Graz–Fehérvár 3-1 2010.12.05. 21:10 kultúrmisszionárius/jegkorong.blog.hu
Graz–Fehérvár 3-1
2010.12.05. 21:12: Vincenzo90
38 komment
Címkék: alba volán ebel
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr722495421
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Thomas_AV 2010.12.05. 21:21:14
Team Sp. P.
1 Klagenfurter AC 25 46
2 Red Bull Salzburg 25 35
3 Vienna Capitals 25 33
4 EC Rekord-Fenster VSV 25 27
5 EC Moser Medical Graz 99ers 25 26
6 KHL Medvescak Zagreb 25 26
7 HDD Tilia Olimpija Ljubljana 25 22
8 Liwest Black Wings Linz 25 21
9 Fehervar Alba Volan 19 25 20
10 HK Acroni Jesenice 25 20
1 Klagenfurter AC 25 46
2 Red Bull Salzburg 25 35
3 Vienna Capitals 25 33
4 EC Rekord-Fenster VSV 25 27
5 EC Moser Medical Graz 99ers 25 26
6 KHL Medvescak Zagreb 25 26
7 HDD Tilia Olimpija Ljubljana 25 22
8 Liwest Black Wings Linz 25 21
9 Fehervar Alba Volan 19 25 20
10 HK Acroni Jesenice 25 20
Ravic83 2010.12.05. 21:26:56
Feljöttünk egy helyet:) A következő 3 meccset nagyon de nagyon jó lenne hozni, karácsonyra szép ajándék lenne:)
Gooolem900 2010.12.05. 21:43:38
Én kíváncsi leszek a nyilatkozatokra, mert ekkora sebesség különbség biztos nem volt a két csapat között, hogy ekkora legyen a kiállítások közötti arány...
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2010.12.05. 21:59:07
@Gooolem900: hat dolt egy kicsit a palya na. van ilyen :P
Skandinávia-mánia 2010.12.05. 22:42:36
Nagyon elkapjuk a Zágrábot pénteken... ezt kértem a Mikulástól!
Gooolem900 2010.12.05. 23:08:31
ez már szinte merőleges volt a földfelszínre annyira dőlt :D
zsozsi68 2010.12.05. 23:12:59
@Skandinávia-mánia: Én meg jézuskátol a Vienna elleni győzelmet. A 8-1-es kiállítási arány tényleg durva és Szoljanka barátunk még véleményt sem alkotott...
Skandinávia-mánia 2010.12.05. 23:16:02
@zsozsi68: Pedig szívesen elolvasnám a véleményét amolyan feszültség levezetőként!
Lacquo 2010.12.06. 00:04:37
A fenébe, a Linz behúzott 1 pontot. Nagyon együtt vagyunk a Linz-cel, és a Ljubljanaval, de kicsit lépni kellene előre. A Zágráb erős, de vertünk már meg erősebbet is itthon, úgyhogy hajrá fiúk!!!
Hajrá Volán!
Hajrá Volán!
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2010.12.06. 07:51:13
@Lacquo: ahogy Voithi haver mondogatja: nekunk csak a szlovenokat kell figyelni a tabellan. a tobbit elintezik ne se felj!
DominiKing 2010.12.06. 10:38:03
Nagyon lejtett a pálya, de sajnos ez már évek óta így megy, de még így is nagy dolog, hogy itt lehetünk. Ezért köszönet jár az osztrákoknak! Nekünk pedig alkalmazkodni kellene! Lássuk be, hogy sokszor jogosan állítanak ki minket buta, elkerülhető fegyelmezetlenségek miatt (lásd a pénteki meccs utáni hozzászólásomat). Sajnos mi szurkolók is azt tartjuk tökös legénynek, aki minden sérelmet keményen megtorol. Holott a tegnapi meccsből is kiderült, hogy nekünk e nélkül is bérletünk van a büntetőpadra. Én komolyan örülnék annak, ha minket anyámasszonykatonáknak tartanának, azért, mert inkább lenyelünk egy nagy pofont és evvel mi kerülünk emberelőnybe, nem az ellen. Legyünk mi a legrutinosabb, a legravaszabb, a legdörzsöltebb, a legfineszesebb, a legmegfontoltabb csapat! A csapat érdek mindenek felett!
ÉN TAKTIKÁT ÉPÍTENÉK A FEGYELMEZETTSÉGRE!
A jelenlegi táblázaton is látszik (a három nagy kivételével), hogy apró dolgokon múlik majd a PO.
Hajrá AV19! Hajrá Magyar Hoki!
ÉN TAKTIKÁT ÉPÍTENÉK A FEGYELMEZETTSÉGRE!
A jelenlegi táblázaton is látszik (a három nagy kivételével), hogy apró dolgokon múlik majd a PO.
Hajrá AV19! Hajrá Magyar Hoki!
enigmahu 2010.12.06. 10:45:23
@DominiKing: Csatlakozom...plusz megtanulhatnának a fiúk látványosan elesni,ahogy a többi teszi.
budaijegesmedve 2010.12.06. 11:01:39
@DominiKing: teljesen egyetértek, eszetlen szabálytalanságok rontják a helyzetünket, verekedni, meg -egy-két kivétellel- úgysem tudunk, jobb tehát ebbe nem belebonyolódni...
Amúgy meg borzasztó ez az érzelmi hullámvasút, egy meccsnél többet egymásután idén nem nagyon nyertünk.
Megverjük pl. a bajnokot pénteken. Menyország. Bizakodás, mennie kell akkor mások ellen is. Két nap múlva meg visszazuhanunk...És ez így megy szeptember óta. Nem hagynak a fiúk nekünk legalább egy hetet odafönn...
Amúgy meg borzasztó ez az érzelmi hullámvasút, egy meccsnél többet egymásután idén nem nagyon nyertünk.
Megverjük pl. a bajnokot pénteken. Menyország. Bizakodás, mennie kell akkor mások ellen is. Két nap múlva meg visszazuhanunk...És ez így megy szeptember óta. Nem hagynak a fiúk nekünk legalább egy hetet odafönn...
Ritmo 2010.12.06. 12:51:50
A színészkedés az nem való a mi játékosainknak.
Igaz,hogy esetenként eredményes lehetne...de még egyelőre a jégkorongot játsszák nem a színművészetet.))) Amit itt többen javasolnak az nem a jégkoronggal,hanem a bírókkal szembeni taktika.Remélem soha nem színészkedünk olyan szinten mint a RedBull!
Hajrá Volán!
Igaz,hogy esetenként eredményes lehetne...de még egyelőre a jégkorongot játsszák nem a színművészetet.))) Amit itt többen javasolnak az nem a jégkoronggal,hanem a bírókkal szembeni taktika.Remélem soha nem színészkedünk olyan szinten mint a RedBull!
Hajrá Volán!
zsozsi68 2010.12.06. 13:46:25
@DominiKing: A dörzsöltséggel egyetértek, de nem gondolom(nem látva a meccset), hogy vmennyi pp buta hiba volt, a 99ers meg csak egyet vétett. Azt viszont látni kell, hogy a legsportszerűtlenebb csapatok vezetik a tabellát, igaz, összehasonlíthatatlanúl erősebb keretekkel...Hosszabb szavakat ma már nem írok. Üdv
zsozsi68 2010.12.06. 13:48:34
@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: Igaz, hogy a szlovénokat kell megelőznünk, de nem lenne baj, ha a többiek ellen is gyüjtögetnenk apró kis pontocskákat.
-d(-_-)b- 2010.12.06. 13:50:38
Az emberelőnyöket ki kellene használni, és máris nem lenne akkora a probléma. A redbull ellen is nyerhettünk volna rendes játékidőben.
Ha sikerül is felállnunk, csak ide-oda passzolgatunk, persze csak azután, hogy mindenki igazgatta egy kicsit a korongot maga előtt.
Kapásból kellene továbbadni a korongot, és kapásból kéne rálőni is a kapura. És az se lenne rossz, ha lenne ott játékosunk, aki a kipattanót megint rálőheti.
Ha sikerül is felállnunk, csak ide-oda passzolgatunk, persze csak azután, hogy mindenki igazgatta egy kicsit a korongot maga előtt.
Kapásból kellene továbbadni a korongot, és kapásból kéne rálőni is a kapura. És az se lenne rossz, ha lenne ott játékosunk, aki a kipattanót megint rálőheti.
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2010.12.06. 13:53:14
@zsozsi68: hogy mi lenne jo az 1 dolog. te meg csak figyeld meg hogy kezdik meg majd csopogtetni a pontokat a linznek fentrol :)
Raon 2010.12.06. 16:35:20
@DominiKing: nyugodj meg, így is mi vagyunk a liga anyámasszony katonái. Nálunk kevesebb fizikai hoki/powerkedés már csak a női jégkorongban van (az ebelben meg tuti tökutolsók lennénk ezek alapján). Sosem arról voltunk híresek, hogy képesek lennénk tisztességesen bevédeni akár a kapusunkat is (általában egy-egy meccsre jön össze a ritka kivétel, de akkor is inkább az feltűnő, ha egyes játékosaink harapnak).
A kiállításokat sem ezért kapjuk, hanem a sebesség és tudáskülönbség miatt. Jó lenne azt hinni, hogy ezek nincsenek, és csak a dupla y kromoszómás férfifejünkkel van a baj, de aki tényleg képes elhinni, az nem tudom, milyen Volánt nézett az elmúlt években.
üdv,
Raon
Fehérvár Ördögi Kör
A kiállításokat sem ezért kapjuk, hanem a sebesség és tudáskülönbség miatt. Jó lenne azt hinni, hogy ezek nincsenek, és csak a dupla y kromoszómás férfifejünkkel van a baj, de aki tényleg képes elhinni, az nem tudom, milyen Volánt nézett az elmúlt években.
üdv,
Raon
Fehérvár Ördögi Kör
exL:1 2010.12.06. 17:06:02
@Raon: Minden egyes betűddel egyetértek fő devil kör :-)A kiállítások 90%át a lassúság ütemkésés miatt kapjuk,éppúgy mint az ob1 po.ban az ellenünk játszó magyar csapatok.Bátorkodtam x+1 alkalommal leírni ,hogy nekünk csak a 2 szlovén csapat az ellenfél,más nem.Osztrákok 1 úgyis segítik egymást a vége felé,behúzva a veszélyben levőket a po. ba 2.a hátulsó régióban csövező osztrák csapatok úgyis beigazolnak a rájátszás előtt pár héttel 2-3 nagy nevet,és hozzák azokat a meccseket így vagy úgy :-) ami létszükséglet.Nekünk 1 cél lehet a 8.hely a 2 szlovén előtt,az összes többi vágy az nem reális,csak utópia.
DominiKing 2010.12.06. 17:20:20
@Raon: Ha csak egy fegyelmezetlenség fordult eddig elő a 25 forduló alatt, akkor az épp eggyel több mint ami lehetne. Épp azért amit írsz, mert valóban a korcsolyázó tudásunk és az állóképességünk átlag alatti. Ezeken csak évek múlva lehet javítani egy új korosztály megjelenésével. Addig ha nem az erőhikival, akkor az észhokival szerezzük a pontokat. Miért kell még tetézni a már meglévő hibáinkat olyanokkal, amik nem kerülnek se pénzbe se időbe? Miért nem tudunk ravaszabbak és dörzsöltebbek lenni, ha már erőben beismerten is gyengébbek vagyunk?
Szerintem én nem fogalmazok olyan rosszul, hogy félreértsed a szavaimat. Egy Nagy Gergő féle verekedés igenis hozzátartozik a jégkoronghoz, mint ahogy a kapus megvédése is, ezeket a bírók is más szemmel nézik. A felesleges erőfitogtatás, vagy a törlesztés az csak a vért látni akaró szurkolóknak tetszik, de azok meg menjenek küzdő sportokat nézni.
Igen is állítom, hogy a fegyelmezettségre és a rafinálságra, lehet taktikát építeni. Ehhez nem kellenek szponzorok, se idő, se pénz, csak mentálisan jól felkészült "profi" gondolkodásmódú játékosok. Állítólag mi magyarok vagyunk a legleleményesebbek. Akkor ne menjünk már fejjel a falnak (habár akkor meg némely szurkoló szerint biztosan bátrak lennénk).
Szerintem én nem fogalmazok olyan rosszul, hogy félreértsed a szavaimat. Egy Nagy Gergő féle verekedés igenis hozzátartozik a jégkoronghoz, mint ahogy a kapus megvédése is, ezeket a bírók is más szemmel nézik. A felesleges erőfitogtatás, vagy a törlesztés az csak a vért látni akaró szurkolóknak tetszik, de azok meg menjenek küzdő sportokat nézni.
Igen is állítom, hogy a fegyelmezettségre és a rafinálságra, lehet taktikát építeni. Ehhez nem kellenek szponzorok, se idő, se pénz, csak mentálisan jól felkészült "profi" gondolkodásmódú játékosok. Állítólag mi magyarok vagyunk a legleleményesebbek. Akkor ne menjünk már fejjel a falnak (habár akkor meg némely szurkoló szerint biztosan bátrak lennénk).
Szoljanka 2010.12.06. 18:16:14
@zsozsi68: Miért kellene nekem véleményt alkotnom? Nem voltam ott, nem láttam. Lehet, hogy mind jogos volt, lehet, hogy egysem. Amúgy ezt Grazban még csak megítélni sem könnyű, jó pár méterre van a vendégszektor a jégtől... A végeredményt, meg egy-két statisztikai adatot konstatálni minek?
@Skandinávia-mánia: Ezt hogy érted?
@Raon: Azért most Balu üdítő kivétel volt, szépen használta a könyökét a salzburgi 19-es ellen..:)
@Skandinávia-mánia: Ezt hogy érted?
@Raon: Azért most Balu üdítő kivétel volt, szépen használta a könyökét a salzburgi 19-es ellen..:)
Raon 2010.12.06. 18:31:04
@Szoljanka: így van, őszintén meg is lepődtem rajta. Mondtam is a körülöttem állóknak, hogy ez a legszebb idei megmozdulása volt :)
Raon 2010.12.06. 18:33:48
@exL:1: azért az utópia sem olyan rossz dolog :)
@DominiKing: elnézést, nem félreérteni akartam a véleményed, csak rákontrázni egy másik nézőponttal. Amit írsz, abban most is igazad van - de szerintem, ha a realitást nézzük, az általad írtakat megvalósítani a mi helyzetünkben nehezebb, mint a nyolcba jutást követően továbbmenni még egy kört.
A jégkorong attól szép, hogy a minden más csapatsportban meglévő lélektani hadviselés/szemétkedés mellett jelen van a fizikai retorzió lehetősége is. Amelynek meg az az érdekessége, hogy ha nem élnek vele, akkor az még jobban elbillenti az arányokat a lélektani hadviselésben.
Igazad van, hogy a fegyelmezettség fontos - de mivel jelentős hátrányunk van a jobb csapatokkal szemben több területen, szerintem a fegyelmezettségnél jóval fontosabb, hogy mennyire maradunk alul a lélektani hadviselésben. Meglátásom szerint elsősorban ebben kellene fejlődnünk - és előre kellene menekülnünk, nem a jó magyaros szokás szerint fülünk-farkunk behúzni. Mivel sok tekintetben gyengébbek vagyunk, így frusztráltabbak is, szerintem lehetetlen elvárni a játékosainktól az általad leírt fegyelmezettséget. Mégis mi alapja lenne ennek? Mi lenne az a plusz lelkierő, amellyel sikerülhetne megtartani ezt?
Szerintem éppenhogy azért nem tudunk fegyelmezettek lenni, mert sokszor lélektani hátrányba kerülünk. Ezt pedig nem feltétlenül a fegyelmezettséggel lehet kiharcolni - a megfelelő keménység sokkal eredményesebb módszer. Tény, hogy kockázatosabb is, hisz a túlzott keménységgel jöhetnek a jogos büntetések is. Abban is van valami, hogy eleve a keménységet túlzottan büntethetik, ha osztrák csapat a szenvedő fél.
De szerintem ezzel nekünk nem kellene törődnünk (ahogy a szlovének sem ezt teszik: és lám, milyen eredménye van ennek!). Hosszú távon csak a saját játékunk erőltetése vihet előre, csak ez alapozhatja meg azt a fajta lelkierőt, amellyel megnyerhertjük a lélektani hadviselést. Gondolj arra, hányszor kerül lélektani fölénybe az a csapat, amelyik épp emberhátrányban játszik - pont azért, mert hitük szerint mindent jól csináltak!
Emellett szerintem sokszor már bizonyítottuk is, hogy alkalmasak vagyunk az efféle dolgokra, csak valamiért ez nincs tudatosítva, taktikává emelve nálunk. Én ezért örültem annak idején Weinstock nyilatkozatainak, mert neki is ez volt a terve (csak nagyon rosszul fogott hozzá).
Gondold végig, mivel vertük pl. tavaly végig a mezőnyt hazai pályán. Meg előtte való évben, amikor sokszor tényleg nulla esélyünk volt. Mivel és hogy nyertünk a legnagyobb, legemlékezetesebb rangadókon. Azzal, hogy a meccs közben egyszercsak felvettük a kesztyűt, elkezdtünk úgy menni, mint a veszett egerek, szétdaráltuk az ellenfelet, és miután a jégbe lettek döngölve úgy, hogy a kedvük is elment a további huzakodástól, hoztuk is a meccset.
Szerintem nekünk ez az igazi utunk, és bár egyértelmű, hogy ebben a halmazban a fegyelmezettség is benne van, a lényeg, hogy a fegyelmezettség szerintem önmagában semmire nem elég, csak egy nagyobb halmaz részeként segíthet hozzá a sikerekhez.
üdv,
Raon
Fehérvár Ördögi Kör
@DominiKing: elnézést, nem félreérteni akartam a véleményed, csak rákontrázni egy másik nézőponttal. Amit írsz, abban most is igazad van - de szerintem, ha a realitást nézzük, az általad írtakat megvalósítani a mi helyzetünkben nehezebb, mint a nyolcba jutást követően továbbmenni még egy kört.
A jégkorong attól szép, hogy a minden más csapatsportban meglévő lélektani hadviselés/szemétkedés mellett jelen van a fizikai retorzió lehetősége is. Amelynek meg az az érdekessége, hogy ha nem élnek vele, akkor az még jobban elbillenti az arányokat a lélektani hadviselésben.
Igazad van, hogy a fegyelmezettség fontos - de mivel jelentős hátrányunk van a jobb csapatokkal szemben több területen, szerintem a fegyelmezettségnél jóval fontosabb, hogy mennyire maradunk alul a lélektani hadviselésben. Meglátásom szerint elsősorban ebben kellene fejlődnünk - és előre kellene menekülnünk, nem a jó magyaros szokás szerint fülünk-farkunk behúzni. Mivel sok tekintetben gyengébbek vagyunk, így frusztráltabbak is, szerintem lehetetlen elvárni a játékosainktól az általad leírt fegyelmezettséget. Mégis mi alapja lenne ennek? Mi lenne az a plusz lelkierő, amellyel sikerülhetne megtartani ezt?
Szerintem éppenhogy azért nem tudunk fegyelmezettek lenni, mert sokszor lélektani hátrányba kerülünk. Ezt pedig nem feltétlenül a fegyelmezettséggel lehet kiharcolni - a megfelelő keménység sokkal eredményesebb módszer. Tény, hogy kockázatosabb is, hisz a túlzott keménységgel jöhetnek a jogos büntetések is. Abban is van valami, hogy eleve a keménységet túlzottan büntethetik, ha osztrák csapat a szenvedő fél.
De szerintem ezzel nekünk nem kellene törődnünk (ahogy a szlovének sem ezt teszik: és lám, milyen eredménye van ennek!). Hosszú távon csak a saját játékunk erőltetése vihet előre, csak ez alapozhatja meg azt a fajta lelkierőt, amellyel megnyerhertjük a lélektani hadviselést. Gondolj arra, hányszor kerül lélektani fölénybe az a csapat, amelyik épp emberhátrányban játszik - pont azért, mert hitük szerint mindent jól csináltak!
Emellett szerintem sokszor már bizonyítottuk is, hogy alkalmasak vagyunk az efféle dolgokra, csak valamiért ez nincs tudatosítva, taktikává emelve nálunk. Én ezért örültem annak idején Weinstock nyilatkozatainak, mert neki is ez volt a terve (csak nagyon rosszul fogott hozzá).
Gondold végig, mivel vertük pl. tavaly végig a mezőnyt hazai pályán. Meg előtte való évben, amikor sokszor tényleg nulla esélyünk volt. Mivel és hogy nyertünk a legnagyobb, legemlékezetesebb rangadókon. Azzal, hogy a meccs közben egyszercsak felvettük a kesztyűt, elkezdtünk úgy menni, mint a veszett egerek, szétdaráltuk az ellenfelet, és miután a jégbe lettek döngölve úgy, hogy a kedvük is elment a további huzakodástól, hoztuk is a meccset.
Szerintem nekünk ez az igazi utunk, és bár egyértelmű, hogy ebben a halmazban a fegyelmezettség is benne van, a lényeg, hogy a fegyelmezettség szerintem önmagában semmire nem elég, csak egy nagyobb halmaz részeként segíthet hozzá a sikerekhez.
üdv,
Raon
Fehérvár Ördögi Kör
1 drukker 2010.12.06. 21:49:29
A csapatjátéknak két fontos tényezője van. Az első és a legfontosabb a kialakított jó taktika a második ehhez szorosan kapcsolódó dolog a fegyelem. A jó taktika csak akkor érvényesülhet, ha minden érintett játékos fegyelmezetten azt akarja végrehajtani. A taktikát az aktuális ellenfélre szabják úgy, hogy ismerjük saját csapatunk erényeit és gyengeségeit és a feltérképezett ellenfél hasonló tulajdonságait. A mindenkori taktika épülhet több ütközésre és épülhet annak elkerülésére is. Csak egy példa a válogatottunk Franciák elleni bravúros győzelme. Erősebbek, rutinosabbak, stb, megakartak félelmíteni bennünket és pórul jártak. Emberelőnyös helyzeteinket jól kihasználva simán nyertünk. Visszájára fordult a taktika, vagy fegyelmezetlenek voltak. A fegyelmezettség általában kifizetődő, anyagiakba és plusz energiába nem kerül. A taktikánál figyelembe veszik és építenek is rá ha ismerik a játékvezetőt. Tudják, hogy engedi a keményebb játékot vagy minden "szart" lefúj. Első esetben lehet, sőt kell is az ésszerűség határain belül ütközni. A másodikban meg lehetőleg kerülni kell minden olyan eseményt ami kárunkra lehet. A lélektani hadviselés egyik eleme lehet (kielemezve az ellenfelet, ismerve statisztikai számokat) a fizikai kontaktus - mert úgysem ütik be az emberelőnyt - de fáj nekik és fejben elveszítik a fonalat (csendes provokáció) kizökkentik a csapatot. Ezt úgy lehet orvosolni, ha kihasználják az emberelőnyt és már máris hátrányba van az ellenfél. Így nem kizökkentették a csapatot hanem éppen önbizalmat kapott.
A Graz ellen ismert volt, hogy kik vezetik a mérkőzést, így az is világos volt, hogy ténykedésük milyen célt szolgál. A sógorok okosan kitalálták, hogy hogyan lehet ezt okosan elintézni. A szlovén játékvezetőkre bízva a mérkőzést elérték, hogy úgymond független bírót küldtek és nem hazait. Nem érheti vád őket, hogy hazai bíróval intéznek el bennünket, a piszkos munkát másra bízták. Érdekes az is, hogy az előző volános mérkőzésre ahol érintettek voltak semleges bírót küldtek, egy cseh bíró személyébe. Saját csapataiknak igyekeznek semleges helyzetet teremteni.
Nem látva a mérkőzést, én a taktikában a zárt visszavont védekezést (megszállva a saját harmadunkat) választottam volna a lehető legkevesebb ütközéssel és korongszerzést követően gyors kontra. Talán a betömörült védelem esetén nem érvényesül a korcsolyázási sebesség különbség annyira és az eredmény kényszer náluk akkor nagyobb volt. Nekik volt fontosabb a győzelmi kényszer. Ha az elején nincs gól ők lesznek egyre idegesebbek, egyre nyitottabbak, talán kockáztatóbbak, amit ki lehetne használni. De ez már múlt.
Minden nehézség leküzdhető, 8-ban a helyünk!
HAJRÁ VOLÁN
A Graz ellen ismert volt, hogy kik vezetik a mérkőzést, így az is világos volt, hogy ténykedésük milyen célt szolgál. A sógorok okosan kitalálták, hogy hogyan lehet ezt okosan elintézni. A szlovén játékvezetőkre bízva a mérkőzést elérték, hogy úgymond független bírót küldtek és nem hazait. Nem érheti vád őket, hogy hazai bíróval intéznek el bennünket, a piszkos munkát másra bízták. Érdekes az is, hogy az előző volános mérkőzésre ahol érintettek voltak semleges bírót küldtek, egy cseh bíró személyébe. Saját csapataiknak igyekeznek semleges helyzetet teremteni.
Nem látva a mérkőzést, én a taktikában a zárt visszavont védekezést (megszállva a saját harmadunkat) választottam volna a lehető legkevesebb ütközéssel és korongszerzést követően gyors kontra. Talán a betömörült védelem esetén nem érvényesül a korcsolyázási sebesség különbség annyira és az eredmény kényszer náluk akkor nagyobb volt. Nekik volt fontosabb a győzelmi kényszer. Ha az elején nincs gól ők lesznek egyre idegesebbek, egyre nyitottabbak, talán kockáztatóbbak, amit ki lehetne használni. De ez már múlt.
Minden nehézség leküzdhető, 8-ban a helyünk!
HAJRÁ VOLÁN
Voitih 2010.12.06. 22:14:20
Láttam már pár idegenbeli meccsünket és sajnos legtöbbször jogosak az ellenünk befújt 2 percek. Az osztrákok gyorsabbak, mi pedig sosem pörgünk annyira, mint hazai jégen. A másik pedig a pontok leadása. Ez egy hülyeség, ott sincsenek jóban egymással a csapatok, és szerintem tavaly még jól ki is röhögték a KAC-ot, amikor mögöttünk végzett. Néha vannak hibák, de idén szerintem jól fújnak a bírók.
Skandinávia-mánia 2010.12.06. 22:19:43
@Szoljanka: Úgy értem, hogy mióta blogozom (kb. másfél-két éve) általában a te kommentjeiddel tudtam leginkább azonosulni. Úgyhogy akár dícséretnek is veheted! :)
DominiKing 2010.12.07. 01:12:40
@Raon: Szerintem meg ez az, amit a mi lehetőségeinkhez képest a legkönnyebb elsajátítani, ezt indokoltam is, de @1 drukker: is nagyon jól megfogalmazta. A lényege a mondanivalómnak az (amit már egy másik hozzászólásomban leírtam, de megismételem, mert biztos vagyok benne, hogy te azt nem olvastad). Szlovéniában a divízió 1 döntő meccsén, nem elsősorban a hiányos korcsolyázó tudásunk és gyenge fizikumunk miatt kaptunk ki! Ettől sokkal gyengébbek voltunk mentálisan és taktikában. A szlovénok eltudták adni a bírónak, hogy ez a csúnya magyar engem nagyon bántott, kitudtak jönni egy általuk provokált bunyóból, hogy mi legyünk hátrányban. Érezték (mert állítom, gyakorolták is), hogy melyik az a tizedmásodperc amikor ki kell csúsznia a lábuknak, amikor a mi ütőnk éppen hozzájuk ért. Egy még, a szabályosság határát súroló kemény belemenésnél eljátszani, hogy ez szabálytalan. Nem kellett körbeforgatni ahhoz a fejüket, hogy érezzék a pályán lévő "tereptárgyakat" és a bírók aktuális helyezkedését. Soha nem a fókuszban (korong közelében) lévő játékosaik provokáltak minket. Egyetlen esetben sem ütöttek vissza, mindig elérték, hogy miénk legyen az első lépés (persze amit már a bíró is észlelhet). Nem tudom, hogy rajtam kívül más is észrevette, hogy a kevés emberelőnyünknél abban a pillanatban ahogy sikerült felállnunk (nem sokszor volt) centerünket rálökték a kapujukra, hogy az elmozduljon és kint legyen a buli (nem ők mozdították el). Tudatosan használták a palánkot a korong megjátszásához és védekezésben a szélen, lendületből érkező csatárunkkal szemben. Vagy a pénteki meccsen az egyik kedvencem Süti kiállítása. Az osztrák srác rávágott a lábára. Na és! Ilyenből kapott már számosat pályafutása során. Lemegyek egyből hídba és jót röhögök a fickó pofájába a büntetőpad előtt elkorcsolyázva (mert ugye a büntetőpadról gólt nem lehet lőni). Állítom, hogy Csabi többek között azért ütött vissza, hogy egy-két szurkoló nehogy puhának tartsa. Hülyeség! Szerintem ettől még nem lesz keményebb legény (a grundon viszont még lehet, hogy meg is tapsolom). És ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy fülünk-farkunkat behúzzuk ("cipőt a cipőboltból"). Szerinted Zidan nem bánja már a VB döntőn történt fejelését? Biztos én is így reagáltam volna, de csak ha az utcán szól be nekem az olasz csávó.
Szóval: szerintem az alapvető, hogy egy CSAPAT fegyelmezett legyen. Nincs egyéni sérelem! Viszont nagyon is kell egy fajta pozitív vagányság (rafináltság, ravaszság, leleményesség, dörzsöltség, stb....) és "méretre" szabott taktika! Ha valamit nem érsz el erővel, próbáld meg ésszel! (Bölcsek voltak eleink: többet ésszel mint erővel). És mint mondottam volt: nem kell hozzá se pénz se idő (de ha ebből sok van a magyar jégkorongnak akkor felesleges volt mindezt leírnom hajnali egykor).
:-)
Szóval: szerintem az alapvető, hogy egy CSAPAT fegyelmezett legyen. Nincs egyéni sérelem! Viszont nagyon is kell egy fajta pozitív vagányság (rafináltság, ravaszság, leleményesség, dörzsöltség, stb....) és "méretre" szabott taktika! Ha valamit nem érsz el erővel, próbáld meg ésszel! (Bölcsek voltak eleink: többet ésszel mint erővel). És mint mondottam volt: nem kell hozzá se pénz se idő (de ha ebből sok van a magyar jégkorongnak akkor felesleges volt mindezt leírnom hajnali egykor).
:-)
drukker60 2010.12.07. 08:21:26
Nem teljesen ide tartozik, hacsak annyiban nemó, hogy a forduló "legnagyobb" szenzációja Raffl Rotter "barátunk" akciója Trilar sípszájúval szemben. Eltelt 2 egész nap, és még semmit nem lehet olvasni róla. Költői e kérdés, ha velünk történt volna meg, hány ezer évre tiltanák el a játékosunkat?
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2010.12.07. 09:03:09
@drukker60: latod? keresed PARANCS :D
hate erre en is NAGYON kivancsi vagyok... csak azt nem ertem h miert reklamalt a hujeje....
hate erre en is NAGYON kivancsi vagyok... csak azt nem ertem h miert reklamalt a hujeje....
Raon 2010.12.07. 11:35:14
@1 drukker: nagyon sok mindenben igazad van, ez egy kiválló bejegyzés volt. Őszinte gratuláció érte!
Egy kérdésem van csak: szerinted mi a teendő akkor, ha az előre eltervezett taktika véletlenül nem jön be, és a meccs úgy alakul, hogy az ellenfélnél a lélektani előny és nekünk 2-3-4-5 gólos hátrányból kellene felállni? Akkor is működhet az, amiket írtál?
@DominiKing: furcsa ez, mert úgy írtad le a véleményed, mintha ez nekem ellentmondana, rácáfolna az általam írtakra - pedig jobbára szerintem éppenhogy igazoljuk és erősítsük egymás meglátásait.
Kezdjük a szlovén meccsel. Sok mindenben igazad van, csak a legfontosabb megállapításban vitatkoznék, hogy mi miért történt.
Azt írod, mentális és taktikai dolgok miatt kaptunk ki - és ezzel részben egyetértek, mert én is ezt hangoztattam tavaly (kaptam is érte az arcomba rendesen, Énekes meg három nap múlva lenyilatkozta, hogy tényleg elrontották a taktikát).
A mentális hiányosság viszont miből épül fel? Játszottál bármilyen csapatsportot? (grundfoci is jó példa lehet, az elv ugyanis ugyanaz) A mentális erő nem jön csak úgy a semmiből, és nem úgy van az, hogy az ember koncentrál, és meglesz a kellő ereje. Ez több mindenen alapul, és az általam említett lélektani hadviselés az egyik legfontosabb tényező lehet ebben. Pont ezért emeltem én ki ezt, ugyanis a lélektani hadviselés megnyerésével le lehet győzni olyan, amúgy sokkal nehezebben megváltoztatható dolgokat, mint a tudáskülönbségből vagy a sikerek elmaradásából adódó frusztráció, vagy a legélesebb pillanatokban megingó fegyelmezettség.
Amiről te beszélsz, az a mentális (tudatos), amiről én, az az asztrális (érzelmi alapú) módszer. Nem hinném, hogy a mi szintünkön lenne értelme különbséget tenni a kettő között, hogy melyik jobb, mert az ilyen-olyan hátrányainkat évek óta csak szívvel tudjuk kompenzálni. Ettől persze ez sem lesz jobb a tudatos dolgoknál, csak nálunk ez a realitás.
Ha végiggondolod, Cortina is azért volt olyna hatékony, mert megtalálta azt a taktikát és mentalitást, ahol a játékosok szívére is hatni tudott.
A hozzászólásomnak pedig csak az volt a lényege, hogy ez a fajta erő szerintem azóta sincs kihasználva és a taktika részévé emelve a játékunkban.
Ami pedig Sütit illeti:
> Állítom, hogy Csabi többek között azért ütött vissza, hogy egy-két szurkoló nehogy puhának tartsa.
Ezt azért te sem gondolhatod komolyan. Nem sokkal valószínűbb, hogy mivel nem úgy alakult a meccs, ahogy szerettük volna, neki is kimondottan szarul ment a játék, bár legalább nagyon akart, sokadszorra provokálták, erre a lélektani hátrány miatt odavádott egyet? Szerintem ennek sokkal nagyobb az esélye, minthogy az indítsa el az ütő kezet, hogy ha nem teszi, mit fognak szólni erre a blogon. Süti amúgy a legkeményebb, legtökösebb játékosaink közé tartozik, tehát ha már méricskélünk, őt nem sok jogos kritika érheti a keménység elmaradása miatt. Nem sok olyan Volán játékost ismerek, aki simán nekimegy nála minimum egy fejjel magasabbnak is, ha az elveiért harcol.
üdv,
Raon
Fehérvár Ördögi Kör
Egy kérdésem van csak: szerinted mi a teendő akkor, ha az előre eltervezett taktika véletlenül nem jön be, és a meccs úgy alakul, hogy az ellenfélnél a lélektani előny és nekünk 2-3-4-5 gólos hátrányból kellene felállni? Akkor is működhet az, amiket írtál?
@DominiKing: furcsa ez, mert úgy írtad le a véleményed, mintha ez nekem ellentmondana, rácáfolna az általam írtakra - pedig jobbára szerintem éppenhogy igazoljuk és erősítsük egymás meglátásait.
Kezdjük a szlovén meccsel. Sok mindenben igazad van, csak a legfontosabb megállapításban vitatkoznék, hogy mi miért történt.
Azt írod, mentális és taktikai dolgok miatt kaptunk ki - és ezzel részben egyetértek, mert én is ezt hangoztattam tavaly (kaptam is érte az arcomba rendesen, Énekes meg három nap múlva lenyilatkozta, hogy tényleg elrontották a taktikát).
A mentális hiányosság viszont miből épül fel? Játszottál bármilyen csapatsportot? (grundfoci is jó példa lehet, az elv ugyanis ugyanaz) A mentális erő nem jön csak úgy a semmiből, és nem úgy van az, hogy az ember koncentrál, és meglesz a kellő ereje. Ez több mindenen alapul, és az általam említett lélektani hadviselés az egyik legfontosabb tényező lehet ebben. Pont ezért emeltem én ki ezt, ugyanis a lélektani hadviselés megnyerésével le lehet győzni olyan, amúgy sokkal nehezebben megváltoztatható dolgokat, mint a tudáskülönbségből vagy a sikerek elmaradásából adódó frusztráció, vagy a legélesebb pillanatokban megingó fegyelmezettség.
Amiről te beszélsz, az a mentális (tudatos), amiről én, az az asztrális (érzelmi alapú) módszer. Nem hinném, hogy a mi szintünkön lenne értelme különbséget tenni a kettő között, hogy melyik jobb, mert az ilyen-olyan hátrányainkat évek óta csak szívvel tudjuk kompenzálni. Ettől persze ez sem lesz jobb a tudatos dolgoknál, csak nálunk ez a realitás.
Ha végiggondolod, Cortina is azért volt olyna hatékony, mert megtalálta azt a taktikát és mentalitást, ahol a játékosok szívére is hatni tudott.
A hozzászólásomnak pedig csak az volt a lényege, hogy ez a fajta erő szerintem azóta sincs kihasználva és a taktika részévé emelve a játékunkban.
Ami pedig Sütit illeti:
> Állítom, hogy Csabi többek között azért ütött vissza, hogy egy-két szurkoló nehogy puhának tartsa.
Ezt azért te sem gondolhatod komolyan. Nem sokkal valószínűbb, hogy mivel nem úgy alakult a meccs, ahogy szerettük volna, neki is kimondottan szarul ment a játék, bár legalább nagyon akart, sokadszorra provokálták, erre a lélektani hátrány miatt odavádott egyet? Szerintem ennek sokkal nagyobb az esélye, minthogy az indítsa el az ütő kezet, hogy ha nem teszi, mit fognak szólni erre a blogon. Süti amúgy a legkeményebb, legtökösebb játékosaink közé tartozik, tehát ha már méricskélünk, őt nem sok jogos kritika érheti a keménység elmaradása miatt. Nem sok olyan Volán játékost ismerek, aki simán nekimegy nála minimum egy fejjel magasabbnak is, ha az elveiért harcol.
üdv,
Raon
Fehérvár Ördögi Kör
Uteapu 2010.12.07. 11:38:04
Érdekes és elgondolkodtató kérdéseket boncolgattok.Kiemelt, konkrét eseteket, példákat most mellőzve, olyanokat, ami alapból kell a hokihoz, persze sok más mellett. Lehet, hogy szelet vetek de egy mindenki "kedvence" féle játékos, vagy ilyen típusú kellene a Volánba. Talán nem is egy.
Igen, Rotter- re gondolok.Ha levesszük az előítélet szemüvegét, el kell, hogy ismerjük óriási hasznára van a csapatának. Minden adottsága, tudása és persze támogatottsága megvan ahhoz, hogy mint mágnes a vasport, magához vonzza ellenfél és szurkoló figyelmét.Ezáltal eléri, hogy rá hegyeződjenek ki az események részben tehermentesítve társait.
Mostani esete és annak következményei, érdekesen befolyásolhatják a vele szembeni megengedőbb magatartást a bírók részéről és könnyebben lesz provokálható, saját fegyverét lehet használni vele szemben.
Az, hogy egy szabálytalanság is sok, az csak a mi,jelen esetben a Volán esetében igaz, mert a keret ezt sem engedhetné meg magának.Egy védő csak akkor vállalhatja,egy adott esetben szükséges szabálytalanság kockázatát, ha kiesése nem alapból befolyásolja csapatának addigi, vagy elvárható sikerességét. Mivel pillanatnyilag ez a helyzet, a lelkierő bármennyire fontos, könnyen illan ha egyéb feltételek hiányoznak. Elfogadottságunk is, minden szintet beleértve, még mindig le van maradva a többiekével szemben.
Igen, Rotter- re gondolok.Ha levesszük az előítélet szemüvegét, el kell, hogy ismerjük óriási hasznára van a csapatának. Minden adottsága, tudása és persze támogatottsága megvan ahhoz, hogy mint mágnes a vasport, magához vonzza ellenfél és szurkoló figyelmét.Ezáltal eléri, hogy rá hegyeződjenek ki az események részben tehermentesítve társait.
Mostani esete és annak következményei, érdekesen befolyásolhatják a vele szembeni megengedőbb magatartást a bírók részéről és könnyebben lesz provokálható, saját fegyverét lehet használni vele szemben.
Az, hogy egy szabálytalanság is sok, az csak a mi,jelen esetben a Volán esetében igaz, mert a keret ezt sem engedhetné meg magának.Egy védő csak akkor vállalhatja,egy adott esetben szükséges szabálytalanság kockázatát, ha kiesése nem alapból befolyásolja csapatának addigi, vagy elvárható sikerességét. Mivel pillanatnyilag ez a helyzet, a lelkierő bármennyire fontos, könnyen illan ha egyéb feltételek hiányoznak. Elfogadottságunk is, minden szintet beleértve, még mindig le van maradva a többiekével szemben.
zsozsi68 2010.12.07. 13:13:08
@Szoljanka: Term. poz. értelemben emlegettelek, a választékos "anyázásaid" is bírom, főleg, ha még forró fejjel, rögtön a meccs útán írsz. Resp.
1 drukker 2010.12.07. 16:09:53
@Raon:Én csak a saját tapasztalataim alapján mondom: Minden csapatnak van egy fő taktikája amivel megkezdi a mérkőzést. A taktikai értekezleten a vezető stáb összeállítja (
az ellenfél ismeretében) a számára legmegfelelőbb taktikákat, kitűzve az elértendő célt (itt ne csak a győzelemre gondoljunk, ide tartozik a tisztes vereség - pl egy Orosz-Magyar válogatott mérkőzés esetén-, az elvárások megfogalmazása, stb) amihez viszonyítva értékelik az elért eredményt. Ezért van az, hogy egy edző vereség ellenére is dicséri csapatát, mert a kitűzött célt maradék nélkül tejesítette a csapat. A taktika egyszer lehet csapatra vonatkozó, külön minden sorra, de sokszor személyre szabott is. Az edzők, csapatvezetők feladata, hogy a mérkőzés közben az eredmény és a látottak alapján (nem kell megvárni, hogy hátrányba kerüljünk) a begyakorolt taktikai repertoárból merítve, ha szükséges azonnal változtassanak. (( Kérem senki ne értse félre, amit most olvasni fog, nem kritizálom az edzői stábot, nem vagyok és nem végeztem edzőit, de sportoltam elég sokat, tehát általánosságban az edzőkről: Az edzői iskolát "bárki" elvégezheti, diplomát szerezhet belőle, lehet mester edző. Ehhez némi elhívatottság, szorgalom, stb kell. Megtanulják az alapsémákat, edzésmódszereket stb. és azokat próbálják átültetni aktualizálva aktuális csapataikra. Az edzők felkészültsége és a játékos állomány képzettsége nagyban meghatározza az eredményességet. Két mesteredzőt véve, aki egymást váltva kerülnek ugyan ahhoz a csapathoz, az egyik eredményesebb, mint a másik. Miért? Pár lehetséges ok:
- Jobb taktikus
- Jobban elfogadják személyét a játékosok, tekintély
- Kreatívabb a gyors taktikai változtatásokban
- Nagyobb fegyelmet tart
- Kiszámíthatóan következetes
- A hosszútávú és rövid távú klub célokat támogatja, beépíti a csapatépítésbe.
- A személyes felkészültség, példamutatás
- stb
Sokan miért szerették Cortina-t? Mert az előbbi szempontoknak leginkább megfelelt.))
A taktikának egyik része az is ha hátrányba vagyunk, akkor mi a teendőnk. Nagy változtatást, felrázni egy csapatot csak szünetben lehet (volt rá példa sokszor). A felrázást tulajdonképen mentálisan lehet. Nálunk annó nem volt szokás a ledorongolás, mérkőzés közben csak erősíteni lehet a játékost, önbizalmat növelni, lehetőleg a kishitűséget felszámolni. Büntetés kilátásba helyezése nem járható út, mert egy ponton túl elveszíti ösztönző szerepét és visszájára fordul. Nálunk arra apelláltak, hogy szerinted jobb az ellenfél x játékosa mint te (válaszoljon magának),- meg tudod verni - ne hagyd magad - arra figyelj, hogy. Feladni sohasem szabad. Ha ki is kapunk, mindig törekedni kell arra, hogy a lehető legkisebb mértékű legyen. Szégyenletes ha egy csapat megadja magát, nehezen lehet felhozni majd, a tabellán meg minden számít. Azonnali értékelés sosem volt, ilyenkor főleg az indulatok dominálnak. Ha nyerünk akkor minden jó, ha veszítünk meg minden szar. Na ez sohasem igaz.
Na egyenlőre ennyi, mert úgy gépelek, minta sas. Körözök aztán lecsapok.
Gratula mindenkinek, most jó olvasni a kiváló hozzászólásokat.
az ellenfél ismeretében) a számára legmegfelelőbb taktikákat, kitűzve az elértendő célt (itt ne csak a győzelemre gondoljunk, ide tartozik a tisztes vereség - pl egy Orosz-Magyar válogatott mérkőzés esetén-, az elvárások megfogalmazása, stb) amihez viszonyítva értékelik az elért eredményt. Ezért van az, hogy egy edző vereség ellenére is dicséri csapatát, mert a kitűzött célt maradék nélkül tejesítette a csapat. A taktika egyszer lehet csapatra vonatkozó, külön minden sorra, de sokszor személyre szabott is. Az edzők, csapatvezetők feladata, hogy a mérkőzés közben az eredmény és a látottak alapján (nem kell megvárni, hogy hátrányba kerüljünk) a begyakorolt taktikai repertoárból merítve, ha szükséges azonnal változtassanak. (( Kérem senki ne értse félre, amit most olvasni fog, nem kritizálom az edzői stábot, nem vagyok és nem végeztem edzőit, de sportoltam elég sokat, tehát általánosságban az edzőkről: Az edzői iskolát "bárki" elvégezheti, diplomát szerezhet belőle, lehet mester edző. Ehhez némi elhívatottság, szorgalom, stb kell. Megtanulják az alapsémákat, edzésmódszereket stb. és azokat próbálják átültetni aktualizálva aktuális csapataikra. Az edzők felkészültsége és a játékos állomány képzettsége nagyban meghatározza az eredményességet. Két mesteredzőt véve, aki egymást váltva kerülnek ugyan ahhoz a csapathoz, az egyik eredményesebb, mint a másik. Miért? Pár lehetséges ok:
- Jobb taktikus
- Jobban elfogadják személyét a játékosok, tekintély
- Kreatívabb a gyors taktikai változtatásokban
- Nagyobb fegyelmet tart
- Kiszámíthatóan következetes
- A hosszútávú és rövid távú klub célokat támogatja, beépíti a csapatépítésbe.
- A személyes felkészültség, példamutatás
- stb
Sokan miért szerették Cortina-t? Mert az előbbi szempontoknak leginkább megfelelt.))
A taktikának egyik része az is ha hátrányba vagyunk, akkor mi a teendőnk. Nagy változtatást, felrázni egy csapatot csak szünetben lehet (volt rá példa sokszor). A felrázást tulajdonképen mentálisan lehet. Nálunk annó nem volt szokás a ledorongolás, mérkőzés közben csak erősíteni lehet a játékost, önbizalmat növelni, lehetőleg a kishitűséget felszámolni. Büntetés kilátásba helyezése nem járható út, mert egy ponton túl elveszíti ösztönző szerepét és visszájára fordul. Nálunk arra apelláltak, hogy szerinted jobb az ellenfél x játékosa mint te (válaszoljon magának),- meg tudod verni - ne hagyd magad - arra figyelj, hogy. Feladni sohasem szabad. Ha ki is kapunk, mindig törekedni kell arra, hogy a lehető legkisebb mértékű legyen. Szégyenletes ha egy csapat megadja magát, nehezen lehet felhozni majd, a tabellán meg minden számít. Azonnali értékelés sosem volt, ilyenkor főleg az indulatok dominálnak. Ha nyerünk akkor minden jó, ha veszítünk meg minden szar. Na ez sohasem igaz.
Na egyenlőre ennyi, mert úgy gépelek, minta sas. Körözök aztán lecsapok.
Gratula mindenkinek, most jó olvasni a kiváló hozzászólásokat.
DominiKing 2010.12.07. 23:46:58
@Raon: Süti esete lehet az ellentmondás köztünk, habár be kell ismernem, hogy amit az esetről írtál szintén ellentmondásos. Leegyszerűsítve a dolgot, szerintem Csabi nagyot hibázott abban a pillanatban. A válaszodból pedig nem egyértelmű számomra, hogy te is ezt vallod ("a lélektani hátrány miatt odavágott egyet"), vagy felmented? De bármit válaszolsz is, köztünk nem vita van csak érvek ütköztetése. Örülök, hogy rajtam kívül is vannak értelmes jégkorong megszállottak. (Ez a poszt a sok hozzászólással is jó példa, hogy a kommentelés megszüntetése a jégkorongblogon némi minőségi változással járt. F.Kapusnak üzenem, hogy most már visszaállíthatnák a régi rendet! Szép karácsonyi ajándék lenne.)