A Slovan visszatér a szlovák Extraligába
2019.05.28. 11:25: kutyatej73
39 komment
Címkék: Extraliga Slovan
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr5514865732
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2019.05.28. 15:56:09
Kérdés, hány csapatos lesz a liga. Mert biztos, hogy nem 12+1, mint tavaly. Azaz, a SAlovan több meccset játszik azért az O20-nál. De a 13 csapat sem egy tökéletes létszám.
bibababa 2019.05.29. 07:43:33
A Zsolna jobb volna.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2019.05.29. 13:27:14
@Speedking: Nem tudom. A lengyelek mintha valami olyat mondtak volna, hogy csak akkor mennek, ha mindjárt négy csapat is csatlakozhat. meg a szlovákok is olyasmiről beszéltek, hogy nehéz a lengyelekkel, úh egyelőre csak visegrádozni fognak.
Valószínűbb a Zsolna.
Valószínűbb a Zsolna.
szmakarov 2019.05.29. 13:58:52
@Fermentátor: Vagy meghívják a Fradit, hogy legyen pár FTC-Slovan meccs is. A Fradira biztos kimennének a szlovákok, dobnának a nézőszámon. Persze nem kell komolyan venni ezt, Zsolna lesz sztem is.
korxi 2019.05.29. 16:00:04
@Fermentátor: mármint a lengyelek fognak visegrádozni?
kerusz 2019.05.29. 16:31:51
@korxi: meg a csehek is
korxi 2019.05.29. 16:42:41
@kerusz: Ó ez nekem teljesen új. Akkor megint lesz értelme neki?
Hol lehet erről olvasni? Még guglis rákereséssel sem talám a nyomát.
Hol lehet erről olvasni? Még guglis rákereséssel sem talám a nyomát.
korxi 2019.05.29. 18:30:47
@DominiKing: ja, csak viccelt? :(
szmakarov 2019.05.29. 19:13:36
Amúgy idén ,ha hinni lehet az infóknak,1,5 millió euróba fog kerülni a szlovák liga, ennyit kérnek.
kerusz 2019.05.30. 08:50:26
@korxi: nem vicceltem.
kerusz 2019.05.30. 08:52:29
@kerusz: hokej.net/pl/news,artykul,5,51753,polskie-zespoly-poznaly-rywali.html
a cseh csapatok kiléte viszont még nem biztos.
a cseh csapatok kiléte viszont még nem biztos.
korxi 2019.05.30. 09:48:21
@kerusz: Köszi! Csak azt nem értem hogy ez miért nem számít fő hírnek legalább ott ahol valamennyire foglalkoznak a jégkoronggal.
Magában a cikkben amit linkeltél, a csehek részéről a Havirovot és a Porubát írják, amik másodosztályúak, de nyilván nem várhattuk hogy egyből extraligások jöjjenek.
A tavalyi évben nagyon úgy nézett ki hogy a Visegrád rögtön az indulás után értelmetlenné is válik, hacsak nem csatlakozik lenygyel és esetleg cseh csapat.
Magában a cikkben amit linkeltél, a csehek részéről a Havirovot és a Porubát írják, amik másodosztályúak, de nyilván nem várhattuk hogy egyből extraligások jöjjenek.
A tavalyi évben nagyon úgy nézett ki hogy a Visegrád rögtön az indulás után értelmetlenné is válik, hacsak nem csatlakozik lenygyel és esetleg cseh csapat.
leonov 2019.05.30. 11:02:50
@kerusz: Egy gondolat morzsat elejthetnel a nevezesi dijrol...
Marmint az extraliga indulasi dijarol.
Marmint az extraliga indulasi dijarol.
DominiKing 2019.05.30. 12:12:42
@kerusz: Visegrád kupában sem rossz, de ez akkor még nem a nirvána, mert én azt hittem a Tippsport ligába jönnek majd a csehek.
Egyébként nagyon jó dolog a Visegrád Kupa, csak vegyék komolyabban a magyar csapatok a legutóbbihoz képest.
Egyébként nagyon jó dolog a Visegrád Kupa, csak vegyék komolyabban a magyar csapatok a legutóbbihoz képest.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2019.06.01. 09:23:50
@DominiKing: Azért ez négy nemzet csapataival már nagyon izgalmas! Egyből el kezd az ember agyalni, mivé fejlődhet ez ki mondjuk négy-öt év alatt.
kerusz 2019.06.01. 21:47:44
@Fermentátor: semmivé.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2019.06.02. 19:34:54
@kerusz: Már most két magyar csapat játszik az Extraligában, azért az sem semmi. És az is ebből az együttműködésből fejlődött ki.
Határbíró 2019.06.02. 20:21:48
@Fermentátor: A két magyar csapat az Extraligában abból fejlődött ki, hogy a szlovák hoki örömmel felhasználja a magyar közpénzeket. Jól jön nekik az a néhány száz millió magyar adóforint.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2019.06.02. 20:40:37
@Határbíró: Tehát felvettek volna bárkit abban a pillanatban anélkül, hogy előtte tettek volna egy próbát? Ugyan! Persze, kellett a pénz is. De azt megelőzte egy közös projekt.
kerusz 2019.06.02. 22:07:44
@Fermentátor: mintegy 350 millió forintért. Tényleg nem semmi. Ennél rosszabbul ezt a pénzt nehéz lett volna felhasználni.
KCs 2019.06.03. 08:17:07
@kerusz: Változtatni szeretnék azon a rossz szokásomon, hogy csak akkor kommentelek, ha nem értek egyet. Sajnos a két csapat valóban rosszul sáfárkodott idén a lehetőséggel és csak vesztegette, jobbára huszadrangú légiósokra és kiöregedőfélben levő magyarokra. Csak azért nem teljesen értek egyet, mert a Visegrád Kupára az azt megelőző szezonban kilocsolt pénz a szlovákoknak még ennél is sokkal értelmetlenebb volt.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2019.06.03. 08:24:58
@kerusz: Nagyon nem vagy kibékülve ezzel a szlovák iránnyal. Lehet, hogy én rosszul látom, de szerintem a természeti/kulturális/gazdasági adottságainkat (itt most magyarországra gondolok) figyelembe véve sokkal nagyobb potenciál van egy ilyen nyitásban, mint a saját bázisú liga építésében.
Uteapu 2019.06.03. 10:07:10
A hokikultúrát, ha arra gondolsz értem. A többit nem igazán. Nagyobb potenciálja van, mint egy hazai liga megerősítésének? Bevitt pénz nélkül eszükbe sem jutott volna közösködni szerintem.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2019.06.03. 13:05:57
@Uteapu: Abban igazad van, hogy a szlovákok olyan helyzetben voltak, hogy pénzt kérhettek és azt meg is tették. De szerintem nem közösködtek volna minden áron és bárkivel. Bizonyára voltak olyanok, akikkel szívesebben és olyanok is, akikkel kevésbé. A kereslek és a kínálat viszont így találta meg most egymást.
És igen, én jobban örülnék, ha a hazai ligát erősíthetnénk. Addig, hogy aztán a szlovákok kopogtassanak nálunk. (Meg a csehek, oroszok, amereikaiak. :)) ) De komolyabban: az önerőből való erősödésre sokkal kisebb esélyt látok. Szerintem (!), hogy egy adott régióban kiemelkedő jégkorong alakuljon ki kellenek
1. a földrajzi adottságok (ebben gyengék vagyunk, de jobbak, mint például az Arab Emírségek),
2. a gazdasági háttér (piac mérete és itt nem csak a lélekszámra gondolok), amiben megint csak kicsik vagyunk és
3. a kultúra, a hoki beágyazódottsága, amiben gyenge közepesek vagyunk.
Ennek a háromnak lehet egy olyan közös eredője, ami felfuttatja a hokit. Nem elég pusztána pénz. Hiába van Katarnak jéghoki-csapata, ha a természetföldrajzi adottságok egészen gyatrák és a kulturális beágyazódottság is a mélyen a béka feneke alatt. Szlovákiában viszont pl. a kis falvak szélén elhelyezkedő grund is úgy van sok helyen kialakítva, hogy a téli félévben ott hokizni lehessen.
Szóval, szvsz a magyar hoki pusztán belülről fejlesztve innét már nagy kifutást nem érhet el. Viszont egy nagyobb egész (egy regionális versenyrendszer) részeként jobbak a lehetőségeink. És arra legfeljebb matematikai esélyt látok, hogy ez a nagyobb egész tőlünk induljon el. Reálisabb, ha becsatlakozunk egy olyan régióhoz, mely előttünk jár. A közös piac is nagyobb lesz és a hoki beágyazódottsága is átszivároghat lassan.
És igen, én jobban örülnék, ha a hazai ligát erősíthetnénk. Addig, hogy aztán a szlovákok kopogtassanak nálunk. (Meg a csehek, oroszok, amereikaiak. :)) ) De komolyabban: az önerőből való erősödésre sokkal kisebb esélyt látok. Szerintem (!), hogy egy adott régióban kiemelkedő jégkorong alakuljon ki kellenek
1. a földrajzi adottságok (ebben gyengék vagyunk, de jobbak, mint például az Arab Emírségek),
2. a gazdasági háttér (piac mérete és itt nem csak a lélekszámra gondolok), amiben megint csak kicsik vagyunk és
3. a kultúra, a hoki beágyazódottsága, amiben gyenge közepesek vagyunk.
Ennek a háromnak lehet egy olyan közös eredője, ami felfuttatja a hokit. Nem elég pusztána pénz. Hiába van Katarnak jéghoki-csapata, ha a természetföldrajzi adottságok egészen gyatrák és a kulturális beágyazódottság is a mélyen a béka feneke alatt. Szlovákiában viszont pl. a kis falvak szélén elhelyezkedő grund is úgy van sok helyen kialakítva, hogy a téli félévben ott hokizni lehessen.
Szóval, szvsz a magyar hoki pusztán belülről fejlesztve innét már nagy kifutást nem érhet el. Viszont egy nagyobb egész (egy regionális versenyrendszer) részeként jobbak a lehetőségeink. És arra legfeljebb matematikai esélyt látok, hogy ez a nagyobb egész tőlünk induljon el. Reálisabb, ha becsatlakozunk egy olyan régióhoz, mely előttünk jár. A közös piac is nagyobb lesz és a hoki beágyazódottsága is átszivároghat lassan.
Uteapu 2019.06.03. 14:01:01
@Fermentátor: Ismét van némi véleménykülönbség. :) Manapság a hoki nem időjárás függő. (ha jól tudom, pont valahol ott van fedett sípálya, amit említettél.) ;)
A gazdasági háttér? Ez pusztán elosztás kérdése és ha úgy állunk hozzá, hogy nem érdemes fejleszteni magunkat, (a hokinkat) a lehető legrosszabb felfogás szerintem. Nem kényelmes a nehezebb és hosszabb út, egyszerűbb azt mondani, hogy nem érdemes erőlködni. Nem könnyű behozni a pár évtizedes "elnyomását" a hokinknak, de kényelemből más utat járni, nem biztos, hogy a jó megoldás. Ha ilyen felfogással álltak volna bele anno jó páran, nem lett volna Sapporó és most talán nem Ebelezne és Extraligázna egyetlen csapat sem.
A gazdasági háttér? Ez pusztán elosztás kérdése és ha úgy állunk hozzá, hogy nem érdemes fejleszteni magunkat, (a hokinkat) a lehető legrosszabb felfogás szerintem. Nem kényelmes a nehezebb és hosszabb út, egyszerűbb azt mondani, hogy nem érdemes erőlködni. Nem könnyű behozni a pár évtizedes "elnyomását" a hokinknak, de kényelemből más utat járni, nem biztos, hogy a jó megoldás. Ha ilyen felfogással álltak volna bele anno jó páran, nem lett volna Sapporó és most talán nem Ebelezne és Extraligázna egyetlen csapat sem.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2019.06.03. 14:21:04
@Uteapu: A fedett sípálya asszem, Dubajban van, de ez lényegtelen. Lehet, hogy azóta Katarban is. :) iszonyú pénzekkel meg lehet oldani a jégcsarnokokat bárhol, de az éghajlat azonban számít. A katari gyerekeknek sokkal kevesebb lehetőségük van korcsolyázni, jégkorongozni, mint a szlovák, cseh, orosz vagy svájci lurkóknak. Ezeken a helyeken sokkal kevesebb kevesebb pénzből sokkal több hozzáférést lehet. A beágyazódottságban is számít a széleskörű hozzáférés: a szabadtéri, ill. az alkalmi pályák (pl. befagyott tavon, kert végében a téli hidegben) sokasága.
A gazdasági háttér alatt pedig én a piac méretét értem: mekkora a fizetőképes kereslet a hokira. Ez egyszerre jelenti az érdeklődők számát és az érdeklődés anyagi színvonalát. Amiről én beszélek az szerintem nem elosztás kérdése.
Értem én, hogy egy egészséges sportmentalitással azt mondod, hogy ne a könnyebb, hanem a nehezebb utat válasszuk. Komolyan, menő hozzállás. Azonban én itt nem könnyebb és nehezebb utat látom, hanem logikus irányt vs bezárkózást.
Fenntartva persze, hogy ez nem tény, hanem vélemény.
A gazdasági háttér alatt pedig én a piac méretét értem: mekkora a fizetőképes kereslet a hokira. Ez egyszerre jelenti az érdeklődők számát és az érdeklődés anyagi színvonalát. Amiről én beszélek az szerintem nem elosztás kérdése.
Értem én, hogy egy egészséges sportmentalitással azt mondod, hogy ne a könnyebb, hanem a nehezebb utat válasszuk. Komolyan, menő hozzállás. Azonban én itt nem könnyebb és nehezebb utat látom, hanem logikus irányt vs bezárkózást.
Fenntartva persze, hogy ez nem tény, hanem vélemény.
Uteapu 2019.06.03. 14:27:00
@Fermentátor: Hát ez az. a piac nem csak úgy lesz, azt meg kell teremteni. Nyiregyházától Zalaegerszegig. Győrtől Békéscsabáig, keresztül -kasul az országban. Csehszlovákia létrejötte nélkül nem lenne ilyen mélységű Szlovák hoki sem azt hiszem.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2019.06.03. 14:56:53
@Uteapu: A magyar piac sosem lesz akkora, hogy komoly versenytársa legyen a hokinagyhatalmak (vagy kishatalmak) piacainak. Pusztán a hazai piacra építve nem nehéz, hanem lehetetlen lenne innét nagyot ugrani.
A piac megteremtése jó ötlet. Csak itt nem arról van szó szerintem, hogy picit több embert érdekeljen a magyar jégkorong, hanem nagyságrendet vagy nagyságrendeket kellene ugrania az egésznek: vagy hirtelen megnéhányszorozódik az ország lakosságának a száma vagy a jövedelme vagy a jégkorong iránti érdeklődése.
A cseheknél, oroszoknál, finneknél, de a szlovákoknál is a hoki beágyazódottabb: a két legnépszerűbb csapatsport egyike. Nálunk azért olyan 4-5. kb. A legtehetségesebb gyerekeket könnyebben szippantják el a népszerűbb sportágak.
És igen, ha nem lett volna Csehszlovákia, valszeg a szlovák hoki sem itt tartana.
A piac megteremtése jó ötlet. Csak itt nem arról van szó szerintem, hogy picit több embert érdekeljen a magyar jégkorong, hanem nagyságrendet vagy nagyságrendeket kellene ugrania az egésznek: vagy hirtelen megnéhányszorozódik az ország lakosságának a száma vagy a jövedelme vagy a jégkorong iránti érdeklődése.
A cseheknél, oroszoknál, finneknél, de a szlovákoknál is a hoki beágyazódottabb: a két legnépszerűbb csapatsport egyike. Nálunk azért olyan 4-5. kb. A legtehetségesebb gyerekeket könnyebben szippantják el a népszerűbb sportágak.
És igen, ha nem lett volna Csehszlovákia, valszeg a szlovák hoki sem itt tartana.
Uteapu 2019.06.03. 15:05:29
@Fermentátor: Azért én emlékszem rá, amikor "C" vége voltunk és 10000-es nézőszámok voltak, egy 4-5 csapatos bajnokságban, úgyhogy csak öntözni kellene, ami elszáradt kórónak látszik.:) Van még benne élet és számtalanszor tapasztaltuk, hogy igény is lenne rá. De hát máshonnan, kicsit máshogy vélekedünk erről, ami nem baj persze.
DominiKing 2019.06.03. 15:09:26
@Uteapu: Dubai Mall, ahol van jégpálya ami egy óriási, több emeletes bevásárló csarnokban helyezkedik el, ami teljesen nyitott a Plázára. Ott van egy fedett téli sportok centrum is sípályával, de az egy különálló része a bevásárló központnak. Azért az időjárás meghatározó ebben a sportban. Az ilyen helyeken nincs mód a grund szerű tömeghokira.
Nálunk viszont többszörösen is hátrányos volt ez a sport, amikor elcsatolták a nagy hegyeinket és az átkos korszak, amikor ezt úri sportnak tartották majd 40 évig. Azt hiszem te is erre gondolsz a pár évtizeddel. Ezt a lemaradást kezdjük ledolgozni, és ehhez jó szövetségesek lehetnek a szlovákok.
Nálunk viszont többszörösen is hátrányos volt ez a sport, amikor elcsatolták a nagy hegyeinket és az átkos korszak, amikor ezt úri sportnak tartották majd 40 évig. Azt hiszem te is erre gondolsz a pár évtizeddel. Ezt a lemaradást kezdjük ledolgozni, és ehhez jó szövetségesek lehetnek a szlovákok.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2019.06.03. 15:30:41
@Uteapu: Akkoriban focimeccseken is gyakri volt a 30-40 ezer fő. Sőt! Ez már nem az a világ.
Igen, másképp vélekedünk: szerintem Te belülről, volt sportolóként, a saját élményeid alapján. Nekem hátrány, de némiképp előny is, hogy kívülről látom az egészet (szurkolóként is csak néhány éve érkeztem: kb. 8 éve varázsolódtam el). te belülről, az egésznek a dinamikáját látod és pedig a makrorendszerben igyekszem (!) látni az egészet. Csak a perspektíva más.
@DominiKing: Jössz és leírod 5-6 sorban ugyanazt, amihez nekem oldalak se elegendőek. :))))
Igen, másképp vélekedünk: szerintem Te belülről, volt sportolóként, a saját élményeid alapján. Nekem hátrány, de némiképp előny is, hogy kívülről látom az egészet (szurkolóként is csak néhány éve érkeztem: kb. 8 éve varázsolódtam el). te belülről, az egésznek a dinamikáját látod és pedig a makrorendszerben igyekszem (!) látni az egészet. Csak a perspektíva más.
@DominiKing: Jössz és leírod 5-6 sorban ugyanazt, amihez nekem oldalak se elegendőek. :))))
Uteapu 2019.06.03. 15:38:50
@DominiKing: Nagyjából igen, arra gondoltam, de azért élt még a hokink a 30-as években is ('34 0-0, '38 VB 1-1 kanadával), de ahogy említetted elsorvasztották. Az tény, hogy fiatal koromban (régen volt) :) rengeteg, pl. kézi pálya volt felöntve, Újpesten négyen is jártam, és szabad jégfelület is volt. Ez persze nem szándék kérdése manapság. Nem ellenzem különösebben a kooperációt, csak nem tartom az egyedüli és üdvözítő útnak.Ha nincs a hát mögött komoly támasz, könnyű a hanyatt esés, végül is ismerjük a jeget. Egy szövetségben mindig benne van a rizikó, főleg a beengedő részéről, meddig szándékozik fenntartani azt. Aztán esetleg keresünk másikat?
Uteapu 2019.06.03. 15:42:11
A fentiekhez tartozik, hogy legyen hová és érdemes visszajönni, még ha időlegesen is.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2019.06.03. 15:50:59
@Uteapu: Ezt aláírom. Mert a "távozás" nem cél, hanem eszköz.