A klubok egész szezonban Mol Ligáznának 2012.04.25. 09:23 F. Kapus
A klubok egész szezonban Mol Ligáznának
2012.04.25. 09:37: 1885*
62 komment
Címkék: liga mjsz mol liga ob i.
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr284472228
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
check 2012.04.25. 11:26:45
"...A magyar bajnok az EBEL-hez hasonlóan a Mol Ligában a legjobb helyen végzett magyarországi csapat lenne..."
Amennyiben a farmot mégis indítja a Volán a MOL Ligában ezzel valszeg bukja magyar bajnoki címet (hiszen a farm azért nem lesz versenyben az első 3 helyért a MOLban).
Szerintem egyébként előremutató a klubok igénye.
Amennyiben a farmot mégis indítja a Volán a MOL Ligában ezzel valszeg bukja magyar bajnoki címet (hiszen a farm azért nem lesz versenyben az első 3 helyért a MOLban).
Szerintem egyébként előremutató a klubok igénye.
a Zamboni nem egy tészta 2012.04.25. 12:28:01
Szerintem is tök jó ez, de egytől félek - és ezt végig kell gondolni - a teljes MOL liga nagyon magas léc egy új klubbnak. Magyarul: bázisépítés és kialakítás miatt ez nem biztos, hogy a legjobb megoldás. Igaz, a TAOs pénzek segítik ezt az ugrást tehermentesítve utánpótlás oldalon az egyensületet.
jegib 2012.04.25. 12:31:43
Arról lehet már tudni valamit, hogy kik indulnak jövőre a ligában (első sorban külföldiekre gondolok)? A Slohokej-jel az együttműködés az nem teljesedik ki egész szezonra? Az erdélyi csapatok tudják vállalni az egész szezont, nincsenek kötelezettségeik a román bajnokságban? Vagy ezekről még egyáltalán nem időszerű beszélni, addig amíg a szövetség rá nem bólint a ligaülésen elhangzottakra?
tiz2 (törölt) 2012.04.25. 12:36:33
"A jelen levő első osztályú csapatok képviselői azt a javaslatot is megfogalmazták, miszerint szeretnék, ha a Fehérvár továbbra is részt venne a felnőtt bajnokságban."
Ez nekem ebben a formában kicsit erős, bár lehet, hogy a megfogalmazást értem félre. Hagy mondjam el, miért erős.
Ha az MJSZ a magyar hoki érdekei alapján kötelezőve teszi az indulást a Volánnak a MOL ligában, azt tudom hova tenni. Mondjuk a csapatok száma miatt tartják fontosnak, több lehetőséget akarnak adni a magyar játékosoknak stb.
Viszont így, ebben a megfogalmazásban nekem az jön át, hogy ez szimpla politizálás az első osztályú csapatok részéről. (Félreértés ne essék, nem gondolom, hogy a Volán hófehér bárányka.) Azzal, hogy kötelezik, nyilván forrást vonnak el, amelyet másra lehetne fordítani, ezáltal gyengítve a klubot. (Itt nem csak pénzről van szó, hanem tetemes időráfordításról is, ami ha lehet fontosabb.)
Szóval én nagyon kíváncsi lennék arra, hogy miért fogalmazták meg ezt a javaslatot.
Őszintén megvallva elég kevés olyan indokot tudok elképzelni, amely elfogadhatóvá teszi egy csapat kötelezését bárhol való indulásra. Egy olyan szabálynak látom értelmét, hogy magyar csapat csak a magyar ligában játszasson, kivétel nincs. Olyannak, hogy menjen ki, de fél lábbal maradjon is itt azért nagyon erősen izzadtságszaga van.
Azt látom, hogy mindegyik megoldásnak van valami magyarázata, de eddig több probléma volt ezekkel az öszvér megoldásokkal mint amennyi haszon származott belőlük. (Lásd például a nyilatkozatokat a DAB - Volán meccsek után arról, hogy milyen terhelést jelentettek ezek összevetve azzal az érvvel, hogy formában kell maradni a VB-ig.)
Arról nem is beszélve, hogy a nagy csapat lejátszik a végén dolog egyszerűen inkorrekt megoldás. (Legalább annyira, mint egy látszat csapatra való kötelezés.)
Ez nekem ebben a formában kicsit erős, bár lehet, hogy a megfogalmazást értem félre. Hagy mondjam el, miért erős.
Ha az MJSZ a magyar hoki érdekei alapján kötelezőve teszi az indulást a Volánnak a MOL ligában, azt tudom hova tenni. Mondjuk a csapatok száma miatt tartják fontosnak, több lehetőséget akarnak adni a magyar játékosoknak stb.
Viszont így, ebben a megfogalmazásban nekem az jön át, hogy ez szimpla politizálás az első osztályú csapatok részéről. (Félreértés ne essék, nem gondolom, hogy a Volán hófehér bárányka.) Azzal, hogy kötelezik, nyilván forrást vonnak el, amelyet másra lehetne fordítani, ezáltal gyengítve a klubot. (Itt nem csak pénzről van szó, hanem tetemes időráfordításról is, ami ha lehet fontosabb.)
Szóval én nagyon kíváncsi lennék arra, hogy miért fogalmazták meg ezt a javaslatot.
Őszintén megvallva elég kevés olyan indokot tudok elképzelni, amely elfogadhatóvá teszi egy csapat kötelezését bárhol való indulásra. Egy olyan szabálynak látom értelmét, hogy magyar csapat csak a magyar ligában játszasson, kivétel nincs. Olyannak, hogy menjen ki, de fél lábbal maradjon is itt azért nagyon erősen izzadtságszaga van.
Azt látom, hogy mindegyik megoldásnak van valami magyarázata, de eddig több probléma volt ezekkel az öszvér megoldásokkal mint amennyi haszon származott belőlük. (Lásd például a nyilatkozatokat a DAB - Volán meccsek után arról, hogy milyen terhelést jelentettek ezek összevetve azzal az érvvel, hogy formában kell maradni a VB-ig.)
Arról nem is beszélve, hogy a nagy csapat lejátszik a végén dolog egyszerűen inkorrekt megoldás. (Legalább annyira, mint egy látszat csapatra való kötelezés.)
acs63 2012.04.25. 12:37:40
@check: Ha teljes lesz a MOL-szezon, akkor a rájátszások is később kezdődnének.
Amúgy idén is bukhatta volna, amennyiben az Újpest elkapja a selejtezőben, mint egy évvel korábban a Stelit.
Amúgy idén is bukhatta volna, amennyiben az Újpest elkapja a selejtezőben, mint egy évvel korábban a Stelit.
zele 2012.04.25. 12:49:27
"Ez azt is jelenti, hogy a kétsebességes OB I. ötletét nem támogatta a többség, azaz a csapatok tervei szerint nem lesz külön OB I. és Mol Liga."
Azt gondolom, ez számunkra nem jó hír az első osztály szempontjából. Persze bízom benne, hogy nem így lesz.
Hajrá Vasas HC!
Azt gondolom, ez számunkra nem jó hír az első osztály szempontjából. Persze bízom benne, hogy nem így lesz.
Hajrá Vasas HC!
tiz2 (törölt) 2012.04.25. 12:51:21
@tiz2: Tovább gondolva a dolgot az jutott még eszembe, hogy egy olyan szabály sokkal korrektebb lenne, hogy ha valaki külföldre játszó csapatba szerződtet magyar csapatból játékost, akkor megemelt transzfer árat kelljen fizetnie. Ezzel szabályozhatni lehetne a játékosok elszívását, és a többi csapat is profitálna belőle.
acs63 2012.04.25. 13:05:04
@tiz2: Ez - szerintem - a legudvariasabb megfogalmazása a "Ha neki szabad, akkor én is lesz@rom a bajnokság érdekeit!" álláspontnak.
kerusz 2012.04.25. 13:14:45
@tiz2: Ez erős megfogalmazás? Hogy szeretnék, ha...? Szerintem ez egy roppant udvarias megfogalmazás. Nem is nagyon lehetne ennél erőteljesebben fogalmazni, mivel ezzel kapcsolatban a csapatoknak csak véleményük lehet, a döntés az elnökségé.
Véleményük viszont lehet, hiszen
1.) egy ellenfelet vesztenének, és
2.) jelenleg a versenyszabályzat elég egyértelmű feltételeket támaszt.
El kellene felejteni ezeket az összeesküvés-elméleteket, hogy a cél a Volán gyengítése. Ne haragudj, de ez akkora blődség, mint egy ház.
Ráadásul a javaslat semmi konkrétumot nem fogalmaz meg a részvétel mikéntjével kapcsolatban, elég tág teret engedve a lehetőségek számbavételének. Mindenki azon van, hogy valami észszerű megoldás legyen.
Másrészt ha gondolkodás nélkül megszüntetjük a korlátozást, akkor a jelenleg 4 vagy 5 csapatos élvonalból hamar lehet 1 vagy 2 csapatosat csinálni.
Véleményük viszont lehet, hiszen
1.) egy ellenfelet vesztenének, és
2.) jelenleg a versenyszabályzat elég egyértelmű feltételeket támaszt.
El kellene felejteni ezeket az összeesküvés-elméleteket, hogy a cél a Volán gyengítése. Ne haragudj, de ez akkora blődség, mint egy ház.
Ráadásul a javaslat semmi konkrétumot nem fogalmaz meg a részvétel mikéntjével kapcsolatban, elég tág teret engedve a lehetőségek számbavételének. Mindenki azon van, hogy valami észszerű megoldás legyen.
Másrészt ha gondolkodás nélkül megszüntetjük a korlátozást, akkor a jelenleg 4 vagy 5 csapatos élvonalból hamar lehet 1 vagy 2 csapatosat csinálni.
kerusz 2012.04.25. 13:27:08
@a Zamboni nem egy tészta: Szerintem egy teljesen legitim álláspont az, amit a jelenlegi MOL ligás csapatok fogalmaztak meg tegnap, hogy miközben a cél az eladható bajnokság megteremtése, nem nagyon engedhető meg, hogy a színvonalból lefelé engedményeket tegyünk. De érdemes arra is felfigyelni, hogy ezzel együtt a résztvevők elfogadták azt az elvet, hogy mindazok számára, akik csatlakozni akarnak, könnyítéseket adnak ahhoz, hogy el tudják érni a kívánt színvonalat - pl. több légióst nevezhetnének a meccsekre átmeneti ideig. Másrészt jelentősen komolyodhat a másodosztály is, remélhetőleg előbb-utóbb az is képes lesz sikeresen szolgálni a felkészülést az előrelépésre. Egyébként azért nem hiszem, hogy olyan borzasztó nehezen teljesíthető szintről lenne itt szó - a Volán farm a legutóbbi szezonban az utolsó kb. 10 meccs mélyrepülését leszámítva versenyképes volt. Én ezt egyáltalán nem érzem megugorhatatlannak.
a Zamboni nem egy tészta 2012.04.25. 13:28:55
@kerusz: én csak a lóvé miatt gondoltam, de ebbe Te jobban belelátsz (illetve látod azt, ahogy már írtad is, hogy mennyire nem egyszerű a nagyoknál sem az élet)
tiz2 (törölt) 2012.04.25. 13:51:43
@kerusz: Nem haragszom. :) Viszont nem összeesküvés elmélet, hanem sima érdekellentét és üzleti környezet, ahol az ilyesmi mindennapos.
[Szófurdancs ON]
Mindamellett, ha már megfogalmazás: "javaslatot". Mondjuk az "azt a véleményt képviselték, hogy" kevésbé lett volna direkt.
[Szófurdancs OFF]
Az érv, hogy nem szeretnének egy ellenfelet veszíteni. Viszont a versenyszabályzat itt nem hivatkozási alap, mert épp a versenyszabályzat alakításáról folyik a beszélgetés. (Remélem nem kevertem össze semmit.)
Még mindig maradt bennem egy kis hiányérzet az indokokkal kapcsolatban. Kíváncsi lennék, van-e indoklás a javaslat mellett, és ha igen, mi.
Most a játék kedvéért tegyük fel, hogy értelmes vagyok és nem csípőből mindenre azt mondom, hogy hülyeség, hanem egyszerűen meg szeretném érteni az álláspontokat.
[Szófurdancs ON]
Mindamellett, ha már megfogalmazás: "javaslatot". Mondjuk az "azt a véleményt képviselték, hogy" kevésbé lett volna direkt.
[Szófurdancs OFF]
Az érv, hogy nem szeretnének egy ellenfelet veszíteni. Viszont a versenyszabályzat itt nem hivatkozási alap, mert épp a versenyszabályzat alakításáról folyik a beszélgetés. (Remélem nem kevertem össze semmit.)
Még mindig maradt bennem egy kis hiányérzet az indokokkal kapcsolatban. Kíváncsi lennék, van-e indoklás a javaslat mellett, és ha igen, mi.
Most a játék kedvéért tegyük fel, hogy értelmes vagyok és nem csípőből mindenre azt mondom, hogy hülyeség, hanem egyszerűen meg szeretném érteni az álláspontokat.
check 2012.04.25. 14:08:30
Én majd csak arra leszek kíváncsi, hogy a döntéshozó testület milyen döntést fog hozni. Jelen esetben én úgy vélem a magyar hoki érdeke egybeesik a csapatok igényeivel, kíváncsi leszek mennyi valósul meg belőlük ill. hogy az egyéni érdekek mennyire lesznek befolyásolóak.
ati91 2012.04.25. 14:13:33
vienna újabb 3 ember:
04/25/2012 Michael Schiechl (F) EC Salzburg Vienna Capitals 0
04/25/2012 Adrian Veideman (D) EHC Linz Vienna Capitals 0
04/25/2012 Jamie Fraser (D) Olimpija Ljubljana Vienna Capitals
04/25/2012 Michael Schiechl (F) EC Salzburg Vienna Capitals 0
04/25/2012 Adrian Veideman (D) EHC Linz Vienna Capitals 0
04/25/2012 Jamie Fraser (D) Olimpija Ljubljana Vienna Capitals
Lapke76 2012.04.25. 15:08:22
@check: igen ez egy érdekes helyzet, én is úgy látom, hogy ez az irány jó lehet, kérdés, hogy a Volán hogy tud ehhez igazodni, jó lenne, ha tudna. Sajnos Csicsó bá most egy kicsit korán lépett a farm visszaléptetéssel, bár, ha ez is közrejátszik abban kerusz munkája mellett, hogy a csapatok beszélnek egymással nyíltan, és remélhetőleg megegyeznek úgy, hogy mindenkinek jó legyen, akkor hajrá.
Az egyértelmű, hogy a Volán szigorúan vett érdeke és a többi csapat érdeke csak nyílt megbeszélésekkel tehető egy vágányra, amiben senki nem viselkedik úgy, mint mi szoktunk az utalgatásokkal. :)
Ha pedig megállapodnak, na az igazán a MAGYAR HOKI érdeke.
Az egyértelmű, hogy a Volán szigorúan vett érdeke és a többi csapat érdeke csak nyílt megbeszélésekkel tehető egy vágányra, amiben senki nem viselkedik úgy, mint mi szoktunk az utalgatásokkal. :)
Ha pedig megállapodnak, na az igazán a MAGYAR HOKI érdeke.
papahoki 2012.04.25. 15:56:24
Valószínűleg nem tartozik a többség érdeklődési körébe, mivel nem a Volán vs. magyar klubok viszonyáról szól, de azért nekifutok.
Miheztartás végett nem személyes érintettségből írok.
A kétsebességes bajnokság elvetése ismét egy (a sokadik) generáció elvesztését jelenti a magyar hokiban. A jelenlegi rendszerben főleg a Fehérváron, illetve Újvárosban és Újpesten játszóknak van lehetőségük, hogy jégkorongozók legyenek; de ebből profik csak a Fehérváriak lehetnek és akik 14 évesen külföldre mentek.
Érdemes megnézni a jelenlegi U20 és U18 korosztály állományát, ezek a gyerekek többnyire már profi edzők, edzésmódszerek és körülmények közt kezdtek, nagyszámú és versengő bajnokságokban. Mára alig maradt belőlük egy válogatottnyi. A válogatottban pedig minden szerep a Volánosoknak és az idegenlégiósoknak jut.
A magyar "profi" csapatok pontosan azt teszik az utánpótlással, amit a Volán a mezőny többi részével; mindezt a saját és a "magyar hoki érdekében". Vajon kit fog segíteni, hogy az OBI indulás gondolatával játszó csapat több légióst igazolhat (aki ezt leírta nem érzett semmilyen iróniát vagy önkritikát)?
Az utánpótlás csapatokat a lelkesedés és a szülői támogatás tartja egyben, semmilyen egyéb motiváció (pl. életpálya) nincs, ezért az MJSZ-nek fel kellene karolni az utánpótlás korú játékosok integrációját a magyar hokiba. Ehhez képest inkább a magyar modell érvényesül a hokiban is, azaz minden érintett potentát a saját gyermeke klubjának próbálja megteremteni a lehetőséget. Ma minden generációból ugyanannyi játékos lesz profi, mint az 50 évvel születettek közül, de abból a generációból négyen kezdtek hokizni...
A mennyiség természetesen nem jelent önmagában minőséget, de azért általában a nagyobb merítés és a kompetitív környezet korelál a jó(bb) eredményekkel.
Jelenleg ismét egy generáció lesz szegényebb egy álommal, amennyiben az MJSZ nem képes a klubok felett állva képviselni a magyar hoki hosszabb távú érdekeit.
Miheztartás végett nem személyes érintettségből írok.
A kétsebességes bajnokság elvetése ismét egy (a sokadik) generáció elvesztését jelenti a magyar hokiban. A jelenlegi rendszerben főleg a Fehérváron, illetve Újvárosban és Újpesten játszóknak van lehetőségük, hogy jégkorongozók legyenek; de ebből profik csak a Fehérváriak lehetnek és akik 14 évesen külföldre mentek.
Érdemes megnézni a jelenlegi U20 és U18 korosztály állományát, ezek a gyerekek többnyire már profi edzők, edzésmódszerek és körülmények közt kezdtek, nagyszámú és versengő bajnokságokban. Mára alig maradt belőlük egy válogatottnyi. A válogatottban pedig minden szerep a Volánosoknak és az idegenlégiósoknak jut.
A magyar "profi" csapatok pontosan azt teszik az utánpótlással, amit a Volán a mezőny többi részével; mindezt a saját és a "magyar hoki érdekében". Vajon kit fog segíteni, hogy az OBI indulás gondolatával játszó csapat több légióst igazolhat (aki ezt leírta nem érzett semmilyen iróniát vagy önkritikát)?
Az utánpótlás csapatokat a lelkesedés és a szülői támogatás tartja egyben, semmilyen egyéb motiváció (pl. életpálya) nincs, ezért az MJSZ-nek fel kellene karolni az utánpótlás korú játékosok integrációját a magyar hokiba. Ehhez képest inkább a magyar modell érvényesül a hokiban is, azaz minden érintett potentát a saját gyermeke klubjának próbálja megteremteni a lehetőséget. Ma minden generációból ugyanannyi játékos lesz profi, mint az 50 évvel születettek közül, de abból a generációból négyen kezdtek hokizni...
A mennyiség természetesen nem jelent önmagában minőséget, de azért általában a nagyobb merítés és a kompetitív környezet korelál a jó(bb) eredményekkel.
Jelenleg ismét egy generáció lesz szegényebb egy álommal, amennyiben az MJSZ nem képes a klubok felett állva képviselni a magyar hoki hosszabb távú érdekeit.
exL:1 2012.04.25. 15:56:26
Jó 5let az ha az esetleges újonnan érkezőknek ad a verseny kiírás kedvezményeket( légiós létszám ) mert őket kell (ene) felhozni a mol liga középszintjére,( ez a haladás,fejlődés)minthogy a ligának lejjebb süllyedni hozzájuk.A több meccs is jó dolog,mert európában a legelső bajnokságok közt fejeződött be a Mol liga(igaz volt utána ob1 ,és román bajnokság is)Annak van értelme ha a játékosok sok saját szintjükhöz képest komoly tét meccseket játszanak,lehetőleg minél többet.Mol ban 1 szezonban a Miskolc- Dab-Szereda (és néha a Brasso)egymás elleni derbyjei voltak megfelelő szinvonalúak(ez szezononként kb 15meccs /csapat.Ami jóval elmarad az ebel szezononkénti 50-60komoly tétmeccsének.Ebeleben minden meccs 3 esélyes,míg a MOl ligában az esetek 89.93%%ban előre lehetett tudni ki nyeri az aznapi meccset,max a gólkülönbség volt kérdéses.Nézőszám növelése sem lenne utolsó szempont,mert nemlehet felemelő érzés 234néző előtt játszani.Kerusz nem lesz könnyű dolgod tető alá hozni egy tavalyinál erősebb ,jobb ,kiélezettebb bajnokságot.1944ből ismerős félmondatot kívánok hozzá.: " Kitartás ".
kerusz 2012.04.25. 18:21:29
@papahoki: @a Zamboni nem egy tészta: Most ugye, például olyan egyesületet szeretnétek beimádkozni az OB I-be, amelyik tavaly a Magyar Kupa 5 mérkőzését sem tudta vállalni, mondván, hogy a játékosai hét közben nem tudnak játszani, mert dolgoznak, tanulnak. Ahol nagy szó volt az, hogy sikerült eljutni addig, hogy egy idényben 20 (húsz !!!) mérkőzést lehessen a bajnokságban rendezni. Márpedig az OB I. csak hét közben képzelhető el. Meg olyan csapatról, ahol nem sikerült megugrani a Magyar Kupa 5 meccses beugró feladatot, mert a szűkös, egyszerre 3 helyen (junior, ifi, kupa) játszó játékoskeret pillanatok alatt elfogyott sérülések miatt. Meg olyan csapatról, ahol U8-ban van 7, U10-ben 10, U12-ben 8, U14-ben 13, U16-ban 9, U18-ban pedig 0, azaz nulla fő játékos. A januári elképzelése ezen csapatoknak úgy szólt, hogy játszanának évi 28 meccset az OB I-ben. Most ott tartunk, hogy az OB II-ben lenne 30 és 40 közötti meccs. Szerintem nem olyan rossz ez elsőre. Nem hiszem, hogy jó lenne, ha reprodukálnánk egy-két jól sikerült romániai bajnoki meccs eredményét. Gondolj bele, mi lenne, ha ezeket a csapatokat összeeresztenénk a Dab profijaival. Egyébként nem olyan nehéz megugrani a MOL Liga szintjét, ott van valahol, ahol a kis Volán tartott legutóbb (az utolsó 10 fordulót leszámítva). De egyszerre 3 csapat képtelen lesz arra, hogy ezt a szintet ilyen háttérrel elérje. Az U20-asok sportágban tartására szolgál az U20-as, az U23-as és az OB II-es versenyzési lehetőség is. Szó van arról is, hogy egy-két egyetemmel a szövetség szerződést kössön és a továbbtanulni szándékozó játékosokat az ezekben a városokban játszó csapatokhoz irányítsa (legelső sorban Debrecen jöhet itt szóba). Azért azt látni kell, hogy azok az ifik, juniorok, akik eljutottak az OB I-be, főleg a cserepadot melegítették, és tehetségesen ülték le a fegyelmiket. Ennél jobb, ha a saját korosztályukban játszanak.
zele 2012.04.25. 18:38:58
@kerusz: Azt szerintem mi sem gondoltuk, hogy a jelenlegi keretek erre alkalmasak, de szerintem jó pár (szerintem túl korán visszavonult) rutinos korongost vissza lehetne hozni a jégre ezekbe a csapatokba.
1885* 2012.04.25. 20:11:05
@zele: Te meg azt hidd el, hogy én attól nem leszek boldogabb, hogy Ti sem örültök.
Vincenzo90 2012.04.25. 21:44:10
Na, ez a kavarás egyelőre csak káoszt szülhet. Nincs itt még az ideje. Majd ha lesz még 3-4 stabilan működő csapat, mint Szeged, Debrecen, MTK, Vasas, vagy amit akartok + bírja ezt erővel az UTE is. A semmiből nehéz felépíteni egy EBEL-t, és a lépcsőfokok átugrásába jó páran belebotlanának, az biztos.
bonsay 2012.04.25. 21:55:01
@kerusz:
Tudom hogy tudod, de szeretsz egy kicsit ferdíteni.A MK kértünk kölcsön egy pár srácot, akik szívesen jöttek, de már a második meccsre nem engedték el őket.Sajnos így lett számunkra teljesítetlen a kupa.A ifi és a junior játékosoknak a OB II nem a saját korosztályuk!!! Ehhez nem kell iskola.Az ob II ben rengetek olyan játékos van, akinek nem ugyan az a perspektívája mint egy ifi játékosnak. Nem érdekli hogy súlyos sérülést okoz legfeljebb kihagy egy két sörmeccset.Nem lehet ilyen közös bajnokságot rendezni mert nagyobb benne a kár mint a haszon.Ez csak a szövetségnek egy látszat megoldása. Rengeteg gyerek el fog veszni és egy pár év múlva nagyon fognak hiányozni. Aki indul az OB I ben kötelezném egy junior csapat inditására!
Tudom hogy tudod, de szeretsz egy kicsit ferdíteni.A MK kértünk kölcsön egy pár srácot, akik szívesen jöttek, de már a második meccsre nem engedték el őket.Sajnos így lett számunkra teljesítetlen a kupa.A ifi és a junior játékosoknak a OB II nem a saját korosztályuk!!! Ehhez nem kell iskola.Az ob II ben rengetek olyan játékos van, akinek nem ugyan az a perspektívája mint egy ifi játékosnak. Nem érdekli hogy súlyos sérülést okoz legfeljebb kihagy egy két sörmeccset.Nem lehet ilyen közös bajnokságot rendezni mert nagyobb benne a kár mint a haszon.Ez csak a szövetségnek egy látszat megoldása. Rengeteg gyerek el fog veszni és egy pár év múlva nagyon fognak hiányozni. Aki indul az OB I ben kötelezném egy junior csapat inditására!
kiralyfi 2012.04.26. 07:30:26
@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: egerszegen most esett ki az elsőosztályból a focicsapat meg a kosárcsapat is. ha ezekre nem volt pénz, pedig sikeresek voltak, akkor a hokira lesz???
Tillasz 2012.04.26. 08:25:45
@kiralyfi:
Egy hoki csapat és egy foci- kosárcsapat költségvetése között van egy kis különbség. Főleg, ha a Volán Farmot szeretnék "honosítani".
Egy hoki csapat és egy foci- kosárcsapat költségvetése között van egy kis különbség. Főleg, ha a Volán Farmot szeretnék "honosítani".
papahoki 2012.04.26. 08:30:02
@kerusz:
Igazad van, valóban a cél, hogy minél többen maradjanak a hoki "ökoszisztémában" mert:
- merítést és hátországot adnak a többi csapatnak,
- felszerelést vásárolnak, jeget bérelnek, meccsre járnak, stb.
- ha nem utálják meg a hokit az ő gyerekeik is jégkorongozni fognak.
Talán a szövetségnek (neked)?) abban is igaza van, hogy ebből az állományból nem 4, hanem 2 csapatot kellene összerakni.
Én leginkább azt nem értem, hogy az MJSz miért nézi az egészet feltett kézzel: elképzelés, koncepció nélkül, a történések teljes kontrolálatlansága mellett.
Igazad van, valóban a cél, hogy minél többen maradjanak a hoki "ökoszisztémában" mert:
- merítést és hátországot adnak a többi csapatnak,
- felszerelést vásárolnak, jeget bérelnek, meccsre járnak, stb.
- ha nem utálják meg a hokit az ő gyerekeik is jégkorongozni fognak.
Talán a szövetségnek (neked)?) abban is igaza van, hogy ebből az állományból nem 4, hanem 2 csapatot kellene összerakni.
Én leginkább azt nem értem, hogy az MJSz miért nézi az egészet feltett kézzel: elképzelés, koncepció nélkül, a történések teljes kontrolálatlansága mellett.
kerusz 2012.04.26. 08:56:32
@bonsay: De ha a Vasas azért nem tdott kiállni a kupában, mert a kölcsönjátékosai nem jöttek el a meccsre, akkor ez egyben azt is jelenti, hogy a Vasas önállóan nem lett volna képes elindulni a kupában.
kerusz 2012.04.26. 09:03:54
@papahoki: Ha az utolsó mondatodat tavaly írod, akkor hajlamos lettem volna elfogadni. De pont most, amikor először az életben komplexen tárgyaltuk az egész felnőtt és junior versenyrendszert? Amikor hosszú évek után először újra tudnak versenyezni U20-as csapatok a saját korosztályukban? Amikor a magyar hokitörténelem során először kereteket szabtak az egyes bajnokságok számára és nem a csapatok szabadon dönthetnek fontos kérdésekben?
Az MJSZ sosem lesz abban a helyzetben, hogy a csapatok helyett megoldja azok problémáit. Lehetőséget teremthet számukra ahhoz, hogy amennyiben akarják, legyen eszköz a problémáik megoldására.
Mi köze ahhoz az MJSZ-nek, hogy az ország második fedett pályáján (Szeged) egy korosztályban sincs egy csapatnyi játékos? Mit csináljon az MJSZ, ha a Debrecen jelzi, jelenleg még nem tudja, hol tud indulni, és egyébként is komoly problémákat okozna neki, ha hétvégenként 3 mérkőzésre kerülne sor Debrecenben, mert annyira tele van a csarnok, hogy egyszerűen nincs elegendő jégidő?
Az MJSZ sosem lesz abban a helyzetben, hogy a csapatok helyett megoldja azok problémáit. Lehetőséget teremthet számukra ahhoz, hogy amennyiben akarják, legyen eszköz a problémáik megoldására.
Mi köze ahhoz az MJSZ-nek, hogy az ország második fedett pályáján (Szeged) egy korosztályban sincs egy csapatnyi játékos? Mit csináljon az MJSZ, ha a Debrecen jelzi, jelenleg még nem tudja, hol tud indulni, és egyébként is komoly problémákat okozna neki, ha hétvégenként 3 mérkőzésre kerülne sor Debrecenben, mert annyira tele van a csarnok, hogy egyszerűen nincs elegendő jégidő?
check 2012.04.26. 10:05:28
@kerusz: Mikor várható, hogy a döntéshozók tárgyalják a javaslatokat és döntés születik?
Lapke76 2012.04.26. 14:30:45
@bonsay: Lehet álnaiv vagyok, de azért azt, hogy valakit nem érdekel, hogy súlyos sérülést okoz nehezen tudom elképzelni, pláne gyereknek. Sztem egy U20-as edzésben lévő fizikailag felkészített játékos, sztem tipikusan a Vasas utánpótlásáról beszélek most, ahol sztem komoly munka folyik, meg kell, hogy tudja oldani egy amatőr felnőtt ellen a dolgot anélkül, hogy bárki megsérülne. Én 18 évesen is jobb kondiban voltam, mint most, igaz akkor heti 4-5-öt edzettem, most meg jó esetben 2-szer mozgok. Az arányok sztem stimmelnek nagyjából, edzés intenzitásról már nem is beszélve, bár nem voltam vagyok korongos, így lehet, hogy tévedek.
jegib 2012.04.26. 14:41:10
@Lapke76: Bármelyik Vasasos fiatalnak nehéz felvenni fizikailag a versenyt egy Vargyas Lacival vagy Hetler Ádámmal
1885* 2012.04.26. 14:46:43
@jegib: na sejtettem, hogy eljutunk idág. Akkor a Vasas kedvéért ne játszhasson Hetler, ugye?
jegib 2012.04.26. 14:49:38
@1885*: Nem ezt mondtam, a kommentem reakció, mint látod erre: "Sztem egy U20-as edzésben lévő fizikailag felkészített játékos, sztem tipikusan a Vasas utánpótlásáról beszélek most, ahol sztem komoly munka folyik, meg kell, hogy tudja oldani egy amatőr felnőtt ellen a dolgot anélkül, hogy bárki megsérülne. "
Nem kell tudnia megoldania, pont.
Nem kell tudnia megoldania, pont.
Lapke76 2012.04.26. 14:52:38
@jegib: igazad van, de ha van 2 játékos akivel szemben nem kell, akkor még mindig igaznak érzem a megállapításomat. Ha minden csapatban van egy sor akkor igazad van és nem jó ötlet az egész.
jegib 2012.04.26. 14:53:08
@Lapke76: szándékos sérülést egy sportember sem szeretne okozni, de a fizikai különbségek miatt benne van
Lapke76 2012.04.26. 14:54:27
@jegib: Bonsay írta így "Nem érdekli hogy súlyos sérülést okoz legfeljebb kihagy egy két sörmeccset" ezért reagáltam.
1885* 2012.04.26. 14:54:38
@jegib: elnézést, nem téged akartalak támadni, tudom, hogy reakció volt, úgy értettem bonsay akart odáig kilyukadni...azért kezdett célozgatni az esetre.
jegib 2012.04.26. 14:59:32
@1885*: NP, de adhatok okot a támadásra is :D Hetlert másért tiltanám el, de ez teljesen off, csak azért mondom, h odaszúrjak :D Előre elnézést
1885* 2012.04.26. 14:59:34
@Lapke76: így van, bonsay csak akkor tudta feltételezni, hogy nem volt szándékos, amikor a VHC-sek okozták sorozatosan a sérüléseket, tényleg szándékosan. Talán ezen szocializálódtak, ezért feltételezik másról is...
jegib 2012.04.26. 15:04:53
@1885*: Hát hogy finoman fogalmazzak, Ő elég sokat kötözködik, sokszor teljesen feleslegesen.
Lapke76 2012.04.26. 15:06:19
@1885*: Én meg pont azért reagáltam úgy ahogy, hogy kihagyjuk belőle a múltbeli vélt valós eseményeket, és feltételezzük, hogy nem hentesek játszanak az OB II-ben.
Lapke76 2012.04.26. 15:14:48
@1885*: Akkor ezt megbeszéltük. :)
acs63 2012.04.26. 18:18:08
@kerusz: Éljen a komplexitás és az önálló versenyeztetés!
"A Magyar Jégkorong Szövetség elnöksége csütörtöki ülésén egyhangú szavazással engedélyezte a Sapa Fehérvár AV19 számára, hogy a 2012/13-as szezonban az EBEL-ben és a junior EBEL-ben indítson csapatot. Ezzel eldőlt, hogy szeptembertől mindhárom juniorcsapatunk külföldi bajnokságban versenyez." (forrás: Hokiblog)
"A Magyar Jégkorong Szövetség elnöksége csütörtöki ülésén egyhangú szavazással engedélyezte a Sapa Fehérvár AV19 számára, hogy a 2012/13-as szezonban az EBEL-ben és a junior EBEL-ben indítson csapatot. Ezzel eldőlt, hogy szeptembertől mindhárom juniorcsapatunk külföldi bajnokságban versenyez." (forrás: Hokiblog)
bonsay 2012.04.27. 19:29:54
@Lapke76: Nézd amikor a rutinos öreg róka beszól a jégre, hogy mindjárt jövök és a következő jégre lépéskor törés okoz akkor nem tudom miről beszéltek.Sajnos ebben az igényben többször előfordult.Egy idősebb játékosnak nem okoz gondot úgy odaütni, hogy ne legyen látványos.Legalább 8 töréses sérülésünk volt és a zöme juniorban....
bonsay 2012.04.27. 19:35:24
@kerusz:
Vasas is eltudod volna indulni a kupában, de úgy látták jónak, hogy ne serdülő játékos töltse ki az üres helyeket hanem tért engednek más egyesületbeli ifi játékosnak.A Macnál ez ki is verte a biztosítékot mert volt olyan edző aki támogatta és volt aki ellenezte. Az utóbbi nyert....
Vasas is eltudod volna indulni a kupában, de úgy látták jónak, hogy ne serdülő játékos töltse ki az üres helyeket hanem tért engednek más egyesületbeli ifi játékosnak.A Macnál ez ki is verte a biztosítékot mert volt olyan edző aki támogatta és volt aki ellenezte. Az utóbbi nyert....
bonsay 2012.04.27. 19:42:05
@jegib:
Pont a két legjobb példát írtad!
Vargyas a legsportszerűbb volt ellenünk.A legkellemesebb csalódás számomra.
Hetler viszont a legaljasabb és nem csak ellenünk, mert láttam más meccset is idén tőle.Nagyon bátor mert előszeretettel utazik a "rácsos" gyerekekre.
Pont a két legjobb példát írtad!
Vargyas a legsportszerűbb volt ellenünk.A legkellemesebb csalódás számomra.
Hetler viszont a legaljasabb és nem csak ellenünk, mert láttam más meccset is idén tőle.Nagyon bátor mert előszeretettel utazik a "rácsos" gyerekekre.
kerusz 2012.04.27. 21:51:51
@bonsay: És ha a serdülők is elfogynak, még mindig ott vannak a szuperminik?
bonsay 2012.04.27. 22:02:19
@kerusz:
Büszke vagyok, hogy nem vagyok olyan rossz indulatú mint TE.
Büszke vagyok, hogy nem vagyok olyan rossz indulatú mint TE.
kerusz 2012.04.27. 22:13:08
@bonsay: Erről Te inkább egy szót se ejts.
szittyavezír 2012.04.27. 22:25:59
@1885*: nem kicsit vagy komplexusos...
szittyavezír 2012.04.27. 22:26:32
@bonsay: ez mellé ment, szvsz.
1885* 2012.04.28. 09:25:11
@szittyavezír: ha te mondod, ez olyan újpesti betegség lehet mint volániában a magasló.
Kivago Ivan Györgyné 2012.04.28. 10:39:24
@bonsay:
"Vasas is eltudod volna indulni a kupában, de úgy látták jónak, hogy ne serdülő játékos töltse ki az üres helyeket hanem tért engednek más egyesületbeli ifi játékosnak"
Más egyesületekkel ez meg volt előre beszélve? Ők kérték,hogy a játékosaiknak a nagyon nagyon rendes vasas biztosítson extra lehetőséget?
Miért nem indultok az EBEL-ben és biztosítotok tert másoknak? MAX visszaléptek
"Vasas is eltudod volna indulni a kupában, de úgy látták jónak, hogy ne serdülő játékos töltse ki az üres helyeket hanem tért engednek más egyesületbeli ifi játékosnak"
Más egyesületekkel ez meg volt előre beszélve? Ők kérték,hogy a játékosaiknak a nagyon nagyon rendes vasas biztosítson extra lehetőséget?
Miért nem indultok az EBEL-ben és biztosítotok tert másoknak? MAX visszaléptek