Friss topikok

Címkefelhő

Brassó (1218) Csíkszereda (1369) DAB (1197) ebel (2414) Erste Liga (4765) Extraliga (1178) Fehérvár (1646) felkészülés (2246) FTC (1474) khl (2189) légiósok (1678) Miskolc (1510) nhl (4918) nők (1301) playoff (1324) Titánok (1025) u18 (1066) utánpótlás (1281) UTE (1301) válogatott (2232) vb (2414) videó (2120) Összes címke

Lezárhatja a negyeddöntőt a DVTK Jegesmedvék

2018.02.27. 12:15: kutyatej73

Lezárhatja a negyeddöntőt a DVTK Jegesmedvék

193 komment

Címkék: negyeddöntő playoff Miskolc Titánok Erste Liga

A bejegyzés trackback címe:

https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr1713702420

OliBLOOD 2018.03.03. 17:14:02

Rövid távon (3 év) biztosan nagy haszna lenne a válogatottnak az két extraliga csapatból. De gondoljuk egy kicsit tovább a történetet.Kivesszük a két legjobb csapatot felülről, akik az elmúlt években magukhoz gyűjtötték a liga legjobb játékosait. Korábban is írtam, hogy a Miskolc nem önmagában fejlődött, hanem jó menedzmenttel az elérhető legjobb játékosokat megszerezték, igaz így a helyi mag egyre hátrébb szorul (ezért sem értem a MAC fikázást, miben különbözik ha egy honosított játékost igazol le valaki attól, hogy Vast vagy Nikát?). Az elmúlt években túl sok tehetség nem robbant be, csak a pakli lett megkeverve és újraosztva. Tehát ott tartunk, hogy kivesszük a ligából a legjobbakat akik már 30 év körül vannak. Gondolom a két csapatnak farmcsapatot kell indítania, így a hazai ligában már legalább 3 farm (junior) csapat lenne. Várhatóan a Vasas is érkezne, mert így már ők sem lógnának ki, illetve így a Bécset sem lenne miért elküldeni. Ez 4-5 csapat a liga aljára. Kérdés az erdélyi csapatok mit szólnának ehhez, de valószínűleg még mindig jobb lenne nekik, mint a csak hazai bajnokságuk. Onnan a Gyergyó biztosan érkezne, de mivel a színvonal esne pár éven belül akár más csapatok is érkezhetnének. Ezzel az a probléma megoldódott, hogy a junior és a hazai liga között szűkült az olló, könnyebb lesz bekerülni, nem lesz akkora szakadék. Viszont innentől a hazai bajnokságból nagyon nehéz lesz játékost felvenni az EBEL-be, Extraligába. Most se egyszerű ezt megugrani, viszont egy olyan bajnokságból ahol a csapatok fele farm/junior szinte lehetetlen. Persze 1-2 tehetség pár évente mindig feltűnik, de abból nem lehet 3 csapatot fenntartani ilyen szinten. Jelenlegi játékosokban van még 5 év aztán lehet csodálkozni, hogy van egy széles bázisunk, u20-ból kikerülve még elhokizgatnak a játékosok, de miért nem érettek a top csapatainkra.
Persze lehet a mának kell élni, mert ki tudja mi lesz 5 év múlva. Ha addigra megszűnik a TAO akkor egyébként is borulna a kártyavár és legalább addig volt pár jó év.

Lazlee 2018.03.03. 17:57:40

@OliBLOOD: én nem akartam ennyit írni.
Miskolcon extraligát akarnak és kész. Én is akarnék. Szal nincs itt semmi gond.

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.03.03. 18:59:55

Nehezen tudja lezárni ezt a negyeddöntőt a Diósgyőr. =)

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.03. 19:30:14

@OliBLOOD: Vagyis az szól a jelenlegi szisztema fenntartása mellett, h igy nagypbb esellyel termel ki a bajnoksag utanpotlast a volan ebeles szereplesehez? Kpmoly motiváció ez a miskolcnak es macnak a maradashoz...
Szerintem meg minel szelesebb az alap, annal komolyabb lehet a felepitmeny. Ha harom csarnokban is rendszeresek a komoly meccsek, abbol sztem nem a te víziód kovetkezik, mminthogy elfogy az utanpotlas. Nem is ertem, mikent gondolhatod, hogy a szinvonal drasztikus emelese elveszi a fiatalok kedvet a hokitol. Raadasul ez mas hokivarosok fiataljait is motivalhatja.

OliBLOOD 2018.03.03. 19:40:39

@Fermentátor: hol irtam olyat, hogy az extraliga indulas elveszi a kedvet barkinek is a hokitol? Azt irtam, hogy a mostani szintet vagja vissza eleg rendesen es alacsonyabb szinvonalrol meg nehezebb lesz megfelelo jatekost kinevelni. Ha neked ennyi jott le az egeszbol, akkor kar tovabb folytatni a beszelgetest. Te logikadat kovetve a hazai bajnolsag celja a 3 kulfoldi csapat kiszolgalasa lenne. Emeletet se ugy epit az ember, hogy a teglakat kiuti a foldszintrol es abbol epitkezik. Egy ideig lehet szep az epitmeny, de konnyen osszedol es akkor se foldszint se emelet, csak egy rom marad.

Lazlee 2018.03.03. 21:03:52

@OliBLOOD: én idénre már feladtam, hogy Fermentátor kollégával szövegértelmezési párbajt vívjak, lehet velünk a gond. (Nem. )

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.03. 21:09:42

@OliBLOOD: Te irtad kovetkezmenykent, h kb 3 evet kovetoen mar nem lenne eleg minosegi jatekos a sz ebeles-extraligas csapatokhoz. Talan nem ezekkel a szavakkal, de ezt. Miutan pedig a miskolc és/vagy a mac extraligas felvetele esetere vizionalod ezt a veszelyt, a jelenlegi helyzetre nezve nem
Tehat nem logikus ebbol azt feltetelezni, hogy a szinvonaleses oka az lehet, h kisebb lesz a motiváció a hokihoz?
Szerintem pedig az extraliga nem jelent szinvonalcsokkenest a magyar hoki egeszet tekintve.

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.03.03. 21:11:22

@Lazlee:
Hetényi Zoltán
Sofron István
Nagy Gergő
Kóger Dániel
Tóth Adrián
Hajós Roland
Vincze Péter
Kornakker Dániel
Szita Donát

De pl. Csanád is hiába kezdte nálatok, meghatározó hét évet töltött nálunk.

Kiinizsi 2018.03.03. 21:12:46

@Nittümeki: Én nem támogatom, hogy bármelyik csapat is külföldön szerepeljen, de te állandóan ellentmondásba keveredsz evvel.
Egyszer azt írod, hogy a 2 külföldön játszó "lefölözné" a hazai játékosokat ami akár igaz is lehetne, de ugyanakkor azt mondod, hogy a legjobbjainknak el kéne menni nívósabb ligákba(SHL, KHL stb.) ligióskodniuk. De akkor ezáltal nem gyengülne a hazai liga?

Lazlee 2018.03.03. 21:16:19

@Kiinizsi: lásd Volán.
Attól, hogy külföldi ligában játszol, nem külföldi csapatban.
Nagyon nem uaz a helyzet. Jóval kényelmesebb.

Kiinizsi 2018.03.03. 21:24:42

@Lazlee: A Volánosok nevében nem tudok nyilatkozni, de Miskolcon nem sokáig maradna meg aki csak lötyög a pályán. Itt mi a legjobban értékeljük ha valaki "felszántja" a pályát, játszhat szarabbul is, de hajtson, ha még jó is az meg szuper :)
Még a falábúakat is megtapsoljuk egy 0-3 után is ha mindent megtettek a győzelemért, de kikaptak.

Kiinizsi 2018.03.03. 21:26:11

@Fermentátor: Na, csak most olvasom, hogy ugyanarról írtunk Nittümekinek :)

Lazlee 2018.03.03. 21:27:08

@trollfeeder: hallod, csomó név lemaradt.
Mondjuk, hogy Volán nevelések (igen :D), de konkrétan akadémiai neveltre gondolok.
Az extitánok nem kifejezetten mondanám. És ezek közül is Zoli és zSofi aki azt mondom hoztak egy nívót. Jó, legyen, Kóger és Nagy is.
A többi még várat magára. Hogy értsd mire gondolok: Jeglicék ilyenkor már rég oda-vissza copatták a volánt. Na ilyen talán Nátán lesz a közeljövőben. 10 év alatt elég karcsú.
Akadémiai rendszerben. Mert egyébként ok magyar szinten.

Nittümeki 2018.03.03. 21:29:12

@Kiinizsi: Lazlee hozzászólása a lényeg.
Plusz az arányok se ugyanazok. Most ebeles Volán nélkül talán lenne 12-15 magyar játékos, akik közép - , néhányan magas szinten megállnák a helyüket légiósként valahol Európában, mint ahogy vannak is néhányan így is. Ha még fejlődik a hokink, akkor ez a szám lehetne talán 15-20 között.
Két külföldön szereplő magyar csapat, 3-3 sornyi magyarral számolva az harminc játékos, néhány légióssal kb. 35-40 olyan magyar játékos, aki nem a hzai bajnokságban játszik. Na ez már túl nagy arány a magyar hokinak ahhoz, hogy emellett még értékelhető hazai liga működhessen. 3 sornyi magyar nélkül meg szerintem semmi értelme az egésznek, a jelenlegi Volánnak sincs igazán sok.

Lazlee 2018.03.03. 21:30:29

@Kiinizsi: de erre meg Oli írta: és mit csinálsz kirakod?
Jó, ha extraligaban nincs légióskorlát, akkor csak pénzkérdés. Miskolcon meg úgyse a miskolciaktól volt hemzsegő a keret, hanem kvázi zsoldosoktól.

szmakarov 2018.03.03. 21:59:45

@Nittümeki: De most tényleg kb három sornyi magyar játékos hiánya miatt összeesne az Erste liga? Ők mind a szlovák extraligában edződnének hétről hétre. Tele van ellentmondással amit mondasz, sok légióst meg erős hazai bajnokságot szeretnél meg hazatérő Volánt úgy, hogy a válogatottunk jobb legyen mint most, mindezt egy gyengébb színvonalú ligára építve! Ez ilyen formában reménytelen, főleg, hogy nem is látszik az a szuper fiataloktól hemzsegő utánpótlás, ami ehhez kellene. És ráadásul hajtogatjátok ezt a mantrát, hogy majd mindenki vagy nagyon sokan alibizni fognak a Miskolcnál, mert csak! Beszarás.

szmakarov 2018.03.03. 22:09:30

Ja és én nagyon drukkoltam anno, hogy a Gattyán féle DAB-ot vegyék fel az EBELbe mert akkor is azt gondoltam, hogy a magyar hokinak az jót tenne.

alljko 2018.03.03. 23:32:09

@essze: Szívesen - de milyen halakat???

alljko 2018.03.03. 23:33:03

@Speedking: Én sem az Extraligás csapatokra gondoltam.

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.03.04. 06:37:53

@Lazlee: Akadémiában a Csanád féle korosztály az első, ahol elegendően kiszélesedett a dolog. Sajnos ott tartunk, hogy utána vannak lukak. De évről évre van a Titánokba beépíthető 1..1,5 sor, sokan a hazai bajnokságba mennek, és csak néhányan EBEL-be. Ott 3..4. sort töltik, de jövőre már lehet, hogy első két sorba is fel tud lépni ember. Szabó Dani tavaly kezdett el több jégidőt kapni, idén meghálálta. Szita Donát EBEL bemutatkozása is jól sikerült, csak szezon végére jött Dansereau sérülés okozása, és ez elég nagy törést hozott. A farmban Péter Andor, Madácsi stb. mutatkozott be, Sándor F. és Antal Zs. kifejezetten beépülni látszottak. Imre Patrik pl. egy-két meccstől eltekintve stabilan jól játszott a farmban a tavalyi bemutatkozás után. Védő fronton viszont kicsi a verseny, egy Láday nincs arra késztetve, hogy kihozza magából ami benne rejlik.

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.03.04. 06:49:20

TAO nélkül fenntarható megoldás volna üdvözítő. Mégegy csapat elengedése azért dobna a válogatotton, tekintve, hogy a légiós élet visszaesett a hazai viszonyok alakulásával.

alljko 2018.03.04. 08:12:34

@trollfeeder: Annyira népszerű a jégkorong komment blog,hogy már delfinek is írnak ide!!! :)))

hüjeliba 2018.03.04. 09:24:23

@OliBLOOD: Szerintem létezhet win- win szituáció is. Ehhez az kellene ,hogy az Extraliga továbbra is nyitott legyen alulról.
Pl.: a 11.-12. helyre felveszik a DVTK- MAC párost,így a idei 1.liga osztályozó eredménye alapján lenne meg a 10 szlovákiai induló.(őket se éri kár)
A szlovák U20 team az Erste ligában játszana jövőre. Az Extraliga 11-12 helyén végzett csapat kiesik, vagy osztályozót játszik az Erste és az 1. ligás bajnokkal. Ezzel megmarad a motiváció az Erste ligában is.
Az UTE-FTC DAB- Brasso- Csikszereda ötösnek van értelme erős csapatot fenntartani, még úgy is, hogy a többiek (Volán- Debrecen- Vasas- Vienna-Progyim- szlovák U20) gyakorlatilag junior csapatok. Ebben a rendszerben is maradna 3-5 erős rivális, de közben az EBEL-es volánnal együtt 35-40 magyarnak kellene gyorsabb tempójú bajnokságban játszania, és ezzel együtt az jövőben (3-5 éves távlat) érkező Győrnek- Zalaegerszegnek- KMH-nak könnyebb csatlakozni a felnőtt bajnoksághoz.
A nyitott bajnokságnak van egy másik előnye is. Fidesz 2/3-ad hiányában nem lesz már 415 milliárd TAO-ra. max. a fele, harmada ez azt jelenti hogy a foci támogatások zuhanása miatt a többi szakosztályra szánt forrás is apadni fog. Ergo ha pénzügyileg nem lesz fenntartható a Szlovák liga, egyszerűen kiesik a csapat és nem jut vissza.

DominiKing 2018.03.04. 09:30:31

@hüjeliba: Ez a gondolat már megint ellentétes a nick neveddel. :-)

DominiKing 2018.03.04. 09:51:09

@OliBLOOD: Jókat írsz, de látszik, hogy te is vacillálsz mi is lenne az üdvözítő. Még te is eltudsz képzelni egy másik opciót. Miért is ne lehetne ennek 5 év múlva egy pozitív kimenetele. Érveket pedig mindkét oldalon fel lehet sorolni.
Ami biztos, hogy ez jelenleg nagy dilemma.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.04. 10:40:22

@hüjeliba: Jo ötlet, de jelenleg nem realis. Egyelőre nagyobb a kulonbseg a ket liga kozott ehhez. Aki itthon megnyerne a ligat nem biztos, h tudna, akarna vallalni az extraligat. Masreszt, a miskolc belefeccölt mar annyit ebbe a lehetőségve, hogy nem lenne szamara kecsegtető, h egy ev utan kizughat.
Kell meg ezen finomitami.

essze 2018.03.04. 14:54:04

@hüjeliba: Anno magam is hasonlót ötleteltem.

szmakarov 2018.03.04. 15:53:34

@hüjeliba: Egyébként tavaly már indulhatott volna a DVTK és a MAC is az extraligában, csak ezért a szlovákok egészen horribilis összeget kértek( én 500-500 ezer euróról hallottam). Ebbe a MAC nem ment bele, egy meg akkor nem kellett nekik, de elvileg(!) már két csapatunk az idei bajnokságban is ott játszhatott volna. Van az a pénz ami elvezethet egy bizonyos rugalmas nyitottsághoz a részükről ami az ötleted realitássá tehetné. :)

Egone 2018.03.04. 19:23:37

Domiking: "Miért is ne lehetne ennek 5 év múlva egy pozitív kimenetele."

Ezt én is így gondolom. Azzal, hogy a Volán elment az EBEL-be , rengeteget profitált a válogatott. Keményebb, hajtósabb meccseken edződtek a játékosok. Miért ne mehetne ki más csapat is? Egy a lényeg, csak olyan csapat mehessen ki, aki indít itthon is egy csapatot. Valóban nincs mélységi merítés a játékosok között. Miért is?
Az a fiatal játékos, aki nem tudja megugrani a juniorból kiöregedve, hogy az Erste Ligás csapatból kiszorítson egy több éves felnőtt tapasztalattal rendelkező játékost, az más alternatíva híján abbahagyja. Nem akarok példákat sorolni, de van rá bőven. Más országokban elmegy másod, vagy harmad osztályba játszani, mert nem éri el az első osztály szintjét.
Most már nálunk is van OB II, de ez inkább adminisztratív dolog, hiszen az amatőr OB III-ból csinálták. Úgy gondolom, hogy azok az utánpótlásból kiöregedett játékosok, akik U8-U10-től tanulták a jégkorong alapjait, azok magasabb szinten teljesítenének az OB II-ben mint azok, akik sohasem játszottak igazoltan vagy játszottak, de 50 év körüliek. Példaként felhoznám a Jászberényieket kiknek nagyon szurkolok, hogy addig valamilyen csapattal húzzák ki, amíg saját utánpótlásból meríthetnek. Többüknek szurkoltam már a Lehel HC-s időszakban is. Ez inkább elismerés számukra, mert én is közel a 60-hoz még mindig lejárok focizni, de be kell hogy ismerjem, nem megy már úgy mint 30 éves koromban. :)
Tehát aki meg tudja finanszírozni, az menjen külföldre és itthon egy farmcsapat. Aztán 5 év múlva mindenki haza és a topcsapatokból lesz egy erős ligánk. A farmcsapatok meg mennek az OB II-be és lesz egy erős OB II is.
És azért azt is valljuk be, ha most ez az egyszem EBEL-es Volán hazatérne, nem nőne ugrásszerűen az ERSTE liga színvonala. Az sem biztos, hogy 3000 fölötti nézőszám lenne a fehérvári jégcsarnokban.

essze 2018.03.04. 19:48:35

@Egone: Aki elment, az magától nem jön vissza.

Egone 2018.03.04. 19:57:05

@essze: Magától nem. De ez nem hiszem, hogy csak rajtuk múlna.
De valóban a kluboknak a saját érdeke a fontosabb.

kerusz 2018.03.04. 22:47:17

@hüjeliba: Csak azt nem értem, hogy ha ilyen vonzó ez a jövő itthon, hogy az UTE, DAB, FTC, Csíkszereda, Brassó ész nélkül kellene szerinted továbbra is költsön erős csapatra farmcsapat-hegyek és juniorból kiöregedő gyenge csapatok ellen, akkor mi a francért akar minden áron elmenni a Miskolc meg a MAC is egy az általad felvázoltnál klasszisokkal erősebb bajnokságból? és miért mondják a szurkolóik azt, hogy ez itt csak bohóckodás?

Most őszintén: nézd meg a Miskolc U20 eredményeit. www.jegkorongszovetseg.hu/u20/tabella Szerinted erre a csapatra építve milyen miskolci farmcsapat indulhatna az Erste Ligában? Most arról ne beszéljünk, hogy a Miskolc az Extraligára hivatkozva összeszedi az oda vágyakozó játékosok jó részét az egész országból, mert annak sem szakmai sem sportétéke nincs, és csak ugyanazokat a játékosokat osztjuk el újra a meglevő csapatok között.

Az a Vienna, vagy az a Titánok, amely a miskolci szurkolók egy részéből a "bohóckodás" minősítést váltotta ki, tavaly az EBYSL-ben közel háromszor, illetve kétszer annyi pontot gyűjtött, mint a javarészt debreceni játékosokra építő Debrecen-Miskolc vegyes. mit lehet ebből az alapanyagból vonzó farmcsapatként az Erste ligások nyakára küldeni?

Vagy nézzük meg a Zalaegerszeget. www.jegkorongszovetseg.hu/ob-ii
www.jegkorongszovetseg.hu/event/game/42338
(ez a meccs nem a szlovák 3-ban és a Magyar Kupábaninduló KMH, hanem egy annál gyengébb lineup.) Hová csatlakozzon az Erste Ligába ez a csapat? Mit akarjanak szerencsétlenek ott, különösen ha mondjuk az UTE, DAB, FTC, Csíkszereda, Brassó továbbra is erős csapattal indulna ott.

Mit szólna a Csíkszereda meg a Brassó, ha egy ilyen Zalaegerszeg elleni meccsért kellene gyönge 1200 kilométert utaznia? Komolyan gondolod, hogy a mostani UP-ból mondjuk 5 éven belül kijönne 5 olyan csapat, amely legalább nyomaiban emlékeztetne a mostani Erste Liga végére?

Miért gondolod azt, hogy majd az UTE, DAB, FTC önként és dalolva neveli a játékosokat a Fehérvár, Miskolc, MAC szentháromságnak, miközben a hokiban amúgy nincs játékospiac?

Az indokaid alapján a Miskolcnak, MAC-nak pont itthon kellene maradniuk, hiszen van értelme erős csapatokkal indulni itthon, és már nincs messze az az idő sem, amikor már a Vasassal meg a KMH-val is játszhatnának bajnokikat. Meg a Zalaegerszeggel és a Debrecennel. Vagy az Általad vázolt jövő akkor lehet, hogy mégis inkább önámítás?

milan92 2018.03.05. 09:15:29

Szerintem a magyar jégkorong nem a válogatott. A válogatott 1 hét csak. Az embereket kéne közelebb hozni a hokihoz. Jó lenne ha maradna az erős Erste liga, akár a Volán visszahivásával. A következő lépésként pedig a szélesedő utánpótlás bázisra alapozva kellene valahogy felnőtt csapatot inditani a vidéki városoknak. Debrecen, aztán pár év múlva Szeged, Győr, Jászberény stb. Ha tényleg sok az utánpótlás játékos, akkor előbb utóbb ennek be kell következnie.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.05. 09:29:11

A Mol/Erste Liga a jelenlegi körülmények között véges kifutású. Kijött belőle annyi, amennyi ilyen körülmények között kijöhet. Magyarországon van a hokinak egyfajta társadalmi beágyazódottsága: nem nagy, kisebb, mint mondjuk a szlovákoknál, de kisebb annál is, mint osztrákoknál. Van egy fajta piac, gazdasági erő. Hát, az sem kimagasló európai viszonylatban. És az éghajlati adottságok sem a legkiválóbbak a hokihoz (nem helyezkedik el az ország elég polárisan, ill. nincsenek komoly hegyeink sem). Mindebből következik, hogy komoly hoki, saját bázison, saját ligából kiindulva egyhamar nem lesz. Csatlakozhatnak persze a ligánkhoz mások, de elsősorban olyan nemzetek csapatai, akiknek a magyar hoki is előrelépés. Jó, lehet mondani, erre a Bécset meg az Érsekújvárt, de az egyik UP-os csapattal jött a másik pedig a szlovák harmadvonal helyett/mellett választott bennünket. "Nagycsapattal" eddig Erdélyből és Szerbiából jöttek.
Egyértelmű, egy közös bajnokság lenne a legjobb komolyabb hokikultúrájú országokkal. De ahhoz előtte fejlődnünk kell valamelyest, hogy ez nekik is vonzó legyen. A fejlődéshez pedig szélesíteni kell az alapokat. Ha a Fehérvár mellett egy-két-három csapat képes lenne csatlakozni komoly(abb) bajnoksághoz, az rövid távon nyilván visszavetné a hazai ligát. Egészen bizonyosan színvonalcsökkenés lenne rövid távon. De a hazai liga nem cél, hanem eszköz a MHÉ-ben! A cél, hogy pezsgő hokiélet legyen, egyre több nézővel, egyre több játékossal, egyre magasabb színvonalon! Biztos vagyok benne, hogy a Mac és a Miskolc csatlakozás az Extraligához nem csökkentené egyik csapat nézőszámát sem! Sőt! Komolyan megemelheti azt! Egyre több szurkoló, egyre színvonalasabb meccsek - egyre többen akarnak majd csatlakozni a jégkoronghoz játékosként is. Teljesen reális lesz egy miskolci, egy budapesti, de ugyanúgy egy barcikai, dunaújvárosi, győri gyerek számára is, hogy extraligás jégkorongos legyen! Akik pedig oda még nem férnek be, azok az Erste LÉigában pallérozódnak. Csökken a játékoshiány, egyre inkább lehet majd válogatni közülük. És a színvonal emelkedése, a nagyobb népszerűség több bevételt is hoz a hokiba. Teljesen reálisnak látom a képet, hogy néhány év (10-15?) után a hazai bajnokság komolyan megközelítheti így az extraliga szintjét is.
Oké, lehet mondani, rózsaszínnek írom le mindezt - de én a lehetőségeket vettem számba, nem pedig azokat az esetleges érveket, hogy "miért NEM sikerülhet". Bármilyen új vállalkozásban benne van, hogy rosszul sül el. Ha csak olyan vállalkozásba fognánk bele, aminek nincsenek veszélyei, soha semmit el sem kezdenénk.

kerusz 2018.03.05. 11:35:42

@Fermentátor: Huhh... hát olvasva ezt a lelkes jövőképet, nem is értem, miért tiltakozott olyan vehemens felháborodással Egri István, amikor egy ligaülésen arról volt szó, hogy a csapatok mit szólnak a DAB párhuzamos indulásához a Nationalligában...

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.05. 11:59:53

@kerusz: Valaszod ket dolgot jelenthet. Vagy azt hiszed, en vagyok Egri, esetleg tutira egyet kell ertenem vele mindenben vagy pedig ezzel kivanos relativozalni a most tiltakozok allaspontjat, mondvan, ugyis mindig az van, hogy a maradók hisztiznek csak egyet.

kerusz 2018.03.05. 12:11:08

@Fermentátor: Vagy egy harmadik dolgot jelenthet. De már megszoktam, hogy nem szereted megérteni a neked írt válaszokat, ld. fentebb Lazleet vagy Olit is.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.05. 12:32:32

@kerusz: En pedig megszoktam, ha erdemben nem tudsz reagalni, megprobalod a masikat hiteltelene tenn.
Meg kellene ertened, hogy akar az en velemenyem isvvaltozhat 6 ev alatt - de plane, hogy mas 6 evvel ezelotti velemenye nem kerheto rajtam szamon. Nem hiszem, h az en 2018-as allaspontomnak egyeznie kellene Egri 2012-esevel.

kerusz 2018.03.05. 12:54:28

@Fermentátor: hol tettelek hiteltelenné? idéznéd?

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.05. 13:23:25

Ha a maszatolgatast tartanam fontosnak, biztos belemennek es ideznem azt, ami nehany sorral fentebb van. Viszont sokkal szívesebben beszélnék erről: @Fermentátor:
Mert lehet, hogy tul lelkes a szoveg en meg laikus vagyok, de tartom, hogy realis a vazlat. Ha nem is bizonyossag - de realis. Es nem csak a konklúziót tekintve.

leonov 2018.03.05. 13:55:18

Ahogy nezem ezt a meccset mar sohasem fogjak a medvek lezarni.

Lazlee 2018.03.05. 17:04:31

Oké, neked-nekünk jobb, hogy jó meccsek vannak.
De a DVTKnak mitől jobb?
Mert igen, azzal egyet értek, ha fehérvár hazajönne minimum a felére esne vissza a látogatottság. Na de Miskolcon közel teltházzal mennek a meccsek nem? Annál több lehet lesz az elején, aztán ha nem jön eredmény is marad? Mert azt is tudjuk Fehérváron is egy jó részt túristák tesznek ki, és nagy arányú a presztízsből meccsre járás is; ennek keleten van piaca?
Vagy pénz nem számít.

KCs 2018.03.05. 17:45:12

Megdöbbentő az a mentalitás, hogy ha valaki kicsit is kiemelkedik, akkor azt vissza kell húzni a középszerbe.

kerusz 2018.03.05. 17:58:24

@Fermentátor: Anno a Dunaújváros Nationalliga-indulása kapcsán Egri István többek között az alábbiakat kérdezte a ligaülésen: És akkor mi kivel fogunk játszani? Hogy fogom megtölteni a csarnokot, ha majd a juniorok jönnek játszani? Minek fizessek jó légiósokat azért, hogy farmcsapatokkal játsszanak?

Hát ezek a kérdések akkor is aktuálisak, ha most éppen nem a Miskolc áll a szerszám rossz végén. Pedig az akkori Dunaújvárosnak másfél csapatnyi jó játékosa volt, ellenben a mai Miskolccal.

Azért jó lenne, ha a szivárványos jövőképet vázoló hozzászólók ezekre a kérdésekre a mai helyzetből kiindulva valami reménysugarat csepegtetnének nekünk, aggódóknak.

De feltehetnék még kérdéseket.
- Mivel győznéd meg mondjuk a Brassót, hogy annak ellenére is maradjon itt erős csapattal, hogy a legjobbak veszik a kalapjukat?
- Mivel győznéd meg a liga szponzorát, hogy továbbra is érdemes azt a ligát támogatnia, ahonnan az élcsapatok ész nélkül menekülnének? Mivel győznéd meg arról, hogy a Miskolc, MAC távozása után, hogy ez a liga még ugyanaz lesz, mint amelyiknek a támogatására egy éve szerződést kötött?
- Mivel győznéd meg a dunaújvárosi, ferencvárosi, újpesti szurkolókat, hogy váltsanak jegyet csapatuk Miskolc farm elleni mérkőzésére?
- Mivel győznéd meg az itthon maradó klubokat arról, hogy van értelme ugyanannyi pénzt beletolniuk a csapatba, mint eddig?
- Mi lesz a Visegrád Kupával, ha a Miskolc, MAC egész idényben amúgy is szlovák élcsapatok ellen játszhat?
- Mivel az Extraligában nincs légióskorlátozás, mi a biztosíték arra, hogy nem olcsón megszerezhető jó légiósok kerülnek a csapatba egy-egy drágább jó magyar játékos helyett?
- Jól használja a magyar hoki azokat az euroszázezreket, amelyeket az Extraliga tagság megvásárlására kell majd leperkálni?

Ez csak néhány kérdés, ami a lelkesen vázolt szép jövő mellett akutan felmerül. De valaki, aki hisz a szép jövőben és az előrelépésben, az adjon már ezekre valami megnyugtató választ.

Ne legyenek illúzióink, látjuk, hogy az Erste Liga-győzelem szándékához is be kell vásárolni a piacon, még az egyik legjobb utánpótlással rendelkező MAC-nak is, nemhogy a Miskolcnak. Látjuk azt is, hogy a szent MHÉ nevében Fehérváron oda jutottunk, hogy az első két sorban három magyar játékos játszik, soha annyi légiós nem volt még a csapatban, mint most, és a magyar válogatott egyik kapusa is a statisztikák vezetésében és a kispad ajtajának nyitogatásában ért el jelentős fejlődést az elmúlt hónapokban, mert védeni nem védett.

kerusz 2018.03.05. 18:06:07

@KCs: Ti már vissza csúsztatok oda.

kerusz 2018.03.05. 18:06:51

@kerusz: egybeírva, természetesen

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.05. 19:05:46

@kerusz: Mondom, Egri (pláne, korábbi) véleményéért nem enyém a felelősség. Nekem elegendő, ha a saját álláspontomért vagyok felelős. De egyébként azt kell mondanom, jogos, ha a maradó csapatok vezetői aggódnak ilyenkor. Tulajdonképpen igazuk van ezzel - akkor is, most is.
Ebből következik, hogy a Brassó és a többiek győzködése sem az én feladatom/felelősségem.
Viszont! A liga nyilvánvalóan nem ugyanaz lesz. Olyat nem lehet állítani, hogy ugyanaz marad. Eddig talán nem is volt két egymást követő év, mikor ugyanaz maradt.
Elvileg jön két új csapat, a Vasas és a Debrecen. Olvasgattam már ilyen-olyan infókat a neten, nem tudom, mi igaz belőlük. Pláne, én meg továbbszínesítem azokat: simán elképzelhetőnek tartom, hogy a Debrecen a Miskolc, a Vasas pedig a Mac farmcsapataként vesz részt a bajnokságban. Az új csapatok egyébként is azt tervezték, hogy indulnak, tehát némi anyagi bázisuk lehet. Erre kapnak az "anyaegyesülettől" plusz segítséget a "farmolás" miatt, így máris ütőképesebb lesz a két farmcsapat. Azért ez nem hangzik így rosszul - persze egyáltalán nem biztos, hogy így is lesz. Az MJSZ pedig azt tehetné hozzá ehhez az egészhez, hogy ideiglenesen ne 6, hanem esetleg 7 (8?) fő legyen a max. légiósszám az EL csapatainál.
Visegrád Kupa. Ha megy a Mac és a Miskolc, akkor igazából akkor lesz értelme, ha jönnek a kupába a lengyelek is. Úgy tudom, korábban azt lehetett olvasni, érdekli őket.
Nagyon remélem, hogy nem full légiós csapattal akarnak részt venni az Extraligában, mert annak valóban nem lenne sok értelme! De én úgy látom, a Miskolc eddig is a saját nevelésűekre (Láda, Miskolczi, Ritó, stb.) és főleg igazolt magyar játékosokra fektette a hangsúlyt. Bízom benne, ez nem változik meg! (Ha mégis, nyilván több magyar játékos maradhat az EL-ben.) A Mac? Hát, ők idén elmentek a szabályok adta határokig (első két sorban egy "magyar" magyar.), az igaz.
Annyira pedig nem vagyok bennfentes (kb 0%-ig vagyok az), hogy mindenre legyen egy jó válaszom.

DominiKing 2018.03.05. 20:29:34

@kerusz:
- A Brassónak idén ugyanannyi pontja volt mint a Volán farmnak. Tehát nem nagyon nőné ki a Ligát.
- A Liga szponzora örülne, ha továbbra is jöhetne a Vienna farm, persze jóval erősebb csapattal.
- Ez a Miskolc farm erősségétől is függne, de egy Volán farm erősségű csapat nem annyira nézhetetlen.
- A bajnoki cím már rég volt az övék. Ennek újbóli megszerzése elég csábító.
- Mehetne a DAB, UTE, FTC, de ha jönnének a lengyelek is, akkor egyel kevesebb.
- A VALÓBAN jó magyar játékosok mindig el fognak kelni.
- Ez csak alku és jó üzleti terv kérdése.

Szóval, félre ne érts én nem akarok egyik opció mellett sem teljes mellszélességgel kiállni. Mindössze arra akartam evvel utalni, hogy mind a két szcenario mellett lehet felsorakoztatni érveket. Én magam sem tudom mi volna az üdvözítő, de mindkét esetben el tudom képzelni, hogy jól jönne ki belőle a magyar jégkorong a megfelelő emberek közreműködésével. :-)

acs63 2018.03.05. 21:14:34

@DominiKing: Azért arra kíváncsi leszek, hogy miként lesz létjogosultsága ennek a beszélgetésnek, ha alsóházi csapat kerül a döntőbe...

KCs 2018.03.05. 21:42:06

@kerusz: Szeretnél ilyen középszerű klubot vagy csapatot látni Ujpesten... Mindig megdöbbent, amikor egy szövetségi funkcionárius nyilvánosan minősítget klubokat és szurkolókat es hangulatot kelt.

Lazlee 2018.03.05. 21:43:20

@Fermentátor: nem értek abban egyet, hogy
Pont hogy számunkra az az ideális, hogy nincs légióskorlát. Hisz akkor a jó magyarok maradhatnak itthon. (Ha kevesek az extraligához)

Lazlee 2018.03.05. 21:48:36

@KCs: ne haragudj, de a top Újpest van olyan, mint az átlag Volán. Mondjuk ha itt játszottatok volna idén szerintem 4ből minimum egyszer elkapott volna.
A top magyarjaitok jó napjuk esetén lógtak ki, feljátszók szintje ismert, a légiósok, hát... ilyen akad annál az ellenfélnél akit idén nem egyszer kaptak el.

Milo92 2018.03.05. 21:54:54

@Fermentátor: Kimondom ami mostmár kikívánkozik. Te igazából extraligát szeretnél, ahova hetente kijárhatsz, és szurkolhatsz a kedvenc csapatodnak jó meccseken. Nincs ezzel semmi baj, csak nem kell ez a kifordított magyarázkodás hogy miért jó ez a ligának vagy a magyar hokinak.
A többi csapatnak nem lesz jó, 2 élcsapat kiválása romba döntheti az egész ligát. Ki lesz kíváncsi erre, ha Pesten és Miskolcon lesz extraliga, Fehérváron EBEL? Ki fog erre pénzt áldozni?
Milyen miskolci nevelések? A 0 gólos Ritó? Miskolczi és Láda, kb ennyi akikre lehet építeni az extraligában.
Mit szólnál ha a Docler visszajönne, és a DAB meg a MAC mondjuk elmenne az EBEL-be? Akkor is örömködnél hogy milyen jó lesz majd nektek a Vasassal játszani?

DominiKing 2018.03.05. 22:05:33

@Lazlee: A "volna" az nem létezik.

Lazlee 2018.03.05. 22:10:36

@DominiKing: jobb is.
Idén is pislogás lett volna lehet néhány meccsen :)

Én az idei volánt semelyik edző alatt nem szerettem nézni. Ellenben a felsőházi csapatainkkal.
Az alsoháziak meg nehogy két döntőt játszanak egymás ellen.

Na de ez itt még az eddigieknél is nagyobb off :D

kerusz 2018.03.05. 22:20:46

@KCs: Ahogy egy JT funkcionárius...? Ha valaki hangulatot kelt és kavar itt, meg másokat minősítget,az éppen Te vagy, KCs. Azt pedig engedd meg nekem, hogy nyilvánosan kételkedhessek azokban az elméletekben, amelyek szerint mindenkinek jó lesz, ha azok,akik most éppen erősek, veszik a kalapjukat és elmennek a ligából.

Beszélhetsz arról is, hogy micsoda dolog közpénzeket elégetni erre a ligára, jelzem, a Fehérvár is éget el közpénzt az EBEL-re, 11 légióssal, március 4-i zárórával. Nem is keveset, minden bizonnyal többet is, mint bármelyik csapat erre az általad lesújtóan minősített ligára. Amely egyébként nem profiliga, többek között a Te klubodnak köszönhetően sem.

Engem most nem érdekel az Újpest, a Ferencváros, a Dunaújváros egyesével, és nem, nem szeretnék olyan középszerű klubot látni Újpesten, ahol az első két sorban három magyar játékos van, ahol a magyar válogatott kapus nem véd, csak kispadot nyitogatja és így sem jut a rájátszásba a csapat. Az újpesti szurkolóknak van ebben gyakorlatuk, volt már tizeniksz szlovák légiós Újpesten, Ti is röhögtetek rajta, a lila szurkolók pedig - te is pontosan tudod ezt - egyáltalán nem szerették azt látni.

Előbb-utóbb azért mérleget kell vonni a Volánnak erről a szezonjáról is és egyáltalán nem érzem azt, hogy jogos lenne bármilyen apró kis részletével kapcsolatban is a "sikertörténet" minősítést használni. Sajnos, teszem hozzá. Minden épeszű szurkoló, így én is, szeretnénk látni egy olyan Volánt, ahol vannak magyar húzóemberek, és vannak jó eredmények.

Bármennyire is ezt szeretném, azt látom, hogy egyre kevesebb a magyar húzóember, nem jönnek az eredmények és egyre kevesebb válogatottat is ad a Fehérvár. Kiemelkedőnek nehéz lenne mondani, maradjon a középszer.

Raon 2018.03.05. 23:09:57

@kerusz: bevallom, nehéz követni ezeket a logikai ugrásokat - segíts az értelmezésben légszíves, mert ebből számomra eddig csak a Volán-ellenérzés tűnik egyértelműnek. Felteszem, hogy részedről nem ez volt a cél. :)
- nagy erőkkel és sokadjára tolod ezt a Rajna érvet, de a lényeget te is pontosan tudod: miután a Volán x évig valóban kapott bizonyos kiváltságokat az MHÉ hivatkozásra, majd miután ezt - te is pontosan tudod, kik és hogyan - megszüntették, a Volán új klubvezetése úgy döntött, hogy akkor alkalmazkodik a megváltozott körülményekhez, és akkor klubérdek jön. Rajna Mikire amúgy még csak azt sem lehet mondani, hogy ennek az áldozata lenne, a teljesítménye egészen egyszerűen nem indokolta, hogy ő védjen, volt nála jobb.
- ez a 11 légiós is remekül hangzó érv - de neked is pontosan tudnod kell, hogy mi van mögötte. A magyar játékosok körében iszonyatosan, erőn felül elszálltak az árak. Én egyiküktől sem sajnálom, de amikor egy légiós már olcsóbb, mint a magyar elit, akkor az egy új helyzet. Remek lenne két sornyi sztármagyarral EBELezni, de ehhez az is kellene, hogy azok a játékosok egyrést ide is akarjanak jönni (nem egy mondott nemet), másrészt ha ide akar jönni, reálisabb pénzekért. De mint mondtam, nekem semmi bajom nincs azzal, hogy sokaknak jobban megéri Mol-ligázni (több pénz, és kevésbé strapás), de akkor erre mondd már ki léegyélszíves, hogy ez nem a Volán hibája, hanem egy olyan új helyzet, amilyen még nem volt a magyar játékospiacon (és arra tippelnék, hogy nem is fog tartani sokáig...).
- a fenteken túl, illetve azok mellett az idei szezon bevallottan egy átmeneti szezon volt. Fordítok, ha a szezon eleji nyilatkozatok sorok mögötti tartalmából nem ment át, hogy mit jelent: egy abszolút új szakaszt a klub EBEL időszakában, amilyen még nem volt. Azt nyilván senki nem nyilatkozhatja le, hogy "alapvetően a jövő évre összpontosítunk, de valahogy ebben a szezonban is megpróbáljuk a rájátszást, bár sok reális esély em lesz rá" - de szerintem kb. ez ment.
És nézd csak meg, hány szerződés hosszabbítás van meg a jövő évi keretre, és ebből hányan magyarok. És akkor a nagy Volán fikázás mellett írd már meg légyszíves, hogy az elmúlt húsz évből emlékszel-e olyanra, amikor ez egy magyar csapatnál már így március elején összejött. :)
- voltak hibák, vannak is, jó eséllyel lesznek is, de a zsigeri ellenszenv és a nemgondolkodás sosem visz előre. A régi öregek eltűnésével kevesebb húzóembert ad a Volán a válogatottnak, ez igaz. Ez most egy hosszabb döccenő a klub életében, és egyáltalán nincs garancia arra, hogy ezután újabb felemelkedés jön. Persze ezért dolgoznak ott sokan, és csak ebben próbálnak hinni.
És az is igaz, hogy nyilván sokféleképpen meg lehet próbálni elhozni az újabb arany időket, de én úgy látom, hogy ezt a Volán esetében a jelenlegi keretrendszerben nagyon nem lehetett volna sokkal jobban csinálni (jó, Benoit mesterrel eleve nem lett volna szabad hosszabbítani - de nézzük a jó oldalát, így nyertünk egy biztos Hannut).

Egyébként érdekes kérdés ez, itt is csak világnézetek ütköznek. Te a Volán esetében mindent úgy vezetsz itt le, hogy mit rontott el - én meg nyilván úgy, hogy mit nem. De arról mondjuk soha egy szóval sem beszéltél, hogy tavaly történt a klubnál egy koncepcióváltás, ezzel indult az átmenet, és az újralapozás. Ennek következményeként elengedtek egy csomó játékost (illetve meg sem próbálták erőn felül megtartani őket, ahogy korábban), akik kivétel nélkül más magyar csapatokba igazoltak el, kvázi magyar sztár (de egyértelműen felső polcos) játékosokként emelve a liga színvonalát. Mondatnád ezt is, hogy ennek azért sok klubnál sokan örültek, és összességében a ligának is jót tett ez a fajta magyarsztárosodás. Vagy szerinted nem?
Ha már korrekt akarsz lenni, egyszer akár össze is számolhatnád, hogy mondjuk az elmúlt 3-4-5 évben hogy alakult a hazaiból Volánba és Volánból hazaiba igazolók aránya... persze ebből megintcsak más tendencia jönne ki, mint amit itt fentebb akarsz látni, láttatni.
De a véleményed természetesen a te ügyed, én csak arra próbáltam utalni, hogy itt vannak dolgok (amelyek több tényezősek annál, mint ahogy te leírtad őket), és ezekről még érdemes is lenne beszélgetni, ki hogy látja, de akkor az beszélgetés és ne hitvita legyen.

Raon 2018.03.05. 23:10:59

@Fermentátor: sajnos nem túl reális, de nekem tetszik a víziód. :)

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.05. 23:13:13

@Milo92: Szerintem Te nem olvastad, amiket irtam. Csak szemezgettel belőle.

kerusz 2018.03.05. 23:16:16

@DominiKing: Nem érted a Brassóval kapcsolatos problémát. A Brassó nem a liga kinövése miatt esne gondolkodóba, hanem azért, mert - Speedking kolléga vitaindító hozzászólásának terminológiájával élve - egyáltalán nem biztos, hogy szívesen utazna 1000 kilométert és fizetne erre túránként milliós összeget azért, hogy bohóckodhasson gyengébbnél gyengébb farmcsapatok ellen. Azt otthon is tud a Sportul Studentesc ellen. Ezért nem kell az Erste Liga. Ha érted...

Biztos vagy Te abban, hogy a ligaszponzor örülne ha maradna a Vienna farm és ez elég is lenne neki? És ha a Vienna farm úgy dönt, hogy őt viszont ez így már nem érdekli...?

Ahhoz, hogy egy Miskolc farm elérje a jelenlegi Volán farm szintjét, házon belül hiányzik az alapanyag. Biztos tudna igazolni a farmcsapatba játékosokat, de mint korábban írtam, ez csak a játékosok újraelosztása lenne, sportérték nélkül. Ráadásul a Volán farm elleni meccsek eddig sem tartoztak a látogatottak közé, ez nem elég.

Nem, nem lesz vonzó olyan bajnokságot nyerni, aminél a negyedosztályú curling csapatbajnokság is nagyobb médiafigyelmet kapna. Ne tévedjünk, EBEL és Extraliga mellett a magyar liga legfeljebb harmadhegedűs lenne és az apróbetűs hírekig jutna el. Erre a klubok nem fognak játékosokat profi státuszban tartani és jó légiósokat igazolni.

Nem az volt a kérdésem, hogy el fognak-e kelni a VALÓBAN jó magyar játékosok, hanem az, hogy mi a biztosíték arra, hogy az Extraligába távozó csapatainknál a magyar játékosok vezető szerepet kaphatnak - avagy hogy nem válnak ezek a csapatok második idei Fehérvárrá, ahol a hazaiaknak csak epizódszerepek jutnak. Ez azért lényeges kérdés mert sokszor történik hivatkozás az MHÉ-re. Márpedig egy légióscsapat lehet KÉ, de nem lesz MHÉ.

Nem értem, milyen alku van abban, hogy mennyiért tudják ezek a klubok bevásárolni magukat az Extraligába. Ahogy azt sem értem, hol van itt az üzleti terv szerepe. Arról van szó, hogy nem lesz-e szakmailag kidobott pénz évi többszázezer eurós összegért Extraliga-tagságot váltani.

Raon 2018.03.05. 23:41:46

@kerusz: "ahol a hazaiaknak csak epizódszerepek jutnak"

Hát nézzük...
Pontlista: Hári, Latendresse, Gilbert, Luttinen, Erdély, LoVecchio, Kóger
Hátvéd +/-: Harty, Szabó D., Uotila
Stabil csapattaggá érett, 23 évnél fiatalabbak: Reisz, Szabó K.
Reményteljes bemutatkozások: Szita, Szabó B.
Függőben maradt kérdések: Vincze, Sárpátki, Vizi, Kiss P.
Aki nem vált be, és messzebb került az EBELtől: Kocsis, Kiss Zs., Reiter, Szaller, Láday

Sikersztori valóban nincs, de szerintem nem tűnik indokoltnak a vészharangok állhatatos kongatása sem. Pláne azért, mert soha ennyi fiatalt nem próbáltunk ki még egy szezonban.

kerusz 2018.03.06. 00:03:07

@Raon: Gyorsan egy dologról, mert az valóban alapvető és erről nemigen beszéltünk, igazad van. A játékos-árakról. Jól mondod, elszálltak a játékosfizetések.

Látni kell, hogy a Miskolc és a MAC is nagyon bevásárolt jó hazai játékosokból, mivel itthon a légióskorlátozás miatt muszáj hazaiakat is nevezni. Ezlátszik is az eredményeiken. Vannak ennek mindenféle látványos tünetei klubonként lebontva is, ezzel most ne foglalkozzunk, mert nem az egyes klubok kipécézése a téma.

Bevásároltak, mert olyan a hátterük, hogy megtehetik, és mert az így szerzett előnnyel akarnak kiugrani és elmenni külföldre a többieket megelőzve. Ezek mögött a fizetések mögött egyetlen megfontolás van: olyan eredményt elérni, amivel legitimmé lehet tenni az elvágyódást innen. De szerintem ez rossz verseny, és mivel a Volán is olyan bajnokságban játszik, illetve a két klub is olyan bajnokságba vágyik, ahol gyakorlatilag tetszés szerinti számú légiós nevezhető, hosszú távon biztosan nem fogja azt elhozni, ami az elmenetel egyik indoka, nevezetesen, hogy majd a magyar játékosok nagy tömege végre megfelelő terhelést fog kapni komoly bajnokságban.

Nagyjából az várható, hogy ha a két csapat elmegy, a hazai ligát taccsra fogja ez tenni. A hoppon maradó magyar játékosoknak képtelenség lesz olyan fizetéseket adni, mint amilyenek most vannak a két élcsapatnál. Ennek meglesznek az áldozatai. Nem is kevesen. Aztán ahogy haladunk előre az időben, lesznek játékosok, akik még viszonylag fiatalok, egy részük visszaszivároghat a hazai ligába, lesznek sokan, akik abba fogják hagyni, és mondjuk 10 év múlva, ha lesz elég visszaszivárgó játékos, eljuthat ismét a hazai liga oda, ahol pár éve volt. De túl nagy délibábot nem kell kergetni, a Debrecen csődjének is voltak liga-szinten vezéráldozatai.

És megint fel fog merülni a kérdés az akkor már három külföldön versenyző, sok légióst foglalkoztató csapat árnyékában, hogy mi a túróból fizessem a játékosaimat, miközben az a másik két liga viszi a showt a médiában, amikor három liga fog osztozni a médiafelületen az eddigi kettő helyett, és még nehezebb lesz szponzort szerezni a ligának, mint eddig.

És egyszer ismét el fog jönni az a pillanat, amikor stratégiát kellene alkotni arról, hogy egyébként mi a jóistent kezdjünk a saját bajnokságunkkal, milyen bajnoki rendszerben versenyeztessük a játékosokat és hogy alakítsunk ki egy olyan felépítményt, ahol mi határozzuk meg, hogy mi fog történni. Mert sem az EBEL-ben, sem az Extraligában semmilyen befolyásunk nem lesz a történtekre, ahogy az EBEL-ben eddig sem volt.

Bár elvben most is van ilyen stratégia, itt olvasható: www.jegkorongszovetseg.hu/_upload/doclib/71/MJSZ_Fejlesztesi_Strategia.pdf ennek a 22. oldalán olvasható amit a felnőtt bajnokságról érdemesnek tartottak leírni, és a jelenlegi folyamatok ezzel a hivatalos stratégiával sem harmonizálnak, hogy finoman fogalmazzak. De úgy is mondhatnám, hogy szöges ellentétben vannak azzal.

Van az a mellékhatás is, hogy ez az egész játékosfizetés-mizéria azt is magával hozta, hogy a klubok okosban is megpróbálnak úrrá lenni a problémán, ezért a hazai játékosokat szépen szorítják kifelé a honosítottak mindegyik csapatnál. Ennek a folyamatnak a legfőbb áldozatai jelenleg még leginkább csak az U20-U23-as korú játékosok, de később az UP-t a minőségibb liga mézesmadzagjával csábító klub saját UP-korú játékosai, akik helyére az egész országból mennek majd a becsvágyó szülők gyerekei. Magyarán a klubok jó része ab start kidobja a saját eredeti utánpótlását.

Innen jön viszont az a kérdés, hogy ha légiósokat kell hozni a csapatba szakmányban, mert olcsóbbak és nem rosszabbak, mint a magyarok, ha rámegy a klubok saját utánpótlása erre az egészre, akkor hol itt az a sokat emlegetett MHÉ a külföldi szereplésben? Nyilván sehol, és ezzel szerintem semmi baj nincs is, egészen addig, amíg meg nem akarják magyarázni, hogy márpedig ez igenis MHÉ.

A többire majd holnap, korán kell kelnem, aludnom kell, üdv.

kerusz 2018.03.06. 07:27:21

@kerusz: A másik oldalról viszont, az egyáltalán nem negatív dolog szerintem, hogy egyébként megindult a játékosok áramlása az EBEL-ben szereplő Fehérvártól aMOL/Erste Ligában szereplő többi csapat irányába is.

Az viszont elég nagy baj, hogy az 1990-es és annál fiatalabb korosztályokban az elmúlt évek komoly pusztítást vittek végbe. Ráadásul egyes korosztályokban annyi lett a honosított magyar játékos, mint ahány Magyarországon nevelt játékos megmaradt. Ilyet pl. a mi ligánkkal nagyjából összemérhető lengyel ligában nem látni.

alvering2 2018.03.06. 07:58:32

@Fermentátor: Meg fogok lepődni, ha a DEAC a Miskolc farmcsapata lesz.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.06. 08:13:05

@alvering2: Valóban fura lenne. Pedig a Miskolc távozása esetén logikusnak tűnő lépés.
(Azt viszont nem tudtam, hogy nem a DHK, hanem a DEAC indulna a ligában.)

leonov 2018.03.06. 09:31:31

Mar vagy ketszer is irtam egy-egy bo oldalt, amit aztan kitoroltem. Kitoroltem mert nem igazan van jo megoldas.

Az biztos, hogy jelen pillanatban a piac diktal. Ez igaz a nezok szoarakoztatasara, a jatekosok berere, a bajnoksagok minsosegere.
Ez nem alapvetoen becsvagy kerdese. Ha valaki ugy gondolja hogy profitalni tud abbol ha kulfoldre viszi a csapatat, akkor ezt meg is fogja tenni. En is ezt tennem.
A legfontosabb kerdes az lett hogy mi hoz tobb hasznot illetve mi okoz kisebb kart: a KE vagy a MHE. Ezt persze lehet tovabb bontani rovidtavra, hosszutavra, szurkoloknak, jatekosoknak, stb.
Ezt erovel nem nagyon lehet befolyasolni. Illetve lehet, de az nem vezet sehova.
En nagyon hittem ebben a MOL/Erste ligaban. Egeszen addig meg szet nem qrtak. Mostanra nagyot fordult a dolog. Korabban nem hiszem, hogy nehany embernel tobben megkerdojeleztek volna az MHE-t. Fel sem merulhetett olyan gondolat hogy van fontosabb dolog mint a valogatott.
Mostanra pedig mar ket konkret polusra osztodott a kozvelemeny.

Meg annyit azert hozzafuznek hogy a Miskolc mar lezarta a negyeddontot.

KCs 2018.03.06. 09:39:09

@leonov: Hát, soha nem hittem ebben a magyar hoki erdeke dologban. Nincs ilyen. Sok erdek van, ezek egymásnak ellent is mondanak. Mindenki kovesse a saját erdeket, abból jön ki a legtöbb jó. Ognuno per se e Dio per tutti - ahogy az olaszok mondjak.

DominiKing 2018.03.06. 09:53:57

@kerusz: Látod, ezért vacillálok én is, mert mindkét verzió mellé lehet érveket állítani.
A lényeg viszont az, hogy ha a Miskolc vagy a MAC el akar menni, akkor az ő szempontukból nincs észérv ellene. Ezt megakadályozni nem lehet, gondolom az MJSZ nem tenne ilyet.
Akkor viszont inkább arról kellene beszélni, hogy ezt milyen formában tegyék, hogy minél kisebb kárt okozzon az Erste Liga működésében.

essze 2018.03.06. 10:19:03

@DominiKing: De, lehet. Csak nemet mondani nehéz is, meg kellemetlen is.

Raon 2018.03.06. 11:41:53

@DominiKing: a Mac-nál azért lenne egy: ha a Miskolc elmegy és ők maradnak, végre még több eséllyel lehetnének magyar bajnokok. :))

Raon 2018.03.06. 11:47:58

@kerusz: ezek így remek gondolatok, és gyakorlatilag a végtelenségig lehetne ezekről beszélni. És akkor szerintem ezen a ponton lép be a magyar jégkorongszövetség a képbe... ami én úgy fogalmaznék meg, hogy előttük a lehetőség, hogy végre valamit jobban is csináljanak, mint a régiek. Nem feltétlenül tudom, hogyan lehetne - de nem is az én dolgom, hogy kitaláljam, hogyan lehetne.

Amit - még véletlenül sem kárörömmel - meg tudok állapítani, az az, hogy a vérprofi üzleti életből jött emberek égisze alatt egyelőre valóban több pénz jut a kluboknak, ellenben sajnos fel lehetne sorolni, miben hogyan mennyire nem tudták megtartani azt a szintet, amit a régi vezetés elért. Valahogy nem tűnik nyerőnek az a fő stratégiájuk, hogy a több pénz=megold minden gondot, és így magától eljön a kánaán is.

Raon 2018.03.06. 11:52:49

@kerusz: sejtettem, hogy nem tartod negatív dolognak - de azért le nem írnád a Volán kapcsán azt, hogy ezt akár pozitívumként is lehetne értékelni. Pedig tényszerűen arról van szó, hogy a Volán döntött, nem húzta tovább a sztármagyarok egy csapatba tömörítése konceptet, és ezzel sok magyar klub jól járhatott. Pedig a rövid távú eredményességben kb. biztosan jobb mutatókat lehetett volna felmutatni akár csak Benk, Magó, Siki, Vas, Varga+honosított magyarok megtartásával, hiszen ők nyilvánvalóan stabilabb teljesítményre képesek, mint a mostani 19-22 éves fiatalok. De mivel úgy is maximum pár évig lehetett volna ezt a modellt fenntartani, és valamikor úgy is lépni kellett volna, a Volán most kb. előre menekült.
Innen nézve nem tartom korrektnek belebegtetni ezt a "11 légióstól nincs hely a magyaroknak" érvet, mert ez itt nálunk nem koncepció, hanem egy átmeneti időszak szükségmegoldása volt.

alvering2 2018.03.07. 08:00:54

@Raon: Átmeneti időszak/szükségmegoldás - erről tényszerűen 2-4 év múlva lehet beszélni, addig mindenki a saját álláspontját/véleményét fogja szajkózni.

Raon 2018.03.07. 08:41:04

@alvering2: tényszerűen valóban. Én itt a klub álláspontról írtam, ami kb. egy üzleti terv első lépése... és nekünk, szurkolóknak sincs nagyon más lehetőségünk, mint hinni benne, hogy bejön. :)

essze 2018.03.07. 10:33:44

@Raon: A Volán idén 15 légióst használt, ha már tényszerűség. Közülük 1 volt, aki magyar játékost szorított ki.

Bar down 2018.03.07. 11:18:34

@DominiKing: ha azt mondják nekik, hogy jövőre itt lesz a Volán, nem az EBEL-ben, és vázolnak egy liga jövőképet, hogy merre van az előre, szerintem maradnának.

DominiKing 2018.03.07. 11:53:54

@Bar down: A KHL-es Volán szereplésnek is nagyobb az esélye mint visszajönni az Erste Ligába. Amíg megtalálják Fehérváron a forrásokat, addig ez nem is fog változni. Hogy ez kinek jó? Kinek-kinek jó.

Lazlee 2018.03.07. 11:59:57

@KCs: elméleti kérdés, de Extraligára lenne kereslet Fehérváron?
Lehet a bajnokságváltás igazi win-win szitu lenne. A fehérvárnak kisebb költség, a többi csapatnak-ligának könnyebb csatlakozás/együttműködés.

Bar down 2018.03.07. 12:43:28

@DominiKing: Esélye tényleg nagyjából ennyi. Én csak mondtam egy példát, mi lenne az a visszatartó erő. Még a végén lehet a Volán se járna rosszul, de hát Ausztriából lehet igazán profitálni, minden szinten...ja nem

DominiKing 2018.03.07. 13:50:01

Már annyi variáció elhangzott, eggyel megtoldanám:
Nem hajlok egyik oldalra sem, de avval a variációval nem foglalkozom, hogy mi lenne, ha minden magyar csapat itthon játszana, mert akkor biztos itt lenne a Kánaán.
Viszont, (ha) a Volán marad az EBEL-ben, a MAC és a Miskolc elmenne, sem lenne tragédia. Szerintem ez a legvalószínűbb scenario, erre kellene egy forgatókönyv. Nem példa nélküli, hogy egy országnak a hoki bajnokságán kívül szerepel csapata. A Miskolc jelenleg is kilóg (csak azért használom ezt a szót mert rövid) felfelé a bajnokságból, és a MAC távozásával egy nagyon kiegyensúlyozott izgalmas bajnokság lehetne.
UTE, Fradi, DAB, Csík, Brassó, Titánok részvételével. A jelenlegi keretekkel szerintem nincs ember aki megjósolná, hogy ki lenne itt a magyar bajnok. Hozzájuk csatlakozhatnának a farmok és az esetleges újonc csapatok, de csak egy bizonyos kevés számú körig, amíg kialakulna a legjobb hat sorrendje(persze ezek a számok csak példák ez most csak fikció). Innentől csak a Big-six folytatná, vagy lehetne felsőháznak és alsóháznak is folytatása. A Big-six győztese (legjobb magyarja) lenne a magyar bajnok. És itt jönnének be a képbe a "külföldre szakadt hazánk fiai". Lenne nekünk is egy Extra Ligánk-, Magyar Nagydíj-, Grand Prix-, Tour, vagy bárhogy nevezzék is. Itt indulási jogot kapnának a nívós külföldi Ligában játszó csapatok, plusz az Erste Liga első három helyezettje. Az MJSZ evvel a feltétellel adna indulást külföldi bajnokságban. (Mondom a csapatok és a mérkőzések számai mérlegelés kérdése.) Ez biztos, hogy nézőcsalogató és szponzor vonzó lenne.
De nem biztos.

Szerintem sok múlik a csomagoláson, de az biztos, hogy egyik kimenetel esetén sem dőlne össze a világ.

OliBLOOD 2018.03.07. 14:15:39

@DominiKing: Attól, hogy valami kiegyenlített még nem biztos, hogy közönségcsalogató.
Az utólagos bajnoksággal az a gond, hogy a jelenlegi naptárral elég nehezen összeegyeztethető. Március eleje van és az EBEL, Extraliga rájátszás még nem kezdődött el. Ha valamelyik külföldi csapatunk bejutna, akkor az összes többi nem várhat rá a végtelenségig. Ennek az egésznek akkor van értelme ha minden csapat kellő játékerőt képvisel, márpedig a rájátszásuk alatt nem fognak a külföldi csapatok ebbe sok energiát fektetni.
Illetve is ki lehetne írni egy vigaszbajnokságot a Volán-DAB-UTE-Fradi csapatainak, nem biztos, hogy nagy lenne rá az érdeklődés.
De az önálló magyar bajnokság szóba jöhet, kellő feltételekkel. Van jelenleg 6 hazai csapat. Két kör az 20 meccs lenne, ezt össze lehetne hangolni bármelyik bajnoksággal szeptembertől márciusig. Tetszőleges fel-le játszás lenne érvényben. Egy kitétel lenne csak: az OB1 első 3 helyezettje indulhat a következő évben külföldi bajnokságban. Így a külföldi csapatoknak is kellő csapatot kell indítaniuk, különben következő évben jöhetnek haza. Ez persze csak elméletileg működik, nem valószínű, hogy ez EBEL vagy az Extraliga az MJSZ-re bízná kik indulnak el náluk.

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.03.07. 17:18:53

@Lazlee: Mint az átlag Titánok, úgy érted? 4 mérkőzés, 6..6 pont, de még a gólok száma is egyezik (13..13).
Ennyit az összehasonlításról.

Lazlee 2018.03.07. 17:39:37

@trollfeeder: te mondjuk szeretsz csak a számok alapján ítélkezni :D
Amúgy abszolút jogos is lenne, mert ezek a számok jöttek az uténak a titán ellen.
De ha lehet én a szememnek is hinnék. Az újpestet a tavalyi évben jó volt nézni.
A Titánokat max 1-1 meccsen, de ezt is nehezen hiszem. :D
Meg a volánt is csak ókor-ókor.
Na ezért gondolom így.

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.03.07. 17:52:24

A kiemelt csapatok pedig lejátsszák a meccseket a vb után. =)
Amúgy azt se értem, hogy idén miért kell a döntő hetedik meccsének bő két héttel a vb kezdete előtt lennie. A két döntős csapat válogatottjai két nap pihenővel csatlakoznak az első meccsre, aztán jó napot. És nagyon ritkásnak találom a tavaszi programot is. Hetente 2..3 meccs kéne. Áprilisban döntő, március második felében elődöntők, első felében negyeddöntők. Február végéig mehet a rájtszás előtti rész. Most meg jan22-feb11 középszakasz volt, és január közepén véget ért az alapszakasz. Kezdjük akkor októberben a szezont, de válogatott szempontjából szerintem nem jó ez a szünet.

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.03.07. 17:53:35

@Lazlee: A Titánoknak az Újpest ellen jól ment, a Brassó volt a legnehezebb ellenfél.

Kiinizsi 2018.03.07. 19:39:58

@essze: Ha a Volánt elengedik, akkor másoknak milyen alapon tilthatnák meg, hogy menjenek?

essze 2018.03.07. 20:48:09

@Kiinizsi: Attól, hogy egyszer elbaltáztál valamit, még nem vagy köteles újra elkövetni ugyanazt a hibát.

Lazlee 2018.03.07. 21:14:21

@trollfeeder: az Újpestnek meg a Miskolc ellen ment jól, és akkor meg is érkeztünk oda, amit írtam.

Az meg hogy miért nem tart tovább a bajnokság: van div1b vbs is a bajnokságban. Egyébként az Ebel se tartott sokkal tovább...

Lazlee 2018.03.07. 21:16:28

@Kiinizsi: más a szitu, de morális alapon nem. ‘CSAK mert nem’ alapon bármikor.

Kiinizsi 2018.03.07. 21:17:52

@Lazlee: Ez igaz, a morál meg nem az erősségük :)

Kiinizsi 2018.03.07. 21:19:28

@essze: Akkor ezt elbaltázták szerinted? Minden évben el kell engedni a Volánt, könnyen kijavíthatnák ezt a hibát.

essze 2018.03.07. 21:49:02

@Kiinizsi: Hányszor írjam még le? A távozó elnökség 4 évre előre megadta az indulási engedélyt a Volánnak. Ami az elbaltázást illeti: azt gondolom anno az EBEL-indulás volt a legkisebb rossz (itthon elfogytak az ellenfelek). Akkor vált vakvágánnyá, amikor kiderült, hogy nem lehet utánuk csinálmi; az osztrákoknak nem kell több magyar csapat.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.08. 09:16:42

@essze: Az ellenfelek most is elfogytak itthon. Persze, nyilván nem azt mondom, hogy ennek a Miskolcnak nem ellenfelei a liga jelenlegi csapatai. De nem is ezzel a Miskolccal akarnak majd indulni az Extraligában. Hanem a mostanira alapozva, de egy ennél lényegesen erősebbel.

A helyzet tehát nagyon is hasonló.
süti beállítások módosítása