Friss topikok

Címkefelhő

Brassó (1233) Csíkszereda (1387) DAB (1198) ebel (2420) Erste Liga (4767) Extraliga (1178) Fehérvár (1657) felkészülés (2275) FTC (1484) Gyergyói HK (1006) khl (2189) légiósok (1681) Miskolc (1519) nhl (4941) nők (1343) playoff (1339) Titánok (1030) u18 (1111) utánpótlás (1363) UTE (1309) válogatott (2273) vb (2478) videó (2125) Összes címke

Botrányos döntés: Hári nem játszhat a vb-n

2012.04.10. 16:35: 1885*

Botrányos döntés: Hári nem játszhat a vb-n 2012.04.10. 16:12 F. Kapus

Éljen a hibaizmus!!!

 

99 komment

Címkék: vb iihf mjsz u18 hári norbert

A bejegyzés trackback címe:

https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr814381131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabute 2012.04.10. 16:39:30

Na, már az IIHF-en keresztül is magához zsarolja a játékosokat Ocskay és a Volán? :D

szanisz 2012.04.10. 16:43:01

Hirtelen Jánosra gondoltam..

1885* 2012.04.10. 16:45:24

@szanisz: vele novemberben szórakoztak.

solarys 2012.04.10. 16:48:38

Felettébb érdekes néha milyen "érthetettlen" kivételezés van.
Az F.Kapus által említett Liam Stewart eset kontra Hári Norbi. Vkik nagyon gyengíteni akarják a magyar csapatot.

szanisz 2012.04.10. 16:48:47

Amúgy (csak h érdemben is reagáljak) ez egy vicc (nagyon rossz), és érdekes, hogy múltkor az idősebbik Hári kapcsán is volt kavarás (bár akkor svédországból, amit az iihf tisztázott javunkra).

horivan 2012.04.10. 16:51:51

A lausanne-i Sport Döntő Bíróság (CAS)hoz lehet ilyen ügyben fordulni? Mit kíván lépni az MJSZ a továbbiakban?

szanisz 2012.04.10. 16:51:52

@1885*:
tényleg elmehetnek a f@szba..

1885* 2012.04.10. 16:52:04

@szanisz: ja és most kompenzál? " Ennek megfelelően az IIHF azt kérte, hogy a magyar és a svéd szövetség állapodjon meg egymással a kérdésben."

jegib 2012.04.10. 16:52:26

ismét egyik kedvenc számom küldeném az aktuális majomnak:
www.youtube.com/watch?v=ZucLIV_Ljxs&ob=av2n

1885* 2012.04.10. 16:52:58

@horivan: attól tartok, hogy mire döntenének már késő...

szanisz 2012.04.10. 16:55:31

Márc 22 óta most szólnak, majd ők kifogásolják, hogy nem szóltunk korábban. Alig megtalálható szabályra hagyatkozva...

HAnonymus 2012.04.10. 16:56:27

@1885*: Igen. Nézzétek meg az iihf weboldalán az előzetes nevezési listát. Ha jól tudom, csak azok játszhatnak a VB-n, akik rajta vannak a listán. Nincs rajta.

horivan 2012.04.10. 17:00:01

@1885*:
Nem mostani VB-ről van szó, mert ez a hajó már elment. Hanem a jövő évi VB, a későbbi felnőtt VB-k?

1885* 2012.04.10. 17:00:31

@HAnonymus: "kérdés kedden 20 órakor dől el végleg, a nevezési határidő pillanatában."

Azért nagy tétet nem mernék rá tenni, hogy játszhat Hári :(

alpec 2012.04.10. 17:01:36

@1885*: Nem az u18 a tet (bar nyilvan az is). Ha ez igy marad, akkor hello a felnott valogatottnak is.

1885* 2012.04.10. 17:04:36

@horivan: ja, hogy úgy értetted,hát nem tudom, de "magyar állampolgárként Magyarországon született"
akkor milyen új hazáról beszélnek???
bűzlik ez...

1885* 2012.04.10. 17:06:07

@alpec: azért, nyilván a mostani vezetés számított rá, nem? A többit megírtam fenntebb horivannak.

hüjeliba 2012.04.10. 17:08:04

A kapanyél fordítva sült el... jövőre ,ha a volán nem játszik itthon akkor nem játszhatnak magyar színekben ?

Nano 2012.04.10. 17:12:39

akár hogyan is! Magyar ember nem játszhat a magyar válogatottban? Mi a picsa ez?!

moszkvicssluszkulcs 2012.04.10. 17:28:38

Mert minket mindig lehet szívatni, politikailag és sportügyileg is. Valakit tényleg pofán kellene vágni a Lajtán túl, hogy rájöjjenek, mi is emberek vagyunk. Remélem, a lelátó népe üzen majd valamit ezeknek a faxoknak...

kerusz 2012.04.10. 17:32:36

@1885*: Miért kellett volna számítani rá? Hári négy évig folyamatosan igazolt játékos volt Magyarországon, és ebben a minőségében részt vett az MJSZ hivatalos versenyein. Az IIHF szabályait betű szerint bőven teljesíti. Háriéhoz hasonló eset nem nagyon fordult még elő.

Egyébként az osztrákok is megszívták, Jordan Pfennichet is húsvétkor meszelte el az IIHF. Neki osztrák és dominikai köztársaságbeli kettős állampolgársága van, a Dominikai Köztársaság pedig nem is tagja az IIHF-nek, tehát a játékjogot illetően olyan, mintha nem is létezne. Pfennich sosem játszott osztrák csapatban, de mivel IIHF-szemszögből csak osztrák állampolgársága van, ab start jogosult lenne játszani, mégsem engedik.

Ehhez képest Olaf Kölzig sem játszott soha egy percet Németországban, mégis, mivel német állampolgár, német válogatott lehetett.

szanisz 2012.04.10. 17:35:03

@kerusz:
önkény és káosz egyvelege.

1885* 2012.04.10. 17:41:47

@kerusz: félreértettél, alpec írta "Nem az u18 a tet (bar nyilvan az is" erre írtam, hogy Hári játékára számítottak, nem arra az elmebetegségre, hogy "honosítanunk" kéne Hárit. Tehát nem a vezetőséget hibáztattam :) bocs, ha nem voltam egyértelmű.
Engem nem vigasztal, hogy az osztrákok is megszívták. Bár dögöljön az ő tehenük is, van elég :)

Aha, a németeknek jobban megy a sportdiplomácia?

kerusz 2012.04.10. 17:49:15

@1885*: Nem, az a normális, ami Kölziggel történt.

Bár ugyancsak a németek játszottak pár évekét olyan játékossal is, akik nem voltak jogosultak játszani, és nem lett következménye az ügynek.

hokihun 2012.04.10. 17:54:32

Büdös parasztok...

De még mindig nem tudom mi van Gallóval?

horivan 2012.04.10. 17:56:58

@kerusz:
Ebben az a durva még, hogy a testvére magyar válogatott. Mindketten Magyarországon születtek. Itt tanultak meg hokizni az egyikük 12 évesen ment ki, másik 10 évesen. Elvileg nem játszhatnának egy válogatottba csak svédbe? (Hári Jani 1000%, hogy befért volna a svéd korosztályos válogatottba, de ő Magyarországot választotta)
A szövetségnek mindent meg kell tenni, hogy ezt a helyeztet rendezze.
További esetek is lehetségesek.
Akkor Szanyo Márk se lehet magyar válogatott, pedig serdülő tornán már játszott magyar színekben?
www.blikk.hu/blikk_sport/edesapja-nyomdokaiba-lepett-szanyo-mark-2053376
jegkorong.blog.hu/2011/12/16/bemutatkozik_a_serdulovalogatott#more3468180

acs63 2012.04.10. 17:58:59

@kerusz: Alapkérdés:
Norbinak volt engedélye (sárga/zöld/hupilila) a kinti játékhoz, vagy nem volt neki? Ha meg engedélyt kellett idehaza igényelnie, akkor miről beszélünk? (Ha nem igényelt, akkor szívás...)

kerusz 2012.04.10. 18:08:29

@horivan: A problémát az okozta, hogy Hári Norbert előbb kapott svéd útlevelet, mintsemhogy akár egyszer is játszott volna hivatalos IIHF-meccsen a magyar válogatottban. Ha nem lenne svéd útlevele is, akkor a kérdés nem lenne kérdés, simán játszhatna, ugyanígy akkor is, ha már játszott volnamondjuk U18-as VB-n a svéd állampolgársága megszerzése előtt.

A vele kapcsolatos döntésben a necces az, hogy esetében egy vélhetőleg nem létező előírásra hivatkoznak. Ugyanis sehol nincs az nyilvánosan leírva, hogy az U8, U10 nem számít. Márpedig Hári Norbertnek nem kettő, hanem négy folyamatos magyarországi éve van igazolt játékosként.

Ha valaki azután kapott második állampolgárságot, hogy már játszott a válogatottban hivatalos IIHF-rendezvényen, akkor abban a válogatottban továbbra is játszhat.

Gondolom, Szanyó Márk esetében is az a kérdés, van-e svéd állampolgársága. Ő egy percet sem játszott Magyarországon, így ha kettős állampolgár, akkor esetében két magyarországi csapatnál eltöltött év is szükséges a válogatottsághoz.

facsipesz 2012.04.10. 18:09:30

Na, szép kis belterjes brigád ül az IIHF tetején, valószínűleg családon belül házasodhattak a szüleik. Más magyarázatot nem találok erre az "okos" döntésre.

Persze az is lehet, hogy nincs munkájuk, és ilyen ügyekkel kell kitölteni az időt, hogy legyen miről beszámolni hó végén. Hogy mégiscsak komoly meló ez.

Esetleg olyan cuccot tolnak, amiről jobb, ha nem is tudunk.

Illetve a fentiek kombinációja.

Congrats.

kerusz 2012.04.10. 18:12:14

@acs63: Nem vagyok abban biztos, hogy U12-es játékosok esetében szükség van ITC-re vagy hasonlóra, de úgy tudom, az MJSZ dokumentumokkal tudta alátámasztani minden itt játszott évét.

Bár nem segít azon, hogy most játsszon, de valószínűleg az ő esetét is inkább az IIHF tanács elé kellene vinni, ahogy a britek odavitték Stewartét. Mert nem várható el tőle, hogy a magyar válogatottságért elhagyja a svéd bajnokságot és mondjuk a Färjestad ifi helyett a Kaposvár ifi ellen nyomja két éven keresztül...

gabute 2012.04.10. 18:17:50

@kerusz: miért kellett egyáltalán bárkinek megmutatnia azt a svéd útlevelet? Bemutatja a magyart és slussz.

2012.04.10. 18:19:44

Szerintem itt van valami a háttérben, amiről mi nem tudunk, valaki nagyon kinézte magának a Hári tesókat.

Nem értem minek kell vegzálni őket, a magyarok az utóbbi pár évben kemény munkával korlátozott lehetőségek mellett kezdenek felkerülni a hokitérképre, kinek olyan rossz ez?

Gaudi 2012.04.10. 18:26:31

Ritkán szoktam elragadtatni magam, de most testületileg elmehet az IIHF a jó büdös francba.

kerusz 2012.04.10. 18:33:55

@gabute: Kiderülne hamar, nem érdemes ezzel próbálkozni.

Az örmény válogatott sosem hallott nevű játékosairól is mindahányszor kiderült, hogy nem játszottak két évet Örményországban, pedig egy komplett államapparátus próbált megfelelő iratokat gyártani szakmányban.

kerusz 2012.04.10. 18:43:21

Ugyanazzal az indokkal, amivel Hárit elmeszelték (nem töltött elegendő időt 10 éves kora után abban az országban, amelyiknek a színeiben játszani szeretne), nem engedik nevezni az amerikai Stefan Matteau-t sem.

www.nhl.com/ice/news.htm?id=626301&print=true
www.usatoday.com/sports/hockey/story/2012-04-05/stephane-matteau-son-blocked-from-team-usa/54065014/1

acs63 2012.04.10. 18:44:16

@kerusz: Hát, Kerusz, ez öngól.
Szerintem meg kellene egyezni a svédekkel, mivel kettős állampolgár, más út nincs, ez vis maior.
Vitatható egy olyan korosztályt figyelembe venni, ahol nincs bajnokság, bajnokkal kiírva. Így csak kuparendszer.
(Janinál eleve egy kicsit más a helyzet, akkor még az előkészítőnél is avattak bajnokot, sőt mini és szupermini korosztályban is.)

1885* 2012.04.10. 18:48:55

@kerusz: LOL. Iratgyártásban Kína is jó.
@acs63: Azért lesz nehéz megyegyezni, mert már Janit is akarták volna...szerintem neheztelnek.

tom40 2012.04.10. 18:52:05

Hát ezt kétszer kellett elolvasnom, hogy jól értem-e ezt az egészet. Nagyon komoly. Mit lehet most tenni? Ez a legkeményebb: "állítólag létezik egy senki által nem látott belső policy, ahol megjelenik az a kitétel, miszerint a 10 éves kor alatti időszakot nem veszik figyelembe" és ráadásul magyar állampolgár. Valamit csináljunk, hogy hallassuk a hangunkat!

kerusz 2012.04.10. 18:53:54

@acs63: Én nem tudom, hogy mi öngól és mi nem. Hári négy éven keresztül folyamatosan játszott itthon, hivatalos meccseken, mindegy, milyen rendszerben rendezik is azt meg. Gyanítom egyébként, hogy 10 évesen már az EK-ban is játszott többször, tekintve, hogy kifejezetten kiemelkedett a saját korosztályából.

Annyi bizonyos, hogy a 10 éves alsó korhatárról nincs szó az idevágó, nyilvánosan elérhető dokumentumokban.

Bizonyára oka van annak, hogy az IIHF most elkezdett keménykedni (sorra jönnek az esetek, ld. Matteau-t), de találgatnunk egyelőre felesleges, és úgy tűnik, hogy nem is országspecifikus a keménykedés.

acs63 2012.04.10. 18:59:42

@1885*: Semmiképpen nem lesz egyszerű neki, ha hivatalosan is magyar válogatott lesz, akkor légiósnak fog számítani a svéd bajnokságban. Ennek feloldásához mindenképpen egyeztetnie kell!
A protekcionizmus hátrányai...
(Megjegyzem, fociban hamar felismerték a leendő gondokat a nagyobb uniós mozgás miatt.)

acs63 2012.04.10. 19:03:10

@kerusz: Félig már válaszoltam is rád.
Igen, az IIHF rendet szeretne tenni, felállítani az új korlátokat. Elképzelhető, hogy az EU-n belüli légiós-korlátozás megszüntetése a végcél.

Dallanan 2012.04.10. 19:03:41

Az még OK, hogy a cikk szerint már többször elutasították a kérelmünket, indokunkat. De -ahogy normális ügymenet szerint illik- hivatkoztak a konkrét jogszabályra idézve azt?

Jégkorong 2012.04.10. 19:04:02

@horivan: „(Hári Jani 1000%, hogy befért volna a svéd korosztályos válogatottba, de ő Magyarországot választotta)” – ez Norbira ( még inkább ) igaz.

@kerusz: „A problémát az okozta, hogy Hári Norbert előbb kapott svéd útlevelet, mintsemhogy akár egyszer is játszott volna hivatalos IIHF-meccsen a magyar válogatottban.” – korábban az U12 feletti korosztályokban ezekre is volt példa, az ügyek időben megoldódtak. ( Erről P. Emese tud neked mesélni. ) A jelenlegi problémát a „belső policy” ( ahol megjelenik az a kitétel, miszerint a 10 éves kor alatti időszakot nem veszik figyelembe ) okozhatja.

@gabute: „miért kellett egyáltalán bárkinek megmutatnia azt a svéd útlevelet? Bemutatja a magyart és slussz.” – nem ennyire egyszerű a dolog. A csapatnevezéshez szükséges személyes adatlapon kötelező nyilatkozni a kettős állampolgárságról.

horivan 2012.04.10. 19:06:02

@kerusz:
Az a durva, hogy csapatában Team Flemingsbergs IK magyarnak volt feltüntetve forrás: stats.swehockey.se/

komolytalan samu 2012.04.10. 19:06:46

@kerusz: Ha több ország is érintett, nem lenne érdemes közös nyomásgyakorlással kiűzni ezt az íratlan IIHF szabályt.

Az a vicc, hogy ez általánosságban sem jó senkinek. Jellemzően egy gyengébb hokikultúrájú országból jut egy tehetségesebb fiatal egy jobba. Az olyan hollóritka esetektől eltekintve mint Hári Jani, a fogadó ország az esetek 99%-ban még így sem veszi be a válogatottba. Ahogy pl Hári Norbert sem biztos hogy bejutna a korosztályos svédbe. Függetlenül attól, hogy nem is akar.

Szarul jár a játékos, a szülőhaza, a fogadó ország meg semmit se nyer.

Hogy nyalná képen valaki a IIHF-es papírillúzionistát egy hokibottal a jégkorong üdvéért.

horivan 2012.04.10. 19:08:36

@Jégkorong:
Azért a statisztikák alapján Jani többet mutatott a svéd 18 évesek között. Pont és gólkirály stb.

komolytalan samu 2012.04.10. 19:12:21

@kerusz: "Ha több ország is érintett, nem lenne érdemes közös nyomásgyakorlással kiűzni ezt az íratlan IIHF szabályt. " + egy kérdőjel.

A következő kérdőjelem:
A szövetség kikérte már a SZABÁLYT, amire hivatkoznak, vagy az IIHF a hasára ütve is mondhat olyat, amit nekünk kötelező betartani?

horivan 2012.04.10. 19:12:32

@acs63:
Most is "légiós" a Team Roster-ben a stats.swehockey.se lapon magyarként van fenn.

kerusz 2012.04.10. 19:13:34

@acs63: Az IIHF nem tiltja a kettős állampolgárságot,és a kettős állampolgárok nem feltétlenül számítanak légiósnak egyik országban sem, amelyiknek az állampolgárságát viselik. Szerintem a válogatottságot és a légiós státuszt a bajnokságban nem kell összekeverni. Ez utóbbira amúgy az IIHF-nek nincs is befolyása, az számít légiósnak egy bajnokságban, akire az adott bajnokság szabályai szerint az vonatkozik (pl. nálunk ebben a szezonban Mihály Árpi).

@Jégkorong: Tudom, hogy volt példa sok mindenre, még egyszer: az IIHF belső policy is létezhet, de akkor arről tudni kellene a nyilvánosságnak is. Lehet, hogy tud is, de lehet, hogy nem. Nyilvánvalóan az a kérdés, hogy ki döntött erről a belső policyről, milyen a nyilvánossága, és bár nem vagyok jogász, de szerintem pl. felmerülhet az a kérdés is, hogy visszamenőleg lehet-e alkalmazni. Azt értem ezalatt, hogy ha egy korábbi, elfogadott gyakorlatot elkezdenek tiltani, akkor azok, akik a korábbi elfogadott gyakorlatot követték abban a hiszemben, hogy azt lehet, nem szenvedhetnek emiatt hátrányt.

Majd biztos elő fog kerülni a téma az IIHF kongresszuson is, mert az amerikaiak sem tapsikolnak, hogy kilőtték az egyik legjobbjukat.

csatoimi 2012.04.10. 19:13:43

Mocskos tetves gazemberek! Csak gyengíteni akarnak minket! :(

Jégkorong 2012.04.10. 19:17:16

@acs63: „Semmiképpen nem lesz egyszerű neki, ha hivatalosan is magyar válogatott lesz, akkor légiósnak fog számítani a svéd bajnokságban.” – nem lesz légiós akkor sem.

@horivan: jelenleg ( is )tehetségesebb a saját korosztályában, mint a bátyja. Később kiderül...

kerusz 2012.04.10. 19:17:54

@komolytalan samu: Nyilván megtettek mindent, amit meg lehetett tenni húsvéthétfőn és az utána rendelkezésre álló egyetlen munkanapon.

jegib 2012.04.10. 19:32:53

Holnap esteleg teltház fehérváron? Óriás élőkép vmi üzenettel az IIHF-nek?

Jégkorong 2012.04.10. 19:37:37

@kerusz: „Tudom, hogy volt példa sok mindenre, még egyszer: az IIHF belső policy is létezhet, de akkor arről tudni kellene a nyilvánosságnak is.” – tudomásom szerint a belső policy közzététele nem kötelezettsége az IIHF-nek.

„Nyilvánvalóan az a kérdés, hogy ki döntött erről a belső policyről…” – a kérdésedre a választ te is tudod, az ügyben érintettek…

„…bár nem vagyok jogász, de szerintem pl. felmerülhet az a kérdés is, hogy visszamenőleg lehet-e alkalmazni. Azt értem ezalatt, hogy ha egy korábbi, elfogadott gyakorlatot elkezdenek tiltani, akkor azok, akik a korábbi elfogadott gyakorlatot követték abban a hiszemben, hogy azt lehet, nem szenvedhetnek emiatt hátrányt.” – én sem vagyok jogász, de a rendkívüli körülményekre tekintettel életbe lép extraordinary circumstanc. Inkorrekt döntés, sz@r ügy…

1116001 2012.04.10. 19:42:21

@Jégkorong: "tudomásom szerint a belső policy közzététele nem kötelezettsége az IIHF-nek."

Ez csak nekem tűnik teljesen inkorrektnek?
Ha nem nyilvános akkor milyen alapon várják el a tagországoktól hogy betartsák?

Jégkorong 2012.04.10. 19:43:15

@csatoimi:
Első szabály: a főnöknek mindig igaza van.
Második szabály: amennyiben a főnöknek nincs igaza, életbe lép az első szabály.
B + !!!:((((

vioola 2012.04.10. 19:44:16

Töketlen egy szövetség.HUN.

Vincenzo90 2012.04.10. 19:49:39

@vioola: Ha tökösek vagyunk, akkor szivatnak igazán. Én hiszem, hogy megtett mindent a szövetség

Jégkorong 2012.04.10. 19:50:06

@1116001: "Ez csak nekem tűnik teljesen inkorrektnek?" - másnak is az, főleg az érintetteknek. Hasonló szabályok vannak az NHL-ben, KHL_ben is. "Ha nem nyilvános akkor milyen alapon várják el a tagországoktól hogy betartsák?" - nem várják el, ezért van az extraordinary circumstanc... Nesze semmi, fogd meg jól...

@vioola: azért nem lehet felelős az MJSZ, amiről nincs tudomása.

1885* 2012.04.10. 19:58:40

@1116001: vagy honnan kéne tudni, hogy mit kéne betartani?

alpec 2012.04.10. 20:09:28

@Jégkorong: Extraordinary circumstancesnek kell eloallnia a rendezes korul: is Hari edesapja vallalta eredetileg a csapatok etkezteteset es elszallasolasat, de mivel a kis Hari nem erdekelt az esemenyben, az edesapja elallt eredeti szandekatol. Tudja, hogy ezzel szamoltak a csapatok, de tobb kemping is elerheto a kornyeken, autoberles is megoldhato es a Meki is kivalo errefele, nehol meg reggelit is szolgalnak :D

Viccet felreteve, ha nem is ily radikalisan, de valahogy Protestalni kell az ellen, hogy Lea Lovelacenak neznek.

Uteapu 2012.04.10. 20:10:48

@1885*: Akár hogy olvasom, itt nem valaminek a be nem tartásáról van szó. Előkapartak a polc hátuljáról egy poros, konzervet. Ezt kell enni.

jegib 2012.04.10. 20:10:57

@1885*: Én sem vagyok jogász és ezt én sem tudom felfogni. Ilyen létezhet? És ha sport döntő bíróságra kerül az ügy, akkor majd bemutatnak egy "top secret" borítékot, hogy ebben le vagyon írva, minden csak megmutatni nem fogjuk. Ezek után hogy lehetne bizonyítani, hogy a záradék hitelt érdemlően nem holnap fog megíródni? Ha vmit szabályozni akarnak, annak nem sok értelme van nem közzétenni a szabályokat, már csak azért sem, h a szervezet presztizse ne csorbuljon. Sztem ez így gáz.

Azt lehet tudni, hogy az előzetes nevezési listán miért nem szerepel Hári? Vagy esetleg szerepelt, csak az IIHF önkényesen leradírozta?

kerusz 2012.04.10. 20:52:21

@jegib: Gondolom, látod, hogy az előzetes nevezési lista dátuma tegnapi.

komolytalan samu 2012.04.10. 20:53:49

@alpec: Linda, de ez mellékes. Viszont sajnos nem OFF.

jegib 2012.04.10. 20:55:45

@kerusz: Ez bizony elkerülte a figyelmem. Ez esetben viszont b%!"@k meg az a%!+"'@kat.

komolytalan samu 2012.04.10. 20:55:51

@kerusz: Elhiszem. Gondolom hogy az ügy abszurditása a szövetségnek sem könnyen emészthető.

1885* 2012.04.10. 21:01:37

@Uteapu: #22?
@jegib: szerintem radír. Azt értem, hogy a törvény nem ismerete, nem mentesít, de ha 1 nem publikus, belső policyt, nem tartok be?

jegib 2012.04.10. 21:07:38

@1885*: ez egy olyasmi belső policy lehet, mint hogy nem mondjuk ki urunk nevét, mert ugye kövezés jár érte :)

www.youtube.com/watch?v=OiIFx2lAAf8

csillagoség 2012.04.10. 21:37:50

Sziasztok !!!

Tudna nekem valaki segíteni hogy a holnap kezdődő U18as VB-n melyen áron lehet meg venni a jegyeket sehol nem találtam :( Valaki írja meg ! Előre is meg köszönném !

Vincenzo90 2012.04.10. 21:39:50

@csillagoség: A 18 éven aluliak a diákigazolvány felmutatásával – azt viszont kérik a bejáratnál, minden alkalommal – ingyen tekinthetik meg az összecsapásokat, a felnőttek számára az állóhelyre érvényes tikettek 500, az ülőjegyek 1000 Ft-ba kerülnek. Csak a magyar válogatott mérkőzései fizetősek, azon találkozók belépődíj nélkül tekinthetők meg, amelyeken nemzeti együttesünk nem érintett.

csillagoség 2012.04.10. 21:43:38

@Vincenzo90: Köszönnöm Szépen !!! :) Remélem nyernek a fiatalok ! :)

vioola 2012.04.10. 22:04:50

@Vincenzo90: Galló Vilivel tökös volt.

Doktor Böle 2012.04.10. 22:08:41

@vioola: Galló papa személyesen?

csiszi 2012.04.11. 01:25:28

Zárójeles kérdés:

Ha az IIHF köti az ebet a karóhoz, akkor ezt nem lehet úgy áthidalni, hogy (előtte a svédekkel egyeztetve)
1) leadja a svéd útlevelét,
2) ezzel csak magyar állampolgárrá válik, de úgy, hogy
3) idegen válogatottban nem játszott soha, és főleg
4) mindig is magyar állampolgár volt (tehát nem honosított!),
5) majd játszik egy hivatalos IIHF rendezvényen,
6) végül visszaveszi a svéd állampolgárságot?

hokihun 2012.04.11. 06:57:00

@vioola:
Mert mi történt? Ez nekem kimaradt.

kanada09 2012.04.11. 08:13:21

@horivan: Nem fognak az IIHF perszonak valtoztatni a dolgokon,van sok ma's litvan meg eszt aki megkapta az engede'lyt. szovetse'g o"ssze kell aljon a Romanokkal,Horvatokal,Szerbekel,stb es adja'k be a torve'ny modositasi kerelmet,ez az egesz 30 evel ezelo"tt csinalva hogy az Olaszok ne honistisanak ossze,vissza,E to"rve'ny csak az ilyen kisebb hoki nemzeteket sujtsa,igy biztositja a rendszer nem va'ltoza'sa't.En irtam Svajcba toszo"r es mindeg vissza lett utasitva a kelrelmem

bibababa 2012.04.11. 09:34:16

Igazából nem értem a döntést.
Magyarországon született, itt élt 10 évet, fel vett egy másik állampolgárságot, mert abban az országban él jelenleg. Ott viszont nem volt soha semmilyen válogatottnak tagja.
Itt nem kell honosítani mert mikor megszületett már honosítva lett.

Kegyetlen 2012.04.11. 10:02:33

most akkor állampolgárság nélküli Hári Norbert? különösen annak fényében, hogy János magyar válogatott..

kerusz 2012.04.11. 10:16:09

@kanada09: Kik azok a litvánok meg észtek? Kérjük a névsort!

bibababa 2012.04.11. 10:21:29

@Kegyetlen:
A MAGYAR állampolgársága születésének napjától van. Erről Ő nem is mondott le.
Csak fel vett egy másikat(svéd).
Mit keveri a dolgokat a nemzetközi szövetség !

bagyula 2012.04.11. 10:57:44

Nem publikus poliszikra hivatkozni NAGYON boszme dolog! Ennyi erovel barmilyen dontesnel barmire lehetne hivatkozni... :((

Hajra fiuk! Hajra magyarok!

gasaman 2012.04.11. 15:50:32

@Vincenzo90:Én meg hiszem, hogy az MJSZ nem tett előzöleg a Hári Norbi "ügy" tisztázására információs, és sportdiplomáciai lépéseket igy a játékost hazahivta, fekkészitette és k@rvára meglepődött hogy Norbinak nem adtak játék jogosultságot. Az egész ügy a játékossal való kitolásként jelentkezik, akiktől "alázatot" kérnek , viszont az ügyintézés "gyalázat"-os.

kanada09 2012.04.11. 16:49:04

@kerusz: mit gondolsz hogy a sok Eszt,Litvan meg Kazak hogyan kapott engedlyt a szovjet hatalom szethulla'sa utan mind orosz allampolga'r volt es 12 holnapon belu"l Litvanok meg esztek lettek meg orosz gyerekek is litvanok lettek ha nem keru"ltek be az orosz valogatottban e's nem volt proble'mi,Ez egy Mafia a legmagasabb nivon,es a MAGYAROK szavaztak erre a to"rvenyre amikor be lett hozva

miki78 2012.04.11. 17:45:29

@csiszi: Miért mondana le a svéd állampolgárságról, amikor ott él? Éltél te már más országban úgy, hogy nem vagy az adott állam polgára? Miért nehezítené az életét? Nyilván nem véletlenül kérvényezték neki anno...

kerusz 2012.04.11. 17:50:48

@kanada09: Szerintem Te félreértesz valamit. Pedig Kanadában élve valószínűleg nem okozhat gondot neked az angol nyelv. Amiről Te beszélsz, az az IIHF Statutes and Bylaws 205. szabály alábbi pontja:

"1.5 If a country or part of it becomes independent, or if a country or part of it becomes incorporated into another country, or if two or more countries are united into a new country, or if a country is divided into more countries, a player who has already represented a country and whose citizenship was thus changed by decision of the state authorities, may apply to the IIHF to play for any one of the partitioned or united countries
without a waiting period subject to his providing proof of his new citizenship. This particular choice may only be made once and is final and irrevocable."

De Hári esete egy másik szabály alá tartozik. Azt is idézem:

"1.6 When a player has changed his citizenship or has acquired or has surrendered another citizenship and wants to participate for the first time in an IIHF competition and represent his new country he must
a) have an IIHF international transfer card that was approved and dated by the IIHF at least two years before the start of the championship in which he wishes to participate, and
b) he must prove that he has participated for at least two consecutive years in the
national competitions of and resident in his new country during which period he has
neither transferred to another country nor played ice hockey within any other country."

Namármost, ha Te segíteni szeretnél Hári ügyét megoldani, akkor légy oly drága, adj KONKRÉT NEVEKET, mert akkor lehet utánamenni ennek az ügynek.

Szóval, várjuk a neveket azokról a kazahokról, észtekről, akik a 205. szabály 1.6. pontja alapján kaptak játékjogot.

gasaman 2012.04.11. 23:37:53

NEM ZÖRÖG A HARASZT.....

kanada09 2012.04.12. 01:15:55

@kerusz: En probaltam az 1.5 szabalyt es vissza utasitotak 3- szor.attol fu"g milyen napja van az IIHF-nek e's ki ke'ri.Ez az ege'sz nem tiszta mert minden a kulisza'k ha'ta'na'l foji le es' irva sose kapsz semmi konkret va'laszt,csak egyeni vizsgalat utan ugy donto"ttek hogy nem aktualis

kerusz 2012.04.12. 01:28:23

@kanada09: Én türelmes vagyok. Ismét megkérdem: tudsz konkrét neveket mondani az általad emlegetett kazah, észt, litván, stb. sportolók köréből, akik könnyen kaptak játékengedélyt az 1.6. szabály alapján?

Tillasz 2012.04.12. 08:07:14

Kicsit a jobb megértés véget egy-két információ.
Minden szezonban az IIHF elküldi "Team Entry Long List"-et, ami egy pdf file, amit az adott IIHF eseményre kell kitölteni. Ide 60 játékos és 25 hivatalos személy nevét lehet bevinni. Ami fontos, szerepeltetni kell a személyes adatok mellett (teljes útlevélben szereplő név, születési idő, hely - ország -, állampolgárság, és felvett állampolgárság, magasság, testsúly, útlevélszám, mezszám, ütőfogás) a jelenlegi lakhely országát, a jelenlegi csapatod nevét, országát, és a bajnokság típusát, valamint az anya és apa állampolgárságát. Ezt a listát kell kiküldeni az IIHF-nek minél hamarabb. A lista lapján kérdéseket tesznek fel, ha valami nem tiszta. (Pl. ha valakinek el lett írva a születési dátuma és már szerepelt VB-én, akkor ezt pontosítják.)
Ha egy játékos kettős állampolgár - és még nem játszott VB-én -, akkor több hivatalos dokumentum másolatát kell eljuttatni. (pl. Útlevél, anyakönyv, iskola látogatottsági papírok, bizonyítványok....) Ezek alapján kapjuk vissza az elfogadott listát. (Ekkor kerül fel a VB honlapjára is.) Azaz az ott lévő dátumnak semmi köze ahhoz, mikor küldtük el a listát. A mostani lista kitöltésével kapcsolatban engem március 6-án kerestek meg, azaz 22-én az IIHF-nél lehetett a mi listánk. Bizonyára ennek átnézése után jelezték a kiegészítő kérdéseket, és kellett megküldeni a pontosítáésokat. Norbi esetében nyilván Svédországgal pontosítva.
Norbiról még annyit, hogy biztos játszott EK mérkőzésen, hülyítette is a '92-93-asainkat, de nincs különösebb jelentősége, ő a korosztálya szerint minis volt.
Keserű példa ez, de mindenképpen jobban kell figyelni akkor, amikor egy-két játékost külföldre engedünk. Főleg nagon fiatal korban.
süti beállítások módosítása