Láda Balázs két kupameccsről is lemarad 2011.01.12. 14:57 Hblog
Láda Balázs két kupameccsről is lemarad
2011.01.12. 15:04: Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!
54 komment
Címkék: miskolc fb fegyelmi bizottság láda balázs
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr652579023
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Eisbären Miskolc (törölt) 2011.01.12. 16:06:03
Vicc az egész. Kár volt fellebbezni... De szerencsére nélküle sem lesznek nehezek a meccsek.
aeroan42 2011.01.12. 16:13:40
egy mol ligás eltiltás miért számít bele az MK-ba? Főleg úgy hogy nem magyarországi csapat játékosa ellen volt az ominózus eset!?
eszel59 2011.01.12. 16:44:29
Nem jutottunk a Mol Liga döntőjébe,a két következő meccsen pedig nélküle is illene győzni."Megbűnhődtünk,megbűnhődőtt" az FB nem Dosztojevszkíj,Balu nem Raszkolnyikov,mi pedig ne kezdjük újra,hogy volt e "Bűn" és- kellet-e- "bűnhődés!?
qwertzuiop05 2011.01.12. 18:02:50
@aeroan42: Jajjmár! Miért keresel mindenben logikát?
A döntés vicc, a hátralévő bünti mértéke elfogadható.
Hajrá Macik!
A döntés vicc, a hátralévő bünti mértéke elfogadható.
Hajrá Macik!
benö51 2011.01.12. 18:06:53
Az egész színtársulat el mehet ahová gondolom. Mi köze van a MOL ligának a Magyar Kupához és tovább kérdezem a OB1 hez. Szerintem semmi, vagy annyi mint az EBELnek vagy a DELnek.
Zsootika 2011.01.12. 18:41:52
Annyi köze van a MOL ligának az MK-hoz hogy ugyanazok a csapatok játszanak benne mint a MOL ligában (leszámítva a nem magyarországi csapatokat). Az meg "várható" volt hogy meghosszabítják a büntit, mert kicsit hülyén fogalmazták eredetileg az eltiltás mértékét. A lényeg az hogy azok a meccsek amiken nem játszhat kötelező győzelem a maciknak! Utánna meg lesz két ráhangoló meccse Balázsnak a négyes döntő előtt. Ennyi...
kerusz 2011.01.12. 20:12:43
@benö51: Hebart eltiltották az EBEL végéig. Szerinted miért nem szerződött még sehová Európában?
a. Bárd 2011.01.12. 20:46:19
@benö51: Ez mondjuk érdekes...
A Vasas-Csíkszereda meccsnek mi köze volt a szlovéniai négyes tornához?
(segítek: Sille)
A Vasas-Csíkszereda meccsnek mi köze volt a szlovéniai négyes tornához?
(segítek: Sille)
Nano 2011.01.12. 20:46:26
Kezdjük az egészet azzal, hogy egy teljesen ad hoc, teljesen tisztázatlan jogkörrel bíró bizottság tiltotta el a MOL ligától. Úgy, hogy semmi nem volt le tisztázva, hogy milyen szabálytalanságért, milyen büntetés jár. Hasra ütés szerűen, csakis a Macik szívatásából (a korábbi reklamációk miatt) mondtak egy adott dátumot, azért hogy példát statuáljanak és elcsendesítsék a Miskolciakat. És lehet üldözi mániával vádolni, de higgyétek el ez nincsen így, és nem a kisujjamból szopom ki ezeket a dolgokat.
Másrészt amit többen is írtatok. Mégis mi a fitty fene köze van bármilyen MOL ligával kapcsolatos döntésnek a magyar kupához vagy a magyar bajnoksághoz. Ez csak akkor lenne szabályos ha nemzetközi eltiltást szabtak volna ki rá, én nem hiszem, hogy bármelyik sorozat között lenne bármiféle átfedés ebből a szempontból. És ha igen kérem a versenykiírásból az ide vágó passzusokat. (pl Magyar Kupa versenyszabályzat 10§ akit a mol ligában eltiltanak 2011.x.y-ig az addig nem játszhat a magyar kupában sem. Kötve hiszem hogy bármilyen ilyesmi is lenne)
Egyszerűen ez az egész tragikomédia. Nevetséges. A jégkorongsportunk javul, jó lenne a ha szövetség illetékesei nem ragadtak volna le 15 évvel ezelőtt és nem csak a "tradicionális" csapatokat felé döntsenek. Hihetetlen módon felháborítónak tartom.
Harmadrészt, ha jól tudom, a fellebbezéssel nem is foglalkoztak, sőt hetekig tárgyalni sem voltak hajlandóak. Tehát ez az egész bizottság véleményem szerint mindenféle rendes szabályozás nélkül működik bármilyen rendes átgondolás nélkül lett létrehozva.
Természetesen a szabálytalanság tényét nem vitatom, de az ügymenetre a leges legfinomabb szó azaz hogy amatőr.
Másrészt amit többen is írtatok. Mégis mi a fitty fene köze van bármilyen MOL ligával kapcsolatos döntésnek a magyar kupához vagy a magyar bajnoksághoz. Ez csak akkor lenne szabályos ha nemzetközi eltiltást szabtak volna ki rá, én nem hiszem, hogy bármelyik sorozat között lenne bármiféle átfedés ebből a szempontból. És ha igen kérem a versenykiírásból az ide vágó passzusokat. (pl Magyar Kupa versenyszabályzat 10§ akit a mol ligában eltiltanak 2011.x.y-ig az addig nem játszhat a magyar kupában sem. Kötve hiszem hogy bármilyen ilyesmi is lenne)
Egyszerűen ez az egész tragikomédia. Nevetséges. A jégkorongsportunk javul, jó lenne a ha szövetség illetékesei nem ragadtak volna le 15 évvel ezelőtt és nem csak a "tradicionális" csapatokat felé döntsenek. Hihetetlen módon felháborítónak tartom.
Harmadrészt, ha jól tudom, a fellebbezéssel nem is foglalkoztak, sőt hetekig tárgyalni sem voltak hajlandóak. Tehát ez az egész bizottság véleményem szerint mindenféle rendes szabályozás nélkül működik bármilyen rendes átgondolás nélkül lett létrehozva.
Természetesen a szabálytalanság tényét nem vitatom, de az ügymenetre a leges legfinomabb szó azaz hogy amatőr.
Nano 2011.01.12. 20:50:10
@Zsootika:
Mi az hogy "várható" volt ?
Mi az hogy hülyén fogalmazták meg az eltiltást?
Nem érzed úgy hogy ez az egész egyszerűen nevetséges? Egy eltiltás sem képesek megfogalmazni? Vagy ami bármilyen határozatban le van írva azt szarjuk le, mert hülyén van megfogalmazva és bármikor megváltoztathatják?
Mi az hogy "várható" volt ?
Mi az hogy hülyén fogalmazták meg az eltiltást?
Nem érzed úgy hogy ez az egész egyszerűen nevetséges? Egy eltiltás sem képesek megfogalmazni? Vagy ami bármilyen határozatban le van írva azt szarjuk le, mert hülyén van megfogalmazva és bármikor megváltoztathatják?
OliBLOOD 2011.01.12. 21:01:00
Ha valakit valamilyen sorozatban eltiltottak, akkor az a játékos addig más sorozatban sem szereplhet amíg az adott sorozat eltiltását le nem töltötte. Pl ha valaki juniormeccsen szabálytalankodik és tiltják el, akkor sem OB1 sem MOL liga meccsen nem játszhat addig amíg a junior bajnokságban le nem töltötte az eltiltását. De ott van kerusz példája is.
cornwall 2011.01.12. 21:25:12
Teljesen mindegy, ami történt megtörtént. Ezt a két meccset Balu nélkül is illik hozni, jövőre pedig reméljük hasonló keménységgel láthatjuk dolgozni a MOL liga fb-t hogy a mi üldözési mániánkra is rácáfoljanak.:)
aeroan42 2011.01.12. 22:25:47
@cornwall: jó persze, hozzák a meccseket, de mostantól kezdve árgus szemekkel fogom figyelni az eltiltásokat, már csak azért is hogy vajon egyenlő a mérce Kelet- és Nyugat Magyarországon és Bp.-en is?!#?
kerusz 2011.01.12. 23:24:03
@Nano: Amiket írsz, azok csak összeesküvés-elméletek, de azoknak parádésak.
vaze 2011.01.12. 23:58:37
@aeroan42: szerintem az a legfontosabb szegmentáló tényező, hogy az adott klub székhelye a tengerszinttől számítva milyen magasan van, esetleg hogy a budi nyugat vagy kelet felé van-e fordítva (észak és dél automatikus egész szezonos eltiltás)
benö51 2011.01.13. 09:00:26
@kerusz: Mondj légy szi még egy sportágat ahol egy nemzetközi ligában tartozó eltiltás a saját nemzeti kupájukra, vagy bajnokságra is szól.
Hebar nem tudom, hogy játszik-e máshol, de jogilag nem lenne akadálya, hogy az Ebelen kívül játsszon.
@a. Bárd: arra van egy belső megállapodás, hogy eltiltott játékos ne szerepeljen a válogatottban.
Azért azt megnézném mekkora cirkusz lenne, ha pl Messit kiállítanák a BL-ben és nem játszhatna a spanyol kupában vagy a bajnokságban abban a 2 hétben amíg a BL eltiltását le nem tölti.
Hebar nem tudom, hogy játszik-e máshol, de jogilag nem lenne akadálya, hogy az Ebelen kívül játsszon.
@a. Bárd: arra van egy belső megállapodás, hogy eltiltott játékos ne szerepeljen a válogatottban.
Azért azt megnézném mekkora cirkusz lenne, ha pl Messit kiállítanák a BL-ben és nem játszhatna a spanyol kupában vagy a bajnokságban abban a 2 hétben amíg a BL eltiltását le nem tölti.
eszel59 2011.01.13. 09:01:36
@vaze: Miskolc átlagos tenderszint feletti magassága 130 m(Lillafüred jóval magasabban van,a Zsolcai kaputól pedig alföldi lejtésű),a klub székhelye pontosan 126,4 m(Balti) tengerszint felett található.A mellékhelyiségek(budik)tájolása a csarnok területén változó. Az emeleten a közönség számára létesített férfi ill.női illemhelyek bejárata nyugatra néz,az ablakai keletre,ám a pissoárok és a "beülős"részleg délre.A közönségkorinál használható földszinti kegyhelyek déli valamint nyugati bejárati nyílászárókkal rendelkeznek,az öltözői WC-k egymáshoz képest szimmetrikus elrendezésűek a fal két oldalán,így már akkora a variációs lehetőség,hogy Balut el sem kellett volna tiltani!(Sajnos ezek csak becsült tájolások,legközelebb pontosan lemérem egy kompasszal!)Hogy mindebből mit hoz(hat)ki egy tisztázatlan jogkörű,korábbi fegyelmi ügyekhez képest ismeretlen elveken alapján döntést hozó ad-hoc bizottság,az a "na ezt fejtse meg őrnagy úr!"szintű történés!(Aki nem ismeri Boncz Gézike moszkvai sztoriját,az nem is fogja érteni...)
vaze 2011.01.13. 09:28:32
@eszel59: csak azért, mert mindenféle tájolású vécékkel pakoljátok tele a csarnokot, még nem mentesülhettek a következmények alól! :D
tiriakos 2011.01.13. 09:43:32
Javítsatok ki, ha tévedek, de az eltiltás jogilag úgy néz ki, hogy a játékos játékjogát függesztik fel. (ez lehet meghatározva meccsekben, vagy pontos dátumig, jelen esetben az utóbbi)
Tehát Oli megállapítása teljesen helytálló:
"Ha valakit valamilyen sorozatban eltiltottak, akkor az a játékos addig más sorozatban sem szereplhet amíg az adott sorozat eltiltását le nem töltötte."
Nano fröcsögésével nagyon nem értek egyet.
1."teljesen tisztázatlan jogkörrel bíró bizottság tiltotta el a MOL ligától"
Nem igaz. Teljesen tisztázott jogkörrel felfüggesztette a játékjogát jan. 26-ig.
2. "Mégis mi a fitty fene köze van bármilyen MOL ligával kapcsolatos döntésnek a magyar kupához vagy a magyar bajnoksághoz."
A játékos felfüggesztett játékjogának mindenhez mindenkor van köze. Pláne úgy, hogy a MK meccseket alapból nem érintette volna az eltiltás, ha a Miskolc bejut a liga döntőjébe.
3. "Ez csak akkor lenne szabályos ha nemzetközi eltiltást szabtak volna ki rá"
Azt szabtak ki rá. (Elvileg IIHF szabály, hogy ha egy játékos eltiltást kap, akkor semmilyen hivatalos meccsen nem léphet jégre, amíg az le nem jár. Se bel-,se külföldön --> érthető, hiszen nincs játékjoga)
4. "És ha igen kérem a versenykiírásból az ide vágó passzusokat."
Mivel magyar állampolgárságú játékosról van szó, a játékjoga az MJSZ hatásköre. Az MJSZ és RJSZ által a ligában felállított közös fegyelmi bizottság döntései egyértelműen legitimek rá nézve, hiszen a döntést meghozó klérus is egyértelműen legitim az MJSZ felé. (Kicsit zavaros így, de most nem megy a jobb fogalmazás. A lényeg: az MJSZ a liga fb hatáskörébe utalta, hogy a liga meccsein történt fegyelmi vétségeket kivizsgálja és szankcionálja.)
5. "az ügymenetre a leges legfinomabb szó azaz hogy amatőr"
Pont nem igaz. Profi, és következetes. Hozott egy döntést a liga fb, majd fellebbezés után azt az MJSZ fb jóváhagyta a nemzetközi sportjogok betartásával. (játékjog szüneteltetése)
Kár fröcsögni emiatt, pláne abban a formában, ahogy Nano tette... :(
Tehát Oli megállapítása teljesen helytálló:
"Ha valakit valamilyen sorozatban eltiltottak, akkor az a játékos addig más sorozatban sem szereplhet amíg az adott sorozat eltiltását le nem töltötte."
Nano fröcsögésével nagyon nem értek egyet.
1."teljesen tisztázatlan jogkörrel bíró bizottság tiltotta el a MOL ligától"
Nem igaz. Teljesen tisztázott jogkörrel felfüggesztette a játékjogát jan. 26-ig.
2. "Mégis mi a fitty fene köze van bármilyen MOL ligával kapcsolatos döntésnek a magyar kupához vagy a magyar bajnoksághoz."
A játékos felfüggesztett játékjogának mindenhez mindenkor van köze. Pláne úgy, hogy a MK meccseket alapból nem érintette volna az eltiltás, ha a Miskolc bejut a liga döntőjébe.
3. "Ez csak akkor lenne szabályos ha nemzetközi eltiltást szabtak volna ki rá"
Azt szabtak ki rá. (Elvileg IIHF szabály, hogy ha egy játékos eltiltást kap, akkor semmilyen hivatalos meccsen nem léphet jégre, amíg az le nem jár. Se bel-,se külföldön --> érthető, hiszen nincs játékjoga)
4. "És ha igen kérem a versenykiírásból az ide vágó passzusokat."
Mivel magyar állampolgárságú játékosról van szó, a játékjoga az MJSZ hatásköre. Az MJSZ és RJSZ által a ligában felállított közös fegyelmi bizottság döntései egyértelműen legitimek rá nézve, hiszen a döntést meghozó klérus is egyértelműen legitim az MJSZ felé. (Kicsit zavaros így, de most nem megy a jobb fogalmazás. A lényeg: az MJSZ a liga fb hatáskörébe utalta, hogy a liga meccsein történt fegyelmi vétségeket kivizsgálja és szankcionálja.)
5. "az ügymenetre a leges legfinomabb szó azaz hogy amatőr"
Pont nem igaz. Profi, és következetes. Hozott egy döntést a liga fb, majd fellebbezés után azt az MJSZ fb jóváhagyta a nemzetközi sportjogok betartásával. (játékjog szüneteltetése)
Kár fröcsögni emiatt, pláne abban a formában, ahogy Nano tette... :(
tiriakos 2011.01.13. 09:50:07
@benö51: "Mondj légy szi még egy sportágat ahol egy nemzetközi ligában tartozó eltiltás a saját nemzeti kupájukra, vagy bajnokságra is szól."
Az összes. Mindenhol a játékjogot függesztik fel.
Az összes. Mindenhol a játékjogot függesztik fel.
tiriakos 2011.01.13. 09:52:18
@tiriakos: Ja! Persze van kivétel. Ha olyan a liga, amit az adott állampolgárságú játékos szövetsége nem ismer el, nem vesz részt benne, nem tagja ... etc. akkor nyilván az adott ligának nincs joga felfüggeszteni a játékos játékjogát, csak a ligára vonatkozólag. (Nem kap felhatalmazást rá az adott szövetségtől.)
Theutus 2011.01.13. 10:34:00
továbbra is azt mondom, hogy nagyon hasznos dolog, ha valaki először gondolkodik és azután beszél
ha már gondolkodott és nem tud valamit praktikus utánajárni vagy kérdezni és csak utána állítani valamit, ha tisztában van azzal, amiről beszél
fentiek figyelembe vételével is előfordulhatnak bökkenők, pl az ismeretek birtokában téves logikai következtetéseket von le és utána szólal meg
ehh...nem folytatom, mivel így legalább széles mosollyal az orcámon legeltetem szemeimet a kommentek jelentős részén:)
ha már gondolkodott és nem tud valamit praktikus utánajárni vagy kérdezni és csak utána állítani valamit, ha tisztában van azzal, amiről beszél
fentiek figyelembe vételével is előfordulhatnak bökkenők, pl az ismeretek birtokában téves logikai következtetéseket von le és utána szólal meg
ehh...nem folytatom, mivel így legalább széles mosollyal az orcámon legeltetem szemeimet a kommentek jelentős részén:)
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.01.13. 11:52:26
@Nano: kelett nektek leigazolni a Budait? most ratok szallt a Fradi-atok!
eszel59 2011.01.13. 12:20:03
@vaze: Pedig amikor a csarnok épült,még nem is tudtuk,hogy milyen kiemelt jelentősége lesz a vízöblítéses ánglius rendszerű "hotela cseszke budejovice"elhelyezésének a későbbi fegyelmi ügyek viszonylatában!
@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: úristen,nem lesz működőképes Rolbánk!?
@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: úristen,nem lesz működőképes Rolbánk!?
tiriakos 2011.01.13. 12:39:07
@eszel59: :D:D:D ezen felsírtam! :D
kerusz 2011.01.13. 13:36:41
@benö51: Hebar az eltiltását egy IIHF-tagszövetség által szervezett ligában szerezte, így annak leteltéig nem játszhat egyetlen IIHF tagország egyetlen sorozatában sem, tételesen tiltja az IIHF szabályzata. Ausztriában azért nem, mert az ÖEHV elfogadja az EBEL-ben kapott büntetést minden más ÖEHV-sorozatban, máshová meg azért nem szerződhet, mert az IIHF alapszabály értelmében Hebar addig ki van zárva mindenféle nemzetközi (IIHF) átigazolási ügyletből, amíg a fegyelmi büntetése le nem telik. Egyetlen lehetősége az lenne, hogy elmegy valamelyik észak-amerikai profiligába, amelyikkel az IIHF-nek nincs transzfer-megállapodása.
A Mol Ligát is az MJSZ és az RJSZ rendezi, két IIHF-tagország. Az a minimum, hogy a saját maguk által kiírt és rendezett sorozatban hozott eltiltásokat más, ugyancsak általuk rendezett sorozatokban is elismerik és akceptálják.
A Mol Ligát is az MJSZ és az RJSZ rendezi, két IIHF-tagország. Az a minimum, hogy a saját maguk által kiírt és rendezett sorozatban hozott eltiltásokat más, ugyancsak általuk rendezett sorozatokban is elismerik és akceptálják.
tiriakos 2011.01.13. 14:14:36
@kerusz: na. így van. Kerusz kolléga sokkal jobban, példán keresztül szemléltette, amit én is írtam (vagy legalábbis írni akartam).
Ilthis. 2011.01.13. 14:54:32
Nos, induljunk ki egy teljesen alap esetből.
Ha egy kölyök korosztályú játékos, kölyök mérkőzésen eltiltással járó büntetést kap, akkor azt elviekben a kölyök bajnokságban kell letöltenie. Ha ez a játékos érdekelt a serdülő bajnokságban is, akkor addig ott nem játszhat, amíg 2 kölyök meccset ki nem hagyott, addig meg lemehet akár 5 serdülő meccs is pl. A két bajnokságnak meg ugye semmi köze egymáshoz.
De rémlik nekem olyan is néhány évvel korábbról, amikor Popovics Patrik ifi vagy junior mérkőzésen kapott végleges miatt nem játszhatott a felnőtt bajnokságban, mert az eltiltását az utánpótlás bajnokságban kellett letöltenie és a soron következő mérkőzésig több OB1-es meccs is beleesett.
Tehát az alap dolog nem újkeletű, miszerint nem kell különbséget tenni bajnokságok között.
A versenyszabályzat egyébként valami olyasmit mond ki most már, hogy a játékosnak abban a korosztályban kell letöltenie a büntetését, amelyik korosztályba nevezve van, függetlenül attól, hogy melyikben kapta a büntetését.
Ugyan Láda Balázs közismerten nem az elvetemült játékosok közé tartozik, de alapból a büntetése január 26-ig szól. Azonban, ha külön vennénk a bajnokságokat és a kupát, akkor 16-án már folytathatná az ámokfutását.
Jó példa erre Zalavári is. Az eltiltásából adódóan nem szerepelhetett a junior mérkőzéseken, pedig felnőttben kapta a büntetést.
Mivel Láda már a rájátszásban követte el a szabálytalanságot, ahol csapata számára az adott bajnokság a büntetés lejárta előtt befejeződhet, így célszerűbb lett volna konkrét mérkőzésszámot megjelölni büntetésül.
Valahol pedig a közlemény is félrevezető, hiszen az áll benne, hogy MÉG 2 mérkőzést IS ki kell hagynia. Ez első olvasatra olyan, mintha a fellebbezéskor súlyosabb büntetést szabtak volna ki, holott ez nem igaz, hiszen 9 nappal lerövidült az eredetileg szóló eltiltása. Mert aszerint ki kellett volna hagyja még a Fradi és a Vasas elleni TMK meccseket is.
Ha egy kölyök korosztályú játékos, kölyök mérkőzésen eltiltással járó büntetést kap, akkor azt elviekben a kölyök bajnokságban kell letöltenie. Ha ez a játékos érdekelt a serdülő bajnokságban is, akkor addig ott nem játszhat, amíg 2 kölyök meccset ki nem hagyott, addig meg lemehet akár 5 serdülő meccs is pl. A két bajnokságnak meg ugye semmi köze egymáshoz.
De rémlik nekem olyan is néhány évvel korábbról, amikor Popovics Patrik ifi vagy junior mérkőzésen kapott végleges miatt nem játszhatott a felnőtt bajnokságban, mert az eltiltását az utánpótlás bajnokságban kellett letöltenie és a soron következő mérkőzésig több OB1-es meccs is beleesett.
Tehát az alap dolog nem újkeletű, miszerint nem kell különbséget tenni bajnokságok között.
A versenyszabályzat egyébként valami olyasmit mond ki most már, hogy a játékosnak abban a korosztályban kell letöltenie a büntetését, amelyik korosztályba nevezve van, függetlenül attól, hogy melyikben kapta a büntetését.
Ugyan Láda Balázs közismerten nem az elvetemült játékosok közé tartozik, de alapból a büntetése január 26-ig szól. Azonban, ha külön vennénk a bajnokságokat és a kupát, akkor 16-án már folytathatná az ámokfutását.
Jó példa erre Zalavári is. Az eltiltásából adódóan nem szerepelhetett a junior mérkőzéseken, pedig felnőttben kapta a büntetést.
Mivel Láda már a rájátszásban követte el a szabálytalanságot, ahol csapata számára az adott bajnokság a büntetés lejárta előtt befejeződhet, így célszerűbb lett volna konkrét mérkőzésszámot megjelölni büntetésül.
Valahol pedig a közlemény is félrevezető, hiszen az áll benne, hogy MÉG 2 mérkőzést IS ki kell hagynia. Ez első olvasatra olyan, mintha a fellebbezéskor súlyosabb büntetést szabtak volna ki, holott ez nem igaz, hiszen 9 nappal lerövidült az eredetileg szóló eltiltása. Mert aszerint ki kellett volna hagyja még a Fradi és a Vasas elleni TMK meccseket is.
eszel59 2011.01.13. 15:31:23
@Ilthis.:Hinnye azt a... nagyméretű helyiség kupoláját(a terem búráját!) Láda Balu mint ámokfutó???Tudnék ajánlani néhány minősítést és jelzőt vele kapcsolatban,de hogy pont ez a szóhasználatod,az azért is meglepő,mert Te magad írod le,hogy nem az elvetemült játékosok közé tartozik!
Szép kis listát tudnék összehozni nevekből és esetekből...de "ugorgyunk"mondta Pósalaky bácsi Nyilas Misinek..(Csak a konkrét szóhasználatot nehezményezem,nem a hsz.érdemi részét!)
Szép kis listát tudnék összehozni nevekből és esetekből...de "ugorgyunk"mondta Pósalaky bácsi Nyilas Misinek..(Csak a konkrét szóhasználatot nehezményezem,nem a hsz.érdemi részét!)
vaze 2011.01.13. 15:39:37
@eszel59: én az ámokfutót ironikusnak olvastam, tezsvírem :)
Ilthis. 2011.01.13. 15:46:43
@vaze: ott a pont ;-)
@eszel59: ejjejje eszel barátom, pont Te nem tudsz olvasni a sorok között :)
Első nekifutásra más példát akartam felhozni, de gondoltam nem nevesítek és maradok Balunál, hát hibáztam, idézőjelbe kellett volna tennem az ámokfutást, viszont akkor meg már nem is olyan nagy ámokfutás :)
@eszel59: ejjejje eszel barátom, pont Te nem tudsz olvasni a sorok között :)
Első nekifutásra más példát akartam felhozni, de gondoltam nem nevesítek és maradok Balunál, hát hibáztam, idézőjelbe kellett volna tennem az ámokfutást, viszont akkor meg már nem is olyan nagy ámokfutás :)
kerusz 2011.01.13. 15:54:09
@Nano: Azért tegyünk rendbe egy-két dolgot.
"Harmadrészt, ha jól tudom, a fellebbezéssel nem is foglalkoztak, sőt hetekig tárgyalni sem voltak hajlandóak. Tehát ez az egész bizottság véleményem szerint mindenféle rendes szabályozás nélkül működik bármilyen rendes átgondolás nélkül lett létrehozva."
Akkor íme a történések időrendi sorrendben:
- dec. 29-én szerdán 17:44-kor küldött e-mailben hivatalosan értesítettem a Miskolcot Láda Balázs eltiltásáról
- dec. 30-án 13:56-kor küldött e-mailben a Miskolc fellebbezést nyújtott be
- jan. 4-én ( a dcember 30-i fellebbezést követő 3. munkanapon, amennyiben december 31-ét munkanapnak tekintjük) a Fegyelmi Bizottság elnöke hatáskör hiányában a fellebbezést elutasítja, ezt a határozatát 20:44-kor e-mailben megküldi az érintetteknek.
- Ez ellen Egri István jan. 5-én panasszal élt az MJSZ főtitkáránál.
- még ugyanaznap, tehát jan. 5-én 12:10-kor az MJSZ Főtitkára az FB elnökének és a Liga vezetőinek álláspontját is kikérve és figyelembe véve fegyelmit kezdeményezett az MJSZ FB-nél Láda Balázs ügyében a helyzet megnyugtató tisztázása érdekében.
- szintén még ugyanaznap, jan. 5-én 16:33-kor az FB elnöke fegyelmi tárgyalásra idézte Láda Balázst január 11-ére (az idézésre amúgy az FB elnökének 8 napot biztosít a szabályzat)
- Mivel a szabályzat szerint az idézést legalább 3 munkanappal korábban kell megkapnia az érintettnek, így január 11-énél korábbi időpontra a fegyelmi tárgyalást ki sem lehetett tűzni.
- Az FB január 11-én döntést is hozott, habár a Miskolc által fontosnak ítélt dokumentum, nevezetesen Zsók Levente sérülésének orvosi dokumentációja a tárgyalásra nem érkezett meg. Ilyen esetekben a fegyelmi szabályzat lehetőséget ad arra is az FB-nek, hogy az ügy teljeskörű tisztázása érdekében 8 napon belül újabb tárgyalást tartson, de az FB nem így tett.
Ennyit arról, hogy hetekig nem akarták volna tárgyalni az ügyet. Mint látható, egyetlen fél sem élt a számára biztosított laghosszabb határidőkkel, minden esemény a lehető leghamarabbi időpontban történt.
Bizonyára lehet sok mindenért kritizálni az eljárást, de kénytelen vagyok visszautasítani minden olyan összesküvéselméletet, ami félinformációk és féligazságok alapján arra próbál utalni, hogy bárki is rosszhiszeműen járt volna el Láda Balázs ügyében.
Gondolom, ha az eltiltáskor sokak által hivatkozási alapként felhozott Hurtaj, Gergely Csaba és Gröschl féle ügyekben is hasonlóan szigorú ítélet született volna, mint Balázs esetében, akkor sem nagyon lenne miről beszélnünk.
Erről pedig már korábban írtam talán centerville-nek, hogy nem tartom túl szerencsésnek az év közbeni váltást, de ez nem vélemény kérdése volt. Senki nem kapálózott azért, hogy hadd ítélkezhessen ő fegyelmi ügyekben a rájátszás alatt.
Megjegyzem, a tegnapi OB I-es Ligaülés döntéseinek fényében a csapatok (ideértve a Miskolcot is) bizalma a Liga Fegyelmi Bizottság tagjaiban valószínűleg nem is rendült meg, de erről majd este biztos olvashattok.
"Harmadrészt, ha jól tudom, a fellebbezéssel nem is foglalkoztak, sőt hetekig tárgyalni sem voltak hajlandóak. Tehát ez az egész bizottság véleményem szerint mindenféle rendes szabályozás nélkül működik bármilyen rendes átgondolás nélkül lett létrehozva."
Akkor íme a történések időrendi sorrendben:
- dec. 29-én szerdán 17:44-kor küldött e-mailben hivatalosan értesítettem a Miskolcot Láda Balázs eltiltásáról
- dec. 30-án 13:56-kor küldött e-mailben a Miskolc fellebbezést nyújtott be
- jan. 4-én ( a dcember 30-i fellebbezést követő 3. munkanapon, amennyiben december 31-ét munkanapnak tekintjük) a Fegyelmi Bizottság elnöke hatáskör hiányában a fellebbezést elutasítja, ezt a határozatát 20:44-kor e-mailben megküldi az érintetteknek.
- Ez ellen Egri István jan. 5-én panasszal élt az MJSZ főtitkáránál.
- még ugyanaznap, tehát jan. 5-én 12:10-kor az MJSZ Főtitkára az FB elnökének és a Liga vezetőinek álláspontját is kikérve és figyelembe véve fegyelmit kezdeményezett az MJSZ FB-nél Láda Balázs ügyében a helyzet megnyugtató tisztázása érdekében.
- szintén még ugyanaznap, jan. 5-én 16:33-kor az FB elnöke fegyelmi tárgyalásra idézte Láda Balázst január 11-ére (az idézésre amúgy az FB elnökének 8 napot biztosít a szabályzat)
- Mivel a szabályzat szerint az idézést legalább 3 munkanappal korábban kell megkapnia az érintettnek, így január 11-énél korábbi időpontra a fegyelmi tárgyalást ki sem lehetett tűzni.
- Az FB január 11-én döntést is hozott, habár a Miskolc által fontosnak ítélt dokumentum, nevezetesen Zsók Levente sérülésének orvosi dokumentációja a tárgyalásra nem érkezett meg. Ilyen esetekben a fegyelmi szabályzat lehetőséget ad arra is az FB-nek, hogy az ügy teljeskörű tisztázása érdekében 8 napon belül újabb tárgyalást tartson, de az FB nem így tett.
Ennyit arról, hogy hetekig nem akarták volna tárgyalni az ügyet. Mint látható, egyetlen fél sem élt a számára biztosított laghosszabb határidőkkel, minden esemény a lehető leghamarabbi időpontban történt.
Bizonyára lehet sok mindenért kritizálni az eljárást, de kénytelen vagyok visszautasítani minden olyan összesküvéselméletet, ami félinformációk és féligazságok alapján arra próbál utalni, hogy bárki is rosszhiszeműen járt volna el Láda Balázs ügyében.
Gondolom, ha az eltiltáskor sokak által hivatkozási alapként felhozott Hurtaj, Gergely Csaba és Gröschl féle ügyekben is hasonlóan szigorú ítélet született volna, mint Balázs esetében, akkor sem nagyon lenne miről beszélnünk.
Erről pedig már korábban írtam talán centerville-nek, hogy nem tartom túl szerencsésnek az év közbeni váltást, de ez nem vélemény kérdése volt. Senki nem kapálózott azért, hogy hadd ítélkezhessen ő fegyelmi ügyekben a rájátszás alatt.
Megjegyzem, a tegnapi OB I-es Ligaülés döntéseinek fényében a csapatok (ideértve a Miskolcot is) bizalma a Liga Fegyelmi Bizottság tagjaiban valószínűleg nem is rendült meg, de erről majd este biztos olvashattok.
leonov 2011.01.13. 17:31:04
"Bizonyára lehet sok mindenért kritizálni az eljárást, de kénytelen vagyok visszautasítani minden olyan összesküvéselméletet, ami félinformációk és féligazságok alapján arra próbál utalni, hogy bárki is rosszhiszeműen járt volna el Láda Balázs ügyében."
Persze, senki se volt rosszindulatú egy cseppet sem.
Kicsik és vidékiek vagyunk a szövetségben.
De akadémikus a kérdés , mert már túl vagytok rajta.
Hálistennek' lassan mi is.
Persze, senki se volt rosszindulatú egy cseppet sem.
Kicsik és vidékiek vagyunk a szövetségben.
De akadémikus a kérdés , mert már túl vagytok rajta.
Hálistennek' lassan mi is.
Nano 2011.01.13. 18:15:05
@kerusz: köszönöm! Nagyjából válaszoltál az általam felvetett kérdésekre (meg még néhány más kommentelő) a legnagyobb bajom ezzel, hogy mindenütt csak a ködösítés és rövid közlemények voltak. A közvélemény tájékoztatása finoman szólva sem volt megfelelő. A dolgok több mint feléről nem is olvashattam sehol.
Amit még mindig hiányolok (és lehet, hogy ez is van, de nem lehet megtalálni) azaz, hogy jó lenne szerintem lefektetni bizonyos dolgokat. pl hogy meglegyen konkrétan hogy milyen szabálytalanságért milyen büntetés jár. Például szándékos szabálytalanság könyökkel vakoldalról ami sérülést okozott 20 meccs, vagy valami ilyesmi vagy ehhez hasonló. Akkor sok vitás eset egyértelműbb lenne.
Arról pedig, hogy a sorozatok közötti szabálytalanságok átvihetőek nem tudtam, és örülök hogy tisztázva lett.
Amit még mindig hiányolok (és lehet, hogy ez is van, de nem lehet megtalálni) azaz, hogy jó lenne szerintem lefektetni bizonyos dolgokat. pl hogy meglegyen konkrétan hogy milyen szabálytalanságért milyen büntetés jár. Például szándékos szabálytalanság könyökkel vakoldalról ami sérülést okozott 20 meccs, vagy valami ilyesmi vagy ehhez hasonló. Akkor sok vitás eset egyértelműbb lenne.
Arról pedig, hogy a sorozatok közötti szabálytalanságok átvihetőek nem tudtam, és örülök hogy tisztázva lett.
eszel59 2011.01.13. 18:19:54
@Ilthis.: A sorok között tudok olvasni,valószínűleg a sorok végén azonban csak felszínesen,esetleg a hirtelen felindulás elhomályosította a máskor oly'legendás éleslátásom és kicsorbította pengeéles logikám.(A fenébe is,csak nem a férfiklimax első jele..?)Biztosan nem lett volna félreérthető-nem csak számomra-ha idézőjelbe teszed,de válaszod mindenképpen megnyugtatott.(Eddig nem is nagyon voltam ideges a hsz.miatt,de ez a menopauza dolog elgondolkodtatot...)
eszel59 2011.01.13. 18:24:37
@eszel59: ...olyannyira,hogy már a múlt idő két"t"-jéből is lefelejtettem egyet!(Csak el kéne mennem kivizsgáltatni magam:prosztata meg ilyenek,rövidtávú memória,figyelemcsökkenés stb.A barátnőm is mondogatja mostanában,hogy nem figyelek rá-vagy valami hasonlót...)
vaze 2011.01.13. 19:44:22
@Nano: Örülök, hogy sikerült lecsillapodni. Nem feleslegesen csesztetni akarlak, de azért elmondom, mert viszonylag általános gyakorlat, hogy engem meg az lepett meg a te hozzászólásodban (is), hogy miért vagy ennyire bizalmatlan. Persze valahol értem, de ez egy kis közösség, itt mindenki ismeri a másikat, mindenki előre akar menni, még ha nem is mindig egy irányba tételezik az előrét. Ehhez képest a te cca 1500 karakteres hozzászólásodban egyetlen kérdőív nem bukkant fel. Kijelentő módban fogalmazttál, mindehhez pedig ocsmány minősítésekkel láttál egy jó rakás embert, és a prekoncepciós történetmesélésből sem kell utóvizsgáznod, még egyszer mondom: neked sem (sem: 3000-es betűméret, bold, aláhúzva, kétszáz felkiáltójel utána). Kicsit figyeljünk már arra, hogy mit és hogyan mondunk... Peace
Nano 2011.01.13. 20:33:16
@vaze: szerintem teljesen jogosan háborodtam fel, mivel normális tájékoztatás sehonnan nem érkezett, és az egész akkor is úgy tűnik mintha példát akarnának statuálni Balázzsal, és már olyanokat írkálnak róla, hogy mészáros, meg ilyesmi ami szerintem sokkal alaptalabb mint az én felháborodásom. Ráadásul neki még tized ekkora vétsége sem volt sohasem, mindamellett, hogy valóban nagyon csúnya szabálytalanságot követett el. És azért vagyok bizalmatlan mert ezen az ügyön kívül semmi más hasonlóra nem volt/lett példa. Az hogy a minősítésem ocsmány lenne, azt meg vitatnám mert szerintem nem fogalmaztam egyáltalán ocsmányul, ellenben a jelzőim valóban sértőek voltak azokra akikre vonatkozott. Ezért elnézést. Elhiheted nekem is rendkívül fontos hogy előrébb menjen a magyar hoki, ezért is tartom rendkívül fontosnak hogy a körülményeket azért rendbe kellene tenni, hogy a hozzám hasonló félreértések, és feélreinformáltságok megszűnjenek.
ezt a végét nem értem még felkiáltó jelet sem használtam, ezért gondolom ez nem is nekem szól.
béka
ezt a végét nem értem még felkiáltó jelet sem használtam, ezért gondolom ez nem is nekem szól.
béka
Theutus 2011.01.13. 20:41:28
@Nano: a közvélemény tájékoztatása teljesen megfelelő volt
a köd az inkább 1-2 miskolci illetőségű szurkolót hátráltatott a dolgok megemésztésében, kit jobban, kit kevésbé
hogy nem ismered a szabályokat az sem baj, de ezeknek nem túl bonyolult utánajárni
@Ilthis.: Balázs szerintem jobban járt jelen esetben a határidős eltiltással, mert ha meccs darabszámra kapta volna, lehet nem játszhatna a Kupában sem, mivel a Dab elleni sorozatnak gyorsan vége lett
egyébként pedig változatlanul sajnálom, hogy pont vele statuáltak példát, de valamikor ezt is el kell kezdeni
a köd az inkább 1-2 miskolci illetőségű szurkolót hátráltatott a dolgok megemésztésében, kit jobban, kit kevésbé
hogy nem ismered a szabályokat az sem baj, de ezeknek nem túl bonyolult utánajárni
@Ilthis.: Balázs szerintem jobban járt jelen esetben a határidős eltiltással, mert ha meccs darabszámra kapta volna, lehet nem játszhatna a Kupában sem, mivel a Dab elleni sorozatnak gyorsan vége lett
egyébként pedig változatlanul sajnálom, hogy pont vele statuáltak példát, de valamikor ezt is el kell kezdeni
Theutus 2011.01.13. 20:42:55
@Nano: ha nem vagy tisztában a szabályokkal az még nem jelenti azt, hogy nincs kellően tájékoztatva a köz - ezen a mondaton időzz el egy-két pillanatra
benö51 2011.01.13. 21:13:12
@kerusz: Kösz a választ, elfogadom, de nem győztél meg a jogosságról, az általam írt Messi példa miatt, még ha az más sportág is, Európában több pénzzel..
Theutus 2011.01.13. 21:19:30
@benö51: az IIHFnek van egy szabályzata, ami többek között ezt is tartalmazza
nem értem mi nem meggyőző abban, hogy betartjuk annak a szövetségnek a szabályzatát, ami alá tartozunk
illetve azt nem értem, hogy ebben mi nem meggyőző?
ha nem tartanánk be a szabályokat esetleg felfüggesztik a tagságunkat vagy kizárnak bennünket a szövetségből
és akkor játszhatunk idehaza például az általad jónak tartott szabályok szerint
hogy ez jó lenne-e, mindenki döntse el maga
nem értem mi nem meggyőző abban, hogy betartjuk annak a szövetségnek a szabályzatát, ami alá tartozunk
illetve azt nem értem, hogy ebben mi nem meggyőző?
ha nem tartanánk be a szabályokat esetleg felfüggesztik a tagságunkat vagy kizárnak bennünket a szövetségből
és akkor játszhatunk idehaza például az általad jónak tartott szabályok szerint
hogy ez jó lenne-e, mindenki döntse el maga
Theutus 2011.01.13. 21:25:24
@benö51: a körtét a sárgarépával pedig meglehetősen felesleges összehasonlítani
kerusz 2011.01.13. 22:40:06
@benö51: Az EBEL meg a Mol Liga nem a BL, hanem a nemzeti bajnokság, tehát a példát is ahhoz mérd.
TheKaszi 2011.01.14. 00:04:17
@benö51: Jogosnak tartanád, ha anno Zidane-t csakis VB döntőkről tiltották volna el? Prsze, hogy nem.
A BL csak egy liga, a saját szabályaival, az ILLETÉKESSÉGE nem terjed ki a nemzeti, nemzetközi labdarúgó szervezetekre. Ugyanakkor, ha a fegyelmi vétség oly mértékű, hogy az összefüggésbe hozható a játékjog felfüggesztésével, pl. Messi a bírót inzultáná, nem hiszem, hogy a BL nem kezdeményezné a nemzetközi labdarúgó szervezetnél az eltiltást.
Remélem, megyőztelek :)
A BL csak egy liga, a saját szabályaival, az ILLETÉKESSÉGE nem terjed ki a nemzeti, nemzetközi labdarúgó szervezetekre. Ugyanakkor, ha a fegyelmi vétség oly mértékű, hogy az összefüggésbe hozható a játékjog felfüggesztésével, pl. Messi a bírót inzultáná, nem hiszem, hogy a BL nem kezdeményezné a nemzetközi labdarúgó szervezetnél az eltiltást.
Remélem, megyőztelek :)
vaze 2011.01.14. 01:53:40
@TheKaszi: én jogosnak tartottam volna, mert Zizou-t sokkal jobban szerettem, mint azt a köcsög Materazzit. Így már akkor még érthetőbb? :DDD
benö51 2011.01.14. 06:56:32
@Theutus: Kösz a tájékoztatást a IIHF szabályáról nem tudtam. Így jogos
eszel59 2011.01.14. 08:16:35
Tegnap este 21:45-kor került fel egy cikk a Szövetség hivatalos honlapjára Budai miskolci edzéslehetőségéről,illetve Balu fegyelmijéről.Ebben végre feketén-fehéren leírták,hogy a büntetését kiszabó bizottság jogköre a MOL Liga küzdelmeire terjedt ki ebben az esetben,a határozott idejű eltiltás erre a versenysorozatra vonatkozott.(Tehát,ha bejutottunk volna a döntőbe ,akkor ott érvényben maradhatott volna.)Mivel kiestünk,a fellebbezés utáni plusz kétmeccses pihit,amit az fb-től kapott,a TMK(de osti rövidítés,nekem - műszaki emberként-mindíg a Tervszerű Megelőző Karbantartás jut róla az eszembe...)két soros találkozóján tölti le.
Sok vitát és félreértést,valamint káros indulatot lehetett volna megspórolni a korábbi tájékoztatással!
Sok vitát és félreértést,valamint káros indulatot lehetett volna megspórolni a korábbi tájékoztatással!
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.01.14. 08:49:03
@eszel59: nem ertem mit sir a Budai, hisz hetfon VELEM edzett, igy csakis jo formaban lehet :D:D:D
eszel59 2011.01.14. 11:47:17
@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: lehet,hogy túl kemény volt az edzés,vagy a szokatlanul nagy terhelés ártott meg neki..!
Vincenzo90 2011.01.14. 13:51:59
@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: Te, hallod, ezt még hányszor hány helyen írod le? :D:D
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.01.14. 14:20:39
@Vincenzo90: szolj ha van meg olyan hely ahova nem irtam be. koszi :P
Vincenzo90 2011.01.14. 14:35:59
@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: Szerintem írd fel méteres betűkkel a palota falára.