Mi legyen a magyar jégkoronggal 3. 2011.06.07. 13:43 F. Kapus
Mi legyen a magyar jégkoronggal 3.
2011.06.07. 14:25: Vincenzo90
50 komment
Címkék: budapest stars maszlov dmitrij
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr352964559
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
jegib 2011.06.07. 14:32:31
Kicsit, tovább lát az orránál. Szimpatikus a hozzáállás, mégha nem is mindennel értek egyet, de vitaindítónak mindenképpen nagyszerű. Az eddigi 3 nyilatkozatból, ez volt a legszimpatikusabb.
Snow-ice-hunter 2011.06.07. 14:50:45
Ez kérem komoly koncepció.
Vannak nekem is benne homlokráncoló részek, ám összességében komoly és előremutató javaslatcsomag.
Vannak nekem is benne homlokráncoló részek, ám összességében komoly és előremutató javaslatcsomag.
1885* 2011.06.07. 14:57:14
@Vincenzo90: főleg ez tetszik: "Lépcsőzetesen be kell vezetni, hogy a fiatal játékosok számát limitáljuk a felnőtt bajnokságban" még jó, hogy nem visszamenőleg. :)
veghist 2011.06.07. 15:00:05
Feltűnt valakinek a kontraszt az első két interjúval? Remélem az urak elgondolkoznak kicsit és magukba néznek. Nem mondhatnám, hogy az összes javaslatot meg tudom szakmailag ítélni, de basszus, vette a fáradtságot, hogy átgondolja, leírja, foglakozzon vele... Egyre inkább azt hiszem, hogy a baj gyökere a csapatok vezetésénél van. Remélem, hogy Maszlov úron kívül van néhány hasonló gondolkodású vezető, mert ha nincs, akkor hiába reménykedünkl, sose ugorjuk át az árnyékunkat.
Szekig 2011.06.07. 15:14:31
Vegre valami koncepcio. Mar egy ideje ezt pofazom, hogy nem sok embernek van ilyen elgondolasa.
Tobbekkozt ezert tisztelem a fehervari vezetest, mert ok vegig gondolnak valamit, felallitanak egy koncepciot, majd azt megprobaljak vegrehajtani. Sajnos a dolgok csak igy tudnak joiranyba haladni.
Vannak eben az irasban marha jo elgondolasok is, sott egesz jol ossze van szedve. Ez , vagy legalabbis ilyen kell.
Tobbekkozt ezert tisztelem a fehervari vezetest, mert ok vegig gondolnak valamit, felallitanak egy koncepciot, majd azt megprobaljak vegrehajtani. Sajnos a dolgok csak igy tudnak joiranyba haladni.
Vannak eben az irasban marha jo elgondolasok is, sott egesz jol ossze van szedve. Ez , vagy legalabbis ilyen kell.
MeLa · http://www.heliforce.hu 2011.06.07. 16:04:21
Azt hiszem megérte az időt rászánni és végigolvasni. Biztos vagyok abban, hogy ez az anyag nem most készült, hanem hosszabb időn keresztül, részekből állt össze.
Én egy dolgot ragadnék ki belőle, amelyet jobban ismerek, az a lányok körüli visszajátszás kérdése. Már az idei évben is okozott némi negatív felhangot, hogy kölyökben (U14) játszhattak a '96-os lányok. Azt el sem tudom képzelni, hogy 4(!!) évvel idősebb lányok játsszanak a felsőházban...
Ebből a szempontból - mármint ami a lányok visszajátszását illeti -szerintem az idei év Versenykiírása egészen reálisra sikeredett.
Én egy dolgot ragadnék ki belőle, amelyet jobban ismerek, az a lányok körüli visszajátszás kérdése. Már az idei évben is okozott némi negatív felhangot, hogy kölyökben (U14) játszhattak a '96-os lányok. Azt el sem tudom képzelni, hogy 4(!!) évvel idősebb lányok játsszanak a felsőházban...
Ebből a szempontból - mármint ami a lányok visszajátszását illeti -szerintem az idei év Versenykiírása egészen reálisra sikeredett.
facsipesz 2011.06.07. 17:10:26
Majdnem írtam kommentet, de kimoderáltam magam.
Mindenesetre bámulatos ellentét feszül itt.
Mindenesetre bámulatos ellentét feszül itt.
gm 2011.06.07. 17:18:51
@veghist: egyetértek. Átgondolta, leírta, érdemes elgondolkodni a javaslatain.
facsipesz 2011.06.07. 17:22:36
Bocs, mégis:
"Az előkészítő és a mini bajnokság felsőházában bevezetnék, hogy újra legyen kötelező számolni az eredményeket, de bajnokságot nem játszanak az U8-as és az U10-es csapataink a Stars-féle javaslat szerint. A minik az eddigi tornarendszer szerint háromcsapatos körmeccseket szerveznének, és a felsőházban némileg más szabályok lennének, mint eddig. AZ U10 alsóház és az U8 nem változna."
Az eredménykényszer ebben a korban komolyan rá tudja nyomni a bélyegét a fejlődésre. Nem elég, hogy a szülők presszionálják a gyereket, még az edzők is erre lesznek kényszerítve. Mi értelme?
Egy tornán úgyis minden gyerek tisztában van vele, mit játszott, nem az lenne a lényeg, hogy megszeressék a jégkorongot?
"Az előkészítő és a mini bajnokság felsőházában bevezetnék, hogy újra legyen kötelező számolni az eredményeket, de bajnokságot nem játszanak az U8-as és az U10-es csapataink a Stars-féle javaslat szerint. A minik az eddigi tornarendszer szerint háromcsapatos körmeccseket szerveznének, és a felsőházban némileg más szabályok lennének, mint eddig. AZ U10 alsóház és az U8 nem változna."
Az eredménykényszer ebben a korban komolyan rá tudja nyomni a bélyegét a fejlődésre. Nem elég, hogy a szülők presszionálják a gyereket, még az edzők is erre lesznek kényszerítve. Mi értelme?
Egy tornán úgyis minden gyerek tisztában van vele, mit játszott, nem az lenne a lényeg, hogy megszeressék a jégkorongot?
peterszky 2011.06.07. 19:50:10
Érdekes dolog ez az eredménykényszer. Egyik oldalról elfogadom, hogy nem jó, mivel belerokkanhat a gyerek. Másik oldalról meg igenis kell, mert ha kiskorában nem követeled meg tőle a győzelmet, akkor hogyan várod el azt később? Nehéz ügy :)
1885* 2011.06.07. 20:16:53
@peterszky: viszont ha fiatalon széthajtod, lehet, hogy már nem lesz később. Nem könnyű ügy, ezért kellenének magasan képzett edzők. Attől még, hogy valaki 1000 szeres válogatott játékos volt nem lesz feltétlenül jó edző. Pl. Ladányiból szerintem kitűnő edző lesz majd. :) Olyan mentalitású mestereket szívesen látnék a sportágban.
facsipesz 2011.06.07. 20:55:47
@peterszky: Az edző mentalitása, szakmai és pedagógiai képzettsége bőven elég egy ekkora gyereknek ahhoz, hogy tudja, hol a helye, milyen munkát végzett, nem kell, hogy le legyen írva papírra az eredmény. Egy ekkora gyereknek még nem szabad annál nagyobb csalódást okozni, hogy ő tudja, hogy azért nem nyertek, mert tudtak volna jobban játszani. Van olyan kisgyerek, aki még ezt is nehezen dolgozza fel, mi lesz, ha még hitelesítik is a végeredményt?
Meg hova fejlődhetnek a mini-tornák az eddigi jó hangulatú, élménygazdag megmérettetésből?
Az EK-t még nem ismerem, arról nem tudok nyilatkozni..
Keletebbre, ahol akkora a bázis, hogy nem férnek be a csarnokba, elképzelhetőnek tartom ezt a hozzáállást. Nálunk ez nem megy..
Meg hova fejlődhetnek a mini-tornák az eddigi jó hangulatú, élménygazdag megmérettetésből?
Az EK-t még nem ismerem, arról nem tudok nyilatkozni..
Keletebbre, ahol akkora a bázis, hogy nem férnek be a csarnokba, elképzelhetőnek tartom ezt a hozzáállást. Nálunk ez nem megy..
üveg 2011.06.07. 20:56:04
Valami professzionalis ember lehet ez a Maszlov...., de az biztos innen a Kangyal is menekült...:( ? Hogy miért??
facsipesz 2011.06.07. 20:57:48
@1885*: Oh, my God, mi lesz itt, busszal kell mennem - a sörözés végett - majd az UTE-meccsekre:)
1 drukker 2011.06.07. 21:48:05
Látszik, hogy valamilyen gondolat - elképzelés mentén állította össze ezt a rendszert. Tapasztalatai alapján az élet írta és az ő szempontjából a megoldást is felkínálja. A többi (másik két vezető) hozzászólás általánosságokban fogalmaz itt egy irányvonal mentén tesz javaslatot -ténylegesen akár egy vita indítót. Tartalmaz sok pozitívumot, de szerintem van benne sok kifogásolni való is. Az látszik, hogy jégpályák nélkül előre lépés csak minimálisan lehetséges. Szerintem ez a sarok pont az egész magyar hoki életében. Az igazi fejlődés csak a szabványos jégpályák számának növelésével lehetséges. Szeretnénk, hogy a hoki népszerűsége és alapbázisa növekedjen csak az a kérdés, hogy hol valósítható meg. Fehérváron már szóba került még egy pálya építésének szükségessége. A fejlődéshez és a korosztályonként megnövekedhető mérkőzés szám már az edzések megtartásának akadályát is előre vetítheti ami már a fejlődés rovására mehet. Az egyetlen kitörési pont a jégpályák számának növelése.
Csak azt nem értem, ha szeretnek korcsolyázni, hokizni a gyerekek miért ilyen kevés a lehetőség a jéghez jutáshoz? Az önkormányzatok miért nem "pályáznak" jégcsarnokok építésére? Miért van az, ha van egy jégpálya kihasználtsága emberi lépték szerint totális? Ahogy uszodát építettek sok helyen úgy jégpályákra is szükség van. Gyerekeink sportolási lehetőségéről - egészségéről van szó. A sport, kultúra, művészetek, stb nem termelő üzem, nyereséget elvárni nem lehet. A nyereség az egészséges és nem kallódó felnövekvő ifjúság. Vezetőink (állami, városi) csak erről feledkeznek meg.
Elnézést az elkalandozásért, de a kialakult helyzetért nagyon sok felelős van!
Ennek ellenére Hajrá Magyar hoki!
Csak azt nem értem, ha szeretnek korcsolyázni, hokizni a gyerekek miért ilyen kevés a lehetőség a jéghez jutáshoz? Az önkormányzatok miért nem "pályáznak" jégcsarnokok építésére? Miért van az, ha van egy jégpálya kihasználtsága emberi lépték szerint totális? Ahogy uszodát építettek sok helyen úgy jégpályákra is szükség van. Gyerekeink sportolási lehetőségéről - egészségéről van szó. A sport, kultúra, művészetek, stb nem termelő üzem, nyereséget elvárni nem lehet. A nyereség az egészséges és nem kallódó felnövekvő ifjúság. Vezetőink (állami, városi) csak erről feledkeznek meg.
Elnézést az elkalandozásért, de a kialakult helyzetért nagyon sok felelős van!
Ennek ellenére Hajrá Magyar hoki!
facsipesz 2011.06.07. 22:23:06
@üveg: Üss a szádra:)
oldspieler 2011.06.07. 22:59:32
Megálmodta Gyima bácsi a káposztásmegyeri csarnokot, megterveztette, kiviteleztette, jól sikerült. Működtetésébe sok-sok buktatón kellett átverekednie magát, de több alkalmazott is frusztrálttá vált mellette az évek során. Én még emlékszem a nagyszerű Vagyim keresztnevű moszkvai edzőre, aki elmenekült.
Az elüldözött edző és játékosok névsora hosszú. Az a koncepció amit felvázolt a cikkben, az jónak tűnik, de ha ezt ő vezényelné le, akkor: Irgalmat a magyar hokinak!
Az elüldözött edző és játékosok névsora hosszú. Az a koncepció amit felvázolt a cikkben, az jónak tűnik, de ha ezt ő vezényelné le, akkor: Irgalmat a magyar hokinak!
sonicboom 2011.06.08. 08:20:19
@facsipesz: riszpettá!
Ezen a szinten a kulcsszó a pedagógiai képzettség. Nem szabadna a kicsi korosztályokhoz olyan vadbarmo(ka)t odaengedni, aki pl. a bécsi tornán a bemelegítő korizás közben véletlenül eleső gyermekhez üvöltve odamegy és a sisakrácsnál fogva lerántja a jégre (!!!)...
Hogy engedhet ilyet oda egy felelős vezető a 8-9 évesekhez?!?!?!?!?!?
Ezen a szinten a kulcsszó a pedagógiai képzettség. Nem szabadna a kicsi korosztályokhoz olyan vadbarmo(ka)t odaengedni, aki pl. a bécsi tornán a bemelegítő korizás közben véletlenül eleső gyermekhez üvöltve odamegy és a sisakrácsnál fogva lerántja a jégre (!!!)...
Hogy engedhet ilyet oda egy felelős vezető a 8-9 évesekhez?!?!?!?!?!?
canadien 2011.06.08. 10:07:12
@oldspieler: A rendet és a fegyelmet ebben az országban kevesen viselik el!A Gyima bácsinál ez alap követelmény és szerintem ez jó.A csarnok irányításában és edzőként is példaértékű,amit a "fegyelemmel" el tudott érni.Az egyetlen hibája,hogy SENKIT nem tűr meg maga mellett és felett.
facsipesz 2011.06.08. 10:39:42
@canadien: Nem tudom, mennyire ismered a csarnokot, és az ottani életet, mindenesetre lehetne arról vitát nyitni, hogy ez a kompromisszummentesség mennyire példaértékű, és hogy mennyire tesz jót (vagy inkább rosszat) a hazai jégkorongnak..
A világ a párbeszéd felé halad. És ha már ez egy csapatjáték, talán a csapatmunkát sem kell kizárni belőle.
A "rend és fegyelem" módszere pedig akkor ér valamit, ha következetességgel párosul, illetve nem hajlik érzelmi alapú zsarnokoskodásba.
A világ a párbeszéd felé halad. És ha már ez egy csapatjáték, talán a csapatmunkát sem kell kizárni belőle.
A "rend és fegyelem" módszere pedig akkor ér valamit, ha következetességgel párosul, illetve nem hajlik érzelmi alapú zsarnokoskodásba.
Tsige (Prücsök) 2011.06.08. 11:35:40
@facsipesz: Nem kell rend és fegyelem???
Nézd meg a mai magyar oktatási rendszert, ott nincs.. azaz nemhogy nincs, ha véletlenül van, akor perel a szülő, meg verekszik..
canadien-nek igaza van, kell a rend és a fegyelem.
Nem fog infraktust kapni az a gyerek, nem barbiebaba ő, hanem hokispalánta. :)
Nézd meg a mai magyar oktatási rendszert, ott nincs.. azaz nemhogy nincs, ha véletlenül van, akor perel a szülő, meg verekszik..
canadien-nek igaza van, kell a rend és a fegyelem.
Nem fog infraktust kapni az a gyerek, nem barbiebaba ő, hanem hokispalánta. :)
freddyD 2011.06.08. 12:04:18
OFF:
Ezzel a látványsportos adókedvezményből akkor mégsem lesz semmi ?
www.nepszava.hu/articles/article.php?id=436822
Ezzel a látványsportos adókedvezményből akkor mégsem lesz semmi ?
www.nepszava.hu/articles/article.php?id=436822
Ravic83 2011.06.08. 12:25:41
@freddyD: Dehogynem, csak nem az eredetileg tervezett módon. A cikk amit linkelsz egy baloldali kormányfikázó firkálmány, a sporttal kapcsolatos lényeg megfogására inkább ezt olvasd el:
www.icehockey.hu/index.php?pg=news_13_2544
Vagy ezt:
jegkorong.blog.hu/2011/06/04/modositottak_a_sporttorvenyen#more2953018
www.icehockey.hu/index.php?pg=news_13_2544
Vagy ezt:
jegkorong.blog.hu/2011/06/04/modositottak_a_sporttorvenyen#more2953018
freddyD 2011.06.08. 12:51:41
@Ravic83: Linkeltem én volna az mno.hu-ról is, csak azok még ennyire sem szarnak a témára.
Pont az általad belinkelt cikkek miatt nem értettem, hogy most tulajdonképpen mi van?!
Pont az általad belinkelt cikkek miatt nem értettem, hogy most tulajdonképpen mi van?!
szittyavezír 2011.06.08. 13:13:51
@facsipesz: egyetértek Veled!
Szakmai rész: 10 pont
Diplomácia: 0 pont
Utóbbi nélkül nem fogunk előrelépni.
Szakmai rész: 10 pont
Diplomácia: 0 pont
Utóbbi nélkül nem fogunk előrelépni.
veghist 2011.06.08. 13:30:58
@freddyD: Muhhahha. Aki Népszavát olvas, meg is érdemli azt, hogy így legyen tájékoztatva....
Nem lesz benne a profi sport támogatása, csak az utánpótlásé, infrastruktúráé, fejlesztésé, személyzeté, és van (kis) önerő. A pénz ugyanannyi, és a célok szerintem jobbak. Na ez volt a nagy bukás.
Nem lesz benne a profi sport támogatása, csak az utánpótlásé, infrastruktúráé, fejlesztésé, személyzeté, és van (kis) önerő. A pénz ugyanannyi, és a célok szerintem jobbak. Na ez volt a nagy bukás.
sonicboom 2011.06.08. 13:37:56
@Tsige (Prücsök): persze, hogy kell fegyelem! Ugyanakkor nem egyformán van rá szüksége egy 8 évesnek és egy 16-nak.
Na meg néha egy-egy edző is példát mutathatna (ön)fegyelemből. Ezzel nem a cikkben említett urat minősítem, mert őt egyátalán nem ismerem. Inkább az olyanokat, akik mondjuk a 2003-2004-es U8 meccsen 2001-es kapust tesznek más gyerek mezében a pályára. Akit persze az onnan eljöttek felismernek...
Na meg néha egy-egy edző is példát mutathatna (ön)fegyelemből. Ezzel nem a cikkben említett urat minősítem, mert őt egyátalán nem ismerem. Inkább az olyanokat, akik mondjuk a 2003-2004-es U8 meccsen 2001-es kapust tesznek más gyerek mezében a pályára. Akit persze az onnan eljöttek felismernek...
facsipesz 2011.06.08. 13:38:59
@Tsige (Prücsök): "Nem kell rend és fegyelem???"
Ezt írtam?...
A helyi viszonyokat ismerni kell.
A "rend és fegyelem" illetve a "mindenki úgy táncol, ahogy én fütyülök" között van különbség.
A "kompromisszum" pedig nem káromkodás.
Ezt írtam?...
A helyi viszonyokat ismerni kell.
A "rend és fegyelem" illetve a "mindenki úgy táncol, ahogy én fütyülök" között van különbség.
A "kompromisszum" pedig nem káromkodás.
durex26 · http://www.youtube.com/watch?v=GXDch9MnG9o 2011.06.08. 14:23:57
@facsipesz: Éppen beszéltem erről egyik barátommal, ő a fiait judozni viszi, s az egyik amiatt, hogy egyfolytában beszél, fekvőtámaszokat csinál :D. Kérdeztem tőle, hogy ezt hagyja, mondta, hogy ott ez a szabály, akkor ez a szabály, ők járnak judozni és nem a judo hozzájuk :D. Mondta, hogy amíg a gyerek nem szól, hogy elege van addig járni fognak :D. Szerintem ez így van rendjén, ha minden család bevinné a tornaterembe a szokásait, nagy lenne a zűrzavar. Tehát én azt mondom, ha Maszlov ezt szeretné, tegye meg, és olyan szülők menjenek oda, akik ezt tudomásul veszik, ha a gyerek nem bírja elviselni, más klubbot kell nézni, ahol kötetlenebbek a dolgok. Lehet senki nem fog hozzá járni, lehet, annyian, hogy nem férnek fel a pályára, de mindkét esetben saját maga "törvényeit" kell érvényesítse. Egyébként ez így volt az én időmben is. Sőt ;).
facsipesz 2011.06.08. 14:39:39
@durex26: Így van, itt a lényeg: a saját klubjában mindenki azt csinál, amit akar, a szülő viszi a gyereket máshová, és kész (ha az az egyetlen a környéken, akkor megszívta, másik sportág, ennyi). Csakhogy arrafelé már nemcsak a klubról van szó, és ez itt a problémák gyökere...
durex26 · http://www.youtube.com/watch?v=GXDch9MnG9o 2011.06.08. 14:51:47
@facsipesz: ja hogy diktatórikus módszerek az egész jégkorongnevelésben? Azt tényleg nem kellene.
Ravic83 2011.06.08. 16:12:48
@veghist: Köszi a kisegítést:) úgy látom a Népszava bevitte az erdőbe a kollegát rendesen
gumikigyo 2011.06.08. 22:51:04
@facsipesz: Tisztelt facsipesz,szeretném felhívni a figyelmedet arra az egyszerű tényre miszerint ez a cikk nem a Dimáról szól hanem a a magyar jégkorong teljes egészére kiterjedő "javaslatcsomagról" a hangsúly a javaslaton van.Frusztráltságot vélek felfedezni minden megnyilvánulásodban ha a Dima a téma,elárulnád hogy mennyi közös szezon után telt be nálad a pohár,hányszor beszéltél a Dimával,vagy mennyi edzésén voltál jelen te meg a gyereked.Mi az 5. szezont fogjuk vele kezdeni Szeptemberben és híd el kaptunk hideget és meleget is de olyan még nem volt,hogy a gyerekem ne akart volna edzésre menni vagy elakarta volna hagyni a Starst,viszont volt olyan hogy miután lelet szidva és kibosszankodta magát,elismerte,hogy jogos volt a szidás vagy a büntetés.A Dima edzésein rend és fegyelem van,nincs bohóckodás mert az sérüléssel járhat amiért az edző a felelős,továbbá ugye az sem mindegy, hogy a megadott edzés időbe hány feladat fér bele. Nem tudom te,hogy vagy vele de engem felettébb
zavarna ha a drága jégidő zöme azzal menne el ,hogy a renitens gyereket mindig rendre kéne utasítani.
Más: Mi szerencsénkre még jártunk Dimával Szlovákiába meccselni és volt szerencsénk látni és részt is venni minikorosztály versenyébe.Bár arra nem emlékszem,hogy ez bajnokságként működött vagy sem de az biztos,hogy 3 harmadra volt osztva a pálya.Középső harmad volt a csere terület, mindkét csapat 24 játékossal és 2 kapussal állt fel, harmadonként 12+1 fő volt egy fél csapat,4 fős sorok voltak,percenként csere,2x20 perc játék idő,20 perc után az ellenfél csapata helyet cserélt és folytatódott a mérkőzés szabálytalanságnál nincs kiállítás viszont van büntető,(a játékvezető bemutatta a hivatalos kézmozdulattal a szabálytalanságot).A mérkőzést eredményre játszották,mégpedig úgy,hogy a két oldal eredménye a kijelzőn folyamatosan összeadódott,és így a gyerekek mindig tudták az aktuális közös eredményt.Bár két külön harmadban folyt a mérkőzés mégis egy csapatként küzdöttek,örültek vagy szomorkodtak.Nem volt megkülönböztetve A,B vagy C csapat,ők együtt voltak " A CSAPAT ".
Nem láttam olyan gyereket aki a vereségtől frusztrált lett volna viszont láttam boldog győztes arcokat az egyik oldalon és komoly elszánt a vereségért visszavágni akarót a másik oldalon.
De anno volt itthon is bajnokság a mini korosztályba,most 16-18 évesek azok a srácok akik még részt vehettek benne,ismerek ilyen srácokat és bátran állíthatom,hogy nem okozott lelki tőrést nekik az eredmény számolás.
zavarna ha a drága jégidő zöme azzal menne el ,hogy a renitens gyereket mindig rendre kéne utasítani.
Más: Mi szerencsénkre még jártunk Dimával Szlovákiába meccselni és volt szerencsénk látni és részt is venni minikorosztály versenyébe.Bár arra nem emlékszem,hogy ez bajnokságként működött vagy sem de az biztos,hogy 3 harmadra volt osztva a pálya.Középső harmad volt a csere terület, mindkét csapat 24 játékossal és 2 kapussal állt fel, harmadonként 12+1 fő volt egy fél csapat,4 fős sorok voltak,percenként csere,2x20 perc játék idő,20 perc után az ellenfél csapata helyet cserélt és folytatódott a mérkőzés szabálytalanságnál nincs kiállítás viszont van büntető,(a játékvezető bemutatta a hivatalos kézmozdulattal a szabálytalanságot).A mérkőzést eredményre játszották,mégpedig úgy,hogy a két oldal eredménye a kijelzőn folyamatosan összeadódott,és így a gyerekek mindig tudták az aktuális közös eredményt.Bár két külön harmadban folyt a mérkőzés mégis egy csapatként küzdöttek,örültek vagy szomorkodtak.Nem volt megkülönböztetve A,B vagy C csapat,ők együtt voltak " A CSAPAT ".
Nem láttam olyan gyereket aki a vereségtől frusztrált lett volna viszont láttam boldog győztes arcokat az egyik oldalon és komoly elszánt a vereségért visszavágni akarót a másik oldalon.
De anno volt itthon is bajnokság a mini korosztályba,most 16-18 évesek azok a srácok akik még részt vehettek benne,ismerek ilyen srácokat és bátran állíthatom,hogy nem okozott lelki tőrést nekik az eredmény számolás.
Kivago Ivan Györgyné 2011.06.08. 23:23:24
Igazad van nem a gyimáról szól,de sajnos ismerjük őt…
Én nem akartam írni róla te kezdte kivesézni.
Te őt éve vagy vele,de sok gyerek meg elmenekült tőle,az ő véleményük is érdekes lehet…
Gyima nem csak szidni szokta a gyerekeket hanem megalázni,erről sokan tudnának mesélni,rend és fegyelem terén egyetértünk,de ez nem csak a gyimánál van,másnál is,de az eszközök között nagy különbség van!!
Gyerekeket nem győzni kell megtanítani 8-10 éves korban hanem 100% küzdeni dolgozni!!
Meg kell nézni hány 17-18 éves maradt,nem sok talán az eredmény hajhászás miatt. Mióta nincs jegyzett eredmény több a játékos
Én nem akartam írni róla te kezdte kivesézni.
Te őt éve vagy vele,de sok gyerek meg elmenekült tőle,az ő véleményük is érdekes lehet…
Gyima nem csak szidni szokta a gyerekeket hanem megalázni,erről sokan tudnának mesélni,rend és fegyelem terén egyetértünk,de ez nem csak a gyimánál van,másnál is,de az eszközök között nagy különbség van!!
Gyerekeket nem győzni kell megtanítani 8-10 éves korban hanem 100% küzdeni dolgozni!!
Meg kell nézni hány 17-18 éves maradt,nem sok talán az eredmény hajhászás miatt. Mióta nincs jegyzett eredmény több a játékos
bonsay 2011.06.09. 00:00:56
@Kivago Ivan Györgyné:
Lehet, hogy sokan elmentek miatta, de sorold fel azokat, akik meghatározó játékossá váltak az új egyesületben vagy a válogatottnál.Akinek nem tetszik az Ő stílusa, annak nem kell ott edzeni.De csak egy példát mondok.Nézd meg az ő csapatát rolbázás alatt fegyelmezetten ülnek a padon, míg az ellenfél lóg a palánkon korcsolyázik a jégen stb. A stílusa nem az eredmény hajhászás miatt ilyen, hanem a maximumot akarja a gyerekekből kihozni. A kettő nem ugyan az. Amikor 5-1 vezetésnél /St Pölten ellen!/az első szünetben leteremti a gyerekeket, az nem az eredmény hajhászás hanem a hanem a be nem tartott taktika eredménye.....
Lehet, hogy sokan elmentek miatta, de sorold fel azokat, akik meghatározó játékossá váltak az új egyesületben vagy a válogatottnál.Akinek nem tetszik az Ő stílusa, annak nem kell ott edzeni.De csak egy példát mondok.Nézd meg az ő csapatát rolbázás alatt fegyelmezetten ülnek a padon, míg az ellenfél lóg a palánkon korcsolyázik a jégen stb. A stílusa nem az eredmény hajhászás miatt ilyen, hanem a maximumot akarja a gyerekekből kihozni. A kettő nem ugyan az. Amikor 5-1 vezetésnél /St Pölten ellen!/az első szünetben leteremti a gyerekeket, az nem az eredmény hajhászás hanem a hanem a be nem tartott taktika eredménye.....
gumikigyo 2011.06.09. 00:01:41
@Kivago Ivan Györgyné: Dima már rég nem foglalkozik 8-10 évesekkel max vezető edzőként jelen van néha egy egy edzésen
Ha figyelmesen olvasol akkor láthatod ,hogy csak válaszoltam nem én kezdtem kivesézni viszont ajánlom figyelmedbe facsipesz írásait.De mint látom te sem tudsz konstruktívan a cikkhez szólni.
"Mióta nincs jegyzett eredmény több a játékos"
Ezt ugye te sem gondolod komolyan?
Szerintem azért van egyenlőre több játékos mert
1/több a jégpálya Pesten és Vidéken.
2/több publicitást kap a sportágunk és elég eredményes volt a felnőttek utóbbi pár éve egyesületi és válogatott szinten
3/Viszonylag olcsóbb lett a felszerelés ára,mivel nőt a felszereléseket árusító boltok száma,melynek eredménye az árharc aminek mi vagyunk nyertesei.
4/A fenti 3 hozománya,hogy már-már tömeg sportként beszélhetünk a jégkorongról
5/Egyre több edző próbál ebből megélni ezért gombamód szaporodnak az egyesületek.
" Meg kell nézni hány 17-18 éves maradt,nem sok talán az eredmény hajhászás miatt"
Mivel nem mindegyik gyerek nevelkedett a Dimánál ezért ha jól végig gondoljuk amit írtál akkor két dolog lehetséges
1/Vagy minden egyesületnél léteznek ezek a gondok vagy butaság amit írtál
2/17-18 évesen sok sok gyereknek választani kell
2/1 Tanulás vagy sport
2/2 Haverok vagy sport
2/3 csajok vagy sport
Illetve ez az a kor amikor már kezdi magát önállónak és felnőttnek érezni a gyerek,olyannak aki úgy érzi,hogy megfelelő döntéseket tud hozni de még igencsak elkel nekik a segítség,ha ilyenkor magukra hagyjuk őket és nem segítünk nekik akkor születhetnek a karrierjükre nézve hibás döntések.Továbbá ha a MJSZ nem támogatja megfelelően a korosztályos gyerekek versenyeztetését akkor felléphetnek ilyen anomáliák.
Ha figyelmesen olvasol akkor láthatod ,hogy csak válaszoltam nem én kezdtem kivesézni viszont ajánlom figyelmedbe facsipesz írásait.De mint látom te sem tudsz konstruktívan a cikkhez szólni.
"Mióta nincs jegyzett eredmény több a játékos"
Ezt ugye te sem gondolod komolyan?
Szerintem azért van egyenlőre több játékos mert
1/több a jégpálya Pesten és Vidéken.
2/több publicitást kap a sportágunk és elég eredményes volt a felnőttek utóbbi pár éve egyesületi és válogatott szinten
3/Viszonylag olcsóbb lett a felszerelés ára,mivel nőt a felszereléseket árusító boltok száma,melynek eredménye az árharc aminek mi vagyunk nyertesei.
4/A fenti 3 hozománya,hogy már-már tömeg sportként beszélhetünk a jégkorongról
5/Egyre több edző próbál ebből megélni ezért gombamód szaporodnak az egyesületek.
" Meg kell nézni hány 17-18 éves maradt,nem sok talán az eredmény hajhászás miatt"
Mivel nem mindegyik gyerek nevelkedett a Dimánál ezért ha jól végig gondoljuk amit írtál akkor két dolog lehetséges
1/Vagy minden egyesületnél léteznek ezek a gondok vagy butaság amit írtál
2/17-18 évesen sok sok gyereknek választani kell
2/1 Tanulás vagy sport
2/2 Haverok vagy sport
2/3 csajok vagy sport
Illetve ez az a kor amikor már kezdi magát önállónak és felnőttnek érezni a gyerek,olyannak aki úgy érzi,hogy megfelelő döntéseket tud hozni de még igencsak elkel nekik a segítség,ha ilyenkor magukra hagyjuk őket és nem segítünk nekik akkor születhetnek a karrierjükre nézve hibás döntések.Továbbá ha a MJSZ nem támogatja megfelelően a korosztályos gyerekek versenyeztetését akkor felléphetnek ilyen anomáliák.
gumikigyo 2011.06.09. 00:09:49
@bonsay: Köszönöm.Ami nálam kimaradt azt te teljesen lefedted.Nálunk a fiam vállásztót egyesületet és edzőt nem én,én csak a választási lehetőségeket mutattam meg neki 2007 ben 6és1/2 évesen, talán ezért sem lettünk "vándormadarak"
Kivago Ivan Györgyné 2011.06.09. 00:39:46
@bonsay: És kik lettek meghatározó játékosok akit ő nevelt?? Igazad van a fegyelem fontos! De itt a kommentekben gyakran keverjük a dolgokat.Fegyelemről ebszélünmk nála mikor átsétál a pályán mutogat és üvöltve szidja játékvezetők(okkal ok nélkül,tök mindegy) ez a példa fegyelemből??...Rolbázás.. ezen múlik??ha jól tudom sok felnőtt jegyezett válogatottnak is volt problémája mert nem a gyima által elvárt módon viselkedett a rolbázás alatt.Ráadásul a fegyelem nem terror (amit ő alkalmazni próbál az a lelki terror) gyerekek nem fegyelmezettek hanem félnek a gyerekeknek nem csak akkor kell viselkedni amikor rolbázás van a jégcentrumban máskor is kéne,pl privát életben...
@gumikigyo: "Nálunk a fiam vállásztót egyesületet és edzőt nem én,én csak a választási lehetőségeket mutattam meg neki 2007 ben 6és1/2 évesen, talán ezért sem lettünk "vándormadarak" " sokan mondta ilyesmit elmentek máshova felébredtek,egyszer nektek is kinyílik a világ
@gumikigyo: "Nálunk a fiam vállásztót egyesületet és edzőt nem én,én csak a választási lehetőségeket mutattam meg neki 2007 ben 6és1/2 évesen, talán ezért sem lettünk "vándormadarak" " sokan mondta ilyesmit elmentek máshova felébredtek,egyszer nektek is kinyílik a világ
gumikigyo 2011.06.09. 07:00:03
@Kivago Ivan Györgyné: Te már csak tudod.És ugye te mindent objektíven ítélsz meg és egyáltalán nem vagy szubjektív és egy csepp negatív elfogultság sincs benned.De a lényeg az,hogy van-e véleményed a"javaslatcsomagról" vagy csak a Dimát jöttél szapulni?
facsipesz 2011.06.09. 11:22:35
@gumikigyo: Ámen....
Minden edző azt csinál a saját klubjában, amit akar, ez már elhangzott, ezzel nincs semmi baj, engem személy szerint hidegen hagy, ki mit kezd a saját neveltjeivel. Ha valakinek nem tetszik, elmegy máshová, aki meg szereti, marad, stb. Szabad klubválasztás van, nincs ezzel semmi probléma.
Kutyát nem érdekelné ez a történet, ha ez a fajta "rend és fegyelem" a klubon belül maradhatna..
Minden edző azt csinál a saját klubjában, amit akar, ez már elhangzott, ezzel nincs semmi baj, engem személy szerint hidegen hagy, ki mit kezd a saját neveltjeivel. Ha valakinek nem tetszik, elmegy máshová, aki meg szereti, marad, stb. Szabad klubválasztás van, nincs ezzel semmi probléma.
Kutyát nem érdekelné ez a történet, ha ez a fajta "rend és fegyelem" a klubon belül maradhatna..
1885* 2011.06.09. 11:57:42
@facsipesz: miért? Kötelező lesz a testi-lelki terror minden klubban? Én úgy gondolom vannak modernebb pedagógia eszközök a makarenkóinál :)
Viszont bármelyik edzőnek vannak lelkes rajongói és véresszájú ellenzői is. Tehát, véleményem szerint tényleg az a megoldás , hogy olyat kell keresni, aki hozzánk hasonló nevelési elvekkel rendelkezik.
Egyébként nem 8 évesen kell a legjobbnak lenni :), ha hosszabb távra tervezzük a sportkarriert, de persze ez is csak szvsz.
Viszont bármelyik edzőnek vannak lelkes rajongói és véresszájú ellenzői is. Tehát, véleményem szerint tényleg az a megoldás , hogy olyat kell keresni, aki hozzánk hasonló nevelési elvekkel rendelkezik.
Egyébként nem 8 évesen kell a legjobbnak lenni :), ha hosszabb távra tervezzük a sportkarriert, de persze ez is csak szvsz.
veghist 2011.06.09. 13:03:46
Én csak arra szeretnék kitérni - nem belefolyva a dologba - hogy valaki javaslatainak, gondolatainak ne legyen már mércéje az, hogy ki mit gondol róla emberileg...
bonsay 2011.06.09. 20:44:22
@Kivago Ivan Györgyné:
Erre mondják ülj le EGYES!!!
Nézd meg hány játékos van az u 18 válogatottban akiket már kezedtől vagy legalább öt éve nevel!Hozzá teheted még azt a két srácot is akik tavaly az Albába távoztak és szintén válogatott keret tagok.Ők mondjuk azért távoztak, mert az egyiknek sok volt a négyéves szerződés a másik meg családi okból Fehérvárra költöztek.Ez majdnem két sor!
Ezzel szemben Te vádaskodsz hányan mentek el miatta.Egy válogatott játékost mondjál!
Egyébként akkor szapulj bárkit is amikor annyit teszel a jégkorongért amennyit Ő tesz.Elég csak ha jégcsarnok megépítését említem.....
Erre mondják ülj le EGYES!!!
Nézd meg hány játékos van az u 18 válogatottban akiket már kezedtől vagy legalább öt éve nevel!Hozzá teheted még azt a két srácot is akik tavaly az Albába távoztak és szintén válogatott keret tagok.Ők mondjuk azért távoztak, mert az egyiknek sok volt a négyéves szerződés a másik meg családi okból Fehérvárra költöztek.Ez majdnem két sor!
Ezzel szemben Te vádaskodsz hányan mentek el miatta.Egy válogatott játékost mondjál!
Egyébként akkor szapulj bárkit is amikor annyit teszel a jégkorongért amennyit Ő tesz.Elég csak ha jégcsarnok megépítését említem.....
Vincenzo90 2011.06.09. 22:24:40
@1885*: Csak túlzásba ne vigyük a modern pedagógiai módszereket, mert olyan embereket termel ki így is az oktatási rendszer, meg a világ, hogy öregségemre örülök, ha hagynak majd élni.
facsipesz 2011.06.10. 00:36:04
@bonsay: "Egyébként akkor szapulj bárkit is amikor annyit teszel a jégkorongért amennyit Ő tesz.Elég csak ha jégcsarnok megépítését említem..... "
Aki megépít egy jégcsarnokot, még nem válik szentté. Azt úgy is kell üzemeltetni, hogy az a magyar jégkorong érdekeit szolgálja...
Klubban edzősködni, és jégcsarnokot üzemeltetni két külön dolog. Aki az egyikben jó, nem biztos, hogy a másikban is jeleskedik. Ráadásul az egyik munkakör betöltése csak a saját klubjában érzékelhető, a másik viszont mindenkire hatással van, aki belép (vagy csak szeretne belépni) a csarnokba.
"Élni és élni hagyni." Csak ennyit akartam hozzátenni, köszönöm a figyelmet.
Aki megépít egy jégcsarnokot, még nem válik szentté. Azt úgy is kell üzemeltetni, hogy az a magyar jégkorong érdekeit szolgálja...
Klubban edzősködni, és jégcsarnokot üzemeltetni két külön dolog. Aki az egyikben jó, nem biztos, hogy a másikban is jeleskedik. Ráadásul az egyik munkakör betöltése csak a saját klubjában érzékelhető, a másik viszont mindenkire hatással van, aki belép (vagy csak szeretne belépni) a csarnokba.
"Élni és élni hagyni." Csak ennyit akartam hozzátenni, köszönöm a figyelmet.
1885* 2011.06.10. 13:31:28
@Vincenzo90: nem is arra a "módszerre" gondoltam, hogy mindent ráhagyunk a gyerekre nehogy sérüljön a kis lelke, de azért a testi fenyítés /lelki terror kombót meg túlzásnak tartom. :D
Jó pedagógus anélkül is tud eredményes lenni. Nem mondom kicsit babrásabb meló.
p.s. nem túlzás már most az öregkorod miatt aggódni :)?
Jó pedagógus anélkül is tud eredményes lenni. Nem mondom kicsit babrásabb meló.
p.s. nem túlzás már most az öregkorod miatt aggódni :)?
Daethstars 2011.08.30. 10:37:13
@gumikigyo:
Hát végigolvastam ezt az intellektuális bejegyzésed,bejegyzéseidet nem csalódtam benned. Gyima mint vezetőedző ez jó.. miért nem kérdezel meg olyan embert(eket) akinek a lábán már volt kori és mondjuk letettek valamit az "asztalra" mint edzők! Nem a palánkot támasztva ordibál pássz pássz, és ha valaki nem azt csinálja akkor a sárga földig leszídja a gyereket vagy kizavarja? Vagy elhívja mérkőzésre és ott ül mert valamiért nem megy fel a jégre? Ja nagyon jó edző, csak a többieknek segítenél hol lehet megnézni, kiket illetve milyen csapatokkal foglalkozott a múltban?? Rend fegyelem alázat.. ez ti is mint szülők példával is alátámasztottátok Miskolcon amikor ti ketten egy 14 éves birólánynak alpári módon juttatátok tudomására hogy meg lesz B...
Miről beszélsz ezekről nem teszel említést.Kérdem a Vasas-t ki tette ki Kangyal Balázs miért nem tudott ottmaradni?Prohit meg kellene kérdezned tudna mesélni..Mennyi gyerek ment el BPS-tól ja és hányszor? Ha le mernéd írni a számot... ezek mind csak vándorlók?? Mi is volt az ok milyen érdekes mindig A Gyima?
Hát végigolvastam ezt az intellektuális bejegyzésed,bejegyzéseidet nem csalódtam benned. Gyima mint vezetőedző ez jó.. miért nem kérdezel meg olyan embert(eket) akinek a lábán már volt kori és mondjuk letettek valamit az "asztalra" mint edzők! Nem a palánkot támasztva ordibál pássz pássz, és ha valaki nem azt csinálja akkor a sárga földig leszídja a gyereket vagy kizavarja? Vagy elhívja mérkőzésre és ott ül mert valamiért nem megy fel a jégre? Ja nagyon jó edző, csak a többieknek segítenél hol lehet megnézni, kiket illetve milyen csapatokkal foglalkozott a múltban?? Rend fegyelem alázat.. ez ti is mint szülők példával is alátámasztottátok Miskolcon amikor ti ketten egy 14 éves birólánynak alpári módon juttatátok tudomására hogy meg lesz B...
Miről beszélsz ezekről nem teszel említést.Kérdem a Vasas-t ki tette ki Kangyal Balázs miért nem tudott ottmaradni?Prohit meg kellene kérdezned tudna mesélni..Mennyi gyerek ment el BPS-tól ja és hányszor? Ha le mernéd írni a számot... ezek mind csak vándorlók?? Mi is volt az ok milyen érdekes mindig A Gyima?