Szabályváltozások és pontosítások az Erste Ligában
2017.08.23. 16:13: kutyatej73
58 komment
Címkék: Erste Liga
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr3012774762
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
freddyD 2017.08.23. 16:25:47
E szép sport meggyalázása ez a 3-3 elleni játék. Miért ragaszkodnak ehhez továbbra is?
A bónuszpontozás sem tetszik. Egy csapat ne kapjon potyára pontokat, hanem küzdjön meg mindegyikért
A bónuszpontozás sem tetszik. Egy csapat ne kapjon potyára pontokat, hanem küzdjön meg mindegyikért
OliBLOOD 2017.08.23. 17:03:51
@freddyD: Megkuzd ezekert a pontokert. 36 meccs arrol szol, hogy ki kap 4-2-1-0 pontot.
Nekem az nem tetszik, hogy a kozepszakaszban jovo seruleshullam akar nullazhatja az alapszakasz teljesitmenyt.
Nekem az nem tetszik, hogy a kozepszakaszban jovo seruleshullam akar nullazhatja az alapszakasz teljesitmenyt.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.08.23. 19:01:26
@freddyD: Ha az egyik csapat teszem azt 5 pont előnnyel végez az alapszakasz végén, akkor az, ha utána hirtelen máris csak 2 pont az előnye, az azt jelenti, hogy potyára kapja a pontokat?
essze 2017.08.23. 20:36:25
Nem tetszenek a bónuszpontok. Miért pont annyi csapat miért pont annyi ponttal indul? Teljesen szubjektív. Nem kellett volna kritikátlanul átvenni az osztrák szisztémát. Legalább az egymás elleni eredményeket magukkal vihették volna. Sőt, a mostani változatnál még a nulláról indulás is jobb lenne. A farmcsapatok megkülönböztetése igazságtalan. Csak tőlük várják el a 30%-os küszöböt, a többi együttestől nem.(Mellesleg miért pont 30%?) A kiegészítés még rosszabb. Adott esetben ha valaki egész évben a klub játékosa volt, akkor nem léphet pályára a rájátszásban; bezzeg ha az utolsó pillanatban igazolták, akkor igen. Az sem világos, hogy az egész évet kell figyelembe venni, vagy csak az utolsó érkezést. Például ha egy játékos távozik majd visszatér, akkor csak az utolsó érkezés számít, vagy az előzmények is? (Ha az első változat igaz, akkor egy héttel az átigazolási határidő letelte előtt szerződést bontok akivel kell, majd egy nap múlva újat kötök.)
OliBLOOD 2017.08.23. 20:53:04
@essze: A többi csapatra hogyan vonatkozna? Nekik egy keretük van, olyan azért nehezen fordulhat elő, hogy egy játékos nem játszik szinte az egész szezonban, csak a rájátszásban. Ez csak akkor fordulhat elő ha hosszabb ideig tartó sérülést szenved egy játékos.
Az igazolásos kiegészítés pedig azért kellett, hogy a két csapatnak ne korábban legyen az átigazolási határidő. Szerintem ez teljesen jó és reális szabályozás. Ha 3 meccs van már csak az alapszakaszból amikor leigazolták, akkor legalább 1-en jégre kell lépnie.
Ha egész évben a klub játékosa, akkor a meccsek kevesebb mint harmadán illene játszania is. Illetve ha nem játszott, csak az EBEL csapatban, akkor ő bizony oda tartozik.
Az igazolásos kiegészítés pedig azért kellett, hogy a két csapatnak ne korábban legyen az átigazolási határidő. Szerintem ez teljesen jó és reális szabályozás. Ha 3 meccs van már csak az alapszakaszból amikor leigazolták, akkor legalább 1-en jégre kell lépnie.
Ha egész évben a klub játékosa, akkor a meccsek kevesebb mint harmadán illene játszania is. Illetve ha nem játszott, csak az EBEL csapatban, akkor ő bizony oda tartozik.
essze 2017.08.23. 21:19:09
@OliBLOOD: Tehát. Ha egy tartósan sérült játékos fehérvári, akkor nem szerepelhet a rájátszásban, ha újvárosi, akkor igen. És ez így jó. Ha egy fehérvári az EBEL csapatban játszott, akkor nem vehet részt nálunk a rájátszásban, mert nem tartozik ide. Legalábbis fehérváriként. Ellenben ha utolsó pillanatban átigazol Dunaújvárosba, akkor részt vehet, hisz akkor már ide tartozik. És ez is így jó. (Azért hoztam példának Dunaújvárost, mert úgy látom, nekik szurkolsz.)
kerusz 2017.08.23. 22:28:38
@essze: Mert az jó volt, amikor a rájátszásban helycserés támadással utolsó pár előre fussot játszottunk, volt 60 aranyérmes, akiknek a jó része aztán friss bajnoki arannyal a zsebében 18 évesen visszavonult?
OliBLOOD 2017.08.23. 23:38:00
@essze: Tartósan sérült játékosra gondolom lehet majd egyedi elbírálást kérni. Lazlee korábban is emlegette a sérültlistát. Ha valaki lesérül egyből listára kell tenni és amíg ott van, addig azok a meccsek nem számítanak bele az összmérkőzésbe. Természetesen sérültlistás játékos semmilyen bajnokságban nem játszhat amíg a listán van. Le lehetne fedni ezt is, de valószínűleg sok adminisztációval járna, egyszerűbb az esetlegesen felmerülő ilyen esetekben egyedi elbírálást kérni.
Ha nem vett részt a meccsek 30%-ban és eligazol, akkor az EBEL csapatból igazolt el. DAB-ra is vonatkozhat a 30%-os szabály, de ők nevezni fogják és a náluk töltött időben a meccsek legalább 30%-án részt fog venni.
Fehérvár-Fehérvár viszonylatban ezt esetlegesen egy egyirányú szerződéssel lehetne megoldani. Átigazolásától kezdve EBEL-ben nem vehetnre részt adott évben, különben irgum-burgum. Persze az egész szabályozás onnan indult, hogy mi van ha az EBEL csapat nem jut a rájátszásba, ráér, ezért az EL-ben játszanának. Vagyis ezzel pont az egész szabály veszítené értelmét, ha ráérnek akkor korlátlanul átjászhatna mindenki, csak egy kis papírmunka kellene.
Lehet háborogni, illetve speciális eseteket felhozni, de ez az elmúlt évek legigazságosabb rendszere. Ott az alapszakasz, elég hosszú, hogy kialakuljon az a csapat amivel a rájátszásban akarnak küzdeni. 11-12 meccsről van szó.
Ha nem vett részt a meccsek 30%-ban és eligazol, akkor az EBEL csapatból igazolt el. DAB-ra is vonatkozhat a 30%-os szabály, de ők nevezni fogják és a náluk töltött időben a meccsek legalább 30%-án részt fog venni.
Fehérvár-Fehérvár viszonylatban ezt esetlegesen egy egyirányú szerződéssel lehetne megoldani. Átigazolásától kezdve EBEL-ben nem vehetnre részt adott évben, különben irgum-burgum. Persze az egész szabályozás onnan indult, hogy mi van ha az EBEL csapat nem jut a rájátszásba, ráér, ezért az EL-ben játszanának. Vagyis ezzel pont az egész szabály veszítené értelmét, ha ráérnek akkor korlátlanul átjászhatna mindenki, csak egy kis papírmunka kellene.
Lehet háborogni, illetve speciális eseteket felhozni, de ez az elmúlt évek legigazságosabb rendszere. Ott az alapszakasz, elég hosszú, hogy kialakuljon az a csapat amivel a rájátszásban akarnak küzdeni. 11-12 meccsről van szó.
kerusz 2017.08.24. 08:01:50
@OliBLOOD: Nem kell ezt túlbonyolítani. Ha valaki egész évben sérült, és a rájátszásra vissza tud térni a farmcsapatban, akkor át kell igazolni oda. Onnan aztán korlátlanul fel is játszhat az EBEL-csapatba.
Emlékeim szerint pl. Becze Tihamér került át az EBEL csapattól a farmcsapat keetéhez két éve, ez bármikor megoldható most is, az átigazolási időszak végéig.
Emlékeim szerint pl. Becze Tihamér került át az EBEL csapattól a farmcsapat keetéhez két éve, ez bármikor megoldható most is, az átigazolási időszak végéig.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.08.24. 10:42:56
@essze: A bónuszpontokról. Az azért szerintem nem lenne jó, ha nulláról indulnának a középszakaszban a csapatok. Az az alapszakaszt szinte teljesen fölöslegessé tenné. Azért legyen már valami következménye annak, ha pl valaki úgy kerül be PO felső házába, hogy megnyerte az alapszakaszt. Vagy akár abban is legyen különbségtétel, hogy tökutolsó volt az alapszakaszban, esetleg úgy került be az alsóházba, hogy 5. lett az alapszakaszban. Nem ugyanaz a kettő.
Persze, előfordulhat, hogy valaki teszem azt 10 pont előnnyel nyeri az alapszakaszt. Az sem lenne jó, ha ez a 10 pont difi megmaradna számára a második helyen állóhoz képest, mert az a középszakasz jelentőségét iktatná ki. Lehet, hogy a 2 pontos előny (4 vs 2, ugye) nem a legideálisabb, azonban egyrészt némi előnyt jelent azért, másrészt pedig nem behozhatatlant. Így kiélezettek maradhatnak a meccsek.
Persze, előfordulhat, hogy valaki teszem azt 10 pont előnnyel nyeri az alapszakaszt. Az sem lenne jó, ha ez a 10 pont difi megmaradna számára a második helyen állóhoz képest, mert az a középszakasz jelentőségét iktatná ki. Lehet, hogy a 2 pontos előny (4 vs 2, ugye) nem a legideálisabb, azonban egyrészt némi előnyt jelent azért, másrészt pedig nem behozhatatlant. Így kiélezettek maradhatnak a meccsek.
essze 2017.08.24. 13:00:52
@OliBLOOD: Sérültlista rendben. Szerepel a szabályozásban? Az egyedi elbírálás viszont nagyon nem kéne. Valóban, a DAB-ra is vonatkozhatna a 30%-os szabály. De nem vonatkozik. Pont ezt tartom igazságtalannak. Ha ráér, akkor az EBEL-csapat összes játékosa a jelen szabályozás szerint is szerepelhet a rájátszásban. Bárhol másutt, csak épp Fehérvárott nem. Így kell ezt! Akár testületileg is megtehetik. Csak annyi kell hozzá, hogy az összes játékos ugyanoda menjen. (Mondjuk Bécsbe. A Vienna komplett EBEL-csapata meg Fehérvárra. Szimpla árucsere.) A fentieket lehetővé tevő szabályozást pedig nem nevezném sem jónak, sem igazságosnak. A hibás részleteket ki lehet javítani. A mindenkire egyformán érvényes korlátozások pedig nem egyenértékűek azzal, hogy Fehérvár 60 játékost szerepeltethet. (Ez talán még Kerusz számára is nyilvánvaló.)
essze 2017.08.24. 13:38:55
@Fermentátor: Megismétlem: a bónuszpontok elosztása teljesen szubjektív. ENNÉL még az is jobb lenne, ha nem volnának. Amúgy -mint írtam-, az egymás elleni eredmények megtartását tartanám a legjobbnak. Növelné az alapszakasz értékét, a közvetlen ellenfelek ellen szerzett pontok számítanának, és jó eséllyel csökkentené a pontkülönbségeket.
kerusz 2017.08.24. 13:53:16
@essze: 2017.08.24. 08:01:50 elolvastad?
essze 2017.08.24. 14:04:05
Azt viszont ki lehet(ett volna) kötni, hogy minden csapat minden mérkőzésre legalább 10(?) 1995 január 1. előtt született játékost köteles nevezni. Elvégre az Este Liga nem utánpótlás-bajnokság.
benö51 2017.08.24. 14:29:27
@kerusz: Igazad van volt ilyen, de matematikailag az is tény, hogy a Magyar Bajnokságban kevesebb magyar játékos játszik 2017-2018 bajnokságban , mint játszott 40 éve , mert akkor Dózsa, Bvsc, Volán, Fradi alkotta a mezőnyt légiósok nélkül. Most Ute, Fradi, Dab, Miskolc és egy farm csapat a Volán. ez tisztán statisztika játék a számokkal ez alapján 40 év alatt a szeretett sportunk felnőtt szinten a hazai bajnokságba csak egy farm csapatnyit fejlődött? ahol sok up korú 17-20 év közti fiatal fog szerepelni. milyen érdekes ez a statisztika pedig csak egyszerű számokat néztem át. tavaly már nem volt megmérettetés a simán Ebel utolsó Volán és a többi magyar csapat közt vajon miért ez a rettegés? ja csak egy farm csapatnyi a fejlődés 40 év alatt a statisztika szerint
essze 2017.08.24. 14:39:24
@kerusz: Igen. Mit akarsz vele mondani?
essze 2017.08.24. 14:47:04
@benö51: MAC-ot kihagytad. Szerinted ki retteg kitől?
OliBLOOD 2017.08.24. 15:09:40
@essze: Kifelejtetted az átigazolási határidőt. Az a rájátszás előtt bekövetkezik. Vagyis ha az összes EBEL játékos eligazol, akkor az alapszakaszra nem tudnak játékosokkal kiállni.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.08.24. 15:11:46
@essze: Ez persze nem rossz ötlet. Én azonban csak ezen a részen akadtam fenn: "ENNÉL még az is jobb lenne, ha nem volnának."
kerusz 2017.08.24. 15:23:59
@essze: leírtam a mondanivalómat ott
kerusz 2017.08.24. 15:31:21
@essze: Miért kell 23 éven felüli legyen amikor a felnőtt korcsoport 20 éves kornál kezdődik? 20 és 23 éves kor között hol játsszon a gyerek? Egyébként a versenyszabályzatban évek óta benne van, hogy a csapat által benevezett játékosok legalább felének felnőtt korosztályúnak kell lennie. Elvégre nem UP-bajnokságról van szó...
kerusz 2017.08.24. 15:32:50
@benö51: Légy erős, Benő, olyan is volt, ez alatt a 40 év alatt, hogy szeretett sportágunk visszafejlődött, már ami a felnőtt játékosok számát illeti... :-(
Lazlee 2017.08.24. 15:44:24
Nem egyszer írtam már, 23 évesen ne legyen már valaki tehetséges. Képes legyen profi bajnokságban játszani, vagy maradjon hobbi szinten.
Azt hiszitek, hogy mivel sok a gyerek ezért évente csapatmennyiségű játékos lesz (netán klubbonként). Érdekes, fejlettebb hokikultúrákban 2-3 gyerek beépítése már nagy szó. Persze a másik irány is vicc, mikor ifistákkal próbálnak kiállni.
Azt hiszitek, hogy mivel sok a gyerek ezért évente csapatmennyiségű játékos lesz (netán klubbonként). Érdekes, fejlettebb hokikultúrákban 2-3 gyerek beépítése már nagy szó. Persze a másik irány is vicc, mikor ifistákkal próbálnak kiállni.
OliBLOOD 2017.08.24. 15:47:56
@Lazlee: Tehetséges lehet, csak fiatal tehetség jelzőt hagyjuk el róla :)
Egyébként nagyon egyet értek.
Egyébként nagyon egyet értek.
benö51 2017.08.24. 16:10:17
@kerusz: egy év a 81 mert a Foti tsz sk nem indulhatott eltiltás miatt én tudom
essze 2017.08.24. 17:10:52
@OliBLOOD: Dehogynem. Felküldik a juniorokat.
essze 2017.08.24. 17:23:14
@kerusz: Alkalmazkodtam az Erste Liga versenykiírásához. A bajnokságra vagy a mérkőzésre benevezett játékosokról van szó? Nem kötözködöm, komolyan kérdezem.
essze 2017.08.24. 17:29:51
@OliBLOOD: Mint én annak, hogy Fehérvár a juniorjaival szerepel a magyar bajnokságban...
benö51 2017.08.24. 17:38:17
@essze: 2012-13 óta nincs kiírva önálló magyar bajnokság . be lett olvasztva a MOL ligába most meg az Erste ligába
essze 2017.08.24. 18:56:38
@benö51: És ez a lényegen mit változtat? Írhatnék magyar bázisú regionális jégkorong ligát, amelyben a legjobban szereplő hazai csapat magyar bajnoknak mondhatja magát, de juszt se fogok. Az a sorozat, amelyben eldől, hogy ki a magyar bajnok az a magyar bajnokság, bárhogy is neveztetik amúgy.
benö51 2017.08.24. 19:31:26
@essze: kérdezd meg azokat akik úgy lettek bajnokok, hogy nem volt döntő széria , Újvárosi szurkolókat ajánlom figyelmedbe. Aki nem volt bajnoki döntő sorozaton az nem tudja és érzi a hangulatát a katarzist a győzelemkor és az összeomlást mikor veszítesz ezt vették el a szurkolóktól az okosok!!! Ennek a játéknak erről is kéne szólnia de a Volán kigolyózása volt a fontos pár sértett személynek akik akkor ott ültek. Újváros úgy lett bajnok, hogy a másik ágon kiesett a Miskolc, majd bajnoki ünneplés a vesztett Mol liga döntő után azért nem ua. mint amikor Miskolcon lettek bajnokok, vagy 98-ban fehérváron pl.
kerusz 2017.08.25. 14:19:59
@essze: A bajnokságra benevezettekről.
Volt korábban arról is szó, hogy előírásokat kellene tenni a mérkőzésre nevezésekkel kapcsolatban is minimálisan teljesítendő kötelezettségek formájában. Elég alaposan végig lett ez akkor gondolva, és végül az a vélemény született, hogy ez nem annyira lenne szerencsés.
A mérkőzésekre nevezésnél azért nem túl célszerű ilyesféle megkötésekkel élni, mert elég sok olyan tényező is befolyásolhatja, hogy egy klub alkalmasint eleget tudna-e tenni ennek, amely független magától a klubtól (betegségek, sérülések, eltiltások, stb.). Éppen ezért elég nehéz lenne szankcionálni a nem teljesítést, önmaga paródiájába fordulhatna könnyen az egész.
Azzal, ha a keretnél van ilyen előírás, elég jól teljesül egyúttal az is, amit Te javasoltál.
Volt korábban arról is szó, hogy előírásokat kellene tenni a mérkőzésre nevezésekkel kapcsolatban is minimálisan teljesítendő kötelezettségek formájában. Elég alaposan végig lett ez akkor gondolva, és végül az a vélemény született, hogy ez nem annyira lenne szerencsés.
A mérkőzésekre nevezésnél azért nem túl célszerű ilyesféle megkötésekkel élni, mert elég sok olyan tényező is befolyásolhatja, hogy egy klub alkalmasint eleget tudna-e tenni ennek, amely független magától a klubtól (betegségek, sérülések, eltiltások, stb.). Éppen ezért elég nehéz lenne szankcionálni a nem teljesítést, önmaga paródiájába fordulhatna könnyen az egész.
Azzal, ha a keretnél van ilyen előírás, elég jól teljesül egyúttal az is, amit Te javasoltál.
kerusz 2017.08.25. 14:23:54
@benö51: Nem, sajnos több is. 1980-1985 között csak három csapat indult a bajnokságban a BVSC megszűnése miatt.
kerusz 2017.08.25. 14:27:07
@benö51: A Fehérvár is lett bajnok bajnoki döntő széria nélkül. Szerintem ennek ellenére nagyon örültetek annak a bajnoki címnek is.
benö51 2017.08.25. 14:56:02
@kerusz: 1981 ben akkor még ismeretlen volt a rájátszás Mo.-n
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2017.08.25. 15:29:16
@kerusz: Aki döntést hoz ilyen horderejű kérdésekről, annak kicsit a show részére is illene figyelni.
* legyen bajnoki döntő
* átigazolás szigorodjon
* ligán belüli országok játékosai egyik csapatban se számítsanak légiósnak
* játékra nevezettekre igenis legyen komolyabb előírás: tessék csak olyan kerettel nekivágni a szezonnak, ami elbírja ezt, vagy akkor bukta az adott meccs
* bónuszpontokról lehetne "nemzeti konzultáció", ahogy elnézem =)
* legyen bajnoki döntő
* átigazolás szigorodjon
* ligán belüli országok játékosai egyik csapatban se számítsanak légiósnak
* játékra nevezettekre igenis legyen komolyabb előírás: tessék csak olyan kerettel nekivágni a szezonnak, ami elbírja ezt, vagy akkor bukta az adott meccs
* bónuszpontokról lehetne "nemzeti konzultáció", ahogy elnézem =)
kerusz 2017.08.25. 17:30:55
@trollfeeder: Nem értem, mire gondolsz?
- Máshol sem feltétlenül van bajnoki döntő, pl. Ausztriában...
- Mit értesz az átigazolás szigorításán?
- Nem feltétlenül előremutató az, hogy a ligán belüli országok játékosai nem légiósok.
- Mutass olyan komoly bajnokságot, ahol előírják, hogy a meccsre nevezettek között az egyes korosztályokból hány játékost kell benevezni.
- Szerintem hagyd meg a lehetőségét annak, hogy a csapatok, akik mégis csak ezt a játékot játsszák és a pénzüket beleteszik, esetleg mégis nyilvánítottak véleményt a bónuszpontok ügyében és a többi egyéb kérdésben is.
- Máshol sem feltétlenül van bajnoki döntő, pl. Ausztriában...
- Mit értesz az átigazolás szigorításán?
- Nem feltétlenül előremutató az, hogy a ligán belüli országok játékosai nem légiósok.
- Mutass olyan komoly bajnokságot, ahol előírják, hogy a meccsre nevezettek között az egyes korosztályokból hány játékost kell benevezni.
- Szerintem hagyd meg a lehetőségét annak, hogy a csapatok, akik mégis csak ezt a játékot játsszák és a pénzüket beleteszik, esetleg mégis nyilvánítottak véleményt a bónuszpontok ügyében és a többi egyéb kérdésben is.
kerusz 2017.08.25. 17:36:02
@benö51: Miért lett volna ismeretlen? Az egy másik kérdés, hogy nálunk nem volt x nyert meccsig tartó párharc, egészen 1987-ig.
essze 2017.08.25. 18:25:37
@kerusz: Kösz a válaszokat. Pár kérdés lenne még a farmcsapatokra, de előbb igyekszem utánanézni.
Kiinizsi 2017.08.27. 14:55:18
Nem tudom mit feszkóznak még mindig egyes Fehérváriak ezen. A Slovan nem lehet szlovák bajnok a Jokerit finn stb, stb. az ebeles Volán meg nem lehet magyar bajnok, ennyi! Még a 30%-is túl sok és ki lehet játszani, mint volt már rá példa.
Nehogy már az Ebel bohócligája legyünk, még így is kérdés az Erste miket fog majd kitalálni.
Bár egy Szuper kupa mondjuk lehetne a mindenkori bajnok és a Volán között.
Nehogy már az Ebel bohócligája legyünk, még így is kérdés az Erste miket fog majd kitalálni.
Bár egy Szuper kupa mondjuk lehetne a mindenkori bajnok és a Volán között.
kerusz 2017.08.27. 15:30:17
@Kiinizsi: +++++
acs63 2017.08.27. 15:37:05
@Kiinizsi: Mikor lenne az a Szuper Kupa?
A szezon végére nehéz beilleszteni, mivel nem tervezhető előre az időpont, a következő szezon elején meg nem garantált, hogy ugyanaz a két csapat, akik az előzőben végeztek. (Átigazolás, felkészülésbeni eltérés, stb.)
A szezon végére nehéz beilleszteni, mivel nem tervezhető előre az időpont, a következő szezon elején meg nem garantált, hogy ugyanaz a két csapat, akik az előzőben végeztek. (Átigazolás, felkészülésbeni eltérés, stb.)
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2017.08.27. 17:42:37
@kerusz:
* Nem kell nekünk a sógorokat majmolni, nálunk van igény döntőre. Ha jól emlékszem a sógorok csak osztrák csapatot engedtek nyerni, és igen, a Bolzano-t meg egész D-Tirolt ők magukénak érzik.
* Egyik csapatnak sem engedném meg, hogy 30%-os alapszakasz részvét alatt játékosokat szerepeltessen a rájátszásban. Ligán belül nem lehetne szezon közben csak úgy átigazolni, főleg a rájátszás előtt közvetlen.
* A székely csapatok miatt kiemelt fontos dolog lenne ez a kérdés. A román szövetség szemmel láthatóan hátráltatja őket, mindenképp elvárnám, hogy magyar állampolgár ne minősüljön légiósnak ebben a ligában. Még akkor is, ha ez az anyaországi kluboknak fáj.
* Az Erste Liga nem Ernste Liga, komolytalan és bohóc egyelőre. A résztvevők jósolhatatlanok, nincs idejében menetrend, aktuális sportdiplomáciai céloknak vannak alárendelve az események (Újvár elvesztése, Galac felvétele, Debrecen elvesztése, KisBécs felvétele etc.). A probléma csak az, hogy jó ideje az OB1-et is beolvasztották a sorozatba, ezért elvárható lenne a hazai versenyeztetés megfelelő szintű megoldása.
* Szerintem a csapatok, akik a köz és a szurkolók pénzét beleteszik, időnként szétnézhetnének maguk körül. Ilyen ez a showbiznicc..
* Nem kell nekünk a sógorokat majmolni, nálunk van igény döntőre. Ha jól emlékszem a sógorok csak osztrák csapatot engedtek nyerni, és igen, a Bolzano-t meg egész D-Tirolt ők magukénak érzik.
* Egyik csapatnak sem engedném meg, hogy 30%-os alapszakasz részvét alatt játékosokat szerepeltessen a rájátszásban. Ligán belül nem lehetne szezon közben csak úgy átigazolni, főleg a rájátszás előtt közvetlen.
* A székely csapatok miatt kiemelt fontos dolog lenne ez a kérdés. A román szövetség szemmel láthatóan hátráltatja őket, mindenképp elvárnám, hogy magyar állampolgár ne minősüljön légiósnak ebben a ligában. Még akkor is, ha ez az anyaországi kluboknak fáj.
* Az Erste Liga nem Ernste Liga, komolytalan és bohóc egyelőre. A résztvevők jósolhatatlanok, nincs idejében menetrend, aktuális sportdiplomáciai céloknak vannak alárendelve az események (Újvár elvesztése, Galac felvétele, Debrecen elvesztése, KisBécs felvétele etc.). A probléma csak az, hogy jó ideje az OB1-et is beolvasztották a sorozatba, ezért elvárható lenne a hazai versenyeztetés megfelelő szintű megoldása.
* Szerintem a csapatok, akik a köz és a szurkolók pénzét beleteszik, időnként szétnézhetnének maguk körül. Ilyen ez a showbiznicc..
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2017.08.27. 17:53:22
@Kiinizsi: A Fehérvár sokáig szerepelt az OB1-ben, mert milyen az, ha nem a legjobb magyar csapat a magyar a bajnok, aztán még emlékeim szerint Palkovics visszavonulása előtt kiszállt. Utána az OB1 összeolvadt az interligával, és a farm indulásával lehet rá lehetőség, hogy az EBEL keret egy része szerepeljen. Ez szerintem egy farmcsapatnál teljesen rendben is van az alapszakaszban. A rájátszást kell tehát lefedni, hogy ne az EBEL-től búcsúzó játékosok vigasztalódjanak rajta. A 30%-os szabály jó, de nyugodtan vonatkozhat minden csapatra. És ezt a szabályozást már az Újvár (szlovák2/3) és a Docler (osztrák2) idejében meg kellett volna oldani. De ott van a román bajnokság is. A Csíkszereda és a Brassó akkor melyik ligában számít farmnak? Miért nem lehet mindenkire érvényes, egyszerű, áttekinthető szabályozás?
Kiinizsi 2017.08.27. 20:14:00
Szuper Kupa volt már, miért szüntette meg az MJSZ? Két meccset nehogy már ne lehessen beilleszteni a felkészülésbe... :D
Akár 2 "felkészülési" meccs helyett is lehetne szezon elején, mint pl. a Spanyol Szuperkupa.
Ha meg komoly ligákban nem indulhatnak a KHL csapatok, akkor nálunk nem indulhat az EBEL csapat hálistennek. Nincs már az, mint éveken át volt és remélhetőleg nem is lesz.
Akár 2 "felkészülési" meccs helyett is lehetne szezon elején, mint pl. a Spanyol Szuperkupa.
Ha meg komoly ligákban nem indulhatnak a KHL csapatok, akkor nálunk nem indulhat az EBEL csapat hálistennek. Nincs már az, mint éveken át volt és remélhetőleg nem is lesz.
acs63 2017.08.27. 21:34:22
@Kiinizsi: Van bajnokság, van Magyar Kupa. Felkészülési meccsre kupát osztogatni meg nem kéne'! Ha kell valakinek egy a vitrinbe, akkor vegyen magának az érmeboltból!
Kiinizsi 2017.08.28. 11:10:44
@acs63: Ha valaki szándékosan félremagyarázza amit mondtam azzal nem lehet mit kezdeni.
Két felkészülési meccs HELYETT Szupekupa! A vitrines hasonlat elég megmosolyagtató...
De ha valakit ez nem érdekel, akkor nem megy el és nézi meg, akit érdekel az kimegy és megnézi, pár ezer embert érdekelne.
Két felkészülési meccs HELYETT Szupekupa! A vitrines hasonlat elég megmosolyagtató...
De ha valakit ez nem érdekel, akkor nem megy el és nézi meg, akit érdekel az kimegy és megnézi, pár ezer embert érdekelne.
acs63 2017.08.28. 18:01:39
@Kiinizsi: Azért az tiszta, hogy a nemzeti bajnok és a nemzeti kupagyőztes játszik egy adott ország Szuper Kupájáért?
Nem a "legjobb", nem a "magasabban sorolt ligában játszó", nem az "örökös bajnok v. "aktuális bajnok".
Aki akar, az kupa nélkül is kimegy egy felkészülésire...amire te gondolsz az (elsősorban) a szurkolók pöcsméregetésére szolgálna, ha vmelyik szakmai team lát benne sportértéket, akkor maguktól is összehozzák.
Nem a "legjobb", nem a "magasabban sorolt ligában játszó", nem az "örökös bajnok v. "aktuális bajnok".
Aki akar, az kupa nélkül is kimegy egy felkészülésire...amire te gondolsz az (elsősorban) a szurkolók pöcsméregetésére szolgálna, ha vmelyik szakmai team lát benne sportértéket, akkor maguktól is összehozzák.
Kiinizsi 2017.08.28. 19:29:06
@acs63: Nem tudom miféle pöcsméregetésről beszélsz?! Szurkolók között volna igény egy Volán elleni meccsre, legyen Szuperkupa vagy bármi a neve. Ha te szerinted ez baromság akkor OK, én be is fejeztem ezzel a vitát .
korxi 2017.08.28. 21:02:00
@Kiinizsi: Ami azt illeti, én is jelentkezem, mármint akinek lenne igénye egy Volán-EL győztes közötti mérkőzésre, nevezzük akár Szuperkupának. De ha ez a név sokak számára a bajnok és a kupagyőztes közötti párharcnak van fenntartva, akkor nevezzük valami másnak.
De most igenis a volán az egyetlen aki egy másik - történetesen erősebb ligában - játszik, ezért minimum érdekelne évenkét egy volán - hazai liga győztese meccs.
Ha a Miskolc most az extraligában játszana, akkor most egy Volán-Miskolc-EL győztes körmérkőzése érdekelene.
De most igenis a volán az egyetlen aki egy másik - történetesen erősebb ligában - játszik, ezért minimum érdekelne évenkét egy volán - hazai liga győztese meccs.
Ha a Miskolc most az extraligában játszana, akkor most egy Volán-Miskolc-EL győztes körmérkőzése érdekelene.
Lazlee 2017.08.28. 23:22:43
Jaj de kis buták vagytok, hisz egy meccsen akárki győzhet, az nem mérvadó, hát nem hallottátok ezt még?
alvering2 2017.08.29. 09:10:05
@korxi: Szuperkupa helyett legyen Ladányikupa vagy Godokupa.
benö51 2017.08.29. 18:36:33
@Lazlee: tökéletes megfogalmazás az elmúlt 15 év tapasztalatai alapján egyszer már sikerült nektek is a legerősebb Volán ellen igaz vagy 30 meccs volt közben