Friss topikok

Címkefelhő

Brassó (1217) Csíkszereda (1369) DAB (1197) ebel (2410) Erste Liga (4765) Extraliga (1178) Fehérvár (1641) felkészülés (2246) FTC (1471) khl (2188) légiósok (1676) Miskolc (1506) nhl (4905) nők (1295) playoff (1316) Titánok (1025) u18 (1061) utánpótlás (1279) UTE (1301) válogatott (2222) vb (2371) videó (2120) Összes címke

Alaposan átalakulhat a bajnokságunk

2011.06.02. 21:39: Vincenzo90

Alaposan átalakulhat a bajnokságunk 2011.06.02. 19:27 F. Kapus

MOL liga

61 komment

Címkék: ob1 mjsz mol liga

A bejegyzés trackback címe:

https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr22952715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vincenzo90 2011.06.02. 22:04:12

Tetszik. Igazságos is a DABra és Volánra vonatkozó rész. Magyarán egy Volán indulhat csak, ennyi változott. Az, hogy a keretében cserélgeti a játékosokat, az meg szíve joga a csapatnak.

jegib 2011.06.02. 22:33:12

Valaki hozzáértő megmagyarázná végre, miért nincs egy széria? Egy giga kupa vagy bánomisén. Miért van külön meghívásos bajnokság aztán OB1? Miért nem lehet egybe letudni az egészet, van 10 csapat, legyen egy normális alapszakasz, majd kerüljön midenki rájátszásba és a végén avassanak egy bajnokot. A'la Ebel vagy DEL vagy ilyesmi. Miért kell ezt túlbonyolítani?

Vincenzo90 2011.06.02. 22:48:10

@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: Így sem érdemes utolsónak lenni, mert az utolsó játszhat a legelsővel. Legalább mindenkinek lesznek meccsei, eladhatóbbnak, életképesebbnek tűnik az ötlet, mint valha.

@jegib: A hagyományai miatt. Egy magyar bajnoki címnek van rangja(bár nem sok). Ha pl a Belgrád nyerhetne itt ligát, akkor vagy magyar bajnok lenne, vagy nem is lenne magyar bajnok. Egyik szerintem rosszabb elképzelés, mint a másik.

veghist 2011.06.02. 22:54:44

Lesz megint STARS sallalallala...

jegib 2011.06.02. 23:01:33

@Vincenzo90: Hagyjuk már ezt, nyerjen a legjobb, ez saját magunk pofánköpése. Sztem sokkal nagyobb presztizs megnyerni egy valódi bajnokságot (legyen a neve vizigót kupa) Mint egy 6 csapatos semmit, amiben van 3 szerethető gárda. Felejtsük el ezt a magyar bajnokságosdit, pont annyira szükségünk van a külföldiekre, mint mi nekik. Az NHL is nagyobb tradiciókkal rendelkezik, mégsincs amerikai bajnokság meg kanadai bajnokság (vagy ha van is messze nincs ekkora rangja). Ha idén megnyeri a Vancouver (remélem) akkor mi lesz? nabumm semmi. Ez is olyan magyaros. Tessék küzdeni rendesen egy rendes trófeáér, legyen belőle tradició, legyen rangja és nyerje el a legjobb nevező csapat, teljesen mind1 melyik országból. Nem kitalálni egyet csak h legyen legjobb magyar csapat.

Vincenzo90 2011.06.02. 23:30:29

@jegib: Az NHLnek elég komoly tradíciója van és két nemzet csapatai kűzdenek érte. Egy magyar bázisú nyílt bajnokságnak soha nem lesz tradíciója, mert folyton más országok más-más csapatai tudnak majd nevezni. Valószínüleg tíz év múlva leszarom, ki nyerte a MOL ligát, mert az fog érdekelni, melyik évben ki volt a bajnok. Magyar bajnok meg egy magyar csapat lehet. Mutass az NHLen kívül olyan jégkorongos országot, ahol nincs bajnok!

csatoimi 2011.06.02. 23:34:26

@Vincenzo90: Orosz, Ausztria. Illetve van, csak kinevezik, nem hazajön egy csapat az NHL-ből négy meccsre, és megnyeri azt!

Snow-ice-hunter 2011.06.02. 23:35:31

Túl van reagálva ez az OB1 elleni hiszti.

A javaslat szerint lenne egy teljes szezont átfogó nemzetközi liga szeptembertől-márciusig.

Ezt egyáltalán nem zavarja az OB1 (azaz egymást sem), amit utána meg lehet rendezni és szimpatikus megoldás a nemzetközi liga eredményei alapján megtörténő besorolás, majd rájátszás.
Itt nagy esélllel látjhatja a fejét megyei helyszíneken túli csapatok és szurkolóik is a "nagyokat".
Ezzel miskolci és pesti hoki is kaphat a szezon végén egy nagyobb figyelmet.

Ha ez bántó egyeseknek, akkor ajánlok egy kicsit nagyobb tájékozottságot és bölcsességet.

csatoimi 2011.06.02. 23:36:29

@Vincenzo90: Abban meg légy nyugodt, hogy a Znojmo ha elindul az Ebelben, nem fog esélyt kapni, hogy cseh bajnok is legyen!

kerusz 2011.06.02. 23:37:38

@jegib: Szerintem nyugodj le, egyelőre ez egy javaslat, még egy kör hátra van. Arra, ami március elejéig van, egy rossz szavad sem lehet.

kerusz 2011.06.02. 23:38:52

@csatoimi: Tavaly a román bajnokságba három csapat ment vissza a Mol Ligából négyes döntőzni...

Snow-ice-hunter 2011.06.02. 23:41:57

Ahol nincs hazai elit-bajnokság, ott semmi másról nincs szó, mint a pénzről és profitról...
Ez is egy út, ám az az igazi arcon köpés, ha még magunkat is fikázzuk és magunk ellen kampányolunk...

Végül is erről szól az ország, az önmagunkat megtagadó és minden fronton ellene küzdő liberális pusztítás, hajrá ezen az úton...

Ráadásul újra írom: Könyörgöm, így nem zavarná egymást a két liga...

Snow-ice-hunter 2011.06.02. 23:44:03

@kerusz: A Liga javaslatai egész jó százalékban ültek mostanság az elnökségben, most is nagy esélyt adok ennek.

Magam részéről üdvözlöm.

Jó éjt!

csatoimi 2011.06.02. 23:44:55

@kerusz: Gyakorlatilag ez a három csapat van! de egész szezonban kellett játszani a gyengébbekkel is, nem volt elég a végére visszajönni, persze ezt is csak akkor, ha nem jutunk be az elődöntőbe, mert akkor az a fontosabb és nem a magyar bajnokság!

kerusz 2011.06.02. 23:49:04

@csatoimi: A középszakaszban pl. egy meccset sem kellett játszania a három Mol ligás klubnak.

csatoimi 2011.06.02. 23:54:46

@kerusz: Mindenki játszott mindenkivel, már az alapszakasztól!

kerusz 2011.06.02. 23:56:26

@csatoimi: az alapszakaszban igen, a középszakaszban nem

csatoimi 2011.06.03. 00:01:44

@kerusz: A döntőben is csak Mol ligás csapatok voltak! Nem a Mol ligások kellett kihagyják a középszakaszt, hanem azok a csapatok, akik az első három helyre jöttek be az alapszakasz végén!

Vincenzo90 2011.06.03. 00:04:45

@csatoimi: Egész szezonban játszik a Volán és egy Volán nem kettő. Épp ez az egyik változás. Az, hogy a keret pár tagja pihen, vagy épp EBEL meccset játszik, az már a csapat szíve joga. Ilyen rendszerben egy szó nem érheti a Volánt, ha bajnok lesz.

Az EBEL addig lesz az osztrákoknak jó így, amíg valamelyik külföldi meg nem nyeri. Akkor ki lesz a "Meister", akire mindig olyan büszkék?

Egy Kelet-Európai kis játékNHL engem nem érdekel. Én azt akarom, hogy legyen erős magyar bajnokság, ahol erős és nagy számú magyar csapat érdeket Csíkszeredától Fehérvárig, vagy akár egyszer Szombathelyig. A MOL liga is jó, meg izgalmas, de egy-két héttel a vége után számomra semmit nem jelent a MOL liga győztes titulus. A magyar bajnokokat meg évtizedek óta jegyzik. Persze ha a Szereda indulhatna az OB1-ben, és nem lenne egy kiemelkedő Volán, akkor te is valószínüleg másképp látnád... szerintem ez lenne a jó.

kerusz 2011.06.03. 00:07:24

@csatoimi: Azért valljuk meg, ez az eufemisztikus megnevezése a három Mol ligás csapatnak a political correctness jegyében. De nincs ezzel semmi baj, csak látni kell, hogy máshol is van ilyen, hogy az erős külföldi bajnokságban játszókat becsatornázzák a hazaiba is. Ti is keresitek a módját minden évben, hogy valahogy tudjatok játszani a Volánnal, igényelnétek, hogy jöjjenek.

csatoimi 2011.06.03. 00:07:46

@Vincenzo90: A "Meister" a legjobb helyen végző osztrák csapat lenne.

Vincenzo90 2011.06.03. 00:13:07

@csatoimi: A szurkolók biztos nagyot ünnepelnének: "negyedikek lettünk, mi vagyunk a bajnokok!" :)

csatoimi 2011.06.03. 00:16:10

@kerusz: Felőlem a Kassa is jöhet a végén, és legyen ő a magyar bajnok, de azt be kell látni, hogy amíg ez így megy tovább, a többi csapat nem fog támogatókat kapni, mert senki nem hajlandó több százezer eurót elkölteni, hogy a végén egy akkor érkezett csapat megalázza! Ha a Brassó az Ebelben indulna csak, én sem költenék el egy csomó pénzt azért, hogy a végén Miklos Ervinék jókat röhögjenek rajtunk, négy meccs erejéig.

csatoimi 2011.06.03. 00:17:53

@Vincenzo90: Egyszer majdnem így sikerült, 3-1-re vezetett a Ljubljana, de aztán nem engedték meg!

csatoimi 2011.06.03. 00:21:23

@Vincenzo90: " A MOL liga is jó, meg izgalmas, de egy-két héttel a vége után számomra semmit nem jelent a MOL liga győztes titulus. A magyar bajnokokat meg évtizedek óta jegyzik"

Akkor az Ebel sem érdekel, csak a magyar bajnokság, remélem . . .

Vincenzo90 2011.06.03. 00:37:29

@csatoimi: Tudod ha a Volán nyeri meg az EBELt annak örülök, de ott az osztrák szurkolók kerülnek abba a helyzetbe. Én nem akarok osztrák bajnokságot nyerő Volánt. Én úgy gondolom, hogy egy erős ligában edződnek akiknek az OB1 kevés, ami jó, de a hosszú távú cél csakis egy erős, eladható magyar bajnokság lehet. Nem hinném, hogy könnyebb eladni azt, hogy itt teng egy, max két évet a Partizan, meg az Érsekújvár, mint egy erős, kiegyensúlyozott magyar bajnokságot. A cél ez kell legyen, az út meg az eszköz a kérdés szerintem.

csatoimi 2011.06.03. 00:44:19

@Vincenzo90: Az az igazság, hogy jelen állás szerint, legjobb megoldás nem létezik! Illetve nekünk a Mol liga az, minél több jó csapattal, és mindegy melyik országból, a Volán esetében meg az a jó, amit a többiek elfogadnak, én csak egy véleményt írtam le.

kerusz 2011.06.03. 00:47:45

@csatoimi: Jártál már Mol Liga-ülésen?

kerusz 2011.06.03. 00:50:51

@Vincenzo90: A liga tagjai (csapatok) sokat tud(ná)nak tenni azért, hogy senki ne menjen el közülük.

kerusz 2011.06.03. 00:51:58

@csatoimi: Akkor ma nem érhetett semmi váratlan. :-)

Vincenzo90 2011.06.03. 00:59:08

@csatoimi: Na persze, de ez nem zárja ki, hogy legyen OB1. Szerintem meg legyen, nem is értem, hogy merül fel bárkiben, hogy ne legyen. Ebből indult ki az egész.

Snow-ice-hunter 2011.06.03. 01:02:10

@Vincenzo90: Egyetértek.
Na mindegy, láthatóan ignoráltok.
Alvás...

csatoimi 2011.06.03. 01:03:57

@Vincenzo90: Kis ország vagyunk, csak közösen tudunk a szomszédos országokkal egy nívósabb ligát alkotni. A Mol liga egy jó kezdeményezés volt, azt kellene kicsidenként fejlesztgetni.

Snow-ice-hunter 2011.06.03. 01:16:40

@csatoimi: Na még valami, a rendezvényszervezés nem enged aludni.
A szélsőértéket képviselő beírásokat leszámítva a vélemények eredője a mai ligadöntés.
-A tavaly még MOL-ligának hívott bajnokság erősítése, komolyabbá tétele
-Az OB1-el való összeegyeztethetőség, és az utóbbit nem ledegradáló rájátszásos lebonyolítás (hiszen annak alapszakasza a nemzetközi liga meccsei, ott kell egy sorozatban sokat játszani, nem össze-vissza szakaszokban, ilyen-olyan bónuszpontokkal középszerűvé tenni a dolgokat)
-Az OB1-ben a "nagycsapatok" a szezon végén a pesti-miskolci hokiéletet is megpezsdíthetik.

Köszönöm, ha elolvastátok!

Vincenzo90 2011.06.03. 01:31:48

@Snow-ice-hunter: Én elolvastam, amit eddig írtál is, de ha 99%-ban egyetértek, akkor nem nagyon van mit írni :) Én elégedett leszek, ha jövőre úgy alakul minden, ahogy a mai ülés alapján tűnik. Belgrádostul Érsekújvárostul.

hüjeliba 2011.06.03. 08:13:10

@jegib:

Ha jól értem, akkor most nincs középszakasz csak egy egyenes kieséses rájátszás 6 csapattal.(lásd szlovén liga) Ez úgy jöhet össze, hogy a nyílt nemzetközi bajnokságban a 6 magyar székhelyű csapat közül az egymás közti összevetésben első két helyen végző erőnyerő, míg a másik négy játszik az elődöntőért.
Ez azért nem olyan hosszú, és eltűnik a bónuszpont rendszer, ami szerintem jó (nem kezdődik új bajnokság az idényen belül).
Ha az erőviszonyokat nézem (a mai állapot szerint) akkor a Miskolcnak és a Dunaújvárosnak kellene a két erőnyerőnek lennie, míg a három pesti közül az egyik a Volánnal kerül szembe, ami itt nagy valószínűséggel már az EBEL csapat lesz, kivéve akkor ha Volán az EBEL-ben elődöntőzik.
Kritika mindig lesz, hiszen februárban már lehet látni, hogy kb. hova jó a volán és kezdődik a volán elkerülős helyezkedés, és a szokásos anyázás, hogy nem ilyen lovat akartunk.

hokikori 2011.06.03. 08:19:19

Nyugalom. 3-4 év és lehet itt egy 10-12 csapatos stabil magyar bajnokság.
A Szeged kooperációban a Debrecen és MAC egyedül.MTK kérdőjellel.
A Győr-Szombathely-Kaposvár-Pécs tengelyből is kijöhet valami. Szurkolni kell a Gyergyó megerősödéséért és tulajdonképpen a játékosai alapján kis túlzással a Brassó is tekinthető magyar csapatnak.

jegib 2011.06.03. 08:39:58

@csatoimi: Ilyen sem volt még :)
@kerusz: Cseppet sem vagyok ideges, kérdéseim voltak, majd a válaszra reflektáltam, a többi belegondolás.
@Snow-ice-hunter: A lokálpatriotizmust összekeverni egy hokibajnoksággal, sztem hiba. Úgy gondolom, az idelátogató külföldi csapatok nagymértékben segítik a honi hoki fejlődését, felvetésem is ebből indult ki. Egyébként nézd meg azoknak a profitorientált ligáknak a nézettségét és szinvonalát.
@Vincenzo90: A céllal nem vitatkozom,egyetértek, de a mostban élünk. Perpill nincs annyi ütkőképes magyarországi csapat, amire szinvonalas bajnokságot lehet építeni
@hüjeliba: Köszönöm

csatoimi 2011.06.03. 08:40:07

@hokikori: Adja az Isten, hogy így legyen! :)

kerusz 2011.06.03. 09:27:42

@hokikori: Persze, hogy lehet itt 3-4 év múlva 10-12 csapat, de én most inkább arra tippelnék, hogy nem lesz.

OliBLOOD 2011.06.03. 09:37:07

Ha jól értem lenne egy teljes szezonú MOL liga, majd egy rájátszásból álló OB1. Az OB1 rájátszás a MOL liga végeredménye alapján fog kialakulni nem pedig az egymás elleni eredmények alapján. Ez eddig jól hangzik.
Egy dolog fog vitákat gerjeszteni, a Volán visszatérése. Főleg ha a 4. helyen kezdik meg a rájátszást, mert akkor az első csapattal fognak összekerülni az elődöntőben.
Igaz talán ez a legkisebb rossz.

OliBLOOD 2011.06.03. 09:39:56

@hokikori: Ehhez szerintem már most kellene 10-12 serdülő-ifi csapat, akik majd az új csapatok játékosállományát adják. Ezeket a csapatokat viszont most nem látom.

csatoimi 2011.06.03. 09:40:50

@jegib: Mindennek eljön egyszer az ideje! :)

igyalakult 2011.06.03. 09:45:38

@csatoimi: meg vitajuk jovoheten somlyon??

peterszky 2011.06.03. 10:14:53

Jóval szimpatikusabb, mint az előző éveké, már csak el kell hagyni mindkét csapat nevéből a Farm megnevezést, mintha tényleg a legjobbakkal jönnének, ha ez megtörténik, akkor így elsőre többet nem is nagyon fogok morogni :)

durex26 · http://www.youtube.com/watch?v=GXDch9MnG9o 2011.06.03. 10:29:37

Egyelőre jó. Kisjenőiekkel mi a helyzet? Ők is feszegették, hogy jönnének az oroszokkal, Galacon, vagy Brassóba játszanák a meccseket mondták volt.

progmet 2011.06.03. 11:40:31

@OliBLOOD: Egyszerű. Az első alanyi jogon döntős, a többiek pedig lenyomnak egy körmérkőzést. Az ottani első döntőzhet.Így mindenki tesztelhet a Volánnal is.

Bujdy 2011.06.03. 13:50:38

Most azért kell kerülni a MOL-Liga elnevezést, mert a MOL ki akar szállni, vagy csak MÉG nincs megegyezés?

Jó lenne, ha kitartana addig a MOL, amíg felfejlődik annyira a liga, hogy megérje nekik is... :(

hokikori 2011.06.03. 13:51:14

@OliBLOOD:
A serdülőben már a mögöttünk álló bajnokságban jóval e felett volt a létszám, míg az új szezonban várhatóan az ifiben is el fogja érni az említett létszámot és akkor még csak a magyarországi magyar csapatokról beszéltem.
Optimistán állok a kérdéshez.
Milyen jó is lett volna, ha a debreceniek már a most induló évadra alkalmazásba tudták volna venni a Vasasból szélnek eresztett érett játékosok egy részét és azok mellett fejlődnének a beépíthető fiatal tehetségeik az OB1-ben.

kerusz 2011.06.03. 14:46:32

@hokikori: Ugyan, semmi értelme serdülőcsapatokkal ifiben indulni. Ha nő a csapatok létszáma, az egyelőre csak azért lesz, mert egymástól halásszák el a csapatok a gyerekeket, mindenhol marad egy vékony keret. Az MJSZ regisztrációjában 1992-es játékosból van 47 fő. 1993-asból 46 fő. Ők a junior korúak, összesen vannak 4 csapatra valónyian. 1994-esből 79 fő. 1995-ösből 93 fő. Ők idén az ifjúságiak, együtt legfeljebb 8 csapatra vannak elegen. Minek csináljunk 10-12 csapatot 8 csapatra való ifistából? Nyírjuk ki a bajnokságot?

Semmi értelme serdülőket tömegével elindítani ifiben sem, csak a létszám nő velük. Ők lehet, hogy fejlődnek vele, de az ifisták nem, az egészen biztos. A legtehetségesebbeknek kell megadni a feljátszás lehetőségét.

És akkor arról még nem is beszéltem, hogy ettől az évtől kezdve lőttek a tömeges meccshalasztásoknak meg a tömbösített mérkőzéseknek, tehát eleve bővebb kerettel kell nekiindulni a szezonnak, mert a srácok suliba járnak, betegek lesznek, miegymás, de a meccset a kiírt időpontban le kell játszani.

hokikori 2011.06.03. 16:05:32

@kerusz: Szerintem az a lényeg, hogy sok játéklehetőséghez jussanak a srácok és minden korosztályban legyen 4-5 erősnek mondható csapat. Ebben az esetben csak mintaként tudom kiemelni a most lezárult kölyök felsőház versenyeztetését. Remek gondolat volt az alapkör után a 6 legerősebb csapat versenyeztetése és a következő 4 egymás közötti csatározása.
Ezt a lebonyolitást minden korosztály (juniorban sajnos nem aktuális) számára
megfontolásra javaslom. A play-off sorrend kialakítása után a szokás szerint a felső hatos győztese az alsó négyes második helyezettjével vívna a legjobb négybe kerülésért és így tovább.
Sokkal több szinvonalas, közel egyforma erőt képviselő csapat találkozna a bajnokság második felében.
Ez a módszer még a MOL ligában is a szinvonal emelkedéséhez vezethetne!

Snow-ice-hunter 2011.06.03. 23:53:41

@jegib: Ki mondta hogy nem?
Az egyensúlyt kell találni, és az európai tradíciókban gazdag miliőben szükség van egy hazai bajnokságra is, ezt a liga javaslata nagyon jól prezentálja:
-Erősíteni a nemzetközi ligánkat, úgy, hogy mi legyünk az összefogók
-A hazai bajnoksággal világosan kiegészítik egymást, ez utóbbi pedig az egyértelmű lebonyolításban rangot is kap.
süti beállítások módosítása