Friss topikok

Címkefelhő

Brassó (1233) Csíkszereda (1387) DAB (1198) ebel (2420) Erste Liga (4767) Extraliga (1178) Fehérvár (1657) felkészülés (2275) FTC (1484) Gyergyói HK (1006) khl (2189) légiósok (1681) Miskolc (1519) nhl (4941) nők (1343) playoff (1339) Titánok (1030) u18 (1110) utánpótlás (1359) UTE (1309) válogatott (2273) vb (2478) videó (2125) Összes címke

Szlovénia ellen javíthat a magyar válogatott

2019.04.15. 14:22: kutyatej73

Szlovénia ellen javíthat a magyar válogatott

43 komment

Címkék: vb utánpótlás u18 Magyarország Szlovénia

A bejegyzés trackback címe:

https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr714765384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DominiKing 2019.04.15. 20:01:38

Most egész jó a fiúk teljesítménye.
Úgy néz ki, hogy ebből a csoportból a sógorok nagyon is kilógnak (fölfelé).

DominiKing 2019.04.15. 20:38:21

Csak ezeket a buta, ki nem kényszerített kiállításokat kerülnénk már el!!!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2019.04.15. 22:02:14

Azért már kezdem unni, hogy a végén mindig kikapunk a szlovénektől... :-((

DominiKing 2019.04.15. 22:05:10

Két meccs, két vereség. Buta hibák, rutintalanság.
Miből gondolta bárki is, hogy a feljutás a cél?
Az már elúszott, engedni kellene a srácokat fellélegezni (és év közben magasabb szinten játszatni).

Uteapu 2019.04.15. 22:06:38

Kínszenvedés volt a játékunkat nézni. Mi ellenfél nélkül is ki tudnánk kapni.

Kegy 2019.04.15. 22:15:10

U8-ban nem követnek el ilyen amatőr hibákat.

2019.04.15. 22:29:14

Nem tudtuk a minőséget eredményre váltani. Fejben nincs rend ebben a csapatban.

2019.04.16. 08:55:05

Kb. ennyire készít fel az osztrák bajnokság...nincsen ebben semmi meglepő...benn fognak maradni...ennyi van ebben a történetben.

Egyébként meg mutasson már valaki a hazai "akadémiákról" indult európai szintű magyar játékost...csak egyet.

bibababa 2019.04.16. 09:23:00

@Speedking: Ugyan az mint a foci. Onnan sem jött még ki senki.
Ebben szerintem a megfelelő szakemberek hiánya is nagyban közrejátszik.

horivan 2019.04.16. 10:33:43

@bibababa: Mocsai irányítású férfi kézi szintén, kosárlabda ugyanaz. TAO-ból bármilyen jó szakembert meg lehetne fizetni, akár kanadait is. U18-as hazai válogatottat lehetne versenyeztetni bárhol akár Finnországba (Dél- Korea, Salzburg), Csehországba (Salzburg). De mindenki védi a saját szemétdombját, aztán elfogy majd a pénz. A nem megfelelő helyre beöntött túl sok pénz a versenysportba kontraproduktív. Nincs is számonkérés sehol, ez egy következmények nélküli ország, ahogy CÖF-ös Fricz Tamás megírta anno, azóta csak annyi változott, hogy Gyurcsány helyett Orbán lett.

alpec1 2019.04.16. 13:03:42

@horivan: Pontosan, az ingyen penz kontraproduktiv. Rengeteg minden alapvetoen el van baszva a magyar utanpotlas sportban, de ha egyet kellene kiemelni: amig utanpotlas szinten gyozelmekben es bajnoki cimekben merik a sikert, addig itt semmilyen elorelepes nem lesz. Hab a tortan, ha minden korosztalyban a legugyesebb gyerekek megkapjak a magasabb szinten valo versenyezes lehetoseget (ez az egy modja annak, hogy a kevesbe akceleralt fejlodesu, de tehetseges es szorgalmas gyerek, akit nem mersz feljebb jatszatni is fejlodesi lehetoseghez jusson), de enelkul is sokat lehetne elorelepni: peldaul azzal, hogy minden gyerek ott versenyzik, ahol meg kell szakadnia a sikerert, mert ez visz elore. Az kretenseg, hogy meg kell nyerni az u14-et ezert a legugyesebb gyerekek, akik siman helytallnanak es fejlodnenek a 16-ban, vegigszenvednek nulla fejlodes mellett egy halal unalmas 14-es szezont. Peldaul azzal, hogy a hatved feladata nem az, hogy a legegyszerubb mondon kibassza a korongot a palankon, mert ha barmit csinal hibazik, ha hibazik nem nyerunk. Satobbi.

Amig a szalag igy marad, hulyeseg azt gondolni, hogy a termek majd valami miatt mas lesz a vegen.

2019.04.16. 21:01:29

@Speedking: Nem tudom mi lesz 5 év múlva, de az akadémiától korai még befutott játékost várni. TAO 2012 óta van. Akik most 22-24 évesek azok 15-17 évesek voltak, amikor indult.

kerusz 2019.04.16. 22:06:08

@lbsz: Akik ma az u18-as válogatottban játszanak, már játékospályafutásuk túlnyomó részét a TAO rendszerben töltötték el.

2019.04.16. 23:10:21

@kerusz: Szapporó az időszámítás kezdete, az előtt ami volt az por meg hamu, amiből isten teremtette az embert.
10 éve volt! a TAO meg 2012-óta. Nem tudom mit vártok!?

KCs 2019.04.16. 23:25:19

@lbsz: Már miért lenne Szapporó bármilyen új időszámítás kezdete?

kerusz 2019.04.17. 01:19:21

@lbsz: Jesszum Pepi! Szapporó nem a semmiből jött!

2019.04.17. 10:21:15

@kerusz: Csak majdnem. Alig volt felnőtt játékos. Éppen ezért csoda.

2019.04.17. 10:23:36

@KCs: Mert az tette fel a térképre a hokit.

KCs 2019.04.17. 13:17:53

@lbsz: El ne hidd ezt a maszlagot, amit pár hokitörténelem-hamisító propagandista nyomat.

2019.04.17. 13:48:18

@KCs: Nem érdekel ki mit ír, BS C csoport óta láttam épp eleget hogy saját véleményem legyen. Megalapozatlan a TAOtól most eredményt, meg európai szinten jegyzett hokist várni. Most esett le a tojáshéj a seggünkről.

alpec1 2019.04.17. 14:51:37

@lbsz: addig allj fel labon.

horivan 2019.04.17. 15:20:57

@lbsz: Előtte volt 3 NHL draftolt játékos, aki itthon nőtt fel. 2002 óta semmi, de majd 2030-ban a TAO-nak köszönhetően mi adjuk az új Gretzky-t, meg az új Messi-t, meg az új Jordant már várom. Nagyon izgulok. De lehet, hogy 2031 lesz, mert fontos, hogy az anyuka már a fogantatás pillanatában is TAO-s levegőt szívjon be, mert anélkül nincs hatása.

komolytalan samu 2019.04.17. 17:41:40

Én tavaly felvetettem, hogy ha minden lehetséges feltétel(infrastruktúra, anyagi, létszám) drasztikus javulása mellett stagnálnak az eredmények, akkor kizárásos alapon a képzésben van a probléma. Ezt támasztja alá az elmúlt tíz év statisztikája, ill. a tény, hogy a szintünkön emelő játékosok gyakorlatilag mind a külföldi(jell. skandináv) utánpótlásképzés eredményei, de tkp a válogatottban alig akad olyan játékos, aki ne töltött volna el legalább egy rövid időszakot külföldön utánpótláskorban, vagy közvetlen utána.

Az én tudásommal kijelenteni nem merném, de az a gyanúm, hogy ez a képzés probléma kettős: a tehetséget, és a kiemelkedő tehetséget sem tudjuk jól menedzselni. Az első alatt jellemzően a magyar bajnokságba érőket értem(ahonnan a későn érők persze dobbanthatnak), a második alatt pedig a nemzetközi élvonalra is alkalmas hokisokat. Felteszem nem ugyanazt, nem ugyanabban az ütemben, kell megkapniuk.

A kérdés, amit tavaly föltettem: Miért nem foglalkozik ezzel a szakma, ill. a hokiközvélemény is csak akkor, amikor az álmokhoz képest nem túl magasra kitűzött lécet is leverjük az aktuális utánpótlásvbn? Kerusz említette akkor, hogy ő pl. nem tud az utánpótlást átfogóan értékelő, átgondoló elemzésről az elmúlt években. Szerintem ez elképesztő és egyszerűen amatőr. Visszajelzés nélkül posvány van, és posvány lesz, főleg akkor, ha ennek anyagiakban sincs semmiféle következménye.

Azaz, valakinek, valakiknek visszajelzést kell adni a problémákról, máskülönben beragadunk, de akár a lejtőn is elindulhatunk lefelé.

2019.04.17. 18:06:13

@horivan: károgni és gúnyolodni mindig könnyebb.

szmakarov 2019.04.17. 19:04:51

@lbsz: Tehát a most 15-17 éveseknek már jobbnak kellene lennie mint a korábbiaknak valamint a korosztályos riválisoknál. Ez így van? Nem. Károgás és hurrá optimizmus között azért van pár árnyalat...

essze 2019.04.17. 21:47:42

@horivan: Az U18-as játékosokat kéne versenyeztetni legalább U20-ban, de akár felnőtt csapatban is.

essze 2019.04.17. 21:50:09

@horivan: Mikor arról volt szó, hogy csökkentik a TAO-s pénzeket, mindegyik sportág visított, mint a leszúrt disznó.

essze 2019.04.17. 21:52:20

@alpec1: Az elemzéseddel egyetértek.

essze 2019.04.17. 21:59:26

@komolytalan samu: Az elmúlt néhány évben többször volt itt hokiországokból up-szakember. A velük készült beszélgetésekből az jött le, hogy majdnem mindent másképp csinálunk. Nem olvastam erre reakciót. Nem a mi dolgunk, de itt a blogon sem.

essze 2019.04.17. 22:01:05

@szmakarov: A TAO-bébik jelenleg 7-14 évesek.

2019.04.17. 22:55:13

Fel kéne fogni, hogy Ausztriától nem a TAO pénzekkel vagyunk lemaradva, mert az édeskevés ahhoz képest, amit piaci alapon felszív az osztrák utánpótlás. U.e. a helyzet kb. a britekkel és az olaszokkal is. Minden korosztályban belük meg a szlovénokkal meccselünk a feljutásért. Miért gondoljuk azt, hogy ezt nekünk a Tao meg az akadèmiák miatt át kellene ugranunk?! Fel kéne ébredni, ez amit produkálunk kb. a realitás de inkább fölötte. Megérkeztünk egy kávéházba ahonnan csak iszonyú szívós munkával sok-sok év alatt lehet tobábblépni, mert a lemaradás anyagi és minőségi természetű egyszerre. Lehet fikázni a TAO-t meg az utánpótlásképzést, csak célszerű szemelőtt tartani azt is hogy nem is olyan régen nem létezett egyik sem.

essze 2019.04.18. 00:13:47

@komolytalan samu: Éppen arra próbáltam utalni, hogy kéne. Akár itt is, de leginkább az ezzel foglalkozóknak.

kerusz 2019.04.18. 12:32:48

@lbsz: Abban azért ne legyél biztos, hogy az osztrák UP piaci alapú támogatásához képest a magyar UP-csapatok TAO-pénzei az édeskevés kategóriába tartoznak. De az tuti, hogy értelmesebben használják fel a rendelkezésükre álló pénzeket.

DominiKing 2019.04.18. 13:14:16

@kerusz: Meg ott eljut az összes ahová szánták.

horivan 2019.04.18. 13:14:39

@lbsz: Nem károgtam, és gúnyolódtam. Csak felvettem a fonalat az abszurd humort. "Szapporó az időszámítás kezdete, az előtt ami volt az por meg hamu, amiből isten teremtette az embert."
Hatékonyságba a korábbi utánpótlásképzés messze verte a mostanit, vagy legalább a 14 feletti tehetséggondozásban jobb volt. Lehet, hogy a kulcs az volt, hogy a kevés tehetséges játékost Kercsóék nemzetközi tornákra hurcolták, vagy egyéb, nem tudom. De ezt mindenképpen deformálta az ész nélkül beöntött pénz. Sokkal kevesebb gyerekből, kevesebb pénzből, rosszabb infrastruktúra mellett, mindenben rosszabb körülmények között anno jobb "terméket" állított elő. Mert volt verseny, volt " darwini" kiválasztódás. Még szerencse, hogy most épülnek csarnokok, edző pályák, mert ezek nem tűnnek el, ha TAO pénz elapad. Ha jön egy megszorítás, el fog apadni. Közel 9 éve konjunktúra van.
Szerinted Palkovics, Ladányi, Vas Márton, Vas János, Szuper Levente, Szélig, Tokaji, Horváth András
+ Akik családi kötődés révén lett hokisok: Ocskay,Sofron, Kóger, Bartalis, Kovács Csaba
Fiatalabbak Nagy Gergő, Benk, Magosi, Hári, Sebők a mesebeli kék tündér termékei? De a 94-97 korosztály is már 2012-ben, már benne volt a korban.
Egy 14-16 éves gyereken már látni a tehetséget. Ajánlom a blog történetének legszomorúbb, legszívbemarkolóbb írását F. Kapus tollából: jegkorong.blog.hu/2008/02/04/hari_janost_elvesztettuk

alpec1 2019.04.18. 15:12:28

@lbsz: pontosan, "iszonyu szivos munka" barmit jelentsen az :D viszont az ingyen penz pont nem az iszonyu szivos munkat segiti, illetve segithetne, de nalunk valahogy sosem azt eredmenyezi (ez nem azt jelenti, hogy sokan a magyar jegkorongban nem dolgoznak rengeteget!).

Alapvetoen el van baszva sok minden a magyar utanpotlassportban, hidd el, erre sokat aldozo szulokent sokat latok a vilag szerencsesebbik felebol. Sajat tapasztalatbol mondom, hogy rengeteget lehetne tanulni, sot, rengeteg olyat is, ami nem alapvetoen penzkerdes. Mindenki rohog rajtam, amikor a hungarikumainkrol beszelek - kotelezo csere teljesen hokiidegen dudaszoval, kulonben csak 6-7 gyerek jatszik, maximalt meccsszam, kulonben a gyozelmi kenyszer miatt az akceleralt gyerek 3x annyit jatszik a szezonban, mint egeszseges, kotelezo meccsfelvetel ordito edzok es frocsogo szulok miatt stb. stb. - mind olyan dolgok, amikre a teljesen beteg kornyezet miatt van szukseg.

Kezdetnek yyeres helyett korosztaly specifikus kepzesre es fejlesztesre van szukseg, a fejlodest eredmeny mellett - sokkal nehezebb ugyan - de millio masban is lehet merni, rengeteg munkaval es minden resztvevo aldozatvallalasaval a versenyeztetesen is rengeteget lehetne javitani, ideje lenne onnfenntarto okoszisztemat (kapacitasokat/szolgaltatasokat) osszerakni (akar fizetos extra szolgaltatasokkal), mert ha beszarik a TAO megdoglik az egesz, ugy, ahogy van - egy szo, mint szaz ideje lenne strategiai perspektivaban kezdeni valamit az utanpotlassporttal, hogy ne irjon mindent felul a pillanat.

Eppen ezert is haragszom a blogra, az arany generaciora, aki musoridot kap, mind kenik csokimazzal a szart es gyertyat allitanak ra, ahelyett, hogy a strukturalis problemakra felhivnak a figyelmet (tudom, tudom).

Osszefoglalva, nem az a bajom, hogy iden osszeszarja magat az u18, az u20, meg 2 harmad alatt 60 lovest kap az u14 - kb 1a vege 1b a helyunk evjarattol fuggoen, hanem az, hogy ebbe a rendeszerbe kodolva van, hogy legjobb esetben is az EBEL kozepere ad jatekost. Amig nem allitunk a szalagon, addig teljesen kizart, hogy valami jobb kiesik belole (egyetlen ut erre, ha a szulok penztarcaja, a gyerek genetikaja, szorgalma es kitartasa, a szerencse, esatobbi egyutt osszejon es kulfoldi kaland bejon - egyre tobben szanjak erre magukat).

szmakarov 2019.04.18. 18:44:34

@alpec1: Az U14 nem kaphat annyi lövést, mert az már TAO csapat elvileg, mondhatnám szarkasztikusan. Amúgy én akkor szembesültem először a TAO miatti visszássággal, amikor megtudtam mennyit keres az egyik pesti no-name klub gyerekeket foglalkoztató edzője. Meg kell fizetni őket az nem vitás, de az a pénz nagyon túlzó volt. Most még többet keres..

alpec1 2019.04.19. 15:37:15

@szmakarov: szerintem nem jellemzo amugy az, hogy az edzok tul lennenek fizetve.

szmakarov 2019.04.19. 18:06:54

@alpec1: Mondjuk úgy, a pazarlás szempontjából volt nekem példa az az edző, hogy állami pénzből (TAO) mire lehet majd számítani, milyen megélhetési posztokra...

2019.04.19. 23:02:55

@szmakarov: Azzal nincs baj, ha megfizetik az utánpótlásedzőket, csak értsenek hozzá!

2019.04.19. 23:06:41

@alpec1: Szerintem a játékosok sincsenek. Az egyik topikban olvastam a válogatott élmenőjéről, amikor még Del-ben nyomta. Hááát nem egy életre valót keresnek a pályafutásuk alatt a magyar válogatott legjobbjai. Bármelyik béna NB1-es középcsapat csatára kenterbe veri.
süti beállítások módosítása