Friss topikok

Címkefelhő

Brassó (1218) Csíkszereda (1369) DAB (1197) ebel (2413) Erste Liga (4765) Extraliga (1178) Fehérvár (1645) felkészülés (2246) FTC (1473) khl (2189) légiósok (1678) Miskolc (1510) nhl (4917) nők (1301) playoff (1323) Titánok (1025) u18 (1065) utánpótlás (1281) UTE (1301) válogatott (2230) vb (2408) videó (2120) Összes címke

Csütörtökön az alsóház lesz érdekes

2011.05.05. 18:09: Vincenzo90

Csütörtökön az alsóház lesz érdekes 2011.05.05. 11:39 Hblog

48 komment

Címkék: vb videók

A bejegyzés trackback címe:

https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr542880311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vincenzo90 2011.05.05. 18:17:04

Érdekes is, bajban a lettek. 5:0 a szlovéneknek...

Vincenzo90 2011.05.05. 18:17:52

5:1

A lövések száma 31:28 a szomszédok javára.

jágör68 2011.05.05. 18:25:04

SLO- VEEE- NII- JAA!!!!!!

bagyula 2011.05.05. 18:48:28

Ez lett a sorsuk...

Vincenzo90 2011.05.05. 18:59:37

IIHF power ranking készítője megint alkotott... :D

8. USA
We lost, but Swedes have to live under socialism with nonstop ABBA

aeroan42 2011.05.05. 19:18:43

most úgy néz ki, hogy jövőre az osztrák, lett csapat közül egyet verni kell az A-csoporthoz... Véleményem szerint az A-csoportba jutáshoz vezető úton 6 "lépcsőfokot" lehet megkülönböztetni. Az elsőben azok a csapatok találhatóak, akik a div1 végét alkotják( esetleg néha div2-esek). Ezt a lépcsőt már magunk mögött tudhatjuk. A következő lépcső, a stabil div1-es csapatok, akik néha meglepetéseket okozva elcsípnek egy-két erősebb csapatot, ha szerencséjük van összejöhet egy div1-es érem nekik. Ezt a lépcsőt sokáig nem tudtuk átlépni, itt elég kellemetlen játékstílusú csapatok vannak, de szerencsére már ez a lépcső is mögöttünk van. A harmadik lépcsőfokon, már egyértelműen a div1-es dobogóért küzdő csapatok vannak, de itt is leginkább azok akik az aranyért csatáznak. Szerintem itt tartunk most, de ez lehet jobb de akár rosszabb is jövőre. Az ötödik lépcsős (fifth element) csapatokat úgy lehetne jellemezni, hogy ők azok, akik könnyedén veszik a div1 kihívásait, de nem tudnak megragadni tartósan az. Ilyen csapat most véleményem szerint az osztrák, szlovén(?) dán(?). A hatodik lépcső, amelyet célul kell kitűznie a szövetségnek, azt a szintet jelenti, ami 2-3 felső házi szezont meg tud tartani. Most ehhez a szinthez értek a norvégok, egy kis mázlival a franciák, de a szlovének is kezdenek idetartozni, feltéve ha a msotani vb jól sikerül számukra.
SZóval, a 4-ik lépcsőről a hatodkra jutni az egyik legnagyobb kihívás, de az egyik legszebb feladat is. Itt már szükség van egy erős utánpótlásra is, és megfelelő emberekre a sportpolitikában is.

Amíg nem tűzi ki a célt a szövetség, az ehhez megfelelő strtégiával, addig nekünk csak egy div1-es döntő jut...
mindazonáltal mi ezt a hokit is imádjuk!!!
... és büszkék vagyunk rá...
(de többre vágyunk;)

veghist 2011.05.05. 19:34:44

Tanúságos, hogy úgy fest az igazi A csoportos kapusteljesítmény 93-95%-nál kezdődik. Ilyen teljesítménnyel az elitben lennénk. Még a 8. is 93% felett van!!!

veghist 2011.05.05. 19:40:40

@aeroan42: A dánok 2002 óta, 9 éve folyamatosan az elitben játszanak. Nem mondanám ihűngázónak őket :-)

aeroan42 2011.05.05. 19:52:30

@veghist: ebben igazad van ők nem ingáznak, pont rajtunk keresztól jutottak fel, és már előrébb járnak jóval... sorry.
de nem is ez a lényeg, igazából arra akartam rávilágítani, hogy, az hogy egyszer feljutottunk, még nem jelenti azt, hogy elértük a célunkat. És itt most nem a játékosokról van szó, hanem a jégen kívül tevékenykedők munkájáról beszélek. Kell egy bajnokság, egy utánpótlás, persze mindehez háttér, szponzor, finanszírás stb...

aeroan42 2011.05.05. 19:56:14

@veghist: a kapus teljesítményhez pedig annyit, hogy az iihf és az nhl is arra törekedett a szabályok megváltoztatásával, hgoy minél látványosabb, nézteőbb és eladhatóbb legyen a hoki. Ehhez bizony gólok kellenek, ha egy meccsen sok gól esik az biztos siker a nézők körében. Na ez ugye viszont lehúzza a védési statisztikát. Én egyáltalán nem bánom ha minden harmadban potyognak a gólok. Lehet, hogy eljön az az idő, amikor minden periódban más kapus fog védeni :-)

hüjeliba 2011.05.05. 20:17:47

@aeroan42:
Egy mondatban, a DIV1 elejét lelkesedésből akartból, erőn felül teljesítve fél profi háttérrel el lehet érni innen tovább lépni, csak stabil első és másod osztályú és korosztályos bajnokságokkal rendelkező országoknak van esélye.
A Szlovén, Francia csapat jócskán emberfelettit nyújt.
Az Osztrákok a lehetőségeikhez mérten meg alulmúlják önmagukat, nem véletlen ez a cikk : www.eishockey.at/news/datum/2011/05/05/gedanken-ueber-eine-strukturveraenderung/

veghist 2011.05.05. 20:45:28

Mads Boedker a legnagyobb király...

budaijegesmedve 2011.05.05. 20:48:54

Én nagyon örülök az EBEL-en (is) edződött szlovének sikerének, bárcsak bennmaradnának, legalább ők, ha már az osztrákok (szerintem is) alúlteljesítenek.
Az előzetes esélylatolgatások, a "hivatalosak", és itt a blogon most nagyon mellémentek, főleg francia, norvég, dán, majd szlovén kiesést vizionáltak elég sokan. Tanulság;nagyon betömörödött a mezőny 7-16.-ig, bármi előfordulhat...

aeroan42 2011.05.05. 20:51:53

@veghist: Boedker nagyot alakított! szép volt. Egész jó meccs lesz ebből. A szlovák-orosz eddig az ami nagyon jó meccs volt, remélem sok ilyet látunk még. A dánok nekem meglepetés eddig.

aeroan42 2011.05.05. 20:56:10

@hüjeliba: egyetértek veled, ezt vázoltam én is csak más megközelítésből. Az osztrákok gyenge teljesítménye azért lesz rossz nekünk, mert egy erős ellenfelet kapunk a nyakunkba. De igazából onnan mindenki erős, a kérdés, hogy kinek a játéka feküdne jobban nekünk... az osztrák annyira nem ízlik sztem.

veghist 2011.05.05. 21:02:01

@aeroan42: Tavaly asszem 6.-ak lettek...

veghist 2011.05.05. 21:03:02

@aeroan42: Francia jobb lett volna tényleg, még igy is.

aeroan42 2011.05.05. 21:18:20

jönnek az oroszok, 3-1

aeroan42 2011.05.05. 21:22:32

@veghist: én is egy francia, szlovént vártam... de ez van.

jágör68 2011.05.05. 21:45:31

Még a fehérorosz is kieshet:D
Bár azt Isten- mármint- Elvtárs ne adja, mert Lukasenka prezigyent lehet munkatáborba küldené szegényeket.

Snow-ice-hunter 2011.05.05. 23:53:49

El vagyok képedve s letteken...
Egyik nagy kedvenceim, ám valami elképesztő hektikusság jellemzi őket és ezért súlyos árat fognak fizetni, jó eséllyel...

Snow-ice-hunter 2011.05.05. 23:57:05

@aeroan42: Csatlakozom, lehet egyik se jön be.
A norvégok pedig elképesztőek, ám ellentétes értelemben, lassan mesterei lesznek a hihetetlen helyzetkihasználásnak, ami miatt a jelentős lövésarány előnye sem előny ellenük...

bagyula 2011.05.06. 00:26:12

@Snow-ice-hunter: A dánok sem sokban maradnak el!

jabka 2011.05.06. 05:58:15

Én azt mondom, hogy nekünk olyan csapatunk van ma már, hogy sem egy Ausztriától, sem egy Lettországtól nem kell félnünk. Jövőre is a feljutás lesz a cél és egy okosabb, taktikusabb, koncepciózusabb szövetségi kapitánnyal bárki ellen összejöhet a bravúr!

munkagep 2011.05.06. 07:00:15

A lettek jol kibasztak velunk, mar bocsanat. Ha valoban atalakitjak a div1 mezonyet, akkor osztrak, lett es ukran csapatok varnak rank, brrr.

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.05.06. 07:48:00

@jabka: igy van! behunyott szemmel verjuk ezeket a szar, amator csapatokat, feljutunk, aztan az eremszerzes a minimum, de jo lenne meg is nyerni az A csoportos VBt ha mar ottvagyunk!

jágör68 2011.05.06. 09:39:41

@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!:
Hát ha ezt nem is, az osztrákokat mindenképp illene verni! Bár ellenünk nem biztos, hogy annyira fakezűnek és összeszokatlannak tűnnének, mint USA vagy Svédország ellen.

Tillasz 2011.05.06. 09:45:54

@jabka:
Szerintem nekünk egyetlen egy csapattól sem kell félnünk! De, ahogy elnézem ezeket a kutyaütő letteket, szlovénokat, fehéroroszokat, vagy sorolhatnám a dánokat, franciákat, svájciakat hát kissé más tempóban játszák ezt a sportot, mint mi. Szóval, hajrá mi!

budaijegesmedve 2011.05.06. 09:50:07

@jágör68: Csak halkan jegyzem meg, hogy az osztrákokat sem tétmeccsen, sem barátságos találkozón , sem teljes csapattal, sem úgy, hogy ők csak "félcsapattal" játszottak, több, mint 30 éve nem tudtuk megverni, de még egy döntetlen sem jött össze.....Amúgy meg lényegesen erősebb a hokijuk, hátországuk (10szer annyi játékos, csapat stb) mint a miénk, ezért nem is kell elkeserednünk, de egyszer csak összejön!!!Én erre a pillanatra Svájcban vártam a legjobban, sajnos tudjuk mi lett a vége....

budaijegesmedve 2011.05.06. 09:50:08

@jágör68: Csak halkan jegyzem meg, hogy az osztrákokat sem tétmeccsen, sem barátságos találkozón , sem teljes csapattal, sem úgy, hogy ők csak "félcsapattal" játszottak, több, mint 30 éve nem tudtuk megverni, de még egy döntetlen sem jött össze.....Amúgy meg lényegesen erősebb a hokijuk, hátországuk (10szer annyi játékos, csapat stb) mint a miénk, ezért nem is kell elkeserednünk, de egyszer csak összejön!!!Én erre a pillanatra Svájcban vártam a legjobban, sajnos tudjuk mi lett a vége....

MecKenna 2011.05.06. 11:15:15

@Snow-ice-hunter: nem is értem, Rigában láttam őket,elképzelhetlen volt számomra, h kiessenek az A csoportból, v akárcsak ez a lehetőség felmerüljön.

aeroan42 2011.05.06. 13:55:29

én ezért írtam, hogy ahhoz hogy feljussunk nem egy lépcsőt kell megmásznunk. Sztem az osztrákok jelenleg simán legázolnának bennünket, ellenük akkor van esélyünk, ha ők rossz napot fognak ki, mi meg überkirályt... és ugyanez a lett csapattal is. Szvsz, jőjenek a fiatalok, legyünk csak a div1 első felében amíg a fiatalok beérnek. Utána meg mindnet bele....

Káosz Professzor 2011.05.06. 14:00:59

@aeroan42: "Szvsz, jőjenek a fiatalok, legyünk csak a div1 első felében amíg a fiatalok beérnek"

És kit tennél ki, most komolyan? LAdányit? Tokajit? Horváth Balut? Széliget?

Ez a fiatalítsunk-de-kurva-gyorsan vonal szvsz eléggé demagóg és túl van erőltetve.

És annak sem nagyon látom értelmét, hogy hasonlítgatjuk magunkat bárkihez. Ennek a magyar válogatottnak minden meccsen saját magát kell felülmúlnia, aztán várni, hogy ez mire elég.

Magunkhoz képest akarjunk fejlődni, ne másokhoz képest. Amíg ez megvan, addig én örülök.

JámborMalac 2011.05.06. 14:08:50

nem kell senkit kitenni, páran amúgy is visszavonulnak most a válogatott-tól...Palkó, Sille (?), Szélig (?). ez már kapásból 3 hely a fiatalok előtt. mivel eddig is sok új ember épült be Sapporo óta, ezért ennyi változás elég. azért csak nem akarunk megbontani egy 1.sort. másodikba odaérhet Pire, Szirányi és Láda pedig védő posztra. kb kész is a jövő évi csapatunk :)
jó, kapusposzton bajban lehetünk, a továbbra is ilyen ütemben fejlődik a két kimaradó, Bálizs és Rajna :)

Káosz Professzor 2011.05.06. 14:25:59

@JámborMalac: Tehát akkor leszűrhetjük, hogy minden megy a maga útján, nem kell mesterségesen beavatkozni.

JámborMalac 2011.05.06. 14:31:20

leszűrhetjük. jövőre szvsz még intenzívebb verseny lesz a csapatba kerülésért. és bár sokan nem örülnek neki gondolom, de a fiatalakon és most kimaradottakon kívül kopogtathat még Metcalfe, Martz...

jabka 2011.05.06. 14:33:00

@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: @Tillasz: Én nem azt mondtam, hogy tuti feljutunk, csak azt, hogy nem kell félnünk Tőlük. Azért a kettő nem ugyanaz. Szerintem minden évben fejlődik valamennyit a mi csapatunk játéka, csak ennek így is kell folytatódnia. Siránkozással - hú de piszok erősek ezek a lettek, osztrákok, fehérruszkik stb. - semmire nem megyünk! Az idei felkészülésre, teljesítményre rá kell tenni még egy lapáttal és akkor jövőre is ott lehetünk a végelszámolásnál! Nagyon bízom abban is, hogy elfogadhatja végre a parlament az új sportfinanszírozási törvényt. Az talán új távlatokat nyithat meg!
MINDÖRÖKKÉ HAJRÁ MAGYARORSZÁG, HAJRÁ MAGYAROK, HAJRÁ MAGYAR SPORT, HAJRÁ MAGYAR HOKI!

Káosz Professzor 2011.05.06. 14:41:57

@jabka: "Nagyon bízom abban is, hogy elfogadhatja végre a parlament az új sportfinanszírozási törvényt."

Kis kiegészítés: a parlament tavaly elfogadta, de Brüsszel jóváhagyása is kell, hogy hatályba léphessen. Bánki Erik szakpolitikus szerint "a napokban" véget érhet az egyeztetés, és bejelentésre kerülhet sor. Sztem a sporttársadalom úgy várja ezt a bejelentést, mint a Messiást, és reméljük nem alaptalan a várakozás.

JámborMalac 2011.05.06. 14:49:38

@Káosz Professzor:

tegnap erre Brüsszel rábólintott, asszem jún 15.-én ratifikálja a parlament.

jabka 2011.05.06. 14:50:51

@Káosz Professzor: Én tudom, hogy elfogadtuk már az említett törvényt és azt is, hogy az EU jóváhagyása szükséges ahhoz, hogy hatályos legyen. Ugyanerre gondoltam én is. Egyébként teljes mértékben egyetértek Veled a sporttársadalom várakozását illetően.

JámborMalac 2011.05.06. 14:51:41

nálam ez inkább olyan kérdéseket feszeget, h a jelenleg a csapatoknál található "szakember" gárda miként tudja hatékonyan megtalálni a hangot a potenciális befektetőkkel, vállalatokkal, és olyan terület mint a professzionális sport menedzsment, mely az EU-ban és USA-ban dívik, mennyire tudja megvetni a lábát nálunk. ez lehet az egyik kulcs a hatékony extra források felhasználásában.

jabka 2011.05.06. 14:53:38

@JámborMalac: Ha ez így lesz - amit nagyon nagyon remélek - akkor talán új fejezet kezdődhet a magyar sportban és ezen belül a mi kedvencünknél is! Nagyon fontos, hogy benne van a jégkorong az öt kiemelt látványsportág között.

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.05.08. 23:24:48

most jovok a meccsrol, bar a letteket nem lattam, de amit a foroszok lenyomtak... Nem kell felni, az eselytelenek nyugalmaval lehet nekivagni. Ehez a hokihoz, nekunk kozunk sincs.

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.05.09. 09:04:03

@jabka: ezt neked uzentem, csak mobilrol nem lehetett valaszerre-t nyomni.

jabka 2011.05.09. 09:44:55

@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!:
Azt sosem vontam kétségbe, hogy a lettek, fehéroroszok sokkal jobbak nálunk, de a most kieső osztrákok, szlovénok ellen igenis lehet keresnivalónk! Ne felejtsd el, hogy - bár Palkó már nem fog játszani a címeres mezben - Mihály Árpi és talán Nathan Martz további erősítést jelenthet jövőre. Való igaz, hátvédposzton van mit javulnunk. Én amíg élek remélek!

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.05.09. 09:49:51

@jabka: "Én azt mondom, hogy nekünk olyan csapatunk van ma már, hogy sem egy Ausztriától, sem egy Lettországtól nem kell félnünk"

Szloven/Osztrak ellen van keresnivalonk, es kb ugyanugy 30-40% eselyunk mint az Olaszok ellen.

jabka 2011.05.09. 11:06:32

@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!:
Az a bizonyos 30-40% esély többek között azért is csak annyi, mert mi 2008 óta annak isszuk a levét, hogy Szapporóban nem adtak meg egy gólt a japánoknak! Svájcban, a két nagyon éles meccsünkön - Szlovákia és Fehéroroszország ellen - írd és mondd összesen 2 azaz kettő percet játszhattunk emberelőnyben - persze még annyit sem, mert Sille Tomi hamar belőtte a tótok ellen - miközben amikor az esélytelenek nyugalmával játszottunk (Kanada ellen) és amikor már nem volt semmi tét (Németország ellen), minden létezőt befújtak nekünk a bírók! Tavaly, Ljubljanában a szlovénoknak alaposan megfújták a hazai pályát, nekünk idén, Budapesten egyáltalán nem! Hidd el ezen is nagyon sok múlik, akár egy "A" csoportos tagság...
süti beállítások módosítása