Nagy a magyar utánpótlás lemaradása 2012.07.02. 12:24 hokikori
Nagy a magyar utánpótlás lemaradása
2012.07.02. 13:04: Theutus
41 komment
Címkék: vb világranglista utánpótlás iihf
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr124623822
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
bonsay 2012.07.02. 14:45:15
Ez úton szeretnék gratulálni a kanadai szakembernek.Sokat hozzá tett ehhez a remek eredményhez....El kéne gondolkodni az illetékeseknek, hogy nekünk tényleg a kanadai irányt kell követni, vagy inkább ami egy kicsit közelebb áll hozzánk....
Gaudi 2012.07.02. 15:06:05
@bonsay: melyik áll hozzánk közel?
bonsay 2012.07.02. 15:56:02
Cseh, szlovák inkább, mint az erő hoki kanadai.Ezektől is messze vagyunk, de fizikálisan a kanadadaitól fényévekre....
veghist 2012.07.02. 16:44:22
@bonsay: Mert olyan sok esélyt kapott...
MeLa · http://www.heliforce.hu 2012.07.02. 16:48:58
"...Az értékelésbe a legutóbbi két évadot vették figyelembe és a felnőtt világranglistánál használt pontozásos módszert alkalmazták a férfiak és a nők esetében is..."
A női szakágról egy szó sincs a posztban vagy az majd egy másik cikk lesz?
A női szakágról egy szó sincs a posztban vagy az majd egy másik cikk lesz?
Gaudi 2012.07.02. 17:06:44
@bonsay: Lehet, én nem értek hozzá (komolyan). Egyvalamit tudok ehhez hozzátenni: kezdetektől egy szisztémát kell alkalmazni, szerintem az mindegy, hogy a felsoroltak közül melyik, de szuperminitől az menjen, és azt szokják meg a gyerekek.
kerusz 2012.07.02. 18:50:58
@bonsay: Te már az elejétől fogva utáltad Thurstont. És most örülsz, mint majom a farkának, hehe, de jó, neked lett igazad. De azt ugye, Te is tudod, hogy ezek az eredmények nem kizárólag őt minősítik, hanem azokat a klubokat és edzőket is, ahol a fiatalok az év nagy részében készültek. Azt az edzőt is, aki a facebook oldalán lebohócozta (már levette)... És még sokakat...
bonsay 2012.07.02. 19:06:16
@kerusz:
Tévedsz mert nem örülök, hogy igazam lett. Ha egy edző a az első meccsen /ifi vb/ a bedobás előtt még nem tudta a srácoknak megmondani mi az első sor!!!!! Egy későbbi meccsen időkérés után a fiúk megkérdezték ki menjen fel. Az okos a Könczei nevét mondta holott azon a meccsen a lelátón ült......
És még lehetne sorolni.
Tévedsz mert nem örülök, hogy igazam lett. Ha egy edző a az első meccsen /ifi vb/ a bedobás előtt még nem tudta a srácoknak megmondani mi az első sor!!!!! Egy későbbi meccsen időkérés után a fiúk megkérdezték ki menjen fel. Az okos a Könczei nevét mondta holott azon a meccsen a lelátón ült......
És még lehetne sorolni.
bonsay 2012.07.02. 19:09:29
@Gaudi: Tőlünk egy játékos se /összes korosztály/tudja az erő hokit játszani, mégis minden korosztályban ezt akarják tanítani a válogatottnál....
Tillasz 2012.07.02. 20:42:58
@bonsay:
Szerintem a cseh, a szlovák hokiban sincs megtiltva, hogy a csatár pl. védekezzen, passzoljon, a hátvéd pl. tudjon lőni, ütközni. Az is nyilván az edző hibája, hogy a jó képességű kapusaink folyamatosan betliznek VB-éken. Eric legnagyobb hibája, hogy az U20-as "siker" után is elhitte, hogy tudja kezelni a problémás játékosokat. Nem sikerült neki. De ebben - is - sajnos egyedül hagyták, vagy nem bízott eléggé a társaiban.
Szerintem a cseh, a szlovák hokiban sincs megtiltva, hogy a csatár pl. védekezzen, passzoljon, a hátvéd pl. tudjon lőni, ütközni. Az is nyilván az edző hibája, hogy a jó képességű kapusaink folyamatosan betliznek VB-éken. Eric legnagyobb hibája, hogy az U20-as "siker" után is elhitte, hogy tudja kezelni a problémás játékosokat. Nem sikerült neki. De ebben - is - sajnos egyedül hagyták, vagy nem bízott eléggé a társaiban.
kerusz 2012.07.02. 20:56:33
@Tillasz: Ha még csak egyedül hagyták volna! De bonsay mester hozzászólása is bizonyítja, hogy ezen felül még a tekintélyét is rombolták a háta mögött. Azt a minimális segítséget sem kapta meg, ami minden edzőnek kijár azért, mert ő a válogatott edzője, és minden érintettnek vele egy csónakban kellene eveznie.
Jégkorong 2012.07.02. 22:07:22
@Tillasz: "sajnos egyedül hagyták, vagy nem bízott eléggé a társaiban." - vagy nélkül mindkét megállapításod helytálló.:)
@kerusz: úgy nehéz valakinek segíteni, aki kevésbé fogékony... Továbbá a srácok sem eveztek vele egy csónakban, érintettek többé-kevésbé, de szemtől szemben felvállalták a döntéseiket.:)
@kerusz: úgy nehéz valakinek segíteni, aki kevésbé fogékony... Továbbá a srácok sem eveztek vele egy csónakban, érintettek többé-kevésbé, de szemtől szemben felvállalták a döntéseiket.:)
kanada09 2012.07.03. 07:26:44
@Tillasz: a legnagyobb hiba'ja az volt hogy bele egyezett abba hogy magyar segito"i legyenek.A MAGYAR KLUBBOK EDZO"IVEL van a baj.En ve'gig ne'ztem a U-20-as vb-et es a slovakok,a csehek az oroszok ,finnek,danok mindenki u"tko"zik.Ele'g sze'gyen hogy komoly hokit proba'lnak elva'rni a gyerekekto"l,ki hallott ilyent.Elva'rni hogy paszoljanak,menyenek a koronge'rt a pa'la'nk melle',u"tko"zenek ha't ijen hu:jese'get ki hallott.Azt hittem hogy tanulni akarnak ma's sziszte'ma't,olyan szisztema nincsen ahol ne legyen bodycheck e's 60 percig iramos munka,Nem is tudom miert va'runk ilyesmit,Sajnos sehol ,senki nem tud nyerni ha csak 20 percig hajt egy mecsen
kanada09 2012.07.03. 07:38:08
@Jégkorong: Aze'rt mert mindenki azt mondja a magyar ba'zisu gyerekeknek hogy milyen jok stb az nem jelenti hogy meg u"tik a nemzetko"zi szintett,van egy,ketto" de itten all meg a vonat.Evek fognak kelleni hogy valami va'ltozon,Sajnos nem szeretnek hajtani a fiuk,senki sem szereti a ve'dekezo" munka't,mindenki csak golt akar u"tni,a pala'nk melleti munka't,arrol ne is beszelju"nk,Sajnos az ifi valogatott csapatok olyan csapatok ahol senkinek sem kell megdolgozni aze'rt hogy bejusson,Amikor a szo"vetse'g hivja meg a ja'tekosokat minden e'vben,es az edzo" do"nte'seibe beleszolnak hogy ki jo"jo"n vagy nem akkornagyobb bajok vannak mint gondolja'tok.
Tillasz 2012.07.03. 09:10:05
@kanada09:
Abban nem volt választása, hogy kik legyenek a segítői. Azaz volt, csak akkor nem kapja meg ezt a munkát.
Abban nem volt választása, hogy kik legyenek a segítői. Azaz volt, csak akkor nem kapja meg ezt a munkát.
bonsay 2012.07.03. 13:08:18
@1885*:
Nézd nincsenek olyan nagy igények, de nálunk az a szokás, hogy az edzőtábor/augusztusi/ első napján napra lebontva megvan az egész szezon edzés terve a májusi levezetésig. Magyar edző ilyet nem csinál pedig az edzők zömét ismerem. Már írtam a múltkor a fülem hallatára vizsgázott egy magyar MOL edző és fingja se volt pl. a sportolok táplálkozásáról vitamin pótlásról stb. Mol edzőről beszélek akkor mi van az utánpótlásban? Az ifi VB-n az egyik segéd edző egy hét alatt nem szólt a fiúkhoz! Akkor minek van ott? Pedig volt gond rendesen. A serdülő válogatottban pl. a kanadai edző aláíratott egy papírt mert a tornára nem az általa kiválasztott gyerekek utaztak, hanem a magyar siker segéd edzők kedvencei....
Nézd nincsenek olyan nagy igények, de nálunk az a szokás, hogy az edzőtábor/augusztusi/ első napján napra lebontva megvan az egész szezon edzés terve a májusi levezetésig. Magyar edző ilyet nem csinál pedig az edzők zömét ismerem. Már írtam a múltkor a fülem hallatára vizsgázott egy magyar MOL edző és fingja se volt pl. a sportolok táplálkozásáról vitamin pótlásról stb. Mol edzőről beszélek akkor mi van az utánpótlásban? Az ifi VB-n az egyik segéd edző egy hét alatt nem szólt a fiúkhoz! Akkor minek van ott? Pedig volt gond rendesen. A serdülő válogatottban pl. a kanadai edző aláíratott egy papírt mert a tornára nem az általa kiválasztott gyerekek utaztak, hanem a magyar siker segéd edzők kedvencei....
1885* 2012.07.03. 13:17:22
@bonsay: ezek szerint Te is végeztél edzőit?
Szerintem azért nem kell egy az egyben lefikázni minden magyar edzőt, lehet, hogy akad olyan aki odafigyelt élettan órán. Azért kiváncsi lennék ki vizsgázatta.
Az ifi Vb-vel kapcs. azt én sem értem akkor minek volt ott a ségédedző, a serdülőnél ha ez igaz, hogy a segédedzők döntik el az utazó keretet, akkor miért a vezető edzőt hibáztatod? Mondjuk én már anno nem értettem, hogy miért pont azok a segédedzők, akik, ez olyan nyúl viszi a vadászpuskát effect?
Szerintem azért nem kell egy az egyben lefikázni minden magyar edzőt, lehet, hogy akad olyan aki odafigyelt élettan órán. Azért kiváncsi lennék ki vizsgázatta.
Az ifi Vb-vel kapcs. azt én sem értem akkor minek volt ott a ségédedző, a serdülőnél ha ez igaz, hogy a segédedzők döntik el az utazó keretet, akkor miért a vezető edzőt hibáztatod? Mondjuk én már anno nem értettem, hogy miért pont azok a segédedzők, akik, ez olyan nyúl viszi a vadászpuskát effect?
gasaman 2012.07.03. 14:16:10
A magyar utánpótlás lemaradását kiváltó okok nagyon szerteágazóak. Ha csak az utóbbi 5-6 évet tekintjük (2oo7
-tól mikor a 9o-91 korosztály volt az U-18)még a jelenleginél kevesebb mühely adta a játékosokat.
2oo8-2oo9- ben az U-18 igen jó társaságnak tünt, harcos , hajtós, elkötelezett játékosok alkották a csapatot akik jó egyesületi felkészités alapot kaptak. Úgy tünt, hogy a következő 92 és 93 korosztályokis jó játékosokat fognak adni.
A probléma onnan indúl, hogy a 9o-92es korosztályok nevelő edzői( és itt főkép K.Á.) már nem kaptak lehetőséget a válogatott mellett.
Megindult a külföldi edzők sora az U-18 mellett, többségében mellékállásban próbáltak eredményt felmutatni, a magyar segitők saját érdekeiket tették előtérbe és igyekeztek az alapitványi pénzekből valamennyit felvenni, saját embereiket bejátszani a válogatottba.Volt arra is példa hogy az edző Miskolcon 2 napra ott hagyta a csapatot.
Az egyetértés nagy volt, hogy ne K.Á. kerüljön a csapathoz. Évek óta megfigyelhető, hogy jó játékosokat kezdenek leszólni, hogy hely legyen ismerősők gyerekeinek.
Az utóbbi évek kanadai mestereinek felkészitő edzéseit nézve feltűnt, hogy tempótlen, lassu, álldogálós edzések voltak az edzési cél egy-egy "új" gyakorlatelem megtanulása és nem láttam a "meglévő tudás" elemzését beillesztését a játékrendszer kialakitását stb.
Álltalánosan úgy látszik sikerült visszalépni az elért sikerektől igen jó korosztályokat követően visszalépni, és hatalmas kudarcot elérve kiesni az osztályból.
Más helyeken pl.Ausztria a két év előtti hasonló kudarc után a Szövetség komoly vizsgálatot tartott, lemondások, felmentések voltal. Nálunk MAGYARázkodás kifogás keresés.
-tól mikor a 9o-91 korosztály volt az U-18)még a jelenleginél kevesebb mühely adta a játékosokat.
2oo8-2oo9- ben az U-18 igen jó társaságnak tünt, harcos , hajtós, elkötelezett játékosok alkották a csapatot akik jó egyesületi felkészités alapot kaptak. Úgy tünt, hogy a következő 92 és 93 korosztályokis jó játékosokat fognak adni.
A probléma onnan indúl, hogy a 9o-92es korosztályok nevelő edzői( és itt főkép K.Á.) már nem kaptak lehetőséget a válogatott mellett.
Megindult a külföldi edzők sora az U-18 mellett, többségében mellékállásban próbáltak eredményt felmutatni, a magyar segitők saját érdekeiket tették előtérbe és igyekeztek az alapitványi pénzekből valamennyit felvenni, saját embereiket bejátszani a válogatottba.Volt arra is példa hogy az edző Miskolcon 2 napra ott hagyta a csapatot.
Az egyetértés nagy volt, hogy ne K.Á. kerüljön a csapathoz. Évek óta megfigyelhető, hogy jó játékosokat kezdenek leszólni, hogy hely legyen ismerősők gyerekeinek.
Az utóbbi évek kanadai mestereinek felkészitő edzéseit nézve feltűnt, hogy tempótlen, lassu, álldogálós edzések voltak az edzési cél egy-egy "új" gyakorlatelem megtanulása és nem láttam a "meglévő tudás" elemzését beillesztését a játékrendszer kialakitását stb.
Álltalánosan úgy látszik sikerült visszalépni az elért sikerektől igen jó korosztályokat követően visszalépni, és hatalmas kudarcot elérve kiesni az osztályból.
Más helyeken pl.Ausztria a két év előtti hasonló kudarc után a Szövetség komoly vizsgálatot tartott, lemondások, felmentések voltal. Nálunk MAGYARázkodás kifogás keresés.
bonsay 2012.07.03. 14:30:17
@gasaman:
Teljesen egyetértek!
Nálunk korosztályos válogatottban edzők körbe körbe járnak. Mindig ugyanaz az arcok....
Mondjuk ők biztosítják a két utánpótlás csapat dominanciáját a válogatottnál évek óta....
Ebből látszik nem az eredmény fontos hanem a klubérdek....
SZOMORÚ!
Teljesen egyetértek!
Nálunk korosztályos válogatottban edzők körbe körbe járnak. Mindig ugyanaz az arcok....
Mondjuk ők biztosítják a két utánpótlás csapat dominanciáját a válogatottnál évek óta....
Ebből látszik nem az eredmény fontos hanem a klubérdek....
SZOMORÚ!
bonsay 2012.07.03. 14:39:15
@1885*:
Nekem már a kezdetektől nem volt szimpi mert láttam az edzéseit, de ezt már írtam. Utána a válogatási módszerével volt bajom.Hangzatos nyilatkozatai köszönő viszonyban sem volt az általam látottakkal. Segéd edzőkkel meg az a bajom, hogy a saját egyesületi vagy rokoni gyerekeket nyomják állandóan. De az is nagyon szép, hogy valaki 0 tapasztalattal máris ifi válogatottnál kezd.... Vizsgáztató G.G. volt és mivel valamikori csapat társak voltak sikerült a vizsga....
Nekem már a kezdetektől nem volt szimpi mert láttam az edzéseit, de ezt már írtam. Utána a válogatási módszerével volt bajom.Hangzatos nyilatkozatai köszönő viszonyban sem volt az általam látottakkal. Segéd edzőkkel meg az a bajom, hogy a saját egyesületi vagy rokoni gyerekeket nyomják állandóan. De az is nagyon szép, hogy valaki 0 tapasztalattal máris ifi válogatottnál kezd.... Vizsgáztató G.G. volt és mivel valamikori csapat társak voltak sikerült a vizsga....
Tillasz 2012.07.03. 15:08:58
@1885*:
Nem tudom, a Tengerentúlon még nem voltam edző kiválasztásnál!:-)
Itt a koncepció az volt, hogy magyar segédedzők, külföldi vezető edző. Amikor Eric-et megkérdezték mennyire van megelégedve a társaival, mindig kiállt mellettük.
@gasaman:
Szerintem azt ne nagyon feszegessük, ki mit tett és ki mit nem tett a '90 alatti korosztályokért. Ja és ha megírnád, hogy ezen korosztályoknak kik voltak az edzők, és mi lett velük? Talán úgy teljesebb a kép.
@bonsay:
Én azért fenntartással fogadnám, hogy nem szólt hozzájuk az egyik edző. Ismerve ezen fiatalokat - némelyike még azt is nyitott szemmel tudja mondani, hogy nem is volt ma edzés, amikor kettőn vett részt - ezért nem hiszem, hogy így történt. Igaz nem voltam ott.
Nem tudom, a Tengerentúlon még nem voltam edző kiválasztásnál!:-)
Itt a koncepció az volt, hogy magyar segédedzők, külföldi vezető edző. Amikor Eric-et megkérdezték mennyire van megelégedve a társaival, mindig kiállt mellettük.
@gasaman:
Szerintem azt ne nagyon feszegessük, ki mit tett és ki mit nem tett a '90 alatti korosztályokért. Ja és ha megírnád, hogy ezen korosztályoknak kik voltak az edzők, és mi lett velük? Talán úgy teljesebb a kép.
@bonsay:
Én azért fenntartással fogadnám, hogy nem szólt hozzájuk az egyik edző. Ismerve ezen fiatalokat - némelyike még azt is nyitott szemmel tudja mondani, hogy nem is volt ma edzés, amikor kettőn vett részt - ezért nem hiszem, hogy így történt. Igaz nem voltam ott.
gasaman 2012.07.03. 15:23:43
Hogyan lehetne a célt (visszajutás) elérni?
Új alapokon elindulni:
Kell egy új TEAM. Nem a tavalyi, tavalyelőtti eredménytelen macos-miskolci "szakemberek". Kell egy tekintélyes csapatvezető, egy operativ külföldi edző (aki feladattervet kap, és felelősséget vállal)és vissza kell hivni az utánpótlás nevelés régi és új eredményes edzőit.
Kell egy új edzésterv. Mit kell tudni egy válogatott védőnek, csatárnak, kapusnak fizikai alapozásban, korcsolyában, korongkezelés-passzban, cselben, lövésben. Az U 14- U18 korosztályok éves képzésében általános éves edzésterv ajánlásokat kell kiadni a csapatoknak. Az emlitett korosztályoknál kötélező legyen az éves edzésterv beadása a csapatoknál. A nagyobb csapatoknál, akadémiánál a "vezető edző" felügyelete és irányitása az utánpótlás edzők munkájánál.
Az általános képzés után a posztonkénti képzés erősitése. Érvényt kell szerezni a több éve felvetett képzési hiányok felszámolásának.Az egyasületekben javitani kell az edzés terhelést, az elkötelezettségre kell nevelni és biztositani kell a kiemelkedő tehetségek többlet képzését.
Kell egy új csapat
A 2o11-12 évi csapat maradó játékosait értékelni szükséges, értékelés alapján lehet felkérni az idei szezonra az egyéni képesség fejlesztések szükségessége mellett. Meg kell tervezni a csapatot, az új korosztály feljutóit, sorokat, posztokat, játék rendszereket stb. előre. A csapattervre kell edzésprogramot késziteni, a fejlődést ellenőrizni, lehetőséget adni bejutásra-kiesésre a csapatból. Havi összetartások kellenek komoly terheléses edzésmunkával, mérkőzésekkel.
Foglalkozni kell a külföldön játszó fiukkal. Akik külföldön játszanak többségében komoly bajnokságban játszanak, nagy terhelésü edzésmunkát végeznek. Velük még szezon előtt egyeztetni kell, kerettagságuk, helyük elvárások tekintetében és tisztátni kell válogatottságukat a nemzetközi szövetséggel (pl. Hári N. ügye)
Nem kellene szégyelni megnézni a korosztályos külföldi edzésmunkét és átvenni a hazai jobbitás érdekében. Pl. ilyen volt "hokikori" posztsorozata Nemes Benji éves edzésmunkájáról a Djurgardennél.
Még időben lennénk, hogy egy új úton elindúlva sikeresebb éveket érjünk meg utánpótlás válogatotjainknál. HAJRÁ MAGYARORSZÁG!!!!!
Új alapokon elindulni:
Kell egy új TEAM. Nem a tavalyi, tavalyelőtti eredménytelen macos-miskolci "szakemberek". Kell egy tekintélyes csapatvezető, egy operativ külföldi edző (aki feladattervet kap, és felelősséget vállal)és vissza kell hivni az utánpótlás nevelés régi és új eredményes edzőit.
Kell egy új edzésterv. Mit kell tudni egy válogatott védőnek, csatárnak, kapusnak fizikai alapozásban, korcsolyában, korongkezelés-passzban, cselben, lövésben. Az U 14- U18 korosztályok éves képzésében általános éves edzésterv ajánlásokat kell kiadni a csapatoknak. Az emlitett korosztályoknál kötélező legyen az éves edzésterv beadása a csapatoknál. A nagyobb csapatoknál, akadémiánál a "vezető edző" felügyelete és irányitása az utánpótlás edzők munkájánál.
Az általános képzés után a posztonkénti képzés erősitése. Érvényt kell szerezni a több éve felvetett képzési hiányok felszámolásának.Az egyasületekben javitani kell az edzés terhelést, az elkötelezettségre kell nevelni és biztositani kell a kiemelkedő tehetségek többlet képzését.
Kell egy új csapat
A 2o11-12 évi csapat maradó játékosait értékelni szükséges, értékelés alapján lehet felkérni az idei szezonra az egyéni képesség fejlesztések szükségessége mellett. Meg kell tervezni a csapatot, az új korosztály feljutóit, sorokat, posztokat, játék rendszereket stb. előre. A csapattervre kell edzésprogramot késziteni, a fejlődést ellenőrizni, lehetőséget adni bejutásra-kiesésre a csapatból. Havi összetartások kellenek komoly terheléses edzésmunkával, mérkőzésekkel.
Foglalkozni kell a külföldön játszó fiukkal. Akik külföldön játszanak többségében komoly bajnokságban játszanak, nagy terhelésü edzésmunkát végeznek. Velük még szezon előtt egyeztetni kell, kerettagságuk, helyük elvárások tekintetében és tisztátni kell válogatottságukat a nemzetközi szövetséggel (pl. Hári N. ügye)
Nem kellene szégyelni megnézni a korosztályos külföldi edzésmunkét és átvenni a hazai jobbitás érdekében. Pl. ilyen volt "hokikori" posztsorozata Nemes Benji éves edzésmunkájáról a Djurgardennél.
Még időben lennénk, hogy egy új úton elindúlva sikeresebb éveket érjünk meg utánpótlás válogatotjainknál. HAJRÁ MAGYARORSZÁG!!!!!
1885* 2012.07.03. 15:24:47
@bonsay: jaj istenem, csak nem arra célzol,hogy lila-fehér edzőnek nincs fogalma a helyes táplálkozásról? :(
Igen, azt tudom, hogy az elejétől nem volt bizalmad benne. De mégis mivel magyarázod, hogy egy Magyarországnál hokiban némileg magasabban jegyzett országban ugyanez az ember meglehetősen eredményes edző tudott lenni? Idejött és minden elfelejtett?
@Tillasz: Eric kiállt mellettük, mert náluk ez a normális, visszafelé ez - ha jól értelmezem Keruszt - már nem volt így, ez meg nálunk normális. :D
Edzőhozzánemszólásról beugrott az az ominózus pizzastory, hát igen, ezek a mai fiatalok :(
Igen, azt tudom, hogy az elejétől nem volt bizalmad benne. De mégis mivel magyarázod, hogy egy Magyarországnál hokiban némileg magasabban jegyzett országban ugyanez az ember meglehetősen eredményes edző tudott lenni? Idejött és minden elfelejtett?
@Tillasz: Eric kiállt mellettük, mert náluk ez a normális, visszafelé ez - ha jól értelmezem Keruszt - már nem volt így, ez meg nálunk normális. :D
Edzőhozzánemszólásról beugrott az az ominózus pizzastory, hát igen, ezek a mai fiatalok :(
bonsay 2012.07.03. 15:29:55
@Tillasz:
Nekem azok mesélték akik ott voltak./nem csak egy fiú mondta/Pedig nagyon ráfért volna hogy valaki felrázza a csapatott.Szintén ők mesélték, hogy a bedobás előtt még nem tudták kik kivel lesz egy sorban. Mondjuk ezt a tanácstalanságot lehetett látni a közvetítésben is.De sajnos rengeteg más probléma volt még.
Sajnos a magyar segéd edzők rendkívül kártékonyak tudnak lenni a beválogatásnál.
Nekem azok mesélték akik ott voltak./nem csak egy fiú mondta/Pedig nagyon ráfért volna hogy valaki felrázza a csapatott.Szintén ők mesélték, hogy a bedobás előtt még nem tudták kik kivel lesz egy sorban. Mondjuk ezt a tanácstalanságot lehetett látni a közvetítésben is.De sajnos rengeteg más probléma volt még.
Sajnos a magyar segéd edzők rendkívül kártékonyak tudnak lenni a beválogatásnál.
gasaman 2012.07.03. 15:45:25
@Tillasz: Kedves A. miután lányos-fius szülőként és szövetségközeli emberként végigélted azokat a jeges éveket nem akarom a multat tovább feszegetni-bár több jó sztori lenne- mert a cél a jelen jobbitása és a jövő épitése lenne. Üdv G.S.
bonsay 2012.07.03. 15:57:39
Úgy látszik tiltva van a mondani valóm pedig semmi sértőt ill. káromkodást nem írtam....
1885* 2012.07.03. 16:17:59
@bonsay: sajnos a rendszer nem tökéletes, már másokkal is előfordult ilyesmi,hogy nem engedett be teljesen normális kommenteket, próbáld újra.
kanada09 2012.07.03. 18:00:11
@bonsay: Ha't mostan ma'r musza'j beleszoljak ezek a hozzaszola'sok hihetetlenek,Elo"szo"r is egy Kanadai Edzo" sose fog semmi roszat mondani a sege'dekro"l,legala'bb is a media'nak.Ketto" minden mecs elo"tt a sege'dek felteszik a falra az edzo" a'ltal kinevezett sorokat,ez nem jelenti azt hogy ugy is fognak jarszani a mecs ideje alatt,Mikor a korngot bedobja'k mindenki kell tudjon jatszani mindenkivel.A sorok ugy vaktoznak ahogy ateljesitme'ny megyen a je'gen shitro"l shitre.Nalunk ugy mondja'k amikor a korong be lett dobva csak 3 csatar es 2 vedo" van nincsen szelso",center stb.Hogy ilyen limita'lt a ta'rsasa'g a jegkorong tuda'sban az nem a hiba'ja,5 e'v rosz munkajat nem lehet 3 he't alatt kicserelni,Na e's itten is esznek a gyerekek pizzat,nem amiatt estek ki.A dever jo bara'tom es elmondta hogy hogyan van a csapat a'lita'sa,es mivel egy cspapat edzo"je a Va'logatott edzo"je is igy mindeg lesznek proble'ma'k,mert a magyar szint jelenleg gyenge,a Kint jatszo" gyerek gondolkoda'sa magasabb a magyar bazisu hokisokkal szenben,es az othoni gyrerekek nem birja'k a kinti tempot mert soha sem edzennek kemenyen.Technika'sak csak nem tudnak jatszani,nem ertik meg hogy mi az ami szu"gseges a modern hokihoz.Beszeljetek a Go"z Balazsal aki kin Van Kanadaban egy 8 hetes edzo" taboron es akkor meg tudja'tok mi az hogy keme'ny munka napi ketszer 8 he'tel a szezon kezdese elo"tt.A Josh Bonnerel egyu"tt vannak a PRO AMBITION AHL/Junior PREP Campbe,8 he't minden napi edze's.
kanada09 2012.07.03. 18:08:10
@bonsay: Itten van a baj amikor ugy kezded hogy na'latok szoka'sos,Ha ku"lfoldi edzo"tt hozta'l akor kit e'rdekel hogy na'latok mi a szoka's,az e'v ve'gin szoktak adni a gyerekeknek egy nyari edze's programot amit be kellene tartani hogy Augusztusban kegyen tu"do" (Kondi).Amikor a csapat o"ssze a'll akkor ma'r 80 %-0s ero"le'tt kellene legyen hoz hogy 2 he't a jegen ele'g legyen ahoz hogy tudja'l mecsenkent 20-22 percet ja'tszani.Na a ta'pla'lkoza'srol ne is beszelju"nk,Van a csapatokank Nutrition szeme'lye aki meg magyara'za hogy rantot hus nem jo",su"lt krumpli nem jo stb,Mennyi proteint kell enni ,menyi karbot szabad enni,menyi gyu"mo"lcso"tt kell enni,menyi vitaminokat kel beszedni minden nap a Gymben lenni,egyik nap a la'bokat gyomor izomakat ,masik nap felso"testet kell ero"siteni STB e's emelett minden nap a je'gen lenni 1 ora 15 percet ,megfeszitve
kerusz 2012.07.03. 19:23:01
@gasaman: Szerintem talán szerencsésebb lenne, ha most így a nyári események fényében az osztrák szövetséget semmilyen téren nem állítanád példaként az MJSZ elé. :-)
Egyébként pedig az általad illetve a @bonsay: által írtak is mind azt mutatják, hogy óriási problémák vannak a magyar edzői karban is. Sokszor ezek a problémák nem is elsősorban szakmai jellegűek.
Nem kellene mindig egy-egy kanadain elverni a port, mert akkor megint csak a parasztvakítás fog folyni.
Egyébként pedig az általad illetve a @bonsay: által írtak is mind azt mutatják, hogy óriási problémák vannak a magyar edzői karban is. Sokszor ezek a problémák nem is elsősorban szakmai jellegűek.
Nem kellene mindig egy-egy kanadain elverni a port, mert akkor megint csak a parasztvakítás fog folyni.
Tillasz 2012.07.03. 20:00:59
@gasaman:
Valóban a jövő építése a cél, viszont nem szabad elfelejteni azokat a hibákat sem, amit elkövett(ünk)ek a múltban. Lehet anekdotázni, a múlt megszépít dolgokat, de nekem még Krynica, Riga, Donyeck, Fehérvár nagyon közeli "élmény".:-(
Valóban a jövő építése a cél, viszont nem szabad elfelejteni azokat a hibákat sem, amit elkövett(ünk)ek a múltban. Lehet anekdotázni, a múlt megszépít dolgokat, de nekem még Krynica, Riga, Donyeck, Fehérvár nagyon közeli "élmény".:-(
Jégkorong 2012.07.03. 20:16:26
@kerusz: „Nem kellene mindig egy-egy kanadain elverni a port, mert akkor megint csak a parasztvakítás fog folyni.” - hány bukta kell ahhoz, hogy valakinek megköszönjék a munkáját ? Kettő megvolt, maradt még….? Csapatoknak nem, más(ok)nak szokták megköszönni az addigi tevékenységet. Parasztvakítás ? Most is ez folyik.:)
Jégkorong 2012.07.03. 20:47:05
@Tillasz: „Valóban a jövő építése a cél, viszont nem szabad elfelejteni azokat a hibákat sem, amit elkövett(ünk)ek a múltban. Lehet anekdotázni, a múlt megszépít dolgokat, de nekem még Krynica, Riga, Donyeck, Fehérvár nagyon közeli "élmény".:(„ – való igaz, a jövő építése a cél. Ez volt 2010-2011-ben is kitűzve, nem sikerült. Voltak hibák, amelyeket elkövettek a múltban. A kérdés adott: mikor tanulnak a hibákból az érintettek ? Az elmúlt két évben ez nem sikerült. Addig is marad a múlt, az anekdota, a fájdalom, na meg a remény...:)
canadien 2012.07.03. 20:54:56
"De az is nagyon szép, hogy valaki 0 tapasztalattal máris ifi válogatottnál kezd.... " - ez azért tényleg érdekes...
Theutus 2012.07.03. 22:08:51
nincs itt semmi probléma, egyetlen teendő van hátra: ki kell nevezni Dima-t az utánpótlás élére és végigverjük a világot
vagy nem...
vagy nem...
gasaman 2012.07.03. 23:19:09
@Theutus: The ,mint témainditó sokkal komolyabb vagy ennél, és mint moderátor meg szigorúbb.
Hogy látod, amit jó-rossz javaslatot a bloggerek összehordunk abból lehet valami előrelépés a témában?
Hogy látod, amit jó-rossz javaslatot a bloggerek összehordunk abból lehet valami előrelépés a témában?
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2012.07.04. 08:32:18
@kanada09: Shitről shitre? Vagy gyenge az angol tudásom, vagy nem ezt akartad írni.=)
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2012.07.04. 08:49:45
Számomra nem szimpatikus Thurston, és úgy gondolom, hogy ebből az "alapanyagból" sokkal többet ki lehetett volna hozni. A kitűzött célok elérhetők voltak, kudarcot vallott. Ha valaki hazánkban nem hozza az elvárhatót, általában hamar munka nélkül találhatja magát. Miért kivételeznénk egy kanadai szakemberrel, aki nem tudta kamatoztatni a tudását?
Másik oldalról pedig nyilvánvaló, hogy zömében a tehetősebb szülők kölkei korongoznak az utánpótlásokban. Ha egy kicsit is úgy érzi valaki, hogy nem a sportnak szenteli az életét, legkésőbb junior korában végleg vagy átmenetileg kilép a körből. A juniorban, majd később a MOL ligában maradásnak ára van, és ezt az időt és pénzt sokan nem fogják bevállalni. Ez egy természetes folyamat, és tényleg azt szolgálná, hogy a legjobbak maradjanak, a többiek lemorzsolódásával. A problémát abban látom, hogy ez a bázis keskeny. De sajnos szembe kell néznünk azzal a ténnyel, hogy amíg nincs megfelelő kereslet a jégkorong iránt, és a MOL ligába nem éri meg indulni egy Kiss Dávidnak, addig a két szóban forgó korosztályban kár kiemelkedő sikerekre várni.
Másik oldalról pedig nyilvánvaló, hogy zömében a tehetősebb szülők kölkei korongoznak az utánpótlásokban. Ha egy kicsit is úgy érzi valaki, hogy nem a sportnak szenteli az életét, legkésőbb junior korában végleg vagy átmenetileg kilép a körből. A juniorban, majd később a MOL ligában maradásnak ára van, és ezt az időt és pénzt sokan nem fogják bevállalni. Ez egy természetes folyamat, és tényleg azt szolgálná, hogy a legjobbak maradjanak, a többiek lemorzsolódásával. A problémát abban látom, hogy ez a bázis keskeny. De sajnos szembe kell néznünk azzal a ténnyel, hogy amíg nincs megfelelő kereslet a jégkorong iránt, és a MOL ligába nem éri meg indulni egy Kiss Dávidnak, addig a két szóban forgó korosztályban kár kiemelkedő sikerekre várni.
Kivago Ivan Györgyné 2012.07.04. 15:13:36
@bonsay:
Te olyan megkeseredett vagy ,mint a gazdád a gyima.Nem tudom amiket leírkálsz azokat ő találja ki,te hallod 3 kézből,vagy közösen fantáziáljázok??? mondjuk a szellemi és leki világotokról a videóitok mindent elmondanak .Komolyan ott voltál az ifi vb-n és hallotad,hogy az egyik segédedző nem szólt semmi?? ha nem akkor ird azt,hogy TE úgy hallottad?? "A serdülő válogatottban pl. a kanadai edző aláíratott egy papírt mert a tornára nem az általa kiválasztott gyerekek utaztak" milyen papírt??kivel iratta alá?? te láttad ezt a papírt???mi volt rajta??
Te olyan megkeseredett vagy ,mint a gazdád a gyima.Nem tudom amiket leírkálsz azokat ő találja ki,te hallod 3 kézből,vagy közösen fantáziáljázok??? mondjuk a szellemi és leki világotokról a videóitok mindent elmondanak .Komolyan ott voltál az ifi vb-n és hallotad,hogy az egyik segédedző nem szólt semmi?? ha nem akkor ird azt,hogy TE úgy hallottad?? "A serdülő válogatottban pl. a kanadai edző aláíratott egy papírt mert a tornára nem az általa kiválasztott gyerekek utaztak" milyen papírt??kivel iratta alá?? te láttad ezt a papírt???mi volt rajta??
kanada09 2012.07.04. 16:25:00
@trollfeeder: shiftro"l,shiftre.sorryyyyyyyyy