Friss topikok

Címkefelhő

Brassó (1231) Csíkszereda (1381) DAB (1198) ebel (2418) Erste Liga (4767) Extraliga (1178) Fehérvár (1655) felkészülés (2272) FTC (1484) khl (2189) légiósok (1681) Miskolc (1517) nhl (4938) nők (1332) playoff (1339) Titánok (1027) u18 (1100) utánpótlás (1336) UTE (1307) válogatott (2269) vb (2472) videó (2123) Összes címke

Két DAB-ost küldtek jégre a bukarestiek

2011.10.03. 17:19: Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!

Két DAB-ost küldtek jégre a bukarestiek 2011.10.03. 17:08 F. Kapus

38 komment

Címkék: steaua pilcsik mol liga dab.docler pavuk mastaleriu pascaru

A bejegyzés trackback címe:

https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr653275717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OliBLOOD 2011.10.03. 17:36:02

Valamit nem értek. Beck egyértelmesíti, hogy fejre, nyakra irányuló támadás történt. Pavuknál vérző száj, Pilcsiknél az eszméletvesztés egyértelmű sérülésokozás. Ebben az esetben VK-t ír elő a szabálykönyv.

540 – FEJRE, NYAKRA IRÁNYULÓ TÁMADÁS
a) Azt a játékost, aki testének bármely részével vagy felszerelésével az ellenfél játékosának fejének vagy nyakának ütközik vagy ezek felé üt vagy az ellenfél játékosának fejét a palánkon lévı védıüvegnek “vezeti” vagy “nyomja”, a Játékvezetı megítélése szerint az alábbi büntetéssel kell sújtani:
+ Kisbüntetés + Automatikus Fegyelmi büntetés (2’+10’) vagy
+ Nagybüntetés + Automatikus Végleges fegyelmi
büntetés (5’+VF) vagy
+ Végleges kiállítás (VK)
b) Azt a játékost, aki fejre vagy nyakra irányuló támadással sérülést okoz ellenfelének, az alábbi büntetéssel kell sújtani:
- Végleges kiállítás (VK)
C) ez a szabály az 520, 522, 525, 526 és 537 szabályok azon cselekedeteire érvényes, melyek az a) és b) pont alatt vannak felsorolva

veghist 2011.10.03. 19:23:19

Kövezzetek meg, de szerintem mindlűkét ütközés rendben volt. Ha a DAB-os srácok komolyan az EBELt fontolgatják/magasabb szinten akarnak játszani, akkor nem lehet ilyen alacsonyan tartani a fejüket, még a magyaroszági, túl puha játékfelfogás szerint sem. De ez csak a véleményem, nem gondolom, hogy tuti igazam van.

kanada09 2011.10.03. 19:33:31

@veghist: Sorry baratom de ez nem megy ma'r sehol.Mind a Ketto" mocskos fejre meno" jatek volt ,a masodik az alatomos szeme't hoki volt.En szoktam ve'deni ezket a fiukat mert nem figyelnek ,nem la'sa'k a vesze'lyt de korong ne'lku'l haturol letarolni valakit ez csunya munka mindegy hogy milyen csapatrol van szo'

HC4ever 2011.10.03. 19:52:12

@veghist: bukaresti szempontból szerintem is "rendben volt", mivel nekik bejött amit alattomos, sunyi módon elterveztek. De a gond ott van, hogy ezt nem egy közös korongnál, szabályosan lépték meg, hanem a nemzetükre jellemző patkány módra, akkor amikor a legkisebb ellenállásra sem számíthattak. Részemről szezon végéig eltiltanám mindkettőt, de előtte még sünt szaratnák velük. Elég sokat láttam őket a jégen, hidd el megérdemlik.

szittyavezír 2011.10.03. 20:16:02

a mostani bírói felfogás szerint ezek véglegesek. A 2. egyértelmű, ha vkinek még sem (amúgy korong sehol, meg fejre irányul), akkor itt egy másik eset az nhl-ből, amiért úgy tiltották el Rome-ot, hogy már nem játszhatott a Stanley-döntőben:
www.youtube.com/watch?v=pUYqTE3cnuQ

Pavuké meg azért, mert nem látott területről jött. Kétségtelen, hogy ez a nehezebben megitélhető, mert a korongot épp megjátszotta Pavuk. Ráadásul szerintem ez nem fejet talál, mintha be is szorult volna a levegő. De nálam ez is végleges.

Zdrast 2011.10.03. 20:56:39

@OliBLOOD: Itt a maradék, amit kihagytál a szabály mellől.
"A megfelelő büntetést kell kiszabni fejre, nyakra irányuló támadás esetén , ha az ellenfél támadása során lent felsoroltak közül bármelyik pont is teljesül:
1. ha egy játékos testének bármely részével
az ellenfél feje és nyaka irányába támad
2. ha a játékos testének bármely részével az
ellenfél fejét a palánkon lévı védıüvegnek
„vezeti” vagy „nyomja”
3. ha a játékos karját, könyökét, alkarját,
vállát az ellenfél feje irnyába irányítja
4. ha a játékos kiegyenesedik, hogy az
ellenfélt megüthesse. és e során a hármas
pont alatti testrészekkel kapcsolatba kerül
ellenfele fejével és nyaki részével
5. ha a cselekvı, támadó játékos
elrugaszkodika korcsolyájával a jégrıl, hogy
az ellenfél fejére, nyakára támadsát mérjen
6. egy Crosscheck fejre és nyakra
7. ha a kapus a botos vagy a lepkés
kesztyőjével az ellenfél fejére, nyakára,
vagy az arcába üt. DE ebben az esetben
végleges kiállítást kell adni

 A játékos felelősségébe tartozik, hogy
tartsa a fejét, és tudatában legyen
pozíciójának és az esetleges támadásnak. Egy
játék során természetes a támadás. A
játékosoknak fel kell készülniük, hogy
megvédjék magukat a szabálynak megfelelı
támadások esetén.
 Az a puszta tény, hogy egy játékos nem volt készen, hogy megvédje magát a fenyegetı
"találattal"szemben, vagy nem volt tudatában
ennek, az még nem teszi a fejre irányukó
támadást büntetlenné
 Irányvonalként az szolgál, ha az ütés, ütközés először a testre irányul, és onnan „csúszik” tovább a fej irányába, az nem számít fej elleni támadsának
 Ha a játékos a korongot vivő játékost
csekkolja és az a támadás közben a fejét
lefele tartja, úgy ezt az akciót sem lehet fejre irányuló támadásnak tekinteni, ha a támadó játékos sem a karját,sem könyökét, sem vállát vagy sem bármelyik testrészét nem
emeli feli, mozgatja vagy irányítja az ellenfél feje vagy nyaka irányába.
 A verekedés vagy veszekedés során
elkövetett fejre irányuló ütéseket nem fejre
irányuló támadásnak kell kezelni. De
büntetést kell kiszabni az 528. szabály
(Öklözés vagy Durvaság) szerint."

Az első hajlított térd volt, nem volt kiegyenesedés, a kar a test mellett volt.
A második meg csúszott, és belerohantak.

acs63 2011.10.03. 21:09:56

@szittyavezír: Rome lába elhagyja a jeget (ugrott). A mozgása folyamatosan felfele mozgó, egyértelmű a szándék.

Úgy látom, Attila már rendben van, Tominak jobbulást!

OliBLOOD 2011.10.03. 21:12:24

@Zdrast: Én Beck Péter IIHF játékvezető-ellenőr véleményét fogadtam el és abból indultam ki. Miszerint "Mindkét eset kimeríti a fejre irányuló támadás fogalmát"
Csak a végével nem értek egyet, mert a szabályok szerint ha sérülésokozás van (márpedig a vérzés és eszméletvesztés az), akkor VK kell legyen, 2+10 a legenyhébb esetben adható.

Zdrast 2011.10.03. 21:15:43

@OliBLOOD: Ő is tévedhet.
Ha megnézed az egész szabályt, és az esetet is, akkor te is értelmezheted a látottakat.
De a szabály alapján mégis jól döntöttek a jégen, és azonnal, lassítás meg visszanézés nélkül.

OliBLOOD 2011.10.03. 21:21:04

@Zdrast: Az ő véleményére inkább adok. Egyébként ez is szerepel az általad idézettekben: "Az a puszta tény, hogy egy játékos nem volt készen, hogy megvédje magát a fenyegetı "találattal" szemben, vagy nem volt tudatában ennek, az még nem teszi a fejre irányukó támadást büntetlenné"

SportClub 2011.10.03. 21:21:46

Ezen nincs mit vitázni, a Steaua alattomos stílusa ez, ellenünk már szinte minden meccsen előfordulnak hasonló esetek. Sima véglegesek ezek.

Spigott 2011.10.03. 21:23:15

Végleges kiállítás mindkettő, aki ezen mást lát, az vagy Szteli-drukker, vagy a tegnapi meccs minősíthetetlenül gyenge játékvezetője

DVB 2011.10.03. 21:24:57

Elég durva a játékvezetés színvonala, ha ott vannak 3-an és senki semmit nem látott. Ez sunyi alattomos dolog volt. Ezek tényleg büntetést érdemeltek volna. De semmit sem értek a statisztika szerint. Viszont ebben a sportban, ahol gyakran találkoznak a csapatok nem valami okos dolog ilyeneket csinálni, mert előfordulhat hogy valaki belenéz egy magas botba, kesztyűbe ne adj isten palánkba.

Zdrast 2011.10.03. 21:25:25

@OliBLOOD: " Irányvonalként az szolgál, ha az ütés, ütközés először a testre irányul, és onnan „csúszik” tovább a fej irányába, az nem számít fej elleni támadsának
 Ha a játékos a korongot vivő játékost
csekkolja és az a támadás közben a fejét
lefele tartja, úgy ezt az akciót sem lehet fejre irányuló támadásnak tekinteni, ha a támadó játékos sem a karját,sem könyökét, sem vállát vagy sem bármelyik testrészét nem
emeli feli, mozgatja vagy irányítja az ellenfél feje vagy nyaka irányába."
Szerintem a szabályra, és nem a véleményre kellene adni.
Mivel nem volt fejre irányuló támadás a kiemelt pontok alapján, így csak kiforgatod a dolgot.

szittyavezír 2011.10.03. 21:26:44

@acs63: nem értem. Csak akkor lehet egyértelmű a szándék, ha ugrik? Mire célzol?

Zdrast 2011.10.03. 21:29:53

@Spigott: Egyik sem, csak tudok olvasni.

acs63 2011.10.03. 21:32:45

@szittyavezír: Az elugrás egyértelműsíti a szándékot. A felfelé való mozgás szintén. A kettő együtt meg ...

szittyavezír 2011.10.03. 21:41:32

@acs63: nem tudom. A tengerentúlon így tanítják az ütközést, pont erről megy most a vita. Shannahan sorra meszeli el a játékosokat, és majd mindenki ugrik az ütközés előtt.
Tulajdonképpen a magasságkülönbség is oka lehet az ugrásnak.
De kicsit meddő a vita, mert a jelenlegi szabályok szerint fejre nem irányulhat ütközés. És ez itt a lényeg!

acs63 2011.10.03. 21:51:10

@szittyavezír: Nagyon helyes, ha változtatnak, a jelenlegi szabályok szerint túl sok a sérülés. Amikor ezek a szabályok kialakultak, akkor még valamivel lassabb volt a játék, kevésbé atlétikusak a játékosok. (Mondjuk, idő kell majd, amíg a beidegződéseket kiölik, de illene már elkezdeni!)
Azért meddő a vita, mert az 540-es szabály kiegészítői szerint NEM volt fejre/nyakra irányuló támadás. A szabály a hülye, nem aki alkalmazza.

zsozsi68 2011.10.03. 22:07:33

7-1-gyel takarodtak haza(?) a senkiháziak, ez a lényeg. Szerintem ettől a sérülés sem fájt annyira...remélem

a. Bárd 2011.10.03. 22:25:23

Az első ütközést nem éreztem annyira komolynak, bár ettől Pavuknak még fájhatott nagyon, de eltiltást egyáltalán nem adnék érte.

A második már más tészta, ott a korong a közelbe nem volt, nem tetszett az az ütközés. De igazából arra emlékeztem csak, hogy baromira megijedtünk, amikor Pilcsik eszméletlenül esett össze és hosszú másodpercekig meg sem mozdult.

Leon 61 2011.10.04. 04:48:15

@a. Bárd: Pilcsik lebontása egyértelműen szándékos volt! Teljesen igazad van! Azért Pavuk ütközése sem volt szabályos! Ezekért még az NHL-ben is eltiltás jár. Láttunk jópár esetet amikor utólag videó alapján adtak elég hosszú eltíltást!

Leon 61 2011.10.04. 04:50:02

Mármint Pavuk leütközése fejre ment!!!

kapusLaci 2011.10.04. 08:23:28

Mindkét játékosnak adnék 10-10 meccset.
Sunyi modra leütközték,tipikus ROMÁN stilus.Az ilyen embereknek nem a pályán a helyük.Mielöbbi felépülést az Ujvárosiaknak!!!

Indiana Jonescu 2011.10.04. 19:14:56

@kapusLaci: Most Te lerománoztad a gyergyói illetőségű Mastaleriu Zsoltot?

gogosz 2011.10.04. 23:05:48

@Indiana Jonescu: Tényleg csak viccesen jegyzem meg: aki korpa közé keveredik, ne csodálkozzon, ha felfalják a disznók! :)

a. Bárd 2011.10.04. 23:27:34

@Indiana Jonescu: Ha nem érted elsöre amit a másik ír, nyugodtan elolvashatod ám még egyszer :)

HC4ever 2011.10.05. 07:48:00

@Indiana Jonescu: Rosszul értelmezted, de ha szó szerint azt írta volna, akkor is teljesen igaza lenne.

kapusLaci 2011.10.05. 08:12:07

@Indiana Jonescu: szerinted a MASTALERIU magyar név?Gondolom jogosan románoztam le!
Catrinoi is Gyergyoi,perfekt beszél magyarul,de ettöl román marad!!!

szittyavezír 2011.10.05. 14:49:29

@kapusLaci: nem a neven múlik, mi magyar és román!

vaze 2011.10.05. 14:58:58

@szittyavezír: majd ő megmondja, ki román, ki magyar! csak szegény horváth andrással mit kezdjünk? :)))

gogosz 2011.10.05. 15:07:48

Vajon ma lesz közvetítés Linzből?

kapusLaci 2011.10.05. 15:22:24

@szittyavezír: Ezzel mondasz valamit,mindenki az aminek magát tartja,de én még egy román nevü embertöl se hallottam hogy magyarnak tartja magát:))

vaze 2011.10.05. 17:34:53

@gogosz: Márk ott lesz, az biztos

Indiana Jonescu 2011.10.06. 08:56:01

@kapusLaci: Vegyes házasságról még nem hallottál?

kapusLaci 2011.10.06. 09:52:37

@Indiana Jonescu: De igen,de nem szeretnék belemenni ilyen vitákba,ennek nem itt van a helye!
Tisztelettel kapusLaci
süti beállítások módosítása