Egész szezonos lesz a Mol Liga nyártól 2012.05.04 16:19 F.Kapus
Egész szezonos lesz a Mol Liga nyártól
2012.05.04. 19:55: Grumpy
73 komment
Címkék: mol liga kerey
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr1004489037
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.05.04. 20:40:13
Hajra MOL Liga! Hajra Kerusz! :)
Nagyon jol hangzik ez a 10 csapatos, egeszeves liga. Progym visszateresenek nagyon orulnek, Galati az talan egy kicsit tul messze van, bar fene tudja h Bukaresthez kepest mennyi... en jobban orulnek 1-2 szerb v szlovak egyuttesnek, szinsesbbe tenne a ligat.
Nagyon jol hangzik ez a 10 csapatos, egeszeves liga. Progym visszateresenek nagyon orulnek, Galati az talan egy kicsit tul messze van, bar fene tudja h Bukaresthez kepest mennyi... en jobban orulnek 1-2 szerb v szlovak egyuttesnek, szinsesbbe tenne a ligat.
igyalakult 2012.05.04. 21:37:38
galati kb annyi mi9nt bukarest
szittyavezír 2012.05.04. 21:53:26
nagyon jó kezdeményezések. A Galacnak nem örülnék.
Többi ok.
Lehet kicsit önző dolog, de jó lenne, ha mo-i csapatból lenne a legtöbb.
Többi ok.
Lehet kicsit önző dolog, de jó lenne, ha mo-i csapatból lenne a legtöbb.
Harcsavadász 2012.05.04. 21:54:09
Szlovák, Szlovén csapat kellene! Román nem kell! Erősödni akarunk nem felhozni még egy országot magunkra.(Kivétel székelyek)
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2012.05.04. 21:56:40
Kezdem érteni a koncepciót: az OB1 elfogy, az Interliga iránt pedig "nem érdeklődik" a Volán, így szabályt se nagyon kell változtatni.
A szlovének gondolom a Jesenice és a Ljubljana jelenlegi helyzete miatt átértékelték a közös rendezést.
Mindenesetre Belgrád, Érsekújvár, Máriatölgyes, Galac és Gyergyó érdeklődésének örülök, ezért nem egészen értem, hogy a "heteknek" miért kell tíz csapatban maximálnia a csapatlétszámot.
A Brassó indítványa elgondolkodtató lehet, ha mégse lenne szlovákiai induló.
A szlovének gondolom a Jesenice és a Ljubljana jelenlegi helyzete miatt átértékelték a közös rendezést.
Mindenesetre Belgrád, Érsekújvár, Máriatölgyes, Galac és Gyergyó érdeklődésének örülök, ezért nem egészen értem, hogy a "heteknek" miért kell tíz csapatban maximálnia a csapatlétszámot.
A Brassó indítványa elgondolkodtató lehet, ha mégse lenne szlovákiai induló.
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2012.05.04. 21:59:49
Elnézve a Galac blogos fogadtatását, a csapatvezetők akkor három csapat indulását látják reálisnak, mert gondolom ők is a Galacot akarják kirücskölni végül.
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.05.04. 22:00:42
@igyalakult: kb annyi, csak kb 200al tobb
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.05.04. 22:05:12
@trollfeeder: sztem a maximalizalasnak uzenete van. siessetek, vagy lemaradtok. ne lehessen mar megint eljatszani azt a tilitolit ami az elobbi 2 evben ment! aki akar gondolja at gyorsan es jojjon. aki lemarad, igyjart. ize. igyalakult :P
facsipesz 2012.05.04. 22:20:50
Ezek szerint jövőre sem lesz felnőtt csapat "Közép-Európa legmodernebb jégcsarnokában". Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy NZ-BP-Vasas-Stars, egy újabb elvesztegetett év a magyar jégkorongéletben..
szittyavezír 2012.05.04. 22:26:00
@facsipesz: Majd jövőre! (ja nem, ez tavalyi szlogen)
:(
:(
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.05.04. 22:38:38
@csatoimi: hat, nekem az internyet mondta, de hiszek neked ;)
csatoimi 2012.05.04. 22:41:55
@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: Csíkból mondom, ide meg úgy is el kell jönni :) De persze bekavar, csak úgy érné meg, ha jó csapatuk lenne.
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.05.04. 22:45:01
@csatoimi: viszont ha a Progym-HSCfarm jonne, az sztem nagyon jo lenne!
Vincenzo90 2012.05.04. 22:54:52
10 csapat max gondolom azért van, mert úgy 9 helyre kell utaznia a csapatoknak. Nem mindegy, nagyon nem.
Pumukli00 2012.05.04. 23:25:12
Érdekesen hangzik ez a Progym-VSK Csíkszereda, de kíváncsi vagyok mi lesz ebből. A gyergyói lerobbant csarnokban hajrá Sport Clubozás lesz?:)) Én nagyon örülök ezeknek a híreknek, az, hogy nem jött össze a Slohokejjel kicsit letört, de a 10 csapatos egész szezonos bajnokság nagyon jót ígér! És ezek a viszonylagosan konkrét hírek már május elején? Hűha, reszkess EBEL, KHL! :))
kerusz 2012.05.04. 23:38:38
@Pumukli00: Az RJSz javaslata szerint a Galac Bukarestben, a Progym-VSC vegyes pedig Karcfalván játszaná hazai meccseit.
Mint azt a cikkben olvashatjátok, egy majd 30 kérdésből álló listát küldtünk ki az érdeklődő kluboknak, amelyben arra kérünk választ, hogy milyen szakmai-anyagi háttérrel képzelik el a szereplésüket, szerintük milyen hozadéka lenne a szereplésüknek a saját maguk számára, a liga számára illetve a többi csapat számára. Arra is megpróbálunk választ kapni, hogy mennyire lehetnek versenyképesek a jelentkezők. A válaszokat a liga tagjai áttanulmányozzák majd és eldöntik, hogy kiket tartanak érdemesnek a felvételre.
Mint azt a cikkben olvashatjátok, egy majd 30 kérdésből álló listát küldtünk ki az érdeklődő kluboknak, amelyben arra kérünk választ, hogy milyen szakmai-anyagi háttérrel képzelik el a szereplésüket, szerintük milyen hozadéka lenne a szereplésüknek a saját maguk számára, a liga számára illetve a többi csapat számára. Arra is megpróbálunk választ kapni, hogy mennyire lehetnek versenyképesek a jelentkezők. A válaszokat a liga tagjai áttanulmányozzák majd és eldöntik, hogy kiket tartanak érdemesnek a felvételre.
Pumukli00 2012.05.04. 23:48:03
@kerusz: No ez így még jobb! Köszönöm az infót! @Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: A VSC, nem tudom micsoda, a városnak van egy VSK-ja (Városi Sport Klub) amelyben a városi sportok vannak egy klubban, nem véletlenül erről van szó? Vagy ez teljesen más dolog?
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.05.04. 23:51:12
@Pumukli00: sztem az lesz az, koszi
eszel59 2012.05.05. 08:12:54
@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: (tegnap 22:05-ös kommentedre)
Igen,jó,hogyha egy kicsit szorítunk a figurán,hogy ne legyen az a bizonytalanság,miszerint nagyon akarunk mi indulni,de aztán mégse,utána mégis,de a szövetség nem engedi,pedig ohjajdenagyon óhajtanánk mink aztat a Mol Ligát!Úgyhogy adjunk csak rangot ezzel a szűkítésel (is) a "mi"ligánknak!
Igen,jó,hogyha egy kicsit szorítunk a figurán,hogy ne legyen az a bizonytalanság,miszerint nagyon akarunk mi indulni,de aztán mégse,utána mégis,de a szövetség nem engedi,pedig ohjajdenagyon óhajtanánk mink aztat a Mol Ligát!Úgyhogy adjunk csak rangot ezzel a szűkítésel (is) a "mi"ligánknak!
Rossonero_HUN 2012.05.05. 08:21:56
Az,h MOL liga,az biztos? Nem emlékszem,h tavaly hosszútávú egyezség született-e a MOL-al.
....s estifény 2012.05.05. 08:40:33
Portikék ezzel a javaslattal mentek budapestre de ezek szerint elbukott.
" Az általunk elkészített javaslat szerint két hatos csoportba sorolnánk
a gárdákat, csoporton belül három
oda-vissza kört, a másik csoport csapataival pedig két teljes kört – 4-4
mérkőzést – játszanának a csapatok.
Ez gárdánként ötvenmeccses alapszakaszt jelentene – mondta lapunknak a versenybizottság elnöke.
Portik javaslata szerint a Nyugati „ifj. Ocskay Gábor” csoportban a
Dab.Docler, a Miskolci Jegesmedvék, a Ferencváros, az Újpest, a Sapa
Fehérvár AV19, valamint a két szlovákiai csapat közül egyik – MHK
Vágtölgyes (Dubnica nad Váhom)
vagy a HC Érsekújvár (Nové
Zámky) – szerepelne. A fehérváriakat ugyan meghívták a sorozatba, de
elképzelhető, hogy a gárda az osztrák
EBEL juniorligában indul. Ebben az
esetben mindkét szlovákiai csapat
csatlakozhatna a MOL Ligához.
A Keleti „Varga Dezső” csoportban a HSC Csíkszereda, a
Brassói Corona, a Steaua, a Galaci
Dunărea, a Belgrádi Partizan, valamint a Csíkszeredai VSK és a
Gyergyószentmiklósi Progym kö-
zös csapata szerepelne. A galaciak
Bukarestben, a gyergyóiak pedig
Csíkkarcfalván játszanák a külföldi
csapatok elleni hazai mérkőzésü-
ket. "
" Az általunk elkészített javaslat szerint két hatos csoportba sorolnánk
a gárdákat, csoporton belül három
oda-vissza kört, a másik csoport csapataival pedig két teljes kört – 4-4
mérkőzést – játszanának a csapatok.
Ez gárdánként ötvenmeccses alapszakaszt jelentene – mondta lapunknak a versenybizottság elnöke.
Portik javaslata szerint a Nyugati „ifj. Ocskay Gábor” csoportban a
Dab.Docler, a Miskolci Jegesmedvék, a Ferencváros, az Újpest, a Sapa
Fehérvár AV19, valamint a két szlovákiai csapat közül egyik – MHK
Vágtölgyes (Dubnica nad Váhom)
vagy a HC Érsekújvár (Nové
Zámky) – szerepelne. A fehérváriakat ugyan meghívták a sorozatba, de
elképzelhető, hogy a gárda az osztrák
EBEL juniorligában indul. Ebben az
esetben mindkét szlovákiai csapat
csatlakozhatna a MOL Ligához.
A Keleti „Varga Dezső” csoportban a HSC Csíkszereda, a
Brassói Corona, a Steaua, a Galaci
Dunărea, a Belgrádi Partizan, valamint a Csíkszeredai VSK és a
Gyergyószentmiklósi Progym kö-
zös csapata szerepelne. A galaciak
Bukarestben, a gyergyóiak pedig
Csíkkarcfalván játszanák a külföldi
csapatok elleni hazai mérkőzésü-
ket. "
moszkvicssluszkulcs 2012.05.05. 08:41:37
Nem szabad megengedni a Brassó ötletét a 7 légiósról, mert akkor elviszik tőlünk Salugát meg Bonárt is...
Amúgy meg arra tényleg figyelni kellene , hogy a Ligával, nehogy úgy járjunk mint Erdéllyel. Egyszer csak észrevesszük, hogy már nem a miénk...
Amúgy meg arra tényleg figyelni kellene , hogy a Ligával, nehogy úgy járjunk mint Erdéllyel. Egyszer csak észrevesszük, hogy már nem a miénk...
kerusz 2012.05.05. 10:53:29
@....s estifény: Ebben a formában elbukott, igen, mivel ez a javaslat 12 csapattal számol.
kerusz 2012.05.05. 10:54:23
@moszkvicssluszkulcs: Attól még viheti, mivel csak az egy meccsre nevezhető légiósok száma korlátozott.
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2012.05.05. 11:29:02
Ha szlovák csapatok is indulnak, akkor a Brassó javaslatának mellékhatásaként ugye előfordulhat, hogy öt kanadai mellé vesznek a csapatok annyi szlovákot, amennyit tudnak, és sanyi.. Nem hiszem, hogy ez történne, de vissza lehetne élni vele. Egy ilyen nagybevásárlás pedig vágott gallyra nagy múltú klubokat.
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2012.05.05. 11:31:21
Ennek kapcsán egyébként érik egy pontrendszer bevezetése. EBEL-ben pl. nem automatikusan négy pont a légiós, ha résztvevő országból való.
kerusz 2012.05.05. 11:40:10
@trollfeeder: Elkerülte a figyelmedet, hogy a Brassó javaslata nem kapott zöld utat.
Skyblue 2012.05.05. 12:59:55
És akkor versenyen kívül játszana nem MOL ligás versenynapokon a Debrecen, a Tisza-Volán MTK és a Vasas a MOL ligás magyarországi csapatokkal?
kerusz 2012.05.05. 13:08:05
@Skyblue: Ott még nem tartunk, hogy erről beszéltünk volna, és ez nem is tartozik az erdélyiekre, szerbekre, szlovákokra. Ugye, egyelőre arra van döntés, hogy az OB II-U23 bajnokságban lenne egy 30 meccses alapszakasz, és a Vasas javasolta, hogy legyen idén is egy Magyar Kupa, aminek a keretében az OB II-U23-ban induló csapatok rendszeresen játszhatnak a MOL ligásokkal. Nyilván meg kell beszélni, hogy férhet mindez bele a szezonba.
check 2012.05.05. 14:56:17
Engem az érdekelne nagyon, hogy akkor a Volán távolmaradását tudomásul vette mindenki? Mert akkor azt látni kell, hogy neccessé válhat a TAOs pénzek felhasználása Fehérváron. Emellett a jövőben minden csapattal hasonlóképpen kell eljárni, tehát ha pl. a Miskolc indulna a szlovák extra ligában akkor a farmját nem kellene indítania itthon (az egyenlő elbírálás elve alapján).
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.05.05. 16:15:01
@check: hogy erted azt h egyenlo elbiralas elve?
leonov 2012.05.05. 16:59:37
Vagy a DAB az EBEL-ben és itthon pedig nem.
leonov 2012.05.05. 17:01:06
Az pedig legalábbis véleményes, hogy ha a DAB "nem EBEL" és az NL-re koncentrál teljes erővel akkor azt meg is nyerheti!
check 2012.05.05. 19:51:45
@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: Úgy, hogy ha most a Volánnak engedik, hogy kiszálljon a hazai sorozatokból, akkor másnak is kell hasonló esetben. Én nem igazán támogatom, mert az a módszer a hazai sorozatokat gyengíti, és hosszútávon farmokat csinál a csapatokból.
check 2012.05.05. 19:52:52
@leonov: Szándékosan nem a DABbal akartam a példát megcsinálni, de mindegy, a lényeg érzékelhető.
kerusz 2012.05.05. 20:05:07
@check: A többi csapat elmondta már a véleményét. A többi az MJSZ elnökségére tartozik.
kanada09 2012.05.05. 20:42:04
@moszkvicssluszkulcs: nem hiszem hogy 5 vagy 7 import hatarozza meg hogy milyen jo a MOL,De az biztos hogy be kellen vezetni hogy a Liga'n belu"l a roman,magyar a'llampolgarok ne legyenek szamitva legiosoknak a Mol-ban.De ha Jo"nnek a szlovakok akkor bizony ez nem megyen mert mindegyil csapat tele szedne' magat szolvakokkal,es az nem lenne jo a magyar hokinak.A masodik proble'ma az lenne hogy Brassonak van pe'nze es meg venne minden jo hokist.Addig ame'g a Mol nem csina'l egy olyan szaba'lyt ami szerint lesz egy minimum koltsegvete's es egy meg hataroztt maximun hogy egyenlo" legyen a jate'k teru"lett addig tova'bra is bajok lesznek
Vincenzo90 2012.05.05. 20:47:17
@kanada09: Gondolom az a baj, hogy akkora különbségek vannak a csapatok közt, hogy a szabályozással csak azt lehetne elérni, hogy a csapatok egy része lemorzsolódna, mert a minimumot sem tudja összeszedni, az erősebbek meg keresnének olyan ligát, ahol nem korlátozzák őket. A MOL liga (még :D) nem NHL, még nem annyira erős brand, hogy ilyeneket meg lehessen tenni. Gondolom én. A másik, amit mondasz, hogy magyar, vagy román állampolgárságú játékos... Hát ez sem egyszerű eset, igazán ez is csak a Brassónak lenne jó szerintem. Pontosan azért, mert pl a miskolci tehetségeket megpróbálhatnák felvásárolni. Koncentrálódna az összes valamire való játékos kettő, maximum három klubban. Szerintem.
Jégkorong 2012.05.05. 21:16:20
@kerusz: "A többi csapat elmondta már a véleményét." - megosztod azokkal (is), akik nem ismerik ?
moszkvicssluszkulcs 2012.05.05. 21:24:16
@kanada09: Tudod, kicsit ironikusan is írtam, mert a Brassó tavaly elvitte az egyik legjobbunkat -Bartzen-, most pedig az edzőnket. Ráadásul annyi pénzük van, hogy alig győzik elkölteni.
kerusz 2012.05.05. 22:26:51
@Jégkorong: Már megosztottuk.
Tillasz 2012.05.05. 22:29:21
Csendesen megjegyzem, hogy a TAO-s pénzeket UTÁNPÓTLÁS nevelésre szólnak. Van igaz olyan rész, amiből a profi csapatok személyi bére fizethető (50 %-os önrésszel), de ez maximálva van 3 éves periódusra.
Vagyis tökéletesen mindegy, hogy a Volán indít-e csapatot a Felnőttben, mert tavaly sem sok pénz jutott a TAO-ból a Farmra.
Én örülnék, ha az Alba képviselné magát a MOL Ligában, de a DAB sorsa valahogy jobban érdekelne.
Vagyis tökéletesen mindegy, hogy a Volán indít-e csapatot a Felnőttben, mert tavaly sem sok pénz jutott a TAO-ból a Farmra.
Én örülnék, ha az Alba képviselné magát a MOL Ligában, de a DAB sorsa valahogy jobban érdekelne.
Lazlee 2012.05.05. 22:35:55
@Tillasz: check kérdése arról szól, hogy elvileg olyan vehet részt a TAOban, akinek van első osztályú csapata.
Vagy nem?
Vagy nem?
Tillasz 2012.05.05. 22:45:14
@Lazlee:
A tavalyi szezon folyamán 35 csapat kapott TAO támogatásból pénzt az MJSZ pályázatán felül. Azaz semmi köze az első osztályú bajnokságnak a TAO-s pénzekhez. Azaz van, mert a TAO-s pénzek gyakorlatilag kivégezték a Női hokit.
A tavalyi szezon folyamán 35 csapat kapott TAO támogatásból pénzt az MJSZ pályázatán felül. Azaz semmi köze az első osztályú bajnokságnak a TAO-s pénzekhez. Azaz van, mert a TAO-s pénzek gyakorlatilag kivégezték a Női hokit.
kerusz 2012.05.05. 23:31:41
@kerusz: bocs, be akartam linkelni ide a konkrétumokat is, csak elterelődött a figyelmem...
jegkorong.blog.hu/2012/04/25/a_klubok_egesz_szezonban_mol_ligaznanak
jegkorong.blog.hu/2012/04/25/a_klubok_egesz_szezonban_mol_ligaznanak
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.05.05. 23:48:25
@Lazlee: jo nagy baromsag volna ha az utanpotlas penzt az hatarozna meg, h van e elso osztalyos csapatod...
MeLa · http://www.heliforce.hu 2012.05.06. 00:29:43
@Tillasz: a női bajnokságot, nem? ;)
Ilthis. 2012.05.06. 03:30:58
@MeLa: Szerintem valahol mindkettőtöknek igaza van, magát a hokit és magát a bajnokságot is tönkreteszi a jelenlegi rendszer. Bár konkrétan a bajnokságot tönkretette más is, ami inkább a kis csapatoknak kedvezett.
A TAO ugye kizárta az OB1-es csapatokat a pályázási lehetőségből, az amatőr csapatoknak meg valószínű nincs meg az a háttér és konstrukció, amivel esetleg sikeresen pályázhatnának. Ezért mondhatjuk azt is nyugodtan, hogy ez magát a női hokit megölte. Viszont valahol mégis életben van tartva, mégpedig ott, hogy azok a lányok, akik most már tudják a szép eredményeket szállítani a világeseményekről, ők valamelyik fiú utánpótlásban játszanak, így részesei maradhattak a fejlődésnek.
A következő szezonra nagyon kíváncsi leszek, főleg, hogy lesz-e 3. csapat, aki bevállalja-e az OB1-et és ezzel eleget téve a VB indulásnak... Mert lássuk be, nagyobb sikerélmény lenne egy sokkal komolyabban szervezett bajnokságban elindulni, mint ott, ahol annak kell örülni, ha a kapus rövidzárlatából adódóan félpályáról gólt szerezni.
Mivel szerintem így is meg úgy is ki vannak zárva a lányok a TAO-ból, így nem lenne-e célszerű összevonni a bajnokságot, ahol minden csapat játszik mindenkivel egy selejtező kört, csak hogy a kicsik is lássák hova lehet fejlődni, majd a többi utánpótlás bajnoksághoz hasonlóan a selejtező után kialakítani egy A és egy B bajnokságot. A két legjobb folytatja az A-ba és kéthetente egymásnak feszülhetnek (ha van rá keret) :), a B bajnokságban pedig szintén folytatódnának a küzdelmek az érmekért.
Valamit mindenképp ki kell találni, mert lássuk be, hogy az elmúlt OB1-es szezon nem volt méltó az A csoportos szinthez. És valahol az is vicc kategória, ámbár minden elismerést megérdemel és a vicc nem rájuk vonatkozik, hogy sikerült egy komoly amatőr bajnokságot szervezni és sikerélményhez juttatni olyan amatőr lányokat-asszonyokat, akik korábban nem is álmodhattak arról, hogy érmet akasztanak a nyakukba.
De, ha már TAO, női hoki és fejlődés... A TAO-ra vajon pályázhatna-e egy olyan válogatottra épülő csapat, amit mondjuk a fiú serdülő bajnokságban indítanának el?
Bocsánat, hogy nagyon elkanyarodtam a cím témájától.
A TAO ugye kizárta az OB1-es csapatokat a pályázási lehetőségből, az amatőr csapatoknak meg valószínű nincs meg az a háttér és konstrukció, amivel esetleg sikeresen pályázhatnának. Ezért mondhatjuk azt is nyugodtan, hogy ez magát a női hokit megölte. Viszont valahol mégis életben van tartva, mégpedig ott, hogy azok a lányok, akik most már tudják a szép eredményeket szállítani a világeseményekről, ők valamelyik fiú utánpótlásban játszanak, így részesei maradhattak a fejlődésnek.
A következő szezonra nagyon kíváncsi leszek, főleg, hogy lesz-e 3. csapat, aki bevállalja-e az OB1-et és ezzel eleget téve a VB indulásnak... Mert lássuk be, nagyobb sikerélmény lenne egy sokkal komolyabban szervezett bajnokságban elindulni, mint ott, ahol annak kell örülni, ha a kapus rövidzárlatából adódóan félpályáról gólt szerezni.
Mivel szerintem így is meg úgy is ki vannak zárva a lányok a TAO-ból, így nem lenne-e célszerű összevonni a bajnokságot, ahol minden csapat játszik mindenkivel egy selejtező kört, csak hogy a kicsik is lássák hova lehet fejlődni, majd a többi utánpótlás bajnoksághoz hasonlóan a selejtező után kialakítani egy A és egy B bajnokságot. A két legjobb folytatja az A-ba és kéthetente egymásnak feszülhetnek (ha van rá keret) :), a B bajnokságban pedig szintén folytatódnának a küzdelmek az érmekért.
Valamit mindenképp ki kell találni, mert lássuk be, hogy az elmúlt OB1-es szezon nem volt méltó az A csoportos szinthez. És valahol az is vicc kategória, ámbár minden elismerést megérdemel és a vicc nem rájuk vonatkozik, hogy sikerült egy komoly amatőr bajnokságot szervezni és sikerélményhez juttatni olyan amatőr lányokat-asszonyokat, akik korábban nem is álmodhattak arról, hogy érmet akasztanak a nyakukba.
De, ha már TAO, női hoki és fejlődés... A TAO-ra vajon pályázhatna-e egy olyan válogatottra épülő csapat, amit mondjuk a fiú serdülő bajnokságban indítanának el?
Bocsánat, hogy nagyon elkanyarodtam a cím témájától.
Tillasz 2012.05.06. 07:58:53
@MeLa:
Sajnos a kettő nagyon is összefügg egymással....:-(
Sajnos a kettő nagyon is összefügg egymással....:-(
Tillasz 2012.05.06. 08:01:43
@Ilthis.:
Az, hogy komolyabb, több csapatos bajnokság legyen, mindkét fél szándékai kellenek.
A TAO csak olyan csapat versenyeztetését biztosítja, amely 23 év alattiakból áll.
Az, hogy komolyabb, több csapatos bajnokság legyen, mindkét fél szándékai kellenek.
A TAO csak olyan csapat versenyeztetését biztosítja, amely 23 év alattiakból áll.
check 2012.05.06. 10:21:52
@Tillasz: Azért szerintem nem mindegy. Annál is inkább, mivel a juniorját is kivezeti - engedéllyel - a magyar versenysorozatokból. Ez sok minden, csak nem érdeke a magyar hokinak.
check 2012.05.06. 10:22:43
@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: Ez ugye úgy értendő, hogy a hivatásos sportszervezet kaphat az utánpótlására TAO pénzt.
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.05.06. 10:29:07
@check: jo, de ettol meg nem az OB1 a TAO feltetele. lasd Tillasz, 35 csapat stb...
amugy a "hogy erted az egyenlo elbiralast" erossen ironikusnak szantam, csak nem tettem erre utalo jeleket a mondat utan, gondolvan h igy is leesik ;)
amugy a "hogy erted az egyenlo elbiralast" erossen ironikusnak szantam, csak nem tettem erre utalo jeleket a mondat utan, gondolvan h igy is leesik ;)
MeLa · http://www.heliforce.hu 2012.05.06. 10:32:35
@Ilthis.: nagyon nehéz és összetett a kérdés. Való igaz, hogy ha jövőre nem lesz legalább 3 csapatos felnőtt női bajnokság akkor a felnőtt válogatott sem indulhat VB-n. Másrészt egy válogatottakra épülő csapat serdülőben való indítása azért bonyolult, mert a fiúk között játszó lányok - a visszajátszási szabályokból adódóan - sokszor alapembernek számítanak csapatukban, ezért az ottani edzők nem engedik el őket csak akkor, ha a válogatott meccsnapja nem ütközik serdülő mérkőzéssel.
Egyébként válogatott TAO-s pályázatát mindig a Szövetség pályázatába kell beépíteni, a jövő évi tervek között U18 vonatkozásában a A csoportos felkészülés támogatására került a hangsúly.
Azt hiszem ezt a témát egyébként valahol máshol kellene megvitatunk, mert ez a topic nem igazán a női hokiról és annak feltételrendszeréről szól... :)
Egyébként válogatott TAO-s pályázatát mindig a Szövetség pályázatába kell beépíteni, a jövő évi tervek között U18 vonatkozásában a A csoportos felkészülés támogatására került a hangsúly.
Azt hiszem ezt a témát egyébként valahol máshol kellene megvitatunk, mert ez a topic nem igazán a női hokiról és annak feltételrendszeréről szól... :)
kerusz 2012.05.06. 11:53:35
@check: Ezt Te miből szűrted le?
check 2012.05.06. 12:17:18
@kerusz: Lehet, hogy nem jól értelmeztem, de engedélyezték a JEBELben való indulásukat. Ez nekem azt jelenti, hogy itthoni sorozatban nem indulnak, és a maradék csapatokat a szövetség a szlovákoknál indítja. Vagy tévedek?
check 2012.05.06. 12:18:59
@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: Az valóban nincs benne, hogy a hivatásos szervezetnek kell lennie első osztályú csapatának, de azért nem annyira életszerű, hogy utánpótlásban vagy másodosztályban ebben a sportágban profikat alkalmaznának.
Izé... Nem esett le :)
Izé... Nem esett le :)
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.05.06. 12:23:31
@check: rengeteg UP egyesulet van akinek semmi koze sincs a felnott hokihoz (lasd, 35 egyesulet kapott TAOt)
kerusz 2012.05.06. 12:51:28
@check: De hát az volt olvasható, hogy három U20-as csapat lesz idén (eddig egy sem volt), és egyrészt mindhárom játszani fog külföldi bajnokságban, másrészt pedig mindhárom szeretne játszani itthon is.
Theutus 2012.05.06. 16:46:34
@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: a Progym és a Galati érkezésének én is örülök
persze akkor, ha az OBII-be jönnek...
persze akkor, ha az OBII-be jönnek...
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2012.05.06. 18:49:51
@kerusz: És szerinted jövőre hányan fogják a légióskorlátot feszegetni?
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2012.05.06. 19:09:44
@Vincenzo90: "az erősebbek meg keresnének olyan ligát, ahol nem korlátozzák őket"
Pont ez az. Jelenleg is van szabályozás, amit előbb-utóbb át kell értékelni, hogy megnyíljanak bizonyos kapuk. Persze ezzel néhány bezáródik, ezért nagyon észnél kell lenni a szabályozással.
Pont ez az. Jelenleg is van szabályozás, amit előbb-utóbb át kell értékelni, hogy megnyíljanak bizonyos kapuk. Persze ezzel néhány bezáródik, ezért nagyon észnél kell lenni a szabályozással.
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2012.05.06. 19:35:49
@check:
Felveszem a Volános szemüvegem, és szemrebbenés nélkül ellent kell mondjak: a fehérvári EYSL-indulás a magyar jégkorong érdeke.
Az eddigi évek azt bizonyították, hogy nem egészséges farm csapattal indulni az Interligában. Ez és ennek kapcsán a Fehérvár OB1 szereplése már lerágott csont. Nem fogják klónozni Palkovicsékat. Nem fognak összevásárolni mégegy felnőttcsapatot, mert mindenki tudja, kik innák meg a levét.
Interliga nélkül a juniorok hazai versenyeztetése meglehetősen nyomasztó.
Három csapatos bajnokságot akarunk belőle 50 meccsel? Mivel motiválod őket a harmadik találkozó után, amikor az erőviszonyokat már mindenki jól ismeri, és "lefutottak" a mérkőzések?
Az átmeneti megoldásnak, hogy külföldön versenyeztetünk, nyilvánvaló előnyei vannak: saját korosztályukban mérettethetik meg magukat, kellően izzasztó mérkőzéseken, elegendő meccszámmal. Ha lesz létszámunk egy hazai bázisú ligához ebben a korosztályban is, nyilván átértékelődik a dolog. De addig..
Biztos vagyok benne, hogy minden esetleges, Volánéhoz hasonló cipőben járó csapat egyedi elbírálás alá kell essen. Nincs egyenlőség ilyen szempontból a klubok között, és ahogy leírtad, káros is lenne.
Szóval szerintem a magyar hoki érdeke, hogy a Volán akár tokkal vonóval elinduljon az EBEL-ben, és az is, hogy más magyar klub felnőttcsapata ne versenyezzen külföldön (pl. a Stars a Slohokejben).
Ettől a TAO-s pénzek nem mennek másra, mint amire szánták. Főleg, ha ki se fizetik..
Felveszem a Volános szemüvegem, és szemrebbenés nélkül ellent kell mondjak: a fehérvári EYSL-indulás a magyar jégkorong érdeke.
Az eddigi évek azt bizonyították, hogy nem egészséges farm csapattal indulni az Interligában. Ez és ennek kapcsán a Fehérvár OB1 szereplése már lerágott csont. Nem fogják klónozni Palkovicsékat. Nem fognak összevásárolni mégegy felnőttcsapatot, mert mindenki tudja, kik innák meg a levét.
Interliga nélkül a juniorok hazai versenyeztetése meglehetősen nyomasztó.
Három csapatos bajnokságot akarunk belőle 50 meccsel? Mivel motiválod őket a harmadik találkozó után, amikor az erőviszonyokat már mindenki jól ismeri, és "lefutottak" a mérkőzések?
Az átmeneti megoldásnak, hogy külföldön versenyeztetünk, nyilvánvaló előnyei vannak: saját korosztályukban mérettethetik meg magukat, kellően izzasztó mérkőzéseken, elegendő meccszámmal. Ha lesz létszámunk egy hazai bázisú ligához ebben a korosztályban is, nyilván átértékelődik a dolog. De addig..
Biztos vagyok benne, hogy minden esetleges, Volánéhoz hasonló cipőben járó csapat egyedi elbírálás alá kell essen. Nincs egyenlőség ilyen szempontból a klubok között, és ahogy leírtad, káros is lenne.
Szóval szerintem a magyar hoki érdeke, hogy a Volán akár tokkal vonóval elinduljon az EBEL-ben, és az is, hogy más magyar klub felnőttcsapata ne versenyezzen külföldön (pl. a Stars a Slohokejben).
Ettől a TAO-s pénzek nem mennek másra, mint amire szánták. Főleg, ha ki se fizetik..
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2012.05.06. 19:47:29
Hogy pontosítsam a kényes kérdést: "más magyar klub felnőttcsapata ne versenyezzen külföldön". Legalábbis ne legyen precedens értékű. A szlovénoknál az ingerküszöb a Jese és a Ljubljana indulása volt, nekünk az Újváros alatt kéne meghúznunk a határt. Sajnos nem realitás jelenleg, hogy elinduljanak külföldön, erősebb ligában. Tavaly NL-be a KisVolánt hívták, akkor a szövetség a magyar hoki nevében az Újvárosnak engedte át az indulás lehetőségét.
kerusz 2012.05.06. 20:43:45
@trollfeeder: Ahányan akarják majd feszegetni.
check 2012.05.06. 20:44:14
@trollfeeder: Az ilyen érdek a Volán hegemóniáját erősíti és a többieket elnyomja. Ha deklarálod, hogy más nem mehet külföldre akkor a fejlődés lehetőségét veszed el. Ez nem lehet érdeke a sportágnak.
kerusz 2012.05.06. 21:12:48
@check: De miért nem mehet más külföldre?
hüjeliba 2012.05.06. 21:19:38
@trollfeeder: Gondolom légióst nem azért fizet valaki, mert nélküle nincs meg a csapatlétszám.
Azt semmi sem korlátozza ,hogy a légiós milyen erős legyen, ha valakinek több pénze van, akkor a minőséget célszerűbb a mennyiség elé helyeznie.
Azt semmi sem korlátozza ,hogy a légiós milyen erős legyen, ha valakinek több pénze van, akkor a minőséget célszerűbb a mennyiség elé helyeznie.
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2012.05.06. 22:38:26
@hüjeliba: Igen, de nem is ez a kérdés, hanem, hogy ligán belüli "légiós" igazolásokra legyen engedmény. Szerintem. Az erdélyi csapatok szerintem igazolnának magyar állampolgárokat, de az öt "szlot" jelen szabályozással erősebb légiósokra megy el.
check 2012.05.07. 09:45:03
@kerusz: Ő írta, hogy az Újváros alatt húzná meg a határt. Nálam ez azt jelenti, hogy még az Újváros még mehet, a többiek nem (hangsúlyosan olyan módon, ahogyan a Volán, tehát a hazai sorozatokban nem indulva). Ezzel viszont a maradó csapatokat egy szerintem nem vállalható korlát mögé szorítja.