A MOL Ligának fel kell nőnie az EBEL mellé
2016.05.25. 14:22: kutyatej73
32 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr428746210
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Skyblue 2016.05.25. 14:51:40
"Jelen pillanatban ugyan kiestünk az A csoportból, de felnőttben, U20-ban és U18-ban is az osztrákok felett jegyzik a válogatottunkat." Az U20 speciel nem igaz, de ez részletkérdés! Kedvelem Levit, de ez is olyan tipikus "levis" nyilatkozat, amit az elmúlt években sportvezetőként megszokhattunk tőle a Vasas kapcsán. Szépek a célok, csak a megvalósítás nem teljesen reális...
Snow-ice-hunter 2016.05.25. 15:05:53
Most, hogy az osztrákok és a szlovákok is beintettek nekünk, itt a nagy lehetőség, hogy a hazai liga újabb lépcsőfokot ugorjon meg.
A Debrecen láthatóan tovább fejlődik, így talán odanőhet a Miskolc-Volán-Mac hármas mellé, amennyiben még egy-két csapat is fejlődne a Debrecennel, jó kis ütős liga jönne össze.
A Debrecen láthatóan tovább fejlődik, így talán odanőhet a Miskolc-Volán-Mac hármas mellé, amennyiben még egy-két csapat is fejlődne a Debrecennel, jó kis ütős liga jönne össze.
DominiKing 2016.05.25. 15:28:39
"...a nagy téli viták időszakában..."
Idéztem a cikkből. Tavaly még lehetett kommentelni a JKB-n, így voltak viták is. Idén erre nem lesz mód.
Idéztem a cikkből. Tavaly még lehetett kommentelni a JKB-n, így voltak viták is. Idén erre nem lesz mód.
csakreálisan 2016.05.25. 18:05:01
Álom, álom, édes álom :-)
Nittümeki 2016.05.25. 19:10:02
A Mol Ligának a dán-norvég ligák szintjét kellene megütnie véleményem szerint. Legyen egy 10-12 csapatos,normálisan működő profiliga, a mezőy első felében nívósabb csapatokkal, hogy legalább a rájátszás színvonalas legyen. Ez véleményem szerint úgy valósulhat meg, ha még két-három város bekapcsolódik, a Volán pedig hazajön. Kell egy ilyen közepes bajnokság plusz 15-20 légiós és megragadhatunk az A-ban. Hosszútávon nem külföldön játszó csapatokban kell gondokodni szerintem. A norvégok és a dánok sem indítanak csapatot az SHL-ben, de még az Allswenkanban sem. Mégis stabil A-sok.
Az EBEL az anyagiak miatt egy elérhetetlen szint, de nem is kell elérni. Mint látjuk, jelenlegi formájában az osztrák hoki visszafejlődését szolgálja, nem a fejlődését.
Az EBEL az anyagiak miatt egy elérhetetlen szint, de nem is kell elérni. Mint látjuk, jelenlegi formájában az osztrák hoki visszafejlődését szolgálja, nem a fejlődését.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2016.05.26. 13:10:14
@Skyblue: A felnőtt sem igaz, a "jegyzés" szerintem a világranglista és ott előttünk vannak. Merthogy az öt évet átlagol ki és sokkal reálisabb mérce, mint egy adott évi vb helyezés.
@Nittümeki: Jogos megjegyzés. Persze azt látni kell, hogy ezekre a ligákra minimális rálátása van az adott nyilatkozat érdeklődő, de nem túl szakértő közönségének. Szóval valamilyen szinten érthető, hogy az Ebelről szól egy ilyesfajta nyilatkozat.
Nyilván erősebben lehetett volna hangsúlyozni olyasmiket, hogy távlati célról, lassú közelítésről lehet szó reálisan, de másfelől az idézett szövegben igazából semmilyen konkrét időkeret nem volt, azaz kifejezetten irreális dolog nem hangzott el. Szóval olvastam már elszálltabb nyilatkozatot is.
Egyébként szerintem a legközelebbi és talán leginkább figyelnivaló "vetélytárs" a lengyel bajnokság szvsz...
@Nittümeki: Jogos megjegyzés. Persze azt látni kell, hogy ezekre a ligákra minimális rálátása van az adott nyilatkozat érdeklődő, de nem túl szakértő közönségének. Szóval valamilyen szinten érthető, hogy az Ebelről szól egy ilyesfajta nyilatkozat.
Nyilván erősebben lehetett volna hangsúlyozni olyasmiket, hogy távlati célról, lassú közelítésről lehet szó reálisan, de másfelől az idézett szövegben igazából semmilyen konkrét időkeret nem volt, azaz kifejezetten irreális dolog nem hangzott el. Szóval olvastam már elszálltabb nyilatkozatot is.
Egyébként szerintem a legközelebbi és talán leginkább figyelnivaló "vetélytárs" a lengyel bajnokság szvsz...
Nittümeki 2016.05.26. 13:55:46
@promontor: Igen. Nagy volt a felháborodás, hogy ők kaptak BL-helyet és mi nem, holott válogatott szinten gyengébbek. De náluk nincs külföldön "légióskodó" csapat és ez nagy különbség egy liga megítélésében szerintem.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2016.05.26. 14:07:41
@Nittümeki: Mondjuk szerintem azt a helyet nem azért kapták, mert jobb a bajnokságuk (nem tudom, jobb-e, rosszabb-e, "érzésre" nagy különbség nem lehet), hanem mert Lengyelország nagyobb piac és valószínűleg jobb a szövetségük lobbiereje.
Mindenesetre nagyon kéne nekünk is egy BL hely, nem tudom, ez mennyire reális cél. Mindenesetre a BL alja (lengyel és brit bajnokság) szerintem szakmailag a mi szintünk, tehát gyanítom, a lobbierő illetve az üzleti súly hiányzik.
Mindenesetre nagyon kéne nekünk is egy BL hely, nem tudom, ez mennyire reális cél. Mindenesetre a BL alja (lengyel és brit bajnokság) szerintem szakmailag a mi szintünk, tehát gyanítom, a lobbierő illetve az üzleti súly hiányzik.
Nittümeki 2016.05.26. 14:16:37
@promontor: Nem tudom, hogy a Cracovia és a Tichy jobb csapatok-e a Miskolcnál (lehet,hogy egy kicsit igen), de idén egy nagyon szoros 4-3-as döntőt játszottak, tehát el lehet mondani, hogy azt a bajnokságot legalább két csapat dominálja, nem egy. A lengyel válogatott meg idén megint elég közel volt a bravúrhoz (igaz megint hazai pályán), úgy hogy összesen öt légiós volt a keretben, közülük a legjegyzettebbek Odrobny, aki egy francia kiscsapatban védett a szezonban és Borzecki, aki sok helyen játszott (jelenleg az annyira azért nem túl jó német másodosztályban) és már 38 éves. Azért megnézném, hogy mi hogy állnánk meg a helyünket akár a Div 1/A-ban egy majdnem teljesen Mol Ligás kerettel.
Nittümeki 2016.05.26. 14:18:03
Na jó, mondjuk ha a nagy Volán a Mol Ligában játszana, akkor a kiesés nem fenyegetne valószínűleg.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2016.05.26. 15:24:17
@Nittümeki: OK, készséggel elhiszem, hogy a lengyel bajnokság valamivel jobb, mint a MOL Liga.
Az pl. biztos, hogy szélesebb a lengyel alap, idén 12 csapat indult náluk, mi a két erdélyi csapattal voltunk 9-en, de ha csak a hazai csapatokat nézzük, akkor ez ugye 7. Általában is az IIHF adatok szerint is kb. 4x annyi felnőtt játékosuk van, mint nekünk.
Viszont a BL részvétel az alsóbb polcokon csak a bajnoknak jár, tehát pont az, hogy szűkebb a mezőny, az önmagában nem kéne, hogy kizáró ok legyen és az se biztos, hogy az az egy MOL liga csapat, amelyik elindulna, az gyengébb lenne, mint a lengyel bajnok. Szerintem inkább évről évre változna, hogy éppen melyik csapatnak van jobb kerete és van jobban összerakva az edzője által.
Az pl. biztos, hogy szélesebb a lengyel alap, idén 12 csapat indult náluk, mi a két erdélyi csapattal voltunk 9-en, de ha csak a hazai csapatokat nézzük, akkor ez ugye 7. Általában is az IIHF adatok szerint is kb. 4x annyi felnőtt játékosuk van, mint nekünk.
Viszont a BL részvétel az alsóbb polcokon csak a bajnoknak jár, tehát pont az, hogy szűkebb a mezőny, az önmagában nem kéne, hogy kizáró ok legyen és az se biztos, hogy az az egy MOL liga csapat, amelyik elindulna, az gyengébb lenne, mint a lengyel bajnok. Szerintem inkább évről évre változna, hogy éppen melyik csapatnak van jobb kerete és van jobban összerakva az edzője által.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2016.05.26. 15:27:28
@promontor: Illetve a játékoslétszámhoz még annyit, hogy utánpótlásban már mi vagyunk többen, tehát elvileg adott a lehetőség, hogy nem is olyan sokára lehagyjuk őket. Persze ennek nyilván vannak pénzügyi feltételei is...
Nittümeki 2016.05.26. 15:40:18
@promontor: Ahol én néztem - az IIHF honlapján - ott néhány tucattal nagyobb a lengyel fenőtt játékosok száma. Utánpótlásban meg kb. két és félszer annyi van nekünk. Amúgy még egyszer utoljára visszatérve a kérdésre, a lengyel liga kb. olyan lehet, mintha a (abban az esetben értelemszerűen valamivel gyengébb) Volán itthon tolná és ellennének a Miskolccal az aranyért. Ez - minőségi légiósok nélkül - arra elég válogatott szinten, hogy legyen egy jó Div I/A-s csapatuk.
Az első tegnapi hozzászólásommal meg amúgy oda akartam kilyukadni, hogy nekünk a norvég-dán-francia utat kellene járnunk (egy jó közepes hazai liga és minél több külföldön játszó játékos) a zsákutcába vezető posztszovjet és osztrák út (kirakatcsapatok külföldre tolása, illetve légiósokkal való teletömése az eredmények érdekében) helyett.
Az első tegnapi hozzászólásommal meg amúgy oda akartam kilyukadni, hogy nekünk a norvég-dán-francia utat kellene járnunk (egy jó közepes hazai liga és minél több külföldön játszó játékos) a zsákutcába vezető posztszovjet és osztrák út (kirakatcsapatok külföldre tolása, illetve légiósokkal való teletömése az eredmények érdekében) helyett.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2016.05.26. 16:32:25
@Nittümeki: "Ahol én néztem - az IIHF honlapján - ott néhány tucattal nagyobb a lengyel fenőtt játékosok száma." Igazad van, én is ott néztem, csak rossz sort a lengyeleknél.
"a lengyel liga kb. olyan lehet, mintha a Volán itthon tolná és ellennének a Miskolccal az aranyért"
Megnéztem a wikipédián az utóbbi pár év bajnokságait, néhány meglátás:
1) Annyiban hasonlít a dolog a MOL Ligára, hogy ott is évről évre változik a létszám, van, hogy megszűnik egy-egy csapat. Sokszor változnak a csapatnevek, ez gondolom szponzorcserét jelent, ami a pénzügyek ingatagságára utal.
2) Viszont a "felsőház" (kb. Sanok, Tychy, Cracovia, Nowy Targ, Oswiecim, Jastrzebie) elég kiegyenlítettnek tűnik, nálunk azt hiszem egy szezonban se volt ennyi akár a bajnokságra is esélyes csapat. Szóval ebben jobbnak tűnnek.
3) Egyetértek, hogy jelenleg a lengyel bajnokság szintje a Div1A, de az is látszik, hogy hosszú hanyatlás után felfelé jönnek, nyílván ők is szeretnének liftezni, meg A csoportba tartozni. Az ország nagy, a nép sportszerető, van hokis múltja, szóval bnem esélytelen a dolog: kemény riválisok lesznek.
"Az első tegnapi hozzászólásommal meg amúgy oda akartam kilyukadni, hogy nekünk a norvég-dán-francia utat kellene járnunk (egy jó közepes hazai liga és minél több külföldön játszó játékos)..."
Egyetértünk. Kérdés a megvalósítás: a Volánt hazahozni "természetes" úton akkor lehet, ha a MOL Liga ad ugyanannyit, mint az EBEL, vagy legalábbis közel ugyanannyit. Kérdés, mikor fogunk itt tartani.
"a lengyel liga kb. olyan lehet, mintha a Volán itthon tolná és ellennének a Miskolccal az aranyért"
Megnéztem a wikipédián az utóbbi pár év bajnokságait, néhány meglátás:
1) Annyiban hasonlít a dolog a MOL Ligára, hogy ott is évről évre változik a létszám, van, hogy megszűnik egy-egy csapat. Sokszor változnak a csapatnevek, ez gondolom szponzorcserét jelent, ami a pénzügyek ingatagságára utal.
2) Viszont a "felsőház" (kb. Sanok, Tychy, Cracovia, Nowy Targ, Oswiecim, Jastrzebie) elég kiegyenlítettnek tűnik, nálunk azt hiszem egy szezonban se volt ennyi akár a bajnokságra is esélyes csapat. Szóval ebben jobbnak tűnnek.
3) Egyetértek, hogy jelenleg a lengyel bajnokság szintje a Div1A, de az is látszik, hogy hosszú hanyatlás után felfelé jönnek, nyílván ők is szeretnének liftezni, meg A csoportba tartozni. Az ország nagy, a nép sportszerető, van hokis múltja, szóval bnem esélytelen a dolog: kemény riválisok lesznek.
"Az első tegnapi hozzászólásommal meg amúgy oda akartam kilyukadni, hogy nekünk a norvég-dán-francia utat kellene járnunk (egy jó közepes hazai liga és minél több külföldön játszó játékos)..."
Egyetértünk. Kérdés a megvalósítás: a Volánt hazahozni "természetes" úton akkor lehet, ha a MOL Liga ad ugyanannyit, mint az EBEL, vagy legalábbis közel ugyanannyit. Kérdés, mikor fogunk itt tartani.
Skyblue 2016.05.26. 20:26:51
@promontor: @Nittümeki:
Gyerekek! Maradjunk annyiban, hogy nekünk is felajánlották, hogy indulhat a legjobb csapatunk a BL-ben, csak mi köszöntük szépen, és nem kértünk belőle...
Gyerekek! Maradjunk annyiban, hogy nekünk is felajánlották, hogy indulhat a legjobb csapatunk a BL-ben, csak mi köszöntük szépen, és nem kértünk belőle...
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2016.05.26. 20:50:23
@Skyblue: Ez komoly? Mikor volt ez? Merthogy lemaradtam róla...
veghist 2016.05.26. 21:07:59
@Skyblue: @promontor: Ez igaz, ha nagyon akartuk volna, idén lehetett volna magyar csapat. Mindazonáltal ez rettentő költséges történet, ezért nem lett a dolog nagyon forszírozva.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2016.05.26. 21:58:35
@veghist: Hm, hát nagyon szomorúan hallom.
Nekem ez kivülállóként hibának tűnik. Azt értem, hogy a hokis BL még nem vetekszik a foci vagy akár csak a kézi BL népszerűségével, de a cél nyilván az, hogy ezt is szép lassan felépítsék. Közvetítőt azért biztos lehetett volna találni rá, a Sport TV már most is adja a sorozatot.
A csapatainknak meg minden nemzetközi megmérettetés hasznos lenne. Ráadásul 3 csapatos csoportkör van, azaz két idegenbeli meccsről lenne szó. Ez lett volna akkora költség?
Nekem ez kivülállóként hibának tűnik. Azt értem, hogy a hokis BL még nem vetekszik a foci vagy akár csak a kézi BL népszerűségével, de a cél nyilván az, hogy ezt is szép lassan felépítsék. Közvetítőt azért biztos lehetett volna találni rá, a Sport TV már most is adja a sorozatot.
A csapatainknak meg minden nemzetközi megmérettetés hasznos lenne. Ráadásul 3 csapatos csoportkör van, azaz két idegenbeli meccsről lenne szó. Ez lett volna akkora költség?
kerusz 2016.05.27. 11:48:18
@veghist: Én úgy tudom, hogy volt csapat, aki informális megkeresésre azt válaszolta, hogy vállalta volna a CHL-indulást. Addigra azonban már elhangzott egy kösz, de nem érdekel bennünket válasz.
kerusz 2016.05.27. 11:50:50
@veghist: Ugye, a költségekre azért sem nagyon van értelme hivatkozni, mert szóba jöhető csapataink mindeközben mindent megtesznek azért, hogy százmillókkal nagyobb költségvetést igénylő ligákba menjenek, mondván, ott vannak csak megfelelő ellenfelek. A CHL-ben is lettek volna, nyilván, meg a Konti Kupában is vannak, csak az utóbbiban el kellene tudni jutni addig.
veghist 2016.05.27. 11:51:35
@promontor: Mondjuk elreptetni Pl Finnországba min 30 embert, szállás meg minden... szerintem 10M körül van.
veghist 2016.05.27. 11:54:21
@kerusz: Első körben én is azt hallottam, hogy így történt, de azóta eltelt egy év, lehetett volna tenni az ügyben, ha van igény, nyilván nem az MJSZ lett volna a kerékkötő, bármit gondolsz.
kerusz 2016.05.27. 11:56:58
@veghist: Történt már ilyen a kontinentális kupában is. 2012 októberében a Miskolc Vaasában szerepelt.
Beibarys Atyrau (KAZ) - Metalurgs Liepaja (LET) 5-3 (1-2,1-1,3-0)
Miskolc (HUN) - Sport Vaasa (FIN) 1-11 (0-3,0-3,1-5)
Metalurgs Liepaja - Miskolc 7-4 (3-3,0-1,4-0)
Sport Vaasa - Beibarys Atyrau 4-5 (3-0,1-2,0-3)
Miskolc - Beibarys Atyrau 0-4 (0-1,0-3,0-0)
Sport Vaasa - Metalurgs Liepaja 4-3 a.p. (0-1,1-1,2-1,1-0)
Beibarys Atyrau (KAZ) - Metalurgs Liepaja (LET) 5-3 (1-2,1-1,3-0)
Miskolc (HUN) - Sport Vaasa (FIN) 1-11 (0-3,0-3,1-5)
Metalurgs Liepaja - Miskolc 7-4 (3-3,0-1,4-0)
Sport Vaasa - Beibarys Atyrau 4-5 (3-0,1-2,0-3)
Miskolc - Beibarys Atyrau 0-4 (0-1,0-3,0-0)
Sport Vaasa - Metalurgs Liepaja 4-3 a.p. (0-1,1-1,2-1,1-0)
kerusz 2016.05.27. 11:57:53
@veghist: Semmit nem gondolok a kerékkötőségről, ez a kommentem a kishitűségről szólt.
veghist 2016.05.27. 11:59:23
@kerusz: Ebben szerintem nincs igazad. Szerintem minden csapat jobban szeret többet költeni játékosra, mint utazásra. Egy BL trip árából azért jócskán lehet utazgatni Ausztriába, de Szlovákiába főleg.
De egyébként nem ez volt az egyetlen érv ami elhangzott, de ezt nem szeretném forszírozni, szerintem Te is hallottad, ha más nem, tőlem :-)
De egyébként nem ez volt az egyetlen érv ami elhangzott, de ezt nem szeretném forszírozni, szerintem Te is hallottad, ha más nem, tőlem :-)
veghist 2016.05.27. 12:00:50
@veghist: Hamár felhozod, pont erről volt szó. :-) Arról a bizonyos meccsről.
veghist 2016.05.27. 12:01:28
@kerusz: OK, nem minket kérdeztek :-)
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2016.05.27. 13:16:36
@veghist: Ezt értem, de pl. a Miskolc tudtommal 4-500 milliós költségvetéssel bírt már két éve is, a mostanit nem tudom, de gondolom nem csökkent.
Szóval nem győztél meg, továbbra is rövidlátó döntésnek érzem (Ld. közben kerusz megjegyzéseit is...), ha volt egy ilyen esély, akárki is hozta meg.
Szóval nem győztél meg, továbbra is rövidlátó döntésnek érzem (Ld. közben kerusz megjegyzéseit is...), ha volt egy ilyen esély, akárki is hozta meg.
veghist 2016.05.27. 13:53:41
@promontor: Még egyszer, lehet, hogy az MJSZhez jött ilyen igény, de hozzánk nem fordult senki, hogy forszírozzuk.
Lazlee 2016.05.27. 18:50:27
@DominiKing: amiről nem tudsz - nem fáj.
Kár volt ezt is felemlegetni.
Kár volt ezt is felemlegetni.
Chani02 2016.05.29. 01:20:19
Nem akarunk holmi bajnokok ligájával bajlódni, mert épp a Galac megerősítésén munkálkodunk!