Bosszantó, hogy a divízió 2-ben vergődünk 2010.12.20. 10:15 F. Kapus
Bosszantó, hogy a divízió 2-ben vergődünk
2010.12.20. 10:37: 1885*
63 komment
Címkék: vb u20 fekti istván
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr722527526
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
1885* 2010.12.20. 10:53:30
Na ezt magyarázza meg nekem valaki:
"Semmiféle személyre szabott elemzésbe nem szeretnék most belemenni, az interneten követhető volt a mérkőzés alakulása, abból mindenki levonhatja a megfelelő következtetéseket. Viszont nem szabad egy játékost sem kiemelni a kudarc okaként."
majd:" 8-6-nál több lehetőségünk volt a további szépítésre, Németh Attila egyedül állt a kapussal szemben"
nem emelnék ki senkit, deeee Németh Attilát azért hibáztatom egy kicsikét?
Most én vagyok túl színérzékeny? Mert nekem ez így jött le, az egyetlen újpestit basztassuk már egy kicsit? a 9 kapott gól nem hiszem, hogy Németh hibája lenne, sem nem védő, sem nem kapus, még csak nem is edző ugyebár.
"Semmiféle személyre szabott elemzésbe nem szeretnék most belemenni, az interneten követhető volt a mérkőzés alakulása, abból mindenki levonhatja a megfelelő következtetéseket. Viszont nem szabad egy játékost sem kiemelni a kudarc okaként."
majd:" 8-6-nál több lehetőségünk volt a további szépítésre, Németh Attila egyedül állt a kapussal szemben"
nem emelnék ki senkit, deeee Németh Attilát azért hibáztatom egy kicsikét?
Most én vagyok túl színérzékeny? Mert nekem ez így jött le, az egyetlen újpestit basztassuk már egy kicsit? a 9 kapott gól nem hiszem, hogy Németh hibája lenne, sem nem védő, sem nem kapus, még csak nem is edző ugyebár.
hoki_40 2010.12.20. 10:57:07
@1885*: Gyorsabb voltál. Valami hasonló bennem is megfogalmazódott. Ne legyünk paranoiások :)
Theutus 2010.12.20. 11:07:00
szerintem színérzékenyek vagytok...
azonban ez a nyilatkozat nem több amolyan magyarázom a bizonyítványomat, de különben nesze semmit, fogd meg jól dolognál
azonban ez a nyilatkozat nem több amolyan magyarázom a bizonyítványomat, de különben nesze semmit, fogd meg jól dolognál
1885* 2010.12.20. 11:12:01
@hoki_40: azért írtam, hogy valaki magyarázza meg. Pontosabban cáfoljon meg. De ha neked is gyanús?! Remélem valaki megvilágítja a másik oldalt is.
1885* 2010.12.20. 11:19:12
@Theutus: :P ha már paranoia akkor ezt most ide kénytelen vagyok beoffolni:
Nately: Hülyeségeket beszélsz.
- Azt se tudod kit gyűlölsz.
- Üldözési mániád van.
Yossarian: Persze, hogy a francba ne lenne.
Dobbs: Elismered?
Yossarian: Elismerem, hogy üldöznek.
- Kicsoda?
Yossarian: Hát ezek.
Dobbs: Jó, jó, jó, de kik azok az ezek?
Yossarian: Ezek mindnyájan.
MEA CULPA!
Nately: Hülyeségeket beszélsz.
- Azt se tudod kit gyűlölsz.
- Üldözési mániád van.
Yossarian: Persze, hogy a francba ne lenne.
Dobbs: Elismered?
Yossarian: Elismerem, hogy üldöznek.
- Kicsoda?
Yossarian: Hát ezek.
Dobbs: Jó, jó, jó, de kik azok az ezek?
Yossarian: Ezek mindnyájan.
MEA CULPA!
vioola 2010.12.20. 11:31:57
Szarházi.
Theutus 2010.12.20. 11:37:29
A stílus maga az ember?
Tán nem kellene... vagy pontosabban... vagy pontosabban és kulturáltabban...vagy ...
Tán nem kellene... vagy pontosabban... vagy pontosabban és kulturáltabban...vagy ...
2010.12.20. 11:46:25
Mondjon le!
Ez olyan magyarázkodás, mint amit a Fradi vezetése produkált a sikertelen feljutások után.
Fel kellett volna jutni. A div 1 se lett volna leányálom, a HA-val kezdetű mondatokat felejtsük már el, ha lehet...
Ez olyan magyarázkodás, mint amit a Fradi vezetése produkált a sikertelen feljutások után.
Fel kellett volna jutni. A div 1 se lett volna leányálom, a HA-val kezdetű mondatokat felejtsük már el, ha lehet...
budapestijeti 2010.12.20. 11:49:02
Bla-bla-bla...
Mi lenne, ha kiállna a pasi és azt mondaná, ezzel a csapattal ez volt a realitás, vagy feljuthattunk volna, ha ÉN ezt és ezt nem b¤szom el, őt játszatom ő helyett, hamarabb cserélek kapust, másképpen állítom össze a sorokat....
Az állandó sumákolás! Egy meccsre kellett koncentrálni, nem sokkal többre...nem sikerült, majd jövőre! Akkor is vszinűleg egyre kell...Mi változik addig? Semmi! Mitől lennénk eredményesebbek? Igen, mitől?
Mi lenne, ha kiállna a pasi és azt mondaná, ezzel a csapattal ez volt a realitás, vagy feljuthattunk volna, ha ÉN ezt és ezt nem b¤szom el, őt játszatom ő helyett, hamarabb cserélek kapust, másképpen állítom össze a sorokat....
Az állandó sumákolás! Egy meccsre kellett koncentrálni, nem sokkal többre...nem sikerült, majd jövőre! Akkor is vszinűleg egyre kell...Mi változik addig? Semmi! Mitől lennénk eredményesebbek? Igen, mitől?
görögisten 2010.12.20. 12:57:04
@budapestijeti: na én is ezt várom ezektől a nagytudású edzőktől.Pontosan ezt kellett volna nyilatkozni:hogy elbasztuk , ezt és ezt a játékost kellett volna vinni ez és ez helyett, kapus, taktika, stb,Mi mindent jól csináltunk csak hát istenem jobbak voltak...akkor mért nem vittek jobb csapatot?Van felhozatal ebben a korostályban.
hokky 2010.12.20. 13:03:35
Valamit magára adó edző ilyenkor levonja a megfelelő következtetéseket, nem magyarázkodik hanem csendben lemond.
benö51 2010.12.20. 13:21:10
@Theutus: Az U20 Vb.re mikori születési dátummal lehet nevezni játékost? Nem találtam meg sehol, ha tudsz segíts légyszi. Kösz benö
Theutus 2010.12.20. 13:30:22
@benö51: nem tudom én sem, de előbb-utóbb jön valaki, aki tudja a választ a kérdésedre
csatoimi 2010.12.20. 14:12:14
Sajnos az edzők rosszul kezelték le ezt a meccset, minden kapusnak vannak gyengébb napjai, szegény Vayon látszott, hogy nem megy a tegnap annyira neki és jött volna is lefele, erre addig vártak az okosok, hogy már nem lehetett forditani. Sajnos a védelem egyes játékosai sem álltak a helyzet magaslatán, nem sokat segítettek Vaynak.
1885* 2010.12.20. 14:15:15
@Theutus: hát elcsesztem, na...
viszont tanulmányozzátok egy kicsit a múltat:
jegkorong.blog.hu/2008/05/26/beszeljunk_akkor_a_junior_valogatottrol_1
viszont tanulmányozzátok egy kicsit a múltat:
jegkorong.blog.hu/2008/05/26/beszeljunk_akkor_a_junior_valogatottrol_1
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.12.20. 14:17:22
Nem bosszankodni kéne, hanem a mai naptól készülni a jövő évi ukránok elleni derbire... Edzők kijelölése, csapat összeállítása, edzőmeccsek lekötése, mentális felkészítés a "csak egy maradhat egy meccs alapján" feladatra... Nem arról ábrándozni, hogy mi lenne a "realitás"...
Mire is emlékeztet ez? Ja, megvan... A focis magyarázkodásokra a nyolcvanas évekből... Korán jött az első gól... Az...
Mire is emlékeztet ez? Ja, megvan... A focis magyarázkodásokra a nyolcvanas évekből... Korán jött az első gól... Az...
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.12.20. 14:23:17
@1885*: Ez alapján Rajna játszhatott volna... Nem Vayt akarom cseszegetni, de adtunk egy felnőtt válogatott kapusnyi előnyt...
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.12.20. 14:30:03
@1885*: Löklek én, csak az az utolsó kívánságom, hogy magyarázd meg, miért? ;-)
csatoimi 2010.12.20. 14:30:59
@jacint70: Vay nem rossz kapus, csak a tegnap nem ment neki. Rajna persze tapasztaltabb, ami lehet egy döntőn nagyot segített volna. Ezt viszont már soha nem tudjuk meg.
1885* 2010.12.20. 14:50:10
@jacint70: ha engem löksz miért Nekd jár utolsó kívánság?, hát Márk miatt. :)
és mielőtt valaki azt mondaná, könnyen okoskodom utólag, én már kerethírdetésnél mondtam.
Utólag már szabhatjuk. Egyébként egyetértek veled abban, hogy most el kéne kezdeni a jövőre szezonra koncentrálni, bő kerettel, rendszeres összetartással, és ez vonatkozik minden korosztályra. szvsz. Basszus ez csapatsportág, vagy mi? Összeszokottabb csapatnál az önbizalom is nagyobb.
és mielőtt valaki azt mondaná, könnyen okoskodom utólag, én már kerethírdetésnél mondtam.
Utólag már szabhatjuk. Egyébként egyetértek veled abban, hogy most el kéne kezdeni a jövőre szezonra koncentrálni, bő kerettel, rendszeres összetartással, és ez vonatkozik minden korosztályra. szvsz. Basszus ez csapatsportág, vagy mi? Összeszokottabb csapatnál az önbizalom is nagyobb.
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2010.12.20. 17:05:38
anno mikor keretet hirdettek, mondtam h majd jonnom kell ugye megmondtam-ozni.
na hello ittvagyok.
na hello ittvagyok.
acs63 2010.12.20. 18:11:08
@hokibolond: Én most csak a statra hivatkozhatok, ennek alapján Gergő eredménye a csapaton belül közepes, a védők között jó.
Kérlek, közöld, ki az akinek feltétlenül ott lett volna a helye és az sem árt, ha nem érzelmi alapon indokolod!
Én sem értettem egyet minden játékos szerepeltetésével, lettek volna nekem is jelöltjeim, de nem engem jelöltek ki edzőnek és annak ellenére sem hőbörögtem, hogy nem vagyok érdekelt. A "kiemelés nélküli" hozzászólásod Fektiével vetekszik. :-(
Ahogy Theutus mondta: "A stílus maga az ember."
Kérlek, közöld, ki az akinek feltétlenül ott lett volna a helye és az sem árt, ha nem érzelmi alapon indokolod!
Én sem értettem egyet minden játékos szerepeltetésével, lettek volna nekem is jelöltjeim, de nem engem jelöltek ki edzőnek és annak ellenére sem hőbörögtem, hogy nem vagyok érdekelt. A "kiemelés nélküli" hozzászólásod Fektiével vetekszik. :-(
Ahogy Theutus mondta: "A stílus maga az ember."
shadow78 2010.12.20. 18:23:11
Majd lesz ez jobb is!!!
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.12.20. 18:44:51
@1885*: Basszus, mert én dolgozok, Te meg élvezed, hogy mogyoró lehetsz... ;-)
Ezek szerint Te Hajeket vitted volna ki, most már értem...
Szóval el kéne dönteni, hogy ez most egy komoly egész éves projekt, vagy nem kéne csodálkozni, hogy nem megy...
Ezek szerint Te Hajeket vitted volna ki, most már értem...
Szóval el kéne dönteni, hogy ez most egy komoly egész éves projekt, vagy nem kéne csodálkozni, hogy nem megy...
szittyavezír 2010.12.21. 00:39:33
sok szaki-maki! érdemes megnézni a videokat. védelem sehol sem volt, legnagyobb sajnálatomra.
Soma előtt le a kalappal, így kell küzdeni egy ilyen tornán! A végén legalább nyertük a bunyót! :)
Soma előtt le a kalappal, így kell küzdeni egy ilyen tornán! A végén legalább nyertük a bunyót! :)
kanada09 2010.12.21. 07:33:32
@budapestijeti: mindenki okos egy nappal a mecs uta'n.Mindegy hogy ki fog menni a 2011-es VB-re ,ha nem talaltok 4 komoly Defence perszona't akkor semmi sem lesz megint csak a sirakoza's.A hoki az kapus + 5 ember ja'teka.Ha egy ebbo"l nem huzza jol,vagy rosz napot fogot ki akkor ve'ge az egesznek.Mikor lesz egy olyan nap hogy mind a 6 vedo" meg 9 csata'r egy frekvencian lesz es nem hibaznak,nem kapnak sok buta 2 perces kia'lita'st akkor lesz csak feljuta's.
kanada09 2010.12.21. 08:10:15
Sajnos egy par perc video meg mutassa hogy milyen gyenge alapon van a magyar hoki.Ez szegyen hogy enire szivtelenu"l hokiznak a fiuk.Az egesz vedelem egy SzRRRRRR-ot sem er.Nem edzok kellenek henem gyerekek akik nem status szimbolumert hokiznak hanem beleadja'k a szivuket,lelkuket.Amit ez a Video mutat,ez szegyen,Ezek a gyerekek szegyeljek el magukat hogy ilyen erdektelenul csaK lazsukalnak a jegen.Ez nem eri el a Junior B szinvonalat sehol.Ez legfejebb egy ilyen varosi klubbon beluli liga ja'teka.Sajnalom akapust aki ilyen fiatalon oda lett dobva a farkasok falka'jaba.Ha ezek a fiuk a MOL-ba ja'tszanak akkor nagy bajban van a magyar jegkrong.Ha lett volna bennuk karakter akkor meghalnanak a jegen a piros,feher,zold-ert.
gm 2010.12.21. 11:00:55
@kanada09: Laci, ne haragudj, ebben nem értek egyet veled. A meccset nem videóról néztem, hanem a helyszínen. Remélem, megbízol bennem annyira, hogy elhiszed, tegnapelőtt mindenki széttépte magát a jégen. Látszott az arcukon, hogy mindent beleadnak. A hibáinkból tanulni kell, de menni kell tovább, készülni a jövőre.
acs63 2010.12.21. 11:16:05
@kanada09: Kedves kolléga!
Vitatkoztunk már eddig is, mert különböző a játékhoz való hozzáállásunk, de ezzel a hozzászólással "elvágtad" magad nálam szakmailag.
A videók alapján jó tempójú MOL színvonal volt. (Az optika lassít, ezért az ott levők erősítsenek, vagy cáfoljanak meg!) A felvételekből nem éreztem semmi szívtelenséget. A gólok persze hogy hibákból vannak, de az elemzést az edzők végzik és Ők döntik el, mennyit tárnak a nyilvánosság elé. (Azzal már lehet vitatkozni. :-) )
Nem kell felhívni a figyelmet, hogy nem vagyunk a Ti szinteteken. (Azzal együtt két számjegyen belül vagyunk és ha kerül pénz a kasszába, akkor a túrázó játékosaink szoktak meglepetést okozni.)
Az észak-amerikaiak elfelejtenek egy fontos momentumot: az NHL jégkorong-vezető szerepét a PÉNZ és az európai játékosok biztosítják zömmel, nélkülük a liga visszasüllyedne a jégpályán történő pankráció szintjére és akkor megnézném, hány épkézláb ügyesebb amerikai/kanadai maradna két éven belül. Az a "faragás" menne ott is, amiről az utánpótlásban beszéltél. Szerinted nem lenne több eredményes játékosotok, ha nem mennének tönkre idő előtt? Nekünk nincs akkora bázisunk, hogy megengedjük az esztelen pazarlást.
A mérkőzésre visszatérve: megvárom az értékelést.
Vitatkoztunk már eddig is, mert különböző a játékhoz való hozzáállásunk, de ezzel a hozzászólással "elvágtad" magad nálam szakmailag.
A videók alapján jó tempójú MOL színvonal volt. (Az optika lassít, ezért az ott levők erősítsenek, vagy cáfoljanak meg!) A felvételekből nem éreztem semmi szívtelenséget. A gólok persze hogy hibákból vannak, de az elemzést az edzők végzik és Ők döntik el, mennyit tárnak a nyilvánosság elé. (Azzal már lehet vitatkozni. :-) )
Nem kell felhívni a figyelmet, hogy nem vagyunk a Ti szinteteken. (Azzal együtt két számjegyen belül vagyunk és ha kerül pénz a kasszába, akkor a túrázó játékosaink szoktak meglepetést okozni.)
Az észak-amerikaiak elfelejtenek egy fontos momentumot: az NHL jégkorong-vezető szerepét a PÉNZ és az európai játékosok biztosítják zömmel, nélkülük a liga visszasüllyedne a jégpályán történő pankráció szintjére és akkor megnézném, hány épkézláb ügyesebb amerikai/kanadai maradna két éven belül. Az a "faragás" menne ott is, amiről az utánpótlásban beszéltél. Szerinted nem lenne több eredményes játékosotok, ha nem mennének tönkre idő előtt? Nekünk nincs akkora bázisunk, hogy megengedjük az esztelen pazarlást.
A mérkőzésre visszatérve: megvárom az értékelést.
budapestijeti 2010.12.21. 15:55:22
@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: Telefonálsz? :DDD
Majd ma este meglátjuk! :)
Majd ma este meglátjuk! :)
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2010.12.21. 16:01:25
@budapestijeti: csak figyelemfelkeltoen kohintettem 3at.... jo lenne elokeresni azt a postot anno....
kanada09 2010.12.21. 16:53:09
@acs63: Csak egy pa'r pont Kollega! Abban veled vagyok hogy sok fiatal fiu to'nkre megyen mielo"tt be e'rne de ez miden sportban igy van.Ha te ugy la'tod hogy ez pergo"s hoki akkor meg soha nem la'tta'l igazi hokit.Ami pedig az itteni hokit illeti lhet hogy van sok Europai,de az is biztos hogy az utobbi 10 e'vben mi kb 7 Vb-et nyertunk az Amerikaiak meg az oroszok minden evben a dontoben vannak velu"nk a Divisio 1-ben.Az Ovechkin szavai az utolso 2010 Olympia uta'n.A KHL orosz hokisai nem u'tik meg az NHL szintje't se technikailag,se fizikailag azert nem tudta'k felvenni a versenyt. Amikor a csapt proba'l ki jo"nni a harmadja'bol e's ketto" ja'tekos All es n'zi a masik ketto" csak korizik akkor nincsen perge's.A PK(penalty kill)csak a'lna egy helyben nem za'rja'k le a passzolo vonalakat,nem nyomja'k fizikailag ki a ta'madokat stb,ez nem hoki.Azert hogy golt lojon valaki meg kell hogy fizesse a hohe'rt.Szinte el keru"lik a kontaktot,Annyi sok baj van hogy nincsen eleg ido"m hogy mindent le irjak.Ha pedig ez a MOL sebese'gu" hoki akkor nagyon sajna'lak te'ged.Ez meg az ECHL-et se u"ti meg
kanada09 2010.12.21. 17:02:35
@gm: Elhiszem neked hogy te a helyszinem la'ttad,de minden golna'l 2 vagy 3 gyerek csak a'll es a Lengyelt senki se ba'ntja,proba'lja fizikailag meg kinozni csak a'lnak a je'gen es ne'zik a mecsett.Ilyen gyenge ve'dekeze'st nem la'ttam amiota a fiam 13 e'ves volt.Nincsen harc ,karakter,sziv,stb.Amikor egy ve'do" sebessegel akar kijo"nni a harmadja'bol akkor nem lehet 3 hokis a je'gen aki ne'zik hogy ta'rsukat 2 lengyel zavarja,e;veszti a korongot majd akkor reaga'l amikor ma'r ziccer van.Fejben ezek a fiuk 13 evesek a komoly hokiszinten.Ezt nem lehet sze'piteni a palyan mindenki mozog enki se a'll,mihelyt a korong be lett dobva mindenki ta'mad nem csak 1 vagy 2.A hoki olyan sport hogy 5 hokis kell a'landoan mozogjon nem csak 2 vagy 3 vagy 1
acs63 2010.12.21. 18:12:41
@kanada09: Ne engem sajnálj, nem én játszom a MOL ligában. :-)
A sebességet a pálya méretéhez viszonyítom, a felvétel szöge, távolsága, a látószög és az egy kamerás felvétel sokszor becsapja az embert. Egy kisebb pályán több vágással egész más a sebesség-élmény, ezért érdeklődtem a helyszínen levőktől. Ha egy egysíkú a felvételt utólag visszanézel, akkor olyan érzésed van, mint ha másik meccset láttál volna élőben.
A játékosok többségét tíz éves kora óta ismerem, ennek alapján mondtam, hogy nem láttam "szív nélkül" játszókat a felvételeken. Az más kérdés, hogy ez erre volt elég. A látott hibákba nem akartam belemenni a szakmai értékelés előtt, ha meg nem lesz ilyen, akkor úgyis mindenki maga értékel magában. Én sem vagyok vak, csak talán közelebb vagyok az itteni eseményekhez. Másik blog-oldalon én is tettem hasonló észrevételeket felnőtt játékosokra.
Persze, hogy le vagyunk maradva. Ha nem így lenne, akkor mi játszanánk a VB döntőket. A kérdés az, hogyan tudnánk kihozni a legtöbbet a legkevesebből! Ha viszonylag hamar szeretnénk zárkózni a legjobbakhoz, akkor nem biztos, hogy az észak-amerikai fejlődést kell(ene) követnünk. Már nem 50 évvel, hanem "csak" 10-15 évvel, nem három, hanem már csak egy divízióval vagyunk lemaradva. Itt is azért ötletelünk, hátha találunk rövidebb utat! Azon az úton folyton le leszünk maradva, örökös hátrányban.
A sebességet a pálya méretéhez viszonyítom, a felvétel szöge, távolsága, a látószög és az egy kamerás felvétel sokszor becsapja az embert. Egy kisebb pályán több vágással egész más a sebesség-élmény, ezért érdeklődtem a helyszínen levőktől. Ha egy egysíkú a felvételt utólag visszanézel, akkor olyan érzésed van, mint ha másik meccset láttál volna élőben.
A játékosok többségét tíz éves kora óta ismerem, ennek alapján mondtam, hogy nem láttam "szív nélkül" játszókat a felvételeken. Az más kérdés, hogy ez erre volt elég. A látott hibákba nem akartam belemenni a szakmai értékelés előtt, ha meg nem lesz ilyen, akkor úgyis mindenki maga értékel magában. Én sem vagyok vak, csak talán közelebb vagyok az itteni eseményekhez. Másik blog-oldalon én is tettem hasonló észrevételeket felnőtt játékosokra.
Persze, hogy le vagyunk maradva. Ha nem így lenne, akkor mi játszanánk a VB döntőket. A kérdés az, hogyan tudnánk kihozni a legtöbbet a legkevesebből! Ha viszonylag hamar szeretnénk zárkózni a legjobbakhoz, akkor nem biztos, hogy az észak-amerikai fejlődést kell(ene) követnünk. Már nem 50 évvel, hanem "csak" 10-15 évvel, nem három, hanem már csak egy divízióval vagyunk lemaradva. Itt is azért ötletelünk, hátha találunk rövidebb utat! Azon az úton folyton le leszünk maradva, örökös hátrányban.
Theutus 2010.12.21. 21:06:39
@acs63: mindentől függetlenül azért érdemes odafigyelni kanada véleményére, mert asszem nem jár messze az igazságtól...már, ha objektíven szemléljük az eseményeket
a jégkorong nem tenisz, az első nyolc és a 20. között óriási a különbség
a jégkorong nem tenisz, az első nyolc és a 20. között óriási a különbség
acs63 2010.12.21. 21:59:57
@Theutus: Ha azt nézem, hogy milyen múlttal és lehetőségekkel rendelkeznek ott és itt, akkor arányaiban nem állunk rosszabbul.
Akkor nézzük objektíven az anyagiakat, a számot, a bajnokságokat és az adottságokat, a hagyományokról nem is beszélve!
30 évvel ezelőtt egy ismerősöm - amúgy sporttal foglalkozott - kinn volt egy hokimeccsen a Kisstadionban. A következőt mesélte: az egyik oldalon belökték a játékost, a másikon elkapták.
Vagy gondolj arra, hogy 10 évvel ezelőtt 3 európai fővárosban nem volt fedett jégcsarnok: Isztambulban, Tiranában és Budapesten. Akkoriban - szintén a Kisstadionban - a Fradi ellen játszó Csík szurkolóinak meglepetést okozott a 3. harmad közepén a térfélcsere.
Aki szaladni akar, annak először járnia kell megtanulnia. Ha lehet, én inkább az aggódó szülő vagyok a tipegő egy éves mellett, mint a hetyke 4 éves, aki a kicsi mellett büszke a biztos járására!
Akkor nézzük objektíven az anyagiakat, a számot, a bajnokságokat és az adottságokat, a hagyományokról nem is beszélve!
30 évvel ezelőtt egy ismerősöm - amúgy sporttal foglalkozott - kinn volt egy hokimeccsen a Kisstadionban. A következőt mesélte: az egyik oldalon belökték a játékost, a másikon elkapták.
Vagy gondolj arra, hogy 10 évvel ezelőtt 3 európai fővárosban nem volt fedett jégcsarnok: Isztambulban, Tiranában és Budapesten. Akkoriban - szintén a Kisstadionban - a Fradi ellen játszó Csík szurkolóinak meglepetést okozott a 3. harmad közepén a térfélcsere.
Aki szaladni akar, annak először járnia kell megtanulnia. Ha lehet, én inkább az aggódó szülő vagyok a tipegő egy éves mellett, mint a hetyke 4 éves, aki a kicsi mellett büszke a biztos járására!
acs63 2010.12.21. 22:00:39
@acs63: számot=létszámot
kanada09 2010.12.22. 02:05:40
@acs63: Az edzo"k sose fogjak nyiltan le tarolni a fiukat Fu"getlenu"l az eredme'nyekto"l.Az hogy Romania meg Horvatorszag ellen hokiznak a fiuk ,nem segitt.Ha Focizni akarsz tanulni nem MALTA meg SAN MARINO ellen focizol,hanem Nemet,Holland,Angol,Brazil stb.Ha szo"vetse'g el akar ko"lteni 40 millio forintot egy e'vben akkor mennyenek Ontarioba,Quebecbe.Albertba,vagy British Columbiaba ilyenkor a Karacsonyi tornakra,ahol fognak ja'tszani a San Jose Junior Sharks-al,Alaska Selects,Dallas Junior Stars,meg a legjobb hejbeli U18-as csapatok ellen.Nem az eredmeny a fontos hanem meg tanulni hokizni.NAGY a ku"lo"mbseg a ko"zo"tt hogy szeretsz hokizni vagy TUDSZ.Sajnos ti meg minde'g csak szertnetek hokizni.SAPA FV is hozott egy gyenge edzo"tt mert Sved papirjai vannak es a csapat beszart.En lattam sok magyar gyereket akinek a korong kezelesi technika'ja remek, sokkal jobb mint az a'tlag Canadai gyerek technikaja,de ha nem sablonrol vagy edze'sro"l van szo hanem aktualis ja'tekrol az itteni gyerekek meg eszik o"ket e'lve.Itten minden gyerek aki ma'r AAA-as hokis tudja mi lesz ke'tto" le'pesel elo"re ,mielo"tt a korong hozza' e'rne.Nem kell gondolkodnia a megolda'son.Mindenki tud 1V1 hokit ja'tszani.Aze'rt kell hogy ide gyertek hogy szokja'tok meg a gyors sponta'n ja'tekot,mindenki feje'ben meg kellene legyen PLAN A meg B mihelyt ra'le'p a jegre,kell e'rezed ki van meleted ,mo"go"ted es fo"leg elo"ted.Ha mindeg olyan ko"ro"lmenyek ko"zo"tt hokizol ahol van 10 perc gondolkodasi ido" mit va'rsz a fiuktol.Gondolod a Dzsudzsak vagy Gera valaha is lett volna ilyen jo ha a Fradiba vagy Debrecemben focizott volna
Theutus 2010.12.22. 09:35:21
@acs63: értelek én téged is, azonban ne feledd, hogy az egy évesből is lesz négy éves
durex26 · http://www.youtube.com/watch?v=GXDch9MnG9o 2010.12.22. 10:44:12
Szerintem jó úton járunk, főleg hogy az akadémia is megalakult. Lehet ostorozni Kercsót, valószínűleg itt sem fog sokáig maradni, de jó érzékkel találja meg a posztonkénti játékosokat, és mindene a hoki. Ekkora állománya az életben nem lesz több, és szerintem meghozza a gyümölcsét. Én legalább is nagyon bízom benne. Vegyük csak a szlovénokat, ők se mentek karácsonyi kupázni miliókért, de egyszercsak lett egy első körös Kopitár, nemsokára jön Mursak is, a második NHL-es, és mindenki hokizni akart, ők meg élnek a lehetőséggel. Lassan mi is. Szóval lehet tanulni sokmilliós kanadalegjobbaktól, de nem ez az egyetlenegy járható út. Ha mindent sikerül így egyben tartani, pár év és biztos lesz előrelépés.
acs63 2010.12.22. 10:52:27
@kanada09: Amiről Te beszélsz, az a kanadai játékkultúra része. A gyorsabb gondolkodás és a erőjáték a nagy létszám hozadéka. Nálunk nincs akkora versenyhelyzet.Kevesebb a létszám és a jövőkép (lehetőség) sem túl fényes. (Miskolci fizetés v. londoni szálloda.)
Én jóval olcsóbbnak és célravezetőbbnek tartom, ha az utazásra szánt pénz edzőképzésre/továbbképzésre, felszerelésre (nem elsősorban hokifelszerelésre, hanem technikaira), infrastruktúrára, stb. költenénk. De erre évi 40 millió nincs.
Nálunk a fő szponzor a szülő és nem a szövetség. Ezért nem biztos, hogy a legjobbak maradnak meg a felnőtt korra. (És most nem arra gondolok, hogy valaki "bevásárolja magát" valahová, hanem arra, hogy 8-10 alatt ki mennyit tud "befektetni" a gyereke fejlődésébe.) "Kis pénz, kis foci."
Azért Gera és Dzsudzsák már akkor is jó volt, amikor kivitték Őket, nem az angoloktól/hollandoktól tanultak meg játszani. (Már csak azért se, mert ott is kisebbségbe voltak a "bennszülöttek". :-) ) Ugyan ilyen jók lehettek volna, legfeljebb nem ilyen ismertek!
Az általad emlegetett utazásra majd akkor lesz szükség, ha "már tudunk járni". Először erős bajnokságra, szervezett és kiszámítható utánpótlás-képzésre, stabil anyagi háttérre van szükség. Eddig erősen "ad hoc" jellegűek az események. (Egy-két kiugró korosztály, egy-két siker.) Örülünk nekik - "Mert szeretjük a hokit!" -, de reálisan kell gondolkodnunk és nem fellegvárakat építeni! Eddig a "Virtus" vitt minket előre, de a továbblépéshez az "Ész" sem ártana!
@Theutus: Nem tudom mit sportoltál, ezért inkább elmondom:
A futás komoly sport, nem olyan egyszerű, mint amilyennek látszik. Amíg a képzésben részt vevő alanynak instabil a mozgáskoordinációja, addig pofára esés lesz néki osztályrésze a futógépen! :-)
Futni mindenki tud, egészen addig, amíg el nem dördül a startpisztoly. Onnantól beszúr, görcsöl, fáj! Meg kell tanulni az eredményességhez a helyes légzés- és futás-technikát, különben nincs eredmény. A csak "virtusból" futók a cél előtt ki szoktak fulladni. (És persze büszkén mondják, hogy "Majdnem sikerült"!) :-(
Én jóval olcsóbbnak és célravezetőbbnek tartom, ha az utazásra szánt pénz edzőképzésre/továbbképzésre, felszerelésre (nem elsősorban hokifelszerelésre, hanem technikaira), infrastruktúrára, stb. költenénk. De erre évi 40 millió nincs.
Nálunk a fő szponzor a szülő és nem a szövetség. Ezért nem biztos, hogy a legjobbak maradnak meg a felnőtt korra. (És most nem arra gondolok, hogy valaki "bevásárolja magát" valahová, hanem arra, hogy 8-10 alatt ki mennyit tud "befektetni" a gyereke fejlődésébe.) "Kis pénz, kis foci."
Azért Gera és Dzsudzsák már akkor is jó volt, amikor kivitték Őket, nem az angoloktól/hollandoktól tanultak meg játszani. (Már csak azért se, mert ott is kisebbségbe voltak a "bennszülöttek". :-) ) Ugyan ilyen jók lehettek volna, legfeljebb nem ilyen ismertek!
Az általad emlegetett utazásra majd akkor lesz szükség, ha "már tudunk járni". Először erős bajnokságra, szervezett és kiszámítható utánpótlás-képzésre, stabil anyagi háttérre van szükség. Eddig erősen "ad hoc" jellegűek az események. (Egy-két kiugró korosztály, egy-két siker.) Örülünk nekik - "Mert szeretjük a hokit!" -, de reálisan kell gondolkodnunk és nem fellegvárakat építeni! Eddig a "Virtus" vitt minket előre, de a továbblépéshez az "Ész" sem ártana!
@Theutus: Nem tudom mit sportoltál, ezért inkább elmondom:
A futás komoly sport, nem olyan egyszerű, mint amilyennek látszik. Amíg a képzésben részt vevő alanynak instabil a mozgáskoordinációja, addig pofára esés lesz néki osztályrésze a futógépen! :-)
Futni mindenki tud, egészen addig, amíg el nem dördül a startpisztoly. Onnantól beszúr, görcsöl, fáj! Meg kell tanulni az eredményességhez a helyes légzés- és futás-technikát, különben nincs eredmény. A csak "virtusból" futók a cél előtt ki szoktak fulladni. (És persze büszkén mondják, hogy "Majdnem sikerült"!) :-(
Theutus 2010.12.22. 12:46:48
@acs63: az utolsó hozzászólásodat kellett volna előszörre megfogalmaznod, (bár a nekem szánt mondandód teljesen közömbös a témával kapcsolatban)
Theutus 2010.12.22. 13:54:15
@acs63: és itt van Godó legfrissebb nyilatkozatából egy részlet:
"...A szlovák út jó volt a magyar hoki fejlődése szempontjából, de már hamarabb meg kellett volna köszönni annak a vonalnak. Ha eredményt akarunk elérni, az már kevés. Nekünk nem azt a hokit kell játszanunk, mert a továbblépésünkhöz nem elég. Majdnem biztos vagyok benne, ha nem érkeznek hozzánk tengerentúli edzők, akkor nem jutottunk volna fel az A csoportba. A szlovák mesterek megtanítottak minket játszani, sokat köszönhetünk nekik, de a további sikerekhez ma már nem erre van szükség. Sokkal egyszerűbb, letisztultabb hokit kell játszanunk, az vezet eredményre.
Régen kicsit lenézően antihokinak neveztük ezt a tengerentúli stílust, amikor rádobáljuk a palánkra a korongot, és utánamegyünk. De az idő azt mutatta, hogy ez az egyszerű játék a legeredményesebb, és mi is ezt tudjuk a leghatékonyabban játszani...."
no comment
"...A szlovák út jó volt a magyar hoki fejlődése szempontjából, de már hamarabb meg kellett volna köszönni annak a vonalnak. Ha eredményt akarunk elérni, az már kevés. Nekünk nem azt a hokit kell játszanunk, mert a továbblépésünkhöz nem elég. Majdnem biztos vagyok benne, ha nem érkeznek hozzánk tengerentúli edzők, akkor nem jutottunk volna fel az A csoportba. A szlovák mesterek megtanítottak minket játszani, sokat köszönhetünk nekik, de a további sikerekhez ma már nem erre van szükség. Sokkal egyszerűbb, letisztultabb hokit kell játszanunk, az vezet eredményre.
Régen kicsit lenézően antihokinak neveztük ezt a tengerentúli stílust, amikor rádobáljuk a palánkra a korongot, és utánamegyünk. De az idő azt mutatta, hogy ez az egyszerű játék a legeredményesebb, és mi is ezt tudjuk a leghatékonyabban játszani...."
no comment
1885* 2010.12.22. 13:56:55
@Theutus: tulajdonképp kanada09 és Dukla Trencin szópárbajára lennék még kiváncsi :D
Godó mindig megmondja a frankót!
Godó mindig megmondja a frankót!
acs63 2010.12.22. 15:05:39
@Theutus: Amiről meg én beszéltem eddig, az a másik rész:
"Nagyon jó az egészben, amit pár éve nem mondhattunk el, hogy végre tényleg igazi versenyhelyzet van a válogatott keretbe kerülésért. Ez nyomja előre a játékosokat, és olyan teljesítményre sarkall mindenkit, amilyet a múlt héten láttunk."
Az egész abból indult ki, hogy az utánpótlásunk "nem szívvel" játszott a feljutásért és erre az észak-amerikai stílus lenne a jó megoldás.
Erre reagáltam úgy, hogy talán nem a játékosokon kellene elverni a port a versenyhelyzet hiánya miatt. Ők azt nyújtották (a képek alapján) amit tudtak/bírtak. Ezek a srácok évek óta "sztárok" a saját csapatukban, annak minden negatívumával együtt. Canada09 hiányolja a pörgést, de nem tudom tudja-e, hogy itt sokan kétsoroznak? Éveken keresztül 2-3!percig van fenn egy sor, az ideális 1-1,5 helyett.A beidegződés óhatatlanul "tartalékolásra" vezet és ott marad akkor is, amikor volna 3. sor is, Uram bocs'á 4 támadó sor áll rendelkezésre. De ez csak az egyik "sajátosságunk". .....
Az európai hoki - nevezzük akár szlováknak - a technikát, az amerikai az erőt favorizálja. A kettő ötvözete a sikeres, a vélemények inkább a százalékon vannak. Kanada/USA se lenne MOST sikeres, ha még mindig követnék a hetvenes évek stílusát. Ők ügyesebbek lettek, az európaiak rámenősebbek. Ha eredményesek szeretnénk lenni, akkor MINDKETTŐRE szükségünk lesz. Nem szabad a fürdővízzel kiönteni a gyereket is!
"Nagyon jó az egészben, amit pár éve nem mondhattunk el, hogy végre tényleg igazi versenyhelyzet van a válogatott keretbe kerülésért. Ez nyomja előre a játékosokat, és olyan teljesítményre sarkall mindenkit, amilyet a múlt héten láttunk."
Az egész abból indult ki, hogy az utánpótlásunk "nem szívvel" játszott a feljutásért és erre az észak-amerikai stílus lenne a jó megoldás.
Erre reagáltam úgy, hogy talán nem a játékosokon kellene elverni a port a versenyhelyzet hiánya miatt. Ők azt nyújtották (a képek alapján) amit tudtak/bírtak. Ezek a srácok évek óta "sztárok" a saját csapatukban, annak minden negatívumával együtt. Canada09 hiányolja a pörgést, de nem tudom tudja-e, hogy itt sokan kétsoroznak? Éveken keresztül 2-3!percig van fenn egy sor, az ideális 1-1,5 helyett.A beidegződés óhatatlanul "tartalékolásra" vezet és ott marad akkor is, amikor volna 3. sor is, Uram bocs'á 4 támadó sor áll rendelkezésre. De ez csak az egyik "sajátosságunk". .....
Az európai hoki - nevezzük akár szlováknak - a technikát, az amerikai az erőt favorizálja. A kettő ötvözete a sikeres, a vélemények inkább a százalékon vannak. Kanada/USA se lenne MOST sikeres, ha még mindig követnék a hetvenes évek stílusát. Ők ügyesebbek lettek, az európaiak rámenősebbek. Ha eredményesek szeretnénk lenni, akkor MINDKETTŐRE szükségünk lesz. Nem szabad a fürdővízzel kiönteni a gyereket is!
durex26 · http://www.youtube.com/watch?v=GXDch9MnG9o 2010.12.22. 15:22:02
@1885*: Duklának is igaza van, a mostani sztárok jórésze kész játékosként kerültek oda, nagyon ritka az, aki fiatalon kiszalad kanadába és tarol. Talán pont a kanada09 érvei miatt, hogy a mentalitáskülönbség miatt a hazaiak "nyernek".
kanada09 2010.12.22. 16:21:49
@acs63: Csak annyi lenne a hoza' szola'som ehez,itten is nagya'bolketto" vanalat jatszatnak az ifi csapatok.Az elso" meg ma'sodik sor jatszik kb 22-25 percet a harmadik meg negyedik vonal pedig kb 10 /12 percet osszesen.Csak na'lunk a sorok max 45 masodpercet vannak a je'gen es ma'r csere'lnek.Ha 1 vagy 1.5 percet lennel a jegen csere ne'lku"l csak a kispadot la'tna'd.Mint irtam nem 2perc le'zenge's kell hanem 45 ma'sodperc maximum gyorsasa'g.Ne'zd meg az idei VB-et(U-20)USA-bol(Buffalo) es csak ha power play van akkor fogsz la'tni fiukat 1 vagy 1.15 percig kint a jegen.Ja amit meg kell hogy irjak ,aki neked aztatt mondta hogy idealis 1 vagy 1.5 percig kinlenni az sose vett reszt egy edzo"i iskolan,vagy legala'bb is Orosz vagy Canadai vagy USA edzo"ke'pze'sen.Minden edzo" itten azt tanitsa hogy max 35 vagy 45 ma'sodperc az ami maximum ero"vel tudsz csina'lni,1 percne'l ma'r csak le'zengsz a palya'n.Ha pedig nem jo"sz le csak lopod a jeg ido"tt azoktol akik tudna'nak csina'lni valmit mert a csapatod ember ha'tra'nyban ja'tszik veled
kanada09 2010.12.22. 16:32:50
@durex26: Nagyon te'vedsz sokan itten hokiznak az OHL-ben ,WHL-ben vagy a QHL-ben mint a Hari Ja'nos csina'lja jelenleg.A Hari ma'r ki lett szemelve 2008-ban,csak az nem volt biztos hogy hova fog menni.Azert van itten mineden e'vben Europai Draft a junior csapatoknak.Ha job vagy akkor meg tala'lnak,a tobbi attol fu"g hogy milyen magas e's keme'ny vagy.Nagysa'g ,keme'nyse'g do"nti el melyik liga'nak felelsz meg.Ha'rom liga ,ha'rom ku"lo"mbo"zo" stilus,csak az e'v ve'gi dontoben talalkoznak(Memorial Cup).Meg ne'zheted hogy mennyi gyerek keru"l a Junior-bol az NHL-be e'vente.KB 4 hokis.Se itten se Oroszba nem termelik az Ovechkin,Stamkos hokisokat tucatnyi sza'mra
kanada09 2010.12.22. 16:37:48
@durex26: A Kercso egy Teddy Bear ha ti O'tett mondja'tok kemenynek,akkor igaza'n nagy bajotok van,Az ember csak perfekciot va'r,Eze'rt fizetnek a szu"lo"K.Sokan tudnak hegedu"lni ,csak nagyon kevesen lesznek virtuozok,vagy jo" hegedu"so"k.
acs63 2010.12.22. 16:45:14
@kanada09: A kezemet összetenném, ha idehaza csak 1 (rosszabb esetben 1,5) percet lennének fenn a sorok. Ez nálunk már ideális lehetne! Én is tudom, Te is tudod. Láttam olyat, hogy 3perc játék után időkérés, majd visszament a fáradt "sztár" sor. Persze, hogy gólt kaptak. Ezekről a rossz beidegződésekről nem biztos, hogy informálódhatsz 8 időzónával távolabb. Mivel ezek több egyesületben és több korosztályban is előfordulnak (van ahol sorok, van ahol egyedi játékosokról van szó), nem maradnak következmények nélkül. Sokszor az ellenfél is így játszik és ezzel kiegyenlített a dolog. A srácok nem hülyék, gyorsan megtanulnak alibizni és ezt nehéz levetkőzni egy-egy komolyabb tornára. Az lehetne a megoldás, hogy ITTHON teremtsünk komoly versenyhelyzetet. Ha majd állandó pörgés lesz, akkor lehet továbblépni.
Én nem Őket hibáztatom, egyszerűen belefáradnak az évek alatt, sokszor "kiégnek", belefásulnak. Egy hét összetartás és pár könnyű ellenfél pedig kevés a változáshoz. Több kellene, de arra meg nincs pénz. :-(
Én nem Őket hibáztatom, egyszerűen belefáradnak az évek alatt, sokszor "kiégnek", belefásulnak. Egy hét összetartás és pár könnyű ellenfél pedig kevés a változáshoz. Több kellene, de arra meg nincs pénz. :-(
durex26 · http://www.youtube.com/watch?v=GXDch9MnG9o 2010.12.23. 14:51:10
@kanada09: Majd ha lesz időm összeírom, hogy hány európai játékos az nhl-ben ifizetten európában és hány nem. Régebben már néztem ezt.
Kercsót nem keménynek tartom, hanem olyannak aki szereti a jégkorongot, és jó játékosokat nevelt ki. Kicsit elcsépelt de ide való: www.youtube.com/watch?v=FZM4RO1ty3E esetleg www.youtube.com/watch?v=xu9LIPPIEzI&NR=1 a két kedvencem, és egy személyes kérdés: Te még tudod évezni a hoki úgy mint játékot, sportot?
Kercsót nem keménynek tartom, hanem olyannak aki szereti a jégkorongot, és jó játékosokat nevelt ki. Kicsit elcsépelt de ide való: www.youtube.com/watch?v=FZM4RO1ty3E esetleg www.youtube.com/watch?v=xu9LIPPIEzI&NR=1 a két kedvencem, és egy személyes kérdés: Te még tudod évezni a hoki úgy mint játékot, sportot?
kanada09 2010.12.23. 16:18:48
@durex26: A hoki az egy ka'bitoszer,lemeodani vagy nem szeretni nem lehet.Vannak csapatok emelyeket nem szivesen ne'zek mert unalmas hokit ja'tszanak(Minesota,Florida,Toronto)de pelda'ul nincsenrosz U-16os, 14-es, 18-as mecs.Legszivesebben a Juniorokat ne'zem mert ittem van a legjobb oda ada's,hajta's,ja'te'k szeretett mert nem a pe'mze'rt csina'lja'k.Vannak itten is hiba'k(nagyok)de van sok uta'npotla's ami beto"lti a lyukakat amikor elo" Jo"nnek,na meg mind e mellett ez is business,ha nem akarsz bele bukni akkor kell befektetni.
kanada09 2010.12.23. 16:34:31
@durex26: Ko"szi a VIDEOT A YT-rol.Sajnos itten nem mutatja'k ezeket,de nagyon hasonlit ahoz amit itten a szu"lo"k csina'lnak mecs ko"zben,A fiatal birokkal meg a saja't gyermekeivel.Biztosan hallotad itten az apuka'k meg anyuka'k szerint mindenki az NHL-be megyen,ritka vagyis csak kb. a fele a szu"lo"knek ismeri fell hogy a gyerek csak ja'tszani akar nem profi akar majd lenni.Eze'rt sok kicsi abba hadja a ja'te;kot mert nagy a szu"lo"i nyoma's e.s ekkor ma'r nem e'lvezett a ja'te'k.Ez a valosa'g.Na'latok is ugy ne'z ki(ahogyan a blogon olvasom)MINDEN GYEREK VALOGATOTT MINO'SE'GU'.Minden papa jobban tudja mint mi.A tehetse'gek ki mennek a je'gre e's leja'tsza'k a mecseket,ha nyernek akkor mi is tudtunk volna ilyen jo csapatott csina'lni ezekbo"l a ja'tekosokbol,ha ki kapunk akkor az edzo" nagyon hu"je volt ,nem e'rt hozza' stb.Eze'rt jo hogy nem vagyunk az edzo"k.
1 drukker 2010.12.23. 17:51:19
Végig olvasva a hozzászólásokat mindenkinek a maga módján igaza van. kanada09 a kanadai szokásokat, lehetőségeket említi illetve mondja el nekünk. Az biztos teljesen más lehetőségek vannak Kanadában, mint nálunk itthon. Hidd el "kedves" kanada09 (nem gúnyolódás - inkább elismerés), hogy a honi hokiban is megtesznek mindent amit a körülmények (anyagi és tárgyi feltételek) megengednek. Nálunk nagyon keveseknek adatik meg, hogy a hokiból tisztességesen megtudjon élni, családját eltartani. Én is gyakorló szülő voltam és mint apa mindenben segítettem gyermekeimet, de lehet hogy hibásan a tanulást szorgalmaztam náluk és nem a sportot, amit egyébként szeretek. Elsődleges a biztos megélhetés. Egy sérülés mindent elronthat és akkor másokkal szemben már nagy a hátrány. A gyerekeink semmivel sem ügyetlenebbek, mint a ti fiaitok csak nektek jóval több lehetőség közül adatik meg a választás lehetősége. Nálunk a jégpályák zöme mondhatni csak fél szezonba működik. Csapataink száma országos szinten is nagyon kevés. A mi bajnokságunkat te is ismered, nálatok ezt nem is tudom minek neveznétek (ilyen kevés csapattal, lehet hogy kerületi lenne). Mi azokat az edzőket alkalmazzuk akiket megtudunk fizetni. A lehetőségeinkhez képest nagy eredménynek tartom, hogy ezzel a hokis múlttal ilyen jó eredményeket értünk el. Én nem lekicsinylően nézek egyetlen csapatunkra sem, megpróbálok minden kudarcot és sikert a helyére tenni és úgy értékelni. Tiszteletem minden edzőnek, hogy csinálja, teszi a dolgát, neveli, tanítja fiainkat. A mester csak annyit tud adni amennyi a tudása, ha kinövi a csapat más edző kell, de ez nálatok is így van. Nálunk az edzők abból főznek amilyen az állomány. Igazolni játékost ifi, serdülő, junior szinten csak ritkán lehet. Nálatok a nagyobb tömegbázisból könnyebb variálni és így biztos, hogy nagyobb harc folyik a csapatba kerülésért. Nekem személy szerint tetszetősebb a technikás hoki, mint az erő hoki. Nálunk szerintem inkább ezt oktatják, talán így kevesebb a sérülés is.
Örömmel olvasok jó hozzászólásokat, más emberek véleményét.
Mindenkinek BOLDOG KARÁCSONYT!
Örömmel olvasok jó hozzászólásokat, más emberek véleményét.
Mindenkinek BOLDOG KARÁCSONYT!
kanada09 2010.12.24. 03:35:05
KO"SZI.En tudom hogy othol nincsen pe'nz,nagyon kevesen tudna'k meg engedni az akkor befektete'seket amilyet e'n is csina'ltam hogy a fiam eljusson csak a Junior B szintre.Mint ma'r iratam a magyar gyerekek vannak olyan technikasok mint a nagy resze az itteni gyerekeknek.Ko"ru"lbelo"l 13 eves korna'l va'lttozik meg a dolog.Ekkor kezdenek a gyerekek utat va'lasztani.Mire 15 e'ves vagy akkor lesz az elso DRAFT(WHL<OHL<QHL).
15 evs kortol vagy Major Midget vagy Midget AAA hokit kell hogy ja'tszal ahoz hogy tudja'l Canadai szinten fejlo"dni.Ez az a kor amikor a tejfel kiva'l a tejbo"ll.Pl.Vancouverben van kb 100 hoki club .ebben a kor osztalyban(15-17 Evkor)van kb 2500 ja'tekos.ebbo"l o"sszesen kb22 csapat versenyez a legmagasabb fokon Div-1 meg 2 a Div3 meg Div 4 olyan farmcsapati bajnoksag.mint lathatod csak 500 gyrerk jatszik mint Midget AAA vagy AA es csak kb 200 gyerek van aki Major Midget hokit jatszik,ezt szorozd meg 10 szer orszag szerte.sajonos 15 eves kortol ma'r NHL,AHL,CHL US College vagy Eppen a WHL>OHL a ce'lja a hokidnak,Es enek megfelelo"en a stulust tanulja'k.Ez egy hoki gya'r/katonasag,ha szeretettbo"l ja'tszol sajnos Gretzky kell legyel hogy meg maradja'l a csapatban.Itten a sablon ki van adva,nincsen improvizacio,ha o"na'lo vagy csomagolhatod a hoki ta'ska't.Ezert itten mindenki hajt mint a bolond mert sose tudod mikor modjak hogy BY- By.Sok gyerek aki komoly pont szerzo" volt fiatalom most bunyozik mert azt ke'rik,masok ma'st csina'lnak ..Itten azt mondja az dezo' ha nem tetszik van sok sza'z aki szivesen csina'lna' csak kapja meg a leheto"se'get Na'latok nincsen ekkora mennyise'g meg mino"se'g.Itten csak az sza'mit nyersz vagy nem.Mindenki csak a nyertes csapatnak akar hokizni,a fiam Junior B csapata estenkent 800-1000 ember elo"tt jatsza,vancouverban A WHL-Giants a'tlag ne'zo" sz\a'ma 9500 ember estenke'nt.Sajnos amikor alig vannak egy VB do"nto" mecsen kb 600 ne'zo" ez siraszto.Sajnos minden sporthoz sok pe'nz kell,es hogy jobb legyel meg to"bb.
Koszi a remek felszola'sodat.Kivanok neked KELLEMES U"NNEPEKET
15 evs kortol vagy Major Midget vagy Midget AAA hokit kell hogy ja'tszal ahoz hogy tudja'l Canadai szinten fejlo"dni.Ez az a kor amikor a tejfel kiva'l a tejbo"ll.Pl.Vancouverben van kb 100 hoki club .ebben a kor osztalyban(15-17 Evkor)van kb 2500 ja'tekos.ebbo"l o"sszesen kb22 csapat versenyez a legmagasabb fokon Div-1 meg 2 a Div3 meg Div 4 olyan farmcsapati bajnoksag.mint lathatod csak 500 gyrerk jatszik mint Midget AAA vagy AA es csak kb 200 gyerek van aki Major Midget hokit jatszik,ezt szorozd meg 10 szer orszag szerte.sajonos 15 eves kortol ma'r NHL,AHL,CHL US College vagy Eppen a WHL>OHL a ce'lja a hokidnak,Es enek megfelelo"en a stulust tanulja'k.Ez egy hoki gya'r/katonasag,ha szeretettbo"l ja'tszol sajnos Gretzky kell legyel hogy meg maradja'l a csapatban.Itten a sablon ki van adva,nincsen improvizacio,ha o"na'lo vagy csomagolhatod a hoki ta'ska't.Ezert itten mindenki hajt mint a bolond mert sose tudod mikor modjak hogy BY- By.Sok gyerek aki komoly pont szerzo" volt fiatalom most bunyozik mert azt ke'rik,masok ma'st csina'lnak ..Itten azt mondja az dezo' ha nem tetszik van sok sza'z aki szivesen csina'lna' csak kapja meg a leheto"se'get Na'latok nincsen ekkora mennyise'g meg mino"se'g.Itten csak az sza'mit nyersz vagy nem.Mindenki csak a nyertes csapatnak akar hokizni,a fiam Junior B csapata estenkent 800-1000 ember elo"tt jatsza,vancouverban A WHL-Giants a'tlag ne'zo" sz\a'ma 9500 ember estenke'nt.Sajnos amikor alig vannak egy VB do"nto" mecsen kb 600 ne'zo" ez siraszto.Sajnos minden sporthoz sok pe'nz kell,es hogy jobb legyel meg to"bb.
Koszi a remek felszola'sodat.Kivanok neked KELLEMES U"NNEPEKET
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.12.27. 11:03:05
Nahát, azt hiszem ez az év kommentsora volt, amiből rengeteget lehetett megtudni "szakmailag"... Tartalmasabb volt, mint az edzői nyilatkozat... ;-)
@kanada09: Amit itt írsz, azt ha megszorozzuk -1-gyel, akkor máris elérkeztünk a magyar utánpótlás egyik rákfenéjéhez...
Mivel a hoki elég drága sport, ezért viszonylag kevés szülőt lehet rávenni a finanszírozásra. Vagyis mindenkinek örülünk, aki jön, nincs igazán nagy verseny. (Most nem a 2-3 nagy csapat utánpótlásásáról beszélek...) Ráadásul van egy hülye nézet terjedőben, miszerint a gyerekek két-három sportot űznek, ez sem a minőségnek a melegágya... Ráadásul a hoki még mindig nem olyan népszerű, hogy elsőként ide vigyék le a gyereket.
Tíz éves kor után meg jön a "kamaszodás", vagyis a kemény edzés helyett egymás "lealázással" és a hülyeséggel vannak elfoglalva.
Ahogy látom, Nálatok meg minden "háztömbben" van egy "tízcsapatos bajnokság", ahová minimum a tradíciók miatt tízszeres a túljelentkezés, vagyis az esetleges linkek pillanatok alatt kihullanak...
@kanada09: Amit itt írsz, azt ha megszorozzuk -1-gyel, akkor máris elérkeztünk a magyar utánpótlás egyik rákfenéjéhez...
Mivel a hoki elég drága sport, ezért viszonylag kevés szülőt lehet rávenni a finanszírozásra. Vagyis mindenkinek örülünk, aki jön, nincs igazán nagy verseny. (Most nem a 2-3 nagy csapat utánpótlásásáról beszélek...) Ráadásul van egy hülye nézet terjedőben, miszerint a gyerekek két-három sportot űznek, ez sem a minőségnek a melegágya... Ráadásul a hoki még mindig nem olyan népszerű, hogy elsőként ide vigyék le a gyereket.
Tíz éves kor után meg jön a "kamaszodás", vagyis a kemény edzés helyett egymás "lealázással" és a hülyeséggel vannak elfoglalva.
Ahogy látom, Nálatok meg minden "háztömbben" van egy "tízcsapatos bajnokság", ahová minimum a tradíciók miatt tízszeres a túljelentkezés, vagyis az esetleges linkek pillanatok alatt kihullanak...