Újra pályáznánk az elit-vb rendezésére – Sipos Levente
2022.06.04. 09:22: kutyatej73
27 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr2417848149
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
DominiKing 2022.06.04. 09:43:57
Megy a szerecsen mosdatás. Mindenki tudja, hogy ki mondta le és miért, de megpróbálják ilyen bullshit-ekkel védeni, hogy "új kormány". Nevetséges! Csak arra jó, hogy védjék a nem átgondolt döntését, egy személynek. Én úgy látom, hogy lehet már rájöttek, hogy mekkora hülyeséget csináltak és próbálják magyarázni a bizonyítványt. A józanul gondolkodók tudják, hogy ez mekkora lehetőség lett volna a MAGYAR jégkorongnak és még jót is tett volna anyagilag és erkölcsileg is. Aki ennek a felelőse az szégyellje magát (bár sosem szokta).
Fogják még ezt visszahallani és nem csak tőlem, ez hosszú évekre egy negatív eseményként fog szerepelni, minimum a hoki szeretők körében. :-(
Fogják még ezt visszahallani és nem csak tőlem, ez hosszú évekre egy negatív eseményként fog szerepelni, minimum a hoki szeretők körében. :-(
Dallanan 2022.06.04. 12:15:28
Látok rá esélyt, hogy a válogatott megerősítése, illetve az elitben maradás érdekében újra előkerül középtávon a honosítás kérdés. Az Erste liga pontrendszere szerint is érdemesebb lesz jobb légiósokat szerződtetni, azaz ha marad ez az irány, akkor a honosítottak is jobbak lesznek. Kérdés szeretnénk-e ezt az irányt...
essze 2022.06.04. 13:20:35
@Dallanan: Én nem.
DominiKing 2022.06.04. 13:54:55
@Dallanan: Ez már több országnak bejött, gyors fejlődést értek el vele. Szabályozott körülmények között csakis a sportágunk látná a hasznát.
Szerintem.
Szerintem.
essze 2022.06.04. 23:52:42
@DominiKing: Pontosan melyek ezek az országok?
DominiKing 2022.06.05. 09:16:26
@essze: Olasz, Horvát, Kína, Dél-Korea, Nagy-Britannia, az összes utódállam, és vannak néhányan akik csak immel-ámmal honosítanak. Én sem szeretném, hogy túlnyomó részt "légiósok"-ból álljon a válogatott. Máshol ez nem tűnik szentségtörésnek, ha ésszerűen és szabályozottan csinálják.
essze 2022.06.05. 11:34:38
@DominiKing: Az utódállamok a szovjet jégkorong hagyományaiból élnek. Az olaszok és angolok esetében inkább visszahonosításról van szó. Amit mi is művelünk az erdélyi hokisokkal kapcsolatban. Kína és Korea vonatkozásában a honosítás csak rövidtávú eredményességet hozott, a horvátoknál még csak azt sem. Összességében a tényleges honosítás hozhat pillanatnyi javulást ez eredményekben, de már középtávon sem használ. Nem érdemes hajtani, ha úgyis a honosítottakat preferálják. Ez először kedvét szegi az aktuális válogatottaknak, majd hosszabb távon az utánpótlásnak is.
1885* 2022.06.05. 13:05:49
@essze: "Nem érdemes hajtani, ha úgyis a honosítottakat preferálják." ezt a problémát sajnos nagyon régóta hallom utánpótlás edzőktől. De ugye ismerjük a klubjuk miatt preferáltakat is, mint demotíváló tényező.
1885* 2022.06.05. 17:28:57
Olvasván a Vas Jankó riportot, az lemaradt, hogy pl. Frank Banham honosítása az nálam nagyon rendben volt. Szerintem sokat tett a csapathoz.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2022.06.05. 17:37:27
@1885*: A kérdés, hogy mivel van bajuk, a honosítottakkal a válogatottban vagy inkább a légiósokkal a klubokban? Gyanítom, inkább az utóbbiakkal, márcsak ezért is, mert azok sokkal többen vannak.
Ez viszont egy mentalitásbeli probléma, ha ez mint komoly érv merülhet fel valakiben. Az élsport globalizálódott, mindenhol vannak légiósok. Ha valaki ezt csak abból a szempontból nézi, hogy akkor őt itthon kiszorítják a légiósok, akkor eléggé fordítva ül a lovon. A helyes sportolói mentalitás az lenne, hogy a globalizált élsportban a lehetőséget kell meglátni: hajtani kell, aki tehetséges és szorgalmas, annak lesz más bajnokságban is lehetősége.
(Ez természetesen a klubhokira vonatkozik, a honosítást én se kedvelem.)
Ez viszont egy mentalitásbeli probléma, ha ez mint komoly érv merülhet fel valakiben. Az élsport globalizálódott, mindenhol vannak légiósok. Ha valaki ezt csak abból a szempontból nézi, hogy akkor őt itthon kiszorítják a légiósok, akkor eléggé fordítva ül a lovon. A helyes sportolói mentalitás az lenne, hogy a globalizált élsportban a lehetőséget kell meglátni: hajtani kell, aki tehetséges és szorgalmas, annak lesz más bajnokságban is lehetősége.
(Ez természetesen a klubhokira vonatkozik, a honosítást én se kedvelem.)
1885* 2022.06.05. 17:45:28
@promontor: a válogatottságról volt szó, légiósnak jönnek aztán honosítják ... szóval, van összefüggés.
"aki tehetséges és szorgalmas" persze, valamint megfelelő kapcsolati illetve anyagi tőkével rendelkeznek a kedves szülei.
"aki tehetséges és szorgalmas" persze, valamint megfelelő kapcsolati illetve anyagi tőkével rendelkeznek a kedves szülei.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2022.06.05. 17:57:01
@1885*: Szerintem különbséget kell tenni a honosítás, mint módszer és a honosított játékos között. Az előbbit elvi alapon nem nagyon szeretem, az utóbbiak viszont kiérdemelhetik a megbecsülésemet, ha érdemesnek bizonyulnak a címeres mez viselésére. És az nem kétséges, hogy a krakkói csapatnak voltak érdemes légiósai.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2022.06.05. 18:00:05
@1885*: Ami a "persze, valamint megfelelő kapcsolati illetve anyagi tőkével rendelkeznek a kedves szülei" kérdést illeti, egyetértek, sajnos ilyen sztorikat más sportágak környékéről is hallok.
Aztán csodálkozunk, hogy nem nagyon jutunk előre...
:-(
Aztán csodálkozunk, hogy nem nagyon jutunk előre...
:-(
1885* 2022.06.05. 18:14:38
@promontor: ja persze, nem sportágspecifikus. sőt lehet nem is hungaricum. Én már nem csodálkozom lassan semmin.
"ha érdemesnek bizonyulnak a címeres mez viselésére." igy van.
"ha érdemesnek bizonyulnak a címeres mez viselésére." igy van.
DominiKing 2022.06.06. 11:10:07
@essze: A horvátoknál a Zagreb esete volt ebből a szempontból meghatározó. Az pedig csak gyenge védekezés, hogy majd ezért a magyar fiatalok nem fognak hajtani. Ezért kell ezt szabályozni. Egy 30-40 fős válogatott keretben lenne 5-7 honosított, akkor ne mond már, hogy nem lenne helye a tehetséges magyaroknak!
Avval viszont egyetértek @promontor-ral, hogy ezt főképpen a, már bizonyítottaknak adnám meg lehetőségként. Sokat lehetne tanulni egy színvonalas, elit bajnokságban nevelkedett játékostól, akár az alapoktól is, de akár még mentálisan is.
Nagyobb számban kellene a magasabb kultúrájú hoki közeg felé nyitni, más területen is. Ezért gondolom azt hibának, hogy utánpótlás szinten sok esetben nem külföldi, tapasztaltabb szakemberek, hanem magyarok látnak el fontos szerepeket, csak azért mert magyar szinten kiváló játékosok voltak.
Ezek alapján én a honosítást a magyar hoki szempontjából egy hasznos, fejlődést elősegítő dolognak tartom.
Egyébként Dudáson kívül mondjatok egy, már honosított játékost, aki nem szolgált rá az efféle bizalomra és ártott a magyar hokinak, annak megítélésének.
Avval viszont egyetértek @promontor-ral, hogy ezt főképpen a, már bizonyítottaknak adnám meg lehetőségként. Sokat lehetne tanulni egy színvonalas, elit bajnokságban nevelkedett játékostól, akár az alapoktól is, de akár még mentálisan is.
Nagyobb számban kellene a magasabb kultúrájú hoki közeg felé nyitni, más területen is. Ezért gondolom azt hibának, hogy utánpótlás szinten sok esetben nem külföldi, tapasztaltabb szakemberek, hanem magyarok látnak el fontos szerepeket, csak azért mert magyar szinten kiváló játékosok voltak.
Ezek alapján én a honosítást a magyar hoki szempontjából egy hasznos, fejlődést elősegítő dolognak tartom.
Egyébként Dudáson kívül mondjatok egy, már honosított játékost, aki nem szolgált rá az efféle bizalomra és ártott a magyar hokinak, annak megítélésének.
essze 2022.06.06. 11:56:51
@DominiKing: Példa: Könczei-Banham (A csoport). Szabályozás: eredményért NEM honosítunk. Honosítás: rövidtávon eredményes, középtávon haszontalan, hosszútávon káros. A honosítottak többsége közvetlenül nem ártott, és nem használt.
essze 2022.06.06. 12:41:27
@essze: Csak foglalta a helyet.
1885* 2022.06.06. 15:57:13
@DominiKing: én nem mondom, hogy ártott, meg nem is tudom, hogy honosított vagy eleve kettős állampolgi volt, de pl. Scott Macaulay? Észre sem vettem amíg nem kapott különdíjat :D Ha nagyon akarnánk biztos találnánk még olyat aki, ahogy essze írja "Csak foglalta a helyet." Az, hogy "közvetlenül nem ártott, és nem használt" az azért kevés, de lehet rosszul látom.
Dudas az ultraszégyen kat. az biztos.
Dudas az ultraszégyen kat. az biztos.
Ashes to Ashes 2022.06.06. 20:52:47
"Nem gondolom, hogy meggyőzhetetlen lett volna a kormányzat, egyszerűen egy ilyen projektre a hatályos kormányrendeletben leírt kötelező folyamat időigénye jóval hosszabb, mint ami most rendelkezésre állt."
Izé, nem háromszoros (vagy akkor csak kétszeres) veszélyhelyzet volt, amikor bármit lehet iszonyú gyorsan eldönteni?
Izé, nem háromszoros (vagy akkor csak kétszeres) veszélyhelyzet volt, amikor bármit lehet iszonyú gyorsan eldönteni?
horivan 2022.06.07. 10:02:49
Mekkora bullshit. Ja új kormányzat nem vállal kötelezettséget. Csak 5,5 ezer milliárd forintos kötelezettséget vállalt be május elején Mészáros felé az autópálya koncesszióval. Csak évi 46 milliárd csak az Extraprofit azaz a nyereség 35 évre garantálva. (30% -os profitrátával) - és ez tényleges kiadás nem úgy, mint a hoki VB.
Kitalálta a főnök, hogy nem adunk kormánygaranciát. Ezt próbálják magyarázni, először jött a gazdasági helyzet, de aztán kiderült, hogy ez az egyetlen sportrendezvény, ami vastagon nyereséges már rendezői szinten is, és vannak sötétek, akik mindent bekajálnak.
Kitalálta a főnök, hogy nem adunk kormánygaranciát. Ezt próbálják magyarázni, először jött a gazdasági helyzet, de aztán kiderült, hogy ez az egyetlen sportrendezvény, ami vastagon nyereséges már rendezői szinten is, és vannak sötétek, akik mindent bekajálnak.
horivan 2022.06.07. 13:02:14
A másik kamu, hogy a magyar utánpótlás nincs olyan szinten, hogy garantálható legyen a 16 közötti megkapaszkodás a közeli jövőben (5 éves időtávban), még úgy se, hogy két fix TOP csapat ki van zárva. Ha visszajönnek még kisebb az esély, hogy be lehessen lőni, hogy 3-4 év múlva ott leszünk, vagy a Divízió 1 B-ben. (én 95% eséllyel belövöm, hogy nem leszünk ott.)
Pedig ez a belépő szint a rendezéshez!
Vagy csak nézők leszünk, mondjuk az se rossz,de az 7-tel több kazah- francia szintű meccs. Kevesebb eladott mez stb. Nincs meg a varázs.
Ha 88-94 korosztály kiöregszik, nagy lyuk lesz utánuk. (Sofron, Nagy Gergő, Magosi, Szirányi, Hetényi, Pozsgai 33-34 évesek, Hári 30, Vas Jankó 38 ) 2-5 év múlva még kevesebb top játékosunk lesz, aki meccset tud eldönteni. (Már most is lefelé mennek) Hol vannak a most 18-22 évesek, akik TOP felnőtt bajnokságokban játszanak már eredményesen, hogy kiszorítsák őket??? Többen közülük ennyi idősen ott voltak SHL-ben, AHL-ben, EBEL-ben. Már látszik, hogy a következő 1-2-3 évben sem lesz NHL draft várományos.
Utánpótlásban se tudunk a 2. vonalba megkapaszkodni, mit akarunk mi? Plusz még a korosztályokban se nevelünk 1-1 kiemelkedő játékost, nem úgy mint a más nemzetek a A csoport alján. Átlagos szintünk is gyenge, csak a divízió 1B tetején vagyunk. Soha nem nyertünk még meccset utánpótlásban magas szinten. (DIV1A-ban). A kettő ötvözete garantálja a DIV1A alját.
Szlovénok se tudtak megkapaszkodni, pedig ott NHL, KHL játékosok is vannak / voltak. Osztrákok jártak A csoportban is, itt is! +Vannak NHL-eseik.
Már látszódnia kellene a jeleknek, ha jönne számunkra, egy jó időszak.
Ez is hiú ábránd, vagy tudatos hazugság, ámítás. Ha véletlenül megkapaszkodunk most az A csoportban, az mák és nem tudatos utánpótlás nevelés. 5 évig nem lesz mákunk.
Ez egy vissza nem térő lehetőség lett volna, ami nagy lökést adott volna a hokinak, és ez elvették, elvette a Szent Istvánhoz mérhető államférfi!
Pedig ez a belépő szint a rendezéshez!
Vagy csak nézők leszünk, mondjuk az se rossz,de az 7-tel több kazah- francia szintű meccs. Kevesebb eladott mez stb. Nincs meg a varázs.
Ha 88-94 korosztály kiöregszik, nagy lyuk lesz utánuk. (Sofron, Nagy Gergő, Magosi, Szirányi, Hetényi, Pozsgai 33-34 évesek, Hári 30, Vas Jankó 38 ) 2-5 év múlva még kevesebb top játékosunk lesz, aki meccset tud eldönteni. (Már most is lefelé mennek) Hol vannak a most 18-22 évesek, akik TOP felnőtt bajnokságokban játszanak már eredményesen, hogy kiszorítsák őket??? Többen közülük ennyi idősen ott voltak SHL-ben, AHL-ben, EBEL-ben. Már látszik, hogy a következő 1-2-3 évben sem lesz NHL draft várományos.
Utánpótlásban se tudunk a 2. vonalba megkapaszkodni, mit akarunk mi? Plusz még a korosztályokban se nevelünk 1-1 kiemelkedő játékost, nem úgy mint a más nemzetek a A csoport alján. Átlagos szintünk is gyenge, csak a divízió 1B tetején vagyunk. Soha nem nyertünk még meccset utánpótlásban magas szinten. (DIV1A-ban). A kettő ötvözete garantálja a DIV1A alját.
Szlovénok se tudtak megkapaszkodni, pedig ott NHL, KHL játékosok is vannak / voltak. Osztrákok jártak A csoportban is, itt is! +Vannak NHL-eseik.
Már látszódnia kellene a jeleknek, ha jönne számunkra, egy jó időszak.
Ez is hiú ábránd, vagy tudatos hazugság, ámítás. Ha véletlenül megkapaszkodunk most az A csoportban, az mák és nem tudatos utánpótlás nevelés. 5 évig nem lesz mákunk.
Ez egy vissza nem térő lehetőség lett volna, ami nagy lökést adott volna a hokinak, és ez elvették, elvette a Szent Istvánhoz mérhető államférfi!
DominiKing 2022.06.07. 18:02:53
@horivan: Ebben bizony nagy igazság van. A vakon hívők kivételével senki nincs aki azt gondolná, hogy egy kormánygarancia visszavonásáról nem tud a főni. Pláne egy sport rendezvénnyel kapcsolatban. Ebben a kérdésben (is) egyedül döntött. Én sajnálom az MJSZ vezetését, amiért azt hitték, hogy nem lehet gond egy sporteseménnyel, mert orrba-szájba mentek nálunk az ehhez hasonlók. Pontosabban abban azért ez különbözött volna, hogy ez nem lenne veszteséges. Ez gondolom tovább erősítette az MJSZ vezetőket, hogy jelentkezni kell. Erről már magasabb kormányzati szereplők is tudhattak és volt aki nyilatkozott is ez ügyben. Az IIHF küldöttség már el is utazott hozzánk. Megtekintették az MVM dómot és ájuldoztak a látványtól. Ráadásul a parlamentben is jártak. Ezek után jöhetett a pofon mindenki számára, hogy megfelelési kényszertől fűtve (vagy a tokom se tudja miért) a legmagasabb beosztású, alacsony termetű, mégsem meri átvállalni az oroszoktól.
Evvel pedig elhalasztottunk egy soha vissza nem térő lehetőséget a MAGYAR jégkorong számára és jó néhány hazai vendéglátó esik el zsíros bevételektől. Anyagi és presztízs veszteség, csak, mert nálunk mindenben, egy ember akarata érvényesül, akár milliók ellenében is.
A legrosszabb arra gondolni, hogy ezzel mennyi "hokiszüzet" és új hokipalántát nyerhettünk volna meg. :-(
Evvel pedig elhalasztottunk egy soha vissza nem térő lehetőséget a MAGYAR jégkorong számára és jó néhány hazai vendéglátó esik el zsíros bevételektől. Anyagi és presztízs veszteség, csak, mert nálunk mindenben, egy ember akarata érvényesül, akár milliók ellenében is.
A legrosszabb arra gondolni, hogy ezzel mennyi "hokiszüzet" és új hokipalántát nyerhettünk volna meg. :-(
essze 2022.06.08. 00:10:40
@horivan: Ha nem tudunk saját erőből feljutni és bennmaradni, akkor nem is érdemeljük meg a rendezést.
horivan 2022.06.08. 01:33:54
@essze: Mindig van valami kifogás részedről. :-) Most saját erőből feljutottunk, az se volt jó a rendezésre.
Honosítás most volt a legcsekélyebb.
Amúgy meg téged már nem annyira érint a nagy hoki VB, azt írtad, hogy az oroszok miatt bojkottálod a VB-eket. Sajnálom, hogy együtt szomorkodtok majd jövőre Putyinnal.
Honosítás most volt a legcsekélyebb.
Amúgy meg téged már nem annyira érint a nagy hoki VB, azt írtad, hogy az oroszok miatt bojkottálod a VB-eket. Sajnálom, hogy együtt szomorkodtok majd jövőre Putyinnal.
essze 2022.06.08. 10:20:37
@horivan: A feljutás jó. A mostani rendezéssel kapcsolatos "kifogás"-okról nagyjából már írtam. A kevés honosítás is jó. Nem figyeltél eléggé: azt írtam, hogy az idei VB-t.
horivan 2022.06.08. 12:30:58
@essze: Ez nem megérdemeljük vagy nem kérdés. Aki szereti hokit és elkötelezett a fejlesztése iránt az látja, hogy egy A csoportos Vb megkora lehetőség, marketing szempontból is, úgy, hogy nemzet gazdaságilag sem fáj. Alig van már gyerek, teperni kell értük.
Ez win-win lenne.
Szerintem sem fogunk pályázni, mert az elkövetkező időszakban nem tudunk megkapaszkodni az A csoportban. Az olaszok nagyban fognak honosítani a hazai olimpia és az Ebel miatt. Szerintem a britek is ezt csinálják, így esélytelenek vagyunk. Egyszerűen nincs olyan csapat, akit ki tudunk szorítani onnan. Ne legyen igazam, és tudjunk pályázni!
Egy év alatt, akkor feldolgozod az oroszok kizárását, és nagy duzzogva megnézed, értem.
Ez win-win lenne.
Szerintem sem fogunk pályázni, mert az elkövetkező időszakban nem tudunk megkapaszkodni az A csoportban. Az olaszok nagyban fognak honosítani a hazai olimpia és az Ebel miatt. Szerintem a britek is ezt csinálják, így esélytelenek vagyunk. Egyszerűen nincs olyan csapat, akit ki tudunk szorítani onnan. Ne legyen igazam, és tudjunk pályázni!
Egy év alatt, akkor feldolgozod az oroszok kizárását, és nagy duzzogva megnézed, értem.
essze 2022.06.08. 21:34:10
@horivan: Nem érted. Majd eldöntöm.