Mi legyen a magyar jégkoronggal 5. 2011.06.15. 11:38 Hblog
Mi legyen a magyar jégkoronggal 5.
2011.06.15. 12:40: 1885*
48 komment
Címkék: mjsz dab.docler azari
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr802985849
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
1885* 2011.06.15. 12:44:42
Eddig ez volt a legjobb, szerintem. Remélem értő fülekre találnak Azari úr gondolatai.
Roham Billy 2011.06.15. 13:29:52
Elszomorító, hogy azoknak van értelmes gondolatuk a hoki jövőjéről, akik nem ülnek az MJSZ elnökségében, és akik pedig ott ülnek, azok a másik kettőhöz képest minősíthetetlen színvonalú véleményeket képesek csak összehozni. Kontraszelekció volna? Persze várjuk meg, ki és mit mond a Fradisták közül.
Steel Bull 2011.06.15. 14:35:18
Respect Azari úrnak, nem azért mert DAB szurkoló vagyok hanem jók az elképzelései. Leginkább a nevelési költségbe van igaza ez bármelyik csapatnak érdeke amelyik minőségi utánpótlással bír mert ezt a pénzt visszatudnák forgatni a nevelésbe. A másik pedig a junior bajnokságra vonatkozik hogy akár szankciót is alkalmazni azokkal a klubokkal szemben akik nem versenyeztetnek a junior bajnokságban.
A többi elképzelése is jó,a szövetség szakmai vezetésbe ilyen emberek kellenének akiknek valóban meg vannak az elképzeléseik előrelépéshez!
A többi elképzelése is jó,a szövetség szakmai vezetésbe ilyen emberek kellenének akiknek valóban meg vannak az elképzeléseik előrelépéshez!
jegib 2011.06.15. 15:01:46
Általában egyetértek Azari úr meglátásaival. Zömmel most is, viszont néhány pont ellentmondásos, ebben az esetben a 3-as pont egésze és a 6-os pont következő része üti egymást: "Ha valamely klub meg tud felelni az általános, magyar bajnokságra vonatkozó elvárásoknak, akkor el kell engedni a csapatát magasabb szintű bajnokságba, sőt ösztönözni is kell rá." Illetve további érdekes kérdéseket vet fel a nevelési költségek megfizettetése is. Értem a példát, hogy pénzt szeretnének látni a volánba távozó minőségibb játékosból, de mivan a kevésbé tehetségesekkel, akik talán nem férnek be az acélbikákhoz, de beférnek egy szerényebb költségvetéssel rendelkező csapathoz, ezáltal emelve a bajnokság színvonalát. Rajtuk is bevasalnák a 4 milkát, vagy ettől jótékonyan eltekintenek a magyar hoki érdekében? Mert ha nem, akkor ugye lesz néhány olyan játékos (nagyságrendileg annyi mint elvándorló), aki egy ideig padozik újvárosban, majd szépen abbahagyja a sportot, mert nem jut lehetőséghez, ergo a 4 milka megy a kukába. Olyan szabályt pedig igen nehéz bevezetni,amit néha alkalmazunk, néha meg nem.
facsipesz 2011.06.15. 15:21:30
Van nem kevés fricska a szövetségnek és a Volán-lobbinak ebben a levélben.
"A mentális fejlesztés terén az U14-es korosztályig a Learn to play program fontosságát folyamatosan és sokkal erőteljesebben kell hangsúlyozni. U14-től felfelé pedig a versengő és kooperatív magatartás kialakítására, erősítésének szükségességére kell rávenni a klubokat."
Helyes!!
"A mentális fejlesztés terén az U14-es korosztályig a Learn to play program fontosságát folyamatosan és sokkal erőteljesebben kell hangsúlyozni. U14-től felfelé pedig a versengő és kooperatív magatartás kialakítására, erősítésének szükségességére kell rávenni a klubokat."
Helyes!!
facsipesz 2011.06.15. 15:27:10
"Az edzők szakmai ellenőrzése során szinte csak és kizárólag jégkorongszakmai jellemzőket vizsgálnak az MJSZ részéről, holott a pedagógiai része az edző munkájának, főleg az utánpótlásban, legalább olyan fontos."
És ez is nagyon fontos. Lehet valaki szakmailag kiváló, de ha emberileg alkalmatlan a feladatra, annak rengeteg gyerek - és ezzel a magyar jégkorong - látja kárát.
És ez is nagyon fontos. Lehet valaki szakmailag kiváló, de ha emberileg alkalmatlan a feladatra, annak rengeteg gyerek - és ezzel a magyar jégkorong - látja kárát.
Raon 2011.06.15. 15:45:30
Volán szurkoként is nagyrészt könnyű egyetérteni Azari úr szavaival. Az inkorrekt aránytalanság nekem is szúrja a szemem, én sem örülnék, ha elvinnék a tehetséges fiataljainkat. Hogy mi lenne a megoldás, azt viszont tényleg nem egyszerű kitalálni, ahogy arra Jegib nagyon jól rámutatott.
Emellett még egy dolgot nem értettem.
> Felmérhetetlen károkat okoz az, hogy a magyar bajnoki döntő közeledtével a hosszú évek óta válogatott játékosok, megbecsült klubvezetők mást sem nyilatkoznak a médiumoknak, mint hogy mennyire gyenge a Mol Liga, és hogy onnan gyakorlatilag egyetlen játékos sem kerülhet be a felnőtt válogatottba.
Tudna erre nekem valaki példát mondani/linkelni? Biztos velem van a baj, hogy csak Ocskay bácsi és Godó nyilatkozataira emlékszem, de ők biztos, hogy soha nem mondtak ilyet.
Emellett még egy dolgot nem értettem.
> Felmérhetetlen károkat okoz az, hogy a magyar bajnoki döntő közeledtével a hosszú évek óta válogatott játékosok, megbecsült klubvezetők mást sem nyilatkoznak a médiumoknak, mint hogy mennyire gyenge a Mol Liga, és hogy onnan gyakorlatilag egyetlen játékos sem kerülhet be a felnőtt válogatottba.
Tudna erre nekem valaki példát mondani/linkelni? Biztos velem van a baj, hogy csak Ocskay bácsi és Godó nyilatkozataira emlékszem, de ők biztos, hogy soha nem mondtak ilyet.
Zsootika 2011.06.15. 15:54:53
@Raon: Ha "csak" Godó (vitathatatlanul a legnagyobb ászunk) és Ocskay Gabibá (a "zászlóshajó" kapitánya) nyilatkozik negatívan az nem pont elég???
Raon 2011.06.15. 15:57:35
@Zsootika: te olvasásra is használod a szemed, vagy csak úgy nézel ki vele a fejedből? :)
Ravic83 2011.06.15. 16:33:28
@Raon: Utóbbi minden bizonnyal:)Amúgy MOL liga becsmérlő nyilatkozatra nem nagyon emlékszem, talán a válogatott kapcsán mondta valaki, hogy a MOL liga nem nyújt mély merítési lehetőséget a válogatott számára.....
budapestijeti 2011.06.15. 16:47:22
@1885*: Elnézted a szöveget! Ez az én mondatom...!
Túl közel van Újváros és Fehérvár, ez egyértelműen meghatározza az álláspontot és a helyzetet is. A tisztességet meg kell tartani, az manapság hiánycikk!
Túl közel van Újváros és Fehérvár, ez egyértelműen meghatározza az álláspontot és a helyzetet is. A tisztességet meg kell tartani, az manapság hiánycikk!
Zsootika 2011.06.15. 16:54:39
@Raon: "...de ők biztos, hogy soha nem mondtak ilyet." Szerintem meg pontosan ők voltak azok igenis mondtak ilyet! Ezért is mondtam azt amit. De mindjárt keresek linket vagy valamit. (aztán ha nincs igazam kövezzé meg)
Raon 2011.06.15. 17:02:10
@Zsootika: megkövezni nem foglak, de a link érdekel. Ha tényleg mondtak ilyet, én fogok elnézést kérni. Azt azért őszintén remélem, hogy nem megy el szociális érzékenység irányába a dolog, és nem arról szól majd a történet, hogy ki mit értett félre, kit mit látott bele ártatlan dolgokba. Tehát előre szólok, hogy ha csak arról van itt szó, hogy Ocskay és Godó a legnagyobb tisztelettel, sportemberi korrektséggel elmondta a véleményét, aminek esetleg lehet ilyen olvasata is, akkor az nálam egyértelműen nem érdemli meg Azari cikkbeni minősítését.
Zsootika 2011.06.15. 17:12:09
@Raon: Akkor a keresést nem is folytatom! Mert azt én is 100% biztossággal állítom hogy KONKRÉT leszóló nyilatkozatuk nem volt. Olyan viszont volt aminek "lehet ilyen olvasata" is. Uh spongyát rá.
Raon 2011.06.15. 17:30:00
@Zsootika: fenébe, ennyire nem akartam megkönnyíteni a dolgod. :)
Értem amit mondasz, akkor ez nem is neked szól, csak úgy egy kiáltás a végtelenbe...
Van valakinek valami elképzelése arról, mely nyilatkozatok lehettek azok, amelyek Azari urat egy ilyen interjúban ilyen háttérrel ilyen minősítésre késztettek?
Értem amit mondasz, akkor ez nem is neked szól, csak úgy egy kiáltás a végtelenbe...
Van valakinek valami elképzelése arról, mely nyilatkozatok lehettek azok, amelyek Azari urat egy ilyen interjúban ilyen háttérrel ilyen minősítésre késztettek?
Raon 2011.06.15. 17:31:39
@Raon: és egyértelműen nem provokatív szándék vezérel, tehát nem Azari cesztetése miatt kérdem, tényleg érdekel, hogy az a általa említett jelenség létezik-e vagy csak úgy érzi, hogy létezik.
Szekig 2011.06.15. 17:43:42
@Raon: Azt bizton állíthatom ,hogy létezik mert én is hallottam ilyet, csak nem tudom hol, talán a TV-ben. Talán mikor meccsek előtt szakértettek. De azt most nem tudnám megmondani,hogy ki/kik voltak.
check 2011.06.15. 18:13:29
@jegib: A nevelési költség megfizettetése egyértelműen utánpótláskorú játékosokra vonatkozik. Felnőttkorú, de első csapatba be nem férő játékosok esetében ha lejár na szerződés a játékos szabadon igazolható szerintem.
check 2011.06.15. 18:16:18
@Raon: Linket nem tudok mutatni (=lusta vagyok) de nekem is rémlik, hogy némileg negatív nyilatkozatok hangzottak el a MOL Ligát illetően mind a döntőt, mind a válogatott keretet említve. Persze az lehet, hogy nem ilyen egyértelműen fogalmazódtak meg a nyilatkozatok.
jegib 2011.06.15. 18:36:14
@check: Ettől még létezik a felvetésem, csak az acélbikákat cseréld ki dunaferr se-re. Sőt. Egy gyermek nem válthat klubot 5 év hoki után, ha nem vásárolja ki a másik klub, vagy a szülők 4 milkáér!? Ha nem kap lehetőseget, akkor még azelött abbahagyja, hogy kiderülne valójában milyen. Azt is bele kellene sztem kalkulálni, hogy perpill nem csak azokat a gyerekeket támogatják, akik profi élsportolók lesznek, hanem azokat is akik ksővv a civil életet választják, ergo ott is bukó a 4 milka. Értem a problémát, csak nem hiszem hogy ez a megoldás, h általános nevelési költséget számlázunk, inkább vmiféle szerződtetési rendszert kellene kitalálni, amit minden tehetséggondozó klub használ és jóváhagy. Ennek az összegnek pedig minden klubnál azonosnak kell lennie, mert ugye az sem járja, hogy újvárosban 4 milla a befektetett összeg, pesterzsébeten meg 6. Sztem az is csak vágyálom, h az egy gyermekre fordított összeg 100%-ban visszakerüljön a nevelő egyesülethez, mert ugye egy gyermeket elivinni másik klubhoz cirka 4 milkáért, picit több mint irreális...
OliBLOOD 2011.06.15. 18:52:22
@jegib: Nagyon egyszerű a megoldás. A klub lemondhat a nevelési költségről. Értelemszerűen az olyan játékos után aki nem fér be a csapatba, nem fognak kérni nevelési költséget. Persze ehhez kell egy kis gentlemen's agreement.
De a mostani helyzet sem tartható, miszerint simán lerabolható bármelyik csapat. Hogyan lehet így építkezni, hosszú távon csapatot építeni (akár utánpótláscsapatot is).
De a mostani helyzet sem tartható, miszerint simán lerabolható bármelyik csapat. Hogyan lehet így építkezni, hosszú távon csapatot építeni (akár utánpótláscsapatot is).
jegib 2011.06.15. 19:09:04
@OliBLOOD: Szép gondolat, csak ugye túl sok a szubjektív tényező, mondom is hogy mi. Igazából nem a játékos játéktudása lesz a mérvadó, hanem a kérő csapat neve. Ha ugyanazt a csemetét a MAC népstadion kéri a volán ellenében, akkor nyilván a mac-nak elengedjük a pénzt, a volán fizessen. És ugye a penge is kétélű, mert előbb utóbb kezdenek kijönni a fehérvári akadémiáról azok a jól képzett játékosok, akiknek nem lesz helyük a padon sem, viszon lehet újvárosban játéklehetőséghez jutnának, erősítenék a csapatot, de nem tud eligazolni, mert a fehérvár nem tekint el az átigazolási díjtól. Mindenképpen ezt vhogy szabályozni kellene. Én inkább valahogy a felnőtté vált játékos béréhez kötném az egészet. Pl. újvárosi gyermek 5 év után átigazol fehérvárra, majd felnőttként a fradiban kezd, akkor a kialkudott bér "X"%-át a fradi utalja újvárosba "Y"%-át pedig fehérvárra. Természetesen, nem a játékos béréből levonva, hanem épp ennyivel megtoldva. Ennek bizonyos korig így kellene történnie. Így ugye egyből a játékos minősége is képbe került, ugye a jobb játékosok, többet keresnek, ergo többet kell utalni a nevelő egyesülethez is.
budapestijeti 2011.06.15. 19:32:39
@jegib: Érdekesen jó gondolat! Ehhez az kellene, hogy ne reklám, utazási, étkezési tök mindegy milyen címen kapjanak pénzt,(továbbá számla ellenében)hanem "fizetésük" legyen. Ismerve a magyar mentalitást és gazdasági környezetet, mindenki minimál bérért hal meg a pályán, ha éppen nem 4 órás részmunkaidős....
jegib 2011.06.15. 19:37:05
@budapestijeti: Ez viszont már nem a sport hanem a társadalom rákfenéje. Az alap verzióba is nagyon sok okosságot bele lehet vinni, h hogyan növeljék a klubok az egy csemetére fordított összeget, persze csak és kizárólag papíron, hogy minél nagyobb összeggel lehessen megsarcolni a fogadó klubot. Ezek már ilyen társadalmi kérdések.
jegib 2011.06.15. 19:42:21
@budapestijeti: De lehetne eredményességhez és korhoz is kötni, nem a játékso béréhez, ekkor a bajnokság statisztikáit, jóval ngyobb odafigyelssel kellene kezelni, és mondjuk a nevelő klub számlána, szezononként a fogadó egyesületnek x szezonig
Zsootika 2011.06.15. 20:08:02
@jegib: mi lenne ha kombinálnánk a benevezett meccseken való részvétel %-át a csapaton belüli eredményességgel szezononként? És ezen szorzó alapján kelljen kivásárlási pénzt adnia az új csapatnak. Pl.: a 2006 és 2010-es szezonokban a gyerek a meccsek 75%-ra volt benevezve és ebben a 4 szezonban az összesített házi kanadai táblázaton a 4. legeredményesebb (mondjuk csatár) volt. Ebből már sztem ki lehetne hozni valamit. Csak jól kéne belőni az intervallumokat.
check 2011.06.15. 20:13:24
@jegib: A nevelőklub lemondhat a költségtérítésről (=ezzel a játékosról) bármikor. És egy következő hszedben leírtra reagálva ezt a játékos minősége kell, hogy eldöntse, nem pedig a célklub. Ehhez kell ugye az Oli által említett gentlement's agreement.... Ja és egy pl. DABnál nem beférő (a minősége miatt) játékos miért kerülne a Volánba? Ha nem elég jó a DABba a Volánba igen? Mert itt arról van szó, hogy a klub lemond a játékosról - mert nem elég jó - és ezzel a költségtérítésről.
jegib 2011.06.15. 20:16:45
@Zsootika: Sztem az egyben nagy összegű kifizetést kár eröltetni, nem fog senki sem milliókat fizetni gyerkőcökért. Meg ugye, ha visszamenőleg számolunk, akkor a gyermek múltját fizetjük meg, nem a jelenjét.
check 2011.06.15. 20:16:56
@Zsootika: Vigyázz, utánpótlásban lehetnek nagy különbségek és egy gyengébb klubban nevelődött játékosnak - még ha igazán tehetséges is - kevesebb lehet az értéke, pedig vélhetően ugyanannyit feccöltek bele, csak éppen a 20-2-s meccseken a nem annyira jó oldalon játszott... Én a fix összeget támogatom, tervezhető, és szerintem be lehet jól lőni egy átlagot.
check 2011.06.15. 20:20:00
@jegib: Nos mondjuk egy U18 vagy juniorválogatottban vezéregyéniség esetében a múlt költségeivel a játékos jövőbeni teljesítményét is megfizetjük...
Azari úr véleménye arra világít rá, hogy a nevelőklubok húzóembereit összegyűjtve és csapatba rakva biztosíthatóegyfajta hegemónia, ami nyilván a források felosztásánál is érvényesül. Ez az, ami nem jó.
Azari úr véleménye arra világít rá, hogy a nevelőklubok húzóembereit összegyűjtve és csapatba rakva biztosíthatóegyfajta hegemónia, ami nyilván a források felosztásánál is érvényesül. Ez az, ami nem jó.
jegib 2011.06.15. 20:28:34
@check: Még1x mondom, értem a problémát, viszont azt is látni kell, hogy egyetlen klub sem fizet gyermekekért milliókat, sem magyarosrszágon, sem sehol. Egyszerűen túl nagy a kockázat abban, hogy nem váltja be a hozzáfűzött reményeket, mert egy gyermek nem profi még, bármi miatt (pl:iskola) abba hagyhatja a sportot.
check 2011.06.15. 20:34:33
@jegib: Én azért 18 év körül már nem simán gyermekként tekintenék ezekre a játékosokra. Ennyi idősen meg azért már többé-kevésbé eldönthető, hogy milyen perspektíva van a srácban. Egyébként sokszor (lásd Volán) a felnőttek sem váltják be a reményeket és olyankor nincs mit tenni, be kell nyelni a veszteséget.
A dolog lényege abban lenne, hogy egyik jelentősebb akadémia sem tudná nagyobb létszámban begyűjteni a tehetségeket (ill. csak azok egy hányadát, nyilván a legjobbakat) mert ennyi forrást vélhetően nem lesz képes erre lefoglalni.
A dolog lényege abban lenne, hogy egyik jelentősebb akadémia sem tudná nagyobb létszámban begyűjteni a tehetségeket (ill. csak azok egy hányadát, nyilván a legjobbakat) mert ennyi forrást vélhetően nem lesz képes erre lefoglalni.
Uteapu 2011.06.15. 21:01:30
Alapvető problémák kerültek felsorolásra. Amint látom, egy rész különösen nagy figyelmet kapott. A költségtérítés elfogadható, ésszerű dolog lehet de pillanatnyilag nem megvalósítható.Ez a tető ácsolása, amikor még nincsenek meg az emeletek sem. A játéktudás meghaladta a menedzsment szintjét, pedig legalább azonosnak, ha nem jobbnak kellene lennie.
feherfekete 2011.06.15. 21:02:41
A nevetségesen kicsi nevelési költségtérítést nem a klubbok szokták fizetni, hanem a szülők (persze az ügyesebbek ez alól is kibújnak).
Ocskay úr legalább a gyakorló pálya felépüléséig tanúsíthatott volna némi önuralmat, mert így nem elég, hogy tönkrevág néhány utánpótlás csapatot, de a saját "kutyaütő" (vagy annak beskatulyázott) fehérvári játékosainak sem tud elegendő jégidőt biztosítani. És persze sírjunk egy kicsit, hogy kevés a minőségi ellenfél az utánpótlásba és külföld felé kell kacsingatni (ja, hogy mi is tehetünk róla).
Ocskay úr legalább a gyakorló pálya felépüléséig tanúsíthatott volna némi önuralmat, mert így nem elég, hogy tönkrevág néhány utánpótlás csapatot, de a saját "kutyaütő" (vagy annak beskatulyázott) fehérvári játékosainak sem tud elegendő jégidőt biztosítani. És persze sírjunk egy kicsit, hogy kevés a minőségi ellenfél az utánpótlásba és külföld felé kell kacsingatni (ja, hogy mi is tehetünk róla).
nyugat-dunántúli 2011.06.15. 22:29:39
remélem Azari Úr nem csak vizet prédikál és bort iszik!
így viszont a csábított gyerekek tekintetében le van zsírozva a 8-12 milla!
Egerszegen 3 havi villanyszámlát tudnának kifizetni belőle.
no comment.
így viszont a csábított gyerekek tekintetében le van zsírozva a 8-12 milla!
Egerszegen 3 havi villanyszámlát tudnának kifizetni belőle.
no comment.
kerusz 2011.06.15. 22:40:43
A nevelési költségtérítésre vonatkozó szabályok jelenleg ezek:
8.1. Az amatőr szerződéses sportoló nevelési költségtérítésének megállapítása
8.1.1. A nevelési költségtérítés egyénenként kerül meghatározásra.
A nevelési költségtérítés 5 %-a a Szövetséget illeti meg. A fennmaradó 95 % az átadó sportszervezeté, pénz, szerelés, vagy más vagyonértékű jog átruházásának formájában. A két sportszervezet írásos megegyezése esetén csak a M.J.Sz. felé kell rendezni a kifizetést.
8.1.2. Alapdíjszámítás:
10 éves korig 4000.- Ft szorozva a jégkorongban eltöltött évek számával
14 éves korig 6000.- Ft -"- -"-
16 éves korig 7000.- Ft -"- -"-
18 éves korig 8000.- Ft -"- -"-
18 éves kortól 10000.- Ft -"- -"-
9.1.3. Szorzók:
ifi vagy junior VB. szereplés esetén szorzó: 2
felnőtt bajnokság 1-5 idény között szorzó: 1,3
felnőtt bajnokság 5 idény fölött szorzó: 1,5
felnőtt válogatottság esetén szorzó: 3
25 - 50 válogatottság között szorzó: 2
51 -100 -"- -"- szorzó: 3
100 - felett -"- -"- szorzó: 4
Csökkentő tényezők:
1 év válogatottság mentes, a válogatottsági szám szorzója megszűnik
2 év válogatottság mentes, a felnőtt válogatottsági szorzó is megszűnik
30 éves kortól a kiszámított díj évente 25 %-al csökken
8.1.4. Díjmentes:
- OB.I -ből OB.II-be
- OB.II-ből OB.I -be: ha nincs OB.I-es mult,
(OB.I-es múlt esetén min.2 év egybefüggő OB.II. szükséges a díjmentességhez)
Példa: Varga Arnold
18 évesen elszerződött Dunaújvárosból, 11 szezont töltött a hokiban.
Az alapdíj tehát 11 x 8.000,- = 88.000,-
VB szereplés: 2-es szorzó
2 x 88.000,- = 176.000,-
szerepelt felnőtt bajnokságban a Dab.Doclerben, így 1,3-as szorzó
1,3 x 176.000,- = 228.800,-
Szerintem ez egy vicc, de lehet, hogy mások szerint jól van ez így.
Másik példa: Orosz Donát (korábban UTE)
15 évesen igazolt el. A serdülő bajnokságban elsőévesként 14. volt a kanadai tabellán.
Alapdíj: 7.000,-
a 9 Újpesten töltött év szorzója: 9
9 x 7.000,- = 63.000,-
további költségnövelő tényező nincs.
Ez tényleg nem normális dolog.
8.1. Az amatőr szerződéses sportoló nevelési költségtérítésének megállapítása
8.1.1. A nevelési költségtérítés egyénenként kerül meghatározásra.
A nevelési költségtérítés 5 %-a a Szövetséget illeti meg. A fennmaradó 95 % az átadó sportszervezeté, pénz, szerelés, vagy más vagyonértékű jog átruházásának formájában. A két sportszervezet írásos megegyezése esetén csak a M.J.Sz. felé kell rendezni a kifizetést.
8.1.2. Alapdíjszámítás:
10 éves korig 4000.- Ft szorozva a jégkorongban eltöltött évek számával
14 éves korig 6000.- Ft -"- -"-
16 éves korig 7000.- Ft -"- -"-
18 éves korig 8000.- Ft -"- -"-
18 éves kortól 10000.- Ft -"- -"-
9.1.3. Szorzók:
ifi vagy junior VB. szereplés esetén szorzó: 2
felnőtt bajnokság 1-5 idény között szorzó: 1,3
felnőtt bajnokság 5 idény fölött szorzó: 1,5
felnőtt válogatottság esetén szorzó: 3
25 - 50 válogatottság között szorzó: 2
51 -100 -"- -"- szorzó: 3
100 - felett -"- -"- szorzó: 4
Csökkentő tényezők:
1 év válogatottság mentes, a válogatottsági szám szorzója megszűnik
2 év válogatottság mentes, a felnőtt válogatottsági szorzó is megszűnik
30 éves kortól a kiszámított díj évente 25 %-al csökken
8.1.4. Díjmentes:
- OB.I -ből OB.II-be
- OB.II-ből OB.I -be: ha nincs OB.I-es mult,
(OB.I-es múlt esetén min.2 év egybefüggő OB.II. szükséges a díjmentességhez)
Példa: Varga Arnold
18 évesen elszerződött Dunaújvárosból, 11 szezont töltött a hokiban.
Az alapdíj tehát 11 x 8.000,- = 88.000,-
VB szereplés: 2-es szorzó
2 x 88.000,- = 176.000,-
szerepelt felnőtt bajnokságban a Dab.Doclerben, így 1,3-as szorzó
1,3 x 176.000,- = 228.800,-
Szerintem ez egy vicc, de lehet, hogy mások szerint jól van ez így.
Másik példa: Orosz Donát (korábban UTE)
15 évesen igazolt el. A serdülő bajnokságban elsőévesként 14. volt a kanadai tabellán.
Alapdíj: 7.000,-
a 9 Újpesten töltött év szorzója: 9
9 x 7.000,- = 63.000,-
további költségnövelő tényező nincs.
Ez tényleg nem normális dolog.
facsipesz 2011.06.15. 23:10:44
@kerusz: Nem erre találták ki az amatőr szerződést? Más kérdés, hogy szerződést aláírni ilyen korú játékosként csak évek óta atombiztos lábakon álló egyesülethez lehet(ne), garantált jégidővel, játéklehetőséggel, ami most a híreket olvasva még a patinás kluboknál is minimum lutri...
Borsy 2011.06.15. 23:56:18
11 csapatos lesz az EBEL. Mindig lesz egy szabadnapos csapat, már csak a menetrend, lebonyolítás kérdéses.
albavolanhockey.hu/index.php?pg=news_1_3172
albavolanhockey.hu/index.php?pg=news_1_3172
kerusz 2011.06.16. 00:02:47
@Borsy: Nahát! :-)
vaze 2011.06.16. 08:54:28
itt egyelőre a probléma felvetése történt, a megoldást közösen kell kitalálni, közösen, kell...Az egésznek az a legnagyobb problémája, hogy klubok nélkül nincs hoki, a klubok jelentős része szarban van, amivel ugyanakkor gyakran a zsarolásig visszaélnek. Így lesz a szövetségből gyákran béna kacsa, jönnek a kivételek, kibúvók, ami az amoralitás alapja. Franciaországban pl. a szövi bekéri a játékosok bérpapírját, és egyrészt nem szivárog ki semmi, másrészt kőkeményen büntetnek (lásd briancon, aki még jövőre is szenvedni fog a tavaly nyári szankcióktól). Itthon ilyesmi elképzelhetetlen. Egyelőre! :)
gabute 2011.06.17. 11:29:34
Éljen Azari! Nagyon jól látja a dolgokat, sok mindent megértett az Ocskay-féle klubmodellből. Viszont nagy hátrány, hogy sokkal rosszabb helyzetű városból indul. Pl. a Dunaújváros helyi tömegközlekedését bonyolító társaság a fehérváriak szponzora egyben...
Sok ilyen vezető kéne még a magyar sportba.
Sok ilyen vezető kéne még a magyar sportba.
Kovácsnéni2 2011.06.23. 23:55:59
Kosárlabdában már 15 évvel ez előtt is volt olyan szabály, hogy 14 év feletti játékosok igazolásáért, minimum 1 milliót kell fizetni.
Nem kell feltalálni semmi újat.
Nem kell feltalálni semmi újat.