Friss topikok

Címkefelhő

Brassó (1233) Csíkszereda (1387) DAB (1198) ebel (2420) Erste Liga (4767) Extraliga (1178) Fehérvár (1657) felkészülés (2275) FTC (1484) Gyergyói HK (1006) khl (2189) légiósok (1681) Miskolc (1519) nhl (4941) nők (1343) playoff (1339) Titánok (1030) u18 (1111) utánpótlás (1363) UTE (1309) válogatott (2273) vb (2478) videó (2125) Összes címke

Elértük, amiért jöttünk

2022.05.09. 19:18: kutyatej73

Elértük, amiért jöttünk

15 komment

Címkék: videó vb

A bejegyzés trackback címe:

https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr7817827537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DominiKing 2022.05.09. 21:09:04

Egyedül Janika mondta ki a frankót.

1885* 2022.05.10. 07:16:30

@DominiKing: Így van! Nagy G. most arcoskodik az m4-en. Botrány a pali. :( Ó akar utat mutatni a fiataloknak! Na Grat!

Dallanan 2022.05.10. 07:56:08

Kb.az összes nyilatkozó mondataival lehet azonosulni.
Emlékszem amikor a felkészülési meccsek előtt és alatt még a kiesést is sokan lehetségesnek tartották és ez reális is volt, hiszen szoros a mezőny, a napi forma, egyéni teljesítmények billentik el a mérleg nyelvét. Emlékezzünk, hogy a britek is B-ből feljutva mentek rögtön tovább és a litvánok is bizonyították, hogy komoly csapatuk van. Ezek mellett pedig 3 győzelmet és 1 vereséget nem kell magyarázni. Szlovénia játszott a legjobban, még mindig nekik van a legjobb csapatuk, 2-3 évig még talán kitart náluk az "arany" generáció akik 14 éve szomorítanak minket, szóval lesz még pár mumus meccs, de a fiataljaik sem ügyetlenek.
Ahogy a felkészülési meccsen is látszott, ebben a játékrendszerben a kémia nem működött igazán, a vb-n is döcögött és nem is biztos, hogy a kvalitásainkhoz ez váló. A szememben a feljutásunk ebben a mezőnyben is szép eredmény. Franciáikkal, osztrákokkal jó eséllyel, sőt a mutatott játékot látva bizonyosan nem sikerült volna, de a körbeverések miatt ott is lehetett volna szerencsénk.
Potenciál van, jövőre egy hosszabb felkészülés, több gyakorló meccs mellett sokkal felkészültebb csapatunk lehet.

DominiKing 2022.05.10. 11:51:36

@Dallanan: Nincs is evvel semmi gond. A feljutásunk MEGÉRDEMELT! A srácok megdolgoztak érte és hozták is a kötelezőt. Tehát a kiesésnek esélye sem volt. Nem evvel van a baj. Avval, hogy nem látjuk be, ehhez a feljutáshoz a 12 harmadból elég volt 4 jó harmadot produkálni. Ez a mezőny kritikája is és azért mondom, hogy megérdemelt a feljutásunk, mert tudtunk élni a lehetőséggel. Dicséret ezért, de ne csapjuk már be magunkat ez néhol kurv@ gyenge volt. Miért zuhantunk össze egyik pillanatról a másikra, miért nem volt már megint valaki aki élre állt volna ilyenkor. Az ászaink miért mondtak csődöt? Milyen taktikát, milyen rendszerben próbáltunk játszani, mert egy meccs kivételével csak improvizáltunk. Miért kerültek be olyan csapatokból játékosok akik nem ütötték meg még az átlagot sem.
Ha most elkezdünk ünnepelni és becsapjuk magunkat, hogy itt minden rendben volt, jó úton haladunk, beérett a munkák gyümölcse, meg hasonló lózungok, akkor ne is utazzunk el az "A" csoportra (remélem nem is kell utazni). Ugyanott tartunk mint két VB-vel ezelőtt. Van egy nagyon jó játékra képes csapatunk, akik képesek pillanatokon belül összezuhanni és pánik hokit játszani.
A realitásokon alapuló kritika nem ellenük van, hanem értük.
Szerintem.

KCs 2022.05.10. 12:22:02

@DominiKing: A világranglistán 21. helyezett válogatottól nem fair elvárni, hogy úgy játsszon, mintha a top 16-ban lenne. Azért vagyunk ott a nemzetközi összevetésben, ahol, mert ez a tudásszintünk. Adminisztratívan ez most elég volt az A-csoportba kvalifikáláshoz, ennyi történt.

DominiKing 2022.05.10. 13:10:50

@KCs: Két évtizede egy helyben toporgunk. Egykori versenytársak húztak el mellőlünk. Egy ideje a TAO pénzekkel pedig a lehetőségek a többszörösére nőttek. Egy alulról jövő válogatott ellen többek között a kapusunknak köszönhetjük, hogy most nem a litvánok jutnak fel. Szóval csak ennyi várható el? Tényleg elég négy meccsen négy elfogadható harmad? Tényleg azt gondolod, hogy egy középszerű Erste Ligás csapatból majdnem ugyanannyi válogatottnak kell lennie, mint egy elit liga döntős csapatából?
Mond hány évtized után elvárható, hogy úgy játsszon?

Dallanan 2022.05.10. 14:19:29

@DominiKing: a TAO hatása a felnőtt hokiban még nem időszerű. A mostani U18-as korosztály egy része kezdhetett el hokizni a sapporoi csoda hatására, ezt követően várható minőség javulás. DE, a többi nemzet is fejlődik, kérdés ki hogyan sáfárkodik a lehetőségeivel. Kiderül pár év múlva...

horivan 2022.05.10. 14:30:03

@DominiKing: 2002-ben Vas Jankót draftolták az NHL-ben. Azóta semmi. 20 év alatt nagyon kevés ember volt, aki az esélyes listán rajta volt. (Hári Jani, Papp Kristóf?) Ez az ok. 20 évfolyam alatt, hány TAO korosztály? Hány gyerekből sikerült ez? Egy azaz 1 ember se volt, aki a világon az első 200-ban benne lenne. Nem menedzseltünk senkit. Nem hiszem, hogy az a probléma, hogy kevesebb embert válogattak be a Fehérvárból. Ki lett volna jobb?? (Atkinson és Campbell nem ér) Nem oszt nem szoroz, egyik se. Nem hiszem, hogy Mihály vagy Németh lett volna a gólkirály. Hári is követett el meredek hibákat. (Sebők is) Nincs minőségi merítés, nincs igazi verseny a csapatba kerülésért. Hiába verjük U18-ban a Szlovénokat, nekik lesz az adott korosztályból 1-2 minőségi légiósuk, nekünk semmi. Itthon eljátszanak majd jó pénzért, és beleszürkülnek a mezőnybe, akik állami pénzen élnek.

horivan 2022.05.10. 15:03:12

@Dallanan: Ez önámítás. Mikor lesz időszerű a TAO hatása?? 2030-ban? Ne már? Előtte (2008) is volt hoki, utánpótlás nevelés. Egy, akkori 4-5 éves gyereket, már most draftolják. Sőt előtte is tanultak a gyerekek korizni, hokizni. Pl. Hári Jáni (92-es) is megtanult korizni a Pólusban, Galló (96-os) is. Előtte 3 NHL draftolt játékosunk volt, most ki lesz a következő? Én nem látom. DIV 1A-ban nyertünk már utánpótlás VB-n meccset a U18-as, U20-as korosztályban, mikor ott játszottunk? Nem látni, olyan gyereket, akik 18-20 évesen már helyet követelnének maguknak nagy elite felnőtt bajnokságokban. (finn, svéd, német, KHL, AHL, NHL) Ez az árulkodó. Már látni kellene a 16 évesek között a jövő ászait.

Dallanan 2022.05.10. 16:49:11

@horivan: Arra gondoltam, hogy Sapporo előtti utánpótlás bázis és a mostani között óriási a létszám különbség. 2008 év elején 70 junior korú játékos volt és összesen kb.1400 utánpótlás korú. Mára többszöröse, ahogy az edzők létszáma is. Az más kérdés, hogy milyen minőségű munkát végez a szakma és milyen az edzőképzés, milyen a nyersanyag, úgy tudom ebben is van fejlődés, de már a nagy számok törvénye alapján is minőségibb játékosok kerülnek a válogatott közelébe.
Én a 80-as évek végén tapasztaltam testközelből az utánpótlás képzést, a maihoz képest minden amatőr volt, Sapporo már csak ebből a szempontból is csoda volt. :)
Egyelőre az, hogy egy hoki a játékos magyar útlevéllel rendelkezik, sajnos hátrány a top hoki nemzeteknél, de ez is javulóban van és ehhez kellenek a nemzetközi sikerek is.

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2022.05.10. 19:43:47

Tudatos játékkal nyertünk a gyengült Korea ellen. Simpson mester nekem ne mondja, hogy a litvánok elleni eredmény a kezünkben volt, ahhoz be kellett volna szorítani őket a végére. Szlovéniát meg nagyjából meccs közepéig tudtuk tartani. Éltünk a lehetőséggel, két meccset behúztunk, de jól csak az egyiken játszottunk. Ez most elég volt. (Bár nem lennék meglepve, ha "istenek tanácsa" átvariálná az indulásokat jövőre.)
"Emberelőnyt" úgy játszottunk ereményesen, hogy hatan lettünk a jégen..

szanisz 2022.05.10. 20:56:24

@KCs: a 21. helyzettől azer szerintem elvarhato, hogy ne úgy játsszon a 18. ellen mintha egy divízió lenne a két csapat között. Főleg úgy, hogy a jóval lejjebb rangsorolt Románia és Litvánia ellen sem tudtunk rendesen dominalni.

szanisz 2022.05.10. 20:58:09

@horivan: a TAO sehol sem működik, amennyire én látom.

horivan 2022.05.11. 11:16:20

@szanisz: Azért van a TAO-nak haszna is. Elérhetővé tette a sportágat sokak számára. Nem mindenki tud egy kb. 100 ezres kezdő felszerelést megvenni. Sok kisebb egyesület, és jégpálya fenntartását támogatja. A létszámot bővíti, de a minőségi képzés látszólag elmarad a TAO ellenére a 90-es 2000-es évektől, főleg az ifi és junior években. Talán, akkor jobban versenyeztették őket, töredék létszámból minőségibb játékosok jöttek ki. Kercsó végig turnézta velük Nyugat-Európát. Pedig vannak példák, ha van pénz.
A Salzburg a cseh utánpótlás bajnokságban versenyez. Lehet erre lehetne pénzt fordítani.

szanisz 2022.05.11. 11:19:36

@horivan: Igazad van. Rosszul fogalmaztam. Amit akartam írni, az az, hogy 11 éve van TAÓ, és ennyi idő után már látnunk kellene a rendesen képzett tehetségek számának emelkedését kéziben, kosárban, fociban és hokiban. Na most, általánosságban NEM látjuk.

Nen tagadom, hogy rengeteg értelmes dologra is költik értelmes helyeken.
süti beállítások módosítása