DVTK Jegesmedvék–MAC 4-1
2018.03.29. 05:51: kutyatej73
43 komment
Címkék: döntő Miskolc MAC Erste Liga
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr713787352
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
fenderbass 2018.03.29. 10:44:52
Kíváncsi vagyok, a Brown esetet hivatalból vizsgálja-e a fegyelmi bizottság. Persze a döntés is érdekel.
fenderbass 2018.03.29. 10:56:42
@moszkvicssluszkulcs: Talán ha kiragadhatok egyet, a fejre-nyakra irányuló-t. Mert hogy abban "állítólag" nincs szabályos és ha van ilyen nálunk, akkor azt mindig szankcionálják (és láttunk már olyat, hogy jogosan)
alljko 2018.03.29. 11:03:02
Már megtörtént a kivizsgálás és példás büntit kapott:a határozat rendelkező része szerint
húsvét hétfőn Brown köteles kölnivel meglocsolni az összes szakállas játékostársa arcszőrzetét,akik cserébe az öntözködésért piros tojást és nyelves puszit adnak neki... :)
húsvét hétfőn Brown köteles kölnivel meglocsolni az összes szakállas játékostársa arcszőrzetét,akik cserébe az öntözködésért piros tojást és nyelves puszit adnak neki... :)
fenderbass 2018.03.29. 16:25:00
@alljko: Úgy látom neked lett igazad. Még azt sem írták, hogy a jégen kiszabott büntetést helyben hagyva további szankciót nem látnak indokoltnak. Egyszerűen nem vizsgálták. Azért a Palla Tóniék elég lusta csávók. nehogy már locsolkodás előtt rákészülve a hosszú hétvégére kitörjön rajtuk a munkaláz.
kerusz 2018.03.29. 16:29:26
@fenderbass: Nem lusta csávók, ellenben a szabályok szerint ez nem hivatalból vizsgálandó eset. Az idei szezonban már a sérülések sem vizsgálandók hivatalból.
essze 2018.03.29. 17:25:54
@kerusz: Magosié sem az volt. Valaki szólt, hogy meg kéne nézni.
kerusz 2018.03.29. 18:00:04
@essze: Igen, az ellenfél. De az nem hivatalból való kivizsgálás.
fenderbass 2018.03.29. 19:06:31
Lehet, hogy hivatalból nem kell, de most visszanézve az összefoglalót egyértelmű a sérülésokozási szándék és nem a korongszerzés. Magó kétszer - jogosan- megkapta az eltiltást.Szerintem hagyni kell hagy okozzon legközelebb sérülést és vegyen ki egy játékosunkat a döntőből. Szankcionálni biztosan nem szabad.
Kiinizsi 2018.03.29. 19:20:02
Majd pont egy macost fognak eltiltani, na ne hülyéskedjünk már... Magó ezért kettőt kapott volna!
essze 2018.03.30. 14:40:15
@kerusz: Magosi esetét "a Fegyelmi Bizottság elnökének jelzése alapján megvizsgálta" az FB. Brown eseténél félrenézett?
Határbíró 2018.03.30. 17:25:20
@kerusz: Azt mondod, hogy a mac ilyen besúgós, feljelentgető csapat, míg a miskolciak nem éltek ezzel a remek lehetőséggel?
fenderbass 2018.03.30. 17:32:26
@Határbíró: Jeleztük a meccs után, Nika másnap kivizsgáláson volt. Döntött az FB. Minden körülmény alapos mérlegelése után, nem jár eltiltás JB-nek.
essze 2018.03.30. 18:21:53
@fenderbass: Érthető. Magosinak elborult az agya, ez súlyosbító körülmény, 1 helyett 2 meccs eltiltás. Brownnak elborult az agya, ez enyhítő körülmény, 1 helyett 0 meccs eltiltás. Kérdés van?
kerusz 2018.03.30. 18:32:12
@essze: elképzelhető
kerusz 2018.03.30. 18:44:44
@acs63: nem is értem, hogyan, miért került ki ez a rendelkezés a szabályzatból
még több teret hagy az összeesküvéselméleteknek, a gyanúsítgatásoknak és a klubok videószakköreinek
még több teret hagy az összeesküvéselméleteknek, a gyanúsítgatásoknak és a klubok videószakköreinek
kerusz 2018.03.30. 18:51:02
@Határbíró: hol mondtam ilyet?
kerusz 2018.03.30. 18:59:31
@essze: azt nem tudom, de - visszatérve az eredeti problémához - Mago esetében sem hivatalból indult a vizsgálat.
Az első hozzászólásaim egyikénél le is írtam, csak aztán a komment elküldése előtt kitöröltem, hogy az nem lenne szerencsés, ha az FB dönthetne arról, mit vizsgál magától és mit nem. - Nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar jön az illusztráció ehhez.
Az első hozzászólásaim egyikénél le is írtam, csak aztán a komment elküldése előtt kitöröltem, hogy az nem lenne szerencsés, ha az FB dönthetne arról, mit vizsgál magától és mit nem. - Nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar jön az illusztráció ehhez.
Uteapu 2018.03.30. 19:46:16
@kerusz: Azt gondolom azért az ilyen, IIHF által is kimondottan és kihangsúlyozottan veszélyes megmozdulásokat, alapból kellene az FB-nek szankcionálni. Csapattól, játékostól függetlenül.
kerusz 2018.03.30. 22:22:25
@Uteapu: De nem így szól a szabály. Mellesleg a szabályokat a klubok fogadják el, különösen a Liga FB esetében, ugyanis ezeknek a szabályoknak az alkalmazása azt követeli meg a csapatoktól, hogy egy csomó egyébként rendelkezésükre álló jogukról lemondjanak.
Így például
- a Liga FB által vizsgált esetekben tárgyalás nélkül születik ítélet
- a Liga FB által vizsgált esetekben az érintett felek meghallgatása nélkül születik ítélet
- a Liga FB által vizsgált esetekben az eljárási idő sokkal rövidebb, mint az általánosan előírt
- minden, a Liga FB által vizsgált esetben a felek lemondanak a fellebbezési jogukról.
Mivel mindezek csak akkor lehetségesek, ha a klubok ezeknek önként alávetik magukat egy ilyen kvázi gentlemen's agreement formájában, így elengedhetetlen, hogy ezeket a szabályokat ők szavazzák meg.
Nyilván oka van annak, hogy a szabályok így változtak, de mivel három éve egyetlen ligaülésen sem vettem részt, nem tudom, mi lehet az.
A Liga fegyelmi szabályzata egyébként itt található meg:
www.jegkorongszovetseg.hu/_upload/doclib/75/Erste_Liga_Fegyelmi_Szabalyzat_2017-2018.pdf
A 3. pont írja határozza meg, hogy mely esetekben indul hivatalból eljárás.
A 4. és az 5. pont határozza meg, hogy mely esetekben, kiknek a javaslatára és milyen egyéb feltételek teljesülése esetén _indulhat_ még eljárás.
Így például
- a Liga FB által vizsgált esetekben tárgyalás nélkül születik ítélet
- a Liga FB által vizsgált esetekben az érintett felek meghallgatása nélkül születik ítélet
- a Liga FB által vizsgált esetekben az eljárási idő sokkal rövidebb, mint az általánosan előírt
- minden, a Liga FB által vizsgált esetben a felek lemondanak a fellebbezési jogukról.
Mivel mindezek csak akkor lehetségesek, ha a klubok ezeknek önként alávetik magukat egy ilyen kvázi gentlemen's agreement formájában, így elengedhetetlen, hogy ezeket a szabályokat ők szavazzák meg.
Nyilván oka van annak, hogy a szabályok így változtak, de mivel három éve egyetlen ligaülésen sem vettem részt, nem tudom, mi lehet az.
A Liga fegyelmi szabályzata egyébként itt található meg:
www.jegkorongszovetseg.hu/_upload/doclib/75/Erste_Liga_Fegyelmi_Szabalyzat_2017-2018.pdf
A 3. pont írja határozza meg, hogy mely esetekben indul hivatalból eljárás.
A 4. és az 5. pont határozza meg, hogy mely esetekben, kiknek a javaslatára és milyen egyéb feltételek teljesülése esetén _indulhat_ még eljárás.
Uteapu 2018.03.31. 09:28:42
@kerusz: Köszi! Azt még elfogadhatónak, sőt, talán még jónak is tartom, amit a jogokról lemondásról elfogadtak. Ez persze a tagok feltételezett korrektségébeni bizalmat feltételezi. Azért ott van, valószínű a 4/b pont alapján az eset, fel is került a látott MJSZ videóba, csak ítélet nélkül. Ergo az esetet nem ítélve sportszerűtlennek, szabálytalannak. Tehát azért megnézték, csak nem tartottak szükségesnek külön ítéletet hozni? Elegendőnek tartották a jv által kirótt 2+10-es büntetést, pusztán a szerencse miatt, hogy nem történt azonnali, regisztrált sérülés? Lehet, Nika mára már nem tudja rendesen forgatni a fejét "csak" egy zúzódás miatt.
Az ilyen esetek keltenek/kelthetnek különböző, nem kívánatos reakciókat, indulatokat, ráadásul nem tartja vissza az ilyenekre hajlamosakat a továbbiaktól. Legalább is szerintem.
Az ilyen esetek keltenek/kelthetnek különböző, nem kívánatos reakciókat, indulatokat, ráadásul nem tartja vissza az ilyenekre hajlamosakat a továbbiaktól. Legalább is szerintem.
kerusz 2018.03.31. 10:16:20
@Uteapu: Igen.
korxi 2018.03.31. 10:31:47
@kerusz: De pont azon van most a lényeg, hogy ha jól tudom, pontosan ugyanezek a szabályok voltak érvényesek Magosi és Brown esetében is.
Ezek alapján nem meglepő, ha egy csapat minél hamarabb el akar takarodni ebből a posványból, mondjuk egy olyan bajnokságba ahol a MAC nem élvez kivételezett helyzetet.
Ezek alapján nem meglepő, ha egy csapat minél hamarabb el akar takarodni ebből a posványból, mondjuk egy olyan bajnokságba ahol a MAC nem élvez kivételezett helyzetet.
Uteapu 2018.03.31. 10:42:43
@korxi: Térjünk erre vissza majd idővel, ahol érzésetek szerint nem csak egy "MAC" lesz az ellenfeletek.:)
kerusz 2018.03.31. 11:20:49
@korxi: Szerintem nagyon terméketlen az a vita, ahol két, egyébként teljesen különböző jellegű, bár azonos szabálykönyvi pont alá eső szabálytalanság összehasonlításával kezdünk el foglalkozni. Nem is szeretnék ilyenbe belemenni.
Ha a Miskolc azért menne el a Szlovák Extraligába, mert itthon méltánytalanságok érik játékvezetői és fegyelmi bizottsági oldalról, akkor nagyot röhögnék.
Szlovákiában sem lesz feltétlenül jobb a helyzet, de az kétségtelenül más érzés lehet, ha egy A-csoportos ország játékvezetőit és fegyelmi bizottságát lehet bűnbaknak kikiáltani majd.
Ha a Miskolc azért menne el a Szlovák Extraligába, mert itthon méltánytalanságok érik játékvezetői és fegyelmi bizottsági oldalról, akkor nagyot röhögnék.
Szlovákiában sem lesz feltétlenül jobb a helyzet, de az kétségtelenül más érzés lehet, ha egy A-csoportos ország játékvezetőit és fegyelmi bizottságát lehet bűnbaknak kikiáltani majd.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.31. 11:26:45
@kerusz: A Miskolc jelenleg sem kiált ki bunbaknak senkit. Kertek egy eset kivizsgalasat. Az negtortent, a Miskolc pedig nem velemenyezte a döntést: sem hivatalosan, sem pedig a sajtóban. Ha otthon esetleg puffognak raja, az meg az ő dolguk. Itt, a blogon viszont maganemberek irogatnak.
kerusz 2018.03.31. 11:52:51
@Fermentátor: Nyilván nem. Szerintem fejezzük be, ez tényleg nem vezet sehová.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.31. 12:04:12
@DominiKing: Olvastam. Ez egy szurkoloi oldal, nem a klub hivatalos tajekoztatasa.
kerusz 2018.03.31. 12:15:28
@Fermentátor: én is ezt mondanám.
Uteapu 2018.03.31. 12:48:16
Bizonyos, főleg kirívó eseteknél általában majd mindenki elmondja a véleményét és esetleg még reagál egy-két dologra. Ez oké, mert érdeklődést és nem közönyt mutat.
A ragozás meg nyelvtani fogalom.;)
A ragozás meg nyelvtani fogalom.;)
korxi 2018.03.31. 12:48:44
@kerusz: Természetesen tudtam hogy erre az lesz az azonnali reakció, hogy majd szlovákiai FB a szlovák csapatok irányában lesz részlehajló hasonló esetekben. Remélem persze hogy nem, de meglehet. De azt én természetesebbnek és érthetőebbnek tartom, ha esetleg így lesz.
korxi 2018.03.31. 12:50:30
@DominiKing: Az nem "a Miskolc" honlapja, hanem egy szurkolói honlap.
Kiinizsi 2018.03.31. 15:17:02
@kerusz: Az Amígélekén tényleg "csak" egy szurkolói portál, abszolút nem a hivatalos bár ők is ott vannak a tájékoztatókon.
korxi 2018.03.31. 16:25:52
@kerusz: Ezt a kommentet amúgy hogy kell érteni?
2018.03.31. 16:57:03
Sajnos úgy érzem,hogy ma este...a Maccal bajnokságot fognak nyeretni...ez a döntés annak az előszele.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.31. 17:02:23
@Speedking: A Mac-ot úgy is verni kell, ha a hobbit jatszik. Felteve, hogy bajnokok akarunk lenni.