Friss topikok

Címkefelhő

Brassó (1217) Csíkszereda (1369) DAB (1197) ebel (2411) Erste Liga (4765) Extraliga (1178) Fehérvár (1643) felkészülés (2246) FTC (1472) khl (2189) légiósok (1677) Miskolc (1507) nhl (4908) nők (1297) playoff (1318) Titánok (1025) u18 (1062) utánpótlás (1280) UTE (1301) válogatott (2223) vb (2376) videó (2120) Összes címke

Minden héten katarzis - a Fehérvár-modell a jégkorongban

2012.01.11. 15:39: Raon

Minden héten katarzis - a Fehérvár-modell a jégkorongban 
Forrás: origo.hu 2012. 01. 11. 14:27 Gazda Albert

115 komment

Címkék: fehérvár alba volán ebel

A bejegyzés trackback címe:

https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr303537117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pakero 2012.01.12. 07:53:33

@pakero: Bocsánat, így helyes: Ő találta fel

mannisenmaki_ 2012.01.12. 08:35:00

@Edi a Sas: egy komment onnan:
"Sanya Says:

2012 január 12 at 08:25
az a baj, hogy nekünk valóban ez az egyik nagy hibánk, mindig a múltat hozzuk fel, mert hogy mi vagyunk a legnagyobbak… ez valóban így van, valóban mi vagyunk (erre büszkének is kell lennünk), de minek kell mindig ezzel előjönni? minek kell mindenben azt látni, hogy mindig mindenki minket támad?…."

solarys 2012.01.12. 08:52:09

@Edi a Sas: Tiszteletben tartva a véleményed szabadságát, de vmit nagyon félre értelmeztél az origos cikket olvasva. Nem arról szól a cikk hogy csak a Volán az egyetlen klub se előtte, se utána nem volt semmi. Mondom ezt úgy, hogy régóta drukkolok a Fradinak, de az írásod bevezetőjével nem tudok egyetérteni!

peterszky 2012.01.12. 08:59:46

@pakero: "de én nem emlékszem arra hogy Csicsó bá azt nyilatkozta volna, hogy Ő talált volna fel ezt a sportágat"

És ki írt ilyet? Én nem láttam a cikkben. Ez kb. ugyanaz, mint hogy a Johannson (bocs, nem biztos, hogy így írja) a valaha volt legjobb légiós Magyarországon :) Nem gond, ha hibázik valaki, mert mondjuk nem emlékszik, csak akkor ne lepődjünk meg, hogy érkezik a javítás is.

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.01.12. 09:04:28

azert azt is vegyetek figyelembe, hogy Edi kiemelete a cikkbol azt, amivel nem ertett egyet es erre reagalt. ha ennek a szemszogebol nezitek a cikket, igenis van letjogosultsaga.

a cikk nem szanalmas, egyetlen hibajat abban erzem hogy erzodik benne a rosszmaj...

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.01.12. 09:08:09

@peterszky: @pakero: epp ezt akartam kerdezni en is?

nem a Volanhoz van koze, hanem a magyar jegkoronghoz, aminek AG szerint ez volt a legnagyobb klubsikere, Edi szerint meg nem ez.

miert ne irhatrna le, hogy o miert nem ert egyet a cikkel, mindezt ugy, hogy mig o a "tiszteletlenseg" szot hasznalja, te "szanalmas"ozol?

a. Bárd 2012.01.12. 09:33:45

@pakero: Persze, h nem mondott ilyet, totálisan tisztában van azzal, melyik magyar városban találták ki ezt a játékot ;)

@mannisenmaki_: tökéletesen egyetértek a bemásolt kommenttel

Sanyo, aki nem japán 2012.01.12. 10:04:09

Edi a Sas felháborodott hangú cikke érthető hiszen miközben a pártatlanságot kéri számon nála elfogultabb aligha van a történetben ezt még a zöld-fehér kommentek is jelzik számára. A göz felment benne ez érthető de azért az általa is vastaggal kiemelt "talán" "aligha" "az egy más korszak volt" szavak megzavarhatták volna az izgága cikkirás közben. Hogy a Fradi lett volna Európa négy legjobbjának egyike a hetvenes évek közepén az meg nyilvánvalóan ugyanolyan tévedés mint az amivel ö maga teljesen megalapozatlanul vádolja irásában az origós cikk szerzöjét.

peterszky 2012.01.12. 10:14:29

@Sanyo, aki nem japán: Megjegyezném, hogy nem Edi írta a cikket, csak linkelte.

Uteapu 2012.01.12. 10:38:13

Annyit mindezekhez, hogy ha manapság nem is lószőrrel vagy afrikkal van töltve a mamut, azért régen is mamut volt az a mamut.:)
Van egy kb. 40 éves korongom egy mostani mellett a polcon. Egyik a múltról tudna mesélni a másik a jelenről. Szeretem őket és jól el vannak egymás mellett.

Lazlee 2012.01.12. 11:09:47

hát de a volán is volt európa 4 legjobb csapata közt :DDDD

DominiKing 2012.01.12. 11:11:53

Legyünk büszkék minden magyar jégkorong sikerre, klub hovatartozás nélkül!
Én fradistának vallom magam, de elsősorban magyarnak. Ez az oka annak, hogy most jégkorongban Volán szurkoló lettem elsősorban. Én csak elbeszélésből ismerem az 1973-as Fradi sikereket, de évekkel később még élőben láttam a Kereszty, Havrán, Mészöly, Póth öcsi által fémjelzett csapatot, de már akkor is a válogatott volt a szívem csücske. Akkor is amikor a Fradira, az Újpestre, a Jászberényre vagy a Dunaújvárosra épült. Most a Fehérvárra épül.
Magyar bajnokin mindíg a jó és színvonalas jégkorongnak szurkolok, de az EBEL az más. A nemzetközi megmérettetés adja a plusz adrenalint.
Az akkori Fradi sikerek is kellettek a mai magyar jégkorong kiváló teljesítményéhez mint ahogy a jelenlegi Voláné is. Ezért botorság megversenyeztetni, hogy melyik magyar csapat érte el a legnagyobb sikert, mert az a MAGYAR válogatott!
ÁUK! (Áprilisban Újra Kezdjük!)

DominiKing 2012.01.12. 11:13:46

@Uteapu: Ezt akartam mondani, csak te rövidebben és frappánsabban fogalmaztad meg.

JámborMalac 2012.01.12. 11:41:36

miért van az, h mi a sikereknél is képesek vagyunk öncélú, kicsinyes, pökhendi módon viselkedni.

Edi a Sas, ez a hangnem felesleges volt.

zsozsi68 2012.01.12. 11:48:01

Utólag is gratulálok a Fradi nemzetközi sikeréhez...

kultúrmisszionárius 2012.01.12. 12:12:19

sziasztok, srácok. örülök, hogy sokan örülnek az origós cikknek, megértem azt is, hogy nem mindenki örül. megbántani természetesen senkit nem akartam, lehet, hogy valóban meg kellett volna említenem a fradi-uték mellett a hivatkozott eseményt is, akiknek fáj, hogy nem tettem, azoktól elnézést kérek. gondolom, nem sokan gondolják, hogy megrendelésre írtam volna a szöveget, akik mégis, azokat nem is próbálnám meggyőzni semmiről, mert minek. hát bizony azért írtam, mert elképesztően nagy élmény volt kint lenni zágrábban azon a keddi estén. mellesleg mesélem el (efkapus a tanúm), semmivel sem üvöltöttem-ugrottam nagyobbat, amikor vas marci beverte, mint akkor, amikor kuntics betette az anderlechtnek brüsszelben. talán ebből is kiderül (annak, aki elhiszi, nekik írok most), tisztelem a zöld-fehéreket és a múltat is. egy megjegyzést még engedjetek meg: aki a múltban él, szomorú ember lesz, ez a fájdalmas igazság.

Edi a Sas 2012.01.12. 12:47:36

@Raon: megtettem, köszi :)

@solarys: a cikket nem én írtam, ottvan: Posted by sherlock1977

@JámborMalac: gondolom ezt arra érted, hogy sok sikert kívántam, mert a cikket nem én írtam, és úgy látom itt csak Raon értette meg, hogy miért raktam be. :))

A hangnemével én sem értek egyet, ha valakinek ez a problémája, a cikk íróját keresse.

@kultúrmisszionárius: elfogadva. :)

Béke

leonov 2012.01.12. 13:11:00

Emlékszem az esetre. A nagyfater újságjából tudtam meg a 'dógokat, mert nem nagyon volt más információforrás akkoriban. Bár, talán már volt tv-adás délutántól. De lehet, hogy hétfőn még az sem.
Egy nagyon vigyorgó nagybajuszos, sisakos arc rémlik vissza a sportrovatból. Mint valami huszár hős személy aki igazi példakép lett.
Aztán kezdtem el böngészni az úttörő korcsoportos hokit, csak nálunk, akkor még nem volt.

leonov 2012.01.12. 13:11:51

mármint jégpálya nem volt.

peterszky 2012.01.12. 13:42:50

Az érdeklődőknek ajánlom a Lepies Győrgy: Kapitányságom története - Jakabházy című könyvet.

veghist 2012.01.12. 14:49:08

Elolvastam a hozzászólásokat (meg a tetszik/nemtetszik jeleket) a Fradis oldalon.
Hát, mindig tudtam (én is fradis sportsuliba jártam), de megint beigazolódott, hogy a fradista külön állatfajta.
Kimondom, ha a ezzel nem is teszek szert olcsó népszerűségre, hogy a Fradi "eszmény" a budapesti hoki egyik gyilkosa.
Ha valaki nem anyázni akar, annak egy sör mellett el is mondom, miért. Tisztán racionálisan

benö51 2012.01.12. 16:31:48

@veghist: Kíváncsi vagyok a véleményedre a témában, hogy miként látod.
Én nem szeretem a Fradit de hiszem, hogy egy erős Budapest székhelyű csapat hiányzik a hoki palettáról, mindegy nekem hogy hívják akár lehet FTC vs UTE közös csapat is, csak erős bajnokságban játsszon, sok néző előtt ,stabil anyagi háttérrel. Hiszem hogy a magyar jégkorongot előre vinné.
Üdv
Benő
Fehérvár Ördögi Kör

veghist 2012.01.12. 17:44:27

@benö51: Szívemből szólsz, hogy mennyire kellene egy igazi bikaerős budapesti csapat. Mint egy falat kenyér. De meggyőződésem, hogy ez nem lehet a Fradi, vagy az UTE, de szerintem (ez kicsit gyengébb mondás) a Vasas se ha magához tér, hanem valami új, minden rárakódott dolog nélkül.
Egyszer lesz ilyen csapat, és én drukkolni fogok nekik.

Kegyetlen 2012.01.12. 17:49:39

off: Mihály Árpi még nem magyar állampolgár? on

peterszky 2012.01.12. 19:07:47

@veghist: Ha itt nem akarod, akkor nekem elküldhetnéd privátban, mindig is érdekelt az "ellen" véleménye, legfeljebb nem fogok egyetérteni vele :)

Theutus 2012.01.12. 19:32:52

off: mostanában divat lett újra lépten-nyomon a fradit szidni?
ha a Fradi/Ute a régi fényében tündökölne akkor meg azért lenne sírás-rívás
on: amennyi pénzt elköltöttek Fehérváron az ebelre már épp ideje volt vmi minimális részsikert aratni (még akkor is, ha ez bravúros) és gyanítom, hogy a 24. órában jött

budapestijeti 2012.01.12. 20:43:33

@benö51: "mindegy nekem hogy hívják akár lehet FTC vs UTE közös csapat is, csak erős bajnokságban játsszon, sok néző előtt ,stabil anyagi háttérrel"
Már szőjük a szurkolói hálót!:)
Lenne Nektek jaj! :)
A tradíciók miatt nem valószínű, és akkor finoman fogalmaztam! De ha van az a pénz...!
Én kimennék!
Az, hogy szurkolunk Nektek az nem szeretem-nem szeretem kérdés,@DominiKing: mondta jól, a válogatott és a játék a lényeg, amit most a Fehérvár szolgál a legjobban!
Hajrá Magyarok!
Hajrá Fradi!

veghist 2012.01.12. 21:51:56

@Theutus: @Edi a Sas: Nem szidom, tulajdonképpen sajnálom.

zsozsi68 2012.01.12. 21:53:00

@Theutus: Mennyi pénzt? Mihez képest? Ha vmi minimális részsiker, akkor miért bravúros?

zsozsi68 2012.01.12. 21:57:25

@Kegyetlen: www.eliteprospects.com/player.php?player=11818 Azért furcsa, mert ősszel még USA, ROM zászló volt kinn.

veghist 2012.01.12. 22:02:34

@peterszky: Hú, ez marha hosszú téma, tényleg egyszerűbb lenne sör mellett. Nagyon leegyszerűsítve: minden olyan csapat, ami patinás, és főleg focicsapat mellett van, nagyon megosztó, tábora felülről korlátos. Nem tud integrálni semleges nézőket, és ha kicsit népszerűbb lesz, jönnek a fociszúrkolók, a la Winter Classic, és vége annak amit ezen a blogon is sokan építeni akarnak. Ha sokkal jobb lenne a Fradi, mondjuk két nagyságrenddel, akkor rém balhés csapat lenne, rettenetes repütációval, ami belefért huszonöt éve meg még egy kicsit (Üss, Mile Üss)de ma már nem divat. Lennének megint tömegverekedések meg minden. Frankó lenne.
Ellenben, ha valaki bevállalná, és szerezne pénzt egy pl. egy Budapesti Bikákraa, Budai Borászokra, vagy Pesti Pókokra vagy mittomén, azt bármekkora csapattá lehetne tenni, ha jól csinálják, és tudnak szerválni egy jó csarnokot. Na ezt szúrta el bigtime a Stars. Minden esélyük meglett volna.

budapestijeti 2012.01.12. 22:26:27

@veghist: Igen! Türelmetlenek voltak, kellett volna még 3 év, és MAC farmmal rendben lett volna!

budapestijeti 2012.01.12. 22:27:45

@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: Lassan letelik az El-Dorádó barátom? Fotóhegyek, mezhegyek... :)

Vincenzo90 2012.01.12. 22:35:39

@veghist: Nem nagyon értek veled egyet. A többi részben sem, de baromi lusta vagyok kijavítani. Egy dolgot viszont szeretnék mindenképpen elmondani: A Winter Classicon a Fradi szektor bejáratánál egyáltalán nem a "fociszúrkolók" miatt volt baj. Ott 200 rohamdroid jelent meg ok nélkül és kezdte el vegzálni a nyugodt tömeget. Voltak ott fehérváriak is, Csicsó mezben. Este a híradóban nem tudom, mit mutattak, de barátnőm anyja is nézett, hogy most én randalíroztam, meg ilyenek? Hát mondom nem, engem elzavartak a rendőrök azzal az indoklással, hogy benn a pályán balhé van és felső parancs.

Vincenzo90 2012.01.12. 22:38:03

@Vincenzo90: nem kijavítani, kifejteni akart lenni a szó az elején :)

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.01.12. 22:54:34

@budapestijeti: januar 1 ota itthon vagyok vazz, mar a jetleg is csak egy szep emlek ;)
viszont van fekete kovalchuk mezem, junior meret :D :D :D (es mai napig nem ertem h miert vettem magamnak rangers polot...)

veghist 2012.01.12. 23:15:06

@Vincenzo90: Én pont ott voltam teljes családdal, öt csajjal,két évestől fölfelé. Láttam amit láttam. Ment a hajigálás rendesen. És persze nem engedtek be minket se.
De egyetérteni nem kell, sose állítottam, hogy enyém a tisztánlátás monopóliuma.

Lazlee 2012.01.13. 00:06:18

@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: nézzél több GCLt, oszt rájössz (az amerikai szurkolói "kultúra" része)

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.01.13. 00:09:55

@Lazlee: en ugy hivom hogy uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
:)
na meg a lenyeg: MOOOOOOOOOOOOOOOOOO ;)

Vincenzo90 2012.01.13. 00:46:23

@veghist: És te merre próbáltál bejutni? A Fradi szektor felől? Ugye nem? Mert ott egy rohadt darab hajigálás nem volt, az biztos. A tisztánlátás monopóliuma nem az enyém, de senki nem látott a környéken sem semmit. Azt az infot kaptuk, hogy bennt van balhé, ezért várnunk kell, nem mehetünk be(miután fél órája "elfogyott a jegy") Ott várattak, míg végül megjelent egy rakás droid. Válaszolni nem akartak, nagy nehezen egyből kihúztuk, hogy benn balhé van és ez a parancs és örüljünk, hogy még nem oszlattak. Aztán szétoszlatták a tömeget. Ellenkezés nem volt. Közben megérkezett egy csoport hangosabb fradista a másik bejárat felől. Ők sem hajigáltak semmit. Szerintem nem ott próbáltál bejutni, ahol én, szerintem nem azt élted át, amit én. Ennyi.

zsozsi68 2012.01.13. 00:55:08

@Vincenzo90: Remélem még nézhetünk együtt Volán-Fradi ki-ki meccset. Persze úgy, hogy Ti javultok ennyit.

Vincenzo90 2012.01.13. 02:22:37

@zsozsi68: Erre nehéz úgy válaszolni, hogy ne két "mi" legyen benne. Meg úgy is, hogy ne engem támadjon mindenki. :D

veghist 2012.01.13. 10:41:19

@Vincenzo90: A Stefánián álltunk sorban, érvényes jeggyel... Mire megláttam azt a kb ötven hülyét, akiket a rendőrők (idióta módon) felénk szorítottak, már nagyban ment a hajigálás.
De nem érted a lényeget... nem az a gond, hogy hülyék voltak-e a rendőrök, hanem az, hogy ezek a proletárok mindenképp eljárnának meccsre, és akkor lenne balhé. vagy így, vagy úgy. Nem vinném ki a családot olyan meccsre, ahol ilyen alakok vannak. Lehet lenézni a Vasast, de oda sose jutott eszembe hogy ne vigyek ovodás kislányokat.

peterszky 2012.01.13. 12:38:41

@veghist:

"Nagyon leegyszerűsítve: minden olyan csapat, ami patinás, és főleg focicsapat mellett van, nagyon megosztó, tábora felülről korlátos."

Nem igazán értem, mi az, hogy megosztó, de ez mindegy is talán. Az, hogy felülről korlátos tény és való. A felső korlát mértéke már érdekesebb adat, az FTC a jelenlegi mostoha helyzetében is jelentős tömegeket tud mozgatni, ha fontosabb esemény van, legyen az bármilyen sportág. Jégkorongban itthon átlagon felül teljesítünk, ha megnézzük az azonos helyzetben lévő csapatokat (UTE, Volán, arról tudok beszélni, amikor én ott voltam, egy UTE mérkőzés kivétel volt, a többin a 150-et nem érte el a hazai szurkolók száma).

"Nem tud integrálni semleges nézőket"
Ez egész egyszerűen nem igaz. Az "ördögi" Winter Classicon is videófelvétel bizonyítja, hogy rajtunk kívül is volt aki ott jól érezte magát. Erzsébeten is látok ismeretlen arcokat és olyanokat is akik ismeretlenként kezdték, de már arcról be tudom azonosítani. Vagy itt van élő példaként Vincenzo is. Tehát tud, mivel eredményesség nincs, ezért nem sokat, de tud.

Ez a fociszurkolók mantra meg elég idegesítő továbbra is, nem szeretsz minket, te dolgod, de akik Fradi jégkorong mérkőzéseken kint vannak, azok 90%-ban focin is, sőt még kézilabdán is, akkor most ők is ördögiek? Nem sportágnak szurkolunk, hanem az FTC-nek, bármilyen nehéz is ezt felfogni.

"Ha sokkal jobb lenne a Fradi, mondjuk két nagyságrenddel, akkor rém balhés csapat lenne."

Lehet, az is lehet, hogy nem. Egy biztos, ha ez megvalósulna és még lenne mellette egy csarnokunk is normális elhelyezkedéssel, akkor az elég jó volna :)

"Ellenben, ha valaki bevállalná, és szerezne pénzt egy pl. egy Budapesti Bikákraa, Budai Borászokra, vagy Pesti Pókokra vagy mittomén, azt bármekkora csapattá lehetne tenni, ha jól csinálják, és tudnak szerválni egy jó csarnokot."

Gondolkozz egy kicsit, szervál egy jó csarnokot, hozzá egy jó csapatot, a nulláról. Ezután még kockáztatná azt is, hogy ne legyen néző, ne legyen bevétel? Én az ilyen mesebeli alak helyében biztosan az a Fradit vagy az UTE-t virágoztatnám fel, mert ha eredmény van, akkor szurkoló is. Ott az általad említett Stars példája, eredmény volt, néző meg sehol.

"Na ezt szúrta el bigtime a Stars. Minden esélyük meglett volna."

Volt egy csarnok, olyan amilyen (nekem nem tetszik, mert messze a pálya), kint a búsban. Az eredményekre se jöttek a hokiszeretők, ezért megpróbáltak egy másik útra lépni, pech, hogy pont az amúgy is haláltusáját vívó Vasast választották, ráadásul Újpesten, nem is tudom, hogy mit gondoltak.

1885* 2012.01.13. 12:48:43

@peterszky: Hagyd, sose fogják megérteni, hogy vannak ilyenek akik akkor is az FTC-nek v. akár az UTE-nak szurkolnak, ha eredmény nagyon nincs. És igen, van aki frankón gondolta, hogy majd az újpestiek drukkolgatnak a vasasstarsnak, csak mert úgyis odatelepültek a kerületbe, és eredményesek :D

peterszky 2012.01.13. 12:57:20

@1885*: Viszont Te ma szurkolhatsz nekünk, hogy meglegyen Borbás első edzői sikere a MOL Ligában :)

1885* 2012.01.13. 12:58:29

@peterszky: Rendben, HAJRÁ BORBIBÁ! :D

veghist 2012.01.13. 13:32:47

@peterszky: Na látod, ezért nem akartam ideírni, mert nincs kedvem olyan szinten kifejteni, ahogy gondolom. Csak néhány pici dolog: Ami Zágrábban megy, itt is menne. Ha ötször ennyi nézőtök lenne, nem ti lennétek ott ötször, hanem ti, új érseklődők, de a fociszurkolók is. A Winter classic pont azért érdekes, mert a mostani nézőszámotok sokszorosa volt ott, és egyből megjelentek a balhés srácok is.
A Vasasnál a vége felé szerintem már pont megvolt az a nézőszám, ami minimum elvárható. Egy-két éven belül tele lett volna az Ice Center.
Megosztó: A Fradit sokan szeretik, még többen nem. Nagy az elutasítottsága, ezért a semleges nézőnek kevésbé vonzó, mint egy olyan csapat, amivel kapcsolatman nincsenek negatív konnotációk. Szóval szerintem egy nagyrágrendekkel jobb Fradinak lehetne sokkal több szurkolója, de nem állna fel mellé úgy a közvélemény, mint a Volán mellé, Merchandize-t (ha ezt bárki rendesen csinálná) jóval kevesebbet tudna eladni, pénzügyileg sokkal nehezebb lenne. Azzal egyet értek, hogy rövid távon egyszerűbb lenne behozni az első 2-3000 embert.
Szóval, ha lenne rá pénzem, össze tudnám kalapozni, biztos új csapatot csinálnék, vagy bevásárolnám magamat pl. a MAC-ba.
De ez csak vélemény, nem kell egyet érteni.
s

veghist 2012.01.13. 14:07:13

Legalább nem vagyok egyedül :-)

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.01.13. 14:12:57

szerintem meg total meddo a vita.
mind2 utat meg lehetne probalni, mind2 felnek igaza van.
de messias nincs.
innentol kezdve lofasz s estifeny...

veghist 2012.01.13. 14:15:17

@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: Tök egyetértek, hogy meddő a vita, először ezért is nem akartam belekezdeni.

peterszky 2012.01.13. 14:19:24

@veghist: "A Winter classic pont azért érdekes, mert a mostani nézőszámotok sokszorosa volt ott, és egyből megjelentek a balhés srácok is."

Nem ezért jelentek meg, hanem azért, mert a lilák balhés srácaival megbeszélték, hogy össze kellene futni. Mivel nem jöttek el, ezért csinálták azt, amit. Az impotens sünök és szervezők pedig ennek hatására több száz embert nem engedtek be a mi oldalunkra és azóta sem tudták megmagyarázni, hogy miért, csak az egymásra mutogatás ment és persze mi voltunk a hibásak.

Én alapvető problémának azt érzem, hogy a válogatott mérkőzéseken nincsen hirdetve a bajnokság, hogy figyelem emberek, nem csak válogatott van. Állítom, hogy a VB-re kilátogatók több, mint a fele életében nem volt bajnokin. Ezen kéne elsősorban változtatni. Ezért kellene több csapat, ha megoldható, plusz jó volna ez a MOL - Slohokej meg esetleg pár osztrák csapat, mert végre lenne egy kis változatosság. Nekem konkrétan tele a tököm azzal, hogy hetente ismétlődnek az ellenfelek, kellene a vérfrissítés.

A piaci alapon való üzemeltetést meg el is felejtheted, még a Volánnál sem működik (lásd a város által nyújtott mentőcsomagokat).

benö51 2012.01.13. 14:23:56

@peterszky: Voltam sok Fradi Volán meccsen, sőt még Volán -Fót meccsen is sokan voltak tele a Kisstadion sajnos mindegy melyik csapat nyert sokszor jöttünk haza szélvédő és ablak nélküli járművel, pedig odafelé meg volt. Ha hiszed ha nem nem mi törtük ki az ablakokat mert szeretünk hidegben huzatos jármüvel utazni.
Nem emlékszem arra, hogy a ti csapat buszotok, vagy szurkolói buszotok meg lett volna rongálva Fehérváron.
Talán ezért általánosítanak sokan velem együtt negatív értelemben ha Fradirl van szó, mivel van kb 2-300 olyan személy aki megcsinálja a balhét és ezért megy ki meccsre, ,Tudom, hogy a többség becsületes sportszerető Fradista, csak velük a pesti meccseken ritkán találkozik az ellenfél szurkoló tábora, mert nincs ra lehetősége, mivel balhés alakok ezt elveszik tőlük.

mannisenmaki_ 2012.01.13. 14:28:01

@benö51: Hagyd, sosem fogják elismerni:
mindig a rendőrök, a lilák, a rendezők, a büfés néni stb. a hibás!

veghist 2012.01.13. 14:29:18

@peterszky: A Volán nagyon sok lehetőséget nem használ ki. Rengeteget. Alapvetően a szakmai munka van Fehérváron a fókuszban, a hoki náluk sem termék, amit el kell adni, nem jut energia/tudás/fókusz a pénzcsinálásra a szponzor keresésen túl. Ez nálam nem így menne. Nálam ez kőkenény üzleti vállalkozás lenne, és tudatosan építemém fel, hogy fél Budapest megőrüljön a csapatért és minden kiscsóka mezt akarjom karácsonyra, meccs előtt az én kajáldámban egyen, az én sörömet igya stb. De ez nagyon hosszú történet, lehet Magyaroszágon nyereséges csapatot csinálni. Meggyőződésem. De az is igaz, hogy előtte évekig bazi pénzt kell belerakni.
Amit a Winter Classicről írsz az OK, de miért gondolod, hogy ez nem így lenne hetente, ha 5000 szurkolótok lenne meccsenként?
Amit meg a válogatott-liga kapcsolatról írsz, annak minden betűjével egyet értek.

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.01.13. 14:41:56

@veghist: "a hoki náluk sem termék, amit el kell adni, nem jut energia/tudás/fókusz a pénzcsinálásra a szponzor keresésen túl"

ugy erted, nem akarnak ennel tobb energiat fektetni abba, hogy a hoki megnagyobb termekke valjon, mert mar igysem fer el a kozonseg. egyszerubb hetente 1x megjelentetni egy cikket hogy baj van, a nincs penz, az Akademia elvitte, jaj. erre inkabb ugrik a szponzor mint a mezei nezo :(

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.01.13. 14:46:23

@mannisenmaki_: hanem? vagy azt mondod h fvaron minden a legnagyobb rendben volt/van az utobbi evekben?

veghist 2012.01.13. 14:48:09

@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: Nem. Úgy értem, hogy jelen pillanatban a Volán körülményeihez mérten sincs profitra maximalizálva. És nem feltétlenül a jegyárra gondolok (de arra is). Ez megint egy nagyon hosszú sztori.

mannisenmaki_ 2012.01.13. 14:49:15

@peterszky: Veled nem vitázom, nincs kedvem megint a paraszt(ozás) szintjéig jutni megint, ami (már)tudod, németül bauer ;-). Elvagyunk mi a párhuzamos galaxisainkban, maradjon is így.
Amire reagáltál, azt is benönek írtam.

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.01.13. 14:53:34

@veghist: ertem, de ez a NEMAKARAS amirol beszelunk. a nincs ra ember/energia pedig a KIFOGAS.

veghist 2012.01.13. 15:15:39

@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: Szerintem nem. Akik most vezetik a csapatot, hokit akarnak csinálni. Ez van a fejükben és ezen a szűrőn keresztül nézik a világot. Szerintem nagyon komoly munkát végeznek. De. Nincsen mellettük viszont egy profi stáb, vagy valaki aki összefogná a marketing, sales és merchandizing részt.

veghist 2012.01.13. 15:21:41

@veghist: Ja igen, arra akartam a kilyukadni, hogy nem nem akarják, nincs a fejükben, hogy másképp kéne.

peterszky 2012.01.13. 15:36:17

@veghist: "Nincsen mellettük viszont egy profi stáb, vagy valaki aki összefogná a marketing, sales és merchandizing részt."

Nálunk volt a labdarúgó csapat mellett ilyen, nagyjából tíz éve. Nem érte meg, pedig országos "terítés" volt, hiába mentek jól ezek a termékek, nem igazán érte meg csinálni. Most akkor képzeld el ezt kicsiben.

Uteapu 2012.01.13. 15:41:20

Most egy kicsit hegyesebb leszek a szokásosnál.
Érdekes lenne egy, itt vizionált fővárosi csapat, annak minden vonzatával, ráadásul mondjuk az EBEL-ben. Megosztva a csekélyke forrást minden tekintetben, ami a hokira és hokisokból jut. Akkor lennék kíváncsi a most oly egyértelmű reakciókra. Nem vitatom, hogy van némi vaj a fejünkön de a ti fületek mellett sem angyalkák csilingelnek!
A hokinak nem de nektek addig jó, míg a fővárosi hoki ilyen helyzetben van. Az első komoly "veszély" a VHC rövidke jelenléte volt. (Már a fővárosból.)Hogy aztán az ilyen, pillanatnyi egyeduralom mire vezet, azt majd később tudjuk meg. Addig lehet ítéletet mondani mindkettőnk szurkolóiról az évtizedes szokásjog alapján.

veghist 2012.01.13. 17:10:10

@peterszky: Te nem olvasod amit írok... Pontosan leírtam, hogy miért nem fogy a Fradi merchandising... Pont az a lényeg, hogy ezek a dolgok már nem működnek a Fradinál. Fradi mezt hordani csak a Fradistáknál jó pont, de pl Volán, DAB, Miskolc stb. mezt felvenni nem.

Vincenzo90 2012.01.13. 17:10:30

Egy dolgoz kérdeznék csak: miért is lett a Starsból Vasas? Csak nem jó ötletnek tűnt marketing szempontból olyan egyesülethez kötni a csapatot, aminek van múltja, történelme? Ha a Stars/Vasas az EBEL-ben játszott volna, akkor lehet, hogy több néző lett volna, de ez nem azon múlt volna, hogy Angyalföldi ördögök, vagy Vasas SC néven fut. Ez utóbbival kicsit könnyebb lett volna a kultuszt építeni, a tábor gyorsabban szerveződhetett volna, mert kész, "meglett Vasas drukkereket kapott" a csapat a színekért és névért cserébe.

zsozsi68 2012.01.13. 17:12:33

@Vincenzo90: Egy Volán-Fradin muszáj lenne állást foglalnod. :-)

Vincenzo90 2012.01.13. 17:17:11

@zsozsi68: Volán - Fradin szenvedek :D Folyton kikap a csapatom :D Nem tudom úgy tekinteni, hogy folyton nyer, és boszantó, hogy nem járhat mindenkinek a győzelemért a pont. :P

veghist 2012.01.13. 17:17:32

@Uteapu: Egy kétmilliós nagyvárosban két vegetáló marginális csapat gyakorlatilag elhanyagolható mennyiségű pénzt von el más csapatoktól. A budapesti sportpiac nem szaturált, hanem pont az ellenkezője. Gyakorlatilag nincs Budapesten komoly csapat, aki érezhetően szponzori pénzt szívna el mástól.És igen, egyetértek nem ártana egy kavics az állóvízbe.

peterszky 2012.01.13. 17:21:38

@veghist: Te nem értelmezted, amit én írok. Nem a mez volt a fő termék, hanem egyéb ajándéktárgyak, kellékek, TV műsor valamint "food&beverages" (csoki, sör pl.) és mint említettem JÓL fogytak, mégsem hozták vissza a belefektetett pénzt. A Fotex csoport csinálta, a sör szinte mindenhol elérhető volt és a legoptimistább becsléseken is túltettek az eladások, de ez sem volt elég. Akkor egy bajnoki cím után és egy bajnoki cím előtt voltunk, vállalható nemzetközi szerepléssel is.

Az, hogy szerinted nem működik, az egy dolog, a passzív "táborunk", bár egyre fogy, még így is akkora, amelyről bármely más csapat csak álmodik. Őket is nagyon jól megmozgatta ez az akció, mégsem lett sikeres.

"Fradi mezt hordani csak a Fradistáknál jó pont, de pl Volán, DAB, Miskolc stb. mezt felvenni nem."

Ok, legyen így, akkor inkább azt mondd meg nekem, hogy szerinted nagyságrendben hány embernél jó pont, hogy valaki felvesz egy Volán, DAB, Miskolc, stb mezt?

veghist 2012.01.13. 17:25:53

@peterszky: 1) ha minden várakozást felülmúlóan fogyott minden, és mégse érte meg, akkor mégis milyen üzleti tervezés zajlott ott? Bocs ilyenért engem úgy zavarnának el, hogy öröm lenne nézni.
2) szerintem a nullánál jóval többen, de nem ez a lényeg, hanem az, hogy nem állítanak ki a viselőről semmilyen benyomást, nincs negatív előítélet.

zsozsi68 2012.01.13. 17:37:49

@veghist: Van olyan barátom, aki néha Fradi ( igaz foci ), uram bocsá' Madrid mezben jön velünk sörözni, de mivel egyedül van nem nagyon köt bele ártatlan járókelőkbe. :-) Úgyhogy ezzel az előítélet dologgal nem nagyon tudok egyetérteni. Mondom ezt fehérváriként úgy, hogy ki nem állhatom a Fradit.

peterszky 2012.01.13. 17:37:56

@veghist: 1. Fogalmam sincs milyen üzleti tervezés zajlott ott, de nagyon rossz nem hiszem, Várszegi gondolom nem puszira volt sokáig a leggazdagabb magyarok listáján, nyilván alul volt becsülve, mert az első ilyen próbálkozás volt Magyarországon (sportegyesület kapcsán).

2. Az én véleményem meg az, hogy a hoki "belterjen" kívül azt se tudják, hogy mi van az emberen, ezért nem alakul ki a negatív vélemény. Ha megtudnák, hogy mi is az, akkor meg negatív véleménnyel lennének róla (köszönjük a sportot remekül tálaló médiának).

Na megyek meccsre.

veghist 2012.01.13. 17:42:26

@peterszky: ha jó volt a tervezés és terv fölött volt az eladás, zajos sikerről kéne beszélnünk...

Theutus 2012.01.13. 17:50:55

@peterszky: az utolsó évben mát volt néző Káposztáson
sztem az alapszakasz végén 5-600 ember lehetett, a rájátszásban pedig 1000 körüli volt a létszám
erre lehetett volna alapozni

Theutus 2012.01.13. 17:53:30

@zsozsi68: azért írtam bravúrost, mert szerintem nem volt egyszerű bekerülni a rájátszásban a top6ba
a minimális jelző pedig a szponzori elvárásokra vonatkozott tőlem (lehet nem így van, de gondolom 5 év alatt illett valami eredményt, részsikert felmutatni - ezt majd cáfolja aki biztosat tud)

zsozsi68 2012.01.13. 17:55:47

@Vincenzo90: Akkor nálad félig üres a pohár... :-(

Uteapu 2012.01.13. 17:58:11

@veghist: Van egy kis bibi. Bizonyára nem voltam elég érthető de nem igazán pártolom az "egykét". Hogy a két csapat pillanatnyilag marginális egyértelmű de talán nem véletlen.
A másik dolog meg, hogy is néz ki az egész országot nézve? Hát, nem tapossák egymás sarkát a csapatok.

veghist 2012.01.13. 18:23:04

@Uteapu: Biztos, hogy nem véletlen

1885* 2012.01.13. 20:26:48

@peterszky: Na, úgy látom elég jól drukkoltam Borbi edző úrnak :D

peterszky 2012.01.13. 21:51:29

@Theutus: Lehetett volna, nálunk is van évente pár meccs, amire lehetne alapozni :)

Theutus 2012.01.13. 22:16:00

@peterszky: ezt nem vonom kétségbe

budapestijeti 2012.01.13. 22:32:19

@1885*: Veretlen mutatója van! Mágus! :)

gogosz 2012.01.13. 22:40:42

@budapestijeti: Azért a hét elején már elveszítette a veretlenségét. Elég csúnyán. :)

budapestijeti 2012.01.13. 23:05:14

@gogosz: Ott csak felszerelés menedzser volt, már mondtam, csak nem figyelsz! :)
süti beállítások módosítása