Igazodnunk kell a megváltozott erőviszonyokhoz
2019.05.07. 14:07: kutyatej73
30 komment
Címkék: vb Majoross
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr4714812952
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
DominiKing 2019.05.07. 17:08:07
Úgy látszik ő is és Godó is visszavett az előző napok történéseinek elbagatellizálásából. Valószínűleg sok visszajelzést kaphattak ezekre a néhol, arcpirító nyilatkozatokra.
Ez egy nesze semmi fogd meg jól nyilatkozat. Tartalmazza a már jól ismert kliséket, sablonokat (még, ha ezek néhol igazak is).
Azért itt lenne még pár kérdés amire nem kaptunk választ.
F.Kapus írja: "Reméljük, lesznek – ha nem feltétlenül publikus, az sem baj – válaszok ezekre a kérdésekre."
Remélem publikussá teszik. (Nem ragaszkodunk, ahhoz a szövegkörnyezethez, ahogy négy-hat-stb.szemközt esetleg elhangzik.)
Ebben a mostani értékelésében egy érdekes és új megállapítás volt:
"... ami működik az EBEL-ben vagy a szlovák Extraligában, az nem feltétlenül alkalmazható ebben a divízióban".
Ez már megint milyen unortodox kijelentés? Mit ért ezen? Atyafasza! Visszaadja a MAC (is) a 600 millát és nem indulnak a szlovák ligában jövőre, mert ez nem szolgálja a Magyar Hoki Érdekeit?
Ez egy nesze semmi fogd meg jól nyilatkozat. Tartalmazza a már jól ismert kliséket, sablonokat (még, ha ezek néhol igazak is).
Azért itt lenne még pár kérdés amire nem kaptunk választ.
F.Kapus írja: "Reméljük, lesznek – ha nem feltétlenül publikus, az sem baj – válaszok ezekre a kérdésekre."
Remélem publikussá teszik. (Nem ragaszkodunk, ahhoz a szövegkörnyezethez, ahogy négy-hat-stb.szemközt esetleg elhangzik.)
Ebben a mostani értékelésében egy érdekes és új megállapítás volt:
"... ami működik az EBEL-ben vagy a szlovák Extraligában, az nem feltétlenül alkalmazható ebben a divízióban".
Ez már megint milyen unortodox kijelentés? Mit ért ezen? Atyafasza! Visszaadja a MAC (is) a 600 millát és nem indulnak a szlovák ligában jövőre, mert ez nem szolgálja a Magyar Hoki Érdekeit?
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2019.05.08. 12:39:58
Megnéztem a digis interjút is, kb. ugyanazokat mondja, mint amit a jkb-nak.
Szerintem a dolognak az a része érthető, hogy pár nappal a torna után nem képes kellő elfogulatlansággal és önkritikával nézni a történteket. Ezzel együtt azért látszik a törekvés, ami jó jel. Hosszú ideje ez az első olyan nyilatkozat tőle, amiben felmerül, hogy a szakvezetés és személy szerint ő is követett el hibákat.
Amihez lenne megjegyzésem:
1) Most is megismételte azt az állítását, hogy helyzetekben nem volt semmi baj, számszerűleg megvoltak, "csak" nem sikerült kihasználni őket. Ezt nem ártana újragondolni, mert szerintem ez nem igaz. Egyrészt a csatársorunk gyengesége több éves probléma, nem csak "most éppen" nem jöttek össze a dolgok. Másrészt azt gondolni, hogy Szlovénia vagy Belarusz ellen nekünk is ugyanannyi minőségi helyzetünk volt, "csak" a mieink nem mentek be, az óriási tévedés, legalábbis szerintem.
Én azt láttam, hogy lődöztünk, mint a meszes, de hiába voltak meg a lövések számszerűleg, ezek se közelről, se távolról nem voltak olyan veszélyes helyzetek, mint az ellenfeleinkké.
Az igazság az, hogy a komolyabb csapatok (plusz sajnos Korea is) simán levédekeztek minket. Egyedül Litvánia ellen tudtunk tényleg elég sokat veszélyesen támadni, azon egyszerű oknál fogva, hogy Litvánia lényegesen gyengébb csapat volt a többinél.
2) Ez egy kicsit átvezet ahhoz a témához, amit viszont valóban jól lát, nevezetesen, hogy nem vagyunk elég jók ahhoz, hogy a jobb csapatokat "játszva", azaz a saját stílusukkal legyőzzük.
Viszont azért némi kifejtés ide is elkelne.
Egyáltalán nem világos, mit is akart a csapat játszni. Nagyon leegyszerüsítve, van a kanadai "belőjük a korongot és rohanunk utána stílus", meg a kombinatív "oroszos", sokpasszos, cselezős stílus. A felkészülés inkább az utóbbiról szólt és mintha erről mondta volna azt Majoross, hogy ez addig működött, amig az ellenfelek hagytak nekünk teret.
Nos, ez elképzelhető. Amikor egy szépen játszó csapatot megfojtanak, akkor gyakran előjön az, hogy visszaáll az egyszerűbb (illetve annak tűnő) kanadai stílusra és ennek voltak jelei a mi játékunkban. Csakhogy azt se csináltuk jól, azaz ez inkább egy fejvesztett rögtönzésnek tűnt, mint előre eltervezett, tudatos tartaléktervnek.
És itt felvetném a szakvezetés felelősségét: egyrészt, miért gondoltunk, hogy a kombinatív, látványos játékunkat hagyják majd az ellenfelek? Szerintem az a felismerés, amit most utólag mond Majoross, hogy a jobb csapatok ellen nem győzhetünk az ő stílusukkal, azt azért lehetett volna előre is tudni, de legalább sejteni.
Tehát lehet, hogy ellenük eleve nem így kellett volna belemenni a meccsekbe. Vagy ha már belementünk, miért nem készültünk tartaléktervvel, amikor látszott, hogy az eredeti nem megy?
Szerintem a dolognak az a része érthető, hogy pár nappal a torna után nem képes kellő elfogulatlansággal és önkritikával nézni a történteket. Ezzel együtt azért látszik a törekvés, ami jó jel. Hosszú ideje ez az első olyan nyilatkozat tőle, amiben felmerül, hogy a szakvezetés és személy szerint ő is követett el hibákat.
Amihez lenne megjegyzésem:
1) Most is megismételte azt az állítását, hogy helyzetekben nem volt semmi baj, számszerűleg megvoltak, "csak" nem sikerült kihasználni őket. Ezt nem ártana újragondolni, mert szerintem ez nem igaz. Egyrészt a csatársorunk gyengesége több éves probléma, nem csak "most éppen" nem jöttek össze a dolgok. Másrészt azt gondolni, hogy Szlovénia vagy Belarusz ellen nekünk is ugyanannyi minőségi helyzetünk volt, "csak" a mieink nem mentek be, az óriási tévedés, legalábbis szerintem.
Én azt láttam, hogy lődöztünk, mint a meszes, de hiába voltak meg a lövések számszerűleg, ezek se közelről, se távolról nem voltak olyan veszélyes helyzetek, mint az ellenfeleinkké.
Az igazság az, hogy a komolyabb csapatok (plusz sajnos Korea is) simán levédekeztek minket. Egyedül Litvánia ellen tudtunk tényleg elég sokat veszélyesen támadni, azon egyszerű oknál fogva, hogy Litvánia lényegesen gyengébb csapat volt a többinél.
2) Ez egy kicsit átvezet ahhoz a témához, amit viszont valóban jól lát, nevezetesen, hogy nem vagyunk elég jók ahhoz, hogy a jobb csapatokat "játszva", azaz a saját stílusukkal legyőzzük.
Viszont azért némi kifejtés ide is elkelne.
Egyáltalán nem világos, mit is akart a csapat játszni. Nagyon leegyszerüsítve, van a kanadai "belőjük a korongot és rohanunk utána stílus", meg a kombinatív "oroszos", sokpasszos, cselezős stílus. A felkészülés inkább az utóbbiról szólt és mintha erről mondta volna azt Majoross, hogy ez addig működött, amig az ellenfelek hagytak nekünk teret.
Nos, ez elképzelhető. Amikor egy szépen játszó csapatot megfojtanak, akkor gyakran előjön az, hogy visszaáll az egyszerűbb (illetve annak tűnő) kanadai stílusra és ennek voltak jelei a mi játékunkban. Csakhogy azt se csináltuk jól, azaz ez inkább egy fejvesztett rögtönzésnek tűnt, mint előre eltervezett, tudatos tartaléktervnek.
És itt felvetném a szakvezetés felelősségét: egyrészt, miért gondoltunk, hogy a kombinatív, látványos játékunkat hagyják majd az ellenfelek? Szerintem az a felismerés, amit most utólag mond Majoross, hogy a jobb csapatok ellen nem győzhetünk az ő stílusukkal, azt azért lehetett volna előre is tudni, de legalább sejteni.
Tehát lehet, hogy ellenük eleve nem így kellett volna belemenni a meccsekbe. Vagy ha már belementünk, miért nem készültünk tartaléktervvel, amikor látszott, hogy az eredeti nem megy?
Nittümeki 2019.05.08. 15:28:24
@DominiKing:"... ami működik az EBEL-ben vagy a szlovák Extraligában, az nem feltétlenül alkalmazható ebben a divízióban".
Ez szerintem bizonyítvány-magyarázó opportunizmus. Nehogy már azt állítsuk, hogy a Div I/a színvonala magasabb, mint a két említett liga (talán a legaljuknál igen), mert ez egyszerűen nem igaz. Tény, hogy az idei mezőnyben két bitang erős khl-alapú csapat is volt (fel is jutottak, lényegében tükörsimán), de egy olyan mezőny esetében, ami pl. jövőre várható nagy valószínűséggel, ez egyszerűen nem igaz.
Ez szerintem bizonyítvány-magyarázó opportunizmus. Nehogy már azt állítsuk, hogy a Div I/a színvonala magasabb, mint a két említett liga (talán a legaljuknál igen), mert ez egyszerűen nem igaz. Tény, hogy az idei mezőnyben két bitang erős khl-alapú csapat is volt (fel is jutottak, lényegében tükörsimán), de egy olyan mezőny esetében, ami pl. jövőre várható nagy valószínűséggel, ez egyszerűen nem igaz.
Nittümeki 2019.05.08. 15:33:33
@Nittümeki: Ja és ha jövőre, az ideinél várhatóan sokkal gyengébb mezőnyben kifut egy jó eredmény, esetleg egy feljutás, akkor persze rögtön agyon lesz dícsérve az EBEL és az Extraliga, hogy mennyire hasznosak...
horivan 2019.05.08. 16:31:29
@Nittümeki: Azért van benne valami. Láttad az utolsó Klagenfurth- Fehérvár meccset a középszakaszban, az ellenfél választás előtt? Servushockeynight-ban pont Sarauer megmozdulását elemezték 2. vagy 3. Fehérvár gól előtt, hogy mennyire kockázatos volt, hogy úgy támadta meg a korongot a támadó harmadban, hogy ha nem szerzi meg, lefordulnak róla, és nincs mögötte senki. Ott bejött, gól lett a tartalékok ellen. Korea ellen az extra kockázatvállalás nem jött be. Az egyik kulcsmomentum volt, ahol rossz irányba fordult a meccs, és a VB.
A Divízió I/A fegyelmezett playoff hokit kívánna, ebben általában nem vagyunk erősek. Alapszakaszok sem készítenek fel rá tökéletesen. Több játékosunk nem egy rájátszásmenő.
A Divízió I/A fegyelmezett playoff hokit kívánna, ebben általában nem vagyunk erősek. Alapszakaszok sem készítenek fel rá tökéletesen. Több játékosunk nem egy rájátszásmenő.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2019.05.08. 17:24:27
@Nittümeki: Nyilván elvárható lenne, hogy konkrétan megmondja mire gondolt, addig ez bullshit.
És egyébként igen, feltéve egy brit-olasz kieső párost, a feljutás nem lenne lehetetlen küldetés. A britek ugyan kellemetlen stílusúak, de legyőzhetőek, az olaszok ellen az utóbbi időben kifejezetten jól megy nekünk. Korea is legyőzhető lenne. Tehát egy jó szakvezetéssel, jó taktikával, jól motivált, mentálisan erős csapattal összejöhetne jövőre egy feljutás.
És mielőtt bárki beleköt, ez nem elvárás, hanem lehetőség.
De mindennek szükséges feltétele egy jól összerakott, tökös csapat.
És egyébként igen, feltéve egy brit-olasz kieső párost, a feljutás nem lenne lehetetlen küldetés. A britek ugyan kellemetlen stílusúak, de legyőzhetőek, az olaszok ellen az utóbbi időben kifejezetten jól megy nekünk. Korea is legyőzhető lenne. Tehát egy jó szakvezetéssel, jó taktikával, jól motivált, mentálisan erős csapattal összejöhetne jövőre egy feljutás.
És mielőtt bárki beleköt, ez nem elvárás, hanem lehetőség.
De mindennek szükséges feltétele egy jól összerakott, tökös csapat.
manga2 2019.05.08. 17:45:39
Na magyarul beszélő „szagértő” bloggerek meg miegymások, cenzurázók és önjelölt „hockey” diktátor alkimisták!
A „mester” valahogy bevalotta amit TI még most sem láttok be: a válogatott még nem való az elitbe és tavaly sem volt…az igazsághoz tartozik, hogy lassan már a 2-ik vonal is megremeg…
Ezt a megállapítást a 2019-es VB is beigazolta….
Tolvanen ide vagy oda ő is túl volt tolva, már tavaly elkellett volna kergetni a hamiskártyását.
Többek között ő is bolondította a népet karöltve a JKB-al a sok zagyvaságaival, ahelyett hogy a valóságot vetítette volna előre, amit ti még mecifráztatok!
Nem értetek a hokihoz semmit, fotel drukkereknek se vagytok jók! S ráadásul véresszájú vonyító farkasokká váltatok hirtelen…-na ez a szégyen, övön alulütő degenyeges firkászai,- nem az évekig túlteljesítő játékosok!!!
Válasszatok magatoknak valami más kedvenc sportot, mondjuk a talicskázást, mert túl megvisel az igazsággal való szembesülés!
A jégkorong meg az egyik legigazságosabb sport, ha nem vettétek volna észre eddig!
Menjetek helyesírási versenyekre, mert egyeseknek az való és a hokibotot hagyjátok meg másoknak…korcsolyázni nem tudó szótárakkal futkosó tyúkagyú zsebhokisták!
Ki a mezőre a sok „véleményvezérrel” jövőre- s kapálják meg magukat hátha valami újabb zöldhajtás kipattan az agyukban…..
A „mester” valahogy bevalotta amit TI még most sem láttok be: a válogatott még nem való az elitbe és tavaly sem volt…az igazsághoz tartozik, hogy lassan már a 2-ik vonal is megremeg…
Ezt a megállapítást a 2019-es VB is beigazolta….
Tolvanen ide vagy oda ő is túl volt tolva, már tavaly elkellett volna kergetni a hamiskártyását.
Többek között ő is bolondította a népet karöltve a JKB-al a sok zagyvaságaival, ahelyett hogy a valóságot vetítette volna előre, amit ti még mecifráztatok!
Nem értetek a hokihoz semmit, fotel drukkereknek se vagytok jók! S ráadásul véresszájú vonyító farkasokká váltatok hirtelen…-na ez a szégyen, övön alulütő degenyeges firkászai,- nem az évekig túlteljesítő játékosok!!!
Válasszatok magatoknak valami más kedvenc sportot, mondjuk a talicskázást, mert túl megvisel az igazsággal való szembesülés!
A jégkorong meg az egyik legigazságosabb sport, ha nem vettétek volna észre eddig!
Menjetek helyesírási versenyekre, mert egyeseknek az való és a hokibotot hagyjátok meg másoknak…korcsolyázni nem tudó szótárakkal futkosó tyúkagyú zsebhokisták!
Ki a mezőre a sok „véleményvezérrel” jövőre- s kapálják meg magukat hátha valami újabb zöldhajtás kipattan az agyukban…..
2019.05.08. 20:18:22
Volt egy zseniális tanárom, aki azt mondta a hülyeséget hagyni kell, előbb utóbb feldolgozza önmagát. Ki ne tiltsátok többet Manga2-t!
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2019.05.09. 10:08:18
Egyesek szerint egyszerre igaz, hogy várakozáson aluli volt a mostani szereplés, illetve ez a realitás, sőt!
Szerintem pedig nem lehet egyszerre igaz a két dolog.
Szerintem pedig nem lehet egyszerre igaz a két dolog.
bibababa 2019.05.09. 11:06:20
@Fermentátor:
A helyezés még talán reális is lehetne, mert azért erős csapatok voltak az ellenfelek.
Viszont a csapat teljesítménye sokkal jobb is lehetett volna, mert ennél azért jóval többet tud. Akkor viszont előrébb lehetett volna végezni.
A kapott gólok több mint a fele buta hibák, felesleges kiállítások után esett.
Elől meg sokszor jó helyzetben még a korongot sem sikerült eltalálni.
A helyezés még talán reális is lehetne, mert azért erős csapatok voltak az ellenfelek.
Viszont a csapat teljesítménye sokkal jobb is lehetett volna, mert ennél azért jóval többet tud. Akkor viszont előrébb lehetett volna végezni.
A kapott gólok több mint a fele buta hibák, felesleges kiállítások után esett.
Elől meg sokszor jó helyzetben még a korongot sem sikerült eltalálni.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2019.05.09. 11:13:25
@bibababa: Ugyanezek a játékosok többre is képesek, tehát nem irreális, hogy jobb teljesítményt, jobb helyezést érjenek el.
horivan 2019.05.09. 13:14:59
@Fermentátor: Ez szerintem nagyon nehéz megítélni, hogy ki mire képes, és adott csúcsidőszakban mi jön ki belőle. A Tampa Bay játékosai is többre voltak képesek. (Szerintem az alapszakaszban 3-szor verték a Columbust)
Miskolc játékosai is többre voltak képesek, de mégsem jött ki azon a 3 meccsen.
A válogatott ráadásul csak sörmeccseket játszik évközben, a reális tükör csak ez az 5 meccs. Nem otthon csak a kiesőt vertük.
Tavaly a briteket a felkészülésin a litvánok alázták, most A csoportosok. Én is többet vártam, optimista voltam, hogy milyen faszán mentünk a felkészülési meccseken.
Lehet, hogy többre képesek, de eddig nem igen mutatták meg a fő eseményeken.
pl. Hári hányszor játszott kirobbanó formában a VB-éken? Én nem emlékszem, hogy kiemelkedett volna nagyon a mezőnyből.
Miskolc játékosai is többre voltak képesek, de mégsem jött ki azon a 3 meccsen.
A válogatott ráadásul csak sörmeccseket játszik évközben, a reális tükör csak ez az 5 meccs. Nem otthon csak a kiesőt vertük.
Tavaly a briteket a felkészülésin a litvánok alázták, most A csoportosok. Én is többet vártam, optimista voltam, hogy milyen faszán mentünk a felkészülési meccseken.
Lehet, hogy többre képesek, de eddig nem igen mutatták meg a fő eseményeken.
pl. Hári hányszor játszott kirobbanó formában a VB-éken? Én nem emlékszem, hogy kiemelkedett volna nagyon a mezőnyből.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2019.05.09. 13:27:38
@horivan: Egyfelől egyetértek. Másfelől azért pont az idei szereplésről teljes joggal mondható, hogy szinte mindenki tudása alatt teljesített. Pl. Hári remekül ment idén az Ebelben, tehát láttuk, hogy sokkal jobban tud annál, mint amit vb-n mutatott.
Egyébként az egyéni teljesítmények csak egy része az egésznek. Csapatjátékról beszélünk, ahol a csapat jó esetben több, mint a játékosok összege. Rossz esetben (mint idén) meg kevesebb.
Egyébként az egyéni teljesítmények csak egy része az egésznek. Csapatjátékról beszélünk, ahol a csapat jó esetben több, mint a játékosok összege. Rossz esetben (mint idén) meg kevesebb.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2019.05.09. 14:45:54
@horivan: Szerinted csalódás az idei vb-szereplésünk (nem ahelyezésről, hanem a szereplésről beszélek, amiben azért több van a puszta 5. helynél) vagy ez a realitás?
DominiKing 2019.05.09. 15:44:39
@horivan: Itt a durva az egészben az, hogy nemhogy kirobbanó formában, hanem ilyen kirobbanó töketlenségben (ha már a szakvezető is ezt a szót használta) még soha nem láttam magyar válogatott csapatot. Néha olyan nyomást helyeztünk az ellenfélre, még a "rettegett" fehéroroszokra is, hogy még 5 az 5-ben is simán felálltunk, aztán az egyik pillanatról a másikra alapvető korongkezelési, korcsolyázó és alapvető, gyermek korban sem tolerálható hibákat követtünk el. Minden meccsünk két arcú volt. És igenis lehetett azt is látni, hogy ezek a srácok nagyon jó dolgokra is képesek, csak egyből agyoncsapták egy gyermeteg hibával.
DominiKing 2019.05.09. 15:57:36
@Fermentátor: Egyértelműen csalódás. A Mogyihoz és Godóhoz hasonló nyilatkozatok olyanok mintha nem is látták volna percről percre a meccseket. Elolvasták az újságban, hogy nem estünk ki ebből az előzetesen!!! nehéznek ítélt csoportból és ez elfogadható.
Nem! Szerintem, ha a játékosok is visszanézik ezeket az érthetetlen hibákat, égni fog a bőr képükön.
A legmegdöbbentőbb pedig az volt, hogy többen elvesztették a valóság érzetüket és ők is meggyőződéssel nyilatkozták, hogy egész jók voltunk.
Pedig csak a józan eszüket vesztették.
Nem! Szerintem, ha a játékosok is visszanézik ezeket az érthetetlen hibákat, égni fog a bőr képükön.
A legmegdöbbentőbb pedig az volt, hogy többen elvesztették a valóság érzetüket és ők is meggyőződéssel nyilatkozták, hogy egész jók voltunk.
Pedig csak a józan eszüket vesztették.
horivan 2019.05.09. 16:01:03
@Fermentátor: Én optimista voltam előtte. Elvakított svéd 4:3, a szlovén 7:4 meg a többi eredmény. Nem vettem figyelembe, hogy az itthoni környezet az mindig plusz, és ez is torzította tisztánlátásomat. Erre vonatkozóan Mogyinak is volt megjegyzése.
Emiatt csalódott voltam.
Most csak így utólag 1 hét után, látva az 1 heti szenvedést. Ebben a keretben olyan alaphiányosságok vannak, amik miatt csak óriási mákkal lehet esélyünk feljutni, úgy ha 9 pontot összekaparunk. Emiatt sajnos 4-5. hely a realitás.
Ezek közül a hiányosságok közül párat a jelenlegi keret szerintem nem is tud áthidalni, és utánpótlásban sincs a közeljövőben senki, aki sok pluszt hozna. Ha valami 2-3 meccsre bekattan, úgy pattan a korong, akkor feljebb léphetünk. Ha az első meccset hozzuk most is, szerintem más VB lett volna. Más lett volna a fehérorosz meccs, ha Vay nem hibázik. De, ha beüt a gebasz, akkor elmegy a meccs, mert nincs bennünk a gól.
Alaphiányosságok: Szinte veszélytelenek vagyunk emberelőnyben. Emberhátrányba nem blokkolunk. A védőink lepke fingok. Nem hiába Dél Korea is oda honosított 2 kanadai hústornyot. Tehát speciális játékunk átlag alatti. Nincsen olyan hátulról / kékről lövő játékos, aki pontosan lő. Mi nem tudunk olyat, mint a fehéroroszok lőttek nekünk.
Nem takarunk, takarítunk a kapu előtt, nincs meg a testtömegünk, hogy ott maradjunk- nem gondoltam volna, hogy Kóger hiányozni fog.
Nem volt blokkolás, ütközés. Magó, Benk is elszokott a korábbi neki osztott szerepétől. Meg már öregednek is. Viszont nem nagyon hiszem, hogy magyar csapattársakkal Magó húzónév lett volna az 1-2 sorban. Nem tud többet, mint akik ott játszanak.
Nagyon hiányzott egy energia trió. Mint korábban Nagy Krisztián, Benk, Magó. Szerintem ezt a legkönnyebb pótolni. Viszont emiatt, ki kellene hagyni helyi „pontkirályokat”. Nem feltétlenül Magót, de akkor más maradna ki. Itt már feszültség lenne. Most a könnyebb ellenállás irányába ment a keretösszeállítás.
Többségében légiós sorokban alapszakaszban a bajnokságban, hozzuk a statisztikát. Ez szerintem elfedi a valódi képességeiket.
De picivel gyengébb magyar csapattárssal ez már nem megy senkinek tétmeccsen. Húzónévnek gondolt játékosaink nemzetközi szinten nem annyira húzónevek, hogy kompenzálják egyéb posztokon lévő hátrányunkat. (5 játékosunk van egyszerre fent) Könnyebb is hatástalanítani a jobb embereket is, ha többiek statikusak, veszélytelenek, átlag alattiak.
3 külföldi csapatban sehol nincs 1-2 sorban magyar ötös, mert azzal feladnánk a bajnokságot, olyan sikereink lennének, mintha visszatérnénk a Volán első EBEL-es évéhez. De lehet ez kellene a fejlődéshez…..
Emiatt csalódott voltam.
Most csak így utólag 1 hét után, látva az 1 heti szenvedést. Ebben a keretben olyan alaphiányosságok vannak, amik miatt csak óriási mákkal lehet esélyünk feljutni, úgy ha 9 pontot összekaparunk. Emiatt sajnos 4-5. hely a realitás.
Ezek közül a hiányosságok közül párat a jelenlegi keret szerintem nem is tud áthidalni, és utánpótlásban sincs a közeljövőben senki, aki sok pluszt hozna. Ha valami 2-3 meccsre bekattan, úgy pattan a korong, akkor feljebb léphetünk. Ha az első meccset hozzuk most is, szerintem más VB lett volna. Más lett volna a fehérorosz meccs, ha Vay nem hibázik. De, ha beüt a gebasz, akkor elmegy a meccs, mert nincs bennünk a gól.
Alaphiányosságok: Szinte veszélytelenek vagyunk emberelőnyben. Emberhátrányba nem blokkolunk. A védőink lepke fingok. Nem hiába Dél Korea is oda honosított 2 kanadai hústornyot. Tehát speciális játékunk átlag alatti. Nincsen olyan hátulról / kékről lövő játékos, aki pontosan lő. Mi nem tudunk olyat, mint a fehéroroszok lőttek nekünk.
Nem takarunk, takarítunk a kapu előtt, nincs meg a testtömegünk, hogy ott maradjunk- nem gondoltam volna, hogy Kóger hiányozni fog.
Nem volt blokkolás, ütközés. Magó, Benk is elszokott a korábbi neki osztott szerepétől. Meg már öregednek is. Viszont nem nagyon hiszem, hogy magyar csapattársakkal Magó húzónév lett volna az 1-2 sorban. Nem tud többet, mint akik ott játszanak.
Nagyon hiányzott egy energia trió. Mint korábban Nagy Krisztián, Benk, Magó. Szerintem ezt a legkönnyebb pótolni. Viszont emiatt, ki kellene hagyni helyi „pontkirályokat”. Nem feltétlenül Magót, de akkor más maradna ki. Itt már feszültség lenne. Most a könnyebb ellenállás irányába ment a keretösszeállítás.
Többségében légiós sorokban alapszakaszban a bajnokságban, hozzuk a statisztikát. Ez szerintem elfedi a valódi képességeiket.
De picivel gyengébb magyar csapattárssal ez már nem megy senkinek tétmeccsen. Húzónévnek gondolt játékosaink nemzetközi szinten nem annyira húzónevek, hogy kompenzálják egyéb posztokon lévő hátrányunkat. (5 játékosunk van egyszerre fent) Könnyebb is hatástalanítani a jobb embereket is, ha többiek statikusak, veszélytelenek, átlag alattiak.
3 külföldi csapatban sehol nincs 1-2 sorban magyar ötös, mert azzal feladnánk a bajnokságot, olyan sikereink lennének, mintha visszatérnénk a Volán első EBEL-es évéhez. De lehet ez kellene a fejlődéshez…..
alvering2 2019.05.09. 16:47:39
@horivan: "itthoni környezet az mindig plusz" - ezzel az eggyel vitatkoznék férfiak esetében
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2019.05.09. 19:50:56
@DominiKing: @horivan:
Számomra is csalódás. Nem az 5. hely, hiszen az része a tágan értelmezett realitásnak. Szerintem a realitás keretein belül lett volna egy nagyon mázlis feljutás, de egy nagyon peches kiesés is (bár legvalószínűbb, hogy maradunk az osztályunkban). Ami csalódás volt, az az "energiaszint", hogy a klasszikust idézzem. Enervált volt a csapat - ahhoz képest, amit tőlük remélhettünk, mindenképp.
Vagyis úgy gondolom, a mostani szereplésünk nem azonos a realitással, hanem csak egy kibebaszott-elkúrt szelete annak. Van napfényesebb oldala is annak a bizonyos realitásnak.
Számomra is csalódás. Nem az 5. hely, hiszen az része a tágan értelmezett realitásnak. Szerintem a realitás keretein belül lett volna egy nagyon mázlis feljutás, de egy nagyon peches kiesés is (bár legvalószínűbb, hogy maradunk az osztályunkban). Ami csalódás volt, az az "energiaszint", hogy a klasszikust idézzem. Enervált volt a csapat - ahhoz képest, amit tőlük remélhettünk, mindenképp.
Vagyis úgy gondolom, a mostani szereplésünk nem azonos a realitással, hanem csak egy kibebaszott-elkúrt szelete annak. Van napfényesebb oldala is annak a bizonyos realitásnak.
horivan 2019.05.10. 13:24:36
@Fermentátor: @alvering2: @DominiKing:
Még valami, ami nem jó.
Magyar hokis piac a két csapat extraligázásával és a csapatokra vonatkozó légiós korláttal gondolom jelentősen torzult. Túlkereslet lett bizonyos minőség felett. Feltételezem, most egy közepes tudású válogatott magyar hátvéd többet kérhet, mintha kimenne a nemzetközi piacra.
Lehet, hogy a játékosok is elhiszik magukról, hogy ennyit érnek. Vakok között a félszemű a király.
Lehet, hogy itt is ül, amit Illés Béla mondott:
„A büdzsé folyamatos emelkedésével a teljesítmény- és színvonalnövekedés, az utánpótlásnevelés fejlesztése persze nem áll arányban, a mesterségesen megerősített klubok viszont felverik a játékosok árát. Az államilag dotált akadémiák nem ontják a megfelelő színvonalon képzett játékosokat.”
Nyilván a csapatösszeállítást nagyban befolyásolja, hogy a hazai magot kivel lehet feltölteni, és a hazai maghoz választanak komplementer légiósokat. Aki a meglévő játékosaink gyengeségét kiegyensúlyozzák. Válogatottba ez már nincs így. Ott már két félszemű kerül egysorba, és már hátrányban van a "négyszemű" szlovénokkal szemben.
Anno Volán EBEL-ezése idején ez nem így volt. Ott volt egy masszív magyar mag + francia légió.
Egy szlovén gyereknek, ha hokiból, akar megélni, akkor neki komplex piacon jól eladható játékossá kell válnia, különben vezethet rolbát. Mindig feszegetni-e kell a határokat. Vay-t és Hárit becsülöm, hogy ők mennek előre.
Nálunk egy hokisnak van egy életciklusa. Magyar csúcscsapatok közötti vándorlás, Erste liga vezető csapatok, majd modellkarrier és KMH. Ez a langyosvíz.
Még valami, ami nem jó.
Magyar hokis piac a két csapat extraligázásával és a csapatokra vonatkozó légiós korláttal gondolom jelentősen torzult. Túlkereslet lett bizonyos minőség felett. Feltételezem, most egy közepes tudású válogatott magyar hátvéd többet kérhet, mintha kimenne a nemzetközi piacra.
Lehet, hogy a játékosok is elhiszik magukról, hogy ennyit érnek. Vakok között a félszemű a király.
Lehet, hogy itt is ül, amit Illés Béla mondott:
„A büdzsé folyamatos emelkedésével a teljesítmény- és színvonalnövekedés, az utánpótlásnevelés fejlesztése persze nem áll arányban, a mesterségesen megerősített klubok viszont felverik a játékosok árát. Az államilag dotált akadémiák nem ontják a megfelelő színvonalon képzett játékosokat.”
Nyilván a csapatösszeállítást nagyban befolyásolja, hogy a hazai magot kivel lehet feltölteni, és a hazai maghoz választanak komplementer légiósokat. Aki a meglévő játékosaink gyengeségét kiegyensúlyozzák. Válogatottba ez már nincs így. Ott már két félszemű kerül egysorba, és már hátrányban van a "négyszemű" szlovénokkal szemben.
Anno Volán EBEL-ezése idején ez nem így volt. Ott volt egy masszív magyar mag + francia légió.
Egy szlovén gyereknek, ha hokiból, akar megélni, akkor neki komplex piacon jól eladható játékossá kell válnia, különben vezethet rolbát. Mindig feszegetni-e kell a határokat. Vay-t és Hárit becsülöm, hogy ők mennek előre.
Nálunk egy hokisnak van egy életciklusa. Magyar csúcscsapatok közötti vándorlás, Erste liga vezető csapatok, majd modellkarrier és KMH. Ez a langyosvíz.
Nittümeki 2019.05.10. 14:36:17
@horivan: Sok mindennel egyetértek, főképp a mesterségesen feltúrbózott kirakatcsapatok nem (csak) pozitív hatásaival...Az viszont kérdéses, hogy mi lenne ha belátható időn belül "hazajönne" a három csapat. Többen megpróbálnának-e légiósnak állni (ami szerintem is a helyes út) vagy volános, dtvk-s, macos "sztárjainknak" -pont az általad is említett rossz szocializációnak köszönhetően - hirtelen a mi kis magyar-székely bajnokságunk is (újra) megfelelne és minden menne tovább a régiben, a langyos víz nem kavarodna fel túlságosan.
Persze a három nagycsapattal hirtelen nagyot erősödne az Erste Liga is, de még mindig messze lenne attól a szinttől, amire egy nagyravágyó válogatottat építeni lehet (legalábbis szerintem).
Persze a három nagycsapattal hirtelen nagyot erősödne az Erste Liga is, de még mindig messze lenne attól a szinttől, amire egy nagyravágyó válogatottat építeni lehet (legalábbis szerintem).
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2019.05.10. 15:02:28
@Nittümeki: Ha hazajönne ez a három csapat abból persze nem következik feltétlen, hogy három ilyen erősségű csapattal bővülne a hazai mezőny. A Miskolc már az utolsó hazai éveiben is csak az extraliga lehetőségének felcsillantásával tudott idecsábítani haza szinten kiváló játékosokat. Mert Miskolc kb a világvége, Mordor. Az edzők egy év elteltével menekülnek innét. És nem hiszem, hogy azért, mert annyira amatőrnek találják a klubot. A város túl perifériás és hát, nem túl hangulatos. Szóval, ha a Miskolc visszakerül a hazai ligába, az már nem lesz ugyanaz a Miskolc, amelyik 2015-18-ban extraligás reményekkel telve erősödött. Visszakerülne a csapat az alacsonyabb polcra, de már remények nélkül.
horivan 2019.05.10. 15:16:23
@Nittümeki: Teljesen egyetértek veled. Én nem feltétlenül a hazajövetelért írtam. De ez a mostani szabályozás, vagy csak a légióskorlát nem jó. Ráadásul ezt is kicselezik a honosítással a 3. év végére lesz még 3-4 középszerű honosított magyar a keretekben, hogy megfeleljünk a légiósszabálynak. Dudás, Dansereau, Macaulay, új Orbán stb. Amúgy szerintem most az Erste Ligában is bértorzulás lehet. Nagy Gergő bére vs. Extraliga 3. sor.
Másik, hogy 500-600 nézőre nem lehet piaci alapon színvonalat építeni. Erste Ligának /UTE /Fradi /MAC-nak megvannak a korlátjai.
Esetleg valamiféle mesterséges bérplafont (akár klubok közötti megállapodás formájában) tudnék elképzelni kivételekkel, hogy ne ömöljön ki a pénz. Magyar válogatott játékos szövetség által támogatott csapatokban X összeg felett nem kereshet. Ha többet akar menjen ki a piacra, ha X évet és játékpercet lehúzott Y szorzóval eltérhetünk a plafontól (lsd. Hári).
Másik, hogy 500-600 nézőre nem lehet piaci alapon színvonalat építeni. Erste Ligának /UTE /Fradi /MAC-nak megvannak a korlátjai.
Esetleg valamiféle mesterséges bérplafont (akár klubok közötti megállapodás formájában) tudnék elképzelni kivételekkel, hogy ne ömöljön ki a pénz. Magyar válogatott játékos szövetség által támogatott csapatokban X összeg felett nem kereshet. Ha többet akar menjen ki a piacra, ha X évet és játékpercet lehúzott Y szorzóval eltérhetünk a plafontól (lsd. Hári).
horivan 2019.05.10. 15:20:38
@horivan: Utolsó mondatot, így értettem, ha X évet és játékpercet lehúzott jobb ligában, akkor eltérhetnek a plafontól.
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2019.05.10. 21:18:01
Válogatott szintet megütő egy..másfél sornyi légiós + 19..23 éves fiatalok + esetleg aki még belefér a büdzsébe. Talán így lenne fejlődés. Természetesen a légiósok nem 40 percig kellene, hogy jégen legyenek, és nem is együtt.