A 23 éven aluliaké a juniorbajnokság 2011.08.01. 16:09 Hblog
A 23 éven aluliaké a juniorbajnokság
2011.08.01. 16:22: Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!
18 komment
Címkék: u20 junior mjsz ob i/b u23 ob ii
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr423117459
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Snow-ice-hunter 2011.08.01. 16:51:27
Mindkét döntéssel egyetértek.
Az OB I/B elnevezés már rég óta szúrta a szemem, örülök a reális elnevezés visszatérésének.
Az OB I/B elnevezés már rég óta szúrta a szemem, örülök a reális elnevezés visszatérésének.
Zdrast 2011.08.01. 19:29:11
@Snow-ice-hunter: Van néhány dolog, amit nem értek:
1. Hogyan lehet valamit módosítani a nevezési idő lejárta után? A csapatok U21-re neveztek, ha ezt hamarabb tudják, lehet, hogy több csapat nevez.(Pl.: Debrecen-Miskolc,....)
2. Megnézem milyen sérülések lesznek abból, ha egy 16 éves találkozik egy 22 évessel. Amikor beküldik a felnőtt csapatból kikerült favágókat a gyerekek ellen, aztán kettétörik őket. Azért az OB1/B meg junior bajnokságban a fiatalok nem olyan "felnőttekkel" találkoztak, akik helyért küzdöttek, azon se húzták fel magukat, ha elment mellettük a gyerek.
3. Még el se kezdődött a bajnokság, máris módosítanak.
4. Pont az elnevezésen kellett változtatni. Ebből az OB1/B-ből össze lehetett volna szedni egy OB1-es középcsapatot. Megint csináltak valamit, ami munkának tűnik.
1. Hogyan lehet valamit módosítani a nevezési idő lejárta után? A csapatok U21-re neveztek, ha ezt hamarabb tudják, lehet, hogy több csapat nevez.(Pl.: Debrecen-Miskolc,....)
2. Megnézem milyen sérülések lesznek abból, ha egy 16 éves találkozik egy 22 évessel. Amikor beküldik a felnőtt csapatból kikerült favágókat a gyerekek ellen, aztán kettétörik őket. Azért az OB1/B meg junior bajnokságban a fiatalok nem olyan "felnőttekkel" találkoztak, akik helyért küzdöttek, azon se húzták fel magukat, ha elment mellettük a gyerek.
3. Még el se kezdődött a bajnokság, máris módosítanak.
4. Pont az elnevezésen kellett változtatni. Ebből az OB1/B-ből össze lehetett volna szedni egy OB1-es középcsapatot. Megint csináltak valamit, ami munkának tűnik.
angol68 2011.08.01. 20:05:12
@Zdrast: Vicc amit a juniorokkal csinálnak ...amig nem voltam érintett nem hittem el.Bocsánat Kalap, Bocsánat Illés Marci, Bocsánat Lufi, Bocsánat Harmati Dávid és minden érintett 90 91 92es gyerekek és szülők, nem hittem el...BOCSÁNAT!
dr. v.b.1990 2011.08.02. 21:15:34
Amúgy nem mind 1 ,hogy hívják a másodosztályú bajnokságot ?!
acs63 2011.08.02. 21:32:46
@Tillasz: Konkrétan?
Nem a besoroláson változtat a megnevezés!?
Nem a besoroláson változtat a megnevezés!?
kanada09 2011.08.05. 20:46:29
@Zdrast: Ez a U23's bajnoksa'g csak akkor lesz jo' ha maximum 5/6 22 e'ves hokis ja'tszhat benne.A canadai JUNIOR A- ban lehet 3 U-21'es.az nem lesz jo' ha egy 100kg-os 22 eves tala'kozni fog ve'letlenu'l egy 16 eves 70 kg-os gyerekkel a pala'nkon vagy eppen amikor a gyerek a korongot ne'zi ahogy korcsolyazik e's elkapja'k keresztbe.De amit e'n la'ttam a magyar hoki nem olyan keme'ny hogy ilyen dolgoktol feljen az ember.A birok is ele'g jol vedik a finomabb gyerekeket.
Zdrast 2011.08.05. 21:12:39
@kanada09: Sajnos Kanadában is lehetne több jó játékos, de pont az általam említett, helyért küzdő "favágók" tesznek róla, hogy kevesen jussanak el a legjobbak közé.
Sajnos mi nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy ilyen eszközökkel szortírozzunk, örülünk, hogy van elég játékos, aki eljut a felnőttbe.
Amúgy a játékvezetők nem védik a "finomabb gyerekeket", hanem a szabályokat tartják be, vagyis a kemény játékot engedik, de nem a durvát. Ha nálad az a kemény, hogy felkapja a könyökét, hogy még elérje az ellenfelét, akkor nem is csoda, hogy ilyen a helyzet.
Itt nem a súlykülönbség számít, hanem a motiváció. Egy OB1/B-s játékos nem valószínű, hogy mindenáron be akar kerülni egy OB1-es csapatba, ezzel ellentétben a kikerült játékos mindenképp vissza akar kerülni, így az sem érdekli, hogy tönkrevágja a kevésbé tapasztalt játékosok egészségét. Ha akkora a tudáskülönbség, hogy a korongot nézi a másik, akkor nem szükséges letarolni ahoz, hogy megszerezzük a korongot.
Neked is csak azt tudom mondani, mint királyfinak, ha nem akarod megérteni a különbséget, akkor meghívunk egy edzésre, és demonstráljuk a "kanadai tesztbábun".
Sajnos mi nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy ilyen eszközökkel szortírozzunk, örülünk, hogy van elég játékos, aki eljut a felnőttbe.
Amúgy a játékvezetők nem védik a "finomabb gyerekeket", hanem a szabályokat tartják be, vagyis a kemény játékot engedik, de nem a durvát. Ha nálad az a kemény, hogy felkapja a könyökét, hogy még elérje az ellenfelét, akkor nem is csoda, hogy ilyen a helyzet.
Itt nem a súlykülönbség számít, hanem a motiváció. Egy OB1/B-s játékos nem valószínű, hogy mindenáron be akar kerülni egy OB1-es csapatba, ezzel ellentétben a kikerült játékos mindenképp vissza akar kerülni, így az sem érdekli, hogy tönkrevágja a kevésbé tapasztalt játékosok egészségét. Ha akkora a tudáskülönbség, hogy a korongot nézi a másik, akkor nem szükséges letarolni ahoz, hogy megszerezzük a korongot.
Neked is csak azt tudom mondani, mint királyfinak, ha nem akarod megérteni a különbséget, akkor meghívunk egy edzésre, és demonstráljuk a "kanadai tesztbábun".
kanada09 2011.08.06. 02:22:53
@Zdrast: Nagyon rosz az informaciod a Canadai hokirol.Az igaz minden csapatban van 2/3 fava'go aki a szemeteket, akik ho"so'k meg batrak haturol, az u"tovel le u'tnek ha'turol,az ilyenek kinyirja'k,de nagyre'sze aze'rt ele'ge' jol hokizik.Na meg senkit sem e'rdekel hany e'ves vagy ,ha a csapatban vagy akkor "fair game" vagy,aze'rt nem huz vissza mert kisebb ,vagy lasabb vagy e'ppen nem figyeltel oda.Ha valaki od meri tenni agyereket ebben a ligaban akkor a gyerek tudja mi lehet a ko'vetkezme'nye egy masodperc figyelmetlense'gnek.,Se'ru"lesek mindeg lesznek mindegy mi a kor ku'lo"mbseg
Zdrast 2011.08.06. 12:06:02
@kanada09: Azt azért nem ártott volna említened, hogy nálatok egy évben legalább annyi játékos megsérül súlyosan, amennyi itt összesen le van igazolva. A kanadai hoki ezt bőven kibírja, de itt elfogyna a játékos. Attól nem lesz jobb a játékunk, ha jó pár játékos emiatt idő előtt befejezi a pályafutását. Amúgy hasonlíts össze egy 16 évest, meg egy 22 évest az izomzat fejlettsége alapján. Lehet, hogy a tömege megvan, de nem ugyanannyira terhelhető a gyerek, mint a felnőtt.
Lazlee 2011.08.06. 21:40:07
@kanada09: vicces, hogy te használod az információ szót, mikor onnan osztod az észt a magyar jégkorongról...
kanada09 2011.08.06. 23:59:07
@Lazlee: Informacio vagy pletyka,sajnos a hoki vila'gban csak jo hokisok vagy rosz hokisok vannak.nem kell mindenek nyafogni mert tul nagy akor diferencia,tul keves mecs van,tul sok mecs van.A jegkorong egy nagyon kemeny bruta'lis sport,amikor neki kezdel tudod,es el va'lalod a seru'lesi esheto"segeket.Mindegy hogy valaki okozta vagy bal szerensce volt es aze'rt lett a seru"lesed.Most is azt mondom hogy jo' hogy a szo"vetseg megtala'lta azt amegolda'st amely to"bb mecstt fog biztositani a fiataloknak.Ha van szu"lo" aki ugy gondolja hogy a gyermeke vesze'lyben van az tartsa vissza az ifju" tehetse'get mind addig ame'g nem e'rzi hogy a gyermeke kepes lesz meg allni azon a szinten
acs63 2011.08.07. 11:22:24
@kanada09: Ezek csak pletykák!
- A "jó hoki" szubjektív valami. Szimplán esztétika kérdése, mint a művészet.
Amire Te gondolsz, az az eredményesség, amelyet többféleképpen lehet elérni. Nem biztos, hogy nálunk eredményhez vezet a tengerentúli módszer.
- Ha a jégkorong brutális sport lenne, akkor nem a lábukon, hanem a kezükön viselnék a játékosok a pengét!
- A szülők többsége a saját kudarcát szeretné a gyerekével megoldatni. Nem véletlenek a korosztályi besorolások, ezáltal lesznek kiegyenlítve az esélyek. Nálunk ez két év, komolyabb hokis országokban akár ÉVENTE van korosztály-váltás. Ehhez képest az 5 éves besorolás visszalépés. Jó lenne látni ennek a döntésnek a SZAKMAI magyarázatát! :-(
- A "jó hoki" szubjektív valami. Szimplán esztétika kérdése, mint a művészet.
Amire Te gondolsz, az az eredményesség, amelyet többféleképpen lehet elérni. Nem biztos, hogy nálunk eredményhez vezet a tengerentúli módszer.
- Ha a jégkorong brutális sport lenne, akkor nem a lábukon, hanem a kezükön viselnék a játékosok a pengét!
- A szülők többsége a saját kudarcát szeretné a gyerekével megoldatni. Nem véletlenek a korosztályi besorolások, ezáltal lesznek kiegyenlítve az esélyek. Nálunk ez két év, komolyabb hokis országokban akár ÉVENTE van korosztály-váltás. Ehhez képest az 5 éves besorolás visszalépés. Jó lenne látni ennek a döntésnek a SZAKMAI magyarázatát! :-(
Tillasz 2011.08.07. 17:04:22
@acs63:
Szakmai érvet ne sokat keress, a megoldás még mindig a TAO törvény változtatása.
A 23 év alatti bajnokságban szereplő játékosok tartoznak az utánpótlás játékosok kategóriájába. (és ezzel együtt a 90%-os támogatási részbe)
Amúgy nem hiszem, hogy az 5 év sok lenne, a tavalyi MOL Liga és OB I-es meccseken nem kevés 17-18 éves játékos kapott rendszeres szereplési lehetőséget. Ezt akkor nem támadta senki.
Szakmai érvet ne sokat keress, a megoldás még mindig a TAO törvény változtatása.
A 23 év alatti bajnokságban szereplő játékosok tartoznak az utánpótlás játékosok kategóriájába. (és ezzel együtt a 90%-os támogatási részbe)
Amúgy nem hiszem, hogy az 5 év sok lenne, a tavalyi MOL Liga és OB I-es meccseken nem kevés 17-18 éves játékos kapott rendszeres szereplési lehetőséget. Ezt akkor nem támadta senki.
acs63 2011.08.07. 17:34:17
@Tillasz: Volt is sok "kasza", sérülés...
Amúgy, ahol nem a kényszer volt az ok, ott nem voltak játékpercben túl sokat fenn a fiatalok, vagy max. egymás ellen.
A gond inkább az átmenet nélküli, gyorsított átállás, feljátszási korlátozás nélkül...
A puding próbája az evés. Remélhetőleg kevés gonddal-bajjal fog járni a módosítás!
Amúgy, ahol nem a kényszer volt az ok, ott nem voltak játékpercben túl sokat fenn a fiatalok, vagy max. egymás ellen.
A gond inkább az átmenet nélküli, gyorsított átállás, feljátszási korlátozás nélkül...
A puding próbája az evés. Remélhetőleg kevés gonddal-bajjal fog járni a módosítás!
kanada09 2011.08.07. 18:56:53
@acs63: IGAZAD VAN.Sok apuka a gyerekin keresztu"l e'li az e'letett,Candaban Oroszban,Magyarban mindenhol a vila'gon.Az USA-ban meg CANADABAN 2 Eves a ku"lo"mbseg minden szinten kive've a Junioroknal ottan 5 ev (16-21)Csak abban a reme'ny hogy az edzo"k jol hata'roznak amikor a sorokat ki teszik egyma's ellen.Az ev ve'ge're meg lesz a puding amit fo"ztek,ha jo sikeru"lt akkor meg tartsa'k he nem akkor valami ujabb megolda'st kell keresni.Az biztos ami a tavaly volt az nem volt jo'.