Friss topikok

Címkefelhő

Brassó (1217) Csíkszereda (1369) DAB (1197) ebel (2410) Erste Liga (4765) Extraliga (1178) Fehérvár (1642) felkészülés (2246) FTC (1472) khl (2188) légiósok (1677) Miskolc (1507) nhl (4906) nők (1297) playoff (1317) Titánok (1025) u18 (1061) utánpótlás (1279) UTE (1301) válogatott (2222) vb (2374) videó (2120) Összes címke

Sebők Balázs csatlakozik a válogatotthoz

2022.04.25. 08:05: kutyatej73

Sebők Balázs csatlakozik a válogatotthoz

38 komment

Címkék: válogatott

A bejegyzés trackback címe:

https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr5817815813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dallanan 2022.04.25. 10:57:20

Sajnos várakozás szerint alakult a keret, tudtommal a sokak által hiányolt honosítottak egy része is sérült és ezért nem kerültek be a bő keretbe sem, de a kitűzött célt így is meg lehet oldani. 1-5-ig helyig tényleg bármi lehet, de 2-3.hely a legvalószínűbb.
Korea elleni meccs (mint mindegyik) sok mindent meghatározhat, ahogy tette 3 éve is, de mint első lépcső kiemelten fontos.
Tegnap megnéztem a 2019-es Korea elleni nyitányt. Annakidején felfűtött hangulatban egészen másképpen festett mint most, higgadtan, objektíven nézve. Egy mezőnyben zömmel jobb, több helyzetet kidolgozó, egyúttal több óriási és bosszantó egyéni és csapat hibát is vétő csapat volt a miénk, amit a koreaiak nagyon nagy százalékkal ki is használtak, sokkal biztosabb kapusteljesítményüknek is hála. Idei koreai csapat, ha hinni lehet a híreknek és az IIHF oldalán leírt aktuális keretnek, merőben eltér az utolsó vb, vagy akár az olimpiai selejtezős kerettől is, fiatalabb a keret és kevesebb a honosított.

Abban reménykedem én is, hogy sikerül a csapat kémiát megfelelő szintre erősíteni a vb kezdetére és a játékosok is készen lesznek fejben (ahogyan 3 éve jól láthatóan nem voltunk készen).

DominiKing 2022.04.25. 14:57:51

16 ERSTE Ligás, 9 más.

Dallanan 2022.04.25. 15:53:02

@DominiKing: nincs baj ezzel az aránnyal. Ha feljutunk, jót tesz a Liga hírnevének. :) Hasonló erejű csapat ez, mint a 2019-es, annyival erősebb is, hogy tapasztaltabb, jobb játékossá vált a többség, ahogy az ellenfeleinknél is. Izgalmas vb lesz.

DominiKing 2022.04.25. 18:17:27

@Dallanan: Az aránnyal nem is, csak az összetétellel. Minden idők egyik legnagyobb sikerét elérő magyar csapatból 6-an, az ERSTE középszerű csapatából 5-en.

DominiKing 2022.04.25. 18:23:11

@DominiKing: De, az aránnyal is. Mindössze 3 légiósra telik. Mi lenne a Volán nélkül? Mert egyelőre az ERSTE Ligával nem lehetne "A" csoportról álmodozni.

essze 2022.04.25. 23:24:45

@DominiKing: A "minden idők egyik legnagyobb sikerét elérő magyar csapat"-ot a kupadöntőben immár sorozatban másodszor legyőző együttesből pedig 1. Ami egyébként nagyjából rendben is van. Mint ahogy a fehérvári 6 és a macos 5 is. Na jó, Maki szerintem nem kéne, de ennyi.

essze 2022.04.25. 23:32:23

@DominiKing: Úgy érted, hogy EBEL-mentes Volánnal? Több légiós, erősebb Erste Liga. Valszeg jobb válogatott. De a feljutás most ebben a csapatban is benne van.

DominiKing 2022.04.26. 11:21:15

@essze: Ugye nem gondolkozol. Ha a Volán nem az osztrákoknál indulna a nézettsége zuhanna, a költségvetésével egyetemben. Ez miért is lenne jó a magyar válogatott szempontjából?
Abban viszont teljesen egyetértünk, hogy a feljutás ebben a csapatban is benne van, ha végre csapattá teszi valaki a neveket.

essze 2022.04.26. 11:46:16

@DominiKing: A Fehérvár magyar játékosainak egy része légiósnak állna, másik része az EL-t erősítené. Több erős légiós - erősebb válogatott. Ebben, úgy hiszem, egyetértünk. Felhozható ellenérvnek, hogy összességében kevesebb játékos lenne külföldi bajnokságban. Így igaz. Azok viszont jó eséllyel meghatározó szereplőként. Különben nem vinnék őket oda. Külföldön meghatározó szerepet betöltő légiósok + itthon erősebb bajnokságban szereplő derékhad = jobb válogatott.

DominiKing 2022.04.26. 12:42:58

@essze: Ne viccelj! Jóval kevesebb esélyük lenne légiósnak állni. A magyar útlevél nem vonzó. Ha nincs a Volán gondolod minden ott játszó magyart leigazolna valamelyik elit liga? Az a szerencsénk, hogy a Volán magyar projekt. Az EBEL szereplés miatt az itt játszó magyarokra mind légiósként számíthat a MAGYAR válogatott.

Dallanan 2022.04.26. 13:49:09

Én is biztos vagyok benne, hogy a légiósaink száma nem emelkedne azzal, ha a Volán visszajönne a ligába. Ebben akkor lenne javulás, ha az A csoportban meg tudnánk kapaszkodni és felkerülnénk Európa elit jégkorong térképére, illetve az légiós utánpótlás korú játékosok minél többen megragadnának juniorként, felnőttként is lásd egykor Hári (bár Ő speciális eset), Galló, Sebők. Utóbbiban évről évre egyre nagyobb az esély, ahogy a korosztályaink szélesednek.
Viszont abban is egyetértek, hogy a Volán osztrák ligás jelenléte inkább rövid és középtávon hoz, hozott hasznot a válogatott számára, hosszabb távon egy legalább dániai szintű hazai bajnokság jelentene előrelépést úgy, hogy minden hazai csapat itthon játszik és emellett legalább 10-20 légiósunk van szerepel bajnokságokban.

essze 2022.04.27. 11:18:05

@DominiKing: Azt írtam, hogy a magyar játékosok egy része.

DominiKing 2022.04.27. 13:46:50

@essze: Mondjuk erre se vegyél mérget, de tegyük fel egy része elszerződik. A másik része pedig egy lényegesen gyengébb bajnokságban szerepelne. Kinek is jó ez?

essze 2022.04.27. 22:08:11

@DominiKing: Nem lényegesen, de gyengébb bajnokságban. Remélhetőleg húzóemberként, jóval több jégidővel. Feltételezve, hogy a jobbak mennének külföldre. Bár Szita és Szabó nagyjából a negyedik sorból lett légiós.

essze 2022.04.28. 00:07:36

@lbsz: Ezen a Volán EBEL-szereplése nem segít.
Rajna, Arany, Horváth, Kiss R., Tóth G., Fejes, Erdély, Terbócs, Mihály, Tóth R., Sárpátki.
A 90 előtt születetteket nem vettem figyelembe. Az aktuális keretből ők itthon töltötték az említett időszak döntő részét. Mondhatod, hogy (Rajna kivételével) nem húzóemberek. Még.
Az is lehet, hogy összekeverjük az okot az okozattal. Nem a külföldön nevelkedettek lesznek húzóemberek, hanem a jobb játékosok már ifi-junior korukban külföldre mennek. Így elég nehéz olyan meghatározó játékost találni, aki ne lett volna fiatalkorában légiós. Az sem kizárható, hogy az idegenben játszó előnyt élvez a válogatásnál, csak azért, mert nem itthon játszik. Nem feltétlenül tudatosan.

Dallanan 2022.04.28. 14:32:31

Off: Mindeközben a lesajnált U18-as válogatott eddig 3-ból 3 győzelmet szerzett megverve az osztrákokat, szlovénokat és a lengyeleket.
Ahogy látom nem az egyéni kvalitásokkal nyerünk, hanem a csapat nagyon egyben van, a védekezésünk pedig nagyon stabil és fegyelmezett. És eddig a kapusteljesítmény is kiváló. Persze még 2 nagyon nehéz meccs van hátra, de eddig imponáló.

essze 2022.04.29. 00:38:21

@lbsz: Ha az A-csoport ára a tömeges honosítás, akkor inkább maradjunk a B-ben.

DominiKing 2022.04.29. 10:05:42

@essze: Biztos? Én sem vagyok mellette, de ott van az olasz, a dél-koreai és most a kínai példa. Ezek a csapatok felhúzták magukat a honosításokkal, és most már nélkülük érik el a sikereiket. Nem lehet, hogy ez lehet pozitív is, ha tanulnak tőlük és ezt átadják az utánpótlásnak?

DominiKing 2022.04.29. 10:19:14

Tudja valaki, hogy az U25-Dél-Korea meccsről lesz közvetítés? A blogon ezt nem jelölik a naptárban.

essze 2022.04.29. 10:26:34

@DominiKing: Biztos. Az olasz példa inkább újrahonosítás. Ilyen nálunk is van, részemről oké.

essze 2022.04.29. 10:29:16

Nagy K . miért nem kerettag? Nem végez a VB kezdetéig, vagy más ok miatt? És Reisz?

Dallanan 2022.04.29. 11:18:00

@essze: Nagy K-nak a héten ért véget a klub szezonja de az utolsó 3-4 mérkőzésen már nem lépett jégre, gondolom Ő is sérüléssel küzd. Reiszről nem tudok, de könnyen lehet, hogy a jelenlegi (tervezett) játékrendszerben nincs radaron a szövkapnál.

essze 2022.04.29. 11:32:56

@Dallanan: Tehát a szövkapnak nem kell olyan center, aki védekezni is tud? Ez is egy álláspont. (Kösz a választ.)

DominiKing 2022.04.29. 14:10:07

@essze: Az hagyján, de most kikerült Mihály Ákos, aki egy elit bajnokság 47 meccsén szerepelt. Ezenkívül egy elit bajnokság 13 nagyon kemény play-off mérkőzésén 5 pontot szerzett.
Nooormááális?

bibababa 2022.04.29. 14:24:49

@DominiKing: Ez már fel és háborító. Itt nagyon nagy bajok vannak. Papp, Kóger Sárpátki, mit tett le az asztalra , hogy ott legyen ? Nem elég a sok sérült még a jó játékosok közül, is kimaradnak. Sűrgősen kell szakvezetőt cserélni. Azt sem értem miért van a stábban ennyi vezetőedző.

szmakarov 2022.04.29. 19:45:25

@DominiKing: Azért csak a pontosság kedvéért, a kínaiak nem vettek vissza semmit, a honosítottakkal játszanak. De azzal egyetértek, hogy a honosítás nem ördögtől való. Igen is a mai csapatokat elnézve, egy klasszis kapus plusz egy védő és egy gólerős csatár magyarrá tétele nem lenne eretnekség, ha ez minőségi, lásd Banhamet pl. A kazahoknál is ott van-volt egy Karlsson és Dallman, Boyd hármas. A mostani japóknàl is játszik két nagyon jó kanadai gyökerű védő. Amúgy én örültem volna egy Campbellnek, inkább mint egy semmilyen McAlauaynek.

DominiKing 2022.04.29. 22:48:59

@szmakarov: A kínaiak majd akkor állnak le, ha már "felhúzták magukat" a mi csoportunkig. Nekünk is lehetne addig, amíg stabil liftezőek nem leszünk. Igen, kellenének Franky kvalitású emberek, akik példát mutatnának és akiktől tanulhatnak a fiatalok.

bibababa 2022.04.30. 07:28:07

3-4 minőségi légiós kellene. 2 hátvéd legalább.
Most is van 2 , ha helyettük lesz 3 vagy négy , mit számít ?

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2022.04.30. 19:21:37

@essze: Ez a korosztály elég nagy bázis kell legyen ahhoz, hogy a légiósnak állókon kívül itthon is megtalálják a számításukat páran. Inkább felsőoktatás barát jégkorongot kéne kialakítani, egyetemi bajnoksághoz hasonlót, hogy 18 évesen ne hagyják abba tömegesen, mert azoknak akikből jégkorongozó lenne, nem marad egészséges versenyeztetés. Másrészt itthon U25 játékosokat rettegnek bevetni felnőtt bajnokin. Nincs meg a kultúrája annak, ha valaki gyengébben szerepel vagy sérül, akkor vérfrissítik a csapatot. Fehérváron hosszú éveket kellett várni. Idén Rétfalviék helyt álltak. Erre Mihály kaliberű játékos kimarad a keretből! Pff..

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2022.04.30. 19:54:16

Védőből csak olyat honosítanék, aki megüti kb. a Wehrs, Dudas, Atkinson szintet, csatárokból semmilyet. Még néhány év, és ott tartunk, hogy skandináv kapust is kell hoznunk.

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2022.04.30. 20:02:42

@bibababa: Papp szerintem már megmutatta magát, és ott a helye. MAC oldalról viszont nem látok játékerőt, csak lobbit. Ezzel pedig a legnagyobb baj, hogy letöri a keretbe igyekvők munkakedvét.

essze 2022.04.30. 20:40:45

@trollfeeder: Nevelni kell, nem honosítani.

essze 2022.04.30. 20:41:50

@trollfeeder: Papp: 8 meccs, 1 gól, -3-as mutató.

essze 2022.05.01. 09:48:20

@lbsz: Idei válogatott teljesítmény. Elsőtől negyedikig mindegyikben volt.
süti beállítások módosítása