Az EBEL-ből érkezett a MAC első erősítése
2017.05.24. 11:04: kutyatej73
36 komment
Címkék: MAC MOL Liga
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr1012536773
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Dallanan 2017.05.24. 11:14:26
Nem lep meg, szerintem mindkét fél részéről remek választás.
braun93 2017.05.24. 11:36:40
A Mac kb fel eve mar spoilerezte :D
Kiinizsi 2017.05.24. 12:43:43
Ovechkinnel is már zajlanak a tárgyalások... :D
Dallanan 2017.05.24. 12:46:01
@Kiinizsi: Persze, mivel a MAC elengedné az olimpiára. :)
Kiinizsi 2017.05.24. 14:30:13
@Dallanan: Igaz, Majorossnál tuti válogatott lehetne! :D
Már Storck is elleste a szakmát, Felcsútról 2 "fiatal tehetség" lesz :D
Már Storck is elleste a szakmát, Felcsútról 2 "fiatal tehetség" lesz :D
Nittümeki 2017.05.24. 16:35:55
Komoly fejlődés, erősebb bajnokságból gyengébbe. Remélem az új kapitány (a többi jelenlegi honosítottal egyetemben) nem fog számolni vele. Mondjuk ez a visszalépő tendencia (külföldről a Volánba, a Volánból a Mol Ligába) sajnos "a kárpát-medencei magyar" játékosoknál is általános mostanság, de őket nem tudjuk és nem is akarjuk lecserélni :))
Dallanan 2017.05.24. 17:10:49
@Nittümeki: Nem látok ebben problémát. Ha abból indulunk ki, hogy a MOL liga évről évre egyre jobb és egyben egyre kiélezettebb, magasabb szintű csatákat hoz, akkor pláne nem rossz irány itthon tartani azokat, akik emelik a bajnokság színvonalát.
Nittümeki 2017.05.24. 17:30:23
@Dallanan: Nem tudom.... szerintem is fontos, hogy a liga folyamatosan fejlődjön (és jelenleg fejlődik is), de ennek szerintem az kéne az alapja legyen, hogy minden klubnál a fejlődő utánpótlás egyre több és jobb fiatalt produkáljon s hozzájuk csatlakozzanak az olyan komolyabb szinteket megjárt öregek, mint most Vas Jankó. A legjobb korban levő, egyértelműen magasabb szintre való játékosoknál (pl. Nagy Gergő, Magosi vagy most Orban) nekem inkább az az érzésem, " hogy minek gürcöljek és próbáljak meg folyamatosan fejlődni egy erősebb bajnokságban, amikor ugyanazért a pénzért király lehetek a Mol Ligában". De ugyanezt éreztem tavaly akkor is, amikor Sofi a cseh extraliga helyett a Volánt választotta (persze vele kapcsolatban most már minden világos, pontosabban fehér :P). S áttételesen Szélig is utalt erre a mentalitásra a napokban készült interjúban.
essze 2017.05.24. 17:43:39
@Nittümeki: Vagy azért jönnek haza, mert az a szint túl magas nekik.
schurrer 2017.05.24. 18:31:45
Azért ez a mentalitás, hogy jobb itthon játszani ugyanannyi pénzért, mint egy másik, erősebb bajnokságban, azért nem újkeletű dolog. Sajnos Ocskay vagy Palkovics is példa erre.
Uteapu 2017.05.24. 18:54:10
@Nittümeki: Ha azt veszem, hogy alapból mindenki magából indul ki, akkor az idézőjeles mondatod stimmel és meglehetősen bunkósra sikeredett.
Dallanan 2017.05.24. 19:28:39
@Nittümeki: Önmagában az, hogy külföldön légióskodik valaki, még nem garancia a fejlődésre. Mint ahogy EBEL-ből, vagy külföldről visszatérve stabil válogatottként a MOL ligában játszani sem jelenti azt, hogy ne tudna tovább fejlődni.
Dallanan 2017.05.24. 19:33:07
@schurrer: Ennél azért jóval összetettebb és nem (csak) mentalitás kérdés és még nem is csak pénzbeli. Ocskayék korosztályának még túl sok mindenben volt lemaradása ahhoz, hogy külföldön meg tudják vetni a lábukat. Tehetségük alapján, ha fejlettebb hokiországba születnek, akkor nyilván sokkal többre vitték volna.
schurrer 2017.05.24. 19:56:35
@Dallanan: De voltak ajánlataik erősebb csapatoktól, akkor azt miért nem fogadták el? Ennek nem lehet az az oka, hogy én oda kevés vagyok, max nem sikerül és visszatérnek tapasztalatokkal, új inspirációkkal, módszerekkel megismerkedve. Egyénre lebontva nyilván minden egyes váltás bármilyen irányba összetett dolog, függ az adott egyéniségtől persze. De a velük egy szinten lévő Ladányi pl bevállalta és nem szerepelt le, sőt.
Nittümeki 2017.05.24. 20:24:01
@Uteapu: Én lehetek bunkó, a probléma viszont amit felvetettem pont ugyanaz, amiről Szalai beszélt többször a fociközegben (nem tudom, hogy követed-e a magyar focit) és azt fogja hozni, hogy ha az új generációk (az Erdélyéké, majd a jövőben -remélhetőleg - a Vérteséké) nem fog teljesen más mentalitást képviselni, akkor a hokiban is hamarosan véget fog érni a romantikus hőskorszak és megmaragadunk itt, ahol most tartunk (jó esetben). Akkor tényleg marad a Mol Liga és esetleg a Volán, ami alapvetően nem baj, csak akkor ne legyenek elvárásaink a válogatottal szemben. Mert amikor egy játékos célja nem az, hogy a képességeihez, lehetőségeihez képest a lehető legmagasabb szinten játszon, ott baj van. Lehet ezt ragozni persze, részemről ennyi.
Dallanan 2017.05.24. 20:26:01
@schurrer: Palkovicsnak, ha jól emlékszem, EBEL-es ajánlatai voltak, de akkor már 30 év felett járt, végül maradt a volánnál. Szerintem a 2000-es évek elején még nem voltak külföldi ajánlataik, de lehet tévedek.
Nittümeki 2017.05.24. 20:26:37
@Nittümeki: Ja igen, a langyosvíz-fundamentalistáknak persze Szalai is bunkó volt jó sokáig.
Dallanan 2017.05.24. 20:37:56
@Nittümeki:
"Mert amikor egy játékos célja nem az, hogy a képességeihez, lehetőségeihez képest a lehető legmagasabb szinten játszon, ott baj van."
Gondolom az általad korábban említett játékosokra gondolsz. Miből gondolod, hogy nem az a céljuk, hogy a lehető legmagasabb szinten játszanak? Különösen ha hozzátesszük azt, hogy lehetőségeikhez képest.
"Mert amikor egy játékos célja nem az, hogy a képességeihez, lehetőségeihez képest a lehető legmagasabb szinten játszon, ott baj van."
Gondolom az általad korábban említett játékosokra gondolsz. Miből gondolod, hogy nem az a céljuk, hogy a lehető legmagasabb szinten játszanak? Különösen ha hozzátesszük azt, hogy lehetőségeikhez képest.
Nittümeki 2017.05.24. 21:03:39
Nem gondolom kimondottan ezt, de amikor nem kell kilépned a komfortzónádból, akkor nem fejlődsz, sőt idövel el is kényelmesedhetsz, betokosodhatsz. Azt azért senki nem gondolhatja komolyan, hogy egy Nagy Gergőnek, aki pont per meccs közeli játékos volt az echl-ben annyira nagy kihívás 27-28_ évesen a Mol Ligában játszani.De többen vannak olyanok is, akik a Mol Ligában növik ki magukat éljátékossá (folyamatosan pomt per meccs fölötti szezonok stb.), aztán meg sem próbálnak magasabb szintre lépni. Ezzel szemben pl. a szlovénoktól mindig vannak olyanok (a válogatottba be sem férő játékosok) akik egy jó hazai teljesítmény után mondjuk a francia ligába igazolnak (ez náluk mondhatni hagyományos).
Nittümeki 2017.05.24. 21:04:18
@Dallanan: Eggyel fennebb.
Nittümeki 2017.05.24. 21:05:15
@Nittümeki: * idővel
essze 2017.05.25. 12:07:16
@schurrer: Palkovics és Ocskay esetében vedd figyelembe a klubhűséget is. Amúgy mindketten játszottak az EBEL-ben. Egy nem igazán erős csapatban teljesítettek elég jól, túl a harmincon.
Kiinizsi 2017.05.25. 12:57:16
@Nittümeki: Már megint fújod a magadét, az fel sem merül benned, hogy valaki nem akar külföldre menni mert szeret itthon lenni?!
Itt a Mol Ligában akar kiemelkedőt nyújtani, közel a családhoz stb.
Akkor ilyen alapon a KHL-ben sem játszana senki, hiszen van annál is feljebb az NHL-be.
Nagy Gergő is lehet, hogy barátnő vagy akármi miatt jött haza nagyfiú már tudja, hogy itthon akar lenni vagy külföldön.
Remélem ő lesz még Miskolcon, egyik kedvenc volt.
Itt a Mol Ligában akar kiemelkedőt nyújtani, közel a családhoz stb.
Akkor ilyen alapon a KHL-ben sem játszana senki, hiszen van annál is feljebb az NHL-be.
Nagy Gergő is lehet, hogy barátnő vagy akármi miatt jött haza nagyfiú már tudja, hogy itthon akar lenni vagy külföldön.
Remélem ő lesz még Miskolcon, egyik kedvenc volt.
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2017.05.25. 13:32:03
@schurrer: Szerintem nagyon rossz összehasonlítás. Messze nem hasonlók a körülmények. Szeretnénk, ha lennének hasonló kaliberű játékosok. Az a különbség, hogy pl. Palkovics a nagy vizen túl születve NHL-es játékos lehetett volna a tehetségével addig azok a fiaink, akik ottani utánpótlásban megmérettettek, egyelőre könnyűnek találtattak. Arról nem is beszélve, hogy a két legenda otthon is a legmagasabb szinten játszott.
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2017.05.25. 13:36:40
@Uteapu: Amikor megerőlteted magad, és nem személyeskedsz, akkor egész értelmeseket szoktál írni.
schurrer 2017.05.25. 13:39:22
@essze: @trollfeeder: Nem vagyok meggyőzhetetlen, valóban sok igazság van abban amit mondtatok, sőt könnyen lehet, hogy nektek van igazatok. Rossz párhuzam volt.
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2017.05.25. 13:39:38
@Kiinizsi: Tóth Ada végre elmozdult a holtpontról. Még Hajósért aggódok.
Kiinizsi 2017.05.25. 14:05:34
@trollfeeder: Miért aggódsz miatta? Mindketten évek óta stabil alapemberei a csapatnak. Válogatottra meg az ismert körülmények miatt esélyük sincs.
Uteapu 2017.05.25. 15:59:14
@trollfeeder: Mindig pipás leszek, amikor ilyeneket állít/feltételez valaki hokisokról, ráadásul ismeret hiányában, amikor egyiknek sem vihetné még a kesztyűjét sem.
Dallanan 2017.05.25. 19:36:00
Hári nem lesz MAC-os. Nem mintha szó lett volna róla. Düsseldorf valószínűleg.
Nittümeki 2017.05.25. 22:56:14
@Dallanan: Szerintem Nagy Hári esetében szóba se jött se a Mac, se más hazai csapat, Kis Hári viszont még simán kiköthet ott (is).
Dallanan 2017.05.26. 08:45:48
@Nittümeki: Ha nem írom ide a MAC-ot, akkor semmi kapcsolódás nem lett volna a topichoz. De komolyra fordítva, Norbira kíváncsi leszek, szerintem remek idénye lesz.
Nittümeki 2017.05.26. 09:32:03
@Dallanan: Anno ő volt a (még) nagyobb tehetségnek kikiáltva....Mondjuk legalább Mol Liga szinten kezdett most már éljátékossá fejlődni. Amúgy sajnos Jani is nagyon hamar megrekedt egy szinten, de hátha most a Del-ben magára talál és húzóerő tud lenni a csapatában (már ha oda megy, végül).
Dallanan 2017.05.26. 09:43:56
@Nittümeki: De jó is lenne, ha legalább két tucatnyi játékosunk meg tudna "rekedni" azon a szintem, amin Hári Jani.... Nincs oka szégyenkezni neki sem, sőt.
Nittümeki 2017.05.26. 10:04:23
@Dallanan: Magyar játékosként persze, hogy nagy dolog olyan szinten játszani, ahol ő játszik. Arra értettem, hogy amikor már húsz évesen bekerült az SHL-be, akkor azt gondolhattuk, hogy előrébb fog tartani 25 évesen. Ettől még igen jó játékos.