Az ilyen tanulmányutak visznek előre 2011.01.13. 15:28 F. Kapus
Az ilyen tanulmányutak visznek előre
2011.01.13. 15:38: 1885*
22 komment
Címkék: mac finnország marton serdülő marton tibor u16
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr712581334
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
DominiKing 2011.01.13. 16:12:08
Srácok ez aztán férfimunka volt a javából!!!
Még mindig azt keresem, hogy ezt biztos egy fiatalabb korosztály ellen sikerült elérni és még mindig nem akarom elhinni, hogy a mi 16 éveseink simán megállják a helyüket a sokkal magasabban jegyzett hasonló finn korosztállyal. De akkor hol rontottuk el eddig? Lehet, hogy több "Marton Tiborra" lenne szükség?
Remélem ez a korosztály az évek múlásával sem távolodik el ettől a szinttől. Ehhez kívánok a továbbiakban is sok sikert!
Hajrá Magyar Hoki!
Még mindig azt keresem, hogy ezt biztos egy fiatalabb korosztály ellen sikerült elérni és még mindig nem akarom elhinni, hogy a mi 16 éveseink simán megállják a helyüket a sokkal magasabban jegyzett hasonló finn korosztállyal. De akkor hol rontottuk el eddig? Lehet, hogy több "Marton Tiborra" lenne szükség?
Remélem ez a korosztály az évek múlásával sem távolodik el ettől a szinttől. Ehhez kívánok a továbbiakban is sok sikert!
Hajrá Magyar Hoki!
Ilthis. 2011.01.13. 16:49:01
A cikkben megemlítik a más játékvezetői szemléletet.
Valahol nem csodálkozom ezen, de azt ne felejtsük el, hogy a kemény testjáték még nem kelle, hogy hozza magával a szabálytalanságokat itthon sem. Hazai viszonylatban talán inkább az az oka, hogy a játékosok 90%-a nem tud szabályosan ütközni. Egyrészt, mert nincs meg hozzá a megfelelő kondiciója, másrészt mert gőze sincs a szabályos testjátékról.
Külső szemlélőként egy ütközés lehet szépnek tünik, csak közben a könyök az egekben van vagy ugró mozdulatot követ el a gyerek és mindenki néz, mint borjú az újkapura, hogy miért 2 perc vagy éppen 2+10. Majd az ezekből a szabálytalanságokból származó büntetések szépen hozzák magukkal a reklamálásért járó fegyelmiket is.
De gondolom Finnországban kölyök és kölyök között sincs 20 kiló különbség, mint sok csapatnál idehaza. Amikor felmész egy meccsre és azt látod, hogy egyik csapatban a gyerek vasággyal 20 kiló, míg a másikban vannak akár 3 fejjel magasabb játékosok is nem éppen pehelysúllyal megáldva. Na ilyenkor légy igazságos testjátéknál... ez persze egy másik probléma, hogy bizonyos csapatoknál sajnos kénytelenek alsóbb korosztályokból feltölteni a csapatot, hogy ki tudjanak állni.
A testjátékban hazai viszonylatban egyébként szerintem pont a MAC az egyik olyan csapat, akik ezt szépen játszák, már ha szükség van rá.
Valahol nem csodálkozom ezen, de azt ne felejtsük el, hogy a kemény testjáték még nem kelle, hogy hozza magával a szabálytalanságokat itthon sem. Hazai viszonylatban talán inkább az az oka, hogy a játékosok 90%-a nem tud szabályosan ütközni. Egyrészt, mert nincs meg hozzá a megfelelő kondiciója, másrészt mert gőze sincs a szabályos testjátékról.
Külső szemlélőként egy ütközés lehet szépnek tünik, csak közben a könyök az egekben van vagy ugró mozdulatot követ el a gyerek és mindenki néz, mint borjú az újkapura, hogy miért 2 perc vagy éppen 2+10. Majd az ezekből a szabálytalanságokból származó büntetések szépen hozzák magukkal a reklamálásért járó fegyelmiket is.
De gondolom Finnországban kölyök és kölyök között sincs 20 kiló különbség, mint sok csapatnál idehaza. Amikor felmész egy meccsre és azt látod, hogy egyik csapatban a gyerek vasággyal 20 kiló, míg a másikban vannak akár 3 fejjel magasabb játékosok is nem éppen pehelysúllyal megáldva. Na ilyenkor légy igazságos testjátéknál... ez persze egy másik probléma, hogy bizonyos csapatoknál sajnos kénytelenek alsóbb korosztályokból feltölteni a csapatot, hogy ki tudjanak állni.
A testjátékban hazai viszonylatban egyébként szerintem pont a MAC az egyik olyan csapat, akik ezt szépen játszák, már ha szükség van rá.
canadien 2011.01.13. 18:05:02
Én megszállottan vallom,hogy a hazai jégkorong fizikálisan van lemaradva a világ elittől.A testjátékot (szabályosat)nagyon hiányolom a serdülő korosztálytól kezdve a hazai utánpótlás mérkőzéseit nézvén.A gyerekek elmondása alapján ez a torna egy másik dimenzió volt.Borzalmas tempo és állandó fizikai kontaktus az ellenfél játékosaival.A korongot birtokolva szinte még felnézni sem volt idő,mert valaki biztosan "érkezett" az ellen játékosai közül. És mégis sikerült megúszni sérülések nélkül.Bennünk szülőkben volt egy kis félelem az út előtt az eredmények illetve a sérülések tekintetében.Így utólag viszont úgy gondolom óriási tapasztalatszerző út volt és igazi jégkorong ünnep minden magyar gyerek számára.
kanada09 2011.01.13. 23:31:38
@DominiKing: Vegre a sziven szerint beszelt egy magyar edzo.JO olvasni hogy csak 40-50 masodperces egy shift,kemeny fizikai hoki,minden kinletednel van egy utkozes.Ami jo volt hallani hogy ilyen tornakra szugseges menni ahoz hogy a magyar hoki elore haladjon.Oszinte remek beszamolo,gratulalok ezeknek a fiuknak a remek hozza allasukert.Hajra MAC
kanada09 2011.01.13. 23:50:40
@canadien: Remek hallani hogya a gyerekek eszre vettek mlyen nagy az iram a komolyabb hoki nezeteknel.Kepzeld el ha ilyen tempoban kellene minden evben 40-50 mecsett lejatszani.Orvendek annak hogy ezek a szulok fel aldoztak a kis penzuket egy ilyen gyonyoru utra,ani egy komoly hoki tanulmany volt.Itten is vannak oriasi suly kulombsegek.Az en fiam itten hokizik a Junior B ligaban es bizony az o kis 78 kG -ja semmi a sok 100- 110 kg-os gyerekek melett.Mint Finben is ,itten is megtanitanak hogy hogyan kell hogy jatszodjal hogy a kepesegeidat fel tudjaad hozni a magas szintre,hogyan hasznaljad ki a sebessegadet a nagy fiuk ellen ,es ne maradj kin a jegen 40 masodpercnel tobb idot.A magssag meg a suly nem minden. Remelem a zebrakat is elkuldik hogy tanuljanak jatek vezetest !!!!Nem miden 5+10 .
RAttila 2011.01.14. 09:36:50
Éppen jókor jött ez a cikk. Sajnos nagy igazságtartalommal. Az tény, hogy a helyes testjáték nem megy, és majdnem csak kényszerhelyzetben látunk próbálkozásokat, de ha sikerül is itt van 2 video 1 serdülő mérkőzésről, és itt nem a gyerekek vagy a jégkorong a főszereplő sajnos...
www.youtube.com/watch?v=6QXfjtF-8JA&feature=related
(gáncsolás?? a mérkőzés utolsó percében, amikor az ellenfél több perce be van szorítva)
www.youtube.com/watch?v=Gq71edk8JHg&feature=related (akár határeset lehet mert a bot nem volt a jégen, de magasan sem volt)
www.youtube.com/watch?v=6QXfjtF-8JA&feature=related
(gáncsolás?? a mérkőzés utolsó percében, amikor az ellenfél több perce be van szorítva)
www.youtube.com/watch?v=Gq71edk8JHg&feature=related (akár határeset lehet mert a bot nem volt a jégen, de magasan sem volt)
Ilthis. 2011.01.14. 11:02:27
@RAttila: az első videóról csak annyi a véleményem, hogy tisztán látszik, hogy nem a korong megszerzése a cél, hanem az ellenfél letaglózása. Az, hogy a mozdulatért gáncsolás lett kiosztva az ezesetben lényegtelen szerintem, fő, hogy ki lett szedve. Annak a megmozdulásnak túl sok értelme nem volt.
Egyébként ez az úgynevezett segges bodihoz hasonló valami szerintem az egyik legsérülésveszélyesebb megmozdulás.
Második eset. Nem is a bot poziciója számított szerintem.
Azt gondolom sikerült két olyan esetet kivenni, ami nem kéne, hogy vita tárgyát képezze...
Persze kíváncsi volnék más miként gondolja.
Egyébként ez az úgynevezett segges bodihoz hasonló valami szerintem az egyik legsérülésveszélyesebb megmozdulás.
Második eset. Nem is a bot poziciója számított szerintem.
Azt gondolom sikerült két olyan esetet kivenni, ami nem kéne, hogy vita tárgyát képezze...
Persze kíváncsi volnék más miként gondolja.
RAttila 2011.01.14. 11:42:18
Igen, a szabálykönyv 522-es pontja alapján bárkit ki lehet tenni ha hozzáér az ellenfélhez...., én nem vagyok hozzáértő, nem jégkorongoztam soha, de ha erős ligákat nézünk, ezeket a megmozdulásokat észre sem veszik.
Végül is elnézést, vlsz. nem a legjobb példát találtam.
Végül is elnézést, vlsz. nem a legjobb példát találtam.
Ilthis. 2011.01.14. 15:15:47
Én nem vagyok ebben olyan biztos, hogy ezeket komolyabb bajnokságokban nem szedik ki. Inkább úgy fogalmaznék, hogy laikus szemmel a hasonló megmozdulásokat nem szedik ki és itt a hasonlón van a hangsúly. Nézd meg jobban, hogy azokban a bajnokságokban milyen a testkontakt és hol van a játékos keze. A második videónál, ha szépen eléáll és testéhez szorítja a kezeit, akkor no problem, de ott azért elég szépen fenn vannak ám azok a kezek és elég rendesen rásegít, úgy viszont már nem szabályos és a videón látható mozdulatra szerintem kapásból 3 féle büntetést is ki lehet szabni.
Az első videón látható szituációnál azt sérelmezem, hogy abszolút nem a korong megszerzésére irányult az ütközés.
Ha van anyagod és időd, akkor próbálj meg olyan videókat összevágni, ahol laikus szemmel szabályosnak tünő bodichek miatt ítélnek büntetést, mert hazai viszonylatban a legnagyobb vitát azok váltják ki.
Hozzáteszem és ezt korábban is írta valaki és teljesen egyet kell értsek vele, hogy a hazai játékosoknak nincs meg a kellő fizikumuk a modern ütközős hokihoz. Nagyon kevés utánpótlás csapat tudja ezt játszani, a többség viszont nem. Előbbi joggal van felháborodva, hogy ezt nem engedik, utóbbi meg félti a gyerekei testi épségét. Szerintem ehhez a modern hokihoz még nem nőttünk fel, viszont jó úton haladunk, ám ahhoz az kell, hogy valamennyi játékos megtapasztalja azt a hokit, ami pl. egy ilyen finn tornán is zajlott.
De közelítsük meg egy teljesen más szemszögből. Ha az első videón látható módon a Te fiad leütközik, ám büntetést nem kap a vétkes és súlyos sérülést szenved belőle a gyerek, akkor viszont az aggodalmakon túl Te lennél a leginkább felháborodva, nemde?
Az első videón látható szituációnál azt sérelmezem, hogy abszolút nem a korong megszerzésére irányult az ütközés.
Ha van anyagod és időd, akkor próbálj meg olyan videókat összevágni, ahol laikus szemmel szabályosnak tünő bodichek miatt ítélnek büntetést, mert hazai viszonylatban a legnagyobb vitát azok váltják ki.
Hozzáteszem és ezt korábban is írta valaki és teljesen egyet kell értsek vele, hogy a hazai játékosoknak nincs meg a kellő fizikumuk a modern ütközős hokihoz. Nagyon kevés utánpótlás csapat tudja ezt játszani, a többség viszont nem. Előbbi joggal van felháborodva, hogy ezt nem engedik, utóbbi meg félti a gyerekei testi épségét. Szerintem ehhez a modern hokihoz még nem nőttünk fel, viszont jó úton haladunk, ám ahhoz az kell, hogy valamennyi játékos megtapasztalja azt a hokit, ami pl. egy ilyen finn tornán is zajlott.
De közelítsük meg egy teljesen más szemszögből. Ha az első videón látható módon a Te fiad leütközik, ám büntetést nem kap a vétkes és súlyos sérülést szenved belőle a gyerek, akkor viszont az aggodalmakon túl Te lennél a leginkább felháborodva, nemde?
RAttila 2011.01.14. 15:40:50
ok, vlsz. igazad van
Tillasz 2011.01.14. 16:29:09
@Ilthis.:
A hátvédnek nem a korongot kell megszereznie, hanem meg kell akadályoznia, hogy az ellenfél gólt üssön. Persze ezt szabályosan tegye. Az első videó valóban gáncs volt, mert a srác az ellenfél térdét ütötte el és nem a teste elé került. (Szerintem.)
Remélem más játékvezetők is olvasták Marton Tibi azon kijelentését, hogy a bottal való akasztást azonnal büntetik kint. Sajnos itthon nem, és ebből jönnek nemzetközi versenyen a HOOK-os két percek.
Ja gratulálok a csapatnak, biztos nagy élmény volt.
A hátvédnek nem a korongot kell megszereznie, hanem meg kell akadályoznia, hogy az ellenfél gólt üssön. Persze ezt szabályosan tegye. Az első videó valóban gáncs volt, mert a srác az ellenfél térdét ütötte el és nem a teste elé került. (Szerintem.)
Remélem más játékvezetők is olvasták Marton Tibi azon kijelentését, hogy a bottal való akasztást azonnal büntetik kint. Sajnos itthon nem, és ebből jönnek nemzetközi versenyen a HOOK-os két percek.
Ja gratulálok a csapatnak, biztos nagy élmény volt.
kanada09 2011.01.14. 16:35:48
@Ilthis.: Ez meg vicnek is rosz ,Ha ilyen dolgokat lefulynak nem csuda hogy a gyerekek nem tudjak hogy mit csinalhatnak.A biro kellen kapjon 2 percet mert halvahy fogalma se nincs a biraskodasrol.Ilyen fenalty csak a Magyar hokiban van.Ez egy kalszikus remek vedekezesi huzas volt.Erre tanitcsak a gyerekeket hogy az embert vegyed ne a korongert piszkaljal.Ez a zebra egy idiota akit nem volna szabad a palya melle se engedni
kanada09 2011.01.14. 16:41:47
@RAttila: Igazad van.Ez a pelda csak arra volt jo hogy meg mutassa milyen borzaszto rosz a magyar birok kepessege.Minden komoly ligakban meg meg tapsolnak a remek vedekezest.Sajnalom a gyerekeket hogy ilyen idotak vezetesevel kell hogy lejatszak a rangadokat.Nem a jatekosokkal van a baj henem a birok tonkre tezik a magyar jegkorongot
RAttila 2011.01.14. 22:53:46
Részemről befejeztem, de hol gáncsolás, holt testjáték, hol korongozás....
Ha a lejátszást megállítjuk az ütközés pillanatában, látszik h. a fehérvári játékos felugrik, tehát ha valaki hát ő az aki szabálytalankodik, a térdek nem is érik egymást, hogy próbált kitérni és nem sikerült, hát az nem a másik szabálytalansága, lehetett volna 2 lehetősége elmenekül, vagy odateszi ő is a testét
Ha a lejátszást megállítjuk az ütközés pillanatában, látszik h. a fehérvári játékos felugrik, tehát ha valaki hát ő az aki szabálytalankodik, a térdek nem is érik egymást, hogy próbált kitérni és nem sikerült, hát az nem a másik szabálytalansága, lehetett volna 2 lehetősége elmenekül, vagy odateszi ő is a testét
b23 2011.01.15. 09:02:50
@RAttila: lehetett volna 2 lehetősége elmenekül, vagy odateszi ő is a testét ,és akkor most a Majziknál fájlalja a térdét.A Hamvai meg nem 2 percet kap,hanem 5+20-at sérülés okozásáért.
Lehet inkább abban kéne a vereség okát keresni,hogy az első 2 harmadban a rolbának miért csak az Újváros térfelén kellett a jeget megcsinálnia.
Lehet inkább abban kéne a vereség okát keresni,hogy az első 2 harmadban a rolbának miért csak az Újváros térfelén kellett a jeget megcsinálnia.
RAttila 2011.01.15. 10:30:01
@b23: igazad van, Dunaújváros nem a bírók miatt kapott ki, a ti kiáll1táaitok is majdnem hasonlóak voltak, ellenben volt 1 rakás térdelés, akasztás, könyöklés mindkét félről büntetlenül. Olyan játékkal amit a Dunaferr mutatott nem lehetett nyerni. Nem ezt sérelmezem, hanem a rossz játékvezetést, a testjáték hiányát és még az erős pontos lövéseket is.
RAttila 2011.01.15. 10:47:59
@b23: Remélem nem sérült meg senki, amit írtál szeretném ha csak feltevés lenne. Minden tiszteletem a Fehérvár csapata előtt.
Amit Márton Tibi mond az mind igaz (sajnos, régről tudott dolog) de tesz valaki ennek érdekében valami?. Miért van az h. inkább @kanada09 -nek a hozzászólása áll közelebb, és nem @Ilthis -nek , vagy @Tillasz -nak, akikről feltételezem, hogy bírók, és ha azok akkor miért nem pontosítanak, mivel a fejükben kellene legyen a szabálykönyv, pl 522 szabály 2 pontja, 3-as magyarázat....
Amit Márton Tibi mond az mind igaz (sajnos, régről tudott dolog) de tesz valaki ennek érdekében valami?. Miért van az h. inkább @kanada09 -nek a hozzászólása áll közelebb, és nem @Ilthis -nek , vagy @Tillasz -nak, akikről feltételezem, hogy bírók, és ha azok akkor miért nem pontosítanak, mivel a fejükben kellene legyen a szabálykönyv, pl 522 szabály 2 pontja, 3-as magyarázat....
Ilthis. 2011.01.15. 11:32:35
@RAttila: ha jól értem, akkor azt sérelmezed, hogy arra miért 539 lett kiosztva és miért nem 522?
Én egy szóval nem írtam, hogy az igenis gáncs, csak azt, hogy abban az esetben lényeg, hogy ki lett szedve, szerintem.
Egyebek mellett tavaly pont egy ilyen ütközés következtében szakadt el a térdszalagja Egrinek.
Kanada09 érveléseit is megértem, csak szerintem a hazai hokisok fizikuma/izomzata nem elég fejlett ahhoz, hogy az ilyen ütközések ne sérüléssel érjenek véget.
A játékos testi épsége pedig mindennél fontosabb, az utóbbi években az IIHF erre különösen nagy hangsúlyt fektet.
Én egy szóval nem írtam, hogy az igenis gáncs, csak azt, hogy abban az esetben lényeg, hogy ki lett szedve, szerintem.
Egyebek mellett tavaly pont egy ilyen ütközés következtében szakadt el a térdszalagja Egrinek.
Kanada09 érveléseit is megértem, csak szerintem a hazai hokisok fizikuma/izomzata nem elég fejlett ahhoz, hogy az ilyen ütközések ne sérüléssel érjenek véget.
A játékos testi épsége pedig mindennél fontosabb, az utóbbi években az IIHF erre különösen nagy hangsúlyt fektet.
RAttila 2011.01.15. 13:19:41
@Ilthis.: Rendben, testi épség fontos, de gondolom mindenki emlékszik Neidermeier-Tokaji (bocs ha tévedek a nevekkel kapcsolatban, rég volt, akkor még nem volt cél az A) cirkuszra, ami után Tokaji beismeri h. ő volt az aki tévedett. Az "A" csoportba vágyunk, de mindenképpen a "sisak nélküli" hokihoz ragaszkodunk, itt valami nincs rendjén. A bíró meg azért van h. ha szabálytalanságot lát akkor következetesen közbelép. Részedről azt sérelmezem mivel, gondolom közöd van a bíráskodáshoz, akkor egyértelműen állítsd, melyik pont alapján lett kitéve, és miért, ha már van szabálykönyv, nem kizárólag a bíró megítélésén mulik.
OK lehet volt szabálytalanság, de nem az amiért kitették, a gyerek azt látja h. a bíró nem lát semmit, mert amit lefújt az nem történt meg!!!
A második videónál azért írtam határeset, mert talán jóindulattal bottal lökésért ki lehet tenni de vlsz. azt sem lett volna kötelező. (534 akadályozás, egyértelműen nem volt!)
az elsőnél a piros csak a csípőjével ér hozzá az ellenfélhez, az meg nem büntetendő, hacsak nem felugrik, v. távolról megy neki. 527 A túlzott durvaság egyértelmű, ha szabálytalanságot követ el!
Agy kis szemléletváltás kellene. Az edző megmondja, fiuk, fel kell mérni, ha tudsz ütközni tedd meg, ha nem vagy biztos, üssed el a korongot és menekülj. Mert a bíró nem partner abban, hogy ha valaki gyenge akkor rögtön neki van igaza! Mert az "állat" elütött szabályosan. Ha kell "A" a sírást be kell fejezni. Külömben is van 2 serdülő "ház", az egyik lehet a "sírók"-é, a másikban meg jégkorongozzanak.
OK lehet volt szabálytalanság, de nem az amiért kitették, a gyerek azt látja h. a bíró nem lát semmit, mert amit lefújt az nem történt meg!!!
A második videónál azért írtam határeset, mert talán jóindulattal bottal lökésért ki lehet tenni de vlsz. azt sem lett volna kötelező. (534 akadályozás, egyértelműen nem volt!)
az elsőnél a piros csak a csípőjével ér hozzá az ellenfélhez, az meg nem büntetendő, hacsak nem felugrik, v. távolról megy neki. 527 A túlzott durvaság egyértelmű, ha szabálytalanságot követ el!
Agy kis szemléletváltás kellene. Az edző megmondja, fiuk, fel kell mérni, ha tudsz ütközni tedd meg, ha nem vagy biztos, üssed el a korongot és menekülj. Mert a bíró nem partner abban, hogy ha valaki gyenge akkor rögtön neki van igaza! Mert az "állat" elütött szabályosan. Ha kell "A" a sírást be kell fejezni. Külömben is van 2 serdülő "ház", az egyik lehet a "sírók"-é, a másikban meg jégkorongozzanak.
Ilthis. 2011.01.15. 17:35:06
@RAttila: én azt érzem, abszolút nem vagy tisztában a szabályos testjáték fogalmával. Sikerült két olyan videót kiválasztanod és vitatkoznod rajta, ami minden csak nem szabályos testjáték, legalábbis szerintem. Ha a másodiknál szabályos az, hogy szemből kézzel megborítom az ellenfelet, akkor hagyjuk is, nincs miről beszélni.
Szabályos testjátékban nem használjuk a kezet segítségként.
Az első esetre pedig a casebook valami akadályozásfélécskét is rá tud sütni, olvasd el, bár szerintem a nem megengedett testjáték megállja a helyét bőven.
Ez persze csak az én véleményem!
Szabályos testjátékban nem használjuk a kezet segítségként.
Az első esetre pedig a casebook valami akadályozásfélécskét is rá tud sütni, olvasd el, bár szerintem a nem megengedett testjáték megállja a helyét bőven.
Ez persze csak az én véleményem!
RAttila 2011.01.15. 18:01:06
rendben, részemről vége, de legközelebb kérlek, ne a casebook-ot hozd fel csak úgy, hanem oldal bekezdés..., pont ezt hiányoltam az előbb is. (az akadályozás meg egyértelműen le van írva, itt nincs arról szó)
legalább 1 kicsit mi is böngésszük a szabálykönyvet :)
legalább 1 kicsit mi is böngésszük a szabálykönyvet :)