Friss topikok

Címkefelhő

Brassó (1217) Csíkszereda (1369) DAB (1197) ebel (2410) Erste Liga (4765) Extraliga (1178) Fehérvár (1641) felkészülés (2246) FTC (1471) khl (2188) légiósok (1677) Miskolc (1506) nhl (4905) nők (1295) playoff (1316) Titánok (1025) u18 (1061) utánpótlás (1279) UTE (1301) válogatott (2222) vb (2371) videó (2120) Összes címke

A budapesti csoda küszöbén

2018.04.30. 07:21: kutyatej73

A budapesti csoda küszöbén

87 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr4213880280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DominiKing 2018.04.30. 10:25:14

Szerencsétlen dolog elbukni egy küszöbön.

Uteapu 2018.04.30. 11:29:43

A realitás valóban a D1A nekünk és a következőre a reális cél a megkapaszkodás ugyan itt. Azért a cikkből sugárzó, jó ez nekünk ahogy van, fogadjuk el az nem igazán visz előre.

CSL 2018.04.30. 12:11:01

Ok ok div1/a a realitás, de azért a briteket illene megverni.
Szerintem nagy bajok vannak, hogy nem tudunk gólt lőni, talán nem engedik kibontakozni a kreativitást, vagy túl nagy a nyomás ami pszichésen nem tudnak feldolgozni, a védekezés sem az igazi.. ki tudja mi lett volna, ha Vay nem tud eljönni a vb-re..
Tényleg nincs semmi szégyellni való a másodvonalban, de azért jó lenne látni valami fejlődést, de nem hogy közelednénk az A csoporthoz , vagy csak a szlovén, kazah, osztrák, csoporthoz, de feljött ránk Dél-Kórea, Lengyelország, de lassan a Britek is.
Telhetetlen szurkolók..

Uteapu 2018.04.30. 12:36:11

@CSL: A szurkolói telhetetlenség természetes dolog, ha nem párosul, ahogy olvastam sok helyen, sokaknál, butasággal. ;)
Azért a mi egész jelenlegi hokink is leképeződött. Végigkísérve a bajnokságban játszott klubmeccseket a csapat zömét alkotóknál, két dolgot véltem látni. Az egyik a félelmetes gólképtelenség a másik a fizikai nyomásgyakorlás elsőrendű fenntartása és a kellő pillanatokban a józan gondolkodás hiánya. Bele is fáradtunk ebbe, idegileg mindenképpen. Akik ebből felfelé és máshogy lógtak ki, azok a hazajövő légiósok voltak, nagy szerencsénkre.

Lazlee 2018.04.30. 12:50:52

@CSL: de nem is távolodunk.
Nagyon besűrűsödött a mezőny.
Sőt, nagyon fejlődik a játék.

21 ezer Ft 2018.04.30. 13:31:26

@CSL: A britek játszották a legjobb hokit, csak azért nem mentek fel hibátlanul, mert a védelmük nem volt igazán jó.

DominiKing 2018.04.30. 18:48:43

@21 ezer Ft: Ezt azért nem mondanám és nem csak a kazah elleni meccsük alapján. Ha valamiben a legek voltak, akkor a leg -
- eredményesebbek
- jobb fizikai állapotúak
- szimpatikusabbak
- nagyobb szívűek
- szerencsésebbek.
Szerintem.

1885* 2018.04.30. 18:57:12

@DominiKing: azért, az elég gáz, ha Magyarországon, egy Brit válogatottnak van a legnagyobb szíve. :(

DominiKing 2018.04.30. 19:46:00

@1885*: Ez nálunk is bőven megvolt, csak beárnyékolta néha az érthetetlen PÁNIK.
Szerintem ez a szó jellemezte a legjobban a válogatott összezuhanásait.

1885* 2018.04.30. 19:58:21

@DominiKing: "Okay, Houston, we've had a problem ..."
Na ilyenkor kéne besegíteni a szakmai stábnak. Persze, lehet nyitott szájjal rágózni is, hátha az segít a csapaton.

DominiKing 2018.04.30. 20:25:55

@1885*: Na ez az. Én próbáltam finoman célozni, hogy ez a "pánik" jelenség már tavaly a Cherno adminisztráció alatt is megfigyelhető volt. Akkor sem tudtak rajta segíteni most sem. Tehát valamilyen folytonosságnak kell lennie. :-) Hál'Istennek idén ez már mérséklődött és, ha így haladunk remélem ki fog kopni.

1885* 2018.04.30. 20:32:13

@DominiKing: :) Kemény Dénes pl. sosem emlékszem, hogy így mozizott volna, de hát mit ért Ő hozzá, állandóan instruált, meg időt kéregett ;) Tudom, ez másik kávéház.

essze 2018.04.30. 21:11:29

@1885*: Az is víz, ez is víz.

CSL 2018.04.30. 21:58:16

@Lazlee:
Azt nem mondanám, hogy nem távolodunk! Az A csoport első fele szerintem sokkal jobban fejlődött mint mi.

CSL 2018.04.30. 22:06:03

@Uteapu:
Lehet az egész rákfenéje, hogy túl nagy szíve van a srácoknak és túl nagy nyomás nehezedik rájuk. De majd a nagyok kitalálják mi a hiba és lassan elkezdünk gólokat lőni..

Lazlee 2018.04.30. 22:17:48

@CSL: reggel még nem Kanadához mérted a csapatot.
Talán nem is érdemes.

CSL 2018.04.30. 22:26:33

@Lazlee:
Azt írtam nem közeledünk az A csoporthoz, sem a liftezőkhöz. Az A csoportban szerintem benne van az eleje is, na meg, ha mérjük magunkat valakikhez, akkor a legjobbakhoz kellene, gondolom az lenne a cél, hogy egyszer eljussunk oda! Ez nyílván rengeteg idő, munka, akarat, pénz, stb
De gondolom egy sportoló ha elindul egy tornán, akkor az aranyéremre hajt, ha valaki elkezd hokizni az NHL ben szeretne játszani.

Lazlee 2018.04.30. 22:38:12

@CSL: szerintem voltunk már az A csoportban, de egyszer se úgy indultunk neki, hogy megnyerjük. TE se.
Az NHL meg az A vbtől független. Pár nhl játékossal rendelkező ország: japan, litvánia, Hollandia, Ausztrália.

CSL 2018.04.30. 22:44:52

@Lazlee:
Nem elvárás, meg nem realitás, megnyernünk az A csoportos vb-t, de nem hiszem, hogy a fiúk pl kanada ellen úgy mennek fel a pályára, hogy akkor most kikapunk, pont azért szeretjük őket mert 110%on pörögnek 7:1 nél is.
Arra próbáltam rávilágítani, hogy egy sportoló a legjobb akar lenni és a legjobbakkal harcolva akar győzni.

csakreálisan 2018.04.30. 23:54:42

Mi az elvárás felvetésre, tényszerűen hét év alatt több mint 30 milliárd Tao zúdult a sportágra, jutott ebből bőven mindenre. Nemzetközileg is elismert, főállású (!) edzőt is szerződtettek a felnőtt és az U-20-as csapathoz, a keret fele öt, néhány játékos három hetet készülhetett együtt, öt felkészülési meccsel.

Soha nem látott prémiumot ígértek, még a harmadik helyért is. És nem sajnálták a "kakaót" (500 milliót!), fantasztikus hangulatú vb-t szerveztek, telt házakkal. Anyagilag mindent megkapott a sportág és krémje az államtól, erről korábban még álmodni sem mertünk volna.

Ehhez képest, amit a csapattól most Budapesten kaptunk az édeskevés volt. Öt meccsből három bukta, legkevesebb ütött, majdnem a legtöbb kapott gól, na és a mutatott játék, ami még a vékony győzelmeknél is minimum felemás volt, nem sok hoki élvezet volt benne. Statisztikákban sehol semmilyen fontos mutatóban nem végeztünk az élen, inkább középen, vagy lejjebb.

Pedig ilyen legyengített kazah, szlovén, olasz csapat (a 4-5 legjobb játékos majdnem mindenhonnan hiányzott) még talán soha nem indult, a lengyelek sem a legjobb összeállításban érkeztek, + morálisan is mélyponton van a szövetsége és a csapat viszonya, sokan talán ezért sem jöttek.

Mi viszont tkp. (az idén nagyon harmatos Bartalist kivéve) a legjobb csapatunkkal megmutathattuk volna az állami döntéshozóknak, hogy jól sáfárkodtunk a mannával, ami a hazai hokinak jutott.(Csak három honosítottunk volt, a felturbózott magyar bajnokságból több játékos jöhetett, mint 10 éve bármikor!)
Ehelyett a körülmények szerencsés alakulása folytán nem a kiesés elkerülése, hanem a feljutásért játszhattunk ki-ki meccset, egy harmadosztályból éppen felkerült, lelkes de szerény tudású, rögbi alapú hokit toló csapat ellen, és ezt sem sikerült behúzni 7.000 minden támogatást megadó szurkoló előtt. Amit előzetesen mindenki kötelező minimumnak tartott, mert az is volt!

Fölösleges a hősköltemény, hogy ismét a balsors tépett meg minket az utolsó 20 mp-en belül. Ezzel szemben az igazság az, hogy Vay Ádám szerencsétlen öngóljával ugyan látszólag elvette a lehetőséget a feljutástól, de korábban talán az ő bravúrjai mentették meg a csapatot a kieséstől, a még nagyobb kudarctól. (Feltételezhetően az előző négy meccsen nyújtott teljesítménye alapján nevezték a torna legjobb kapusának, annak ellenére, hogy Karlsson hatékonyabban védett.)

És ha ehhez hozzátesszük, hogy az U 20-as csapatunk 5-ből öt vereséggel mínusz 14-es gólkülönbséggel viszont kizúgott a Div 1 A-ból, míg az U-18 a Div 1 B-ben a vert mezőnyben volt az ukránok,japánok, osztrákok mögött, akkor nem a károgás, hanem a fájdalmas panasz hangja hallható a szubkultúra nem teljesen elvakult tagjaitól. (Ha már egyesek ezt nem látják, legalább hallják?)

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.05.01. 06:54:18

@csakreálisan: Először leírod, hogy mire képes a magyar csapat ("Statisztikákban sehol semmilyen fontos mutatóban nem végeztünk az élen...") - majd pedig ostorozod a realitást.

1885* 2018.05.01. 08:39:49

@csakreálisan: plusz sok. Szivemből szóltál.

essze 2018.05.01. 10:48:54

@csakreálisan: Az elváráshoz el kéne dönteni, hogy a játékosok képességeik alatt/felett teljesítettek, vagy a csapat ennyit tud.

oldalas 2018.05.01. 10:52:22

@csakreálisan: a jkb szerint : A károgókkal meg ne törődjünk egy pillanatig sem. Ez itt egy másik szubkultúra. Egészséges identitással.

tehát nem is kell figyelni rád:D

Határbíró 2018.05.01. 11:28:08

@oldalas: Jo is az a szubkultura, ahol minden tokeletes es nem lehet kritizalni. Ismeros ez nagyon a mai Magyarorszagon.

essze 2018.05.01. 14:03:34

@Határbíró: Gromov szerint indokolatlan a pesszimizmus, csakreálisan szerint indokolatlan az optimizmus. Meglátjuk.

1885* 2018.05.01. 14:26:17

@oldalas: látod ezért nem lehet kommentelni ott :)

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.05.01. 17:14:37

@essze: csakreálisant olvasva, ő elégedetlen azzal, hogy nem jutottunk fel. Tehát szerinte ennél egyértelműen többre képes a csapat. Mi ez, ha nem optimizmus?

:)

benö51 2018.05.01. 20:28:27

Végül is kicsit másképp az lett amit vártam az elején . a Britekkel ki-ki meccs a bent maradásért. Bent maradtunk, ennek az átalakuló válogatottnak egyelőre itt a helye . Jövőre még több fiatal jobb csapat és meglátjuk. a lényeg nem változik Hajrá Magyarország!!!!

Dallanan 2018.05.01. 22:24:02

Emlékezetes világbajnokság. Meglehetősen rossz, lassú jég, a teljes tornára rányomta a bélyegét. Legjobban alkalmazkodó csapat nyerte egy sokkoló meccsen. Ennél jobban -sporteseményen- sosem éltem át ekkora csalódást. Akkor. Mert egy rettentően kiegyenlített vb volt és sok jó pillanatot is átéltem. A csapatban ott van a potenciál, jobban mozogtunk, mint tavaly. Még mindig fáj az eredmény, de a végső helyezés reális. Mint ahogy ebben a mezőnyben, látva az összes meccset, a feljutás is az lett volna. Az élet nagy forgatókönyv író, ez most egy hihetetlenül izgalmas kalandregény volt, drámai véggel. Britek nagyot küzdöttek, az egész tornán mellettük állt a szerencse, nem ok nélkül, megérdemelték. Olaszok szeretnek Budapesten vb-n szerepelni. Sok ilyet még, kevésbé drámai befejezéssel!
Jövőre szívesebben mennék újra Ljubljanába, nincs messze. :)

szanisz 2018.05.02. 08:24:28

Nagyon szeretem Gromov írásait, és nem csak ebben a témában. De úgy érzem, a "károgók" ignorálása nem visz előre, ez a "kutya ugat, a karaván halad" mentalitás pont azoknak a sajátja, akikkel Gromov sem szokott egyetérteni.

Igenis érdemes figyelni a kritikus hangokra - és nem valami rózsaszín mázzal bevonni például azt a tényt, hogy Sapporo óta a legtöbb döntő szituációban megroggyanni látszunk, akkor is, amikor a meccs nagyobbik részében jobbak vagyunk, említhetném a a magyar - hollandot, a magyar- britet, a magyar- koreait, és ezek csak azok a meccsek, ahol valamivel esélyesebbek voltunk és brutális jelentősége volt a kudarcnak. A krakkkói feljutás bravúr volt, és a fehéroroszok megverése örökké szép emlék, de nagyjából ezek jutnak eszünkbe az utóbbi 10 évből..

Nem tudom, van-e a csapat mellett sportpszichológus, de ezek a tízpercig tartó pánikidőszakok (amit még Hári maga is említett az OLASZ meccs után !!) nem figyelhető meg a versenytársainknál.

A saját harmadban, de legalábbis a félpálya előtt elveszített korongok, a kihagyott üreskapuk, az összeszokottság és kész / félkész sorok teljes hiánya. Talán hamarabb kellene a vb előtt keretett szűkíteni, nem tudom.

A brit meccsen a finn kapitány nem kért időt, pedig 10-15 perce nem tudtunk kijönni a harmadunkból, és kezdett szánalmas lenni a vergődésünk az egy nappal kevesebbet pihent britek ellen. Ez a hiba Chernomaznál is megvolt, és amúgy a kazah meccsne is előjött.

Az utánpótláscsapatainknál visszaesés figyelhető meg, számos korosabb sztárunk immáron itthon játszik,

Sebők, Vay és Gallót egyértelműen fejlődik, a többieknél nagyon adhoc, hogy mit látunk.

Én úgy látom megtorpantunk egy 3-5 éves időtávon, és ha Gromov az előző évhez hasonlítja az idei teljesítményt, akkor magát csapja be.

szanisz 2018.05.02. 08:25:46

@szanisz: Természetesen a fent emélített 3 játékoson kívül is vannak olyanok, akik szépen fejlődnek, pl Stipsicz de fent a kifejezett húzóemberekre gondoltam.

szanisz 2018.05.02. 08:28:34

És még annyi, hogy egyetértek azokkal, akik hiányolják a vezéregyéniségeket, akik meg tudnák nyugtatni a csapatot a pánikkal teli időszakokban.

Talán Magosi és Vas vihetné ezt a szerepet. Ladányi itt is hiányzik.

essze 2018.05.02. 09:33:08

@szanisz: A magyar-lengyel olimpiai selejtezőt kihagytad. A károgókat a magam részéröl nem kedvelem, csak épp nemigen emlékszem ilyen jellegű hozzászólásra. Vezér sereg nélkül nem sokra jut. (Utóirat: Stipsicz a védők közül a legrosszabb +/- mutatót hozta, időarányosan is.)

Dallanan 2018.05.02. 10:33:52

Azért elolvasva a kommenteket nekem úgy tűnik, hogy pro-kontra sokkal szélsőségesebbek a vélemények, mint a valóság. A vb mindegyik mérkőzését látva és végig figyelve az ellenfeleket is, nem érzem azt, hogy bármelyik irányba kilógtunk volna, sőt. Előnyös, hátrányos játékunk az utóbbi évek legjobbja volt, még ha maradt is bennünk rossz érzés. A 9 lőtt gól kevés, hiába voltak szép támadások, amiket csak a kazahoktól és a szlovénoktól láttunk a tornán, a kapu előtt nem tudtunk olyan nyomást gyakorolni az ellenfelekre, ami után a korong befelé pattan és nem kifelé. A britek ebben mindenkit vertek, nem érdemtelenül. Ha már ott voltak a kapu előtt, akkor mindent megtettek a gólszerzésért és hát kellett hozzá a szerencse is, amiért maximálisan megdolgoztak. hatékonyságban ők voltak a legjobbak.
Sok lövést kaptunk ugyan, de nagy részét kiszorított helyzetből (hasznos volt az IIHF alkalmazás, a lövés pontokkal), Vay ezekben nem is hibázott, megadta a stabilitást és az esélyt a feljutásra. Kapussors az övé, brit 2. gólnál Ő is nagyot hibázott, sajnos benne van a pakliban, kár, hogy akkor és hogy pont Ő.
Pár nappal a meccs után még mindig fáj visszagondolni, de a pohár inkább félig tele van, mintsem félig üres, ha a torna egészét nézem.

DominiKing 2018.05.02. 10:36:04

@essze: Egy nagyon jól képzett sereg áll rendelkezésre, csak tudni kellene mikor van helye a faltörőkosnak és mikor a könnyűlovasságnak. És ha már roham, akkor jó lenne, ha valaki az élére állna és nem csak átütő siker esetén, hanem akár egy jól időzített, rendezett visszavonulás alkalmával is.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2018.05.02. 11:38:19

Szerintem amikor egy továbbjutást 15 másodperccel a vége előtt bukik el a csapat, akkor jogos a "szélsőséges" vélemény.

Igazából feszül itt egy ellentét aközött, hogy az egész tornán mutatott teljesítményünk alapján nem érdemeltünk feljutást (ebben azt hiszem, minden kommentelő egyetértett), meg aközött, hogy egy hajszál (=15 másodperc) választott el minket mégis a feljutástól. Az előbbi esetben ha nem is boldogan, de viszonylag nyugodtan tudomásul lehet venni a tényeket, a másik esetben viszont érthetően nehéz feldolgozni a történteket.

Ezt az ellentétet legtöbben úgy próbálják feloldani, hogy kizárólagosan az egyik (ld. Gromov) vagy a másik (Ld. "károgók") nézőpontot teszik magukévá.

Szerintem pedig érdemes azért mindkét megközelítést érvényesnek elfogadni. Ugyanis függetlenül attól, hogy milyen teljesítménnyel érkeztünk meg az utolsó meccsre, a lehetőség a feljutásra megvolt. Tökmindegy, hogy csak szerencsénk volt a körbeverésekkel: volt egy abszolút reálisan teljesíthető feladat, meg kellett verni a briteket. Ráadásul 10 perccel a vége előtt két góllal vezettünk, teljesen megérdemelten.

Innen lett döntetlen. Úgy, hogy az egy nappal kevesebbet pihent, szinte kétsorozó britek szorítottak minket a kapu elé. Úgy, hogy kihagytunk egy büntetőt. Úgy, hogy többször simán kiüthettük volna a korongot az utolsó percben, csak elbénáztuk.

Szerintem emiatt a végjáték miatt volt kudarc ez a vb. Mert volt egy esély, egy legyőzhető ellenféllel szemben, és elqrtuk. Fel lehetett volna jutni, 16 másodperccel a vége előtt feljutók voltunk, és elqrtuk.

Tehát nálam kiindulásként a pohár üres. Minden más értékelés, statisztikaböngészés, egyéni teljesítmények, csapatjáték értékelése, stb. ezután jön. Ezek valamennyire megtöltik a poharat, hiszen voltak jó teljesítmények, volt fejlődés is tavaly óta (az olaszok és a lengyelek legyőzése azért szép fegyvertény), az előzetes elvárásaimat is (ne essünk ki) hozta a csapat. De nálam ezek nem töltik meg a poharat, se teljesen, de még félig se.

Ez szerintem nem "károgás". Nem temetem a magyar hokit, nem keresek bűnbakot, reménykedem és bízom a jobb jövőben. De attól még nálam ez a vb kudarc volt, minden előrelépésével és pozitívumával együtt is.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2018.05.02. 11:49:13

Még egy megjegyzés: sokan szeretik egy-egy világverseny eredményét kontextusba helyezni. Építjük a csapatot, előreléptünk, ha okosan folytatjuk, jövőre jobb lesz. Ez a szemlélet alapvetően rendben van, különösen azok között, akik felelősek a csapatért, hiszen az ő dolguk, hogy ezekért az előrelépésekért dolgozzanak.

Ugyanakkor azt is látni kell, hogy rengeteg tényezőn múlik a tényleges siker és a jövő kiszámíthatatlan. A hosszú távú építkezés szép dolog, de semmi nem garantálja, hogy bármennyit lépünk előre, annak egy konkrét világversenyen meglesz a vágyott eredménye. Egyrészt ott vannak azok a fránya ellenfelek, ők is igyekeznek előrelépni. Aztán ott van a szerencse-balszerencse kérdése: ki sérül meg, ki játszik még a bajnokságában, ki milyen formában van. Merre pattan a korong a kapuvasról egy kulcshelyzetben. Stb. Szóval dolgozhatsz iszonyú keményen és jól, garancia nincs semmire.

Épp ezért kell megragadni minden esélyt, akkor is, ha egyébként "nem érdemled meg" a teljesítményed alapján. És épp ezért nehéz feldolgozni az elszalasztott esélyt. Mert ami most ott volt 15 másodpercnyire, az lehet, hogy mostantól 10 évig nem jön el megint, bármennyire keményen és jól dolgozol érte. Semmilyen szép jövő nem kárpótol a múlt elszalasztott esélyeiért.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2018.05.02. 11:51:57

"Semmilyen szép jövő nem kárpótol a múlt elszalasztott esélyeiért." Illetve inkább így: A beigért szép jövő bizonytalan igérete nem kárpótol a múlt elszalasztott esélyeiért.

szanisz 2018.05.02. 12:54:43

@promontor: Teljesen egyetértek, mindazonáltal azt is gondolom, hogy a "károgók" látják azt is, aminek adott Gromov örül, csak máshova teszik a hangsúlyt. Viszont a károgók kiszorítása a diskurzusból ("a károgók hadd károgjanak" vagy mi volt) nem szimpatikus, főleg amikor tök jó arcoktól olvasok ilyet, mert a blog szerzői szerintem egytől egyig azok.

Nem tudom, hogy kapunk -e ekkora esélyt a sorstól a közeljövőben, és amit kaptunk, igenis elbasztuk, ez fáj igazán.

horivan 2018.05.02. 13:20:10

Jobbak voltunk, mint vártam, csak kellett volna egy kis plusz. Minden dicséretet megérdemelnek a fiúk. Kell még 2-3 extra jó ember, ahogy Krakkóban is, ott Andrew és Franky adta a pluszt.
Hiányzik egy gólképes jó csatár, és egy kék vonalról bombázni tudó hátvéd. Ha őket leakasztjuk a polcról (Wehrs, Andrew mellé) feljutunk, most is csak egy kicsi hiányzott.

Honosítások nélkül a britek sem lennének sehol, tavaly Korea sem jutott volna fel. Kazahok is posztra „igazolnak”, Lásd a svéd kapust, plusz Kevin Dallmant, és az oroszokat. Ők is vesztettek jó légiósokat, itt is ragadtak. Ők sem tudják tartani a lépést, pedig ők U VB-ken is előttünk járnak. Olaszok is elkezdték újra a honosítást. Az utánpótlás képzésünkkel nem leszünk versenyképesek a 100 000 kanadaival, amerikaival soha. Szlovénok még úgy, ahogy tartják a lépést, de ők is megfekszenek néha. Ilyen a jégkorong!

A friss 2017-ben / 2018-ra honosított emberek teljesítménye a briteknél – 5 gólt és 13 pontot hozott számukra. Ez jelenti a feljutás és lent ragadás közötti különbséget.

Brett Perlini 4 G 2 A 6 pont (2018-ban honosított)
Mike Hammond (F) 2A 2 pont (2018)
Dallas Ehrhardt (D) 1A 1 pont (2018)
Brendan Brooks (F) 1G 3A 4 pont (2017-ben honosított)

Szerencsére a litvánok nem fognak tudni honosítani ( nincs jó bajnokságuk), plusz Korea sem fog annyit invesztálni az olimpia után. Pénz van a magyar hokiban rajta. Összesen 4 jó légiós (2 csatár, 2 hátvéd) és feljutunk, és liftezünk.

Dallanan 2018.05.02. 13:56:11

@horivan:
Ez is egy olyan aspektus, ami figyelmet érdemel.
A vb alatt volt egy edzői szimpózium Jim Brithen előadásában, 1 mondatban Ő is utalt a felnőtt jégkorong eredményessége kapcsán a honosítás faktorra, mint fontos elemre.
A honosítás mindig kényes téma és meg fogja osztani a társadalmat, de elvitathatatlan, hogy többségében ezek a személyek a mérleg nyelve. 2-2 fő, posztján kiemelkedő honosítottat szívesen látnék, ha ezen múlna a feljutás. Krakkóban Banham és Sarauer voltak a mérleg nyelve, nagyban hozzájárulva a sikerességhez.

szanisz 2018.05.02. 14:05:32

@horivan: Ha a Hári (ha ő volt) kiüti a korongot a legvégén, a cselezés helyett, akkor is azt gondolnád, hogy honosítás nélkül nem lehetünk pariban?

Szerintem nem megoldás ez semmire, csak tűzoltás. Így is van annyi honosítottunk, mint a briteknek.

DominiKing 2018.05.02. 14:13:13

Én is azok közé tartozom, akik kritikával illeték a csapatot. Mivel ez a poszt Gromov cikkére jött létre, azért a védelmére elmondanék pár dolgot.
Először is nincs szüksége védelemre.
Másodsorban nem történt semmi különös, kaptunk tőle egy olyan Gromovos, hoki PC-s elemzést (sokaknál ez utóbbi veri ki a biztosítékot). Azért ebben volt utalás a negatívumokra is, persze sokkal jobban tompítva, mint egyes hsz-ekben.
A meglátásom szerint ott hibázott, hogy bázisnak a tavalyi évet vette alapul, pedig az szerintem az utóbbi évek leggyengébb teljesítménye volt, azt alulmúlni valóban csak egy csúfos kieséssel lehetne. Abban viszont teljesen igaza van, hogy ahhoz képest nagyot léptünk előre. De ha már azt vette alapul, akkor kézenfekvő lett volna párhuzamot vonnia a csapat tavalyi és az idei érthetetlen összezuhanásai között. Ezeket a periódusokat neveztem én "pánik" időszaknak. Nagyon kíváncsi lennék, hogy miért nem boncolgatjuk, hogy ezek minek köszönhetőek. Emlékezzünk a tavalyi osztrákok elleni utolsó harmadra, az idei ukránok, kazahok, és britek elleni utolsó 10 percekre. Lehet rosszul játszani, de itt valami más sem stimmelt. Amelyik csapat olyan fegyelmezetten és célratörően tud játszani mint a kazahok, vagy a britek elleni első két harmadban, az nem eshet atomjaira az utolsó 10 percben.
Állítom, ebben a csapatban meg van minden olyan kvalitás ami egy liftező csapat sajátja. Csak ki kellene aknázni.
Szerintem.

Dallanan 2018.05.02. 14:18:51

@szanisz: Varga Arnold indult vele először, majd Galló nem lőtte ki. Utóbbi majdnem széttörte az ütőt a rendes játékidő leteltekor. Rossz döntések.

szanisz 2018.05.02. 14:23:30

@Dallanan: köszi, vissza is akartam nézni. De kár kihegyeznem rájuk bármit, az volt a legdühítőbb, de nem kellett volna olyan helyzetbe kerülnük, hogy ezen múljon.

szanisz 2018.05.02. 14:26:59

@DominiKing: Egyetérek, de valószínűleg ehhez mégiscsak egy képesség / kvalitás hiányzik: a pánik megállítása akkor, amikor kezd kibontakozni. Ehhez kell 1 -2 vezér, vagy ehhez kell egy megfelelő ütemmel időt kérő edző, ehhez kell egy egy nem görcsös alaphozzáállás... Tudja valaki, hogy van -e sportpszichológus a csapat mellett?

Amúgy maga Hári is a pánik szót használta az győztes olasz meccs után, az ottani rövidzárlatra utalva.

DominiKing 2018.05.02. 14:27:48

@Dallanan: @szanisz: Az utolsó 10 percben számos hasonló rossz döntés született.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2018.05.02. 14:33:32

@DominiKing: Hogy mihez viszonyítsunk... Nálam igazából 2014 egy szakaszhatár. Akkor kezdődött RC alatt egy deklarált fiatalítás, aminek a célja a visszavonuló nagy nemzedék pótlása. Rögtön az első évben 5. lett a csapat, mindenki zokszó nélkül elfogadta. Aztán jött Krakkó és Pétervár. Utána Kijev és most Budapest. Nem lehet, hogy Krakkó (+ Pétervár, bár az nehezebben megítélhető, én inkább nem "számolnám"...) lóg ki felfelé? És Krakkó egyik titka talán az, hogy a honosítottak adták az általad most jogosan hiányolt vezéregyéniségeket?

Ez nem feltétlenül jelenti, hogy egyet akarok érteni a honosításokkal. Krakkó persze nagy érv mellette. De ha mindig behozod kívülről a vezéreket, akkor a sajátjaid soha nem lesznek azok. Ha mindenáron valami pozitívumot akarok találni a britek elleni fiaskóban, akkor abban reménykedem, hogy ez a tapasztalat beépül a résztvevőkbe: talán (de csak talán!) ez a kudarc hozzásegít egy-két embert ahhoz, hogy három-öt év múlva hozzák azt a vezér szerepet, ami most hiányzott.

horivan 2018.05.02. 15:15:53

@szanisz: Igen, én úgy látom, hogy honosítás nélkül nem lehetünk pariban (2 igazán jó védő, 2 jó AHL-es csatár), már DIV 1A-ban sem. Most csillagok állása kedvező volt. Itt volt szinte mindenki egészségesen (Sebők, Galló, Hári, Sarauer, Sofron, Vay stb..), itthon játszottunk.
Szlovénok nem tudtak 2 hónapon belül újra felpörögni. Olaszoknál elhúzódtak a rájátszások - Bolzano megnyerte az EBEL-t- nem tudtak jönni sokan. Kazahok elvesztették a gólképes légiósokat, lengyelek veszekedtek.

Önámítás, ha azt hisszük, hogy a magyar magban meg van a képesség a liftezésre, mert képességek béli hiányunk van sok helyen, területen, és lesz is még évekig.
Az elmúlt 15 évben hány draftolt játékosunk volt komolyabb ligákban? Aki benne van az évfolyamában a top 1000-ben. Utolsó NHL-es Vas Jankó 2002-ből!
NHL, KHL, kanadai junior stb. Mikor lesz ilyen játékosunk? Látunk kiemelkedő tehetséget a következő 4 évre?
Lehet, hogy nevelünk jó átlagos játékosokat, de ilyenből csak Észak-Amerikában több ezer van évfolyamonként, és Európáról még nem is volt szó.
Pont/meccses EBEL légiós is van, igazolható, honosítható, ilyet sem tudunk nevelni itthon évek óta. A csoportos / DIV1A 1 soros játokosból / vezérből hiányunk van.
Ilyet a britek, Korea, olaszok, lengyelek, osztrákok, kazahok tudnak igazolni, ha akarnak, meg van az ára. Ha 6-an megteszik már DIV1B-ben leszünk.

Nincs kékvonalról veszélyes offenzív hátvédünk. Lesz ilyen a következő 4 évben? (Majd, ha Vas Jankó hátvéd lesz 37 évesen…)
Vérbeli góllövő csatáraink, amelyek hozták az állandót (pont / meccs) visszavonultak, vagy még rosszabb – Ocskay, Palkovics, Ladányi, Vas Marci

De erre én nem látom a receptet, csak a honosítást
Olaszok honosítottak (4 fő) – 5 gólt és 10 pontot szállítottak.
A mi honosítottjaink ( 3 fő) – 2 gólt és 5 pontot.
5 meccsnél ez pont a mérleg nyelve a között, hogy A csoportos Vb-t játszunk 7-szer 5-6000 saját szurkoló előtt Szlovákiában. Rengeteg plusz ingyen reklám idővel, hokilázzal + sok új hokis gyerekkel, vagy megyünk Szlovéniába harcolni 4-6 helyek egyikéért.

Dallanan 2018.05.02. 15:17:24

@DominiKing:
Ez nem is vitás. A legtöbb jégkorong mérkőzés vége hemzseg a hibáktól, rossz döntésektől. Ilyenkor jellemzően a hátrányban lévő csapat gyakorol nyomást az ellenfélre. pl. Szlovén olasz is hemzsegett a hibáktól, rossz döntésektől, de tényleg szinte bármelyik vb meccset megemlíthetném a kazah brit, vagy kazah olasz kivételével, ahol a meccs vége nagyon sima volt.

szmakarov 2018.05.02. 15:59:24

@Dallanan: Ha már végjáték, akkor a legjobb példa az idei olimpiai döntő, ahol a mentálisan nem gyenge németek 2.15-tel a vége előtt emberelőnybe kerültek, úgy, hogy vezettek. Az oroszok lehozták a kapusukat ugye egy perccel a lefújás előtt és üres kapuval, egyenlő létszámnál gólt lőttek. Aztán meg is nyerték a hosszabítást. Egy történelmi, olimpiai bajnoki cím úszott így el a németeknek. Van ilyen. Tudom a britek nem az oroszok, de akkor is, ezért (is) szeretjük a hokit. :)

OliBLOOD 2018.05.02. 16:23:01

@horivan: De ha nem tudunk liftezéshez szükséges játékosokat nevelni, akkor miért akarunk liftezni? Illetve a másik oldala, hogy akkor miért csak liftezni akarunk, miért nem stabil A csoportot még több honosítással, esetleg éremért harcolni teljes honosított csapattal?
Ha hozunk egy sort akik a döntő helyzeteket eldöntik, akkor soha nem lesz olyan hazai aki képes ilyen helyzetet eldönteni, hiszen ő ilyenkor nem lesz a jégen. Helyette a stabil honosított fog játszani.

szanisz 2018.05.02. 16:33:09

@Dallanan: Szerintem az az összezuhanás (rossz döntések sorozata 10-15 percen át), amit mi pl a harmadik harmadban produkáltunk, ritka volt az egész csoportban.

horivan 2018.05.02. 17:02:30

@OliBLOOD: Pl. Ha nem vagyunk képesek egy jó offenzív hátvédet kinevelni (nem tudom az okokat miért), és emiatt mindig elcsúszunk egy banánhéjon, mert teljesen veszélytelenek vagyunk kékről, betömörülnek az ellenünk. Akkor emiatt zárjuk el a többieket, attól, hogy gólt lőhet Kanadának, fehéroroszoknak, németeknek egy A csoportos VB-n. + Hallgathatja a himnuszt egy A csoportos győztes meccs után. Vagy kivédheti finnek szemét.
Lehet, hogy emiatt az élmény miatt megy le egy kissrác hokizni, akiből majd 15 év múlva jó NHL-es hátvéd lesz. A britek, koreaiak, olaszok, miért érdemlik meg jobban, hogy egy A VB-n játszanak?
Jobb az utánpótlásuk? Nem, honosítanak egy Scandellat és még 3 embert, akinek ha passzol egy Sebők szintű játékos, akkor beveri.
Kineveltünk 14 éves korig, amíg külföld fel nem figyelt rá. Egy Hárit -92, Gallót -96, Sebőköt -94. Ők már egy magja egy jövő csapatának. De nem tudunk hátvédet nevelni -ez a gyengeségünk. Nem tudunk 5 AHL szintű játékost nevelni egy korosztályban, csak 1-2-őt.
+ Szerintem nevelésre nem a válogatott tétmeccs való, arra ott a klub csapat, és a felkészülés. Ne 5 meccsen, akarjunk hátvédet megtanítani a kékről lőni. Banham se Krakkóban tanulta meg. Válogatott egy kirakat, ami szem előtt van. Itt lehet szponzort, új nézőt bevonzani, értéket növelni.
Krakkóban csak Banham és Sarauer, döntötte el a meccseket? Ők csak átbillentették a szerencsét az oldalunkra.
Meg kell találni az egyensúlyt, 4-5 fő adott posztra, attól még játszhat 20 fő magyar mellette, akár egy sorban is, és szerezhet A csoportos tapasztalatot, kaphat szerződést, mint Vay Ádi.

OliBLOOD 2018.05.02. 17:36:27

@horivan: A kirakatnak nem azt kellene tükröznie, hogy milyen áru van bent? Persze lehet szép a kirakat és ettől még rohadhat az áru. Ezért is kérdeztem, hogy akkor miért álljunk meg a liftezésnél. Stabil A csoportos válogatottat is össze lehet vásárolni és akkor a maradék pár helyre pályázhat a hazai.
A honosítás nem jó megoldás a problémákra, az csak látszatmegoldás.

szmakarov 2018.05.02. 17:43:33

@horivan: Alapvetően az első mondatodban van a kulcs: hogy miért nem tudunk nemzetközi szintű offenzív vagy defenzív védőket kinevelni. Ez több mint egy évtizedes probléma, Vas Marci is centerből lett védő, miért nem veti fel senki a szakmából, hogy ez a növekvő játékosok száma ellenére miért nem sikerül? Mert az edzők állandó dicséretét más edzőktől vagy klubvezetőktől mindig hallhatjuk, hogy mennyire elhivatottak és mennyit tanultak, de azt, hogy egy Herner, Arany, Jobb miért tűnik el és miért lesz minden ígéretünkből átlagos szintű védő vagy még az sem, arról csak hallgatás van. Bocsánat a károgásért...

horivan 2018.05.02. 17:43:53

@OliBLOOD: Plusz kiegészítés..Egy jó honosított játékos évekig szolgálhatja az adott ország hokiját. Második otthona lehet Magyarország. Erősítheti a klubcsapatát évekig, példát mutathat a fiataloknak. Számtalan mintát hozhatunk erre. Pl. EMANUEL VIVEIROS és fia LAYNE VIVEIROS Ausztriából.
Plusz szerintem Sarauer Sofron játékkapcsolat miatt is kaphatott Sofi szerződést Villachban.
Nagyon sok pozitív hozadéka lehet egy körültekintő, hosszútávra tervezett, korlátozott számú (max. 5 fő) honosításnak. Itt szerintem össze kellene dolgoznia a klubcsapatoknak és a szövetségnek. A Szlovákia Vb-re való feljutás elszalasztásával egy nagy lehetőséget hagytunk kihasználatlanul a hoki fejlesztésére, és nézőszám növelésre. Főleg, ha a MAC és Miskolc észak felé nézeget.

horivan 2018.05.02. 18:00:23

@OliBLOOD: Erre csak egy költői kérdést tudok újra feltenni. A britek, koreaiak, olaszok, kazahok miért érdemlik meg jobban, hogy egy A VB-n játszanak? Az ő vitrinjük szebb?? Az ő utánpótlásuk jobb? Mindenki honosítani fog ( brit / koreai példa bejött), ha mi nem, pár év és div1B-ben leszünk. Ne adj isten Sebők finn döntő, Hári / Galló megsérül, Vay Adi marad Amerikában...Ott fogunk tartani, mint a foci, meg kézi a beöntött milliárdok ellenére. Akkor aztán jó lesz, mert egy lefelé menő spirálból nehezebb kijönni. Hitelt a pozítiv képet könnyű lerombolni. Látsz az utánpótlásban olyan tehetségeket, aki 5 éven belül betömik a lyukakat?

horivan 2018.05.02. 18:08:36

@szmakarov: Nem tudom. De az olaszok sem tudnak. Gondolom ehhez testméret, és sokaság is kell, és 100-ból egy marad meg felnőttre. Azért a Hári féle U18-as VB nagy korosztályból, ahol X másodpercre voltunk a 10 csapatos A csoportból. A csatároknál sem futotta be azt a pályaívet Hardi, Nemes, Németh, Hentes négyes, mint, ami akkor kinézett nekik.

OliBLOOD 2018.05.02. 18:21:35

@horivan: Ha nem vagyunk kepesek A csoportos jatekosokat nevelni, akkor nem vagyunk oda valok. Ritkan igy is osszejon majd a feljutas, ha minden osszeall. Fejlodni es jo meccseket latni pedig ebben a div1-ben is lehet.
Onbecsapas azt mondani, hogy egy A vb miatt a nezoszam jelentosen megemelkedik. Szentpetervar utan sem ugrott meg, finnek elleni felkeszulesi meccsre alig telt meg a tuske. Ugyan ez igaz az utanpotlasra. Amig csak par varosban van jelen a hoki, addig nem lesz attores. Nem hiszem, hogy a 15 masodperc gyerekek tomegeinek kedvet vette el a hokitol.

2018.05.02. 18:54:26

2009-ben 4. honosított volt(3védő+1 csatár).
2015-ben 3.(3 csatár)igaz Metcalfe végül védőt játszott.
2018-ban 3. (2csatár+1 védő)
Ez olyan sok lenne?

Én a fő problémát abban látom,hogy a válogatottban bérelt helyek vannak,nincs verseny,mert néhány ember addig lesz válogatott ameddig ő akar.
Ezen a VB-n is a "nevek"játszottak és döntő helyzetekben betliztek!
Sok fiatal tehetséget láttam ebben a szezonban is játszani Az Erste liga csapataiban.
Odakerült közülük valaki a VB csapatba?
Hiába játszott jól akit meghívtak a felkészülési tornákra vagy akár a VB előtti felkészülési meccsekre...maradtak a régiek.
Már elnézést,de pl. a VB-n látott Mac védőtől kapásból mondok 5-öt ,aki a szezonban szerintem jobb volt tőle.
Amíg ez nem fog megváltozni nem lesz út felfelé csak lefelé...

1885* 2018.05.02. 19:05:58

@OliBLOOD: nem vette el a kedvét, 11 éves, csak annyit mondott, elbénázták, 15 éves, 4 év múlva talán én is ott lehetek.
@Speedking: + sok.

DominiKing 2018.05.02. 20:20:53

@Dallanan: Óriási különbség van a kettő között. Benne volt a mondandómban, hogy teljesen más rosszul játszani és más kapkodni, pánikba esni, ijedten rohangálni. Nem véletlen, hogy a szlovén meccset nem említettem.
Emlékezz csak vissza. Az ukránok elleni meccs pár perces szétesés után többen is lenyilatkozták, hogy ez jó lecke volt számukra, jókor jött figyelmeztetés volt. Erre mi történik. Már az első meccsen megismétlődik. Egy rendkívül jól játszó magyar csapat minden előjel nélkül összeomlik, össze-vissza csúszik-mászik, ami teljesen különbözik a rossz játéktól. Érdemes ezeket az időszakokat visszanézni. Miért nem sikerült az ígéretek ellenére ezt kiküszöbölni? Egyáltalán ez csak nekem tűnt fel és nem is kellett volna evvel külön foglalkozni? Hajszálakon múlhat (16 másodperceken) egy-egy meccs kimenetele. Nem lehet, hogy ez volt az a hajszál?

Dallanan 2018.05.02. 20:33:56

@DominiKing: Ukránok elleni felkészülési meccs és a kazahok elleni gyorsan kapott két gól között nem sok összefüggést látok. Mindkét meccset élőben láttam, teljesen más volt az előzmény és a meccs lélektana is. Ukránok ellen elkezdünk lazázni, hiányzott a koncentráció, elhittük, hogy simán megvan a meccs, mert addig megvolt az osztály különbség. Kazahok ellen 10 emberből 9 kb. úgy gondolta, hogy aki az első gólt üti, megnyeri a meccset, mert annyira szoros és kiélezett volt. Nem lepett meg, hogy megfogott minket a gól.
Bennem van a hiba, de én ilyet nem láttam egyetlen meccsen sem: "kapkodni, pánikba esni, ijedten rohangálni" ha mégis, akkor minden csapat ugyanezt csinálta a meccsek egy részében, különösen szoros állásnál, kapott gólt követő percekben. Hári féle pánikos nyilatkozatot újra feltenném neki, hogy fejtse ki, higgadtan. Gyanítom árnyaltabb lenne a kép.

DominiKing 2018.05.02. 21:08:20

@Dallanan: És mi a véleményed a brit utolsó 10 percről? Én is visszanéztem már, a másik két említett meccset, de továbbra is állítom, hogy ezek a momentumok számomra teljesen különböznek attól amikor "rosszul játszunk". Érthetetlen, hogy már-már megnyert meccseket veszítünk el sorozatban.

Dallanan 2018.05.02. 21:28:23

@DominiKing: Erre csak a játékosok és az edzők tudnák megmondani a választ, nem tudom mi volt az utasítás. Nekem sem tetszett amit láttam, de egészen 2-2-ig nem voltam túl feszült, nem hittem a brit egyenlítésben. Őszintén nem tudom mi történt, de a britek az egész vb-n önkívületi állapotban játszottak. Semmivel sem voltak mezőnyben jobbak, mint amikor innen kiestek. Egyszerűen hatékonyak voltak. Kazahok kivételével mindenki beleesett a csapdájukba.

kerusz 2018.05.02. 22:01:56

"Már elnézést,de pl. a VB-n látott Mac védőtől kapásból mondok 5-öt ,aki a szezonban szerintem jobb volt tőle."

Leppanen, Tuominen, Cunningham, Huba, Rantanen. kb.

Uteapu 2018.05.02. 22:27:48

@kerusz: :D Hozzáteszem, sajnos.

2018.05.03. 08:56:44

@kerusz: Vojtkó,Láda,Kiss D,Nagy N,Léránt,Mestyán,Reiter,Szaller....kb

horivan 2018.05.03. 11:05:15

@Speedking: Erre csak azt tudom mondani, hogy az elnyomott hátvéd reménységeknek, akiket a magyar jégkorong maffia nem hagy érvényesülni, még mindig ott van az út, hogy légiósként bebizonyítsák, hogy helyük van a válogatottban. Egy pl. cseh 2-ben bizonyított hátvéd 1000 %, hogy bekerül a csapatban. Ha a szlovén gyerekek meg tudják csinálni, hogy 18-24 évesen felépítik magukat külföldön, akkor ők miért nem? Mindenki tudja a választ.
Ha Vas Marcinak nem volt büdös a német harmadosztály, akkor talán a felsoroltak nagy sztároknak is megfelelhet.
Ha egy orvos, nővér tud kint dolgozni piaci környezetben, akkor szuper hátvédeink, miért nem?
Őket is az állam fizeti nagy részben. (Tao, önkormányzati támogatás, állami cég szponzorok)
Az a gáz, hogy a pénz itt több, és független a teljesítménytől. Ha annyit tudna keresni, mint egy nővér és óvónő, akkor lehet ő is rá lenne kényszerítve a teljesítményre.
Fociban az NB 20-ban is többszörösét keresik az említettek fizetésének. Ez a mai magyar sport legnagyobb rákfenéje.

Uteapu 2018.05.03. 11:23:10

@Speedking: Minden tiszteletem mellett: jajaj.;)
Mellesleg Dani ott lett volna ha nem sérült, Nilant kedvelem, de....

essze 2018.05.03. 11:26:23

@horivan: Emlékszem olyan fiatal védőre, akinek a francia bajnokság kevés volt a VB-részvételhez. Fehérvárra kellett szerződnie, hogy utazhasson. Amúgy Gőz például mennyivel lett jobb védő, mióta külföldön játszik? Stipsicz és Garát is piszkosul bizonyított légiósként.

horivan 2018.05.03. 11:47:49

@essze: az alapszakaszban -17 +/- -os Gőz Balázsra célzol, aki csapata messze legrosszabb +/- -osa volt védőként, és nem hosszabbították meg a szerződését? Kapott máshonnan ajánlatot külföldről utána??? Teljesítményét látva keresték a francia bajnokságból? Utána hazajött a Miskolchoz. Ez elég csekély bizonyíték. A Szlovén gyerekek, azért nem így fejlődnek a kinti évek alatt.
Nem könnyű légiósként bizonyítani, és nem ítélem el, nekem fotelból könnyű magyarázni. Ő legalább megpróbálta, minden tiszteletet megérdemel. Nika példaul egyszer sem, ahogy Palkovics és Ocskay sem. Nem tudom, hogy a francia 1 év mennyit rakott hozzá karrierjéhez. (Behívták a válogatottba Vb-re nem utazott.)
+ Sapporohoz Ladányiék szerint sokat tett hozzá az ő francia kalandjuk.

essze 2018.05.03. 12:07:06

@horivan: Szirányiról volt szó. Gondoltam nem kell őt is nevesíteni, úgyis mindenki tudja. Öregszem.

kerusz 2018.05.03. 12:13:38

@essze: Szirányi Franciaországból Miskolcra szerződött és miskolci évében volt a VB-n.

horivan 2018.05.03. 12:24:09

@essze: Mindegy a tanulság ugyanaz, sajnos magyar hátvédeink, kivétel Szélig és Vas Marci, mindig könnyűnek találtattak. 1 év és már itthon vannak. Mint a székely vicc a "pofon" úgyis talál.

essze 2018.05.03. 12:39:35

@kerusz: Igazságod vagyon. Ámbár a lényeg ugyanaz: a külföldi szerződéstől senki nem lesz automatikusan jobb játékos.

kerusz 2018.05.03. 12:43:01

@essze: de nem azért kellett Fehérvárra szerződnie hogy utazhasson, ebbe khmmm.... "ebben a szubkultúrában" több jelentéstartalmat is bele lehet érteni...

horivan 2018.05.03. 12:58:02

@essze: Nem a szerződéstől lesz jobb játékos, hanem a teljesítmény kényszertől. Teher alatt nő a pálma. Ha nem teljesít külföldön, akkor kirúgják, nem kap jövőre szerződést. Kereshet új állást. A szlovének ebben jobbak, aki játszani akar, és ebből akar élni, annak teljesíteni kell, nincs langyos víz. Ma nálunk, ha nem teljesít a Miskolcba, akkor elmegy EL 3-6 helyezettjéhez. Mindegy a fizetésének legalább a felét továbbra is az adófizetők állják.

essze 2018.05.03. 12:59:07

@kerusz: Gondoltam is, hogy szimpla hazajövetelt írok, de tényleg Fehérvárra emlékeztem. Ez van.

benö51 2018.05.03. 15:24:52

@kerusz: Szabó Danit hiányoltam hátulról aki lőni is tud, de elfogadtam, hogy a stáb mást választott

essze 2018.05.04. 11:36:40

@horivan: Vagyis Miskolcon is teljesítménykényszer van. Akárcsak Fehérvárott (pont most rúgtak ki három válogatott játékost), vagy másutt. És igen, ha valaki kevés valahová, akkor elmegy egy gyengébb csapatba.
süti beállítások módosítása