Három év után játszik újra Angliában a válogatott
2023.04.25. 16:32: kutyatej73
24 komment
Címkék: válogatott felkészülés
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr1518110488
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Dallanan 2023.04.25. 17:03:00
Online stream linket tud valaki? Onhockey.tv-n egyelőre nincs.
Dallanan 2023.04.26. 08:05:32
Ez volt eddig a legjobb meccsünk, az eredmény nem tükrözi a mutatott játékot. Tény, hogy van még hová javulni, de nem vagyok pesszimista.
rikkitikki 2023.04.26. 10:00:24
@Dallanan: Köszi az infót, ez jó hír. Sajnos a tegnapi meccset nem tudtam megnézni, de a mait szeretném.
Ki nem állhatom a károgókat, akik csak egy végeredményt látnak, de már "temetik" a válogatottat.
Nagyon bízom benn, hogy mire kell, addigra meg lesz a jó forma.
Ki nem állhatom a károgókat, akik csak egy végeredményt látnak, de már "temetik" a válogatottat.
Nagyon bízom benn, hogy mire kell, addigra meg lesz a jó forma.
Dallanan 2023.04.26. 11:10:21
@rikkitikki: Én is sokat bosszankodtam, mert akár fordított eredmény is lehetett volna, de legalább látni, hogy egyénileg és csapatilag is egyre jobbak vagyunk. Kérdés meddig javulunk és milyen áron, mert a vereség az vereség, ennek pszichés hatását nem lehet teljesen elnyomni, nincs az a profi versenyző akire nincs hatással. De az biztos, hogy erre a forgatókönyvre is felkészültek, annál is inkább, mert minden ellenfelünk jóval előrébb járt a felkészülésben (itt jegyzem, hogy ez jó ötlet volt tekintve a mezőny sűrűségét), a britek is elég élesnek tűntek. De ha ez az ára ennek a felkészülésnek, hogy az osztrákokat (és/vagy franciákat) elverjük rendes játékidőben, akkor pláne jó terv volt.
rikkitikki 2023.04.26. 14:20:53
@Dallanan: Jó lenne ma is látni egy kis előrelépést! Aztán a jövő héten a Szlovénok ellen - főleg a hazai közönség előtti meccsen - már tényleg karaktert illene mutatni.
eurocat2k 2023.04.27. 14:53:20
@rikkitikki: a vegeredmeny a "mutatott" jatek meroszama. valaki talaloan osszegezte a dolgokat valahogy igy, "...azert a britek goljait csak nem a rollba kotorta ossze...", csak kellettek ok is a jegre, hogy ez az eredmeny kijojjon. Ha az eredmeny az ami, akkor kar azokat szapulni, akik a magyar hoki-kulturaban nevelodott egy fajta "rozsaszin szemuvegen" keresztul csak es kizarolag a jot, a gyoztest kepesek latni, es minden ellenkezo elojelu megnyilatkozast szemelyes tamadasnak veve egybol a "hosok" vedelmere kelnek. Tegyek, ettol meg a velemeny szabad - legalabbis egyelore - igy szabadjon olyan velemenyeket is megfogalmazni a szentsegtores terhetol megszabadulva, amelyek laikustol, vagy eppen erintettol jove ramutatnak a jelenlegi helyzet fonaksagaira.
Nem gyozom elegszer hangsulyozni azt, hogy ami ma utanpotlasneveles cimen zajlik, az a kabare, es a botrany jelzokkel illetheto csupan. Ez mindennek az alapja, rakfeneje ha ugy tetszik. A mindenkori utanpotlasbol kellene, hogy osszealljon az epp aktualis valogatott. Az, hogy ebben az orszagban tizen - huszon evekig ugyanazokbol valogatnak csak a hozzaertok az is egy jelzes. Nem feltetlenul arra gondolok, hogy csupan azert, mert csak ennyi "jo" jatekos lenne. Regen - tizen sok evvel ezelott is megtapasztalhato volt a kontraszelekcio. Ez ma sincs maskepp. Mas ugyanis az, ha valaki azert kerul be egy valogatottba, mert valkinek a lemenoje, vagy cimboraja vagy azert nem kerul be, mert egyik feltetelnek (lasd fentebb) nem felel meg. A gyerekeket kis koruktol kezdve egyeni kepessegek fejlesztese cimszoval sztarolnak. Ha meg csak a szulok teszik sebaj - bar az is zsakutca, ha komollya valik a tet -, de hogy erre a sehova sem vezeto utra onkent es dalolva az un. utanpotlas edzok is raallnak szilardan, na ott mar nagy a baj.
Azt hallom a csehek elleni minap bekovetkezett vesztes valogatott meccs utan (u18w), hogy abbol is jol latszott a magyar csapat "folenye", es remek jateka, hogy az ellenfel milyen nagy elannal unnepelte a goljait a magyarok ellen. Meg hogy, volt ido, amikor beszoritottuk oket...megis az ellenfel volt az aki tobbet lott be a kinalkozo lehetosegekbol...meg, hogy ha nem ugy megy a szeker, akkor "elcsaltak a birok, mert mi magyarok mindig el vagyunk nyomva..." es ehhez hasonlo setetseg cunamik utik meg a fulemet. Mennyivel egyszerubb volna azt mondani, hogy lam lam kiderult, hogy ebben es ebben a jatekban mar tapasztalhato nemi javulas - tehat van meg mit tanulni, es fejlodni, es gyarapitani -, mig a tobbiben markans kulonbsegek vannak az ellenfeleink javara. es ebbol azt a kovetkeztetest illenek levonni, hogy az edzoknek mit kellene es hogyan csinalniuk maskepp, hogy a jelenseg a kulonbseg a vilag elit hokija es a magyar kozott egyre kisebbre zsugorodhasson.
Ehhez kepest tovabbra is az megy, hogy u8-ban fejhangon uvolt a gyengebb gyerekkel az "edzo", "kurvaanyazik" gyerekre, birora, szulore...mikor melyik kinalja fel magat egy verbalis attack-ra. A nagyobbak serdulo kori problemaikat egymason vezetik le edzoi szemethunyassal a hatterben - mondvan "ennyi csibeszseg bele kell, hogy ferjen", meg hogy "majd a sracok az oltozoben lejatsszak egymas kozott a rangletra foglaltsagat"...tenyleg ez a modi?! egy utanpotlas koru gyerekkel elhitetni, hogy o a helikopter legalabb akkora bun, mint elpocsekolni szulok szabadidejet, penzet olyanokra, akik kegyeltjei ennek a kiforditott vilagnak. Amikor egy szulo es a gyereke sportolni kezd, nem azert teszi azt, hogy nehany kivetelezett tobb jegidovel, tobb es modszeresebb foglalkozassal legyen meg "jobb". Ez mindenkinek egyforman kellene, hogy jarjon. Aztan, ha majd eljon a "lehalaszas ideje", jonnek az akademiak es "elitkepzok", addigra legyen akora a merites, hogy olyan is beferjen a kivalasztottak koze, akiknek ehhez onmaga altal nyujtott teljesitmenyen kivul masra nem volt szukseg.
Ettol meg nagyon tavol van a magyar jegkorong.
Ebbol adodoan a valogatott(akt)ol azt elvarni, hogy tisztesseggel helyt alljon egy sved, finn, amerikai, olasz, nemet stb. valogatott ellen, hat innen nezve kicsit megmosolyogtato dolog azt hiszem.
Azert mar csak szembe kellene, hogy tunjon, hogy a csoda, az nem magatol jon - hokiben biztos, hogy nem - azert azoknak akik erintettek benne (kezdve a gyerekektol a szuleiken at a nevelo edzokig a korosztalyokon ativelo es egy iranyba mutato onzetlen munkajukig - ahol a celnak az kellene, hogy legyen: jo sportolo, jo tanulo, jo es egeszseges lelku, es fizikumu sportemberekke alakitsak a felnovekvo generaciokat...hol vagyunk mi ettol, te jo atya ur isten!) szoval nagyon sokaknak volna mit ujra gondolni a hoki neveles tekinteteben, mert ami most es meg sajnos belathato ideig meg latszani fog az sajnos nem biztato.
Lehetne tenni az ellenkezojeert, kerdes ki meri es egyaltalan ki akarja ezt gyokeresen megvaltoztatni? Mert ha tovabbra is a "mindig a masik a hulye" felfogas marad, akkor a magam fajta "karaloknak" mindig lesz toltenye. Bar ne lenne! Mindenkinek az lenne a legjobb.
Nem gyozom elegszer hangsulyozni azt, hogy ami ma utanpotlasneveles cimen zajlik, az a kabare, es a botrany jelzokkel illetheto csupan. Ez mindennek az alapja, rakfeneje ha ugy tetszik. A mindenkori utanpotlasbol kellene, hogy osszealljon az epp aktualis valogatott. Az, hogy ebben az orszagban tizen - huszon evekig ugyanazokbol valogatnak csak a hozzaertok az is egy jelzes. Nem feltetlenul arra gondolok, hogy csupan azert, mert csak ennyi "jo" jatekos lenne. Regen - tizen sok evvel ezelott is megtapasztalhato volt a kontraszelekcio. Ez ma sincs maskepp. Mas ugyanis az, ha valaki azert kerul be egy valogatottba, mert valkinek a lemenoje, vagy cimboraja vagy azert nem kerul be, mert egyik feltetelnek (lasd fentebb) nem felel meg. A gyerekeket kis koruktol kezdve egyeni kepessegek fejlesztese cimszoval sztarolnak. Ha meg csak a szulok teszik sebaj - bar az is zsakutca, ha komollya valik a tet -, de hogy erre a sehova sem vezeto utra onkent es dalolva az un. utanpotlas edzok is raallnak szilardan, na ott mar nagy a baj.
Azt hallom a csehek elleni minap bekovetkezett vesztes valogatott meccs utan (u18w), hogy abbol is jol latszott a magyar csapat "folenye", es remek jateka, hogy az ellenfel milyen nagy elannal unnepelte a goljait a magyarok ellen. Meg hogy, volt ido, amikor beszoritottuk oket...megis az ellenfel volt az aki tobbet lott be a kinalkozo lehetosegekbol...meg, hogy ha nem ugy megy a szeker, akkor "elcsaltak a birok, mert mi magyarok mindig el vagyunk nyomva..." es ehhez hasonlo setetseg cunamik utik meg a fulemet. Mennyivel egyszerubb volna azt mondani, hogy lam lam kiderult, hogy ebben es ebben a jatekban mar tapasztalhato nemi javulas - tehat van meg mit tanulni, es fejlodni, es gyarapitani -, mig a tobbiben markans kulonbsegek vannak az ellenfeleink javara. es ebbol azt a kovetkeztetest illenek levonni, hogy az edzoknek mit kellene es hogyan csinalniuk maskepp, hogy a jelenseg a kulonbseg a vilag elit hokija es a magyar kozott egyre kisebbre zsugorodhasson.
Ehhez kepest tovabbra is az megy, hogy u8-ban fejhangon uvolt a gyengebb gyerekkel az "edzo", "kurvaanyazik" gyerekre, birora, szulore...mikor melyik kinalja fel magat egy verbalis attack-ra. A nagyobbak serdulo kori problemaikat egymason vezetik le edzoi szemethunyassal a hatterben - mondvan "ennyi csibeszseg bele kell, hogy ferjen", meg hogy "majd a sracok az oltozoben lejatsszak egymas kozott a rangletra foglaltsagat"...tenyleg ez a modi?! egy utanpotlas koru gyerekkel elhitetni, hogy o a helikopter legalabb akkora bun, mint elpocsekolni szulok szabadidejet, penzet olyanokra, akik kegyeltjei ennek a kiforditott vilagnak. Amikor egy szulo es a gyereke sportolni kezd, nem azert teszi azt, hogy nehany kivetelezett tobb jegidovel, tobb es modszeresebb foglalkozassal legyen meg "jobb". Ez mindenkinek egyforman kellene, hogy jarjon. Aztan, ha majd eljon a "lehalaszas ideje", jonnek az akademiak es "elitkepzok", addigra legyen akora a merites, hogy olyan is beferjen a kivalasztottak koze, akiknek ehhez onmaga altal nyujtott teljesitmenyen kivul masra nem volt szukseg.
Ettol meg nagyon tavol van a magyar jegkorong.
Ebbol adodoan a valogatott(akt)ol azt elvarni, hogy tisztesseggel helyt alljon egy sved, finn, amerikai, olasz, nemet stb. valogatott ellen, hat innen nezve kicsit megmosolyogtato dolog azt hiszem.
Azert mar csak szembe kellene, hogy tunjon, hogy a csoda, az nem magatol jon - hokiben biztos, hogy nem - azert azoknak akik erintettek benne (kezdve a gyerekektol a szuleiken at a nevelo edzokig a korosztalyokon ativelo es egy iranyba mutato onzetlen munkajukig - ahol a celnak az kellene, hogy legyen: jo sportolo, jo tanulo, jo es egeszseges lelku, es fizikumu sportemberekke alakitsak a felnovekvo generaciokat...hol vagyunk mi ettol, te jo atya ur isten!) szoval nagyon sokaknak volna mit ujra gondolni a hoki neveles tekinteteben, mert ami most es meg sajnos belathato ideig meg latszani fog az sajnos nem biztato.
Lehetne tenni az ellenkezojeert, kerdes ki meri es egyaltalan ki akarja ezt gyokeresen megvaltoztatni? Mert ha tovabbra is a "mindig a masik a hulye" felfogas marad, akkor a magam fajta "karaloknak" mindig lesz toltenye. Bar ne lenne! Mindenkinek az lenne a legjobb.
eurocat2k 2023.04.27. 15:14:54
Ha az eredmeny az ami, akkor kar azokat szapulni, akik a magyar hoki-kulturaban nevelodott egy fajta "rozsaszin szemuvegen" keresztul csak es kizarolag a jot, a gyoztest kepesek latni, es minden ellenkezo elojelu megnyilatkozast szemelyes tamadasnak veve egybol a "hosok" vedelmere kelnek. Tegyek, ettol meg a velemeny szabad - legalabbis egyelore - igy szabadjon olyan velemenyeket is megfogalmazni a szentsegtores terhetol megszabadulva, amelyek laikustol, vagy eppen erintettol jove ramutatnak a jelenlegi helyzet fonaksagaira.
ebben a kisse zavarosra sikeredett reszben azt szerettem volna kifejteni, hogy ha az eredmeny azt tukrozi, hogy vannak jobb es eredmenyesebb csapatok a magyarnal, akkor nem feltetlenul azokkal lehet a baj, akik ugymond "rogvest temetik a valogatottat". Ugyanis, nem ezt jelenti az o karalasuk (ide vontakozo reszt az elozo okfejtesben lehet olvasni, igy azt megegyszer nem rogzitenem itt)
Szoval mindannyian nagyon tudnank orulni annak, ha a magyar es a kanadai vagy usa, finn, sved, cseh, szolovak valogatottakkal - minden korosztalyban teszem rogvest hozza - ki-ki meccseket jatszhatnank.
Egyetertunk abban, hogy ettol fenyevekre vagyunk jelenleg.
Ami ezekben a "lesemmizo" velemenyekben megbujik, az az okok es okozatok kozott tatongo ur, es az ebbol adodo kilatastalansag szulte velemenyek sorozata. Amelyeket jobbito szandek nelkul egybol tamadasnak vel az, aki valamiert a fentieket annak tekinti.
Mindent mindig a szonyag ala soporni nem tul elegans, es nem is tul kifizetodo. Jon a kovetkezo "lako", es pofara esik a gancban, nem lesz oszinte az arcan a mosoly...joggal.
ebben a kisse zavarosra sikeredett reszben azt szerettem volna kifejteni, hogy ha az eredmeny azt tukrozi, hogy vannak jobb es eredmenyesebb csapatok a magyarnal, akkor nem feltetlenul azokkal lehet a baj, akik ugymond "rogvest temetik a valogatottat". Ugyanis, nem ezt jelenti az o karalasuk (ide vontakozo reszt az elozo okfejtesben lehet olvasni, igy azt megegyszer nem rogzitenem itt)
Szoval mindannyian nagyon tudnank orulni annak, ha a magyar es a kanadai vagy usa, finn, sved, cseh, szolovak valogatottakkal - minden korosztalyban teszem rogvest hozza - ki-ki meccseket jatszhatnank.
Egyetertunk abban, hogy ettol fenyevekre vagyunk jelenleg.
Ami ezekben a "lesemmizo" velemenyekben megbujik, az az okok es okozatok kozott tatongo ur, es az ebbol adodo kilatastalansag szulte velemenyek sorozata. Amelyeket jobbito szandek nelkul egybol tamadasnak vel az, aki valamiert a fentieket annak tekinti.
Mindent mindig a szonyag ala soporni nem tul elegans, es nem is tul kifizetodo. Jon a kovetkezo "lako", es pofara esik a gancban, nem lesz oszinte az arcan a mosoly...joggal.
rikkitikki 2023.04.27. 15:31:02
Amit leírtál pl. az utánpótlás nevelésről azokkal messzemenően egyetértek, benne vagyok szülőként rendesen.
Azzal is egyetértek, hogy - mint sok más sportágat - a hokit is gólra játszák, de... én tegnap befizettem a 15 fontot és megnéztem a meccset. Idéznék egy kommentelő, mert kb. így láttam én is: "Kint voltam a meccsen. A Brit jégkorong hatalmasat fejlődött. Jó kis bajnokság szinte olyan szinten mint otthon. 10 csapat külföldiek szakemberek stb. Olyan érzésem volt mintha csak 70 százalék körül ment volna a csapat. Amikor egy kicsit beleadtak simán mentek át az Angolokon. Az első gól szerintem az nem gól sima 2 perc az Angol csatárnak és kint a buli. Vissza sem nézték, rendesen lejtett a pálya a hazaiaknak. Ennek ellenére illett volna nyerni."
Szóval lehet ilyeneket írni egy 3:2-es eredményt (de magát a meccset nem látva), hogy "ebből hatalmas bukta lesz a VB-n! Ez a csapat gyenge, mint a tavaszi harmat. A második vonal szintjét sem üti meg", meg hogy "Ez már nem a saporoi szintű csapat, annyi szent"
Na ez a rózsaszín szemüveg. Még mindig Sapporózni. Elmondom, hogy ez a tegnapi magyar csapat simán megverné a "sapporoi" válogatottat. 15 év alatt hatalmasat fejlődött a jégkorong világ szinten, sajnos a magyar kevesebbet pl. az általad említett okok miatt is. A világranglista 15-25. helye között nem olyan sok a különbség, bármelyik válogatott verheti bármikor a másikat vagy fordítva - formától függően. Jómagam azt látom, hogy 2 héttel ezelőtti ukrán meccsekhez képest kis túlzással ég és föld volt a játék. Nagyon-nagyon van még hova fejlődni az elkövetkező bő 2 hétben, de én megpróbálok pozitívan hozzáállni és nem károgni, és remélem a srácok is kizárják ezeket az impulzusokat. szorítok, hogy a szlovénok ellen most már jöjjön a győzelem, tegnap sem sok kellett már, hogy úgy alakuljon. Ja, és Vay Ádi hanyagolását én sem értem, ki kellet volna őt próbálni legalább.
Azzal is egyetértek, hogy - mint sok más sportágat - a hokit is gólra játszák, de... én tegnap befizettem a 15 fontot és megnéztem a meccset. Idéznék egy kommentelő, mert kb. így láttam én is: "Kint voltam a meccsen. A Brit jégkorong hatalmasat fejlődött. Jó kis bajnokság szinte olyan szinten mint otthon. 10 csapat külföldiek szakemberek stb. Olyan érzésem volt mintha csak 70 százalék körül ment volna a csapat. Amikor egy kicsit beleadtak simán mentek át az Angolokon. Az első gól szerintem az nem gól sima 2 perc az Angol csatárnak és kint a buli. Vissza sem nézték, rendesen lejtett a pálya a hazaiaknak. Ennek ellenére illett volna nyerni."
Szóval lehet ilyeneket írni egy 3:2-es eredményt (de magát a meccset nem látva), hogy "ebből hatalmas bukta lesz a VB-n! Ez a csapat gyenge, mint a tavaszi harmat. A második vonal szintjét sem üti meg", meg hogy "Ez már nem a saporoi szintű csapat, annyi szent"
Na ez a rózsaszín szemüveg. Még mindig Sapporózni. Elmondom, hogy ez a tegnapi magyar csapat simán megverné a "sapporoi" válogatottat. 15 év alatt hatalmasat fejlődött a jégkorong világ szinten, sajnos a magyar kevesebbet pl. az általad említett okok miatt is. A világranglista 15-25. helye között nem olyan sok a különbség, bármelyik válogatott verheti bármikor a másikat vagy fordítva - formától függően. Jómagam azt látom, hogy 2 héttel ezelőtti ukrán meccsekhez képest kis túlzással ég és föld volt a játék. Nagyon-nagyon van még hova fejlődni az elkövetkező bő 2 hétben, de én megpróbálok pozitívan hozzáállni és nem károgni, és remélem a srácok is kizárják ezeket az impulzusokat. szorítok, hogy a szlovénok ellen most már jöjjön a győzelem, tegnap sem sok kellett már, hogy úgy alakuljon. Ja, és Vay Ádi hanyagolását én sem értem, ki kellet volna őt próbálni legalább.
Dallanan 2023.04.27. 15:34:54
@eurocat2k:
Szomorú amit írsz és sajnos ez a versenysportok sajátja (több-kevesebb mértékben) és megértem a keserűségedet.
Ezt írod: "a vegeredmeny a "mutatott" jatek meroszama. valaki talaloan osszegezte a dolgokat valahogy igy, "...azert a britek goljait csak nem a rollba kotorta ossze..."
Ha a tényeket nézzük objektíven: tudod hogy mondjuk 10 éve hol volt az U18-U20-as válogatottunk és most hol van a mezőnyben? Még messzebb nem mennék mert még lejjebb voltunk....ha minden annyira rossz lenne, akkor nem előrefelé lépdelnénk. Nyilván bőven van hová fejlődni, profibbá válni minden téren, de nem lehet nem észrevenni, hogy utánpótlás szinten lassan, de abban a nemzetközi jégkorong mezőnyben is lépdelünk előre, ami egyre bővül és egyre fejlődik. Igen, kis túlzással fényévekre vagyunk az általad említettektől és nem tudom megállapítani, hogy a távolság növekszik, vagy csökken, de látva a játékosok kvalitását, a csapatokat a kiemelt tornákon, akkor annyira nem rossz a helyzet. Persze azt sem mondom, hogy jó mivel még mindig kevesen robbannak be felnőttek közé. Az elmúlt bő évtizedben tett erőfeszítések előbbre vitték a magyar jégkorongot, ami felnőtt szinten arra volt elég, hogy ne hátrafelé menjünk. De jó fokmérő lesz most az elit vb, amikor -ha jól gondolom- nem lesz honosított (értsd ez alatt, hogy apa/anya nem magyar) játékosunk.
Szomorú amit írsz és sajnos ez a versenysportok sajátja (több-kevesebb mértékben) és megértem a keserűségedet.
Ezt írod: "a vegeredmeny a "mutatott" jatek meroszama. valaki talaloan osszegezte a dolgokat valahogy igy, "...azert a britek goljait csak nem a rollba kotorta ossze..."
Ha a tényeket nézzük objektíven: tudod hogy mondjuk 10 éve hol volt az U18-U20-as válogatottunk és most hol van a mezőnyben? Még messzebb nem mennék mert még lejjebb voltunk....ha minden annyira rossz lenne, akkor nem előrefelé lépdelnénk. Nyilván bőven van hová fejlődni, profibbá válni minden téren, de nem lehet nem észrevenni, hogy utánpótlás szinten lassan, de abban a nemzetközi jégkorong mezőnyben is lépdelünk előre, ami egyre bővül és egyre fejlődik. Igen, kis túlzással fényévekre vagyunk az általad említettektől és nem tudom megállapítani, hogy a távolság növekszik, vagy csökken, de látva a játékosok kvalitását, a csapatokat a kiemelt tornákon, akkor annyira nem rossz a helyzet. Persze azt sem mondom, hogy jó mivel még mindig kevesen robbannak be felnőttek közé. Az elmúlt bő évtizedben tett erőfeszítések előbbre vitték a magyar jégkorongot, ami felnőtt szinten arra volt elég, hogy ne hátrafelé menjünk. De jó fokmérő lesz most az elit vb, amikor -ha jól gondolom- nem lesz honosított (értsd ez alatt, hogy apa/anya nem magyar) játékosunk.
rikkitikki 2023.04.27. 15:37:50
@eurocat2k: Egyel fentebb a reakcióm, csak elfelejtettem klikkelni a "Válasz erre" linkre :)
eurocat2k 2023.04.28. 10:50:29
Ugy van, igazat adok abban, hogy tapasztalhato valamilyen fejlodes. Eleg lenne csupan mondjuk az eszkozok - jegpalyak, felszerelesek - emelkedo szamat es szinvonalat idecitalni. A jatek sem az, ami anno volt. Van valtozas.
Sot, tovabb megyek. Nehany evtizedre visszamenoleg volt alkalmam nyomon kovetni a felnovekvo hokis generaciokat itt es kulfoldon is.
Mind a mai napig el a megallapitas, hogy nagyon sok tekintetben ott vannak a sracok a nemzetkozi osszehasonlitasok soran, ahol a kesobbi nagy hokis nemzetek gyerekei legalabbis mondjuk u14-u15 korosztalyig. (Mondom ezt, ugy, hogy amiket korabban leirtam nagyon regre visszamenoleg nem valtoztak szinte semmit.)
A tetten erheto minosegi ugras u16-u18 kornyeken tortenik meg…mondjuk a cseheknel, finneknel, svedeknel es a tobbi veretes multu hokis nemzetnel.
Felmerul a kerdes, hogy mit csinalhatnak maskepp? Mi tortenik a felnotte valas utolso par eveben ott es mi nem magyarorszagon, hogy ezen evek elteltevel odakerul a magyar hoki, ahol most van?
Miert tortenik ez, hogyan lehetne a tobbiekkel egyutt, hasonlo, vagy ugyanolyan utemben fejlodni, mint a nagyok?
Ennek okait velem felfedezni azokban a karos jelensegekben, amelyekrol az elozo hosszabb fejtegetesemben irtam. Vitai indito konkluzioim kozul nehanyat ide is leirnek:
- biztos, hogy kiemelt (egyenre szabott - ertsd, csak azzal a gyerekkel foglalkozunk minosegileg, aki a “kivalasztott” - edzesi modszertan alkalmazasa) gyerekekkel. alo megkulonboztetett banasmod
- biztos, hogy mar u8-tol versenyszellemben kell a hokit muvelni (meg akkor is, ha tudjuk, nem vezetodnek a jegyzokonyvek)
- az elozohoz kapcsolodva, tenyleg az a legfontosabb egy utanpotlas edzonek, hogy a rabizott gyerekekkel bajnoksagot kell nyerni (es ha van masfel - ket sornyi a tobbiektol tehetsegben, fizikai adottsagokkal megaldott es technikai tudasban erosebb sora, es csak ezeket a sracokat jatszatni a tobbiek rovasara)
- tenyleg jo irany az, ha a roster-be belepofaznak a szulok? telefonalgatassal, szep szoval, vagy fenyegetoleg guzsba kotve az edzok kezeit? (lett legyen az illeto szulo felkent hos, vagy totalis out sider)
- tenyleg jo az, ha mondjuk a szerintem legkritikusabb korosztalyoknal - 14-tol 16 eves korig - nem veszunk tudomast a gyerekek eltero mentalis es legfokeppen fizikai fejlodesi kolunbsegekrol, es osszeengedunk egy 80 kilogrammos 180 cm-s gyereket a jegen egy 40 kilogrammos 160 centissel? eroltetve a fizikai jatek fontossagat…, mert majd ugyis ez lesz kesobb a mervado. ebben a korcsoportban mar egy-egy ev is lathato kulonbsegeket jelent (lanyoknal es fiuknal kulonosen)
- aki eddig nem jutott el (adottsagai, esetlegesen kesoi kezdes miatt) arra a szintre ahol a “fenyes sorok gyerekei”, azokrol le kell mondani? el kell toluk. enni a jegidot, hogy a maradek teljesithesse a missziot: utanpotlas bajnoki cim megnyerese…
Ilyen es ehhez hasonlo gondolatok cikaznak bennem, es nem tegnap ota. Ez egy hosszu tobb evtizedre visszanyulo tapasztalat esetemben (kozvetett es kozvetlen) Az ami most van, amirol itt a blogon sokan sokfele keppen eszmet cserelnek - es egy ideje a magyar hokiban tapasztalhato - az talan ezeknek a kerdeseknek a nem megfelelo szinvonalu kezelesere is visszavezethetok. nem allitom, de lehet kozuk ahhoz, hogy altalanossagban olyan kirivo nagy fellangolassal (ne a liftezo valogatott egyik vagy masik A csoportos kiruccanasat vegye senki sem annak) nem szembesultunk az utobbi mondjuk ket evtizedben.
Nem allitom, hogy nincs fejlodes. A kerdesem az, hogy nem lehetne vegre mar azt a receptet eloszedni, amit mondjuk a csehek, vagy a danok, svedek, finnek, netan az osztrakok hasznalnak modszeresen?! azt amiben a gyerek hokist felnott koraig nevelik, edzik - sportemberre, egeszseges lelku emberre aki nem magat szoktetve sztaroltatva, asokat lenyomva jut el a kozepszeruseg szamara dicso rangletra fokara. ez utobbiakkal mar tele a padlas, es ahogy elnezem, van meg beloluk eleg. koszonhetoen a mai viszonyoknak az utanpotlas nevelesben.
valahol el kellene kezdeni epiteni, es ez nem a felnott ,meg u18-tol kezdodo “elit gyerekek” osszetartasanal kezdodik szerintem. azok ott mar okozatok a korabban elkovetett hibak kovetkezmenyei. lehetetlent nem tul esszeru dolog varni a mostani gardatol sem.
elenken emlekszem meg azokra a lamentalasokra, amelyek a hosszu idoszak utan bekovetkezo A csoportos szereplesunkkor elhangzottak egyik masik akkori megmondo ember szajabol. ez a “hu, vazze most akkor bele kell huzni, hogy legyen utanpotlas, mert hat itt vagyunk a nagy lehetoseg(ek) kapujaban”…jott a gyere hokizni kampany, meg ilyenek. en ugy latom, hogy masutt ez nem ebben az utemezesben zajlik. elobb felepitenek (jo, van nemi ido beli elonyuk) egy biztos alapokon nyugvo utanpotlas nevelo rendszert (ahol nincsenek akkora szamban, es aranyaiban kontraszelektalt gyerekek, mint nalunk), majd a fokozatossag menten es a folytonos osszevetesekkel a konkurrens hokis nemzetek hasonlo korosztalyu csapataival torteno ….
Sot, tovabb megyek. Nehany evtizedre visszamenoleg volt alkalmam nyomon kovetni a felnovekvo hokis generaciokat itt es kulfoldon is.
Mind a mai napig el a megallapitas, hogy nagyon sok tekintetben ott vannak a sracok a nemzetkozi osszehasonlitasok soran, ahol a kesobbi nagy hokis nemzetek gyerekei legalabbis mondjuk u14-u15 korosztalyig. (Mondom ezt, ugy, hogy amiket korabban leirtam nagyon regre visszamenoleg nem valtoztak szinte semmit.)
A tetten erheto minosegi ugras u16-u18 kornyeken tortenik meg…mondjuk a cseheknel, finneknel, svedeknel es a tobbi veretes multu hokis nemzetnel.
Felmerul a kerdes, hogy mit csinalhatnak maskepp? Mi tortenik a felnotte valas utolso par eveben ott es mi nem magyarorszagon, hogy ezen evek elteltevel odakerul a magyar hoki, ahol most van?
Miert tortenik ez, hogyan lehetne a tobbiekkel egyutt, hasonlo, vagy ugyanolyan utemben fejlodni, mint a nagyok?
Ennek okait velem felfedezni azokban a karos jelensegekben, amelyekrol az elozo hosszabb fejtegetesemben irtam. Vitai indito konkluzioim kozul nehanyat ide is leirnek:
- biztos, hogy kiemelt (egyenre szabott - ertsd, csak azzal a gyerekkel foglalkozunk minosegileg, aki a “kivalasztott” - edzesi modszertan alkalmazasa) gyerekekkel. alo megkulonboztetett banasmod
- biztos, hogy mar u8-tol versenyszellemben kell a hokit muvelni (meg akkor is, ha tudjuk, nem vezetodnek a jegyzokonyvek)
- az elozohoz kapcsolodva, tenyleg az a legfontosabb egy utanpotlas edzonek, hogy a rabizott gyerekekkel bajnoksagot kell nyerni (es ha van masfel - ket sornyi a tobbiektol tehetsegben, fizikai adottsagokkal megaldott es technikai tudasban erosebb sora, es csak ezeket a sracokat jatszatni a tobbiek rovasara)
- tenyleg jo irany az, ha a roster-be belepofaznak a szulok? telefonalgatassal, szep szoval, vagy fenyegetoleg guzsba kotve az edzok kezeit? (lett legyen az illeto szulo felkent hos, vagy totalis out sider)
- tenyleg jo az, ha mondjuk a szerintem legkritikusabb korosztalyoknal - 14-tol 16 eves korig - nem veszunk tudomast a gyerekek eltero mentalis es legfokeppen fizikai fejlodesi kolunbsegekrol, es osszeengedunk egy 80 kilogrammos 180 cm-s gyereket a jegen egy 40 kilogrammos 160 centissel? eroltetve a fizikai jatek fontossagat…, mert majd ugyis ez lesz kesobb a mervado. ebben a korcsoportban mar egy-egy ev is lathato kulonbsegeket jelent (lanyoknal es fiuknal kulonosen)
- aki eddig nem jutott el (adottsagai, esetlegesen kesoi kezdes miatt) arra a szintre ahol a “fenyes sorok gyerekei”, azokrol le kell mondani? el kell toluk. enni a jegidot, hogy a maradek teljesithesse a missziot: utanpotlas bajnoki cim megnyerese…
Ilyen es ehhez hasonlo gondolatok cikaznak bennem, es nem tegnap ota. Ez egy hosszu tobb evtizedre visszanyulo tapasztalat esetemben (kozvetett es kozvetlen) Az ami most van, amirol itt a blogon sokan sokfele keppen eszmet cserelnek - es egy ideje a magyar hokiban tapasztalhato - az talan ezeknek a kerdeseknek a nem megfelelo szinvonalu kezelesere is visszavezethetok. nem allitom, de lehet kozuk ahhoz, hogy altalanossagban olyan kirivo nagy fellangolassal (ne a liftezo valogatott egyik vagy masik A csoportos kiruccanasat vegye senki sem annak) nem szembesultunk az utobbi mondjuk ket evtizedben.
Nem allitom, hogy nincs fejlodes. A kerdesem az, hogy nem lehetne vegre mar azt a receptet eloszedni, amit mondjuk a csehek, vagy a danok, svedek, finnek, netan az osztrakok hasznalnak modszeresen?! azt amiben a gyerek hokist felnott koraig nevelik, edzik - sportemberre, egeszseges lelku emberre aki nem magat szoktetve sztaroltatva, asokat lenyomva jut el a kozepszeruseg szamara dicso rangletra fokara. ez utobbiakkal mar tele a padlas, es ahogy elnezem, van meg beloluk eleg. koszonhetoen a mai viszonyoknak az utanpotlas nevelesben.
valahol el kellene kezdeni epiteni, es ez nem a felnott ,meg u18-tol kezdodo “elit gyerekek” osszetartasanal kezdodik szerintem. azok ott mar okozatok a korabban elkovetett hibak kovetkezmenyei. lehetetlent nem tul esszeru dolog varni a mostani gardatol sem.
elenken emlekszem meg azokra a lamentalasokra, amelyek a hosszu idoszak utan bekovetkezo A csoportos szereplesunkkor elhangzottak egyik masik akkori megmondo ember szajabol. ez a “hu, vazze most akkor bele kell huzni, hogy legyen utanpotlas, mert hat itt vagyunk a nagy lehetoseg(ek) kapujaban”…jott a gyere hokizni kampany, meg ilyenek. en ugy latom, hogy masutt ez nem ebben az utemezesben zajlik. elobb felepitenek (jo, van nemi ido beli elonyuk) egy biztos alapokon nyugvo utanpotlas nevelo rendszert (ahol nincsenek akkora szamban, es aranyaiban kontraszelektalt gyerekek, mint nalunk), majd a fokozatossag menten es a folytonos osszevetesekkel a konkurrens hokis nemzetek hasonlo korosztalyu csapataival torteno ….
eurocat2k 2023.04.28. 10:58:46
…allando megmerettetesekkel, a tehetsegek gondozasaval nem a tobbiek karara (nincs ember, aki, vagy akirol 14-16 eves korara tutira megallapithato, hogy mekkora sztar lesz az NHL-ben, vagy sem)
roviden annak a szemleletnek az eluralkodasat szeretnem vegre latni, hogy mindenkit az adottsagaihoz igazitva, de fejleszteni kell. es az ertekmero nem csak az kellene, hogy legyen egy gyereknel hogy.vajon tud-e 40-nel korcsolyazni, vagy pattint-e mar 160-nal 14-15 eves korara, vagy sem. sokkal inkabb az lenne a merce, hogy van e es ha van milyen intenzitasu a fejlodese, ott tart-e ahol a fizikai adottsagait szem elott tartva tartania kell, mentalisan erett e ahhoz, hogy az egyre bonyolodo jatek kozbeni szituaciokat olvasni kezelni tudja e vagy sem.
hat ennyit “igy roviden”.
de azert fogok tudni orulni a sikernek, ebben biztosak lehettek.
roviden annak a szemleletnek az eluralkodasat szeretnem vegre latni, hogy mindenkit az adottsagaihoz igazitva, de fejleszteni kell. es az ertekmero nem csak az kellene, hogy legyen egy gyereknel hogy.vajon tud-e 40-nel korcsolyazni, vagy pattint-e mar 160-nal 14-15 eves korara, vagy sem. sokkal inkabb az lenne a merce, hogy van e es ha van milyen intenzitasu a fejlodese, ott tart-e ahol a fizikai adottsagait szem elott tartva tartania kell, mentalisan erett e ahhoz, hogy az egyre bonyolodo jatek kozbeni szituaciokat olvasni kezelni tudja e vagy sem.
hat ennyit “igy roviden”.
de azert fogok tudni orulni a sikernek, ebben biztosak lehettek.
Dallanan 2023.04.28. 16:06:13
@eurocat2k: egyetértek én is így látom, bár én nem vagyok közvetlenül érintve utánpótlás szinten. Különösen az fájdalmas, hogy mennyi potenciális tehetséget veszítünk el felnőtt korig, olyanokat akik későn érők és a szorgalmuk, hozzáállásuk, eszük és addigra az általános jatéktudásuk emelné ki őket később, de elvesznek a süllyesztőben...
Emberi oldalak kivételével nehezebb gyorsan fejlődni, az egész menedzselési koncepció felépìtése a gyerektől a felnőttig piszok nehéz, kezdve a utánpótlás bázis nagyságától a megfelelő versenyeztetésig, de úgy látom, hogy a szándék, az irány a törekvés megvan, ez ad alapot.
Bíztató hogy egyre szélesebb a merítési lehetőség, de még mindig sokan eltűnnek junior kor körül után.
Emberi oldalak kivételével nehezebb gyorsan fejlődni, az egész menedzselési koncepció felépìtése a gyerektől a felnőttig piszok nehéz, kezdve a utánpótlás bázis nagyságától a megfelelő versenyeztetésig, de úgy látom, hogy a szándék, az irány a törekvés megvan, ez ad alapot.
Bíztató hogy egyre szélesebb a merítési lehetőség, de még mindig sokan eltűnnek junior kor körül után.
eurocat2k 2023.04.28. 17:50:14
@Dallanan: igy van ahogy mondod: ki tudja azt pontosan felmerni, hogy hany potencialisan jo es eredmenyes jatekost veszit el evrol evre a magyar hoki sport azzal, hogy csak egy nagyon szuk elitre koncentralva igyekszik a lyukakat betomkodni?! (De szerintem sem egyedulallo esettel van dolgunk.)
A tehetseg nemcsak a mozgasra kellene, hogy igaz legyen, vagy csak a hockey-sense-re. Ez egy folyamatosan epulo kombora kellene, hogy vonatkozzon mikor melyiket veve egy kicsit elorebb, de vegig egyutt kezelve vegezni a fejlesztest.
Kanadai edzo mondta nekem egyszer, hogy a szulok tobbsege (fokepp europa keleti vegein) azzal van elfoglalva, hogy a gyerekuk elsok kozott van-e a korcsolyazasban, a bottechnikaban, az ilyen olyan skillek vonatkozasaban amelyek fontos kellekei ugyan a hokinak, de nem egyenkent, hanem egeszeben vizsgalva azokat. Ez szerinte nem jo megkozelites. A gyerekeknek alapvetoen szeretniuk kellene hokizni fuggetlenul attol, hogy epp hol tartanak a fejlodesben. Azzal, ha egyik vagy masik sztarolt gyerekre fokuszal a "szakma", pont ezt az erzest veszik el azoktol, akik meg nem lubickolhatnak a figyelo tekintetek kereszttuzeben ezaltal azt a latszatot keltve, hogy rajuk nem igen van szukseg. Nem sok olyan edzot lattam, aki azokkal is olyan elannal dolgozott volna, akik nem az "elit" mezonyhoz tartoztak a csapatban. Ettol maga a csapat - mint fogalom es entitas - valik okafogyotta.
Jo lenne, ha ez valtozna. Az eselye nem nulla, de nem is nagyon valtozott az elmult evekben.
Ezek az apro valtoztatasok nem biztos, hogy belefernek egy-egy edzo palyafutasaba, de elkezdeni ezt a fajta epitkezest sosem lenne keso. Szuloknek uzennem, akik a gyerekeik reven "pozicionaljak" magukat olyan helyzetekbe, hogy onnantol azt hiszik magukrol hogy tenyezokke valhattak: a sracok odalenn a jegen piszok sokat dolgoznak (ugyesek es ugyetlenebbek egyarant), hogy jatszani tudjak ezt a jatekot. Nezzenek magukba egy kicsit, es toprengjenek el azon, ha az o gyerekeiket szapulna a tobbi szulo es edzo, vagy inkabb erezzenek bele annak a gyereknek a lelkivilagaba akit ezek az inzultusok ernek. Es dacolva mindennel meg mindig hokiznak...
Jobb lenne mindenkinek, ha csak azokra es azokban a szerepekben maradna a hoki es a neveles, akikre az ki van talalva. A szulo tolja a gyereke ala a cuccot es hurcolja a kolyket edzesekre (szabadidejeben sokszor!), az edzo fejlesszen, keszitse fel a fiatalokat a kedobbi nagy megmerettetesekre, a gyerek pedig elvezze ahogy es akikkel egyutt uzheti ezt a fantasztikus sportot!
Ilyen egyszeru a keplet....ilyen egyszeru, ....ilyen, ....egyszeru?!
A tehetseg nemcsak a mozgasra kellene, hogy igaz legyen, vagy csak a hockey-sense-re. Ez egy folyamatosan epulo kombora kellene, hogy vonatkozzon mikor melyiket veve egy kicsit elorebb, de vegig egyutt kezelve vegezni a fejlesztest.
Kanadai edzo mondta nekem egyszer, hogy a szulok tobbsege (fokepp europa keleti vegein) azzal van elfoglalva, hogy a gyerekuk elsok kozott van-e a korcsolyazasban, a bottechnikaban, az ilyen olyan skillek vonatkozasaban amelyek fontos kellekei ugyan a hokinak, de nem egyenkent, hanem egeszeben vizsgalva azokat. Ez szerinte nem jo megkozelites. A gyerekeknek alapvetoen szeretniuk kellene hokizni fuggetlenul attol, hogy epp hol tartanak a fejlodesben. Azzal, ha egyik vagy masik sztarolt gyerekre fokuszal a "szakma", pont ezt az erzest veszik el azoktol, akik meg nem lubickolhatnak a figyelo tekintetek kereszttuzeben ezaltal azt a latszatot keltve, hogy rajuk nem igen van szukseg. Nem sok olyan edzot lattam, aki azokkal is olyan elannal dolgozott volna, akik nem az "elit" mezonyhoz tartoztak a csapatban. Ettol maga a csapat - mint fogalom es entitas - valik okafogyotta.
Jo lenne, ha ez valtozna. Az eselye nem nulla, de nem is nagyon valtozott az elmult evekben.
Ezek az apro valtoztatasok nem biztos, hogy belefernek egy-egy edzo palyafutasaba, de elkezdeni ezt a fajta epitkezest sosem lenne keso. Szuloknek uzennem, akik a gyerekeik reven "pozicionaljak" magukat olyan helyzetekbe, hogy onnantol azt hiszik magukrol hogy tenyezokke valhattak: a sracok odalenn a jegen piszok sokat dolgoznak (ugyesek es ugyetlenebbek egyarant), hogy jatszani tudjak ezt a jatekot. Nezzenek magukba egy kicsit, es toprengjenek el azon, ha az o gyerekeiket szapulna a tobbi szulo es edzo, vagy inkabb erezzenek bele annak a gyereknek a lelkivilagaba akit ezek az inzultusok ernek. Es dacolva mindennel meg mindig hokiznak...
Jobb lenne mindenkinek, ha csak azokra es azokban a szerepekben maradna a hoki es a neveles, akikre az ki van talalva. A szulo tolja a gyereke ala a cuccot es hurcolja a kolyket edzesekre (szabadidejeben sokszor!), az edzo fejlesszen, keszitse fel a fiatalokat a kedobbi nagy megmerettetesekre, a gyerek pedig elvezze ahogy es akikkel egyutt uzheti ezt a fantasztikus sportot!
Ilyen egyszeru a keplet....ilyen egyszeru, ....ilyen, ....egyszeru?!
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2023.04.29. 21:08:32
A versenyeztetés is fontos lenne. Jó ütemű fejlődés kiegyensúlyozott erőviszonyok mellett lehetséges. Az nem segít, ha egy-két csapat tömöríti a kiugró képességűeket. Ráadásul U20 előtt borzasztó egyénieskedő a játék képe. Csapatként működésre kéne nagyobb hangsúlyt fektetni. Valamint sokan abbahagyják, mert középiskola mellett még elmegy, egyetemen már nem erőltetik. Valami oktatással összefont támogatási rendszerrel játékban kellene tartani a fiatalokat.
A hölgyeknek is kísértetiesen hasonló a sorsuk. A szövi nem nagyon kedvez a felnőtt női jégkorongnak ilyen tekintetben.
Támadókat még így is kinevelünk, de kapusunk alig van, képzett védőnk pedig gyakorlatilag semmilyen szinten nincs.
A hölgyeknek is kísértetiesen hasonló a sorsuk. A szövi nem nagyon kedvez a felnőtt női jégkorongnak ilyen tekintetben.
Támadókat még így is kinevelünk, de kapusunk alig van, képzett védőnk pedig gyakorlatilag semmilyen szinten nincs.
DominiKing 2023.04.30. 15:21:15
Aki az eddigi felkészülési meccsekben lát pozitívumot az nem rózsaszín szemüveges, hanem vak. A rózsaszín szemüveg nálam azt jelenti, hogy a vereség ellenére milyen volt a játék képe. Hát ez eddig nagyon gyenge. 8 meccsen vagyunk túl amiből 6 "papíron" gyengébb ellenfél ellen volt és a britekre sem a verhetetlen kategória jellemző. Tudom edző meccsek. De! 8 meccs alatt nem láttam számottevő fejlődést, (az eredményekben pláne nem). Elég szomorú, ha egy közmondásban keressük a vigaszt, " a pocsék főpróbát, remek előadás követi".
Pedig én ebben reménykedem.
Pedig én ebben reménykedem.
rikkitikki 2023.04.30. 19:53:57
@DominiKing: én bizony láttam fejlődést az ukránok elleni és a második brit meccs között, mégsem vakozom le azt aki nem látott, és azt sem sértegetem, aki átaludta az elmúlt 4 napot.
DominiKing 2023.04.30. 20:40:55
@rikkitikki: Azt nem tudom ki aludta át a 4 napot. Abban viszont igazad lehet, hogy nem teljesen flottul fogalmaztam. Volt valamiféle fejlődés, de ez a jobb játékosok megjelenésének volt köszönhető. Igen, az is fejlődés, ha a harmadunkban nem hatszor passzoljuk az ellenfélnek a korongot, csak háromszor, a támadó harmadban nem négyszer állítatjuk ki magunkat, csak kétszer. Vagy alig dolgozunk ki gólhelyzeteket, de most van számos, de azokat rendre kihagyjuk. (Persze szerintem.) Mégegyszer elnézést :-), ha sértve érezted magad, nem célzatos volt, de én csak arra akartam utalni, hogy a mínusz az akkor is mínusz, ha már csak kicsi. Nekem egyszer azt mondta egy idős sportrajongó: " mindegy, hogy kilenc vagy csak nulla találatod van a totón, az ugyanannyit fizet". Szóval ez még nagyon karcsú. Nagyon nem bírom, amikor a szart is polcra tesszük. Lehet pozitívnak értékelni egy 0-9-et és negatívnak akár egy 5-2-t is.
(De nem biztos.)
(De nem biztos.)
rikkitikki 2023.04.30. 23:16:47
@DominiKing: Oké, semmi gond. (Igen, kicsit talán szélsőségesnek éreztem a megfogalmazást, ennyi.)
Kegy 2023.05.03. 08:19:23
amíg önmagáért és a budapesti nagy egyesületekért létezik a Magyar Jégkorong Szövetség, nem lesz előrelépés.
rikkitikki 2023.05.03. 10:53:50
@Kegy: Ez így van. A vidéket meg a rosszul felhasznált TAO milliárdok és a hosszú távú klub építés és az utánpótlás jövőképének hiánya jellemzi sok elveszett tehetséggel. (Néhány szerencsésebb helyen legalább az edzői / szakmai munka jónak mondható.)
eurocat2k 2023.05.05. 18:03:25
Megint csak odajukadunk ki, hogy utanpotlas...hat az sajnos ennyit tud. Marmint a jovot nezve sem lesz ezek szerint nagysagrandekkel szinvonalasabb - eredmenyesebb - a hoki.
eurocat2k 2023.05.05. 18:05:50
az "odajukadunk" ... arra celzas, hogy valahol a legelejen megy valamiert nagyon tevutra az egesz tortenet. (helyesen tehat: _oda lyukadunk_ ki)