Friss topikok

Címkefelhő

Brassó (1231) Csíkszereda (1381) DAB (1198) ebel (2418) Erste Liga (4767) Extraliga (1178) Fehérvár (1655) felkészülés (2272) FTC (1484) khl (2189) légiósok (1681) Miskolc (1517) nhl (4938) nők (1332) playoff (1339) Titánok (1027) u18 (1100) utánpótlás (1336) UTE (1307) válogatott (2269) vb (2472) videó (2123) Összes címke

Fehérvár–Graz 3-2

2018.02.04. 20:47: kutyatej73

Fehérvár–Graz 3-2

Hannu Järvenpää: – Nagyon boldog vagyok, hogy megvan a második győzelmünk is, és külön örömteli, hogy ezen a meccsen a fiatal, Szabó, Reisz, Vincze fémjelezte sorunk jelentette a különbséget. Pont erre az energikus hokira van szükségünk, amit ők hozzátettek a játékhoz, mert ha a negyedik sorunk így játszik, az az összes többi sorra is átragad!


Doug Mason: – Nagyszerű meccs volt, mindkét csapat kitette a lelkét a pályára, rengeteg ütközéssel, igazi playoffösszecsapást láthattunk. Küzdöttünk keményen, megvoltak a lehetőségeink és az előnyeink, a kapust is lehoztam három és fél perccel a vége előtt, hiába, gratulálnom kell a Fehérvárnak!

104 komment

Címkék: ebel Fehérvár

A bejegyzés trackback címe:

https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr3313634014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CsakÚjváros 2018.02.04. 21:38:28

Néztem a meccset,nem tudom lehet sok volt a fröccs :D de ilyen iram a DAB-MAC-on is volt... :) Grat a Volánnak!

CsakÚjváros 2018.02.04. 21:40:30

Néztem a meccset,biztos sok volt a fröccs :D De szerintem ilyen iram a DAB-MAC-on is volt. Grat a Volánnak!

CsakÚjváros 2018.02.04. 21:41:12

Ennyire nem volt sok... :D

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.02.04. 22:14:42

Jó volt a tempó, de egyik csapat se vállalt sok kockázatot. Az edzői nyilatkozatok jól összefoglalták a történteket.

DominiKing 2018.02.04. 22:24:20

Azért milyen (nem is) apróságokon múlnak a dolgok. Kóger kiállítása meg sem történhetett volna. Na, de így már mindegy is. A Graz nem tette magasra a lécet, de azért, mert mi nem engedtük. Végre úgy nyertünk, hogy sokkal jobban is játszottunk, többet is lőttünk kapura és a játék minden elemében megvertük a sógorokat (az emberelőnyöket most nem említeném). Régóta vártam erre, hogy újra lehessen örülni a Raktár utcában.
Mondtam én, hogy ez egy nagy lépés lesz. :-)
Szép volt srácok!
HMH

DominiKing 2018.02.04. 22:30:36

@CsakÚjváros: Általában, ha az ember iszik, akkor olyan mint egy lassított felvétel. *

* (saját tapasztalat) :-)

CsakÚjváros 2018.02.04. 22:39:16

@CsakÚjváros: Amúgy meg az említett meccsen is fröccsöztem.... :D

Licsimi1 2018.02.05. 05:30:50

@CsakÚjváros: Tudod mit jelent a 3158-1000=2158?
Na pont ennyi ember gondolja, hogy jobb meccset lát Fehérváron!
Pedig nem csak a fanatikus Volán szurkolók járnak és nem csak Fehérvárról...
(az, hogy a kerek 1000 hogyan jött ki, azt meg hagyjuk...)

Lazlee 2018.02.05. 09:00:21

@Licsimi1: aztán tévednek, na bumm :D

Egyébként az ezer az megközelítőleg helyes lehet.

Bar down 2018.02.05. 09:51:35

@Licsimi1: attól, hogy elterjedtebb, nem biztos, hogy jobb. Állítom, hogy jobb meccset lát az, aki kimegy egy Erste Ligás rangadóra, mint egy vergődő Volánt nézni (nem, nem a Graz elleni meccsre gondolok).
A Volán marketing (és még jó pár) területen kapott előnyeit pedig hagyjuk is...

DominiKing 2018.02.05. 09:56:56

@Licsimi1: És akkor még nem is beszéltünk a TV közvetítésekről, ahol hatványozottan igaz a felvetésed.
Én amondó vagyok, a két számra mindenki büszke lehet, mert azt jelzi, hogy mindkettőre szükség van.

DominiKing 2018.02.05. 10:04:19

@Bar down: Én meg állítom, hogy a Volán meccsek még a KHL-es meccseknél is izgalmasabbak.
Én nyertem.

Bar down 2018.02.05. 10:14:34

@DominiKing: elhiszem, hogy neked az. Nekem meg nem. De azt kategorikusan kijelenteni, hogy a Volán meccsek jobbak, mint ahogy Licsimi1 tette, egy alátámaszthatatlan szubjektív kijelentés. Én erre reagáltam.

DominiKing 2018.02.05. 10:27:41

@Bar down: Ő legalább próbálta valamivel alátámasztani a véleményét, a te reakciód meg olyan volt, mint szóban ultizni. Én nyertem, mert én mondtam nagyobbat.

Bar down 2018.02.05. 10:38:46

@DominiKing: Nem akartam én nagyobbat mondani. Csak megfogalmaztam valamit, állítotam valamit.
De nézőszámmal dobálózni egy olyan csapatnál, amelyik csak úgy ömlik bele az állami pénz, hirdeti a média orrba-szájba, hát nem túl egyenrangú összehasonlítás. Szerintem ha hasonló feltételekkel indulna ott a Miskolc, a Fradi vagy Pornóapáti, hasonló nézettséget tudna hozni.
Ne vedd magadra, csak leírtam a véleményemet valamivel kapcsolatban, amivel nem értettem egyet. Nem a véleményével, hanem az alátámasztásával.

2018.02.05. 10:51:28

@Bar down: tévedsz!
Ez a nézőszám, olyan emeberek küzdelmének az eredménye, akik magyarok tízezreit tették hokifanokká és százezrekkel ismertették meg a sportágunkat. a vergődő volánt ezért nézik a mai napig többen mint a Videotont. Nem az állami pénz hozta fel a hokit, a hokisok a semmiből jutottak az A csoportba tíz évvel ezelőtt. Ahhoz volt némi köze a Volán EBEL szereplésének. Az állami pénz pár éve kezdett el csordogálni - legalábbis más sportágakhoz viszonyítva,ahol a kirakatcsapatokat a legnagyobb magyar cégek, mint főszponzorok patronálják.

Bar down 2018.02.05. 10:57:34

@lbsz: Sok mindenben egyetértünk. Én csupán azzal vitatkoztam, hogy a Volán meccsei jobbak, mert több a néző. A Volán érdemeit nem szeretném kétségbe vonni, bolond aki megpróbálja :)

DominiKing 2018.02.05. 11:08:35

@Bar down: Igen ez akkora igazság mint azt mondani, hogy a Las Palmas, a Málaga, vagy a Levante ugyanolyan jó lenne ugyanazon feltételekkel mint a Barcelona.
Az pedig egyáltalán nem baj, ha te más véleményen vagy. A blog erről is szól.

Bar down 2018.02.05. 11:11:18

@DominiKing: én nem azt mondom, hogy más csapat hasonló feltételekkel ugyanezt tudná produkálni.
Én azt mondom, hogy más csapat, hasonló feltételekkel ugyanúgy magasabb nézőszámot tudna hozni, mint az Erste Ligás csapatok.

Bar down 2018.02.05. 11:15:04

@DominiKing: és ha már foci: olyan volt a Volán nézőszámának összehasonlítása az Erste Ligásokéval, mintha a Swansea (Premier League) nézőszámát hasonlítanánk a Walesi labdarúgó-bajnokság nézőszámaihoz.

Licsimi1 2018.02.05. 11:28:41

Én egy szurkolói véleményre válaszoltam és az ott leírtakat cáfoltam. A barátod a tegnapi meccsre írta, hogy nem volt nagy az iram. Szerintem a tegnapi iram abszolút jó volt. Van néha olyan EL meccs, ami kezd hasonlítani az EBEL-hez, de az itteni emberek tényként állítják, hogy már utolérte, ami NEM IGAZ!
Ettől függetlenül szeretjük az EL-t, én pl. járok Titánok meccsre is, ha tehetem, sőt ha van közvetítés megnézem a többi meccset is, de elegem van az állandó Volán fikázásból! Beszélhetsz itt állami dolgokról, nem olyan régen volt, mikor a Pornóbáró azt mondta, annyi pénzt ad, amennyi kell, mégse történt semmi. Ugyanez igaz Linduska barátjára is MAC szempontból, illetve a Miskolcra is a mostani oligarchiával. Amúgy az Újvárosnak messze a legjobb a marketingje, így nem a marketingen múlik, hogy mennyien mennek meccsre.

Bar down 2018.02.05. 11:37:23

@Licsimi1: a barátom... nem is ismerem :)
Az iram szerintem is oké volt, sőőőt.
Nem érte utol a EBEL-t az EL, de a top3-4 EL csapat nem kullogna hátul, szerintem.
Pornóbáró nem állami pénz, nagyon távol áll attól. De bizony ám, hogy marketing, és még sok más is. Többivel egyetértek. Szép napot!

Bar down 2018.02.05. 11:41:52

@Licsimi1: és nem azt írta, hogy nem volt nagy az iram, hanem hogy a DAB-MAC meccsen is volt ilyen iram. Tehát szerinted ez egy derogáló jelző?
Akkor már értem, mit és miért írsz.

Licsimi1 2018.02.05. 12:26:24

@Bar down: Ergo a TOP3-4 csapat jobb, mint a Volán, mert mi a tizedikek lettünk?
Na pont erről beszélek. Szerintem max. Miskolc tudná legyőzni a tegnapi Volánt, de 7 meccsből maximum kétszer.
Én láttam mindkettőt, nem volt egyforma...

Bar down 2018.02.05. 12:34:51

@Licsimi1: amit írtam, az kizárja azt, hogy a Volán a top3-4 előtt végezzen az EBEL-ben? Nem.
A jelenlegi Volánt szerintem elkapná többször is a Miskolc, de néha még a MAC is. Szerintem.

Lazlee 2018.02.05. 14:13:46

Segítek magyarról-volánmagyarra fordításban, bár szerintem nem ér ennyit.
Mondjuk szerintem az, hogy egy Erste meccsen van olyan tempó, mint egy másik Erste meccsen, az tök logikus :) és ettől egyik se lesz rosszabb. De Imi is szeret sírni, őt viszont így szeretjük. :)
Ez a nézőszám vita meg szintén felesleges. Magyar kosárra is járnak ezrek, de az attól még szar. Viszont az Ebel meg nem az, így jóhogy járnak rá. A miskolci teltház újvárosban félház. Satöbbi. Sose legyen senkinek se kevesebb nézője ennél.

Bar down 2018.02.05. 14:53:00

@Lazlee: így van. Hajrá Magyarok :)

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.02.06. 15:14:28

@Bar down: Lehet jobb meccs, ha van hazai érdekeltség, de színvonalban nem jobb az EL. És épp ezután a Graz elleni játék után írni ezt. Hát..

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.02.06. 15:24:02

@Bar down: A TAO-t nem számítod állami pénznek? A közpénz sokfelé folyik, de túl sok a fehérvári jégkorongba nem. Úgy látom, hogy a hazai csapatok által kínált fizetésekkel sok esetben nem akar/tud versenyezni a Fehérvár.
A médiáról sokat elárul, hogy a jégkorong szurkolók többsége azt kérdezte "Na jó, de ki az a Tücsi?", addig az átlagember azt kérdezte "Ki az a Sofron?". A szegényes közvetítésen kívül szerintem nincs országos/fővárosi médiamegjelenése a klubnak.

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.02.06. 15:30:32

@Bar down: Nem írta, hogy foci egyébként. =) De épp a jégkorong élcsapataink esetében van teltház, ezért nehéz megbecsülni, hányan lettek volna (ha mondjuk nem kellett volna sorba állni a WC-n). Meg ott van az online nézettség is. Ennek ellenére meghatározó indikátor a nézőszám, nehéz szembe menni vele.

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.02.06. 15:33:31

@Bar down: Nem derogáló, csak egyszerűen nem ez a helyzet. Szeretném látni, hogy bármely hazai csapat úgy menjen a Graz ellen, mint a Fehérvár tette.

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.02.06. 15:38:35

@Lazlee: Azért hazai EBEL-meccsel egyidőben rendezett DAB-MAC csemege nézőszám adat, tekintve, hogy mindkét táborból szép számmal járnak Fehérvárra.

Bar down 2018.02.06. 16:47:18

@trollfeeder: Jobb meccsről volt szó, nem színvonalról. Tehát tökéletesen szubjektív.
De igen, kijelentette. Nem meccsek, hanem meccs. De kijelentés volt.
TAO is állami pénz, de én a TAO-n felül értettem. Ne játszuk a hülyét, volt már mentőcsomag ami sos érkezett Fehérvárra, Cser-Palkovics András se saját pénzt tol bele. Szerintem.
Szerintem súrolta azt a határt, ahol derogálónak minősíti, de hagyjuk... Menne más csapat is így, de nem engedte/engedi be az EBEL. Mielőtt ebbe is jobban belemegyünk, állítom, hogy ha most más magyar csapat van az EBEL-ben, a Fehérvár se tudna csatlakozni.

Licsimi1 2018.02.06. 19:24:12

@Bar down: Megmagyarázhatod, de én a színvonalról beszélek, amikor meccset nézek. Szerintem nem jobb meccs, ha női jégkorongot nézek, mert szépek a csajok. Egy meccs attól jobb, ha jobb a színvonal. Nem látom, hogy milyen összefüggés van a jobb meccs, Cserpa megmenti a Volánt állami pénzből és a nézőszám között. Úgy gondolom, hogy a 3000 néző közül a nagy része (min. 80%) egészen biztosan ismeri a többi Magyar csapat meccseinek színvonalát, mégis hétről-hétre a fehérvári meccsre jönnek és nem Újpestre, Pesterzsébetre, vagy Újvárosba, esetleg a Tüskébe mennek.
Zárult az olló a két liga között, de még nagyon nem zárult be. Szerinted Újvárosban nem a Tao-ból veszik a felnőtt csapat korcsolyáit? Ja, de csak kurva jó álszentnek lenni.
Az EBEL csatlakozásról meg annyit, hogy a Volán sok-sok évig mindenkit megvert itthon és megnyerte az Interligát is, mikor úgy döntött, hogy megpróbál elindulni az EBEL-ben. Emlékszem volt olyan szezon, hogy vesztett meccs nélkül ment végig az itthoni bajnokság. Sem a MAC, sem az Újváros nincs ebben a helyzetben jelenleg, sőt még a Titánok is el tudják őket kapni egyszer-egyszer...

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.02.07. 00:02:02

@Bar down: Bár sokan szeretnek megfeledkezni róla, de úgy tudom, hogy az Akadémia elindítására beígért pénzek késedelmeivel sikerült 80 milla fölé görgetni a annak idején tartozásokat, aminek főként az EBEL-csapat itta meg a levét. De vannak olyan csapatok, akik csarnokot kaptak "ajándékba". Biztosan jegybevételből.. Csak nem értem a sírást, mert a docleres időkben is volt és sejthetően most is van olyan csapat, aki nagyobb költségvetést engedhet meg az EBEL-csapatnál.
Inkább abban látom a problémát, hogy az Újváros annak idején nem tudta megnyerni az osztrák2-t, a Miskolc pedig se a KontiKupát (évek óta), se a Visegrád Kupát. A MAC meg lefixálta, hogy elindul, aztán mégse, és még a hazai bajnokságot se képes megnyerni szökőévente.

OliBLOOD 2018.02.07. 09:15:01

@trollfeeder: Dockeres időkben sem volt az újvárosi költségvetés a fehérvári közelébe.

Bar down 2018.02.07. 11:19:57

@Licsimi1: Ki lehet sarkítani persze...nyilván jobb meccs, mint két csiga futóversenye, tudok én is ilyet. De az alap felvetésed nem ez volt.
Az összefüggés ott van, hogy akinek plusz pénzt és eszközöket biztosít mind infrastruktúrára, mind egyéb dolgokra, annak bizony előnye származik ebből azokkal szemben, akinek nem. Előny nézettségeben is és sok egyéb másban is.
TAO-t MÉG mindig ne keverjük ide, mert én olyan támogatásról beszélek, amit más nem kap.
A Volán csatlakozás történelme nem tudom, hogy jön ide. A Volán egy dolog miatt tudott csatlakozni: az EBEL elmondhatta, hogy még egy ország csapata itt van. Ezért roppant nehéz még egy csapatot betolni, mert van már egy magyar. Láttuk a DAB, MAC csatlakozásnál is, hogy ennél több kell. A jó, ütőképes csapatnál is...
Az utolsó mondatodra: azóta fejlődött a liga, azért. A mostani ligában a Volánnak se menne veretlenül, sőt, szerintem alapszakaszt se nyerne.
De akkor tessék hazajönni, aztán nézzük meg :)

Bar down 2018.02.07. 11:30:38

@trollfeeder: semmilyen sírás nem volt itt. A docleres költség nem volt Volán szintű. Ha lett volna EBEl, Volán költségvetésénél is nagyobb lett volna.
A DAB az osztrák2-t nem nyerte meg. Ha csak abban a ligában indul, szerintem megnyeri. De mellette itthon is játszottak, sőt bajnokok lettek, és az osztrák2-ben is negyeddöntőig mentek. Abban az osztrák2-ben, ami erősebb mint a mostani liga...
Azt kéne,hogy megértsétek, hogy EBEL indulásnál mindegyik csapat a jelenleginél erősebb kerettel menne. Más szempontok miatt nem sikerül(t) a csatlakozás.
Visegrád Kupa: ha akkor király a Volán, miért nem húzta be a Visegrád Kupát? :)
MAC: ott egy bombaerős Miskolc, mondjuk azért.
Az a Miskolc, amelyik a 2014/15-ös Magyar Kupát nyerte...a Volán ellen ;-)

Licsimi1 2018.02.07. 12:20:04

@Bar down: Veretlenül nem menne, de megnyerte volna az alapszakaszt a mostani edzővel és csapattal, de ez a mi szubjektív véleményünk.
Szerintem amíg nem muszáj, addig nem jövünk haza. A mostani EL ligás csapatokban azok a játékosok vannak, akik vagy egyáltalán nem, vagy csak időlegesen tudták megállni a helyüket az EBEL csapatban. És van a másik kategória, aki a pénzt választotta és nem próbálta ki magát az EBEL-ben. Tudok mondani konkrét neveket is, hogy ki nem jött pénz miatt, de olyat is, aki most király az EL-ben, de EBEL szinten nem tudott maradandót alkotni.

Milo92 2018.02.07. 12:20:39

@Licsimi1: Az a baj, hogy a szinvonalat a legiosok adjak mar evek ota. (Ladanyi, Palkovics, Tokaji, Vas generacio ota). Akkor tenyleg magyar hoki erdek volt az Ebel csapat. Az aranygeneracionak meg adott egy lokest, mellette kinevelt par jo jatekost (pl Sofi Hetenyi Nagygergo). Az elmult 2-3 ev viszont a legiosokrol szol, meg arrol a 3-4 magyar jatekosrol aki talan meguti a szintet (Hari Koger Erdely). Ezek a jatekosok a Volan nelkul is jobb ligakban jatszananak.
Szerintem a Miskolcnak pl erosebb a csak magyar jatekosokbol allo allomanya mint a Volannak. Jobbat tenne a hokinak, ha ahelyett hogy “masodosztalynak” belyegezne a mainstream media az Erste ligat, inkabb visszajonne a Volan is. Kar a szelmalomharc, a joval gazdagabb osztrak klubok ugyis jobb legiosokat fognak hozni, az uj nagy csodageneraciot pedig mar evek ota hiaba varjuk. Sok jatekos viragzott ki a kudarcokkal teli Ebel szezon utan a Mol ligaban, ujra magabiztos huzoemberek lettek ezen a szinten. Remelem a Miskolc sem megy az Extraligaba. (Viszont annak idejen a Volan jol tette hogy az Ebelbe ment, akkoriban rajtuk kivul nem maradt komoly csapat vagy bajnoksag az orszagban)

Uteapu 2018.02.07. 12:26:12

@trollfeeder: Olyan dolgokat hozol fel, amit nem igazán illene, nálatok megálló példa nélkül. Évekig éltetek másokból is jócskán, játékosokra és pénzekre is értve, úgyhogy érdekesek a meglátásaid.

Nittümeki 2018.02.07. 12:27:58

A Volánt és a többi magyar csapatot szerintem dőreség összehasonlítani, mert míg az EL-ben légióskorlátozás van, addig az EBEL-ben nincs ilyesmi. Persze a MAC-nál látjuk, hogy tökéletesen ki lehet játszani a rendszert az Erste Ligában is...Viszont a Volán egy jóval erősebb ligában szereplő csapatként valamivel minőségibb légiósokat tud behúzni, mint az EL élcsapatai, de mondhatnánk Hárit is példának. Az EL-be ő se jött volna haza. Szóval szerintem hülyeség ez a Volán vs El dolog. Én amúgy örvendenék egy minőségi Volán-DVTK (MAC, DAB) rivalizálásnak az EL-ben. Sokkal jobban, mint egy esetleges miskolci Extraliga-szereplésnek vagy még tíz év EBEL-nek...

Nittümeki 2018.02.07. 12:31:37

@Nittümeki: Aki meg túl jó a hazai bajnoksághoz, annak meg irány a légiósélet! Évek óta az az érzésem, hogy az EBEL-csapatunk megléte elkényelmesített több nagyon jó magyar játékost is (iskolapélda Rajna) és ettől félek egy miskolci Extraliga-szereplés esetében is...

Bar down 2018.02.07. 12:46:28

@Nittümeki: elkényelmesítő résszel maximálisan egyetétértek.
A válogatott tagjainak választásánál, szurkolói felfogásban és játékosok felogásában sem értem, hogy miért egyértelműen jobb az, aki egy erősebb bajnokságban gyenge, mint egy gyengébb bajnokságban erős. Ha én holnaptól a JYP-ben játszanék, nem lennék jobb mint Sofron, Galanisz vagy akárki.
Sajnos miután a játékosok is érzik, hogy elég a sz*ar szezon is a válogatottsághoz, minek igazolnának el? Remélem Rajna Mikinél lesz valami változás, mert ennek semmi értelme.

Bar down 2018.02.07. 12:48:59

@Bar down: Miki szerintem a lejtőn az A-csoportos vb után indult el. Nem erre számított, és senki más se. Vártuk a vállalható vereségeket, ő is majd azt fogja meg, amit lehet, és potya nélkül, de bravúroktól mentesen véd. Ehhez képest jött Vay Ádi, aki ellopta a show-t. Megmutatta, mi az, ha valaki tudja a "tankönyvi" dolgokat és hozzá tudja tenni a bravúrokat.

Uteapu 2018.02.07. 12:50:54

@Nittümeki: Na, csak van, amivel egyetértek Veled. :)

Bar down 2018.02.07. 12:51:16

@Licsimi1: Lényeg a lényeg, a két liga nem úgy ér össze tudásban, hogy az EL eleje az EBEL legvégéhez kapcsolódik. Ha indulna egy magyar csapat a Volánon kívül, hozna még jobb magyarokat és klasszis légiósokat, az meg inkább középmezőny.
Bár ez nem a magyar hoki érdeke :)
Ennek a Volánnak, és a magyar hokinak is az tenne jót, ha hazajönnének, aztán meglátjuk mi lesz. De erről csak álmodozunk...

Kiinizsi 2018.02.07. 12:54:51

@Licsimi1: Nem akarok itt a vitába beleokoskodni, a VK-t tényleg megnyerhettük volna, de a Kontit te se gondolhatod komolyan, hogy meg kellett volna nyernünk, a KHL-esekkel megerősített Asztanát legyőztük, de ők is lazán kikaptak a Minszktől, szerintem simán Ebel bajnokok lehetnének!

Raon 2018.02.07. 13:56:27

Költségvetési szinten szerintem sincs a miénknél nagyobb magyar klub (de ez csak tipp, nem tudok pontos adatokat), viszont már a különbség sem lehet akkora, mint régebben. Az azért jel, hogy manapság több játékos inkább az EL-t választotta, mert az több pénz/könnyebb munka. De ezzel nincs semmi gond - csak ne folytatódjon ez a keresetemelkedés sokáig, mert annak csúnya vége lehet itthon.

Amikor Booras elhozható lett volna, többekben felmerült (szurkolókban), hogy mi miért nem próbáljuk meg. A válaszon egy kicsit lesokkolódtunk: SOKKAL többet keresett/kapott máshol, mint amennyit mi adni tudtunk volna, azaz ő nem a mi szintünk volt. De amikor Sofi is hezitált a Del távozásakor, és végül a Kac-ban kötött ki, akkor is volt magyar klub, amelyik ráígért a mi ajánlatunkra (és nem csak arra a két hónapra, a következő évre is).
Szóval ha összesített költségvetésben nem is, a sztárjátékosok gázsija kapcsán egy ideje már bátran beszélhetünk abszolút versenyképes hazai klubokról is.

Raon 2018.02.07. 14:01:47

@Bar down: szerintem már előtte voltak jelek: amikor visszament a Mol-liga rájátszásra, és a Maccal mentünk, abszolút nem adta meg azt a támogatást a csapatnak, amit elvártak volna tőle (és akkor volt egy Scola, Lemay, velük lehet jobban járt volna a csapat).
Innen nézve nem lehet, hogy inkább Krakkó volt a 100+ % tőle, és az, ahol most van, azt mutatja, amit alapvetően tud? Egyáltalán nem rossz kapus, remek dolgai is vannak, de összességében olyan 90 % körüli a teljesítménye EBEL szinten - és oda nekünk ennél azért több kellene.

kerusz 2018.02.07. 15:23:18

@Licsimi1: Annyit azért tegyünk hozzá, hogy a mostani csapat nem játszhatna az EL-ben, ahhoz legalább 5 légiósotokat honosítani kellene.

Bar down 2018.02.07. 15:29:49

@Raon: nagyon nehéz kérdés, nem szívesen alkotok véleményt Mikiről, egy fontos okból: rettentően kedvelem :) Minden vagyok Mikivel kapcsolatban, csak nem objektív :)

Bar down 2018.02.07. 15:32:44

@Raon: Érdekes ez a Sofi-Booras dolog. Azt tudom, hogy a MAC felverte az árakat rendesen, de még inkább a Debrecen. Tudok/hallotam 2 olyan játékosról, aki a nyáron váltott klubot (nevet nem írok), akit marasztalt a volt csapata, fizetésemeléssel. Erre egy másik csapat közel a DUPLÁJÁT ígérte. Lehet ezzel versenyezni? Nem hiszem... :/

DominiKing 2018.02.07. 16:29:15

@kerusz: Azokat simán kölcsönadnánk arra rászorulóknak. :-)

Lazlee 2018.02.07. 17:13:52

Lehet itt a színvonalról is értekezni, de amíg a szezon kb legfontosabb meccsén nincs 200 néző, akkor szégyeljék el magukat az ország legjobb szurkolói (:D).
Megmondta az egyik volt játékos: sznob a nagyrésze. Oké, színvonal sznob.

Licsimi1 2018.02.07. 18:08:40

@Kiinizsi: Cimzettet tévesztettél, én nem írtam, hogy meg kellett volna nyerni a Kotinentál kupát. Az más volt.

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.02.07. 18:12:07

@OliBLOOD: Csak két bajnokságban indultatok. Ez összességében többnek az EBEL-csapaténál, de biztosan közelíti.

Licsimi1 2018.02.07. 18:12:16

@Lazlee: Én nem vagyon sznob! Kérdezz meg bárkit! Akarom mondani bárkit, aki számít! :)
Te sem változol semmit, pedig 10+ évvel öregebb lettél! :P

Licsimi1 2018.02.07. 18:14:44

@kerusz: Persze, ezt én is tudom, csak nem érdekel, mert remélem, hogy még sok évig nem lesz ez opció a csapatomnak.
Én tisztellek azért, amit tettél, Te is tudod, hogy én is próbálkozom, de én nem szeretném, hogy a Volán hazajöjjön!

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.02.07. 18:19:52

@Milo92: Palkovicsék, Ladányiék idején is kellett egy/másfél légiós sor. Anélkül sose ment. Most viszont a hazai klubok is elszipkázták a játékosokat. Amivel nincsen baj, de tudomásul kell venni, hogy a fiatalok maradtak, és végre a fiatalítás koncepció elkezdődött. Erdély Csanád példája pedig a bíztató kezdet. Jön utána sok korosztály.

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.02.07. 18:25:26

@Uteapu: Nyilvánvaló versenyhelyzet volt/van a klubok között. A közpénz elosztása nem érdemtelenül történt. Világ szinten se példátlan, hogy ilyen értékben kap egy csapat támogatást. Hogy a csarnok példa ingét fölvetted magadra, arról nem tehetek.

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.02.07. 18:31:31

@Nittümeki: Az arany generáció leköszönésével nem működhetett az a modell, hogy a válogatott gerince a Volánban szerepeljen, de a fiatalítás EBEL-projekt megmaradt. A légióskodó tehetségekkel tudtuk tartani a liftező szintet. Mindkettőt a hazai játékoskereslet növekedése visszavetette. Ezen kéne elmerengeni, mielőtt változásokról fantáziálunk.

1885* 2018.02.07. 18:36:17

@trollfeeder: ja, az a 170 milla amivel megdobta gyorssegélyként a kormány a volánt a felhalmozott tartozások miatt az járt, a mi csarnokunk az meg még mindig téma? Haha.

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.02.07. 18:38:38

@Bar down: Az EBEL fele jelenleg gyenge csapat a gondolatmeneted alapján. Az a helyzet, hogy aki ott a negyedik sorért küzd, felveszi a versenyt az EL elejével. Védőknél sajnos nehezen mérhető, de támadóknál a pont/meccs közeli érték árulkodó.

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.02.07. 18:41:19

@1885*: Nemzetközi szinten mit is ért el az UTE hoki 1885 óta? Vagy az elmúlt 30 évben? Nem nekem égett be Sikorcin a szívembe..

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.02.07. 18:43:22

@kerusz: Amíg a "magyar" szövetségnél a székely hokisokat románnak számítják, addig talán nem kéne feszegetni a légiós kérdést..

Lazlee 2018.02.07. 18:49:53

@trollfeeder: annak számítják, aminek kéri.

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.02.07. 18:50:00

@trollfeeder: "Szabó, Reisz, Vincze fémjelezte sorunk jelentette a különbséget."

Lazlee 2018.02.07. 18:51:07

@Licsimi1: voltál kint a meccsen? :)

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.02.07. 18:51:59

@Lazlee: Nem tud eligazolni mondjuk a Fradiba, csak légiósként. A rosszabb, hogy pl. a Szereda se tud vinni az elszipkázott játékosokért cserébe magyart, mert az náluk légiósnak számít.

Lazlee 2018.02.07. 18:58:53

@trollfeeder: a második fele valóban problémás.
Az első fele talán azért nem, mert legalább menetközben nem ürül ki jobban a román bajnokság (a magyar javára).

Raon 2018.02.07. 19:07:06

@Bar down: szerintem nem a Mac verte fel, én úgy tudom, hogy az új mjsz vezetés alatt több pénzt kaptak vissza a klubok, és így nagyobb kalapból tudtak gazdálkodni. És ez azóta is áll. A Debrecen mondjuk pont jó példa arra, hogy nem szabad ezt csinálni.

Miki: tiszta sor, egy szurkolónak nem is szabad mindig objektívnek lenni, az megöli a lényeget. :)

Raon 2018.02.07. 19:15:17

@Lazlee: ez tényszerűen igaz, de azért oka is van. Amíg a klub azt mondja, hogy a Titánok "csak" utánpótlás nevelő csapat, addig ez így is lesz, sajnos - az megy ki, akinek van rá ideje az EBEL mellett is. Érdekelni azért ennél több embert érdekel, ez látszik a rájátszás nézőszámokon is.
Hogy ez sznobizmus? Lehet. De akkor eredmény/tét sznobizmus. Nézd meg, hogy az első évben kb. kétszer ennyi volt a nézőszám - de akkor a csapat sem nyolcadik volt (bár tény az is, hogy azóta a többi csapat is erősebb). Vagy emlékszel arra, hogy vagy 600-an mentünk fel a Tüskébe a rájátszás meccsekre? Ti mikor jöttök ide hozzánk annyian? :)

Nekem meggyőződésem, hogy ha a klub egyszer végre ki meri tűzni azt a célt, hogy akkor most már megvan hozzá a magyar mag, és cél az első négy, akkor ezzel megadja a kellő alapot a szurkolóknak is - és a szurkolók jönni fognak. Konkrét cél és az ezzel járó tét nélkül ez nem megy.
De amúgy szerintem már nem kell erre sokat várni, és addig élvezzétek ki a helyzetet, amíg lehet. :))

Lazlee 2018.02.07. 19:20:14

@Raon: a pesti felmegy Pestre :D

Raon 2018.02.07. 19:30:34

@Lazlee: tudod, én csak azért lementem Fehérvárra, hogy felmenjek együtt a cimborákkal - mert egy meccs a túrával együtt az igazi.
(egyébként is budai voltam, azt a másikat kikérném magamnak :) )

Kiinizsi 2018.02.07. 19:33:40

@Licsimi1: erre válaszoltam: "Újváros annak idején nem tudta megnyerni az osztrák2-t, a Miskolc pedig se a KontiKupát (évek óta),"

Lazlee 2018.02.07. 19:45:04

@Raon: sőt, a Tüske is Budán van :D

De a lényeg, szerintem Bpn nem nehéz hozni jó számokat, kiváncsi leszek pénteken :) minimum 150en leszünk a vendégben csak a kisvárosból.

Nittümeki 2018.02.07. 19:47:46

@trollfeeder: Én nem tudom, hogy ez esetben miről beszélsz, mert asszem soha nem volt annyi légiósunk, mint most. Jó, annak fele az ECHL-ben van, de kezdetnek nem rossz az sem. Olyanok meg, akik külföldről tértek vissza az EL-be (feltehetően több léért, de nem biztos), talán csak ketten vannak: Magosi és Nagy Gergő. Utóbbi azóta visszatért a légiósok táborába és nem is teljesít rosszul mostanság! Az más kérdés, hogy a megnövekedett bérekkel talán itthon maradtak olyan játékosok is, akiknek már rég kicsit magasabb szinten kellene játszani (a teljesség igénye nélkül pl. Galanisz vagy Nagy Krisztián), de valakiknek a hazai bajnokságban is kell húzni felfelé a színvonalat (a légiósok mellett). Az meg, hogy a fejlődő EL-élcsapatok a Volán elől is szipkáznak el játékosokat, szerintem a Fehérvár problémája, nem a magyar hokié.

kerusz 2018.02.07. 21:05:21

@trollfeeder: én elhiszem, hogy imádsz a nevedhez méltóan trollkodni, azért mégis fel szeretném hívni a figyelmedet, hogy ha a székely játékosok en bloc románnak számítanának, mint ahogy azt felrovod a szövetségnek, akkor a Volánnak nem 11 légiósa lenne, hanem még több (a Graz elleni csapatból Sárpátki, Reisz, Szabó Krisztián is).

Szóval, ha már így hozzászóltál a Licsiminek írt válaszomhoz, akkor kénytelen vagyok még egyszer felhívni a figyelmedet arra, hogy az EL-ben a Fehérvár nem tudna kiállni azzal a csapatával, amelyik legyőzte a Grazot, mert abban 11 légiós játszott (Carruth, Palin, Meland, Luttinen, Music, Manavian, LoVecchio, Latendresse, Gilbert, Uotila, Vidmar), az EL-ben meg 6 légiós lehet beírva a jegyzőkönyvbe.

kerusz 2018.02.07. 21:05:57

@trollfeeder: Így van, ha csak egycsapat lenne amagyar hokiban, akkor mindenki ott játszhatna.

Licsimi1 2018.02.07. 21:26:08

@Kiinizsi: Én azt értem, de azt nem én írtam

kerusz 2018.02.07. 21:38:02

@Licsimi1: tudod, hogy tudom, hogy tudod... :-)

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.02.08. 00:24:26

@kerusz: Az, hogy ők hokimagyarnak számítanak, az nem a honi szövetség érdeme.
A kapust, Melandot, Uotilát, Vehmanent meg Ainsworth-öt nevezném legfeljebb, a többieket viheti bárki:

Palin - Dunaújváros
Manavian - Miskolc
Vidmar - Újpest
Luttinen - Ferencváros
LoVecchio, Music - MAC
Latendresse - Csíkszereda
Gilbert - Brassó

Aztán el lehet gondolkodni, kit mennyire erősítenek.

KCs 2018.02.08. 07:35:13

@kerusz: Mivel egy fiktív, jövőbeli helyzetről megy a vita, így ebben a fiktív jövőben akár meg is változhat az EL légióskorlátozása, nem? Az a versenykiírás meg sem született még, amely arra a képzeletbeli helyzetre vonatkozik, hogy minden magyar klub kizárólag itthon játszik.

kerusz 2018.02.08. 10:31:14

@KCs: vagy egy fiktív, jelenbeli helyzetről...? Hiszen az EL-csapatoknak is a mostani keretével, a mostani játékerejéhez hasonlítanak a kollégák, nem pedig azzal/ahhoz, amely egy megváltozott versenykiíráshoz alkalmazkodik...

kerusz 2018.02.08. 10:33:33

@trollfeeder: A Fehérvár AV19-nek volt beleszólása abba, hogy kiket szerződtet légiósnak, nem? Vagy valakik erőnek erejével rákényszerítették a klubot, hogy ők legyenek a légiósok?

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.02.08. 11:03:58

@kerusz: Úgy látszik, most a mennyiség számít, nem a minőség. Amit a magyar játékospiacról szereztek eddig tapasztaltabb játékosok formájában, azt most szürke légiósokkal pótolják.

Bar down 2018.02.08. 11:34:37

@trollfeeder: Aminek az oka nem feltétlenül a pénz. Nem olyan vonzó már a Fehérvár EBEL csapata.

DominiKing 2018.02.08. 11:40:18

@Bar down: Inkább túl drágák a magyar menők.

Bar down 2018.02.08. 11:45:55

@DominiKing: Eygrészt: nem.
Másrészt: ha jó játékost akarsz, fizesd meg.
Harmadrészt: nem hinném, hogy ha az EL top játékosoknak többet adnának mint a mostani EL pénzük, mennének EBEL-be.

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.02.08. 11:49:24

@Bar down: Az osztrák élvonalat még nem nőtte ki a Fehérvár.

Nittümeki 2018.02.08. 11:58:25

@Bar down: Vannak olyan magyar játékosok az EL-ben, akik képesek lennének magasabb szinten is megállni a helyüket. Esetükben valószínűleg a nagy fizetés/ garantált első két soros szerepkör túl vonzó ahhoz, hogy kipróbálják magukat máshol (nem feltétlenül a Volánban). Viszont vannak olyanok is, akik az EL-ben jók, de az nekik a maximum és ezzel ők is tisztában vannak. Egy, a miénkhez hasonló hasonló szintű ligába (pl. lengyel) meg már nem éri meg elszerződni.

Nittümeki 2018.02.08. 12:00:21

Én mondjuk nem bánnám, ha pár év múlva a Volánnal megerősödött hazai liga adná a válogatott gerincét, csak akkor kéne az itthon játszók elé 5-6 Sebők-Hári szintű légiós...

Bar down 2018.02.08. 13:11:09

@Nittümeki: az első hozzászólásoddal egyetértek, a másikat pedig nagyon remélem, hogy bekövetkezik.
Én csak rá szerettem volna világítani arra, hogy már nem az van, hogy a Fehérvár "szemezget" az itthon játszókból. Ami fehérvári oldalról nézve nem jó, EL és magyar hoki oldalról viszont elkönyvelhető az EL erősödésének.

Kiinizsi 2018.02.08. 18:41:51

@Licsimi1: Tényleg elnéztem :D Trollfeedernek ment...

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2018.02.08. 19:21:46

@Kiinizsi: Első kör győzelem, második kör továbbjutás. Így lett volna pontos. Remélem, jövőre sikerül vmelyik csapatunknak a FF.

Kiinizsi 2018.02.08. 20:08:53

@trollfeeder: Így már érthetőbb. Ilyen közel nem tudom mikor leszünk megint a FF-hoz.

kerusz 2018.02.08. 23:01:26

@Kiinizsi: remélem, ha idén is Ti nyeritek a bajnokságot, akkor jövőre már be is juttok a final fourba.
süti beállítások módosítása