Lazlee 2012.08.03. 23:37:28
@kerusz: akkor jó, Kangyal for prez :) (mert az még nem volt :) )
kerusz 2012.08.03. 23:40:39
@Theutus: Még egyszer: ott van fent az A licenszes edzők listája - néhányan közülük ugyan már nincsenek Magyarországon, de lehet biztos találni közülük a kedvedre valót, aki ráadásul be is tudja vállalni azt a feladatot, amit Kangyal kapott.
kerusz 2012.08.03. 23:41:20
@Lazlee: Az _sem_ volt.
Theutus 2012.08.03. 23:44:22
@kerusz: apropó, a Thurston sztorinak utána mehetne a blog, szívesen venném, ha parlagi szurkolóként is láthatnám, ismerhetném a történetet
úgy emlékszem anno te is védted őt és sztem nem alaptalanul
kíváncsi lennék rá sokadmagammal, hogy a belterjes hokis társadalom - szülők, vezetők, edzők, stb. miképpen tudták ilyen mélységekbe taszítani és ebben kinek mekkora a felelőssége (itt elsősorban azokra gondolok, akik statisztáltak a dologhoz, ahelyett, hogy cselekedtek volna)
úgy emlékszem anno te is védted őt és sztem nem alaptalanul
kíváncsi lennék rá sokadmagammal, hogy a belterjes hokis társadalom - szülők, vezetők, edzők, stb. miképpen tudták ilyen mélységekbe taszítani és ebben kinek mekkora a felelőssége (itt elsősorban azokra gondolok, akik statisztáltak a dologhoz, ahelyett, hogy cselekedtek volna)
Lazlee 2012.08.03. 23:46:39
@Theutus: mit szeretnél, neveket? :D
kerusz 2012.08.03. 23:47:07
@Theutus: Nem fog utánamenni.
Theutus 2012.08.03. 23:49:53
@kerusz: rohadtul félreértesz, NEM BILLEL van bajom, hanem azzal, hogy a válogatottnál a szakmai stábban vannak emberek, akik erősen "papírhiányosak"
én Kangyaltól nem sajnálom sem a paripát, sem a fegyvert
a sokat kritizált - általam is - magyar fociban megyei első osztályhoz is kell a B licenc, NBII: A licenc illetve első osztály pályaedző, élvonal, válogatott: KIZÁRÓLAG pro licence >>> tehát bármennyire is tehetséges valaki papírok nélkül nem teheti le a seggét a kispadra és ez így van jól
én Kangyaltól nem sajnálom sem a paripát, sem a fegyvert
a sokat kritizált - általam is - magyar fociban megyei első osztályhoz is kell a B licenc, NBII: A licenc illetve első osztály pályaedző, élvonal, válogatott: KIZÁRÓLAG pro licence >>> tehát bármennyire is tehetséges valaki papírok nélkül nem teheti le a seggét a kispadra és ez így van jól
Theutus 2012.08.03. 23:52:14
@Lazlee: tényeket, nem feltétlenül a nevek érdekelnek
a nevek cserélődnek, letűnnek, újra felbukkannak
a nevek cserélődnek, letűnnek, újra felbukkannak
Lazlee 2012.08.03. 23:54:23
@Theutus: menj utána, a blog nem fog, de láttunk már itt különálló cikket. :)
Theutus 2012.08.03. 23:57:53
@Lazlee: hogy kiálljon valaki és elmondja:ezt jól elkúrtuk, mert idehoztunk egy szakmailag teljesen rendben levő embert, ráadtuk az ólomcsizmát, majd bedobtuk a mély vízbe
sejtettük, hogy baj lesz, de nem a csizmát vettük le róla, hanem a dugót húztuk ki és leengedtünk annyi vizet, hogy levegőt azért éppen kapjon
ha tovább gondolom a történetet, mintegy sugallták, hogy nem felkészült emberek kellenek, mert azok csúnyán megbuknak, jöjjenek a hősök
sejtettük, hogy baj lesz, de nem a csizmát vettük le róla, hanem a dugót húztuk ki és leengedtünk annyi vizet, hogy levegőt azért éppen kapjon
ha tovább gondolom a történetet, mintegy sugallták, hogy nem felkészült emberek kellenek, mert azok csúnyán megbuknak, jöjjenek a hősök
Lazlee 2012.08.04. 00:01:53
@Theutus: ha ezt megírod, sztem AG felvesz a szerkesztőségbe :D
Theutus 2012.08.04. 00:11:40
@Lazlee: sem ambícióm, sem időm nincs rá:)
egyébként semmi bajom nincs pl Svaszival sem, de igazi sikertörténet az övé
tavasszal Bill kinevezése után - MAC - a szezon végén tartott pár jeges edzést és kiderült, hogy nála jobb szakembert nem is találhattak volna a válogatott mellé
ezt nevezem pozitív feedbacknek azon edzők felé, akik több éve lelkiismeretesen dolgoznak a jégpályákon
nem az emberekkel, hanem a módszerrel van problémám
és nézzük egymást bután, hogy pl. a szlovén fiatalokból miért lesznek meghatározó játékosok, miért jobb a válogatottjuk mint a mienk, holott...
egyébként semmi bajom nincs pl Svaszival sem, de igazi sikertörténet az övé
tavasszal Bill kinevezése után - MAC - a szezon végén tartott pár jeges edzést és kiderült, hogy nála jobb szakembert nem is találhattak volna a válogatott mellé
ezt nevezem pozitív feedbacknek azon edzők felé, akik több éve lelkiismeretesen dolgoznak a jégpályákon
nem az emberekkel, hanem a módszerrel van problémám
és nézzük egymást bután, hogy pl. a szlovén fiatalokból miért lesznek meghatározó játékosok, miért jobb a válogatottjuk mint a mienk, holott...
Kivago Ivan Györgyné 2012.08.04. 00:40:50
@Theutus: Pro liszensz a fociban is egyetemi végzetséget jelent 3+ 2 évet???
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2012.08.04. 14:37:38
@Disznóvágási Feri: Thurstonnek A vagy B licensze volt? Mikor teljesítette az elvárhatót?
kerusz 2012.08.04. 16:44:28
@trollfeeder: Hát B licensze nem lehetett, mert magyar B licensszel simán le lehetett bohócozni. Maximum az LTP-je lehetett meg.
Disznóvágási Feri · http://apalyaszelen.blog.hu 2012.08.06. 16:33:10
@trollfeeder: Igazad van, szerintem azt sem tudja, mi a jégkorong. :D Kíváncsi vagyok, más a helyében hogyan teljesített volna. Bár láttuk, mert nagyjából évente cserélődnek az edzők a válogatottak élén és környékén. Mind "borzasztó" szakember volt bizonyára, azért kellett menniük.
Az utolsó 100 komment: