Friss topikok

Címkefelhő

Brassó (1207) Csíkszereda (1365) DAB (1196) ebel (2399) Erste Liga (4751) Extraliga (1178) Fehérvár (1638) felkészülés (2224) FTC (1462) khl (2185) légiósok (1647) Miskolc (1502) nhl (4875) nők (1273) playoff (1302) Titánok (1025) u18 (1042) utánpótlás (1251) UTE (1300) válogatott (2188) vb (2337) videó (2120) Összes címke

Videón a 4-5-ös HSC–Dab.Docler

2011.01.16. 11:30: 1885*

Videón a 4-5-ös HSC–Dab.Docler  2011.01.16. 10:58 Hblog

106 komment

Címkék: mol liga

A bejegyzés trackback címe:

https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr922587344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SC4ever 2011.01.16. 12:05:49

kisles az első újvárosi gólnál.

tiriakos 2011.01.16. 12:40:44

@SC4ever: nem volt kisles. nem avatkozott játékba.

SportClub 2011.01.16. 12:53:18

@tiriakos: és a tegnapelőtti újvárosi gól?:P

brainska (törölt) 2011.01.16. 13:27:44

@SportClub: sanszosan igen, viszont a bíró megadta, és az a szabály, hogy az a gól, amit végül a bíró megad. amúgy tegnapelőtt a Csíkszereda nyert, így a felvetés indifferens - mármint szerintem. nem múlt azon a gólon az ég világon semmi, nem meccsdöntő találat volt, vagy valami ilyesmi. a videóra: megint adtunk a székely alakulatnak legalább egy könnyű gólt - elég lesz, srácok, erre a sorozatra biztos megtelt az olasz ládikó (a sok potyolínóval).

SportClub 2011.01.16. 14:24:50

@Nyuszí O_o: én nem is mondtam, hogy sorsdöntő volt, csak kérdeztem:P

petyagergő 2011.01.16. 15:16:44

A riporternek javaslom, hogy góloknál a pozitív dolgokra koncentáljon, ne arra, hogy kinek a nagy hibája volt... pláne, ha nem is olyan ordító hiba az. Ha minden védő és kapus tökéleltes lenne, akkor elég unalmas lenne a sok 0-0-ás meccs...

Zsiraf.Remete 2011.01.16. 15:20:35

Szerdán Dunaújvárosban visszavágunk és győzni fogunk.Hajrá Sportklub!!!!

a. Bárd 2011.01.16. 15:28:29

@Zsiraf.Remete: Hát, sok sikert hozzá :)

Nagy meccs lesz, remélem sok néző előtt és hibátlan hangulattal...

barbiepapa 2011.01.16. 15:28:32

a dekemeny
a komment messze veri a jatek minoseget - szetrohogtem magam
-foleg a gyontatos reszet - ez a szekely unikum -
meg kar lenne beleszolni hogy mit es mit nem komentaljon - az szekely logika -
de vegig halgatni egy elmeny ...

check 2011.01.16. 15:31:41

@SC4ever: Nem volt kisles, 470/7. szabály. A másik meccsen inkább, de ott meg ti nyertetek, szóval mindegy :)

brainska (törölt) 2011.01.16. 17:24:09

@check: igen, természetesen az én igenem is az első meccsre vonatkozott :)

Theutus 2011.01.16. 19:34:09

még egy dolog ami feltűnt: a csíki polgármester amatőr beugróként megismerte a játékosokat, míg pl Máté a szlovén tornán bántóan bakizott még a 3. meccsen is
amúgy pedig tényleg szívesen hallgatnám egy válogatott meccs apropóján is

check 2011.01.16. 20:36:28

@Theutus: Nem annyira amatőr ő, szokott meccset kommentálni, szóval van rutin is meg ismerhet is mindenkit. Az meg egy ligaelnöknek munkaköri követelmény, hogy oda-vissza fújja a liga csapatainak kereteit :)))))

ladany 2011.01.16. 21:28:22

ez a Kis Akos megint csinalja az esszet amig jol meg nem veri valaki!pont azt amit tavaly:a toket fogva integet ki a nezok fele!kemeny legeny

Spigott 2011.01.16. 22:45:17

@ladany: esszét? :DDD művészlélek na, de ez a büntetőnél látszik, az is pazar volt :D

ladany 2011.01.16. 22:49:42

boccs a"esszét" eszét akartam irni csak tul turboztam magam!hat igen muveszlelek!pofatlan egy alak

vaze 2011.01.16. 23:16:01

@ladany: borzalmas, tökét fogva kimutogat annak a nézőnek, aki a székely himnusz alatt románul szidja, borzasztó, hallat- és példátlan :)

ladany 2011.01.16. 23:24:05

@vaze: lehet te viccesnek talalod a dolgot de en nem!

vaze 2011.01.16. 23:38:34

@ladany: már melyiket? hogy artikulátlan hangon végigordibálja saját himnuszát, és senki nincs, aki rászóljon? nem szeretem, ha egy játékos mutogat, de amit a srácok kaptak tegnap és tegnapelőtt, az nem volt mindennapi

forestjr 2011.01.17. 07:20:59

@vaze: Érdekes módon Csíkban feltűnően sok játékosnál elpattan a húr, talán azon kellene elgondolkozniuk a többséghez tartozó normális szeredaiaknak, hogy milyen módszerrel tudják maguk közül kilökni az egész meccsen nyállal ill. szotyival köpködőket, és a szurkolás helyett válogatott, gusztustalanabbnál gusztustalanabb szidalmakat szórókat. Persze a játékosok is viselkedhetnének professzionálisabban, de azért mindennek van határa.

dattila 2011.01.17. 07:29:29

@vaze: nem a dunaújvárosiakat szidta az illető románul a Székely Himnusz alatt, hanem a három román bírót, akikbe annyi tisztelet sem volt, h levegyék a kaszkát a fejükről, kivéve Lascar, de ő flegmán a palánknak támaszkodott... Ez viszont nem mentség az alól, h himnusz alatt bekiabál. @forestjr: sajnos ez van :( én is már többször megkérdeztem, hogy mit lehetne tenni, hogy a cserepad mögött ilyen esetek ne forduljanak elő. Sajnos egyelőre nincs megoldás...

vaze 2011.01.17. 08:03:19

@dattila: nem is a te vagy az én dolgom lenne, gyakorlatilag a Vákár az egyetlen hely, ahol nem csak hogy rendszeresen előfordul az ilyesmi, de a szervezők ezt nem is érzik problémának, hát, akkor én meg kivételesen a játékosaink mutogatását nem óhajtom problémának tekinteni, ti is vegyétek úgy, hogy nem nektek szólt, hanem annak a pár embernek

poraszabolcs 2011.01.17. 08:25:28

@vaze: Remélem jövő hétvégére már lesz előrelépés az ügyben, nem a csőcselék kellene meghatározza egy szurkolótábor imázsát.

vaze 2011.01.17. 08:31:06

@poraszabolcs: nem az határozza meg, hidd el, én pl. nagyon jól éreztem magam

durex26 · http://www.youtube.com/watch?v=GXDch9MnG9o 2011.01.17. 08:41:34

@vaze: neked aztán van önbizalmad. Nem akarom felmenteni őket, dehogy a vákárt találod az egyetlen helynek, ez még költői túlzásnak is sok.
@forestjr: Fradi meccsen egyszer borult el játékos agya, borult is rá a büntetőpad, azóta szerintem átértékelte az életét.
Én mondjuk a provokáló játékosokat is ugyanúgy szankcionálnám. Velem is van úgy, hogy az ügyfelek ordítoznak olyan hangnemben amit elképzelni is nehéz, és ha én a tökömet markolva mutogatnék feléjük... Nem kell mondjam hány ilyen esélyem lenne. És végezetül remélem tényleg sikerül megoldást találni és példaértékűek leszünk :D.

forestjr 2011.01.17. 09:03:23

@durex26: Igen, a provokáló játékost IS ugyanúgy kellene szankcionálni, de akkor a köpködő nézőt is. Nem mentem fel a játékosokat (írtam is a hozzászólásom végén), de a háborgó kolléga először nézzen szét a saját háza táján. Egyszerűen nincsenek hozzászokva a magyarországi játékosok azokhoz a körülményekhez, amik kint fogadják őket, és mindez pár ember felelőtlen viselkedése miatt van.

forestjr 2011.01.17. 09:07:01

@dattila: Senki se a normális többséget hibáztatja.

durex26 · http://www.youtube.com/watch?v=GXDch9MnG9o 2011.01.17. 09:18:39

@forestjr: én sem mentem fel, és nem emiatt vagyok felháborodva mert mint mondtam elitélem én is, hanem mert nagyon durván egyoldalazás megy s szerintem ez igazságtalan.
Nincsenek hozzászokva? Pl. fradimeccsen nem ritka, hogy meggazdagodhatnának a sok gyújtó és egyéb tárgy eladásából. Mit gondolsz minek van akkora háló egész kőrbe? DAB meccsen sokszor még online közvetítés alatt hallatszik az anyázás 60 percen át, ha nincs speaker, akkor csak az. Bár most elnyomja a légi duda :D. Voltam kint vasas-dab, ute-dab meccseken és ugyanez. Igazából a palota meg az ute pálya (kivéve ha nincsenek foci drukkerek) az ahol azt lehet mondani hogy tényleg békés. Ami miatt ott ezt művelik az az lehet, hogy tudják másnap már 800 km-re lesznek. És igazából engem ez nem is zavar, mert úgy vagyok vele hogy egyrészt fizetett érte, másrészt levezeti a gőzt, nincs családi erőszak, nem nyomja jobban a dudát stb. stb. Végül is egy sportesemény, de hogy beállítani a vákárt a lelki sérelmek okozójának, igazságtalan, és ez ami bánt.

forestjr 2011.01.17. 10:37:40

@durex26: Persze, máshol is vannak ilyen "balhék", és azt se várom el, hogy színház legyen a hokimeccs, de most éppen Csíkszereda volt a helyszín és egy csíkszeredai kolléga háborodott fel Kiss tettén. Én is elítélem, csak arra akartam rávilágítani, hogy emberből vagyunk, ha nekem is nyálas szotyihéjat kellene kiszedegetnem egész meccsen a nyakamból ill. folyamatosan Gyurcsány orális kielégítésére buzdítanának, az egy idő után engem is zavarna. Mindenki másként reagálja le a dolgokat, de ne legyünk álszentek.

Uteapu 2011.01.17. 11:43:07

Szörnyűek ezek a meccs nélküli napok. Na meg az is, amikor egy adott szituációt, hovatartozástól függően, úgy (is) ítélnek meg hozzászólók, hogy valamilyen más jellegű sérelem is beleszövődik.
A hokimeccs is alkalmas helyszín arra, hogy az ember kiengedje a felgyülemlett gőzt, ami feszíti. No de biztos, hogy valóban ez a legalkalmasabb helyszín erre? Talán nincs is az itt kommentelők közt olyan,- velem együtt-, akiből a "civil" életben talán nem, vagy nagyon ritkán de belépve a csarnokba, ne jönne elő a másik énje. Ez a kettősség bennünk van és forestre utalva ez valóban nem színház, ne is legyen az. Van azonban egy határ. Csak annyit kéne megengedni másokkal szemben, amennyit mi magunk is el tudunk viselni adott esetben.
Kiinduló pontnak ennyi elég.
Mivel hangterjedelmem, intenzív használat esetén, kb. 30-40 percre elegendő, én már nem használom másra, mint csapatom biztatására.
Ez persze egyéni dolog de ha valakinek jó, hogy ezrek láthatják eltorzult, gyűlölet teljes ábrázatát, ám legyem. Egyszer úgyis egyedül marad.(remélem) Addig meg el leszünk valahogy.

vaze 2011.01.17. 12:54:46

@durex26: nyilván nem fogunk egyetérteni, és nem akartalak megbántani, nem a többségről van szó. de az szerintem nyilvánvaló, hogy a pályák többségénél sikerült elérni, hogy a sörrel leöntések, a köpködések, ha elő is fordulnak, nem rendszeresen (a verbális inzultusokat én nem számítom). de felőlem mondhatjuk, hogy a Vákár sem rosszabb a többinél, mert ez engem nem érdekel, pontosabban egyáltalán nem volt célom megbélyegezni a csarnokotokat, csak akkor azzal a pár szurkerrel csináljatok már valamit, akikről állítólag mindenki tudja, hogy kicsoda. Mert ha következmények nélkül tehetik, amit tehetnek, akkor arra kell gondolnom, hogy a klub vezetése csak magánemberként ítéli el őket, "szakmailag" nincs ellenére a dolog...

a. Bárd 2011.01.17. 13:02:36

Azért még én is élénken emlékszem arra az időszakra, amikor Újvárosban is leköpték a büntetőpadra korizó vendégeket. Szerencsére egy ideje ezt már nem látni.

Már csak a dolog verbális részével kéne csinálni valamit és egész szolidak lennénk mi is :)

Vincenzo90 2011.01.17. 13:10:19

@vaze: Újpesten, Fehérváron, Újvárosban is voltak hasonló esetek, hogy nyakon öntötték sörrel, kólával a játékost. Megesik, és a szervező sokat nem is tud tenni ez ellen. Nem várhatod el, hogy átalakítsák a pályákat. A szurkolók a hülyék, hogy hagyják ezt a többi hülyének. Ha mellettem csinál ilyet valaki, rászólok, az a minimum.

Csak a Sportklub 2011.01.17. 13:17:26

Moderálnak ki, s unom még egyszer leírni, de nem azért kapták a szidást a dab játékosok, mert ültek a seggükön a padon, és hallgattak csendbe !

Vincenzo90 2011.01.17. 13:29:37

@Csak a Sportklub : Maradjunk szerintem annyiban-és ezt én mindenkinek mondom-, hogy úgy gondolom a játékos semmilyen körülmények közt nem viselkedhet így, a normális szurkolók meg ha többségben vannak, a hülyéket ki kell valahogy onnan gyomlálják.

Uteapu 2011.01.17. 13:30:37

@Csak a Sportklub : Bizonyára nem a nick neved miatt moderálhattak. Ha már Te is unod, ne írd oly sokszor. Ha nincs mire, valószínű,hogy nincs reagálás sem.

durex26 · http://www.youtube.com/watch?v=GXDch9MnG9o 2011.01.17. 13:42:57

@Uteapu: Én sem örülök ezeknek de ha belépek egy csarnokba és ezt kapom, nem rohanok el sikítva, hanem nézem a pozitív oldalát, pl. a hoki meccset :D.
@vaze: Én viszont egyet értek veled, szerintem is kéne kezelni az illetőket, beíratni mondjuk iskolába :). Megbántva sem érzem magam, csak az igazságérzetem miatt írtam, mert a közelmúltban is, és a jelenben is tapasztaltam ehhez hasonlókat, a budapesti és környéke jégpályákon, és szerintem úgy hiteles, ha mindent elítélünk.

a. Bárd 2011.01.17. 14:04:09

Azért szerencsére ez a folyamat is változni látszik, mégpedig a jó irányban. Nálunk sincs már köpködés, ahogy a többi csapatnál úgy a Fradinál sem jellemző, hogy az anyázás mellett bármi más lenne és Fehérváron sem jellemző már a jégre dobálás, amiből oly sok probléma volt régen.

Kivételek persze vannak, az emberek nem egyformák, nem mindenki tudja jól kezelni a rájátszással járó feszültséget. Lehet játékos, vagy szurkoló.

kerusz 2011.01.17. 14:05:40

@Vincenzo90: A szervező rengeteget tud tenni az ilyen esetek elkerüléséért és van, ahol tesznek is.

durex26 · http://www.youtube.com/watch?v=GXDch9MnG9o 2011.01.17. 14:14:04

@kerusz: azért már ne hagyj minket így a sejtelmesség ködében :D, konkretizálj, példálózzál, okuljunk, és legyen miről beszélni.

Vincenzo90 2011.01.17. 14:26:59

@kerusz: Kérlek mondj egy példát, hogy hol tesznek ezért! Elhiszem, hogy van ilyen, csak én nem láttam még.

kerusz 2011.01.17. 14:50:15

@durex26: @Vincenzo90: Remélem, nem komolyan kérdeztétek. De ha igen, ám legyen, két példa...

1.) Szerintem ezt a két képet a már kiveséztük a blogon többször is, de ismétlés a tudás anyja:

m.blog.hu/je/jegkorong/image/kerusz_kepei/ute-ftc-1.jpg

m.blog.hu/je/jegkorong/image/kerusz_kepei/ute-ftc-2.jpg

Ennek a kb. 70 ülőhelynek a lezárásával már csak a távköpők tudnának labdába rúgni, ha valakit le kell csulázni a lelátóról. Ezeknek a helyeknek a lezárását az érzelmileg felfokozottabb mérkőzések előtt Újpesten a szervezők öntevékenyen, maguktól teszik meg. Ezek a helyek a vendég cserepad és a cserepadtól az öltőzőbejáratig vezető közlekedő felett vannak. Így a játékosokat nem tudják leköpni csere közben, vagy amikor bemennek az öltözőbe, netán onnan érkeznek a cserepadhoz.

2.) A dobálás megelőzésének egyik legalapvetőbb módja, hogy nem árulnak italokat műanyag palackban, üvegben vagy dobozban, csak papírpohárba kitöltve. Ez a focimeccseken alapkövetelmény, elvben a hokimeccseken is, és van ahol sikerül betartani, van, ahol viszont egyelőre az istennek sem sikerül. Ettől persze a bécsis zsömlét még be lehet baszni a pályára, de az kisebbet üt, mint egy teli félliteres sörösdoboz.

kerusz 2011.01.17. 14:59:53

@kerusz: Még annyit, hogy az 1.) pontban tárgyalt technika azt hiszem, egyúttal megoldás lehetne arra a rendszeresen visszatérő panaszra, hogy egy 5-6 fős csürhe rendszeresen a vendég cserepad felett állva köpködi és dobálja a vendégjátékosokat Csíkban.

Ha azon múlik, hogy nincs szalag, akkor a saját pénzemen is hajlandó vagyok megvenni azt a HSC-nek.

De nekem az is elég lenne, ha kitiltaná őket a klub a mérkőzéseiről, hiszen állítólag mindenki név és arc szerint tudja, kik alkotják ezt a csürhét, tehát a beazonosításuk és a visszafordításuk a bejáratnál feltételezésem szerint így nem okozhatna nagy gondot a rendezőknek.

Uteapu 2011.01.17. 15:14:22

@kerusz: Úgy emlékszem, amikor erről volt szó, már tettél hasonló ajánlatot a szalaggal kapcsolatban. Nem reagáltak rá, pedig "klubszinekben" is lehetne választani.

kerusz 2011.01.17. 15:17:52

@Uteapu: igen, én is úgy emlékszem, a képeket is belinkeltem és azt is felajánlottam már akkor is, hogy megveszem nekik a szalagot. Az ajánlatomat most is tartom, és komolyan is mondom.

Uteapu 2011.01.17. 15:21:45

@kerusz: Ha csak ilyen apróságokon múlik, én szívesen beszállok a nyugdíjamból.

Vincenzo90 2011.01.17. 15:25:54

Na, akkor megvan a példánk, köszi. Amikor még a Volán-UTE döntő volt, nagyban ment a liláknál a vendégjátékosok inzultálása. Követendő példa. Viszont utálom a papír és műanyagpoharat, én dobozból akarom inni a sört!

a. Bárd 2011.01.17. 15:26:13

Ha a Miskolcnak véletlen kell sárga szalag, semmi képpen ne vegyetek, fel van túrva nálunk az egész utca, tudok hozni :)

kerusz 2011.01.17. 15:28:56

@Vincenzo90: Sajnos nem emberjogi kérdés, hogy miből szeretsz sört inni. Ha nem tetszik a papírpohár, akkor így jártál.

Vincenzo90 2011.01.17. 15:31:31

@kerusz: Tiszta igazságtalanság, egy demokráciában nem a többséghez kéne alkalmazkodni? :D A többség nem dobálja be a sörösdobozt, se a papírpoharat. Akinek könnyen kicsúszik a kezéből a doboz, azt tiltsák ki, ne engem bűntessenek már miatta. Tiszta gáz, hogy érezze jól magát az ember, ha belekötnek a dobozos sör miatt, a zászlórúd miatt, a hátizsákja miatt(még ha üres is), stb?

Uteapu 2011.01.17. 15:34:38

@Vincenzo90: Igen ment, pont olyan "nagyban" mint máshol.Ezért is született próbálkozás.
A dobozból fogyasztott sör jobban puffaszt,viszont fogyasztani abból is lehet...a csarnokon kívül.:))

Vincenzo90 2011.01.17. 15:36:32

@Uteapu: Nem érdekel az se, ha puffaszt, csak annyi, hogy fémet és üveget jobban szeretek fogni, mint akármilyen műanyagot, vagy papírt. Nekem az nem természetes közege az ételemnek, italomnak :D Túl kényes lennék? Elhiszem azt is, hogy a dobozos lehet a legkoszosabb, és legszennyezettebb, de ha úgy esik jól? Mért korlátoznak engem pár marha miatt?

durex26 · http://www.youtube.com/watch?v=GXDch9MnG9o 2011.01.17. 15:37:00

@kerusz: Igazából egy példa :D, de jogos és egyszerű. Most jut eszembe vasas meccseken az egész oldalt lezárják ;).

Uteapu 2011.01.17. 15:39:56

@Vincenzo90: Hát fogni én is jobban szeretem a "természetes" anyagot,mint a műanyagot:)))

Vincenzo90 2011.01.17. 15:41:31

@Uteapu: Mért érzem úgy, hogy ez már közelebb áll a tejhez, mint a sörhöz?

kerusz 2011.01.17. 15:46:01

@Vincenzo90: A demokráciában is vannak szabályok, amiket be kell tartani. Ráadásul a hokimeccs nem kötelező program, hanem szabadon választott.

Amikor megveszed a jegyed, alighanem akkor tulajdonképpen egy szerződést kötsz, amelynek része a jegy hátoldalán olvasható házirend elfogadása a részedről.

Nem nagyon tudom másként megfogalmazni, de ha nem tetszenek azok a szabályok, amiket a rendezvény zavartalan lebonyolítása érdekében hoztak, akkor ne kösd meg a szerződést a meccsnézésre, de akkor nem is mehetsz be.

Uteapu 2011.01.17. 15:50:26

@Vincenzo90: Most, hogy mondod...:)

Tudod az a baj, hogy egyenlőre a kevesebbek a hangosabbak, a feltűnőek, pedig én már láttam konkrét példát a lecsendesítésre.

Vincenzo90 2011.01.17. 16:24:12

@kerusz: A meccs egy szolgáltatás. A szolgáltatónak meg illik kedvében járni azoknak, akik megveszik a szolgáltatását, fizetnek érte. Magyarán ha mi, normális szurkolók eltartunk egy csapatot(közvetve és közvetlen a szponzorok által), akkor a mi kényelmünk miatt megtehetné, hogy a renitenseket büntesse, ne nekünk szabjon fölösleges feltételeket. Egyéb iránt nekem nem a játék minőségével volt bajom, tehát nem gondolom, hogy a helyes megoldás az, ha nem megyek meccsre. Ha valaki deviáns, renitens, akkor el kell távolítani, vagy kizárni. Éppen emiatt a sajátos rendszer miatt-amit te szerződéskötésnek neveztél- nincs is tulajdonképpen igazi demokrácia, akkor meg már ki lehetne alakítani valamiféle meritokratikus rendszert.

tiriakos 2011.01.17. 18:31:01

@Vincenzo90: Ez nem ilyen egyszerű. Egy rock koncerten se fognak kiadni neked egy üveg bort, csak kitöltve műanyag pohárban. Hiába van "facekontroll" a kapuban.

Az okfejtésed igazából jogszabályilag rögtön az elején nem igaz: "A meccs egy szolgáltatás."
Nem. A meccs egy tömegrendezvény. Egy, a tragikus aug. 20. után hozott EüM rendelet szerint minden 300 fő fölötti szervezett, rendezett esemény az.

Egyébként a hétvégi eset után (WB tragédia) igencsak csodálkoznék, hogy ha nem szigorítanának a tömegrendezvényeken alkalmazandó beléptetési és vendéglátási szabályokon.

Kár demokráciázni. Meg többségezni. Az emberek (résztvevők, nézők, játékosok, bírók, koncertezők, bulizók ... etc.) biztonsága előrébb való, mint a kényelme.

tiriakos 2011.01.17. 18:39:08

@Theutus: szerintem is így van jól

a. Bárd 2011.01.17. 18:43:58

@Vincenzo90: beszélhetünk zöldségeket a demokráciáról, de a meccseken (és úgy általában) az elsődleges szempont a biztonság. A nézőké és a játékosoké egyaránt.
És mivel az emberek nem gondolatolvasóak ezt csak megelőzéssel lehet elérni, ha utólag tiltjuk ki a renitenseket, az már régen rossz, hisz megtörtént a baj.

Ha tarkón vágnak zászlórúddal, vagy négy méterről fejbe dobnak egy teli sörös dobozzal, nem hiszem hogy vigasztalna, ha utána az illetőt kizavarják a meccsről.

Tehát, hogy folytassam a mondatodat: "A meccs egy szolgáltatás. A szolgáltatónak meg illik kedvében járni azoknak, akik megveszik a szolgáltatását, fizetnek érte" és hajlandóak elfogadni a részvételre vonatkozó szabályokat.

Nem attól lesz valami demokratikus, hogy nincs szabályozva.

a. Bárd 2011.01.17. 18:45:44

@tiriakos: bakker, ezek szerint 13 percig nem frissítettem az oldalt :)

kerusz 2011.01.17. 19:02:40

@Vincenzo90: A meccs még véletlenül sem szolgáltatás. Rendezvény.

De mondok mást. A légiközlekedés igazi piaci szolgáltatás, jelentős versennyel. A túlnyomó többség nem repülőgépet szeretne robbantani, hanem eljutni a-ból b-be és ezért még fizet is, tehát a kedvében kell járnia a szolgáltatónak. Mégis, ha hepciáskodsz a tranzit területre történő beléptetésnél és a többségre meg demokratikus jogaidra hivatkozva közlöd, hogy márpedig téged senki ne motozzon meg, akkor a legenyhébb esetben is az fog történni, hogy nem utazol. Ha netán a saját kedvenc de csak Bivalybasznádon beszerezhető dobozos sörödet szeretnéd bent inni a tranzitban dobozból, az sem fog sikerülni, pedig tulajdonképpen demokratikus emberi jogod. Ha ragaszkodsz eme demokratikus jogaidhoz és be akarod vinni a poggyászodban a tranzitba ezt a kiváló kedvenc dobozos sörödet, akkor megint csak nem fog sikerülni, és a jobbik eset, ha nem lesznek morcosak azok, akiknek e jogaidra próbálsz majd hivatkozni.

mario lemieux 2011.01.17. 19:09:52

bocs de ez az eg;sz tökmagos sztori tulvan lihegve.és csikban még senkit sem dobtak meg dobozos sörrel.fogják fel szakmai ártalomnak...megsérültek a magyar hokisok a tökmaghéjjtól.hahaha. amitöl szerintem félnek az a pokoli hangulat. és nem provokálok.

kerusz 2011.01.17. 19:11:40

@romario: A helyes sorrend: olvas, értelmez, hozzászól.

madefalvi 2011.01.17. 19:17:02

@kerusz: Csíkszeredában a fizikai biztonság nem kérdés. Itt kemény motozás van belépéskor és nincs pardon.
A verbális inzultusra és az ehhez kapcsolódó járulékos jelenségekre legalább két éve "keresik a megoldást".
Azt fontos megjegyezni, hogy a Sport Club blogon az itteni vita előtt megjelent az igény a szeredai közönséget lejárató drukkerek megfékezésére.

durex26 · http://www.youtube.com/watch?v=GXDch9MnG9o 2011.01.17. 19:18:56

Azért én még nem felejtettem el az újpesti tűzijátékot. Igaz, senkinél nem volt dobozos sör, és szerintem jegy se :D. Egyetlen értelme, hogy csökkenti azok számát, akik sokat keresnek, nem szeretik a sört és hamar elborul az agyuk :D. Mondjuk én szívem szerint dobnám is utána az illetőt, de nincs hozzá fizikumom. Meg repülőt is akarat kérdése felrobbantani, de jó a szigor, néhány aberráltnak megatatik hogy fogdossa a stewardessek muffját, az elvetemültebbek meg a kapitány végbelét ellenőrizni.

mario lemieux 2011.01.17. 19:20:02

@kerusz: ja elfelejtettem..te osztod itt az észt....aki pedig kényes menjen szinházba.ha igytart a kiabálást is letiltassátok..hahaha.

Vincenzo90 2011.01.17. 19:34:15

@kerusz: @a. Bárd: Kicsit könnyebb kitiltani a csarnokból azt, aki dobálja a sörösdobozt, mint előre kitalálni, ki fog robbantani. A sörösdoboz-dobáló visszaeső. Kicsit vonatkoztassatok már el az elméleti síktól, meg a jogi fogalmaktól! Márpedig ha azt nézzük, hogy én azért fizetek, hogy szórakoztassanak, akkor ha szolgáltatásnak minősül jogilag, ha nem, nem azt várom, hogy olyan szabályokkal korlátozzanak, ami szerintem megoldható egyszerűbben. Ez olyan, mintha repülőgépen tilos lenne csomagot szállítani, nehogy valaki robbantson. Nem, én ezzel nem értek egyet. Inkább beállok a sorba, hogy vizsgálják át a csomagom, vagy motozzanak meg, világítsanak át. Ez számomra egy olyan szurkolói rendszer megfelelője, amiben bármikor bárkit könnyen be lehet azonosítani és kitiltani. Nem szőnyeg alá söpörni a problémát azzal, hogy amíg vannak hülyék, addig tilos dobozos sört árulni, hanem szimplán kizárni a hülyéket. És igen, ha tarkón dobnak sörrel, én elégedett leszek, ha azt az ember kirakják, és minimum szezon végéig nem teheti be a lábát. Így is nyakon öntenek bármikor, és aki dobálni akar, megtalálja az eszközöket. Aztán persze zéró szankció, mert van műanyagpohár...

Vincenzo90 2011.01.17. 19:37:21

Ja, és ami a legfontosabb: a műanyagpohárból baromi könnyen kiborul a tömegben a sör, azt jobban utálom, mintha a lábamra esne a doboz. Ülő szektorból ez ugye nem látszik? Szóval engem még ennek a kockázatnak is kitesznek.

kerusz 2011.01.17. 19:52:02

@romario: Nem emlékszem, hogy valaha is ki akartam volna tiltatni a kiabálást.

kerusz 2011.01.17. 19:54:22

@madefalvi: Amennyiben az nem fizikai biztonsági kérdés, hogy a vendégkispadot és a vendégjátékosokat visszatérő panaszok szerint rendszeresen köpködik, akkor valóban nincs ilyen probléma Csíkban.

kerusz 2011.01.17. 19:57:34

@Vincenzo90: A sörösdobozt dobáló szurkolót akkor lehet kitiltani, ha már bedobta a sörösdobozt (értsd: utólag). Ha azonban az a cél, hogy ne is lehessen bedobni a sörösdobozt, akkor nem az utólagos kitiltás a megoldás. Természetesen, ha valaki az ellenőrzés ellenére is bevisz sörösdobozt, és be is dobja a pályára, akkor őt utólag ki kell tiltani. Ahogy azt is, aki mondjuk a bécsis zsemléjét vágja egy játékoshoz.

romario mester kedvéért: a sörösdoboz-dobálás nem konkrét csíkszeredai problémaként került elő, hanem úgy általában.

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.01.17. 19:58:34

@romario: megneznem ha a te csapatod jatekosait kopkodnek, megserulnenek e. vagy hogy mennyire esett jol nekunk hsc szurkereknek a vasas szurkolok nem odaillo rigmusai. nem a kiabalast kell kitiltani, hanem az embertelenseget.

kerusz 2011.01.17. 20:02:41

@Vincenzo90: Tudod, hogy mi minden kell ahhoz, hogy mindig minden szurkolót név szerint be lehessen azonosítani abban a kiváló csarnokban?

Vincenzo90 2011.01.17. 20:05:19

@kerusz: Aki a kitiltás lehetősége ellenére is dobálózik, az meg fogja oldani azt is, hogy műanyag pohár ide, vagy oda, valahogy balhézzon. Ha meg nem tiltják ki, akkor műanyag pohár ide, vagy oda, lesz balhé. Szerintem nehogy már az én nyakamba öntsék a sört azért, hogy legalább a balhé se legyen igazán kiszűrve. A Volán-tábor egyre kulturáltabb lett az utóbbi időben, nem látom értelmét a szabálynak. Szezon elején volt dobozos sör, mégsem repkedtek.

Vincenzo90 2011.01.17. 20:07:49

@kerusz: Az RBD-seket lazán megoldották, hogy kitiltsák(pedig dobnának a hangulaton, és nem emberevők, bár igaz, mostanra már csak azért sem jelennének meg tömegesen)

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.01.17. 20:12:46

@Vincenzo90: most is van, tegnap 2t is becuppantottam... de lattunk mar Fehervaron sorosdobozt a palyan sajnos.... de az teny h ha nincs sorosdoboz van mas mit bedobni, pl az apropenz sztem legalabb annyira veszelyes...

arrol nem is beszelve h a hulye amcsik bedobaljak a sapkaijat :P:P:P:P

kerusz 2011.01.17. 20:15:21

@Vincenzo90: Nem tudom Neked jobban elmagyarázni, hogy egy rendezvényen a vendégek szabadságjogait akkor is szükségszerűen korlátozzák, ha megveszik a belépőjegyet. És ez nem demokrácia kérdése. Ha nem érted, akkor így maradtunk.

mario lemieux 2011.01.17. 20:17:43

@kerusz: ok bocs. a Vákárba egyébként csak 1 helyröl lehet köpködni.egyszerü.odakell tenni 2 3 biztonsági embert és 2 kamerát.ne minősitsétek az összes csiki szurkert.@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: mit gondolsz én kivel tartok!?!?

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.01.17. 20:19:23

@romario: tudom kinek szurkolsz, ezert fogalmaztam igy. de ez nem annak a kerdese h ki kinek szurkol, hanem arrol h az ellenfel kokodese nem resze a szurkolasnak.

kerusz 2011.01.17. 20:22:35

@romario: De hiszen pont erről van szó, hogy senki nem az összes csíki szurkert minősíti, hanem azt az állítólag név szerint ismert néhányat és azt nem érti senki, hogy az évek óta vissza-visszatérő problémák ellenére miért nincs ott az a 2-3 biztonsági őr vagy az az 50 méter jelzőszalag...

kerusz 2011.01.17. 20:28:37

@Vincenzo90: A fight night alkalmával a pénzbüntetést történetesen a sörösdoboz-zápor miatt kapta a Volán. Nem volt oly régen...

tiriakos 2011.01.17. 21:11:44

@Vincenzo90: Azért megnézném a fizimiskád, amikor életedben először a Vákárban kérsz egy csapatmenüt (zs.deszka+forralt bor), és kiül a döbbenet az arcodra amikor közlik, hogy nincs alkoholos ital a pultban... (Az enyém állítólag leírhatatlan volt... :))
Na ott lehet megbecsülnéd a pohárban kiadott sört is!

Egy határral arrébb mások a szabályok sportrendezvényre. :(

budapestijeti 2011.01.18. 00:19:49

@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!@Vincenzo90: @Uteapu: és mindenki, aki jönne lefele: Holnap Bp-Újváros-Bp útra 2 hely még van a kocsiban! Indulás 15.30-16.00 körül!

Vincenzo90 2011.01.18. 14:30:01

@kerusz: Te nem érted. Itt nem szabadságjogokról meg egyéb baromságokról van szó. Arról van szó egész egyszerűen, hogy én azért fizetek, hogy a meccsen jól érezzem magam, és ha nekem és a többségnek szarul esik, hogy dobozos sörből nem ihatom a sört, helyette kilökik a kezemből a poharat, és tiszta sör leszek az szar. Nem ezért fizetek, és nem ezért veszem meg drágán a sört sem. Azt a kevés barmot meg ki lehet tiltani. Mint már mondtam, az RBD-seket beengedik, de volt, hogy kinnt maradt valaki csak azért, mert RBD tag. Simán meg lehetne oldani, és nem tetszik a hozzáállás, hogy jobb az átlag embert szivatni, mert könnyebb, mint azt büntetni, aki megérdemli. Aki akar így is fog dobálni a jégre, amit akar. Be is lehet csempészni a sörösdobozt is, meg is teszik sokan. Akkor engem, aki ott megveszem a büfében drágán, miért büntetnek azzal a rohadt műanyagpohárral? Miért?

@tiriakos: Ezek után nem lenne az arcomon döbbenet, mert már tudom. Én nem értem miért baj az, ha az ember szeret meccsnézés közben inni egy pohár forralt bort, vagy egy fél liter sört.

tiriakos 2011.01.18. 14:59:14

@Vincenzo90:

Pedig próbáltalak ebbe az irányba terelni: Örülj neki, hogy egyáltalán lehet kapni sört kis hazánkban sportrendezvényen. (Lehet már nem sokáig. :( )

A műanyag pohár nem büntetés, hanem megelőzés.
Csak kerusz kollégát tudom idézni:
"Ha nem érted, akkor így maradtunk."

Vincenzo90 2011.01.18. 15:12:27

@tiriakos: Értem én, de baromságnak tartom. Megelőzik azt, hogy bárki bármikor bedobjon egy sörösdobozt, de bárki bármikor büntetlenül bedobhat bármi mást. Azt a bárkit el kell tűntetni a francba, az az igazi megoldás.

tiriakos 2011.01.18. 15:20:55

@Vincenzo90:
"Azt a bárkit el kell tűntetni a francba, az az igazi megoldás."

Ebben teljesen egyetértünk. De ettől még soha nem fogsz kapni a büfében egy üveg sört (én üvegből szeretem inni!:)) sportrendezvényen, és ez így van jól.

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.01.18. 15:26:33

@tiriakos: en zsirafbol szeretem, borfotelben, szivarral, es kozben 1 szoke nagymellu terdeljen elottem...

kerusz 2011.01.18. 17:46:16

@Vincenzo90: A beléptetésnél jobb helyeken csak a személyes tárgyakat engedik be azok közül, amiket dobálni lehet. Megnézik a hátizsákodat, táskádat, zsebedet, stb. Akadtak is már idén is fenn olyan emberek és eszközök a beléptetésnél, amelyek nem valók hokimeccsre, pl. legutóbb Dunaújvárosban zokniba csomagolt kő... Miután így hajigálásmentesítettük a nézőteret, a Te javaslatod szerint a büfében a kezébe adnánk megint egy eszközt, amivel hajigálhat. Nonszensz.

benö51 2011.01.18. 18:34:30

@kerusz: Megírtad a lényeget amikor a FN re hivatkoztál, ha szövetség rendesen megmérné a szurkolók által elkövetett bedobálásokat pl 1500 Euro per alkalom akkor hamarabb rend lenne úgy mint a FN után Fehérváron, hisz mi megfizettünk a rendzavarásért.

benö51 2011.01.18. 18:40:42

@kerusz: Azt még hozzá teszem, hogy most már ott tartunk, hogy bárki sörös dobozt vagy mást dobálna be a pályára
1 azt lefognánk
2 pár pofon után átadnánk a rendezőknek
3 valószínűleg saját zsebből fizetné a klubra kiszabott büntetést.
süti beállítások módosítása