Duschek Dávid úgy döntött, befejezi 2010.12.14. 23:59 F. Kapus
Duschek Dávid úgy döntött, befejezi
2010.12.15. 00:17: Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!
35 komment
Címkék: miskolc mol liga duschek
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr902516692
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.12.15. 09:16:26
Szomorú történet, ami árnyalja a képet... Azért jó lenne tudni, kb. mekkora összegről van szó, illetve szerződésileg meg szabályozásilag hogyan is lehet visszavonulni...
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2010.12.15. 09:50:43
@jacint70: hat en is ezen gondolkodtam, hogy miert adhat fel egy ember egy sportkarriert igy hipphopp? mert ha tenyleg nem tud megelni egy elsoszamu kapus a fizetesebol, akkor nagy baj van....
mondjuk nekem mas a megerzesem, sztem valami szerelem lehet a szinfalak mogott :P
mondjuk nekem mas a megerzesem, sztem valami szerelem lehet a szinfalak mogott :P
Uteapu 2010.12.15. 10:31:02
Mindenki saját habitusa, esetleges közvetlen vagy közvetett érintettsége,legtöbben pedig kívülállóként véleményezi a történteket.
Itt mi mindannyian, kizárólag a hoki felől közelítjük a történteket. Érthető is, mert minden egyes , tehetséges játékos kiesése,ilyen játékos létszám mellett, alapjaiban érint csapatot sportágat egyaránt.
Ami nekem leginkább feltűnt a sok komment közt, az eszel59 12.14 18.04.-kor írt hsz.-e.
Kevés szóval, igen sokat mond.
Bármilyen probléma merült is fel, azt lehetett volna elegánsabban kezelni, minkét oldalról.Itt nem a nyilatkozatokra gondolok, mert az (még) kulturált.
Itt mi mindannyian, kizárólag a hoki felől közelítjük a történteket. Érthető is, mert minden egyes , tehetséges játékos kiesése,ilyen játékos létszám mellett, alapjaiban érint csapatot sportágat egyaránt.
Ami nekem leginkább feltűnt a sok komment közt, az eszel59 12.14 18.04.-kor írt hsz.-e.
Kevés szóval, igen sokat mond.
Bármilyen probléma merült is fel, azt lehetett volna elegánsabban kezelni, minkét oldalról.Itt nem a nyilatkozatokra gondolok, mert az (még) kulturált.
bbgaloocabb 2010.12.15. 10:56:46
Sajnos a jégkorong ma Magyarországon nem képes megtartani a tehetségeit. Néhány magyar játékos és a légiósok kivételével nincsenek olyan fizetések, hogy hosszú távon megtartó ereje legyen. Akinek van választása és nem tartozik a top játékosok közé, az meghozza a keserű döntést. A csapatok összetételén is megfigyelhető ez. A MOL ligában nagyon sok a saját nevelésű, fiatal játékos, mivel őket nem kell megfizetni, de amíg egy 18 éves játékosnak elég a 60-100e Ft, addig egy 22 évesnek már nem... . A Volánt kivéve a többi csapat nem tud néhány játékost kivéve mindenkit érdemei szerint megfizetni. Ez nem a csapatok hibája, anyagi helyzetük miatt kényszerülnek erre. Mondjuk kíváncsi lennék Sofron fizetésére. Gondolom ő nem a top megfizetett játékos. Ma Magyarországon a fiatalítás főként gazdasági okokra vezethető vissza. A játékosoknak nincs választása. Vagy beletörődik, hogy nem lesz top játékos és játszik tovább hoki-szeretetből, vagy abbahagyja. Nincs elég csapat, hogy felvegye a kitermelt játékosokat és megfelelő alternatívát nyújtson mind anyagilag, mind színvonalban. Sokat kell még dolgozni a csapatok vezetőinek, hogy Dusekek, Erdősik, Berényik (a teljesség igénye nélkül) ne hagyják abba, hanem teljes pályafutást tudjanak játszani.
Malkin 2010.12.15. 11:22:23
Ilyen aljas embert mint ez a Dusek, meg eletemben nem lattam!
Indiana Jonescu 2010.12.15. 11:50:05
@Malkin: Te is egy ritka nagy féreg vagy, ha Csíkból a nickneved mögé bújva lazán lealjasozol valakit, akivel életedben valószínűleg két szónál többet nem beszéltél. De gyanítom, annyit sem.
Most olvasom a hozzászólásaidat, látom, nagyon megy neked mások férgezése, aljasozása, seggdugaszozása. Itt éled ki a frusztrációidat? Vagy szemtől szemben is ki mernél állni egy pofonra az aljas Duschek, a vadbarom, aljadék vadállat Gröschl, vagy a féreg Kiss Ákos ellenében mondjuk? (Tőled idéztem a minősítéseket)
Most olvasom a hozzászólásaidat, látom, nagyon megy neked mások férgezése, aljasozása, seggdugaszozása. Itt éled ki a frusztrációidat? Vagy szemtől szemben is ki mernél állni egy pofonra az aljas Duschek, a vadbarom, aljadék vadállat Gröschl, vagy a féreg Kiss Ákos ellenében mondjuk? (Tőled idéztem a minősítéseket)
1116001 2010.12.15. 11:59:14
Én gond nélkül elhiszem hogy a pénz miatt megy ki. Egyik barátom is hirtelen utazott ki angliába. Igaz sima raktárosnak.
Többet keres mint a két diplomával rendelkező, szakmájában dolgozó, hazaviszonyok között átlagosan megfizetett édesanyám.
Többet keres mint a két diplomával rendelkező, szakmájában dolgozó, hazaviszonyok között átlagosan megfizetett édesanyám.
E.Attila 2010.12.15. 12:01:21
@Indiana Jonescu: Nem kell magyarazkodni de mar azt is megtetted...siman csak ki kell tiltani. Ha nem tud szebb jelzoket hasznalni majd csak megtanulja valamikor.
budapestijeti 2010.12.15. 12:13:58
@1116001: Körülbelül ez a helyzet, ami szomorú! Ki tudna fizetni egyébként 300-as nézőszámnál (Maciknál legyen 600)? Ha nincs pénz, akkor ez lesz, és nem csak Duscheknél... Meg kell élni, és ha neki így megy most, akkor döntenie kellett - MOST!
Mindenkinek felteszem a kérdést - Te mit választanál?
Remélem azért valahogy rendeződni fog a kapushelyzet a Maciknál, nem lenne jó, ha ez döntene....
Pl. Majoros és mások elmenetele a Fradiból is nagyon kínos volt, rá volt elég pénz...
Az Egyesületnek is van felelőssége, t'án!(?)
Mindenkinek felteszem a kérdést - Te mit választanál?
Remélem azért valahogy rendeződni fog a kapushelyzet a Maciknál, nem lenne jó, ha ez döntene....
Pl. Majoros és mások elmenetele a Fradiból is nagyon kínos volt, rá volt elég pénz...
Az Egyesületnek is van felelőssége, t'án!(?)
kiralyfi 2010.12.15. 12:33:10
akárhonnan nézem, messze vagyunk az A-csoprttól
horivan 2010.12.15. 12:42:01
Azért gondolom nem szállodaigazgatónak megy ki. Gondolom, abba a pozícióba félév múlva is lesz, lehet üresedés. December 1-je és MOL Liga vége a kritikus pont. (Ráadásul Miskolc rendezi a Magyar Kupát) Ha egy jövendő munkáltató nem érti meg, hogy vannak kötelezettségei a korábbi helyén, akkor oda nem is mennék dolgozni. Mi van, ha ez 2 hónap múlva kiteszi, mert valaki 5 fontért olcsóbban vállalja. Ez a munkáltató mindenre, és mindenkire tesz, és neki mindegy, hogy milyen ember, akit felvesz. Bárki megbízna egy ilyen munkavállalóban? Mi van, ha az angliai munkáltatójától is így lép le, mert máshol többet kínálnak? Ha pont Duschek Dávid kellett arra pozícióra, az ő szakértelmével, akkor az pont december 1. és december kb. 10. között derült ki, és nem várhatott január végéig. Valaki ezt elhiszi?
Valamire kötelezettséget vállalt legalább annyi gerincesség lehetett volna benne, hogy olyan állapotban zárja le, hogy másnak ne okozzon kárt. A magáról kialakult képet rombolja végérvényesen 22 évesen. Élete egy szakaszát esetleg sikerrel zárhatta volna le. Hogy fog erre visszatekinteni később 50 évesen? Lesz arca lemenni a jégcsarnokba, akár fél év múlva? 23 évesen nem lehetett volna új élet kezdeni Angliába?
Valamire kötelezettséget vállalt legalább annyi gerincesség lehetett volna benne, hogy olyan állapotban zárja le, hogy másnak ne okozzon kárt. A magáról kialakult képet rombolja végérvényesen 22 évesen. Élete egy szakaszát esetleg sikerrel zárhatta volna le. Hogy fog erre visszatekinteni később 50 évesen? Lesz arca lemenni a jégcsarnokba, akár fél év múlva? 23 évesen nem lehetett volna új élet kezdeni Angliába?
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.12.15. 12:56:52
@horivan: Ezért lenne jó egy alapos tényfeltáró cikk, amiből megtudjuk az igazságot... Mivel nagyon súlyos, cserébe életszagú dolgokat írsz le...
Viszont az is igaz, hogyha Majorosra volt hirtelen pénz, akkor elég nagy kitolásként lehet megélni, hogy Neki viszont nem... Ráadásul kulcsemberről, a kapusról van szó...
Ilyenkor Te sem biztos, hogy nem a saját, azonnali érdekeidet tartanád szem előtt...
Viszont az is igaz, hogyha Majorosra volt hirtelen pénz, akkor elég nagy kitolásként lehet megélni, hogy Neki viszont nem... Ráadásul kulcsemberről, a kapusról van szó...
Ilyenkor Te sem biztos, hogy nem a saját, azonnali érdekeidet tartanád szem előtt...
Uteapu 2010.12.15. 13:00:23
@1885*: Azt mondják, az igazság odaát van.A "kulturáltan" kommentelők, meg még itt.
Uteapu 2010.12.15. 13:35:05
@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: Már látom, illetve nem látom..:))
horivan 2010.12.15. 13:36:34
@jacint70:
Két különbség van. Majorossal most kötöttek szerződést, vele élő szerződése volt a klubnak. Ha klub teljesített, akkor nincs apelláta, miért írta alá ezekkel a feltételekkel a szerződést.
Nagyon nehéz lehet azt elviselni, hogy nem vagy rendesen megfizetve, míg véleménye szerint mások ugyanazért a teljesítményért többet kapnak. De ő ennyit tudott kiharcolni magának. Rosszul menedzselte magát!
Egy ilyen zsarolásnak nem engedhet klubvezető, mert akkor elszabadulna pokol. A profi sport nem szeretetszolgálat.
Mi lenne, ha Sofron, vagy Hetényi ( például Sato sérült) elkezdeni zsarolni. Úgy rúgnák ki őket. A feltételeket a szerződéskötés előtt kell tisztázni a normális klubokban. Jövőre lehet jobb feltételekkel kezdhetett volna tárgyalni ő is. Jobb védelemmel maga előtt jobb százalékot nyújt.
Duschek élete egy fontos részét félbehagyta, feladta. Már más lenne, ha legalább a MOL Liga végig, vagy a magyar kupáig kitartott volna. Megjelentett egy nyilatkozatot, hogy befejezi pályafutását, mert kapott egy nagyon jó ajánlatot, és a jégkorongból nem tud megélni……de még addig kitart, amíg nem lehet a helyére igazolni.
Ez lett volna az önmenedzselés. Felhívhatja figyelmet stb., és nem égeti fel maga mögött a hidakat. De így….
Két különbség van. Majorossal most kötöttek szerződést, vele élő szerződése volt a klubnak. Ha klub teljesített, akkor nincs apelláta, miért írta alá ezekkel a feltételekkel a szerződést.
Nagyon nehéz lehet azt elviselni, hogy nem vagy rendesen megfizetve, míg véleménye szerint mások ugyanazért a teljesítményért többet kapnak. De ő ennyit tudott kiharcolni magának. Rosszul menedzselte magát!
Egy ilyen zsarolásnak nem engedhet klubvezető, mert akkor elszabadulna pokol. A profi sport nem szeretetszolgálat.
Mi lenne, ha Sofron, vagy Hetényi ( például Sato sérült) elkezdeni zsarolni. Úgy rúgnák ki őket. A feltételeket a szerződéskötés előtt kell tisztázni a normális klubokban. Jövőre lehet jobb feltételekkel kezdhetett volna tárgyalni ő is. Jobb védelemmel maga előtt jobb százalékot nyújt.
Duschek élete egy fontos részét félbehagyta, feladta. Már más lenne, ha legalább a MOL Liga végig, vagy a magyar kupáig kitartott volna. Megjelentett egy nyilatkozatot, hogy befejezi pályafutását, mert kapott egy nagyon jó ajánlatot, és a jégkorongból nem tud megélni……de még addig kitart, amíg nem lehet a helyére igazolni.
Ez lett volna az önmenedzselés. Felhívhatja figyelmet stb., és nem égeti fel maga mögött a hidakat. De így….
bbgaloocabb 2010.12.15. 13:51:13
@horivan: A jó erkölcs szempontjából igazad van, de gondoltál már arra, mivan, ha nem ő volt a hunyó ebben az ügyben, hanem a klubja, csak Dusek nem akarja szeretett klubját besározni, ezért egy egyszerű és érthető nyilatkozattal lezárta az ügyet? Mivan, ha az MJJSE nem tartotta magát a megállapodáshoz? Mivan, ha nem is volt írásos szerződése csak szóbeli ígérgetés (láttam már hasonlót, pld idén a Fradiban sincsenek aláírt szerződések, legalábbis novemberben még nem voltak)? Mivan, ha a fentieket figyelembe véve nincs oka hűségesnek lennie és éppen jókor kapott egy jó ajánlatot? Olvashattad a nyilatkozatában, hogy a csapattársak többsége bátorította. Azért ez elgondolkodtató, nem? Ezek csak feltételezések, mert nem ismerem az IGAZI okot, de nem ítélem el élből azért, amit tett. 20 éve élek a magyar jégkorongban, és láttam nagyon sok hasonló esetet. Őket személyesen is ismertem és mindegyikük élt-halt a hokiért, viszont jó okuk volt abbahagyni és más után nézni. Maguktól nem tették volna. Aki ezt a sportot műveli, az nem tudja "csak úgy" abbahagyni...
horivan 2010.12.15. 14:04:52
@bbgaloocabb:
Igazad van. Sajnos a szerződések körül tuti nem tiszta valami, mert akkor egy ilyen szerződésszegésnek komoly következményei lennének, és legalább 2 éves angliai fizetését is elperelhetnék tőle.
De nem kellett volna 1,5 hónapot még fél lábon is kitartania, hogy emelt fővel távozhasson. Emelt fővel hagyhassa ott Miskolcot. A klubjának ez az első profi éve, a miskolci jégkorongért lehetett volna lojális…..
Igazad van. Sajnos a szerződések körül tuti nem tiszta valami, mert akkor egy ilyen szerződésszegésnek komoly következményei lennének, és legalább 2 éves angliai fizetését is elperelhetnék tőle.
De nem kellett volna 1,5 hónapot még fél lábon is kitartania, hogy emelt fővel távozhasson. Emelt fővel hagyhassa ott Miskolcot. A klubjának ez az első profi éve, a miskolci jégkorongért lehetett volna lojális…..
a. Bárd 2010.12.15. 15:06:31
@horivan: Amit Te írsz, az vágyálom, egyfajta csodás utópia, de a valódi élethez sajnos nincs sok köze. Az elvekkel persze egyet lehet érteni, de jóformán kivitelezhetetlen.
budapestijeti 2010.12.15. 19:51:03
@a. Bárd: Egyet kell értenem veled...!
Még egy lehetőség : kint is tud játszani amatőrként...
Ha lenne RENDES szerződése, akkor tényleg rá tudna fázni, de nem kicsit!Galócának nagyon is igaza lehet, lóf*sz volt, nem papiros...sajnálom, mert nehezebb lesz a Maciknak így! :(
Még egy lehetőség : kint is tud játszani amatőrként...
Ha lenne RENDES szerződése, akkor tényleg rá tudna fázni, de nem kicsit!Galócának nagyon is igaza lehet, lóf*sz volt, nem papiros...sajnálom, mert nehezebb lesz a Maciknak így! :(
Theutus 2010.12.16. 00:28:53
@horivan: nemtom miért kell valakit fél infók miatt a sárba taposni?
nemtom miért kell eldöntened más helyett - infók hiányában - hogy mit kellett volna tennie és mikor és hogyan?
miért gondolod, hogy nem emelt fővel távozik Miskolcról? (a korong csak az élet jelentéktelenül kis része)
miért állítod, hogy zsarolta a klubját és rosszul menedzselte magát?
nem lehet, hogy Dusinak a jégkorong mégsem annyira fontos, mint te gondolod?
továbbisvanmongyammég?
/a fentiek miatt nem akartam hozzászólni a poszthoz, de nem bírtam ki...brrrrr/
nemtom miért kell eldöntened más helyett - infók hiányában - hogy mit kellett volna tennie és mikor és hogyan?
miért gondolod, hogy nem emelt fővel távozik Miskolcról? (a korong csak az élet jelentéktelenül kis része)
miért állítod, hogy zsarolta a klubját és rosszul menedzselte magát?
nem lehet, hogy Dusinak a jégkorong mégsem annyira fontos, mint te gondolod?
továbbisvanmongyammég?
/a fentiek miatt nem akartam hozzászólni a poszthoz, de nem bírtam ki...brrrrr/
Theutus 2010.12.16. 00:55:04
még valami: miből gondolod, hogy 50 évesen ezzel fog foglalkozni és mondjuk nem a prosztatagyulladásával vagy azzal, hogy piros vagy kék Ferrarit vegyen?
ha az emberi életről van szó ne gondolkodj már dualista módon fekete/fehérben
hidd el Dusin kívül vagyunk páran, akik követtek el rengeteg hülyeséget (vagy kívülállók szerint hülyeségnek látszó dolgokat) az életben
hipp-hopp elrepül az a pár év és 50 leszek én is, azonban azt gondolom, hogy az elkövetett hülyeségeim 90%-át gondolkodás nélkül megtenném ha újra 20 lehetnék, mert nélkülük nem érne semmit az életem, azokkal együtt szeretnek a barátaim vagy fogadnak el a haverjaim/ismerőseim etc.
nem vágyom mindenki szeretetére...sőt rühelleném
ami a maradék 10%-ot illeti azt pedig valszeg szintén megtenném, már csak azért is, mert ellenkező esetben nem én lennék:ikszdé
"játszani a világ partján színes kavicsokkal"
ha az emberi életről van szó ne gondolkodj már dualista módon fekete/fehérben
hidd el Dusin kívül vagyunk páran, akik követtek el rengeteg hülyeséget (vagy kívülállók szerint hülyeségnek látszó dolgokat) az életben
hipp-hopp elrepül az a pár év és 50 leszek én is, azonban azt gondolom, hogy az elkövetett hülyeségeim 90%-át gondolkodás nélkül megtenném ha újra 20 lehetnék, mert nélkülük nem érne semmit az életem, azokkal együtt szeretnek a barátaim vagy fogadnak el a haverjaim/ismerőseim etc.
nem vágyom mindenki szeretetére...sőt rühelleném
ami a maradék 10%-ot illeti azt pedig valszeg szintén megtenném, már csak azért is, mert ellenkező esetben nem én lennék:ikszdé
"játszani a világ partján színes kavicsokkal"
Nano 2010.12.16. 10:16:50
egy MaCikk a Diósgyőr blogunkon mi is foglalkoztunk egy kicsit ezzel az üggyel:
diosgyor.blog.nepsport.hu/archives/2010/12/15/Rajatszas_a_lathataron_Vigyazat_A_medve_nem_jatek/
diosgyor.blog.nepsport.hu/archives/2010/12/15/Rajatszas_a_lathataron_Vigyazat_A_medve_nem_jatek/
Theutus 2010.12.16. 13:53:58
@Nano: az induló nem lett rossz
a cikk íróinak is csak azt tudom mondani, mint bárd írta korábban valakinek: magas paciról a medve is pofára esik
a cikk íróinak is csak azt tudom mondani, mint bárd írta korábban valakinek: magas paciról a medve is pofára esik
eszel59 2010.12.16. 14:28:55
@Theutus: Sőt,ha minden olyan egyértelmű lenne,ami amilyen egyértelműnek látszik elsőre,akkor sinen volnánk - mint szegény József Attila..!
Nano 2010.12.16. 17:40:51
@Theutus: a Brassós részre gondolsz? nem hinném hogy magas lenne a ló mikor, azzal fejezi be, hogy a jégkorongban bármi megtörténhet, de az alapszakaszban lejátszott egymás elleni meccsek alapján meglepetés lenne ha nem lenne söprés szerintem.
Az induló meg nemhogy nem rossz, hanem egyenesen állat! ha már a maciknak készült ... :-)
Az induló meg nemhogy nem rossz, hanem egyenesen állat! ha már a maciknak készült ... :-)
eszel59 2010.12.16. 18:33:15
@Theutus: Félreértesz!Én arra gondoltam,hogy J.A.halálát sokáig-és kizárólag-a korábbi motiválatlan öngyilkossági, szándék, aztán a megvalósított saját magát elveszejtő lépésként értékelték,az újabb kutatások már megkérdőjelezik ezt az eddig megingathatatlan igazságnak elfogadott áláspontot.
Sokszor revidiálható,egy elsőre könnyű és kézenfoghatóan magyarázható eset megítélése az újabb tények megismerése után...
Sokszor revidiálható,egy elsőre könnyű és kézenfoghatóan magyarázható eset megítélése az újabb tények megismerése után...
Oldrado · http://kepfeltoltes.hu/101208/oldrado_www.kepfeltoltes.hu_.gif 2010.12.16. 21:31:12
Sajnos itt Miskolcon el kell dönteni a saját nevelésű játékosnak, hogy vagy apró pénzért itt marad és játszik, vagy keres valami mást. Van, aki megpróbálja egy fővárosi csapatnál, vagy van aki megragad egy lehetőséget és lép. Ha abból indulunk ki, hogy egy fiatalember családot akar alapítani, lakást szeretne magának, látni szeretne egy jövőképet, akkor ez a mai finanszírozási rendszerben elképzelhetetlen. Felmerülnek olyan kérdések, hogy vajon a csapatoknál töltött évek munkaviszonynak számítanak-e, vagy kapnak valamennyi pénzt és ezt nem számítják bele a nyugdíjalapba.
Dusi elkezdett egy hosszú távú folyamatot, dolgozik, Londonban megél belőle, ketyegnek a munkásévei, és még félre is tud tenni.
A nagy kérdés az, hogy miért kell ehhez abbahagyni a hokit, miért nem tudja ezt egy csapaton belül megtenni.
Ez a probléma nem csak egy csapat gondja, hanem szerintem globális probléma.
Dusi elkezdett egy hosszú távú folyamatot, dolgozik, Londonban megél belőle, ketyegnek a munkásévei, és még félre is tud tenni.
A nagy kérdés az, hogy miért kell ehhez abbahagyni a hokit, miért nem tudja ezt egy csapaton belül megtenni.
Ez a probléma nem csak egy csapat gondja, hanem szerintem globális probléma.