Rejtélyes döntések az újvárosi jégpályáról 2012.03.13. 12:30 F. Kapus
Rejtélyes döntések az újvárosi jégpályáról
2012.03.13. 12:41: Vincenzo90
95 komment
Címkék: dunaújváros dab.docler azari zsolt szepesi attila cserni béla
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr84314001
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Lapke76 2012.03.13. 12:46:04
Egy vasárnap esti műsor címe jut csak eszembe a kincstári tévéről...
Kegyetlen 2012.03.13. 13:13:19
pletyka szinten hallottam, h már a győztes is megvan...nem Azariék...
Vincenzo90 2012.03.13. 13:45:52
@Kegyetlen: Lehet, hogy én vagyok paranoiás, de egy pillanatra sem gondoltam, hogy egy ilyen pályázatot előbb írnak ki, mint tudják a nyertest... :(
Kegyetlen 2012.03.13. 13:50:58
@Vincenzo90: nem paranoia. Magyarország és a (telhetetlen) politikusok..
charcarias 2012.03.13. 14:01:05
en kivancsi vagyok mit lep a DOCLER a kovetkezo evadban. a csarnokkal kapcsolatban IS!
`durex · https://www.dropbox.com/referrals/NTMzNzQwMDg2OQ?src=global9 2012.03.13. 14:09:45
@charcarias: átköltözteti a csapatot pestre, és vasast csinál belőle?
Spigott 2012.03.13. 14:10:20
Sok reményen nincs abban, hogy kedvezően alakul a csapat számára a döntés a jégpályával kapcsolatban, túl sok érdek sérülne ahhoz, hogy ez így legyen, a zsebeikre nagyon érzékenyek a fiúk...
Kegyetlen 2012.03.13. 14:23:03
minden áron nem fognak jégidőt venni, ez biztos. bár az önkormányzatnál ebben a tévhitben élnek.
a Zamboni nem egy tészta 2012.03.13. 14:30:20
nyilván erről szól az egész... helyzetbe hozni valakit, mosni a pénzt tovább... szánalmas ország... szánalmasak vagyunk...
a Zamboni nem egy tészta 2012.03.13. 14:31:26
... 60 miller/év, amit - Azari szerint - spórolni lehetne... ez csak a jégcsarnok... az összes létesítmény lehet cc. 100-120...
charcarias 2012.03.13. 14:43:15
@`durex: nem nagyon ertem ez h jon ide. mindenesetre penz az van dogivel. kerdes milyen valtozasok lesznek.
csiszi 2012.03.13. 14:46:12
Csak nekem van olyan érzésem, hogy elbeszélnek egymás mellett? Miért nem ül le minden érintett és kompetens személy egy asztalhoz, hogy megbeszéljék a dolgokat?
1) most 120-150 milliót költ erre a város
2) felajánlottak évi 60 milliót a DAB-nak
3) a DAB szerint 60 millióval lehetne csökkenteni a költségeket
4) Tehát a DAB-nak 0-30 millió közötti pénzt kéne évente erre szánnia, és övé lenne a pálya üzemeltetésének a joga.
5) Az nem derül ki, hogy jelenleg mennyit fizet a DAB, de ha január óta 10 millióval TÖBBET, akkor elég könnyen el tudom képzelni, hogy évi 30m-nál többet.
6) Akkor miért nem jó a DAB-nak az évi 60 millió+üzemeltetési jog konstrukció?
1) most 120-150 milliót költ erre a város
2) felajánlottak évi 60 milliót a DAB-nak
3) a DAB szerint 60 millióval lehetne csökkenteni a költségeket
4) Tehát a DAB-nak 0-30 millió közötti pénzt kéne évente erre szánnia, és övé lenne a pálya üzemeltetésének a joga.
5) Az nem derül ki, hogy jelenleg mennyit fizet a DAB, de ha január óta 10 millióval TÖBBET, akkor elég könnyen el tudom képzelni, hogy évi 30m-nál többet.
6) Akkor miért nem jó a DAB-nak az évi 60 millió+üzemeltetési jog konstrukció?
Xardas 2012.03.13. 14:57:46
@csiszi: Azért, mert amit ezek a degenerált Cserniék mondanak az mind hazugság. Ezeket csak a saját zsebük érdekli. ....... anyját az összesnek
Szoljanka 2012.03.13. 14:58:58
Előre szólok, hogy nem célom a hangulatkeltés, de két dolog jutott eszembe...
1. Érdekes a mi pályánk újvárosi beceneve, most 2 napja is ott járva semmivel sem jobbak a körülmények , mint nálunk. Árkovics meg is állította a játékot egy törött plexi miatt, eközben a kapu mögötti részen az egész meccs úgy ment le, hogy az egyik plexi teteje le volt(van) törve, a háló és a plexi között simán átfér(t) a korong..
2. 60 millió - 120 millió... Egy meccs, plusz 1500 jegyvásárló 1500 Ft-os jeggyel az 2 250 000 HUF. És ez csak egy meccs... Szerintem rengeteget számít a jegybevétel, amíg nem jönnek be újra a Kohász szurkolók a csarnokba ez egy betömetlen lyuk marad.
1. Érdekes a mi pályánk újvárosi beceneve, most 2 napja is ott járva semmivel sem jobbak a körülmények , mint nálunk. Árkovics meg is állította a játékot egy törött plexi miatt, eközben a kapu mögötti részen az egész meccs úgy ment le, hogy az egyik plexi teteje le volt(van) törve, a háló és a plexi között simán átfér(t) a korong..
2. 60 millió - 120 millió... Egy meccs, plusz 1500 jegyvásárló 1500 Ft-os jeggyel az 2 250 000 HUF. És ez csak egy meccs... Szerintem rengeteget számít a jegybevétel, amíg nem jönnek be újra a Kohász szurkolók a csarnokba ez egy betömetlen lyuk marad.
Kegyetlen 2012.03.13. 15:00:57
@csiszi: ott lehet a bibi, hogy megvan, kinek kell kiadni "gebinbe" :) és ez nem a DAB. haver, cimbi, jóbarát. lehet, h olcsóbb lenne, de bból meg nem jutna bizonyos helyekre.
csiszi 2012.03.13. 15:03:24
@Xardas: Én alapvetően jóhiszemű vagyok, így továbbra is azt mondom, üljenek le és beszéljék meg. Nehogymár a T. Polgármásternek nincs erre 1-2 órája... Ha más nem, menjenek el a nyilvános fogadóórájára, ilyet ha jól tudom minden hónapban kötelezően van a polgármestereknek. Ott tuti elérik, és meg tudják beszélni, hogy akkor most WTF.
Egyébként már ebben a cikkben is ellentmondásba keveredik az önkormányzat:
"Egy nullszaldós modellben gondolkodunk, tehát nem kérünk pénzt az üzemeltetési jogért, de nem is kívánunk pénzt fordítani erre a célra a jövőben."
"Azt ajánlottuk a DAB-nak, hogy fizetünk havonta ötmillió forintot, azaz évente hatvanmilliót, ezért cserébe ők üzemeltetik a jégpályát, fizetik az energiaszámlát és elvégeznek minden szükséges karbantartást is."
Egyébként már ebben a cikkben is ellentmondásba keveredik az önkormányzat:
"Egy nullszaldós modellben gondolkodunk, tehát nem kérünk pénzt az üzemeltetési jogért, de nem is kívánunk pénzt fordítani erre a célra a jövőben."
"Azt ajánlottuk a DAB-nak, hogy fizetünk havonta ötmillió forintot, azaz évente hatvanmilliót, ezért cserébe ők üzemeltetik a jégpályát, fizetik az energiaszámlát és elvégeznek minden szükséges karbantartást is."
OliBLOOD 2012.03.13. 15:06:39
@csiszi: Abból indultál ki, hogy az itt leírtak igazak. Ez nagy tévedés. Ha így lenne, akkor már rég lenne megállapodás. Város vezetőinek a mostani helyzet a legjobb. Zavarosban könnyű halászni.
@Szoljanka: Azért elég durva a számításod. 1500ft-os átlagjegyárhoz a felnőtt jegynek kellene 2000-2500ft-ba kerülnie (bérleteseket, diákokokat bele kell számolni).
@Szoljanka: Azért elég durva a számításod. 1500ft-os átlagjegyárhoz a felnőtt jegynek kellene 2000-2500ft-ba kerülnie (bérleteseket, diákokokat bele kell számolni).
tiriakos 2012.03.13. 15:09:53
@csiszi: "Sajnálatos módon a dunaújvárosi Fidesz-frakció, akinek a vezetője Cserni Béla, egyben a sportingatlanokért felelős személy, nem adott zöld utat az elképzelésnek."
kerusz 2012.03.13. 15:12:49
@Szoljanka: Rosszul emlékszem, hogy ebben a szezonban Fehérváron is tört el plexi meccs alatt? Nem értem az ide vágó példázatodat.
Szoljanka 2012.03.13. 15:13:38
@OliBLOOD: Azt írtam hogy 1500 jegyvásárló. Tehát a bérleteseken kívül bejövő emberek. Diákjegyet kifelejtettem, de gy 1000 Ft-os felnőtt Diák átlag simán jó. Így 1500 x 1000= 1 500 000Ft. 1 500 000 x 35=..... És itt csak 35 meccs/szezonban gondolkodtam, ok hogy most nálatok van vagy 60, de 35-öt játsszon csak az első számú csapat, a legmagasabban jegyzett ligában (EBEL).
Szoljanka 2012.03.13. 15:16:03
@kerusz: Nem az a lényeg, hogy eltört ( ez bárhol előfordul, akár többször is ), hanem az, hogy egy ki tudja mikor eltört plexivel végig ment a meccs, méghozzá a kapu mögötti részen, ahova a legtöbb lövés érkezik, s jó páran ott álltunk mögötte a vendégszektorban...
bandog 2012.03.13. 15:21:53
@Szoljanka: Ha görögtüzet nem féltek gyújtani,akkor egy kósza korongtól se féljetek. :)
Ami engem idegesít az az,hogy itt is ,mint a közéletben visszamenőlegesen lehet bármin is változtatni."Időközben a sportlétesítményeket üzemeltető vállalattól 2012. március 2-án átvett levélből kiderült, hogy visszamenőleges hatállyal, 2012. január 1-jétől teljesen átalakította a sportlétesítmények bérleti díját, illetve a támogatás rendszerét."
Nicaragua és Honduras mellé beállhatunk a jogállamiságunkkal.
Hánynom kell az egésztől.....
Ami engem idegesít az az,hogy itt is ,mint a közéletben visszamenőlegesen lehet bármin is változtatni."Időközben a sportlétesítményeket üzemeltető vállalattól 2012. március 2-án átvett levélből kiderült, hogy visszamenőleges hatállyal, 2012. január 1-jétől teljesen átalakította a sportlétesítmények bérleti díját, illetve a támogatás rendszerét."
Nicaragua és Honduras mellé beállhatunk a jogállamiságunkkal.
Hánynom kell az egésztől.....
tiriakos 2012.03.13. 15:25:54
@Szoljanka: Ez kinek a hibája? Az üzemeltetőé. Az ő hatásköre. (mint karbantartási feladat)
Nálunk a DVG üzemeltet. (város)
Nálatok?
Nálunk a DVG üzemeltet. (város)
Nálatok?
kerusz 2012.03.13. 15:26:34
@Szoljanka: A másik megjegyzés: egy jégpályának nem csak a meccsekre eladott jegyekből van (és kell legyen) bevétele. Sőt, az leginkább a meccset játszó csapat fenntartására kell elmenjen (persze annak része lehet a jég ára is). Dunaújvárosban pl. elég sok jégórát adnak el a Dab.Docler mellett más felhasználóknak is.
Egyébként ez a jégpályaüzemeltetés egy érdekes dolog, tervezzük is már egy jó ideje, hogy írunk róla cikket a blogon, csak ehhez nyugalom kell és elegendő energia, az meg a bajnoki szezon közepén nincs túl sok.
Az én személyes véleményem, hogy pályaüzemeltetés ügyben Miskolc és a Jégpalota lehet a követendő példa. Talán nem is véletlen, hogy ez az a két létesítmény az országban, ahol két pálya áll rendelkezésre.
Egyébként ez a jégpályaüzemeltetés egy érdekes dolog, tervezzük is már egy jó ideje, hogy írunk róla cikket a blogon, csak ehhez nyugalom kell és elegendő energia, az meg a bajnoki szezon közepén nincs túl sok.
Az én személyes véleményem, hogy pályaüzemeltetés ügyben Miskolc és a Jégpalota lehet a követendő példa. Talán nem is véletlen, hogy ez az a két létesítmény az országban, ahol két pálya áll rendelkezésre.
kerusz 2012.03.13. 15:28:07
@kerusz: És persze ez az a két létesítmény, ahol érezhetően tulajdonosi szemlélettel állnak az ügyekhez.
tiriakos 2012.03.13. 15:34:15
@kerusz: adom. minden szavaddal... :)
Szoljanka 2012.03.13. 15:48:05
@bandog: Az erősen meglőtt korong jóval nagyobb veszélyt jelent, és komolyabb sérülés okozására képes, mint egy görögtűz...:)
@tiriakos: Nem volt célom hibást keresni, és most sem az. Simán csak leírtam, ennyi.
@kerusz: Világos, hogy ez egy összetett dolog, annyit próbáltam csupán érzékeltetni, hogy szerintem nem kap elegendő hangsúlyt a jegybevétel, ez egy komoly - szerintem a legkomolyabb - tényező.
Előző kommentemben természetesen az EBEL-t, mint legmagasabban jegyzett bajnokságot úgy értettem, hogy azok közül melyeket a Kohász reálisan elérhet, és tudom, hogy ott nem 35 meccs van egy szezonban, azt a számot csak úgy példának írtam.
@tiriakos: Nem volt célom hibást keresni, és most sem az. Simán csak leírtam, ennyi.
@kerusz: Világos, hogy ez egy összetett dolog, annyit próbáltam csupán érzékeltetni, hogy szerintem nem kap elegendő hangsúlyt a jegybevétel, ez egy komoly - szerintem a legkomolyabb - tényező.
Előző kommentemben természetesen az EBEL-t, mint legmagasabban jegyzett bajnokságot úgy értettem, hogy azok közül melyeket a Kohász reálisan elérhet, és tudom, hogy ott nem 35 meccs van egy szezonban, azt a számot csak úgy példának írtam.
tiriakos 2012.03.13. 15:58:55
@Szoljanka: Hát akkor mi volt a célod?
Ezt írtad:"Érdekes a mi pályánk újvárosi beceneve, most 2 napja is ott járva semmivel sem jobbak a körülmények , mint nálunk..."
Én erre írtam, hogy nálunk a város üzemeltet. És azért ilyenek a körülmények. Ha mi üzemeltetnénk, akkor teljesen más lenne. (Erről szól a cikk nagy része is!)
Nálatok tudomásom szerint a csapat üzemeltet, mégis olyanok a körülmények, amilyenek...
Nekem mindössze ennyi volt a célom, hogy erre ráébresszelek. De ez valószínűleg sikerült is , mert rögtön visszakoztál, mikor rájöttél, hogy ez a párbeszéd hová is vezet...
Nem a mi hibáink ezek a körülmények, sőt, ez ellen próbál tenni a csapat vezetése. (Gőzerővel és szélmalomharcot vívva.)
Ezt írtad:"Érdekes a mi pályánk újvárosi beceneve, most 2 napja is ott járva semmivel sem jobbak a körülmények , mint nálunk..."
Én erre írtam, hogy nálunk a város üzemeltet. És azért ilyenek a körülmények. Ha mi üzemeltetnénk, akkor teljesen más lenne. (Erről szól a cikk nagy része is!)
Nálatok tudomásom szerint a csapat üzemeltet, mégis olyanok a körülmények, amilyenek...
Nekem mindössze ennyi volt a célom, hogy erre ráébresszelek. De ez valószínűleg sikerült is , mert rögtön visszakoztál, mikor rájöttél, hogy ez a párbeszéd hová is vezet...
Nem a mi hibáink ezek a körülmények, sőt, ez ellen próbál tenni a csapat vezetése. (Gőzerővel és szélmalomharcot vívva.)
Szoljanka 2012.03.13. 16:06:26
@tiriakos: Igen, nálunk olyanok, amilyenek. Szerintem nem rosszak.
Érdekes, hogy neked ez visszakozásnak tűnik, nem akarok vitatkozni, csak leírtam a véleményem.
Úgy látom ma te vagy az előretolt támadó - habár más szokott tetszelegni e kétes szerepben tetszelegni, ikszdéééééé ...:)
Érdekes, hogy neked ez visszakozásnak tűnik, nem akarok vitatkozni, csak leírtam a véleményem.
Úgy látom ma te vagy az előretolt támadó - habár más szokott tetszelegni e kétes szerepben tetszelegni, ikszdéééééé ...:)
kerusz 2012.03.13. 16:24:02
@Szoljanka: A meccsszámokat szerintem nem érdemes nagyon piszkálnod, a különbség sokkal kisebb, mint gondolnád. Tavaly pl. a meccsszámok alapján így nézett ki a sorrend:
Dab.Docler 72
Vasas 65
Miskolc 63
Fehérvár EBEL 61
Újpest 57
Ferencváros 56
Fehérvár farm 54
Dab.Docler 72
Vasas 65
Miskolc 63
Fehérvár EBEL 61
Újpest 57
Ferencváros 56
Fehérvár farm 54
rv21 2012.03.13. 16:24:59
@tiriakos:
Valahol olvastam, hogy a DVG ellen felszámolási/végrehajtási eljárás indult? Mi ebből az igazság? Tudtok valami pontosat?
Lehet a Doclernek meg kellene venni Tao-s pénzből, azt a Önkormányzat mehetne a sóhivatalba
Valahol olvastam, hogy a DVG ellen felszámolási/végrehajtási eljárás indult? Mi ebből az igazság? Tudtok valami pontosat?
Lehet a Doclernek meg kellene venni Tao-s pénzből, azt a Önkormányzat mehetne a sóhivatalba
Szoljanka 2012.03.13. 16:32:16
@kerusz: Lehet, hogy ma velem van a baj, vagy a felfogóképességemmel, de nem akarok én piszkálódni, nem volt célom semmi olyat írni amiből visszakoznom kéne, egészen egyszerűen egy példát írtam, mellyel csak arra akartam rámutatni, hogy mennyit számítana ha 1000-el több jegyvásárló lenne Újvárosban. Ennyi.
kerusz 2012.03.13. 16:33:48
@kerusz: Még annyi ehhez, hogy éppen azért küzdünk elég sokat, hogy sikerüljön nézőket behozni a meccsekre, mert tudjuk, hogy az tudja megalapozni pénzügyioldalról is a fejlődést.
Mondjuk élég rosszul szoktak jönni ezenközben azok a remek beszólások, hogy az OB I meg a MOL Liga eladhatatlan. Nem ritkán úgy érzem, mintha nem lenne mindenkinek érdeke az, hogy eladható ligát hozzunk tető alá...
Mondjuk élég rosszul szoktak jönni ezenközben azok a remek beszólások, hogy az OB I meg a MOL Liga eladhatatlan. Nem ritkán úgy érzem, mintha nem lenne mindenkinek érdeke az, hogy eladható ligát hozzunk tető alá...
kerusz 2012.03.13. 16:35:50
@Szoljanka: Éreztem, én is, hogy kissékurtára sikerült az előző kommentem, így közben én is valami ilyesmivel egészítettem ki a mondandómat... :-)
gogosz 2012.03.13. 16:37:35
@kerusz: Talán a Slohokej ligával való együttműködés meghozhatná a várt áttörést. Itt van valami előrelépés?
kerusz 2012.03.13. 16:40:50
@Szoljanka: Én egyébként általában úgy szoktam számolni, hogy a diákjegyek árával szorzom fel a nézőszámot (már ahol van diákjegy, ahol nincs, ott olyan 75%-os jegyárral számolok). Az szerintem a bérletesek egy meccsre jutó pénzét is közelíti, és majdnem fedezetet nyújt az ingyen belépőkre is. Reméljük, hogy hamarosan eljutunk oda, hogy pontos számaink legyenek.
kerusz 2012.03.13. 16:41:38
@gogosz: Nem hiszem, hogy a nézőszámban nagyot dobna elsőre. Semmi olyan fejlemény nincs még, ami publikus lehetne.
Szoljanka 2012.03.13. 16:45:08
@kerusz: Én meg úgy, hogy megbecsülöm a bérletesek számat, a megmaradó fizető nézőknél meg átlagot vonok a felnőtt-, és diákjegyek árából, majd szorzok..:)
"Reméljük, hogy hamarosan eljutunk oda, hogy pontos számaink legyenek. " Nálunk nem hiszem, főleg a PO-ban..:)
"Reméljük, hogy hamarosan eljutunk oda, hogy pontos számaink legyenek. " Nálunk nem hiszem, főleg a PO-ban..:)
gogosz 2012.03.13. 16:45:58
@kerusz: Már az is előrelépés, ha van olyan fejlemény, ami nem publikus. :) Én bízom a sikeres együttműködés kialakításában.
tiriakos 2012.03.13. 16:47:59
@Szoljanka: Meg lettünk szólítva általad. Én meg válaszoltam. Ennyi.
Mondjuk úgy, hogy nálatok sem a csapatvezetésen múlnak a körülmények.
Amit lehet, Csicsó bá' kihozza a csarnokból, de szarból nem lehet várat építeni.
Aki meg azt mondja, hogy osb lapból tákolt öltözők, az őszi napsütésben locsolandó fémlemez fal, és az össze-vissza toldott-foldott lelátók nem merítik ki a rossz körülmények fogalmát egy EBEL-ben vitézkedő csapat csarnokánál, az nem néz szembe a száraz tényekkel és rózsaszín szemüveget visel. :):P
@rv21: Volt ilyen. Meg lehet, hogy van is. Rengeteg tartozása van a DVG-nek. Nem lepődnék meg, ha épp most is folyna ellene egy végrehajtás...
Mondjuk úgy, hogy nálatok sem a csapatvezetésen múlnak a körülmények.
Amit lehet, Csicsó bá' kihozza a csarnokból, de szarból nem lehet várat építeni.
Aki meg azt mondja, hogy osb lapból tákolt öltözők, az őszi napsütésben locsolandó fémlemez fal, és az össze-vissza toldott-foldott lelátók nem merítik ki a rossz körülmények fogalmát egy EBEL-ben vitézkedő csapat csarnokánál, az nem néz szembe a száraz tényekkel és rózsaszín szemüveget visel. :):P
@rv21: Volt ilyen. Meg lehet, hogy van is. Rengeteg tartozása van a DVG-nek. Nem lepődnék meg, ha épp most is folyna ellene egy végrehajtás...
kerusz 2012.03.13. 17:28:39
@gogosz: Igazából a nézőszám növelése általában nem megy egyik napról a másikra. Nézd meg a Fehérvárt is. Az első EBEL-es évében nem volt gond bejutni a csarnokba egy meccsen sem, és 4 év után jutott el oda a csapat, hogy most minden meccsen telt ház van.
Ha jön egy csomó új csapat, akkor azokat a szurkolók először nem tudják hová elhelyezni. Megnézik egy párszor őket az elején és aztán legközelebb lehet, hogy majd úgy cserélik el a műszakjukat a vasműben, hogy ne csak az UTE, hanem a Triglav ellen is legyen szabad az estéjük. De ide el kell jutni, ehhez meg idő kell.
Mondjuk Zágrábban egészen másképp működött ugyanez, de a horvátok, szerbek viszonya a sporthoz úgy általában is egészen más, és hozzájön még az, hogy azért az ő számukra már nem volt teljesen ismeretlen a terep, a Jesenice, az Olimpija meg a Fehérvár már taposta az utat. Lehet mondani, hogy egy ismert bajnokságba érkeztek.
A Slohokej csapatai azért teljesen nyilvánvalóan nem jelentenek ilyen óriási vonzerőt. Nem fogunk találni a dunaújvárosi utcákon jövő novemberben olyanokat, akik azt tárgyalják majd izgatottan, hogy "Apám, pénteken jön a Triglav Kranj, rohanjunk hanyatt-homlok jegyet venni", ahogy a fehérvári utcákon sem a közelgő Salzburg elleni meccsről beszéltek izgatottan 2007 szeptemberében.
Nekünk arról kell meggyőznünk azokat, akik hiányoznak a lelátókról, hogy egy jégkorongmeccs úgy általában is jó szórakozást nyújt.
Ha jön egy csomó új csapat, akkor azokat a szurkolók először nem tudják hová elhelyezni. Megnézik egy párszor őket az elején és aztán legközelebb lehet, hogy majd úgy cserélik el a műszakjukat a vasműben, hogy ne csak az UTE, hanem a Triglav ellen is legyen szabad az estéjük. De ide el kell jutni, ehhez meg idő kell.
Mondjuk Zágrábban egészen másképp működött ugyanez, de a horvátok, szerbek viszonya a sporthoz úgy általában is egészen más, és hozzájön még az, hogy azért az ő számukra már nem volt teljesen ismeretlen a terep, a Jesenice, az Olimpija meg a Fehérvár már taposta az utat. Lehet mondani, hogy egy ismert bajnokságba érkeztek.
A Slohokej csapatai azért teljesen nyilvánvalóan nem jelentenek ilyen óriási vonzerőt. Nem fogunk találni a dunaújvárosi utcákon jövő novemberben olyanokat, akik azt tárgyalják majd izgatottan, hogy "Apám, pénteken jön a Triglav Kranj, rohanjunk hanyatt-homlok jegyet venni", ahogy a fehérvári utcákon sem a közelgő Salzburg elleni meccsről beszéltek izgatottan 2007 szeptemberében.
Nekünk arról kell meggyőznünk azokat, akik hiányoznak a lelátókról, hogy egy jégkorongmeccs úgy általában is jó szórakozást nyújt.
kerusz 2012.03.13. 17:29:50
@Szoljanka: Nekem lövésem sincs arról, hogy melyik klubnak hány bérletese van. De mégcsak támpontot sem tudok hozzá találni. Te hogy csinálod? (-:
check 2012.03.13. 17:33:15
@rv21: Tudtommal beszállt a cégbe az önkörmányzat, hogy ne legyen full bukó a dolog, másrészt ha megy is az eljárás még vagyonkezelőként - és nem tulajdonosként - más szabályok vonatkoznak a vagyontárgyak értékesítésére, tehát szerintem az önkormányzatot nem lehetne megkerülni.
A sztorihoz csak annyit, hogy számomra tragédia az, hogy a város vezetésében ilyen nulla pofák játszák a faszagyereket, mint ez a levitézlett motorcsónakos Cserni (akinek egyébként fogalma sincs az egészről, ritka egyszerű alak). De a történet tipikusan újvárosi, hozzárakhatjuk a többihez. Arra is kíváncsi leszek, hogy ki szeretne majd üzemeltetni egy újvárosi stadiontorzót kb. 200 nézővel az NB3ban... A Sportcsarnok meg a Jégcsarnok még csak-csak üzemeltethető lenne gazdaságosan, de a többi... Szepesi azt mondta évi 3-400 millióba kerül a sportlétesítmények üzemeltetése, gondolom ha ez a lóvé felszabadul - évente - akkor lesz megint tejbe-vajba...
A sztorihoz csak annyit, hogy számomra tragédia az, hogy a város vezetésében ilyen nulla pofák játszák a faszagyereket, mint ez a levitézlett motorcsónakos Cserni (akinek egyébként fogalma sincs az egészről, ritka egyszerű alak). De a történet tipikusan újvárosi, hozzárakhatjuk a többihez. Arra is kíváncsi leszek, hogy ki szeretne majd üzemeltetni egy újvárosi stadiontorzót kb. 200 nézővel az NB3ban... A Sportcsarnok meg a Jégcsarnok még csak-csak üzemeltethető lenne gazdaságosan, de a többi... Szepesi azt mondta évi 3-400 millióba kerül a sportlétesítmények üzemeltetése, gondolom ha ez a lóvé felszabadul - évente - akkor lesz megint tejbe-vajba...
budaijegesmedve 2012.03.13. 18:06:16
Nekem úgy tűnik ennek a remek Cserni Bélának a jelmondata az lehet, hogy; "én nem értek a.....jégkoronghoz (sem)".
A fedettpályát annak idején a Vasmű építette, még az Állam "bácsi" pénzén. Jó lenne, ha a "város" visszaadná, legalább használatba, az eredeti kedvezményezettnek, a hoki szakosztálynak, és nem okoskodnának, mahinálnának. A 60 millió ft-os támogatás az sajnos más kérdés, arra nem lehet kötelezni őket, de talán van más megoldás is. A fehérvári városvezetésnek sokkal pozitívebb a hozzáállása a hokihoz. Esetleg csak Ocskay bácsi ügyesebb...
A fedettpályát annak idején a Vasmű építette, még az Állam "bácsi" pénzén. Jó lenne, ha a "város" visszaadná, legalább használatba, az eredeti kedvezményezettnek, a hoki szakosztálynak, és nem okoskodnának, mahinálnának. A 60 millió ft-os támogatás az sajnos más kérdés, arra nem lehet kötelezni őket, de talán van más megoldás is. A fehérvári városvezetésnek sokkal pozitívebb a hozzáállása a hokihoz. Esetleg csak Ocskay bácsi ügyesebb...
Edi a Sas 2012.03.13. 18:23:03
@csiszi: Ebben az országban minden téren így működik ez, legyen az sport, vagy akármi más, úgyhogy nem te vagy az egyetlen.
Theutus 2012.03.13. 18:24:18
van a városban egy másik közműs cég is, a DVG azért van csődközelben állítólag, mivel a másik nem fizet neki
legalábbis a hivatalos kommunikáció valami hasonló volt
a valóságot természetesen csak azok tudják, akik körön belül vannak
a Mol Liga megnyerése után még ott volt a polgárjenő a csarnokban és köszöntötte a csapatot, tehát azóta történt vmi zavar az erőtérben
legalábbis a hivatalos kommunikáció valami hasonló volt
a valóságot természetesen csak azok tudják, akik körön belül vannak
a Mol Liga megnyerése után még ott volt a polgárjenő a csarnokban és köszöntötte a csapatot, tehát azóta történt vmi zavar az erőtérben
veghist 2012.03.13. 18:29:53
Ceterum censeo egy jégkorongcsapat pénzügyileg akkor lehet sikeres, ha a jégcsarnok a csapat kezelésében van (vagy azonos a tulajdonosa - még jobb), van benne egy gyorsétterem (igen, akár McDonalds, vagy hasonló) amit szintén az üzemeltető üzemeltet és nem adja ki gebinbe, jól megszervezett és segített amatőr sport van, hogy még éjszaka is eladható legyen a jégidő (elég sok non-stop jégpálya van Európában...) Nyáron, ha alkalmas a pálya, szervezett edzőtáborok stb.
Persze az segítene, ha már bocs nem lenne ilyen lepra drágán üzemeltetető pálya a többség. Fehérváron és Újvárosban az hagyján, hogy szakadt az egész, meg nem is lehet mindenhonnan látni, de a nagy baj, hogy a pálya nincsen "hidegdobozban" és innen a fenntartási költségek két-háromszorosára rúgnak Miskolcnak vagy az Ice centernek (bár úgy hallottam ott sem tökéletes a szigetelés.
Régi vesszőparipám - és ezt kb mindenkinek elmondom, akivel a sportról beszélgetek, hogy a magyar hokiban sok a karizmatikus vezető, akik minden igyekezetükkel azon vannak, hogy minél jobb csapatot hozzanak létre. Szerintem bárki bármit mond, ebben a legtöbb vezető kimondottan jó. Viszont arra nincs egyáltalán energia, hogy hogyan lehetne a gazdasági sikeresség oldalán előre lépni.
Jegybevételek. Kerusszal utánaszámoltunk még tavaly, egy átlagos MOL ligás csapatnál a jegybevétel nem haladja meg a működési költségek 10-15%-át. Na ez szánalmas. Ez ameddig fogyasztással, merchandise-zal együtt fel nem megy 35-40%-ra érdemi előrelépés nem várható.
Még egy utolsó gondolat: Ha a fizető nézőszám alacsony az egy dolog, változtatható. Azonban ha nincs kvázi teltház az szomorú. Tessék diákokat szervezni. Ne ingyen, regisztrációval, aki nem bukkan fel, többet nem kap, kapcsolat középiskolákkal, általános iskolákkal egyetemekkel... Tessék gólyabálokat szponzorálni mezzel, bérlettel. Ésszel. És sose ingyen, max nem pénzért.
Könyvet lehetne erről írni...
Vagy megcsinálni :-)
Ha van valakinek fölös kb 4 milliárdja, megmutatom hogy kell nem elherdálni :-)
Persze az segítene, ha már bocs nem lenne ilyen lepra drágán üzemeltetető pálya a többség. Fehérváron és Újvárosban az hagyján, hogy szakadt az egész, meg nem is lehet mindenhonnan látni, de a nagy baj, hogy a pálya nincsen "hidegdobozban" és innen a fenntartási költségek két-háromszorosára rúgnak Miskolcnak vagy az Ice centernek (bár úgy hallottam ott sem tökéletes a szigetelés.
Régi vesszőparipám - és ezt kb mindenkinek elmondom, akivel a sportról beszélgetek, hogy a magyar hokiban sok a karizmatikus vezető, akik minden igyekezetükkel azon vannak, hogy minél jobb csapatot hozzanak létre. Szerintem bárki bármit mond, ebben a legtöbb vezető kimondottan jó. Viszont arra nincs egyáltalán energia, hogy hogyan lehetne a gazdasági sikeresség oldalán előre lépni.
Jegybevételek. Kerusszal utánaszámoltunk még tavaly, egy átlagos MOL ligás csapatnál a jegybevétel nem haladja meg a működési költségek 10-15%-át. Na ez szánalmas. Ez ameddig fogyasztással, merchandise-zal együtt fel nem megy 35-40%-ra érdemi előrelépés nem várható.
Még egy utolsó gondolat: Ha a fizető nézőszám alacsony az egy dolog, változtatható. Azonban ha nincs kvázi teltház az szomorú. Tessék diákokat szervezni. Ne ingyen, regisztrációval, aki nem bukkan fel, többet nem kap, kapcsolat középiskolákkal, általános iskolákkal egyetemekkel... Tessék gólyabálokat szponzorálni mezzel, bérlettel. Ésszel. És sose ingyen, max nem pénzért.
Könyvet lehetne erről írni...
Vagy megcsinálni :-)
Ha van valakinek fölös kb 4 milliárdja, megmutatom hogy kell nem elherdálni :-)
csiszi 2012.03.13. 18:44:12
@veghist: Nekem mondjuk meggyőződésem, hogy Fehérváron 1-2 sörcsap/minibüfé (elég egy kisasztal!) hozzáadásával jelentősen lehetne növelni a fogyasztási bevételeken. Ha lefújás után nem rohanok egyből a büfébe, akkor már nem is megyek, mert tudom, hogy lemaradnék a következő harmadról.
Egy másik észrevétel, bár ez már komolyabb tervezést és szervezést igényel: A stadion mellett közvetlenül nincs kocsma, mint például Villachban vagy Ljubljanában. Persze tény, hogy itt szerencsétlenebb helyen van a stadion, de talán megérne egy üzleti tervet a dolog. Most a hasamra ütök, de a melegedőben vagy a "VIP teremben" pár asztal/sörpadot felállítva lehet, hogy még a meccs után is befolyna valami pénz.
Egy másik észrevétel, bár ez már komolyabb tervezést és szervezést igényel: A stadion mellett közvetlenül nincs kocsma, mint például Villachban vagy Ljubljanában. Persze tény, hogy itt szerencsétlenebb helyen van a stadion, de talán megérne egy üzleti tervet a dolog. Most a hasamra ütök, de a melegedőben vagy a "VIP teremben" pár asztal/sörpadot felállítva lehet, hogy még a meccs után is befolyna valami pénz.
veghist 2012.03.13. 18:49:09
@csiszi: Akkor már ne álljunk meg itt... Pl a gépi kólán olyan a haszonkulcs, hogy az már büntet... persze a valóság ennél sokkal komplexebb, de pont ilyen kicsi dolgokból van összerakva.
Theutus 2012.03.13. 18:49:46
@csiszi: ezen a téren van mit tanulni a labancoktól, pár csarnokban parádés a kiszolgálás meccs után is
Lustenauban kb 500 ember volt a meccs után a Vip helyiségben
kihangosítva edzői nyilatkozatok, Vip tagoknak zaba, amit pincérek szolgáltak fel
a többiek meg kulturált körülmények között fogyaszthattak a helyiség büféjében
hajnali kettő környékén még minimum 100 embert hagytunk ott az idegenbeli meccsünk alkalmával
Lustenauban kb 500 ember volt a meccs után a Vip helyiségben
kihangosítva edzői nyilatkozatok, Vip tagoknak zaba, amit pincérek szolgáltak fel
a többiek meg kulturált körülmények között fogyaszthattak a helyiség büféjében
hajnali kettő környékén még minimum 100 embert hagytunk ott az idegenbeli meccsünk alkalmával
Theutus 2012.03.13. 18:51:15
és nem sörpadok voltak, hanem normális székek és asztalok
a büfében 4-8 lány pörgött attól függően, hogy milyen volt a forgalom
a büfében 4-8 lány pörgött attól függően, hogy milyen volt a forgalom
peterszky 2012.03.13. 19:18:02
@veghist: Attól függ, mennyire pofátlan a büfés, mivel manuálisan állítható a "szörp"/szóda arány.
Ha már pofátlan haszonkulcsos termékről beszélünk, akkor az a palacsinta, annál jobb nincsen ebben a kategóriában :)
Ha már pofátlan haszonkulcsos termékről beszélünk, akkor az a palacsinta, annál jobb nincsen ebben a kategóriában :)
csiszi 2012.03.13. 19:18:31
@Theutus: Ebben a tekintetben a szlovénoktól is lehetne tanulni (játékosok sztárolása, meccs promóció bevásárlóközpontban, stb.). Persze ne legyünk telhetetlenek, építkezik a csapat, de azért van még min javítani...
tiriakos 2012.03.13. 20:00:04
@Theutus: a polgárjenő politikailag teljesen súlytalan. Akárcsak a cikkben is nyilatkozó Sz.Attila. Látod, hiába állapodott meg Zsazsával, Cs.Béla nem adott zöld utat a koncepciónak...
Azt, hogy mekkora hatalmi feszültség van a helyi fideszben semmi más nem mutatja jobban:
www.dunaujvaros.com/hirek/2011/04/belhaboru_a_fideszben_vezeraldozat
www.dunaujvaros.com/hirek/2011/04/ongyilkos_lett_a_volt_alpolgarmester
Azt, hogy mekkora hatalmi feszültség van a helyi fideszben semmi más nem mutatja jobban:
www.dunaujvaros.com/hirek/2011/04/belhaboru_a_fideszben_vezeraldozat
www.dunaujvaros.com/hirek/2011/04/ongyilkos_lett_a_volt_alpolgarmester
brainska (törölt) 2012.03.13. 20:10:48
@peterszky: de igen, a vattacukor.
tiriakos 2012.03.13. 20:31:27
@nyuszi_5: azért a pop-corn se kutya...
kerusz 2012.03.13. 20:45:23
@csiszi: Eddig én is eljutottam. És ez mennyiben nyújt támpontot a pórnép (Dab, Miskolc, Újpest, Ferencváros) bérleteseinek számára? Mert azzal van a gond!
kerusz 2012.03.13. 20:46:16
@kerusz: hmmmm.... nem szereti azt a szót az automata cenzor, hogy i r á n y a d ó.....
Enzo Molinari 2012.03.13. 21:07:21
@csiszi: A volán "vip terem" egy vicc. Kb. kétszer ekkora is kicsi lenne. Minden szünetben heringek módjára nyomorog a nép. Oda l@fasz se fér be. Egyszer voltam a salzburg csarnokban, bazz.. kocsma + étterem. na az király.
budapestijeti 2012.03.13. 21:12:27
60 mill az elektromos áramra sem elég, és akkor még nem dolgozott a csarnokban senki, és nem romlott el semmi, nem nyitott meg senki semmilyen vízcsapot... minimum 120-150 a tényleges költség.Ez a "0" megoldás a világ hülyesége, csak úgy lehetséges, ha a prémium jégidőt 16-22 között aranyáron adják (min önköltség, de inkább 40e/óra), és a többi is ahhoz közel. Ha van kötelező tantervbe iktatott korcsolya oktatás, akkor a délelőtt telíthető, de azt az Önkormányzat kell, hogy fizesse - oktatást és a szállítást is!
Közönség korcsolya is akkor működik, ha megéri a nyűgösködést (rendezők,kosz, takarítók, disco berendezés stb.)egyébként egyszerűbb az amatőrökkel.
Ha bírja a gép, egy kisméretű, állandó kinti pálya is segíthet a közönségkoriban - párhuzamosan lehet használni a kettőt.
Azon a helyen, ahol Újvárosban áll a pálya szinte kizárt a +0 eredmény, semmi más nincs ott amiért érdemes lenne odamenni az embereknek.
Talán egy 3* szállodával lehetne valamit kezdeni, de ahhoz még egy szabványos uszoda is kellene, meg némi ki nem elégített turisztikai igény. Egyik sem kis pénz, sem építeni, sem üzemeltetni....és még jönni is kellene a sport-túristáknak, edzőtáborozóknak folyamatosan
Minél egyszerűbb a politikus, annál nagyobbat fog buktázni, nem feltétlenül ezek miatt, hanem mert ma nem egyszerű a víz felett maradni, ahhoz nem elég pofázni, gondolkozni kell!Most kellene meggondolnia, mert lesz Ő még kukában, akkor jól jön minden segítség...
Közönség korcsolya is akkor működik, ha megéri a nyűgösködést (rendezők,kosz, takarítók, disco berendezés stb.)egyébként egyszerűbb az amatőrökkel.
Ha bírja a gép, egy kisméretű, állandó kinti pálya is segíthet a közönségkoriban - párhuzamosan lehet használni a kettőt.
Azon a helyen, ahol Újvárosban áll a pálya szinte kizárt a +0 eredmény, semmi más nincs ott amiért érdemes lenne odamenni az embereknek.
Talán egy 3* szállodával lehetne valamit kezdeni, de ahhoz még egy szabványos uszoda is kellene, meg némi ki nem elégített turisztikai igény. Egyik sem kis pénz, sem építeni, sem üzemeltetni....és még jönni is kellene a sport-túristáknak, edzőtáborozóknak folyamatosan
Minél egyszerűbb a politikus, annál nagyobbat fog buktázni, nem feltétlenül ezek miatt, hanem mert ma nem egyszerű a víz felett maradni, ahhoz nem elég pofázni, gondolkozni kell!Most kellene meggondolnia, mert lesz Ő még kukában, akkor jól jön minden segítség...
Theutus 2012.03.13. 21:23:47
maradjunk annyiban, hogy azoknak az embereknek, akik hajlandóak otthonról kiruccanni ilyen-olyan okokból elég nagy a merítési lehetősége napjainkban és azok között sokkal több kényelmesebb is van, mint egy hazai jégcsarnokban fagyoskodni hokimeccs ürügyén
így a körítés rendkívül fontos dolog lenne, ez pedig nálunk azért elég alacsony színvonalon van a legtöbb helyen
@Enzo Molinari:pl az osztrákoknál ahol normális vip van a meccs után mindenki használhatja, ezért van is látogatottság és fogyasztás is, mert ugye a nagyfejűek kivételével mki potenciális fogyasztó, vásárló
ezért általában nem is sietnek haza mérkőzés után, hanem pár ital kíséretében megbeszélik a frissen szerzett élményeiket és nem mellékesen otthagynak egy rakás pénzt a csapatnak
nálunk általában fázol a meccs végére, a büfé jó esetben langyoska, leülni nem lehet, a wc-k olyanok amilyenek, stb, összességében az emberek nagy %-a nem vágyik rá, hogy családilag még maradjon 1-2 órát
így a körítés rendkívül fontos dolog lenne, ez pedig nálunk azért elég alacsony színvonalon van a legtöbb helyen
@Enzo Molinari:pl az osztrákoknál ahol normális vip van a meccs után mindenki használhatja, ezért van is látogatottság és fogyasztás is, mert ugye a nagyfejűek kivételével mki potenciális fogyasztó, vásárló
ezért általában nem is sietnek haza mérkőzés után, hanem pár ital kíséretében megbeszélik a frissen szerzett élményeiket és nem mellékesen otthagynak egy rakás pénzt a csapatnak
nálunk általában fázol a meccs végére, a büfé jó esetben langyoska, leülni nem lehet, a wc-k olyanok amilyenek, stb, összességében az emberek nagy %-a nem vágyik rá, hogy családilag még maradjon 1-2 órát
2012.03.13. 21:27:02
A barátnőm példájából tudom, hogy Magyarország jelentős része nem is tudja, hogy van jégkorong, hogy hol és milyen szinten, tehát teljes mértékben azokkal értek egyet, akik a regisztrációs "ingyenjegyesek" táborát erősítik.
A jégkorong nagyon menő dolog, és régen el lehetett volna kezdeni odaszervezni a fiatalokat, most őszinte leszek, én is úgy kerültem a Raktár utcába először, hogy a tesitanárunk a gimiben osztott ingyenjegyet 10 éve, és kimentünk, mert miért ne.
Ez nagyon jó ötlet.
Az alap cikkhez meg nem tudok mit hozzátenni, ez a Balkán.
A jégkorong nagyon menő dolog, és régen el lehetett volna kezdeni odaszervezni a fiatalokat, most őszinte leszek, én is úgy kerültem a Raktár utcába először, hogy a tesitanárunk a gimiben osztott ingyenjegyet 10 éve, és kimentünk, mert miért ne.
Ez nagyon jó ötlet.
Az alap cikkhez meg nem tudok mit hozzátenni, ez a Balkán.
Szoljanka 2012.03.13. 21:37:33
@kerusz: Megkérdezek egy pár szurkolót, hogy mit gondolnak, hányan lehetnek náluk a bérletesek..:)
tiriakos 2012.03.13. 21:59:43
@ReignOfdark: az. Így: balkán, csupa kisbetűvel... :-/
kerusz 2012.03.13. 22:01:37
@budapestijeti: 60 millió szinte biztos, hogy bőven elég az áramra is. Egyáltalán nem olyan borzasztóan drága egy jégcsarnok fenntartása, pl. szinte mindegyik olcsóbban üzemel, mint egy uszoda.
kerusz 2012.03.13. 22:16:45
@Szoljanka: Végül is... :)
budapestijeti 2012.03.13. 22:44:50
@kerusz: kb. Havi 4,5-5,5, az 11 hónapra 54-66. Attól függ milyen a hűtőberendezés, és ki adja a delejt.
Az uszoda legalább 1,5x annyi, de ott még komoly lég és víztechnika is kell.
Dunaújvárosban szerintem egy általános iskola költségvetésének felel meg mindennel együtt. Nem tétel egy - érzésem szerint - 15-17 milliárdos költségvetésben.
Az uszoda legalább 1,5x annyi, de ott még komoly lég és víztechnika is kell.
Dunaújvárosban szerintem egy általános iskola költségvetésének felel meg mindennel együtt. Nem tétel egy - érzésem szerint - 15-17 milliárdos költségvetésben.
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.03.13. 22:49:32
@budapestijeti: mar vartalak h gyere es mond meg a tutit ;)
kerusz 2012.03.13. 23:17:09
@budapestijeti: Azt én értem, hogy mennyit kell megszorozni mennyivel, hogy kijöjjön a 60... De honnan vannak a számaid?
vaze 2012.03.14. 01:44:26
@Szoljanka: revelatív erejű meglátás, köszönjük! :)
benö51 2012.03.14. 07:28:05
@kerusz: 1450 bérlet ment el, de ebben a számba bent vannak a fél éves bérletek is. Ennek számát nem tudom, de szerintem 1200-1300 közötti éves bérlettel lehet számolni.
Enzo Molinari 2012.03.14. 08:06:39
@Theutus: Hát igen. Ebből a szempontból balkáni állapotok vannak nálunk és reálisan nem is várható 5-10 éves távlatban gyökeres változás. Kivéve a focit (már nem a játék színvonalra gondolok), ott van rendes vip (pl. vidi pálya). Annak örülök, hogy nem csak nekem tűnt fel, hogy a vipben sok az ingyenélő.
tiriakos 2012.03.14. 08:35:00
@budapestijeti: sztem elég 9 hónappal számolni. május-június-július tuti jégmentes.
Kegyetlen 2012.03.14. 09:16:38
egy tisztességes városban az önkormányzat feltétlen beszáll némi pénzzel a tömegsport miatt. egy uszodában 20-25 ember tud egyidejűleg úszni, ha nincs úszóedzés. a hokipályán némiképp több tud korizni...nálunk is inkább versenyuszodát akarnak építeni...
tiriakos 2012.03.14. 09:41:05
@Kegyetlen: De milyen érdekes, hogy a városi sportuszoda üzemeltetése nem lesz benne a kiírásban...
Kegyetlen 2012.03.14. 09:47:56
@tiriakos: az nem buli, marad a vízműé. de most nem az újvárosira gondoltam :)
ViscaelBarcelona90 2012.03.14. 10:04:41
na igen... Újvárosban az a helyzet, hogy a drága önkormányzatunk mindenből pénzt akar látni... de nem a város részére, hanem a saját zsebekbe... ezt már többször elmondta az Azari, hogy 60-70 millából megoldható lenne a fenntartás... akkor kérdem én: az önkormányzat mi a fuck-ra ver el 120 millát, amikor még a csarnok általános karbantartását sem képes elvégezni a DVG Zrt.?? a Rolba egy múzeumi darab, az áramellátással is gondok vannak, mert többször is volt már áramszünet, stb... a csarnok kihasználtságáról meg inkább nem mondok semmit... 3-4 hónapig ott áll tök üresen... mocskos egy banda ez, szépen fokozatosan leépítik a várost...
vaze 2012.03.14. 10:44:22
@Kegyetlen: úszóedzés mindig van, ha nincs, akkor jönnek a vízilabdások, búvárok stb-k. uszodát fenntartani "népegészségügyi" szempontból a leghasznosabb. ne menjünk ilyen harcokba bele...
Kegyetlen 2012.03.14. 10:56:21
@vaze: már, hogy mi? vagy az önkormányzattal? én csak azt vetem össze, hogy egy hokiedzés 20-30 "tökcsősszel" is zajlik, korosztályonként, addig egy úszóedzés pályánként max. 2 fővel. vagy a szabadkorizás alkalmával 50-100 fő is korizhat egyszerre, az uszoda sehogy nem adja ki ezt a létszámot. Egészségügyi -rehabilitációs mozgásformák - tekintetben nyilván az uszoda megfelelőbb, de oda nem kell új, 50m-es medence, ha már van szabadtéri új 50m-es, fedett 33m és 25m-es. csak arra akartam rámutatni, hogy a tömegsport fogalom alatt inkább a jégpálya-üzemeltetést érteném, mert az tényleg tömegeket mozgat meg.
vaze 2012.03.14. 11:19:28
@Kegyetlen: látszik, hogy nem úsztál, nem ketten úsznak egy pályán (az a takács krisztián szint, amikor vébédöntőről beszélünk). pontos számokat nem tudok, de szerintem jóval több vizes gyerek van, mint jeges, ráadásul ha egyszer valaki megtanul úszni, azt nyolcvan évesen is tudja csinálni mozgásszervileg. de leginkább: ez a vonal totális zsákutca szerintem.
Gabberboy 2012.03.14. 11:33:56
@Kegyetlen: Több az pályánként két lurkónál.. nem mintha nagyon a témába vágna, csak a pontosítás kedvéért:)
Kegyetlen 2012.03.14. 11:46:52
@vaze: te így látod, én meg nem. de kb. nincs is jelentősége. gondolom, korizni már nem lehet 80 évesen.
Uteapu 2012.03.14. 13:19:10
Egy uszoda 12 hónapos, a jégpálya nem. De nem is ez a lényeg, ez félreviszi a dolgot. Összességében ijesztő a hozzáállás jégpálya ügyben. Valahogy nem tudok meglepődni.
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.03.14. 13:36:12
@Uteapu: nem ertem, miert ne lehetne egy jegpalya 12 honapos? OK, legyen 1 honap karbantartas, de annal tobbet miert kell leallni?
Uteapu 2012.03.14. 13:52:23
@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: Lehetne persze, csak ez nálunk nem mükszik. Itt nem a karbantartást minősítem, hanem úgy tűnik, hogy egy jégcsarnok, púp a hátán az üzemeltetőnek.Kényelmesebb bezárni x időre.
Kovácsnéni2 2012.03.15. 19:40:22
TAO-ból kéne építeni újat, ezt úgysem adják oda. :)
Nem értem mi ez nagy felháborodás!? Ti szavaztátok meg ezeket, és legközelebb is megfogjátok!
Nem értem mi ez nagy felháborodás!? Ti szavaztátok meg ezeket, és legközelebb is megfogjátok!
budapestijeti 2012.03.15. 19:52:50
@Kovácsnéni2: Business is business! Elég hülyék lennének, ha érzelmileg b*sznák el a lehetőséget, az a második mondatodat is borítaná!
Náluk sem mindenki hülye ám...sőt!
Náluk sem mindenki hülye ám...sőt!
check 2012.03.17. 11:42:08
@Kovácsnéni2: Az a gond újvárosban, hogy gyakorlatilag mindegy kit választasz meg. Ugyanaz megy másik zászló alatt (a jelenlegiek is benne voltak az élmény/termálfürdős meg a gázmotoros meg a Hankookos bulikban, szóval semmit újat nem tapasztaltunk eddig).