AZ MJSZ NEM KAPJA MEG A KORMÁNYGARANCIÁT A VB-RENDEZÉSHEZ
2022.05.24. 08:25: kutyatej73
136 komment
Címkék: vb
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr4917838975
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
szmakarov 2022.05.24. 17:08:53
@MeLa: A szlovén sajtó az egyetlen reményem, hogy ott talán vmi kiderül, miért is alakult így. Mondjuk vigasztalni már nem fog.
MeLa · http://www.heliforce.hu 2022.05.24. 17:10:30
@szmakarov: egyszerű, az IIHF ragaszkodott a garanciához, így aztán MJSZ visszavonta a kandidálást.
essze 2022.05.24. 17:20:37
@DominiKing: Megsértődtél? Mire is? Olvasd vissza a saját hozzászólásaid, meg az enyémeket. Ugyanez vonatkozik az érvek hiányára is. De egye fene, még egyszer. Nem tudom, hogy pontosan milyen érvek szólnak a garancia mellett, illetve ellene. Csak itt a kommentfalon megjelent jó pár. Hogy melyik tény, és melyik konteó, az is egy jó kérdés. Így azt sem tudom, hogy jó-e a döntés. Úgyhogy nem örülök, de nem tartom tragédiának sem. Hogy vissza nem térő lehetőség? Nem látok a jövőbe. Te sem. Csak úgy érzem, kezdünk hasonlítani az öreg halász feleségére.
Üdv Néked!
essze
Üdv Néked!
essze
szmakarov 2022.05.24. 17:21:10
@MeLa: Nem ez a fő kérdés, hanem, hogy miért nem lett garancia?
MeLa · http://www.heliforce.hu 2022.05.24. 17:23:03
@szmakarov: jah, vagy úgy... Szerintem az soha nem fog kiderülni. Vaank/lesznek teóriák, de sajnos mind1, a lényeg, hogy jövőre finn-lett VB lesz.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2022.05.24. 18:10:19
Nyilván csak találgatunk, de az biztos, hogy ez a sztori így egy nagy blamázs, amivel nagyon erősen leégettük magunkat.
Az, hogy a szövetség ment bele úgy, hogy majdcsak megkapja a garanciát a sportrajongó kormánytól a végén, vagy a kormány csalta lépre a szövetséget, azt nem tudom, biztosan nem is fogjuk tudni, de az biztos, hogy a jk felmenőjét annak, akinek ezt "köszönhetjük".
Ami a végső döntés okait illeti, erősen kétlem, hogy bárki tudna számomra elfogadható magyarázatot adni erre egy olyan kormány esetében, amelyik számtalan sportrendezvényt vállalt be az elmúlt időszakban sokkal nagyobb költséggel, sokkal "biztosabb" negatív mérleggel, semmivel sem szilárdabb gazdasági állapotban.
Az, hogy a szövetség ment bele úgy, hogy majdcsak megkapja a garanciát a sportrajongó kormánytól a végén, vagy a kormány csalta lépre a szövetséget, azt nem tudom, biztosan nem is fogjuk tudni, de az biztos, hogy a jk felmenőjét annak, akinek ezt "köszönhetjük".
Ami a végső döntés okait illeti, erősen kétlem, hogy bárki tudna számomra elfogadható magyarázatot adni erre egy olyan kormány esetében, amelyik számtalan sportrendezvényt vállalt be az elmúlt időszakban sokkal nagyobb költséggel, sokkal "biztosabb" negatív mérleggel, semmivel sem szilárdabb gazdasági állapotban.
rikkitikki 2022.05.24. 18:15:04
@szmakarov: "Jók" a hozzászólások a cikk alatt a sportszerető és a hokis társadalommal szolidáris Nemzeti Sport olvasóktól:
"A jéghoki hazánkban a kutyát sem érdekli. Az MVM Dome csak katonák és közmunkások kirendelésével telt volna meg. Kár volt egyáltalán pályázni."
"Nagyon sajnálom, de talán jelenleg nem baj ha a talán legenergiaigényesebb csapatsportot nem rendezzük meg."
Legenergiaigényesbb csapatsport ja. Te meg még a titokzoknit is kínából rendeled a SHEIN-on, mert ott 200 Ft-al olcsóbb párja.
"A jéghoki hazánkban a kutyát sem érdekli. Az MVM Dome csak katonák és közmunkások kirendelésével telt volna meg. Kár volt egyáltalán pályázni."
"Nagyon sajnálom, de talán jelenleg nem baj ha a talán legenergiaigényesebb csapatsportot nem rendezzük meg."
Legenergiaigényesbb csapatsport ja. Te meg még a titokzoknit is kínából rendeled a SHEIN-on, mert ott 200 Ft-al olcsóbb párja.
DominiKing 2022.05.24. 18:39:41
@rikkitikki: Borzasztó és ide is beszivárog. MAGYAR hokit szerető ezt a döntést csak elítélheti, kivéve, ha vak, a politikai elkötelezettségétől.
DominiKing 2022.05.24. 18:45:54
@promontor: Az utolsó bekezdésed nagyon igaz.
@essze: Ezt kellene neked is felfogni! Nem kell hozzá csak józan ész. De a szemellenződ miatt te sosem fogsz szembe menni semmilyen káros döntéssel, amit a nagyvezíred hoz. Erre bizonyíték a majdnem szóról szóra megegyező "véleményed" a mostanában az NSO-n megjelenő bértollnokok hsz-eivel. Még egyszer mondom, szégyelld magad, mert megtagadtad a kedvenc sportodat egy elvtelen, logikátlan és a sportágra nézve destruktív döntéssel szemben.
Egyébként megsérteni maximum késsel tudnál.
@essze: Ezt kellene neked is felfogni! Nem kell hozzá csak józan ész. De a szemellenződ miatt te sosem fogsz szembe menni semmilyen káros döntéssel, amit a nagyvezíred hoz. Erre bizonyíték a majdnem szóról szóra megegyező "véleményed" a mostanában az NSO-n megjelenő bértollnokok hsz-eivel. Még egyszer mondom, szégyelld magad, mert megtagadtad a kedvenc sportodat egy elvtelen, logikátlan és a sportágra nézve destruktív döntéssel szemben.
Egyébként megsérteni maximum késsel tudnál.
rikkitikki 2022.05.24. 19:02:20
@DominiKing: Egyetértek. Ha ez nem ütött szíven valakit közülünk - politikai nézeteitől függetlenül - akkor ott megkérdezem: milyen hokis szív dobog?
essze 2022.05.24. 20:01:49
@promontor: Február végén kicsit változott a helyzet.
essze 2022.05.24. 20:03:59
@rikkitikki: Válaszolj nekik.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2022.05.24. 20:10:39
@essze: Persze, nyilván. A lettek meg a finnek a hülyék, hogy nem vették ezt észre.
essze 2022.05.24. 20:37:38
@DominiKing: Nem olvasom az NSO-t. Ahová szerinted bértollnokok írnak. A tiedtől eltérő vélemény pedig csak idézőjeles lehet. Ezek alapján a szemellenző rajtad van.
essze 2022.05.24. 20:39:45
@promontor: Észrevették. De ők tényleg rutinból lenyomnak egy VB-rendezést.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2022.05.24. 20:52:33
@essze: Ööö, a kormány azért nem ad pénzt szerinted, mert nekünk nincs rutinunk vb rendezésben?
Egyébként is bullshit, amit mondasz, mert azok a világversenyek, amiket bevállaltunk és megrendeztünk, bőven eléggé rutinossá tesznek minket rendezőként.
Egyébként is bullshit, amit mondasz, mert azok a világversenyek, amiket bevállaltunk és megrendeztünk, bőven eléggé rutinossá tesznek minket rendezőként.
essze 2022.05.24. 21:05:14
@promontor: Jégkorong VB-t még nem rendeztünk. Attól, hogy ahhoz is víz kell, mint az úszáshoz, még nem biztos, hogy mindkettőt jól csinálnánk. Ha több időnk lenne... De nincs.
korxi 2022.05.24. 21:22:15
@essze: Hogy jégkorong VB-t még nem rendeztünk, ezt érvnek szántad?
DominiKing 2022.05.24. 21:25:04
@essze: Egyre nevetségesebb ahogy próbálod védeni a "mundér" becsületét, a kedvenc sportoddal szemben. Csak sajnálni tudom, hogy a szemeden lévő hályog miatt deficites az igazság érzeted.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2022.05.24. 21:43:48
@essze: Tehát azt akarod mondani, hogy a kormány azért nem ad pénzt, mert szerinte egy év nem elég arra, hogy rendes jeget csináljunk az MVM Dome-ban?
Mindezt úgy, hogy januárban még büszkén állították, hogy jégkorong esemény lebonyolítására is alkalmas: mvm.hu/hu-HU/Media/MediaTartalmak/Hirek/20220104_Mvm_Dome
Ja megvan, január után jött a február, gondolom amiatt nem vagyunk erre képesek, ami februárban történt, mert arra is hivatkoztál. Heuréka, hát tényleg.
Mindezt úgy, hogy januárban még büszkén állították, hogy jégkorong esemény lebonyolítására is alkalmas: mvm.hu/hu-HU/Media/MediaTartalmak/Hirek/20220104_Mvm_Dome
Ja megvan, január után jött a február, gondolom amiatt nem vagyunk erre képesek, ami februárban történt, mert arra is hivatkoztál. Heuréka, hát tényleg.
essze 2022.05.24. 21:46:27
@korxi: Igen.
essze 2022.05.24. 21:49:54
@lbsz: Azannya! Tehát ha nem rendezünk adduramistenderögtön VB-t, abba belepusztul a magyar jégkorong? Ezt átgondolhatnád még egyszer.
essze 2022.05.24. 22:08:08
@promontor: Hogy a kormány miért nem ad pénzt, azt kérdezd meg tőlük. Hoppá, nem is kell, hogy adjon, elvégre biztos nyereséges lenne a rendezés. (Jó, én is erre tippelnék, bár ez csak tipp.) Egy kupadöntő, vagy akár egy BL-meccs is jégkorong-esemény. De még ilyet sem tartottak ott. Volt már egyáltalán jég abban a csarnokban? A Papp László is elvileg alkalmas, már volt is ott B-csoportos VB, - csapnivaló jéggel. Valami oka csak van, hogy az A-VB-k előtt több éves felkészülés van normál esetben. Szóval lehet 19-re lapot húzni, nem is ítélem el aki megpróbálja, - de azt sem aki nem.
DominiKing 2022.05.24. 22:13:58
@essze: A vak imádatodban elvesztetted a józan eszedet is? Megkérdőjelezed, hogy ez a döntés nem a kedvenc sportágunkat érinti negatívan? Talán még használ is neki, mi?
Kezdesz szánalmas lenni. Hidd meg, most nem személyeskedem, tényt állapítottam meg.
Kezdesz szánalmas lenni. Hidd meg, most nem személyeskedem, tényt állapítottam meg.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2022.05.24. 22:27:44
@essze: Én ugyan egy szóval sem állítottam, hogy biztos nyereséges lenne, de van egy nagy előnye mondjuk az atlétikai vb-vel szemben: nem kell hozzá új csarnok. Azaz a beruházási költség minimális, "csak" a szervezés költsége lenne, ami persze szintén nem két filler, de azért ez a tény a kiadási oldalt erősen korlátok között tartja.
Ami a jeget illeti, arról magam is írtam korábban, hogy a Papp Lászlós "referencia" gyenge pontja a magyar pályázatnak, de ugye az MVM Dome nem a Papp László, elvileg a legkorszerűbb technológiákat használták (hacsak nem hazudott valaki...). Egy év alatt pedig bőven lehet próbatornákat oda szervezni, nyilván belefér a Dome naptárába. Mert azt ugye Te se gondolod komolyan, hogy a jég miatt adják ki sok évre előre a vb-k rendezési jogát?
Ami a jeget illeti, arról magam is írtam korábban, hogy a Papp Lászlós "referencia" gyenge pontja a magyar pályázatnak, de ugye az MVM Dome nem a Papp László, elvileg a legkorszerűbb technológiákat használták (hacsak nem hazudott valaki...). Egy év alatt pedig bőven lehet próbatornákat oda szervezni, nyilván belefér a Dome naptárába. Mert azt ugye Te se gondolod komolyan, hogy a jég miatt adják ki sok évre előre a vb-k rendezési jogát?
essze 2022.05.24. 22:28:44
@DominiKing: Olvasd el, amit lbsz írt, olvasd el, amit válaszoltam. Ha ezek után is ugyanúgy értelmezed a leírtakat, ahogy a kommentedben van, akkor iratkozz be egy szövegértés-tanfolyamra.
manga2 2022.05.24. 22:46:51
Asztaaaaaaaa he!
Látszik egyesek nem állnak a realitás talaján, ebben az esteben sem! Amatőrként és ovodásként reagálnak egyes "úgymond hoki szagértők", belemagyarázzák a politikát, Orbánt, az oroszokat és Jézust is ha kell egy olyan dologba amibe igazából nem látnak bele!!
De mint egy jóvénasszony pletykát azért kitalálnak, jobb híján!
Ki hozta le, hogy Mo. szervezni akar A csoportos VB-t? Talán a miniszterelnök, vagy a teljesen amatőr MJSZ??
Kb úgy történhetett, hogy az elébb említett szervezet, egy kamú A csoportos feljutás után, hirtelen megálmodta zéró forinttal a zsebében, hogy milyen jóvolna rendezőként villogni (ahol amúgy mindenki szarrá vágná az "aranycsapatot") !!!
Persze ez a szervezet, még a saját bajnokságát is amatőrként szervezi, lásd MKupa, play off választás, Tv közvetítések, stb.
És ezek az amatőrök, akik hamarébb kukorékoltak mint tojtak, most hülledeznek, hogy nincs garancia..
Kérdem én a mai zavaros világba épp eszű ember kine gondolná meg kétszer, hogy mire költ?
A bukta nem az lenne, hogy egy kise gondolt pályázathoz neved adod, hanem az, hogy vissza lépsz egy bevállalt átgondolt pályázattól.
Na erre mi a válaszod DOMOKOS???
Látszik egyesek nem állnak a realitás talaján, ebben az esteben sem! Amatőrként és ovodásként reagálnak egyes "úgymond hoki szagértők", belemagyarázzák a politikát, Orbánt, az oroszokat és Jézust is ha kell egy olyan dologba amibe igazából nem látnak bele!!
De mint egy jóvénasszony pletykát azért kitalálnak, jobb híján!
Ki hozta le, hogy Mo. szervezni akar A csoportos VB-t? Talán a miniszterelnök, vagy a teljesen amatőr MJSZ??
Kb úgy történhetett, hogy az elébb említett szervezet, egy kamú A csoportos feljutás után, hirtelen megálmodta zéró forinttal a zsebében, hogy milyen jóvolna rendezőként villogni (ahol amúgy mindenki szarrá vágná az "aranycsapatot") !!!
Persze ez a szervezet, még a saját bajnokságát is amatőrként szervezi, lásd MKupa, play off választás, Tv közvetítések, stb.
És ezek az amatőrök, akik hamarébb kukorékoltak mint tojtak, most hülledeznek, hogy nincs garancia..
Kérdem én a mai zavaros világba épp eszű ember kine gondolná meg kétszer, hogy mire költ?
A bukta nem az lenne, hogy egy kise gondolt pályázathoz neved adod, hanem az, hogy vissza lépsz egy bevállalt átgondolt pályázattól.
Na erre mi a válaszod DOMOKOS???
essze 2022.05.24. 22:52:22
@promontor: DominiKing írta, hogy mindenhol nyereséges volt. Elhiszem neki. Viszont asszem harmadszor kérdezem: Volt már egyáltalán jég abban a csarnokban? Az elvileg legkorszerűbb puding próbája is az evés. Hogy belefér-e a Dome naptárába azt sem tudom. Tegyük fel, hogy igen. Ha a próbatornák során kiderül, hogy az elvileg jó jég a gyakorlatban mégse annyira, akkor? Kevesebb, mint egy év alatt mit csinálunk? Ezért írtam, hogy 19-re lap.
Nem tudom miért adják ki évekre előre. Azt gondolom, hogy nem véletlenül. Tehát. Ha lenne mögöttünk (nem előttünk) néhány próbatorna, amit kiderült, hogy a jég szuper a rendezés pedig flottul megy, akkor hajrá. De így nagyon cinkes lett volna a dolog. Mindegy, ez a vonat elment.
Nem tudom miért adják ki évekre előre. Azt gondolom, hogy nem véletlenül. Tehát. Ha lenne mögöttünk (nem előttünk) néhány próbatorna, amit kiderült, hogy a jég szuper a rendezés pedig flottul megy, akkor hajrá. De így nagyon cinkes lett volna a dolog. Mindegy, ez a vonat elment.
DominiKing 2022.05.24. 22:56:41
@essze: Elolvastam. @lbsz: kicsit másképpen fogalmazta meg amit én is érzek, de teljesen jogos amit ír. Ez egy nagyon negatív történet a kedvenc sportunk ellen. Nézd a hokink érdekét. Ebből az aspektusból nincs olyan érv, amivel ezt a döntést józannak lehetne nevezni. Ezt lehet egy kis senkiházi hozta, aki magfelelési kényszerben szenved és nincs is semmi köze a nagy politikához. Az álláspontod védhetetlen, mert ez hosszútávú káros hatást is hordozhat a későbbi esetleges pályázatunkra nézve, egyáltalán a magyar hoki megítélésére.
Nem vagy te ám mindig ennyire fafejű, csak próbálj meg politika mentesen gondolkodni. Párszor sikerült már neked.
Nem vagy te ám mindig ennyire fafejű, csak próbálj meg politika mentesen gondolkodni. Párszor sikerült már neked.
essze 2022.05.24. 23:29:02
@DominiKing: Mondom: nem tudom, hogy jó döntést hoztunk-e. Viszont - bocs, de Veled ellentétben - abban se vagyok biztos, hogy rosszat. Nagyon nem. Hogy egy rohamtempóban legyártott pályázatra meg nem adott garancia később milyen hatást kelt? Fene tudja. De a döntés ettől függetlenül jó vagy rossz. A politikát meg nem én hoztam fel. Ámbár létezik sportpolitika is. Az viszont nekem végképp kínai.
Az utolsó mondatot viszont kikkérem magamnak! Most is szálka ment az ujjamba.
Az utolsó mondatot viszont kikkérem magamnak! Most is szálka ment az ujjamba.
DominiKing 2022.05.24. 23:30:31
@manga2: Na itt vagy te nagyokos. Jöttél megint "gilicselni"? Tudod mit? Most válaszolok neked, mert a stílusod most legalább nem vulgáris (lehet szótárazni).
Te szereted egyáltalán a magyar hokit? Mert, ha igen ilyen negatív módon nem beszélhetnél róla. Első sorban nem az a lényeg, hogy ott milyen eredménnyel végzünk, hanem már az nagy dolog, hogy ott lehetünk. A rendezésre pedig esélyünk sem lett volna, ha a két orosz csapatot ki nem zárják, mert csak biztos "A" csoportos rendezhet. Ezért mondom, hogy ez egy vissza nem térő alkalom. Te csak szavazol ide, de nem viseled a következményeit, hogy nálunk csak az történhet amit egy ember akar, de biztos van erről tudomásod. Azt gondolod, hogy az IIHF küldöttség úgy volt a magyar parlamentben, hogy arról nem tudott a magyar kormány? Süt belőled (is) a vak imádat, ami miatt nem is akarsz a dolgok mögé nézni és mindent elhiszel egy bizonyos forrásból.
Nincs pénz? A vészhelyzet alatt is a kormány napi több száz milliót költ sportra, persze ebben a foci jár az élen. Te is tudhatod, hogy mennyi közpénz megy el ettől sokkal feleslegesebb dolgokra, és az összeg nagysága sem indokolja ezt a döntést. Ha máshol nyereséges nálunk miért nem lenne az? Olvasod te az én hszeimet vagy csak egyeseket? Már írtam ez csak GARANCIA lenne, ezt pedig nyereségesség esetén nem kellene a büdzséből elvenni. Egyébként is ettől sokkal nagyobb nagyságrendű, veszteséges versenyeket is bevállaltunk.
Na erre mi a válaszod NAGYOKOS???
Te szereted egyáltalán a magyar hokit? Mert, ha igen ilyen negatív módon nem beszélhetnél róla. Első sorban nem az a lényeg, hogy ott milyen eredménnyel végzünk, hanem már az nagy dolog, hogy ott lehetünk. A rendezésre pedig esélyünk sem lett volna, ha a két orosz csapatot ki nem zárják, mert csak biztos "A" csoportos rendezhet. Ezért mondom, hogy ez egy vissza nem térő alkalom. Te csak szavazol ide, de nem viseled a következményeit, hogy nálunk csak az történhet amit egy ember akar, de biztos van erről tudomásod. Azt gondolod, hogy az IIHF küldöttség úgy volt a magyar parlamentben, hogy arról nem tudott a magyar kormány? Süt belőled (is) a vak imádat, ami miatt nem is akarsz a dolgok mögé nézni és mindent elhiszel egy bizonyos forrásból.
Nincs pénz? A vészhelyzet alatt is a kormány napi több száz milliót költ sportra, persze ebben a foci jár az élen. Te is tudhatod, hogy mennyi közpénz megy el ettől sokkal feleslegesebb dolgokra, és az összeg nagysága sem indokolja ezt a döntést. Ha máshol nyereséges nálunk miért nem lenne az? Olvasod te az én hszeimet vagy csak egyeseket? Már írtam ez csak GARANCIA lenne, ezt pedig nyereségesség esetén nem kellene a büdzséből elvenni. Egyébként is ettől sokkal nagyobb nagyságrendű, veszteséges versenyeket is bevállaltunk.
Na erre mi a válaszod NAGYOKOS???
Lazlee 2022.05.25. 07:17:28
@lbsz: azért ne felejtsük ki a tényt, hogy ennyi hozzászólást 5 ember hozott össze :D
Főleg egy nagyra nőtt gyerek, aki meg van sértődve, hogy vkinek más a véleménye, pedig sztem nagyon sok igazság van benne. Csak hát megsértve érzi magát, hogy a tv-ben nem Budapestről fogják adni a meccset.
Igazából ennyi, elhitték sokan, hogy még A vb-t is rendezünk egy bemákolt feljutás után, (oké, a helyzet volt bemákolt, azzal élni kellett) de már kint helyben mondták felsőbb szintről, hogy nem sok minden szól mellettünk (konkrétan egy, a székek száma a Domeban)
Szerintem mindenki kezdjen el spórolni. Még akár jégkorong vbre is eljuthat belőle, ha épp nem kenyérre kell, vagy WC papírra. És ugyan ezt írhatnám, ha itthon lenne a vb, mert csak a magyar meccsekre akkor is elmenne félhavi guba, aztán akkor inkább TV-n nézi az ember, főleg, ha be se lehet menni.
Főleg egy nagyra nőtt gyerek, aki meg van sértődve, hogy vkinek más a véleménye, pedig sztem nagyon sok igazság van benne. Csak hát megsértve érzi magát, hogy a tv-ben nem Budapestről fogják adni a meccset.
Igazából ennyi, elhitték sokan, hogy még A vb-t is rendezünk egy bemákolt feljutás után, (oké, a helyzet volt bemákolt, azzal élni kellett) de már kint helyben mondták felsőbb szintről, hogy nem sok minden szól mellettünk (konkrétan egy, a székek száma a Domeban)
Szerintem mindenki kezdjen el spórolni. Még akár jégkorong vbre is eljuthat belőle, ha épp nem kenyérre kell, vagy WC papírra. És ugyan ezt írhatnám, ha itthon lenne a vb, mert csak a magyar meccsekre akkor is elmenne félhavi guba, aztán akkor inkább TV-n nézi az ember, főleg, ha be se lehet menni.
rikkitikki 2022.05.25. 07:30:55
Még annyit a témához: a legrosszabb látnom az alig 12 éves, 6 éve jégkorongozó fiam csalódottságát.
Nagyon rossz üzenet ez a magyar hokinak, az utánpótlásnak. Például az, hogy állhatnak itt akárhogy a csillagok, te még akkor sem fogsz az elitben hazai pályán a hazai közönséged előtt játszani. Mindez egy olyan sportban, ahol amúgy sem egyszerű a helyzete egy gyereknek. Ha tovább akar lépni fejlődésben, sokszor több 100 kilométert ingázhat hetente, persze szülői segítséggel.
Szóval az ilyen üzenetek nem ezt a csak azért is elszántságot fogják bennük erősíteni szerintem.
Nagyon rossz üzenet ez a magyar hokinak, az utánpótlásnak. Például az, hogy állhatnak itt akárhogy a csillagok, te még akkor sem fogsz az elitben hazai pályán a hazai közönséged előtt játszani. Mindez egy olyan sportban, ahol amúgy sem egyszerű a helyzete egy gyereknek. Ha tovább akar lépni fejlődésben, sokszor több 100 kilométert ingázhat hetente, persze szülői segítséggel.
Szóval az ilyen üzenetek nem ezt a csak azért is elszántságot fogják bennük erősíteni szerintem.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2022.05.25. 09:11:16
@Lazlee: Ha a rendezést azért bukjuk el, mert az IIHF a finn-lett párosnak adja, akkor nyilván lett volna pár csalódott komment, de szerintem mindenki sokkal könnyebben elfogadja.
Azzal se lett volna senkinek semmi baja, ha egyáltalán nem pályázunk és esetleg pár hét múlva egy háttérinterjúban elmondják, hogy felmerült az ötlet, de a kormányzat nem adta meg a zöld jelzést ezért, azért vagy akármiért.
Azt nehéz lenyelni, hogy bejelentjük, megy a kampány ezerrel, vannak nehezen félreérthető jelei annak, hogy emögött van kormányzati támogatás, aztán hirterlen kiderül, hogy mégse. És egy olyan kormány lövi le a végén a kezdeményezést, amelyik egyébként deklaráltan "sportbuzi".
Az meg teljesen irreleváns, hogy bemákolt-e a feljutás, mert a vb elsősorban a sportszerető közönségnek szólt volna, nem a válogatott "jutalma" lett volna.
Azzal se lett volna senkinek semmi baja, ha egyáltalán nem pályázunk és esetleg pár hét múlva egy háttérinterjúban elmondják, hogy felmerült az ötlet, de a kormányzat nem adta meg a zöld jelzést ezért, azért vagy akármiért.
Azt nehéz lenyelni, hogy bejelentjük, megy a kampány ezerrel, vannak nehezen félreérthető jelei annak, hogy emögött van kormányzati támogatás, aztán hirterlen kiderül, hogy mégse. És egy olyan kormány lövi le a végén a kezdeményezést, amelyik egyébként deklaráltan "sportbuzi".
Az meg teljesen irreleváns, hogy bemákolt-e a feljutás, mert a vb elsősorban a sportszerető közönségnek szólt volna, nem a válogatott "jutalma" lett volna.
korxi 2022.05.25. 09:37:35
@essze: Köszi, csak biztos akrtam lenni abban, hogy tényleg ezt mondod.
Tehát hogy azért ne rendezzünk VB-t, mert még sosem rendeztünk.
Ennek alapján soha semmilyen VB-t sehol nem rendezhettek volna még, legalábbis nem szabadott volna, illetve minden VB-t csak olyan országnak szabadna megrendezni, ami már rendezett VB-t.
Ez nyilvánvalóan értelmetlen. Azért kérdeztem vissza, mert nem akartam teljesen értelmetlennek titulálni egy hozzászólást, hogy esetleg én értettem félre, de ezek szerint nem értettelek félre.
Tehát hogy azért ne rendezzünk VB-t, mert még sosem rendeztünk.
Ennek alapján soha semmilyen VB-t sehol nem rendezhettek volna még, legalábbis nem szabadott volna, illetve minden VB-t csak olyan országnak szabadna megrendezni, ami már rendezett VB-t.
Ez nyilvánvalóan értelmetlen. Azért kérdeztem vissza, mert nem akartam teljesen értelmetlennek titulálni egy hozzászólást, hogy esetleg én értettem félre, de ezek szerint nem értettelek félre.
Dallanan 2022.05.25. 09:51:45
@promontor: Egyetértek, számomra is ez a lényeg és tanulság, azzal a kiegészítéssel, hogy a sportág népszerűsítése is kapott volna egy újabb nagy lendületet, az ifjoncoknak (és minden jégkorongozó palántának) pedig plusz motiváció a jövőre nézve. A sportág fejlődése, megítélése szempontjából egy közép távon sem visszatérő lehetőséget szalasztottunk el igencsak elszomorító módon (legalábbis, ami a hírekben eljutott hozzánk).
horivan 2022.05.25. 10:17:08
@Lazlee:
Itt az gond, hogy gazdaságilag egy értelmetlen döntés volt nem kiadni a garanciát.
Kb. 10 -15 millió euro a rendezési költség. De a bevételek alapján várhatóan vastagon pozitív a hozadéka már a rendezésnek is.
Erre jön a vendégéjszakákon keletkező többletbevétel Budapesten a májusi szezonban. Ez is nagyrészt a NER-nél csapódik le. Itt lettek volna a teltházas fő meccsek pénzes turistákkal, a csoport meccsek felét meg Szlovénia vitt el, ahol jobban vannak kevésbé látogatott meccsek.
(Minek építünk kurva nagy csarnokot, ha nem használjuk ki – jégkorong VB-ért a gazdag transparens országok versengenek nem úgy kell vadászni a rendezőket, mint az atlétikánál és az úszó VB-nél, innen is látszik, hogy ez egy nyereséges biznisz.) – Csarnok ott fog állni üresen.
+ Jövőre műkorcsolya EB-t rendezünk elvileg itt. Tesztelni kellene a jeges eseményekre építés után, még él a garancia. Növeli a csarnok lehetőségeit.
Egyetlen kockázat a zártkapus VB, akkor a bevételi oldal kiesik.
2019-es szlovák szállodai foglalásokat vendégéjszakákat jelentősen megdobta a VB. Erre van rálátásom.
Onnan is látszódik, hogy az index cikk betalált az orosz vonal feszegetésével, hogy villámgyorsan leszedték, és elsüllyesztették alsóbb részekre.
Utána elkezdték mosdatni a szart a nso-n egy cikkben, hogy a kormányzat most más fontos dolgokkal foglalkozik, azért nem tud garanciát kiadni.
Ami szintén ordas kamu. Ma éjféltől egy tollvonással ki lehet adni egy ilyen kért garanciát.
Ha nincs / nem volt esély, akkor mit kockáztatott volna kormányzat?
Ha gazdaságilag ok, sport szempontból oke, akkor miért fúrták meg a pályázatot?
Itt az gond, hogy gazdaságilag egy értelmetlen döntés volt nem kiadni a garanciát.
Kb. 10 -15 millió euro a rendezési költség. De a bevételek alapján várhatóan vastagon pozitív a hozadéka már a rendezésnek is.
Erre jön a vendégéjszakákon keletkező többletbevétel Budapesten a májusi szezonban. Ez is nagyrészt a NER-nél csapódik le. Itt lettek volna a teltházas fő meccsek pénzes turistákkal, a csoport meccsek felét meg Szlovénia vitt el, ahol jobban vannak kevésbé látogatott meccsek.
(Minek építünk kurva nagy csarnokot, ha nem használjuk ki – jégkorong VB-ért a gazdag transparens országok versengenek nem úgy kell vadászni a rendezőket, mint az atlétikánál és az úszó VB-nél, innen is látszik, hogy ez egy nyereséges biznisz.) – Csarnok ott fog állni üresen.
+ Jövőre műkorcsolya EB-t rendezünk elvileg itt. Tesztelni kellene a jeges eseményekre építés után, még él a garancia. Növeli a csarnok lehetőségeit.
Egyetlen kockázat a zártkapus VB, akkor a bevételi oldal kiesik.
2019-es szlovák szállodai foglalásokat vendégéjszakákat jelentősen megdobta a VB. Erre van rálátásom.
Onnan is látszódik, hogy az index cikk betalált az orosz vonal feszegetésével, hogy villámgyorsan leszedték, és elsüllyesztették alsóbb részekre.
Utána elkezdték mosdatni a szart a nso-n egy cikkben, hogy a kormányzat most más fontos dolgokkal foglalkozik, azért nem tud garanciát kiadni.
Ami szintén ordas kamu. Ma éjféltől egy tollvonással ki lehet adni egy ilyen kért garanciát.
Ha nincs / nem volt esély, akkor mit kockáztatott volna kormányzat?
Ha gazdaságilag ok, sport szempontból oke, akkor miért fúrták meg a pályázatot?
horivan 2022.05.25. 10:26:39
A legjobb, hogy a jégkorongblog alternatív valóságában még mindig versenyben vagyunk rendezésért. Ott minden szép, minden jó, mindennel megvagyunk elégedve. Egy cikk sincs. Nagy a csend.
essze 2022.05.25. 10:31:54
@korxi: De, félreértettél. Azért ne rendezzünk VB-t MOST, mert még nem rendeztünk, ÉS a hátralévő egy év nagyon szűkösnek tűnik. Tehát. Ha már rendeztünk volna (finnek, lettek) vagy több évünk lenne (normál eset), akkor hadd szóljon. Így is lehetett volna próbálkozni, arra írtam, hogy 19-re lap. (A külső körülményektől most eltekintettem.)
horivan 2022.05.25. 10:56:16
@essze: Kérlek magyarázd el, hogy miben különbözik egy DIV1A meccsnap a nagy VB meccsnaptól, mert én nem látom. Én eddig csak TV-ben néztem a nagy VB-t, értem, hogy hosszabb a VB. De miben más a nagy VB? Mi az óriási truvaj, aminek a megismeréséhez több év kell? Tényleg kérdezem?
rikkitikki 2022.05.25. 11:55:57
@horivan: Erre én is kíváncsi lennék.
Személyes tapasztalat: Budapest 2019 I/a vs. Kassa 2020 elit - kettővel több hamburger / sör árus volt a szurkolói faluban + egy komolyabb fan-shop.
Nekem sokkal több különbség nem tűnt fel.
Személyes tapasztalat: Budapest 2019 I/a vs. Kassa 2020 elit - kettővel több hamburger / sör árus volt a szurkolói faluban + egy komolyabb fan-shop.
Nekem sokkal több különbség nem tűnt fel.
essze 2022.05.25. 11:57:38
@horivan: Nem tudom. De visszakérdezek: Ha nincs különbség, akkor miért a nagy VB az egyetlen, amit több évvel előre kiosztanak?
horivan 2022.05.25. 12:16:56
@essze: Szia, bocs de ez eléggé nyilvánvaló. A nagy VB az IIHF csúcseseménye innen van a bevétel. A többi divízió csak nyűg, azt max. nullszaldósra lehet kihozni a rendezőnek, ha a saját csapata ott játszik. A kutyát nem érdekelné a DIV1A Vb jövőre Magyarországon, ha nincs ott a magyar csapat. Vannak kiesők, és feljutók nem garantált a résztvevő.
A te elméleted szerint MVM-mel a DIV1A-ra sem pályázhatunk majd, mert ott is csak 1 év a felkészülés. Tehát soha nem lesz ott jégkorong esemény.
A te elméleted szerint MVM-mel a DIV1A-ra sem pályázhatunk majd, mert ott is csak 1 év a felkészülés. Tehát soha nem lesz ott jégkorong esemény.
korxi 2022.05.25. 12:39:59
@essze: Nem tudod, még ötlet szintjén sem, hogy ugyan miért kellene több év előkészület egy A csoportos VB-hez, azt viszont tudod hogy azért nem szabad rendezni, mert nincs több év rá?
DirkDiggler 2022.05.25. 12:45:56
@essze: őszintén, szerinted azért nem adott garanciát a kormány, mert esetleg nem lenne jó a jég? Mikor úgy vállalt be úszó VB-t, atlétikai VB-t, hogy még a csarnokok, stadionok sem készültek el?
DominiKing 2022.05.25. 12:46:37
@Lazlee: A féligazságokban mindig is jó voltál. Az az 5 ember az 14, tehát még fél sincs.
Szívesen vitatkoztam volna az ész érveiddel, de az nem volt.
Szívesen vitatkoztam volna az ész érveiddel, de az nem volt.
DirkDiggler 2022.05.25. 12:47:52
@DirkDiggler: Foci EB-t kihagytam
horivan 2022.05.25. 12:52:02
@DirkDiggler: Kézi EB, még szerelték, amikor elkezdődött.
DominiKing 2022.05.25. 13:04:08
@horivan: Ez tényleg érdekes, hogy még mostanáig sem foglalkoztak evvel a nagy jelentőségű hírrel. Pedig én pont azt szeretem bennük, hogy a kedvenc sportomra specializálódtak, és még a nagyvilág legkisebb jégkorong rezdüléseiről is beszámolnak.
DirkDiggler 2022.05.25. 13:09:09
@horivan: azt is kihagytam :)
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2022.05.25. 20:43:10
Egyrészt akkor reménykedjünk.
Másrészt az nem lepne meg, ha a 2,6 milliárd nem lenne tartható (kérdés eleve, hogy milyen forintárfolyam mellett kalkuláltak), de hogy a Zindex cikkben miért pont a vizes vb 107 milliárdja jutott eszükbe, azt fel nem foghatom, hiszen ott egy csomó építkezés volt, elsősorban a világ legrondább uszodáját is fel kellett húzni, itt meg ilyesmiről szó sincs.
Másrészt az nem lepne meg, ha a 2,6 milliárd nem lenne tartható (kérdés eleve, hogy milyen forintárfolyam mellett kalkuláltak), de hogy a Zindex cikkben miért pont a vizes vb 107 milliárdja jutott eszükbe, azt fel nem foghatom, hiszen ott egy csomó építkezés volt, elsősorban a világ legrondább uszodáját is fel kellett húzni, itt meg ilyesmiről szó sincs.
DominiKing 2022.05.25. 21:35:29
@promontor: Szólni kellene Lőrincnek, a 2,6 milliárdot összedobná 5 nap alatt.
essze 2022.05.25. 21:50:37
@horivan: Abban már van rutinunk. És az csak "nyűg".
essze 2022.05.25. 21:52:57
@korxi: Nincs megtiltva. Legfeljebb rizikós.
essze 2022.05.25. 21:54:00
@DirkDiggler: Hány évre előre?
manga2 2022.05.25. 22:14:07
Nos, akkor hős nyelvtantanarunk! Te elkúrtuk Feribanak kéné szólj inkább... Én még emlékszek a libsi hőskorban, mikor ezek az AstraZeneka-ból lóistállót csináltak egy évig kb! Akkor bezzeg nem építettek jégcsarnokot, inkább bezártak a lófejűek...S te ezt a kormányt ekézed, amelyik a Volánodnak pont most csarnokot épít...ügyes vagy mondhatom!
A magyar hokit nem ócsárolom, de nem is fényezem, mert ugyan most nincs mit, de be kellene lássátok egy páran, hogy sok sok munka kell még ahoz amiről vakon álmodoztok!
És jelen állás szerint zsákutca van sajnos, nem kell messzire menni csak a győri esetig!
Máskülönben míg adózok ugyanabba a kasszába mint te, semmi közöd, hogy hova és kire voksolok ÉS milyen véleményem van a köz dolgáról! CAPISCi Domenico kretini??
A magyar hokit nem ócsárolom, de nem is fényezem, mert ugyan most nincs mit, de be kellene lássátok egy páran, hogy sok sok munka kell még ahoz amiről vakon álmodoztok!
És jelen állás szerint zsákutca van sajnos, nem kell messzire menni csak a győri esetig!
Máskülönben míg adózok ugyanabba a kasszába mint te, semmi közöd, hogy hova és kire voksolok ÉS milyen véleményem van a köz dolgáról! CAPISCi Domenico kretini??
manga2 2022.05.25. 22:29:23
És íme a sok előre károgónak a válasz: Such György amatőrként csak saccolgat és előre bejelent híreket meggondolatlanul! Világos a világosabbnál a mai helyzetben nehéz előre tervezni, de biztos egy pár foteldrukkernek ez nem esik le! De az igen ,hogy mocskolódjon egy olyan kormányon amelyik eddig is kiállt a sport mellett, és elfelejtse a másik oldal pl Olimpia elgáncsoló tetteit...
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2022.05.25. 23:02:41
Sokat elárul az, hogy az elmúlt hetekben pörögtek csak ezen a szövinél, ennél azért összetettebb gazdasági, politikai történet ez. Azon se lennék meglepődve, ha kitalálnák, hogy mégsincs feljutó.
DominiKing 2022.05.25. 23:04:02
@manga2: Már megint sikerült bebizonyítanod, hogy butább vagy mint egy ötödikes, magyarul nem tudsz, a stílusod alpári, ezért a büdös bunkó megszólítás számodra dicséret.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2022.05.26. 08:24:34
@trollfeeder: Elég fura lett volna korábban pörögni ezen, amíg úgy volt, hogy Szentpéterváron lesz a vb.
DominiKing 2022.05.26. 11:06:57
@manga2: Te nagyon ...., nagyon vakon hívő. Már a madarak is csiripelik, hogy a legfelsőbb, (a személyi kultusz) szintjéről jött a letiltás. Tehát visszavonom, hogy egy megfelelési kényszerben szenvedő befolyással nem bíró, jelentéktelen alak túlbuzgósága miatt lett lemondva egy kifizetődő sport rendezvény. Az igenis, egy megfelelési kényszerben szenvedő, befolyással bíró, jelentős alak túlbuzgósága miatt volt.
(De nem biztos)
(De nem biztos)
DirkDiggler 2022.05.26. 11:22:13
@essze: viszont meg kellett építeni hozzá pl. a Puskást is, ami emlékeim szerint csak pár hónappal az EB előtt készült el,vagy ahogy horivan is említette a kézi EB alatt még szerelték a csarnokot. Mellesleg most meg beugrottunk úszó VB-t rendezni, amire csak pár hónap felkészülés maradt. Nem igazán látom be, hogy ez mivel másabb, mint a hoki VB, amire lenne 1 év felkészülni és akár a jéggondokat orvosolni (bár nem hiszem ,hogy lenne jéggond, mivel azzal harangozták be az MVM dómot, hogy hokimeccsek is probléma nélkül rendezhetőek benne). Ha ezek a hirtelen beugrások, meg ész nélkül bevállalások nem lettek volna a kormány részéről, akkor talán el is hinném, hogy szervezési óvatosságból nem vállalják a VB-t, de ezek után elég nehéz hinnem benne.
essze 2022.05.26. 12:05:24
@DirkDiggler: Lásd amit korxi-nak írtam.
horivan 2022.05.26. 12:49:53
A nagy érvek „kormányváltás volt”.
A sok suttyó leváltotta a jó kormányt, ami az elmúlt évszázad legsikeresebb tíz évet produkált és elhozta ezt a szart, ami mindent megfúr. Nem áll ki a sportért, és bepucsít Putyinnak. Maradnia kellett volna az előző kormánynak. :-(
A szlovénoknál nem most voltak választások ott biztos a régi kormány maradt. Ők össze tudták szedni a kormánygaranciát.
A sok suttyó leváltotta a jó kormányt, ami az elmúlt évszázad legsikeresebb tíz évet produkált és elhozta ezt a szart, ami mindent megfúr. Nem áll ki a sportért, és bepucsít Putyinnak. Maradnia kellett volna az előző kormánynak. :-(
A szlovénoknál nem most voltak választások ott biztos a régi kormány maradt. Ők össze tudták szedni a kormánygaranciát.
DominiKing 2022.05.26. 13:02:27
@essze: Ugyan olyan szánalmasan véded a védhetetlent, mint a kormányod és annak fanatikusai, pl. az NSO szócsövén keresztül. Ezt bizony nem akarták (akarta). Nem azért, mert nem lett volna idő, vagy pénz rá. Engem kurvár@ nem érdekel, hogy ezt most az oroszok vagy más indok miatt mondtuk le, de az biztos, hogy ezt csak egy ember nem akarta. Az utóbbi napok történései alapján, ezt minden józan gondolkodású ember így látja. És igenis @lbsz: jól írta, ez egy merénylet a kedvenc sportunk ellen. Mekkorát lehetett volna evvel kaszálni anyagilag és főleg erkölcsileg. A járulékos bevételekről már nem is beszélve. Mennyi mostani kis hokista mehetett volna autogramot kérni a kedvencétől, mennyien választották volna ezt a sportot egy hazai rendezést látva. De mindegy is, itt már sokkal jobban is megfogalmazták nálam, hogy mennyit veszítettünk evvel az érthetetlen döntéssel. De tuti, hogy visszaszáll rájuk és az elkövetkező években ez még pár ezerszer fel lesz hánytorgatva, és nem csak hokis berkeken belül.
Dallanan 2022.05.26. 13:10:18
Nézzük a jó oldalát. Szűk 3 hétig elhihettük, hogy van elvi esélyünk megrendezni egy A csoportos vb-t. Az MJSZ is megragadta a lehetőséget, kockáztattak vele és nem jött össze. Hogy mi van/volt a háttérben, az a végeredmény szempontjából lényegtelen. Óriási lehetőséget kapott volna a jégkorong sportágunk, ha mindenhol zöld utat kap.
1885* 2022.05.26. 18:28:47
Egyfelől természetesen vérzik a szívem. Kormányinfón Gulyás Gergely válaszolt ezzel kapcsolatos kérdésre. Azt gondolom, ha bevállalják azért lettek volna támadva, így, hogy nem azért. Pártsemlegesen, őszíntén, ha egyszemélyben nekem kellett volna döntenem, nem tudom mit döntöttem volna. Pedagógus, stb. béremelés vs. még egy sportra költött összeg, amit mindig ezerrel támad az ellenzék? Tényleg nem tudom.
DominiKing 2022.05.26. 18:38:28
Gondolom azt senki nem vonja kétségbe, hogy ez mekkora lehetőség lett volna a MAGYAR hoki számára. Azért az mindent elmond a jelenlegi helyzetre, hogy a JKB aki minden apró-cseprő hoki hírt közzé tesz, erről még egy mondatot sem adott ki. Teljesen rémisztő az is, hogy a hoki VB-t közvetítő csatorna és annak közvetítői nagyon sokat emlegették, egészen addig, amíg ki nem derült, hogy nincs kormánygarancia. Azóta egy hangot nem hallunk. Félelmetes belegondolni, vajon miért? Csak nem félnek valam(k)itől? :-(
szmakarov 2022.05.26. 19:29:48
@DominiKing: Én is ezen csodálkoztam. Elvileg egy szimpla hír, sajnos nem mi nyertük a rendezést, hanem a jóval esélyesebb finn-lett páros azt ennyi. Nem vettem figyelembe a hokira is ható undorító befolyást. Mert így azért elég egyértelmű, sőt árulkodó, hogy mi is van a háttérben. Gratulálok mindenkinek, aki ehhez asszisztált, szolgák tényleg nem érdemlik meg a 'nagy' vébét. Ez van.
essze 2022.05.26. 21:53:20
@DominiKing: Lásd 1885* hozzászólását.
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2022.05.26. 23:41:09
@promontor: Valóban ápr. 26-án jelentették be. Gondolom már lehetett sejteni, csak azt mégse mondhatták, hogy márciustól erre gyúrunk. Az amcsikat akkor tiltják majd ki, mikor jövő télen már nem lesz mivel fűteni?
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2022.05.27. 08:37:08
@trollfeeder: Igazából mondták, hiszen miután bejelentették május 8-án, egy-két interjúban elhangzott, hogy kb. egy hónappal azelőtt már készültek rá. Nyilván azután történt, hogy az IIHF-en belül már nyilvánvalóvá vált, hogy elveszik a rendezést az oroszoktól. Az, hogy ez március volt vagy április, az meg kb. mindegy.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2022.05.27. 08:59:47
@1885*: Mikor érdekelte a kormányt az ellenzék (vagy bárki más) kritikája? Akkor miért pont egy újabb fölényes választási győzelem után lenne szempont ez? Egyébként ahogy hallottam, pedagógus béremelés így se lesz még egy darabig.
Azzal semmi bajom, ha valaki magánemberként őszintén azt gondolja, hogy nem lett volna helyes bevállalni ezt a vb-t. Feltéve persze, ha az illető nemcsak azért teszi ezt, mert éppen ez fentről a direktíva, továbbá kellően konzekvens és némely korábbi, ennél sokkal többe kerülő vb-vállalásunk illetve látványsportköltésünk kapcsán is hasonlóan kritikus.
A bajom egyrészt azzal van, hogy ettől a kormánytól ez nem konzekvens döntés, lényegében szembe megy mindazzal, amit eddig csináltak. És az indoklás annyira hiteltelen, hogy nem csoda, hogy mindenféle találgatások vannak a "valódi" okokról.
Másrészt azzal - ezt persze már írtam - hogy akkor miért nem lehetett azonnal leállítani a szövetséget. És akkor nem csináltunk volna bohócot magunkból, továbbá nem ébresztünk hiú reményeket a sportszerető közvéleményben.
Azzal semmi bajom, ha valaki magánemberként őszintén azt gondolja, hogy nem lett volna helyes bevállalni ezt a vb-t. Feltéve persze, ha az illető nemcsak azért teszi ezt, mert éppen ez fentről a direktíva, továbbá kellően konzekvens és némely korábbi, ennél sokkal többe kerülő vb-vállalásunk illetve látványsportköltésünk kapcsán is hasonlóan kritikus.
A bajom egyrészt azzal van, hogy ettől a kormánytól ez nem konzekvens döntés, lényegében szembe megy mindazzal, amit eddig csináltak. És az indoklás annyira hiteltelen, hogy nem csoda, hogy mindenféle találgatások vannak a "valódi" okokról.
Másrészt azzal - ezt persze már írtam - hogy akkor miért nem lehetett azonnal leállítani a szövetséget. És akkor nem csináltunk volna bohócot magunkból, továbbá nem ébresztünk hiú reményeket a sportszerető közvéleményben.
1885* 2022.05.27. 09:18:43
@promontor: jól lecsesztél, csak szólok, nem én vagyok a miniszterelnök itt, inkognitóban.
Ebből a témából itt és most kiszálltam. Vitázzatok tovább nyugodtan.
Ebből a témából itt és most kiszálltam. Vitázzatok tovább nyugodtan.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2022.05.27. 09:22:28
@1885*: Teljesen félreértettél, nem csesztelek le, a kritika nem a személyednek szólt.
DominiKing 2022.05.27. 11:33:21
@1885*: Félre értetted @promontor-t. Sőt, pont azt mondja, hogy igazad van, az érveid is megállnák a helyét, ha ez a kormány részéről egy következetes cselekedet lenne. De eddig pont az ellenkezőjét tette.
A fene sem érti ezt a döntést, mert ez egyáltalán nem terhelte volna meg a büdzsét és anyagilag és főleg erkölcsileg is előre borítékolhatóan hatalmas hasznot hozott volna a sportágunknak és az országnak. Egy film jutott eszembe, ha valakinek kérdése lenne ez ügyben: Szóljatok a köpcösnek.
A fene sem érti ezt a döntést, mert ez egyáltalán nem terhelte volna meg a büdzsét és anyagilag és főleg erkölcsileg is előre borítékolhatóan hatalmas hasznot hozott volna a sportágunknak és az országnak. Egy film jutott eszembe, ha valakinek kérdése lenne ez ügyben: Szóljatok a köpcösnek.
horivan 2022.05.27. 13:03:12
@1885*: Nem tudom, hogy Gulyás Gergely melyik érve győzött meg. Tényleg érdekelne:
„annyira nehéz helyzetben van a kormány, hogy a hoki vb-re már nem jut forrás” -ez?
De hidd el, hogy itt nem költségvetési szempontok játszottak szerepet. Sőt a pozitív költségvetési szempontok ellenére nem adtak kormánygaranciát. Tehát konkrétan lemondtunk bevételekről!!
Ezért is kezdett kezdetben mindenki dolgozni a pályázaton, ezért volt meg a kormányzati támogatás kezdetben, mert gazdasági szempontból nagyon egyértelmű. Amíg Viktor nem mondott nemet, szerintem senkiben fel sem merült, hogy itt fog elbukni a történet.
@promontor: Gondolom korábban a kormányon belüli trónok harca miatt, most osszák ki a területeket, nem volt, aki megkérdezze, vagy az ő vélemény változott meg.
Készültek gondolom költség-haszon elemzések. Cash- Flow kimutatások. Ezek az adatok nyilván ott vannak a kormánygarancia előkészítési anyagában. De ezeket soha nem fogjuk megismerni. Nyilván a hokis társadalomnak nem érdeke kiélezni a kormánnyal a feszültséget. Le kell nyelnie a békát, mert különben kiesik a TAO-ból. Nem mindegy, hogy egy gyerek ingyen kezd el hokizni, vagy 100 ezres a beugró. Független sajtó esetleg a Szlovénoktól tudna infót kiszedni, de a hokinak jobb, ha elülnek a hullámok. NSO-n is gyorsan törlik a kommenteket, ha kikerülnek számok, tények.
Annyira marginális költségvetési szinten a rendezés kiadási hatása, hogy mérhetetlen.
Ráadásul Cash- Flow szinten nem is tudom, hogy van-e olyan pontja, amikor negatívba megy.
Ez azt jelenti, hogy amik kiadásként jelentkeznek, azt nagyjából kompenzálják a bevételek is. Kiadások is elnyújtva jelentkeznek, de társadalmilag jelentkeznek a nagyon jelentős bevételek is.
A csoportos VB-nek komoly merchandisingja van.
Szlovákiába Tesco-ban árulták VB termékeit. Például ha eladnak 10 000 mezt 20 000 forint+ ÁFA – az 54 000 000 ÁFA bevétel.
Minden terméknek elsődlegesen az ÁFA-ja befolyik a költségvetésbe, de egyéb módon is lecsapódik a bevétel a költségvetésben.
Jegybevételek áfája. (Jegybevételből gondolom az IIHF is nyúl) –
Csak a 4 főmeccs, hány külföldi szurkolót vonzhat?
Vannak a plusz vendégéjszakák, amelyek pótlólagos bevételt generálnak. Nem mindegy, hogy egy szálloda a májusi mellékszezonban 60 vagy 90%-os kihasználtsággal pörög.
De kiadási oldalon is van költségvetési oldalon pozitív hatás pl. ha egy hostes kislánynak fizetnek 30 000 ennek van járulék vonzata. Ő ezt a bevételt elkölti. Tehát a kiadás se megy mind a kukába.
Itt nincs 2 milliárdért ugrótorony, amelynek először fizetnek az alapozásáért 1 milliárdot, utána az elbontásáért 300 milliót a Duna mederben. Ez mind pár vágóképért, ebből a pénzből mennyi reklámidőt lehetett volna venni?
Nincs plusz lelátó, ott van 19 ezres csarnok. Ha VB referencia, esetleg NHL-t is el lehet közép Európába csábítani. Új hasznosítási lehetőségek nyílhatnak meg.
Nincs nagy beruházás, tehát nem tudnak elszállni a költségek. Szoft költségek meg kordában tarthatók. A jövő évi költségvetésből szerintem simán Mészáros Lőrinc / vagy Tiborcz vagy NER-es oligarcha teljesen értelmetlen soha meg nem térülő 1 szálloda beruházása több vissza nem térítendő kap, mint amennyiben az egész rendezés került volna. Az bármikor leállítható / visszavonható lenne, ha az számítana. Kisfaludy pályázatok között rengeteg ilyen van.
„annyira nehéz helyzetben van a kormány, hogy a hoki vb-re már nem jut forrás” -ez?
De hidd el, hogy itt nem költségvetési szempontok játszottak szerepet. Sőt a pozitív költségvetési szempontok ellenére nem adtak kormánygaranciát. Tehát konkrétan lemondtunk bevételekről!!
Ezért is kezdett kezdetben mindenki dolgozni a pályázaton, ezért volt meg a kormányzati támogatás kezdetben, mert gazdasági szempontból nagyon egyértelmű. Amíg Viktor nem mondott nemet, szerintem senkiben fel sem merült, hogy itt fog elbukni a történet.
@promontor: Gondolom korábban a kormányon belüli trónok harca miatt, most osszák ki a területeket, nem volt, aki megkérdezze, vagy az ő vélemény változott meg.
Készültek gondolom költség-haszon elemzések. Cash- Flow kimutatások. Ezek az adatok nyilván ott vannak a kormánygarancia előkészítési anyagában. De ezeket soha nem fogjuk megismerni. Nyilván a hokis társadalomnak nem érdeke kiélezni a kormánnyal a feszültséget. Le kell nyelnie a békát, mert különben kiesik a TAO-ból. Nem mindegy, hogy egy gyerek ingyen kezd el hokizni, vagy 100 ezres a beugró. Független sajtó esetleg a Szlovénoktól tudna infót kiszedni, de a hokinak jobb, ha elülnek a hullámok. NSO-n is gyorsan törlik a kommenteket, ha kikerülnek számok, tények.
Annyira marginális költségvetési szinten a rendezés kiadási hatása, hogy mérhetetlen.
Ráadásul Cash- Flow szinten nem is tudom, hogy van-e olyan pontja, amikor negatívba megy.
Ez azt jelenti, hogy amik kiadásként jelentkeznek, azt nagyjából kompenzálják a bevételek is. Kiadások is elnyújtva jelentkeznek, de társadalmilag jelentkeznek a nagyon jelentős bevételek is.
A csoportos VB-nek komoly merchandisingja van.
Szlovákiába Tesco-ban árulták VB termékeit. Például ha eladnak 10 000 mezt 20 000 forint+ ÁFA – az 54 000 000 ÁFA bevétel.
Minden terméknek elsődlegesen az ÁFA-ja befolyik a költségvetésbe, de egyéb módon is lecsapódik a bevétel a költségvetésben.
Jegybevételek áfája. (Jegybevételből gondolom az IIHF is nyúl) –
Csak a 4 főmeccs, hány külföldi szurkolót vonzhat?
Vannak a plusz vendégéjszakák, amelyek pótlólagos bevételt generálnak. Nem mindegy, hogy egy szálloda a májusi mellékszezonban 60 vagy 90%-os kihasználtsággal pörög.
De kiadási oldalon is van költségvetési oldalon pozitív hatás pl. ha egy hostes kislánynak fizetnek 30 000 ennek van járulék vonzata. Ő ezt a bevételt elkölti. Tehát a kiadás se megy mind a kukába.
Itt nincs 2 milliárdért ugrótorony, amelynek először fizetnek az alapozásáért 1 milliárdot, utána az elbontásáért 300 milliót a Duna mederben. Ez mind pár vágóképért, ebből a pénzből mennyi reklámidőt lehetett volna venni?
Nincs plusz lelátó, ott van 19 ezres csarnok. Ha VB referencia, esetleg NHL-t is el lehet közép Európába csábítani. Új hasznosítási lehetőségek nyílhatnak meg.
Nincs nagy beruházás, tehát nem tudnak elszállni a költségek. Szoft költségek meg kordában tarthatók. A jövő évi költségvetésből szerintem simán Mészáros Lőrinc / vagy Tiborcz vagy NER-es oligarcha teljesen értelmetlen soha meg nem térülő 1 szálloda beruházása több vissza nem térítendő kap, mint amennyiben az egész rendezés került volna. Az bármikor leállítható / visszavonható lenne, ha az számítana. Kisfaludy pályázatok között rengeteg ilyen van.
1885* 2022.05.28. 10:23:00
@promontor: @DominiKing: OK! Elnézést ha félreértettem.
Én szerettem volna, hogy legyen, mint anno a Rangerst is. A döntést nem értem. Politizáláshoz nincs kedvem. Utálom a focit.
És ebből a témából tényleg kiszálltam. :)
Én szerettem volna, hogy legyen, mint anno a Rangerst is. A döntést nem értem. Politizáláshoz nincs kedvem. Utálom a focit.
És ebből a témából tényleg kiszálltam. :)
essze 2022.05.28. 10:47:00
@promontor: @DominiKing: Ennek a kormánynak még semmilyen sporttémájú döntése nem volt, mivel éppen most alakult. Bár ez csak formai kifogás. Mondjuk a fürdőszoba tervezése idején én is elhajtanám, aki a nappapi sötétítőjének színéről akarna egyeztetni. De a lényeg az, hogy február végén eléggé megváltoztak a körülmények. Pontosabban nem csak megváltoztak, hanem azóta is változóban vannak. Nem tudni, meddig, nem tudni hogyan. Úgyhogy a piszkos anyagiakkal kapcsolatban leírtak, lehetnek helytállóak a múltra, de nagyon nem biztosak a jövőre nézve.
essze 2022.05.28. 10:50:31
@horivan: Lásd az előző kommentem.
DominiKing 2022.05.28. 14:06:29
@essze: Az egész ország tudja, mi itt a helyzet. Van aki hangoztatja, van aki letagadja. Te éppen homokba dugod a fejed, pedig tudod te nagyon, hogy kin múlik egy ilyen döntés mostanában. Nem is az a nagy baj, hogy vakon hiszel, hanem az, hogy a kedvenc "gyermekeddel" szemben is inkább őt választod.
Nem baj, majd 2999-ben kapunk egy VB rendezést.
:-(
Nem baj, majd 2999-ben kapunk egy VB rendezést.
:-(
essze 2022.05.28. 15:29:07
@DominiKing: Nem tudom, ki döntött, és első körben nem is érdekel. Az számít, hogy jó vagy rossz döntés volt. Szerinted, és többek szerint biztosan rossz. Én nem vagyok biztos benne. Sőt, hajlok rá, hogy jó döntés volt. Hogy miért, azt már írtam.
1885* 2022.05.28. 15:34:00
Basszus belegondoltam, bezzeg ha GYFMZP lenne most kormányon, kezüket-lábukat törték volna, hogy hoki VB-t rendezhessünk...
tudom azt ígértem kiszállok a témából, de hirtelen beugrott ez a gondolat, elnézést érte.
tudom azt ígértem kiszállok a témából, de hirtelen beugrott ez a gondolat, elnézést érte.
DominiKing 2022.05.28. 16:12:28
@1885*: Tudod az a baj, hogy a nagy többség csak GYF és OV relációban tud gondolkodni. Pedig ettől sokkal színesebb és okosabb a magyar polgár. De ez már politika, maradjunk a sportnál, amibe sokszor betolakszik a politika. :-)
essze 2022.05.28. 16:38:36
@1885*: Csatlakozom.
korxi 2022.05.29. 19:50:37
@essze: Ha OV támogatná az A csoportos VB rendezését, te is lelkesen támogatnád. Ha holnapután OV meggondolja magát, te is azonnal meggondolod magad, és azonnal az lesz a "véleményed" hogy VB-t kell rendezni. Ezt te is tudod.
Egy felnőtt embernek, akinek van emberi méltósága, soha nem szabad ennyire feltétel nélküli hívévé válnia semmilyen másik embernek. Ez alapvető része az emberi méltóságnak.
Egy felnőtt embernek, akinek van emberi méltósága, soha nem szabad ennyire feltétel nélküli hívévé válnia semmilyen másik embernek. Ez alapvető része az emberi méltóságnak.
essze 2022.05.29. 20:06:06
@korxi: Nincs ha. Nagymama, kerekek, villamos.
Lazlee 2022.05.29. 20:09:39
Gecc, emberi méltóságról papolnak idegen emberek egymásnak.
korxi 2022.05.30. 13:24:57
@Lazlee: Ez pont egy olyan tulajdonság, aminél az égvilágon semmit nem számít sem a konkrét személy, sem bizonyos konkrét személyek közötti ismeretség léte vagy nem léte, geccóóó
essze 2022.06.03. 18:53:34
@Lazlee: Nem egymásnak, hanem egy (kettő) másnak.
essze 2022.06.03. 18:57:17
@korxi: Úgy tűnik, Te is a látnokok közé tartozol, akik kétségek nélkül tudják, hogy másvalaki adott helyzetben mit gondolna.
Az utolsó 100 komment: