Friss topikok

Címkefelhő

Brassó (1233) Csíkszereda (1387) DAB (1198) ebel (2420) Erste Liga (4767) Extraliga (1178) Fehérvár (1657) felkészülés (2275) FTC (1484) Gyergyói HK (1005) khl (2189) légiósok (1681) Miskolc (1519) nhl (4941) nők (1343) playoff (1339) Titánok (1030) u18 (1110) utánpótlás (1359) UTE (1309) válogatott (2273) vb (2478) videó (2125) Összes címke

Jön majd a pénz, de kérdés, hogy mennyi

2011.06.04. 12:00: 1885*

Jön majd a pénz, de kérdés, hogy mennyi  2011.06.04. 10:25 Hblog

18 komment

Címkék: mjsz sporttörvény orientax radnai látványsportág

A bejegyzés trackback címe:

https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr502956183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

veghist 2011.06.04. 14:32:52

A legfontosabb az, hogy az egyesületek megértsék, hogy ez nem ingyen pénz. Azt kérik cserébe, hogy transzparens, szigorú számviteli szabályokat kell betartani, projektszerűen megvalósítani az egyes fejlesztéseket, azokra pályázni, jelentéseket készíteni stb. Ehhez sajnos az kell, hogy profikat kell bevonni a működésbe. Azon fog múlni, hogy a jégkorong mennyit csippenthet le a 20 milliárdból, hogy mennyire profin, felkészülten, tudatosan, tervszerűen tudnak majd az egyesületek működni. Ez van. De gondoljunk bele 1,5-2 mrd. Ft az konkrétan legalább 5 komoly csapat büdzséje. És pont arra lenne költhető, amire a legjobban kell: fejlesztésre, jégidő vásárlásra felszerelésre, edzőre...
Nagyon jó lenne ezt profin csinálni.

facsipesz 2011.06.04. 15:09:40

A foci valami szent tehén, vagy inkább Grál lett nálunk az utóbbi időben...

Zergling 2011.06.04. 16:43:05

Tegnap 30 percet láttam a csodálatos Luxemburg-Magyarország rangadóból.
Kérem vissza a 30 percemet.
Nálunk be kéne tiltani a focit.

budapestijeti 2011.06.04. 17:23:19

@Zergling: Úgy kell Neked! Annál még a Miami-Dallas NBA első meccs ismétlése is jobb volt... Bocsi! :)
@veghist:Egyetértek! Tisztességes és hozzáértő emberekre van szükség létesítmény és egyesület üzemeltetés ügyekben is! De akkor vége a zsebi-babi játékoknak....Na, szerinted menni fog? Nagyon-nagyon nehezen...! Én remélem!

acs63 2011.06.05. 09:22:11

@veghist: "De gondoljunk bele 1,5-2 mrd. Ft az konkrétan legalább 5 komoly csapat büdzséje."

A másik poszton felmerült a kérdés, hogy mennyi idő "erős" OB1-gyet kialakítani. Az én válaszom 1,5-2 év volt, nem véletlenül. Számításaim szerint egy "erős" csapat kialakítása 800 millió-1 mrd körül kezdődik. (Nem kell felhördülni, egy focicsapat kb. ennyiből gazdálkodik évente.) Amíg nincs benn ennyi, addig csak "lelkesedésből" dolgozik mindenki.

veghist 2011.06.05. 12:25:35

@acs63: Szerencsére ebben nincs igazad. Adj évi 150-et, és OB dobogós csapatot csinálok :-)

1885* 2011.06.05. 12:42:51

@veghist: dobogóért nincs 150 milla, csak az arany számít :D

acs63 2011.06.05. 12:45:15

@veghist: "Erős" bajnokságról/Ligáról volt szó. Kérdezd meg Imit, hogy mennyibe került Csíkban a csapat és (csak európai viszonylatban) mennyire tartja "erősnek"!
(Sokan elfelejtik, hogy egy csapat nem csak az elsőből áll, hanem az utánpótlást is hasonló szintre kell felfuttatni. Csak technikára el lehetne 100-150 millát költeni. Kondiszerek, video-elemzés/technika, versenyeztetés, orvosi ellátás, stb.)
Háttérmunka nélkül csak "összelopkodni" lehet egy jó(bb) csapatot.

Vincenzo90 2011.06.05. 14:03:13

@acs63: Mondjuk a kondi eszközök beszerzése egyszeri beruházás, és amúgy sem hinném, hogy havi három milliót kéne fizetni egy magyar hokisnak, hogy jobb legyen a bajnokság. Merthogy a focival hasonlítottad össze. Lipcsei Peti 5-6 éve évi 36 milliót keresett. Talán ettől volt, meg a sok elsikkasztott pénztől a Fradi költségvetése idén is milliárdos tétel.

acs63 2011.06.05. 14:32:41

@Vincenzo90: Egy csapat nem 20 emberből áll.
Számolj 40 emberrel (30 szerződtetett játékos + 10 "hivatalos személy"), átlag 250E bruttó összeggel. Egy év 12 (és nem 9) hónapig tart, eddig ez évi 120 milla.
A felszerelésnem amortizációja van, bár sokan ettől (is) eltekintenek. Jelenleg hány egyesület rendelkezik pl. élezővel (min.2 milla), mosodával, uszoda és szauna lehetőséggel, konditeremmel, atlétikai infrastruktúrával? A jégpalotában levő metodikai központra, mint alapra tekintek, MINDENHOVA kellene hasonló, vagy inkább jobb. (A kihasználtságnál az utánpótlást is vedd figyelembe!)
Melyik pálya rendelkezik belső video-rendszerrel? (Az edzésen történteket se árt elemezni.)
Jelenleg még az öltözők méreteivel és darabszámával is vannak problémák. A rolbák több helyen is lerobbannak. Soroljam még? :-(
Ha profizmust emlegetünk, akkor ezekről se feledkezzünk meg. Az elváráshoz nyújtani illik valamit és akkor már megkövetelhető az eredmény is. Addig csak tisztelhetjük a jégkorongért tenni akarók (játékosok, szülők, edzők, sportvezetők) elszántságát, de vegyük tudomásul, hogy ezek AMATŐR feltételek!

Bujdy 2011.06.05. 15:45:23

@acs63: Alapvetően egyetértek.
Viszont eddig nem volt pénz és nem is volt magas színvonal. Ha lenne színvonal, lenne több pénz is. Most el lehet kezdeni valamit, az állami támogatásból lehet emelni a színvonalat, aminek eredményeképpen a jövőben generálódhatnak magasabb bevételek a piacról is és nem kell folyamatosan az állami apanázsra várni.

Én optimista vagyok most. Nagyon...

Snow-ice-hunter 2011.06.06. 10:17:16

@acs63: A Volán 400millió körüli éves költségvetéssel a csapatainknak álomvilágot jelentő színvonalat el tud érni.

acs63 2011.06.06. 10:35:30

@Snow-ice-hunter: A Volán 400 millió körüli költségvetésében "Tamás" vagyok és ahhoz a "sikersztorihoz" ki kell fosztania a hátországot. Hosszú távon nehéz lesz tartani, főként, ha máshol is érdemes lesz maradni.

Amúgy folyamatosan arról beszéltem, hogy mennyi kellene - jelenleg - egy "erős" bajnokság gyors kialakításához. Ti meg arról beszéltek, hogy mennyi kell EGY kirakatcsapathoz. :-(

kerusz 2011.06.06. 12:13:46

@veghist: A mostani OB I-ben, hozott anyagból.

veghist 2011.06.06. 12:16:39

@kerusz: Igen :-) De akkor is. A többit kipótolom :-)

Snow-ice-hunter 2011.06.06. 13:18:49

@acs63:
Akkor egyenként 400millió Ft-ból lehet építeni a jelenleginél jóval erősebb hátországot adó csapatokat.
Így már érthető?

A kiindulás az volt, a körvonalazható 1,5-2milliárd 5 komolyabb csapat büdzséje.
Erre Te jöttél azzal, hogy majd 1milliárd kell EGY csapathoz, most pedig már bajnokságról írsz.

A Miskolc közel 100millió Ft-ból hozott össze egy hazai szinten komoly csapatot, a DAB is 150millió körülivel.
Ezen büdzsék duplájával igen komoly szintre lehetne kerülni, és ne feledd, a cseh extraliga alján lévő csapatok is 3-400millióból igen komoly tényezők, a szlovákoknál ugyanez 200millió körüli.

Azaz okosan, tervszerűen kell gazdálkodni, a létesítmény-fenntartástól a felnőtt csapaton át az utánpótlásig.
Ezt lehet már 300millióból is EBEL-közeli minőségre gyúrni, ám mindezt pazarlóan, áttekinthetetlenül 5-600millióból se.

acs63 2011.06.06. 14:08:05

@Snow-ice-hunter: Na, akkor kezdjük el oszlatni a téveszméket!
-Az extraligás cseh csapatok MÁR MEGLÉVŐ létesítményekkel/szponzor-kapcsolatokkal dolgoznak, itt ezeket ki kell építeni.
-A szlovákok is hasonló alapokból indultak. Mivel kezdik felélni azokat, az utánpótlás színvonala is csökken.
-A fenntartható szint FOLYAMATOS pénzeket jelent az utánpótlásba, nélküle egy gyors felfutás után egy mostaninál is alacsonyabb szint következne.
-A jelenlegi csapatok JÓVAL TÖBBE kerülnek, mint amit bevallanak. Feljebb levezettem úgy 120 milliót, hogy se szerelést, se utaztatást, se edzőtábort, se utánpótlást, se komoly külföldi játékost nem tartalmazott. A vezetők hajlamosak NEM számolni az apróbb kiadásokat, amit pl. a szülők fizetnek. Ez akár 50-60 millió évente, de mindenki természetesnek veszi. Egy profi egyesületnél ez nem így megy!
-A Volán - az általa bevallott, de szerintem több - pénzből NEM ÉPÍTETT erős hátországot, hanem FELHASZNÁLT egy hátországot és ezzel is csak az EBEL végére volt elég.
-Kérlek, olvasd el az írásomat és értelmezd! Valaki megkérdezte, hogy mennyi időre lenne szükség egy erős bajnoksághoz. Én 1,5-2 évet mondtam, HA A PÉNZ NEM SZÁMÍT. Én is tudom, hogy nincs ennyi és ezért lassúbb lépésekkel kell haladni, de ne mesélje be senki, hogy közepes befektetéssel világra-szóló csodát csinál! Kirakatcsapatot lehet, de az eredmény nem lesz tartható! Többen írtak héliumról, kaucsuk-származékról, nem véletlenül. :-P
-Legyetek szívesek már a tárgyi apportokat is pénznek tekinteni!!! Hasonlóan a fenntartási költségeket! Ezek nem csak "vannak", ezeknek értéke is van, amortizációja, kiadási oldala. Persze, ha ezeket félrelökve számolunk, akkor már most is minden tökéletes. :-(
-Nem megbántva senkit, de a haza bajnokságban elért eredményt én nem nevezném "erős"-nek. (Most már tényleg érdekelne Imi véleménye a tavalyi Csíkról! Hova helyezné el erősség szempontjából és mennyibe került? A Volán ebeles teljesítményétől sem esnék hasra.) Jó lenne levenni a rózsaszín szemüveget és reálisan felmérni a lehetőségeket. Álmodozni csak a szurkolóknak szabad, a szakembereknek nem. Ezt szerettem volna jelezni, de tőlem aludhat (és főként álmodhat) mindenki tovább.
-Azok az összegek (sajnos) nem pazarlóak. Tartós "A" csoporthoz ennyi kell!

Snow-ice-hunter 2011.06.06. 23:54:16

@acs63: Valahogy azt érzem, Te nem itthon élsz.
Tartós A-csoport?
Ugyan már.
Az új vébé-rendszerben a D1 középmezőnye a realitás, a liftezéshez is még újabb lépcsőfokot kell megmásznunk a következő években.

A jelenlegi gazdasági helyzetben és a nagy ellenszélben az az álmodozás, hogy milliárdos költségvetésekről beszélünk.
Amit Te levezettél, az nem itthoni szint (12hónapos év...).
Az is csoda, hogy végre komoly pénz áramolhat a sportágba, aminek fő súlypontja az utánpótlás lehet.

Azaz maradjunk a talajon, és először duplázódjanak meg a csapatok büdzséi, azzal lehet további fejlődést eszközölni.
süti beállítások módosítása