Fél lépésre az Extraligától a DVTK és a MAC
2018.06.02. 19:51: kutyatej73
68 komment
Címkék: Miskolc MAC Extraliga
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr3814019254
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
freddyD 2018.06.02. 20:01:24
Tudom, bocsi, az örök károgó...
"nem pusztán arról van szó, hogy segítik a MAC Budapest és a DVTK Jegesmedvék Extraliga-szereplését, a többletforrások egy részét más területeken – például az Erste Ligában – használják majd fel. "
Na ezt kibővíthették volna. Mert elég nehéz elképzelni, mire gondolt itt a szerző
"Szerintük az Erste Liga ma még nem ilyen, amit a budapesti divízió 1/A-s jégkorong-világbajnokságon látottak is visszaigazolták"
Akkor ide tömjétek a pénzt, nem ehelyett ->
"A jelentős bővülés optimális esetben ahhoz is hozzájárulhat, hogy miként régebben, úgy ismét sokkal nagyobb számban kapjanak felnőtt meccsterhelést az U20-as és az U18-as tehetségek"
Sok évre legatyásítják ezzel a Liga színvonalát HAT kvázi farmcsapattal (Bécset beleszámítva, meg a Vasas, Debrecent). Hurrá
"ezért egyebek mellett légióskorlátozást is elengedhetetlennek látnak"
Na, akkor még időben fel lehet vásároni a megmaradt minőségi játékosokat a többi klubtól. Lóvé lesz rá
"Noha az MJSZ végül is nem kötelezi a távozó klubokat arra, hogy az Erste Ligában farmcsapatot indítsanak"
Múltkor még kötelezte volna őket
"Sem a szomszédban, sem itthon nem cél nemhogy a légiósok, de a honosítottak és a kiöregedőfélben lévő hokisok aránytalan játszatása sem."
Zlocha is igazán ártott a liga színvonalának 40 évesen, ugye? Amúgy meg csöppet diszkrimináló mondat, hogy lehet ilyet kiadni? Minden klubnak a helyes mix lehet az igazi cél, meg hogy a közöség színvonalas hokit lásson
"nem pusztán arról van szó, hogy segítik a MAC Budapest és a DVTK Jegesmedvék Extraliga-szereplését, a többletforrások egy részét más területeken – például az Erste Ligában – használják majd fel. "
Na ezt kibővíthették volna. Mert elég nehéz elképzelni, mire gondolt itt a szerző
"Szerintük az Erste Liga ma még nem ilyen, amit a budapesti divízió 1/A-s jégkorong-világbajnokságon látottak is visszaigazolták"
Akkor ide tömjétek a pénzt, nem ehelyett ->
"A jelentős bővülés optimális esetben ahhoz is hozzájárulhat, hogy miként régebben, úgy ismét sokkal nagyobb számban kapjanak felnőtt meccsterhelést az U20-as és az U18-as tehetségek"
Sok évre legatyásítják ezzel a Liga színvonalát HAT kvázi farmcsapattal (Bécset beleszámítva, meg a Vasas, Debrecent). Hurrá
"ezért egyebek mellett légióskorlátozást is elengedhetetlennek látnak"
Na, akkor még időben fel lehet vásároni a megmaradt minőségi játékosokat a többi klubtól. Lóvé lesz rá
"Noha az MJSZ végül is nem kötelezi a távozó klubokat arra, hogy az Erste Ligában farmcsapatot indítsanak"
Múltkor még kötelezte volna őket
"Sem a szomszédban, sem itthon nem cél nemhogy a légiósok, de a honosítottak és a kiöregedőfélben lévő hokisok aránytalan játszatása sem."
Zlocha is igazán ártott a liga színvonalának 40 évesen, ugye? Amúgy meg csöppet diszkrimináló mondat, hogy lehet ilyet kiadni? Minden klubnak a helyes mix lehet az igazi cél, meg hogy a közöség színvonalas hokit lásson
OliBLOOD 2018.06.02. 20:18:45
Az egy komplexebb együttműködés lenne, ha a DVTK és MAC mehetne Extraligázni, DAB, FTC, UTE mehetne a szlovák 1-be, az Erste Liga pedig maradna U25-ös bajnokságnak. Extra és első liga között mehetne a feljutrás/kiesés, EL-ből pedig bizonyos feltételek teljesülése esetén szintén lehetne a szlovák 1-be csatlakozni.
OliBLOOD 2018.06.02. 20:26:08
Egyébként érdekes a folyamatot nézni. TAO pénzek megjelenésével a játékosok nem voltak rákényszerítve, hogy magasabb szinten játszanak (Volán vagy légióskodás), MOL/EL-es csapatoknál is legalább ugyanannyit meg tudtak keresni. Így nem lett elég játékosunk külföldön, ezért bevásároljuk magunkat egy külföldi bajnokságba. Biztos jó ez az irány?
Egyébként most kellene megemelni a játékosnevelésért járó díjjakat, juttatásokat. Egyértelmű, hogy a következő években a két távozó csapat minden jobb játékosra le fog csapni, hiszen légióskorlátozásuk lesz, mindenképpen kellenek nekik a hazai játékosok.
Egyébként most kellene megemelni a játékosnevelésért járó díjjakat, juttatásokat. Egyértelmű, hogy a következő években a két távozó csapat minden jobb játékosra le fog csapni, hiszen légióskorlátozásuk lesz, mindenképpen kellenek nekik a hazai játékosok.
Nittümeki 2018.06.02. 20:50:51
Az ily módon szinte egy félamatőr bajnokság szintjére gyengülő EL meccsein majd biztos tolongani fognak a legkülönbözőbb játékos-megfigyelők az újonnan megjelenő rengeteg 18-20 éves magyar fiatalért. Aki tényleg tehetséges, az eddig is bekerült a nagyokhoz előbb-utóbb, úgy az EL-csapatoknál, mint a Volánnál.
Micsoda magyarázatok...
Micsoda magyarázatok...
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.06.02. 20:56:08
@Nittümeki: Jogos. De akkor az EL is fölösleges. Aki tehetséges, azt úgyis draftolják az enédzselbe.
OliBLOOD 2018.06.02. 21:06:34
@Nittümeki: Innentől jön a robbanásszerű fejlődés. Mivel 2 évente öregedik ki 1-1 korosztály, ezért a következő 20 évben 2 évente duplázódni fog a hazai csapatok száma. Hiszen a kiöregedő junioroknak valahol játszania kell, a 2 éve kiörgedetteket viszont szinten nem szabad kirakni.
Nittümeki 2018.06.02. 21:12:45
@OliBLOOD: Való igaz, ezt így nem is gondoltam át!
Ricardo Carvalho 2018.06.02. 21:22:11
I think this is good idea... but remember ST.Nicolaus League (1.hokejova liga) never take (better say in near future) teams from Romania... question is if teams from Romania stay in league with only U25. Teams in 1.liga can easily imagine UTE or DAB in league... as you can see KMH Budapest play in 2.hokejova liga ( 3rd Slovakian) 2 years and was no problem with this. In this league also play Polish team KH 58 Sanok... its just about priority. UTE was first who wants play in 2nd Slovakian league (2007), KMH Budapest was first who make it to the 3th Slovakian... I expect Fehervar in near future also to join TL. Bcz in EBEL Fehervár is just a guest, in TL it would be a partner. I can easily say UTE and DAB is welcome in 2nd Slovakian. But Romanian teams would not be happy... about UTE in 1.hokejová liga... did you remember (2007)?
www.cas.sk/clanok/30871/madari-v-slovenskej-hokejovej-lige-ste-vitani/
www.cas.sk/clanok/30871/madari-v-slovenskej-hokejovej-lige-ste-vitani/
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.06.02. 21:25:38
@Ricardo Carvalho: "about UTE in 1.hokejová liga... did you remember (2007)?" No, I'm not. It is an abosultly new information - for me.
Ricardo Carvalho 2018.06.02. 21:29:38
@Fermentátor: Well i must write more on this site bcz there is absolutly nothing about your teams :)why everything is so hidden about your teams? Scared from fans? In 2007 was too late and licence get Levoča (now play in Gelnica)... but was so close.
freddyD 2018.06.02. 21:40:40
@Ricardo Carvalho: I couldn't remember it either, but after some research I found this
"Tavaly nyáron az UTE jelentkezett a szlovák szövetségnél. Szeretett volna a másodosztályban indulni, de nem kapott zöld utat. Idén is várható-e hasonló lépés, kérdeztük az ügyben legilletékesebbet. AZ UTE vezetése szerint az idei bajnokság alapszakasza értelmetlen volt. Ha jövőre is hasonló lesz a kiírás, minden bizonnyal elgondolkodnak, hogy máshol is szerepeljenek"
Happened in summer 2006 appereantly
jegkorong.blog.hu/2008/03/20/se_nem_fiatal_se_nem_szeretheto
"Tavaly nyáron az UTE jelentkezett a szlovák szövetségnél. Szeretett volna a másodosztályban indulni, de nem kapott zöld utat. Idén is várható-e hasonló lépés, kérdeztük az ügyben legilletékesebbet. AZ UTE vezetése szerint az idei bajnokság alapszakasza értelmetlen volt. Ha jövőre is hasonló lesz a kiírás, minden bizonnyal elgondolkodnak, hogy máshol is szerepeljenek"
Happened in summer 2006 appereantly
jegkorong.blog.hu/2008/03/20/se_nem_fiatal_se_nem_szeretheto
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.06.02. 21:54:04
@OliBLOOD: Komplexebb együttműködés? Nekem tetszene. De... bocs, nem kötözködésből, hanem, mert tényleg simán lehet, hogy rosszul emlékszem: eddig nem úgy volt, hogy te ellenezted a magyar csapatok szlovák ligában való indulását és inkább azt támogattad, hogy a magyar bázisú versenysorozat legyen megerősítve? Mert egy ilyen komplexebb együttműködés esetén valószínűsíthető, az EL még gyengébbé válna.
OliBLOOD 2018.06.02. 22:05:51
@Fermentátor: De ellenzem. De ugy nez ki a dontesek mar megszulettek. Jovore 4 farmcsapat lesz az EL-ben. Nem hiszem, hogy az EBEL-Extraliga mellett tul sokszor kepernyore kerulne. Igy szerintem az Erste szerzodes lejartakor vagy egy komoly reform lesz (nem hiszem), vagy kiverzik magatol.
Annak nem latom ertelmet, hogy az EL arra legyen, hogy a 3 kulfoldi csapatnak termelje a jatekosokat. Szovetseg vezetoje azt kifogasolta, hogy most felulrol zart a liga. Ha ennyi penzt olunk a szlovak hokiba, akkor a tobbi hazai csapat elott se csapjuk be az ajtot.
Annak nem latom ertelmet, hogy az EL arra legyen, hogy a 3 kulfoldi csapatnak termelje a jatekosokat. Szovetseg vezetoje azt kifogasolta, hogy most felulrol zart a liga. Ha ennyi penzt olunk a szlovak hokiba, akkor a tobbi hazai csapat elott se csapjuk be az ajtot.
Ricardo Carvalho 2018.06.02. 22:23:23
Guys something similiar was in Italy, Slovenia etc... and what happend next? They create Alpen liga... so if you ask me - its logical next step.
CsakÚjváros 2018.06.02. 22:45:31
A Szlovákokat még értem....de minket..... :D :D
komolytalan samu 2018.06.02. 23:07:00
Sziasztok, a brit meccs után kb 3 hétig nem tudtam üvöltés nélkül hokira gondolni, de ez itt pont az a téma, amin már egy éve gondolkodom és egy kicsit másként.
Én értem mindkét tábor: a külföldi vs hazai liga érveit, de egyre erősödő érzésem, hogy valódi minőségjavulást egyik sem tud tíz éven belül csinálni és azért nem, mert a probléma az utánpótlással van. Program ide, Williamson oda, ha a szikár tényeket nézem (excelben szépen összeírtam a hazai utánpótlásnevelő klubbok válogatottba kinevelt játékosait, de igazából nem olyan nagy a szám, hogy ne lehetne összefoglalni), akkor az utánpótlás minden lehetséges feltétel (létszám, infrastruktúra, anyagiak) drasztikus javulása mellett stagnál.
Majd 10 éve a Hári féle korosztály brit módra tizenpármásodpercen bukta el az A csoportot, és mi lett abból a bombaígéretből, ill. hol vagyunk ahhoz képest most? Valamivel konzisztensebb a teljesítmény, kevésbé függ egy jobb korosztálytól, de ahhoz képest egy szinttel lejjebb harcolunk.
Az évek óta bővülő létszám, a javuló lehetőségek, és csökkenő anyagi terhek mellett,a 26 év alatti játékosok zöme félig a külföldi utánpótlásnevelés termékei, a volán az elmúlt öt évben egyedül Erdélyi Csanádot tudta a magyar elitbe kinevelni, de közben összeomlott a messze legsikeresebb utánpótlásképző a Dunaújvárosi. Ezt a MAC felfutása sem kompenzálja.
Nem látszanak azok a fiatal tehetségek (Sebők és talán Galló kivételével), akik legalább egy fél szintet tudnának emelni a játékunkon, de igazság szerint még a jelenlegi szint megtartása sem egyértelmű, ha a jelenlegi 18-22 korosztályt nézem.
Ebből, legalábbis nekem, az is következik, hogy a nagyobb tömegű utánpótlás mennyiségben igen, de minőségben nem fogja megdobni a hazai bajnokságot.
Egyszeri rajongóként tévedhetek ebben egy bődületeset, de ha minden egyéb feltétel javulása mellett az eredmény nem javul, sőt, ott kizárásos alapon valami szakmai gubancnak kell lennie a képzésben, mert nincs más magyarázat.
Tévedek? Ha nem tévedek, vagy nem teljesen tévedek, akkor melyek a probléma összetevői? Miért nem beszél erről a hokinyilvánosság, sajtó? Nem felelősöket keresek, hanem válaszokat és megoldást. Azért lettem hokiszurkoló, mert ez itt jellemző, vagy legalább létező volt, tehát nem fogok lemondani róla.
Minden választ örömmel fogadok.
Én értem mindkét tábor: a külföldi vs hazai liga érveit, de egyre erősödő érzésem, hogy valódi minőségjavulást egyik sem tud tíz éven belül csinálni és azért nem, mert a probléma az utánpótlással van. Program ide, Williamson oda, ha a szikár tényeket nézem (excelben szépen összeírtam a hazai utánpótlásnevelő klubbok válogatottba kinevelt játékosait, de igazából nem olyan nagy a szám, hogy ne lehetne összefoglalni), akkor az utánpótlás minden lehetséges feltétel (létszám, infrastruktúra, anyagiak) drasztikus javulása mellett stagnál.
Majd 10 éve a Hári féle korosztály brit módra tizenpármásodpercen bukta el az A csoportot, és mi lett abból a bombaígéretből, ill. hol vagyunk ahhoz képest most? Valamivel konzisztensebb a teljesítmény, kevésbé függ egy jobb korosztálytól, de ahhoz képest egy szinttel lejjebb harcolunk.
Az évek óta bővülő létszám, a javuló lehetőségek, és csökkenő anyagi terhek mellett,a 26 év alatti játékosok zöme félig a külföldi utánpótlásnevelés termékei, a volán az elmúlt öt évben egyedül Erdélyi Csanádot tudta a magyar elitbe kinevelni, de közben összeomlott a messze legsikeresebb utánpótlásképző a Dunaújvárosi. Ezt a MAC felfutása sem kompenzálja.
Nem látszanak azok a fiatal tehetségek (Sebők és talán Galló kivételével), akik legalább egy fél szintet tudnának emelni a játékunkon, de igazság szerint még a jelenlegi szint megtartása sem egyértelmű, ha a jelenlegi 18-22 korosztályt nézem.
Ebből, legalábbis nekem, az is következik, hogy a nagyobb tömegű utánpótlás mennyiségben igen, de minőségben nem fogja megdobni a hazai bajnokságot.
Egyszeri rajongóként tévedhetek ebben egy bődületeset, de ha minden egyéb feltétel javulása mellett az eredmény nem javul, sőt, ott kizárásos alapon valami szakmai gubancnak kell lennie a képzésben, mert nincs más magyarázat.
Tévedek? Ha nem tévedek, vagy nem teljesen tévedek, akkor melyek a probléma összetevői? Miért nem beszél erről a hokinyilvánosság, sajtó? Nem felelősöket keresek, hanem válaszokat és megoldást. Azért lettem hokiszurkoló, mert ez itt jellemző, vagy legalább létező volt, tehát nem fogok lemondani róla.
Minden választ örömmel fogadok.
Lazlee 2018.06.02. 23:35:21
@komolytalan samu: hasonlóan látom, az utánpótlásképzés szar.
Még azért egy 10 évet várok, de aztán lehet feladom.
Még azért egy 10 évet várok, de aztán lehet feladom.
CsakÚjváros 2018.06.02. 23:50:02
@Bar down: Pénz nem is kellett volna....csak támogatás :) De én elleneztem azt is mint ahogy szerintem ez csak a Szlovákoknak jó.... de ne legyen igazam.
Bar down 2018.06.02. 23:58:40
@CsakÚjváros: en is ellenzem/elleneztem mindkettot, kulonbozo okokbol. Ott nem penz kerdes volt, de ha a sogorok azt lattak volna, hogy ott all a szovetgseg a DAB mellett penzugyileg es lobbi szinten is, ki tudja, hogy sult volna el.
CsakÚjváros 2018.06.03. 00:04:34
@Bar down: Egyetértünk :) 2 EBEL csapat kánaán és folyamatos A csoport...vagy mégsem?? :P Ilyen szkeptikus vagyok a Szlovák ligával is...de tényleg ne legyen igazam!!!
kerusz 2018.06.03. 01:53:21
@komolytalan samu: Jó helyen keresgélsz szerintem. Ahogy látom, az egyik extraligás csapatunkba ebben az idényben is csak egy U23-as játékos fog bekerülni, az utánpótlás-korúakról meg ne is beszéljünk. Ennél azért jobban lehetne bízni a fiatalokban, de lehet, hogy nincs ok erre...
De a friss Leveles Kupa-győztes Vértes Nátán sem játszott még életében egyetlen felnőtt meccset sem, pedig most öregedett ki az U18-ból. Azért ez még mifelénk sem tipikus, a korábbi díjazottak nagy része ifista korában már játszott felnőttben is.
Szerintem lassan itt lenne az ideje, hogy valami komoly munka keretében az MJSZ értékelje azt, ami az elmúlt években utánpótlás szinten történt.
De a friss Leveles Kupa-győztes Vértes Nátán sem játszott még életében egyetlen felnőtt meccset sem, pedig most öregedett ki az U18-ból. Azért ez még mifelénk sem tipikus, a korábbi díjazottak nagy része ifista korában már játszott felnőttben is.
Szerintem lassan itt lenne az ideje, hogy valami komoly munka keretében az MJSZ értékelje azt, ami az elmúlt években utánpótlás szinten történt.
freddyD 2018.06.03. 07:33:21
Ilyenkor sajnálom, hogy a JKB már nem mer/akar ilyen kényes témákban véleménycikket írni
Nittümeki 2018.06.03. 08:52:57
@kerusz: @komolytalan samu: Vértes kiváló példa. A srác elvileg szupertehetség (és tényleg nem rossz, az u20-as vb-n nálunk erősebb ellenfelek ellen a házi pontlista élén végzett), ehhez képest még a Titánokban sem játszatták soha, holott lassan mindenki mást a korosztályából igen. Olyanokat is, akiktől nyílvánvaló, hogy nem lehet sokat várni hosszútávon.
Az utánpótlásunk mérete óriásira nőtt az utóbbi időben a korábbiakhoz képest, jóval több up-játékosunk van, mint mondjuk a letteknek, dánoknak. Ehhez képest nem nagyon látszanak a magyar draft-prospectek...Azzal mondjuk nem teljesen értek egyet, hogy semmiféle fejlődés nincs, Sebők-kaliberű játékosunk pl. még soha nem volt szerintem, de hát ő is 14 éves korától Finnországban játszik. Maga a problémafelvetés pedig teljesen jogos...
Az utánpótlásunk mérete óriásira nőtt az utóbbi időben a korábbiakhoz képest, jóval több up-játékosunk van, mint mondjuk a letteknek, dánoknak. Ehhez képest nem nagyon látszanak a magyar draft-prospectek...Azzal mondjuk nem teljesen értek egyet, hogy semmiféle fejlődés nincs, Sebők-kaliberű játékosunk pl. még soha nem volt szerintem, de hát ő is 14 éves korától Finnországban játszik. Maga a problémafelvetés pedig teljesen jogos...
alvering2 2018.06.03. 09:15:40
@freddyD: nemcsak te
kerusz 2018.06.03. 10:44:54
@Nittümeki: Ez konkrétan sajnos nem igaz, U18-as játékost az Újpesten kívül senki nem játszatott felnőttben. Így a Titánokban sem játszott senki sem Vértesen kívül sem abból a korosztályból. Nem is kell ifiben sokaknak felnőtt élvonalba jutniuk, de a legtehetségesebbeknek azért már ki kellett volna próbálniuk magukat.
Erre lenne remek egy másodosztály, ugye, ami a szárnypróbálgatások természetes helye lenne. A dánoknál elég sok 17-18 éves próbálhatja ki magát a felnőtt élvonalban, többen közülük nagyon sok meccset is kapnak, de az általánosan jellemző, hogy azok, akik ilyen fiatalon eljutnak oda, azok már 15-16 évesen átestek a felnőtt tűzkeresztségen a dán másodosztályban.
De mi most egy tető alá akarjuk hozni az élvonalat és a másodosztályt. Szerintem nem jó ötlet, de hát most már ez van.
Erre lenne remek egy másodosztály, ugye, ami a szárnypróbálgatások természetes helye lenne. A dánoknál elég sok 17-18 éves próbálhatja ki magát a felnőtt élvonalban, többen közülük nagyon sok meccset is kapnak, de az általánosan jellemző, hogy azok, akik ilyen fiatalon eljutnak oda, azok már 15-16 évesen átestek a felnőtt tűzkeresztségen a dán másodosztályban.
De mi most egy tető alá akarjuk hozni az élvonalat és a másodosztályt. Szerintem nem jó ötlet, de hát most már ez van.
2400 2018.06.03. 10:46:13
Az MJSZ megoldotta erőből ezt a szlovák történetet. Magas szintű a hozzánemértés. Ezt tudom kiolvasni ebből a cikkből.
Én továbbra is abban látom a fejlődést,ha az EL-be nyomnák a zsetont+szakértelmet.
Elég hamar feladták úgy látom. Persze így a legegyszerűbb. Ne vesződjünk itt ötletekkel,hogy lehetne felfuttatni az EL-t.
Hanem toljuk bele a két csapatunkat az Extraligába.
Semmi nem számít csak legyen A csoport. Minden ennek van alárendelve,mert ők akkor tudják fényezni magukat.
A JKB meg már régóta nem üt meg semmiféle kritikus hangot. Saját magukat cenzúrázzák.
A kommentektől is félnek sajna.
Én továbbra is abban látom a fejlődést,ha az EL-be nyomnák a zsetont+szakértelmet.
Elég hamar feladták úgy látom. Persze így a legegyszerűbb. Ne vesződjünk itt ötletekkel,hogy lehetne felfuttatni az EL-t.
Hanem toljuk bele a két csapatunkat az Extraligába.
Semmi nem számít csak legyen A csoport. Minden ennek van alárendelve,mert ők akkor tudják fényezni magukat.
A JKB meg már régóta nem üt meg semmiféle kritikus hangot. Saját magukat cenzúrázzák.
A kommentektől is félnek sajna.
Nittümeki 2018.06.03. 11:08:43
@2400: Semmi nem garantálja, hogy ettől belátható időn belül lesz A csoport, amikor most pl. a nálunk jobb szlovénok is lent ragadtak. Inkább ott találtad fején a szöget, hogy a szövetség a könnyebb utat választotta. Ami hosszabb távon nagyon könnyen visszaüthet majd, amikor a három külföldön szerepeltettet csapat mögött szép lassan teljesen leépül a hazai bázis és liga.
Határbíró 2018.06.03. 11:16:19
Szóval, akkor a magyar állam befizet két csapatot a szlovák bajnokságba. A szlovákok nyilván örülnek a talált pénznek. JLSZ.
Amúgy a vb-n a csapat kb harmada jött a minden gondok alapját jelentő, rettenetes hazai bajnokságból. Sajnos az Ő bénaságukat nem tudta kompenzálni a sok külföldi bajnokságba szereplő superhero. De majd jövőre!
Amúgy a vb-n a csapat kb harmada jött a minden gondok alapját jelentő, rettenetes hazai bajnokságból. Sajnos az Ő bénaságukat nem tudta kompenzálni a sok külföldi bajnokságba szereplő superhero. De majd jövőre!
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.06.03. 11:53:43
@2400: Persze, simán lehet, hogy ez végül rossz irány. Mármint a szövetségé. Függetlenül attól, hogy szerintem jó és logikus. Én meg pláne, hogy tévedhetek.
De szerintem túl bátor az a kijelentés, hogy "magas szintű a hozzánemértés" (a szövetségeben). Hidd el, előfordulhat, hogy értenek hozzá. (Persze, még ez sem feltétlen garancia a sikerre.)
De szerintem túl bátor az a kijelentés, hogy "magas szintű a hozzánemértés" (a szövetségeben). Hidd el, előfordulhat, hogy értenek hozzá. (Persze, még ez sem feltétlen garancia a sikerre.)
2400 2018.06.03. 11:58:43
@Fermentátor: Hát ez az “előfordulhat,hogy értenek hozzá”,nem valami megnyugtató :)
De nyílván Te más szemszögből látod most a dolgokat.
De nyílván Te más szemszögből látod most a dolgokat.
Milo92 2018.06.03. 12:04:15
VB alapján tök jogos a szövetség döntése, vegyünk példát a Britektől, ők is kidobták a bajnokságukat a kukába és befizették pár kirakat csapatukat erősebb bajnokságba. Ja nem.
Jah, azért volt szar a válogatott mert az a 6-7 játékos a hazai bajnokságból jött.
6-7 év alatt kb 300%-ot fejlődött a ligánk, de dobjuk ki a p-csába, legyen inkább 3 kirakatcsapat. Jah de nem veszik be őket. Akkor fizessük be őket állami pénzen.
Inkább azon kellett volna dolgozni hogy az ERSTE liga fejlődjön, jobb csapatokat felkutatni, mindig hallani érdeklődőkről. Fizetési alsó felső sapka bevezetése, nyilvános fizetések, új légiósszabály, jobb marketing. Lehetett volna sok mindent tenni. Mi volt pl az elmúlt 5 év marketing stratégiája? Van annyi sportcsatorna, hogy már dél tiroli regionális iszapbirkózás bajnokságot is lehet nézni élőben. Hoki meg max heti 1. Ha nincs tv, legyen online liga tv. Ne csak ilyen 1-1 csapat önkéntesen, hanem szervezetten. Lehetett volna online kampányt indítani, hogy a fiatalok körében újra "menő" legyen meccsrejárni. Ingyen jegysorsolás, nyereményjáték, stb.
Pár jó meccs, és visszatalálnak a nézők, soha nem felejtem el, hogy az Újváros buszt indított egy titánok elleni alapszakaszra meccsre, megtelt, és végig volt szurkolás, mint egy nagyvolán elleni PO meccsen. Ez pár éve elképzelhetetlen volt.
A másik meg az az A csoport hajszolása. Szerintem nem vagyunk oda valók, akkor sem ha lesz 3 kirakatcsapatunk. A magyar lakosság csak távolodni fog a hokitól, a 3 csapat szurkolóit leszámítva. Az kéne hogy legyen a cél, hogy a nagyvárosokban minél több csapat legyen. Szeged, Győr, Debrecen...
Az nagyon kevés, hogy áprilisban tapsikolunk 4-5 meccsen, és ennyi a hokiélet az ország háromnegyedének. Aztán amikor meg gólt kaptunk a britektől, még a B középből is káromkodva mentek haza meccs közben az emberek, még a rendes játékidőt sem várták meg.
Remélem megmarad valahogy a liga, bár ilyen farm csapatokra megértem, ha az ittmaradt komolyan vehető csapatok nem akarnak pént áldozni (ute,dab,ftc).
Hozzáteszem amikor anno a Volán elment az egy más tészta volt, teljesen igazuk volt. Akkor a semmit hagyták itt. Meg lehet nézni hogy az akkori volán 5-6 góllal verte az aktuális legjobb magyar csapatot. Azóta a DAB meg a DVTK is felvette a tempót velük, egy divíziónyi szintet sikerült fejlődni a ligának.
Jah, azért volt szar a válogatott mert az a 6-7 játékos a hazai bajnokságból jött.
6-7 év alatt kb 300%-ot fejlődött a ligánk, de dobjuk ki a p-csába, legyen inkább 3 kirakatcsapat. Jah de nem veszik be őket. Akkor fizessük be őket állami pénzen.
Inkább azon kellett volna dolgozni hogy az ERSTE liga fejlődjön, jobb csapatokat felkutatni, mindig hallani érdeklődőkről. Fizetési alsó felső sapka bevezetése, nyilvános fizetések, új légiósszabály, jobb marketing. Lehetett volna sok mindent tenni. Mi volt pl az elmúlt 5 év marketing stratégiája? Van annyi sportcsatorna, hogy már dél tiroli regionális iszapbirkózás bajnokságot is lehet nézni élőben. Hoki meg max heti 1. Ha nincs tv, legyen online liga tv. Ne csak ilyen 1-1 csapat önkéntesen, hanem szervezetten. Lehetett volna online kampányt indítani, hogy a fiatalok körében újra "menő" legyen meccsrejárni. Ingyen jegysorsolás, nyereményjáték, stb.
Pár jó meccs, és visszatalálnak a nézők, soha nem felejtem el, hogy az Újváros buszt indított egy titánok elleni alapszakaszra meccsre, megtelt, és végig volt szurkolás, mint egy nagyvolán elleni PO meccsen. Ez pár éve elképzelhetetlen volt.
A másik meg az az A csoport hajszolása. Szerintem nem vagyunk oda valók, akkor sem ha lesz 3 kirakatcsapatunk. A magyar lakosság csak távolodni fog a hokitól, a 3 csapat szurkolóit leszámítva. Az kéne hogy legyen a cél, hogy a nagyvárosokban minél több csapat legyen. Szeged, Győr, Debrecen...
Az nagyon kevés, hogy áprilisban tapsikolunk 4-5 meccsen, és ennyi a hokiélet az ország háromnegyedének. Aztán amikor meg gólt kaptunk a britektől, még a B középből is káromkodva mentek haza meccs közben az emberek, még a rendes játékidőt sem várták meg.
Remélem megmarad valahogy a liga, bár ilyen farm csapatokra megértem, ha az ittmaradt komolyan vehető csapatok nem akarnak pént áldozni (ute,dab,ftc).
Hozzáteszem amikor anno a Volán elment az egy más tészta volt, teljesen igazuk volt. Akkor a semmit hagyták itt. Meg lehet nézni hogy az akkori volán 5-6 góllal verte az aktuális legjobb magyar csapatot. Azóta a DAB meg a DVTK is felvette a tempót velük, egy divíziónyi szintet sikerült fejlődni a ligának.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.06.03. 12:39:57
@Milo92: Igazad van, az lenne a legjobb, ha lenne egy bivalyerős hazai bajnokságunk! Én is ennek örülnék. Jelenleg nincs. Írod, akkor az EL fejlesztésén kellett volna dolgozni, jobb csapatokat felkutatni. De azok a jobb csapatok máshol játszanak, miét jönnének a mostani EL-ba? Ide Galac akar jönni meg a VC, a Gyergyó. Hogyan lehetne akkor erős bajnokságot csinálni? Esetleg a légióskorlát lazításával: ne 6, hanem mondjuk 8 vagy 10 légióssal/meccs? Nem tudom, hogy ez jó irány lehet-e, így is mások kapnák azt a pénzt, ráadásul nem feltétlen akarnának idejönni fürtökben az AHL-esek. Pláne, ha még fizetési sapkát is bevezetnének, mint írod.
"Az kéne hogy legyen a cél, hogy a nagyvárosokban minél több csapat legyen. Szeged, Győr, Debrecen..." Igen, én is örülnék. De az EL erősítése és egyre több hazai csapat bevonása egyszerre nem mehet. Nincs annyi megfelelő hazai játékos. Úgyhogy az új csapatok bevonása rövidtávon színvonalesést hoz. Hosszútávon viszont megvalósulhat az, amiről írsz: közelebb kerül a nézőkhöz a jégkorong, népszerűbbé válik a játék.
Most ez történhet, jön egy-két új csapat. Pláne, lehet még egy következő lépcsőfok is: a játékosokat motiválhatja, hogy erősebb ligába kerülhetnek - itthon! Ráadásul azért olyanokat olvasni, hogy a szlovákokkal való együttműködésnek ez (MAC, MIS) még csak a kezdete. Regionális szinten, egy komolyabb hokikultúrával rendelkező országgal komolyabb bajnokságot lehet létrehozni, mint eddig. Mert azt láthattuk az elmúlt 10 évben, hogy sajnos csak eléggé behatárolt körből próbálnak csatlakozni a magyar bázisú ligához.
"Az kéne hogy legyen a cél, hogy a nagyvárosokban minél több csapat legyen. Szeged, Győr, Debrecen..." Igen, én is örülnék. De az EL erősítése és egyre több hazai csapat bevonása egyszerre nem mehet. Nincs annyi megfelelő hazai játékos. Úgyhogy az új csapatok bevonása rövidtávon színvonalesést hoz. Hosszútávon viszont megvalósulhat az, amiről írsz: közelebb kerül a nézőkhöz a jégkorong, népszerűbbé válik a játék.
Most ez történhet, jön egy-két új csapat. Pláne, lehet még egy következő lépcsőfok is: a játékosokat motiválhatja, hogy erősebb ligába kerülhetnek - itthon! Ráadásul azért olyanokat olvasni, hogy a szlovákokkal való együttműködésnek ez (MAC, MIS) még csak a kezdete. Regionális szinten, egy komolyabb hokikultúrával rendelkező országgal komolyabb bajnokságot lehet létrehozni, mint eddig. Mert azt láthattuk az elmúlt 10 évben, hogy sajnos csak eléggé behatárolt körből próbálnak csatlakozni a magyar bázisú ligához.
Milo92 2018.06.03. 12:50:06
@Fermentátor: Igazad van, de az elv akkor sem tetszik, hogy befizetünk állami pénzen 2 csapatot. A másik meg, hogy ha együttműködést akarunk, akkor a mi érdekünket is próbáljuk meg érvényesíteni. Így azért komoly hazai hokibázisokat zárnak be egy B ligába. Viszont mondhatnák azt is hogy az év végén a 2 legjobb csapat meg a 2 legjobb szlovák másodosztályú csapat egy körmérkőzéses formában eldönti, melyik 2 jusson fel az extraligába a 4-ből. Na innentől lehetne motiváció mindenkinek, a dvtk meg mac is kieshet, akár az ute fel is juthat az extraligába. Egy ilyen rendszerrel már lenne értelme a csapatoknak megtartani a legjobbjait, vagy jó légiósokra költeni, hogy feljussanak az extraligába. Nem a szlovákokkal való együttműködéssel van bajom, hanem ennek a kivitelezésével. Hiszen nem kérdés hogy a dtvk meg a mac kiemelkedik, érdemesek arra hogy egyből az extraligában játszanak, de meg kell hagyni az esélyt a feljutásra mindenkinek. Mi van ha holnap a docler úgy dönt, visszatesz egykis aprót a dabba? Akkor lehet játékosokat hozni, hogy jövőre extraliga a cél, lenne perspektíva. Ha nincs ilyen, hiába a pénz, senki nem akar majd ebben a harmadosztályban játszani, legalábbis komoly válogatott játékos, vagy légiós biztosan nem, vagy őrült pénzekért, aminek megint semmi értelme.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.06.03. 12:58:15
@Milo92: " Viszont mondhatnák azt is hogy az év végén a 2 legjobb csapat meg a 2 legjobb szlovák másodosztályú csapat egy körmérkőzéses formában eldönti, melyik 2 jusson fel az extraligába a 4-ből."
Ha nem is pont ez, de valami ilyesmi szerintem akár ki is sülhet a dologból. Egyelőre nem lebbentették fel a fátylat, de folyamatosan azt olvasni, hogy komoly és mély együttműködésről lenne szó. Amiben mi remélem, partnerek lehetünk, de egyszerűen külsősök.
Amit te hiányolsz az a kialakult, pontos rendje a dolgoknak, egy leszabályozott közös bajnoki rendszer. Valóban, ilyen egyelőre nincs kialakulva. D hát hiszen még az elején vagyunk egy folyamatnak, most vannak kialakulóban a dolgok! Egyelőre az is eredmény, ha belép az ajtón 2 csapatunk. Aztán jöjjön a többi eredmény!
Ha nem is pont ez, de valami ilyesmi szerintem akár ki is sülhet a dologból. Egyelőre nem lebbentették fel a fátylat, de folyamatosan azt olvasni, hogy komoly és mély együttműködésről lenne szó. Amiben mi remélem, partnerek lehetünk, de egyszerűen külsősök.
Amit te hiányolsz az a kialakult, pontos rendje a dolgoknak, egy leszabályozott közös bajnoki rendszer. Valóban, ilyen egyelőre nincs kialakulva. D hát hiszen még az elején vagyunk egy folyamatnak, most vannak kialakulóban a dolgok! Egyelőre az is eredmény, ha belép az ajtón 2 csapatunk. Aztán jöjjön a többi eredmény!
Monika Schmidt 2018.06.03. 13:33:30
@Nittümeki: Szeretnèm leszögezni semmi bajom sincs Nátánnal..klassz gyerek és igen utánpótlásként nagyon ügyes. Felhoztad példának az u20-s vb-t...ne felejtsük el idősebbek mindig húzóerőként hatnak a fiatalra....edzők..de a fiam magaáltal megéltek miatt mondja...mindig könnyebb felfelé játszani fiatalként mint saját korosztályodban húzóemberként bizonyítani....Nátán saját korosztályában nem igazán bizonyíthatta ezt....mindig feljátszatják...és eljött az az időszak amikor már nincs edzői támogatás...be kell játszanod magad a felnőtzbe....mindig is ez volt az aggályom fehérvárral...minden évben utánpótlásban volt felkapott ember..anno Erdei Zoli..Kercso kedvence volt...mi lett belőle..elhitte..mert elhitették vele hogy határ a csillagos ég....Kiss Patrik....elszűrkült...Szita Donát..ő talán kinövi magát.....a mi korosztályunk...fiam 99-es...Péter Andor...elképesztőem kiemelkedő volt 3-4 éve....mint Nátán....ki sem lehetett robbantani a válogatottból....és még pár "stabil" gyereket...szétjátszatták őket...most a legutóbbi u20 -vb....többszörös minuszban zártak.....2 játékos végzett + mutatóval a 20-ból.....én csak azt gondolom hogy ha nem sztárokat nevelnénk 14-16-18 évesen előrébb járnánk..és ez nem a srácok hibája!!! Ők azt hisznek el amit a felnőttek mondanak.....az idő pontosan azt bizonyítja hogy igazából azok tudnak majd felnőtzben helyállni....ne adj isten húzóemberré válni akik megélték megtapasztalták hogy igenis alázattal kell küzdeni..hogy ponok után fel kell állni...meg kell harcolnom a helyem...sajnos felnőtt egy olyan genrráció ahol erre nem volt szükség....
kerusz 2018.06.03. 15:38:01
@Fermentátor: nehogy meglepődj majd a gyergyóiakon...
Nittümeki 2018.06.03. 15:47:35
@Monika Schmidt: Teljesen normális, hogy a nagyon tehetséges kamaszoknak a saját korosztályuk fölött kell bizonyítaniuk. Ez minden fejlett, jól szervezett sportkultúrúban így megy, legyen szó bármilyen országról és csapatsportágról. Nem hiszem, hogy ez lenne a probléma...
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.06.03. 15:53:23
@kerusz: Értetted te szerintem, hogy mit értettünk jobb csapatok alatt.
Monika Schmidt 2018.06.03. 16:08:24
@Nittümeki: elbeszélünk egymás mellett...persze hogy az ügyes kamasz játszon fel.... aki fejben, fizikailag, csapatjátékosként odavaló....
kerusz 2018.06.03. 16:21:43
@Fermentátor: Értettem hát. Mégis azt mondom, nehogy meglepődj majd a gyergyóiakon.
Határbíró 2018.06.03. 16:33:49
@Fermentátor: "Egyelőre nem lebbentették fel a fátylat, de folyamatosan azt olvasni, hogy komoly és mély együttműködésről lenne szó."
Ez a bullshit része, azt mégse kommunikálhatják, hogy közpénzből befizetünk két csapatot a szlovák bajnokságba. A szlovákok megmondták, hogy mennyit kérnek a magyar állam meg kifizeti. Pont mikor mint bemész a tescoba és megveszed a holmikat a családnak aztán meg a supershop kártyádat előadod, mint komoly és mély együttműködés.
Ez a bullshit része, azt mégse kommunikálhatják, hogy közpénzből befizetünk két csapatot a szlovák bajnokságba. A szlovákok megmondták, hogy mennyit kérnek a magyar állam meg kifizeti. Pont mikor mint bemész a tescoba és megveszed a holmikat a családnak aztán meg a supershop kártyádat előadod, mint komoly és mély együttműködés.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.06.03. 16:37:38
@kerusz: Oké, megígérem!
:)
Gondoltam, megkérdezem, mit tudsz. De nyilván nem írnál le olyat, ami nem jelent meg a sajtóban.
:)
Gondoltam, megkérdezem, mit tudsz. De nyilván nem írnál le olyat, ami nem jelent meg a sajtóban.
komolytalan samu 2018.06.03. 21:03:25
@kerusz: Köszi a választ! Tudom, hogy te az erős hazai bajnokság egyik apostola vagy, és nem is vitatnám az érveidet, de ha ez a probléma valós, akkor a hazai bajnokság sem tudná minőségileg megemelni a hokit. Mert ugye várat nem lehet bármiből.
Akár úgy is lehet nézni a két extraligás csapatot, hogy ott legalább nem évente egyszer van visszajelzés a fiatalok teljesítményéről, és a teljesítménykényszer megdobhat olyan játékosokat is, akik máskülönben ellennének a langyosban.
Ellenérvnek persze ott van a volán, össze is lehet gereblyézni a tehetségeket nevelés helyett.
Viszont lenne egy fontos kérdésem. Miért nem kérdez rá erre az utánpótlás gondra a JKB? Értem én, hogy ez kis közeg, és a személyes jó kapcsolat nagyon fontos, de lehet ez fontosabb a magyar hoki jövőjénél?
Ha valaki, akkor ők tudnának olyan vitaindítót írni, amiben a tényeket és a tényekből következő kérdéseket nem öncélú számonkérésbe fordítanák, hanem árnyalt, de tiszta tükröt tartanának fel vele.
Azt sem gondolom, hogy a magyar klubvezetők ezt ne tudnák, vagy legalább sejtenék. Rosszindulatot, vagy tudatos hanyagságot sem feltételezek róluk. Azt feltételezem, hogy valamiért ez most kényelmesebb, túl nagy munka, erőfeszítés lenne a leltár, és a következtetések levonása. Valamiért egy rossz status quo alakult ki, aminek gyanúm szerint senki sem örül, csak nincs ereje változtatni rajta és ezért inkább nem is szembesül vele.
Ezért gondolom, hogy egy jól megírt, alapos és végiggondolt írás elindíthatna valamit. Talán. De szerintem van akkora a tét, hogy egy talánért is megérje kockáztatni.
Akár úgy is lehet nézni a két extraligás csapatot, hogy ott legalább nem évente egyszer van visszajelzés a fiatalok teljesítményéről, és a teljesítménykényszer megdobhat olyan játékosokat is, akik máskülönben ellennének a langyosban.
Ellenérvnek persze ott van a volán, össze is lehet gereblyézni a tehetségeket nevelés helyett.
Viszont lenne egy fontos kérdésem. Miért nem kérdez rá erre az utánpótlás gondra a JKB? Értem én, hogy ez kis közeg, és a személyes jó kapcsolat nagyon fontos, de lehet ez fontosabb a magyar hoki jövőjénél?
Ha valaki, akkor ők tudnának olyan vitaindítót írni, amiben a tényeket és a tényekből következő kérdéseket nem öncélú számonkérésbe fordítanák, hanem árnyalt, de tiszta tükröt tartanának fel vele.
Azt sem gondolom, hogy a magyar klubvezetők ezt ne tudnák, vagy legalább sejtenék. Rosszindulatot, vagy tudatos hanyagságot sem feltételezek róluk. Azt feltételezem, hogy valamiért ez most kényelmesebb, túl nagy munka, erőfeszítés lenne a leltár, és a következtetések levonása. Valamiért egy rossz status quo alakult ki, aminek gyanúm szerint senki sem örül, csak nincs ereje változtatni rajta és ezért inkább nem is szembesül vele.
Ezért gondolom, hogy egy jól megírt, alapos és végiggondolt írás elindíthatna valamit. Talán. De szerintem van akkora a tét, hogy egy talánért is megérje kockáztatni.
komolytalan samu 2018.06.03. 21:12:29
@Nittümeki: Sebők legalább félig a finn utánpótlás eredménye, ráadásul egyedül áll ezen a színvonalon.
A szlovének egy Kopitarral és több KHL-el alig vannak előttünk. Kopitar 18 évesen NHL játékos volt, Vértes pedig Leveles kupa győztes, amivel nem szegény srácot akarom cseszegetni, egyszerűen ez a kontraszt egy hozzánk nagyon közeli cél és a realitás között.
És ez nekem szörnyen nyugtalanító.
A szlovének egy Kopitarral és több KHL-el alig vannak előttünk. Kopitar 18 évesen NHL játékos volt, Vértes pedig Leveles kupa győztes, amivel nem szegény srácot akarom cseszegetni, egyszerűen ez a kontraszt egy hozzánk nagyon közeli cél és a realitás között.
És ez nekem szörnyen nyugtalanító.
kerusz 2018.06.03. 23:13:00
@komolytalan samu: Nem a kapcsolatainkat féltjük, időből és energiából van a korábban megszokottnál jelentősen kevesebb erre.
Másrészt elég szomorú, ha a jkb-nak kell a tényekből tükröt szerkesztenie a "szakma" elé. Bár kétségtelen tény, hogy elég régóta nem tudok komoly elemzésekről, már ami a hogyan továbbról szóló szakmai döntéseket megalapozó és előkészítő anyagokat illeti.
Másrészt elég szomorú, ha a jkb-nak kell a tényekből tükröt szerkesztenie a "szakma" elé. Bár kétségtelen tény, hogy elég régóta nem tudok komoly elemzésekről, már ami a hogyan továbbról szóló szakmai döntéseket megalapozó és előkészítő anyagokat illeti.
komolytalan samu 2018.06.03. 23:27:15
@kerusz: Igazad van, de ennél már csak az lenne szomorúbb, ha senki tart tükröt.
ps: Ha adatfeldolgozásra van szükség a munkához, beszállok. De szerintem lenne még jelentkező.
ps: Ha adatfeldolgozásra van szükség a munkához, beszállok. De szerintem lenne még jelentkező.
szanisz 2018.06.04. 08:12:26
@kerusz: Szerintem teljesen normális, ha a nyilvánosság (a honi hokiban ez 90%-ban JGB) a saját erejével megpróbálja ellenőrizni a szakmát (jelenesetben a hatalom birtoklóját).
Mostanában én sem látok kritikát a blogon, ráadásul sokszor nem tudom eldönteni, hogy némelyik szöveget a szövetség, vagy a blog írta, és ezt komolyan mondom. Pl a fent már említett mondat a kiöregedő játékosokról nagyon furcsa.
Főleg azért is bántó ez, mert ellentétben pl a focival, a hokis döntéshozóinkról én elhiszem, hogy értenek hozzá és jót is akarnak. A dán faszi ideigazoltatása is jó jel. Ettől függetlenül hibázhatnak, tévedhetnek és összekeverhetik az idősíkokat is, abból kifolyólag, hogy emberek.
Pl rövidtávon remek az Extraliga, hosszú távon kinyírhatja a ligát, és eshetnek a jelenlegi topcsapataink két pad közé is... Nem biztos, hogy lesz hová visszajönni, ha a szlovákok bármiért berágnak...
Mostanában én sem látok kritikát a blogon, ráadásul sokszor nem tudom eldönteni, hogy némelyik szöveget a szövetség, vagy a blog írta, és ezt komolyan mondom. Pl a fent már említett mondat a kiöregedő játékosokról nagyon furcsa.
Főleg azért is bántó ez, mert ellentétben pl a focival, a hokis döntéshozóinkról én elhiszem, hogy értenek hozzá és jót is akarnak. A dán faszi ideigazoltatása is jó jel. Ettől függetlenül hibázhatnak, tévedhetnek és összekeverhetik az idősíkokat is, abból kifolyólag, hogy emberek.
Pl rövidtávon remek az Extraliga, hosszú távon kinyírhatja a ligát, és eshetnek a jelenlegi topcsapataink két pad közé is... Nem biztos, hogy lesz hová visszajönni, ha a szlovákok bármiért berágnak...
Bar down 2018.06.04. 10:11:41
@szanisz: annyival javítanám ki a mondandódat, hogy a 2-3 éve lehet rövid távon jó lett volna az Extraliga.
De most, amit nyerünk vele 2-3 évre, az a hazaiban alsó hangon 5 év mínusz.
De most, amit nyerünk vele 2-3 évre, az a hazaiban alsó hangon 5 év mínusz.
szanisz 2018.06.04. 10:57:56
@Bar down: Valószűníleg még ennél is pontosabb, ha szétszálazzuk, hogy mi a jó a válogatottnak, és mi a jó ligának, rövid, közép, és hosszú távon, észben tartva, hogy az utánpótlás erősen függ a liga erősségétől, és így visszahat a válogatottra.
Ez már így hat rublika. Rövidtávon és talán középtávon a válogatottnak ez jó, a ligának minden időtávon rossz. A vállogatottnak hoszú távon - beláthatatlan.
Ez már így hat rublika. Rövidtávon és talán középtávon a válogatottnak ez jó, a ligának minden időtávon rossz. A vállogatottnak hoszú távon - beláthatatlan.
komolytalan samu 2018.06.04. 11:08:49
@szanisz: Na de ha a ligában nem játszanak még U23-as játékosok sem, nem hogy U20-sok, akkor hogyan függ, ill. fejlődik az utánpótlás egy erősebb hazai, vagy bármilyen más ligától?
Bar down 2018.06.04. 11:56:02
@komolytalan samu: Játsszon az, aki tud. Aki nem, az meg keressen más megélhetési lehetőséget.
Szerintem volt egy Div I/A majdnem középszintű ligánk,ami felfelé ívelt. Most csinálunk egy Div I/B-t, amiből ki tudja mi lesz :(
Szerintem volt egy Div I/A majdnem középszintű ligánk,ami felfelé ívelt. Most csinálunk egy Div I/B-t, amiből ki tudja mi lesz :(
komolytalan samu 2018.06.04. 12:07:31
@Bar down: Félreértesz. Én feljebb, egy nagyobb kommentben azt feszegettem, hogy a baj alapvetően talán az utánpótlás képzés minőségével van, amiből, ha igaz, az következik (többek között), hogy szinte mindegy hogy hazai, vagy külföldi bajnokságokban képzeljük el a hoki fejlődését, mert a rosszul képzett fiatalok se így, se úgy nem tudnak emelni rajta.
Bar down 2018.06.04. 12:44:56
@komolytalan samu: Értelek én. Amit írtam, azt attól még tartom :)
Úgy érzem, hogy a MAC és a DVTK elengedése az az út volt, ahol nem kell sokat "gondolkozni".
Szerintem össze lehetett volna rakni egy olyan ligát, ahova megéri marasztalni ezt a két csapatot, sőt, lehet a Fehérvárnak is megérte volna visszajönni. De mondok még valamit: lehet, hogy nem idén, de jövőre biztos jött volna olyan csapat, aki felfelé húzza az átlag színvonalat-erősséget. Csak hát ehhez érteni kell és sok munka van vele.
Ebben a témában nem fogok írni többet: hajrá MAC,DVTK,Fehérvár (=MHÉ), a többiek által beletett pénzt,időt,energiát,tudást pedig bő vízzel húzzuk le a wc-n.
Úgy érzem, hogy a MAC és a DVTK elengedése az az út volt, ahol nem kell sokat "gondolkozni".
Szerintem össze lehetett volna rakni egy olyan ligát, ahova megéri marasztalni ezt a két csapatot, sőt, lehet a Fehérvárnak is megérte volna visszajönni. De mondok még valamit: lehet, hogy nem idén, de jövőre biztos jött volna olyan csapat, aki felfelé húzza az átlag színvonalat-erősséget. Csak hát ehhez érteni kell és sok munka van vele.
Ebben a témában nem fogok írni többet: hajrá MAC,DVTK,Fehérvár (=MHÉ), a többiek által beletett pénzt,időt,energiát,tudást pedig bő vízzel húzzuk le a wc-n.
Dallanan 2018.06.04. 13:20:32
Nem tudom, hogy mi a legjobb megoldás, mi a leginkább MHÉ, de abban biztos vagyok, hogy az Erste bank nem tolna be egy fillért sem a ligába/magyar jégkorongba, ha nem lenne egy olyan 3-5 éves, koncepcionálisan elfogadott irány konkrét mérföldkövekkel, ami ne lenne win-win szitu mind a szövetségnek, mind a banknak. Tekintettel arra, hogy a szlovák extra liga irány már a támogatási szerződés előtt is erősen körvonalazódott, merek abban hinni, hogy a lehetőségekhez mérten jó irányvonal kerül(t) kialakításra.
Az, hogy 3 csapatunk játszik olyan bajnokságban, ami erejét nézve A csoport-Div I. eleje közötti erőszint, mindenféleképpen jó (persze árnyalja, hogy a 3 csapat mennyi magyar játékost vonultat fel, mennyi fejlődésben lévőt (sajnos nem az igazán fiatal 17-19 éves játékosokra gondolok...)
EL színvonalának átmeneti visszaesése lenne csak elfogadható, nagyon bízom benne, hogy e tekintetben lesz előrelépés, hogy ne csak versenyeztessük az utánpótlásból érkezőket, de pl. szlovák (minőségibb) vonal erősítésével teremtsük meg a lehetőséget a fejlődésre.
Az, hogy 3 csapatunk játszik olyan bajnokságban, ami erejét nézve A csoport-Div I. eleje közötti erőszint, mindenféleképpen jó (persze árnyalja, hogy a 3 csapat mennyi magyar játékost vonultat fel, mennyi fejlődésben lévőt (sajnos nem az igazán fiatal 17-19 éves játékosokra gondolok...)
EL színvonalának átmeneti visszaesése lenne csak elfogadható, nagyon bízom benne, hogy e tekintetben lesz előrelépés, hogy ne csak versenyeztessük az utánpótlásból érkezőket, de pl. szlovák (minőségibb) vonal erősítésével teremtsük meg a lehetőséget a fejlődésre.
fenderbass 2018.06.04. 13:49:04
Egyszer valaha valamelyik jégkorongos blog-on írtam, hogy nekem úgy tűnik, mintha egy észak-déli tengely mentén kialakítandó nemzetközi liga képe sejlik fel. Lengyelek szlovákok magyarok osztrákok románok szlovének alkotnák a mezőnyt divízióban és csoportokban felosztva. A szisztémát tekintve NHL-es mintára hasonlítana a rendszer és a sorsolás. Ebben én látok fantáziát. Hozzá téve, hogy az ERSTE Bank ezekben az országokban meghatározó és erős.Mindegyik szövetségnek érdeke a jégkorong fejlesztése. Ehhez azonban strukturális innovációra van szükség.
KCs 2018.06.04. 15:12:57
@komolytalan samu: Az elmúlt 10 szezon Leveles Kupa győztes közül egy játékos van, aki felnőtt vb-n válogatottal szerepelt. Az azt megelőző 10 szezonra ez a szám 6, ha jól számoltam hirtelen. Ha figyelembe vesszük azt, hogy a közelmúlt nyertesei még eléggé fiatalok, akkor is elgondolkodtató.
komolytalan samu 2018.06.04. 15:25:32
@KCs: Itt sarkítva ugye az az alapvető kérdés, hogy a vezetőedzők ennyire nem merik felvállalni a fiatalokat (mondjuk azért, mert a teljesítménykényszer ezt sem engedi meg), vagy olyan minőségű 17-20 éveseket kapnak akiket alkalmatlannak látnak erre a terhelésre és minőségre.
Az első nekem ott sántít, hogy a magyar klubhokiban ma tényleg mindenféle iskolájú és felfogású edző dolgozik, és ennek ellenére nagyon kevés kivétellel egyik sem mert, tudott fiatalokat beépíteni a felnőtt keretébe.
Ahol ez elvétve sikerült, ott pedig a játékosnak szinte minden esetben volt külföldi utánpótlás múltja.
Az első nekem ott sántít, hogy a magyar klubhokiban ma tényleg mindenféle iskolájú és felfogású edző dolgozik, és ennek ellenére nagyon kevés kivétellel egyik sem mert, tudott fiatalokat beépíteni a felnőtt keretébe.
Ahol ez elvétve sikerült, ott pedig a játékosnak szinte minden esetben volt külföldi utánpótlás múltja.
komolytalan samu 2018.06.04. 15:35:59
@komolytalan samu: ja igen, a fiatalok sikeres beépítése alatt, legalább magyar szinten húzójátékosok kinevelését értem.
Hirtelen belegondolva, a MAC-on, és a Dunaújvároson kívül ilyen nem is ugrik be, de Stipsitzet leszámítva egyik sem mondható igazi sikernek.
A másik ellenérvem az edzők óvatosságára pedig a fehérvár. Elvileg a magyar utánpótlás kréme, nemzetközi kihívásokkal, akik az osztrák utánpótlásbajnokságok után (ami egyre nyilvánvalóbban rossz) bőséges lehetőséget kapnak a magyar ligában a bizonyításra, és a kitörésre.
Csanád kivételével, valamiért mégis a felnőtt bajnokságok másodvonalas sztárjai lesznek (jobb esetben). Hasznos és remek játékosok, de ismerjük el, nem azon szinten, ami a magyar hoki szintjén érdemben emelne.
Hirtelen belegondolva, a MAC-on, és a Dunaújvároson kívül ilyen nem is ugrik be, de Stipsitzet leszámítva egyik sem mondható igazi sikernek.
A másik ellenérvem az edzők óvatosságára pedig a fehérvár. Elvileg a magyar utánpótlás kréme, nemzetközi kihívásokkal, akik az osztrák utánpótlásbajnokságok után (ami egyre nyilvánvalóbban rossz) bőséges lehetőséget kapnak a magyar ligában a bizonyításra, és a kitörésre.
Csanád kivételével, valamiért mégis a felnőtt bajnokságok másodvonalas sztárjai lesznek (jobb esetben). Hasznos és remek játékosok, de ismerjük el, nem azon szinten, ami a magyar hoki szintjén érdemben emelne.
Dallanan 2018.06.04. 16:30:40
@komolytalan samu: Arra merek gondolni, hogy vagy nincs elég tehetséges játékos, vagy van/lenne, de ezekből még nem tudunk kinevelni elég jó szintet, mert még nincs meg a megfelelő szakmai háttér/tapasztalat/rendszer, ami képes kiválasztani, kinevelni azokat, akik később előbbre viszik az ország jégkorongját.
Vértes Nátán tekintetében nekem csalódás volt, hogy ebben az idényben nem játszott a Titánoknál, számomra ez beszédes, hogy mégsem lóg (egyelőre) ki.
1975-80-as "arany" generáció számára pont az volt az egyik kulcs, hogy nagyon korán mélyvízben voltak, óriási tapasztalatot gyűjtöttek a felnőttek között, 20 éves korukra már komoly felnőtt (és nemzetközi) rutinnal rendelkeztek.
Vértes Nátán tekintetében nekem csalódás volt, hogy ebben az idényben nem játszott a Titánoknál, számomra ez beszédes, hogy mégsem lóg (egyelőre) ki.
1975-80-as "arany" generáció számára pont az volt az egyik kulcs, hogy nagyon korán mélyvízben voltak, óriási tapasztalatot gyűjtöttek a felnőttek között, 20 éves korukra már komoly felnőtt (és nemzetközi) rutinnal rendelkeztek.
Bar down 2018.06.04. 16:55:31
@Dallanan: @komolytalan samu:
Sajnos csak egy Kercsó Árpink van :D
Viccet félretéve: ha nincs megfelelő minőségi utánpótlás, akkor vagy eredményes leszel vagy szerethető. Mivel nincs értelme mondjuk az Fradi, Újváros, UTE (azért őket említem, mert nem volt a EL-bajnoki cím a reális,elvárt cél) szempontjából játékost nevelni, itt van egy szép szakadék.
Eddig is volt olyan csapat, amely lerabolta a másik utánpótlását, csak éppen nem tudta a srcáokat játszatni, vagy képezni. Ezután pedig még inkább ez lesz. Hülye lesz az itthon maradt csapat nevelni a 3 "dezertőrnek" a játékost, akivel majd pénzt és sikereket fog szerezni.
Ha csak nem változtatnak valamin, hogy megérje kinevelni. (nem fognak :) )
Nagyon kíváncsi leszek, milyen büdzsék lesznek az EL-ben...
Sajnos csak egy Kercsó Árpink van :D
Viccet félretéve: ha nincs megfelelő minőségi utánpótlás, akkor vagy eredményes leszel vagy szerethető. Mivel nincs értelme mondjuk az Fradi, Újváros, UTE (azért őket említem, mert nem volt a EL-bajnoki cím a reális,elvárt cél) szempontjából játékost nevelni, itt van egy szép szakadék.
Eddig is volt olyan csapat, amely lerabolta a másik utánpótlását, csak éppen nem tudta a srcáokat játszatni, vagy képezni. Ezután pedig még inkább ez lesz. Hülye lesz az itthon maradt csapat nevelni a 3 "dezertőrnek" a játékost, akivel majd pénzt és sikereket fog szerezni.
Ha csak nem változtatnak valamin, hogy megérje kinevelni. (nem fognak :) )
Nagyon kíváncsi leszek, milyen büdzsék lesznek az EL-ben...
Monika Schmidt 2018.06.04. 16:59:12
@KCs: ha egyszer lesz elég merszem megírni hogy miért is van ez a fura helyzet....utánpótlás díjazottjai.....
Monika Schmidt 2018.06.04. 17:50:47
@Dallanan: meggyőződésem hogy nem a mac..és nem a fehérvári 18-19 évesből lesz húzóerő játékos....kisebb klubból...azt láttam az elmúlt 3-4 évben hogy azok a feltörekvő tehetségek akik kaptak pofont....megmérettettek mélyponton is, "segítő kezek" nélkül kellett -ami így helyes- küzdeni...akinek egy nem " összeválogatott" csapatot kellett húzni....fel fog nőni a feladathoz.....kényes dolog ez....nagyon.
komolytalan samu 2018.06.04. 23:15:54
Egyébként eszembe jutott egy egyszerű, de hatékony és megbízható "tükördarab" az utánpótlásképzésről.
Megfordult Magyarországon az elmúlt 5 évben vagy tucatnyi edző a klubokban. Lehetne nekik küldeni egy vállaltan anonim módon kezelt kérdőívet olyan kérdésekkel, hogy
- miért annyi U20-23-as játékost épített be a csapatba amennyit
- a versenyhelyzet nyomása miatt?
- a fiatal játékosok felkészületlensége miatt?
- etc
Továbbontva, mit tartanak az utánpótláskorú játékosok legnagyobb gyengeségének, ill. a felnőtt keretbe való beépítésük akadályának?
- fizikai, technikai, mentális felkészültség.
stb.
Mondjuk 5 pontos skálán értékelve az adott tényező súlyát.
Egy szakmailag jól megírt pár oldalas kérdőív, egy tucat már nem nálunk dolgozó (kapásból lenne pár név, aki eszembe jut), tehát nem érdekelt edzőtől, néhány kommentárral már elég jó visszajelzés lehet.
A kéretlen okoskodásért bocs, de engem ez a gyanú és az azt körülvevő csönd nagyon idegesít.
Megfordult Magyarországon az elmúlt 5 évben vagy tucatnyi edző a klubokban. Lehetne nekik küldeni egy vállaltan anonim módon kezelt kérdőívet olyan kérdésekkel, hogy
- miért annyi U20-23-as játékost épített be a csapatba amennyit
- a versenyhelyzet nyomása miatt?
- a fiatal játékosok felkészületlensége miatt?
- etc
Továbbontva, mit tartanak az utánpótláskorú játékosok legnagyobb gyengeségének, ill. a felnőtt keretbe való beépítésük akadályának?
- fizikai, technikai, mentális felkészültség.
stb.
Mondjuk 5 pontos skálán értékelve az adott tényező súlyát.
Egy szakmailag jól megírt pár oldalas kérdőív, egy tucat már nem nálunk dolgozó (kapásból lenne pár név, aki eszembe jut), tehát nem érdekelt edzőtől, néhány kommentárral már elég jó visszajelzés lehet.
A kéretlen okoskodásért bocs, de engem ez a gyanú és az azt körülvevő csönd nagyon idegesít.
szanisz 2018.06.05. 08:12:57
@komolytalan samu: Én segítek ebben bárkinek, ha kell fordítás, email nyomozás stb.