Mennyit érnek a jó légiósok az EBEL-ben? 2011.01.04. 11:02 F. Kapus
Mennyit érnek a jó légiósok az EBEL-ben?
2011.01.04. 11:17: 1885*
74 komment
Címkék: fehérvár ebel légiósok
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr702559502
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
vladiv 2011.01.04. 11:27:39
Nagyon jo post!!
kalap emel!
kalap emel!
Voitih 2011.01.04. 11:34:59
Éreztem, hogy jönnie kell valaminek F. Kapustól. Azt gondolom én is, hogy ez a mi utunk, nekünk a magyar játékosok fejlődése a legfontosabb, azt pedig így érhetjük el. Talán nekünk négy légiós is elég lenne, de az legyen kb. Johansson szintű, amúgy nincs értelme. A keretet jövőre a MOL-liga legjobb magyarjaival kellene megerősíteni, lenne 15-20 nehéz meccs, de aztán beérne a gyümölcse, lásd a Jesenice nagyon jó fiatal sorát. Illetve kellene offenzív védő, vicc, hogy minden csapat szerez gólokat a kék vonalról(főleg PP-ben), csak mi nem. Ami még feltűnű, hogy mennyire gyengén bulizunk, pedig ez nem pénz kérdése. Ebben is lehetne Erictől tanulni..PO már csoda lenne, a Zágráb erősebb, mint mi, de ne adjuk föl, mi szurkolók sem, arra gondolni sem merel, hogy valamelyik játékos feladná a matematikai vég előtt.
Voitih 2011.01.04. 11:50:56
@Theutus: Én a magyar hokinak szurkolok, de ebben igazad van, onnan is vigyenek fel két-három embert!
Grundolf 2011.01.04. 11:57:25
Jobb légiósokra talán majd az új sportfinanszirozás mellett lesz pénz.
Véleményem szerint eljött az idő, hogy a magyar jégkorong társadalom el kezdjen gondolkodni egy második magyar EBEL csapaton.
Nyilván nem mindenkinek, hanem valahol egy embernek kellene olyan szinten elhatároznia ezt, ahogy Gabi bá tette ezt Fehérváron.
Ez lenne egyértelműen a fejlődés.
Amennyiben az Innsbruck jövőre tényleg vissza akar térni akkor biztosan(?) 12 csapatosra fogják emelni a liga létszámát és jó lenne, ha egy magyar csapat lépne be az üres 12. helyre.
Biztos vagyok benne, hogy a MOL ligából össze lehetne szedni 15-18 olyan magyar játékost akik mellé 4-5 "komoly" légióssal lehetne egy olyan csapatot építeni amelyik nem lógna ki(?) lefelé az EBELből.
Az a baj, hogy ez a 15-18 játékos jelenleg 5-6 csapatban játszik és nem egy helyen.
Tudom, hogy ehhez nagyon sok pénz kell, de talán az új sportfinanszirozási rendszerben könnyebb lesz jégkorongra pénzt szerezni.
Na ekkor lenne igazán jó a magyar válogatott, ha 2 magyarokra építő EBEL csapatunk lenne és mind2 harcban lenne a rájátszást jelentő helyekért.
Véleményem szerint eljött az idő, hogy a magyar jégkorong társadalom el kezdjen gondolkodni egy második magyar EBEL csapaton.
Nyilván nem mindenkinek, hanem valahol egy embernek kellene olyan szinten elhatároznia ezt, ahogy Gabi bá tette ezt Fehérváron.
Ez lenne egyértelműen a fejlődés.
Amennyiben az Innsbruck jövőre tényleg vissza akar térni akkor biztosan(?) 12 csapatosra fogják emelni a liga létszámát és jó lenne, ha egy magyar csapat lépne be az üres 12. helyre.
Biztos vagyok benne, hogy a MOL ligából össze lehetne szedni 15-18 olyan magyar játékost akik mellé 4-5 "komoly" légióssal lehetne egy olyan csapatot építeni amelyik nem lógna ki(?) lefelé az EBELből.
Az a baj, hogy ez a 15-18 játékos jelenleg 5-6 csapatban játszik és nem egy helyen.
Tudom, hogy ehhez nagyon sok pénz kell, de talán az új sportfinanszirozási rendszerben könnyebb lesz jégkorongra pénzt szerezni.
Na ekkor lenne igazán jó a magyar válogatott, ha 2 magyarokra építő EBEL csapatunk lenne és mind2 harcban lenne a rájátszást jelentő helyekért.
Theutus 2011.01.04. 11:57:26
@Voitih: én is a magyar hokinak szurkolok, az más kérdés, hogy én nem abban látom a magyar hoki fejlődését, hogy a Volán vigyen mindent, a többiek pedig stagnáljanak vagy éppen gyengüljenek...
Voitih 2011.01.04. 12:07:48
@Theutus: Nehéz kérdés, ez is egy fontos szempont, meg hogy ezek a játékosok ne ingyen kerüljenek a Volánhoz. Reméljük az új finanszírozási lehetőségek emelik a bajnokság színvonalát és belátható időn belül lesz még egy EBEL csapatunk, úgy, hogy az nem menjen a hazai sorozat kárára. Nem egyszerű, nem tudom, hogy lenne a legjobb..
Theutus 2011.01.04. 12:09:58
@Grundolf: és ezzel megint visszakanyarodtunk a legnagyobb kérdéshez ebel vagy nem ebel...
rövid távon valszeg jobb lenne a második ebel csapat megléte, azonban félő, hogy teljesen elsorvadna mellette a magyar bajnokság
a második csapat megléte további problémákat is felvethet: pl. keresleti piacot csinálna a magyar játékosok között és ez várhatóan felverné az árakat, mivel jelentős verseny lenne a két magyar csapat között is
azonban mi maradna ezek után a hátországul szolgáló hazai bajnokságnak?
ki szponzorálná a lefejezett csapatokat?
kit érdekelnének a hazai mérkőzések?
mennyi bevétele maradna a hazai kluboknak?
hány szakosztály szűnne meg a teljes érdektelenség és szponzorhiány miatt?
én a hosszú távú fejlődés lehetőségét a folyamatosan erősödő hazai bajnokságban (Mol Ligában) látom továbbra is
fontos lenne, hogy az Alföldön pl Debrecenben és Szegeden, a Dunántúlon pedig pl Győrben vagy Pécsett (a teljesség igénye nélkül) minél előbb ütőképes ob1 szintű csapat legyen és ha az első osztály mögött lesz egy komoly második vonal is majd akkor bízhatunk abban, hogy hosszú távon A csoportos válogatottunk lehet
rövid távon valszeg jobb lenne a második ebel csapat megléte, azonban félő, hogy teljesen elsorvadna mellette a magyar bajnokság
a második csapat megléte további problémákat is felvethet: pl. keresleti piacot csinálna a magyar játékosok között és ez várhatóan felverné az árakat, mivel jelentős verseny lenne a két magyar csapat között is
azonban mi maradna ezek után a hátországul szolgáló hazai bajnokságnak?
ki szponzorálná a lefejezett csapatokat?
kit érdekelnének a hazai mérkőzések?
mennyi bevétele maradna a hazai kluboknak?
hány szakosztály szűnne meg a teljes érdektelenség és szponzorhiány miatt?
én a hosszú távú fejlődés lehetőségét a folyamatosan erősödő hazai bajnokságban (Mol Ligában) látom továbbra is
fontos lenne, hogy az Alföldön pl Debrecenben és Szegeden, a Dunántúlon pedig pl Győrben vagy Pécsett (a teljesség igénye nélkül) minél előbb ütőképes ob1 szintű csapat legyen és ha az első osztály mögött lesz egy komoly második vonal is majd akkor bízhatunk abban, hogy hosszú távon A csoportos válogatottunk lehet
Theutus 2011.01.04. 12:15:56
@Voitih: "ne ingyen kerüljenek a Volánhoz..."
Az Itt és Sehol közti határ a Majdnem és a Szinte.../W.S./ - sajnos
ha majd látom elhiszem...
Az Itt és Sehol közti határ a Majdnem és a Szinte.../W.S./ - sajnos
ha majd látom elhiszem...
munkagep 2011.01.04. 12:16:58
nagyon jó a cikk, de azért ne felejtsük el, hogy ha a szlovének is csak 1 csapattal mennének az EBEL-ben akkor náluk is sokkal több lenne a hazai góllövő. Arról nem is beszélve, hogy mennyi jó osztrák játékos jut a többi 6 osztrák csapatra.
A 2 magyar EBEL csapatnak egyelőre semmi realitása nincs, se játéktudásban, se financiálisan, kár ezen megint rugózni.
A 2 magyar EBEL csapatnak egyelőre semmi realitása nincs, se játéktudásban, se financiálisan, kár ezen megint rugózni.
peterbalogh 2011.01.04. 12:17:06
Legyen Ön a Sapa Fehérvár AV19 2300. szurkolója!
Az új szezonban is Önre vár a lehetőség, hogy a Sapa Fehérvár AV19 23. szurkolójaként a lelátóról izgulhassa végig teljes felszerelésben a csapat soros EBEL-meccsét. Ezúttal a keddi, EHC Linz elleni találkozóra lehet jegyeket venni.
Legyen Ön is részese a sporttörténelemnek - a klub történetének negyedik EBEL-szezonjában legyen Ön a 2300. szurkoló, és tekintse meg a lelátóról a következő mérkőzést (Székesfehérvár, január 4., 19:15), amelyen az ellenfél az EHC Linz lesz!
Az új szezonban is Önre vár a lehetőség, hogy a Sapa Fehérvár AV19 23. szurkolójaként a lelátóról izgulhassa végig teljes felszerelésben a csapat soros EBEL-meccsét. Ezúttal a keddi, EHC Linz elleni találkozóra lehet jegyeket venni.
Legyen Ön is részese a sporttörténelemnek - a klub történetének negyedik EBEL-szezonjában legyen Ön a 2300. szurkoló, és tekintse meg a lelátóról a következő mérkőzést (Székesfehérvár, január 4., 19:15), amelyen az ellenfél az EHC Linz lesz!
csiszi 2011.01.04. 12:33:37
@munkagep: Ez igaz, de ha összeadom a szlovének góljait, akkor még mindig csak 113 gól jön ki, szemben a volán 72 (hazai) góljával.
Ez meccsenkénti átlagban 1.66 gól a szlovéneknél (hiszen ott dupla annyi meccs van) és 2.11 a magyaroknál. Tehát azt mondhatjuk, hogy a magyar góllövők többet lőnek, de válogatott szinten már nyilván kijön az is, hogy jóval rövidebb a kispad.
Ez meccsenkénti átlagban 1.66 gól a szlovéneknél (hiszen ott dupla annyi meccs van) és 2.11 a magyaroknál. Tehát azt mondhatjuk, hogy a magyar góllövők többet lőnek, de válogatott szinten már nyilván kijön az is, hogy jóval rövidebb a kispad.
DominiKing 2011.01.04. 12:38:35
Az én véleményem meg az, hogy légiósok terén igenis nagyon jól állunk.
Ladányi, Palkovics és sorolhatnám még a neveket, szerintem igenis légiósnak számít. Legalábbis játék tudásban. Ha nem magyar útlevelük lenne, már rég szuper ligákban játszanának.
Én túldimenzionáltnak tartom azt a felvetést, hogy azért szerepel ilyen rosszul a csapat, mert kevés a légiósunk. Sőt! Kimondottan hátrányosnak tartom, mert evvel mi magunk adunk felmentést a játékosoknak (lásd "Fehérvár - Olimpija 1-5" hozzászólásomat).
Igenis vegye megtiszteltetésnek minden MAGYAR jégkorongozó, hogy egy ilyen minőségű ligában játszhat. Ez egy olyan lehetőség, ami magyar állampolgárságú jégkorongozónak sosem adatott volna meg, ha nincs az Alba Volán (Alba Volán=Id. Ocskay Gábor).
Arról szintén nincs értelme vitatkozni, hogy más csapat mennyivel több költségvetésből gazdálkodhat az EBEL-ben mint a Volán. Legalább akkora a különbség mint a Volán és egy MOL ligás csapat között. A magyar jégkorong szurkolók is siránkozhatnának, hogy ők mennyivel rosszabb fizetést kapnak a munkahelyükön, mint egy svéd, kanadai, vagy bármely más fejletteb ország jégkorong szurkolója, ugyan azért a munkáért. Azt kellene megértenie egy-két játékosnak, hogy egyáltalán nem kötelező a Volánban játszani, ha tud jobb és kifizetődőbb szerződést magyar viszonylatban kötni, akkor tegye meg. Ha pedig nem, akkor fogat összeszorítva és megalkuvás nélkül, megpróbálni felvenni a harcot a "túlfizetett" versenytársakkal, mert ha nem teszik, akkor számíthatnak arra, hogy lesz jelentkező, aki ezeket a viszonyokat is jobban meg tudja becsülni. Emiatt lenne jó ha sűrűbben kapnának lehetőséget a még nem "jól lakott" tehetséges fiatalok, mert valljuk be, hogy van egy-két szépreményű fiatal (és idősebb) játékosunk akiknek úgy látom nagyon megnőtt a mellénye néhány jól sikerült mérkőzés után. Jó lenne ha tudatosulna bennük, hogy nem pótolhatatlanok.
Semmi más mondanivalóm nem volt, csak az, hogy becsüljük meg a kicsit is ha nincs többre lehetőségünk, mert akkor az a több.
Hajrá AV19! Hajrá Magyar Hoki!
Ladányi, Palkovics és sorolhatnám még a neveket, szerintem igenis légiósnak számít. Legalábbis játék tudásban. Ha nem magyar útlevelük lenne, már rég szuper ligákban játszanának.
Én túldimenzionáltnak tartom azt a felvetést, hogy azért szerepel ilyen rosszul a csapat, mert kevés a légiósunk. Sőt! Kimondottan hátrányosnak tartom, mert evvel mi magunk adunk felmentést a játékosoknak (lásd "Fehérvár - Olimpija 1-5" hozzászólásomat).
Igenis vegye megtiszteltetésnek minden MAGYAR jégkorongozó, hogy egy ilyen minőségű ligában játszhat. Ez egy olyan lehetőség, ami magyar állampolgárságú jégkorongozónak sosem adatott volna meg, ha nincs az Alba Volán (Alba Volán=Id. Ocskay Gábor).
Arról szintén nincs értelme vitatkozni, hogy más csapat mennyivel több költségvetésből gazdálkodhat az EBEL-ben mint a Volán. Legalább akkora a különbség mint a Volán és egy MOL ligás csapat között. A magyar jégkorong szurkolók is siránkozhatnának, hogy ők mennyivel rosszabb fizetést kapnak a munkahelyükön, mint egy svéd, kanadai, vagy bármely más fejletteb ország jégkorong szurkolója, ugyan azért a munkáért. Azt kellene megértenie egy-két játékosnak, hogy egyáltalán nem kötelező a Volánban játszani, ha tud jobb és kifizetődőbb szerződést magyar viszonylatban kötni, akkor tegye meg. Ha pedig nem, akkor fogat összeszorítva és megalkuvás nélkül, megpróbálni felvenni a harcot a "túlfizetett" versenytársakkal, mert ha nem teszik, akkor számíthatnak arra, hogy lesz jelentkező, aki ezeket a viszonyokat is jobban meg tudja becsülni. Emiatt lenne jó ha sűrűbben kapnának lehetőséget a még nem "jól lakott" tehetséges fiatalok, mert valljuk be, hogy van egy-két szépreményű fiatal (és idősebb) játékosunk akiknek úgy látom nagyon megnőtt a mellénye néhány jól sikerült mérkőzés után. Jó lenne ha tudatosulna bennük, hogy nem pótolhatatlanok.
Semmi más mondanivalóm nem volt, csak az, hogy becsüljük meg a kicsit is ha nincs többre lehetőségünk, mert akkor az a több.
Hajrá AV19! Hajrá Magyar Hoki!
veghist 2011.01.04. 12:50:54
Szerintem olyan játékosoknak, mint pl. Azari, vagy Galanisz sürgősen valamilyen Ebel szintű bajnokságban kellene kezdeniük játszani, ha komolyan gondolják a karrierjüket. Egész egyszerűen teher alatt nő a pálma, és nincsenek arra sarkallva, hogy igazán odategyék magukat. Azaz odateszik magukat, de amennyire kell, az kevesebb, mint ami lehetne... Persze, nagy dilemma ez az erősebb MOL liga vs. 2 Ebel csapat... Egyszerre kéne a kettő, de úgy érzem rövid távon talán az utóbbi. Lehet, hogy nem lenne elég jó hazai játékos hozzá, de ha lenne egy Budapesti Ebel csapat, akár sok légióssal, mint a Zágráb, akkor lenne nézőközönség meg bevétel is. Marketing kérdése az egész. Meggyőződésem, hogy nincs igaza munkagépnek, és a fővárosban össze lehetne hozni. Csak valakinek el kéne dönteni, és felépíteni. Semmi nincs Zágrábban, ami ne lenne itt is meg. Illetve semmi nincs Szlovéniában, ami nálunk ne lenne meg. Ráadásul itt meg is állna a történet, kettőnél több EBEL magyar/szlovén csapatot aligha látnának szívesen az EBELben.
Persze az a 15-20 játékos nagyon hiányozna a MOL ligából, főleg eleinte. Ez tény, de szerintem menedzselhető, több lehetőség jutna a fiataloknak, több farmcsapat lehetne, és ideiglenesen akár több légiós is. A nagyobb publicitás miatt viszont valószínűleg többen kezdenének hokizni, nagyobb lenne a szponzori hajlandóság is. Aztán, kb. 10 év múlva lehetne egy közép-európai liga osztrák, szlovén, magyar, szlovák (igen, mert már azt a bajnokságot lejjebb sorolják, mint az EBEL-t) stb. csapatokkal, ahol akár több magyar csapat is versenghetne a bekerülésért...
Persze az a 15-20 játékos nagyon hiányozna a MOL ligából, főleg eleinte. Ez tény, de szerintem menedzselhető, több lehetőség jutna a fiataloknak, több farmcsapat lehetne, és ideiglenesen akár több légiós is. A nagyobb publicitás miatt viszont valószínűleg többen kezdenének hokizni, nagyobb lenne a szponzori hajlandóság is. Aztán, kb. 10 év múlva lehetne egy közép-európai liga osztrák, szlovén, magyar, szlovák (igen, mert már azt a bajnokságot lejjebb sorolják, mint az EBEL-t) stb. csapatokkal, ahol akár több magyar csapat is versenghetne a bekerülésért...
exL:1 2011.01.04. 12:51:13
Ez a legyen még egy magyar ebel csapat,régóta keringő téma a szurkolók közt,de meglátásom szerint per.pill ennek nincs realitása.Max akkor ha felbukkan valamelyik csapatnál egy multimilliárdos ,és zagreb mintájára " honosít" 10-12 kanadait,megspékelve 3-4 megfelelő képességű magyar játékossal,de ennek nem sok az esélye( mivel nálunk a honosítás még a trianoni külföldön született magyar játékosok esetében is lassabban megy mint anno Baumgartner Zsotyo az F1 ben)Magyaroszágon nem sok " ebel szintű játékos van,ez tény,volánban is max 3- 4 olyan magyar játékos van aki megüti az ebel közép- alsó szintjét.(igaz azt is deffiniálni kellene mi az az oly sokat leírt- hangoztatott ebel szint ) öreg is nyilatkozta szívesen hozna a volánba játékosokat az ob 1 ből,ha lennének olyanok akik azonnal bevethetőek,de nincs túlkínálat.Nem beszélve arról, ha lenne 2 ebel csapata az országnak akkor a magyar bajnokságra a többi klub vezető igencsak vért izzadna hogy összekalapozza a szponzorokat,erősen csökkene a színvonal.Csuka fogta róka helyzete ez.Még egy apróság ütőképes ebel csapat költségvetése a megfelelő csarnok mellett cca 400- 500millió huf / év lenne,ezt pedig a mai gazdasági helyzetben összebravúrkodni nem kis dolog lenne egy klub vezértől .
Grundolf 2011.01.04. 12:54:13
@csiszi: 113 szlovén gólhoz add hozzá a Raczingar(11) + 2 Rodman (2*9) goljait is ha már így számolsz ők is szlovének.
Grundolf 2011.01.04. 12:55:58
@csiszi: Jah és Kranjc 2 gólja se maradjon le.
Ha jól számolom így pont 2x annyi szlovén gól van a ligában, mint magyar. 144vs72
Ha jól számolom így pont 2x annyi szlovén gól van a ligában, mint magyar. 144vs72
veghist 2011.01.04. 13:03:27
@exL:1: Aha, az "Ebel szintű, kész játékosok" nem a MOL fán teremnek, vagy ha igen, akkor harminc körül, pályafutásuk csúcsán. Sokkal messzebb jutnak, ha akkor kezdenek ott, amikor még nincsenek ennyire kész. Nézd Sofit, vagy Hetét. Ugyanitt tartanának, ha a MOL ligában játszottak volna?
exL:1 2011.01.04. 13:23:39
@veghist: 2.mondatod légyszi magyarázd meg.Sofron ha lehiggad majd ,és nem japán kamikaze pilótaként ront az ellenfélre,(összekeverve a kemény játékot a pankrációval )nagyon sokra viheti,ha nem kallódik el.Hetényi is ha képes minden meccsen hozni a formáját ,szintén sokra viheti (az a baj hogy 2-3 meccsen szenzációs ,vastagon ebel kapus élmezőny a teljesítménye, a 4.-5.meccsen meg kapja a simán védhető gólokat 10-15 méterről.Tudom a kapus is ember ,nem pedig gép ,és hibázhat is,de mivel mi hadilábon állunk a góllövéssel, az 1 meccsen bekapott 2-3 potyaízű gól ,megpecsételi a csapat sorsát.Igaz fiatal és simán van ideje fejlődni,hisz a legjobb kapus kortól még fényévekre van.Kis szerencsével,megfelelő managgerrel,többre viheti mint Szuper Levi, hisz a képessége megvan hozzá,csak jöjjön is ki belőle mindig az X faktor !
veghist 2011.01.04. 13:27:36
@exL:1: Mégis, ki tagadná, hogy mindketten EBEL szintű játékosok, nemcsak nálunk, de kis jóindulattal bármelyik másik csapatba is beférnének. És igen, Hetének pszichológusra nagyobb szüksége van, mint kapusedzőre.
barnabas7 2011.01.04. 13:38:57
sziasztok,
azt hiszem újra billentyűzethez ragasztom magam...
Ne legyünk azért nagyon pesszimisták, mert a Volán magában egy csoda. Akiket lehet megszerzünk.
Johansson fantasztikus,
Kranjc ha nem sérült szuper védő,
Árpi szintén nagyon jó, kár hogy 5 hete kezdte a szezont.
Oszi bá sajnos kevés, lassú, és sok korongot hagy el
Tommi jó kapus, de luxus a cserepadra légiós kapus...
Durco játéka sallangmentes, megy előre jó.
Ennyi. Szerintem 2 védő és 1-2 csatár kéne, de ha ehhez nincs elég pénz akkor nem tudunk mit csinálni. Nem tudunk versenyezni egy olyan csapattal aki 2-3x-os pénzből gazdálkodik.
ÉS MINDEN TISZTELET CSICSÓ BÁ-É a CSAPATÉ a MENEDZSMENTÉ és a SZPONZOROKÉ, hogy lehet EBEL-es csapatunk. Örülök, hogy egyre több a támogató, és hogy van egy ilyen csapat akinek a meccsein rendre táblás ház van. Sajnos nem tudunk 200000eurót fizetni egy játékosnak, így abból élünk amiből tudunk: az utánpótlásból. Nekünk abból kell merítenünk. Szerintem Maklári, Hajós, Tóth jövőre simán odaérhet az EBEL csapat 4. sorába. És várjuk az új sporttörvényt, és a támogatókat...
Jut eszembe: Árpi honosítása hol tart? Tud valaki valamit?
azt hiszem újra billentyűzethez ragasztom magam...
Ne legyünk azért nagyon pesszimisták, mert a Volán magában egy csoda. Akiket lehet megszerzünk.
Johansson fantasztikus,
Kranjc ha nem sérült szuper védő,
Árpi szintén nagyon jó, kár hogy 5 hete kezdte a szezont.
Oszi bá sajnos kevés, lassú, és sok korongot hagy el
Tommi jó kapus, de luxus a cserepadra légiós kapus...
Durco játéka sallangmentes, megy előre jó.
Ennyi. Szerintem 2 védő és 1-2 csatár kéne, de ha ehhez nincs elég pénz akkor nem tudunk mit csinálni. Nem tudunk versenyezni egy olyan csapattal aki 2-3x-os pénzből gazdálkodik.
ÉS MINDEN TISZTELET CSICSÓ BÁ-É a CSAPATÉ a MENEDZSMENTÉ és a SZPONZOROKÉ, hogy lehet EBEL-es csapatunk. Örülök, hogy egyre több a támogató, és hogy van egy ilyen csapat akinek a meccsein rendre táblás ház van. Sajnos nem tudunk 200000eurót fizetni egy játékosnak, így abból élünk amiből tudunk: az utánpótlásból. Nekünk abból kell merítenünk. Szerintem Maklári, Hajós, Tóth jövőre simán odaérhet az EBEL csapat 4. sorába. És várjuk az új sporttörvényt, és a támogatókat...
Jut eszembe: Árpi honosítása hol tart? Tud valaki valamit?
Vincenzo90 2011.01.04. 13:51:53
Ugyebár mintha ezt mondanám egy ideje. Jó, ütőképes légiósokkal akár élcsapat is lehetnénk. Galvins, Buril, Johansson hírtelen, akik eszembe jutnak, és megérték az elmúlt években a pénzüket úgy igazán. Pirét nem számolom légiósnak természetesen.
2011.01.04. 14:00:29
Holéczy hol légiós?
DominiKing 2011.01.04. 14:06:15
@barnabas7: Jól beszélsz pajtás!
Mindössze annyi kiegészítést, hogy nekünk nem is kell 200.000 eurót fizetnünk egy légiósért, és ennek ellenére is fel lehet venni velük a versenyt. Egy szóval sem mondom, hogy könnyű, de azt sem jó hallani, ha a csapthoz közel állók azt hangoztatják, hogy ez szinte lehetetlen. Akkor hagyjuk a csudába az egészet és áldozzuk ezt a pénzt inkább jótékony célokra (vagy a MOL ligára).
Mindössze annyi kiegészítést, hogy nekünk nem is kell 200.000 eurót fizetnünk egy légiósért, és ennek ellenére is fel lehet venni velük a versenyt. Egy szóval sem mondom, hogy könnyű, de azt sem jó hallani, ha a csapthoz közel állók azt hangoztatják, hogy ez szinte lehetetlen. Akkor hagyjuk a csudába az egészet és áldozzuk ezt a pénzt inkább jótékony célokra (vagy a MOL ligára).
solarys 2011.01.04. 14:33:41
Érdekes, tanulságos ez a cikk. Azért lehetne arról is készíteni egy összeállítást, hogy a fiatalok (22 év alattiak), milyen szerepet játszanak egy csapatnál (gólok, pontok). Nálunk ugyan a hazai játékosok dominálnak, de sajnos a fiatalok, leszámítva idén Sofit, csak elvétve szereznek gólt, pontokat. Nagy Gergő, Vaszjunyin, Benk Andris régóta csak ígéret, de a küzdésen kívül nem sokat tudnak felmutatni. Persze nehéz rutinos légiosok ellen vitézkedni, de azért alkalmanként lehetne egy jó és eredményes meccsük is. A szlovén Ticar sem játszik minden meccsen kiemelkedően, de mégis sokszor megmutatta van benne fantázia. Lehet hogy Csicsó bának el kéne gondolkodnia, hogy a következő szezonra elcseréli némelyik halovány teljesítményt nyújtó játékosát pl. Magosira, Galaniszra, Rafajra, Jánosira, stb.
durex26 · http://www.youtube.com/watch?v=GXDch9MnG9o 2011.01.04. 15:01:13
@solarys: Gergő még csak 21 olyan régóta nem lehet ígéret, s még így is 10-18 pontra jó, hogy a 3/4. sorban nyomul. Fizikuma is kiváló. El lehet zavarni, de én inkább abban reménykedem, hogy marad és nem megy el magától.
barnabas7 2011.01.04. 15:25:58
@DominiKing: Ez igaz, hogy nem kell ennyit fizetnünk, de nyilván könyebb lenne ha tudnánk akár többet is fizetni. Mondjuk az feszültséget szülhet csapaton belül.
Megmondom őszintén az oké, hogy van 2 erős sorunk, ha mindenki egészséges akkor 3, de a 4. sor valahogy nagyon hiányzik. Nincs igazi versenyhelyzet, nincs küzdés. Nem látom a küszöbön toporgó fiatalokat akik jönnének... Ebből a szempontból irigylem a szlovénokat, hogy ilyen jó a fiatal soruk...
Benk, Jobb, Vaszjunyin, Nagy kicsit kevésnek tűnik idén.
Orbán igaz, hogy hibázik de legalább megy előre és hajt 1000rel...
Megmondom őszintén az oké, hogy van 2 erős sorunk, ha mindenki egészséges akkor 3, de a 4. sor valahogy nagyon hiányzik. Nincs igazi versenyhelyzet, nincs küzdés. Nem látom a küszöbön toporgó fiatalokat akik jönnének... Ebből a szempontból irigylem a szlovénokat, hogy ilyen jó a fiatal soruk...
Benk, Jobb, Vaszjunyin, Nagy kicsit kevésnek tűnik idén.
Orbán igaz, hogy hibázik de legalább megy előre és hajt 1000rel...
exL:1 2011.01.04. 15:30:32
Az a grand malőr a sok petit malőr mellett,hogy a gólok 99,1%át Johansson palkovics (mostanában Mihály) Ladányi szerzi,tőlük kissé leszakadva Sofi és Vas,azaz az első 2 sor támadói.A védők???? a 3.-4.soros támadók hol vannak???Dupla dózisú cavintont kell bevennie kannás borral leöblítve annak aki visszaakar emlékezni,góllövőkre a 3.-4 sorból ,ill a védelemből.Tommi veszélyesebb az ellenfél kapujára,mint némely csatárunk és ez elgondolkodtató.
Theutus 2011.01.04. 15:32:00
@solarys: mint korábban mondottam gondolkodj inkább csak a Farmerekben...ott folyik az utánpótlás nevelésetek (bár azért ott is fellelhető 1-2 "jó pénzért" megvásárolt játékos
rv21 2011.01.04. 15:32:37
@munkagep:
-a jessenicei torna megmutatta, hogy 1 szezon alatt simán fel lehetne hozni, még 10-15 magyar játékost a Mol ligából az Ebel-es szintre. Aki ezt nem látja be, az a jelenlegi langyos víz fenntartásában érdekelt.
Budapesten igenis szükség van egy Ebel-es, de lehet, hogy inkább egy KHL-es csapatra. Arra lenne néző és szponzor.
-a jessenicei torna megmutatta, hogy 1 szezon alatt simán fel lehetne hozni, még 10-15 magyar játékost a Mol ligából az Ebel-es szintre. Aki ezt nem látja be, az a jelenlegi langyos víz fenntartásában érdekelt.
Budapesten igenis szükség van egy Ebel-es, de lehet, hogy inkább egy KHL-es csapatra. Arra lenne néző és szponzor.
barnabas7 2011.01.04. 15:40:44
@exL:1: Ez ütős:) Basszusss:):):):)
sutyi2 2011.01.04. 15:45:56
@veghist: Ez is nagy-nagy igazság:
"Szerintem olyan játékosoknak, mint pl. Azari, vagy Galanisz sürgősen valamilyen Ebel szintű bajnokságban kellene kezdeniük játszani, ha komolyan gondolják a karrierjüket."
"Szerintem olyan játékosoknak, mint pl. Azari, vagy Galanisz sürgősen valamilyen Ebel szintű bajnokságban kellene kezdeniük játszani, ha komolyan gondolják a karrierjüket."
sutyi2 2011.01.04. 15:48:28
@barnabas7: Benk nem hajt minden meccsen 0-60:00-ig? Ezt ne mondd... Benne ennyi van, talán soha nem is lesz több, de szívét-lelkét kiteszi a jégre! Ő az utolsók közt van, akit elő lehetne venni a hozzáállása miatt, plusz tudtommal nem éjszakázik, nem züllik non-stop! Kalapom emelem előtte!
1885* 2011.01.04. 15:49:22
@sutyi2: persze, megint ott tartunk ha átmennek a Volánba még kisebb esélye lesz a DAB-nak, mi lenne ha a Volán nem másokból építkezne? Mert így a többieket rombolja. Nem?
sutyi2 2011.01.04. 15:55:56
@1885*: OK, maradjanak csak a DAB-ban és nemhogy fejlődni nem fognak, talán vissza is fejlődnek... Válogatott érdek lenne, de nem feltétlenül a Volánba, hanem egy erős bajnokságba kellene igazolniuk, senki nem mondta, h a Volánba kellenek, sőt!
Már megint ez a "Volán elveszi az összes jó fiatal újvárosi srácot!" paravízió, elképesztő!!!
Már megint ez a "Volán elveszi az összes jó fiatal újvárosi srácot!" paravízió, elképesztő!!!
DominiKing 2011.01.04. 16:00:56
@barnabas7: Persze ha több pénzünk lenne. De nincs. Nem vitatkozni akarok veled. Sőt! Amit hiányolok arra meg is adtad a választ. A szlovénok mernek fiatalokat kipróbálni. Mi miért nem? Lehet, hogy nem jött be egy-két próbálkozás, vegyünk elő újakat. Miért nem merünk nagy neveket kicserélni a farm csapat tehetséges játékosára egy-egy lélektelen, alibi meccs után? Belátom, a mai fiatalokkal sajnos hamar elszalad a ló, rövid idő alatt képesek megtalálni a "nagymellényt". Edzés után nem egyből különböző szórakozóhelyekre kell sietni, henem esetleg gyakorolni a buli elhozatalt, vagy 10-ből 8-szor eltalálni a jobb felső sarkot (vagy a kapu bármely pontját). Rémisztő volt látni, hogy a szilveszteri műsorban milyen gyatra %-ban találták el a kapuba elhelyezett pontokat nagynevű játékosaink (Ladányi kivételével). Ehhez nem kell pénz, csak szorgalom.
Szóval mielőtt a pénzről beszélünk, ne felejtsük el kihangsúlyozni, hogy azon kívül még miben lehetne fejlődést elérni. A jobb teljesítmény elérésére pedig nincs jobb lehetőség, mint a jutalmazás vagy a büntetés.
Minek játszon valaki 100 %-on, ha a következő meccsen úgyis bent marad a csapatban, akár mennyire is szégyenteljes volt a teljesítménye?
Először nézzünk körül a saját házunk táján és ha mindent rendben találunk, akkor kezdjünk el a külső körülményekkel foglalkozni. Ennek megértetéséhez és elfogadtatásához kellene sok olyan építő hozzászólás mint például a tiéd is.
Szóval mielőtt a pénzről beszélünk, ne felejtsük el kihangsúlyozni, hogy azon kívül még miben lehetne fejlődést elérni. A jobb teljesítmény elérésére pedig nincs jobb lehetőség, mint a jutalmazás vagy a büntetés.
Minek játszon valaki 100 %-on, ha a következő meccsen úgyis bent marad a csapatban, akár mennyire is szégyenteljes volt a teljesítménye?
Először nézzünk körül a saját házunk táján és ha mindent rendben találunk, akkor kezdjünk el a külső körülményekkel foglalkozni. Ennek megértetéséhez és elfogadtatásához kellene sok olyan építő hozzászólás mint például a tiéd is.
sutyi2 2011.01.04. 16:03:10
@1885*: Menjenek ki Norvégiába, vagy a svéd2-be, akár a DEL2-be, vagy mondjuk Szlovákiába! Még az EBEL-be se kell játszaniuk, nemhogy a Volánban! Én sokkal szívesebben látnám, h minden héten írnak róluk, h brillíroztak külföldön, gólt lőttek, meccs emberei lettek, esetleg bunyóztak, vagy adtak 3 asszisztot, netán belőtték a maguk büntijét egy városi derbin, stb. ...
veghist 2011.01.04. 16:04:04
@sutyi2: Teljesen egyetértek. Andris lehet, hogy sose lesz sztár, lehet, hogy zongorát cipel egész életében, de tizenöt év múlva visszavonultatják a mezét. Az a fajta.
sutyi2 2011.01.04. 16:14:02
@veghist: A próféta szóljon belőled, mert ami munkát kitesz minden meccsen (és gondolom edzésen is), az nem semmi!
munkagep 2011.01.04. 16:26:06
@veghist: a zágrábi hasonlat annyiban sántít, hogy ott az állampolgársági törvény alapján bárkit honosítanak különösebb cécó nélkül és a horvát diaszpóra, amiből Kanadában és Amerikában meríteni tudtak, lényegesen nagyobb, mint a magyar. És nekik ehhez volt pénzük is. Hogy honnan, azt nem tudom, de a Volán példáján látni, hogy itthon erre inkább nincs, mint van.
Félreértés ne essék, nagyon örülnék én is egy második EBEL-es csapatnak, szerintem is előremutatóbb változást hozna, mint a MOL liga remélt fejlődése, de a jelen körülményeit látva azt egyszerűen nem tartom reálisnak. Arról nem is beszélve, hogy egy második EBEL csapat leginkább a Volánnak jelentene konkurenciát, egyrészt megemelné a játékosfizetéseket, másrészt játékosokat szívna el, hiszen a jó magyar játékosokért nagyobb lenne a kereslet és ezzel a Volán teljesítménye egyenes arányban visszaesne.
Félreértés ne essék, nagyon örülnék én is egy második EBEL-es csapatnak, szerintem is előremutatóbb változást hozna, mint a MOL liga remélt fejlődése, de a jelen körülményeit látva azt egyszerűen nem tartom reálisnak. Arról nem is beszélve, hogy egy második EBEL csapat leginkább a Volánnak jelentene konkurenciát, egyrészt megemelné a játékosfizetéseket, másrészt játékosokat szívna el, hiszen a jó magyar játékosokért nagyobb lenne a kereslet és ezzel a Volán teljesítménye egyenes arányban visszaesne.
veghist 2011.01.04. 16:37:32
@munkagep: Zágráb főváros, nyolcszor akkora népességgel mint Fehérvár, Budapest két és félszer akkora. Innen a pénz, a fővárosban mindig a legnagyobb a GDP. Nincs ebben semmi furcsa. Nem hinném, hogy overall a horvát diaszpóra nagyobb lenne, ez szándék kérdése, de pl 18 magyar, jellemzően fiatal játékos mellé szerválni 8-10 közepes-jó légióst abszolút lehet. Hogy felverné a játékosárakat, az valószínű, de ezt talán meg is érdemlik a srácok - mert ugye itt most csak a magyarokról beszélünk - de ez csak annyiban számít, hogy a hasonló tudású magyarok számára konkurencia lesz még egy légiós, a MOL ligás csapatokban pedig elé nagy feszítőerő lesz az Ebel csapatokba való vágyakozás, ami jobb hokit, több nézőt, több pénzt eredményez. Lehet, hogy ez nem lenne előnyös a Volánnak, de a monopóliumok veszte sose jó egy monopóliumnak.
Theutus 2011.01.04. 16:41:22
@munkagep: a problémát nem abban látom, hogy a Volán ebben az esetben visszaesne, hanem abban, hogy mi lenne a többi csapattal?
odáig mindenki eljut, hogy legyen második ebel csapat is, de valamiért a többi hazai csapattal senki sem akar foglalkozni
Jó, hogy van egy Ebel csapatunk.
Nem véletlen, hogy ezt a csapatot Volánnak hívják.
Kevésbé jó, hogy a válogatott érdekeire hivatkozva majdnem minden a Volánról szól.
Abszolút nem jó, hogy amint a Volán érdekei sérülni látszanak jön a következtetés, hogy ne legyen 2. ebel csapat:P
Megkérném az ebel fanokat, hogy a második ebel csapat létrejötte mellett gondolkozzanak el azon is, hogy mi történik a többi csapattal. Ha a többi csapat fenn tud maradni legyen újabb ebel csapat, a fene bánja. De nehogy túl nagy árat fizessünk érte...
odáig mindenki eljut, hogy legyen második ebel csapat is, de valamiért a többi hazai csapattal senki sem akar foglalkozni
Jó, hogy van egy Ebel csapatunk.
Nem véletlen, hogy ezt a csapatot Volánnak hívják.
Kevésbé jó, hogy a válogatott érdekeire hivatkozva majdnem minden a Volánról szól.
Abszolút nem jó, hogy amint a Volán érdekei sérülni látszanak jön a következtetés, hogy ne legyen 2. ebel csapat:P
Megkérném az ebel fanokat, hogy a második ebel csapat létrejötte mellett gondolkozzanak el azon is, hogy mi történik a többi csapattal. Ha a többi csapat fenn tud maradni legyen újabb ebel csapat, a fene bánja. De nehogy túl nagy árat fizessünk érte...
Theutus 2011.01.04. 16:47:48
@veghist: maradjunk a példádnál
Budapesten jelenleg sincs igazán néző a korongmeccseken (ami természetesen nem jelenti azt, hogy egy ebel meccsen ne lehetne magas nézőszám)
ha lenne egy ebel csapat szerinted az igazán fanatikus 50-100 emberen kívül kit érdekelnének a Fradi/Vasas/Ute meccsei?
ha nem lenne néző miből lenne bevétel?
Budapesten jelenleg sincs igazán néző a korongmeccseken (ami természetesen nem jelenti azt, hogy egy ebel meccsen ne lehetne magas nézőszám)
ha lenne egy ebel csapat szerinted az igazán fanatikus 50-100 emberen kívül kit érdekelnének a Fradi/Vasas/Ute meccsei?
ha nem lenne néző miből lenne bevétel?
Theutus 2011.01.04. 16:49:42
@Theutus: ott a fehérvári példa, az ebel meccseken 2000 és a "teltház" között ingadozó nézőszám, a Farmot pedig 150 ember nézi
Theutus 2011.01.04. 16:54:26
@veghist: továbbá az is kérdéses, hogy pl. a HSC-nek vagy a Brassónak érdemes lenne-e egy jelentősen legyengült Mol Ligában szerepelni?
Sőt az is kérdéses, hogy egy kicsontozott magyar mezőnyt egyáltalán érdemesnek találna-e valaki szponzorálni és lenne-e egyáltalán Mol vagy akármilyen liga?
Sőt az is kérdéses, hogy egy kicsontozott magyar mezőnyt egyáltalán érdemesnek találna-e valaki szponzorálni és lenne-e egyáltalán Mol vagy akármilyen liga?
veghist 2011.01.04. 16:58:49
@Theutus: Nemzetközi meccs mindig más. Illetve persze marketingelni kéne ezerrel. Ha jól promótálják, akkor lenne néző. Hogy miért nincs a pesti csapatoknál nézőszám? Az UTÉ-nál meg a Fradinál azért, mert ezek ugyanannyira megosztó, mint támogatható csapatok, főleg a Fradi, bocs, ez a véleményem. A Vasas lehetne ez a csapat, (bár mint Stars méginkább) mondom, nem teljesen elfogulatlanul. Jelenleg bazira nincs promóció, pl. amikor ítram nekik, hogy hogy lehet bérletet venni, nem is válaszoltak. Erős brand és marketing nélkül nem lehet semmit elérni, és ez nincs profi módon még a Volánnál sem szvsz.
Eleinte lenne jó sok "divatszurkoló" de ezekből lesz az igazi, ez van.
Eleinte lenne jó sok "divatszurkoló" de ezekből lesz az igazi, ez van.
Eisbären Miskolc (törölt) 2011.01.04. 17:02:06
Második EBEL csapat ? Nem. Szerintem azon kéne gondolkodni hogy miért csak 4 város és 6 csapat van az OB 1-ben ... Budapest (3), Dunaújváros, Székesfehérvár, Miskolc ... csak ennyire futja? Hol van Debrecen, Szeged, Pécs, Győr, Nyíregyháza, Kecskemét ? Ezek mind 100 000-es városok. Vagy kár ilyenekben gondolkodni ?
gogosz 2011.01.04. 17:03:06
Miért? Van egyáltalán egy EBEL szintű csapatunk? Az sincs egyenlőre. Évről-évre fejlődött a Volán, de idén visszakerült a helyére. A tavalyi év megismétléséhez sajnos ott sincs meg a pénz. A jelenlegi körülmények között örülni kell annak, hogy egy magyar csapat küzdhet abban a bajnokságban.
veghist 2011.01.04. 17:05:14
@Theutus: De facto ma az első osztály, vagy az extra osztály a Volán. A MOL liga a második vonal, ha tetszik, ha nem. Mindenki, aki képes, de nem a lehető legnagyobb kihívást választja, a langyos vizet és a második vonalt választja. Mégegyszer, Galanisz, Kiss, Azari Ebel nyersanyag. Még. Pár év múlva már nem éri meg őket oda vinni, mert addigra pl. Sofi klasszis játékos lesz, ők pedig jók, de nem azok, akik lehettek volna. Nem mindenki játszana az Ebelben, csak a legjobb kb 40. Ha ez megöli a magyar hokit, akkor régen rossz.
Theutus 2011.01.04. 17:05:34
@veghist: a promócióhoz és a marketinghez is rengeteg pénz kell
ezt így kurvára könnyű kimondani: szar a marketingetek ezért nincs néző
ha nem szerepelsz a tv-ben, ha a nemzeti sportújságban 1/16 oldalon elbújtatva van beszámoló egy jelenlegi Mol Liga meccsről és nézők sincsenek szerinted ki tesz ebbe jelentős mennyiségű pénzt úgy, hogy esetleg még le is fölözik a legjobb játékosokat a kluboktól
ennél azért több érvet hozzál fel a hazai hoki (ebel csapatok melletti) túlélése mellett
ezt így kurvára könnyű kimondani: szar a marketingetek ezért nincs néző
ha nem szerepelsz a tv-ben, ha a nemzeti sportújságban 1/16 oldalon elbújtatva van beszámoló egy jelenlegi Mol Liga meccsről és nézők sincsenek szerinted ki tesz ebbe jelentős mennyiségű pénzt úgy, hogy esetleg még le is fölözik a legjobb játékosokat a kluboktól
ennél azért több érvet hozzál fel a hazai hoki (ebel csapatok melletti) túlélése mellett
veghist 2011.01.04. 17:06:30
@gogosz: Ez csak pénz kérdése.
veghist 2011.01.04. 17:09:58
@Theutus: Arra van pénz, aminek reklámértéke van. Annak van reklámértéke, ami érdekli az embereket, de ezek nem tudják, hogy érdekli őket, ha nem mennek el. Ez csak profi menedzsment kérdése. Pesten minden menedzsernek minden lehetősége megvan mint az Öregnek. Akkor jön a pénz, ha látja hogy érdemes menni. Meg kell neki mutatni. Nem csináljuk.
gogosz 2011.01.04. 17:10:24
@veghist: De az nincs.
veghist 2011.01.04. 17:17:13
@gogosz: Nem is teszünk meg mindent, hogy legyen. Én már sokaknak ajánlottam, hogy segítek. Senki nem élt vele. Pl. miért nem osztogat senki környékbeli középiskolákban ingyenjegyeket? Vagy ki ad ki rendes sajtóközleményeket? Kinek van igazán jó, profi honlapja? Ki szervez szurkolókat tudatosan Facebookon? Kinek van levelezőlistája, ki ismeri név szerint a szurkolóit, kinél működik CRM rendszer? Mindegy.
veghist 2011.01.04. 17:18:22
@Theutus: Ha van pénz, sok mindent meg lehet oldani. Ha nincs pénz, nagyon kevés dolgot lehet megoldani.
veghist 2011.01.04. 17:26:47
@Theutus: Nem, de ha adsz rengeteg pénzt, tudnék még egy Ebel csapatot csinálni, és hidd el nem omlana össze semmi.
1 drukker 2011.01.04. 17:32:51
Szerintem szükség lenne még 1 EBEL-es csapatra. A magyar hokinak van rá szüksége! A feladat adott volna, csak meg kell szervezni. Miért a kifogásokat keressük és miért nem a megoldáson törpölünk? Az érintett csapatok majd eldöntenék, hogy kit tudnak megfizetni, ki éri meg neki. Ez mindenképp előre lépés lenne, komolyabb verseny idézne elő a játékosok között. Feltehetően a két EBEL-es csapatból és pár légiósból állna a válogatottunk. Nem húzó erő az, hogy válogatott lehetek, vagy nagyobb esélyem van rá mint máshol? Dehogynem. Aki meg nem akar teljesíteni azért meg nem kár! Mi lenne a maradék csapatokkal? Át kell szervezni a bajnokságot. Bevonni Szlovákiát, Romániát, és még egy vagy két országot és jobban nemzetközivé kell tenni a bajnokságot. Csak szervezés kérdése, hogy ne kelljen annyit utazni. Pl Erdélybe utazva két nap különbséggel kell meccset játszatni. De szerintem erre is lenne sokunknak jó ötlete. A ki nem akar előre mutató változást az a hoki ellen van. Sokszor azt mondjuk, hogy nincs rá pénz, de a legnagyobb baj, hogy akarat sem! Azt meg ne várja senki sem, hogy az elején nem tanulópénz fizetne a másik EBEL-es csapat. Csak az elvégzett munka hozhat eredményt. A nézők és szurkolók meg jó mérkőzéseket akarnak látni. Egyenes arányban van a színvonal és a néző szám.
Theutus 2011.01.04. 17:46:54
@veghist: ez a hidd el nem omlana össze semmi nekem még valamiért mindig kevés
veghist 2011.01.04. 18:10:47
@Theutus: Nektek nem érdeketek, mert kis valószínűséggel fér el ott egy EBEL csapat. Nem a magyar hokit félted, nem a MOL ligát, hanem az Újvárost. Mások a Volánt. A nagy büdös igazság ezzel szemben az, hogy a hokinak bizony jó lenne, csak a legtöbb klubnak nem.
Ha tetszik, ha nem, a Volán sikere mindent előre determinált. Azt hogy az Ebel a MOL liga felett áll, azt, hogy max mégegy magyar csapatnak van helye az Ebelben, és annak Budapesten kell lenni. Hol van ebben az Újváros, vagy a Miskolc? Ez rajtuk múlik. Nem tudom, de a kocka el van vetve.
Ha tetszik, ha nem, a Volán sikere mindent előre determinált. Azt hogy az Ebel a MOL liga felett áll, azt, hogy max mégegy magyar csapatnak van helye az Ebelben, és annak Budapesten kell lenni. Hol van ebben az Újváros, vagy a Miskolc? Ez rajtuk múlik. Nem tudom, de a kocka el van vetve.
Theutus 2011.01.04. 18:15:40
@veghist: a dújvárosi jégcsarnokban volt már 6k környéki néző is, de annyian biztosan elférnek, mint Fehérváron
és hidd el a magyar hokit féltem - benne a Dabbal, a Miskolccal, a Fradival, az Utevel, a Vasassal és úgy egyáltalán mindenkivel
és hidd el a magyar hokit féltem - benne a Dabbal, a Miskolccal, a Fradival, az Utevel, a Vasassal és úgy egyáltalán mindenkivel
gogosz 2011.01.04. 18:53:25
@veghist: Vagy inkább annak az egynek Pesten kellene lennie. A válogatott érdeke miatt. :)
veghist 2011.01.04. 19:17:41
Nem a befogadóképességről beszélek. Szerintem nem érted, amit mondani akarok.
Nem kéne annak az egynek Pesten lennie. De ha kettő van, akkor az egyiknek igen. Vagy Budán.
Nem kéne annak az egynek Pesten lennie. De ha kettő van, akkor az egyiknek igen. Vagy Budán.
Theutus 2011.01.04. 20:06:23
@veghist: idáig aszittem a megnyilvánulásaid alapján, hogy kizárólag a pénz és a marketing határozza meg hol legyen ebel csapat és nem a helyszín:)
Theutus 2011.01.04. 23:09:52
@mannisenmaki_: ez egy ilyen szezon, jövőre jobb lesz...a lényeg úgyis az, hogy 20:30kor legyen jég:)
veghist 2011.01.05. 00:31:01
@Theutus: Persze, az határozza meg, pont ezért Budapest. A második csapat nem lehet máshol.
Fedayn 2011.01.05. 13:11:06
nagyon jó írás. Gondoltam én is hozzászólok ehhez a 2. EBEL csapathoz.
Alapvetően egyetértek egy 2. csapat magasabb szintű bajnokságban történő szerepeltetésével, azonban az nem biztos, hogy az EBEL-nek kell lennie. Egy csapat nyugodtan elindulhatna a szlovák extraligában is ugyan úgy mint a Volán az EBEL-ben, persze ugyan úgy kellene farmcsapat a MOL ligára is ennek az együttesnek. A magyar hoki szempontjából ez csak jó lehet.
A második probléma, hogy nincs annyi EBEL/extraligás képességű magyar játékos, vagyis viszonylag sok légiósra lenne szükség. Ezt mindenki problémaként éli meg... de miért? Tanulni olyantól lehet, aki jobb nálunk. Emlékszem a mi magyarjaink mennyi mindent tanultak annak idején az idejövő orosz játékosoktól pl. HA az ember látja, hogy hova lehet fejlődni, szerintem az motívációt jelent, egy sorban játszani ilyen játékosokkal meg főleg! Nem gondolnám (feltételezve persze ha lenne pénz), hogy ha a Volánba is igazolnánk mondjuk 1 teljes külföldi sort, vagy mondjuk másfelet, akkor az kiszorítja a magyar játékosokat... miért nem? azért mert így csak az ragadna meg az első csapat 4 sorában, aki tényleg 120%-on odateszi magát. Az meg csak teljesítmény javulást okozhat, ha mindenki arra törekszik, hogy bekerüljön.
Harmadik probléma a pénz. Hű de sokszor írtam már erről, persze sokan mindig leoltottak, sokan igazat adtak. Megértem azokat, akik oltottak, mert persze nekik is igazuk volt. A mo-i pénzügyi helyzetet már sokan leírták, ha mo-n a legjobban szponzorált klubcsapat (MKB Veszprém) kb évi 2 millióból gazdálkodik, akkor ennél nem nagyon lehet többről álmodoznunk. Nem ismerem az új finanszírozási törvényt, mármint hogy hogyan lehet majd több pénzt áramoltatni a hokiba, de laikusként azt gondolom, hogy hiába van bármilyen lehetőség, ha nincs mondjuk reklámértéke a sportnak, akkor nem sokan fognak adni.
Megmondom őszintén hogy hosszú távon kizárólag az utánpótlás nevelésben látom a jövőt, de sajnos szerintem az sem megfelelő, hiába indult be az akadémia. Mire gondolok? Azokkal a fiatalokkal akik most kezdenek el hokizni, vagy már hokiznak néhány éve, nem olyan szakembereknek kellene foglalkozni mint most, hanem sokkal komolyabbaknak. Kapusedzőket kellene hozni a fiatal kapusokhoz, olyan edzőket kell hozni, akik nem a 20-30 éve megtanult korcsolyázási technikákat ismerik és tanítják, mert akkor abban ugyan ott fognak tartni, mint a mostani felnőttek. Kellene valami más, valami plusz. Jaj de hosszú lett... :-)
Alapvetően egyetértek egy 2. csapat magasabb szintű bajnokságban történő szerepeltetésével, azonban az nem biztos, hogy az EBEL-nek kell lennie. Egy csapat nyugodtan elindulhatna a szlovák extraligában is ugyan úgy mint a Volán az EBEL-ben, persze ugyan úgy kellene farmcsapat a MOL ligára is ennek az együttesnek. A magyar hoki szempontjából ez csak jó lehet.
A második probléma, hogy nincs annyi EBEL/extraligás képességű magyar játékos, vagyis viszonylag sok légiósra lenne szükség. Ezt mindenki problémaként éli meg... de miért? Tanulni olyantól lehet, aki jobb nálunk. Emlékszem a mi magyarjaink mennyi mindent tanultak annak idején az idejövő orosz játékosoktól pl. HA az ember látja, hogy hova lehet fejlődni, szerintem az motívációt jelent, egy sorban játszani ilyen játékosokkal meg főleg! Nem gondolnám (feltételezve persze ha lenne pénz), hogy ha a Volánba is igazolnánk mondjuk 1 teljes külföldi sort, vagy mondjuk másfelet, akkor az kiszorítja a magyar játékosokat... miért nem? azért mert így csak az ragadna meg az első csapat 4 sorában, aki tényleg 120%-on odateszi magát. Az meg csak teljesítmény javulást okozhat, ha mindenki arra törekszik, hogy bekerüljön.
Harmadik probléma a pénz. Hű de sokszor írtam már erről, persze sokan mindig leoltottak, sokan igazat adtak. Megértem azokat, akik oltottak, mert persze nekik is igazuk volt. A mo-i pénzügyi helyzetet már sokan leírták, ha mo-n a legjobban szponzorált klubcsapat (MKB Veszprém) kb évi 2 millióból gazdálkodik, akkor ennél nem nagyon lehet többről álmodoznunk. Nem ismerem az új finanszírozási törvényt, mármint hogy hogyan lehet majd több pénzt áramoltatni a hokiba, de laikusként azt gondolom, hogy hiába van bármilyen lehetőség, ha nincs mondjuk reklámértéke a sportnak, akkor nem sokan fognak adni.
Megmondom őszintén hogy hosszú távon kizárólag az utánpótlás nevelésben látom a jövőt, de sajnos szerintem az sem megfelelő, hiába indult be az akadémia. Mire gondolok? Azokkal a fiatalokkal akik most kezdenek el hokizni, vagy már hokiznak néhány éve, nem olyan szakembereknek kellene foglalkozni mint most, hanem sokkal komolyabbaknak. Kapusedzőket kellene hozni a fiatal kapusokhoz, olyan edzőket kell hozni, akik nem a 20-30 éve megtanult korcsolyázási technikákat ismerik és tanítják, mert akkor abban ugyan ott fognak tartni, mint a mostani felnőttek. Kellene valami más, valami plusz. Jaj de hosszú lett... :-)
pakero 2011.01.06. 14:11:30
@Fedayn: A sporttörvény is csak akkor valósul meg ha Brüsszel rábólint...