Sofron István a MAC Újbudában folytatja
2019.05.02. 21:30: kutyatej73
44 komment
Címkék: MAC Extraliga
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr2314800204
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
szmakarov 2019.05.02. 21:54:46
@kutyatej73: A drogosra gondolsz?
szmakarov 2019.05.02. 22:07:54
@kutyatej73: Mindegy, marhaság, vannak ezek a tutit vélni tudó idióták, nem érdemes velük foglalkozni!
Dallanan 2019.05.02. 22:49:50
Jó döntést hozott. Megváltozott a játéka az elmúlt években, ebben szerepe van a szabály változásnak is, ami miatt a régi ütközései mára 2 percet érnének, így láthatóan sokkal óvatosabb. Az eltiltás óta nem találta meg igazán a formáját, főleg önbizalom hiányt látni, a szlovák liga és a MAC jó lehet hogy ismét visszanyerhe régi fényét.
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2019.05.02. 23:08:12
Ezt is most kellett bejelenteni. Mint mikor Järvenpää hosszabbítását a Salzburg-párharcnál, ami egyben azt is jelentette, hogy Jancsi dobbant, különben a vele való hosszabbítást is nagy dobra verték volna. Persze sz@rjátok le, hogy vb van!
Ma egyébként egész elfogadhatón ment Tücsi Mukikája. Azért lehet, hogy korongbiztosság, passzok a Tót Ligába is kelleni fognak.
Ma egyébként egész elfogadhatón ment Tücsi Mukikája. Azért lehet, hogy korongbiztosság, passzok a Tót Ligába is kelleni fognak.
2019.05.03. 10:53:31
Tárgyilagosan kell megközelíteni a dolgot. Kipottyant a DEL-ből, majd a Fehérvárban sem ment neki, így kevesebb bizalmat kapott. Nagyon meg akarja fordítani a szekerét és ezért teper a válogatottban is. Az eddigi teljesítménye és odaadása meggyőzte az edzőt, amit meg is értek. Talán jó is, hogy a vb vége előtt elfogadták a feltételeit. Megnyugodhat, felszabadultabban játszhat. Ma kiderül!
korxi 2019.05.03. 12:03:27
Ja és így a későbbi játékától, formájának újra megtalálásától függetlenül biztosan válogatott is marad. Ez sem utolsó szempont.
horivan 2019.05.03. 12:18:17
Nem lenne rossz egy ütős magyar támadó trió az egyik vezető csapatban. Ne a légiósok húzzák mindenhol szekeret.
Bartalis, Nagy Krisztián, Sofron sor a MAC-ba is összejöhet. Bartalisnak feküdhet a szlovák kevésbé ütköző bajnokság.
A szlovák bajnokságban indulók rendesen elszoktak az ütközésektől. Sérülése előtt Magót is a beloruszok kirakták a cserepadra. Szirányit is felkenték rendesen.
Bartalis, Nagy Krisztián, Sofron sor a MAC-ba is összejöhet. Bartalisnak feküdhet a szlovák kevésbé ütköző bajnokság.
A szlovák bajnokságban indulók rendesen elszoktak az ütközésektől. Sérülése előtt Magót is a beloruszok kirakták a cserepadra. Szirányit is felkenték rendesen.
1885* 2019.05.03. 12:40:32
@kutyatej73: Te ez a kép... Esküszöm megijedtem. Sofit se iparművész tervezte de a csaj... Omg.
2019.05.03. 13:08:17
@korxi: Aha, szóval a lényeg az a MACnál, hogy Sofi válogatott lehessen teljesítménytől függetlenül. Sokmindennrl lehet vádolni Mogyit, de szerintem ez nettó baromság.
1885* 2019.05.03. 13:18:52
@lbsz: csajra sem ártana, egy rácsos :)
A macnál szerintem az a lényeg, hogy mennél több macos legyen válogatott.
A macnál szerintem az a lényeg, hogy mennél több macos legyen válogatott.
horivan 2019.05.03. 14:40:07
@1885*: Ezt minek kell?
Remélem láthatom Sofit győztes meccs után körbekorcsolyázni a picivel még. A családi boldogság fontosabb, mint a max. 5-6 éves elkerülhetetlenül lefelé tendáló sportkarrier. Legyenek boldogok együtt!
Sofinak még megszolgált helye van a válogatottban, nem lóg ki lefele. Hajrá ma is!
Remélem láthatom Sofit győztes meccs után körbekorcsolyázni a picivel még. A családi boldogság fontosabb, mint a max. 5-6 éves elkerülhetetlenül lefelé tendáló sportkarrier. Legyenek boldogok együtt!
Sofinak még megszolgált helye van a válogatottban, nem lóg ki lefele. Hajrá ma is!
1885* 2019.05.03. 14:51:52
@horivan: jaj aki celebnek áll, annak mindegy csak írjanak róla, nem tudtad?
Megszolgált helye. No persze. Valamikor egy hatalmas ígéret volt, kár, hogy valahol elcsúszott.
Megszolgált helye. No persze. Valamikor egy hatalmas ígéret volt, kár, hogy valahol elcsúszott.
1885* 2019.05.03. 14:55:27
@horivan: ja még valami, nem lóg ki lefelé, hát ez nem egy acélos produkció azért ezt be kéne látni. De Te nyilván jobban értesz hozzá, ha szerinted igen, elfogadom.
1885* 2019.05.03. 16:22:44
@kutyatej73: Milyen Kedves ez a Feri, tárt karokkal fogadja. Érdhez a retekklub is közelebb van. praktikus.
1885* 2019.05.03. 17:49:45
@korxi: bár Engel lenne a legnagyobb probléma.
Nincs NHL.es játékosunk, Huba azért a szar EL-ben játszik, mégis lőtt gólt T. Kolbanhayer Zsuzsanna. Erre nem kéne fogni ezt a csúnya nagy zakót.
Nincs NHL.es játékosunk, Huba azért a szar EL-ben játszik, mégis lőtt gólt T. Kolbanhayer Zsuzsanna. Erre nem kéne fogni ezt a csúnya nagy zakót.
szmakarov 2019.05.03. 18:25:54
@1885*: Kolbenheyernek a legfőbb feladata a sportdiplomáciában az lenne most, hogy ne mi szenvedjük el a legtöbb bírói hibát(nem ez okozza persze a szörnyű játékunkat és nem ment fel senkit), de mondjuk ez lényeges elem lenne már pár éve, lásd Sofron Del-es eltiltása, ami a krakkói vébére is ki volt terjesztve, ami agyrém!
1885* 2019.05.03. 18:41:53
@szmakarov: Kolbenheyernek a legfőbb feladata, hogy megőrizze a pozícióját.
alvering2 2019.05.03. 18:59:57
@szmakarov: mondjuk akkor feljutottunk :)
szmakarov 2019.05.03. 19:15:02
@alvering2: Legyen minden vébé előtt ez, azt mondod? :)
alvering2 2019.05.03. 19:16:39
@szmakarov: :D inkább legyenek játékosink akiket a DEL-ből lehet eltiltani
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2019.05.04. 09:53:04
@horivan: A Fehérvárba nem illett bele, nagy tempónál nem volt korongbiztos, és elképzelése se volt, kinek adja a pakkot. Kapott lehetőséget, mert még Phillipset is a végsőkig játszattuk, nem tudott élni vele. Salzburg ellen volt egy meccse, amin kiemelkedett, de egy egész szezonban ez kevés.
A válogatottban a litvánok ellen ment két és fél harmadot, lőtt egy gólt és ennyi.
A válogatottban a litvánok ellen ment két és fél harmadot, lőtt egy gólt és ennyi.
horivan 2019.05.06. 12:06:00
@1885*: Szerintem is Sofi többet kihozhatott volna magából, tehetségből.
De Sofinak legalább volt 2-3 értelmezhető éve, meghosszabbították a DEL-ben a szerződését. Hány UTE nevelés mondhatja el ezt magáról, hogy eljutott külföldi TOP bajnokságba, és ott megfelelt? Nulla.
A korábbi celeb Ancsintól ( szakmai vezető) is megkérdezhetnéd:
Hány ezer gyerek fordult meg az elmúlt 20-25 évben az UTE utánpótlásában, és ebből hány lett értelmezhető hokis? Nem nemzetközi szinten, csak magyar szinten. (Talán Szirányi UTE nevelés volt?) Utóbbi években biztos, hogy egy ERSTE ligás húzó játékost se sikerült kinevelni. Mondjuk máshol se nagyon jeleskednek ebben.
Az tényleg érdekelne, hogy van-e, olyan elemzés, hogy egyes műhelyekből, hány jó játékos jön ki, és hány gyerekkel dolgoznak. Elvileg van metodikai központunk mérik a gyereket, vannak statisztikák.
Ez itt a bibi. Lehet, hogy a MAC-osok, vagy a Volánosok balf.szok voltak VB-n, de nincs aki kiszorítsa őket, mert több ezer gyereket elnyel a TAO-s fekete lyuk. Csak kis p.csöket nevelnek.
Pedig több junior játékosunk, jégpályánk van IIHF szerint, mint a Fehéroroszoknak. Szlovénokról nem is beszélve.
BELARUS
Male Players 1,662
Junior Players 3,702
Female Players 6
Total Referees 150
Indoor Rinks 38
Outdoor Rinks 3
HUNGARY
Male Players 652
Junior Players 4,513
Female Players 724
Total Referees 150
Indoor Rinks 41
Outdoor Rinks 18
A pénzzel kitömött klubokban mintha az lenne a cél, hogy a gyerekekből véletlenül se legyen jó játékos, és a szakma vonal szinte változatlan. Ezért lesz a hokiból is foci.
De Sofinak legalább volt 2-3 értelmezhető éve, meghosszabbították a DEL-ben a szerződését. Hány UTE nevelés mondhatja el ezt magáról, hogy eljutott külföldi TOP bajnokságba, és ott megfelelt? Nulla.
A korábbi celeb Ancsintól ( szakmai vezető) is megkérdezhetnéd:
Hány ezer gyerek fordult meg az elmúlt 20-25 évben az UTE utánpótlásában, és ebből hány lett értelmezhető hokis? Nem nemzetközi szinten, csak magyar szinten. (Talán Szirányi UTE nevelés volt?) Utóbbi években biztos, hogy egy ERSTE ligás húzó játékost se sikerült kinevelni. Mondjuk máshol se nagyon jeleskednek ebben.
Az tényleg érdekelne, hogy van-e, olyan elemzés, hogy egyes műhelyekből, hány jó játékos jön ki, és hány gyerekkel dolgoznak. Elvileg van metodikai központunk mérik a gyereket, vannak statisztikák.
Ez itt a bibi. Lehet, hogy a MAC-osok, vagy a Volánosok balf.szok voltak VB-n, de nincs aki kiszorítsa őket, mert több ezer gyereket elnyel a TAO-s fekete lyuk. Csak kis p.csöket nevelnek.
Pedig több junior játékosunk, jégpályánk van IIHF szerint, mint a Fehéroroszoknak. Szlovénokról nem is beszélve.
BELARUS
Male Players 1,662
Junior Players 3,702
Female Players 6
Total Referees 150
Indoor Rinks 38
Outdoor Rinks 3
HUNGARY
Male Players 652
Junior Players 4,513
Female Players 724
Total Referees 150
Indoor Rinks 41
Outdoor Rinks 18
A pénzzel kitömött klubokban mintha az lenne a cél, hogy a gyerekekből véletlenül se legyen jó játékos, és a szakma vonal szinte változatlan. Ezért lesz a hokiból is foci.
1885* 2019.05.06. 16:56:00
@horivan: Őszintén nem értem ezzel most mit akarsz? Szirányi UTE nevelés volt, ha Neked 11 év annak számít, 1997–2008.
A többire annyit, rajtam kéred számon az utánpótlás nevelést, amiért kritizálni merészeltem Sofront? Vagy én kérjem számon Ancsint? Aki szerinted "korábbi celeb"?
Annyit azért megjegyeznék, hogy nem kéne a kettőt összehasonlítani, mivel össze nem hasonlítható milyen lehetőségei voltak anno egy játékosnak...
itt kitöröltem egy bő részt, nincs értelme.
A többire annyit, rajtam kéred számon az utánpótlás nevelést, amiért kritizálni merészeltem Sofront? Vagy én kérjem számon Ancsint? Aki szerinted "korábbi celeb"?
Annyit azért megjegyeznék, hogy nem kéne a kettőt összehasonlítani, mivel össze nem hasonlítható milyen lehetőségei voltak anno egy játékosnak...
itt kitöröltem egy bő részt, nincs értelme.
horivan 2019.05.06. 17:41:24
@1885*: Erre próbáltam válaszolni: "ja még valami, nem lóg ki lefelé, hát ez nem egy acélos produkció azért ezt be kéne látni." Én is örülnék, ha egy UTE-s kiszorítaná.
De ennek 0 az esélye Ancsin mellett.
Hány érdemi újpesti válogatott nevelés volt az elmúlt 25 évben Szirányin kívül? Hány ezer gyerekkel foglalkoztak a Megyeri úton, Ancsin szakmai irányításával. Ha ilyen egy fő utánpótlás műhely, akkor mit várhatunk, és ez az eredmény, hogy formán kívüli játékosoknak is bérelt helyük van. Lsd. Sarauer, Sofron (- ő még legalább 2 gól lőtt), Vas Jankó, Benk, aki csatárként 50 játékperce alatt, 80 cserében volt bent, 0 azaz nulla kapura lövést produkált.
De ennek 0 az esélye Ancsin mellett.
Hány érdemi újpesti válogatott nevelés volt az elmúlt 25 évben Szirányin kívül? Hány ezer gyerekkel foglalkoztak a Megyeri úton, Ancsin szakmai irányításával. Ha ilyen egy fő utánpótlás műhely, akkor mit várhatunk, és ez az eredmény, hogy formán kívüli játékosoknak is bérelt helyük van. Lsd. Sarauer, Sofron (- ő még legalább 2 gól lőtt), Vas Jankó, Benk, aki csatárként 50 játékperce alatt, 80 cserében volt bent, 0 azaz nulla kapura lövést produkált.
1885* 2019.05.06. 17:51:13
@horivan: Szerencsére másutt minden remekül megy, ezért hála a tökéletes Mac UP nevelésnek Kitűnően teljesítettünk a VB-n azon a három valamilyen UTE kötődéssün ment el a feljutás. Értem én kérek elnézést tücsike Mukikákjától. Meg Tőled is.
1885* 2019.05.06. 18:15:41
@horivan: még valami, most Sofront, mint játékost hasonlítod Ancsint a játékoshoz? Vagy Sofront egy szakmai igazagatóhoz? Mert tudtommal Sofron még nem az.
Tudod olimpiai bajnok is lehet nem jó edző vagy vezető.
Na feladom.
Tudod olimpiai bajnok is lehet nem jó edző vagy vezető.
Na feladom.
horivan 2019.05.07. 17:03:49
@1885*: Nem hasonlítom az évszázad játékosához, hogy tehetném. Csak halvány emlékeim vannak róla játékosként.
Csak süt belőled a gyűlölet, és megkérdeztem, hogy miért kellett olyan mélyre süllyedni.
"csajra sem ártana, egy rácsos :)"
"Te ez a kép... Esküszöm megijedtem. Sofit se iparművész tervezte de a csaj... Omg."
"jaj aki celebnek áll, annak mindegy csak írjanak róla, nem tudtad?"
Ez nekem sok volt. Sofi szerintem se hozta ki magából, ami benne volt, de még kap a MAC-ban egy esélyt.
Szerintem ennyi erővel Ancsin is celeb volt, mert sokat szerepelt anno a TV-ben. A tények alapján nem kérdőjelezhetem meg szakvezetői kvalitását. Annyira jó munkát végez?
A fő gond, hogy a sport iránt nem kellően alázatos Sofron, azért férhetett be ide -oda, mert nincs más helyette, mert nincs reális verseny a posztokért, mindenki elvan a langyos vízben. Alulról nem jönnek a feltörekvő fiatalok sehol. Pedig van létszám, jégpálya.
Többek között, azért mert az UTE utánpótlása még saját Erste ligás csapatába sem tud egy épkézláb csatárt kinevelni, nem hogy a válogatottba. Aki esetleg meg jó lenne, az is menekül a Vasasba.
A legtöbb TAO pénzt kapó hoki egyesület szurkolójaként tényleg érdekelne, hogy te kire vagy büszke az Újpest utánpótlásából az elmúlt 20 évből. Ki az akiből kihoztátok, ami benne volt. Akire jó volt ránézni válogatott mezben. Csak 3-t mondj!
Aki miatt megérte Ancsinra és szakmai stábjára bízni több ezer gyereket.
Nem az UTE-t támadom, csak nem értem, hogy miért nincs változás, ha valaki nem válik be.
Csak süt belőled a gyűlölet, és megkérdeztem, hogy miért kellett olyan mélyre süllyedni.
"csajra sem ártana, egy rácsos :)"
"Te ez a kép... Esküszöm megijedtem. Sofit se iparművész tervezte de a csaj... Omg."
"jaj aki celebnek áll, annak mindegy csak írjanak róla, nem tudtad?"
Ez nekem sok volt. Sofi szerintem se hozta ki magából, ami benne volt, de még kap a MAC-ban egy esélyt.
Szerintem ennyi erővel Ancsin is celeb volt, mert sokat szerepelt anno a TV-ben. A tények alapján nem kérdőjelezhetem meg szakvezetői kvalitását. Annyira jó munkát végez?
A fő gond, hogy a sport iránt nem kellően alázatos Sofron, azért férhetett be ide -oda, mert nincs más helyette, mert nincs reális verseny a posztokért, mindenki elvan a langyos vízben. Alulról nem jönnek a feltörekvő fiatalok sehol. Pedig van létszám, jégpálya.
Többek között, azért mert az UTE utánpótlása még saját Erste ligás csapatába sem tud egy épkézláb csatárt kinevelni, nem hogy a válogatottba. Aki esetleg meg jó lenne, az is menekül a Vasasba.
A legtöbb TAO pénzt kapó hoki egyesület szurkolójaként tényleg érdekelne, hogy te kire vagy büszke az Újpest utánpótlásából az elmúlt 20 évből. Ki az akiből kihoztátok, ami benne volt. Akire jó volt ránézni válogatott mezben. Csak 3-t mondj!
Aki miatt megérte Ancsinra és szakmai stábjára bízni több ezer gyereket.
Nem az UTE-t támadom, csak nem értem, hogy miért nincs változás, ha valaki nem válik be.
1885* 2019.05.07. 18:41:56
@horivan: gyűlölet? Ó, de erős szavak ezek. Haragudni haragudtam Sofira, mert egy ígéretes karriert cseszett el, de gyűlölni? ugyan miért?
Téged igazából az bosszant, hogy az UTE kapta a legtöbb TAO pénzt.
"elmúlt 20 évből"? hát nagyon hülye vagyok, nem tudtam, hogy 20 éve nyúljuk le a TAO pénzt érdemtelenül.
De hiába vonsz engem felelősségre, nem én költöttem el a milliárdokat.
És nem is nyilatkozgattam nhlről, mint egyesek.
Téged igazából az bosszant, hogy az UTE kapta a legtöbb TAO pénzt.
"elmúlt 20 évből"? hát nagyon hülye vagyok, nem tudtam, hogy 20 éve nyúljuk le a TAO pénzt érdemtelenül.
De hiába vonsz engem felelősségre, nem én költöttem el a milliárdokat.
És nem is nyilatkozgattam nhlről, mint egyesek.
Nittümeki 2019.05.07. 20:24:34
Off: Horváth Bálint: svéd harmadosztály (két évre írt alá). Elég jó junior superelit karrierje volt a srácnak, gondoltam egy Allswenkan-szerződést megcsíphet, de ha jó lesz, innen is feljebb léphet! Ettől függetlenül jó értékmérő ez az igazolás is, hogy egy magyar szinten nagyon tehetséges fiatal hol áll mondjuk svéd szinten...
Nittümeki 2019.05.07. 20:30:15
@Nittümeki: Szóval becsüljük meg azt a néhány skandináv topligás játékosunkat, akik vannak és reméljük bővülni az ilyen kaliberű játékosok számát. És ezért is szomorúak az olyan eltékozolt (legalábbis kívűlről annak tűnő) pályafutások,mint a Sofié....De én idesorolnám Nagy Gergőt is, neki se az EL-ben lenne a helye...Mondjuk most már lassan tényleg oda való, nagyon lelassult, a nála öt évvel idősebb Sarauer mellett talán a leglassabb játékosunk volt a vb-n. És az egyik leggyengébb.
kerusz 2019.05.08. 08:36:32
@horivan: Most nem azért, de a TAO pályázatok elérhetőek, és azokban tényadatként fel kell tüntetni a korábbi TAO támogatásokat is.
Ezek szerint NEM az UTE kapta a legtöbb TAO támogatást 2011 óta, egyáltalán nem.
Nem volt kedvem végignyálazni az összes pályázatot, de néhányat kíváncsiságból igen. Vannak olyan klubok is, amelyek esetében hiányzik a 2018/19-es pályázat (az UTE speciel nem ilyen, ott minden adat hiánytalanul megvan), ott csak az utolsó elérhető adatig néztem meg, mennyi pénzt kapott az adott klub. Az utánpótlást és a profikat összeadtam. Ezek szerint A Fehérvár, a Miskolc, a MAC és a Debrecen egészen biztosan jelentősen több TAO-t kapott, mint az UTE.
Ha csak az utánpótlást nézem külön, akkor is a Fehérvár, a MAC és a Debrecen magasan előzi az Újpestet.
Ettől persze még érdemes megkérdezni, mire ment el a TAO, csak hát nálad a kiindulási alappal baj van.
Ezek szerint NEM az UTE kapta a legtöbb TAO támogatást 2011 óta, egyáltalán nem.
Nem volt kedvem végignyálazni az összes pályázatot, de néhányat kíváncsiságból igen. Vannak olyan klubok is, amelyek esetében hiányzik a 2018/19-es pályázat (az UTE speciel nem ilyen, ott minden adat hiánytalanul megvan), ott csak az utolsó elérhető adatig néztem meg, mennyi pénzt kapott az adott klub. Az utánpótlást és a profikat összeadtam. Ezek szerint A Fehérvár, a Miskolc, a MAC és a Debrecen egészen biztosan jelentősen több TAO-t kapott, mint az UTE.
Ha csak az utánpótlást nézem külön, akkor is a Fehérvár, a MAC és a Debrecen magasan előzi az Újpestet.
Ettől persze még érdemes megkérdezni, mire ment el a TAO, csak hát nálad a kiindulási alappal baj van.
kerusz 2019.05.08. 08:48:25
@horivan: másrészt ezt írod: "Többek között, azért mert az UTE utánpótlása még saját Erste ligás csapatába sem tud egy épkézláb csatárt kinevelni,"
Nem tudom, mi számít a Te értelmezésedben kinevelésnek, de a magyar hokiban elég sok újpesti nevelésű játékos játszott és játszik is folyamatosan, még ha nem is feltétlenül újpesti színekben.
Gondolom, nem vársz felsorolást.
Érdemes lenne egy kicsit szigorúbban ragaszkodni a tényekhez.
Nem tudom, mi számít a Te értelmezésedben kinevelésnek, de a magyar hokiban elég sok újpesti nevelésű játékos játszott és játszik is folyamatosan, még ha nem is feltétlenül újpesti színekben.
Gondolom, nem vársz felsorolást.
Érdemes lenne egy kicsit szigorúbban ragaszkodni a tényekhez.
kerusz 2019.05.08. 08:57:11
@horivan: Harmadrészt, az is nyilvánvaló, hogy a számaid sem stimmelnek, nem 11 milliárd TAO ment a magyar hokiba, hiszen csak a 2018/19-es kiadott teljesítésigazolások értéke több, mint 8 milliárd. Mellesleg ebben az időszakban sem az UTE kapta a legtöbb támogatást.
horivan 2019.05.08. 10:43:01
@kerusz: Köszi, a válaszokat. Majd megpróbálok válaszolni.
Ebből a cikkből vettem az infókat.
index.hu/sport/jegkorong/2019/05/06/jegkorong_hoki-vb_kazahsztan_ertekeles/
Ebből a cikkből vettem az infókat.
index.hu/sport/jegkorong/2019/05/06/jegkorong_hoki-vb_kazahsztan_ertekeles/
horivan 2019.05.08. 14:21:54
@kerusz: Igazad van, hittem az indexes számoknak, és a cikknek. Szumma TAO pénzeknél nyilván sokat torzítanak a nagy infrastrukturális beruházások is. Valahogy ezeket a dolgokat sehol nem elemzik, közérthetően. Pedig hoki marketingjének is jót tenne.
Viszont az UTE utánpótlás nevelés hatékonyságáról nem győztél meg. Nem csináltam statisztikát, főleg az elite-t nézem. Nekem ez hobbi. A gyerekkori mjsz kártyákat sem bogarásztam (korábban könnyebb volt megtalálni.) De annyira nem látható az UTE nevelési teljesítménye a felnőtt válogatotton az utóbbi évtizedben az eliteprospects alapján. Lehet, hogy a többieknek jobb „marketingje”, és én nem veszem észre.
Pedig egy nagy nevelő egyesület, nem kellett 0-ról építkeznie, mint a Fradinak. Régóta van normális csarnoka.
Nem értek egyet Godó rizsájával. Mert nem jégpályák számában, nem utánpótlás játékosban vagyunk lemaradva. Hanem minőségi képzésben. Nálunk nem jönnek ki kiemelkedő tehetségek, húzójátékosok a rendszerből. 2002 óta nincs NHL draftolt játékosunk. Szolvénoknak azóta legalább 3 volt, KHL draft úgyszintén 0.
Ha az IIHF statisztikáit nézzük, junior játékosban még a dánokat is verjük, nem beszélve a szlovénokról.
Hasonló utánpótlás nevelés hatékonyságot, mint a szlovénoknál korábban helyi műhelyben nekünk is sikerült hozni.
Ha megnézzük, hány adott kisvárosi, dunaújvárosi kötődés játékos van a felnőtt korosztályban most is, nem beszélve a korábbi korosztályokról (Vasék, Godó, Szélig, Tokaji stb.), akkor az majdnem szlovén hatékonyság.
Magosi, Galanisz, Somogyi, Rajna, Varga, régi Orbán, Kiss Daniel, Pozsgai stb.
Ha lenne verseny a helyekért, akkor szerintem nem itt tartanánk.
Nem értem, ha régebben ment, akkor most miért nem tudjuk megközelíteni sem. Van egyáltalán valami szövetségi mérés korosztályokról, nézik az edzők hatékonyságát? Vagy csak öntjük a TAO pénzt bárhova.
Tehát VB válogatott minőségben számomra szinte láthatatlan az UTE. Nem hozza azt a hozzáadott értéket, ami benne lehetne a gyerekszám alapján.
Utóbbi évek VB válogatott keretében Szirányin kívül, kire lehet rámondani, hogy UTE nevelés volt. Tényleg érdekelne. Ha vannak ilyenek, akkor később, miért tűnik el mindenki onnan az elite alapján?
Tudom, hogy Volánnak helyzeti előnye volt Csicsóbával plusz válogatott játékosok arra tendáltak, és a hokis családból nagyobb arányban jön ki egy kiemelkedő tehetségek, őket is kivehetjük a kalapból.
De azért 96-as Erdély, 95-ös Szabó Daniel Székesfehérvárról jött.
MAC-nak is mindig meg volt a szövetségi hátszele.
De egy 94-es Sebők, 94-es Nagy Krisztán, 97-es Garát, 97-es Stipsitz - MAC nevelés
Az számomra érthetetlen, hogy UTE-st ilyen szinten, miért nem látok. Ennek mi az oka?
Viszont az UTE utánpótlás nevelés hatékonyságáról nem győztél meg. Nem csináltam statisztikát, főleg az elite-t nézem. Nekem ez hobbi. A gyerekkori mjsz kártyákat sem bogarásztam (korábban könnyebb volt megtalálni.) De annyira nem látható az UTE nevelési teljesítménye a felnőtt válogatotton az utóbbi évtizedben az eliteprospects alapján. Lehet, hogy a többieknek jobb „marketingje”, és én nem veszem észre.
Pedig egy nagy nevelő egyesület, nem kellett 0-ról építkeznie, mint a Fradinak. Régóta van normális csarnoka.
Nem értek egyet Godó rizsájával. Mert nem jégpályák számában, nem utánpótlás játékosban vagyunk lemaradva. Hanem minőségi képzésben. Nálunk nem jönnek ki kiemelkedő tehetségek, húzójátékosok a rendszerből. 2002 óta nincs NHL draftolt játékosunk. Szolvénoknak azóta legalább 3 volt, KHL draft úgyszintén 0.
Ha az IIHF statisztikáit nézzük, junior játékosban még a dánokat is verjük, nem beszélve a szlovénokról.
Hasonló utánpótlás nevelés hatékonyságot, mint a szlovénoknál korábban helyi műhelyben nekünk is sikerült hozni.
Ha megnézzük, hány adott kisvárosi, dunaújvárosi kötődés játékos van a felnőtt korosztályban most is, nem beszélve a korábbi korosztályokról (Vasék, Godó, Szélig, Tokaji stb.), akkor az majdnem szlovén hatékonyság.
Magosi, Galanisz, Somogyi, Rajna, Varga, régi Orbán, Kiss Daniel, Pozsgai stb.
Ha lenne verseny a helyekért, akkor szerintem nem itt tartanánk.
Nem értem, ha régebben ment, akkor most miért nem tudjuk megközelíteni sem. Van egyáltalán valami szövetségi mérés korosztályokról, nézik az edzők hatékonyságát? Vagy csak öntjük a TAO pénzt bárhova.
Tehát VB válogatott minőségben számomra szinte láthatatlan az UTE. Nem hozza azt a hozzáadott értéket, ami benne lehetne a gyerekszám alapján.
Utóbbi évek VB válogatott keretében Szirányin kívül, kire lehet rámondani, hogy UTE nevelés volt. Tényleg érdekelne. Ha vannak ilyenek, akkor később, miért tűnik el mindenki onnan az elite alapján?
Tudom, hogy Volánnak helyzeti előnye volt Csicsóbával plusz válogatott játékosok arra tendáltak, és a hokis családból nagyobb arányban jön ki egy kiemelkedő tehetségek, őket is kivehetjük a kalapból.
De azért 96-as Erdély, 95-ös Szabó Daniel Székesfehérvárról jött.
MAC-nak is mindig meg volt a szövetségi hátszele.
De egy 94-es Sebők, 94-es Nagy Krisztán, 97-es Garát, 97-es Stipsitz - MAC nevelés
Az számomra érthetetlen, hogy UTE-st ilyen szinten, miért nem látok. Ennek mi az oka?
kerusz 2019.05.08. 15:12:22
@horivan: Az mondjuk egy fogós, ravasz kérdés, hogy ki kinek a nevelése. Mert ugye Erdély Csanád, akit említesz, nem Fehérváron tanult meg korcsolyázni (tanulta a játék alapjait), ahogy pl. Terbócs sem a MAC-ban.
A magam részéről nem vagyok boldog attól, ami az UTE-ban zajlik/zajlott, és nyilván nem véletlen, hogy rendszeresen szinte komplett évfolyamok mentek el a klubtól, de mondjuk a nála több TAO-t begyűjtött klubok között is van olyan, amelyik még annyi játékost sem juttatott el sem az első osztályig, sem a válogatottig, mint éppen az UTE.
A magam részéről nem vagyok boldog attól, ami az UTE-ban zajlik/zajlott, és nyilván nem véletlen, hogy rendszeresen szinte komplett évfolyamok mentek el a klubtól, de mondjuk a nála több TAO-t begyűjtött klubok között is van olyan, amelyik még annyi játékost sem juttatott el sem az első osztályig, sem a válogatottig, mint éppen az UTE.
horivan 2019.05.08. 16:12:15
@kerusz: Igen, tényleg Erdély szintén dunaújvárosi, Terbócsot SammyG miatt már nem is írtam.
Igen, ahol Galló, Terbócs, Hári tanulta játék alapjait ott ezt jól csinálhatták. Ez a képzési rész ott rendben volt, ha ez lett az eredmény. (Továbbfejlesztést meg 3-ból 2-nél Svédországban megcsinálták) Tehát jó minták vannak sok helyen, minden életkori képzési periódusban, de valahogy nem áll össze koherens rendszerré.
Pedig van jégpálya, pénz - pénzből megszerezhető szakmai háttér is lehetne.
Budapesten és környékén már évek óta koncentráltan több pálya, és gyerek van, mint a teljes Szlovéniában az adott évfolyamon, az eredmény mégis hosszútávon kérdéses.
Engem úgy érdekelne, hogy Papp Kristóf 9 évesen kiemelkedően tehetséges volt, vagy a korosztályában volt pár hasonló kvalitású srác, és a versenyhelyzet a kinti körülmények emelték most a korosztálya fölé?
Vagy ha Vértes 14 évesen Finnországba kerül, mint Sebők, máshogyan fejlődhetett volna? De ezt nem fogjuk megtudni.
Igen, ahol Galló, Terbócs, Hári tanulta játék alapjait ott ezt jól csinálhatták. Ez a képzési rész ott rendben volt, ha ez lett az eredmény. (Továbbfejlesztést meg 3-ból 2-nél Svédországban megcsinálták) Tehát jó minták vannak sok helyen, minden életkori képzési periódusban, de valahogy nem áll össze koherens rendszerré.
Pedig van jégpálya, pénz - pénzből megszerezhető szakmai háttér is lehetne.
Budapesten és környékén már évek óta koncentráltan több pálya, és gyerek van, mint a teljes Szlovéniában az adott évfolyamon, az eredmény mégis hosszútávon kérdéses.
Engem úgy érdekelne, hogy Papp Kristóf 9 évesen kiemelkedően tehetséges volt, vagy a korosztályában volt pár hasonló kvalitású srác, és a versenyhelyzet a kinti körülmények emelték most a korosztálya fölé?
Vagy ha Vértes 14 évesen Finnországba kerül, mint Sebők, máshogyan fejlődhetett volna? De ezt nem fogjuk megtudni.