Szabad átjátszást szeretne a Volán
2017.05.19. 12:26: kutyatej73
82 komment
Címkék: vb
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr9212525497
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
OliBLOOD 2017.05.19. 12:32:11
A Volánnak a szabad átjárás lenne a legjobb. Kérdés, hogy a ligának is ez az érdeke, illetve nem-e sérül a többi csapat egy ilyen lehetőséggel.
Magyar hokinak az lenne az érdeke, ha nem trükközve kellene az EBEL játékosokat meccsben tartani, hanem a saját bajnokságukban jutnának a rájátszásba.
Egyébként az alapszakaszban lehet szabad átjárás, a rájátszásban pedig csak azok játszhatnak, akik bizonyos számú meccset játszottak a MOL-ban.
Magyar hokinak az lenne az érdeke, ha nem trükközve kellene az EBEL játékosokat meccsben tartani, hanem a saját bajnokságukban jutnának a rájátszásba.
Egyébként az alapszakaszban lehet szabad átjárás, a rájátszásban pedig csak azok játszhatnak, akik bizonyos számú meccset játszottak a MOL-ban.
a Zamboni nem egy tészta 2017.05.19. 12:55:17
@OliBLOOD: Őszintén szólva ha elfogadjuk, hogy nincs akkora különbség egy EBEL utolsó helyezet és egy MOL 1. között, hát legyen szabad átjárás baxa meg.
a Zamboni nem egy tészta 2017.05.19. 12:56:16
@OliBLOOD: Egyébként az alapszakaszban lehet szabad átjárás, a rájátszásban pedig csak azok játszhatnak, akik bizonyos számú meccset játszottak a MOL-ban.
Azzal kiegészíteném, hogy lehet mondjuk 3 olyan aki nem játszott eleget vissza
Azzal kiegészíteném, hogy lehet mondjuk 3 olyan aki nem játszott eleget vissza
OliBLOOD 2017.05.19. 13:19:58
@a Zamboni nem egy tészta: Ezért írtam, hogy az alapszakaszban szabad átjárás.
A rájátszás azért más kávéház. Nem mindegy, hogy 1 vagy 2 kerettel vág neki az ember. Ahogy halad előre jönnek az eltiltások, sérülések, de ha 2 naponta meccs van akkor fáradnak is a játékosok. Nem mindegy, hogy egy tetszőleges kieső helyére simán be lehet rakni egy azonos képességű játékost, vagy meg kell oldani a hiányát és a végén a 3 sora is éppen meglesz a csapatnak.
A rájátszás azért más kávéház. Nem mindegy, hogy 1 vagy 2 kerettel vág neki az ember. Ahogy halad előre jönnek az eltiltások, sérülések, de ha 2 naponta meccs van akkor fáradnak is a játékosok. Nem mindegy, hogy egy tetszőleges kieső helyére simán be lehet rakni egy azonos képességű játékost, vagy meg kell oldani a hiányát és a végén a 3 sora is éppen meglesz a csapatnak.
OliBLOOD 2017.05.19. 13:21:16
@a Zamboni nem egy tészta: Persze, valami kivétel kell a szezon közben, átigazolási határidő végén érkező játékosokra. Illetve arra ha valaki hosszabb ideig sérült.
Uteapu 2017.05.19. 13:35:23
Érdekes elképzelés, megint a fejlődés érdekére ráhúzott köntös. Elvileg akkor két Volán keret/csapat versenyezhetne, adott esetben a MOL Liga minden egyes csapatával, attól függően, mikor lesz okafogyott az EBEL csapat eredményessége. Persze valahogy/valahol meg kell felelni a támogatók elvárásának.
A potenciális, pár válogatott közeli hazai játékosoknál még érthető is lehet, de ne csináljunk szolgaligát a MOL-ból.
A potenciális, pár válogatott közeli hazai játékosoknál még érthető is lehet, de ne csináljunk szolgaligát a MOL-ból.
kutyatej73 2017.05.19. 13:40:32
@Uteapu: Ez egy beismerő vallomás: nem lesz itt EBEL rájátszás most sem. A hangnem már finomodott, de a nóta még a régi: a Volánnak mindent szabad.
braun93 2017.05.19. 13:42:08
Igaz annyiban, hogy mindenki előtt ott van a lehetőség, hogy legyen 40 játékosa (nyilván pénzügyileg csak nekik)
És cserébe, ha már elutalnak havonta ennyi fizut valami pozitív is legyen mellette.
Valahogy díjazni kellene azt ahelyett, hogy ami pénzt elbasznak a Mol ligás csapatra azt félretennék és abból kb minden év végén lerabolnák a mol ligát.
Tehát cserébe a MAGYAR játékosok esetében korlátlanul megengedném a lejátszást.
És cserébe, ha már elutalnak havonta ennyi fizut valami pozitív is legyen mellette.
Valahogy díjazni kellene azt ahelyett, hogy ami pénzt elbasznak a Mol ligás csapatra azt félretennék és abból kb minden év végén lerabolnák a mol ligát.
Tehát cserébe a MAGYAR játékosok esetében korlátlanul megengedném a lejátszást.
Nittümeki 2017.05.19. 13:53:23
A Mol Liga színvonalának és a felnőtt légiósaink számának is van ahova még fejlődni ahhoz, hogy azt lehessen mondani, hogy nem kell a Volán Ebel-szereplése. Addig meg valahogy egyeztetni kell a dolgokat...
Nittümeki 2017.05.19. 14:00:46
@Nittümeki: Sőt, tekintve, hogy a fehérvári akadémia kétségkívűl a magyar hoki egyik, ha nem a legnagyobb zászlóshajója (ahová most is a zalaegerszegi Kercsó-tanítványoktól a mi székely fiainkig mindenki össze van gyűjtve), akkor is fog kelleni Volán2, ahol a nem kiemelkedő, de ügyes fiatalok játszhatnak, ha esetleg a nagycsapat hazajön a Mol Ligába. Amíg nincs egy legalább a DEL2 szintjén mozgó (érstd a mostaninál valamivel erősebb és sokkal kiegyenlítettebb, intenzívebb) Mol Liga és hozzá egy legalább félprofi, rendesen működő másodosztály (ez lehetne Mol2 is a Sportklubbal és akár Gyergyóval vagy egy szűkebb magyarországi OB2), addig nem is kérdés, hogy kell az EBEL-csapat és igen ez azt jelenti, hogy a Volánnal néha muszáj kivételezni.
Uteapu 2017.05.19. 14:02:01
@braun93: Szóval ha lenne pénz, mindenki használjon egy 40 fős keretet? No és hogy versenyeztetnék, hogyan kapnának megfelelő jégidőt? Ez lenne az igazi fejlődés?
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.05.19. 14:14:14
ha tudja, hogy nem népszerű az ötlet, minek veti fel?
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.05.19. 14:17:53
@a Zamboni nem egy tészta: Ennek a logikáját nem értem.
1. ha elfogadjuk, h nem olyan nagy a különbség az ebel-utcsó és a mol-első között, avval egyúttal azt is elfogadjuk,,hogy van különbség, tehát ne legyen korlátlan az átjátszás!
2. Ráadásul a mol 2. helyezettjével szemben még nagyobb a különbség. A 3. helyezettel szemben még nagyobb. És sorolhatnám. Tehát ne legyen korlátlan az átjátszás!
3. Egy sorozatban, pláne egy PO-ban nem mindegy, hogy valakinek a 24 játékosából sérül le 7 és van eltiltva 2 vagy a kb 45 játékosából. Tehát ne legyen korlátlan az átjátszás!
1. ha elfogadjuk, h nem olyan nagy a különbség az ebel-utcsó és a mol-első között, avval egyúttal azt is elfogadjuk,,hogy van különbség, tehát ne legyen korlátlan az átjátszás!
2. Ráadásul a mol 2. helyezettjével szemben még nagyobb a különbség. A 3. helyezettel szemben még nagyobb. És sorolhatnám. Tehát ne legyen korlátlan az átjátszás!
3. Egy sorozatban, pláne egy PO-ban nem mindegy, hogy valakinek a 24 játékosából sérül le 7 és van eltiltva 2 vagy a kb 45 játékosából. Tehát ne legyen korlátlan az átjátszás!
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.05.19. 14:18:26
@a Zamboni nem egy tészta: Ez így már azért másként hangzik.
kutyatej73 2017.05.19. 14:18:55
@Nittümeki: Nincs elég felnőtt játékos, így nem lesz OB2. A magyarországi MOL Ligás csapatokat kellene kötelezni arra, hogy minden korosztályban indítsanak utánpótlás csapatot. Az elmúlt szezonban a Fradinak sem u18-as, sem u20-as csapata nem volt. U20-as az UTE-nak sem, a Miskolc és Debrecen fél-fél U20-as csapattal rendelkezett. Ameddig az a hozzáállás, hogy nem nevelünk, hanem vásárolunk rosszabb esetben lerablunk (Székelyföld) megrekedünk ezen a szinten. Félek tőle, hogy ezután Észak-Amerika felé fordul a figyelem:könnyen honosítható vagy már eleve magyar állampolgársággal rendelkező játékosokat hoznak a csapatok (légiós hely is megmarad, nevelésre sem kell költeni).
Kegy 2017.05.19. 14:25:10
@kutyatej73: szüljenek 20 éves gyerekeket?
Nittümeki 2017.05.19. 14:30:51
@kutyatej73: Pont erre akartam kilyukadni. Amíg Budapest mellett a legnagyobb játékosnevelde kétségkívűl Fehérvár és amíg a Mol Ligában elődöntő-szinten lehetséges olyan bozózatba illő párharc, mint az idei Mac-Debrecen, addíg a Volán EBEL-szereplése és hozzá Mol-liga csapat indítása a fiataloknak létkérdés a magyar hokinak, ami nélkül tényleg csak a lengyelekkel és majd esetleg az előbb-utóbb visszaeső szlovénekkel való versenyzés és a Divizió I/a-ban való megmaradás maradna, mint reális célkitűzés (jó esetben). Mert nagyon szép, hogy pl. Miskolc nyert sorozatban három bajnokságot (dunaújvárosiakkal és légiósokkal), miközben összesen két válogatott (szintű) játékost nevelt ki az utóbbi X évben és még mindig verjük ifiben mi (Szereda )is, úgy, hogy a legtehetségesebb srácainkat most már jó ideje folyamatosan elviszik a magyarországi csapatok. Na ez a nem mindegy....Innentől kezdve meg szerintem a Mol Liga mezőnye egy jó darabig még fogadja csak el szépen a Fehérvárral való kivételezést, amíg nem építenek máshol is olyan szintű klubstruktúrát. Akkor majd lehet egy rendes bajnokság és nem fog kelleni az Ebel...
leonov 2017.05.19. 15:04:07
Az atigazolasi hataridoig korlatlanul fel-le. A hataridonel megnevezni a MOL ligas csapatot. Ennyire egyszeru.
Lazlee 2017.05.19. 15:15:36
Évek óta mondom, hogy legyen szabad átjárás, de csak az alapszakasz 30%ában nevezettek játszhassanak a rájátszásban.
Ez szerintem egy igen észszerűen menedzselhető erősségű hazai csapatot ad.
Ez szerintem egy igen észszerűen menedzselhető erősségű hazai csapatot ad.
Uteapu 2017.05.19. 15:17:07
@Nittümeki: Alapból miért is kellene elfogadni a kivételezést? Ne feledkezz meg arról, hogy nem mindenhol csak úgy jön a pénz, hanem össze kell kalapozni. Először volt egy, majd lett kettő és most legyen egy harmadik, akiket, a jó "struktúrájuk" miatt mindenkinek el kell fogadni? Van olyan csapat, ahol harmadszor kezdik el felépíteni az általad istenített klubstruktúrát és nem azért mert bénák voltak. Az meg, hogy nálatok mi van és miért , azt nem vetheted senki szemére, otthon kell kutakodni.
Ebből a pozíciójukból adódik az, hogy viszik a jobbakat és szétszórják a nekik nem megfelelőket és mondhatják, az egész ligának mi neveljük a játékosokat. Köszönjük.
Ebből a pozíciójukból adódik az, hogy viszik a jobbakat és szétszórják a nekik nem megfelelőket és mondhatják, az egész ligának mi neveljük a játékosokat. Köszönjük.
Nittümeki 2017.05.19. 15:30:28
@Uteapu: Amíg a Mol Liga nem üti meg legalább egy DEL2 vagy egy dán liga szintjét (és ez még messze van), addig az EBEL-csapat kell. Onnantól fogva meg valahogy egyeztetni kell a dolgokat, úgy, hogy a válogatottnak is jó legyen. Én is örvendek a Mol Liga folyamatos fejlődésének, de amint már írtam az utóbbi szezonok domináns csapata például két válogatott szintű játékost nevelt ki az utóbbi évtizedben (két közepes hátvédet). Na ezt tedd a fehérvári utánpótlás-nevelés mellé...Szóval semmilyen morális alapot nem látok a Mol Liga csapatainál arra, hogy esetleg bemerevítsenek.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.05.19. 15:33:23
@Nittümeki: Ezt nem nagyon értem. Mert a Miskolctól kevés a saját nevelésű válogatott, abból az következik, hogy az egész MOL Ligának nincs morális alapja ellenvéleményt megfogalmazni, ha a Fehérvár bohócligát szeretne faragni belőle?
Uteapu 2017.05.19. 15:52:21
@Nittümeki: Ember! Értsd már meg, hogy miről van szó. Nem az EBEL csapatról. Csak fújod a trombitát, ahol be vannak ragadva a billentyűk. Olyan hang is jön ki belőle.
Nittümeki 2017.05.19. 16:01:35
@Uteapu: Értem én, hogy miről van. Kivételezni azért kéne, mert van egy klub, ahol egy erősebb külföldi ligában is indítanak csapatot és a hazaiban is. Ez jól felrúgja a dolgokat és érthetően ez a többi klubnak nem érdeke. Ellenben a magyar hokinak érdeke (és még egy darabig az lesz).
Nittümeki 2017.05.19. 16:16:42
@Uteapu: Remek. :))
Dallanan 2017.05.19. 17:17:49
Jégkorong szeretőként és hazai jégkorongért szurkolóként annak drukkolok, hogy a legjobb csapatok a lehető többször megmérkőzzenek egymással. Hogy ez egy több nyert meccses szuper kupa, vagy normál MK, vagy fel le játszó EBEL csapat által jön létre, döntse el a szakma, többé-kevésbé tisztában vannak vele, hogy mi az MHÉ. Csak legyen valami. Az idei kiírás és annak eredménye megmutatta, hogy van olyan, nem is kicsi arányú bekövetkezés mellett, ami több hátránnyal járt, mint előnnyel. Félreértés ne essék, a rosszabb válogatott szereplés szerintem nem emiatt történt, mindenesetre gyengítette az alapokat, amire próbált a szakmai sáb később építkezni...mint tudjuk, kevesebb sikerrel.
mikediver 2017.05.19. 17:55:50
Mol liga szinvonalat novelne ha a volan jobb csapattal venne reszt. Erre pedig a szabad atjatszas eselyt adna. Nem ertem miert kene barmit korlatozni. Persze ez a csapatok gyozelmi eselyeit rontana, de minden mas szempontbol jobb.
gogosz 2017.05.19. 18:20:36
,, Buzi Szélig!!!"
CsakÚjváros 2017.05.19. 19:10:55
@gogosz: :D :D :D
21 ezer Ft 2017.05.19. 19:11:46
@OliBLOOD: Én ezt nem tartom ördögtől való ötletnek egyébként, még ha nem is szimpatikus. A rájátszásra úgy tudnám elfogadni, hogy megnézzük az alapszakasz meccsszámát és kapusból, mezőnyjátékosokból is az egy keretnyi (nem tudom ez pontosan hány játékos) úgy alakul ki, hogy sorba állítjuk a meccsszámokat, aztán akik játszottak, mehetnek tovább.
21 ezer Ft 2017.05.19. 19:12:40
@mikediver: Nem a győzelmi esélyek rontásával van a gond, hanem azzal, ha mondjuk jól láthatóan beleszarnának egy-két meccsbe, ami más csapatok helyezését hátrányosan befolyásolná.
mikediver 2017.05.19. 19:28:49
@21 ezer Ft: Azert mert nincs lejatszo? Gondolom tulnyomoreszt ugy se a legerosebb keret jatszana, az amugy is keptelenseg lenne. Alapszakaszban nem korlatoznek, az minenki javara valna. A rajatszas mas teszta, ott azert meg kell fontolni valami korlatozast. Egyenlore nincs mely kerete a magyar csapatoknak hogy felvegyek a versenyt ilyen esetben.
Kiinizsi 2017.05.19. 19:59:28
@Nittümeki: Te jó sokat kommentelsz, de legalább nem sok hasznosat!
Kiinizsi 2017.05.19. 20:07:45
Szép is lenne 40 játékossal a play off-ban :D Az alapszakaszra sem lenne jó, hisz az egyik csapatot megveri a "nagyVolán" egy másik esetleg gyengébb csapattól meg kikap a "kisVolán".
Ha a Volánnak az Ebel a lényeg, akkor induljanak ott a Mol Liga győzelmet meg felejtsék el. Szép lenne ha a Slován vagy a Jokerit hazamenne a play offra és bezsebelné a bajnoki címet.
A többi Molos csapat ebbe reméljük nem megy bele.
Még a fiatal magyarok oda vissza játszatása rendben is lenne, de ott sem kiskapuk kijátszásával.
Oldják meg a Kupa indulást és ott játszon a legerősebb csapatuk!
Legalább megint lesz valami botrány, ezt a Széliget össze lehetne kötni Majorossal!
Ha a Volánnak az Ebel a lényeg, akkor induljanak ott a Mol Liga győzelmet meg felejtsék el. Szép lenne ha a Slován vagy a Jokerit hazamenne a play offra és bezsebelné a bajnoki címet.
A többi Molos csapat ebbe reméljük nem megy bele.
Még a fiatal magyarok oda vissza játszatása rendben is lenne, de ott sem kiskapuk kijátszásával.
Oldják meg a Kupa indulást és ott játszon a legerősebb csapatuk!
Legalább megint lesz valami botrány, ezt a Széliget össze lehetne kötni Majorossal!
Kiinizsi 2017.05.19. 20:11:58
És a play off előtt meg kéne nevezni a 22 játékost aki játszhat és onnantól nincs csere-bere.
Nittümeki 2017.05.19. 20:37:30
@Kiinizsi: Hát amíg arról lesz szó, hogy milyen jó a Mol Liga és mennyire nem hasznos az EBEL, én mindig haszontalan leszek. :)
mikediver 2017.05.19. 21:21:03
A roman csapatoknal vagy az ersekujvar eseteben milyen korlatozas volt, ok is jatszottak masik bajnoksagaban nem? Mi van akkor ha nincs ket volan csapat csak egy 40-50 fos keret aztan nevez a molba is? Tenyleg nem ertem, az is baj ha tul eros volan jatszik es az is ha beleszarik es gyenge kerettel all fel?
schurrer 2017.05.19. 21:58:27
Érdekes lenne ha a Vienna ( Silver) Capitalst felvennék a MOL ligába és ők is hasonló kérést fogalmaznának meg.
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2017.05.19. 22:15:21
@Uteapu: A probléma az, hogy évek óta nem valósult meg az egyébként nyitott lehetőség, hogy az EBEL-ben gyengébben teljesítők MOL-ligában találják magukat. Szerződésekbe bele kéne foglalni, gyakorlattá kéne tenni. A tavalyi szabály viszont egy gyenge légiós vagy egy tapasztalt hazai játékos esetén ezzel szembe megy.
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2017.05.19. 22:19:55
@Fermentátor: Van különbség ligán belül is, meredeken. A keretek sem azonos mélységűek. Nem az egyenlőségről szól a történet. Színvonalról sokkal inkább. Az viszont katasztrófa, hogy találgatni kell a keretet a rájátszásban. Mondjuk ilyen szempontból szerintem az egész átigazolási időszak vicc, ahogy a try-out az EBEL-ben.
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2017.05.19. 22:20:31
@kutyatej73: Itt van az eb elhantolva.
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2017.05.19. 22:21:25
@freddyD: A Csíkszeredát és a Brassót is milyen szépen kisegítették, mikor az oláh szövetség beintett..
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2017.05.19. 22:22:06
@leonov: Mekkora keretet? Definiáld: csapat!
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2017.05.19. 22:27:37
@Dallanan: MOL liga alapszakasz alatt elbírná a lejátszást, viszont a rájátszásba ne legyen variálgatás. Arra ott van az MK, szuperkupa, tót kupa stb.
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2017.05.19. 22:28:21
@21 ezer Ft: Na de ilyet bárki megtehet, és meg is tett lejátszók nélkül is.
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2017.05.19. 22:29:29
@Kiinizsi: Az NHL keret is az AHL-be lejátszik, hogy megnyerjenek egy fontos meccset, ugye? Ugyan már..
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2017.05.19. 22:34:51
@mikediver: Így van. DAB MOL és NL közti túrái mehettek, Érsekújvár játszhatott két színtéren (bár a döntőnél sikerült botrányba fullasztani - azóta mondjuk egy erős csapattal kevesebb a MOL ligában). Csíkszereda és Brassó esetében meg se fogalmazódott, hogy román bajnokság kerete vagy MOL liga, pedig szerintem szabályozandó. A MOL liga sorsolás pedig az EBEL sorsolást figyelembe véve megy, pedig csak ez csak a Fehérvár hazai meccseinél lenne indokolt. Lya és évek óta nem mérte össze az erejét a két legjobb magyar csapat. Mintha félnénk tőle.
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.05.19. 23:00:23
@mikediver: Hú, ez az összehasonlítás azért elég komoly tájékozatlanságra vall.
alvering2 2017.05.19. 23:28:53
@kutyatej73: Én nem arra emlékszem, hogy fél U20-as csapata volt a DHK-nak. S a 3. helyért azért sikerült egy szoros párharcot vívni a Fehérvárral.
@Nittümeki: Mi azért sokan nem bohózatba illőnek éltük meg a MAC elleni párharcot. (nyilván elfogultan) Nem nyertünk kevesebbet, mint az UTE a Miskolc ellen. S pont azt a találkozót nyerte meg a DHK, amikor egy sornyi U20-as volt nevezve. Sajnos még nem jutottunk el arra a szintre, hogy 6-7 sérültet (eltiltottat) feltöltsünk az EBEL csapatunkból.
De a cikkhez: én vmi ilyet tudnék elfogadni: csak magyarok játszhassanak vissza, s valahogy érvényesüljön a Ligának fizetett díjban, hogy a keret nagyobb. Fizessenek többet, s abból profitáljon a többi csapat. Kvázi fizetési sapka vagy luxus adó. A sapkának nálunk úgyis hagyománya van.
@Nittümeki: Mi azért sokan nem bohózatba illőnek éltük meg a MAC elleni párharcot. (nyilván elfogultan) Nem nyertünk kevesebbet, mint az UTE a Miskolc ellen. S pont azt a találkozót nyerte meg a DHK, amikor egy sornyi U20-as volt nevezve. Sajnos még nem jutottunk el arra a szintre, hogy 6-7 sérültet (eltiltottat) feltöltsünk az EBEL csapatunkból.
De a cikkhez: én vmi ilyet tudnék elfogadni: csak magyarok játszhassanak vissza, s valahogy érvényesüljön a Ligának fizetett díjban, hogy a keret nagyobb. Fizessenek többet, s abból profitáljon a többi csapat. Kvázi fizetési sapka vagy luxus adó. A sapkának nálunk úgyis hagyománya van.
csakreálisan 2017.05.20. 00:40:08
Teljesen természetes lenne, ha a Fehérvár maga dönthetné el, melyik játékosa hol szerepel. (A légiós korlátozást figyelembe véve persze.)
Ha tényleg a MOL Liga már olyan (ha nem jobb) mint az EBEL (ahogy néhányan itt látni vélik), akkor meg mi a probléma?
A román bajnokságból mikor tiltották- vagy szelektálták ki például a MOL Ligában játszókat, vagy az Érsekújvárból bárkit, miközben a szlovák ligában is nyomták, és más ligákból még hozhatnánk számtalan példát. (olasz, szlovén stb.).. Egy Fehérvár HC van jogilag is aggályos a diszkrimináció.
Ha tényleg a MOL Liga már olyan (ha nem jobb) mint az EBEL (ahogy néhányan itt látni vélik), akkor meg mi a probléma?
A román bajnokságból mikor tiltották- vagy szelektálták ki például a MOL Ligában játszókat, vagy az Érsekújvárból bárkit, miközben a szlovák ligában is nyomták, és más ligákból még hozhatnánk számtalan példát. (olasz, szlovén stb.).. Egy Fehérvár HC van jogilag is aggályos a diszkrimináció.
leonov 2017.05.20. 05:43:14
@csakreálisan: A problema a keret melysege a rajatszasban. A MOL/osok mar nem igazolhatnak egy bizonyos idopont utan. egy serules, eltiltas sokkal komolyabban erinti oket mint a kb. ketszer akkora kerettel varialo volant.
Szoval az igazolasi idoszak vegen a volan jelolje ki a MOL csapatat, pl. 25 fot. Ha ez a huszonot a teljes EBEL keret azt is leszarom, de ne a teljes szovjet hadsereg allomanyabol vaolgathassanak, mikor a tobbieknek mar coki.
Szoval az igazolasi idoszak vegen a volan jelolje ki a MOL csapatat, pl. 25 fot. Ha ez a huszonot a teljes EBEL keret azt is leszarom, de ne a teljes szovjet hadsereg allomanyabol vaolgathassanak, mikor a tobbieknek mar coki.
Lazlee 2017.05.20. 06:13:14
@leonov: te vagy az ötödik aki leírja, de még biztos megkérdezi vki :D
mikediver 2017.05.20. 07:07:52
@leonov: Egy mol keret hany fobol allhat maximum?
OliBLOOD 2017.05.20. 08:16:43
A legnagyobb gond, hogy mar elore mregy a magyarazkodas. Ha a Volan az EbEL-ben a tervek szerint szerepel es minimum a rajatszasba jut, akkor idejuk sincsen vissza jatszani, nincs mirol beszelni. Miert nem ez a cel? Miert kell azon motorozni, hogy ha iden se jon ossze a rajatszas, akkor a MOL-ban tudjak megmutatni. Titanok jatekosai igy hogyan szereznek playoff tapasztalatot? Mindig megy a vergodes a visszajatszason, mert milyen fontos, hogy a jobbak felkeruljenek a rosszabbak pedig le. De az elmult evek megmutattak, hogy ezt szezon kozben szinte nem is alkalmaztak. Csak EBEL kieseskor lett fontos.
EBEL csapat meccsben tartasara lehetne szuperkupat rendezni a MOL bajnokkal es a kupagyoztessel.
EBEL csapat meccsben tartasara lehetne szuperkupat rendezni a MOL bajnokkal es a kupagyoztessel.
OliBLOOD 2017.05.20. 09:05:10
Egy kis kiegészítés az előző hozzászóláshoz. EBEL menetrend már megvan: www.jegkorongblog.hu/2017/05/17/szeptember-8-an-indul-az-ebel-szezon/#post-216507
Március 4-ig akkor is játékban van a Volán, ha nem jut a rájátszásba.
Idén a MOL rájátszás február 14-én indult, az elődöntők kezdődtek február 28-án. Valószínűleg hasonló lesz idén is. Vagyis az EBEL csapat leghamarabb az elődöntőkre tudna beszállni. Ha bejut a rájátszásba akkor március 16/23-ig van programjuk biztosan. Tavaly az 5 meccses MOL döntő március 22-én ért véget.
Nem kell itt siránkozni, alapszakaszban (átigazolási határidőig) korlátlan átjátszás, utána azok játszhatnak, akik az alapszakasz bizonyos számú meccsén jégre léptek. EBEL csapat pedig jusson be a rájátszásba és legyen egy szuperkupa a Volánnal, MOL és kupagyőztessel (értelemszerűen ha ebből 2 azonos, akkor csak két csapattal). Ha nem sikerül a rájátszáésba jutniuk akkor lesz 3 hetük felkészülni a szuperkupára.
Március 4-ig akkor is játékban van a Volán, ha nem jut a rájátszásba.
Idén a MOL rájátszás február 14-én indult, az elődöntők kezdődtek február 28-án. Valószínűleg hasonló lesz idén is. Vagyis az EBEL csapat leghamarabb az elődöntőkre tudna beszállni. Ha bejut a rájátszásba akkor március 16/23-ig van programjuk biztosan. Tavaly az 5 meccses MOL döntő március 22-én ért véget.
Nem kell itt siránkozni, alapszakaszban (átigazolási határidőig) korlátlan átjátszás, utána azok játszhatnak, akik az alapszakasz bizonyos számú meccsén jégre léptek. EBEL csapat pedig jusson be a rájátszásba és legyen egy szuperkupa a Volánnal, MOL és kupagyőztessel (értelemszerűen ha ebből 2 azonos, akkor csak két csapattal). Ha nem sikerül a rájátszáésba jutniuk akkor lesz 3 hetük felkészülni a szuperkupára.
leonov 2017.05.20. 09:21:04
@mikediver: Teljesen mindegy nagyjabol.
A lenyeg, hogy egyenloek legyenek a feltetelek. Ha volan cserelhet akar teljes csapatot, akkor a tobbieknek miert van zar?
Valojaban a volant kell donteskenyszerbe hozni. Dontse el mik a privilegiumok. Tulajdonkeppen a volan jatekosai kettos igazolassal jatszanak.
Ezt a kettos igazolas dolgot vagy engedni kell mindenkinek, vagy senkinek.
Most nem arrol beszelek, hogy mennyire voltak gavallerok eddig. Mert mondhatni azok voltak.
A MOL liga erdeke ezt kivanja. A valogatotte lehet ettol teljesen eltero. Nagyon sokban fugg az EBEL szereplestol. A MOL liganak viszont nem kellene bepitiznie az EBELnek. Bonyolult kerdes ez mint a fenti hozzaszolasokbol is latszik. A MOL liga helyeben en pont leszrnam az EBELt es mondhatni majdnem lszrnam a valogatottat, illetve iranyukba sokkal tob kompromisszumra lennek hajlando. El kellene mar fogadni azt hogy a MOL liga egy onallo versenges, amely a fejlodesre es letenek komolysagara epit. No, ezt egyszer mar sikerult majdnem teljesen szetbszni. Azt mindenki latja, tudja, hogy a jovot nem az EBELben kell es lehet felepiteni. Egy igazi hazai bajnoksag a cel. Olyan, ahol a volannak is helye van. Ha ez mar mukodik akkor bizony moge kell rakni egy valos masodik vonalat.
A lenyeg, hogy egyenloek legyenek a feltetelek. Ha volan cserelhet akar teljes csapatot, akkor a tobbieknek miert van zar?
Valojaban a volant kell donteskenyszerbe hozni. Dontse el mik a privilegiumok. Tulajdonkeppen a volan jatekosai kettos igazolassal jatszanak.
Ezt a kettos igazolas dolgot vagy engedni kell mindenkinek, vagy senkinek.
Most nem arrol beszelek, hogy mennyire voltak gavallerok eddig. Mert mondhatni azok voltak.
A MOL liga erdeke ezt kivanja. A valogatotte lehet ettol teljesen eltero. Nagyon sokban fugg az EBEL szereplestol. A MOL liganak viszont nem kellene bepitiznie az EBELnek. Bonyolult kerdes ez mint a fenti hozzaszolasokbol is latszik. A MOL liga helyeben en pont leszrnam az EBELt es mondhatni majdnem lszrnam a valogatottat, illetve iranyukba sokkal tob kompromisszumra lennek hajlando. El kellene mar fogadni azt hogy a MOL liga egy onallo versenges, amely a fejlodesre es letenek komolysagara epit. No, ezt egyszer mar sikerult majdnem teljesen szetbszni. Azt mindenki latja, tudja, hogy a jovot nem az EBELben kell es lehet felepiteni. Egy igazi hazai bajnoksag a cel. Olyan, ahol a volannak is helye van. Ha ez mar mukodik akkor bizony moge kell rakni egy valos masodik vonalat.
essze 2017.05.20. 09:36:01
@OliBLOOD: Lényegében egyetértek. Azzal a kiegészítéssel, hogy a rájátszásbeli korlátozás a többi csapatra is legyen érvényes.
essze 2017.05.20. 09:38:04
@leonov: Nagyjából egyetértek. Veled ellentétben viszont eszembe se jutna leszarni a válogatottat.
Uteapu 2017.05.20. 09:41:47
Ezt nem mi és itt fogjuk eldönteni, pusztán az érdekek, de érzékelhető az elmúlt idők furcsaságainak hatása.
Nem lenne ez túl bonyolult. Egy EBEL keret és egy MOL keret. Korlátlan feljátszás, és meghatározott, szűk létszámú, a válogatottban számításba jöhető hazai, nem honosított játékos lejátszása.
Az EBEL-ben nem tudnak sumákolni, szarakodni, hát itt se lehessen.
Nem lenne ez túl bonyolult. Egy EBEL keret és egy MOL keret. Korlátlan feljátszás, és meghatározott, szűk létszámú, a válogatottban számításba jöhető hazai, nem honosított játékos lejátszása.
Az EBEL-ben nem tudnak sumákolni, szarakodni, hát itt se lehessen.
Nittümeki 2017.05.20. 09:43:06
@alvering2: Semmi bajom a DHK-val, sőt tetszett idén, hogy magyar fiatalok (is) húzták, szimpatikus csapat volt, de amik abban a párharcan történtek, is azt bizonyítják, hogy ez még nem egy komoly liga. Ahhoz kéne, hogy a mezőny elején legalább négy nagyjából egyforma erős csapat legyen (olyan szintűek, hogy legalább a Konti Kupában versenyképes legyen a mindenkori bajnok), hogy legalább az elődontőktől garantált legyen a kiélezett verseny. Amúgy ha meglenne a 12 csapat, akkor a lengyel bajmokság mintájára be lehetne vezetni 22+20 meccses alapszakaszt, ahol csak az első két körben játszik mindenki mindenkivel, utána a felső- és az alsó házban is négy-négy kör van. Így jóval több lenne a kiélezett meccs, egymáshoz erősségben közel állö csapatok között.
Kegy 2017.05.20. 10:29:00
@Nittümeki: 22 meccs után eldől, hogy ki nem játszik az aranyért? úgy, hogy még van vissza 20 meccs, lényegében a szezon fele? és pl. a 7. 3 pontnyira van a 3.-tól..
nem tartom jó ötletnek.
nem tartom jó ötletnek.
kutyatej73 2017.05.20. 10:37:40
@alvering2: EBYSL-ben egy Debrecen-Miskolc select indult, akkor miért is?
OliBLOOD 2017.05.20. 10:55:51
@Nittümeki: Szerintem a negyeddontok bebizonyitottak, hogy az elso 8 is elegge egyutt van. Ezt a kotepszakaszos dolgot igazan nem ertem, igazi tetje csak az alsohaznak van a rajatszasba jutas.
Nittümeki 2017.05.20. 11:11:22
@Kegy: Nem, negyeddöntők is vannak, tehát az alsó házban is van miért hajtani. Így kevesebb az egyesélyes sörmeccs. A lengyel rendszer hatékonyságát sztem bizonyítja, hogy kevés légióssal (azok se komoly helyekről többnyire), a hazai bajnokságra alapozva fel tudtak építeni egy stabil Div I/a-s csapatot. Amúgy nem kedvelem a bunkerhokijukat és szerintem a feljutástól igen messze állnak (lásd az osztrákok elleni 0-11), de nekünk elitligás légiósok és Ebel nélkül jelenleg a Div I/B eleje lenne reális szerintem.
alvering2 2017.05.21. 08:51:33
@kutyatej73: Nem tudom, de több oka is lehet. A legfőbb gondolom a pénz. Esetleg tisztéban van a Miskolc meg a Debrecen, hogy 20 fős keretből nem mindenki képzeli el profi jégkorongozóként a pályafutását, s ezért felesleges a bajnokság mellett egy másik bajnoksgban pluszban utaztatni a keretet.
Úgy gondolom a hazai bajnokság a mérvadó.
Úgy gondolom a hazai bajnokság a mérvadó.
alvering2 2017.05.21. 08:53:30
@Nittümeki: Nekem a PO első köre elég kompetitívnek tűnt. Sajnos a DHK elfogyott a brassói buszozásos, egymás uténi napokon meccsekkel tarkított párharcban.
alvering2 2017.05.21. 09:24:49
@Nittümeki: Nekem a PO első köre elég kompetitívnek tűnt. Sajnos a DHK elfogyott a brassói buszozásos, egymás uténi napokon meccsekkel tarkított párharcban.
Nittümeki 2017.05.21. 09:50:26
@alvering2: Ettől még az alapszakaszt lehetne kiegyenlítettebbé tenni, ami lehet, hogy a rájátszás színvonalát is tovább növelné.
essze 2017.05.21. 16:15:19
@Nittümeki: Ügyesen összemosod a fehérvári EBEL-csapatot a külföldön játszó légiósokkal.
Nittümeki 2017.05.21. 19:39:19
@essze: Könyörgök......Szerintem is sokkal jobb lenne egy Pavuk a válogatottban mondjuk Erdély Csani helyett! Ja nem....Ha egyébnek nem hiszel, akkor azt nézd meg, hogy a Volán Ebel-csapatában hasznos közepes (Magosi) vagy kiegészítő (Németh Attila) játékosok mekkora pont per meccs fölötti királyok a Mol Ligában....Meg abból a szar Ebel-csapatból csak topligás lehetőséget kapott valahogy Sofi, Hetényi, Bartalis. Hogy ebből ketten nem éltek vele, arról nem a csapat tehet. Hány magyart vittek el nívós bajnokságba a Mol Ligából??? Amikor az utóbbi évek egyik legjobb magyar Mol-Liga játékosa, Azari külföldre akart szerződni, egyedül a nem sokkal jobb lengyel ligából keresték és még ott sem tudott húzóemberré válni, haza is jött.Egyelőre zongorázni lehet a két bajnokság között különbséget és az max. csökkenni fog, de teljesen eltűnni nem (aminek számos oka van, például az, hogy Ausztria sokkal gazdagabb és nem utolsósorban alpesi ország, ahol a hoki mindenütt elég népszerű). Ettől még elképzelhető, hogy belátható időn belül az lesz a jobb a magyar hokinak, hogy a Volán hazajöjjön és a Mol Ligát erősítse. De csak is azért, mert már sok minőségi légiósunk lesz és az Ebel-csapat már nem lesz önmagában tényező a válogatottnál. De erre nem mernék nagy tételben fogadni (sajnos).
schurrer 2017.05.21. 19:46:03
@essze: Ráadásul elég sok játékosunk azért nem tart ki a külföldi ligákban, mert kábé ugyan annyi pénzért visszajöhet a Volánba sajnos. Láday, Erdély, Sofron, Kornakker stb stb. Ez persze nem a Volán hibája, de több légiósunk lenne ha nem lenne visszaút.
essze 2017.05.21. 20:43:57
@schurrer: Ezt miért nekem írtad?
schurrer 2017.05.21. 20:51:15
@essze: A te felvetésedet gondoltam, fűztem tovább, ezért kezdtem úgy, ahogy: ráadásul.
essze 2017.05.21. 21:43:54
@schurrer: Bocs, kösz. Nem szoktam meg az egyetértő jellegű hozzászólásokat.
essze 2017.05.21. 22:40:38
@Nittümeki: Igazán kitartóan győzködsz olyasmiről, amiben eddig se volt köztünk véleménykülönbség (MOL-EBEL erősorrend). Ami a konkrétumokat illeti: Nem tudom melyikük lenne jobb, nem kaptak egyenlő bizonyítási lehetőséget. Tippem nekem is van, de az csak vélemény. A jelenleg is aktív játékosaink közül az utóbbi 5 évben külföldre szerződött: Vay, Gőz, Láday, Garát, Stipsicz, Azari, Nagy G., Nagy K. (MOL-ligás csapatból), Hetényi Z., Sofron, Bartalis, Erdély, Kóger, Magosi (fehérvári EBEL-csapatból). Közülük jelenleg is légiós: Vay, Garát, Stipsicz illetve Bartalis. Mindkét mutatóban a MOL-liga a jobb. (Remélem a honosítottakon kívül nem hagytam ki senkit.) Amiben alapvetően nem értünk egyet, az a Fehérvár EBEL-indulása. Szerinted egyértelműen hasznos. Szerintem meg hasznos volt, jelenleg még talán nullszaldós a dolog, a jövőt illetően viszont egyre inkább károsnak tűnik. És nem a távoli jövőre gondolok.