A magyarok már az Extraliga kapujában vannak
2018.05.03. 12:30: kutyatej73
82 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr8013887178
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Skyblue22 2018.05.03. 13:58:27
"Ez nemcsak a klubunk és Miskolc érdeke, hanem az egész magyar jégkorongé." Akkor most már meg is nyugodtam...
Licsimi1 2018.05.03. 15:23:50
@Skyblue22: Biztos az is a magyar jégkorong érdeke, hogy szétkurja sok ember munkáját, akik felépítették a MOL/Erste ligát. Elvileg Ők már túlnőtték a ligát, mert 10x voltak bajnokok és 5 éve nem volt vesztett meccsük itthon...
Mindegy ez van, most Egri fekszik legfelül, széllel szemben amúgy sem érdemes pisilni.
Mindegy ez van, most Egri fekszik legfelül, széllel szemben amúgy sem érdemes pisilni.
2018.05.03. 16:32:48
@Licsimi1: Ez Erstében nincs több perspektíva ennél.
Ott egyet visszalépünk, de a két klubunk hármat előre.
Három év múlva pedig ugyanott lesz az Erste mint most, csak több fiatal magyar lesz benne, a legjobbak pedig tovább tudnak lépni az Extra Ligába.
Ott egyet visszalépünk, de a két klubunk hármat előre.
Három év múlva pedig ugyanott lesz az Erste mint most, csak több fiatal magyar lesz benne, a legjobbak pedig tovább tudnak lépni az Extra Ligába.
2018.05.03. 16:37:28
@Skyblue22: Megnyugodni ettől sem kell, de ha az Erste Ligától nyugodt voltál, akkor nagyot tévedtél. Az egész alapszakaszt ellazsálhatták az élcsapatok. Ez nem ösztönöz fejlődésre senkit. A lazsálásnak vége, izzadhat és megmérettethet fiatal és érett játékos -> ennek van értelme.
Licsimi1 2018.05.03. 17:19:01
@lbsz: Ez nem igaz, ez csak a miskolci kommunikáció. Gyakorlatilag a Fradi, Újpest, Újváros triónak nem lesz érdemes minőségi játékosokat szerződtetni az elkövetkezendő három évben, mert nem lesz olyan ellenfél. Ha mégis megteszi, akkor kidob egy halom pénzt az ablakon. Az meg, hogy milyen eredményt ér el a két csapat az extra ligában, az meg egy másik kérdés. Mert 1-2 meccsre fel tudják magukat szívni, de sorozatban? Nézzük meg Magót, mire volt képes az előző szezonban és korábban sorozatterhelésben?
OliBLOOD 2018.05.03. 18:05:05
@lbsz: Ahogy Mogyi mondta: Az Erste liga érdekes lehet, nagyon magas színvonal nem lesz.
Ugyanekkor mondta, hogy a junioroknak az Erste Liga túl nagy lépés és a válogatott és az Erste Liga között is nagy a különbség.
Ez lesz most megoldva úgy, hogy az EL-t visszavágják, így a juniorok tudnak majd csatlakozni, illetve kiemelnek két csapatot, így onnan könnyebb lesz a válogatottba jutni. Igaz arról elfeledkeznek, hogy így még mindig lesz egy hatalmas lépés a junior EL és az EBEL-Extraliga között. Vissza lehet nézni a Volánnak hány minőségi játékost sikerült a farmból az EBEL csapatba építeni. De ez a PR duma, ezt kell mindenhol nyomni, a károgókkal egyébként sem kell foglalkozni.
A másik kedvencem a "jönnek a tehetséges fiatalok". Egyszer definiálja már valaki a tehetséges fiatal fogalmát. Mert most arra is rámondják aki a 4. sorban 60 percet végig tud ülni a padon. Pár év és akár meccsenként 5-10 perc játékidővel is fog rendelkezni. Belőlük soha nem lesz húzó név. Jóval erősebb bajnokságokban is vannak 20-22 éves játékosok akik termelik a pontokat, rájuk illik ez a jelző. A nálunk 3. 4. sorban pár percet játszókra nem, padról soha nem lesznek húzónevek.
Ugyanekkor mondta, hogy a junioroknak az Erste Liga túl nagy lépés és a válogatott és az Erste Liga között is nagy a különbség.
Ez lesz most megoldva úgy, hogy az EL-t visszavágják, így a juniorok tudnak majd csatlakozni, illetve kiemelnek két csapatot, így onnan könnyebb lesz a válogatottba jutni. Igaz arról elfeledkeznek, hogy így még mindig lesz egy hatalmas lépés a junior EL és az EBEL-Extraliga között. Vissza lehet nézni a Volánnak hány minőségi játékost sikerült a farmból az EBEL csapatba építeni. De ez a PR duma, ezt kell mindenhol nyomni, a károgókkal egyébként sem kell foglalkozni.
A másik kedvencem a "jönnek a tehetséges fiatalok". Egyszer definiálja már valaki a tehetséges fiatal fogalmát. Mert most arra is rámondják aki a 4. sorban 60 percet végig tud ülni a padon. Pár év és akár meccsenként 5-10 perc játékidővel is fog rendelkezni. Belőlük soha nem lesz húzó név. Jóval erősebb bajnokságokban is vannak 20-22 éves játékosok akik termelik a pontokat, rájuk illik ez a jelző. A nálunk 3. 4. sorban pár percet játszókra nem, padról soha nem lesznek húzónevek.
1885* 2018.05.03. 18:36:57
@Licsimi1: ezzel le lehet húzni, az UTE-t meg a Fradit a klotyón, persze a Kangyal-Majoross párosnak ez is volt a célja, kinyirni a budapesti konkurrenciát. Így csak ők maradnak.
Licsimi1 2018.05.03. 19:15:46
@1885*: Eddig nem volt ilyen. :) egyetértünk...
1885* 2018.05.03. 19:52:09
@Licsimi1: tényleg nem volt. De én most ennek nem igazán tudok örülni, mert nagyon aggódom a csapatomért, de még a Fradiért is, ha nem lesz UTE én pont befejeztem a hokiszurkolást.
2018.05.03. 20:17:11
@OliBLOOD: Tévedtek. A generációk mélysége sekély volt a mostani 20+ éveseknél és a mostani U20 U18 is csak egy nagyságrenddel szélesebb. A mennyiség 5-6 év múlva érkezik meg a felnőttbe! Akkorra lesz egy Erste Liga 8 magyar csapattal és 3-4 erős profi bajnokságban edződő.
Ez a vízió, nem az hogy felfejlesztjük az Erste Ligát önállóan A csoportos szintre, mert az lehetetlen küldtés!
Ez a vízió, nem az hogy felfejlesztjük az Erste Ligát önállóan A csoportos szintre, mert az lehetetlen küldtés!
Licsimi1 2018.05.03. 20:23:53
@lbsz: arról a miskolci utánpótlásról beszélsz, amelyik nem tud elindítani önálló csapatot?
2018.05.03. 20:25:48
Igen! 2-3 év! Idézhettek!
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.05.03. 20:34:07
@lbsz: "Ez a vízió, nem az hogy felfejlesztjük az Erste Ligát önállóan A csoportos szintre, mert az lehetetlen küldtés!"
Pontosan!
Pontosan!
OliBLOOD 2018.05.03. 20:50:40
@lbsz: stats.iihf.com/Hydra/652/IHM652000_FINAL_RANKING_1_0.pdf
Persze lehet mindig arra a korosztályra mutogatni ahol még nincsen VB, hogy ők lesznek a megváltók, teljes korosztály fog az NHL-ben játszani.
Erste Ligában még sok lehetőség lett volna. Visegrád Kupa is kinőhette volna magát egy közép-európai bajnoksággá az EL mellett. Persze ehhez rengeteget kellett volna dolgozni.
Saját U20-as bajnoksággal és EBYSL-el sem sikerül az Erste Liga szintre hozni a junior játékosokat. Így inkább a szintet csökkentik. Ennek eredményeként Dunaújváros szépen lekerül a hazai profi hoki térképéről (hiszen az EL csak egy légiósokkal felturbózott juniorliga lesz).
Vicces lesz látni Extraliga támogatóként a Nemzeti Közművek-et.
Persze lehet mindig arra a korosztályra mutogatni ahol még nincsen VB, hogy ők lesznek a megváltók, teljes korosztály fog az NHL-ben játszani.
Erste Ligában még sok lehetőség lett volna. Visegrád Kupa is kinőhette volna magát egy közép-európai bajnoksággá az EL mellett. Persze ehhez rengeteget kellett volna dolgozni.
Saját U20-as bajnoksággal és EBYSL-el sem sikerül az Erste Liga szintre hozni a junior játékosokat. Így inkább a szintet csökkentik. Ennek eredményeként Dunaújváros szépen lekerül a hazai profi hoki térképéről (hiszen az EL csak egy légiósokkal felturbózott juniorliga lesz).
Vicces lesz látni Extraliga támogatóként a Nemzeti Közművek-et.
kerusz 2018.05.03. 22:11:34
@lbsz: Ez, hogy az Erste Ligában nem volt több perspektíva, kamu duma. Eddig is kisebb megszakításokkal felfelé ment, semmi olyan körülményt nem látok, ami a további fejlődést ellehetetlenítette volna.
Lett volna benne perspektíva, csak a Miskolc elmenni akart, a kivételezett csapatok körébe akart kerülni, ezért a legutóbbi három évben, amikor Egri István nyilatkozata szerint ezen dolgozott már, semmi érdeke nem fűződött ahhoz, hogy az Erste Liga feljődésén agyaljon a ligával és annak többi csapatával. Sőt, kifejezetten ellenérdekelt volt benne.
Nincs ezzel semmi baj, csak ne akarjátok bemagyarázni azt, ami nem igaz.
Lett volna benne perspektíva, csak a Miskolc elmenni akart, a kivételezett csapatok körébe akart kerülni, ezért a legutóbbi három évben, amikor Egri István nyilatkozata szerint ezen dolgozott már, semmi érdeke nem fűződött ahhoz, hogy az Erste Liga feljődésén agyaljon a ligával és annak többi csapatával. Sőt, kifejezetten ellenérdekelt volt benne.
Nincs ezzel semmi baj, csak ne akarjátok bemagyarázni azt, ami nem igaz.
szmakarov 2018.05.03. 22:17:28
@OliBLOOD: Az lesz? Én a tippmixet hallottam.
kerusz 2018.05.03. 22:19:56
@lbsz: Remekül felmondod a reklámszöveget. Pista bá és Geri biztos ötöst adna erre. Egyébként meg semmi sem lehetetlen csak akarni kell. De nyilván, ha az elmenetelt kell érvekkel alátámasztani, akkor lehetetlen.
Egyébként ha a szlovákok az Extraligából csak hat játékost visznek, akkor az Extraliga vajon A-csoportos szintű bajnokság-e? Egyáltalán: Mitől A-csoportos szintű egy bajnokság?
Egyébként ha a szlovákok az Extraligából csak hat játékost visznek, akkor az Extraliga vajon A-csoportos szintű bajnokság-e? Egyáltalán: Mitől A-csoportos szintű egy bajnokság?
CsakÚjváros 2018.05.03. 22:26:21
Azért én majd a nézőszámra is kíváncsi leszek a kezdeti felbuzdulás után....Lesz e több vagy legalább annyi mint a lesajnált EL-ben... :) Én még mindig hazai bajnokság párti vagyok,inkább azt kellene fejleszteni....de a döntéshozó nem én vagyok...sajnos :) Dehát mindent a Magyar hokiszurkolókért ugye?? :D :D Aztán ha nem sikerál nem ám visszajönni a "xar" bajnokságba címet nyerni!! :P
2018.05.03. 22:28:52
@kerusz: Hát ha a klubok nem akarnak a ligában játszani ott a ligával van probléma.
kerusz 2018.05.03. 22:36:02
@lbsz: Tehát a DVTK Jegesmedvék, mint a liga tagja, a probléma része, ugye?
CSL 2018.05.04. 04:02:03
@kerusz:
Mondjuk én a jelenlegi állással, miszerint a miskolc teljesen kivonul az el ből, nem vagyok elégedett , de ( és ugye ami a de előtt elhangzik az nem lényeges:) ) szóval megnézve Mogyi tv riportját, hogy jönni fognak új csapatok, nem tudom kikre gondolt, Győr, Debrecen, Szeged, Zalaegerszeg, Vasas? Szóval további magyar csapatok belépése a ligába mindenképpen hígulást fog hozni, bár Te erre biztos jobban rálátsz. A lényeg, hogy azt azért el kell ismerni, hogy az extra liga, ha nem is klasszisokkal, de erősebb bajnokság, nem Belgrád, tavalyi csíkszereda, caps utánpótlás Galac szintű csapatok vannak, hanem legalább 4-6 fehérvár, miskolc, mac, erősségű csapat ellen kell küzdeni és lehet, hogy nem khl erősségű bajnokság de a miénktől minden tekintetben erősebb ami jót tehet a magyar játékos képzésnek
Mondjuk jó nagy kibaszás a maradókkal, pláne azokkal a tradicionális csapatokkal, akik az elejétől a bajnokságot építik, meg a miskolc sem volt mindig él csapat és az akkori élcsapatok mégsem fintorogtak, hogy nem fejlődnek, ha miskolc ellen kellett játszani, de bárkinek adódna lehetősége kihagyná? A Jokerit is elhagyta a liigát a Slovan is az extra ligát meg a fehérvár is a mol ligát.
Mondjuk én a jelenlegi állással, miszerint a miskolc teljesen kivonul az el ből, nem vagyok elégedett , de ( és ugye ami a de előtt elhangzik az nem lényeges:) ) szóval megnézve Mogyi tv riportját, hogy jönni fognak új csapatok, nem tudom kikre gondolt, Győr, Debrecen, Szeged, Zalaegerszeg, Vasas? Szóval további magyar csapatok belépése a ligába mindenképpen hígulást fog hozni, bár Te erre biztos jobban rálátsz. A lényeg, hogy azt azért el kell ismerni, hogy az extra liga, ha nem is klasszisokkal, de erősebb bajnokság, nem Belgrád, tavalyi csíkszereda, caps utánpótlás Galac szintű csapatok vannak, hanem legalább 4-6 fehérvár, miskolc, mac, erősségű csapat ellen kell küzdeni és lehet, hogy nem khl erősségű bajnokság de a miénktől minden tekintetben erősebb ami jót tehet a magyar játékos képzésnek
Mondjuk jó nagy kibaszás a maradókkal, pláne azokkal a tradicionális csapatokkal, akik az elejétől a bajnokságot építik, meg a miskolc sem volt mindig él csapat és az akkori élcsapatok mégsem fintorogtak, hogy nem fejlődnek, ha miskolc ellen kellett játszani, de bárkinek adódna lehetősége kihagyná? A Jokerit is elhagyta a liigát a Slovan is az extra ligát meg a fehérvár is a mol ligát.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.05.04. 07:58:29
Fölösleges ez a relativizálás, hogy nem is A-csoportos szintű a szlovák bajnokság. Fölösleges, mert: 1. A-csoportos szintű játékosokat termel ki, nem csak azt a hatot. 2. Mindettől függetlenül is egyértelműen más kategória, mint a hazai bajnokság.
3. Te is kivételezett helyzetűnek nevezed azt a csapatot, amelyik magyar részről majd ott szerepelhet, tehát szerinted is kivételesen magas szintű.
Lehet nyafogni persze azon, hogy a Miskolcnak nem a hazai bajnokság érdeke az első, de:
1. Minden normális csapatnak a saját érdeke kell, hogy az első legyen!
2. Véleményem szerint pedig nekünk a magyar hoki érdeke kellene, hogy az első legyen! Ami nem ugyanaz, mint a hazai bajnokság. Akkor is, ha az lenne a kívánatos, hogy a kettő kb ugyanazt jelentse. De eddig sem jelentette ugyanazt és pusztán a hazai viszonyok nem fogják erőssé tenni a magyar hokit.
És persze tényleg szabad nyafogni, hogy milyen szemét is ez az Egri/Miskolc, hogy itt akarják hagyni a ligát. Csakhogy mindenki itt akarja hagyni (ja, a Fradi eddig nem mondott ilyet). A Fehérvár talán nem akarja itt hagyni? Bocsánat, már jó tíz éve nem is itthon játszanak. A Mac ugye, nem akarja itt hagyni? Gondolom, azért jelentkeztek korábban az Ebelbe, majd az Extraligába, hogy mindenképp itthon maradjanak... A Dab nem akarja itthagyni? Ugyan, ha lehetőségük van/volt, ők is mentek volna. Ez sem feltételezés, hanem tény. Az UTE? Ők is mennének, persze őket itt néhányan elkezdeik pátyolgatni, hogy de az más, mert ők a kész helyzet miatt tennék csak meg nekik okuk van rá, mert aq többiek is mennének, így gyengébb lenne a hazai bajnokság. Ja, az más! A Miskolc biztosan nem azért menne, hogy a hazainál magasabb színvonalú bajnokságban játszhasson! Az UTE esetében tehát ugyanaz az indok nemes dolog, ami a Miskolcnál már aljas, szemét húzás.
3. Te is kivételezett helyzetűnek nevezed azt a csapatot, amelyik magyar részről majd ott szerepelhet, tehát szerinted is kivételesen magas szintű.
Lehet nyafogni persze azon, hogy a Miskolcnak nem a hazai bajnokság érdeke az első, de:
1. Minden normális csapatnak a saját érdeke kell, hogy az első legyen!
2. Véleményem szerint pedig nekünk a magyar hoki érdeke kellene, hogy az első legyen! Ami nem ugyanaz, mint a hazai bajnokság. Akkor is, ha az lenne a kívánatos, hogy a kettő kb ugyanazt jelentse. De eddig sem jelentette ugyanazt és pusztán a hazai viszonyok nem fogják erőssé tenni a magyar hokit.
És persze tényleg szabad nyafogni, hogy milyen szemét is ez az Egri/Miskolc, hogy itt akarják hagyni a ligát. Csakhogy mindenki itt akarja hagyni (ja, a Fradi eddig nem mondott ilyet). A Fehérvár talán nem akarja itt hagyni? Bocsánat, már jó tíz éve nem is itthon játszanak. A Mac ugye, nem akarja itt hagyni? Gondolom, azért jelentkeztek korábban az Ebelbe, majd az Extraligába, hogy mindenképp itthon maradjanak... A Dab nem akarja itthagyni? Ugyan, ha lehetőségük van/volt, ők is mentek volna. Ez sem feltételezés, hanem tény. Az UTE? Ők is mennének, persze őket itt néhányan elkezdeik pátyolgatni, hogy de az más, mert ők a kész helyzet miatt tennék csak meg nekik okuk van rá, mert aq többiek is mennének, így gyengébb lenne a hazai bajnokság. Ja, az más! A Miskolc biztosan nem azért menne, hogy a hazainál magasabb színvonalú bajnokságban játszhasson! Az UTE esetében tehát ugyanaz az indok nemes dolog, ami a Miskolcnál már aljas, szemét húzás.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.05.04. 08:01:44
@kerusz: Fura logika. Ennek mentén tehát, ha egy osztályban vannak gyenge, közepes és kitűnő tanulók is, emiatt az osztályátlag összességében közepes, akkor minden egyes nebuló közepesnek számít, igaz?
kerusz 2018.05.04. 08:08:28
@CSL: Hát hogyne. De a Jokerit nem mondta azt a maradóknak, hogy sokkal jobb lesz nektek is utána, ahogy a Slovan sem. Most meg ezt halljuk, hogy mindenkinek jobb lesz. Hát nem lesz jobb, kurva nagy kibaszás a maradókkal, és azért két dolgot minimum elvárna az ember: 1.) az a csapat, amelyik innen elmegy, ne szarjon bele abba a fészekbe ahonnan kirepül, 2.) ne nézze senki hülyének a többieket, és ne akarja megmagyarázni hogy milyen jó lesz a kiherélt bajnokság.
Hogy ez a magyar játékosképzésnek jót tehet-e, azt nem tudom, három példa van előttünk, a Fehérvár immár évtizedes története az EBEL-ben, valamint az EBEL U18 és az EBEL U20. Hát, ezektől nem lett jobb a magyar játékos, de szétbasztuk az ifi- és a juniorbajnokságunkat is továbbá TAO százmilliókkal támogatjuk az osztrák gazdaságot. Most ez fog megtörténni felnőtt szinten is. Szétkúrjuk az elmúlt évtizedben kétségtelenül fejlődött magyar ligát és százmilliókkal fogjuk támogatni a szlovák hokit.
Mellesleg a Jokerit elmenetele a KHL-be egy elég csúnya történet, amely valahol ott kezdődött, hogy a csapatban és a helsinki arénában orosz lett a többségi tulajdonos, de hidd el, nem sokat tett hozzá az sem a finn hokihoz, inkább elvett belőle, csak hát Finnországban a hoki az első számú sport minden tekintetben, elég erős ahhoz, hogy kiheverje.
A szlovák liga viszont a mai napig a Slovan távozását nyögi, a klub remek szövetségen belüli pozíciói kellettek ahhoz, hogy elmehessenek a KHL-be, de akárhány szlovák klubvezetővel beszélnél, mind azt mondaná, hogy a Slovan elmenetele tönkretette a szlovák bajnokságot. Vannak olyan klubvezetők is, akik megkérdezik a Miskolc-MAC história kapcsán, hogy miért jó az nekünk, hogy fizetünk évente sok számjegyű euro rajtpénzt a szlovákoknak, és tönkrebasszuk a saját ligánkat. Nekik ez persze remek, hiszen a Miskolc és a MAC indulásáért fizetendő összeget a másik tíz csapat kapja, ami nekik segít, de őszinte pillanataikban azért felteszik ezt a kérdést. Hogy nincsenek a két csapat indulása ellen, azt pedig épp az a cirka évi harmincmillió forintnyi extra bevételük biztosítja.
Mondjuk szerintem érdemes lenne feltenni azt a kérdést is, ha már itt tartunk, hogy ha már bevallottan a szövetség segít összeszedni a rajtpénzt a két csapatnak, akkor mi lett volna, ha a kifelé beszélés és ligatagként a liga fikázása helyett az érintettek beleálltak volna egy normális ligastratégia elkészítésébe, megvalósításába, és arra próbáltak volna meg a szövetséggel plusz pénzeket szerezni.
Szerintem ennek a szlovák klubok támogatására fordított évi nagyjából 300 milliónak egy része is bőven elég lett volna arra, hogy abból az Erste Liga tovább léphessen előre.
Csak hát nálunk az a helyzet, hogy a liga önállóságát a szövetség minden egyes alkalommal megfúrta, majd a szövetség olyan döntéseket kényszerített a ligára, amelyek semmilyen szempontból nem előremutatóak, ráadásul azok után, hogy nem engedte el a ligát, még csak nem is érezte a sajátjának. Ennek számos jele volt az elmúlt idényben is, kezdve például a ligával kapcsolatos botrányos marketing- és kommunikációs munkával.
És ha ez nem lett volna elég, a ligában volt két olyan klub is, amelyik abszolút nem volt lojális ahhoz a ligához, amelyben játszott. Nem azért, mert nem felelt volna meg nekik, hanem azért, mert látták, hogy mennyivel egyszerűbb kivételezett klubnak lenni. És nem tanultak abból, hogy 10 év alatt ez a kivételezettség jóformán megszűnt.
Ez a történet semmi másról nem szól, mint arról, hogy ha kivételezett vagyok, akkor könnyebben jutok hozzá erőforrásokhoz és sokkal többhöz jutok hozzá. Invesztálok a sztoriba, összevásárolom a legjobbakat itthonról, majd közlöm, én már túl jó vagyok ide, megyek és megmentem a haldokló magyar hokit. Igyekszek stratégiai pozíciót foglalni, és onnan megetetni néhány további döntéshozót ezzel az elmélettel. Ha ez sikerül, nyert ügyem van, megyek és szüretelek. A többiek meg majd nevelik tovább nekem a játékosokat ingyen és bérmentve. Hogy ez a rendszer fennmaradjon, ahhoz meg javaslok még egy-két olyan szabályt is, ami garantálja, hogy a monopólium ezúttal ne csak 10 évig maradhasson fent.
De engem ez már nem érdekel, menjenek, csak legalább ne kelljen azt olvasnunk, hogy ez mindenkinek így lesz jobb, ne próbálja meg senki mézesmadzagként elhúzni az orrunk előtt, hogy milyen fasza lesz, ha játszhattok a Bernáth Milánnal megerősített KMH-val. Nem, kurvára nem lesz fasza.
Hogy ez a magyar játékosképzésnek jót tehet-e, azt nem tudom, három példa van előttünk, a Fehérvár immár évtizedes története az EBEL-ben, valamint az EBEL U18 és az EBEL U20. Hát, ezektől nem lett jobb a magyar játékos, de szétbasztuk az ifi- és a juniorbajnokságunkat is továbbá TAO százmilliókkal támogatjuk az osztrák gazdaságot. Most ez fog megtörténni felnőtt szinten is. Szétkúrjuk az elmúlt évtizedben kétségtelenül fejlődött magyar ligát és százmilliókkal fogjuk támogatni a szlovák hokit.
Mellesleg a Jokerit elmenetele a KHL-be egy elég csúnya történet, amely valahol ott kezdődött, hogy a csapatban és a helsinki arénában orosz lett a többségi tulajdonos, de hidd el, nem sokat tett hozzá az sem a finn hokihoz, inkább elvett belőle, csak hát Finnországban a hoki az első számú sport minden tekintetben, elég erős ahhoz, hogy kiheverje.
A szlovák liga viszont a mai napig a Slovan távozását nyögi, a klub remek szövetségen belüli pozíciói kellettek ahhoz, hogy elmehessenek a KHL-be, de akárhány szlovák klubvezetővel beszélnél, mind azt mondaná, hogy a Slovan elmenetele tönkretette a szlovák bajnokságot. Vannak olyan klubvezetők is, akik megkérdezik a Miskolc-MAC história kapcsán, hogy miért jó az nekünk, hogy fizetünk évente sok számjegyű euro rajtpénzt a szlovákoknak, és tönkrebasszuk a saját ligánkat. Nekik ez persze remek, hiszen a Miskolc és a MAC indulásáért fizetendő összeget a másik tíz csapat kapja, ami nekik segít, de őszinte pillanataikban azért felteszik ezt a kérdést. Hogy nincsenek a két csapat indulása ellen, azt pedig épp az a cirka évi harmincmillió forintnyi extra bevételük biztosítja.
Mondjuk szerintem érdemes lenne feltenni azt a kérdést is, ha már itt tartunk, hogy ha már bevallottan a szövetség segít összeszedni a rajtpénzt a két csapatnak, akkor mi lett volna, ha a kifelé beszélés és ligatagként a liga fikázása helyett az érintettek beleálltak volna egy normális ligastratégia elkészítésébe, megvalósításába, és arra próbáltak volna meg a szövetséggel plusz pénzeket szerezni.
Szerintem ennek a szlovák klubok támogatására fordított évi nagyjából 300 milliónak egy része is bőven elég lett volna arra, hogy abból az Erste Liga tovább léphessen előre.
Csak hát nálunk az a helyzet, hogy a liga önállóságát a szövetség minden egyes alkalommal megfúrta, majd a szövetség olyan döntéseket kényszerített a ligára, amelyek semmilyen szempontból nem előremutatóak, ráadásul azok után, hogy nem engedte el a ligát, még csak nem is érezte a sajátjának. Ennek számos jele volt az elmúlt idényben is, kezdve például a ligával kapcsolatos botrányos marketing- és kommunikációs munkával.
És ha ez nem lett volna elég, a ligában volt két olyan klub is, amelyik abszolút nem volt lojális ahhoz a ligához, amelyben játszott. Nem azért, mert nem felelt volna meg nekik, hanem azért, mert látták, hogy mennyivel egyszerűbb kivételezett klubnak lenni. És nem tanultak abból, hogy 10 év alatt ez a kivételezettség jóformán megszűnt.
Ez a történet semmi másról nem szól, mint arról, hogy ha kivételezett vagyok, akkor könnyebben jutok hozzá erőforrásokhoz és sokkal többhöz jutok hozzá. Invesztálok a sztoriba, összevásárolom a legjobbakat itthonról, majd közlöm, én már túl jó vagyok ide, megyek és megmentem a haldokló magyar hokit. Igyekszek stratégiai pozíciót foglalni, és onnan megetetni néhány további döntéshozót ezzel az elmélettel. Ha ez sikerül, nyert ügyem van, megyek és szüretelek. A többiek meg majd nevelik tovább nekem a játékosokat ingyen és bérmentve. Hogy ez a rendszer fennmaradjon, ahhoz meg javaslok még egy-két olyan szabályt is, ami garantálja, hogy a monopólium ezúttal ne csak 10 évig maradhasson fent.
De engem ez már nem érdekel, menjenek, csak legalább ne kelljen azt olvasnunk, hogy ez mindenkinek így lesz jobb, ne próbálja meg senki mézesmadzagként elhúzni az orrunk előtt, hogy milyen fasza lesz, ha játszhattok a Bernáth Milánnal megerősített KMH-val. Nem, kurvára nem lesz fasza.
essze 2018.05.04. 14:04:57
@lbsz: Középszakasz az EBEL-ből lett átvéve. Előrelátható volt, hogy lényegében értelmetlenné teszi az alapszakaszt.
essze 2018.05.04. 14:14:43
@OliBLOOD: Az idei Vb-t elnézve nem látszódott, hogy melyik játékosunk érkezett itthonról, külföldről vagy Fehérvárról.
essze 2018.05.04. 14:23:42
@OliBLOOD: Megfogalmazódott stratégiai célként, hogy minden megyében legyen egy csapat. Kérdés, hogy a mindenre vagy az egyre kerül a hangsúly.
essze 2018.05.04. 15:21:40
@Fermentátor: Minden klubnak a saját érdeke az első. A szövetségnek meg az (lenne) a dolga, hogy ne egy-két klub parciális érdekeit képviselje a hazai jégkorongsporttal szemben.
Licsimi1 2018.05.04. 15:31:32
@essze: Igem ez sajnos így van, de felteszem a kérdést, hogy Galló, aki fellőtte a csapatát egy ligával feljebb, vagy Hári, aki EBEL szinten ponterős volt ebben a szezonban, vagy Sarauer, aki a Villach egyik legjobbja volt, miért nem tudott teljesíteni? Ja mert Mogyi, meg Káka és Tolvanen nem tudott hozzátenni semmit...
essze 2018.05.04. 15:54:14
@kerusz: Hogy bevásároljuk magunkat az Extraligába, azt juttatja eszembe, hogy léteztek idősödő hölgyek, akik életerős fiatalembereknek nyújtottak anyagi támogatást némi jellegű szolgáltatásokért cserébe. Azt meg már írtam, hogyha a szlovák hokit pénzeljük, akkor az itthon induló csapatokat (Fradi, UTE, Újváros) is megilletné a fejenkénti harminc milla. Persze mondhatom azt is, hogy a szövetség vezetését a klubok választják, úgyhogy egyék meg amit főztek. Igazából viszont akkor lehet baj, ha az itthoniak úgy döntenek, hogy számukra nem éri meg több pénzt betenni, és bedobják a törölközőt.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.05.04. 15:54:20
@essze: Ezen persze lehet vitatkozni. Mmint hogy mit is kepvisel a szovetseg. Te ugy latod, hogy az egyik oldalon van egy-ket klub a masikon meg a teljes magyar jegkorongsport. Ha szarkasztikus akarok lenni, az utobbi kategoriaba tartozik a dab, a fradi es az ute. Ha nagyon szarkasztkus, akkor csak a fradi (hiszen a lilak es a bikak szinten nem kaptak piros jelzest a szovesegtol, mikor menn akartak).
Valoban van egy toresvonal az egyes klubok pillanatnyi erdekei kozott: de mindnyajan tudjuk, hogy alapvetoen nem arrol van szo, hogy ez azon klubok kozott lwnne, akik akarnak, ill akik nem akarnak csatlakozni egy erosebb bajnoksaghoz, hanem azok kozott, akiknek pillanatnyilag realis lehetoseguk van erre vs akiknek most eppen kevesbe.
Azt pedig nem gondolnam, h a szövetség onpusztitoan a sajat maga, a magyar hoki erdekei ele helyezne a miskolc, a mac, a fehervar, az ute es a dab (eddig tudtommal ezek a csapatok kivankoztak el a hazai bajnoksagbol) erdekeit. Azert nyugodtan feltetelezhetjuk az mjsz-rol, hogy komolyan ugy VÉLIK, a magyar jegkorong erdekeben cselekszenek. Oke, lehet, hogy tevednek. De szerintem a bazis szelesitesenek ez egy realis utja. A hatai bajnoksag szinvonala rovid tavon valszeg visszaesik. De a magyar hokie nem valoszinu.
Oke, ha az en csapatom talalna magat egyszercsak egy gyengebb bajnoksagban, en is aggodnek. De akkor sem zarnam ki, hofy egy ilyen valtozas utan a honi hoki esetleg kmolyam erosdhet. Ez utobbit biztosan tudom, mert mar volt ilyen szitu.
Valoban van egy toresvonal az egyes klubok pillanatnyi erdekei kozott: de mindnyajan tudjuk, hogy alapvetoen nem arrol van szo, hogy ez azon klubok kozott lwnne, akik akarnak, ill akik nem akarnak csatlakozni egy erosebb bajnoksaghoz, hanem azok kozott, akiknek pillanatnyilag realis lehetoseguk van erre vs akiknek most eppen kevesbe.
Azt pedig nem gondolnam, h a szövetség onpusztitoan a sajat maga, a magyar hoki erdekei ele helyezne a miskolc, a mac, a fehervar, az ute es a dab (eddig tudtommal ezek a csapatok kivankoztak el a hazai bajnoksagbol) erdekeit. Azert nyugodtan feltetelezhetjuk az mjsz-rol, hogy komolyan ugy VÉLIK, a magyar jegkorong erdekeben cselekszenek. Oke, lehet, hogy tevednek. De szerintem a bazis szelesitesenek ez egy realis utja. A hatai bajnoksag szinvonala rovid tavon valszeg visszaesik. De a magyar hokie nem valoszinu.
Oke, ha az en csapatom talalna magat egyszercsak egy gyengebb bajnoksagban, en is aggodnek. De akkor sem zarnam ki, hofy egy ilyen valtozas utan a honi hoki esetleg kmolyam erosdhet. Ez utobbit biztosan tudom, mert mar volt ilyen szitu.
benö51 2018.05.04. 16:19:41
@Fermentátor: azért 3 nyert 1 bukott bajnoki döntő után kijelenteni, hogy nincs ellenfelünk és kinőttük a ligát na ez a pofátlanság, ugyan is nincsen megalapozva vagy fogalmazzunk úgy hogy a Miskolci klubvezetés hazudik, hisz a tények ezt mutatják. bukott döntőn vagytok túl a számok makacs tényszerű dolgok. az is hogy 40 év alatt 1 db idei u14 bronz termett up ben Miskolcnak.. ez is tény , keressek még tényeket amivel egri úr dicshimnuszát cáfoljam mert lehetne.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.05.04. 16:30:19
@benö51: Valoban pofatlansag lenne ilyesmit kijelenteni. Talan ezert nem is volt ilyesmi kijelentes.
benö51 2018.05.04. 16:32:36
@Fermentátor: de ez volt kommunikálva végig, egyszerübb lenne azt mondani ránk szakadt a bank van pénzünk megyünk
Uteapu 2018.05.04. 17:08:48
Édes Istenem! Meddig kell még ezeket a magyarázkodásokat hallgatni?! Húzzanak és felejtsük el. Az viszont nagyon elgondolkodtató, hogy a távozóknak, ezáltal a Szlovák hokit segítve, keres anyagi támogatót a Magyar Jégkorong Szövetség. Nem a honi hokit kellene inkább minden erővel, minden forinttal?
essze 2018.05.04. 17:16:11
@Licsimi1: Erre én nem tudom a választ.
Licsimi1 2018.05.04. 17:31:06
@Uteapu: Na, ezt is megértük. :) Tegnap 1885, ma meg Te. Úgy látszik öregszem, vagy csak a régi mondás, hogy az ellenségem ellensége a barátom. :))
Uteapu 2018.05.04. 17:38:32
@Licsimi1: :DD Nem ellenségem nekem egyikük sem, csak a kamu magyarázatokra haragszom.
essze 2018.05.04. 17:39:13
@Fermentátor: Meg fogsz lepődni. A magyar jégkorong nem hat klubból áll. A szövetség vezetőinek jó szándékát nem vonom kétségbe, nem látok a fejükbe. De tudod, a pokolba vezető út... Amúgy ha figyelted, nem annyira az elmenetellel van bajom. Ha az itthoniaknak meglenne a lehetőségük a feljutásra - vagyis nem vesztené értelmét a hazai pontvadászat -, akkor jó ötletnek tartanám.
2018.05.04. 20:02:06
@kerusz: A tények majacs dolgok és tény, hogy az Erste Liga a döntőt leszámítva semmilyen kihívást nem jelentett se nézői se sportszakmai szempontból. Elb*szott évek a legtöbb játékosnak. Az extraliigában legaláb 2x fél csapatnyi magyar vért fig hugyozni egy szezonon keresztül.
Sok mindenben lehet igazsag a fenteebb leírtakban, de ez az, ami számít!
Verseny nélkül nem lehet tovább lépni!
Sok mindenben lehet igazsag a fenteebb leírtakban, de ez az, ami számít!
Verseny nélkül nem lehet tovább lépni!
2018.05.04. 20:03:07
Bocs a hibákért, kicsi a telefonom.
Licsimi1 2018.05.04. 20:21:04
@lbsz: Így van, meccsenként összesen 10percet, mert a többit a légiósok játszák...
2018.05.04. 20:45:47
@Licsimi1: Majd kiderül , de akárhogy is lesz annyit játszanak,amennyit megérdemelnek. És ez a lényeg, küzdjenek!
moszkvicssluszkulcs 2018.05.04. 22:07:53
@benö51: "bukott döntőn vagytok túl a számok makacs tényszerű dolgok. az is hogy 40 év alatt 1 db idei u14 bronz termett up ben Miskolcnak.. ez is tény"
JajmárBenő! Mi legalább túl vagyunk egy döntőn... és a másik dolog se stimmel, mert 14 éve volt egy ezüst is...
JajmárBenő! Mi legalább túl vagyunk egy döntőn... és a másik dolog se stimmel, mert 14 éve volt egy ezüst is...
moszkvicssluszkulcs 2018.05.04. 22:09:40
@Licsimi1: Most a Volánból indulsz ki?? Vagy Te már tudod, hogy mi fog történni szeptemberben??
Licsimi1 2018.05.05. 03:44:07
@moszkvicssluszkulcs: A tények makacs dolgok...
Uteapu 2018.05.05. 08:52:47
@moszkvicssluszkulcs: Azt senki nem tudja, mi fog történni az egyik oldalon, azt viszont igen, hogy mi a másikon.
A Volán akkori lépését hasonítani a mostani helyzethez nem lehet, egész más volt a helyzet. Minden érvet fel lehet hozni ezen lépés mellett, még azt sem mondanám, hogy bizonyos szempontból nem jogosan. Egyet viszont nem szabadna és kimondottan félrevezető, álságos. Az, hogy ez a MHÉ.
A Volán akkori lépését hasonítani a mostani helyzethez nem lehet, egész más volt a helyzet. Minden érvet fel lehet hozni ezen lépés mellett, még azt sem mondanám, hogy bizonyos szempontból nem jogosan. Egyet viszont nem szabadna és kimondottan félrevezető, álságos. Az, hogy ez a MHÉ.
kerusz 2018.05.05. 10:26:19
Természetesen lehet emlegetni a Dunaújvárost az elmenetel kapcsán, de az azért eléggé más mutatvány volt, mint amilyennek ez a Miskolc ígérkezik.
Annyit ugyanis azért hozzá lehet tenni a sztorihoz csak úgy a tisztesség kedvéért, hogy amikor a DAB a Nationalligában játszott, akkor ugyanabban a szezonban, párhuzamosan játszva a MOL Ligában is
- itthon az első Csíkszeredával azonos pontszámmal, 83 ponttal a liga alapszakasz második helyén végzett (a harmadik helyezett Brassónak 59 pontja volt, a negyedik Miskolcnak 53)
- megnyerte a ligát, a döntőben kisöpörve a Miskolcot
- 68 ponttal alapszakasz 5. lett a Nationalligában, 5 ponttal lemaradva az alapszakasz 2. helyezettől és a negyeddöntőben a Feldkirchtől kapott ki 5 meccsen (3 nyert meccsig ment a sorozat)
Tehát mindkét helyen versenyképes csapata volt ugyanabban az időben, és Azari mindig hangsúlyozta is, hogy ha el is mennének, mindig lenne olyan csapatuk itthon, amely méltó a klub hagyományaihoz és versenyképes lesz. Ehhez a klubnak akkor meg is volt minden kapacitása, a mai napig is az Erste Liga főleg a Dunaújváros által felnevelt játékosokból él, ideértve igen, a Miskolcot is.
Mindehhez volt az akkori DAB-nak egy 50 tagú játékoskerete, amelyben a 8 légiós mellett volt 30 (!) saját nevelésű játékos is (Kiss T., Rajna, Erdélyi P., Erdélyi T., Győri, Hegyi, Hüffner, Jobb, Kiss D., Lencsés, Léránt, Mestyán, Pozsgai, Tőkési, Azari, Galanisz, Gungl, Jonkl, Kis A., Kiss Á., Komáromi, Magosi E., Papp Cs., Papp V., Pavuk, Peterdi, Somogyi, Strenk, Szepessy B., Szepessy M.). Ezzel párhuzamosan az akkori Fehérvárban ott volt a dunaújvárosi hátterű játékosok közül még minimum Horváth A., Orbán, Tokaji, Vas M., Benk, Ladányi és Magosi is.
Én most azt látom, hogy a ligát úgymond kinövő Miskolcban van 8 fehérvári és dunaújvárosi nevelésű játékos, és 5 hazai nevelésű, miközben az egész ligában van 7 miskolci nevelésű játékos (Kiss B., Bernáth, Miskolczi, Ritó, Láda, Gyenes, Duschek), és a klub, ha elmegy az Extraligába, nem fog tudni versenyképes csapattal részt venni a hazai bajnokságban.
Annyit ugyanis azért hozzá lehet tenni a sztorihoz csak úgy a tisztesség kedvéért, hogy amikor a DAB a Nationalligában játszott, akkor ugyanabban a szezonban, párhuzamosan játszva a MOL Ligában is
- itthon az első Csíkszeredával azonos pontszámmal, 83 ponttal a liga alapszakasz második helyén végzett (a harmadik helyezett Brassónak 59 pontja volt, a negyedik Miskolcnak 53)
- megnyerte a ligát, a döntőben kisöpörve a Miskolcot
- 68 ponttal alapszakasz 5. lett a Nationalligában, 5 ponttal lemaradva az alapszakasz 2. helyezettől és a negyeddöntőben a Feldkirchtől kapott ki 5 meccsen (3 nyert meccsig ment a sorozat)
Tehát mindkét helyen versenyképes csapata volt ugyanabban az időben, és Azari mindig hangsúlyozta is, hogy ha el is mennének, mindig lenne olyan csapatuk itthon, amely méltó a klub hagyományaihoz és versenyképes lesz. Ehhez a klubnak akkor meg is volt minden kapacitása, a mai napig is az Erste Liga főleg a Dunaújváros által felnevelt játékosokból él, ideértve igen, a Miskolcot is.
Mindehhez volt az akkori DAB-nak egy 50 tagú játékoskerete, amelyben a 8 légiós mellett volt 30 (!) saját nevelésű játékos is (Kiss T., Rajna, Erdélyi P., Erdélyi T., Győri, Hegyi, Hüffner, Jobb, Kiss D., Lencsés, Léránt, Mestyán, Pozsgai, Tőkési, Azari, Galanisz, Gungl, Jonkl, Kis A., Kiss Á., Komáromi, Magosi E., Papp Cs., Papp V., Pavuk, Peterdi, Somogyi, Strenk, Szepessy B., Szepessy M.). Ezzel párhuzamosan az akkori Fehérvárban ott volt a dunaújvárosi hátterű játékosok közül még minimum Horváth A., Orbán, Tokaji, Vas M., Benk, Ladányi és Magosi is.
Én most azt látom, hogy a ligát úgymond kinövő Miskolcban van 8 fehérvári és dunaújvárosi nevelésű játékos, és 5 hazai nevelésű, miközben az egész ligában van 7 miskolci nevelésű játékos (Kiss B., Bernáth, Miskolczi, Ritó, Láda, Gyenes, Duschek), és a klub, ha elmegy az Extraligába, nem fog tudni versenyképes csapattal részt venni a hazai bajnokságban.
Uteapu 2018.05.05. 10:42:58
@kerusz: Vannak okos kertészek, akik úgy metszik a fákat, hogy egyre több termést, vagy szép lombot hozzanak. Aztán vannak út menti kopaszítások, ahol egy torz csonk marad és évek múlva hoz ágkezdeményeket. Ha hoz.
moszkvicssluszkulcs 2018.05.05. 11:44:35
@Uteapu: Én nem hasonlítok semmit semmivel. Csak azt mondom, hogy már most azt mondani, hogy "a magyarok meccsenként 10 percet fognak játszani", azt legalább is "putnoki halottlátó asszony"-i képességeket feltételez.
Az jól látható, hogy Fermentátor kolléga( aki bírja és szerintem élvezi a gyűrődést)kivételével a miskolci kommentelők, így én magam is eléggé visszavonulót fújtunk ebben az ügyben. Nyilván mi innen kissé másképp látjuk a dolgokat, de írhatnám azt is hogy most--talán--a f@sz jó oldalán állunk, így írhatunk bármit is úgyis "feketeseggűek" maradunk a köz szemében. Én sem akarok senkit sem meggyőzni az igazunkról, egyrészt mert úgysem lehet szembe szélben pisilni, másrészt pedig megértem a szelet fújókat. Elismerem, hogy az Erste(az marad egyáltalán??)liga színvonala csökkenni fog és azt is, hogy nem nőttük ki a ligát( csak mert ez az egyik kedvenc ér, amivel ütni lehet minket). De én egyrészt innen a "sötét Borsodból" azt látom, hogy a politika, a csillagok és ki tudja még mi miatti kedvező állást kihasználva egy olyan lépést tehetünk meg, ami ritka és lehet megismételhetetlen. És az vesse ránk az első követ, aki a helyünkben nem tette volna ezt meg. Szerintem mindenki, de nyilván majd megkapom, hogy senki... Másrészt ha minden így marad, akkor a jövő idénytől 30-35 magyar játékos a hazainál sokkal erősebb, nagyobb terhelést adó, nagyobb fejlődést biztosító bajnokságban fog játszani, ami szerintem jót tesz a magyar hokinak( tudom az Erste ligában maradók...). Harmadsorban a hazai bajnokság gyengülése -szerintem- azt is eredményezni fogja, hogy azok a fiatalok, akik eddig 2-5 perces játékidővel tudtak le egy egész szezont összesen, most komolyabban meg fognak mérettetni. Aztán majd meglátjuk...
Azt pedig csak csendben teszem hozzá, hogy lehet ütni folyamatosan a miskolci up-t, csak szerintem nem elegáns, mert lehetőségek tekintetében nem a MAC-al, a Volánnal, vagy a pesti élcsapatokkal lehet minket egy napon említeni, hanem a Debrecennel, a Szegeddel, a Győrrel, vagy az Újvárossal. De ez már egy másik történet...
Az jól látható, hogy Fermentátor kolléga( aki bírja és szerintem élvezi a gyűrődést)kivételével a miskolci kommentelők, így én magam is eléggé visszavonulót fújtunk ebben az ügyben. Nyilván mi innen kissé másképp látjuk a dolgokat, de írhatnám azt is hogy most--talán--a f@sz jó oldalán állunk, így írhatunk bármit is úgyis "feketeseggűek" maradunk a köz szemében. Én sem akarok senkit sem meggyőzni az igazunkról, egyrészt mert úgysem lehet szembe szélben pisilni, másrészt pedig megértem a szelet fújókat. Elismerem, hogy az Erste(az marad egyáltalán??)liga színvonala csökkenni fog és azt is, hogy nem nőttük ki a ligát( csak mert ez az egyik kedvenc ér, amivel ütni lehet minket). De én egyrészt innen a "sötét Borsodból" azt látom, hogy a politika, a csillagok és ki tudja még mi miatti kedvező állást kihasználva egy olyan lépést tehetünk meg, ami ritka és lehet megismételhetetlen. És az vesse ránk az első követ, aki a helyünkben nem tette volna ezt meg. Szerintem mindenki, de nyilván majd megkapom, hogy senki... Másrészt ha minden így marad, akkor a jövő idénytől 30-35 magyar játékos a hazainál sokkal erősebb, nagyobb terhelést adó, nagyobb fejlődést biztosító bajnokságban fog játszani, ami szerintem jót tesz a magyar hokinak( tudom az Erste ligában maradók...). Harmadsorban a hazai bajnokság gyengülése -szerintem- azt is eredményezni fogja, hogy azok a fiatalok, akik eddig 2-5 perces játékidővel tudtak le egy egész szezont összesen, most komolyabban meg fognak mérettetni. Aztán majd meglátjuk...
Azt pedig csak csendben teszem hozzá, hogy lehet ütni folyamatosan a miskolci up-t, csak szerintem nem elegáns, mert lehetőségek tekintetében nem a MAC-al, a Volánnal, vagy a pesti élcsapatokkal lehet minket egy napon említeni, hanem a Debrecennel, a Szegeddel, a Győrrel, vagy az Újvárossal. De ez már egy másik történet...
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.05.05. 11:48:33
@benö51: En ilyet nem olvastam miskolci vezetőtől.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.05.05. 11:50:56
@essze: Ez a cel. Illetve valami ilyesmi. Ez jelent meg ugye, nehany hete egy interjúban.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.05.05. 12:09:47
@kerusz: Tehat nem az elmenetellel van problemad, hanem hgy kozben ugyanaz a miskolci csapat nem jatszik itthon is. Nos, biztos lehetsz benne, ha anno a dabot felveszik az ebelbe, nem ugyanaz a csapat jatszott volna itthon.
Ezt pedig mar nem neked:
De ugy tunik, minden helyzet "más": a volan jogosan ment, a dab jogosan ment volna, itt az ute idei jelentkezese is egyetertesre talal, csak a miskolc szemet, mert menni szeretne. Most komolyan, mindenki jogosan menne el csak a miskolc nem? Ugy tunik, itt a legtobben azt tamogatjak, minden csapat mehessen kulfoldre, a hazai bajnoksagban pedig maradjon egyedul a Miskolc. :)))
Ezt pedig mar nem neked:
De ugy tunik, minden helyzet "más": a volan jogosan ment, a dab jogosan ment volna, itt az ute idei jelentkezese is egyetertesre talal, csak a miskolc szemet, mert menni szeretne. Most komolyan, mindenki jogosan menne el csak a miskolc nem? Ugy tunik, itt a legtobben azt tamogatjak, minden csapat mehessen kulfoldre, a hazai bajnoksagban pedig maradjon egyedul a Miskolc. :)))
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.05.05. 12:21:17
@moszkvicssluszkulcs: Vagy csak vonatozom es unatkozom epp. :)
DominiKing 2018.05.05. 12:37:01
Itt már régóta nem az a téma, hogy menjen-e a Miskolc és a MAC vagy ne. Gondolom ezt már mindenki tudomásul vette. Én is azon az oldalon állok inkább, hogy ez nagyon jól is elsülhet és igenis lehet ez MHÉ.
Itt az a kérdés, hogy mit hagynak itt maguk után. Amit eddig a Miskolcról tudni lehet (KMH vegyes) az botrányos.
@kerusz: hsz-e is ezt feszegeti. Teljesen egyet tudok vele érteni, mert a Dunaújváros akkori hozzáállása példaértékű.
Ráadásul a MAC szándékairól nem sokat tudunk, remélem ők jobban megerőltetik magukat mint a Miskolc és nagyon remélem a Miskolc is gálánsabb lesz.
Végül is a betyár mindenit, ha már seggük alá teszi a szövetség az einstandot, akkor minimum illik ezt viszonozni.
Szerintem.
Itt az a kérdés, hogy mit hagynak itt maguk után. Amit eddig a Miskolcról tudni lehet (KMH vegyes) az botrányos.
@kerusz: hsz-e is ezt feszegeti. Teljesen egyet tudok vele érteni, mert a Dunaújváros akkori hozzáállása példaértékű.
Ráadásul a MAC szándékairól nem sokat tudunk, remélem ők jobban megerőltetik magukat mint a Miskolc és nagyon remélem a Miskolc is gálánsabb lesz.
Végül is a betyár mindenit, ha már seggük alá teszi a szövetség az einstandot, akkor minimum illik ezt viszonozni.
Szerintem.
NickLeeson 2018.05.05. 12:40:23
@kerusz: a tegnap reggeli hozzászóláshoz.
Előre leszögezem, 2006 óta nem voltam magyar bajnokin (több száz kilóméteres körzetemben nincs is csapat), úgyhogy nem vádolhattok azzal, hogy akármelyik csapat irányába elfogult lennék.
Mivel nem vagyok bennfentes szigorúan hivatalos hírek alapján: 1 vagy két éve volt egy cikk a Fehérvárról, amiben azt nyilatkozták, hogy a klub akkori éves költségvetése 1 milliárd (Ebel + akkor még MOL liga + utánpótlás + lehet, hogy a TAO's pályaépítés is bele lett kalkulálva). Namármost, ha Kerusz megemlíti a 300 milliót a Miskolc/Mac kapcsán én pedig azt mondom a közel egy milliárdot is fel lehetne jobban felhasználni MHÉ szempontjából. Azt megértem, hogy sokaknak az EBEL meccsek egy jó szórakozás. Az idei évben mondjuk nem hiszem, hogy sok katartikus élményt tartogatott. Szakmailag szerintem leírtuk, hogy játékos ugródeszkának nem tudta használni, sőt (Sofi és Sarauer karrierjét nézve talán csak Derek Ryan). Az akadémiáról nem túl sok játékos került ki, aki meghatározó játékos lett. Ergo, én ehhez a 300 millióhoz még hozzáadnék 3-4-500 millót a Fehérvár költségvetéséből amit ehhez hozzácsaphatunk. Persze, Extraliga / EBEL nélkül a szponzorpénzek is kevesebbek. Állítólag. Akkor is lenne potenciálisan 500+ millió plusz. Miskolc, Mac, UTE, DAB, Fradi, Titánok és AV19 500+ millióval kevesebből üzemeltethető lenne a jelenlegi EL szinten úgy, hogy Titánok mondjuk Kaposváron játszanak. Vegyünk el 100m arra, hogy mindegyik csapat 4 soros legyen a fentiekből (ez már 7 csapat és egyik se lóg ki, mert a Titánok sem volt könnyű préda senkinek). Marad 400m. Szeged, Debrecen, Győr, Vasas szerintem mindegyik tud 50-100m saját szponzorpénzt összekaparni - ha más nem önkormányzatit és vágjuk hozzájuk a maradék 400 negyedét mindegyikhez. Tudtommal 150-200m elég az EL aljához, vagy mégsem? 11 csapatbol lenne annyi jatekos lemorzsolodas, hogy rövid idön belül lehetne OB2 a kisebb városokban (Jaszbereny stb.). A fenti terv mondjuk inkabb a jatekosok hianyzo szaman bukik meg de valahol el kell kezdeni.
Előre leszögezem, 2006 óta nem voltam magyar bajnokin (több száz kilóméteres körzetemben nincs is csapat), úgyhogy nem vádolhattok azzal, hogy akármelyik csapat irányába elfogult lennék.
Mivel nem vagyok bennfentes szigorúan hivatalos hírek alapján: 1 vagy két éve volt egy cikk a Fehérvárról, amiben azt nyilatkozták, hogy a klub akkori éves költségvetése 1 milliárd (Ebel + akkor még MOL liga + utánpótlás + lehet, hogy a TAO's pályaépítés is bele lett kalkulálva). Namármost, ha Kerusz megemlíti a 300 milliót a Miskolc/Mac kapcsán én pedig azt mondom a közel egy milliárdot is fel lehetne jobban felhasználni MHÉ szempontjából. Azt megértem, hogy sokaknak az EBEL meccsek egy jó szórakozás. Az idei évben mondjuk nem hiszem, hogy sok katartikus élményt tartogatott. Szakmailag szerintem leírtuk, hogy játékos ugródeszkának nem tudta használni, sőt (Sofi és Sarauer karrierjét nézve talán csak Derek Ryan). Az akadémiáról nem túl sok játékos került ki, aki meghatározó játékos lett. Ergo, én ehhez a 300 millióhoz még hozzáadnék 3-4-500 millót a Fehérvár költségvetéséből amit ehhez hozzácsaphatunk. Persze, Extraliga / EBEL nélkül a szponzorpénzek is kevesebbek. Állítólag. Akkor is lenne potenciálisan 500+ millió plusz. Miskolc, Mac, UTE, DAB, Fradi, Titánok és AV19 500+ millióval kevesebből üzemeltethető lenne a jelenlegi EL szinten úgy, hogy Titánok mondjuk Kaposváron játszanak. Vegyünk el 100m arra, hogy mindegyik csapat 4 soros legyen a fentiekből (ez már 7 csapat és egyik se lóg ki, mert a Titánok sem volt könnyű préda senkinek). Marad 400m. Szeged, Debrecen, Győr, Vasas szerintem mindegyik tud 50-100m saját szponzorpénzt összekaparni - ha más nem önkormányzatit és vágjuk hozzájuk a maradék 400 negyedét mindegyikhez. Tudtommal 150-200m elég az EL aljához, vagy mégsem? 11 csapatbol lenne annyi jatekos lemorzsolodas, hogy rövid idön belül lehetne OB2 a kisebb városokban (Jaszbereny stb.). A fenti terv mondjuk inkabb a jatekosok hianyzo szaman bukik meg de valahol el kell kezdeni.
benö51 2018.05.05. 12:46:55
@moszkvicssluszkulcs: az up kérdést nem értem , már jó ideje 2 pályátok van korábban , mint nekünk volt, a Debrecen nem hiszem hogy elszívta volna a játékosokat, van egyetem minden adott lett volna az elmúlt 10-15 évben , hogy a vezetőség az up-re is áldozzon. Te az okokat jobban tudod , mint én, hogy miért nem történt ez meg, hisz ebben is dolgozol nem is rosszul ha jól tudom
benö51 2018.05.05. 12:50:14
@NickLeeson: a Titánok Fehérváron játszanak pont!!! nem Győrben vagy Kaposváron. az átlag nézőszámuk nem maradt el sokkal a Fraditól
Uteapu 2018.05.05. 13:03:31
@moszkvicssluszkulcs: Amint említettem, vannak érthető, felhozható és még jogos érvek is. Nem hiszem, hogy kell olyan kihangsúlyozott érvelés, ami teljesen más helyzetben eredményt hozott. Ezen esetben ezt nem lehet tudni, legfeljebb sejteni, ezért mondtam, hogy ez a része álságos. Nem is lobogna a láng még mindig, ha nem fújná oly hevesen a parazsat az unos-untalan ismételt érvszerűségekkel az említett kolléga, ráadásul néha kicsit csúsztatva. A hazaiban mit fog eredményezni? Először az eddigi különböző klubok nehezen szerzett támogatóinak valószínű visszakozását. Nagy valószínűséggel minőség, bázis csökkenést, amit a három kinti csapat is idővel meg fog érezni. Magyarán el fog fogyni a felszívható honi hokis, pótolni légiósokkal kell. Megértem a menekülést és, hogy szabatosan fejezzem ki magam ez a töketlen, szövetség felelőssége a megfelelő háttér felépítésének elmaradása, az itt maradó nihil. Tartok tőle, hogy ilyen elnökségi hozzáállásnál ez nem, vagy nehezen lesz gyógyítható. A saját házunk tájáról is tudom, mit jelent egy komoly érvágás és mekkora meló pótolni például két lenyúlt korosztályt. Amíg a hokink ott tart, hogy csúnya, de helytálló kifejezéssel élve lenyúlások lendítenek klubokat, látszatfejlődés lesz itthon. Nem tudható, hová fogtok fejlődni és három év múlva hol lesztek, de tartok tőle ha ott már nem kelletek, nem lesz hová hazahozni a "minőséget". Mindenesetre sok sikert.
OliBLOOD 2018.05.05. 14:15:00
@moszkvicssluszkulcs: Azok a játékosok akik egy szezont 2-5 perces játékidővel tudnak le nem azért játszanak ilyen keveset, mert az edző pikkel rájuk, hanem a tudásuk alapján ennyi idő jut nekik a jelenlegi ligában. Ha ők lesznek a meghatározó játékosok, akkor azt jelenti, hogy a színvonal jelentősen visszaesett. Ráadásul mellettük ugyan úgy megjelennek akik csak pár percet játszanak egész szezonban (mindig van egy rosszabb). Grundon is volt olyan, aki csak a meccs végén állhatott be, azt is csak azért mert övé volt a labda.
A másik amivel a DVTK kicsapta a biztoisítékot az egész farmcsapat kiszervezése. Lehetne ezt jól is csinálni, ki lehetne mondani, hogy a farmcsapat versenyképes marad (dobogóért fog küzdeni), hiszen ez lenne a klub érdeke is (így lehetne valós átjárás). De inkább megegyeztek a KMH-val, ezzel le van tudva a farmcsapat kérdése. Ez biztos MHÉ.
Kerusz fogalmazta meg mi sokak baja: "De engem ez már nem érdekel, menjenek, csak legalább ne kelljen azt olvasnunk, hogy ez mindenkinek így lesz jobb, ne próbálja meg senki mézesmadzagként elhúzni az orrunk előtt, hogy milyen fasza lesz, ha játszhattok a Bernáth Milánnal megerősített KMH-val. Nem, kurvára nem lesz fasza."
A másik amivel a DVTK kicsapta a biztoisítékot az egész farmcsapat kiszervezése. Lehetne ezt jól is csinálni, ki lehetne mondani, hogy a farmcsapat versenyképes marad (dobogóért fog küzdeni), hiszen ez lenne a klub érdeke is (így lehetne valós átjárás). De inkább megegyeztek a KMH-val, ezzel le van tudva a farmcsapat kérdése. Ez biztos MHÉ.
Kerusz fogalmazta meg mi sokak baja: "De engem ez már nem érdekel, menjenek, csak legalább ne kelljen azt olvasnunk, hogy ez mindenkinek így lesz jobb, ne próbálja meg senki mézesmadzagként elhúzni az orrunk előtt, hogy milyen fasza lesz, ha játszhattok a Bernáth Milánnal megerősített KMH-val. Nem, kurvára nem lesz fasza."
2018.05.05. 23:18:40
Azok a stratégiai döntések, amelyek jobb perspektívát teremtenek, mindig bátrak, vitatottak és veszteségekkel járnak. Tény, hogy utólag derül ki, róluk hogy helyesek voltak, de án most azt gondolom, hogy:
Ilyen döntések nem születtek az elmúlt években és a pálya, amire a jelenkori jégkorong ráállt, nem kielégítő az utánpótlás felnőttkori versenyeztetése és a hazai felnőtthoki sportmarketing értékének növelése szempontjából sem.
Lehet bármit mondani, de ebben a döntésbe van tök, dög és erő, még akkor is, ah sokaknak nem tetszik. Sőt pont ezért van töke az egésznek, mert szembe mer menni azzal, amit kényelmesen is lehetne csinálni éveken keresztül nyugiban: EL alapszakasz, középszakasz baszkódás a semmiért, majd egy max 7 meccsig tartó küzdelem, minden szezonban a végetlenségig. Számomra az a bíztató, hogy akik ebben kényelmesen csücsülhetnének, pont ők akarnak vért hugyozni egy magasabb szintű megmérettetésben.
Ezt kell látni, az attitűdöt, az MJSZ-ben és a bérelt helyű " garantáltan minimum ezüstérmes" klubokban! 1000nyi döntés született korábban is a jégorong szférában mégis csak néhány határozta meg a sportunkat. Kercsó és Ocskay realitást nélkülöző álmai, amivel akkor sokan nem értettek egyet, mert borították a status quot! Csak ez visz előre. Örülök a 60 kommentnek mert ez mutatja, hogy nagy horderejű történetről van szó: vitatott, bátor, felforgató! Ez kell!
Ilyen döntések nem születtek az elmúlt években és a pálya, amire a jelenkori jégkorong ráállt, nem kielégítő az utánpótlás felnőttkori versenyeztetése és a hazai felnőtthoki sportmarketing értékének növelése szempontjából sem.
Lehet bármit mondani, de ebben a döntésbe van tök, dög és erő, még akkor is, ah sokaknak nem tetszik. Sőt pont ezért van töke az egésznek, mert szembe mer menni azzal, amit kényelmesen is lehetne csinálni éveken keresztül nyugiban: EL alapszakasz, középszakasz baszkódás a semmiért, majd egy max 7 meccsig tartó küzdelem, minden szezonban a végetlenségig. Számomra az a bíztató, hogy akik ebben kényelmesen csücsülhetnének, pont ők akarnak vért hugyozni egy magasabb szintű megmérettetésben.
Ezt kell látni, az attitűdöt, az MJSZ-ben és a bérelt helyű " garantáltan minimum ezüstérmes" klubokban! 1000nyi döntés született korábban is a jégorong szférában mégis csak néhány határozta meg a sportunkat. Kercsó és Ocskay realitást nélkülöző álmai, amivel akkor sokan nem értettek egyet, mert borították a status quot! Csak ez visz előre. Örülök a 60 kommentnek mert ez mutatja, hogy nagy horderejű történetről van szó: vitatott, bátor, felforgató! Ez kell!
kerusz 2018.05.06. 01:10:19
@lbsz: Ugyan, mi a probléma az utánpótlás felnőttkori versenyeztetésével? Hát ki tiltotta meg a Miskolcnak hogy egy ennyire agyonnyert alapszakaszban játszassa az Egri István által minden nyilatkozatában tehetségesnek nevezett fiataljait? Miért nem kapott értékelhető mennyiségű lehetőséget a már 21-22 éves Bernáth, Laczkó, Karda, Szopos, Albert és Köllő? Miért kellett szezon közben helyettük a negyedik sorba leigazolni Berta Ákost?
Miközben a mindenki által szénné fikázott MAC-ban három junior végigjátszotta az egész szezont, egy negyedik csak a sérülése miatt nem, miközben a Miskolc felől nézve harmatgyenge Újpestben két junior végigjátszotta a szezont, és a 18 éves, tehát még ifi Pokornyi is 19 meccset kapott, olykor második soros hátvédként, miközben az elmúlt 20 évben többször szétvert utánpótlású és ezért jelenleg ifik és juniorok nélküli Ferencvárosban is volt olyan U20-as játékos, aki végigjátszotta az egész szezont, és a jelenleg ugyancsak junior- és ificsapat nélküli Dunaújvárosban is volt egy junior, aki végignyomta az egész szezont, hogy lehet, hogy a Miskolc egyetlen egy utánpótláskorú játékosnak egyetlen egy percet nem adott az egész szezonban, miközben állítólag nem volt ellenfele az Erste Ligában. Hát akkor nem fért volna bele, bazki? Még a Vienna Capitalsban is több magyar utánpótláskorú játékos játszott, mint Miskolcon. Micsoda tökös egy csapat, micsoda tökös egy döntés, ez igen!
Szóval ha ezt emlegeted fel, ha innen nézzük a sztorit, akkor az ám a perspektíva, hogy majd a többiek elintézik az utánpótláskorúak felnőtt versenyeztetését, mert nekem ki kell nőnöm a ligát.
És megint, pont ugyanaz, amitől tele van a hócipője sokaknak. Azt bizonygatod, micsoda fasza, perspektivikus, tökös, jövőbe látó döntés, csak éppen a többiek kárára! Mert megint ők lesznek azok, akik fiatalokat fejlesztenek, aztán majd jön a pirosba öltözött herceg fehér lovon és szüretel. Ingyen és bérmentve természetesen. Láttunk már ilyet, amikor egyszerre 5 kapust igazoltak Dunaújvárosból, hadd ne mondjam, hogy ott volt a tranzakciónál a Miskolc mostani kapusedzője is.
Egyébként a fiatalok elég lehetőséget kaptak az Erste Ligában - természetesen Miskolcot leszámítva. A Ligában megfordult 171 magyar állampolgársággal is rendelkező játékos közül 33, tehát a teljes létszám 19,3%-a volt utánpótláskorú.
a MAC-nál 6, Újpesten 7, a Ferencvárosnál 1, a DAB-nál 3, a Titánoknál 10 játékos _szerepelt_, a Miskolc egyetlen meccsre benevezte Agárdy Adrián kapust, de jégre nem lépett.
Mellesleg a magyar játékosok több, mint a fele 23 évesnél fiatalabb volt a legutóbbi idényben (ide számítva az utánpótláskorú játékosokat is). Újpesten 12-en, a Titánoknál 33-an, a MAC-ban 12-en, a Dunaújvárosban 10-en, a Ferencvárosnál 7-en, a Miskolcban összesen 8-an voltak U23-asok, a csak mint tudjuk, szegény Bernáth Milánék csupán epizódszerepet kaptak, a többieknél pedig ezek a játékosok általában játszottak is.
Ezt akár a statisztikákból is le lehet szűrni.
DAB U23-as játékosok (5): 201gp, 38g, 48a, 86tp, +25, 267sog
DAB U23 vagy fiatalabb (8): 240gp, 39g, 50a, 91tp, +28, 282sog
FTC U23 (6): 164gp 6g 13a 19tp -17 103sog
FTC U23- (7) 197gp 8g 17a 25tp -18 117sog
MAC U23 (6): 194gp 15g 30a 45tp +48 191sog
MAC U23- (12): 293gp 20g 39a 59tp +59 260sog
MIS U23 (7): 143gp 0g 0a 0tp -7 21sog
MIS U23- (8): 143 gp 0g 0a 0tp -7 21sog
TIT U23 (14): 437gp 34g 80a 114tp -88 358sog
TIT U23- (24): 613gp 56g 107a 163tp -107 552sog
UTE U23 (5): 125gp 9g 16a 25tp -7 127 sog
UTE U23- (12): 202gp 13g 22a 35tp -30 194sog
A fentiekből azért az nagyjából üvölt, hogy pl. a fiatalok és az up-korú játékosok tekintetében az Erste Liga magyar csapatai elvégezték a házi feladatukat, az egy szem Miskolcot kivéve, ahol nemcsak az utánpótláskorúak, hanem az U23-asok sem nagyon kaptak lehetőséget. 143 meccsen ugyanis a fenti adatok tükrében még véletlenül is összejön 7 játékosnak legalább egy árva pontocska, ahogy a pluszmínusz is elmozdul a 0 közeléből és a csapat összteljesítményére valamelyes jellemző irányba mászik el, és 143 meccsen azért a meccsek számával összemérhető lövés is esik, ha a játékosok valóban játszanak.
Szóval akkor miről beszélünk?
Egyébként nem gondolom, hogy az önmagában előrevivő, hosz szétbaszunk egy bajnokságot azért, hogy több fiatal játszhasson.
Miközben a mindenki által szénné fikázott MAC-ban három junior végigjátszotta az egész szezont, egy negyedik csak a sérülése miatt nem, miközben a Miskolc felől nézve harmatgyenge Újpestben két junior végigjátszotta a szezont, és a 18 éves, tehát még ifi Pokornyi is 19 meccset kapott, olykor második soros hátvédként, miközben az elmúlt 20 évben többször szétvert utánpótlású és ezért jelenleg ifik és juniorok nélküli Ferencvárosban is volt olyan U20-as játékos, aki végigjátszotta az egész szezont, és a jelenleg ugyancsak junior- és ificsapat nélküli Dunaújvárosban is volt egy junior, aki végignyomta az egész szezont, hogy lehet, hogy a Miskolc egyetlen egy utánpótláskorú játékosnak egyetlen egy percet nem adott az egész szezonban, miközben állítólag nem volt ellenfele az Erste Ligában. Hát akkor nem fért volna bele, bazki? Még a Vienna Capitalsban is több magyar utánpótláskorú játékos játszott, mint Miskolcon. Micsoda tökös egy csapat, micsoda tökös egy döntés, ez igen!
Szóval ha ezt emlegeted fel, ha innen nézzük a sztorit, akkor az ám a perspektíva, hogy majd a többiek elintézik az utánpótláskorúak felnőtt versenyeztetését, mert nekem ki kell nőnöm a ligát.
És megint, pont ugyanaz, amitől tele van a hócipője sokaknak. Azt bizonygatod, micsoda fasza, perspektivikus, tökös, jövőbe látó döntés, csak éppen a többiek kárára! Mert megint ők lesznek azok, akik fiatalokat fejlesztenek, aztán majd jön a pirosba öltözött herceg fehér lovon és szüretel. Ingyen és bérmentve természetesen. Láttunk már ilyet, amikor egyszerre 5 kapust igazoltak Dunaújvárosból, hadd ne mondjam, hogy ott volt a tranzakciónál a Miskolc mostani kapusedzője is.
Egyébként a fiatalok elég lehetőséget kaptak az Erste Ligában - természetesen Miskolcot leszámítva. A Ligában megfordult 171 magyar állampolgársággal is rendelkező játékos közül 33, tehát a teljes létszám 19,3%-a volt utánpótláskorú.
a MAC-nál 6, Újpesten 7, a Ferencvárosnál 1, a DAB-nál 3, a Titánoknál 10 játékos _szerepelt_, a Miskolc egyetlen meccsre benevezte Agárdy Adrián kapust, de jégre nem lépett.
Mellesleg a magyar játékosok több, mint a fele 23 évesnél fiatalabb volt a legutóbbi idényben (ide számítva az utánpótláskorú játékosokat is). Újpesten 12-en, a Titánoknál 33-an, a MAC-ban 12-en, a Dunaújvárosban 10-en, a Ferencvárosnál 7-en, a Miskolcban összesen 8-an voltak U23-asok, a csak mint tudjuk, szegény Bernáth Milánék csupán epizódszerepet kaptak, a többieknél pedig ezek a játékosok általában játszottak is.
Ezt akár a statisztikákból is le lehet szűrni.
DAB U23-as játékosok (5): 201gp, 38g, 48a, 86tp, +25, 267sog
DAB U23 vagy fiatalabb (8): 240gp, 39g, 50a, 91tp, +28, 282sog
FTC U23 (6): 164gp 6g 13a 19tp -17 103sog
FTC U23- (7) 197gp 8g 17a 25tp -18 117sog
MAC U23 (6): 194gp 15g 30a 45tp +48 191sog
MAC U23- (12): 293gp 20g 39a 59tp +59 260sog
MIS U23 (7): 143gp 0g 0a 0tp -7 21sog
MIS U23- (8): 143 gp 0g 0a 0tp -7 21sog
TIT U23 (14): 437gp 34g 80a 114tp -88 358sog
TIT U23- (24): 613gp 56g 107a 163tp -107 552sog
UTE U23 (5): 125gp 9g 16a 25tp -7 127 sog
UTE U23- (12): 202gp 13g 22a 35tp -30 194sog
A fentiekből azért az nagyjából üvölt, hogy pl. a fiatalok és az up-korú játékosok tekintetében az Erste Liga magyar csapatai elvégezték a házi feladatukat, az egy szem Miskolcot kivéve, ahol nemcsak az utánpótláskorúak, hanem az U23-asok sem nagyon kaptak lehetőséget. 143 meccsen ugyanis a fenti adatok tükrében még véletlenül is összejön 7 játékosnak legalább egy árva pontocska, ahogy a pluszmínusz is elmozdul a 0 közeléből és a csapat összteljesítményére valamelyes jellemző irányba mászik el, és 143 meccsen azért a meccsek számával összemérhető lövés is esik, ha a játékosok valóban játszanak.
Szóval akkor miről beszélünk?
Egyébként nem gondolom, hogy az önmagában előrevivő, hosz szétbaszunk egy bajnokságot azért, hogy több fiatal játszhasson.
kerusz 2018.05.06. 01:13:39
@kerusz: A Titánoknál a zárójelbe rossz számokat írtam, így helyes az a két sor:
TIT U23 (20): 437gp 34g 80a 114tp -88 358sog
TIT U23- (33): 613gp 56g 107a 163tp -107 552sog
TIT U23 (20): 437gp 34g 80a 114tp -88 358sog
TIT U23- (33): 613gp 56g 107a 163tp -107 552sog
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.05.06. 09:12:24
@Uteapu: Ja, en fujpm a parazsat. Ugy, hogy soha nem en kezdek el beszelni a témáról, de ha hozzaszolok, nyomban megjelensz hisztizni, hogy miert nem hanyagolom az extraligas sztorit. Koszonom a kitunteto figyelmedet, a rosszindulatú vadaskodasaidat, de nem tartok rajuk igényt! Javaslom, ha szerinted nem kellene a miskolc tavozasi szandekairol beszelgetni a blogon, akkor mutass jó peldat!
Uteapu 2018.05.06. 09:26:32
@Fermentátor: Javaslom kövesd kollégáid példáját. Vagy nem szólnak, vagy aki megteszi, okosan és érvelve. A Te unalomig ismételt mantráid keltenek visszatetszést. Lehet beszélgetni a szándékról olyanokkal, akik tovább látnak az orruknál.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.05.06. 12:30:39
@Uteapu: Szerintem a beszelgetessel kellene foglalkozni, nem a feszultseg szitasaval. Elfogadom, ha szalka vagyok a szemedben, de tisztelettel kerlek, ebben az esetben ignoralj!
Uteapu 2018.05.06. 12:58:52
@Fermentátor: Nem Te vagy a "szálka", miért is lennél? Amit és ahogy képviselsz, az, amivel nem egyezik a véleményünk. Kérésed teljesítem.
2018.05.06. 18:11:52
@kerusz: Megalpozottnak tűnő elvakult vélemény, a lényeg vakfoltszerű figyelmen kívül hagyásával.
KCs 2018.05.06. 18:29:58
@lbsz: Mikor az UTE volt a pofozógép, akkor nem olvasahttunk olyan véleményeket, hogy az UTE szétb@ssza a bajnokságot.
Szóval minden szélsőséges vélemény dacára szerintem a DVTK nem "tartozik" a magyar hokinak azzal, hogy egy-két hangos UTE-drukker által elvárt erősségű csapatot indítson - a sport része, hogy néha egyik csapat erősebb, néha a másik. Ha a DVTK gyenge csapatot akar indítani, számoljon el a saját szurkolóival. Senkinek semmi köze ahhoz, milyen keretet állít össze egy adott klub, belügy.
Szóval minden szélsőséges vélemény dacára szerintem a DVTK nem "tartozik" a magyar hokinak azzal, hogy egy-két hangos UTE-drukker által elvárt erősségű csapatot indítson - a sport része, hogy néha egyik csapat erősebb, néha a másik. Ha a DVTK gyenge csapatot akar indítani, számoljon el a saját szurkolóival. Senkinek semmi köze ahhoz, milyen keretet állít össze egy adott klub, belügy.
kerusz 2018.05.06. 18:46:46
@KCs: De, olvashattunk.
Uteapu 2018.05.06. 20:38:39
@1885*: Gondoltam, hogy erre az inkorrekt megjegyzésére írok, de meggondoltam magam. Meghallgattam inkább egy nótát és magamévá tettem, azt a részt, hogy amíg a törpe ordibál az óriás félreáll. ;)
2018.05.06. 20:53:20
@1885*: A véleményekkel semmi gond! Lehetnek. Bármilyenek.
Csak vannak, akik nem bírják elvisleni, ha különböznek.
Csak vannak, akik nem bírják elvisleni, ha különböznek.
2018.05.06. 21:42:11
@1885*: :))))