Nyitott kérdések Nationalliga-ügyben 2011.04.30. 11:38 F. Kapus
Nyitott kérdések Nationalliga-ügyben
2011.04.30. 20:18: Theutus
120 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr512867657
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
Snow-ice-hunter 2011.04.30. 21:38:10
Nekem tetszene a 12-nél több résztvevő és a nyugati és keleti ágra osztás.
Így egy-egy oda-vissza kör a saját és a másik ággal.
Ez a Mol-liga életbe maradását is növelhetné (ami maradhatna, heti egy meccs az átjátszókkal, továbbiak az itt maradottakkal, és az a heti egy meccs kevesebb rohangálással járna az átjátszóknak, növelve az itteni játkuk esélyét), bár ez gyanúm szerint nem az osztrák ajánlaton hanem inkább a molon múlik, aki már tavaly is húzódozott.
Szívem szakadna meg a székely csapatokért, ám hokink erősödése a legfőbb érv.
A tavaly örvendetesen erősödő molos mezőny önmagába záródva saját magának korlátja, az osztrák ajánlat előtt is ment a polemizálás a továbblépést illetően.
A további egy Ebel-csapat szerintem korai lett volna, azzal a mol-mezőny színvonala is megcsappant volna, a más irányú terjeszkedésnek nem nagyon voltak reális lehetőségei.
Ez az ajánlat kapóra jött nekünk, a Mol-ligánál jóval erősebb Nationalligába egyszerre több csapatunk erősebb közegbe kerülhet, és az eladhatóság is növekedhetne.
Ez igen erős alapbázis-növekedést jelentene.
Szerintem a sógorok nem csak taktikai okokból tették meg ajánlatukat.
A kirakat Ebel-liga, a maga rengeteg légiósával kevés osztrákot tart erős mezőnyben.
Az az alatti Nationalliga krémje is légiós, ráadásul igen szűk, hisz az első három-négy igazán erős, és a nyolcadik csapat már kilóg.
A bővítés nekik is kapóra jönne, had ne soroljam az okokat.
Így egy-egy oda-vissza kör a saját és a másik ággal.
Ez a Mol-liga életbe maradását is növelhetné (ami maradhatna, heti egy meccs az átjátszókkal, továbbiak az itt maradottakkal, és az a heti egy meccs kevesebb rohangálással járna az átjátszóknak, növelve az itteni játkuk esélyét), bár ez gyanúm szerint nem az osztrák ajánlaton hanem inkább a molon múlik, aki már tavaly is húzódozott.
Szívem szakadna meg a székely csapatokért, ám hokink erősödése a legfőbb érv.
A tavaly örvendetesen erősödő molos mezőny önmagába záródva saját magának korlátja, az osztrák ajánlat előtt is ment a polemizálás a továbblépést illetően.
A további egy Ebel-csapat szerintem korai lett volna, azzal a mol-mezőny színvonala is megcsappant volna, a más irányú terjeszkedésnek nem nagyon voltak reális lehetőségei.
Ez az ajánlat kapóra jött nekünk, a Mol-ligánál jóval erősebb Nationalligába egyszerre több csapatunk erősebb közegbe kerülhet, és az eladhatóság is növekedhetne.
Ez igen erős alapbázis-növekedést jelentene.
Szerintem a sógorok nem csak taktikai okokból tették meg ajánlatukat.
A kirakat Ebel-liga, a maga rengeteg légiósával kevés osztrákot tart erős mezőnyben.
Az az alatti Nationalliga krémje is légiós, ráadásul igen szűk, hisz az első három-négy igazán erős, és a nyolcadik csapat már kilóg.
A bővítés nekik is kapóra jönne, had ne soroljam az okokat.
veghist 2011.04.30. 21:47:19
@Snow-ice-hunter: Te vagy az egyetlen, aki szerint egymás mellett létezhet ez meg a MOL liga... Szerintem délibábot látsz.
Pentele · http://ppm.powerplaymanager.com/hu/online-sport-menedzser-jatek.html 2011.04.30. 22:14:44
Az lenne a legjobb, ha 18 csapatos liga lenne és a keleti csoportot gyakorlatilag a Mol liga adná. A két erdélyi csapatot is be kellene valahogy lobbizni.
Snow-ice-hunter 2011.04.30. 22:21:48
@veghist: Realista vagyok, kérlek ne ironizálj...
A másik ezzel foglalkozó posztban most rádíszletezem egy variációt.
Idemásolom, csak a kedvedért:
Í egy változat, amiben mind a 8 tavalyi molos csapat megmarad.
Négy csapat játszik át, négy marad itthon.
Az átjátszók:
Ők hetente egy meccset, vasárnap-hétfőn játszanak itthon.
Négy körben 16 meccset játszanak itthon, plusz a sógor-ligába egymással játszott meccseket is beleszámítva a mol-ligába.
Ez négyszer egymással játszva 12 meccs.
Azaz 16+12/28, azaz négy teljes kör.
Az itt maradott két honi csapat:
Heti egy meccs a "nagy néggyel, további pl. egy meccs egymás között (a másik hazai és két székely csapattal).
Ez nekik 16 meccs a nagy néggyel, 12 meccs a többi itt maradottal, ez is 28.
A két székely csapat:
A menetrend a hazai két honi csapattal azonos.
Azaz a nyolc csapat négy teljes kört, azaz 28 fordulót zavarna le.
Itt lehetne végeredményt is hirdetni.
Avagy a sógor-liga rájátszásába nem bejutókkal együtt lehetne a legjobb négyet tovább rájátszatni.
Igaz az időpontokat, azaz magát kiírást az osztrák ligához kellene igazítani, ami nem feltétlenül gond, egy fix kiírás jót tenne hazai kaotikának.
A national-liga alapszakasza kb. októbertől márciusig tartana.
A heti egyet itthon játszó "nagy négy" ugye 16heten át tenné ezt, ez kb. négy hónap.
Azaz november elejétől február végéig lehetne lezavarni a 28fordulót.
Ez csak egy variáció, ám megmutatja, ha akarjuk, lehet tovább vinni a magyar-székely ligát is.
A másik ezzel foglalkozó posztban most rádíszletezem egy variációt.
Idemásolom, csak a kedvedért:
Í egy változat, amiben mind a 8 tavalyi molos csapat megmarad.
Négy csapat játszik át, négy marad itthon.
Az átjátszók:
Ők hetente egy meccset, vasárnap-hétfőn játszanak itthon.
Négy körben 16 meccset játszanak itthon, plusz a sógor-ligába egymással játszott meccseket is beleszámítva a mol-ligába.
Ez négyszer egymással játszva 12 meccs.
Azaz 16+12/28, azaz négy teljes kör.
Az itt maradott két honi csapat:
Heti egy meccs a "nagy néggyel, további pl. egy meccs egymás között (a másik hazai és két székely csapattal).
Ez nekik 16 meccs a nagy néggyel, 12 meccs a többi itt maradottal, ez is 28.
A két székely csapat:
A menetrend a hazai két honi csapattal azonos.
Azaz a nyolc csapat négy teljes kört, azaz 28 fordulót zavarna le.
Itt lehetne végeredményt is hirdetni.
Avagy a sógor-liga rájátszásába nem bejutókkal együtt lehetne a legjobb négyet tovább rájátszatni.
Igaz az időpontokat, azaz magát kiírást az osztrák ligához kellene igazítani, ami nem feltétlenül gond, egy fix kiírás jót tenne hazai kaotikának.
A national-liga alapszakasza kb. októbertől márciusig tartana.
A heti egyet itthon játszó "nagy négy" ugye 16heten át tenné ezt, ez kb. négy hónap.
Azaz november elejétől február végéig lehetne lezavarni a 28fordulót.
Ez csak egy variáció, ám megmutatja, ha akarjuk, lehet tovább vinni a magyar-székely ligát is.
tiriakos 2011.04.30. 22:23:45
@Pentele: Így! Ugyan ezt akartam írni!!!
Ez lenne a legideálisabb!
Nem keleti csoport lenne, hanem mol csoport...
Ez lenne a legideálisabb!
Nem keleti csoport lenne, hanem mol csoport...
1116001 2011.04.30. 22:44:02
@Snow-ice-hunter: inkább idealistának tűnsz:)
exL:1 2011.04.30. 22:50:32
National ligával szerintem buknánk a mol ligát és az erdélyi csapatokat.Szereda innen (fehérvárról igaz csak 1óra de űrsiklóval,osztrákiából jóval több.Ha nincs mol liga ,az erdélyieknek marad a román bajnokság,ahova szerintem nem kellenek ilyen erős légiósok mint most,azaz igencsak csökkenne a bajnokság színvonala.Másfelől szigorúan a magyar csapatokat nézve,jót tenne a hokinknak,az erősebb bajnokság
veghist 2011.04.30. 22:57:03
@Snow-ice-hunter: OK. Olvastam. Értem. Akarsz fogadni?
veghist 2011.04.30. 22:58:48
@exL:1: Tök igazad van. Az a kérdés, mit nézzünk, Magyarország, vagy a Magyar Nemzet értekét... No itt a százforintos kérdés...
hokikori 2011.04.30. 22:59:44
@exL:1:
Emlékeim szerint amikor nem volt MOL liga
akkor a magyar bajnokságban indultak az erdélyországi csapatok. Mlért is ne lehetne ez így a jövőben is? Talán még a magyar bajnokság főszponzori névadó címét is meg vehetne a MOL :)
Emlékeim szerint amikor nem volt MOL liga
akkor a magyar bajnokságban indultak az erdélyországi csapatok. Mlért is ne lehetne ez így a jövőben is? Talán még a magyar bajnokság főszponzori névadó címét is meg vehetne a MOL :)
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.04.30. 23:00:08
@Snow-ice-hunter: optimista vagy....
de amit kitalaltal az nem is olyan rossz...
kuld at sztem az MJSZnek hatha elo tudjak terjeszteni....
de amit kitalaltal az nem is olyan rossz...
kuld at sztem az MJSZnek hatha elo tudjak terjeszteni....
Snow-ice-hunter 2011.04.30. 23:02:34
Nem mondtam, hogy ez lesz a várható.
Egyszerűen gondolkodom, hogy lehetne megmenteni mol-ligát, ennyi és nem több...
Egyszerűen gondolkodom, hogy lehetne megmenteni mol-ligát, ennyi és nem több...
veghist 2011.04.30. 23:04:51
@Snow-ice-hunter: Én meg azt mondom, döntsük el, merre akarunk szaladni, és tiszta erőből futás arrafelé.
satti71 2011.04.30. 23:16:46
@hokikori: én is gondoltam erre. És a rájátszásra jönne a többi csapat is.
Snow-ice-hunter 2011.04.30. 23:23:32
@hokikori: Bizony, legutóbb 2006-2007-ben, akkor csak egy, a Sport klub.
Ő akkor hazai meccseit egy blokkba játszotta le, minden hazai csapatunk egyszer ment le Székelyországba.
Ő akkor hazai meccseit egy blokkba játszotta le, minden hazai csapatunk egyszer ment le Székelyországba.
Snow-ice-hunter 2011.04.30. 23:25:39
@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: Meg lehetne fejelni egy plusz feltétellel, az osztrákba átjátszókat lehetne kötelezni egy farm-csapat kialakítására is, azzal újabb négy csapat jönne létre, sok fiatalnak adna játéklehetőséget.
kerusz 2011.04.30. 23:35:19
@veghist: Pontosan, ezek azok a meghozandó döntések, amelyekre mindenki utalt az utóbbi idők nyilatkozataiban.
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.04.30. 23:43:58
@Snow-ice-hunter: naaaa, ne vicceljunk mar, EGY csapatra sincs penz a legtobb helyen, nemhogy 2re :(
SportClub 2011.04.30. 23:46:06
Ez szomorú...
predátor 2011.05.01. 00:00:10
@Snow-ice-hunter: Jó elgondolás amit kifejtettél, kérdés a szövetségben mit szolnak hozzá. A másikkal kapcsolatban viszont nem értek veled egyet, hogy az osztrákokhoz átjátszókat kötelezni farm-csapat kialakitására! Ebben a gazdasági helyzetben, amikor a csapatok az életben maradásukért küzdenek, elég egy csapatra támogatót találni, nem hogy még egy farmot is fentartani, vagy a juniorokat indítanák el a MOL ligában. Ha megnézed az idei utánpótlás (junior) bajnokságban is összevont csapatok inddultak (Dunaferr+Fradi, Miskolc+Debrecen), mert nem volt annyi játékos, és ezen csapatok néhány játékosa a felnőt csapatban is szerepelt. Jó kérdés, hogy ilyen esstben hogy sikerülne.
kerusz 2011.05.01. 00:04:28
@predátor: A Miskolc-Debrecen ráadásul az ifiben indult. Juniorban összesen két magyarországi csapat tudta befejezni az idényt.
exL:1 2011.05.01. 00:14:59
@hokikori: osztrák csapatoknak brutál messze lenne szereda szerintem.....
predátor 2011.05.01. 00:26:05
Bár szomorú, hogy ha nem sikerül az erdélyi csapatokkal fentartani a ligát, vagy a bajnokságot, de ha az eszünkre halgatunk, a tovább lépés és fejlődés érdekében 1-2 csapatnak mindenképen az osztrák liga irányába kell lépni-e.
Még az is kérdés, hogy mi lesz a pesti csapatokkal, mert azok anyagilag még nehezebb helyzetben vannak.
Ez Magyarország szégyene, hogy Budapest mint főváros szinte semmilyen anyagi támogatást sem akar a sportklubbokra költeni, mindent az egyesületnek kell szponzorok segítségével előteremteni.
A főváros példát vehetne, a vidéki városoktól, településektől, mert azok önkormányzatai megpróbálják segíteni és anyagi lehetőségeik szerint támogatni a helyi sport egyesületeket, klubbokat.
Amíg ez nem változik, addig bp. sportja, (minden területen) vissza fog fejlődni, ami a rendszerváltás óta már így megy. Mennyi sport egyesület vagy szakosztály szünt meg, vagy vegetál teljessen.
Még az is kérdés, hogy mi lesz a pesti csapatokkal, mert azok anyagilag még nehezebb helyzetben vannak.
Ez Magyarország szégyene, hogy Budapest mint főváros szinte semmilyen anyagi támogatást sem akar a sportklubbokra költeni, mindent az egyesületnek kell szponzorok segítségével előteremteni.
A főváros példát vehetne, a vidéki városoktól, településektől, mert azok önkormányzatai megpróbálják segíteni és anyagi lehetőségeik szerint támogatni a helyi sport egyesületeket, klubbokat.
Amíg ez nem változik, addig bp. sportja, (minden területen) vissza fog fejlődni, ami a rendszerváltás óta már így megy. Mennyi sport egyesület vagy szakosztály szünt meg, vagy vegetál teljessen.
predátor 2011.05.01. 00:31:39
@kerusz: Bocs ebben teljesen igazad van, rosszul emlékeztem. Az is nevetséges volt, hogy a Vasas a junior bajnokságban torony magassan vezette a bajnokságot, és a rájátszást nem fejezte be.
predátor 2011.05.01. 00:36:49
@exL:1: Szerintem az oszták csapatok nem is vállalnák az erdélybe való utazást a távolság miatt, és továbbá a National liga szervezői sem vették őket számításba szerintem.
kerusz 2011.05.01. 00:38:05
@exL:1: Asszem, nem arról van szó hokikorinál, hogy osztrákok játszanának a szeredaiakkal.
budaijegesmedve 2011.05.01. 00:42:57
Ha valamelyik csapat menni akar Nationalligába, azt minden különösebb feltétel nélkül el kéne engedni (lásd Volán).Ez nem "szociális foglalkoztató " alapon müködik, ez biznisz is!Csak azért ne menjen(ek), mert a maradóknak nem lesz annyi ellenfele, meg a színvonal stb...Ezt oldják meg akik maradnak, a jókat, felfelé törekvőket ne rántsuk már vissza provinciális érdekeink miatt!Ha marad, beleszürkül,esetleg lassan elsorvad vagy egyszerűen nem fejlődik, az jó lesz?!
A hozzáértők szerint pl. a MOL liga idén rengeteget fejlődött.Elhiszem.De közben egy alapcsapat bedobta a törölközőt, kettő vegetál (egyik már inkább komában van), a sikertörténetként kezelt Fehérvárnál, DAB-nál és a Jegesmedvéknél súlyos anyagi gondokra panaszkodnak, vagyis úgy tűnik a szisztéma összességében mégsem életképes. Egyszer már jó lenne szembenézni ezzel (is). F.Kapus néhány napja erre már tett egy biztató kísérletet, most jöjjenek a hivatalosok...
A hozzáértők szerint pl. a MOL liga idén rengeteget fejlődött.Elhiszem.De közben egy alapcsapat bedobta a törölközőt, kettő vegetál (egyik már inkább komában van), a sikertörténetként kezelt Fehérvárnál, DAB-nál és a Jegesmedvéknél súlyos anyagi gondokra panaszkodnak, vagyis úgy tűnik a szisztéma összességében mégsem életképes. Egyszer már jó lenne szembenézni ezzel (is). F.Kapus néhány napja erre már tett egy biztató kísérletet, most jöjjenek a hivatalosok...
exL:1 2011.05.01. 01:07:05
@kerusz: Magyar bajnokságban indultak erdélyi csapatok ezt írta,ez okés is,de ha lesz oszták2 liga és elmegy oda tőlünk aki tud,akkor nem valószínű hogy lesz komoly magyar bajnokság.Erdélyiek pedig a nagytávolság miatt biztos nem lesznek tagjai a national ligának (szereda-graz kb 1100km)de ez csak az én meglátásom,isten és pártunk útjai.....:)
Snow-ice-hunter 2011.05.01. 07:51:49
@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: A sporttörvény változása miatt esetlegesen érkező pénz egyik feltétele épp az utánpótlás fejlesztés.
A miskolci csapat állítólag jövőre már saját junior-csapatot indít.
@predátor: Valóban, a kötelezés nem lehet sajnos célravezető, bár ezt is elő kellene segíteni a csapatok esetében.
A miskolci csapat állítólag jövőre már saját junior-csapatot indít.
@predátor: Valóban, a kötelezés nem lehet sajnos célravezető, bár ezt is elő kellene segíteni a csapatok esetében.
Lazlee 2011.05.01. 09:36:52
nem értem miért gondoljátok, hogy a National liga erősebb, mint a MOL... Mert nyugatra van?
hokikori 2011.05.01. 09:45:58
@exL:1:
Egy észak-amerikai junior ligában egy idényben közel 90 meccset játszanak.
Amennyiben az EBEL2 32 meccset kínál akkor még az abban résztvevő csapatokat is le lehet terhelni egy olyan küzdelemsorozattal amelyben az erdélyi csapatok is részt vennének. Az azonban már komoly szakmai kérdés, hogy ez már a néyadó MOL külön ligája, vagy maga a Magyar Bajnokság legyen.
Egy dolog azonban előnyös lenne. Csak egy teljes alapkör legyen és azt követően a felsőházi 6 csapat csináljon még két körös középszakaszt helyosztó céllal, míg alul ugyanez a hetedik és a nyolcadik helyért dúljon. Ezután az első a nyolcadik, míg a második a hetedikkel vívjon két győzelemig tartó párharcot, úgy hogy az első két meccs az előrébb végzett csarnokában legyen.
Na így már biztosítható lenne, hogy eben a ligában is több éles és színvonalas mérkőzés legyen. Az elődöntő három, míg a döntő akár négy győztes meccsig is tarthatna. A meccsszám közelítené a már említett EBEL2-t és még így is bőven a 90 alatt maradna!!!
Egy észak-amerikai junior ligában egy idényben közel 90 meccset játszanak.
Amennyiben az EBEL2 32 meccset kínál akkor még az abban résztvevő csapatokat is le lehet terhelni egy olyan küzdelemsorozattal amelyben az erdélyi csapatok is részt vennének. Az azonban már komoly szakmai kérdés, hogy ez már a néyadó MOL külön ligája, vagy maga a Magyar Bajnokság legyen.
Egy dolog azonban előnyös lenne. Csak egy teljes alapkör legyen és azt követően a felsőházi 6 csapat csináljon még két körös középszakaszt helyosztó céllal, míg alul ugyanez a hetedik és a nyolcadik helyért dúljon. Ezután az első a nyolcadik, míg a második a hetedikkel vívjon két győzelemig tartó párharcot, úgy hogy az első két meccs az előrébb végzett csarnokában legyen.
Na így már biztosítható lenne, hogy eben a ligában is több éles és színvonalas mérkőzés legyen. Az elődöntő három, míg a döntő akár négy győztes meccsig is tarthatna. A meccsszám közelítené a már említett EBEL2-t és még így is bőven a 90 alatt maradna!!!
check 2011.05.01. 09:49:47
@Lazlee: A 2 liga élcsapatait kellene összeboronálni egy pluszligába. Az tényleg jó lenne
hüjeliba 2011.05.01. 10:09:10
@Snow-ice-hunter:
OK értékelem az erőfeszítést, hogy a keddi ligaülés előtt meg szeretnéd oldani a problémát, de nézd meg egyszer a Csikiek szemszögéből is.
Ha van egy keleti és nyugati csoport 9-9 csapattal, ahol pl. a nyugati 8 osztrák és 1 szlovén akkor nekik évente egyszer egy hetes túra az 1400-1500 km (Innsbruck. Lustenau ) ami busszal 18 óra út hétfőn hajnalban indulás, kedd éjjel érkezés, szerda este meccs, szombat a másik, majd haza.
Ugyanezt a székelyeknek 5 -ször kell megjárni, amiből egy meccs magyarországi csapattal van. Figyelembe véve hogy ez egy téli sport, Innsbruck után már ott sincs autópálya, biztos ,hogy beleszaladnak egy olyan hétbe amikor az időjárás olyan az Alpokban, hogy nem lehet odaérni.
A magyarországi játéknapokról még nem is beszéltem + szállásköltségek.
OK értékelem az erőfeszítést, hogy a keddi ligaülés előtt meg szeretnéd oldani a problémát, de nézd meg egyszer a Csikiek szemszögéből is.
Ha van egy keleti és nyugati csoport 9-9 csapattal, ahol pl. a nyugati 8 osztrák és 1 szlovén akkor nekik évente egyszer egy hetes túra az 1400-1500 km (Innsbruck. Lustenau ) ami busszal 18 óra út hétfőn hajnalban indulás, kedd éjjel érkezés, szerda este meccs, szombat a másik, majd haza.
Ugyanezt a székelyeknek 5 -ször kell megjárni, amiből egy meccs magyarországi csapattal van. Figyelembe véve hogy ez egy téli sport, Innsbruck után már ott sincs autópálya, biztos ,hogy beleszaladnak egy olyan hétbe amikor az időjárás olyan az Alpokban, hogy nem lehet odaérni.
A magyarországi játéknapokról még nem is beszéltem + szállásköltségek.
Snow-ice-hunter 2011.05.01. 10:12:03
@Lazlee: Nem azért.
Az első négy csapat igen erős, elég ha megnézed a játékos-anyagot, van átjárás az Ebel és a Nationalliga között.
Íme kanadai táblázat tavalyról: www.eishockey.at/nationalliga/statistik/punkteliste/
Az első négyhez elöljáróban tőlünk csak a DAB jár közel.
Az első négy csapat igen erős, elég ha megnézed a játékos-anyagot, van átjárás az Ebel és a Nationalliga között.
Íme kanadai táblázat tavalyról: www.eishockey.at/nationalliga/statistik/punkteliste/
Az első négyhez elöljáróban tőlünk csak a DAB jár közel.
Snow-ice-hunter 2011.05.01. 10:16:58
@hüjeliba: Az én gondolatmeneteimben a székely csapatok már nem játszanak a National-ligába, nekik az elérhetetlen.
Ha elolvasod még egyszer, épp azt írtam, hogy a National-ligába átjátszóknak egy hazai meccs még be lesz tervezve és azt az egyet lehetne a Mol-liga keretében megoldani.
Az itthon maradottak és székely csapatok csapatok így csak az osztrákokhoz átjátszó magyar csapatokkal találkoznának.
Ha elolvasod még egyszer, épp azt írtam, hogy a National-ligába átjátszóknak egy hazai meccs még be lesz tervezve és azt az egyet lehetne a Mol-liga keretében megoldani.
Az itthon maradottak és székely csapatok csapatok így csak az osztrákokhoz átjátszó magyar csapatokkal találkoznának.
Lazlee 2011.05.01. 10:45:36
@check: az meg tudod, hogy nem fog menni.
azt gondolom ez a liga semmivel nem nyújt többet szakmailag, mint az eddigi. 32 meccs? az lófütty. csak az utazási mézesmadzag miatt nem kéne sztem ráharapni.
egy előnyt látok: MOLnak lehet mutatni, hogy van más lehetőség is. márpedig hiába úgy tünik, azért nekik nagyon fontos lenne a magyar-romániai közös bajnokság. (az is egy ütőkártya, hogy Bukiba egy jégkorongfanatikust küldenek)
Idén talán újabb egy hónappal elöbb tudjuk meg milyen bajnokságunk lesz, egyszer talán megérjük, hogy már a szezon végén tudjuk a jövő szezont. :D De ezt azért hozom fel, mert így most tényleg tudnak minket ilyen gondolkodóba ejteni, és ezt csak magunknak köszönhetjük.
Mondjuk személy szerint én nem is az eddigi változatot tartanám fönt. Messze vannak a romániaiak (hogy mást ne mondjak).
Nagy reményeim voltak a szlovák I. Déli csoportjában, de úgy látszik annyira volt komoly, mint elvárhatjuk tőlük.
Másik kedvencem a lengyel personalunio lenne. a déliek közel vannak(, Varsóban Gdanskban van wizzairport..).
Ha marad az eddigi fölállás egy szerbiai csapatot bevehetnénk, útba esnek. A Slohokej felé való egyéb nyitást teljesen feleslegesnek tartok.
ja igen: tessék egy térkép: vmikor elkezdtem összegyűjteni a régióban lévő akár használható csarnokokat, lengyelek és osztrákok után meguntam :D
maps.google.hu/maps/ms?ie=UTF8&hl=hu&msa=0&msid=214308960637794505375.00048a7e6927ccdd97bb1&ll=47.977972,13.811874&spn=0.207763,0.441513&t=h&z=11
azt gondolom ez a liga semmivel nem nyújt többet szakmailag, mint az eddigi. 32 meccs? az lófütty. csak az utazási mézesmadzag miatt nem kéne sztem ráharapni.
egy előnyt látok: MOLnak lehet mutatni, hogy van más lehetőség is. márpedig hiába úgy tünik, azért nekik nagyon fontos lenne a magyar-romániai közös bajnokság. (az is egy ütőkártya, hogy Bukiba egy jégkorongfanatikust küldenek)
Idén talán újabb egy hónappal elöbb tudjuk meg milyen bajnokságunk lesz, egyszer talán megérjük, hogy már a szezon végén tudjuk a jövő szezont. :D De ezt azért hozom fel, mert így most tényleg tudnak minket ilyen gondolkodóba ejteni, és ezt csak magunknak köszönhetjük.
Mondjuk személy szerint én nem is az eddigi változatot tartanám fönt. Messze vannak a romániaiak (hogy mást ne mondjak).
Nagy reményeim voltak a szlovák I. Déli csoportjában, de úgy látszik annyira volt komoly, mint elvárhatjuk tőlük.
Másik kedvencem a lengyel personalunio lenne. a déliek közel vannak(, Varsóban Gdanskban van wizzairport..).
Ha marad az eddigi fölállás egy szerbiai csapatot bevehetnénk, útba esnek. A Slohokej felé való egyéb nyitást teljesen feleslegesnek tartok.
ja igen: tessék egy térkép: vmikor elkezdtem összegyűjteni a régióban lévő akár használható csarnokokat, lengyelek és osztrákok után meguntam :D
maps.google.hu/maps/ms?ie=UTF8&hl=hu&msa=0&msid=214308960637794505375.00048a7e6927ccdd97bb1&ll=47.977972,13.811874&spn=0.207763,0.441513&t=h&z=11
veghist 2011.05.01. 11:11:41
@Lazlee: Szerintem szakmai szempontból nincs igazad. Az alapból erősebb Nacionalliga csapatok a szlovén és magyar csapatokkal kiegészülve magasabb színvonalat tudnak diktálni. Sokkal nagyobb piac, néző, plusz átjárás EBELbe... Szerintem ez sokkal erősebb alternatíva, mint a távolabbi, nálunk is gyengébb Lengyel, vagy az ellenséges szlovák verzió, amit felvázolsz...
Nem tudom, hogy a MOL nem inkább hálás az osztrákoknak, mintsem hogy rálicitáljanak...
Nem tudom, hogy a MOL nem inkább hálás az osztrákoknak, mintsem hogy rálicitáljanak...
kerusz 2011.05.01. 11:41:29
@budaijegesmedve: Sok mindent említettél, ami a magyar csapatokat sújtja - pénztelenség, gyenge médiajelenlét, időnként kihívást nem jelentő meccsek.
Az a baj, hogy jelenleg még az osztrákok sem igazán tudják, mi lesz. A Nationalliga komoly gondokkal küzd, mert nincs benne pénz. Ez az egész felvetésük megoldáskeresés a jórészt anyagi jellegű gondjaikra. De arra érezhetően nem voltak felkészülve, hogy az általuk megcélzott körön kívülről (Nationalliga + EBEL farmcsapatok) is érdeklődhetnek csapatok.
Meg kell nézni, mit jelent mindez a magyarországi csapatoknak. Kapnak-e például nagyobb nyilvánosságot, ha majd mondjuk a HSC-nél jóval gyengébb Olimpija vagy Jesenice farm ellen játszanak (simán benne lehet a pakliban, hogy ők is keleti divíziósok lesznek), vagy ugyanúgy szarja le őket nagy ívben a média mint a Mol Liga és az OB I. alatt. Tolongani fognak-e a szponzorok attól, hogy mostantól nem Csíkba, hanem Szlovéniába kell elutazni, meg néha Ausztriába. Helyrebillen-e az anyagi helyzetük attól, hogy az eddigieknél összehasonlíthatatlanul drágább bajnokságban indulnak el.
Nem vagyok benne biztos, hogy a kevesebb hazai meccs (esetlegesen kisebb közönségbevétel), továbbá a valószínűnek látszó keleti és nyugati divízió (nehogy a nyakunkba kapjuk a fél Slohokej ligát Nationalliga néven) valóban olyan bajnokságot eredményezne, amelyben a csapatainknak az anyagi gondjai egy csapásra megszűnnének attól, hogy ezentúl nem a Mol Ligában, hanem a Nationalligában indulnak. F.Kapus számodra bíztató kísérlete sem azt mondta ki, hogy aki tud, az menjen innen bárhová, hanem arról, hogy gondoljuk át, merre kellene fordulnunk, és hogyan.
Biztos, hogy az alábbi peremfeltételek vannak a Nationalligában:
- szerdai, szombati játéknap (összesen 36 fordulós alapszakasz, eddig a csapatainknak nagyjából 50 alapszakasz-meccse volt)
- a legjobb nyolc megy a rájátszásba
- külföldiek kivételével nagyrészt amatőrökből álló csapatok (ugyanakkor remek külföldiek és jó néhány remek osztrák)
- kb. február közepéig tartó alapszakasz
- szeptembertől áprilisig elejéig tartó szezon
- keleti és nyugati divízió (hogy kikkel, az még kérdéses)
- minden kérdésben az osztrákok kezében a döntés, a magyar szövetségnek semmilyen érdemi befolyása nem lesz a történésekre (ennek valószínűleg pozitív és negatív oldala is van)
- komoly követelményrendszer a csapatok előtt (több ezer eurós kaució pl.) - kérdés, ezt hányan képesek teljesíteni május végéig, és majd utána lehet elmélkedni arról, hogy mit kezdjünk a maradékkal. És akkor megint szar lesz a magyar hoki, mert már mindenhol tudják, mi lesz jövőre, amikor mi még csak tervezgetni próbálunk.
Az tuti, hogy a Dornbirn, a Feldkirch és az Innsbruck (a legutóbbi szezon dobogósai) a nyugati divízióba kerülnének mindenképpen. Az ATSE Graz lehet keleti divíziós is, őket nagyjából ismerheti az átlag szurkoló is, két edzőmeccset játszottak a szezon elején a Volán farm és a DAB ellen. Annyit kell még tudni róluk, hogy ők lettek idén a negyedikek.
Itt az ideje egy stratégia megalkotásának, ennek eddig úgyis híján voltunk.
Az a baj, hogy jelenleg még az osztrákok sem igazán tudják, mi lesz. A Nationalliga komoly gondokkal küzd, mert nincs benne pénz. Ez az egész felvetésük megoldáskeresés a jórészt anyagi jellegű gondjaikra. De arra érezhetően nem voltak felkészülve, hogy az általuk megcélzott körön kívülről (Nationalliga + EBEL farmcsapatok) is érdeklődhetnek csapatok.
Meg kell nézni, mit jelent mindez a magyarországi csapatoknak. Kapnak-e például nagyobb nyilvánosságot, ha majd mondjuk a HSC-nél jóval gyengébb Olimpija vagy Jesenice farm ellen játszanak (simán benne lehet a pakliban, hogy ők is keleti divíziósok lesznek), vagy ugyanúgy szarja le őket nagy ívben a média mint a Mol Liga és az OB I. alatt. Tolongani fognak-e a szponzorok attól, hogy mostantól nem Csíkba, hanem Szlovéniába kell elutazni, meg néha Ausztriába. Helyrebillen-e az anyagi helyzetük attól, hogy az eddigieknél összehasonlíthatatlanul drágább bajnokságban indulnak el.
Nem vagyok benne biztos, hogy a kevesebb hazai meccs (esetlegesen kisebb közönségbevétel), továbbá a valószínűnek látszó keleti és nyugati divízió (nehogy a nyakunkba kapjuk a fél Slohokej ligát Nationalliga néven) valóban olyan bajnokságot eredményezne, amelyben a csapatainknak az anyagi gondjai egy csapásra megszűnnének attól, hogy ezentúl nem a Mol Ligában, hanem a Nationalligában indulnak. F.Kapus számodra bíztató kísérlete sem azt mondta ki, hogy aki tud, az menjen innen bárhová, hanem arról, hogy gondoljuk át, merre kellene fordulnunk, és hogyan.
Biztos, hogy az alábbi peremfeltételek vannak a Nationalligában:
- szerdai, szombati játéknap (összesen 36 fordulós alapszakasz, eddig a csapatainknak nagyjából 50 alapszakasz-meccse volt)
- a legjobb nyolc megy a rájátszásba
- külföldiek kivételével nagyrészt amatőrökből álló csapatok (ugyanakkor remek külföldiek és jó néhány remek osztrák)
- kb. február közepéig tartó alapszakasz
- szeptembertől áprilisig elejéig tartó szezon
- keleti és nyugati divízió (hogy kikkel, az még kérdéses)
- minden kérdésben az osztrákok kezében a döntés, a magyar szövetségnek semmilyen érdemi befolyása nem lesz a történésekre (ennek valószínűleg pozitív és negatív oldala is van)
- komoly követelményrendszer a csapatok előtt (több ezer eurós kaució pl.) - kérdés, ezt hányan képesek teljesíteni május végéig, és majd utána lehet elmélkedni arról, hogy mit kezdjünk a maradékkal. És akkor megint szar lesz a magyar hoki, mert már mindenhol tudják, mi lesz jövőre, amikor mi még csak tervezgetni próbálunk.
Az tuti, hogy a Dornbirn, a Feldkirch és az Innsbruck (a legutóbbi szezon dobogósai) a nyugati divízióba kerülnének mindenképpen. Az ATSE Graz lehet keleti divíziós is, őket nagyjából ismerheti az átlag szurkoló is, két edzőmeccset játszottak a szezon elején a Volán farm és a DAB ellen. Annyit kell még tudni róluk, hogy ők lettek idén a negyedikek.
Itt az ideje egy stratégia megalkotásának, ennek eddig úgyis híján voltunk.
kerusz 2011.05.01. 11:48:48
@veghist: A szlovén csapatokat a magasabb tempót diktálni képesekből szerintem kihagyhatod. A Slohokej Liga legutóbbi két döntősét a HSC, DAB, Vasas rendszeresen megverte volna, és a Miskolcnak is igen jó esélyei lettek volna arra, hogy pozitív mérleggel zárjon ellenük.
Jégkorong 2011.05.01. 12:03:06
@kerusz: kedd van ???:))) Hasonló módon látom én is a helyzetet; egyetértek veled...
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.05.01. 12:12:19
@kerusz: jol van, akkor nem csak en nem latom ebben feltetlenul a kanaant. nagyon varom a keddi megbeszeles osszefoglalojat!
szanisz 2011.05.01. 12:15:48
@kerusz:
Annyi lemeradt, hogyha az erősebb osztrák csapatok a nyugati divizióba kerülnek, akkor is találkoznánk velük a jelenlegi tervezet alapján, még az alapszakaszban is, nem hogy a rájátszásban. De a többiben egyetértünk...lassan kiderül minden, vízválasztó év lesz ez, szerintem.
Annyi lemeradt, hogyha az erősebb osztrák csapatok a nyugati divizióba kerülnek, akkor is találkoznánk velük a jelenlegi tervezet alapján, még az alapszakaszban is, nem hogy a rájátszásban. De a többiben egyetértünk...lassan kiderül minden, vízválasztó év lesz ez, szerintem.
kerusz 2011.05.01. 12:22:30
@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: Viszont azt is látni kell, hogy az eddig Mol Ligának nevezett ligában évről évre gond van a szponzorációval, elkönyvelték érdektelen bajnokságnak üres lelátók előtt, stb. Nincs marketingstratégia sem. Szóval, sajnos, mindennek legalább két oldala van...
Az világosan kiderült április 17.-23. között, hogy a magyar hoki igenis piacképes termék, csak valahogy aprópénzre kellene váltani mindezt és a csapatokat arra kényszeríteni, hogy beállva a sorba évről évre tegyenek az előrelépésért.
Ehhez képest nálunk kicsinyes fúrások-faragások miatt a klubok nagy része egy-két ember kényétől-kedvétől függ, akik hol ezért, hol azért bedobják a törölközőt és akkor nincs B terv (hogy másokat ne említsek: UTE, Vasas, Ferencváros)
Az osztrák ligák talán némi kényszerítő erőt is jelentenek. Nem is beszélve arról, hogy az új Nationalliga is profi sportmarketingesek kezeibe kerülne.
Az világosan kiderült április 17.-23. között, hogy a magyar hoki igenis piacképes termék, csak valahogy aprópénzre kellene váltani mindezt és a csapatokat arra kényszeríteni, hogy beállva a sorba évről évre tegyenek az előrelépésért.
Ehhez képest nálunk kicsinyes fúrások-faragások miatt a klubok nagy része egy-két ember kényétől-kedvétől függ, akik hol ezért, hol azért bedobják a törölközőt és akkor nincs B terv (hogy másokat ne említsek: UTE, Vasas, Ferencváros)
Az osztrák ligák talán némi kényszerítő erőt is jelentenek. Nem is beszélve arról, hogy az új Nationalliga is profi sportmarketingesek kezeibe kerülne.
veghist 2011.05.01. 12:23:52
@kerusz: Akkor az a negatívum (az erdélyi csapatok, a kimaradók stb. kérdésein kívül, hogy kevesebb a meccs, jobban elhúzva, valamint hogy a keleti konferenciában nem lenne több minőségi ellenfél. Jól látom?
veghist 2011.05.01. 12:25:30
@kerusz: Az tény, hogy az EBEL nagyon össze van rakva... Ugyanaz a stáb lenne?
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.05.01. 12:27:11
@kerusz: igen, igen, igy van, pontosan, meg hasonlo bologato szavakkal tudok csak reagalni.
valaminek tortennie kelett, valami tortent, LASSUK!
valaminek tortennie kelett, valami tortent, LASSUK!
Lazlee 2011.05.01. 12:34:11
@veghist: kerusznak jobban hiszel?
sztem nem attól jobb egy bajnokság, hogy több(?) az erősebb csapat, hanem hogy kiegyensúlyozottabb. márpedig a szlovák és a lengyel vonal is ezt erősítené.
sztem nem attól jobb egy bajnokság, hogy több(?) az erősebb csapat, hanem hogy kiegyensúlyozottabb. márpedig a szlovák és a lengyel vonal is ezt erősítené.
veghist 2011.05.01. 12:37:11
@Lazlee: Minden tisztelet mellett, igen.
Meg kihagytam a számításból, hogy a jobb csapatok nyugaton vannak.
De amit most írsz, azzal újfent nem értek egyet... Mit adhatna már az ezer sebből vérző lengyel hoki nekünk? Ők nálunk sokkal reménytelenebb helyzetben érzik magukat...
Meg kihagytam a számításból, hogy a jobb csapatok nyugaton vannak.
De amit most írsz, azzal újfent nem értek egyet... Mit adhatna már az ezer sebből vérző lengyel hoki nekünk? Ők nálunk sokkal reménytelenebb helyzetben érzik magukat...
1116001 2011.05.01. 12:37:19
@veghist: Mintha az NSO-on írták volna, hogy a szponzor és a stáb is ugyanaz, mint az EBELben.
A meccsszámot talán a heti egy OB1-es meccsel lehetne kis mértékben kompenzálni.
De ez sem lenne túl nagy színvonal. Mindenesetre az új csapatoknak elviselhetőbb anyagi és fizikai terhelést jelentene, hogy csak heti 1meccses OB1 lenne. (pl: Debrecen)
Lehetne már kedd, baromi kíváncsi vagyok a klubvezérek véleményére:)
A meccsszámot talán a heti egy OB1-es meccsel lehetne kis mértékben kompenzálni.
De ez sem lenne túl nagy színvonal. Mindenesetre az új csapatoknak elviselhetőbb anyagi és fizikai terhelést jelentene, hogy csak heti 1meccses OB1 lenne. (pl: Debrecen)
Lehetne már kedd, baromi kíváncsi vagyok a klubvezérek véleményére:)
Lazlee 2011.05.01. 12:45:39
@veghist: hehe, semmi gond. :)
még pár ilyen számítást kihagysz...
te a lengyel hokival tisztában vagy? mert én nem tudtam, hogy ezer sebből véreznek.
mind1, nagyon adhoc jellegűnek érzem ezeket az osztrák gondolatokat, pláne egy hónap alatt. még ha márciusban jöttek volna ezzel... nem ezektől örököltük ezt? :D
egyébként azt is bírnám, ha csak tarcsi bajnokság lenne, és csak a volán menne oda :D
még pár ilyen számítást kihagysz...
te a lengyel hokival tisztában vagy? mert én nem tudtam, hogy ezer sebből véreznek.
mind1, nagyon adhoc jellegűnek érzem ezeket az osztrák gondolatokat, pláne egy hónap alatt. még ha márciusban jöttek volna ezzel... nem ezektől örököltük ezt? :D
egyébként azt is bírnám, ha csak tarcsi bajnokság lenne, és csak a volán menne oda :D
veghist 2011.05.01. 12:53:33
@Lazlee: Múlt héten dumáltam egy lengyel sráccal, mondott érdekeseket, de jellemzően nemzethalál hangulatban volt.
miki78 2011.05.01. 12:58:31
@veghist: Én gyakran járok lengyelbe, kicsit ismerem az ottani viszonyokat, nem csodálom, hogy el volt keseredve. Gyenge a bajnokság, nincs néző. Főleg a déli csapatok dominálnak. Középen van még a Legia, északon a hajógyáriak és ennyi. Pénz nincs. Szerintem mi jobb helyzetben vagyunk még így is...
Theutus 2011.05.01. 13:00:14
nemtom...
nekem jobban tetszene, ha a szlovénok és a magyarok csinálnának egy közös bajnokságot
ehhez persze vissza kellene jönni a Jesenice, Ljubjana Volán triónak, akik kiegészülhetnének a Zágrábbal
a fenti négyeshez 4 magyar csapatot kellene összekaparni + jöhetne még a Csík és a Brassó esetleg két első ligás szlovák csapat
az ebelhez képest átmenetileg lehet visszaesés lenne, de a mostani ebeles csapatoknak nem kellene akkor a költségvetés
a hazai korongosok színvonalasabb meccseket játszhatnának mint a tavalyi mol ligában, ami mindenképpen előre lépést jelentene
és számomra az sem elhanyagolható, hogy az ebel illetve ez a nationalligás vegyülés elsősorban az osztrákok jégkorongjának a fejlődését garantálja és ők élnek is ezzel
ebben az új rendszerben a jelenlegi ebel "szegénylegényeinek" valós esélye lenne a bajnokság megnyerésére
nekem jobban tetszene, ha a szlovénok és a magyarok csinálnának egy közös bajnokságot
ehhez persze vissza kellene jönni a Jesenice, Ljubjana Volán triónak, akik kiegészülhetnének a Zágrábbal
a fenti négyeshez 4 magyar csapatot kellene összekaparni + jöhetne még a Csík és a Brassó esetleg két első ligás szlovák csapat
az ebelhez képest átmenetileg lehet visszaesés lenne, de a mostani ebeles csapatoknak nem kellene akkor a költségvetés
a hazai korongosok színvonalasabb meccseket játszhatnának mint a tavalyi mol ligában, ami mindenképpen előre lépést jelentene
és számomra az sem elhanyagolható, hogy az ebel illetve ez a nationalligás vegyülés elsősorban az osztrákok jégkorongjának a fejlődését garantálja és ők élnek is ezzel
ebben az új rendszerben a jelenlegi ebel "szegénylegényeinek" valós esélye lenne a bajnokság megnyerésére
Theutus 2011.05.01. 13:03:27
egy ilyen jellegű bajnokságot lehet szívesebben szponzorálna a Mol is, a hazai csapatoknál várhatóan emelkedne a nézőszám és ez várhatóan Fehérváron sem csökkenne
a másik megoldás a szlovákokkal való közös bajnokság lehetne, de az egyelőre teljesen kilátástalannak tűnik...
a másik megoldás a szlovákokkal való közös bajnokság lehetne, de az egyelőre teljesen kilátástalannak tűnik...
veghist 2011.05.01. 13:27:17
@Theutus: Szerintem az EBEL csapatok akkor jönnének vissza, amikor piros hó esik. Meg Jesenice Brassó 1200 km, 14 óra. Hihető.
Másrészt meg nem értem, miért ne lenne valós esélye magyar csapatnak a győzelemre?
Megint más: a MOLnak mi értelme olyan ligát támogatni, ahol nincs MOL kút?
Isten őrizz a közös szlovák magyar bajnokságtól. Verekedés, botrány, minden lenne.
Másrészt meg nem értem, miért ne lenne valós esélye magyar csapatnak a győzelemre?
Megint más: a MOLnak mi értelme olyan ligát támogatni, ahol nincs MOL kút?
Isten őrizz a közös szlovák magyar bajnokságtól. Verekedés, botrány, minden lenne.
miki78 2011.05.01. 13:36:49
Ne görcsöljetek már ezen a székely hoki témán. Az osztrákok tudtommal nem tervezik Románia felé a nyitást. Ha nem lesz MOL-liga, székely hoki akkor is lesz, előtte is volt...
benö51 2011.05.01. 13:42:51
@Theutus: A gondolat jó, támogatható. Csak az az egy kérdésem lenne, hogy a kőkemény vezérkart ki adná, akik betartatják a kiírást a csapatokkal, 36 órán belül meghozzák az esetleges szankciókat, ha kell?
a tavalyi szezonból kiindulva erre a magyarok nem képesek.
a tavalyi szezonból kiindulva erre a magyarok nem képesek.
Dachstein 2011.05.01. 13:47:45
Arra remélem találnak megoldást, hogy a változás esetén ne vendégek legyünk, hanem társak. Jó lenne ha már az elejétől egyenlő mérce lenne nemzetiségtől, csapattól függetlenül, nem úgy mint a Volán esetében az első években.
Snow-ice-hunter 2011.05.01. 14:06:18
@Dachstein: Egyetértek, nem megtisztelő bólogatás kell, hanem érdekérvényesítés.
Mivel a Volán és az Ebel más tészta, ott egy jól menedzselt ligába nyert bebocsátást egy magyar csapat, itt pedig akár négy magyar csapat is bekerülhet egy gondokkal küszködő National-ligába.
Mivel a Volán és az Ebel más tészta, ott egy jól menedzselt ligába nyert bebocsátást egy magyar csapat, itt pedig akár négy magyar csapat is bekerülhet egy gondokkal küszködő National-ligába.
veghist 2011.05.01. 14:27:00
@Snow-ice-hunter: Azért bár nekünk lenne ekkora problémánk az első osztállyal, mint nekik a másoddal...
OliBLOOD 2011.05.01. 14:27:35
Volánnak annó fizetnie kellett a többi csapat utazási költségeit, itt nekünk fizetnének. Jól mutatja a különböző érdekeket.
A MOL egy kvázi juniorbajnokságot nem fog támogatni (ami itt töbször fel lett vetve a National liga mellett). Nem véletlen, hogy az OB1-nek sincsen névszponzora (az utolsó a Borsodi volt).
A legnagyobb gondnak a saját csapatainkat látom. Remélem kedden mindenki nyílt lapokkal fog játszani és nem a másik elgáncsolására fog törekedni, hanem arra, hogy egy jó közös utat találjanak.
Egyetértek azzal, hogy nem szabad hagyni, hogy 1-2 csapat légüres térbe kerüljön. De azt sem szabad hagyni, hogy az életképes csapatok (DAB-Miskolc) a két ingó szék (MOL-National) közül a földre essenek és csak egy OB1 maradjon ki tudja milyen csapatokkal.
A MOL egy kvázi juniorbajnokságot nem fog támogatni (ami itt töbször fel lett vetve a National liga mellett). Nem véletlen, hogy az OB1-nek sincsen névszponzora (az utolsó a Borsodi volt).
A legnagyobb gondnak a saját csapatainkat látom. Remélem kedden mindenki nyílt lapokkal fog játszani és nem a másik elgáncsolására fog törekedni, hanem arra, hogy egy jó közös utat találjanak.
Egyetértek azzal, hogy nem szabad hagyni, hogy 1-2 csapat légüres térbe kerüljön. De azt sem szabad hagyni, hogy az életképes csapatok (DAB-Miskolc) a két ingó szék (MOL-National) közül a földre essenek és csak egy OB1 maradjon ki tudja milyen csapatokkal.
Dachstein 2011.05.01. 14:48:16
A Vasasról nem tudtok valamit, hogy esetleg az új helyzetben meggondolják magukat a szponzorok?
Theutus 2011.05.01. 14:59:29
@benö51: nyilván lehetne egy szövetségek feletti közös vezetést létrehozni ebben az esetben, sőt valószínűleg kellene is, mert a lényeg az lenne, hogy legyen egy normálisan működő liga a szövetségektől függetlenül
optimális esetben minden részt vevő ország szövetségének érdeke lenne a ligát támogatni
@veghist: az erdélyi csapatokat alternatívaként tettem be a javaslatba, tudom, hogy nagy távolságok vannak
akkor inkább azt mondom, hogy a szlovén-horvát, szerb, magyar régióból legyen 10 olyan csapat, hogy lefelé ne lógjon nagyon ki senki sem
de mondhattam volna azt is, hogy a nationalliga 2-3 legjobb csapata jöjjön ebbe a ligába, így kisebbek lennének a távolságok és lehetne egy színvonalas bajnokságot csinálni úgy, hogy nem m inden az osztrákok szája íze szerint alakulna
optimális esetben minden részt vevő ország szövetségének érdeke lenne a ligát támogatni
@veghist: az erdélyi csapatokat alternatívaként tettem be a javaslatba, tudom, hogy nagy távolságok vannak
akkor inkább azt mondom, hogy a szlovén-horvát, szerb, magyar régióból legyen 10 olyan csapat, hogy lefelé ne lógjon nagyon ki senki sem
de mondhattam volna azt is, hogy a nationalliga 2-3 legjobb csapata jöjjön ebbe a ligába, így kisebbek lennének a távolságok és lehetne egy színvonalas bajnokságot csinálni úgy, hogy nem m inden az osztrákok szája íze szerint alakulna
Theutus 2011.05.01. 15:02:51
@veghist: a másik oldala pedig az a dolgoknak, hogy miért gondolod, hogy a székelyek a hazai meccseiket nem játszanák le valamelyik budapesti jégcsarnokban?
ha a hokijuk fejlődése a cél lehet ezt is megtennék, mivel önmagában a román bajnokságban játszani kevés az előbbre jutáshoz
szóval a dolgok nem szimplán fekete/fehérek
ha a hokijuk fejlődése a cél lehet ezt is megtennék, mivel önmagában a román bajnokságban játszani kevés az előbbre jutáshoz
szóval a dolgok nem szimplán fekete/fehérek
Snow-ice-hunter 2011.05.01. 15:20:27
@Theutus: Erre írtam, hogy a national-ligával párhuzamos Mol-liga az előbbihez igazodjon, azaz pl. az átjátszók elleni meccseket itt játszanák le a székelyek.
Ellenben a national-ligába sehogy se látom esélyét a bekerülésükre.
Ellenben a national-ligába sehogy se látom esélyét a bekerülésükre.
veghist 2011.05.01. 15:27:41
@Theutus: OK értem. Az a lényeg, hogy nem az osztrákok legyenek a főnökök, nem baj, ha visszalépünk (persze nyilván időleghesen) egy kicsit. Na ez az aspektus tényleg nem jutott eszembe.
A székely csapatoknak tényleg annyira elhanyagolható a jegybevétel, hogy szívesen lemondanak róla, sőt még fizetnének is a budapesti jégpálya bérleti díjat meg utazást?
A székely csapatoknak tényleg annyira elhanyagolható a jegybevétel, hogy szívesen lemondanak róla, sőt még fizetnének is a budapesti jégpálya bérleti díjat meg utazást?
Snow-ice-hunter 2011.05.01. 15:31:33
A jelenlegi mol liga a további fejlődést jelen formában nem tudja abszolválni.
Az osztrák ajánlat általánosságban és elöljáróban nagyon is előremutató, ám a részletek fogják eldönteni, az lesz-e a valóságban is.
Más alternatívát nem látom életképesnek, a szlovák vonal esélytelen, a lengyel liga már nem jelentene előre-lépést.
Délre lehetne még nyitni, ám a szlovén-magyar-horvát liga se lenne komoly előrelépést jelentő, hiszen a három ebel csapatba összpontosítódik a két délszláv állam hokijának java része (ők pedig 100%, hogy nem jönnek el az ebelből).
A maradékkal felveszi versenyt két erős székely csapat, akik az előbb említett elméleti ligába nem tudnának bejátszani.
Azaz, egy szlovén-magyar-horvát liga nem lenen megváltás a székely-magyar ligához képest.
Ezért körvonalaztam egy national-ligával összepárosított Mol-ligát.
Itt azonban van egy bibi, amit még nem írtam: a Steaua biztos nem menne bele a national-ligához való igazodásba, a Mol pedig hozzájuk is köti (sajnos) a liga szponzorálását.
Az osztrák ajánlat általánosságban és elöljáróban nagyon is előremutató, ám a részletek fogják eldönteni, az lesz-e a valóságban is.
Más alternatívát nem látom életképesnek, a szlovák vonal esélytelen, a lengyel liga már nem jelentene előre-lépést.
Délre lehetne még nyitni, ám a szlovén-magyar-horvát liga se lenne komoly előrelépést jelentő, hiszen a három ebel csapatba összpontosítódik a két délszláv állam hokijának java része (ők pedig 100%, hogy nem jönnek el az ebelből).
A maradékkal felveszi versenyt két erős székely csapat, akik az előbb említett elméleti ligába nem tudnának bejátszani.
Azaz, egy szlovén-magyar-horvát liga nem lenen megváltás a székely-magyar ligához képest.
Ezért körvonalaztam egy national-ligával összepárosított Mol-ligát.
Itt azonban van egy bibi, amit még nem írtam: a Steaua biztos nem menne bele a national-ligához való igazodásba, a Mol pedig hozzájuk is köti (sajnos) a liga szponzorálását.
Snow-ice-hunter 2011.05.01. 15:34:12
@veghist: Ez igaz, ám ne feledjük, ég és föld a két ország hokijának feltételrendszere (gazdasági oldalról főképp), nincs is értelme ezzel foglalkozni.
Theutus 2011.05.01. 16:49:22
@veghist: ha csak kötekedni akarsz és nem a lényegét nézed a mondandómnak, akkor nem tudok mit kezdeni veled
Theutus 2011.05.01. 16:57:28
@Snow-ice-hunter: én nem ebel centrikusan nézem a dolgokat, hanem hoki centrikusan
ezért írtam, mondtam, hogy az igazi az lenne, ha a szlovén/horvát/magyar csapatok kilépnének az ebelből és rájuk alapozva kellene létrehozni egy ligát szövetségek feletti, kívülálló vezetéssel
Zágráb, Jesenice, Ljubjana, Volán, Miskolc, Dab, Vasas csapatai adottak lennének
hozzájuk jöhetnének osztrák első ligából csapatok
amiről én beszélek az 3-4 ország jégkorongszövetsége közötti együttműködés lenne, egy független szervezettel a liga élén és nem osztrák érdekekre alapozott 1-2 éves átmeneti dolog, mert szarban vannak...nekem bőven elég az, hogy az ebelben ők mondják meg, hogy mi történjen
ezért írtam, mondtam, hogy az igazi az lenne, ha a szlovén/horvát/magyar csapatok kilépnének az ebelből és rájuk alapozva kellene létrehozni egy ligát szövetségek feletti, kívülálló vezetéssel
Zágráb, Jesenice, Ljubjana, Volán, Miskolc, Dab, Vasas csapatai adottak lennének
hozzájuk jöhetnének osztrák első ligából csapatok
amiről én beszélek az 3-4 ország jégkorongszövetsége közötti együttműködés lenne, egy független szervezettel a liga élén és nem osztrák érdekekre alapozott 1-2 éves átmeneti dolog, mert szarban vannak...nekem bőven elég az, hogy az ebelben ők mondják meg, hogy mi történjen
Theutus 2011.05.01. 17:02:47
ha az említett hét csapat közös nevezőre jutna valószínűleg az osztrákok eleje is bekapcsolódna és a szlovák első osztály élcsoportjának is elég vonzó lehetne egy ilyen bajnokság
az osztrákokhoz csatlakozva és a székelyek nélkül, kevesebb mérkőzésszámmal, mint a mol ligában egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy előrelépést jelentene... illetve tudom, hogy nem
ha egy a javaslatomban szereplő vagy ahhoz hasonló ligát ki tudna verekedni valaki, annak valószínűleg lenne szponzora minden érintett országból
az osztrákokhoz csatlakozva és a székelyek nélkül, kevesebb mérkőzésszámmal, mint a mol ligában egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy előrelépést jelentene... illetve tudom, hogy nem
ha egy a javaslatomban szereplő vagy ahhoz hasonló ligát ki tudna verekedni valaki, annak valószínűleg lenne szponzora minden érintett országból
veghist 2011.05.01. 17:51:51
Mit mondjak, igazi kuruc vagy. Egyébként miből gondolod, hogy 1-2 évre terveznek?
Henry The Navigator 2011.05.01. 18:44:45
kerusz írta: "Az a baj, hogy jelenleg még az osztrákok sem igazán tudják, mi lesz. A Nationalliga komoly gondokkal küzd, mert nincs benne pénz. Ez az egész felvetésük megoldáskeresés a jórészt anyagi jellegű gondjaikra. De arra érezhetően nem voltak felkészülve, hogy az általuk megcélzott körön kívülről (Nationalliga + EBEL farmcsapatok) is érdeklődhetnek csapatok." Ennek tükrében inkább akkor az a helyzet, hogy nekünk van szükségünk erre a bajnokságra, nem az osztrákok kényszerítik ránk az akaratukat.Azt lehet tudni pl., hogy a magyar-magyar vagy magyar-szlovén meccseken is ők állnák majd az útiköltséget, mert ez sem teljesen világos és nem is mindegy.
kerusz 2011.05.01. 18:54:43
@Henry The Navigator: Azt sem tudja még senki, mennyi szponzori pénz jönne, és hány csapat közt oszlana el (hány induló lenne). Az útiköltséget értsd úgy, hogy a szponzori juttatásból az vagy kijönne, vagy nem.
Henry The Navigator 2011.05.01. 19:19:00
@kerusz: Így viszont elég szűkös az a május 31.-i határidő.
Snow-ice-hunter 2011.05.01. 19:41:05
@Theutus: Egyértelmű, a szlovén-horvát-magyar ebelesek, a három ország élcsapataival, plusz az osztrák Nationalliga élével (akik erre beneveznének) igen ütős ligát hozhatna létre.
Ez hozná a szponzorokat, még a Molt is jobban megmozgatna.
Egy a bibi: A mozgatórúgók azok az ebeles csapatok lehetnének, akik kizárt, hogy egy előremutató kísérletre (hiába van benne potenciál) cseréljék a fix ebel-ligát.
Sajnos ehhez határozott nemzeti szövetségek kellenének, eddig erre jel nem volt.
Ez hozná a szponzorokat, még a Molt is jobban megmozgatna.
Egy a bibi: A mozgatórúgók azok az ebeles csapatok lehetnének, akik kizárt, hogy egy előremutató kísérletre (hiába van benne potenciál) cseréljék a fix ebel-ligát.
Sajnos ehhez határozott nemzeti szövetségek kellenének, eddig erre jel nem volt.
Theutus 2011.05.01. 20:20:24
@Snow-ice-hunter: ezen nem mi fogunk változtatni
az a helyzet, hogy az utóbbi 3 év eredményeit figyelembe véve az egyetlen ebel csapat arra elegendő, hogy stabil 2-3 helyen legyünk a divízió 1ben
ha a sportág korifeusai nem találnak ki nagyon gyorsan valami ütőképes variációt, akkor szépen lassan elsorvad az, ami idáig felépülni látszott
és ha nem lesz hátország, akkor ebel kirakatcsapat sem lesz, mivel nem lesz kivel feltölteni a távozók okozta űrt
annak azonban örülök, hogy vannak páran, akik túl tudnak lépni a Volánon és megértik a magyar hokit nem csak ők jelentik
kerusz nyilván jobban látja nálunk, hogy minek lehet realitása, mivel én csak egy gondolatkísérletet tettem a témával kapcsolatban
azonban a szövetség vezérkara a hoki vb szervezése mellett sokkal korábban fordíthatott volna figyelmet a jövőre is, mert ez a helyzet számukra valószínűleg korábban ismert volt
az a helyzet, hogy az utóbbi 3 év eredményeit figyelembe véve az egyetlen ebel csapat arra elegendő, hogy stabil 2-3 helyen legyünk a divízió 1ben
ha a sportág korifeusai nem találnak ki nagyon gyorsan valami ütőképes variációt, akkor szépen lassan elsorvad az, ami idáig felépülni látszott
és ha nem lesz hátország, akkor ebel kirakatcsapat sem lesz, mivel nem lesz kivel feltölteni a távozók okozta űrt
annak azonban örülök, hogy vannak páran, akik túl tudnak lépni a Volánon és megértik a magyar hokit nem csak ők jelentik
kerusz nyilván jobban látja nálunk, hogy minek lehet realitása, mivel én csak egy gondolatkísérletet tettem a témával kapcsolatban
azonban a szövetség vezérkara a hoki vb szervezése mellett sokkal korábban fordíthatott volna figyelmet a jövőre is, mert ez a helyzet számukra valószínűleg korábban ismert volt
veghist 2011.05.01. 20:42:48
@Snow-ice-hunter: Nekik mindenképp visszalépés lenne, nem látom az előremutató potenciált...
Snow-ice-hunter 2011.05.01. 23:59:41
@veghist: Látom utazol rám...
Nem az én javaslatom volt, csak véleményeztem.
Nem az én javaslatom volt, csak véleményeztem.
veghist 2011.05.02. 00:52:45
@Snow-ice-hunter: Utazik a rosseb...
Csak nem látom reálisnak, amit írsz, és megírom, hogy szerintem hol tévedsz. Ha rád hagynám, akkor mindketten hibás állásponton lennénk, szerintem.
Kis kiegészítés:
icehockey.hu/index.php?pg=news_13_2455
"A magyar klubok közül az érdeklődők előzetes listájára a Vasas HC, az FTC, a Dab.Docler, a Miskolci JJSE és a Sapa Fehérvár AV19 farmcsapata került fel. "
Csak nem látom reálisnak, amit írsz, és megírom, hogy szerintem hol tévedsz. Ha rád hagynám, akkor mindketten hibás állásponton lennénk, szerintem.
Kis kiegészítés:
icehockey.hu/index.php?pg=news_13_2455
"A magyar klubok közül az érdeklődők előzetes listájára a Vasas HC, az FTC, a Dab.Docler, a Miskolci JJSE és a Sapa Fehérvár AV19 farmcsapata került fel. "
Dachstein 2011.05.02. 01:04:09
@Theutus: De a szlovén és horvát élcsapatok az EBEL végét jelentik, és nem mindegy, hogy egy erős ligában játszol a rájátszásért, vagy egy gyengébb ligában a dobogóért.
veghist 2011.05.02. 01:08:56
@Dachstein: Nagy igazság. Nálunk rosszabbakat nem nagy dicsőség legyőzni... Meg nem is fejleszt nagyon...
Snow-ice-hunter 2011.05.02. 03:08:18
@veghist: akkor látnád, hogy az irrealitás csúcsa theutus ötlete volt, ellenben megtisztelsz, hogy állandóan lereagálsz, he-he! Jelzem, nem tartom reálisnak, azt is írtam.
Snow-ice-hunter 2011.05.02. 03:08:55
@veghist: akkor látnád, hogy az irrealitás csúcsa theutus ötlete volt, ellenben megtisztelsz, hogy állandóan lereagálsz, he-he! Jelzem, nem tartom reálisnak, azt is írtam.
check 2011.05.02. 06:35:57
@veghist: Akkor a Vasas mégsem hullik szét? Mert ha érdeklődik a lehetőség iránt azt nyilván nem a Maszlov által említett juniorcsapattal képzeli el...
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.05.02. 09:12:31
@check: ugysem hiszem el hogy egy percig is elhitted h szethullik...
Snow-ice-hunter 2011.05.02. 09:50:45
@Dachstein:
Ez tiszta sor, tudja mindannyiunk.
Ellenben ördögi kör ez, ami a szlovén-magyar-horvát hármas otthoni helyzetére egyaránt igaz:
Így széles, erős hátország nélkül van egy (kettő) Ebel-végi csapat, Theutus javaslatával két-három év alatt lenne széles hátország és féltucat Ebel-közeli együttes.
Ez tiszta sor, tudja mindannyiunk.
Ellenben ördögi kör ez, ami a szlovén-magyar-horvát hármas otthoni helyzetére egyaránt igaz:
Így széles, erős hátország nélkül van egy (kettő) Ebel-végi csapat, Theutus javaslatával két-három év alatt lenne széles hátország és féltucat Ebel-közeli együttes.
Uteapu 2011.05.02. 10:26:30
Várjuk meg a keddet és akkor felszáll a fehér füst. Vagy nem.
Neve mindenesetre stílszerűen MHL.(amiben az M a monarchia)
Neve mindenesetre stílszerűen MHL.(amiben az M a monarchia)
Snow-ice-hunter 2011.05.02. 10:54:48
@Uteapu: Ez találó!
Minél többet járok utána, annál jobban elbizonytalanodok, nagyon kíváncsi vagyok a fixálódó részletekre.
Emlékeztető és figyelmeztető, hogy indult a két évvel ezelőtti szezonjuk:
jegkorong.blog.hu/2009/07/13/dps_nationalliga#more1241911 és jegkorong.blog.hu/2009/08/03/nationalliga_oberliga
Ezek szerint a tavalyi szezon nem oldotta meg a problémáikat.
A holnapi napra józan meglátást kívánok az érintetteknek!
Minél többet járok utána, annál jobban elbizonytalanodok, nagyon kíváncsi vagyok a fixálódó részletekre.
Emlékeztető és figyelmeztető, hogy indult a két évvel ezelőtti szezonjuk:
jegkorong.blog.hu/2009/07/13/dps_nationalliga#more1241911 és jegkorong.blog.hu/2009/08/03/nationalliga_oberliga
Ezek szerint a tavalyi szezon nem oldotta meg a problémáikat.
A holnapi napra józan meglátást kívánok az érintetteknek!
Uteapu 2011.05.02. 11:34:00
@Snow-ice-hunter: Józan meglátás? Remélem,bár nekem úgy tűnik, mintha-sok más területen is- kicsit pityókásan hoznának döntéseket.Ami persze lehet jó is de az ember egyszer kijózanodik. Meglehetősen szkeptikus vagyok és rossz érzéseim vannak,hogy ebből hosszú távon, nem jövünk jól ki.
Snow-ice-hunter 2011.05.02. 12:01:58
@Uteapu: Igen az. Reménykedjünk.
Ám:
A Mol meghatározó lehetne a döntések meghozatalában (nem melegítem fel újra a theutus-pitét, akár még Ebel csapatok nélkül is), ám láthatóan neki ez így kényelmes.
Hiszen a sógor ajánlatra való bólintás után, 15-ét követően ül le szövetség a mollal tárgyalni, aki így könnyen ki tud farolni az egészből, ahogy tavaly már majdnem megtette.
Remélem nem így lesz.
Ám:
A Mol meghatározó lehetne a döntések meghozatalában (nem melegítem fel újra a theutus-pitét, akár még Ebel csapatok nélkül is), ám láthatóan neki ez így kényelmes.
Hiszen a sógor ajánlatra való bólintás után, 15-ét követően ül le szövetség a mollal tárgyalni, aki így könnyen ki tud farolni az egészből, ahogy tavaly már majdnem megtette.
Remélem nem így lesz.
kerusz 2011.05.02. 12:16:53
@Snow-ice-hunter: "Hiszen a sógor ajánlatra való bólintás után, 15-ét követően ül le szövetség a mollal tárgyalni, aki így könnyen ki tud farolni az egészből, ahogy tavaly már majdnem megtette."
Mondjuk azt azért nem árt figyelembe venni, hogy egy kétoldalú tárgyalásra akkor tud sor kerülni, amikor nemcsak A akar B-vel tárgyalni, hanem B is A-val. Az élet már csak ilyen kegyetlen...
Mondjuk azt azért nem árt figyelembe venni, hogy egy kétoldalú tárgyalásra akkor tud sor kerülni, amikor nemcsak A akar B-vel tárgyalni, hanem B is A-val. Az élet már csak ilyen kegyetlen...
Snow-ice-hunter 2011.05.02. 12:47:24
@kerusz: Ellenben úgy is lehetne egy külsős megkeresésre érdemi álláspontot kialakítani, hogy a hazai viszonyokat minden oldalról megvizsgáltuk.
Azaz a mol álláspontját még nem ismerve hogyan akarunk mi érdemi tárgyalásokat folytatni a sógorokkal?
Azaz a mol álláspontját még nem ismerve hogyan akarunk mi érdemi tárgyalásokat folytatni a sógorokkal?
eszel59 2011.05.02. 12:56:17
@Uteapu: Hú,de egy srófra jár az agyunk!
Elkezdtem olvasni a hírrel kapcsolatos hsz-eket,és rögtön az ugrott be,hogy létrejöhet a "békebeli"monarchia államainak (jégkorongos)újraegyesítése...
Elkezdtem olvasni a hírrel kapcsolatos hsz-eket,és rögtön az ugrott be,hogy létrejöhet a "békebeli"monarchia államainak (jégkorongos)újraegyesítése...
eszel59 2011.05.02. 13:07:31
Egyébként egy dologban biztos vagyok:a Macik indulnak a bajnokságban!
Már csak az a kérdés,hogy mikor és melyikben...
(Két férfi találkozik,s az egyik megkérdezi a másikat:
-Nem emlékszel rám?
-Nem.
-Együtt dobáltuk a pártházat!
-Mikor? Melyiket?
-Hát, mikor melyiket...)
Már csak az a kérdés,hogy mikor és melyikben...
(Két férfi találkozik,s az egyik megkérdezi a másikat:
-Nem emlékszel rám?
-Nem.
-Együtt dobáltuk a pártházat!
-Mikor? Melyiket?
-Hát, mikor melyiket...)
eszel59 2011.05.02. 15:45:45
@kerusz: @Snow-ice-hunter: Én is úgy látom,hogy akkor lesz kerek a sztori,ha minden érintett megnyilatkozik végre!A sógorok feldobtak egy lehetőséget,most a MOL-on a sor,hogy vázolja az elképzelését a jégkorongsport szponzorációjával (versenyeztetésével)kapcsolatban - ha van!Addig mi-a szurkolók-csak agyalgunk és ötletelünk,amíg nincs konkrét szándéknyilatkozat és tárgyalás az összes fél(szövetségek,csapatok,támogatók stb.) bevonásával.
(Azért eőttem már felsejlett,hogy milyen pikáns lenne a miskolci és a zell am see-i jegesmedvék öszecsapása...A mindkét országban őshonos ragadozók- a hagyományosan szép emlékű kuruc-labanc kapcsolatokat szem előtt tartva -a nagymajtényi síkon ideiglenesen felöntött és fagyasztott pályán csapnának össze,ahol nem Zebi,hanem-stilszerűen- Rákóczi Feri lenne a showman.Előtte sajtótájékoztató a sárospataki vár "sub rosa"termében,a mérkőzés végén pedig magyar nyilatkozatok Ónodon!Az osztrákok az Esze Tamás vagy a Bercsényi iskolák kollégiumi szobáiban lakhatnának,kultúrprogramként végiglátogathatják a környék általuk felrobbantott várait!A vesztes félnek viszont nem lenne kötelező Lengyelországba emigrálnia...)
(Azért eőttem már felsejlett,hogy milyen pikáns lenne a miskolci és a zell am see-i jegesmedvék öszecsapása...A mindkét országban őshonos ragadozók- a hagyományosan szép emlékű kuruc-labanc kapcsolatokat szem előtt tartva -a nagymajtényi síkon ideiglenesen felöntött és fagyasztott pályán csapnának össze,ahol nem Zebi,hanem-stilszerűen- Rákóczi Feri lenne a showman.Előtte sajtótájékoztató a sárospataki vár "sub rosa"termében,a mérkőzés végén pedig magyar nyilatkozatok Ónodon!Az osztrákok az Esze Tamás vagy a Bercsényi iskolák kollégiumi szobáiban lakhatnának,kultúrprogramként végiglátogathatják a környék általuk felrobbantott várait!A vesztes félnek viszont nem lenne kötelező Lengyelországba emigrálnia...)
kerusz 2011.05.02. 15:47:28
@Snow-ice-hunter: Bocsánat, miért hiszed azt, hogy mindenki olyan hülye az MJSZ-ben, hogy nem vizsgálja meg a hazai viszonyokat a lehető legtöbb oldalról?
Addig kell eldönteni, hogy felszállunk-e egy induló vonatra, amíg a vonat el nem indul. És az előbb induló vonat indulása előtt el kell dönteni, hogy elmegyünk-e azzal, vagy várunk egy olyanra, amiről még azt sem tudjuk, indulni fog-e, de a vasúttársaság sem akarja megmondani még, hogy indul-e majd.
Még egyszer: csak akkor tud A és B tárgyalni egymással, ha nem csak A szeretne B-vel tárgyalni, hanem B is A-val.
Továbbá: a jelenlegi ÖEHV-álláspont szerint május 18-ig mindenképpen lesz Nationalliga versenykiírás, tehát az osztrákokkal előtte kell érdemben tárgyalni.
Ha érted, akkor jó, ha nem, akkor így jártunk...
Addig kell eldönteni, hogy felszállunk-e egy induló vonatra, amíg a vonat el nem indul. És az előbb induló vonat indulása előtt el kell dönteni, hogy elmegyünk-e azzal, vagy várunk egy olyanra, amiről még azt sem tudjuk, indulni fog-e, de a vasúttársaság sem akarja megmondani még, hogy indul-e majd.
Még egyszer: csak akkor tud A és B tárgyalni egymással, ha nem csak A szeretne B-vel tárgyalni, hanem B is A-val.
Továbbá: a jelenlegi ÖEHV-álláspont szerint május 18-ig mindenképpen lesz Nationalliga versenykiírás, tehát az osztrákokkal előtte kell érdemben tárgyalni.
Ha érted, akkor jó, ha nem, akkor így jártunk...
kerusz 2011.05.02. 15:50:20
@eszel59: Az érintettek (klubok) a holnapi ligaülésen megnyilatkoznak, mindazon ismeretek birtokában, amelyek akkor a rendelkezésükre állnak.
gogosz 2011.05.02. 16:29:37
@kerusz: Amennyiben nem lesz sajtótájékoztató, vagy nem sért üzleti titkot, tervezitek egy írás készítését a keddi ülés döntéseiről?
Snow-ice-hunter 2011.05.02. 17:23:22
@kerusz: Látom, nem akarsz megérteni.
Nem is folytatom, hiszen láthatóan egymás mellett elbeszélünk újra és újra, lehet én is hibás vagyok (ezt nem hívják egy hullámhossznak).
Igyekezem is kerülni a veled való konfrontációt, mindenkinek jobb így.
Bőséges rutinom van a "dolgokat" illetően, sok mindenbe van belátásom, mivel a molt is ismerem minden oldaláról (belsősként, mint melódiásuk, bizony jobb, hogy a társadalom nem tud egyet és mást...), szóval néha nehezen tolerálom, ha nyeretlen kétévesnek néznek.
Ellenben megtisztelem a velem vitát lefolytatókat (téged külön, hisz ikon vagy), így nem megyek bele olyan adok-kapokba, ami nem érdeke senkinek.
Nem is folytatom, hiszen láthatóan egymás mellett elbeszélünk újra és újra, lehet én is hibás vagyok (ezt nem hívják egy hullámhossznak).
Igyekezem is kerülni a veled való konfrontációt, mindenkinek jobb így.
Bőséges rutinom van a "dolgokat" illetően, sok mindenbe van belátásom, mivel a molt is ismerem minden oldaláról (belsősként, mint melódiásuk, bizony jobb, hogy a társadalom nem tud egyet és mást...), szóval néha nehezen tolerálom, ha nyeretlen kétévesnek néznek.
Ellenben megtisztelem a velem vitát lefolytatókat (téged külön, hisz ikon vagy), így nem megyek bele olyan adok-kapokba, ami nem érdeke senkinek.
OliBLOOD 2011.05.02. 18:40:04
@eszel59: Ezzel az a gond, hogy a MOl, mint cég semmiféle ligát nem tervez. Ha letesznek elé egy koncepciót akkor azt megvizgyálják és eldöntik mennyi pénzzel támogatják.
Uteapu 2011.05.03. 09:00:20
@Snow-ice-hunter: Ilyen korán? Sokan még a reggeli előtt vannak és mire kiderül valami, már mi is az uzsonna után leszünk!:))
Uteapu 2011.05.03. 09:26:21
@Snow-ice-hunter: Én is nagyon kíváncsian várom a fejleményeket és bizonyára így van vele mindenki.Azért nem hiszem, hogy már most döntés születhet.
Egyébként képzeld el az én helyzetemet, mert nem csak ez, hanem az is izgat, hogy nekünk lesz-e csapatunk egyáltalán!
Egyébként képzeld el az én helyzetemet, mert nem csak ez, hanem az is izgat, hogy nekünk lesz-e csapatunk egyáltalán!
Gaudi 2011.05.03. 09:30:19
@Uteapu: Pedig most kéne döntésnek születnie. Egy hónap van vissza. Az nem jó, ha úgy döntenek, hogy majd később döntenek.
Reméljük lesz Nektek is, és mindenki másnak.
Reméljük lesz Nektek is, és mindenki másnak.
Uteapu 2011.05.03. 09:35:10
@Gaudi: Na én sem úgy gondoltam, hogy olyan "patópálosan" de egy ülésben azért nem hiszem, hogy menni fog.Gondolom már "agyaltak" a dolgokon és van már elképzelés.
szamarhegy 2011.05.03. 13:49:54
Nagyon jó lenne 1-2 erdélyi csapatot is a Nationalligába tudni, mondjuk budapesti helyszínen (legalábbis az alapszakaszban) játszanának az osztrákokkal,szlovénekkel, horvátokkal, a magyarországi csapatok pedig utaznának Erdélybe.
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.05.03. 16:15:58
Semmi hir a Monarchia Ligarol? :(
1116001 2011.05.03. 17:25:29
@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!:
Mikor kezdődött a tanácskozás?
Erdélyi csapatok ott voltak/vannak?
Mikor kezdődött a tanácskozás?
Erdélyi csapatok ott voltak/vannak?
tiriakos 2011.05.03. 17:59:21
Amikor F.Kapus kitette a "Fontos kérdésekre kapunk ma válaszokat" című posztot azt hittem a liga-ülést harangozza be... :)
Most viszont már kitehetné, nem a beharangozót, hanem a beszámolót!!!!!!!!
Most viszont már kitehetné, nem a beharangozót, hanem a beszámolót!!!!!!!!