Friss topikok

Címkefelhő

Brassó (1232) Csíkszereda (1385) DAB (1198) ebel (2420) Erste Liga (4767) Extraliga (1178) Fehérvár (1657) felkészülés (2272) FTC (1484) Gyergyói HK (1005) khl (2189) légiósok (1681) Miskolc (1518) nhl (4938) nők (1340) playoff (1339) Titánok (1029) u18 (1107) utánpótlás (1353) UTE (1308) válogatott (2270) vb (2475) videó (2125) Összes címke

Megújult a zalaegerszegi csarnok

2016.08.31. 14:13: kutyatej73

Megújult a zalaegerszegi csarnok

 Az alapítvány 2018-ban kérni fogja, hogy Zalaegerszeg képviselhesse magát a profi bajnokságban, a MOL Ligában.

21 komment

Címkék: Zalaegerszeg Titánok

A bejegyzés trackback címe:

https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr3811665990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

komolytalan samu 2016.08.31. 16:34:13

Hmm, bővül a bázis: Vasas, Zeg, és Szegeden is elindult végre valami. Már csak az a kérdés, hogy lesz e elég versenyképes fiatal játékos ennyi új klubra.

komolytalan samu 2016.09.01. 11:01:04

@Imam Khomeini: Nem számoltam utána, de nekem is ez volt az érzésem. Ha mondjuk a jelentkezőkből 2 évente emelnének be egyet, vagy megcsinálnák az első osztályt a MOL mögött.

Skyblue 2016.09.01. 11:06:57

@Imam Khomeini: @komolytalan samu:
A következő öt évben szerintem ők jöhetnek reálisan szóba:
Vasas, Szeged, KMH, Zalaegerszeg, Győr.
A megfelelő mennyiségű és szintű magyar játékos kérdése valóban jogos, de mivel mindegyik klubnál van saját utánpótlás, szerintem nem lehetetlen a "küldetés"!

Lazlee 2016.09.01. 11:27:19

@Skyblue: a tavalyi év mutatja, hogy elég minőségi feljövő játékos nincs. A két utánpótlás klubból az egyik oké fiatalokat játszatott, de az idegenlégiósok húzták a csapatot, konkrétan egy fiatalt se tudnék mondani, aki úgy odaért, mint a később ligagyőztes Újváros Újpest elleni srácok, a másik tud felmutatni néhány berobbanót, de a hangsúly a néhányon. Persze, remek elődöntőt láthattunk e két csapat közt, de nem a fiatalokon múlt, szerintem.
Másik, például Újváros mögött pont ezekben az években nincs utánpótlás, fradi mögött is csak esetlegesen.

Skyblue 2016.09.01. 12:01:22

@Lazlee: Ezért nem is vitattam a minőségi szegmenst, de ettől függetlenül még elképzelhetőnek tartom a felvételük, ha a csapatok beszavazzák őket, annak ellenére, hogy adott pillanatban biztosan nem növelnék a liga színvolát. Ezt azért gondolom, mert jelen esetünkben MAGYAR csapatokról van szó (nem Galac, Belgrád), és ha igazolnak öt jó légióst, nem hiszem, hogy gyengébbek lennének, mint a tavalyi Brassó. Nyilván az MJSZ-nek és a MOL Liga tagoknak mérlegelniük kell, hogy felvegyenek-e olyan új MAGYAR csapatot, amelyik átmenetileg lefelé húzza a ligát, de a fiatal játékosaik addig is fejlődni tudnak (MHÉ vs. önérdek)!

Lazlee 2016.09.01. 12:23:10

@Skyblue: így van, kérdés a magyar szálat erőltessük a ligában a jövőben, vagy a liga színvonalát tartsuk szem előtt. Ami egyébként magával hozná egy második vonal (akár liga, akár magyar szinten) létrehozását. A mol2 kb ezzel jöhetne létre.

uteapu 2016.09.01. 12:41:14

@Lazlee: A második vonalat már régóta meg kellett volna csinálni. Egy ekkora lépés az említett csapatoknál azért akkora lenne, hogy elrepedne a gatyájuk.
A színvonal eséstől, még ha lehet is nem tartok és valahol bele kell rázódni az újaknak. A "profiknak" meg tudni kell egy ilyen helyzetet kezelni, nem visszaesve. A hazai liga létszám növekedése igencsak fontos lenne és talán ösztönözné is a fiatalok kinevelését. Valahol mindig késésben vagyunk kicsit.

Skyblue 2016.09.01. 12:56:45

@uteapu: "A második vonalat már régóta meg kellett volna csinálni." No és kikből?

uteapu 2016.09.01. 13:19:12

@Skyblue: Az előbb fel is soroltad a lehetséges csapatokat. :) Talán sokan maradtak volna a jégkorongban és egy második vonalnak ha nem is feltétlenül liga szinvonalú de sokakat vonzhatna vagy vonzott volna egy értelmes küzdelembe, amelyik nem ad hoc jellegű vagy csak pár kupa meccs.

Skyblue 2016.09.01. 14:03:20

@uteapu: De pár évvel ezelőtt ezeknek a csapatoknak még sehol nem voltak juniorjai! Nem véletlen, hogy a MAC, Szeged, Debrecen, DAB Jégtörők fémjelezte II-es vonal kivérzett, miután az első kettő szintet akart lépni, és társult a MOL Ligához, a Szeged most meg új alapokról kezdi. Egyszerűen elfogytak a csapatok! Kikkel akartál volna MOL 2-őt pl. előző évben?

Skyblue 2016.09.01. 14:05:39

@Skyblue: Vasas-Szeged 10x oda-vissza?

Imam Khomeini 2016.09.01. 14:55:56

@Skyblue: es akkor ha ezeknek a masodosztalyra sincs jatekosuk akkor miert lesz a mol ligara?

Skyblue 2016.09.01. 15:04:43

@Imam Khomeini: Épp az, hogy EDDIG nem volt, de pár éven belül lesz!

komolytalan samu 2016.09.01. 15:04:46

@uteapu: Én, kiemelten outsiderként, sajnos az utánpótlásban érzékelem a fő problémát. Ahhoz képest, hogy robbanásszerűen javul az infrastruktúra, nő a létszám, van egységes versenyre épülő válogatott szelekció, a fejlődés lassú. Lehet hogy csak az én telhetetlenségem, türelmetlenségem látja így, de a dánok (nyilván valamivel még jobb lehetőségekkel) nagyságrenddel gyorsabb fejlődést produkáltak, a szlovének töredék ekkora bázison hozzák azt (vagy még jobb) az utánpótlást, amit mi.

Az output nem tükrözi az inputot. Ebből én azt szűröm le, hogy akkor valami mégsem stimmel az utánpótlásban.

Nem az első NHL játékost várom el, az sok mindentől függ, és errefelé ritka mint a royalflush, benne van, hogy statisztikailag évekkel, évtizeddel később csúszik be, mint lehetne. De hogy most reálisan a kapujában sincsen ott játékosunk (Vaynak is évekbe telik majd oda jutni), miközben Vas Jani a csillagos ég alól játszotta be magát az AHL-be 10 éve, az mégiscsak jelez valamit.

Bármilyen magyarázatot, de a megindokolt lehülyézést is örömmel veszem.

uteapu 2016.09.01. 16:54:56

@Skyblue: A mostani nincs-re ott van Zalaegerszeg esete. Elkezdődött valami, aztán kiüresítették. Miért? Mert egyszerűen nem volt más alternatíva, mint máshová betagozódni a jobbakkal a többit szélnek eresztve. A többi helyen, mint esetleg Győr, Jászberény nekiállnának a gyerekekkel de egy kort elérve sehol semmi komoly, kivéve a tehetséges srácokat benyelni negyvenediknek valahol. Esetleg bekéredzkedni valahová mint kis rongyosbrigád. Azt mondod Vasas-Szeged 10x oda vissza. És most nem ilyesmi van a srácoknál? Okosabban a TAO-val ha már évek óta az utánpótlásról papolnak csak nem akaródzik igazán nyomni oda, ahová elkelne. Még jó 10 évig ilyenekről fogunk itt beszélni, közben tömve a krémet helyettük. Korosztályok lukasak és így lesznek is a szülők zsebével együtt.

Lazlee 2016.09.01. 17:38:52

@uteapu: szerintem nem válaszoltad meg a kérdést.
De hogy erre is reagáljak: ja, mert Zalaegerszegen nem egyszer lenullázták magukat. Meg azt ne felejtsd el, mire a juniorig eljutnak igen nagy a lemorzsolódás. És akkor még ezek se biztos, hogy a felnőttet megélik, pláne, hogy játszani is tudnak azon a szinten. Miért is ne kooperálnának csapatok? Én pl tökre el tudom képzelni, hogy régiók csapatai összegereblyézve ki tudnak állítani minőségi csapatot, külön meg kimaradnak, elvesznek.

OliBLOOD 2016.09.01. 18:33:28

Nem sokáig halogatható egy köztes lépcsőfok létrehozása a MOL és az utánpótlás között. Lehet ez OB2 vagy OB1.
OB1 újbóli külön bajnokággá szervezése is megoldhatná a problémát. Csapatok 1-2 kört játszanának egymással, a MOL-os csapatoknak az egymás elleni meccseik beleszámítanának az OB1-be is. Így nekik ez 2-4 meccs plusz új csapatonként. Az új belépőnek viszont egy teljes bajnokság ahol felkészülhet a magasabb szintre külföldi utazások költsége nélkül.

uteapu 2016.09.01. 19:52:27

@Lazlee: Persze, hogy nem válaszoltam meg, mert nem tudom, ha igazán tudnám a feleletet, nem titkolnám. :)
Olyan a hokikönyvünk amit lapozgatok, mint egy hibás kiadvány. Az eleje Válogatott,EBEL,MOL Liga fejezetek, aztán továbblapozva egy csomó üres oldal, majd a vége felé a biztató törpék és a nagyobbacskák. Lehet azon gondolkodni, miért üres a közepe.Kicsit azért mi is olyan farkasvakságban szenvedünk a nagy generáció óta és a nagyobbik baj, hogy nem csak mi, hanem azok is akiknek látni kellett volna, hogy utánuk mi lesz. Egy-két klub kevés és nem is bírja, hogy több csapatot tartson fenn, akiket még versenyeztetni is kell.Te is keresed a megoldást de ezt a régiós gereblyézést nehezen tudom elképzelni, mondjuk a nyugati régió hokicsapatainál, már csak a relatív nagy távolság miatt is a fiataloknál. Persze, hogy nagy a lemorzsolódás ha nincs versenyhelyzet, igazi motiváció. Igenis pénzt kell befektetni a vidéki bázisok fejlesztésébe és minden eszközzel megteremteni egy második vonalat, mert nincs más megoldás hosszú távon. A MOL Ligás csapatok fiataljaival együtt rendes OB-t lehetne összehozni. Agyalunk ezen és kikínlódunk valamit, mert érezzük, hogy ez így sokáig nem mehet, majdan visszaüthet és az nem lesz kicsi.

essze 2016.09.02. 13:46:59

@OliBLOOD: Olvasd vissza a Magyar Kupa idei lebonyolítását. Ha még egy kört rátennének, akkor gyakorlatilag megfelelne annak, amit írtál.
süti beállítások módosítása