Friss topikok

Címkefelhő

Brassó (1233) Csíkszereda (1387) DAB (1198) ebel (2420) Erste Liga (4767) Extraliga (1178) Fehérvár (1657) felkészülés (2275) FTC (1484) Gyergyói HK (1005) khl (2189) légiósok (1681) Miskolc (1519) nhl (4941) nők (1343) playoff (1339) Titánok (1030) u18 (1110) utánpótlás (1359) UTE (1309) válogatott (2273) vb (2478) videó (2125) Összes címke

Nekünk kell a legkeményebben dolgoznunk

2012.01.07. 20:07: Grumpy

Nekünk kell a legkeményebben dolgoznunk 2012.01.07 18:49 hokikori

31 komment

Címkék: válogatott u20 u18 thurston

A bejegyzés trackback címe:

https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr183527201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hokihun 2012.01.07. 20:56:41

Hári kérdésre nincs valami egyértelmű, egyenes válasz.

canadien 2012.01.08. 01:32:21

Katikát kellett volna vinni!Van olyan játékos aki jól ismeri...

canadien 2012.01.08. 01:33:21

Szorítunk az ifiknek! Bent kell maradni!!!!

predátor 2012.01.08. 04:55:54

Szerintem is nagyon szimpatikus nyilatkozat volt. Egy edző abból válogat és azokat tudja pályára küldeni, akik vállalják a válogatottságot és elengedi a klubjuk. Azt azért nem tudom megérteni, hogy a védekezésünk megint csődőt mondott az Ukránok elleni meccsen 7 gólt nem kaphat egy csapat. Az edző nem léphet jégre a játékosok helyett, azoknak kellene fegyelmezetteben védekezni. Az U-18 lányok bebizonyították, hogy lehet fegyelmezetten védekezni, és az edzői utasításokat betartani.
Szorítok az ifiknek remélem, hogy bent maradnak, elég kemény lesz! Csak fegyelmezett védekezéssel és az edzői utasítások betartásával sikerülhet a bent maradás, vagy esetleg egy nagyon jó eredmény elérése. Sok sikert hozzá!!

predátor 2012.01.08. 05:18:32

A héten a kis Volán a Steaua ellen bemutatta, hogy az U-20 válogatott mért szerepelt így az Ukránok ellen. Mert azon a mérkőzésen katasztrófális lehetett a védekezése 9 gólt kapni, és abból 3-at az utolsó percben ez mindent elmond.
És ebből a csapatból került ki az U-20-as válogatott nagy része kb.10 játékos.
Hiába vezettek többször is három gólal, még az 59 percben is 1 perc alatt kaptak, 3 gólt, ez sajnos szerintem minősiti az Kóger edzőt is, milyen fegyelmet követel meg, és a védekezést mennyire gyakoroltatta, mert ezek alapján elég kevéssé. Minden csapatjátéknak, és győzelemnek alapja a jó védekezés!! Ilyen teljesítménnyel a nagy Volánba elég sokáig nem fog bekerülni senki a Farmból, mert ahoz a védekezésükön minden játékosnak sokat kell fejleszteni-e.

Jégkorong 2012.01.08. 09:36:46

@predátor: „A héten a kis Volán a Steaua ellen bemutatta, hogy az U-20 válogatott mért szerepelt így az Ukránok ellen. Mert azon a mérkőzésen katasztrófális lehetett a védekezése 9 gólt kapni, és abból 3-at az utolsó percben ez mindent elmond.” – ott voltál Donyeckben, meg Bukarestben ? Láttad a válogatottat és a farmot játszani ? Tudtad azt, hogy mindkét helyen csatárok töltötték be a hátvéd szerepét ? Tudod azt, hogy több hónapja a farmban a hátvédek sérültek és most kezdenek visszaállni? Tudod azt, hogy a közelmúltban a farm mérkőzésein 1-2-3 hátvéd volt, és a többi csatár a hátvédek helyén ?

„És ebből a csapatból került ki az U-20-as válogatott nagy része kb.10 játékos.” – igen, ebből. De ha mér ennyi bánt a 9 kilenc kapott gól, miért nem taglalod bővebben a 8 lőtt gólt is ? Megsúgom neked, hogy nem ezeken a játékosokon ment el a vb; kérd el te is a mérkőzésekről készített dvd-t.

”Hiába vezettek többször is három gólal, még az 59 percben is 1 perc alatt kaptak, 3 gólt, ez sajnos szerintem minősiti az Kóger edzőt is, milyen fegyelmet követel meg, és a védekezést mennyire gyakoroltatta, mert ezek alapján elég kevéssé.” – kevés mérkőzést látsz, ezért meglepő számodra a három kapott gól 35 mp alatt. Igen, ez minősíti a játékosokat, meg az edzőt is. A farm védekezés olyan amilyen, fiatalok mind, és van bennük még elegendő fejlődési lehetőség.

„Minden csapatjátéknak, és győzelemnek alapja a jó védekezés!!” – így van.

„Ilyen teljesítménnyel a nagy Volánba elég sokáig nem fog bekerülni senki a Farmból, mert ahoz a védekezésükön minden játékosnak sokat kell fejleszteni-e.” – nem csak ezért fognak, nem fognak bekerülni a felnőttbe; ennél azért összetettebb a dolog.

Tillasz 2012.01.08. 12:10:27

@predátor:
"Ukránok elleni meccsen 7 gólt nem kaphat egy csapat."
Mondjuk inkább úgy, 7 gólt nem ítélhetnek meg ellene.
@Jégkorong:
"Megsúgom neked, hogy nem ezeken a játékosokon ment el a vb;"
Sajnos ebben nincs igazad. Ők is keményen benne voltak...., de ez már történelem.

predátor 2012.01.08. 17:33:26

@Jégkorong: Örülök, hogy részben egyetértünk.
Kérdéseidre a válaszom nem nem voltam Donyeckben és Bukarestben sem, valóban nem láttam a két mérközést, sem a mérközésekről készült DVD-t és nem láttam őket játszani!
"Tudod, hogy mindkét helyen csatárok töltötték be a hátvédek szerepét?"
Na ezzel nem értek egyet leírom, a válogatottban szereplő hátvédeket akik ott voltak Donyeckben és játszottak Erdélyi T, Varga A,Dorner B, Géczy G, Nagy R, Gőz B,!
Tudomásom szerint ezek a játékosok mind hátvédek, a saját csapatukban is ezen a poszton játszanak, de még hozzá egy adalék, ezen játékosok közül 4 fő (Erdélyi, Géczy, Varga, Gőz,) az előző U-20-as VB. is szerepelt, de Nagy Richárd is szerepelt korábban U-18-as VB. és fenti 4 játékos szintémn.
Tudomásom szerint Nagy R. a 2010 es U-20-as VB. azért nem szerepelt, mert lemondta a szereplést, mert a klubjábahan való szereplést tartotta előbbra. Hazugtoljál meg, ha az általam leírtak nem igatak.

"Tudod azt, hogya farmban több hónapja a hátvédek sérültek és most kezdenek visszaállni? Tudod azt, hogy a közelmúltban a farm mérközésein 1-2-3 hátvéd volt, és a többi csatár a hátvédek helyén?"
Tudom, hogy a hátvéd poszton több sérültje van a farmnak, ebben egyetértek veled. De abban nem, hogy a hátvédek több hónapja sérültek, amit kérdésként feltettél, mert ez úgy hangzik, hogy minden védő sérült volt és most kezdenének felépülni. Az igaz, hogy nem járok a farm meccseire, és nem tudom, hogy egy hátvéd mennyit szerepel, de folyamatossan figyelemmel kisérem a farm szereplését, és a Nemzeti Sportban amit rendszeresen olvasok, mivel előfizetője vagyok. Abban minden mérkőzés után az újságban az eredmények alatt szerepel a csapat összeállítása, mely alapján meg tudom állapítani, hogy mennyi hátvéd játszik, mert azért eléggé tisztában vagyok a farmban szereplő valódi hátvédeivel. szerepel a csapatok összeállítása
s bajlódik sérüléssel, de azzal nem értek egyet, hogy minden hátvéd
A hátvédek közül Maklári már valóban régóta sérült, és Ő talán az egész idényben egy mérközést sem jászott. De Hetényi, Erdélyi, Varga, Balogh, Árkovics, Dósa, Soltész, hátvédek nem mindegyike volt egyszerre sérült. A Steaua elleni meccsen az alábbi hátvédek Dósa, Balogh, Hetényi, Árkovics, Erdélyi szerepeltek.
Oké, hogy ez nem sok, de az nam valós, amit te leírtál, hogty csak 1-2-3 hátvéd szerepelt, az utóbbi mérközéseken, mert, ha kétségeid vannak akkor kikeresem az újságokból a mérközésekre vonatkozó összeállításokat.
Abban igazad van, hogy nem írtam, és nem dícsértem meg a Volán farm csapatot, a lőt 8 góljukért! Ahhoz gratulálók, hogy 8 gólt lőtek a csatáraink, ez nagy teljesítmény, de ahogy te is egyetértesz velem, hogy a jó védekezés a győzelem alapja. Na most 8 vagy 6 lőt gól esetén nem szabadna vereséget szenvedni. Amúgy nem csak a hátvédeknek kellene megtanulni védekezni, hanem csatároknak is, mert csak a CSAPAT együttes fegyelmezett védekezése, és az ebből induló támadásai vezethetnek eredményre és nyerhetők meg a mérközések.
Abban igazad van, hogy csalódott vagyok a Volán Farm, és az U-20 válogatott erdményei miatt. Azt nem tudom, hogy kik híbáztak, a Divizió 2. meccseken, mert nem láttam a mérközéseket, csak az internet online meccsekről szóló adataiból tudom kik szerepeltek akkor a kapott góloknál.
Igen én csalódott vagyok, hogy megint nem jutottak fel a Divizió 1-be, de melyik szurkoló nem? Mert, aki nem, az nem is szurkoló! Abban pedig tévedésben vagy, hogy nem látok elég sok mérkőzést, mert elég sok EBEL meccsen voltam kint, valamint a TV-ben is elég sok mérkőzést nézek, nem csak a Volán meccseket, hanem régebbi időben NHL, amikor adták, és mostanában a KHL meccseket. Persze lehet kapni 1 perc alatt 3 gólt, már volt más mérkőzéseken is ilyen, mondjuk elég ritkán esik meg, de ezeken hatalmas védekezési híbákat követ el az a csapat aki kapja.
Na ezzel befejezem ezt, mert ezzel foglalkozni tovább nem érdemes foglakozni, remélem az U-18 Divizió 1. VB.-n a szakvezetés ezekre jobban oda figyel, és a csapattól megköveteli a fegyelmezett védekezést, és ez megmutatkozik az eredményekben, sikeresen játszuk le a mérkőzéseket és fejezük be a VB.-t.

Jégkorong 2012.01.08. 18:09:04

@predátor: Valóban hat hátvédet neveztek a vb-s mérkőzésekre, de egyrészt nem mindenki játszott ezek közül, másrészt csatár helyettesítette őt/őket. A farmnál Erik rég kiesett a pikszisből, Varga, Erdélyi, Balogh több hétig betegek, sérültek voltak, Árkovics is hiányzott több mérkőzésről, Dósát csak nevezik, keveset játszik, Soltész csatárként játszik. Kérlek, nézd meg a mérkőzésekre leadott nevezési lapokat is. Sok sikert az U18-as vb-n.

Jégkorong 2012.01.08. 18:25:49

@Tillasz: „Sajnos ebben nincs igazad. Ők is keményen benne voltak.” – igen, ők is a csapat tagjai voltak, őket is terheli a felelősség, részesei voltak a kudarcnak. A farmosok teljesítménye nem lepett meg, a többi játékosról egyenlőre nem alkotok véleményt, mert nem lenne jó senkinek.

kanada09 2012.01.08. 20:06:25

@Jégkorong: Sajnos meg mindeg ugy me'z ki hogy azt keresu"k hogy mike'pen magyara'zuk meg a gyerekek hoki nem tudasa't.Egyszer majd a nagy magyar edzo"k meg tanitja'k nekik a diferenciat a hoki szretete es a hoki tudasa ko"zo"tt.Van sok gyerek aki szereti es hokizik,de nagyon keve's amelyiknek van szive,lelke es tudja ja'tszani a sportot.Az egesz magyar ligaban ja'tszo gyerekek ko"zu"l nincsen 6 jatekos amelyik meg u"tne' az U-20-as ligakbeli jatekot a DEL-ben ,Sved -ben,Candaban-ban,Fin-ben.azok akik pedig ezekben aligakban hokizik fejben es szivben merfo"ldekel a magyar gyerekek elo"tt vannak,Ha a magyar hokisok meg u"tne'k a jobb nemzetko'zi nivot akkor Fehervaron nem kellen legios,tiszta magyar csapattal tudnanak komly nivon jatszani es az EBEL-ben a legjobb 4 csapat k:zo"tt lennenek

Vincenzo90 2012.01.08. 20:16:51

@kanada09: Mondjam, hogy tőled mást nem is vártunk? Tegyél valamit, ha olyan nagy a szád, biztosan tenni is tudsz a magyar hokiért, nem csak kritizálni...

kanada09 2012.01.08. 20:19:38

@hokihun: mit modjon ,hogy nincsen egy magyar ba'zisu hokis aki tudja vele tartani a tempot,vagy hogy Hari palyan gondolkodasa tul magas a magyar gyerekeknek.sajnos amikor gondolkodnod kell azon hogy mit csinalj akkor hallot ember vagy a jegen,ez olyan mint a sakk ketto" lepesel elo"re kell gondolkodni.sajonos csak sok bekepzelt gyerek van,es sokkan csak azert vannak benne a valogototban mert a fehervari farmban hokiznak.De mindenu"t van politika a csapat o"ssze a'litasaban,csak nezd meg az ideji Canadai U-20 valogatottat.Itten is meg van a Qouta szisztema,kell legyen egy bizonyos menyise'gu" francia Quebecbo"l,bizonyos sza'mu Ontariobol a to"bbi pedig WHL Nyugat Canadabol.Es ilyenkor igy van.Miutan nem nyertu"nk 2 VB-et,Oroszba a legjobb fiuk fognak menni nem lesz megyei kepviselet.Es sajnos tobb magyar hokis kellene menjen USA-ba ,Canadaba meg Svedbe tanuljak meg mint jelent hogy meg ku"zdjenek a helyeke'rt,nem csak megkapni mert apukanak van penze,vagy u"smeri az edzo"tt

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2012.01.08. 20:21:28

@predátor: Az u20 ukránok elleni meccset kár lenne bármilyen kapcsolatba hozni a Kisvolán bukaresti pontvesztésével. Az u20 és a Kisvolán védelmének nem túl nagy az átfedése. Az általad leírtak alapján a Miskolc is "fegyelem" és "védekezés" gondokkal küzd..

kanada09 2012.01.08. 20:26:53

@predátor: Az igazsag az hogy sokan nem hajlandok haza menni mert tudjak hogy semmi sem valtozik a csapaton belu"l.minden klubb haza engedi a gyerekeket ezt en tudom 100%-ban,neha vannak esetek amikor a gyermek szu"lei nem engedhetik meg finance szempontbol.Minden orszagban ha haza akarjak a gyerekeket akir a federaciojo elo"re fel aja'lja a ko"ltsegeket es a csapat ossze all 10-14 nappal a vb elo"tt es jatszik kb 3/4 kemeny mecsett mielo"tt benevezik a resztvevo'ket a vb-re.Az egesz hozza' alla'sal van baj az en szempontombol.tudom hogy ez sok penzel ja'r de ha nem hivod haza az osszes legiost egyszerre es dolgozol velu"k kb 2 hetet sose tudod meg melyik a legjobb megolda's

Jégkorong 2012.01.08. 20:31:42

@kanada09: „Sajnos meg mindeg ugy me'z ki hogy azt keresu"k hogy mike'pen magyara'zuk meg a gyerekek hoki nem tudasa't.” – nem magyarázkodunk, ismerjük őket, tudjuk mire képesek; beszélgetünk csupán.

„Egyszer majd a nagy magyar edzo"k meg tanitja'k nekik a diferenciat a hoki szretete es a hoki tudasa ko"zo"tt.” – mivel az anyagi lehetőségek korlátozottak, jelenleg többnyire ez van, és magyar edzőkkel próbálnak megfelelni a követelményeknek.

„Van sok gyerek aki szereti es hokizik,” – igaz.

„de nagyon keve's amelyiknek van szive,lelke es tudja ja'tszani a sportot.” – mindenkinek van szíve, lelke, játsza is a sportot „alacsony”, amatőr szinten. Nálatok sem mindenkiből lesz sztár.

„Az egesz magyar ligaban ja'tszo gyerekek ko"zu"l nincsen 6 jatekos amelyik meg u"tne' az U-20-as ligakbeli jatekot a DEL-ben ,Sved -ben,Candaban-ban,Fin-ben.azok akik pedig ezekben aligakban hokizik fejben es szivben merfo"ldekel a magyar gyerekek elott vannak" – igaz, nincs 6 olyan játékos a magyar ligában. Az is igaz, hogy a más ligákban játszók jobbak, mint az itthoniak, vagy nem mindig. ( pl. Hári a hollandok ellen betlizett, nem is kicsit, -3-al szállt le...)

„Ha a magyar hokisok meg u"tne'k a jobb nemzetko'zi nivot akkor Fehervaron nem kellen legios…” – nem ütik meg. Az ellenfelek között is érdemes ennek kapcsán keresgélned, mert vannak akik 1-20-300 mérkőzést játszottak az NHL-ben.

„tiszta magyar csapattal tudnanak komly nivon jatszani es az EBEL-ben a legjobb 4 csapat k:zo"tt lennenek” – mindenhol vannak légiósok, még az NHL-ben is; ott sincs tiszta kanadai, amerikai csapat…

zsozsi68 2012.01.08. 21:44:13

@kanada09: Német-, Finn-, Svédországban sincs szükség légiósra mert olyan k.rva jók a fiatalok? Igazad is lehetne, de ezzel baromságot írtál, úgyhogy nálam egyes, leülhetsz...

zsozsi68 2012.01.08. 21:48:25

Kösz Jégkorong, az NHL -t el is felejtettem!

kanada09 2012.01.08. 22:08:56

@zsozsi68: te is leu'lhetsz,saja't magad mondtad hogy kurva jo'k a finnek,svedek stb.akkor mi az oka annak hogy csak keves magyar gyerek jut be ezekbe a ligakban de mindeg o"k a hibasak ha haza mennek es a csapat kikap.Egyszer valakinek be kell la'ssa hogy az othoni neveles egyenlo" a semmivel,itten kell dezdeni a valtoztatast.Azert amiert valaki elvegez egy magyar edzoi iskolat nem jelenti hogy E'RT is a SPORTHOZ,es ilyenekre bizatok a fiatalok neveleset

zsozsi68 2012.01.08. 22:18:23

@kanada09: Azt írtam vaze, hogy ezek a ligák tele vannak légióssal, pedig SZERINTED fejben erősebbek mint a magyar fiatalok. Ami igaz is lehet, de ezzel, hogy nem kéne a Volánba légiós, ha nem így lenne k.rva nagy lyukat rúgtál. Intézz egy tucat kanadai utánpótlás edzőt magyar fizuért, aztán nálunk is lenne fejlődés.!

predátor 2012.01.09. 00:26:14

Úgy néz ki, hogy véleményemmel nagyon bele csaptam a lecsóba, elég nagy vitákat gerjesztettem, pedig nem ez volt a szándékom.
@trollfeeder: Bocs, de mi az, hogy nem nagy az átfedés u-20 és a kisvolán között, tudomásom szerint Erdélyi T és Varga A, alap ember a Volán farmban és az U-20 válogatottban is. A VB.-re 3 pár hátvádet vittünk, ebből az egyik pár ez a két személy volt. Az U-20 válogatott fele a Volán Farmból került ki, bene kapus, védő és csatár is. Egy csapatnak nem csak a hátvédeknek védekezni, hanem a csatároknak is. Abban igazad van, hogy a mai napon a Steaua a Miskolcot megverte több góllal, pedig abban a csapatban több idősebb rutinos játékos van és kérdéses, hogy milyen volt a védekezésük (fegyelem). Nem akartam én megbántani senkit, csak ahogy @Jégkorong: te is mondtad, hogy a Steaua ellen kapott 9 gól miatt vagyok csalódott. Ez teljesen igaz, és az amiatt, hogy egy megnyert meccset vesztettünk el az utolsó percben 3 kapott gól miatt. Még egy dolog ehhez, a mai meccsen nagyszerűen helyt állt a Volán farm a Csíkszeredával szemben, akikett sokkal jobb csapatnak tartom a Steauánál, és csak 4 gólt kaptak.
Hát nem tudom, hogy alakul a végjáték, de sajnos nem túlsok reményt fűzök Volán farm rájátszásba jutására a mai eredmények alapján. Pedig tavaly sikerült megelőznünk a Steaua-t, és idén a fiataloknak már rutinosabbaknak kellene lenniük, és tovább kelett volna fejlődni, de ezt nem tapasztalom. Még egy véleményem, melyel a szövetségi kapítánnyal értek egyet, egy idősebb válogatott játékost (Godó, Toki, Palkó)kellett volna meghívni, hogy beszéljen a nemzeti csapatban való szereplésről (alázatról, fegyelemről, küzdő szellemről). Én úgy látom és tapasztalom, de lehet, hogy sokan nem értenek egyet velem, hogy sok fiatal játékos, túl lazán áll a mérkőzésekhez, azokon nem kelő alázattal és fegyelemmel küzd. Nem tudják értékelni, hogy Ők sokkal jobb körülmények között kezdtek el jégkorongozni, mind régen azok akik az A csoportba vezették a felnőtt válogatottat.
De most már ne foglalkozunk ezzel, szurkoljunk az U-18-as VB csapatnap a Dívizió 1. VB-n való jó szerepléséhez!!!

kanada09 2012.01.09. 06:18:27

@Vincenzo90: En nem szeretek dicsekedni,de en tettem olyat hogy biztositsam olyan magyar gyereknek a leheto"seget amelyik meg tudja a'lni a helyit a canadai hokiban ez kb 12 ezer dollar egy evben,es most is keresem olyan magyar 17-18 eves jatekost legyen vedo" vegy csatar aki meg tudna' alni e helyit ,mihelyt tala'lok egyett el is fogom hozni ide hogy tanuljon hokit magasabb szinten,Te menyit vagy hajlando ebben bele adni,De he tudsz 2 fiatal embert akkor ketto"nek is el intezem a sponszoralasa't ane'lku"l hogy te vagy valaki ma's is bele adjon egy forintot is.

kanada09 2012.01.09. 06:21:21

@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: nem azt mondom,az Eric egy nagyon jo' edzo" olyan nivoju Canadaban mint a KP fehervaron vagy a Williamson volt a vasasnal

budapesti 2012.01.09. 15:16:47

Minden hoki edző figyelmébe kellene ajánlani Kemény Dénes könyvét.Minden csapatsportra levetitve alkalmazható a válogatási szisztémája.A sikerességét senki nem vitatja ugye??
Idézet a könyvből: nem válogatok be soha semmilyen körülmények között olyan játékost aki bármiféle mentális, pszihés vagy magatartás!beli problémával küzd akármilyen ügyes!!! és ha nem ismerem eléggé a játékost akkor utána érdeklődöm.Nem vagyok az anyukája nekem a csapatra kell gondolnom és a fontos pillanatokban ezek döntenek!!!!!!!!!A VB-n való éjjeli kocsmázás pszihés vagy mentális probléma???? Mindegy ez már tényleg a múlt.....csak kár volt érte

kanada09 2012.01.09. 18:46:37

@budapesti: Nagyon is egyetertek a konyv iroja'val

budapesti 2012.01.09. 19:27:07

Szerintem aki egy VB-n nagy szájjal,éjjeli pihenésként kocsmázik, az minimum mentális pszihés és magatartásbeli problémával küzd.Na mármost akkor hogy is lett beválogatva?Eric biztos nem olvasta a könyvet....:) na az ilyenekről nem nagyon kéne hallgatni mert ugyis kitudódik.Tehát lenyilatkozni h minden ok volt a válogatásnál hát.......Jó h nem állitunk minden játékos mellé egy pszihológust.Alap dolgoknak meg kéne lenni ugy 20 év körül már nem??

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2012.01.09. 19:44:27

@budapesti: akkor illik ez ide ha Eric kocsmazott, vagy ha Eric megengedte Xnek h kocsmazzon.

amugy meg ennek, igy ahogy csinalod nem sok ertelmet latom...
süti beállítások módosítása