Friss topikok

Címkefelhő

Brassó (1217) Csíkszereda (1369) DAB (1196) ebel (2408) Erste Liga (4765) Extraliga (1178) Fehérvár (1640) felkészülés (2240) FTC (1471) khl (2187) légiósok (1673) Miskolc (1505) nhl (4900) nők (1291) playoff (1313) Titánok (1025) u18 (1059) utánpótlás (1277) UTE (1300) válogatott (2213) vb (2361) videó (2120) Összes címke

A DVTK és a MAC közeledik az Extraligához

2018.03.22. 21:27: kutyatej73

A DVTK és a MAC közeledik az Extraligához

129 komment

Címkék: Miskolc MAC Extraliga

A bejegyzés trackback címe:

https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr2713767638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freddyD 2018.03.22. 21:58:02

Elképzelni nem tudom, az UTE hogy gondolta komolyan az Extraligát. Még a Brassón sem tudtuk átverekedni magunkat.

Nittümeki 2018.03.22. 22:07:24

@freddyD: Én a MAC-nál se tudom, hogy hogy gondolják ezt a néhány száz fős közönségükkel. A szakmai alapok valamivel jobbak, mint az UTÉ-nél, de akkor sem tudom. A DVTK menjen, ha nagyon akar, bár én nem örülök ennek.

OliBLOOD 2018.03.22. 22:08:10

Vegulis letrejohet a sokak altal vagyott masodosztaly. 3 csapatunk lesz az elso osztalyban, kulfoldon, mogotte pedig egy farmbajnoksag.

korxi 2018.03.22. 22:09:30

Akkor eldőlni látszik a dolog, hiába volt a hosszú kommentfolyam a Miskolc lezárhatja a negyeddöntőt topikban.
Úgy néz ki hogy a kecske jóllakik, arról viszont nincs szó a cikkban hogy a szövetségnek milyen terve van arra hogy valamilyen szinten a káposzta is megmaradjon (meg milyen szinten).

21 ezer Ft 2018.03.22. 22:15:15

Jól értem, hogy az MJSZ elnöke szerint az általa vezetett szervezet által szervezett (de vicces ez így :D) bajnokság szar. Akkor mi az anyját keres az elnöki székben? (a pénzen kívül, ofkorsz)

a Zamboni nem egy tészta 2018.03.22. 22:17:59

Egyszerűen semmi, de semmi értelme. A hazai bajnokságban még van fejlődési tartalék. Ennek kihasználásához még 1-2 csapat, több néző és talán szigorubb légiós szabály kellene. A válogatott hosszu távon így marad erős, de amugy is az erős válogatott nem cél, hanem egy indikátor.
A szlovák ligával csak még jobban eltűnik a "jégkorong életpálya modell" ami eddig is elég lófasz volt.

a Zamboni nem egy tészta 2018.03.22. 22:19:41

@21 ezer Ft: +1, hogy mondhat ilyet az elnök, hogy a két legjobb magyar csapatot elengedi. Pláne egy bebukott Debrecen, egy évről évre élő Dunafer és Ute, egy félamatőr Fradi mellett....

Mindezt egy kirakat válogatott miatt

OliBLOOD 2018.03.22. 22:20:43

@a Zamboni nem egy tészta: Nikáéknak 1-2 év Extraligával összejöhet az A csoport. Utána lesz nagy boldogság. Majd rá 1-2 évre amikor elkezdenek kiöregedni jön a nagy meglepetés, hogy nincs honnan felvenni a játékosokat. Aztán majd hirtelen ott leszünk, mint most a kézilabda. Lesz pár kirakatcsapat, de válogatott sehol se lesz.

KCs 2018.03.22. 22:23:34

Az Erste Ligának (és korábbi nevein az elődeinek) volt bőven ideje, hogy bizonyítsa, életképes szórakoztatóipari termék, amellyel érdemes leváltani az OB1-et. Nem jött be. Ideje továbblépni, és szerintem az elnök helyzetértékelése pontos a jelent illetően, és a víziója is előremutató.

KCs 2018.03.22. 22:25:28

@OliBLOOD: Bárcsak ott lennénk,ahol a kézilabda. Soha nem lesz a magyar hoki se klub-, se válogatott szinten a közelében sem.

a Zamboni nem egy tészta 2018.03.22. 22:26:44

@KCs: az hogy nem jött be az nem kis részben az elnőkség hibája:

marketing, web, közvetités, pénzügyi ellenőrzés, légiós korlátok, liga...

Mi a viziója az extra ligának, nyisd fel a szemünk léci! Mit ígér az elnök ma a magyar jégkorongozónak és a nézőnek?

korxi 2018.03.22. 22:27:22

Amúgy lehet hogy úgy vannak vele hogy a Miskolcot úgysem lehet visszatartani, úgyhogy marad a klasszikus attitűd, azaz ha nem tudják megakadályozni, akkor legalább jó pofát vágnak hozzá, azáltal hogy igyekeznek azt az oldalát kihangsúlyozni ami mindenki, de lwgalábbis a felületes többség számára jónak hangzik. (Ez lenne a válogatott erősödésére hivatkozás).

a Zamboni nem egy tészta 2018.03.22. 22:31:10

@KCs:

"mondván, az előrelépéshez, az A csoportos szinthez a lehető legtöbb magyar jégkorongozónak kompetitív és kiegyenlített ligában kell játszania..."
NEM BASSZUS AZ A CSOPORT INDIKÁTOR, NEM CÉL. HA EZ A CÉL AKKOR HONOSITANI KELL. A CÉL EGY ERŐS, ANYAGILAG FENNTARTHATÓ VONZÓ LIGA AHOL EGY SERDÜLŐ JÁTÉKOSNAK MÉG LEHET CÉLJA.

, ahol tartósan magas terhelést kaphatnak.

Az Erste Ligával szemben ezt az EBEL és az Extraliga tudná biztosítani szerinte.
EZT NEM TUDJUK, MERT LÉGIÓSOK JÁTSZANAK. VAJON AZ EXTRA LIGA MIN VÁLTOZTATNA? AZ EBEL AZ ELMÚLT ÉVEKBEN KIKET TERMELT KI AKIK HOZZÁTESZNEK AZ A CSOPORTHOZ ÉS AZOKAT VAJON KITERMELTE VOLNA EGY LÉGIÓS ÉLET IS?

Az MJSZ elnöke továbbá úgy tudja, az Extraliga az EBEL-lel ellentétben nyitott valamifajta szorosabb, fejleszthető integrációra, folyamatos együttgondolkodásra, együttműködésre is.
HURRÁ. ODACSAPNI A KÉT LEGJOBB CSAPATOT NEM INTEGRÁCIÓ ÉS NEM EGYÜTTGONDOLKODÁS

Skyblue22 2018.03.22. 23:05:20

Ha ez így van (lesz), akkor nagyot csalódtam Such Györgyben... Hajrá Magyar Hoki, de RIP ERSTE Liga??? Hát, nem is tudom, mit mondjak...

Lazlee 2018.03.22. 23:25:17

@a Zamboni nem egy tészta: dehogy szigorúbb, engedékenyebb légiósszabályozás kell. Több légiós-magasabb minőség.
Értem én, amitől tartasz, hogy a magyarok kiszorulnak. Bocs, ha nem hozza a szintet... így is magas a minőségi magyar játékos ára, akkor dolgozzon meg érte. Vagy menjen légiósnak. vagy ez generálhat másodosztályt. Mostmár állítólag van tömeg az upban, akkor onnan csak a minőség legyen első osztályú, az visz előre a kiválogatásnál.
Szoktam mondani: nem kell mindenkinek profi jégkorongozónak lenni...

Idei volánban hány magyar szorított ki a gyenge légiósok közül vkit? Ha a légiós gyenge, milyen a magyar?

a Zamboni nem egy tészta 2018.03.23. 05:31:05

@Lazlee:.... mások vagyunk... engem nem boldogít ha tíz kanadai korizgat csapatonkent. az egy kirakat bajnokság.

senkit nem szoritottak ki a magyarok, de az edzők sem erőltetik tisztelet a kivételnek

engem nem zavar ha a bajnokság jatekminosege egy két évig csökken a légiós korlátok miatt és itt kolonosen a honosításra gondolok

én nem egy huuuuu de magas színvonalú bajnokságot szeretnék hanem egy virulo felnőtt hoki életét jó bajnoksaggal. ob2 nem megoldás nincs pénz. ha ez örök div1 akkor legyen az

a Zamboni nem egy tészta 2018.03.23. 05:31:06

@Lazlee:.... mások vagyunk... engem nem boldogít ha tíz kanadai korizgat csapatonkent. az egy kirakat bajnokság.

senkit nem szoritottak ki a magyarok, de az edzők sem erőltetik tisztelet a kivételnek

engem nem zavar ha a bajnokság jatekminosege egy két évig csökken a légiós korlátok miatt és itt kolonosen a honosításra gondolok

én nem egy huuuuu de magas színvonalú bajnokságot szeretnék hanem egy virulo felnőtt hoki életét jó bajnoksaggal. ob2 nem megoldás nincs pénz. ha ez örök div1 akkor legyen az

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.23. 06:28:31

@a Zamboni nem egy tészta: Jogos, a valogatott egy indikator. Ahgyan az eros hazai bajnoksagot ksag sem elsodleges: az erős hazai jegkorong a cel! Kanadanak pl milyen hazai bajnksaga van? Legjobb csapatai az nhl-ben jatszanak...

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.23. 06:32:00

@a Zamboni nem egy tészta: Figyelj mm ar, a szovegben nem az van, hogy az A-csoporthoz, hanem az A-csoportos SZINTHEZ! A ketto nem ugyanaz! Nyugi! :)

KCs 2018.03.23. 07:56:30

@a Zamboni nem egy tészta: A válogatott nem indikátor, hanem szórakoztatóipari termék. A honosítás kérdését a termék márkaértékéből kell levezetni: ha erősíti azt, növeli a piaci vonzerejét a terméknek, akkor érdemes megtenni, ha nem, akkor nem.

Uteapu 2018.03.23. 08:02:48

@Fermentátor: A legnagyobb hamis önigazolás a kanadaiak hazai bajnokságára példa ként hivatkozni. Ennyi erővel az oroszokat is említhetnéd. Ezekben a miénkkel annyi a közös, hogy mindenhol jégen játsszák.;)
Egrinek van egy álma, hokipápa szeretne lenni. Tegye, amíg van anyagi háttere.

alvering2 2018.03.23. 08:04:31

@Fermentátor: azért az nhl-es párhuzam talán nem állja meg a helyét történeti okokból. Az Extraliga nem úgy alakult, hogy szinte csak magyar játékosok játszottak benne, s folyamatosan magyarországi bajnokai voltak.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.23. 08:26:30

@Uteapu: @alvering2: Bocsanat, de nem a magyar jegkorongot hasonlitottam a kanadaihoz, hanem csak arrol irtam, nem feltetlen a hazai bajnoksag meglete az eros jegkorongnak. (Irhattam volna a szlven jegkorong es a szloven bajnoksag erejerol is.) Arrol volt ugyanis szo, a valogatott nem xel, hanem csak egy indikator. Ez igaz. Kerdem, minek az indikatora: az eros hazai bajnoksagnak vagy az erős jegkorongnak? Ha tudjuk a valaszt, azt is tudjuk, mi a cel.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.23. 08:27:34

@alvering2: A mondandom szempontjabol szerintem tokeletesen megall a parhuzam. Ld fentebb!

Uteapu 2018.03.23. 08:43:47

@Fermentátor: Engem speciel nem zavar a Miskolc Extraligás álma. Ami visszás az a mindenféle indokkal ezt magyarázni akarás, amikor nyilvánvaló egy egyéni törekvés. Tudom, erre is jöhet egy közhelyes magyarázat, csak nehogy a dínom-dánom után hamar jöjjön a szánom-bánom.;)

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.23. 08:52:20

@Uteapu: Ez az egyeni torekves dolog felejtheto. A volan ebeles csatlakozasa nem Egri torekvese volt. Ahogy a dab osztrak kalandja sem. A mac es az ute tervei sem. A jelenlegi hazai profi csapatok kozul csak a fradi nem probalkozott me be. Nem egyeni torelves ez, hanem arrol van szo, akinek lehetosege van, az menne. Mindenki.

Milo92 2018.03.23. 08:54:42

Valogatott mar par eve nem erdekel. Mostmar magyar bajnoksag se lesz. De boldogabb leszek majd biztos hogy fejlodik a magyar hoki, csak nem fogom tudni nezni.

alvering2 2018.03.23. 09:17:12

@Fermentátor: Szerintem az NHL tekinthető annyira kanadainak (lásd a történetét), mint amennyire az Erste/MOL Liga magyarnak.

Ettől függetlenül a mondandód szempontjából - nem feltétlenül egy erős hazai bajnokság kell a jó válogatott teljesítményhez - több példa van arra, hogy a nem hazai ligához való csatlakozás segíti a válogatott teljesítményét.
Ami számomra kérdéses, hogy ez hosszú távon itthon megoldás lehet-e, mert
kanadai játékosok/UP számára NHL olyan, mintha otthon játszana, reális cél
oroszoknak, utódállamoknak KHL ugyanez
északi országok - hazai bajnokságok működnek, tehetségek mehetnek nagy bajnokságokba.

Én nem látom, hogy a hazai utánpótlásunk, játékostömegünk biztosít majd egy hátországot, amely kitermeli/újratermeli a játékosokat, ha az ország 2-3-4? legjobb csapata külföldön játszik, s a hokiban lévő "rengeteg" pénz egy részét pedig visszük külföldre.
Erre nyilván az idő adhat választ, a távozni akaró csapatok (szurkolói?) meglátásom szerint inkább azon a véleményen vannak, hogy ez lesz az a módszer, ami növeli a minőséget és vonzóerő lesz az újabb generációknak, míg a maradó csapatok pedig inkább azon, hogy ez egy rövid távú felfutás lesz, s nagyobb huppanás, mert a maradó csapatok.

Én inkább ebben a másodikban hiszek, nem látom (én tévedjek), hogy ennek hatását elemezték, átgondolták-e. Szerintem az UTE jelentkezése tökéletesen beleillik ebbe a képbe, mint egy - nem is tudjuk mit csináljunk, mi lesz nekünk hosszú távon jobb - kétségbeesett valamit lépjünk mi is ebben a helyzetben.

KCs írta, hogy a kézilabda rossz párhuzam/példa - nekem azért felsejlik - de nekem a női kosárlabda jut még az eszembe. Anno PVSK és a Sopron nagyon durván Európa legjobb csapataivá váltak, mentek az Euroligába, de sajnos a válogatott teljesítményében ez nem jelent meg, sőt!!, s mára "se" Sopron, "se" Pécs. Az már csak hab a tortán volt, hogy a kosárválogatottban is kijött a klubellentét - amikor Rátgéber (Pécs) volt a szöv, akkor Pécsi túlsúly, amikor soproni, akkor soproni. A szakmai döntéseknél is a kimaradók a klubellentétre hivatkoztak.
Ez mondjuk sztem már a hokiban is megvan:(, s meglesz mindig, csak nem mindegy milyen szinten.

De vissza a jégkoronghoz: nem tartom ördögtől való gondolatnak a más ligákhoz való csatlakozást, csak MOST nem látom, hogy elértünk MÁR arra a szintre, hogy ez ne okozzon kárt a "hátországban". Nem azt vitatom, hogy a Miskolc nincs már azon a szinten, hanem attól félek, hogy a maradék (itthon maradó csapatok), még kevesek ahhoz, hogy önerejéből épülni, s nem leépülni tudjanak.

Amúgy ahogy a dolgok haladnak - amennyit tudunk erről - ezt hamarosan élesben teszteljük...

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.23. 09:22:03

@alvering2: Persze, lehet, hogy igazad van. Én optimistábban látom a helyzetet. Nem gondolom, hogy abból, hogy más sportágak kiemelkedő csapatai kudarcot jelentettek anno, az következne, hogy most is feltétlen kudarc lesz a dolog vége a jégkorongunkban.

alvering2 2018.03.23. 09:29:13

@Fermentátor: Úgy legyen! Nekem élmény volt Miskolcon Extra ligás csapat ellen magyar győzelmet látni, legyen minél több ilyen.

Uteapu 2018.03.23. 09:32:01

@Fermentátor: Az UTE "tervei" szerencsére nem voltak komolyak, ha jól figyeltél volna a nyilatkozatra, világos lenne a lényege. Két malomban őrölünk. Nektek más az érdeketek, ami egyéni, nekem egy összérdek mindent felülír. Sok sikert hozzá, csak ne tegyétek hozzá, hogy a mi érdekünkben teszitek.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.23. 09:33:51

@Uteapu: Figyeltem, emlékszem. :) De ez számomra csak amolyan relativizálás. Ha lehetőségük ment lett volna, mentek volna. Tehát rájuk is igaz, még akkor is, ha Szilas próbálta magát védeni "visszafelé".

Uteapu 2018.03.23. 09:59:13

@Fermentátor: Azért erről én kicsit többet tudok, mint amit érzékeltetni próbálsz.;) Nem is kellene Neked/nektek különösebben másokat felhasználni a terveitek legitimálására. Saját döntés, saját út, nincs is különösebb probléma evvel, csak a magyarázkodás felesleges.:)

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.23. 10:23:24

@Uteapu: Elhiszem, hogy többet tudsz. De láthatatlan ellenféllel nem igazán lehet megküzdeni. A lényeg, hogy a Fradin kívül eddig mindenki belengette távozási szándékát, ha nem is egyszerre.

fenderbass 2018.03.23. 11:19:33

Érdekes olvasni a kommenteket. Mindenki félt valamit. Vagy a hazai bajnokság színvonalát, vagy a válogatott esetleges fejlődését, vagy a maradó hazai csapatok lehetőségeit. Az aggódás természetesen helyes. Azt azért látni kell, hogy minden résztvevőnek más a célja, anyagi és sportszakmai szempontból. Lehetnek átfedések, de a szövetség, egy csapattulajdonos, egy szurkoló teljesen más érdekek mentén dolgozik. Meg lehet próbálni valami legkisebb közös többszöröst kitalálni, de azt látom a megnyilvánulásokból, hogy annyira sok a különböző érdek, hogy ez nem lesz egyszerű. Lehet, hogy nincs igazam, de a nemzeti bajnokságok helyett régiós bajnokságoknak van jövője. Én egy a lengyelektől a szlovénekig és az osztrákoktól a románokig tartó divíziókba csoportosított kialakul(ható) sorozat körvonalait látom. A szlovákoknál is csak a helyben toporgást látom, nekik is megújulás kell. Ha így lenne az egy hosszú-hosszú fejlesztési folyamat lenne, nem gyors sikerekkel. A magyar klubboknak sem azonos a lehetősége. Aki képes és készséges, az fejlődjön, akiknél meg a korlátok miatt ez nem lehetséges, azok dolgozzanak azon a szinten, ahogy az adottságaik engedik.
Szóval nincs olyan válasz, ami mindenkire igaz és érvényes. Én akkor is kimentem a meccsre, amikor 20-at kaptunk a kohásztól, és akkor is amikor megvertük a Nyitrát. Én bízom benne, hogy egyre jobb és izgalmasabb meccseket fogok látni.
Még egy megjegyzés. Bár ellenfeleink a jégen a fradi és a dózsa, de nekik kell visszahelyezni magukat arra a szintre, ahol korábban volta. A magyar jégkorongban mindkét csapatra szükség van, de ez az ö felelősségük.

DominiKing 2018.03.23. 11:20:21

- Lássuk be a Miskolc hivatkozhat arra, hogy kinőtte az EL-t. De a MAC-ot nem értem. Értem én, hogy ha van sok lóvé, van jó csapat is, csak előtte én megvárnám, hogy ezt bizonyítsák is. Szóval én simán elengedném a Miskolcot a MAC-ot meg nem, csak ha bizonyít.
- A nevezési díjjal kapcsolatban pedig én elkezdenék alkudozni. A szlovák belterjes bajnokság színesedne egy vagy két magyar csapattal, biztos vagyok benne, hogy ez a néző számban és az eladhatóságban is növelné az Extraliga ázsióját.
- Ha nem csak a Miskolc felvételéről van szó, akkor én mindenképpen kezdeményezném az MJSZ részéről a szorosabb együttműködést a két szövetség bajnoksága között. Erre több megoldás is lehetne (nyitott bajnokságok, akár alá-fölé rendeléssel, területi csoportok stb.), ezt a tűzhöz közel állók ismereteire bíznám.

CsakÚjváros 2018.03.23. 11:24:11

Olyat nem lehetne hogy a szövetség az összes Magyar csapatnak segítene támogatókat keresni és csinálnánk egy erős Magyar bajnokságot?? :)

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.23. 12:40:52

@CsakÚjváros: Biztosan lehet gyűjteni így is, úgy is. De belterjesen nem fog sikerülni ugyanazt elérni, szvsz. Nem elég a pénz, kellenek megfelelő ellenfelek is. És szerintem a szponzorokat némelyest érdekli, hogy mire adják a pénzüket. Egy határokon átívelő versenysorozatra, vagy csak egy hazaira. Én legalábbis szponzorként másképp nyitnám ki a péánztárcámat, ha extraligáról is lenne szó.

OliBLOOD 2018.03.23. 13:05:07

@Fermentátor: EL az határokon átívelő versenysorozat (volt).
Ezt a belterjes dumát is el kellene felejteni. Azért elég sok színvonalas belterjes bajnokságot találni a világban.

OliBLOOD 2018.03.23. 13:06:18

Egyébként a kisbécsnek és más külföldi csapatoknak kellene adni az erre szánt pénz tizedét (ha már gy is külföldre akarunk fizetni 3 millió eurót), abból ők hoznának jó légiósokat és mindenki boldog lenne 10 évig :)

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.23. 13:29:56

@OliBLOOD: Hát, ha a szponzornak mindegy, hogy a csapat számára a határon túli versenysorozat az Erdélyt jelenti vagy az Extraligát, akkor igazad van. Ha a szponzor számára azonban az Extraliga név és a szlovák hoki jobban cseng, akkor pedig mégsem mondtam hülyeséget.
És igen, bizonyára boldog lenen a szponzor, ha azt igérik neki, hogy az extraligában fog forogni a neve (amire azért több országban figyelnek, mint az erste ligára) és az emiatt megkapott támogatást aztán arra használja a Miskolc vagy a Mac, hogy nem az extraligában indul, hanem a kisbécset támogatja. Brilliáns!

korxi 2018.03.23. 13:51:41

@Fermentátor: Nem úgy értette az egyéni törekvést hogy egyéni eset, tehát csak és kizárólag a Miskolcnak van/volt ilyenje, hanem hogy ha egyéni klubcélt szolgál a más ligában indulás (vágya) akkor nem kell úgy beállítani mintha az egész MHÉ érdeke lebegne az adott klub szeme előtt. Ennek semmi köze ahhoz hogy egyénileg egy vagy kettő vagy mennyi klubról van szó.

Amúgy úgy látszik hogy ez egy létező vonulat. fehérváron a polgármester beszélt arról hogy ők azért indulnak az ebelben és azért költenek sok pénzt a pofozógép-életért, mert ők tulajdonképpen feláldozzák magukat a magyar jégkorong avagy válogatott oltárán.

Túl azon hogy ez nyilvánvaló bullshit, én azt nem értem hogy miért kell ilyesmit mondogatnia/bizonygatnia egy adott klub vezetőjének? Én ugyanis a világ legtermészeteseb dolgai egyikének tartom, hogy minden klub elsődlegesen a saját klubérdekét tekinti szem előtt. Még szép hogy azt. Ugyan ki másnak kéne azt nézni elsősorban. Így aztán nem értem hogy miért érez valaki kényszert arra hogy ezt megmagyarázza különféle formában, így konkrétan például abban a formában, hogy megpróbálja úgy beállítani mintha nem is az ő (klub)érdeke lenne elsősorban.

Bar down 2018.03.23. 15:13:38

@CsakÚjváros: hehe jól hangzik...
Csak itt a szponzor keresés magyarul állami cégeken keresztül pénzt öntenek bele,vagyis nem adok a bal kezemmel pénzt, hanem kesztyűt húzok és úgy adok a bal kezemmel :D

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.23. 15:20:40

@korxi: Azért"állítom be úgy", mert az a velemenyem, h pilllanatnyilag ez MHÉ. Nem a magyar bázisú bajnoksag erdeke, hanem a magyar hoki erdeke. Nyilvanvaloan a Miskolc erdke is es a Miskolc nem a magyar hoki, hanem a sajat erdekeben talalta ki az egeszet. A szovetseg pedig ugy tnik, felsmerte, hogy ez a magyar hokinak is jo.
Vannak egyéni kluberdekek: a jobbak erdeke a tavozas a pllanatnyilag kevesbe jobbake pedig az, h elobbiek maradjanak. Ok is egyeni kluberdekeket kovetnek. Nem az a kerdes tehat, ki kovet egyeni kluberdekeket, hanem, h melyik erdekbol remelhet hasznot vb a magyar jegkorong. Nem a magyar bajnoksag, hanem a magyar hoki.

Határbíró 2018.03.23. 15:33:54

@Fermentátor: Gugli nélkül hány szponzort tudsz mondani a Poprádtól, a Kassától, Trencséntől?

OliBLOOD 2018.03.23. 15:35:35

@Fermentátor: www.jegkorongszovetseg.hu/_upload/doclib/71/MJSZ_Fejlesztesi_Strategia.pdf

"A magyar jégkorongsport hosszú távú sikeressége és a csapataink érdekeinek védelmében vagy egy erős, hazai szervezésű nemzetközi, vagy pedig egy érdemi magyar részvétellel szerveződő regionális bajnokság."

Uteapu 2018.03.23. 15:35:54

@Fermentátor: Ez az MHÉ emlegetés így kicsit necces. Akkor lenne ez igazán elfogadható, ha a Volán, MAC és már lassan az UTE után minden korosztályban indulna komoly miskolci csapat is és ezen dolgoznának a többiek is. Mert ez lenne az igazi MHÉ és nem más.

benö51 2018.03.23. 16:09:03

@Uteapu: Miskolcon 40 év alatt egy UP érmet nem tudnak felmutatni, pedig Diosgyőrben volt vasmű , legalabb önthettek volna

Uteapu 2018.03.23. 16:22:50

@benö51: :DD Ez gonosz volt. :))

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.23. 16:52:45

@Uteapu: Szerintem kevered a dolgokat. Nem az up.wredmenyek tesznek jogossa wgy csapatot a proficsapat mukodtetesere. Akkor mukodik jol egy rendszer, ha annak tagjai, azok tevekenysege a rendszwr erdeket szolgalja. Ha a ket dolog ellentmond egymásnak, akkor rosszzl mzkodik a rendszer. Jelen esetben szerintem (es a szövetség szerint) a ket erdek egybevag.
Visszaterve a valaszodra megismetlem: a miskolc nem azert akar ndulni a szlovakokbal, mert az a MHĖ, hanem azwrt, mert a sajatja. Viszont azert talalt tamogatsra, merta szövetség is ugy vélte, az a magyar hoki erdeke. Ezt lehet persze vitatni, de sztem en mar elmondtam, amir tudtam. Innentol mar kezd kicsit sáetapicskolasnak tunni ez az egesz.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.23. 16:54:48

@OliBLOOD: ufye, tudod, hogy mst ár al nwkem igazat?; ;)

Uteapu 2018.03.23. 17:07:45

Lezárandó ezt a témát. Véleményem szerint, ami persze csak egy álláspont, egyetlen dologra illik igazán az MHÉ. Kercsó tevékenységére Újvárosban. A többi, amire ezt a kifejezést ráhúzták, valamilyen lépés ilyetén
magyarázása.

OliBLOOD 2018.03.23. 17:48:50

@Fermentátor: Az ugye megvan, hogy az "érdemi magyar részvétellel szerveződő regionális bajnokság" nem azt jelenti, hogy két csapatot bevásárolunk valahova, hanem a bajnokság szervezésében van érdemi részvétel. A szlovákok kötve hiszem, hogy nagyobb beleszólást engednének, mint az osztrákok az EBEL esetén. Erről pedig ezt írja ugyan ez a dokumentum: "szervezése monopolizált, amelyben a Szövetségnek jelenleg nincs szerepe (és ahol sokszor nem csak sportszakmai okai vannak a döntéseknek)"

moszkvicssluszkulcs 2018.03.23. 17:56:16

@benö51: Írtam Benő, de inkább kitöröltem, mert nem akarok frontot nyitni...

leonov 2018.03.23. 18:01:12

@moszkvicssluszkulcs: En meg ki is moderaltam a hozzaszolasomat.

Lazlee 2018.03.23. 18:39:00

@leonov: pedig az ilyenek igen sok igazságot tartalmaznak. Még ha rosszul is esik.
Én ki nem töröltem volna.

leonov 2018.03.23. 18:43:22

@Lazlee: Gondolom olvastad.

Bonyolult dolog ez.

DominiKing 2018.03.23. 19:00:28

@OliBLOOD: Pedig, ha több magyar csapat is indul a szlovákoknál, akkor ha mást nem, de legalább egy közös együttműködést ki kellene az MJSZ-nek csikarni.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.23. 22:46:59

@OliBLOOD: Tehat nem olvastad a tegnapi cikket. Gondoltam.

2400 2018.03.24. 00:27:11

Nem hinném,hogy egy valamikori extraligában szereplő DVTK nem lesz tele tömve légiósokkal. Aminek onnantól kezdve semmi köze az MHÉ-hez. Bár nem tudhatjuk,hogy a szlovákok milyen légiós szabályt találnak ki a magyar csapatokra. Nekünk most tényleg arra van szükségünk,hogy úgy táncoljunk ahogy a szlovákok fütyülnek ? Egyébként meg érdekes,hogy ahelyett,hogy a saját bajnokságunk jobbá,komolyabbá tételével foglalkozna a szövetség,inkább erőből próbálja megoldani a dolgokat. Mert ugye szponzorokat természetesen fognak találni. Sokkal keményebb marketingre lenne szüksége az EL-nek.
Szerintem a Csehekről kellene példát venni. Iszonyat erős saját bajnokságuk van. Nem hiába kapják el a finn vagy svéd csapatokat is a CL-ben.

benö51 2018.03.24. 08:46:22

@moszkvicssluszkulcs: Magas labda leütésre került. tegnap nem láttalak csak nem beteg vagy,

benö51 2018.03.24. 08:54:10

A másik probléma ebben az , hogy nyár közepére ígéri a szövi a választ. július közepére , hogy mennek vagy sem. a maradó csapatok milyen erősségű csapatot építsenek, milyen lesz EL. a román szövi egy farm csapatos bajnokságba elengedi-e a Csikot, meg a Brassót. akar-e a Brassó egy ilyen színvonalú ligában indulni? ezek olyan kérdések amiket szintén meg kell válaszolni.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.24. 11:01:38

Na, most van is egy kis időm (tegnap épp a buszon zötykölődtem a meccs okán, látni is a sok betűelütésen).
A szövetség anyagában ugye, ez van:
"A magyar jégkorongsport hosszú távú sikeressége és a csapataink érdekeinek védelmében vagy egy erős, hazai szervezésű nemzetközi, vagy pedig egy érdemi magyar részvétellel szerveződő regionális bajnokság."

Azért ez a mondat nem csak azt tartalmazza, hogy erős, hazai szervezésű bajnokság, hanem ott van az is, hogy érdemi magyar részvétellel szerveződő regionális bajnokság. Plusz, a hosszútávról sem érdemes megfeledkezni, mert az is ott van, mint a sikeresség jelzője. És ne feledjük el, ebben a mondatban nem az szerepel, hogy a magyar bajnokság hosszútávú sikerességéhez mi kell, hanem a magyar jégkorong a fejlesztés tárgya!!
Magasztalhatjuk ugyan a hazai bajnokságot, de az attól még nem erős. Nem is látszik, hogy rövid- vagy középtávon az legyen! Nyitnunk kell, de nem elsősorban Erdély vagy Szerbia felé, hanem földrajzilag közeli, de tőlünk erősebb bajnokságok irányába. Ilyen az EBEL és ilyen az Extraliga. És erre mondta az elnök a JKB cikke szerint, "hogy az Extraliga az EBEL-lel ellentétben nyitott valamifajta szorosabb, fejleszthető integrációra, folyamatos együttgondolkodásra, együttműködésre is". A magyar részvétellel a szlovák extraliga már regionális bajnokságnak fog számítani. Érdemi magyar részvétellel? Hát, egyelőre szerintem sem. Bár, a VK-ban például érdemi a részvételünk, de Such szavai alapján ennél több sem elképzelhetetlen. Tuti, hogy lesz ebből komolyabb, érdemibb részvétel? Nem - viszont nem kizárt. De, ha nem lépnénk meg ezt, maradnánk a hazai bajnokságnál, akkor okkal dörgölhetnénk a fenti mondatot a mjsz "orra" alá, hogy egyik pontot sem tartotta be: sem erős hazai bajnokság, sem erős, érdemi magyar részvétellel regionális bajnokság.

Lazlee 2018.03.24. 11:07:27

@Fermentátor: oké. Honnantól erős egy bajnokság? Csak hogy tudjam a mienk miért nem az.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.24. 11:28:28

@Lazlee: Kinek honnantól. Nekünk szerintem hosszútávon (!) onnantól, ha olyan a színvonala, hogy stabil (vagy viszonylag stabil) A-csoportos szintet érjen el.

Persze, lehet, másnak mást jelent az erős.

Uteapu 2018.03.24. 11:52:52

@Fermentátor: Azt értem, hogy miért kampányolsz az Extraligáért, csak azt ne akard belénk magyarázni, hogy egy gyenge hazai bajnokság és hazai játékosok nélkül ez az A csoportos víziód menni fog és egyetlen megoldás az általad ennyire favorizált lépés. Menjetek békével, de előtte még dobjatok egy nagyot, ha sikerül a most folyó sorozatban. Csak már ne rágjuk ezt a gumicsontot tovább.

KCs 2018.03.24. 11:53:05

@benö51: Mondjuk a liga alapszakszának pontkirálya most is egy farmcsapat játékosa volt, aki még csak nem is játszott e szezon előtt profi szinten hokimeccset, szóval hatalmas visszaesésre nem kell számítani.

sztenke 2018.03.24. 11:54:55

Vicces, amikor valaki azzal vagdalkozik, hogy a MAC-nak nincs nézője. :) Talán lemaradtam valamiről, és a többi csapatnál rendszeresen kimennek 3-4 ezren? Tegnap a Tüskében kétezren voltunk, oké, nem világklasszis, de pl. Miskolcon ennyien be sem férnek a csarnokba... Egy kb 4 éves profi klubról beszélünk, én pl. idén kezdtem el kijárni, már több barátom is jön velem. Nem kell aggódni, ha lesz hoki, lesz néző is, egyre több.

KCs 2018.03.24. 11:56:24

@sztenke: Ez valami bérkomment?

Uteapu 2018.03.24. 12:02:08

@KCs: Ki volt az alapszakasz pontkirálya 41 ponttal :)

OliBLOOD 2018.03.24. 12:05:24

@Fermentátor: Azt azért senki sem gondolja komolyan, hogy lesz bármikor magyar tagnak beleszólása a szlovák Extraliga szervezésébe. Ez az ő bajnokságuk, pont annyi beleszólásunk lesz, mint az EBEL-ben. Ezért volt jó a Visegrád Kupa, mert az közösen szerveződött. A fenti dokumentumban is ez az irány volt kiemelve. Azt kellett volna tovább fejleszteni, de a két csapat távozásával ennek a sorozatnak minden bizonnyal vége.

sztenke 2018.03.24. 12:06:05

@KCs: Melyik része nem igaz a kommentemnek?

KCs 2018.03.24. 12:08:58

@OliBLOOD: Az a közös szerveződés kb. annyira volt az, mint a viccben amikor az angol, az ír meg a skót elhatározzák, hogy közös vacsorát rendeznek. - Én hozom a húst! - mondja az angol. - Én hozom a tésztát! - szólal meg az ír. - Én pedig hozom az öcsémet! - kontráz a skót.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.24. 12:24:24

@Uteapu: Azt gondoltam, itt beszélgetünk, érvelünk. De, ha az én érveim kampánynak számítanak (szemben az ellenérvekkel...), akkor tényleg igazad van és csendben kell maradnom.

Viszont nincs igazad, nem folytatok a kampányt. Sajnálom, hogy ennyire fekete-fehérnek látod a dolgokat. De Te vagy itt a(z egyik) házigazda, úgyhogy elfogadom, hogy nem kívánatosak számodra az extraligával való együttműködést támogató kommentjeim. Be is fejezem.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.24. 12:26:46

@sztenke: 1.800. Annak majdnem egyharmada miskolci szurkoló volt. És elég sok fehérvári is (gondolom, más csapatoktól is). Miskolcon azért beférnek ennyien a csarnokba, kedden valszeg többen is lesznek.Ahogy ebben a szezonban is volt már több példa a kétezer fölötti nézőszámra.
Ezzel együtt igaz, jelenleg a mac meccseire mennek ki a legtöbben a budapesti csapatok közül.

CSL 2018.03.24. 12:43:51

@KCs:
Mondjuk tapasztalatból mondom, az Ír marha kenterbe veri az angolt! :)

CSL 2018.03.24. 12:47:30

A témához meg: szerintem hosszútávon legalább egy khl csapat lenne a fejlődés kulcsa.

Uteapu 2018.03.24. 13:11:39

@Fermentátor: Milyen házigazda vagyok? :))
Figyelj. Nem kifogásolom az esetleges távozásotokat, miért is tenném, nem is tehetem. Van egy véleményem, ami senki ellen nem szól, viszont valami érdekében tettem szóvá az eddigieket. Ez pedig a hazai ligánk a minél erősebb, ahol mindenkire szükség lenne. Tudhatod, hogy nem vagyok Miskolc ellenes, sőt! Azt meg igazán nem vetheted a szememre, hogy nálam az említett mindent és minden törekvést felülír. Csak egy erős "otthon" adhat mindenkinek biztonságot és igazi erőt. Nem az Extraliga támogatásoddal van baj, hanem avval, hogy már túlerőlteted.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.24. 14:35:03

@Uteapu: bocs, nem néztem meg, csak úgy emlékeztem, de vagy a blog egy alapítója/moderátora. Tévedtem.
Nem erőltettem túl semmit. Kérdésre, hozzám intézett kommentre reagáltam. Ha neked nem tetszik, hogy válaszolok, az bizony a te egyéni problémád, kérlek, ne zaklass az ilyen jellegű ellenérzéseiddel!

essze 2018.03.24. 18:08:20

@OliBLOOD: Szívesen vitatkoznék a közeljövőre vonatkozó hozzászólásoddal, csak sajnos nem tudok.

essze 2018.03.24. 18:13:02

@KCs: Látom, benned is egy próféta veszett el.

essze 2018.03.24. 18:20:54

@KCs: A válogatott nem szórakoztatóipari termék. Ha az lenne, akkor nem lett volna csapat, amelyiket 9-0-ás vereség után megtapsolnak, és egy másik, amelyet 1-0-ás győzelem után kifütyülnek a szurkolói.

essze 2018.03.24. 18:40:27

@alvering2: Mit javított a Pozsony KHL-részvétele a szlovák válogatott teljesítményén? A romániai csapatok magyar bajnoki szereplése a románén, a Belgrádé a szerbén, a Medvescsaké (EBEL, KHL!) a horvátén? Vagy akár a Bóznié az olaszén? A szlovének meg szépen ki is csusszantak az EBEL-ből. (Ezek költői kérdések voltak.)

KCs 2018.03.24. 18:42:10

@essze: Sajnos nem látom az összefüggést a példád és a nyitó megállapításod között.

Az autómat is rajongásig szerethetem, még akkor is, ha lerobban útközben. A fogyasztói magatartás izgalmas témakör.

essze 2018.03.24. 18:47:15

@Fermentátor: Persze, hogy nem. Abból, hogy a cápa már tíz embert megevett, nem következik, hogy téged is meg fog. Én azért nem próbálkoznék.

essze 2018.03.24. 18:59:27

@CsakÚjváros: Nem lehet. Vannak egyenlők, meg egyenlőbbek.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.24. 19:07:33

@essze: elég durcás kedvedben vagy, mindenkit jól kiosztasz :XD

essze 2018.03.24. 19:14:03

@OliBLOOD: Ha fizetnek a szlovákoknak azért, hogy mehessenek, akkor fizessenek a külföldön nem indulóknak ugyanazért. Mindaddig, amíg ott fizetnek, illetve amíg az itthoniaknak nincs rendszerszintű lehetőségük a csatlakozásra.

essze 2018.03.24. 19:21:16

@Fermentátor: Naná, hogy durcás vagyok. Mindjárt nyolc óra, és még csak a hozzászólások felénél tartok.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.24. 19:22:30

@essze: én már túl vagyok a felén
az első sörömnek

essze 2018.03.24. 19:31:30

@korxi: Ne add fel. Én már olvastam olyan fehérvári hozzászólást, hogy amit csinálnak, az nekik IS használ.

Lazlee 2018.03.24. 19:35:45

@Fermentátor: örülök, hogy nekünk adsz igazat abban, hogy a három év nem nevezhető hosszútávú stratégiának.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.24. 20:42:49

@Lazlee: Szívesen válaszolnék érdemben, de nincs kedvem Uteapu újabb ledorongolását olvasni, hogy én (!) miért rágódom még a témán. Majd beszélgetek róla a miskolci szurkolókkal vagy írok róla vmelyik fb-csoportban.

a Zamboni nem egy tészta 2018.03.24. 20:48:06

@essze: +1 ha a magyar hokicsapat/szövetség úgy érzi, hogy mind a külföldi bajnokságban indulás, mind egy stabil 5-6-10 csapatos bajnokság kell, akkor tömje pénzzel mind a két projektet

essze 2018.03.24. 20:49:03

@Fermentátor: A hosszabb bejegyzéseddel nagyjából egyetértek. Annyi kiegészítéssel, hogyha a legjobbak elmennek, abból biztos nem lesz erős bajnokság. Egy regionális bajnokságért, ahol van átjárás, én nem sokallnám az árat. Csak az EBEL-lel sem jött össze a dolog, szurkolóként ezért vannak kétségeim. Átjárás nélkül viszont rövid távon a bajnokság, hosszabb távon a magyar jégkorong elsorvadása lehetne az eredmény.

essze 2018.03.25. 10:27:31

@KCs: A válogatott és egy termék közti különbséget nem érteni, hanem érezni kell. Az emberi magatartás pedig tényleg érdekes dolog.

moszkvicssluszkulcs 2018.03.25. 10:58:27

@benö51: Köszi semmi bajom, de valakinek idehaza tartani kell a frontot:))

KCs 2018.03.25. 10:59:13

@essze: A termékek/szolgáltatások iránti érzelmeket ragadja meg a termék márkája. A válogatottnak is van márkaértéke, igyekeznek is ezt a szövetségben ápolni, fejleszteni és pénzzé váltani. Ami amúgy nagyon helyes.

alvering2 2018.03.25. 11:16:00

@essze: nekem a Volán és a Jokerit jutott az eszembe, nem a példáid.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.25. 11:16:07

@KCs: A klubcsapatok elvileg (!) nyereségérdekelt vállalkozások, melyeknek a hokicsapat a "termékük".
A nemzeti szövetségekre és azok csapataira (válogatottak) ez semmiképp nem igaz.

KCs 2018.03.25. 12:28:06

@Fermentátor: Már miért ne lenne igaz?

KCs 2018.03.25. 12:29:57

@Fermentátor: A nemzeti szövetség pénzért veszi meg a játékosok rendelkezésre állását a kluboktól és pénzért is árulja a terméket, amit a játékosok révén előállít: a hokimeccseket. Pont azért rendezünk orrba-szájba VB-t, hogy bevétel legyen a válogatott jó márkaértékéből.

csakreálisan 2018.03.25. 12:58:58

@sztenke: Például tegnap nem voltak 2.000-en, jó ha 1.200 néző volt. Eleve két-három szektor le volt zárva, az un. VIP-es részekben kevesen ültek, vagyis a csarnok 1/4-de majdnem eleve tök üres volt. A Tüskecsarnok specialitása, hogy az első három-négy sorból semmit nem lehet látni, ez legalább 400 nézői hely kiesése, mert oda senki nem ül. Arról már nem is beszélek, hogy bőven volt üres szék a "teli" szektorokban, is.

Konkrétan a Brassó elleni elődöntőkön meg összesen nem volt ezer néző :-(
Nem kell mindig elhinni, amit a sportegyesületek Magyarországon beírnak nézőszámnak, sőt azt mondom, azt szinte soha nem kell elhinni :-)
De azért örülnék én is, ha igazad lenne, félre ne érts!

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2018.03.25. 13:22:54

@KCs: Bevételük van, de nem profitorientáltak.

sztenke 2018.03.25. 13:33:20

@csakreálisan: Tegnap én sajnos nem voltam kint, így nem akarom nagy pofával osztani az észt, de az 1200-at irreálisnak tartom, ahhoz kb a székek harmadának üresen kellett volna állnia - akik mentek a barátaim közül, nem ezt mondták, illetve a képeken/felvételeken sem ez látszik.

Ettől eltekintve, persze, van igazság, abban, amit mondasz, és nem is akarok belemenni parttalan vitákba a nézőszámmal kapcsolatban. Csak arra próbáltam korábban utalni, hogy majd nyugodtan lehet a MAC-ot ekézni a foghíjas sorok miatt, ha lesz olyan csapat (ok, a Miskolcon és a Szeredán kívül), ahol legalább egymás után két meccsen kimegy ezer ember. Addig viszont elég értelmetlen ezen futni a köröket.

KCs 2018.03.25. 13:36:03

@Fermentátor: Én csak annyit mondtam, hogy a válogatott egy szórakoztatóipari termék és szerencsére így is menedzselik.

Lazlee 2018.03.25. 14:17:08

@sztenke: Döntőben több is lenne Fejér megyében. De ez tényleg haszontalan vita.

essze 2018.03.25. 17:41:08

@alvering2: Úgy gondolom, a környező országok hokijával való összehasonlítás jobban megállja a helyét. (Nagyjából középen vagyunk.) De ha a Jokerit a példa, akkor rájuk vonatkoztatva is végiggondolhatod ugyanazt a kérdést.

essze 2018.03.25. 17:46:44

@KCs: Tehét a MAC-nak anyagi érdeke fűződik ahhoz, hogy az edzőjük minél több játékosukat betolja a válogatottba. Összeférhetetlenség?

essze 2018.03.25. 17:51:41

@KCs: Én meg azt, hogy nem az. Amúgy a menedzselés részemről rendben, bár a bajnokságra is ráférne.

KCs 2018.03.25. 19:30:27

@essze: Ha ezt összeférhetetlennek minősítenék, akkor egyetlen aktív klubedző sem lehetne része a felnőtt válogatott programnak, ami öngól volna.

essze 2018.03.25. 20:52:14

@KCs: Azért írtam kérdőjelet, mert nem tudom. Bár nem mindegy, hogy egy edző mennyire elfogult. De pl. Sille vagy Ladányi vagy akár Morgan nem sok saját játékost tehetne be.

acs63 2018.03.25. 22:11:38

@KCs: Nekem magasabb a korrupciós érzékenységem.
"Nem elég tisztességesnek lenni, annak is kell látszani!"

@essze: Erre találták ki a független vezetőedző intézményét. (Az más kérdés, ki, mennyire befolyásolható, de - elvileg - a saját bőrét kockáztatja.)

@poszt: Én mindenkit elengednék, aki menni akar. De...Akinek nem a magyar szervezésű bajnokságban indul a felnőtt csapata, az nem kapna TAO-t az up-ba se! Ha valaki üzleti szemlélettel akar csapatot, az finanszírozza a saját zsebéből! (A TAO nem veszíti el közpénz jellegét.")
A hoki kezd az MLSz útjára lépni.

essze 2018.03.25. 23:03:53

@acs63: Nekem elég a tisztesség. "A látszat néha csal." A segítőkről volt szó. A TAO-ötlet korrekt, kérdés a megvalósíthatóság. (Jogszabályi háttér, EU-direktívák...)

KCs 2018.03.25. 23:23:09

@acs63: Szó se volt arról, hogy ne indítanának felnőtt csapatot itthon - ha jól követtem az eseményeket.

essze 2018.03.26. 00:29:43

@KCs: Mikortól számítasz felnőttnek egy játékost?

acs63 2018.03.26. 18:08:00

@KCs: Ne etessük már egymást! Egy egyesületnek csak egy első csapata lehet. Egy "farm" nem első csapat. Pont a Fehérvár bizonyította be, hogy nincs jó megoldás. Az se volt jó, amikor két csapatnyi játékossal indultak két helyen, az se, amikor "visszajöttek" villogni a sokkal nagyobb költségkerettel és az utolsó két évben a farm is csak szükségmegoldás. Ha még két ilyen csapat lesz, az 4 farm/junior és nem lehet eladni a bajnokságot komoly helyen.
A TAO nem azért lett bevezetve, hogy profi csapatokat építsenek belőle. (Normális országokban persze...)

acs63 2018.03.26. 18:22:18

@essze: A jogszabályi háttér elhatározás kérdése. Nem hiszem, hogy az EU tiltakozna, ha a célzott állami támogatásból kizárnánk egy profitorientált vállalkozást. :-P
Különben egyszerű: a profi csapat szakadjon le az anyaegyesületről és legyen önálló. (Főként pénzügyileg.) Ha tényleg önálló értékkel bír, akkor hajrá!

Kiinizsi 2018.03.26. 18:27:41

Miskolcon első lépcsőben jobb lett volna megcsinálni a csarnokot, hogy lehessen látni, mert sz@r az egész!
Ha lenne jó csarnok akkor kéne Extraligázni.
A Mac meg a pluszpénz miatt akar menni nyilván. A válogatottjaik után is kaptak pénzt, ezért is tolta be mogyi az embereit.
Viszont így az itthon maradóknak könnyebb is lesz bajnokságot nyerni.

korxi 2018.03.27. 11:57:53

Amúgy van itt az a róka fogta csuka helyzet, aminek csontját már lerágtunk ezerszer.
A Miskolc joggal mondja hogy akkor marad, ha a MOL/Erste Liga olyan erős lesz amilyen erős csak lehet vagy olyan erőssé tesszük, amilyen erőssé csak teheetjük. Márpedig ennek nélkülözhetetlen része lenne a Volán hazajövetele vagy hazarendelése.
De a Volán magától nem jön haza, a szövi pedig nem rendeli haza (egyfajta "szerzett jog", avagy a MHÉ-ért tett múltbéli érdemei elismeréseként/ellentételezéseként).
Így viszont nincs jogalap a Miskolcnak megtiltani az Extraligába menetelt, és szerintem erkölcsi alap sincs ezt önmegtartóztatásként elvárni tőle.

Kiinizsi 2018.03.27. 12:44:03

@korxi: Nyilván nincs jogalapja megtiltani senkinek, főleg, hogy mások is mentek volna/mennének akiknek lehetősége volt. De Miskolcon szerintem a csarnok rendbetétele lett volna a legelső dolog.
Az meg a szövetség dolga volna, hogy egy jó itthoni bajnokságot csinálni, együttműködve a Szlovákokkal meg másokkal is.

DominiKing 2018.03.27. 14:41:14

Én meg nem gondolom, hogy a szövetséget annyira nem érdekli, hogy mi lesz a saját ligája sorsa. Elképzelni sem tudom, hogy minden ellentételezés nélkül elengedné a két csapatot és ezt nem csak a két csapatra értem, hanem a szlovákokra is.

korxi 2018.03.27. 18:06:46

@DominiKing: Nem is kell elképzelni semmit mert tudjuk: farmcsapatot kell indítani a hazai ligában. Ez az elengedés ára, vagy ha úgy tetszik az "ellentételezés".

korxi 2018.03.27. 18:12:58

@Kiinizsi: Ezt a csarnokot nem lehet rendbetenni úgy amit te értesz ez alatt.
Most lett rendbetéve úgy hogy új pályatestet, új hűtést, új jeget, új palánkot kapott és egy kicsit növelték a befogadóképességet (kapu mögötti ülőhelyek).
Ennél jobban ezt a csarnokot nem nagyon lehet rendbetenni.
Ha a fentiek után azt mondod hogy először "rendbe kéne tenni", azzal valójában azt mondod hogy először új (nagyobb) csarnokot kellene építeni, ami nyilván utópia.

Kiinizsi 2018.03.27. 21:05:26

@korxi: Volt szó róla, hogy a Kinizsi bástyánál csinálnak egy átjárót a túloldalra az vagy 100 néző meg az oszlopokkal kéne valamit csinálni, áthelyezni talán, de legalább a fejét beleverni a tervezőnek!
süti beállítások módosítása