Szlovénokkal mentenék a Nationalligát 2012.06.08 07:56 F.Kapus
Szlovénokkal mentenék a Nationalligát
2012.06.08. 09:27: Grumpy
51 komment
Címkék: szlovénia dab.docler nationalliga suhonen
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr214573070
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Grumpy 2012.06.08. 09:52:35
Kár, hogy nem fűződött szorosabbra a kapcsolat a Slohokej és a MOL-liga között, vagy hogy nem történtek gyorsabban a dolgok. Akkor ezek a kérdések fel sem merülnének, vagy teljesen máshogy merülnének fel.
`durex · https://www.dropbox.com/referrals/NTMzNzQwMDg2OQ?src=global9 2012.06.08. 09:55:16
most legalább meghívták a DAB-ot.
exL:1 2012.06.08. 10:06:04
Érdekes dolog lesz ez az új NL ha lesz.Elment 2komoly csapat (eddig volt 4 max5)nem hiszem hogy a slohokej csapatok jelentenének akkora kihívást a Dab nak,mint a Dornbirn és az Innsbruck.( de lehet nincs igazam) Csuka fogta róka helyzet ez az Újvárosnak ,mert ha játszik az NL ben is,Az évente a több 10 000 km lebuszozáson és heti 4-5 meccsen kívűl össz.cirka 5-6komoly meccset jelentene,(+ 2 csapatnyi játékos megtartását)ha meg nem játszik akkor marad csak a Mol liga ahol a meccseik 70% án meg sem kell izzadni komolyan.(de oda elég 1 csapat is)Nehéz a bányászok élete főleg ha ellopják a csákányt:)
check 2012.06.08. 10:31:10
Verhetük a labancok a mellüket, kinyírták a második vonalukat és most rágják a kefét, hogy mi legyen. Szerintem hosszútávon a lehető legrosszabb döntést hozták meg a JEBEL kierőltetésével. A NL lenullázásával a hátországukat szüntették meg, az EBELbe beerőltettek 2 olyan csapatot, amelyik minőségi javulást nem hoz és most pedáloznak a szlovénoknál, hogy az ottani kitudjamilyen erejű csapatok bevonásával legalább névleg megmaradjon az NL. Félelmetes stratégák vannak ott is...
dmx150 2012.06.08. 10:33:08
Be kellene látni a DAB nak, h. ez a nationalliga csak bohóckodás. Csak a pénz megy, semmit sem fejlődnek...
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2012.06.08. 10:49:20
Talán belátják a szlovének jövőre, hogy hozzánk kéne szegődni!
jegib 2012.06.08. 11:10:24
@check: Ez is egy fajta értelmezése. Viszont ha úgy nézed, hogy azt a 2 csapatot, akik kinőtték a ligát, komolyabb versenybe kényszeríti, ezáltal több osztrák játékos, kerül gyorsabb ligába, ergo nagyobb lesz a merítési lehetőségük a válogatotthoz. Másrészt létrehozott egy junior ligát, ahol játszatja a fiataljait továbbra is. Majd az idő megmondja, h döntésük helyes volt. Megértem az elkeseredettséged egyébként, csak nekik nem feltétlen az a jó ami nektek, de ez majd csak tényleg szezon végén derül ki.
kerusz 2012.06.08. 11:28:16
@jegib: A junior EBEL gründolása nem feltétlenül valami újat hozott létre, hanem jó eséllyel komoly fejvakarásra kényszeríti az ÖEHV-t.
Ugyanis a Nationalliga már belepusztulni látszik a hadműveletbe, és ugye tavaly pl. 11 csapatos U20-as bajnokság volt Ausztriában (www.eishockey.at/fileadmin/files/spielplan/Spielplan_u20.pdf , www.eishockey.at/nachwuchs/unter-20/tabelle/ ), így most gondolom, az a kérdés is felmerül, hogy mit csináljanak a Junior EBEL-ből kimaradó junior csapatokkal.
Ugyanis a Nationalliga már belepusztulni látszik a hadműveletbe, és ugye tavaly pl. 11 csapatos U20-as bajnokság volt Ausztriában (www.eishockey.at/fileadmin/files/spielplan/Spielplan_u20.pdf , www.eishockey.at/nachwuchs/unter-20/tabelle/ ), így most gondolom, az a kérdés is felmerül, hogy mit csináljanak a Junior EBEL-ből kimaradó junior csapatokkal.
jegib 2012.06.08. 12:50:33
@kerusz: Értem az érveidet, de akkor is csak utólag fog kiderülni, mennyire volt jó döntés a részükről...
check 2012.06.08. 13:39:00
@jegib: Flreértettél. A DAB szívása csak mellékszál. A labancok bevittek 2 csapatot az EBELbe, de kinyírták a hátországukat. A 2 plusz csapatban - amelyeket azért erős túlzás úgy aposztrofálni, hogy kinőtték az NLt - a játékosok mondjuk 70%-a lesz labanc, ennyivel nő a merítési lehetőség. Lesz emellett JEBEL, aztán nem lesz rendes NL, tehát a kiöregedő juniorok mehetnek a tartományi ligákba, ami a pályafutásuk megtörése. Ahogyan szokás emlegetni, csak széles alapokról lehet eredményesen építkezni, a labancok most lerombolták az alapokat, ahonnan lehetne esetleg építkezni. A JEBELből kiöregedők és EBELbe be nem kerülök meg menjenek civilnek.
csiszi 2012.06.08. 13:43:49
Nem tudom összesen hányan jégkorongoznak sógoréknál, de 8 EBEL és JEBEL csapatban azért már elég sokan megtalálhatják a számításuk. Különösen a JEBEL-ben, hiszen ott nem szorítják ki őket a légiósok, ráadásul közvetlen perspektíva is van (felkerülni a nagycsapathoz).
Persze nem minden fenékig tejfel, azoknak az osztrák kiscsapatoknak ez szívás, akik kimaradnak a JEBELből. Viszont gondolom alternatíva híjján a szövetség elengedné őket a szlovák bajnokságba.
Persze nem minden fenékig tejfel, azoknak az osztrák kiscsapatoknak ez szívás, akik kimaradnak a JEBELből. Viszont gondolom alternatíva híjján a szövetség elengedné őket a szlovák bajnokságba.
jegib 2012.06.08. 13:49:17
tényleg nem érdemes vitatkozni rajta, tény h átszervezte. De hogy mennyire jön be nekik, majd kiderül
Theutus 2012.06.08. 15:20:32
@jegib: a válogatott eredményességét szem előtt tartva az Ebel sem jött be nekik túlzottan, mivel egy hajszállal vannak előttünk, ahol egy Ebel csapat van...
hajlok én is check véleményére
a másik dolog pedig a szlovénok ügye...
ugyan nem ismerem kerusz érveinek erősségét, amelyekkel a Mol - illetve közös - Ligába szerette volna édesgetni a szlovénokat, de abban biztos vagyok, ha ide soroltak volna be teljesen egyenrangú partnerek lettek volna, ott pedig addig lesznek jók, amíg a labancoknak szükség van rájuk
és az Ebellel is ez a legnagyobb problémám
ha az Ebel vezetése országtól független Közép-Európai Liga lenne, akkor másképpen tekintenék rá, mint így
az Ebelben is szükségük van a külföldiekre, de a hülye pontrendszerükkel biztosítják maguknak azt, hogy a rájátszás osztrák belügy legyen a gazdasági erőkülönbségből fakadóan - erre jó példa a Ljubjana vagy akár a Volán anyagi megroggyanása vagy a Jesenice többszörös rászámolás utáni KO-ja
hajlok én is check véleményére
a másik dolog pedig a szlovénok ügye...
ugyan nem ismerem kerusz érveinek erősségét, amelyekkel a Mol - illetve közös - Ligába szerette volna édesgetni a szlovénokat, de abban biztos vagyok, ha ide soroltak volna be teljesen egyenrangú partnerek lettek volna, ott pedig addig lesznek jók, amíg a labancoknak szükség van rájuk
és az Ebellel is ez a legnagyobb problémám
ha az Ebel vezetése országtól független Közép-Európai Liga lenne, akkor másképpen tekintenék rá, mint így
az Ebelben is szükségük van a külföldiekre, de a hülye pontrendszerükkel biztosítják maguknak azt, hogy a rájátszás osztrák belügy legyen a gazdasági erőkülönbségből fakadóan - erre jó példa a Ljubjana vagy akár a Volán anyagi megroggyanása vagy a Jesenice többszörös rászámolás utáni KO-ja
jegib 2012.06.08. 15:25:19
@Theutus: pont a (le)szereplésük miatt változtattak. Hízelgő ránk nézve, hogy egy hajszállal vannak előttünk, ez inkább annak szól, h mi jóval erőnkön felül teljesítünk.
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2012.06.08. 15:55:44
@csiszi: Feldkirch és Lustenau inkább a svájci határhoz esik közelebb.
Theutus 2012.06.08. 15:59:06
@jegib: sztem meg visszaüt, hogy hiába van sok Ebel csapatuk, ha a 12 légiós mellett a hazai játékosok legtöbbje arra van kárhoztatva, hogy zsibbadjon a padon
az NL kivéreztetése az Ebel szabályainak megtartása mellett sztem is öngól
a helyzet nálunk is hasonló, van egy agyon menedzselt csapat öregedő "sztárokkal" a soraiban
ha hirtelen abbahagynák a játékot hirtelen több lenne problémánk...
tényleg hiszek benne, hogy erős hazai bajnokság (hátország) nélkül nem nagyon lehet hosszú távra alapozni
az NL kivéreztetése az Ebel szabályainak megtartása mellett sztem is öngól
a helyzet nálunk is hasonló, van egy agyon menedzselt csapat öregedő "sztárokkal" a soraiban
ha hirtelen abbahagynák a játékot hirtelen több lenne problémánk...
tényleg hiszek benne, hogy erős hazai bajnokság (hátország) nélkül nem nagyon lehet hosszú távra alapozni
jegib 2012.06.08. 16:12:07
@Theutus: ezen sztem mostantól számítva pár hétig vitatkozhatnánk :) Osztom a véleményed h erős hátországgal erős hokit lehet létrehozni. Viszont addig nem lesz erős hátországunk amig nem lesz még 4-5 erős csapat, és a meglévők nem fizetik meg rendesen a játékosaikat. Ez pedig színtiszta pénzkérdés. Sajnos szkeptikus vagyok, hogy belátható időn belül, óriási szponzori lóvé érkezne a hokiba amit fizetésekre lehetne fordítani. Az hogy a Volán miért ment EBEL-be és miért is jó neki perpill neki ott, nem kell ecsetelnem, és hidd el hogy az agyonmenedzselt csapat menedzsere pontosan tisztában van játékosai életkorával. MOL liga nagyon jó, van hova fejlődni, de foglalkoznak vele az illetékesek, viszont h a csapatok pénzhez jussanak, azt nem fogja tudni orvosolni a liga sajnos.
Theutus 2012.06.08. 16:24:31
@jegib: azt soha nem vitattam, hogy a Volán ne lenne jó helyen az Ebelben
pénzből mostanság szerintem sem lesz elegendő, így marad a vegetáció, ami könnyen átbillenhet agóniába
pénzből mostanság szerintem sem lesz elegendő, így marad a vegetáció, ami könnyen átbillenhet agóniába
Theutus 2012.06.08. 16:28:36
When the dying calls - aktualitása van, én meg nosztalgikusan hallgatom:(
jegib 2012.06.08. 16:39:30
@Theutus: igen csak addigra lehet többen tömeggyilkossá válnak szeretett csapatuk miatt, és meg fogom érteni :D
ViscaelBarcelona90 2012.06.08. 22:54:29
@check: azt azért ne vedd biztosra, hogy a Dornbirn és az Innsbruck nem hoz minőségi javulást... már csak azért se, mert egyikük a Jesenice helyére került be...
egyébként meg Theutus kollégával egyet értek, ugyanis az EBEL ebben a formában nem túl nagy előny az osztrákoknak, mert a csapatok tele vannak légiósokkal... hát az Innsbruck anno pont emiatt került a csőd szélére, és most épp emiatt feszegetik azt az osztrákok, hogy a légiósokat ki kéne szorítani a csapatokból...
@jegib: maradjunk annyiban, hogy egy erős hátországhoz még legalább 8-10 erős csapat kéne kicsiny hazánkban, és akkor arról még nem is szólt senki, hogy a mostani élcsapatokat is erősíteni kéne legalább a DAB szintjére, de inkább a Volánéra, és nem feltétlen idegenlégiósokkal kellene ezt elérni...
jó néhányszor mondtam már, hogy itthon nem a fociba kéne beleverni az állami milliárdokat, hanem a kézilabdába és a jégkorongba... nem foci stadionokat kéne építeni 10-20 milliárdokért, hanem modern kézilabda csarnokokat és jégcsarnokokat...
egyébként meg Theutus kollégával egyet értek, ugyanis az EBEL ebben a formában nem túl nagy előny az osztrákoknak, mert a csapatok tele vannak légiósokkal... hát az Innsbruck anno pont emiatt került a csőd szélére, és most épp emiatt feszegetik azt az osztrákok, hogy a légiósokat ki kéne szorítani a csapatokból...
@jegib: maradjunk annyiban, hogy egy erős hátországhoz még legalább 8-10 erős csapat kéne kicsiny hazánkban, és akkor arról még nem is szólt senki, hogy a mostani élcsapatokat is erősíteni kéne legalább a DAB szintjére, de inkább a Volánéra, és nem feltétlen idegenlégiósokkal kellene ezt elérni...
jó néhányszor mondtam már, hogy itthon nem a fociba kéne beleverni az állami milliárdokat, hanem a kézilabdába és a jégkorongba... nem foci stadionokat kéne építeni 10-20 milliárdokért, hanem modern kézilabda csarnokokat és jégcsarnokokat...
Kovácsnéni2 2012.06.09. 03:24:30
A Slohokej bajnoka jön a MOLba + 2 szlovák csapat nagy tervekkel.
Ehhez képest, az NL maradékhoz talán hozzácsapódik a Slohokej maradék, de a DAB kitart.
Ez most vicc!?
Ehhez képest, az NL maradékhoz talán hozzácsapódik a Slohokej maradék, de a DAB kitart.
Ez most vicc!?
leonov 2012.06.09. 05:14:12
@Kovácsnéni2: Ezt nagyon jól látod.
trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2012.06.09. 21:07:15
@Kovácsnéni2: Nem győzöm hangsúlyozni, hogy az NL-maradék két nyugati csapata nem igazán fog többszáz kilométert keletre tapogatózni. Svájci határon vannak..
ViscaelBarcelona90 2012.06.09. 22:34:40
@Kovácsnéni2: szerinted hova menjen a DAB?? a szlovák ligákba bejutni lehetetlen, az EBEL-hez kicsik vagyunk még, a román ligát meg inkább hagyjuk, csakúgy mint az ukránt... Csehország meg költségvetés szempontjából van kilőve ismételten + oda sem olyan rohadt egyszerű bekerülni... így marad az NL, akár a fiatalabb játékosokból álló "B" csapatnak... de egyébként igen, közel sem biztos, hogy ez így összejön, mert a Feldkirch-Lustenau kettősnek kurva sokat kéne utazni...
leonov 2012.06.10. 11:47:24
@ViscaelBarcelona90: Mindentudó személyiségednek lassan írom, hogy megértsd!
Sokaknak úgy tűnik, hogy jelenlegi felállása szerint az NL nem előrelépés, hanem a bő játékoskeret játszatásán kívül pénzpocséklás.
Sokaknak úgy tűnik, hogy jelenlegi felállása szerint az NL nem előrelépés, hanem a bő játékoskeret játszatásán kívül pénzpocséklás.
ViscaelBarcelona90 2012.06.10. 14:33:16
@leonov: istenem, hogy ennyire be vagytok gyöpösödve... azt értsétek már meg végre, hogy ez az NL továbbra is fejlődést jelentene a fiatalabb játékosoknak... azt meg senki nem mondta, hogy ez az NL előrelépés lenne az ideihez képest...
check 2012.06.12. 11:14:44
@ViscaelBarcelona90: A fiataloknak a MOL Liga is igazi fejlődési lehetőséget jelentene, csak sokkal olcsóbb lenne...
benö51 2012.06.12. 11:33:32
@check: A Mol ligában nagyobb a fejlődési lehetőség szerintem is, de min 50 milla kell oda is. Az Nl-t nem tudom mibe kerül, de szerintem is drágább.
A DAB és a Volán farm elbocsátott fiataljaiból 3 légiossal nagyon erős csapatot lehetne összehozni de nincs rá igény vagy pénz sajnos jégpályát működtető városokban.
A DAB és a Volán farm elbocsátott fiataljaiból 3 légiossal nagyon erős csapatot lehetne összehozni de nincs rá igény vagy pénz sajnos jégpályát működtető városokban.
benö51 2012.06.12. 14:07:38
@check: Rosszul fogalmaztam, ha esetleg nem lesz NL akkor a fent maradó játékos keretbe be nem kerülő játékosokra gondoltam , de szerintem te i9s tudtad, de jól eset a lelkednek.
kerusz 2012.06.12. 22:53:36
@benö51: Dehogynincs! Zalaegereszeg, Kaposvár. Csak lassan kezdünk kifutni az időből.
papi79 2012.06.12. 23:54:23
@kerusz: Ezt arra mondod hogy ok indulnanak ezekkel a jatekosokkal ha elolne a sracok sorsa? De nem alakult mar ki a MOL liga mezonye? Mit csinalnatok most egy uj jelentkezovel?
benö51 2012.06.13. 07:36:45
@kerusz: Pénzük is van rá? Ha igen akkor miért nem léptek, hisz a Volán farm megszüntetése sajnos korán eldőlt?
ViscaelBarcelona90 2012.06.13. 14:16:25
amúgy mi van pl. a debreceniekkel?? nem úgy volt, hogy idén már indulnának a MOL-ligában? a többi csapatnál meg igény lenne a MOL-ligára, csak pénz nincs....
OliBLOOD 2012.06.13. 22:05:06
Úgy néz ki jövőre nem lesz NL meccsünk.
"Mladost Zagreb und Dunaujvaros werden laut ersten Infos nicht an der Liga mitwirken"
www.hockey-news.info/nationalliga/116-nationalliga/1196-nationalliga-korrektur-nationalliga-wohl-mit-10-teams
"Mladost Zagreb und Dunaujvaros werden laut ersten Infos nicht an der Liga mitwirken"
www.hockey-news.info/nationalliga/116-nationalliga/1196-nationalliga-korrektur-nationalliga-wohl-mit-10-teams
ViscaelBarcelona90 2012.06.13. 22:19:11
@jegib: értem, akkor még csak az OBI-re álltak készen...
kerusz 2012.06.13. 22:26:14
@benö51: Túl korán!
benö51 2012.06.13. 23:02:53
@kerusz: egyetértünk, de ez van sajnos
leonov 2012.06.14. 05:37:49
A másik poszt fényében sztem nem lesz DAB-farm.
Persze fogadást nem mernék kötni rá, mert az újvárosi létszámot játszatni kell.
Ha meg van a pénz az NL-re, akkor a második csapatot is a MOL-ba kell vinni.
Persze vicces lesz egy idegenbeli DAB- DABfarm meccs. Ám, egy UTE-DABfarm meg ritka parázs lehet.
Persze fogadást nem mernék kötni rá, mert az újvárosi létszámot játszatni kell.
Ha meg van a pénz az NL-re, akkor a második csapatot is a MOL-ba kell vinni.
Persze vicces lesz egy idegenbeli DAB- DABfarm meccs. Ám, egy UTE-DABfarm meg ritka parázs lehet.
OliBLOOD 2012.06.14. 07:23:24
@check: Elméletileg jól hangzik, gyakorlatilag viszont normálisan kivitelezhetetlen. Ugyebár csak egy csapattal neveztünk. Ráadásul ebben az esetben nem lenne etikus a teljes átjátszás. Így viszont teljes két csapat kellene. Farm lehet jópár játékosnak nem nyerő egész évben úgy, hogy esélye sincs csatlakozni a jobb csapathoz.
Így a farmcsapat a farm funkcióját veszíteni (versenyhelyzet a 3. 4. sorba kerüléséért)
Így a farmcsapat a farm funkcióját veszíteni (versenyhelyzet a 3. 4. sorba kerüléséért)
Lazlee 2012.06.14. 08:11:49
@OliBLOOD: meg páratlan, stb.
esetleg most kéne azt, amit benő mondott, de akkor két héten belül.
igaz akkor meg páratlan lesz a létszám...
illetve nekem még lenne egy kedvenc ligám... nem a horvát :D
esetleg most kéne azt, amit benő mondott, de akkor két héten belül.
igaz akkor meg páratlan lesz a létszám...
illetve nekem még lenne egy kedvenc ligám... nem a horvát :D
benö51 2012.06.14. 10:01:54
@Lazlee: Sajnos lassan a szabad játékosok meg lesznek hozzá. Már csak a pénz hiányzik és lenne egy jó csapat.
Remélem valamelyik város bejelentkezik és még a ligával is megtudnak egyezni.
Remélem valamelyik város bejelentkezik és még a ligával is megtudnak egyezni.
benö51 2012.06.14. 10:06:58
Szép lenne DAB-Volán farm csapat Kaposváron a MOL ligában.
Még el is utaznék érte pár meccsre azt Bárddal állnánk egymás mellett Piros-fehér Kék mezben az üvöltenénk, hogy Hajra Újváros Volán. Ki-Ki saját szájíze szerint . Megfelelő löket után mi jönne ki a torkán
Még el is utaznék érte pár meccsre azt Bárddal állnánk egymás mellett Piros-fehér Kék mezben az üvöltenénk, hogy Hajra Újváros Volán. Ki-Ki saját szájíze szerint . Megfelelő löket után mi jönne ki a torkán
Jégkorong 2012.06.14. 11:37:33
@benö51:"Szép lenne DAB-Volán farm csapat Kaposváron a MOL ligában." - álomnak szép, a valóságban ennek létjogosultsága annál kevésbé...:))) Ebben az aspektusban a pénz másodlagos, hiszen többen már eligazoltak, illetve folytatnak tárgyalásokat. Lesznek olyanok is, akik nem a folytatás mellett döntenek, de azok kevesen lennének egy közös csapathoz.
benö51 2012.06.14. 11:47:34
@Jégkorong: Sajnos tudom én is, de akkor is sajnaom a történteket.
Jégkorong 2012.06.14. 11:54:42
@benö51: az élet furcsa fintora játszódik le szemünk előtt. Fehérvár nem indul, pedig lenne ahol. Újváros indulna, de nincs ahol. Az élet produkál sz@r dolgokat, több, mint bosszantó.