Friss topikok

Címkefelhő

Brassó (1207) Csíkszereda (1365) DAB (1196) ebel (2399) Erste Liga (4751) Extraliga (1178) Fehérvár (1638) felkészülés (2224) FTC (1462) khl (2185) légiósok (1648) Miskolc (1502) nhl (4876) nők (1273) playoff (1302) Titánok (1025) u18 (1042) utánpótlás (1251) UTE (1300) válogatott (2188) vb (2337) videó (2120) Összes címke

Norvégia legyőzte Svédországot

2011.05.01. 09:41: Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!

Norvégia legyőzte Svédországot 2011.04.30. 23:14 kultúrmisszionárius

58 komment

Címkék: vb a csoport

A bejegyzés trackback címe:

https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr642868516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jágör68 2011.05.01. 09:46:31

Az orosz és norvég nyitóvereséggel elég fájdalmas lesz a szlovénoknak és osztrákoknak az elkövetkezendő 2 meccsük....
+ 8, 10

budaijegesmedve 2011.05.01. 10:19:47

Érdekes volt "testközelből" megfigyelni az USA-osztrákon az NHL és az EBEL "stílus" összecsapását.Mintha nem is ugyanaz a sportág lett volna. Szemben az EBEL bírókkal az orosz-lett (!!!) játékvezetői páros engedte érvényesíteni a test-test elleni küzdelmet, amiből szegény sógorok kerültek ki 90%-ban vesztesen. Megjegyzem azért amit az amerikaiak "elkövettek" Kochék ellen, a Volán legalább 10 kicsi és 5 nagybüntetést összeszedett volna.Volt pl. egy olyan ütközésük, hogy az osztrák gyerek feje majdnem lerepült, míg a botja kettétörött a kezében, anélkül, hogy felemelhette volna! Bírók? Semmi, go...A Rotter gyerek, bár hepciáskodni akart néhányszor, de hamar helyretették, utánna olyan lett, mint a mint egy kezes bárány.Ezt az amerikai hokit Európában lehetetlenség korrekten megtanulni, erre szerintem születni kellene...
Egyébként az osztrákok technikás hokijukkal állták a sarat, és ha a kapusuk nem lepkézik legalább kettőt, akár szorosabb is lehetett volna.Nem kell tehát szégyenkeznünk az EBEL tagságunk miatt, de azért jó ha tudjuk, hol a mi helyünk....

Lazlee 2011.05.01. 10:55:52

@budaijegesmedve: érdekes, én az EBELt egy ütközős nem feltétlen technikás ligának látom :D

jágör68 2011.05.01. 11:03:38

Hát meg lehetett nézni, hogy a minket simán lealázó technikás Setzinger, Koch és a többiek mire (nem) voltak képesek az USA ellen. Fakezű amatőröknek tűntek, még a hátvéd Johnson is simán jobb náluk.
Ennyit az EBEL, NHL arányokról.

miki78 2011.05.01. 11:24:35

@budaijegesmedve: Bár az amcsi meccset nem láttam, de láttam a svéd-norvégot. Itt mind a két csapat zöme az Elitserienben vagy az NHL-ben van/volt és európaiak. Állítom neked, hogy meg lehet tanulni a keménységet. Olyan brutál ütközések voltak, hogy az EBEL-ben a feléért véglegesre küldenének érte! A norvégok néha úgy leütközték a svédeket, hogy azt se tudták hol vannak..

Egyébként előfordul, hogy ha itt vannak svéd ismerőseink, akkor kivisszük őket EBEL meccsre. Eddig kivétel nélkül megjegyezték, hogy nem ütköznek a játékosok. Általában ez az első megjegyzésük! Az EBEL akkor fog előrébb lépni, ha változtatnak a felfogáson. Én itt még nem nagyon láttam fogatlan játékost, de ha megnézel egy Elitserien meccset, ahogy a kamera végigpásztáz a kispadon, akkor jókora hézagok vannak :))

sutyi2 2011.05.01. 11:27:26

@Lazlee: Akkor nézd meg még egyszer! :-) A mézes ügyben kerestél amúgy vmelyik nap? Hétfőn ebéd után felhívlak majd!

@budaijegesmedve: Te is kint voltál? :-) Félelmetesen nagy volt a szakadék az USA és az AUT csapat között élőben, tényleg megvan a magunk helye a második vonal tetején sajnos...

Az esti NOR-SWE pedig iszonyú jó meccs volt, megérte minden perce! Az első harmadban olyan ütközések voltak, hogy csoda, hogy csak 1 gyereket kísértek be az öltözőbe. A csarnok is fasza, ilyen kéne a Volán-nak is, csak "kicsiben"! :-D

üveg 2011.05.01. 11:33:03

@miki78: Èn láttam a világon olyan játékosokat, akik végigjátszottak valamilyen nevesebb ligát pl: nhl,cseh extl....és megvoltak a fogai!! Szerintem a "színvonal" nem foggal mérendö!! :)

miki78 2011.05.01. 11:38:21

@üveg: ha nem érted, akkor nem érted :)

sutyi2 2011.05.01. 11:44:06

@miki78: Azért mégis a norvég csávót kellett bevinni az öltözőbe az 1. harmadban... :-D Szegényt felsegítették, majd összeesett, mint a kártyavár.

foma 2011.05.01. 11:45:59

@sutyi2: Ti ültetek az A18-ban?Hazafelé arról beszélgettünk hogy reggelig néztük volna norvég meccset.

sutyi2 2011.05.01. 11:50:31

@foma: Igen, mi voltunk 4-en! Ti merre voltatok? :-) Amúgy mi is így voltunk vele, k.jó meccs volt!

Egy kis EBEL-es 2010-2011-es szezon-összefoglaló, akit érdekel:

www.youtube.com/watch?v=N-GGq-wpTaQ

Azért van itt ütközés, szép gól, nagy lövés... :-) Mondjuk a védéseket és nagy mentéseket/védőmunkákat azért hiányolom belőlük.

sutyi2 2011.05.01. 11:56:01

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ, ez is mekkora! Jozsmag-nak ajánlanám figyelmébe! :-)

www.youtube.com/watch?v=osrUrb2aPYg&feature=related

jágör68 2011.05.01. 12:02:44

@sutyi2:
Háháháháááááááááááááááááá!
International ice hockey incident :DDDDDDDDDD

sutyi2 2011.05.01. 12:03:31

@jágör68: Azért Raffi elég laza, mondjuk ettől még nem csípem ugyanúgy, de ez a video nagyon tetszik. :-)

miki78 2011.05.01. 12:03:49

@sutyi2: nem mondtam, h a svédek ne lettek volna kemények :))

szanisz 2011.05.01. 12:08:24

A norvégoknál hány olyan játékos játszik a vb-n akik a tavalyi barátságos meccseken elleünk is játszottak? vagy menjek a picsába, és keressem meg én?:)

sutyi2 2011.05.01. 12:13:04

@szanisz: Hajrá! :-) Amúgy én is ezen filóztam, de sztem nem lesz 5-6-nál nagyon több, de ez csak megérzés. :-)

jabka 2011.05.01. 12:58:58

Lehet, hogy ez egy kicsit más norvég válogatott mint amelyik ellenünk szerepelt, de ettől még a tény tény marad:
Norvégia ellen, amely most szétlövésben megverte a sokszoros világbajnok Svédországot, az utóbbi évtizedben a következő eredményeket értük el:
2002. Székesfehérvár, div1 vb: 3-1
2004. Oslo, div1 vb: 4-6
2004. Stavanger, Olimpiai selejtező: 3-3
2005. Debrecen, div1 vb: 2-2
2009-10 során pedig négy barátságos válogatott meccsen három rendes játékidős és egy szétlövéses magyar győzelem...

jabka 2011.05.01. 13:00:56

Ha esetleg valaki/k kimennének egy napra, jövő hétvégén - akár szombaton, akár vasárnap - a hoki vb-re, nagyon szívesen betársulnék. A kassai csoportok valamelyikének meccseire gondoltam, mert Pozsonyba tudtommal már nincs jegy. A szombati nap lenne az igazi, akkor egy napijeggyel akár 3 mérkőzést is meg lehet tekinteni. Az utazási költségekbe természetesen beszállok. Ha valakit érdekel a dolog ide írjon: jabk@freemail.hu

miki78 2011.05.01. 14:01:19

@szanisz: A tavalyi meccs utáni poszthoz beírtam az egész keretet és hogy hol játszottak. Az egy B csapat volt, főleg a norvég első és második ligából jöttek. Le is lettem "anyázva", hogy miért kisebbítem a magyar válogatott érdemeit, pedig csak a tények voltak, vissza lehet keresni gondolom... :)

Snow-ice-hunter 2011.05.01. 14:02:00

Azért kicsit mosolygok az amik ellen szereplő sógorok teljesítményén csodálkozni.
Azért az NHL, az NHL, másképpen: Az A-csoport első hat helyezettje és az alja között jóval nagyobb a különbség, mint az A-csoport alja és D1 teteje között.

A svéd-norvég meccshez azét hozzátenném, a norvég gólok java lepke volt, azaz a svéd kapus tette naggyá a norvégokat (a rendes játékidőben 17 norvég lövésből jött össze négy gól, és ugyanennyi svéd gól 40lövésből...).

miki78 2011.05.01. 14:06:24

@szanisz: Amúgy ha jól számolom, akkor 9-en voltak itt tavaly áprilisban a tegnapi keretből. Most jégidőket nem tudom :)

Ravic83 2011.05.01. 14:22:23

Huh életemben először voltam A csoportos vb-n Kassán tegnap.
Nagy élmény volt, a sztárok nélküli amik fizikai hokija elég megsemmisítő volt, az osztrák szurkerek elég jól nyomták (persze a mi közelünkbe sem érhetnek), a biztonságiak fölösleges ellenkezése ellenére jól összeálltak egy szektorba.
A NOR-SWE-n a norvégok jól kihasznált emberelőnyjátéka (ebben a svédek is jók voltak)egállá tette a meccset, amit azért domináltak a svédek.
Ami zavart az a félházas csarnok (jegyárak?), ami maga egyébként nagyon jó, a felső szint meredeksége hihetetlen, de onnan is olyan jól látni a pályát, jó az akusztika, emögött az Aréna elbújhat.

Snow-ice-hunter 2011.05.01. 15:38:34

Aki egy lapon akarja látni az összes eredményt és állást (a blogomból linkeltem ki): www.snowhunter.extra.hu/index_elemei/hoki2011a.png

jabka 2011.05.01. 16:47:21

@Snow-ice-hunter: Gratulálok, nagyon jó a táblázatod! Azért a "sejejtezőt" javítsd ki selejtezőre!

jabka 2011.05.01. 16:48:40

Pontosabban a "sejejzetőt"!

aeroan42 2011.05.01. 17:56:13

@Snow-ice-hunter: azé' a belaruszt is javítanám... :-)

Snow-ice-hunter 2011.05.01. 20:26:01

@jabka: Köszönöm, javítom az elírást!

@aeroan42:
Az ország iránti tiszteletből alkalmaztam, idézek a wikepediából:

"... Az ország magyar elnevezése körül állandó viták folynak, régóta legalább két változat él párhuzamosan a magyar nyelvben.

Az egyik elnevezés Belarusz Köztársaság, rövid formában Belarusz, ennek egyenes fordítása a magyar Fehéroroszország név. A Rusz szó végső soron a Kijevi Ruszra vezethető vissza, de mindhárom keleti szláv nyelvben használják az annak területén létrejött későbbi szláv államokra, így Oroszországra is, amely elnevezés maga is kapcsolatban van ezzel a szóval.

Az elnevezés kérdésének, főleg belarusz részről, politikai jelentőséget is tulajdonítanak, mivel számukra nem kívánatos az, hogy országuk nevét Oroszországgal bármilyen kapcsolatba hozzák. A Belarusz formát támogatja számos belarusz polgári mozgalom[1], a magyar Külügyminisztérium és maga a Belarusz Nagykövetség[2] is. ..."

munkagep 2011.05.01. 20:31:49

@Snow-ice-hunter: azért nem kell azonnal messzemenő következtetéseket azonnal levonni. Tavaly az USA a kieső körben volt, 3 éve Szlovákiával történt meg ugyanez. Van különbség valóban, de szerintem évről évre csökken a különbség.

szanisz 2011.05.02. 09:40:22

@miki78: köszi, srácok. Amúgy nem olyan kevés az a 9...Egy olyan országnál ahol nagyobb a merítési lehetőség. Érdekes ez a vb, a tnapi német -szlovák nagyon izgalmas volt, és nem bántam az újabb meglepetést sem..

Lazlee 2011.05.02. 09:58:27

vajon ha mi lennénk ott kisebb csapatként, a mi góljainknál is így ugrálnának a cseh/szlovákok?

kerusz 2011.05.02. 10:59:14

@szanisz: A decemberi meccsen (2-1-re nyertünk) 12 norvég játszott a jelenlegi VB-keretből (tehát 11 nem) - nálunk a decemberi meccsen pályára lépők közül 8-an vettek részt a mostani VB-n, 14-en nem. Decemberben játszottak a norvégok ellen, de a VB-n nem:
Rajna, Jánosi, Nagy G., Láda, Dubek, Svasznek, Maklári, Bálizs, Kiss Á., Vaszunyin, Hüffner, Azari, Fekete, Szirányi

kerusz 2011.05.02. 11:10:18

@miki78: Tízen voltak itt tavaly áprilisban a _mostani_ keretből. Tőlünk 14-en játszottak azon a meccsen szintén a _mostani_ keretből.

Vincenzo90 2011.05.02. 11:34:37

iihf honlapon a power rankinget nagyon bírom. :D ritka pihentagyú lehet, aki szerkeszti.

aeroan42 2011.05.02. 14:27:37

@Snow-ice-hunter: nem kötekedni akartam, nekem teljesen megfelel így is, csak így szoktuk meg, így "magyarosabb"...
Egyébként grat a táblához, teccik :-)
és köszi a belarusz jelentés kifejtését.

Jó láttam, hogy te Mályiban laksz? Akkor lehet, hogy találkoztunk már a jegesemdvék meccsein?

Snow-ice-hunter 2011.05.02. 14:36:15

@aeroan42: Semmi gond, legalább utánajártam és így akinek még furcsa, elolvashatja, közös munka volt, he-he!
A véleményed köszönöm!

Igen, Mályiban.
Lehetséges, ám eleddig ritka madár voltam.

jabka 2011.05.02. 15:13:11

Ha esetleg valaki/k kimennének egy napra, hétvégén - akár szombaton, akár vasárnap - a hoki vb-re, nagyon szívesen betársulnék. A kassai csoportok valamelyikének meccseire gondoltam, mert Pozsonyba tudtommal már nincs jegy. A szombati nap lenne az igazi, akkor egy napijeggyel akár 3 mérkőzést is meg lehet tekinteni. Az utazási költségekbe természetesen beszállok. Ha valakit érdekel a dolog ide írjon: jabk@freemail.hu

jabka 2011.05.02. 15:21:44

@kerusz: Akkor ugye mégsem írtam olyan nagy hülyeséget kicsit fentebb amikor a korábbi magyar-norvég meccseket elelevenítettem fel? Igenis közel vagyunk az "A" csoporthoz és szerintem ha egy két éven belül feljutnánk, akkor nem is esnénk ki. Nekünk az lenne a legjobb, ha a norvégok és a franciák jönnének le hozzánk. Szerintem az Ő stílusuk fekszik nekünk, míg a hasonló játékerőt képviselő dán, osztrák, szlovén trióé nem! Viszont nagyon tartok a fehéroroszoktól (belaruszoktól). Remélem Ők biztosan a 12 közé jutnak.
Ha nem Sátor irányít, már az idén is feljutottunk volna.
Tényleg, szóljatok ha valaki megy hétvégén a vb-re és van nála hely! Pénteken 14 óráig dolgozom utána vagyok szabad!
Köszi!

1116001 2011.05.02. 17:45:20

Szerdán megy valaki innen Kassára?:)
USA-SWE meccs érdekesnek ígérkezik az eddigi részeredmények alapján:)

kovacsistvan · http://www.khl.hu 2011.05.02. 17:49:27

@jabka: Biztos, hogy a norvégokat szeretnéd itt látni? Azokat a norvégokat, akik a svédverés után most az USA ellen is vezetnek? :)

jabka 2011.05.02. 17:51:31

@1116001: Én sajna csak hétvégén tudnék menni - ahogy írtam is ide korábban - beszállnék egy utazó csapatba mert pillanatnyilag nincs kocsim.
Egyébként nagyon úgy tűnik, hogy az idei meglepetéscsapat Norvégia lesz; két harmad után NOR-USA 2:0.
A tavaly még negyeddöntőző, finneket, szlovákokat verő dánok pedig már tíz kapott gólnál járnak. A FIN-DEN 5:1 után egyelőre CZE-DEN 5:0 és a csehek még büntetőt is hibáztak. Piszok jó ez az idei vb, köszönet annak aki a linkeket feltette.

jabka 2011.05.02. 17:53:46

@kovacsistvan: Igazad van, de az akkor is tény, hogy a norvégokat sokkal többször vertük mint a sógorokat vagy a szlovénokat. Való igaz, ez a Norvégia most nagyon össze van rakva!

kiralyfi 2011.05.02. 18:04:27

második harmad közepétől nézem az usa-norvég meccset, nem igazán értem, hogy vezettek 2:0-ra a norvégok,mert mióta nézem, a harmadukból nem nagyon tudnak kijönni, és azóta talán 2-3 lövésük volt...

Spigott 2011.05.02. 18:15:36

@kiralyfi: na, már vezetnek az amik

jabka 2011.05.02. 18:17:38

@kiralyfi: Az előbb 41:15 volt a kapuralövési arány és persze már 3:2 a jenkiknek. CZE-DEN meg már 6:0. Kezd helyreállni a világ rendje...

Spigott 2011.05.02. 18:29:06

48-15 lett a lövési arány, a végeredmény meg 4-2.

Spigott 2011.05.02. 18:40:10

@jabka: valóban, én néztem el a rajzot :)

jabka 2011.05.02. 18:59:37

@Spigott: Semmi baj, nem bírálatnak szántam, csak a pontosság kedvéért írtam.
Egyébként Szlovénia már biztos, hogy a "relegation roundban" játszik, vagyis a kiesés elkerüléséért vívott szakaszban és Dánia is nagy valószínűséggel oda fog kerülni a mai 0:6 után. Én - mindentől függetlenül - továbbra is a francia, norvég duót látnám szívesen jövőre ellenfeleinkként. Persze még nem tudjuk biztosan, hogy lesz -e egymás alá rendelt div1 A és B.

Vincenzo90 2011.05.02. 21:25:27

Thoresen, Lillehammer ugye ismerősen csengő nevek? 4-5 hasonló kaliberű hiányzója van a norvég csapatnak. Ők anno ellenünk játszottak. Volt itt szó róla, hogy nem ez a norvég válogatott az, akit többször legyőztünk. Nos, ez a norvég szurkolók szerint és úgy általában is egy gyengébb norvég keret annál.

Egyébként szerintem a franciák és az osztrákok esnek ki, ami nekünk jó, mert ezerszer jobban fekszik a játékuk, mint a szlovéneké. A többieket szerintem nem fenyegeti a kiesés. Arról viszont ne feledkezzünk el, hogy a britek, ukránok is cefet erősek, de a koreaiak, hollandok, lengyelek sem gyengék, őket sem lehet legyőzni olyan könnyen. Meglátjuk...

jabka 2011.05.02. 22:42:40

@Vincenzo90: Ezért is írtam, hogy egyáltalán nem vagyunk messze az "A" csoporttól. Egy kis szerencse, meg pénz kéne, no meg egy vagy két további EBEL szintű csapat. Ám a jövő év szempontjából még azt sem tudjuk, hogy ha lesz két egymás alá rendelt div1-es csoport, akkor annak mezőnye a világranglista vagy az idei vb eredmények alapján alakul -e ki.

Snow-ice-hunter 2011.05.02. 22:55:45

Véget ért két kör.

A norvégokon látszott svédek elleni heroikus küzdés.
Egy harmad után még ma is a svédek elleni recept jött be, minden bejött nekik, aztán helyreállt rend, aki nyomott, megnyerte a meccset.

A sógorok egy továbbra sem sziporkázó svédektől kaptak ki simán.
Érik a kiesési körbe jutásuk, nem hiszem, hogy a norvégokat megfogják a rendes játékidőben.

A lettek jó kis meccset játszottak a finnekkel, egy pontra rászolgáltak, ám a dánokkal folytatott derbijükre ez a pont semmit se ér.
Ellenben csak magukat verhetik meg a dánok ellen, mert sokkal jobbak most.

A kanadai csoportban a beloruszokat nem féltem, simán verik majd szerintem a franciákat, akik a harmadik kieőskörbe jutó cspat elsz szerintem.

A német csoportban (nem gondoltuk, hogy az övék lesz) a szlovénok hozzánk hasonló utat járnak be a csoportkörben, heroikus küzdés, sikertelenül, irány kiesési kör, ahol kérdés, marad-e erejük.

Azaz a szlovén, francia, osztrák és dán csapatokat várom a kiesés elleni körbe.
Előzetesen a szlovén és francia csapatot jelöltem kiesőnek, ám a sógorok és dánok se valami acélosak, emiatt nagyjából egyenlő erők küzdelmét várom.

vaze 2011.05.03. 06:37:30

@Snow-ice-hunter: hát, az esélyeket én is így látom, de ne feledd, hogy egy meccsen bármi megtörténhet. Elvileg minden csoportban a legrosszabbnak kell a csoport második legrosszabbját egy meccsen megvernie, ami egyik esetben sem lehetetlen. Én az osztrákokat tegnap nem láttam olyan gyengének, hogy ne foghatnák meg a norvégokat, pl...

(a táblázatban a finnek pontszámát nem upgrade-elted)

Snow-ice-hunter 2011.05.03. 07:40:19

@vaze: Köszönöm, javítottam!
Persze, a hoki erről szól.
A meglátásom azért írtam, hogy azt valószínűsítem.
süti beállítások módosítása