Negyedikként zárt az U18-as válogatott 2012.08.26. 20:19 Hblog
Negyedikként zárt az U18-as válogatott
2012.08.26. 20:42: 1885*
31 komment
Címkék: magyarország ifjúsági válogatott felkészülés u18 felkészülési mérkőzések
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr194733690
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ravic83 2012.08.26. 22:18:40
Hát van min dolgozni. A lengyel és a szlovák meccset láttam, azt kell mondani hogy lábbal és fejben is elég lassúak voltunk. Ami még fáj hogy kiemelkedő teljesítményt/tehetséget sem nagyon lehetett látni (vagy csak vak vagyok:))
papi79 2012.08.26. 22:28:10
Iden vegre csinaljuk ugy, hogy akkor nyerunk amikor kell! Akkor mindenki megbocsatja majd ezeket a meccseket.
kanada09 2012.08.27. 00:13:17
@Ravic83: ez csak a kezdett ,meg la'suk mi lesz egy holnap mulva amikor mar afiuk tul lesznek kb 10 mecsen ,es ki tudja egy par legios haza tud majd jo"nni.Szerencse're van 6 holnap ke'szu"lni a VB-re
blokkoló 2012.08.27. 08:05:42
Sikerült megint olyan stábot összerakni aki nem alkalmas egy u18-as csapat irányítására én ennyi edzöi hibát egy torna alatt nem láttam. Még nem késő elzavarni az öreget aki ezt a szégyenteljes produkciot összehozta. Most nem a gyerekekkel kéne elvitetni a balhét! Vagy szándékosan alázta igy meg a csapatát.
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.08.27. 08:24:35
hat ez a vasarnapi meccs borzaszto volt... kicsit ugy erzetem mintka nagy mellennyel mentek volna ki a kisebbel ellen a fiuk. na megmutattak hogy kell hokizni. egyetlen pozitivumot veltem felfedezni a szombati meccshe kepest: lottunk kapura. a szloven meccs azon ment el, hogy adogattak korbe a korongot loves helyett...
lesz ez meg jobb is, de igy kikapni egy egy U16tol, az ijjjjjj
lesz ez meg jobb is, de igy kikapni egy egy U16tol, az ijjjjjj
Vincenzo90 2012.08.27. 08:32:33
@blokkoló: Konkrétan milyen hibákat fedeztél fel? Félek, hogy nem arról a mentalitásról van-e megint szó, hogy az edző a hibás, a tizenéves játékosainknak meg jöjjön kezetcsókolni Gretzky, mert az élet császárai, és a galaxis legjobbjai.
blokkoló 2012.08.27. 08:42:24
@Vincenzo90: ez igy van
Vincenzo90 2012.08.27. 08:48:47
@blokkoló: Na, hát nem válaszolsz. Kérdeztem ám, nem mondtam! Az a kérdés, hogy milyen hibákat követett el a stáb. Merthogy vagyok olyan gyanakvó, és paranoiás, hogy hajlamos vagyok azt feltételezni, ami gyakoribb.
blokkoló 2012.08.27. 08:57:05
@Vincenzo90: sor összetétel, jégidők, ember előnyös sorok,játékosok kiválasztása, motiválás,4 egyforma sor csak a mesékbe létezik, taktika,étkezés,pihenés,miért nincs gyözelmi kényszer?
eurocat 2012.08.27. 09:46:32
Csatlakozom az előttem szólóhoz. Nem nagyon látszott, hogy mikor mit akart a stáb. Néha az volt az érzésem, hogy amolyan szuperminis síptól sípig sorcserék voltak szépen round robin jelleggel. Akkor is, amikor az ellenfél kicsivel lazább sorát egy erősebbre vett hazaival meg lehetett volna szorítani. Feltűnt továbbá az is, hogy a mieink - holott javarészt egy alomból jöttek - baromira nem "érezték egymást" a jégen. Csak ez a beleteszem a tollat aztán majd lesz valami, vagy az hogy odatettem középre, csak ott épp a nobody volt fellobogózva, vagy jobbára az ellenfél. A korcsolyázások közti különbséget - ami ugyan látható volt - nem a tudásra helyezném. Korcsolyázgathat az Ovecskin is széltében, hosszában, ha egy árva korongot nem kap, illetve ha csak olyat ami aztán megjátszhatatlan. Ezek a srácok semmivel sem rosszabb korisok, mint az ellenfeleik. De ha folyton olyan helyzet elé állítják egymást a jègen, amelyet egy vér profi is csak nagy üggyel bajjal oldana meg 1000 meccses rutinnal, akkor semmi jót nem remélhetünk. Ez a válogatott még korántsem csapat. Ahhoz a látottaknál sokkal de sokkal több kell. Főleg ami a dolog csapatjáték részét illeti. Egyénileg kinek-kinek fel kell nőnie a feladathoz. Azzal nincs is gond. De ahhoz, hogy a jégen bármelyik szituációban behúnyt szemmel is tudja az egyik, hogy kit hol és hogyan játszhat meg... no, ahhoz még nagyon sokat kell masszírozni az ügyet. Hajrá, idő mint a tenger!
véngrecky 2012.08.27. 11:22:58
Az idei év remélem nem a sor kisérletezésre megy rá. Akik egy sorban játszanak a klubjukban, szerintem már hétről-hétre, esetleg évről-évre össze rázódtak annyira, hogy érzik egymást annyira, amennyire csak lehet. Ez ad számukra megfelelő önbizalmat és néha ennyi is elég egy helyzet felismerésére, vagy akció befelyezésére.Ha egy komplett sort megbont valaki pusztán a kisérlet kedvéért, hát az a válogatott kevés meccsét figyelembe véve, halálra itéli a csapatot. Nyilván van olyan aki nem itthon játszik, vagy nem megszokott sorral érkezik, annak mindegy ki lesz mellette, mind idegen. Ez a kényszerített négy soros taktika idegen a magyar hokitól. Nem tudnak felpörögni sem a játékosok.A harmadik meccsen a játék képe akkor változott meg, amikor már három sorozásra állt át a csapat.
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.08.27. 11:59:14
@véngrecky: pedig a szloven meccsen a 4. sor kitunt a jatekaval...
RAttila 2012.08.27. 12:53:41
ez egy kidobott nagy rakás pénz elszart lehetőség, megalázott gyerekek, megalázott nézők, talán 1 mentsége lehet Glenn úrnak, valami nagy trauma érte az utóbbi időben, és végig tökrészeg kellett legyen...
ellenben ha már ekkora stáb volt (volt erről szó elég most előbb), legyenek szívesek álljanak ki adják elő, mit is tettek és miért, és még az "örök kiválasztott" rengeteg MAC-os gyerekre sem lehet fogni.
De persze ez 1 lehetőség hogy megtévesszük az U18 VB ellenfeleit, nem kell készülni, mi ilyen szarok vagyunk, de akkor miért nem Mexikót hívtuk, hogy verjen jól el?
ellenben ha már ekkora stáb volt (volt erről szó elég most előbb), legyenek szívesek álljanak ki adják elő, mit is tettek és miért, és még az "örök kiválasztott" rengeteg MAC-os gyerekre sem lehet fogni.
De persze ez 1 lehetőség hogy megtévesszük az U18 VB ellenfeleit, nem kell készülni, mi ilyen szarok vagyunk, de akkor miért nem Mexikót hívtuk, hogy verjen jól el?
kanada09 2012.08.27. 16:44:19
@véngrecky: Most azt akarod mondani hogy az edzo"k kptak a sok holding,slashing stb penaltyt.Az ezo"k kapta'k a golt emner elo"nyben.A HOLDING,SLASHING,HOOKING azt jelenti hogy a la'bod nem mozog,lusta vagy,vagy e'ppen nem tudsz korizni hogy tartsad a tempot,A 4 soros hoki jelenleg azert van mert a fiuk nincsenek jo kondiba es ja'tek hia'nyuk van jelelenleg,Ma's lett volna a dolog ha akkor lenne a torna amikor ma'r jatszottak a gyerekek kb 10 mecsett.Nagy resze a gyerekeknek 2 hete sem voltak a je'gen.A ke'rde's az kellene legyen hogy e'rdemes e ilyen kora'n torna't jatszani?De nem mostan kell jo' lenni,majd Aprilisban amikor a VB lesz
kanada09 2012.08.27. 17:06:46
@blokkoló: Lehet hogy ezek a fiuk csak enyire voltak ke'pesek a he'ten .A gyerekek nem lettek meg ala'zva de kaptak egy nagy pofont a hoki istenekto"l.Ebredjenek fell mert nem sztarok,de ha dolgoznak kemenyen akkor lesz eselyu"k arra hogy meg nyerje'k a mecsek nagy resze't.Mindegy hogy ki lesz az edzo" ha a sok buta penaltyt nem tudja'k ki venni a ja'tekukbol tovabra is ez lesz az eredmeny.Tudom ha nyeru"nk a fiuk remeken jatszottak,ha vesztu"nk akkor kurva rosz a stabb,ha magyar ha canadai,finn vagy aka'r ki.amikor a Dever masodik lett a VB-en akkor o" meg a stabja gyenge volt,es ki tettu"k .Lesznek esztendo"k amikor a ja'tekosok amibo"l valsztahatunk egy gyengebb korosztaly lesz,ez a sport realita'sa othol is ,canadaban is,oroszban is.
RAttila 2012.08.27. 17:50:28
@kanada09: kár hogy nem voltál kint, amit onnan leírtál tény és való,
De emberelőnyben nem teszed fel azt a sort amiben 2 olyan hátvéd van akiben nem bízik a csatár, és nem azt mondtam h. rossz hátvéd.
került volna 4 összeszokott csatár akik szétforgattak volna bármilyen védelmet, és ez egy nagyon jó társaság.....
De emberelőnyben nem teszed fel azt a sort amiben 2 olyan hátvéd van akiben nem bízik a csatár, és nem azt mondtam h. rossz hátvéd.
került volna 4 összeszokott csatár akik szétforgattak volna bármilyen védelmet, és ez egy nagyon jó társaság.....
gasaman 2012.08.27. 20:35:46
Én csak a slovén meccset láttam. Feltünt, hogy sok az egyéni kis hiba(pl. hátra ütött kezdés után a hátvéd palánkra indit de nincs ott senki, rossz passz,rossz helyezkedés, állva várom a korongot,nincs lenn az ütőm,nem tudok mozgásból lőni, mire lekezelem a korongot le is lopták, nem tudok palánknál korongot szerezni stb. Ezek javithatóak, ha volt videó azt értékelni lehet és egyéni feladattal klubedzésre kiadható a fiuknak.
A másik nem volt játékrendszere a csapatnak.talán a második harmadtól a letámadás volt biztató, vagy a harmadikban a támadó harmadban a korongtartással kialakitott pressing lehet a csapatnak fegyvere.Ezt jobban ki kell dolgozni, ne két zavaró rohanjon, mig 3 fiú nézi mi sikerül az egész csapatnak kell tolódni poziciót fogni stb. Sok gyakorlás kellene, és meccs szituációs gyakorlás védővel, ütkozéssel, sebbességből passzal és lövéssel.Én bizom a csapatban, kiesni könnyü volt, feljutni nagyon nehéz lesz.
A másik nem volt játékrendszere a csapatnak.talán a második harmadtól a letámadás volt biztató, vagy a harmadikban a támadó harmadban a korongtartással kialakitott pressing lehet a csapatnak fegyvere.Ezt jobban ki kell dolgozni, ne két zavaró rohanjon, mig 3 fiú nézi mi sikerül az egész csapatnak kell tolódni poziciót fogni stb. Sok gyakorlás kellene, és meccs szituációs gyakorlás védővel, ütkozéssel, sebbességből passzal és lövéssel.Én bizom a csapatban, kiesni könnyü volt, feljutni nagyon nehéz lesz.
kanada09 2012.08.28. 01:18:34
@gasaman: Egy nap csak lesz anyi ido" meg penz hogy a fiuk 2 vagy 3 hetet to"ltsenek el egyu"tt napi 2-szeres jeges gyakorla'sal meg videoza'sal hogy o"ssze szokjanak egy kicsit.Csak meg fogjak tanulni hogy 5 emberbo"l a'll a vonal nem 2 vagy 3-bol
Kivago Ivan Györgyné 2012.08.28. 15:54:06
nem kell kanadai edző van itt a bologon bőven szakember :)
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.08.28. 16:50:27
@Kivago Ivan Györgyné: most magadra gondoltal, ugye?
RAttila 2012.08.28. 18:26:46
@Kivago Ivan Györgyné: így van mind azok vagyunk :) Szurkoló szakemberek, és mivel senki sem mondja el h. mire is kellene figyeljünk, a szempont az eredmény volt, azt írtuk le ami kívülről látszott :), a leghozáértőbben :))
esetleg elmondanád te miért is volt tökéletes bemutatkozás az idei U18-as csapat (beleértve a stábot is) részéről
esetleg elmondanád te miért is volt tökéletes bemutatkozás az idei U18-as csapat (beleértve a stábot is) részéről
1 drukker 2012.08.28. 19:30:17
@RAttila:
Én kint voltam az év elei Fehérvári kudarcsorozaton (kiesés hazai pályán) és a leírtak nagyon hasonlatosak, mint amit én is tapasztaltam. Én nem az edzőt hibáztattam akkor sem és látatlanban most sem.
Idézlek:"De emberelőnyben nem teszed fel azt a sort amiben 2 olyan hátvéd van akiben nem bízik a csatár, és nem azt mondtam h. rossz hátvéd."
Pár gondolat csak
- Mi az és normális dolog, hogy egy játékos nem bízik csapattársában?
- Az edzői utasítást az előbbiek szerint nem lehet betartani ezáltal a taktika smafu.
- A felkészülésen ismerkedésen nagyon jó teljesítményt elvárni lehet-e?
És még feltehetnék jó sok kérdést.
Alapvetően Fehérváron is és a leírtak alapján most is arra az egyszerű következtetésre jutottam, hogy a gyerekek, játékosok egy része még ha az átlagnál ügyesebb is alkalmatlan a csapatsportra. Az öncélú tevékenység nem helyén való a csapatsportoknál. A Fehérvári kudarc is a gyenge csapatjátéknak köszönhető, nem passzolok a játékos társamnak, örökölni lehetett csak a korongot egyeseknél, egyesek felsőbbrendűek voltak. A legszomorúbb meg az volt, hogy a katasztrofális gyenge szereplés végén az edzői stábon verték el a port. Egyetlen "felsőbbrendű" játékos sem mondta, hogy szégyenlem magam. A nem "csapatjátékosoknak" bizony meg kellene köszönni a szereplést és egy két évig távol tartani a válogatottságtól, hátha a tehetség mellé megjönne a gondolkodás is az edzői utasítások elsődleges betartása. Egy játékos csak azzal igazolhatja válogatottsági szintjét, hogy jól képzett, hogy csapatember és fegyelmezetten betartja taktikát. Bármelyik is hiányzik nincs helye a csapatban. Jó lenne, ha a játékosok csak egyszer szembesülnének ezen ténnyel és megváltozna a válogatottság megítélése és elérhetősége.
Én kint voltam az év elei Fehérvári kudarcsorozaton (kiesés hazai pályán) és a leírtak nagyon hasonlatosak, mint amit én is tapasztaltam. Én nem az edzőt hibáztattam akkor sem és látatlanban most sem.
Idézlek:"De emberelőnyben nem teszed fel azt a sort amiben 2 olyan hátvéd van akiben nem bízik a csatár, és nem azt mondtam h. rossz hátvéd."
Pár gondolat csak
- Mi az és normális dolog, hogy egy játékos nem bízik csapattársában?
- Az edzői utasítást az előbbiek szerint nem lehet betartani ezáltal a taktika smafu.
- A felkészülésen ismerkedésen nagyon jó teljesítményt elvárni lehet-e?
És még feltehetnék jó sok kérdést.
Alapvetően Fehérváron is és a leírtak alapján most is arra az egyszerű következtetésre jutottam, hogy a gyerekek, játékosok egy része még ha az átlagnál ügyesebb is alkalmatlan a csapatsportra. Az öncélú tevékenység nem helyén való a csapatsportoknál. A Fehérvári kudarc is a gyenge csapatjátéknak köszönhető, nem passzolok a játékos társamnak, örökölni lehetett csak a korongot egyeseknél, egyesek felsőbbrendűek voltak. A legszomorúbb meg az volt, hogy a katasztrofális gyenge szereplés végén az edzői stábon verték el a port. Egyetlen "felsőbbrendű" játékos sem mondta, hogy szégyenlem magam. A nem "csapatjátékosoknak" bizony meg kellene köszönni a szereplést és egy két évig távol tartani a válogatottságtól, hátha a tehetség mellé megjönne a gondolkodás is az edzői utasítások elsődleges betartása. Egy játékos csak azzal igazolhatja válogatottsági szintjét, hogy jól képzett, hogy csapatember és fegyelmezetten betartja taktikát. Bármelyik is hiányzik nincs helye a csapatban. Jó lenne, ha a játékosok csak egyszer szembesülnének ezen ténnyel és megváltozna a válogatottság megítélése és elérhetősége.
Kivago Ivan Györgyné 2012.08.28. 19:30:19
@RAttila: Nem írtam ilyet. de nem is gondolom egy augusztusi tornán az eredmény az értékmérő.
canadien 2012.08.28. 19:49:01
@1 drukker: osztom a véleményed!De ne várj ilyen változást...
Theutus 2012.08.29. 00:28:36
@1 drukker: +1
azonban a fentiek betartatása nem csak az edzőkön múlik sajnos
azonban a fentiek betartatása nem csak az edzőkön múlik sajnos
gasaman 2012.08.29. 11:46:23
@Theutus: Egyetértek ! Viszont én ezelőtt huszonvalahány évvel mikor a TF-en 2 éves szakedzőire jártam (kézilabda, munka mellett esti tagozaton)a sportpszichológia tantárgyat Jakabházi tanár úr előadásában és jegyzetéből tanultuk akiről tudtuk, hogy válogatott hokis volt. Emlékszem egy előadására "Sportolói közösségek rejtett kapcsolatai" talán egyes megállapitásai ma is érvényesek lennének.
@1 drukker: A fehérvári fiaskó okairól már többen is gondolatot cseréltünk, nagyjából tudni lehet mi vezetett a sorozatos vereségekhez. Az utolsó két meccsen már csak a görcsös akarás volt és vitte a csatárokat az egyéni rohanásba, kapkodásba.
Úgy érzem most is a kicsit hozzáértő bloggereket az odafigyelés hajtja : idén jobb legyen, tanuljunk a hibákból,a legjobb csapatot hozzuk össze, ez elvárható lenne mert előző évekhez képest van pénz is. FEL KELLENE JUTNI!!!!!
@1 drukker: A fehérvári fiaskó okairól már többen is gondolatot cseréltünk, nagyjából tudni lehet mi vezetett a sorozatos vereségekhez. Az utolsó két meccsen már csak a görcsös akarás volt és vitte a csatárokat az egyéni rohanásba, kapkodásba.
Úgy érzem most is a kicsit hozzáértő bloggereket az odafigyelés hajtja : idén jobb legyen, tanuljunk a hibákból,a legjobb csapatot hozzuk össze, ez elvárható lenne mert előző évekhez képest van pénz is. FEL KELLENE JUTNI!!!!!
gasaman 2012.08.29. 11:55:47
@Kivago Ivan Györgyné: Igen vagyunk egypáran, Töled is volt sok jó észrevétel, megállapitás. Az lenne a mégjobb ha az illetékesek is figyelembe vennék ezeket.
Tudtad-e, hogy a fehérvári VB- két meccsen jelen volt Könczei Á. svéd edzője, vagy a YouTube-n számos külföldi szakember nézte a meccseket? Sok érdekes és megfontolandó vélemény volt és van is.Saját kárán tanul az okos ! 4
Tudtad-e, hogy a fehérvári VB- két meccsen jelen volt Könczei Á. svéd edzője, vagy a YouTube-n számos külföldi szakember nézte a meccseket? Sok érdekes és megfontolandó vélemény volt és van is.Saját kárán tanul az okos ! 4
1885* 2012.08.29. 12:18:12
@gasaman: picit javítanék ha nem gond, a kétéves az középfokú edzői, a szakedzői 4 éves illetve nappalin 3 volt huszonvalahány éve és Jakabházy "Sportolói közösségek rejtett kapcsolatai" no igen :) lásd pl. Fóti Fradi témakört.
Tillasz 2012.08.29. 12:51:21
@gasaman:
Azért kíváncsi lennék mit is mondott Áron teljesítményére. Mert azt elég egyszerűen lehetett megfogalmazni.
"Fiam, Te mi a f...t csinálsz?"
Ehhez hozzátartozik, hogy én Áront még kimondottan szeretem is.:-(
Azért kíváncsi lennék mit is mondott Áron teljesítményére. Mert azt elég egyszerűen lehetett megfogalmazni.
"Fiam, Te mi a f...t csinálsz?"
Ehhez hozzátartozik, hogy én Áront még kimondottan szeretem is.:-(
gasaman 2012.08.29. 13:47:28
@1885*: Szakági középfoku edzői.
A Jakabházi jól tanitott, ráférne a mostani "kisokosokra" is egy kis
továbbképzés.
@Tillasz: Ezek elmondják, az Áronról is meg a csapatról is, ha megkérded Árontól v. Ramsten-től Neked is.
Magán véleményem, hogy Áron nem felejtett el hokizni, biztos az eredeti társaival jobban ment volna, még az is lehet nem pottyanunk a 4. vonalba. De a "mi volna ha?- egy sz@rság.
A Jakabházi jól tanitott, ráférne a mostani "kisokosokra" is egy kis
továbbképzés.
@Tillasz: Ezek elmondják, az Áronról is meg a csapatról is, ha megkérded Árontól v. Ramsten-től Neked is.
Magán véleményem, hogy Áron nem felejtett el hokizni, biztos az eredeti társaival jobban ment volna, még az is lehet nem pottyanunk a 4. vonalba. De a "mi volna ha?- egy sz@rság.