Mi legyen a magyar jégkoronggal 1. 2011.06.03. 10:00 F. Kapus
Mi legyen a magyar jégkoronggal 1.
2011.06.03. 12:04: 1885*
38 komment
Címkék: miskolc egri mjsz egri istván
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr142953918
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Skyblue 2011.06.03. 12:47:28
"A lehetséges kitörési pont nem az, ha csapataink különböző bajnokságokban indulnak (EBEL, Nationalliga, szlovák bajnokság stb.), hanem ha a szövetség áll egy erős közép-európai hokiliga megszervezése mögé, amelyben a szövetség, a válogatott és a hazai klubok érdekei érvényesülhetnek."
Ezzel a kijelentéssel remélem nem a Fehérvár EBEL szereplését kérdőjelezi meg! Ha igen, akkor nem értek vele egyet! Legalább is rövid távon nem, hosszú távon lehet róla szó. Szvsz egyenlőre a Volánnak muszáj szerepelnie a magyar jégkorong zászlóshajójaként az EBEL-ben, akár a magyar bajnokság/MOL liga rovására is (A Dunaújváros esete megint más kérdés). Legalább is ha a válogatottat nézzük mindenképpen. A magyar bajnokság nem attól lesz jobb, ha most visszahívjuk a Fehérvárt (és bucira ver mindenkit), hanem ha a többi csapatot tesszük versenyképessé, mint anyagilag, mint szakmailag. Előbb-utóbb a növekvő játékosszám miat úgyis elfog indulni az OB 1-es klubok számának növekedése, és a jobb utánpótlásképzés nyilván ez a játékosok tudásában is megmutatkozik majd. Szóval kompromisszumos megoldásként a Volánt mindeképpen hagyni kell, a DAB már neccesebb kérdés. A Fehérvár teljes visszahívásán majd csak akkor lesz érdemes gondolkozni, ha az OB I. színvonala nem lesz fényévekre az EBEL-től. De ez a fejlődést a Fehérvár I. nélkül kell(ene) megoldani!
Ezzel a kijelentéssel remélem nem a Fehérvár EBEL szereplését kérdőjelezi meg! Ha igen, akkor nem értek vele egyet! Legalább is rövid távon nem, hosszú távon lehet róla szó. Szvsz egyenlőre a Volánnak muszáj szerepelnie a magyar jégkorong zászlóshajójaként az EBEL-ben, akár a magyar bajnokság/MOL liga rovására is (A Dunaújváros esete megint más kérdés). Legalább is ha a válogatottat nézzük mindenképpen. A magyar bajnokság nem attól lesz jobb, ha most visszahívjuk a Fehérvárt (és bucira ver mindenkit), hanem ha a többi csapatot tesszük versenyképessé, mint anyagilag, mint szakmailag. Előbb-utóbb a növekvő játékosszám miat úgyis elfog indulni az OB 1-es klubok számának növekedése, és a jobb utánpótlásképzés nyilván ez a játékosok tudásában is megmutatkozik majd. Szóval kompromisszumos megoldásként a Volánt mindeképpen hagyni kell, a DAB már neccesebb kérdés. A Fehérvár teljes visszahívásán majd csak akkor lesz érdemes gondolkozni, ha az OB I. színvonala nem lesz fényévekre az EBEL-től. De ez a fejlődést a Fehérvár I. nélkül kell(ene) megoldani!
Vincenzo90 2011.06.03. 12:52:41
@Skyblue: Hosszú távról, tervekről van szó. Teljesen helyénvaló, hogy hosszú távon egy erős, sokcsapatos, eladható magyar bajnokság építése a cél a csapatvezetők szintjén. Ha egy a cél és egy az akarat, el lehet érni bármit.
hüjeliba 2011.06.03. 12:53:31
Valaki segítsen mi az akadémia definíciója ?
Odáig értem ,hogy van egy egyesület, amely mini korosztálytól a felnőtt szintig képez és versenyeztet egy, két vagy több edzővel, lehetőségei és játékoslétszáma alapján. Mitől több egy akadémia ?
Van egy partner iskola általános és közép szinten, ahol létezik egy sport osztály minden évfolyamra külön tanrenddel?
Van kollégium ahol lakni kell, vagy ez nem kötelező ?
Az érettségivel rendelkező játékosokkal mi lesz ?
Helyben lesz továbbtanulás, vagy egyéb szakmai képzés sportösztöndíjasként?
Kell ez mind vagy van még más is?
Odáig értem ,hogy van egy egyesület, amely mini korosztálytól a felnőtt szintig képez és versenyeztet egy, két vagy több edzővel, lehetőségei és játékoslétszáma alapján. Mitől több egy akadémia ?
Van egy partner iskola általános és közép szinten, ahol létezik egy sport osztály minden évfolyamra külön tanrenddel?
Van kollégium ahol lakni kell, vagy ez nem kötelező ?
Az érettségivel rendelkező játékosokkal mi lesz ?
Helyben lesz továbbtanulás, vagy egyéb szakmai képzés sportösztöndíjasként?
Kell ez mind vagy van még más is?
veghist 2011.06.03. 13:01:05
Legalább annyira nem értek egyet, mint amennyire egyetértek. Jobb arány szokott lenni.
freddyD 2011.06.03. 13:10:14
Szerintem teljesen korrekt és reális nyilatkozat.
Sajnos az a helyzet, hogy amíg jelenik meg egy vagyonos valaki, aki elkezd zsozsót szórni a magyar hokiba, nem fog nagyon változni semmi sem. Szánalmas és röhejes, hogy a legtöbb klub a szezon végén szinte nulláról kezd mindent és fogalma sincs, hogy mi lesz a helyzet 4 hónap múlva. Így nem lehet elvárni csodákat.
A Miskolc remek példa, hogy az utóbbi években céltudatosan lett felépítve évről évre (Emlékszem meccsekre, mikor a lilák vagy 12-őt szórtak nekik <Idén meg ők nekünk :P >) de mintha ők is elérték volna a racionális határt, ahová önerőből már nem tudnak feljebb lépni. Persze ne legyen igazam
Sajnos az a helyzet, hogy amíg jelenik meg egy vagyonos valaki, aki elkezd zsozsót szórni a magyar hokiba, nem fog nagyon változni semmi sem. Szánalmas és röhejes, hogy a legtöbb klub a szezon végén szinte nulláról kezd mindent és fogalma sincs, hogy mi lesz a helyzet 4 hónap múlva. Így nem lehet elvárni csodákat.
A Miskolc remek példa, hogy az utóbbi években céltudatosan lett felépítve évről évre (Emlékszem meccsekre, mikor a lilák vagy 12-őt szórtak nekik <Idén meg ők nekünk :P >) de mintha ők is elérték volna a racionális határt, ahová önerőből már nem tudnak feljebb lépni. Persze ne legyen igazam
veghist 2011.06.03. 13:15:41
@freddyD: Olyan szint nincs.
gogosz 2011.06.03. 14:08:01
@Skyblue: Sok helyen sántít az elméleted. Rossz az egész megközelítésed.
Tsige (Prücsök) 2011.06.03. 15:48:19
Nem teljesen értem:
"hanem ha a szövetség áll egy erős közép-európai hokiliga megszervezése mögé, amelyben a szövetség, a válogatott és a hazai klubok érdekei érvényesülhetnek"
Ausztria nem ugyanerre törekszik?
Miért kell nekünk megcsinálni ezt a ligát?
Rosszul gondolom?
" Ennek jó kiindulási pontja lehet a Mol Liga, amely kibővítve szerb, horvát, szlovén, esetleg szlovák és lengyel csapatokkal"
A szlovák, stb. lengyel szövetség nem gondolhatja ugyanezt, hogy ők is szerveznének egy ligát?
Nem lenne marketing ereje, ha pl a Red Bull Salzburg jönne magyar körútra, Fehérvárra, Újvárosba, aztán Miskolcra?
Nem lenne perspektíva egy most 14 éves hokis srác előtt, hogy "ha jól csinálom, akkor az EBEL-ben (NL-ben) játszhatok"?
Csak szerintem lenne ez jó út?
És igaza van Skyblue-nak: "Előbb-utóbb a növekvő játékosszám miatt úgyis elfog indulni az OB 1-es klubok számának növekedése"
"hanem ha a szövetség áll egy erős közép-európai hokiliga megszervezése mögé, amelyben a szövetség, a válogatott és a hazai klubok érdekei érvényesülhetnek"
Ausztria nem ugyanerre törekszik?
Miért kell nekünk megcsinálni ezt a ligát?
Rosszul gondolom?
" Ennek jó kiindulási pontja lehet a Mol Liga, amely kibővítve szerb, horvát, szlovén, esetleg szlovák és lengyel csapatokkal"
A szlovák, stb. lengyel szövetség nem gondolhatja ugyanezt, hogy ők is szerveznének egy ligát?
Nem lenne marketing ereje, ha pl a Red Bull Salzburg jönne magyar körútra, Fehérvárra, Újvárosba, aztán Miskolcra?
Nem lenne perspektíva egy most 14 éves hokis srác előtt, hogy "ha jól csinálom, akkor az EBEL-ben (NL-ben) játszhatok"?
Csak szerintem lenne ez jó út?
És igaza van Skyblue-nak: "Előbb-utóbb a növekvő játékosszám miatt úgyis elfog indulni az OB 1-es klubok számának növekedése"
1116001 2011.06.03. 18:12:30
@hüjeliba: Szerintem az akadémiát hazánkban az elitképzés szinonímiájának gondolják.
Theutus 2011.06.03. 21:26:12
teljes mértékben tudok azonosulni Egri véleményével, mivel magam is - majdnem ugyanezt - ugyanezt gondolom
Roham Billy 2011.06.03. 21:27:49
@jonnglenn: Nem tudom, de lassan a siránkozás helyett el kellene kezdeni csapatot csinálnia, mert az erős ellenfelek ott lesznek, neki viszont még semmije sincs.
Skyblue 2011.06.03. 22:39:55
@gogosz: @csatoimi
Kedves Gogosz és Imi! Nem állítottam, hogy az én megközelítésem a helyes, de ettől még nekem ez a véleményem! Viszont őszintén kíváncsi lennék Ti hogy látjátok a dolgot!
Kedves Gogosz és Imi! Nem állítottam, hogy az én megközelítésem a helyes, de ettől még nekem ez a véleményem! Viszont őszintén kíváncsi lennék Ti hogy látjátok a dolgot!
tunturi 2011.06.04. 06:53:43
@Roham Billy: amint kiderül pontosan milyen bajnokság lesz, elkezdik összerakni a csapatot.
Roham Billy 2011.06.04. 07:59:10
@tunturi: Ez csak üres kifogás. Ö is tudja.
2011.06.04. 13:26:38
Ezt a nyilatkozatot olvasva nekem először az jutott eszembe, hogy "keserű a szőlő". Konkrétan Miskolc túl messsze van fizikailag az osztrák ligáktól ahhoz, hogy bekapcsolódjon.
De nem is ez a lényeg, hanem inkább az, hogy aki jobban ért hozzá mint én, tippelje már meg, mennyi idő kell egy mai magyar játékosnak ahhoz, hogy fizikálisan és technikailag olyan szintre fejlődjön, hogy beférjen egy EBEL 1-4 helyen álló csapatba.
Nyilván években mérhető, ami azért érdekes, mert az erős magyar bajnoksághoz ki kell termelni nem kevés ilyen játékost.
Jelenleg a Volán az EBEL alsó feléhez elég erős. A többi magyar csapat pedig ahhoz elég erős, hogy az EBEL alsó feléhez elég Volán "bucira verje".
Nem irreális erős hazai bajnokságról beszélni mondjuk öt éven belül? Milyen időtávlatban lehet erős OB1-ről beszélni?
Ezek csak a futó gondolataim, valami sportmenedzsmenthez értő ember elmondhatná, hogy mik a realitások. Például a nagyvilágban mennyi idő alatt sikerült egy ekkora lépés másoknak?
De nem is ez a lényeg, hanem inkább az, hogy aki jobban ért hozzá mint én, tippelje már meg, mennyi idő kell egy mai magyar játékosnak ahhoz, hogy fizikálisan és technikailag olyan szintre fejlődjön, hogy beférjen egy EBEL 1-4 helyen álló csapatba.
Nyilván években mérhető, ami azért érdekes, mert az erős magyar bajnoksághoz ki kell termelni nem kevés ilyen játékost.
Jelenleg a Volán az EBEL alsó feléhez elég erős. A többi magyar csapat pedig ahhoz elég erős, hogy az EBEL alsó feléhez elég Volán "bucira verje".
Nem irreális erős hazai bajnokságról beszélni mondjuk öt éven belül? Milyen időtávlatban lehet erős OB1-ről beszélni?
Ezek csak a futó gondolataim, valami sportmenedzsmenthez értő ember elmondhatná, hogy mik a realitások. Például a nagyvilágban mennyi idő alatt sikerült egy ekkora lépés másoknak?
kerusz 2011.06.04. 16:17:42
@tiz2: Hát persze, hogy keserű (inkább savanyú) a szőlő. Egri tavaly összekalapozott néhány tízmillió forintot vért izzadva, hogy előrelépjen a miskolci hoki. Hogy előrelépett, azt mi sem bizonyítja jobban, minthogy Láda Balázs majdnem világbajnoki kerettag lett, meg hogy a Volán a bajnoki elődöntő első meccsén vért pisált Miskolcon. Láda fejlődésében meg a 6-6-os rendes játékidőben iszonyatosan sok kutyakemény munka és nehezen összeszedett pénz van.
És akkor jössz Te, hogy szar az egész, ezeket a csapatokat az EBEL-utolsók egyike is bucira veri. Még ennél is sokkal szarabb, hogy egy csomó embernek a magyar jégkorongban is csak ennyi a mondanivalója a magyar bajnokságról. Meg az, hogy eladhatatlan. Kibaszottul unalmas már ezt hallgatni.
Képzeld, mindenki tisztában van az erőviszonyokkal, de még hat éve is összetettük volna a két kezünket, ha olyan erős bajnokságunk lett volna, mint amilyen volt tavaly, meg mint amilyen lehet idén is. És hat éve volt még egy Volán is a mezőnyben. Csak hogy tudd, az éremnek van ám egy másik oldala is. Azzal, hogy ők elmentek az EBEL-be, a magyar bajnokság csapatai alól részben kihúzták a szőnyeget. Elment egy közönségvonzó csapat, kevesebb a bevétel a klubkasszában, és ez a csapat ellopta a show-t is. Nézd csak majd meg, mennyi figyelmet kap az EBEL és mennyit a magyar bajnokság. Ráadásul a Volán is küzd az akár párszázezer forintos szponzorokért is, tehát ugyanabban a lehetséges szponzori körben és ugyanolyan pénzekért küzd ő is, mint a többiek. Csak azzal a hihetetlen előnnyel, hpogy csak róluk írnak és csak őket látják a tévében.
Hát mi a túróért ne lenne keserű a szája íze az itthon maradottaknak?
És ez a sokak által lenézett magyar bajnokság neveli ki továbbra is a játékosokat a Volán EBEL-csapatának. Csak ugye a magyar bajnokságból az EBEL ígéretével szarért-hugyért lehet eligazolni Fehérvárra (Tavaly pl.: Orbán, Erdélyi, Varga). Azért azt is látni kell, hogy jelenleg a komplett magyar OB I. a Volán hátországa, aztán a leválogatott tehetségekkel és a teljes magyar válogatott első három sorával visszajönnek a szavaiddal élve "bucira verni" azokat, akiktől viszik el a jókat. Mert ez is része ám az igazságnak meg az erőkülönbségnek. Ezek a szerinted szar bajnokságban játszó szar csapatok komoly energiákat ölnek abba, hogy aztán a legjobbjaik lazán intsenek búcsút nekik, ha hívja őket a Volán (és mellesleg ezek a szar bajnokság szar csapataiból jött játékosok nagyobbrészt helyt is állnak).
Ráadásul a Volánba csak az elmúlt szezonban beszaladt 100 millió forint feletti támogatás a várostól (az FMH-ban olvastam), még valamennyi nyilván a szintén közpénzekből dolgozó Alba Volántól, ez azt jelenti, hogy a Volánba közpénzből megy annyi (vagy inkább több), mint amennyi egy komoly Mol ligás csapat éves költségvetése itthon.
Meg azt is meg kellene már érteni végre, hogy nem lehet betolni olyan egyszerűen csapatokat sehová sem. A Dunaújváros jelentkezett a Nationalligába (ami egyébként egyáltalán nem is biztos, hogy jobb, mint a mi bajnokságunk), a Znojmo kapcsán megpróbálkozott az EBEL-lel is, de még semmit nem tudunk arról, hogy bármelyikkel is sikerrel járt volna. Akkor pedig marad a mi kis hazai szervezésű bajnokságunk, ami kicsi is, szerinted szar is, de mégis a miénk. Hogy olyan szar nem lehet, azt azért az jelzi, hogy évről évre vannak olyanok, akik szerint ez a továbblépés.
Persze, hogy nem verdesi az NHL színvonalát a bajnokságunk, de az EBEL sem. De a jégkorong attól is érdekes és jó sport, hogy ha van egy kiegyenlített mezőny, akkor még akár a kerületi sör-virsli liga is remek szórakozást tud nyújtani.
Éppen ezért jobb híján akkor is muszáj nekünk valamit kezdenünk a mi bajnokságunkkal, hogy ha Te ezt éppen szarnak is nevezed.
Hogy az lenne-e a cél, hogy EBEL 1-4 húzóembereket neveljen ki a magyar bajnokság...? Nem tudom, tudomásom szerint a Volán húzóembereiért sem kapkodnak a többiek, pedig ők úgymond jó bajnokságban fejlődhetnek... Nem érzed irreálisnak a jó bajnoksággal kapcsolatosan felállított kritériumaidat ennek fényében? Mi az istenért kell egy erős magyar bajnoksághoz kitermelni nem kevés ilyen játékost? Nézd már meg, hány EBEL-csapatban van hazai játékos az első két sorban...
Próbáld már meg reálisan értékelni a lehetőségeket, Ember!
És akkor jössz Te, hogy szar az egész, ezeket a csapatokat az EBEL-utolsók egyike is bucira veri. Még ennél is sokkal szarabb, hogy egy csomó embernek a magyar jégkorongban is csak ennyi a mondanivalója a magyar bajnokságról. Meg az, hogy eladhatatlan. Kibaszottul unalmas már ezt hallgatni.
Képzeld, mindenki tisztában van az erőviszonyokkal, de még hat éve is összetettük volna a két kezünket, ha olyan erős bajnokságunk lett volna, mint amilyen volt tavaly, meg mint amilyen lehet idén is. És hat éve volt még egy Volán is a mezőnyben. Csak hogy tudd, az éremnek van ám egy másik oldala is. Azzal, hogy ők elmentek az EBEL-be, a magyar bajnokság csapatai alól részben kihúzták a szőnyeget. Elment egy közönségvonzó csapat, kevesebb a bevétel a klubkasszában, és ez a csapat ellopta a show-t is. Nézd csak majd meg, mennyi figyelmet kap az EBEL és mennyit a magyar bajnokság. Ráadásul a Volán is küzd az akár párszázezer forintos szponzorokért is, tehát ugyanabban a lehetséges szponzori körben és ugyanolyan pénzekért küzd ő is, mint a többiek. Csak azzal a hihetetlen előnnyel, hpogy csak róluk írnak és csak őket látják a tévében.
Hát mi a túróért ne lenne keserű a szája íze az itthon maradottaknak?
És ez a sokak által lenézett magyar bajnokság neveli ki továbbra is a játékosokat a Volán EBEL-csapatának. Csak ugye a magyar bajnokságból az EBEL ígéretével szarért-hugyért lehet eligazolni Fehérvárra (Tavaly pl.: Orbán, Erdélyi, Varga). Azért azt is látni kell, hogy jelenleg a komplett magyar OB I. a Volán hátországa, aztán a leválogatott tehetségekkel és a teljes magyar válogatott első három sorával visszajönnek a szavaiddal élve "bucira verni" azokat, akiktől viszik el a jókat. Mert ez is része ám az igazságnak meg az erőkülönbségnek. Ezek a szerinted szar bajnokságban játszó szar csapatok komoly energiákat ölnek abba, hogy aztán a legjobbjaik lazán intsenek búcsút nekik, ha hívja őket a Volán (és mellesleg ezek a szar bajnokság szar csapataiból jött játékosok nagyobbrészt helyt is állnak).
Ráadásul a Volánba csak az elmúlt szezonban beszaladt 100 millió forint feletti támogatás a várostól (az FMH-ban olvastam), még valamennyi nyilván a szintén közpénzekből dolgozó Alba Volántól, ez azt jelenti, hogy a Volánba közpénzből megy annyi (vagy inkább több), mint amennyi egy komoly Mol ligás csapat éves költségvetése itthon.
Meg azt is meg kellene már érteni végre, hogy nem lehet betolni olyan egyszerűen csapatokat sehová sem. A Dunaújváros jelentkezett a Nationalligába (ami egyébként egyáltalán nem is biztos, hogy jobb, mint a mi bajnokságunk), a Znojmo kapcsán megpróbálkozott az EBEL-lel is, de még semmit nem tudunk arról, hogy bármelyikkel is sikerrel járt volna. Akkor pedig marad a mi kis hazai szervezésű bajnokságunk, ami kicsi is, szerinted szar is, de mégis a miénk. Hogy olyan szar nem lehet, azt azért az jelzi, hogy évről évre vannak olyanok, akik szerint ez a továbblépés.
Persze, hogy nem verdesi az NHL színvonalát a bajnokságunk, de az EBEL sem. De a jégkorong attól is érdekes és jó sport, hogy ha van egy kiegyenlített mezőny, akkor még akár a kerületi sör-virsli liga is remek szórakozást tud nyújtani.
Éppen ezért jobb híján akkor is muszáj nekünk valamit kezdenünk a mi bajnokságunkkal, hogy ha Te ezt éppen szarnak is nevezed.
Hogy az lenne-e a cél, hogy EBEL 1-4 húzóembereket neveljen ki a magyar bajnokság...? Nem tudom, tudomásom szerint a Volán húzóembereiért sem kapkodnak a többiek, pedig ők úgymond jó bajnokságban fejlődhetnek... Nem érzed irreálisnak a jó bajnoksággal kapcsolatosan felállított kritériumaidat ennek fényében? Mi az istenért kell egy erős magyar bajnoksághoz kitermelni nem kevés ilyen játékost? Nézd már meg, hány EBEL-csapatban van hazai játékos az első két sorban...
Próbáld már meg reálisan értékelni a lehetőségeket, Ember!
gogosz 2011.06.04. 16:33:41
@kerusz: Ember, a szívemből szóltál!
budapestijeti 2011.06.04. 17:42:16
@kerusz: Igazad van! Nem vitás! De: A mostani 14-től lefelé olyan mennyiségű játékos van, hogy szükséges lenne addig még legalább 4-5 OB/I-ben elindítható csapat (elsősorban a megyeszékhelyek - Debrecen, Győr, Szeged, Kaposvár, Zalaegerszeg...), ahol nem vesznek el a srácok. Addig a meglevő ifi-junior játékosokat - mintha valaki írta volna, hogy kb 100-120 fő - meg kell tartani a sportágban. A Volán féle csábítás, az a másik oldalról lehetőség, és akinek a helyére kerülnek, azok sem rosszak!
Ha a Volán bírja anyagilag, szive joga... Dunaújváros azért becsülettel helyt állt a döntőben, az első meccsen még győzelmi esélye is volt!
A Magyar Liga nem volt rossz, szerintem kifejezetten nagy csaták voltak, az iram meg egészen elfogadható. Nem véletlen, hogy a környéken mindenki szeretne jönni...
A lengyel-szlovák terjeszkedés is nagyon OK lenne, de az nem rajtunk múlik.
Ha megjönne az a pénzecske, ami várható, óriási fejlődés lehetne, főleg létesítményben és "jégidőben", mert az a legdurvább a költségek között.
Tisztesség és hozzáértés kell, semmi más! Ebbe beletartozik az is, hogy nem próbálják meg egymás gyerekeit elrabolni az egyesületek, ja és persze a pályájukat sem!
Hidd! Tudd! Tedd! Nem tudom hol hallottam, de ez kell! Meg fogjuk csinálni! :D
Ha a Volán bírja anyagilag, szive joga... Dunaújváros azért becsülettel helyt állt a döntőben, az első meccsen még győzelmi esélye is volt!
A Magyar Liga nem volt rossz, szerintem kifejezetten nagy csaták voltak, az iram meg egészen elfogadható. Nem véletlen, hogy a környéken mindenki szeretne jönni...
A lengyel-szlovák terjeszkedés is nagyon OK lenne, de az nem rajtunk múlik.
Ha megjönne az a pénzecske, ami várható, óriási fejlődés lehetne, főleg létesítményben és "jégidőben", mert az a legdurvább a költségek között.
Tisztesség és hozzáértés kell, semmi más! Ebbe beletartozik az is, hogy nem próbálják meg egymás gyerekeit elrabolni az egyesületek, ja és persze a pályájukat sem!
Hidd! Tudd! Tedd! Nem tudom hol hallottam, de ez kell! Meg fogjuk csinálni! :D
2011.06.04. 18:12:56
@kerusz:
Két lépés vissza, újrakezd.
Két lényegtelen dolog: tényleg savanyú :) ezt benéztem, de most hogy mondod. Amúgy pedig a "bucira verni" azért volt idézőjelben, mert a legelső posztban szerepelt ez a kifejezés, onnét vettem.
Egy lényeges kérés: ne adj a számba olyan dolgokat, amelyeket nem állítottam. Egyrészt nem neveztem szarnak a magyar bajnokságot. Másrészt nem mondtam, hogy EBEL 1-4 húzóembereknek kell lenniük, csak annyit, hogy férjenek bele a csapatba.
A mondandóm lényege viszont úgy látom, nem ment át. Mert a lényeg az az a kérdés volt, hogy a hozzáértők szerint mennyi idő kell ahhoz, hogy a magyar bajnokság "erős" legyen, bármit is jelentsen az, ha már az én önkényes definícióm nem tetszik.
Azért érdekel ez, mert a nagy indulatok között ezt az információt nem látom. A kérdésem szempontjából a Volán teljesen mellékes. Pusztán azért használtam, hogy lássam a távolságot, amelyet a fejlődésnek át kell ívelnie.
EBEL teteje - Volán (EBEL alja) - OB 1 teteje - OB 1 átlag
Persze lehet azon vitatkozni, hogy nem az EBEL teteje a cél, de valami cél mégis csak van.
Még annyit, hogy én a játékosok fejlődési sebessége alapján próbáltam megfogni azt, hogy mennyi idő kell minimálisan a fejlődéshez. Tegyük fel, hogy pénz van, és a játékosok minden lehetőséget megkapnak. Mennyi idő kell ahhoz, hogy egy magyar bajnokságnyi játékos annyit fejlődjön fizikálisan és tudásban ahhoz, hogy az OB 1. "erős" legyen?
Két lépés vissza, újrakezd.
Két lényegtelen dolog: tényleg savanyú :) ezt benéztem, de most hogy mondod. Amúgy pedig a "bucira verni" azért volt idézőjelben, mert a legelső posztban szerepelt ez a kifejezés, onnét vettem.
Egy lényeges kérés: ne adj a számba olyan dolgokat, amelyeket nem állítottam. Egyrészt nem neveztem szarnak a magyar bajnokságot. Másrészt nem mondtam, hogy EBEL 1-4 húzóembereknek kell lenniük, csak annyit, hogy férjenek bele a csapatba.
A mondandóm lényege viszont úgy látom, nem ment át. Mert a lényeg az az a kérdés volt, hogy a hozzáértők szerint mennyi idő kell ahhoz, hogy a magyar bajnokság "erős" legyen, bármit is jelentsen az, ha már az én önkényes definícióm nem tetszik.
Azért érdekel ez, mert a nagy indulatok között ezt az információt nem látom. A kérdésem szempontjából a Volán teljesen mellékes. Pusztán azért használtam, hogy lássam a távolságot, amelyet a fejlődésnek át kell ívelnie.
EBEL teteje - Volán (EBEL alja) - OB 1 teteje - OB 1 átlag
Persze lehet azon vitatkozni, hogy nem az EBEL teteje a cél, de valami cél mégis csak van.
Még annyit, hogy én a játékosok fejlődési sebessége alapján próbáltam megfogni azt, hogy mennyi idő kell minimálisan a fejlődéshez. Tegyük fel, hogy pénz van, és a játékosok minden lehetőséget megkapnak. Mennyi idő kell ahhoz, hogy egy magyar bajnokságnyi játékos annyit fejlődjön fizikálisan és tudásban ahhoz, hogy az OB 1. "erős" legyen?
kerusz 2011.06.04. 18:50:46
@tiz2: Persze, nem nevezted szarnak, azt mondtad, hogy nem erős. Nem erős, akkor milyen lehet, gyenge. Tudjuk, köszönjük, Emese.
Nem tudom, milyen választ vársz arra, hogy mikor lesz erős a magyar bajnokság, ezt próbáltam megvilágítani. Hogy tudniillik a mai magyar bajnokság sokkal erősebb és komolyabb, mint akár csak a hat évvel ezelőtti. Mitől erős neked egy magyar bajnokság? Te nem mondtál semmit erről.
Annyit mondtál, hogy (téged idézlek): "mennyi idő kell egy mai magyar játékosnak ahhoz, hogy fizikálisan és technikailag olyan szintre fejlődjön, hogy beférjen egy EBEL 1-4 helyen álló csapatba.
Nyilván években mérhető, ami azért érdekes, mert az erős magyar bajnoksághoz ki kell termelni nem kevés ilyen játékost." - erre mondtam, hogy jelenleg egyetlen magyar játékost sem sikerült kitermelni, aki EBEL-1-4 csapatba beférne. Ez asszem olyan tény, amin nem nagyon van mit vitatkozni. Ha lenne ilyen, beférne, sőt, ott is játszana. Hogy a húzóember hogy kerül ide? Hát úgy, hogy ha nem magyar lenne az az EBEL 1-4 csapat, akkor ugye a légiósnak ki kellene szorítania a többi légióst, merthogy ugye ő is a légiósok drága helyét fogyasztja. És ezért, ebben a vonatkozásban kérdeztem, hogy hány ilyen "hazai" játékos van az EBEL-csapatokban. Azért kérdeztem, mert szerintem ha megválaszolod ezt a kérdést, rájössz, hogy egy erős bajnokságnak nem kell szükségképpen kitermelni házon belül nem kevés ilyen játékost, nem ez az erős bajnokság feltétele - lehet pl. igazolni is a légiósok közé. Csak mondtam egy alternatív megoldási lehetőséget...
A kérdés továbbra is az, hogy mitől erős egy bajnokság. Hol húzzuk meg a vonalat? És mikortól lesz erős? 2015-ben még nem az, de 2016-ban már az? Ezek a dolgok baromira nem így működnek.
És biztos-e, hogy nekünk most az abszolút értelemben erős bajnokság az érdekünk? Nézzük meg, Ausztriában miből főzik ezt ki: Bécsben 15 légiós, Zágrábban 15, a többi helyen 6-10-12 légiós... Ott van az erős bajnokság, meg a nagy pofáraesés válogatott szinten hozzá. Mi nem jutottunk fel, a horvátok nem jutottak fel, az osztrákok még ma is szégyellik magukat, a szlovének emelt fővel, de kiestek. Pedig erős a bajnokság...
Ugyanakkor a szlovének a miénknél gyengébb bajnokságban orrba-szájba termelik ki azokat, akik gond nélkül mennek légiósnak Svédországba, Franciaországba, akárhová...
Sokkal komplexebb ez a kérdés annál, mint hogy ilyen doktriner módon mindent az erős bajnokságban résztvevő egy vagy két csapat köré lehessen építeni. Inkább az lenne a lényeg, hogy minden játékosnak minden meccsen meg kelljen feszülnie és a tudása legjavát adnia. Ehhez lehet, hogy elég minden évben egy kicsit előrelépni (egyébként az állandó megfeszülés kényszere ezt magától el is hozza), és nem pedig várni a valamilyen a realitásoktól elrugaszkodott erős bajnokság eljövetelét majd egyszer...
Arról meg ne is beszéljünk, hogy ha hagyjuk rendszeres időközönként kilúgozni a bajnokságot, akkor mindig lehet mindent előlről kezdeni.
Nem tudom, milyen választ vársz arra, hogy mikor lesz erős a magyar bajnokság, ezt próbáltam megvilágítani. Hogy tudniillik a mai magyar bajnokság sokkal erősebb és komolyabb, mint akár csak a hat évvel ezelőtti. Mitől erős neked egy magyar bajnokság? Te nem mondtál semmit erről.
Annyit mondtál, hogy (téged idézlek): "mennyi idő kell egy mai magyar játékosnak ahhoz, hogy fizikálisan és technikailag olyan szintre fejlődjön, hogy beférjen egy EBEL 1-4 helyen álló csapatba.
Nyilván években mérhető, ami azért érdekes, mert az erős magyar bajnoksághoz ki kell termelni nem kevés ilyen játékost." - erre mondtam, hogy jelenleg egyetlen magyar játékost sem sikerült kitermelni, aki EBEL-1-4 csapatba beférne. Ez asszem olyan tény, amin nem nagyon van mit vitatkozni. Ha lenne ilyen, beférne, sőt, ott is játszana. Hogy a húzóember hogy kerül ide? Hát úgy, hogy ha nem magyar lenne az az EBEL 1-4 csapat, akkor ugye a légiósnak ki kellene szorítania a többi légióst, merthogy ugye ő is a légiósok drága helyét fogyasztja. És ezért, ebben a vonatkozásban kérdeztem, hogy hány ilyen "hazai" játékos van az EBEL-csapatokban. Azért kérdeztem, mert szerintem ha megválaszolod ezt a kérdést, rájössz, hogy egy erős bajnokságnak nem kell szükségképpen kitermelni házon belül nem kevés ilyen játékost, nem ez az erős bajnokság feltétele - lehet pl. igazolni is a légiósok közé. Csak mondtam egy alternatív megoldási lehetőséget...
A kérdés továbbra is az, hogy mitől erős egy bajnokság. Hol húzzuk meg a vonalat? És mikortól lesz erős? 2015-ben még nem az, de 2016-ban már az? Ezek a dolgok baromira nem így működnek.
És biztos-e, hogy nekünk most az abszolút értelemben erős bajnokság az érdekünk? Nézzük meg, Ausztriában miből főzik ezt ki: Bécsben 15 légiós, Zágrábban 15, a többi helyen 6-10-12 légiós... Ott van az erős bajnokság, meg a nagy pofáraesés válogatott szinten hozzá. Mi nem jutottunk fel, a horvátok nem jutottak fel, az osztrákok még ma is szégyellik magukat, a szlovének emelt fővel, de kiestek. Pedig erős a bajnokság...
Ugyanakkor a szlovének a miénknél gyengébb bajnokságban orrba-szájba termelik ki azokat, akik gond nélkül mennek légiósnak Svédországba, Franciaországba, akárhová...
Sokkal komplexebb ez a kérdés annál, mint hogy ilyen doktriner módon mindent az erős bajnokságban résztvevő egy vagy két csapat köré lehessen építeni. Inkább az lenne a lényeg, hogy minden játékosnak minden meccsen meg kelljen feszülnie és a tudása legjavát adnia. Ehhez lehet, hogy elég minden évben egy kicsit előrelépni (egyébként az állandó megfeszülés kényszere ezt magától el is hozza), és nem pedig várni a valamilyen a realitásoktól elrugaszkodott erős bajnokság eljövetelét majd egyszer...
Arról meg ne is beszéljünk, hogy ha hagyjuk rendszeres időközönként kilúgozni a bajnokságot, akkor mindig lehet mindent előlről kezdeni.
kerusz 2011.06.04. 18:55:42
@tiz2: Ja, még annyit, hogy a cél minden évben az előrelépés kellene legyen. Persze az sem fog úgy menni, hogy minden egyesület azt hiszi, az a jó, amit ő gondol (és el is várja, hogy eképpen cselekedhessen), de ez már messzire vezet...
Az meg szerintem egy egyszerű kulturális kérdés, hogy ha van egy csapat, amelyik akkor jön vissza a magyar bajnokságban, amikor a többiek már túl vannak 50...60 meccsen, és 7 meccs alatt megnyeri (tök mindegy, hogy hogy), akkor ne azt olvassuk és halljuk tőlük, hogy milyen szar az, ahová visszajöttek (mert visszafogadták őket)...
Az meg szerintem egy egyszerű kulturális kérdés, hogy ha van egy csapat, amelyik akkor jön vissza a magyar bajnokságban, amikor a többiek már túl vannak 50...60 meccsen, és 7 meccs alatt megnyeri (tök mindegy, hogy hogy), akkor ne azt olvassuk és halljuk tőlük, hogy milyen szar az, ahová visszajöttek (mert visszafogadták őket)...
acs63 2011.06.04. 19:04:01
@tiz2: "Tegyük fel, hogy pénz van, és a játékosok minden lehetőséget megkapnak. Mennyi idő kell ahhoz, hogy egy magyar bajnokságnyi játékos annyit fejlődjön fizikálisan és tudásban ahhoz, hogy az OB 1. "erős" legyen? "
1,5-2 év elég lenne.
A gond az, hogy pont az anyagi és hozzá tartozó logisztika erősen hiányos. (Pályák, életpálya-lehetőségek, stb.)
1,5-2 év elég lenne.
A gond az, hogy pont az anyagi és hozzá tartozó logisztika erősen hiányos. (Pályák, életpálya-lehetőségek, stb.)
2011.06.04. 19:06:08
@kerusz:
Azzal csak egyet tudok érteni, hogy kis lépésekkel kell haladni.
Viszont amiből kiindult az egész beszélgetés, az a cikk volt, amelyben arról volt szó, hogy nem kellene hagyni a csapatokat külföldre menni.
"A lehetséges kitörési pont nem az, ha csapataink különböző bajnokságokban indulnak (EBEL, Nationalliga, szlovák bajnokság stb.), hanem ha a szövetség áll egy erős közép-európai hokiliga megszervezése mögé, amelyben a szövetség, a válogatott és a hazai klubok érdekei érvényesülhetnek."
Az én kérdésem az itt említett erős közép-európai hokiliga megszervezésének ütemezését feszegeti. Mennyi idő alatt lehet ezt megcsinálni? Milyen sebességgel tud változni a szponzoráció, a nézőszám, a szinvonal. Ezért emlegettem a sport menedzsereket, mert nagyjából biztos, hogy a világban történtek azért ilyesmik, és van ennek irodalma/tudománya.
Egyszerűen kíváncsi vagyok a fejlődési vonalakra és sebességekre. Azért a játékosokat fizikumát / tudását hoztam fel, mert annak a változási sebességéről legalább minimális elképzelésem van.
Azzal csak egyet tudok érteni, hogy kis lépésekkel kell haladni.
Viszont amiből kiindult az egész beszélgetés, az a cikk volt, amelyben arról volt szó, hogy nem kellene hagyni a csapatokat külföldre menni.
"A lehetséges kitörési pont nem az, ha csapataink különböző bajnokságokban indulnak (EBEL, Nationalliga, szlovák bajnokság stb.), hanem ha a szövetség áll egy erős közép-európai hokiliga megszervezése mögé, amelyben a szövetség, a válogatott és a hazai klubok érdekei érvényesülhetnek."
Az én kérdésem az itt említett erős közép-európai hokiliga megszervezésének ütemezését feszegeti. Mennyi idő alatt lehet ezt megcsinálni? Milyen sebességgel tud változni a szponzoráció, a nézőszám, a szinvonal. Ezért emlegettem a sport menedzsereket, mert nagyjából biztos, hogy a világban történtek azért ilyesmik, és van ennek irodalma/tudománya.
Egyszerűen kíváncsi vagyok a fejlődési vonalakra és sebességekre. Azért a játékosokat fizikumát / tudását hoztam fel, mert annak a változási sebességéről legalább minimális elképzelésem van.
2011.06.04. 19:07:09
@acs63: 1,5-2 év nekem nagyon kevésnek tűnik. Ha edző vagy, elhiszem, amúgy inkább 5+ évre tippelnék.
kerusz 2011.06.04. 19:30:29
@tiz2: Nem akarom Egri István helyett értelmezni az általa mondottakat, de ideális körülmények között nyilván 1 év alatt minden megszervezhető csacsi-racsira, de mi azért messze vagyunk az ideális körülményektől.
És van egy csomó változó körülmény rajtunk kívül is. Pl. azt senki nem tudhatja innen előre látni, hogy mondjuk Lengyelországban a Gdansk most nyáron gyakorlatilag megszűnik, így szeptembertől a Tátra északi oldalához közeli csapatok mellett már csak egyedül a Torun marad az első osztályukban...
És van egy csomó változó körülmény rajtunk kívül is. Pl. azt senki nem tudhatja innen előre látni, hogy mondjuk Lengyelországban a Gdansk most nyáron gyakorlatilag megszűnik, így szeptembertől a Tátra északi oldalához közeli csapatok mellett már csak egyedül a Torun marad az első osztályukban...
benö51 2011.06.04. 19:43:35
@kerusz: Kérdés, hogy miért tudnak kitermelni egy gyengébb bajnokságból minőségi játékosokat? Talán azért, mert te is láttad, hogy a Tivoli parkban ott van a csarnok mellett a nyitott pálya is ahol hó esésben játszanak a gyerekek, mert a fővárosukban, ahol a legtöbben élnek, van erős csapatuk, van kiépített lehetőségeik és nincs megosztás a kerületek között. Ilyen feltétel rendszer még Fehérváron sincs, hisz a gyakorló pálya még csak papíron van meg, de remélem jövőre elkészül.
csatoimi 2011.06.04. 19:46:28
@kerusz: Nagy hülyeség ebbe belemenni, de ha mégis, az ezzel jár! A visszafogadásra gondoltam, a csapatok részéről.
kerusz 2011.06.04. 19:56:00
@benö51: Az Irántad való minden tisztelem mellett is, nem hiszem, hogy a Tivoliban levő nyitott pálya tenné a különbséget...
acs63 2011.06.04. 20:23:52
@tiz2: Te tettél fel akadémikus kérdést, én csak erre válaszoltam. :-)
Sokkal kisebb a különbség, mint azt sokan gondolják. Pont az hiányzik, amiről beszélünk: a profi pénzügyi háttér.
Keruszék azért tesznek ilyen apró, fokozatos lépéseket, mert ez a sport (is) forráshiánnyal küszködik. Ha nem lesz változás, akkor 5 évnél jóval többre lesz szükség. Játékosok lennének, de nincs felvevő-piac jelenleg.
Sokkal kisebb a különbség, mint azt sokan gondolják. Pont az hiányzik, amiről beszélünk: a profi pénzügyi háttér.
Keruszék azért tesznek ilyen apró, fokozatos lépéseket, mert ez a sport (is) forráshiánnyal küszködik. Ha nem lesz változás, akkor 5 évnél jóval többre lesz szükség. Játékosok lennének, de nincs felvevő-piac jelenleg.
benö51 2011.06.04. 20:32:28
@kerusz: A fővárosi részre gondoltam és ezt te is tudod.
kerusz 2011.06.04. 22:19:31
@benö51: Miért, a szlovéneknél csak Ljubljanából szerződnek külföldre? Én azt hittem, nem... Nálunk még azokból a klubokból sem nagyon megy senki külföldre, ahol rendben vannak a dolgok (Volán, Dab)... EZen azért el kellene gondolkozni.
kerusz 2011.06.04. 22:21:14
@csatoimi: Nem hiszem, hogy a visszafogadás ténye és a nyilatkozatok tartalma között ilyen direkt összefüggés van.
szittyavezír 2011.06.05. 15:30:20
@kerusz: mindennel egyetértek, amit írtál. Sajnos a szövetség v. a liga nem dolgozhat a klubok helyett (ezt a felnőttre értem). Ahol elvileg 'profi' versenyeztetés folyik, ott nem lehet beleszólni. Ha a klubok nem képesek menedzselni magukat, akkor nehéz lesz olyan bajnokságot megszervezni, ami előrelépés.
Ahol van felelőssége a szövetségnek az az utánpótlás képzés. Egyszer már szóba került, hogy van-e U-koncepció a szöv-nél, ki felel érte, mi a folyamat, mi a cél?
....
no comment
Ez a lényeg, ezért nem tudunk kinevelni annyi jó játékost, mint a szlovénel, dánok, norvágok. Ezeknél mind1iknél már x éve elindult egy tudatos, tervezett U-program.
Engem ez érdekelne, ez a jövő!
Ahol van felelőssége a szövetségnek az az utánpótlás képzés. Egyszer már szóba került, hogy van-e U-koncepció a szöv-nél, ki felel érte, mi a folyamat, mi a cél?
....
no comment
Ez a lényeg, ezért nem tudunk kinevelni annyi jó játékost, mint a szlovénel, dánok, norvágok. Ezeknél mind1iknél már x éve elindult egy tudatos, tervezett U-program.
Engem ez érdekelne, ez a jövő!
hüjeliba 2011.06.05. 16:14:38
@kerusz:
Kifakadásoddal egyetértek, egy részét tekintve mégis vitáznék veled.
Úgy látom ,hogy azokban a csapatsportokban ,ahol a magyar válogatott a világ élmezőnyébe tartozik vagy nem sokkal mögötte ( had legyek elfogult és mondjam azt, hogy jégkorongban a DIV/A éremesélyes csapat,annak számít) ott a hazai bajnokságok kivétel nélkül kitermelték azt az egy (jó esetben két ) csapatot melyek az állami, önkormányzati, állami vállalati az adott sportágra fordított apanázs 40%-a felett diszponálnak.Ez együtt járt a médiafelületek kisajátításával így a maximum 25-30%-os valódi felületet vásárló cégek pénzeihez is jobb eséllyel jutnak hozzá. Nem vitás, hogy ezzel a gazdasági fölénnyel élnek is. Tehetik mert a klubszinten és válogatott szinten hozott eredmények sikeresen elfedik a sportág szerkezeti szervezeti gondjait.
Az elmúlt 10 évben minden nehézség ellenére a magyar jégkorong kinőtt az amatörizmus azon szintjéből, ahol a klubok pusztán a játék szeretete és egy kicsit jobb szervezés már elég lehetett a sikeres szerepléshez, sőt sokkal több lett a tehetséges játékos ahhoz ,hogy 25-30 fiatal céltudatos nevelésével a szövetségi erőforrások oda irányításával lehetne jövőt építeni.
A továbblépéshez már olyan mennyiségű pénz kell, ami a politika ingerküszöbét is eléri.
Négy éve úgy tűnt, hogy az öreg tölgy kiválásával a helyén fű sem nő majd, de a tavalyi bajnoksággal e tétel cáfolata tűnt igaznak.
Nem tudom, hogy az idei helyzet mennyiben köszönhető a Volán 45% -os gazdasági súlyának, vagy maga a pénzügyi válság az oka, illetve mindkettő válságtünet és elmúlik-e egyáltalán, arról hogy ez meddig egészséges és mikortól káros a rendszer egészére nézve vitalap.
Nem tudom, hogy a slohockey ligában ,ami gyakorlatilag utánpótlás liga ezért jut-e több figyelem a fiataloknak, és csak másik szelet a jobb szakmai képzés, vagy egész más húzódik meg mögötte.
De döbbenet az ,hogy a lengyel hoki ami 90'-es évek elején még oda tudott férni a 8 csapatos A csoporthoz fokozatosan lejjebb csúszik.
Nyilván az lenne az ideális ,ha legalább a tavalyi összegek mindenki számára rendelkezésre állnának idén is.
Kifakadásoddal egyetértek, egy részét tekintve mégis vitáznék veled.
Úgy látom ,hogy azokban a csapatsportokban ,ahol a magyar válogatott a világ élmezőnyébe tartozik vagy nem sokkal mögötte ( had legyek elfogult és mondjam azt, hogy jégkorongban a DIV/A éremesélyes csapat,annak számít) ott a hazai bajnokságok kivétel nélkül kitermelték azt az egy (jó esetben két ) csapatot melyek az állami, önkormányzati, állami vállalati az adott sportágra fordított apanázs 40%-a felett diszponálnak.Ez együtt járt a médiafelületek kisajátításával így a maximum 25-30%-os valódi felületet vásárló cégek pénzeihez is jobb eséllyel jutnak hozzá. Nem vitás, hogy ezzel a gazdasági fölénnyel élnek is. Tehetik mert a klubszinten és válogatott szinten hozott eredmények sikeresen elfedik a sportág szerkezeti szervezeti gondjait.
Az elmúlt 10 évben minden nehézség ellenére a magyar jégkorong kinőtt az amatörizmus azon szintjéből, ahol a klubok pusztán a játék szeretete és egy kicsit jobb szervezés már elég lehetett a sikeres szerepléshez, sőt sokkal több lett a tehetséges játékos ahhoz ,hogy 25-30 fiatal céltudatos nevelésével a szövetségi erőforrások oda irányításával lehetne jövőt építeni.
A továbblépéshez már olyan mennyiségű pénz kell, ami a politika ingerküszöbét is eléri.
Négy éve úgy tűnt, hogy az öreg tölgy kiválásával a helyén fű sem nő majd, de a tavalyi bajnoksággal e tétel cáfolata tűnt igaznak.
Nem tudom, hogy az idei helyzet mennyiben köszönhető a Volán 45% -os gazdasági súlyának, vagy maga a pénzügyi válság az oka, illetve mindkettő válságtünet és elmúlik-e egyáltalán, arról hogy ez meddig egészséges és mikortól káros a rendszer egészére nézve vitalap.
Nem tudom, hogy a slohockey ligában ,ami gyakorlatilag utánpótlás liga ezért jut-e több figyelem a fiataloknak, és csak másik szelet a jobb szakmai képzés, vagy egész más húzódik meg mögötte.
De döbbenet az ,hogy a lengyel hoki ami 90'-es évek elején még oda tudott férni a 8 csapatos A csoporthoz fokozatosan lejjebb csúszik.
Nyilván az lenne az ideális ,ha legalább a tavalyi összegek mindenki számára rendelkezésre állnának idén is.
Kovácsnéni2 2011.06.24. 01:10:50
1 dolgot nagyon nem értek: ...akkor miért engedi a liga (a csapatok) a külföldre menést, ha engedi, akkor mi ez a nyavajgás?
A másik amit csak furcsálok, hogy: Miért akarják minden áron beáldozni az OB1-et a válogatott javára? Nem lenne fontosabb, hogy egész évben jól szórakozzunk, a saját, jó csapatainknak szurkolva?
A másik amit csak furcsálok, hogy: Miért akarják minden áron beáldozni az OB1-et a válogatott javára? Nem lenne fontosabb, hogy egész évben jól szórakozzunk, a saját, jó csapatainknak szurkolva?