Friss topikok

Címkefelhő

Brassó (1233) Csíkszereda (1387) DAB (1198) ebel (2420) Erste Liga (4767) Extraliga (1178) Fehérvár (1657) felkészülés (2275) FTC (1484) Gyergyói HK (1005) khl (2189) légiósok (1681) Miskolc (1519) nhl (4941) nők (1343) playoff (1339) Titánok (1030) u18 (1110) utánpótlás (1359) UTE (1309) válogatott (2273) vb (2478) videó (2125) Összes címke

Romokban hever a magyar hoki hátországa

2011.05.22. 22:13: 1885*

Romokban hever a magyar hoki hátországa  Dajka Balázs|2011. 05. 22., 21:26 

 forrás: origo.hu/sport

50 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr732924849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1885* 2011.05.22. 22:21:44

Jó éjszakát gyerekek, lesz három Volán eljött a kánaán.

Raon 2011.05.22. 22:34:38

@1885*: ez a fajta a frusztrációd már tényleg beteges - bár legalább egyedi, ez kétségtelen.

gogosz 2011.05.22. 22:40:18

@Raon: Te meg jössz állandóan ezzel a frusztrációval. Már frusztráló.

1885* 2011.05.22. 22:42:04

@Raon: "A Volán akár három csapatot is indíthat" nem én találtam ki.
Nekem ugyan nincs frusztrációm, felőlem annyi Volán indul ammenyit csak akarsz.
Bocsáss meg, hogy billentyűzetemre merészeltem venni a nevüket. Nem tudtam, hogy már ez is beteges frusztrációnak számít. Többet nem fordul elő.

1885* 2011.05.22. 22:43:39

@gogosz: ευχαριστώ φίλε μου

Raon 2011.05.22. 22:54:41

@1885*: nem az a baj, ha bekattan nálad a kisretesz, ez bárkivel megeshet. Az ilyen reakciókkal viszont szépen lelepzeled magad - és elhiszed vagy sem, én ennek sosem örülök.
A "többet nem" rész amúgy ezúttal komolyan vagy csak megszokásból írod? :)

1885* 2011.05.22. 23:02:22

@Raon: na most már meg be is kattantam?
Mit szeretnél, komolyan, az ominózus csapat nevét ne írjam le soha többet, vagy egyáltalán soha semmit?
Egyébként mi volt olyan mélységesen felháborító?
Lelepleztem magam? :D azt nem hinném.

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.05.22. 23:03:13

@Raon: sosem fogom megerteni, hogy miert nem latjatok be, hogy nem lehet mindenki Volan szurker... tok vicces ahogy erre folyamatosan rahorrogtok...

Raon 2011.05.22. 23:15:16

@1885*: azt írsz le, amit akarsz, nekem sem jogom, sem erkölcsi alapom nincs, hogy bármiben is korlátozzalak. Meg ennek amúg sem látnám értelmét. Viszont ha olyat írsz, ami másoknak esetleg nem tetszik, akkor ne csodálkozz, ha arra majd reakciók is jönnek, ennyi.

kerusz 2011.05.22. 23:19:08

Katasztrófa ez a cikk.

Raon 2011.05.22. 23:20:51

@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: az, hogy mi vicces, meglehetősn relatív: amit írtál, megfordítva én is elmondhatnám másokról, rólatok. Lenne értelme? Nem.

Teljesen érthető a klubrivalizálás, de szerintem vannak helyzetek, amikor a riválist baszogatni teljesen értelmetlen dolog.

budapestijeti 2011.05.23. 01:01:52

80 mill egy OB I csapat éves versenyeztetése, és ezt nem tudják kipréselni magukból azok a tényezők, akik 1 km autópályán 300 mill nyereséget csinálnak? Nevetségesen siralmas, egy átlagnál kicsit jobb lakóépület kerül ennyibe...
Nem "A" csoport kell Nekünk, de már írtam... :(

kiralyfi 2011.05.23. 06:31:19

@budapestijeti: igazad van, de kicsit javítanálak, 1 km. autópályán minimum 1 mrd. haszon van...mert ugye már több mint 2 mrd. egy km, igaz csak ebben a kis hazában:(

leonov 2011.05.23. 09:14:02

Félek, a mostani állás szerint nálunk még az sem lesz. Mármint a nagyAbetüs szócska.

Csend van, nagy csend...

Bujdy 2011.05.23. 09:34:54

Személy szerint nem értek egyet a Volán három frontos ötletével, viszont ha a Volán II. nem megy a Nationalligába, akkor vajon a DAB mehet-e? Mert a cikkben az van, hogy a Volánnak szól a meghívás, nem pedig egy magyar csapatnak... Jó lenne, ha a DAB tudna indulni, de nekik sem kellene két komplett csapat, ahogy a Volánnak sem kellene három, hiszen heti egy NL-es meccsre nem lehet keretet alapozni...

Az, hogy 80-100 milla egy klub éves költségvetése, komolyan mondom, hogy vicc... Az pedig, hogy ezt nem tudja összeadni pár szponzor, tragédia... :(

Uteapu 2011.05.23. 09:49:00

@Raon: Nem értem, miért kaptad fel a vizet? A jégkorong szeretete, a szurkolók többségénél nem feltétlen kell, hogy azonos legyen a Volán imádattal.Ez miért baj? Nem utálatról van szó, csak ez a centralizáltság ide vezet.Csapatmegszűnéshez, szponzori érdektelenséghez. A volt NDK is elvolt két hokicsapattal,nem is mentek semmire.

kerusz 2011.05.23. 10:06:41

@Bujdy: Biztos, hogy nem heti egy meccs lesz a Nationalligában. Nem is értem, hogy merülhetett ez fel.

Bujdy 2011.05.23. 10:15:50

@kerusz: Én is csodálkoztam, de már nem egy helyen olvastam ezt...

veghist 2011.05.23. 10:24:29

Hozzáteszem, hogy a cikk Vasast értintő része kevésbé pesszimista, mint én ebben a kérdésben.... :-)

freddyD 2011.05.23. 11:24:01

Ebben a fos országban még akkor is haldokolnának a klubok, ha A csoportos VB-t nyernénk...

Igazából mit csodálkozunk ezen, elég csak nézni, hogy mik mennek esténként a tv-ben. Az kell a népnek, nem jégkorong

Uteapu 2011.05.23. 11:41:12

@freddyD: Akkor valamivel kevesebb jutna a focira, meg a...
Én szeretem az esti TV műsorokat, mert leszoktam általa az altatóról.Igaz, nem használ a készüléknek, mert néha elfelejtem időzíteni a kikapcsolást.:)

Szoljanka 2011.05.23. 11:58:06

A sport már nem tölti be azt a szerepet az emberek életében, mint pér tíz évvel ezelőtt, hiába no, az értékrend megváltozott, és ebben a sportnak egy igen kis metszet jut csak....(
S ez még inkább igaz a sporton belül a hokira, ez a mi kis szubkultúránk, de maradjon is akkor már annak, nehogy az vegye körül, mint a hatalmas színvonalú foci élvonalat... Sajnos többen nézik meg a spanyol bajnoki huszonnyolcadik ismétlését is egy magyar csapatsportág adott fordulójának bajnokijánál, a Fehérvár környéki falvak kis srácai Barca, MU, Real mezekben járnak, nem pedig Videoton, vagy Volán-pólóban...
DE! Nekünk ez a sport az igazi szenvedély, és a sok rossz dolog ellenére életben tartjuk egy-két elhivatott sportvezetővel ( Egri, Azari, Ancsin, Ocskay ) együtt, és ha kis lépésekkel is de csak-csak haladunk valamennyit előre, még ebben a sanyarú pénzügyi helyzetben is!
HAJRÁ MAGYAR JÉGKORONG!

benö51 2011.05.23. 12:10:39

@Bujdy: Engem személy szerint nem zavarna, ha az UTE v Fradi esetleg Vasas tudna 2-3 csapatot indítani, mert az azt jelentené hogy vannak fiatalok akiket játszatni kell ne hogy elkallódjanak.

1885* 2011.05.23. 12:20:30

@benö51: a jelen állás szerint UTE v Fradi egyet sem, és ez engem nem zavar, hanem mélységesen elszomorít.

jágör68 2011.05.23. 12:52:14

Éjjen a pléjsztésön, Maúnika saú meg a Kamu Világ!
Ez kő a népnek, no meg a bőrlabdakergető kétballábasok...

Vincenzo90 2011.05.23. 13:29:26

@jágör68: Úgy nem szeretem ezt a megközelítést. Most off leszek, de muszájnak érzem. Nem, nem az emberek, meg a hülye emberek igénylik a Való Világot. Korábban nem volt, mégis boldogok voltak az egyszerűbbek is. Az emberi ízlés egy tanult dolog első sorban. Úgy formálják, ahogy akarják. Ez volt az egyik értelmes dolog a kevésből a szocializmusban. Egy rakás olyan rajzfilm készült pl, ami jóra nevelte a gyerekeket. Most meg robotok és 5 centi hosszú szoknyában k---válkodó japán csajok vannak minden rajzfilmcsatornán.

Viszont, hogy az offolást befejezzem: A jégkorongnak jó vezetők kellenek, és ugrás a mélyvízbe. Szép apránként nem lehet építkezni, úgy tűnik. Hiába még egy csapat, hiába minden évben jobb és jobb teljesítmény a válogatottól, a nézőszám nem nő akkora mértékben, hogy egy ilyen fejlődést elbírjon. Eladható ligát lassan lehet építeni, ha vannak tartalékaink, van mit belefektetni. De a költségek folyton előbb növekednek így, mint a bevételek. Igazán nagyon ügyes vezetés kell ahhoz, hogy szarból 5 csillagos szállodát építsen, majd megtöltse vendégekkel olyan gyorsan, hogy ne fulladjon bele a hitelbe. Hozzáépíthetsz egy emeletet, ettől még a félkész szálloda nem lesz vonzó, csak ha be van fejezve és működik is jól. A jégkorong üzlet és mintha nem lenne meg néha a megfelelő üzleti szemlélet, profizmus, ami vonzhatná a szponzort.

Vincenzo90 2011.05.23. 13:31:10

Természetesen semmi bajom a robotokkal, amíg nem arról szól, hogy hogyan semmisítik meg egymást minden ok és cél nélkül, ezt is úgy tálalva, hogy csak lövés, villanás, durranás a 20 percből 19ben. :D

Roham Billy 2011.05.23. 13:53:17

@benö51: A ti három csapatotok is úgy jöhet csak össze, hogy mindenkit megkerestek más kluboknál és egy részük el is megy hozzátok. Nehogy azt hidd, hogy Fehérváron nem hozott anyagból dolgoznak. Csak az Akadémiára, az ebelre és a nationalligára hivatkozva az öregnek könnyebb a csábítás. Attól, hogy a volán ebelezik, nem lett több az elmúlt 4 évben az olyan ifi meg junior játékos, akivel kezdeni is lehet valamit. Különösen hogy akik most felnőttben játszhatnak, azok előbb kezdték a hokit, mint hogy a volán elkezdett ebelezni. Semmi más nem történik serdülőben és attól fölfelé, mint hogy újraosztják a csapatok az adott számú játékost. Szerintem egyáltalán nem jó, hogy a Volán begyűjt sok csapatnyi játékost, mert sokkal több fogja abbahagyni.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2011.05.23. 13:54:40

@Vincenzo90: Egy off és egy féloff megjegyzés...
Az off az az, hogy sajnos a dolog csak az egyik irányba működik... Ha holnaptól a kertévék csak komolyzenét meg színházi közvetítést adnának, akkor az "emberek" nem kezdenék el nézni, hanem zúgolódnának egy sort meg elmennének a videó/dvd/letöltő tékákba... Szóval mintha azért lenne "hajlam" a lezüllésre...
A féloff pedig az, hogy a helyzet az, hogy a három budapesti csapat elég nagy "bélsárban" van, Miskolcon nagy a csönd, ha ilyenkor "úgy van tematizálva a közbeszéd", hogy a "szerencsésebbek" hány csapatot indítanak, annak elég rossz az akusztikája...

Vincenzo90 2011.05.23. 14:03:33

@jacint70: Az offhoz: Igen, nehéz változtatni, visszacsinálni, de nem is színházi előadás, vagy komoly zene, amire gondoltam, de legalább szűrjék meg, tegyék színvonalassá a kertévék ezeket a műsoraikat. Be lehet csempészni erkölcsi nevelést egy átlag ember számára is szórakoztató műsorba, szerintem pár okos pedagógus, pszihológus és szociológus kellene csak hozzá.

A "féloff" témához: Bízom benne, hogy Budapesten a hoki életben marad, Fradi és UTE nélküli jégkorong az nem lenne az igazi, ahogy abban is bízom, hogy a miskolci csend nyugodtságot jelent, nem katasztrófát. Átfogó, nagyszabású megoldást kéne valahogy találni, akkor nem ilyen alapvető gondokkal kéne foglalkozni, mint hogy lesz-e pénz indulni, de ez nem az én tisztem, és sajnos nem is tudok hozzátenni. Hosszú távon nem hiszem, hogy ennek van értelme. Egy helyben toporogni és nyavajogni, hogy minden rossz. Építkezni kell, gyors ütemben, tudatosan, ahogy a Fehérvár próbál.

jegib 2011.05.23. 14:04:24

@Vincenzo90: A tv is egy profi műfaj. A legkevesebb befektetéssel a legtöbbet kiszedni. Ilyen ez VV dolog is. A nyereményeket szponzorok adják, egyedül a Villa a befektetés, és ebből generál iszonyat profitot, mindezt nem tudná megtenni, ha nem nézné a nép. Ha igényesebb volna a néző, valószínűleg nem készülne ilyen szemét, mert a kutya sem nézné. Ha így lenne, akkor arányaiban nagyobb nézettsége lenne egy Discovery vagy Nat Geo csatornának mint a retekklubnak. Ugyanez igaz a rajzfilmekre is, minek történet ha az effektet is megkajálják, ami lényegesen kevesebb munkaóra, kevesebb munkás ergo olcsóbb végtermék.

1885* 2011.05.23. 15:16:01

@jegib: belegondoltál, hogy amit nyereményben megkapott az a köcsög, abból az UTE v. Fradi nagyjából lehúzna egy szezont?

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2011.05.23. 15:36:23

@1885*: Így van... Csak ehhez képest sokkal nagyobb bevételt produkált, mintha ugyanazt a pénzt az UTÉ-nak adták volna...
Most őszintén... Szerinted mit szólnának az RTL-nél "marketingügyileg", ha egy "Hajek Márk feleséget keres" műsorötlettel állnál elő... ;-)

jegib 2011.05.23. 15:37:54

@1885*: Igen, viszont ahhoz nem sok köze van a TV-nek. A szponzor adja, megjelenés fejében. Ez meg a szponzort minősíti.

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.05.23. 15:48:14

@jacint70: ezek, az Ezer legy szart eszik c. musort is le tudnak nyomni az agyhalott emberek torkan.

Szal a musorotletedet sztem nyugodtan kuld be. :D

Vincenzo90 2011.05.23. 17:07:07

@jegib: Amit mondasz azt megértem és egyetértek, de rajzfilmek esetében nem lenne szerintem drágább, nem hiszem, hogy a régiek olyan nagy költségvetésből nevelték arra a fiatalokat, mi a barátság, vagy hogy ne szemeteljenek. Az effektek nem hiszem, hogy olcsóbbak lennének, viszont miután tömegével adnak ki ilyeneket, és valóban el lehet adni, ami lenyűgözi az embert, ezek után itt is az van, hogy lehetetlen lett eladni az értékest, illetve csak szűk körben lehetséges. Ott kezdődik a probléma, hogy a társadalom nagy része nem tudja, neki mi a jó, nemhogy a társadalomnak. Az ilyen embert könnyebb kihasználni, mint tanítani, nevelni, és profitálni is jobban profitál. Változtatni viszont ezen nagyon nehéz lenne úgy, hogy közben senkinek a szabadságjogai ne sérüljenek. Bazi bonyolult téma ez tele ellentmondásokkal, de szerintem térjünk vissza a jégkoronghoz, megoldást úgysem találunk, a problémákat meg aki többet ért a világból egy babkarónál, az látja :)

Vincenzo90 2011.05.23. 17:08:19

@Vincenzo90: Kimaradt az alany egy mondatomból: az profitál jobban, aki megteszi.

benö51 2011.05.23. 19:05:59

@Roham Billy: Sofron, Bálizs, Maklári, Tóth Adrián, akik azért fehérváron nevelkedtek és ebeleznek is most már.

A Fradi-Dab ifi döntőt nyert csapatból a fradi vonalból hány játékosnak van tovább lépési lehetősége a mai állapotok szerint Pesten? Szerintem a hozzám eljutó hírek alapján senkinek.Ez itt a gond nem az, hogy esetleg máshol játék lehetőséget kapnak.

1 drukker 2011.05.23. 19:31:51

Hiába a "sok" nevelő egyesület ha az ifi illetve junior bajnokság után nincs tovább lépési lehetőség. A piramis elv alapján egy-egy korosztályból (normális esetben) a felnőtt bajnokságba csapatonként 2-3 játékos tud beépülni. Így akárhonnan közelítjük meg e problémát összegezve mindig nagy lesz a lemorzsolódás. Ha minden egyesületnél van junior csapat, az 2 évente kiöregszik a korosztályból és a felnőttek közé jó esetbe befér 2-3 tehetséges titán. A többiek vagy találnak csapatot maguknak vagy ......
A "tehetségesebb" egyesületek igyekeznek összeszedni a fiatal jobb képességű játékosokat így növelve a belső kényszert a konkurenciát. A szülők is ezt teszik csemetéikkel, minél nívósabb iskolába küldeni a gyereket az esély a továbbtanulásra annál nagyobb.

budapestijeti 2011.05.23. 20:33:20

@1 drukker: Megoldás : a jeget vegye meg a szövetség, és aki profi csapatot akar fenntartani, az fizesse meg a játékost-edzőt-stábot, aki nem az hívja meg az övéit ebédre...
Mondjatok egy MAC-os válogatott játékost? Az mennyi is volt eddig ami belement oda? Ilyen folyamatos háttérrel minimum OB I-et kellene hozniuk...
Ahol van pálya, ott fel lehet állítani juniort a kimaradókból, ha a jeget állják, az a nagy pénz, azt fizessék a hárombetűsök!

Tillasz 2011.05.24. 07:20:33

@budapestijeti: www.icehockey.hu/index.php?pg=sub_60
Keresgélj itt. Meg fogsz lepődni!:-)
Amúgy annyi pénz ment oda, amennyit a szülők fizetnek.
Ifi és junior korban a szülők már nemigen finanszírozzák a hokit. Azaz ide már be kellene tenni a pénzt. Ezt meg nem sokan vállalják.

budapestijeti 2011.05.24. 10:29:47

@Tillasz: Pont ezt mondom! Az a gáz, hogy olyan játékosokat engedünk el a sportból (hoki), akik 10 éve együtt játszanak, és úgy korcsolyáznak, mint senki más az Országban!A KSI legjobb tradícióit viszik 18-ig, és utána?
A jeget nem tudom, hogyé' kapják, de nem 40e az biztos...
Nem létezik, hogy nem lehetne fejleszteni egy kicsit! A kupában is becsületesen helyt álltak,ahhoz képest, hogy feleannyit edzhetnek...
Spiler Pisti is teljesen OK!:)

kerusz 2011.05.24. 13:08:59

@budapestijeti: Amíg a csapból is az folyik, hogy a Mol Liga milyen szar, meg az OB I. milyen szar (ráadásul nem is igaz ez), addig képtelenség lesz normálisan eladni a saját bajnokságunkat. Pedig van néhány hely, ahol lassan el kellene kezdeni megugrani a lécet (legalább egy komolyan vehető OB I/B erejéig).

budapestijeti 2011.05.24. 16:54:28

@kerusz: Ha nem hagyjuk most víz alá nyomni a jéghokit, akkor néhány éven belül legalább 4-5 eddig csak utánpótlásban működő csapat érkezhet be az ifi-junior-OB I/B vonalba! Az lesz a gond, hogy ha apu nem, akkor ki fizeti a jeget? Na, ezen kell dolgozni! Ha fontos lenne a hoki, akkor ez már nem lenne kérdés! Egy OB I/B-t nem üzletként kellene kezelni, mert az nincs is benne.
Egy EBEL-ben viszont már van! MOL Liga szerintem inkább nem, mint igen, viszont a játékosok nem így gondolják, de ez a foci útja, ami vállalhatatlan - MOST.
süti beállítások módosítása