Friss topikok

Címkefelhő

Brassó (1231) Csíkszereda (1381) DAB (1198) ebel (2418) Erste Liga (4767) Extraliga (1178) Fehérvár (1655) felkészülés (2272) FTC (1484) khl (2189) légiósok (1681) Miskolc (1517) nhl (4938) nők (1332) playoff (1339) Titánok (1027) u18 (1100) utánpótlás (1336) UTE (1307) válogatott (2269) vb (2472) videó (2123) Összes címke

Még semmi sem biztos Vasas-ügyben

2011.04.13. 16:23: leonov

Még semmi sem biztos Vasas-ügyben 2011.04.13. 16:07 F. Kapus

Vasas HC

110 komment

Címkék: vasas vasas hc

A bejegyzés trackback címe:

https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr732823414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Voitih 2011.04.13. 17:20:07

Remélem megoldódnak a problémák.

leonov 2011.04.13. 17:36:29

Eléggé sakk-matt helyzetnek tűnik, de mint valahol egy másik posztban olvastam, lehet hogy lesz jövőre Debrecen felnőttcsapat.
Egyébként nagyon nem féltem őket, mert valahogyan úgyis megoldják.
Az eredményre kíváncsi vagyok.

Amennyiben az új, ominózus sporttörvény elindul, akkor még azon se lepődnék meg, ha Billnek lenne "saját" csapata.

-Ha, mégis összeborul az egész, még akkor is van több lehetőség a játékosoknak.A fradihokin már tárgyalják, hogy "ki jöhet".

Szóval, kíváncsian várom a helyzet feloldását.

leonov 2011.04.13. 17:53:47

Egyébiránt, engem nem irritált annyira a VASAS HC, mint sokakat.Sokkal inkább a néhány unszimpatikus játékos volt az, ami zavaró volt.A nagydarab finn gyerek nagyon tetszett.Meg, úgy általában szerettem a Vasas-Miskolc meccseket.
Az Újvárossal sokkal parázsabb, látványosabb meccseket vívtunk mindig.

freddyD 2011.04.13. 19:06:11

A játékstílus alapján a Vasast tartottam a liga legunszimpatikusabb csapatának, de ettől függetlenül remélem, hogy megoldódik a helyzetük, mert bármely csapat megszűnése a magyar hoki szégyene és kudarca volna.

Mondjuk az fura, hogy miből tellett finn világbajnokot igazolni, ha ilyen komoly a gond.

Szégyen, hogy nincs egy hokis klub, amelynél ne lenne hétköznapi probléma a fennmaradás. Magyar embereket semmivel sem lehet motiválni, francért nincs minden meccsen teltház. Más országokban a harmadik ligában több nézi/pénz van, mint itt. Ezek a csapatok/válogatott tettek már le annyit, hogy megérdemelnék

bonsay 2011.04.13. 20:28:27

@freddyD:
Valamit félre értesz.Komoly a gond de nem pénz miatt.Senkinek nem tartoznak és ez a mai világban ez nagy szó.Csak ebben a formában nem kívánnak pénzt tenni a hokiba.Szerintem az utolsó csepp a junior bajnokság lerendezése a szövetség részéről.

budaijegesmedve 2011.04.13. 22:55:29

A fővárosi hoki ismét teljesen zárójelbe kerülhet. Nemhogy három, de még egy darab, jószinvonalú felnőtt csapatot sem bír tartósan(éi. legalább három éven keresztül) kiállítani Budapest, több, mint 10 esztendeje!De így van a többi fontos labdás sportágban is, csak vidéken akarnak, tudnak valamit csinálni.Szomorú...

facsipesz 2011.04.14. 03:18:27

@freddyD: Bizony, ez azon ritka esetek egyike, amikor nem a pénzhiány, hanem a szélmalomharc indokolta a történteket. A minőségi munka ellehetetlenült, értelmetlenné vált a különböző gátló tényezők miatt (részletesbben kifejtve lásd: Kangyal-interjú).

A magyar hoki szempontjából tragikus és a jövőre nézve elkeserítő dolog ez.

facsipesz 2011.04.14. 03:24:13

@facsipesz: Azért nem teljesen: női röplabdában BSE, Vasas, ffi pólóban Honvéd-FTC-Vasas mind jók. Például. Bár attól függ, mit tartunk "fontos labdás" sportágnak.

Amíg Újpest polgármestere az önkormányzati lapban minden oldalon legalább egyszer szerepel valami felszínes baromsággal, és max. talán ha a fociba öli a kerület pénzét, mert az jó, addig nem hinném, hogy a IV. kerületben terem babér a hokinak.

facsipesz 2011.04.14. 03:26:44

@budaijegesmedve: Na sikerült magamnak:) Későn/korán van. Neked szólt.

Nagyon kíváncsi vagyok, milyen mozgások indulnak meg a Vasas HC helyén keletkezett űrben..

1885* 2011.04.14. 07:52:18

@facsipesz: javíts ki ha tévedek, csak nem arra gondolsz, hogy Újpest polgármesterének, Angyalföld hokicsapatába kéne ölni a kerület pénzét? Már múltkor írtam neked, csak talán nem láttad:
A IV. kerület hokicsapata az UTE, ez nem is értem, hogy lehet kérdés?
Olvass XIII.ker. önkormányzati lapot, az tuti tartalmasabb. ;)
Egyébként pl. a Vasas polo csapata szerinted a XIII.ker. polgármesterének köszönhetően tart ott ahol tart? Egy kérdés, mit tudsz a Vasas uszodáról?

Én megértem, hogy fel vagy háborodva, de nem hinném, hogy Újpesten kell a bűnösöket keresgélned.

zele 2011.04.14. 08:30:41

@1885*: A Vasas röplabdacsapatát támogatja a III. kerület, ugyanis a Folyondár utcában játszik a csapat. Ilyen alapon nyugodtan adhatnának egy káposztásmegyeri székhelyű szakosztálynak támogatást. Az persze más kérdés, hogy Budapesten a kerületi önkormányzatok lesz...ják a sportot, nem csak minket, hanem mindenkit. Ezért is döglődik a csapatsort a fővárosban.

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.04.14. 08:38:47

hat elso sorban minden kerulet a sajat csapatat kellene tamogassa. DHL-t is mindig utaltam, hogy IX keruleti cegkent, miert az UTE-ba oli a penzet. de hat Joe nagy magus volt....

zele 2011.04.14. 08:38:57

Egyébként én még bízom benne, hogy ez nem a teljes vég, persze mi mást tehetnék, hiszen nem rendelkezem évi 150 MFt-os összeggel, amellyel be tudnék szállni.

Egyébként sokan azt gondolják, hogy ennek a lépésnek döntően anyagi okai vannak, de ez nem igaz. A tulajdonosok megunták a szövetség dilettantizmusát, az amatőr döntéseket stb. Ezekkel sikerült az egyetlen olyan klubot a megszűnés szélére juttatni, amely nem állami pénzből tartotta fenn a működést. Nem tudom miért jó ez a szövetségnek, de biztos meg van az oka.

Egyébként a jövő nem csak a Vasas szempontjából borús, az UTE kb. ugyanott tart mint eddig. Az FTC-nél se vezetők, se edzők, se játékosok, se pénz. Miskolcon, amennyiben az önkormányzat nem nyújt támogatást, visszajön a félamatőr státusz. Fehérváron komoly anyagi gondok vannak, de ugyanezt hallottam a DAB-ról is. Lehet, hogy nem lesz MOL liga sem, gyászos a helyzet, tönkre mehet a hátország.

1885* 2011.04.14. 08:49:20

@zele: öszintén szólva nem érdekel a röplabda, nem tudom Óbuda miért tesz pénzt a Vasas röplabdába, talán van némi rokoni szál :) tudod a IX.ker is támogatatta a StarsAz is lehet, hogy Óbudának nincs röplabda csapata viszont Újpestnek VAN, szóval baromi nem kéne a Vasast támogatni pusztán azért, mert IV.kerületben edzenek.

Ja ezen az alapon a Vasas vizilabda csapatát kéne inkább Óbudának támogatni :) Tényleg a Vasas uszodáról Te mit tudsz :D arra nem válaszoltál. Az, hogy az UTE hol tart azon ne aggódjatok. Vagy csak nem az a projekt, hogy szűnjön meg a Fradi meg UTE és MINDEN kerület támogassa Kangyalékat legyen bármi is a nevük?

Mert ez meg Budapest érdeke, igaz?

zele 2011.04.14. 08:54:13

@1885*: A Vasas vízilabda csapata a Komjádi uszodában (II. kerület) játszik, így nem tudom mi köze lenne Óbudának hozzá.

"Vagy csak nem az a projekt, hogy szűnjön meg a Fradi meg UTE és MINDEN kerület támogassa Kangyalékat legyen bármi is a nevük?"

Ez pedig tényleg szánalmas, többször írtam, hogy én nagyon nem örülök annak, hogy itt tart a Fradi vagy az Újpest, de bármelyik magyar csapat esetében nagyon rosszul érintene. A magyar jégkorong érdeke az, hogy minél több erős csapat legyen, ezt veszélyben látom jelenleg.

zele 2011.04.14. 08:55:21

@1885*: Ja, Vasas uszoda pedig kb. akkor lesz, amikor megépül a hatos metró. :)

1885* 2011.04.14. 09:02:02

@zele: nagyjából pont annyi ideje is építik. A szánalmasozásodra nem reagálnék, úgyis tudom már, hogy amit nem akarsz megérteni, azt nem fogod. Annyi köze van Óbudának a Komjádihoz, mint Újpestnek a VHC-hoz.

OliBLOOD 2011.04.14. 09:11:40

@zele: HC szindróma. Ez van, amikor egy csapat 1-2 magánembertől függ. Nulláról indulva egyből a csúcson akarnak lenni, majd ha nem jönnek a sikerek úgy ahogy tervezték, akkor vélt vagy valós sérelmekre mutogatva bedobják a törölközőt.
Egy lábon állás hátránya, mi már átéltük a Dunaferr időkben.

zele 2011.04.14. 09:13:52

@OliBLOOD: Azért ezek a sérelmek erősen valósak, és az a baj, hogy ha ezeket az embereket elüldözik, nem lesz helyettük más. Természetesen nem csak nálunk, hanem az egész sportágban, ez pedig szerintem senkinek sem jó.

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.04.14. 09:16:43

minden klub meg tudja mondani hogy mibaja az mjsz-el szvsz...

1885* 2011.04.14. 09:23:43

@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: de olyan nyílt levelet amit a VHC produkált mások ritkán szoktak :D

OliBLOOD 2011.04.14. 09:26:58

@zele: Pl az, hogy nem engedte a szövetség, hogy a Vasas a szlovén ligában induljon? Abba a ligába, ami gyengébb, mint a MOL, több utazással jár és inkább az ottani csapatok kacsintgatnak a MOL felé. Ráadásul ugyanúgy volt egy csapat ami lefelé lógott ki, mint nálunk az Újpest
Vagy éppen azt sérelmezni, hogy a DAB a szezon elején elfogadott szabályok szerint leigazolta Peterdit.
Ezek tényleg valós sérelmek...

zele 2011.04.14. 09:37:23

@OliBLOOD: A Peterdi ügyet senki sem sérelmezte, csak max. nem tartotta sportszerűnek. Ennél jóval többről van szó egyébként. Csak néhány példa (Ványi-Hüffner ügy, külföldi ligában történő indulás megtiltása, meccshalasztások nevetséges indokokkal, junior bajnoki döntő, versenynaptárban szereplő Vasas ifi torna kapcsán a válogatott kerettagok letiltása stb.).

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.04.14. 10:26:24

@zele: melyik meccseteket halasztotta el az mjsz?

@1885*: azert mi is nyiltan odatettuk magunkat sztem....

peterszky 2011.04.14. 10:26:55

Hüffner-ügy, ez komoly :)))

1885* 2011.04.14. 10:28:07

@peterszky: XD. Én sem emlegetném a helyükben.

peterszky 2011.04.14. 10:28:11

@1885*: Valami lehet akörül, ahogy 1 Ft-ért kiszervezték a pasaréti komplexumot, persze ez csak találgatás :)

1885* 2011.04.14. 10:33:17

@peterszky: hát én is 1 Ft-ot hallottam.

gabute 2011.04.14. 10:36:58

Azt hiszem, hogy akik 10-nél több hozzászólásomat olvasták már, azok tudják, hogy nem igazán csíptem soha a Vasast. (nem mintha az Újpesten és a válogatotton kívül egyetlen csapatot is kedvelnék).

Még csak azt sem mondom, hogy különösebben nagyon sajnálnám a megszűnésüket. Bár mindig jó érzés volt, amikor legyőztük őket.

Viszont amit nagyon sajnálok, azok a Vasas/Stars-szurkolók! Sajnos a tulajdonosok nem veszik figyelembe azt, hogy egy sportklub nem egy sarki közért, vagy egy hentesbolt, amibe - ha nyitva van - bejárnak a vevők, ha meg zárva, akkor nem járnak be. Hanem a sportban érzelmek is társulnak egy-egy klubhoz. Szurkolók, rajongók, nézők, akik kötődnek egy klubhoz, akik közösséget alkotnak, akiket összeköt egy közös érzés, hobbi - nevezzük bárminek is.

És a tulajdonosok döntése ezen szurkolóknak az arculcsapása! A tulajdonos nem önmagáért, a saját megélhetéséért, vagy a saját jókedvéért csinálja a hokit. Vagy ha azért is csinálja, figyelembe kell vennie mindig, minden körülmények között a szurkolóit. Ezért más a sport, mint a gazdaság többi szegmense.

Ezt az NHL-en nevelkedett, franchise-okat ide-oda tologató szakértők nem fogják megérteni. De az európai sportrajongók bizony ilyenek. A tulajdonosok pedig felelősséggel tartoznak a szurkolók felé.

Éppen ezért nem tudom megérteni ezt a döntést. Inkább amatőr körülmények között (lásd most Újpest, pár éve FTC), de létezzen egy klub, mintsem a megszűnés...

Részvétem.

gabute 2011.04.14. 10:39:28

@facsipesz: Újpest polgármestere 0 Ft-ot adott eddig az Újpest FC profi, felnőtt futballcsapatának, és egy csomó pénzt adott az amatőr, rengeteg szakosztály működtető, több ezer embernek sportolási lehetőséget nyújtó UTE-nak. Vagyis amit állítasz az nem igaz. Az más kérdés, hogy ha az önkormányzati támogatást elosztogatjuk a szakosztályok között, a hokinak alig marad valami...

de a focira egy fillért nem ad a kerület.

ujpest.hu/hir/1159/keres

gabute 2011.04.14. 10:42:29

@zele: Titeket sem szarnak le, Tóth Józsi pont most nyilatkozta, hogy mekkora Vasas-drukker, és adott 70 milliót a Vasasnak:

www.budapest13.hu/hirek/20110401/az-onkormanyzat-centenariumi-ajandeka-a-vasas-sport-clubnak

1885* 2011.04.14. 10:44:14

@gabute: na, és akkor még Újpesttől is kéne nekik. Frászt.

gabute 2011.04.14. 10:45:17

@1885*: Szerintem az FTC-t is támogatnia kellett volna a IV. kerületi önkormányzatnak, amikor 2004-07 között Káposztásmegyeren játszottak :-) Vagy mégsem? :-)

Újpest sportklubja az Újpesti Torna Egylet, ennyi.

gabute 2011.04.14. 10:47:35

@zele: A Vasasnak volt már uszodája, 1976-ban épült, tavaly bontották le. A stadion és a kínai piac között épült. Víz mondjuk csak esőzés után volt benne, mert sikerült elcseszni a tervezést (vagy a kivitelezést?).

zele 2011.04.14. 10:52:41

@gabute: A kivitelezést, az első feltöltésnél kiderült, hogy több helyen ereszt. :)

zele 2011.04.14. 10:53:19

@gabute: A IV. kerület nem csak Újpestből áll.

facsipesz 2011.04.14. 10:54:17

@gabute: Hát nagy szívás egy kerületben 2(3) jégpálya.

Át kéne szippantani Káposztásra az UTE-t csak akkor meg ugye valakinek mennie kellene a csarnokból (Tudjukki-nek. Csak így harrypotter-esen:))

"adott 70 milliót a Vasasnak": na de ez a hír április 1-jei!:)

Mindenki hogy várja a sporttörvényt, ha sikerül, és nem amolyan "klassz magyarosan", nagy megváltás lehet ez a sportnak.

zele 2011.04.14. 10:55:52

@1885*: "A rendezvény keretében új, középtávú keret-megállapodás köttetett az Önkormányzat, a Budapesti Honvéd, a Vasas Sport Club és az Angyalföldi Természetbarát és Testedző egyesület között."

A Budapesti Honvéd miért is kap a XIII. kerülettől, ja mert ott van a vívócsarnoka?

zele 2011.04.14. 10:58:31

@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: FTC-Vasas meccset, plusz Miskolc-FTC, FTC-Fehérvár stb.

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.04.14. 11:00:49

sirjatok mar egy kicsit b+ h 2(3) jegpalyatok van, KOSZI!

zele 2011.04.14. 11:01:13

@peterszky: Az FTC ugyanígy megkapta az Üllői stadiont. A másik pedig az, hogy ezzel megkapta a létesítményüzemeltetés költségeit, amit addig az állam finanszírozott, most pedig a Vasas SC. Nem kis összegről van szó, hidd el.

1885* 2011.04.14. 11:02:46

@zele: erre is tudom a választ, de teljesen off. Mondjuk úgy "kapcsolatok". De szerintem te is tudod.

@facsipesz: az Uteból és a Fradiból is szippantgattatok eleget, Pont ezért szeretik oly sokan a csapatot, akárhogy is nevezik őket.

@gabute: Inkább mint a sztárokat :D

El az angyalföldi kezekkel az UTE-tól!

peterszky 2011.04.14. 11:03:15

A Vasas meg miért kapott a IX. kerülettől? Mert, ööö, mi is az érdekeltség?! Semmi.

peterszky 2011.04.14. 11:05:30

@zele: Tudod van egy kis különbség a kettő között. Nekünk párszázmillát le kellett szurkolni azért, hogy megkapjuk a saját pályánkat. És most újra meg kell ezt tennünk, hogy visszavegyük a "megmentőnktől".

Az üzemi költségekről is megvan a véleményem, de azt nem fejteném ki, mert még üldözési mániával lennék megvádolva :)

Uteapu 2011.04.14. 11:06:11

@zele:Most arra célzol, hogy mikor városi rangot kapott, Újpest belsőváros, Istvántelek, Megyer és a most már Káposztásmegyer,(akkor mezőgazdasági rész)nem Újpest?

gabute 2011.04.14. 11:06:36

@zele: de igen. Egy kápmegyeri, vagy egy istvántelki is rávágja a "Hol laksz?" kérdésre, hogy "Újpesten!".

Arról nem is beszélve, hogy a mai IV. kerület - Káppal, Megyerrel, Istvántelekkel, Székesdűlővel, Népszigettel együtt 98%-ban* megegyezik az 1950 előtti Újpest területével! Vagyis ellentétben pl. a XIII. kerülettől, aminek része Újlipótváros, Lőportárdűlő, Angyalföld, Vizafogó, stb., a IV. kerület esetében a kerület teljes egészére hivatalosan és tudományosan is használatos az Újpest elnevezés! És Újpestnek vannak városrészei, úgy mint Káposztásmegyer, Megyer, Istvántelek, stb. Ha nem hiszed, járj utána!

*A minimális változások az 1950 előtti terület és a mai terület között:
- a Népszigeten néhány száz méterrel módosult a kerülethatár Újpest javára (lakatlan terület)
- Székesdűlő korábban Budapest része volt, minimális lakossággal
- Istvántelek - 80%-ban üzemi terület - Rákospalota település része volt

Vagyis 1950 előtt a mai IV. kerület 98%-a, így Káposztásmegyer is Újpest város része volt, ezért minden szempontból helytálló a mai napig az "Újpest" megnevezés gyakorlatilag a teljes kerületre.

És ahogy fentebb említettem, a XIII. kerület - Angyalföld viszonylatban ez viszont már földrajztörténetileg már nem állja meg a helyét.

zele 2011.04.14. 11:08:20

@1885*: Ismerem a hátterét, és nem azt, amit az FTC terjesztett egy ideig. A Kovács Csaba féle dolgot is, és azt is a valóságnak megfelelően.

gabute 2011.04.14. 11:13:10

@zele: a Honvéd Vívócsarnoka, a kosárcsarnoka, az atlétikai pályája, a judo, a kézilabda, az öttusa, a szinkronúszó, az úszó és a vívó szakosztály is itt működik... és nem 2010-ben költöztek oda, hanem 1949-ben, amikor a klub alakult.

Akár tetszik, akár nem a Budapesti Honvéd Sportegyesület egy XIII. kerületben évtizedek óta működő, XIII. kerületi székhelyű, XIII. kerületi bejegyzésű klub. A Kispesti AC-t ebbe a XIII. kerületi klubba olvasztották be 1949-ben.

Hivatalos címe: 1134 Budapest, Dózsa György út 53

hososz2010.ning.com/group/budapestihonvdsportegyeslet
www.honved.hu

Ehhez képest a Vasas SC egy XIII. kerületi klub, a Bp. Stars pedig egy IX. kerületi klub.

Az egészből egyedül a Jégpalota/Ice center/Astra Zeneca, stb. IV. kerületi, annak a fenntartását viszont támogatta is Újpest önkormányzata.

Uteapu 2011.04.14. 11:13:27

@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: Nagyon igazad van! Picsogunk itt mindenféle baromságon,(velem együtt)pedig az adott helyzettel élni kéne és nem visszaélni. Bár több helyen lenne ekkora "baj"

zele 2011.04.14. 11:15:47

@gabute: Most arról megy a vita, hogy miért nem támogatta a Vasas HC-t a IV. kerületi önkormányzat. Pedig ez fel sem vetődött, csak elvi szinten írta itt valaki, hogy akár támogathatná is, mint ahogy az UTE-t is.

peterszky 2011.04.14. 11:17:22

@zele: Oszd már meg velünk, mert kíváncsiak vagyunk.

zele 2011.04.14. 11:17:43

@1885*: Csak unom azt, hogy néhányan félinformációk alapján minősítgetnek dolgokat.

gabute 2011.04.14. 11:20:54

@Uteapu: A T. műkedvelő közönség kedvéért berajzoltam a változásokat!

kepfeltoltes.hu/view/110414/ujpest_1930_terulet_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Barna vonal = Újpest határai 1930-ban (de 1950-ben is ugyanezek voltak a város határai)
Telibarna = beépített terület 1930-ban
Rácsosbarna = mezőgazdasági/beépítetetlen területek
Lila = Újpest határai 1950 óta

Amint az látható, a bal alsó és a bal feső részen volt minimális, a jobb alsó részen egy kicsit nagyobb változás. Így a teljes IV. kerület = Újpest. És Újpestnek része Káposztásmegyer.

facsipesz 2011.04.14. 11:21:59

@1885*: "az Uteból és a Fradiból is szippantgattatok eleget"

A többes szám második személy nem indokolt, szurkoló vagyok, nem tulajdonos. Másrészt mindenki oda megy, ahova akar (meg engedik).

@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: "sirjatok mar egy kicsit b+ h 2(3) jegpalyatok van, KOSZI! "

Így van. Ha sok a pálya azabaj, ha kevés, meg azabaj:)
Vagy: kevés pénznél jobb a több.
Na, off.
Hajrá mindenki!

1885* 2011.04.14. 11:23:41

@zele: miért kéne támogatni a VHC-t mikor van saját csapata az Újpestnek.
A másik az, hogy nem értem minek kellett nevet írnod. Hónapokkal a történtek után?
Én nem minősítgettem "félinformációk" alapján.

Uteapu 2011.04.14. 11:25:36

A fővárosi kerületek, soha nem fognak tudni olyan támogatást adni helyi egyesületeiknek, mint azt vidéki városok önkormányzatai közül sok megteszi. Ott egy lovas ül a ló hátán itt kettő.

zele 2011.04.14. 11:26:30

@1885*: Nem is neked szólt.

A magam részéről én örülök annak, ha a sportot támogatja az állam (vagy önkormányzat), legyen az UTE, DAB vagy Vasas. Ebben szerintem jelentősen különbözünk.

gabute 2011.04.14. 11:26:50

@zele: szerintem meg nem kéne mindenféle máshol bejegyzett, a kerület nevét nem viselő (sőt, az ifi döntőn "faszszopó Újpestet kiabáló" játékosokkal felálló...), a kerületben 2009. augusztus tevékenykedő klubokat támogatni.

A polgármester megmondta, Újpest klubja az UTE a tradíciók, a helyszín és minden miatt, őket fogja támogatni, és teljesen igaza van. A támogatást ki kell érdemelni, hosszú évek alatt. Nem pedig puszira kiosztani, mert idén éppen a mi telkünkön működik valaki...

Azzal sem értenék egyet, hogy ha pl. a XIII. kerületi önkormányzat támogatná az FTC-t...

Mondom, a jégcsarnokot, ami tényleg része a IV. kerületnek, támogatta is az önkormányzat, nem is kevés pénzzel!

zele 2011.04.14. 11:28:54

@Uteapu: Ez sajnos így van, de az én problémám az, hogy a fővárosban nem, hogy kettő, de még egy csapatot sem nagyon támogat az adott önkormányzat.

benö51 2011.04.14. 11:29:09

Az a szörnyű, hogy egy dinamikusan fejlődő sportág a magyar fővárosban ahol közel 2 millióan laknak nem tud 2 jó csapatot kiállítani.

1885* 2011.04.14. 11:30:50

@zele: Igen. Nem vagyunk egyformák :D Mint írtad, az UTE jégkorong csapatánál sem épp rózsás a helyzet, ergo van hova tenni ha van némi pénz. Még akkor is ha Ti úgy érzitek nálatok jobb helye lenne.

zele 2011.04.14. 11:31:32

@gabute: Nekem az a bajom, hogy az Újpest sem kap igazán támogatást, mint ahogy a Vasas sem nagyon a XIII. kerülettől.

zele 2011.04.14. 11:32:16

@benö51: Kettőt? Lassan egyet sem.

1885* 2011.04.14. 11:33:30

@benö51: tudjuk, vegyünk példát! :D

peterszky 2011.04.14. 11:33:47

@benö51: Én nem látom, hogy olyan dinamikusan fejlődne a sportág. Esetleg visszafelé.

zele 2011.04.14. 11:36:47

@peterszky: Sajnos, ebben igazat kell adnom neked. Azt látom én is, hogy az utóbbi 2 év nem a fejlődésről szól, de a legnagyobb baj az, hogy az esetleges játékbeli fejlődést semmi más nem követi. Se a játékvezetés, se a marketing, se a támogatás, a szövetségről nem beszélve.

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.04.14. 11:38:33

@benö51: egy csapat dinamikus fejlodese =/= a sportag dinamikus fejlodesevel. sot!

arrol nem is beszelve h egy(?) hete huztak meg a veszharagot a Fvari el csapatok...

peterszky 2011.04.14. 11:42:26

Egyedül a Dunaújvárosra tudnám azt mondani, hogy a magyar jégkorongnak is kedvező módon fejlődik egy keveset (csak csapatépítés, játék szempontjából).

Uteapu 2011.04.14. 11:47:02

@benö51: Evvel sajnos nem lehet vitázni! Én már régóta és még mindig úgy érzem, hogy Budapesten, -évtizedekig visszanézve-, megtűrtként kezelik a hokit.Na persze egy siker esetén szivesen napfürdőznek. A sportág, és a mi szerencsénk, hogy vannak "őrültek" akiket nem tudnak a víz alá nyomni.
Persze ha minden kötél szakad, a vizet még ki lehet szippantani alóluk is.
Felrémlik a volt NDK kétcsapatos hokija, mert azért teljesen kitörölni még azok sem merték.

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.04.14. 11:47:43

@peterszky: jogos, de mint azt tegnap megtudtuk csaladi stabil hatter van a klub mogott. meg nem er, mert az is Fejer megyei :P

gabute 2011.04.14. 11:51:58

@benö51: Ez összetett probléma.

Nézzük a különbségeket Budapest és vidék között.

1. Budapesten a versenysportra alkalmas sportlétesítmények
a) vagy magántulajdonban vannak
b) vagy állami tulajdonban vannak
Az állam elég sokat kér a létesítmények használatáért, (több)tízmilliós tételekről van szó. Cserébe az állam (NUSI/NSK nevű végen keresztül) gyakorlatilag nem, vagy minimálisan tartja csak karban a létesítményt. A magántulajdonban lévő létesítményeket használó klubok helyzete még sokkal rosszabb, de ott legalább valamennyire van karbantartás.

Ezzel szemben vidéken: a sportlétesítmények városi tulajdonban vannak, a város ingyen adja használatra a klubnak, és fizeti a teljes fenntartási költséget is.

2. Budapesten a fővárosi önkormányzat egy fillért sem ad versenysportra, és a kerületi önkormányzatok is csak klubonként/sportáganként kb. 0-5 millió Ft közötti összeget tudnak áldozni a versenysportra. Ez azért van, mert egyrészt nagyon rossz a forráselosztás a főváros és a kerületek között, másrészt pedig a Főváros által megtermelt bevételek jelentős része az állami újraelosztás során a szegényebb vidékek felé vándorolnak. (pl. egyes számítások szerint a IV. kerületi önkormányzat 200%-al nagyobb összegből gazdálkodhatna, ha Újpest önálló település lenne - és a feladatainak száma és így a kiadási oldala csak minimálisan nőne).

Ezzel szemben vidéken: a prosperáló önkormányzatok jelentős támogatásban részesítik a versenysportot. Jellemzően 30-120 millió Ft / sportág szokott jutni a kluboknak.

Ez egy akkora versenyelőnyt jelent gyakorlatilag minden sportágban a vidékieknek a fővárosiakkal szemben, ami mára már leküzdhetetlenné vált.

Nem véletlen, hogy Budapest csak az olcsó sportágakban (vízilabda - 8 fős csapat, 2000 Ft a szerelés, röplabda - 10 fős csapat, alacsony fizetések. Gyakorlatilag 200 fős nézőtér elég mindkét sportághoz) tudja még tartani magát.

Amíg Budapest működése nem lesz átszervezve, és a fővárosi sportlétesítmények nem kerülnek önkormányzati tulajdonba, addig nem várható semmilyen változás - maximum negatív irányban.

gabute 2011.04.14. 11:52:57

@zele: de nincs miből (lásd 11:51-es hozzászólásomat)

zele 2011.04.14. 11:54:19

@Uteapu: Az a baj, hogy ez nem csak a hokira igaz (persze nekünk ez a fontos), a kosárlabda gyakorlatilag eltűnt a fővárosból (tudom a Vasas a 9. helyért játszik nőiben), férfi röplabda dettó, fociban kiesés ellen küzd az MTK és a Honvéd (de az UTE és a Vasas is veszélyeztetett még), a Fradi csődben van. Kézilabdában az FTC még úgy ahogy tartja magát, de ki tudja meddig, idén már úgy volt, hogy ott is baj lesz. Vízilabdában a Vasas és a Honvéd még megy, de itt is egyre erősebbek a vidéki csapatok (ami nem baj, csak az kérdés, hogy a fővárosban miért gyengülnek). Sajnos ez egy tendencia, és nemúgy néz ki, hogy ez változni fog.

gabute 2011.04.14. 11:58:08

@zele: Kár, Sillénél, Ládánál sokkal jobb. Idén még jó formában is volt ráadásul

zele 2011.04.14. 11:59:19

@gabute: Egyetértek veled, de nagyon meglepődnél, ha meg tudnád mennyibe kerül egy vízilabda csapat fenntartása (pl. uszodbérlet). A pólóban inkább a hagyományok miatt megy még néhány csapat. A játékosok nagy része fővárosi születésű, a legkomolyabb utánpótlás műhelyek is itt vannak.

zele 2011.04.14. 12:07:17

@gabute: Gondolom ezt a másik poszthoz írtad. :)

eszel59 2011.04.14. 12:41:28

Írtam egy terjedelmesebb hsz-t,de eltűnt a hófúvásban...viszont nincs kedvem újra lekopácsolni.
@gabute: amiket a vidéki létesítmények tulajdonjogáról és használatukról,valamint az önkormányzati támogatások összegszerűségéről írtál,az lehet,hogy máshol tényleg úgy van,speciel Miskolcon a Jegesmedvékkel kapcsolatban éppen nem - de hát ez adja feladat"szépségét"a vezetőségnek.Ők biztosan nagyon örülnének,ha nem kellene kitermelni a bérleti díjat és a működtetés költségeit,valamint tényleg legalább 30 milkóval "megdobná" a Hivatal a klubot!

gabute 2011.04.14. 12:52:10

@gabute: hupsz, ezt nem ide, hanem a válogatotthoz akartam

gabute 2011.04.14. 13:01:45

@eszel59: www.mon.hu/uzenetre-varnak-a-macik/news-20110402-09224935 - évi 16-20 millió, plusz ingyenes jégcsarnok.

És azt nem látom részletezve, de gondolom az utánpótlást - ami valamennyire független a felnőtt klubtól, és Miskolci Sportiskola néven létezik - szintén támogatja az önkormi (ha nem is külön, sporttámogatások címszóval, hanem iskola fenntartása néven).

Vincenzo90 2011.04.14. 13:53:20

@zele: Persze, de ha pl csak a focit nézzük, nem is biztos, hogy ennyi fővárosi klubra szűkség van. Hagyományok, persze, csak képtelenség ennyi első osztályú klubot eltartani szerintem.

gabute 2011.04.14. 14:21:38

@Vincenzo90: Az ország lakosságának 25%-a Budapesten vagy vonzáskörzetében él. A 16 csapatos bajnokságból 5 csapat, vagyis 31% budapesti. Nem látok egetverő különbséget.

horivan 2011.04.14. 14:35:20

@gabute:
Teljes egyetértek gabuteval. Nézzétek meg a XIII. kerület lakosságát, és éves költségvetését, és vessétek össze Székesfehérvárral. Lakossága a XIII kerületnek nagyobb, gazdasági súlya is biztos, de 1,5 szeres a különbség a Fehérvár javára a költségvetésben. Ebből jut pénz a versenysport támogatására is.

Amíg ezt nem látják be, hogy a Budapesti önkormányzati finanszírozási rendszert át kell alakítani, addig nem fog megélni itt semmi. Pedig mindenütt a FIDESZ a döntéshozó. Pedig itt is lenne néző EBEL csapatra, BL-es kézilabdacsapatra a Budapestieket is érdekli sport………
Ha rendeződne óriási lökést kaphatna a Budapesti versenysport.

zele 2011.04.14. 14:40:37

@horivan: Hát erre nem látok sok esélyt, a baloldal teljes mértékben semmibe nézte a sportot (ha esetleg valaha hatalomra kerülnek, ez nem változik meg), a Fidesz pedig nem kifejezetten preferálja a fővárost (ez a sportban még hangsúlyosabb). Sajnos én inkább a fővárosi csapatsportágak lassú elsorvadását várom, sok esetben ez már meg is történt, ahogy korábban írtam. Szerintem ez a folyamat megállíthatatlan.

horivan 2011.04.14. 15:20:12

@zele:
Csak Budapesten nem kerületben kell gondolkodni. . Főleg nem 23-ban független költségvetéssel. Ez szűklátókörűség. Ha kerületben bármelyik klub utánpótlás bázist üzemeltett, ahol sportolhatnak a gyerekek, akkor igenis támogassa.

Ennek a kerületi felosztásnak nincs értelme. Így sehol nem jelenik meg sport, mert nincs rá pénz, és sehova se tartozik, és Budapest vonzáskörzete (kb. 3 000 000 lakos) versenysport nélkül marad. Ami hátrányos az utánpótlásra is. (példa a női kosárlabda eltűnése a Fővárosból)

Ha mondjuk lenne 6 kerület, és a sportfinanszírozás a fővároshoz tartozna, akkor mindjárt több forrás maradna egyéb fejlesztésekre.

Lehet, hogy a „radikális” újpest vagy fradi szurkolónak nem mindegy, hogy a körút melyik oldalán sétál, de 90%-nak édes mindegy lenne, hogy egyesületük hol székel. Nincs kerületi identitásuk a lakók többségének, többen vidéken születtek, illetve többször változtattak lakóhelyet. A káposztásmegyeriek 90% azért költözik oda, mert ott kap jó áron lakást, nem azért mert ő újpesti identitású.

Ezért járnak le több százan Fehérvárra meccsre autóval Budapestről, illetve fizetnek 50 000 forintot az éves bérletre, fogyasztanak ott több ezer forintért. Mert a sportélmény számít, illetve hogy nemzetközi meccsen magyar csapatnak szurkoljanak. (ugyan ez a helyzet Veszprémmel)
Ezért nem versenyképes a magyar bajnoki, mert itt nem lehet egy csapat mellé állni.

De ha kezd kötődni a csapathoz, akkor majd bajnokira is ki kijár.

zele 2011.04.14. 15:26:42

@horivan: A kerületi rendszer valóban tarthatatlan, de nehéz hozzányúlni, mert mindenki védi a pozícióit.

"Lehet, hogy a „radikális” újpest vagy fradi szurkolónak nem mindegy, hogy a körút melyik oldalán sétál, de 90%-nak édes mindegy lenne, hogy egyesületük hol székel."

Ebben viszont nincs igazad, ez nem csak nekik, hanem a Vasas, Kispest, de még az MTK szurkolóknak sem mindegy.

bonsay 2011.04.14. 15:38:45

@OliBLOOD:
Nálunk nem erről van szó.Mármint, hogy nem nyertek és ezért nem szponzorálják tovább.
Van még egy két dolog, ami nem tartozik mindenkire.De a szövetség vízfejűsége is nagyon fontos szempont a témában.

1885* 2011.04.14. 15:50:52

@bonsay: azért, a különböző szövetségekre hivatkozva számtalan sportág, számtalan klubja szűnhetne ám meg.

gabute 2011.04.14. 15:51:28

@horivan: Azért vitatkoznék. A belső kerületeknél tényleg szinte mindegy, hogy valaki a Király utca bal, vagy jobb oldalára született, ugyanaz a kettő, ugyanolyan utcák, stb. De a külső kerületeknél igenis van kerületi identitásuk! Soroksár nem véletlenül vált külön Pesterzsébettől. De a budafokiak, vagy a kispestiek is eléggé lokálpatrióták. Akár csak az újpestiek...

A nem reprezentatív felmérések alapján az Újpest futballmeccseinek látogatóiból kb. 30-45% között van a IV. kerületi lakosok száma.

Kimész a IV. kerületbe, és mindenhol "Újpest" felirattal találkozol. Chevrolet Újpest, Newpest Jeans, Újpesti Piac, Újpesti Színház, Újpesti Galéria, Újpesti Polgári Centrum, Újpesti Gyermek és Ifjúsági Ház, stb.

Míg ha mondjuk a VI. kerületben jársz, akkor Chevrolet Kovácsot, Hunyadi téri Piacot, Cheap Jeanst, Thália színház, Ernst Galéria, stb. jön szemben az utcán...

horivan 2011.04.14. 16:03:57

Helyesbítek: Elismerem a jelenleg meccsre járóknak (90%-uknak) nem mindegy. Ők a törzsszurkolók. Sajnos ők nem sokan vannak, .de ha új embereket akarunk bevonni, azoknak mindegy lenne. (Mondjuk egy Zágráb típusú projekt esetén) Ezért bíztam egy nulláról induló kezdeményezésben. Vágyam, hogy Pesten is kijárhassak színvonalas sporteseményre hetente / mondjuk Ebel meccsre, és sörözhessek, úgy a haverokkal, hogy ne kelljen valakinek hazavezetni.

Lokálpatrióta újpestiek mellett legalább annyian vannak betelepülők. Első lakásuk lakótelepi, illetve kápmegyeriek, akiknek az a fontos, hogy gyerekük valahol sportoljon a közelben. Mindegy az, hogy Vasas, Újpest vagy MTK.

bonsay 2011.04.14. 16:43:34

@1885*:
Ezek a befektetők akik nálunk vannak, értetlenül állnak olyan dolgok előtt ami a jégkorongban /nem csak ebben a sportban/ folyik.Ők pénz emberek, és nincsenek ehhez hozzászokva.Saját pénzüket nem kívánják ilyen káoszba költeni.Te is tudod/még ha nem is szeretsz minket/ volt egy két érdekes ítélet a Vasas ellen ebben az évben.Erre ők nem kiváncsiak....

bonsay 2011.04.14. 16:47:38

@gabute:
Nem a kötözködésért, de hülyén hangzana, hogy kelenföldi piac újpesten........

1885* 2011.04.14. 16:55:21

@bonsay: én nem foglak téged meggyőzni, és fordítva. A pénzemberek is ebben az országban élnek, és nem gondolom, hogy a pénzvilágában nincsenek érdekességekhez hozzászokva.
Lehet, hogy volt érdekes ítélet a Vasas ellen, de volt a javára is.
Nem szeretlek titeket, nem tagadom. De most nem erről van szó.
Én kerestem volna megoldást a junior kérdésre főleg, hogy biztosak vagytok benne, hogy megnyertétek volna az aranyat és azért talán a sportolók is számítanak valamit a játszmában. Nekik az lett volna jó ha lejátszhatják a döntőt, gondolom én.
Persze én nem vagyok komoly pénzember, az is igaz.

bonsay 2011.04.14. 17:06:12

@1885*:
A fiam is bukott egy aranyat de majd csináltatok neki egyet.Ő megértette a lényeget.Tudomásul kell venni, van akivel azt csinál a szövetséget amit akar, de van akivel NEM!
Ha szövetségnek nem kell a fiam, akkor elviszem külhonba.......

zele 2011.04.14. 17:11:59

@bonsay: Szerintem mindenki megérti a lényeget, de van aki nem akarja.

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.04.14. 17:22:49

@bonsay: @zele: ezert orulok NAGYON h kerusz ott van ahol. (remelem nem haragszik meg ha idemasolom a temaban kifejtett velemenyet) Ime:

kerusz 2011.04.01. 16:18:59
@horivan: Az imént beszéltem Lévai Józseffel, a Versenybíróság elnökével, aki a következőket mondta nekem: A junior bajnokság középszakaszának utolsó mérkőzése az elfogadott versenynaptár szerint a JUN 36 Dunaferr SE - Crvena Zvezda mérkőzés volt, ennek az időpontja 2011.03.27 vasárnap volt az eredeti versenynaptárban is, ezt a mérkőzést az eredetileg kiírt időpontjában játszották le, sem előbb, sem később.

Kétségtelen tény, hogy az idényben több mérkőzést halasztottak, ilyen halasztást minden csapat kért. A tanulság a jövőre nézvést ezzel kapcsolatban az, hogy a jövőben a meccshalasztás fogalmilag kizárt legyen.

Vissza a döntő időpontjához. Bizonyára bennem van a hiba, hogy nem értem, de ha a bajnokság körmérkőzéses szakaszának utolsó mérkőzése 2011. március 27-ére van kiírva, akkor hogy lehet valamely résztvevő csapat programját úgy meghatározni, hogy március 31-ével leállnak az edzésekkel? Komolyan azt hitték, hogy március 28. és 30. között be tudják fejezni a rájátszást? Mert akkor valamit Káposztásmegyeren is elnéztek

kerusz 2011.04.01. 16:50:08
@Vincenzo90: Még egyszer:

1.) A középszakasz utolsó mérkőzésének időpontja márc. 27. volt
következtetés: a döntő legkorábban márc. 28-án kezdődhetett volna

2.) a döntő a versenykiírás szerint 3 (három) nyert mérkőzésig tart
következtetés: a döntőben maximálisan 5 (öt) mérkőzést kell játszani

3.) az 1.) és 2.) pontokból következik, hogy a döntő befejeződésének lehetséges legkorábbi időpontja, ameddig a csapatot fenn kell tudni tartani, később van, mint március 31. (hiszen a versenynaptár elfogadásakor, de még a döntő kezdetekor sem lehet tudni, hogy a csapat söpréssel nyerhet-e juniorbajnoki címet).

4.) Mivel a Vasas a juniorcsapatát idén csak március 31-éig működtette, nem nagyon van miről beszélni.

5.) Az MJSZ Elnökség által elfogadott Versenyszabályzat szerint a bajnoki szezon vége április 30.

6.) A Vasas képviselője is tagja az MJSZ Elnökségének

7.) Tudomásom szerint a Versenyszabályzat ezen pontját senki nem vitatta annak tárgyalása és elfogadása során - így a Vasas képviselője sem.

8.) Bajnoki mérkőzéseket az MJSZ a bajnoki szezon időtartama alatt bármikorra kiírhat.

9.) A jégkorong drága sport, a jég drága, de ezt akkor is tudtuk, amikor benevezett a csapat a bajnokságba, és amikor az egyesület képviselője mindezek tudatában mégis megszavazta a Versenyszabályzatot.

kerusz 2011.04.01. 17:22:05
@zele: Minden egyesületnek joga van egyelőre eldönteni, hogy nevez-e a junior bajnokságba, vagy sem.

A Vasas hibázott, hogy rosszul kötött szerződést a juniorjaival, és ilyenkor nem túl elegáns a tárgyadombot teljes egészében áttolni a másik fél udvarára.

Meg kell mondjam, nekem a levél alapján egyáltalán nem magától értetődő, hogy a Vasas hajlandó lett vona akár egy perccel is tovább játszani március 31-énél. Többek között ezért is sajnálom nagyon, hogy ez a levél ebben a formában látott napvilágot. Még akár el is hiszem, hogy megvan a Vasasban a szándék, de sajnos sem a levél stílusa, sem egyetlen szava nem támasztja ezt alá.

zele 2011.04.14. 17:28:38

@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: "1.) A középszakasz utolsó mérkőzésének időpontja márc. 27. volt
következtetés: a döntő legkorábban márc. 28-án kezdődhetett volna

2.) a döntő a versenykiírás szerint 3 (három) nyert mérkőzésig tart
következtetés: a döntőben maximálisan 5 (öt) mérkőzést kell játszani"

Szerintem ez a lényeg, ha három nyert mérkőzésig tart a döntő, hogyan rendezhetik meg most két nap alatt. Két dolog lehetséges, amit leírt Kerusz, nem igaz, ezt a magam részéről nem hiszem. A másik lehetőség az, hogy a szövetség menetközben módosította a versenyszabályzatot. Ha ez az igazság, akkor miért nem lehetett ezt megtenni a Vasas kedvéért is, hogy beleférjenek március 31-ig.

bonsay 2011.04.14. 17:42:41

@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!:
Egy két napon biztos nem múlott volna.De csak azért tudta a szövetség erre a hétvégére kiírni mert az Újváros nem érdekelt az ifi vb-n.A Vasasból 6 játékos is érdekelt!Nincsenek itthon, bár a szövetséget ez érdekelte volna legkevésbé.
Ha olyan okos vagy akkor arra válaszolj, miért nem játszott a Vasas junior január 19 és február 15 közt egy meccset sem?????????
Lehet, hogy lehetett volna előbb is játszani a döntőt???

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.04.14. 17:47:51

@bonsay: nem vagyok okos. csak ugy gondoltam hogy az altalatok felsorol serelmek melle, illik odatennni a masik fel valaszat is. kerdseidre max az mjsz vagy ha nagyon unatkozna kerusz tudna valaszolni.

en sajnos, barmennyire is szeretnem, nem allok ilyen kozel a szovetseghez. de keruszt tekintem peldakepnek, hatha 1x en is eljutok oda, h blog-hivatkozas-atamsolo-es-kommentezobol mjsz kozeli onkentes lehessek ;)

Ringleader · http://sahic.inda.hu 2011.04.14. 17:58:15

OFF
@horivan: ezt felhozni a 13. kerülettel kapcsolatban, elég érdekes hasonlat volt...ott éppen nem narancsos döntéshozás működik.
Egyébként fővárosi szinten gondolkodni, amilyen káosz működött itt 20 éven keresztül, teljesen mindegy ki kerül a "zsírosbödön" közelébe, hosszú idő kell ahhoz, hogy egyáltalán átlássa mi, mit, miért, hogyan működtetett! :-(
ON

horivan 2011.04.14. 18:08:43

@Ringleader:
Ezt azért hoztam fel, mert ott lakom, és láttam, hogy mekkora a kerület költségvetése. Utána megnéztem Fehérvárét, mert oda járok meccsre. Nagyságrendekkel kisebb összeggel gazdálkodik szabadon egy akkora kerület, mint Fehérvár. Így egy nagy kerületnek Budapestnek tized annyit sincs esélye áldozni a sportra, mint Fehérvárnak. Ez probléma.
Fidesz-t meg azért hoztam fel. Mert itt lenne az esély, ezt a Budapesti rendszert átalakítani. De láthatólag nem érdeke.

Ringleader · http://sahic.inda.hu 2011.04.14. 18:29:02

@horivan: tudod mi a baj a budapesti kerületekkel? Hogy az igazán nagy befektetők (akik a helyi adókat fizetik) nem a kerületekben tevékenykednek, éppen a magas budapesti adók miatt, hanem kiköltöznek mondjuk Törökbálintra, Budaörsre, Vecsésre, Üllőre stb...ezeken a helyeken már rég lehetne egy-egy Budaörs Capitals, vagy Törökbálint Senators, netalán Vecsés Flyers, vagy Üllő Huns :-), bármelyiknek nagyobb a költségvetése, mint a budapesti kerületeknek. Fehérvár is jó helyen van, sok multival, remek költségvetéssel...naná, hogy van pénz a sportra...bár mintha már ott sem lenne kolbászból a kerítés!

budapestijeti 2011.04.15. 11:07:48

@Ringleader: Azért az elvárható lenne, hogy minden kerület egy látványcsapat sportban NB-s szintű egyesületet fenntartson... Ha nem tud, az azért van, mert apparátus hegyeket tart fenn, meg felesleges intézményeket, még 20 évvel ezelőttről...
Évi 150-200 Mill. az éves költségvetés 1-2 %-a! Arra van pénz , amire kell hogy legyen! Át kell gondolni, mi a fontos!

1885* 2011.04.15. 11:23:53

@budapestijeti: szia jeti!!!
Oh sok minden lenne elvárható. Igen.

budapestijeti 2011.04.15. 11:38:48

@1885*: Nevetnék, ha nem sírnék...:(

Uteapu 2011.04.15. 11:44:28

@budapestijeti: Szia! hol voltál eddig, csak nem Kemerovoban Igor Burcsevnél? Theutus beajánlott::)))

1885* 2011.04.15. 11:46:25

@budapestijeti: nem is vicces.
@Uteapu: ja, én is hiányoltam már Jetit.
Éljen a Fradi-UTE barátságtengely :)

Vincenzo90 2011.04.15. 11:49:12

@gabute: Azért ez a kérdés nem ennyi csak, nem csak számokból áll, másrészt meg a 6% sem kevés különbség, igaz, pl az angol premier league csapatainak 25%-a londoni, a lakosságnak meg 14%-a, de mások a viszonyok.
süti beállítások módosítása